back to top
2025. július 09. 20:20
Kezdőlap Blog Oldal 312

Marc Márquez és Acosta is az élmezőnyben, Martín kezdett az élen a MotoGP szezonnyitó hétvégéjén

0

Jorge Martín zárta az élen a Katari Nagydíj első szabadedzését Aleix Espargaró és Pedro Acosta előtt, Marc Márquez pedig közvetlenül mögöttük végzett. Francesco Bagnaia mindössze a tizedik lett, a Yamahák és a gyári Hondák pedig a mezőny hátsó részében fejezték be a tréninget.

Véget ért a várakozás, és a Moto3, valamint a Moto2 után a MotoGP mezőnye is megkezdte a Katari Nagydíj hétvégéjét az első szabadedzéssel. A gyakorlás leginkább az időmérőre nézve volt releváns, hiszen a sprint- és a főfutamot villanyfényben rendezik. A tréning elején a levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 38 fokos volt.

Bagnaia igazolja a papírformát? Márquez folytatja a sorozatot? – indul a 2024-es MotoGP-szezon

Miután megnyílt a bokszutca kijárata, sorra rajzottak ki a versenyzők a garázsból. Az év első, nagydíjhétvégén teljesített mért körét Álex Márquez futotta meg 1:57.112 másodperc alatt. Persze ez még nem nem volt mérvadó, nem véletlen, hogy sokan megelőzték, és Jack Miller 1:55.258-cal állt az élre.

Csapattársa, Brad Binder aztán lesodródott a pályáról, de ott maradt a motoron, így simán vissza tudott menni az aszfaltcsíkra. A második gyorskörök során a mezőny egyetlen újonca, Pedro Acosta vette át a vezetést 1:53.992-vel, 91 ezreddel megelőzve Maverick Viñalest. Nem sokkal később azonban többen is felülmúlták a GasGas pilótáját: Marc Márquez 1:53.408-cal vette át a vezetést, 197 ezreddel megelőzve Enea Bastianinit és további 2-vel Bindert.

A dél-afrikai motoros aztán javított, és mindössze 1 századdal volt lassabb a nyolcszoros világbajnoknál. Jorge Martín viszont náluk is gyorsabb volt, és 161 ezredes előnnyel állt az eredményjelző élére. Ugyanakkor ő sem sokáig állt az első helyen, ugyanis Bastianini 1:53.211-es kört futott. Csapattársa, a címvédő Francesco Bagnaia ekkor az utolsó helyen állt, de ami akkor fontosabb volt, hogy mindenkinél kevesebb kört tett meg.

Szűk negyed óra elteltével Miller bejött az első két Ducati közé, 24 ezredes lemaradással Bastianinihez képest, míg Acosta a negyedik pozícióba ugrott fel. A következő bő 10 percben aztán nem változott az élmezőny sorrendje, 20 perccel a leintés előtt viszont Martín 73 ezredes előnnyel visszavette a vezetést. Marc Márquez viszont még az ő idejét is 14 ezreddel felülmúlta, és 1:53.124-gyel élre állt. Hozzá kell tenni, hogy honfitársa két piros szektorral kezdett, ám Álex Rins feltartotta, így nem tudott javítani.

Szűk 15 perccel a vége előtt Bastianini ezredre pontosan 1:53 másodperces időt futott, így ismét ő volt a lista tetején. Mindössze pár percig, ugyanis érkezett Binder, és 111 ezreddel felülmúlta az olasz pilóta idejét, így hosszú idő után először nem Ducati vezetett. Néhány másodperccel később Fabio Di Giannantonio feljött a harmadik pozícióba, 149 ezredes hátrányban.

A KTM optimizmusát tovább fokozta, hogy Acosta bő 7 perccel a vége előtt élre állt, 194 ezredes előnnyel márkatársához képest. Nem sokkal később Marc Márquez és Martín is javított, előbbi a második, utóbbi a negyedik helyre jött fel 106, illetve 217 ezredes lemaradással honfitársukhoz képest. Martín aztán lendületben maradt, és 71 ezreddel felülmúlta Acosta idejét, aki nagyot mentett.

A hajrában Aleix Espargaró is megérkezett az Apriliával, és 47 ezredes hátrányban feljött a második helyre. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Martín és Espargaró mögött Acosta, Marc Márquez, Binder, Johann Zarco, Bastianini, Di Giannantonio, Miller és Bagnaia lett az első tíz sorrendje. Ami a Yamahákat illeti, Rins a tizenötödik, míg Fabio Quartararo csak a tizenkilencedik lett, közöttük a gyári Hondákkal és Marco Bezzecchivel. A sérülése után visszatérő Franco Morbidelli nem meglepő módon utolsóként zárt, 2,125 másodperces hátrányban.

A MotoGP első katari szabadedzésének végeredménye

Morbidelli Marc Márquezzel beszélve jött rá, hogy sokkal rosszabbul is járhatott volna bukása után

0

Franco Morbidelli szerint királykategóriás karrierje legfontosabb tesztjeit hagyta ki a portimãói balesete miatt. A Pramac pilótája soha többé nem akar ilyesmit átélni, mostanra viszont már teljes mértékben felépült.

A MotoGP idei szezonjának állandó versenyzői közül egyértelműen Franco Morbidelli számára alakult a legrosszabbul az előszezon. Az olasz versenyző még január végén márkatársaihoz hasonlóan részt vett a portimãói Superbike-teszten, amelynek második napján hatalmasat bukott. Bár utána megnyugtató hírek érkeztek az állapotáról, a baleset nem maradt következmények nélkül.

A 29 éves pilótának ugyanis mind a sepangi, mind a loszaíli tesztet ki kellett hagynia, így 2024-ben még nem ülhetett fel az új munkaeszközére, az idei Ducatira. Ezek lettek volna az egész MotoGP-pályafutásom legfontosabb tesztjei, mert ez egy teljesen új motor, de mit tudok csinálni? – nyilatkozta. – Csak annyit tehetek, hogy próbálom megőrizni a nyugalmamat, és nem hajszolom magam az őrületbe, ha a dolgok nem mennek jól az elejétől.”

Morbidellinek nemcsak a sepangi, hanem a katari tesztet is ki kell hagynia a portimãói bukása miatt

A kihagyás miatt minden bizonnyal nagyon nehéz dolga lesz, főleg a szezon elején. Az viszont megkönnyítheti a dolgát, hogy a tesztek alapján a mezőny egyértelműen legjobb motorján fog ülni. A Ducati ugyanis ismét szintet lépett, és a tavalyi, szintén világverő versenygépénél is láthatóan jobb motort épített. Ezzel Morbidelli is egyetért.

Igen, egyértelműen így látom – jelentette ki. – Ez egy álom, hihetetlen, fantasztikus. Ez már a valenciai teszten is egyértelmű volt, és akkor még olyan stílusban vezettem a Ducatit, mint a Yamahát. Emellett ez volt a Desmosedici leggyengébb változata. A csomag minősége ugyanakkor azonnal egyértelművé vált számomra. A rehabilitációm időszaka alatt folyamatos párbeszédet folytattam versenymérnökömmel, Massimo Branchinivel. Szóval akkor is részt vettem [a munkában], amikor nem ültem a nyeregben.”

Ami a balesetet illeti, Morbidelli korábban elmondta, hogy az orvosok azért tiltották el a motorozástól egy időre, mert még egy komoly bukás maradandó agykárosodást okozhatott volna Ez egy elég komoly sérülés volt, amellyel tisztelettel kell bánni – fogalmazott. – Nem lehet elsietni a dolgokat, és meg kell adni a testnek azt az időt, amire szüksége van.”

A háromszoros MotoGP-futamgyőztes hozzátette, „ilyesmit soha többé nem szeretnék átélni”. Alighanem már az is borzalmas volt számára, hogy hiába érezte magát fizikailag tökéletesen, egy ideig még csak nem is edzhetett. Morbidelli azonban elmondta, nem ez volt a sérülésének legrosszabb aspektusa. „Nem, egyértelműen nem – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Voltak rosszabb pillanatok is az elmúlt hetekben.”

A baleset után Marc és Álex Márquez értek a helyszínre először, és miután Morbidellit ájultan találták meg, elsősegélyt nyújtottak neki, amíg az orvosi csapat meg nem érkezett. Mivel az olasz motoros a mai napig semmire nem emlékszik, ezért a nyolcszoros világbajnoknál érdeklődött a történtekről, és akkor ismerte fel, hogy ez rosszabbul is végződhetett volna. „Beszéltem Marckal telefonon, és elmondta nekem, milyen állapotban talált engem Portugáliában – emlékezett vissza. – Ekkor jöttem rá, mi történhetett volna. A jó hír az, hogy egyik [negatív forgatókönyv] sem valósult meg, és most itt ülök, hála istennek.”

Morbidelli szerint „nagyon komoly” volt a helyzet, semmire nem emlékszik a balesetéből

Az elmúlt időszakban nem ez volt az egyetlen komoly baleset, amely Portimãóban történt, hiszen Pol Espargaró a tavalyi idénynyitó hétvége második edzésén súlyos sérüléseket szenvedett. Bár az övével ellentétben Morbidelli esetében nem volt szerepe a kavicságynak, a Pramac versenyzője nem tartja veszélytelennek a helyszínt. „Igen, az a pálya annyira szórakoztató, mint amennyire veszélyes – vélekedett. – Tudom, hogy a kavicságyakon végeztek némi átalakítást, bár a balesetem során én magam nem értem a kavicshoz. Egyenesen az aszfalthoz csaptam a fejem.”

Sokáig az sem volt biztos, hogy Morbidelli részt vehet-e az idénynyitó Katari Nagydíjon. Csütörtökön azonban pozitív hírek érkeztek ezzel kapcsolatban, és zöld utat kapott az orvosoktól, miután teljes mértékben felépült. Semmit nem kell már számításba vennem – szögezte le. – Semmiféle korlátozás nem vonatkozik rám.”

Megszületett a döntés, kiderült, hogy Morbidelli indulhat-e az idénynyitón

Megdöntheti-e Acosta Marc Márquez rekordját? – a két versenyző eltérő véleményen van

0

Pedro Acosta nem arra koncentrál, hogy megdöntse Marc Márquez csúcsát, és ő legyen minden idők legfiatalabb királykategóriás futamgyőztese. A jelenlegi rekordtartó viszont nagyon is lehetségesnek tartja, hogy letaszítsák az élről.

Ahogyan minden évben, úgy ezúttal is számos rekord megdőlhet a MotoGP-ben, illetve a mindenkori királykategóriában. Ilyen például az, hogy ha Maverick Viñales, Jack Miller vagy Álex Rins futamot nyer, akkor lesz olyan versenyző a négyütemű korszakban, aki három különböző gyártóval is elsőként szelte át a célvonalat főfutamon.

Marc Márquez utolérheti, hárman viszont felül is múlhatják Rossiékat egy mutatóban

Erre azonban már tavaly is volt esély, arra viszont nem, hogy a legfiatalabb királykategóriás futamgyőztes csúcsa megdőljön. Pedro Acosta érkezésével viszont erre is nyílt sansz. A jelenlegi rekordot Marc Márquez tartja, de az idei év egyetlen újoncának a szezon közel feléig lesz lehetősége arra, hogy letaszítsa honfitársát az élről. Ő azonban úgy gondolja, hogy erre nem igazán lesz esélye.

Nem hiszem válaszolta a csütörtöki sajtótájékoztatón az erre vonatkozó kérdésre. – Végső soron ez a MotoGP-nek egy másik korszaka. A motorok sokat változtak, ami a bolyban történő vezetést illeti. Az a probléma, hogy bár sok kört megteszek, de azt nem gyakoroltam, hogy benne vagyok egy versenyben, sok motor mögött. Nehéz lesz. Mindenkinek elég magasak az elvárásai, de az elvárás semmit nem [számít]. Lehet erről beszélni, és lehet erről gondolkodni, de ez más pillanat a karrierünkben. Emiatt ez nem az a momentum, amikor erre a rekordra kell gondolni.”

Márquez 20 évesen és 63 naposan nyerte meg élete második MotoGP-futamát, a 2013-as Amerikai Nagydíjat. Acosta jelenleg 19 esztendős, és május 25-én fogja betölteni a 20-at. Ez azt jelenti, hogy a nyári szünet előtti utolsó futamig, a Német Nagydíjig lesz lehetősége a csúcsdöntésre. A jelenlegi rekordtartó honfitársával ellentétben abszolút lehetségesnek tartja ezt a forgatókönyvet.

„A Moto3-ban, a Moto2-ben, az első tesztjén és itt, Katarban is megmutatta, hogy rendkívül tehetséges – jelentette ki Márquez. – Ha az ember nagyon tehetséges, akkor felül egy motorra, és gyors. Korábban sok újonc szerzett dobogós helyezéseket és győzelmeket, szóval ez azt jelenti, hogy természetesen megdöntheti a rekordomat. Emellett mindig azt mondom, hogy a MotoGP [meghatározó] szereplője lesz a következő években.”

Acosta merész kijelentése: már a szezonnyitón felvenné a versenyt leggyorsabb márkatársával

A legutóbbi olyan versenyző, aki első MotoGP-idényében futamot tudott nyerni, Jorge Martín volt, aki a 2021-es Stájer Nagydíjon diadalmaskodott. A KTM-en Brad Binder hajtott végre ilyen bravúrt eddig utoljára, ő a 2020-as brnói viadalon győzött. Acosta ugyanakkor próbál két lábbal a földön maradni. „Nem beszélhetünk célokról, ha még egy MotoGP-futamon sem indultam – szögezte le. – Végső soron izgalmas lesz, sok a kérdőjel számomra, mielőtt kialszanak a lámpák. Nem is tudom. Megpróbáljuk majd élvezni.”

Bekeményít a MotoGP, jelentősen szigorítanak a guminyomásszabály megszegéséért járó szankción

0

A MotoGP bejelentette, hogy milyen büntetés jár az idei szezonban a guminyomásra vonatkozó szabályok megszegéséért. A megszólaló versenyzők örültek a határérték csökkentésének.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Michelin az idei szezonra csökkentette az első gumi nyomására vonatkozó minimális értéket, amely 1,88 helyett 1,80 bar lesz száraz körülmények között. Ez alól a Sachsenring, Phillip Island és Mandalika fognak kivételt jelenteni, ezeken a helyszíneken 1,85 lesz a határ. Cserébe viszont a főfutamon a versenytávnak már nem az 50, hanem legalább a 60 százalékát kell efelett teljesíteni.

Megszületett a döntés, amely elejét venné, hogy a MotoGP bohózattá váljon

Azt viszont egészen a szezonnyitó hétvége kezdetéig nem lehetett tudni, hogy milyen büntetés jár azért, ha valaki megszegi ezt az előírást. Annyi bizonyos volt, hogy a tavalyi rendszeren szigorítani fognak. 2023-ban ugyanis az első kihágásért csak figyelmeztetés járt, majd a második 3, a harmadik 6, a negyedik pedig 12 másodperces időbüntetést ért. Illetve ért volna, hiszen utóbbi kettőig senki nem jutott el.

Csütörtökön este a MotoGP, „jobb későn, mint soha” alapon aztán bejelentette, hogy az idei szezonban milyen következményekre kell számítani. A képlet egyszerű: a sprinten 8, a főversenyen pedig 16 másodperces időbüntetés jár a szabályszegésért. Mindez azt jelenti, hogy jelentős pozíciókat lehet bukni, viszont a kizárást elkerüli a vétkes.

A Katari Nagydíj előtti sajtótájékoztatót még azelőtt rendezték, hogy erre fény derült volna, vagyis a versenyzőket erről nem tudták kérdezni. A korábban bejelentett módosításokról viszont igen, és a megszólaló pilóták mind elégedetten vették tudomásul, hogy mostantól kezdve alacsonyabb guminyomáson kezdhetik meg a viadalokat.

Igen, számomra [ez elég] – nyilatkozta Marc Márquez. – Ez kis lépés, de [valójában] nagy lépés. A nyomást rendkívül nehéz kontrollálni, még akkor is, ha az ember egyedül van vagy valaki mögött. Végső soron azonban, ha ez biztonsági kérdés, akkor alkalmazkodnunk kell. Ha nagyon magas a nyomás, akkor természetesen teljesítményhiányt [érzünk], de ha alacsony, akkor is érzem a teljesítményhiányt. Szóval végül is a megfelelő guminyomás-tartományban kell dolgoznunk.”

Eloszlatott egy tévhitet a Michelin? – valójában csak félig

Szerintem ez teljesen rendben van – reagált Fabio Quartararo. – Ahogyan Marc mondta, ha az ember túl magasra megy, akkor elmarad a teljesítmény, de alacsony érték esetében is. Nyilván vannak olyan futamok, mint a thaiföldi, alapvetően olyan helyek, ahol nagyon meleg van, amikor az ember sokat játszik az első gumi [nyomásával], és szerintem az 1,8 [bar] elég jó.”

A versenyzők közül sokan arra panaszkodtak, hogy magas nyomás esetében lényegében vezethetetlenné válik a motor, ami szintén veszélyes. A kritikusok táborát erősítette az állandó mezőny korelnöke, Aleix Espargaró is, aki szintén pozitívan fogadta a módosítást. Az 1,8 bar nem változtat a teljesítményen, de sokkal könnyebb lesz az életünk” – szögezte le.

Marc Márquez: Nem állok készen rá, hogy a dobogóért harcoljak

0

Marc Márquez igyekszik tanulni a fiatalabb pilótáktól, akik az elmúlt években uralták a MotoGP-t. A spanyol versenyző kijelentette, idén többek között azt szeretné kideríteni, hogy visszaesett-e a sportolói teljesítménye, és leszögezte, Katarban nem vár dobogót magától.

Ezen a hétvégén indul a MotoGP 2024-es idénye, és bár minden kérdést biztosan nem fog megválaszolni, azért sok szempontból tiszta víz kerül a pohárba. Többek között az egyik legnagyobb érdeklődésre számot tartó kérdésben is, miszerint hol tart valójában Marc Márquez, és mire lesz képes a Ducatival.

A 31 éves motoros 11 év után hagyta el a Hondát, miután a japán gyártó abszolút versenyképtelennek bizonyult az előző két évben, különösen tavaly. Az átigazolás bejelentésekor sokan azt gondolták, hogy Márquez még egy tavalyi Ducatival is képes lesz harcolni a világbajnoki címért, de ő maga számtalanszor elmondta, hogy ezt egyelőre nem várja el magától, és a tesztek sem erre engedtek következtetni.

Lorenzo elárulta, miért kételkedik abban, hogy Marc Márquez idén kiemelkedően fog teljesíteni

„A célom az, hogy megpróbáljam újra versenyképesnek érezni magam, aztán mosolyogni fogok, és meglesz a motivációm, hogy hajtsak és folytassam – nyilatkozta a csütörtöki sajtótájékoztatón. – Rendkívül magasak az elvárások, de tudom, min mentem keresztül az elmúlt négy évben. Időre van szükségem. Nem sietek. Nem teszek úgy, mintha az elejétől kezdve győznék, mert ez óriási hiba lenne, különösen azért, mert [az elmúlt két évben] egyetlen futamot sem nyertem. Most pedig egy olyan gyártóhoz érkezem, ahol van két-három srác, különösen Pecco [Bagnaia], [Jorge] Martín és [Enea] Bastianini, akik rendkívül gyorsak, remekül motoroznak. Tanulnom kell tőlük, és alkalmazkodnom kell.”

Valóban, az elmúlt években megérkezett a fiatalabb generáció, és Márquez legutóbbi, 2019-es világbajnoki címe óta csak olyanok értek fel a csúcsra, akik legalább (szűk) négy évvel idősebbek nála. Mindeközben a Gresini motorosa már a mezőny legidősebb versenyzői közé tartozik: Pol Espargaró kiválásával a negyedik helyre lépett fel az állandó pilóták rangsorában.

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy minden sportolónak megvan a maga momentuma, aztán elkezd visszaesni – fogalmazott. – Ilyenkor egyre keményebben kell dolgozni. Jönnek a fiatal srácok, mint Pecco, mint Fabio [Quartararo] az első évében, most pedig Pedro [Acosta], Pecco, Martín, akik gyorsabban motoroznak. Szóval tanulnom kell a fiatalabb pilótáktól, és megpróbálom minél tovább fenntartani ezt a szintet.”

A bukmékerek szerint Marc Márquez az idei bajnoki cím egyik legnagyobb esélyese

A kérdés már csak az, hogy Márquez esetében eljött-e már ez a menetrendszerű visszaesés. Az elmúlt évek alapján nagyon nehéz válaszolni erre a kérdésre, hiszen sokáig a súlyos sérülésének a következményei hátráltatták, majd amikor tavaly már teljesen egészségesen kezdte a szezont, a motor rendkívül gyenge volt, és részben ennek következtében rengeteget bukott. Azonban még így is ő gyűjtötte a legtöbb pontot a Honda versenyzői közül.

„Idén meg fogom tudni – felelte a visszaesésre vonatkozó kérdésre. – Tavaly szenvedtem, de még így is én voltam az első hondás. Hét év alatt hat bajnoki címet nyertem, egyszer pedig harmadik lettem. 2020 megváltoztatta az életemet, azóta egy rémálom. Nagyon nehéz négy év [volt]. Most pedig sok kérdést meg akarok válaszolni magamnak. Ehhez időre van szükségem. Nem kell minden kérdést az első futamon megválaszolnom. Lépésről lépésre kell haladnom, ahogyan az előszezonban is tettem. Ha lesz néhány nap, amikor a tizennegyedik helyen végzek, akkor semmi pánik. Csak azt szeretném, hogy újra versenyképesnek érezzem magam. Ez azonban nem a bajnokság megnyerését jelenti, hanem azt, hogy az első öt-hat helyért harcoljak. Ez az, amit szeretnék, de nem rögtön az első versenyen. Egy házat nem lehet a tetejétől felépíteni.”

Ami a most következő Katari Nagydíjat illeti, Márquez leszögezte, még nem tart ott, hogy a közvetlen élmezőnyben csatázzon. „Komfortosan érzem magam, de nem állok készen rá, hogy dobogóért harcoljak – jelentette ki. – Lépésről lépésre kell megteremtenünk az alapot, és a hétvégék során igyekszünk megtudni, hogy hol tartunk.”

Bagnaia igazolja a papírformát? Márquez folytatja a sorozatot? – indul a 2024-es MotoGP-szezon

Quartararo kész tárgyalni más gyártókkal

0

Fabio Quartararo kijelentette, nincs határidő a jövőjével kapcsolatos döntést illetően, de kész meghallgatni más gyártókat. A Yamaha versenyzője kiemelte a motor végsebességét, de hozzátette, akad olyan terület, ahol évről évre egyre rosszabbak.

Kulcsfontosságú szezon előtt áll Fabio Quartararo, illetve a Yamaha, hiszen a felek válaszút elé érkeztek. A hangvillások már másfél éve szenvednek, tavaly pedig nemhogy győzelmet, de második helyet sem tudtak szerezni a futamokon. Ha pedig idén sem képesek legalább valamennyire kilábalni a gödörből, akkor könnyen lehet, hogy Marc Márquez után a francia pilóta is váltásra szánja el magát, ráadásul neki nincs is szerződése a következő idényre.

A 24 esztendős pilóta már korábban kijelentette, hogy folytat megbeszéléseket más gyártókkal, és a jelek szerint ezen a közeljövőben nem szeretne változtatni. Ugyanakkor a Yamaha számára némileg megnyugtató lehet, hogy nem kötötte konkrét időponthoz, hogy mikorra vár olyan előrelépést, amely maradásra sarkallja őt.

Quartararo nem viccel, megtette az első lépést, hogy elhagyja a Yamahát

„Nem, nincs határidő – nyilatkozta a Katari Nagydíj hétvégéjét felvezető sajtótájékoztatón. – Még nincsenek rendes tárgyalások a Yamahával. Szóval úgy vélem, szükségem lesz egy kis időre, hogy lássam a projektet, a csapat mentalitását, hogy hogy megy ezekkel az új mérnökökkel. Jelenleg azt mondhatom, hogy tesznek lépéseket. Ugyanakkor szerintem mindenkit meg kell hallgatnunk.”

Quartararo a Ducatitól érkező szakemberekre, Massimo Bartolinire és Marco Nicotrára célzott: előbbi technikai igazgatóként, utóbbi az aerodinamikai részleg vezetőjeként csatlakozott a Yamahához. Rajtuk kívül az új koncessziós szabály is segítheti a japán gyártót, hiszen ennek köszönhetően nagyobb a mozgásterük a tesztelést, illetve a fejlesztést illetően. „Szerintem ez nagyon fontos, különösen azért, mert sok olyan dolog van a motoron, amelyen változtathatunk – fogalmazott Quartararo. – Azért is lesz nagyszerű, hogy az idény során többet tudunk tesztelni, mert csak két motorunk van.”

A malajziai, illetve katari teszt után Quartararo meglehetősen felemás nyilatkozatokat tett, és pozitívumokat, valamint negatívumokat is említett. Az előbbi kategóriába tartozik, hogy a Yamaha végsebessége a jelek szerint javult, vagyis úgy tűnik, az egyik fő problémájukat kiküszöbölték. Ebből elsősorban a versenyeken profitálhatnak.

„A legnagyobb változás, amit a tél folyamán tapasztaltunk, az a végsebességet érintette – árulta el. – Ezzel pedig igencsak elégedettek vagyunk. Lehet, hogy egy kör alatt ez nem jelent majd különbséget, de úgy vélem, hogy egy futamon zajló csatában sokkal könnyebb lehet előkészíteni egy előzést, vagy közelebb kerülni az előttünk haladóhoz. Emellett azt gondolom, hogy így hasonló módon tudnánk motorozni, mint a többi gyártó.”

A jó végsebesség ellenére is nagy a hátránya a Yamahának a pilótái szerint

A másik serpenyőben viszont ott van az, amit egyelőre nem tudtak orvosolni: az egykörös tempó. Quartararo nemrég úgy kijelentette, hogy bizonyos területeken 2019 óta nem történt előrelépés, és emiatt 2023-ban sokszor nagyon szenvedtek az edzéseken, illetve az időmérőkön. Most bizonyos tekintetben még drasztikusabb szavakat használt.

Quartararo: Ez elfogadhatatlan

„Sok területen kell javulnunk – szögezte le. – Tavaly is mindig sokkal jobb volt a versenytempó, mint a gyorskör, és tudjuk, mennyire fontos, hogy péntek délutántól bent legyünk a Q2-ben. Vannak olyan területek, ahol minden évben egyre rosszabbak vagyunk, mint például az elektronika [vagy] az, ahogyan a hátsó gumit használjuk a kanyarban. Szóval kicsit vissza kell térnünk ’19-be vagy ’21-be, amikor sokkal lágyabban vezettük a motort. Szerintem jóval több időre van szükségünk ahhoz, hogy teljesen megértsük, mire van szükségünk.”

Ami szinte biztosnak tűnik, hogy a Yamaha legjobb esetben is a középmezőny elejére alkalmas önerőből, a győzelemre semmiképpen sem. Quartararo még a 2022-es idény első felében, a Német Nagydíjon érte el eddigi utolsó diadalát, vagyis már másfél éve nem ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán. A francia versenyző bízik benne, hogy idén megszakad ez a sorozat.

„Remélhetőleg minél hamarabb – felelte arra a kérdésre, hogy ez mikor történhet meg. – Azonban nehéz megjósolni, hogy mikor lesz kész a motor. Tavaly nem tudtam a harmadiknál jobb helyezést elérni, idén remélhetőleg tudunk harcolni a győzelemért, ahol úgy érezzük, hogy képesek vagyunk rá. Ugyanakkor azt gondolom, hogy lépésről lépésre kell haladnunk, és nem szabad már most a győzelemre gondolnunk, hanem meg kell próbálnunk bekerülni az első ötbe. Aztán pedig feljebb lépni.”

Néhányan altattak? Vagy mégsem? – a nagy találgatások elkezdődtek a MotoGP-ben

Bastianini szerint ő nem tartozik a bajnoki cím esélyesei közé

0

Enea Bastianini jelenleg nem sorolja magát a bajnoki cím esélyesei közé. Az olasz pilóta tudja, hogy idén lejár a szerződése, de egyelőre még nem erre koncentrál.

Nagyon jól sikerültek az előszezoni tesztek Enea Bastianini számára. A sepangi gyakorláson a harmadik, a katarin pedig a második legjobb idő fűződött a nevéhez. Ráadásul a 26 éves pilóta a Ducati gyári csapatának versenyzőjeként a mezőny jelenlegi legjobb motorját használhatja. Nem véletlen tehát, hogy a fogadóirodák szerint ő az idei bajnoki cím egyik legnagyobb esélyese. Bastianini azonban nem ért egyet ebben a bukmékerekkel.

A bukmékerek szerint Marc Márquez az idei bajnoki cím egyik legnagyobb esélyese

„Ebben a pillanatban nem tartozom a bajnoki cím esélyesei közé – nyilatkozta Bastianini a Katari Nagydíjat megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón. – Ugyanis először be kell bizonyítanom, hogy idén konzisztensebben tudok teljesíteni, mint az elmúlt évben, illetve mint 2022-ben. Az igaz, hogy akkor nyertem négy versenyt, és többször felállhattam a dobogóra, de sokszor voltam hátul is. Aztán ha majd gyors tudok lenni, akkor annak [esélyesnek] fogom tartani magamat, de jelenleg inkább konzervatív vagyok ebből a szempontból. Hogy akkor kit tartok a favoritnak? Természetesen [Francesco] Bagnaiát.”

Bastianininek csalódást keltően alakult az előző idénye. A szezonnyitó Portugál Nagydíj sprintfutamán megsérült, aminek következtében további négy forduló kihagyására kényszerült. A visszatérése után sem tudott százszázalékos állapotba kerülni, ráadásul Barcelonában újra megsérült. Összességében a malajziai győzelmétől eltekintve nem volt egy igazán jó hétvégéje sem.

Emiatt pedig már tavaly is felmerült, hogy a bolognaiak lecserélik őt Jorge Martínra. A spanyol pilóta nemrég egyértelművé tette, hogy vagy felviszik a gyári csapathoz, vagy elhagyja a Ducati kötelékét a jelenleg érvényben lévő szerződésének lejárta után, tehát az idei szezon végén.

A Ducatinak nehéz lesz megtartania az összes jó versenyzőjét, véli a távozó sportigazgató

Ez pedig még tovább élezheti a kettőjük közti küzdelmet, amely a Ducati gyári csapatának – Bagnaia szerződéshosszabbítása miatt – egyetlen szabadon maradt üléséért folyik. Bastianini, akinek szintén a 2024-es idény végéig érvényes a mostani kontraktusa, azonban az elmondása szerint egyelőre nem foglalkozik ezzel a kérdéssel.

„Eddig nem gondolkodtam ezen túl sokat, mivel leginkább arra koncentráltam, hogy teljesen felépüljek, és százszázalékos állapotban érkezzek meg az első futamra – mondta Bastianini. – Nem gondolkodtam ezen, de nyilvánvalóan ez sem egy lebecsülendő szempont, szóval a szezon során meg kell próbálnunk fejlődni, és mindig a lehető legjobb teljesítményt nyújtani.”

„Remélem, hogy igen – válaszolta Bastianini arra a kérdésre, hogy szerinte fel tudja-e majd venni a versenyt Martínnal. – Ugyanis az azt jelentené, hogy elég gyorsak leszünk. Jorge egy kiváló pilóta, nagyon jó a tempója, szóval az idei is egy kiélezett csata lesz, de majd meglátjuk, hogyan alakul.”

Jöhet a tavalyi vb-csata visszavágója? – Martín szerint ezúttal mások is beleszólhatnak a harcba

A bukmékerek szerint Marc Márquez az idei bajnoki cím egyik legnagyobb esélyese

0

A fogadóirodák szerint Francesco Bagnaia és Marc Márquez az idei MotoGP-bajnoki cím legnagyobb esélyesei. A bukmékerek a Moto2-es mezőnyből Fermín Aldeguert, a Moto3-asból pedig David Alonsót látják jelenleg a legerősebbnek.

A most következő hétvégén a Katari Nagydíjjal kezdetét veszi a MotoGP 2024-es idénye. Minden szezon rajtja előtt az egyik legtöbbször feltett kérdés, hogy ki a legesélyesebb a bajnoki cím megszerzésére. Erre megpróbálhatunk mi magunk válaszolni a sepangi és a katari tesztek eredményeit megvizsgálva. Azonban emellett azt is megnézhetjük, hogy a bukmékerek szerint jelenleg kire érdemes a leginkább fogadni.

Bagnaia igazolja a papírformát? Márquez folytatja a sorozatot? – indul a 2024-es MotoGP-szezon

Ők pedig nem másra, mint a címvédőre, Francesco Bagnaiára tennék a pénzüket. Az olasz pilóta bajnoki címe 2,7-es szorzóval fogadható meg, azaz 1000 forint befektetésével 2700-at lehet nyerni, amennyiben valóban ő gyűjti össze idén a legtöbb pontot. A trófea megszerzésére a második legesélyesebbnek a Hondáról Ducatira váltó Marc Márquezt (3,05) tartják, annak ellenére, hogy ő egy 2023-as specifikációjú motoron fog ülni a 2024-es szezonban.

Mögöttük a tavalyi bajnoki kihívó, Jorge Martín (4,8), és a gyári Ducatinál versenyző Enea Bastianini (8,5) következnek. A fogadóirodák az ötödik legesélyesebbként rangsorolták a KTM pilótáját, Brad Bindert (18), de a szorzók alapján az már kifejezetten váratlan lenne, ha végül ő tudná megszerezni a trófeát. Kisebb meglepetést jelent, hogy a GasGas újonca, Pedro Acosta (20) majdnem ugyanakkora bizalmat élvez, mint rutinos márkatársa.

Acosta merész kijelentése: már a szezonnyitón felvenné a versenyt leggyorsabb márkatársával

A bukmékerek az Aprilia, a Yamaha és a Honda által alkotott trióból egyértelműen az olasz gyártóban bíznak a legjobban. A noaleiek vezérpilótáját, Aleix Espargarót (50) a bajnoki cím megszerzésére esélyesebbnek ítélték, mint Fabio Quartararót (65), illetve Joan Mirt (200), annak ellenére, hogy az utóbbi két versenyző már egyszer-egyszer fel tudott érni a csúcsra. Egyébként a legtöbbet Nakagami Takaaki (1000) diadala esetén fizetnének.

Az idei Moto2-es világbajnoki cím sorsa látszólag sokkal egyértelműbb, mint a királykategóriáé. Ugyanis a fogadóirodák a jerezi teszten a leggyorsabbnak bizonyuló, jövőre valószínűleg már a MotoGP-ben versenyző Fermín Aldeguert (1,75) látják messze a legesélyesebbnek a trófea megszerzésére. A pontok tekintetében hozzá legközelebb a szorzók alapján a tavalyi bajnoki kihívó, Tony Arbolino (7,25), illetve a VR46 Akadémia egyik tagja, Celestino Vietti (11) kerülhetnek.

Megérkezett az új Acosta? – Aldeguer körrekorddal bizonyult a leggyorsabbnak a Moto2 jerezi tesztjén

A fogadóirodák a Moto3-as mezőnyből David Alonsót (2,35) látják az idei bajnoki cím legnagyobb esélyesének. Őt követi ebben a sorban a tavalyi szezon féltávjáig a legerősebbnek tűnő Daniel Holgado (4,35), majd a jerezi tesztet az élen záró José Antonio Rueda (7,25).

Cikkünk megírásához a Tippmix.hu adatait használtuk fel. A szorzók megadott értékei a cikk megjelenésének időpontjában elérhető állapotukat tükrözik.

Kezdődik a műsor – bemutatták a MotoGP idei főcímét (videó)

0

Nemrég debütált a MotoGP 2024-es idényének hivatalos főcíme.

Az előttünk álló hétvégén sorra kerülő Katari Nagydíjjal végre megkezdődik a MotoGP 2024-es szezonja. Ennek megfelelően a – gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájaként – 75 éves múltra visszatekintő sorozat nemrég bemutatta az idei főcímét.

Bagnaia igazolja a papírformát? Márquez folytatja a sorozatot? – indul a 2024-es MotoGP-szezon

Az alkotást aláfestő zene az Oscar-díjra jelölt és Emmy-díjas Marco Beltrami által a tavalyi főcímhez komponált darab. A videó segítségével idén is megismerkedhetünk a MotoGP mezőnyének összes állandó tagjával, kezdve a 2024-es szezon egyetlen újonccával, Pedro Acostával, illetve a sorozat bajnokának járó trófeával is.

A KTM lemondhatott Marc Márquez megszerzéséről, a gyártó vezetői más versenyzőkben hisznek

0

Pit Beirer kijelentette, hogy KTM-nél bíznak a négy jelenlegi versenyzőjükben. A gyártó motorsport-igazgatójának szavaiból arra lehet következtetni, hogy az osztrák cég vezetői lemondtak Marc Márquez leigazolásáról.

A tavalyi MotoGP-szezon egyik slágertémája az volt, hogy a Hondát tizenegy év után elhagyó Marc Márquez melyik gyártónál, illetve csapatnál fog majd kikötni. Sokáig úgy tűnt, hogy a KTM lehet a befutó, ám a nyolcszoros világbajnok végül a Gresini és egyben a Ducati mellett döntött.

Suppo nem érti, hogy hagyhatta a KTM, hogy Marc Márquez kicsússzon a kezei közül

Viszont Márquez csak egy évre írt alá az olasz istállóhoz. Így könnyen elképzelhető, hogy a 2025-ös szezonban egy másik csapatot fog majd erősíteni. Azonban a Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója által nemrég elmondottak alapján úgy fest, hogy az osztrák gyártónál már ennek ellenére sem gondolkoznak a spanyol pilóta megszerzésén.

„Hiszünk a négy jelenlegi versenyzőnkben. A dolgok mostani állása szerint nincs nálunk szabad hely – idézi Beirert a német Motorsport. – Meglátásom szerint nem egy olyan helyzetben vagyunk, amikor valami nagyot kellene dobnunk ezen a téren. Leginkább az motivál minket, hogy a jelenlegi pilótáinkkal elérjük a kitűzött céljainkat.”

Tavaly a KTM képviselői azt mondták, hogy Márquez leigazolása leginkább 2025-től jöhet szóba, hiszen akkor már talán két szatellitcsapattal fognak rendelkezni. Viszont nemrég Carmelo Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója egyértelművé tette, hogy csak egy új gyártó kedvéért bővítenék a mezőnyt.

Jelenleg a KTM kötelékébe a gyártó nevét viselő alakulat mellett a GasGas tartozik a MotoGP csapatai közül, így tehát a munderfingieknek négy motorja van a sorozatban. Ezekkel a 2024-es idényben Brad Binder és Jack Miller (mindketten a gyári istállónál), illetve Pedro Acosta és Augusto Fernández (mindketten a GasGasnál) fognak versenyezni.

„Pedro és Augusto személyeiben van kettő olyan pilótánk, akik rendkívül sikeresek voltak a Moto2-ben, és még mindketten nagyon fiatalok – mutatta be a versenyzőit Beirer. – Jack egy tapasztalt harcos, Brad pedig igazi győztes alkat. Ezzel a felállással teljes mértékben bele tudjuk vetni magunkat a küzdelembe. A szezon első harmadában szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy a megfelelő pilóták tartoznak hozzánk. Ugyanis így el tudnánk kerülni, hogy nagyon érintettek legyünk a versenyzők körforgásában. Ez számunkra a legfőbb prioritás.”

Acosta merész kijelentése: már a szezonnyitón felvenné a versenyt leggyorsabb márkatársával