back to top
2025. július 10. 19:14
Kezdőlap Blog Oldal 309

Espargaró biztos volt benne, hogy nyerni tud a futamon, aztán jött a „rémálom”

0

Aleix Espargaró a Katari Nagydíj előtt úgy gondolta, hogy megnyerheti a futamot, de váratlanul lassú volt. Maverick Viñales szerint hasznos tapasztalatokat gyűjtöttek.

Csalódást keltően alakult az Aprilia számára a Katari Nagydíj. A szatellitcsapat, azaz a Trackhouse versenyzőit különböző problémák sújtották, de az igazán erős szereplést a gyári versenyzőktől várták. Különösen Aleix Espargarótól, aki a második helyről indult, ráadásul optimistán várhatta a versenyt, hiszen a szombati sprinten harmadikként ért célba, és a hajrában kifejezetten jó tempót produkált.

Kiderült, mi okozta a rajt késleltetését a MotoGP első idei főfutama előtt

Ezt látva Francesco Bagnaia még a futam előtt a győzelemre esélyes pilóták között emlegette, míg Marc Márquez egyenesen topfavoritnak nevezte az állandó mezőny korelnökét. Ehhez képest óriási csalódás lett belőle: a rajt után visszaesett a kilencedik helyre, majd a végén visszaelőzte Pedro Acostát, így végül nyolcadikként futott be.

Amikor lefeküdtem aludni, biztos voltam benne, hogy meg tudom nyerni – utalt az előző estére Espargaró. – Azonban rémálom volt, rendkívül lassú voltam. Már a rajtrácsra vezető körön éreztem, hogy egyáltalán nincs tapadásom. Valami félrement a hátsó gumit illetően. Meg kell próbálnunk megérteni, mi történt a Michelinnel és a csapattal. Nyilvánvaló, hogy azzal a tempóval, amelyet a sprint utolsó részében mutattunk, teljesen más versenyt akartam futni. Ugyanakkor semmit nem tehettem, az egész futam egy rémálom volt.”

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

 

A spanyol versenyző végül 15 pontot szerzett, és a bajnokság hatodik helyén áll. Ennél nyilvánvalóan többre számított, de így is látja a pozitívumot. Megmutattuk, hogy jó motorunk van – jelentette ki. – Egész hétvégén gyors voltam. Azonban kicsit dühös vagyok, mert elszalasztottunk egy jó lehetőséget. Mindenesetre így is azzal a tudattal távozom Katarból, hogy versenyképes a motorom, és még csak most kezdődik a bajnokság.”

Espargaró csapattársa, Maverick Viñales a szombati kilencedik helye után másnap a tizedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. A 29 éves motorosnak összességében meglehetősen szürke hétvégéje volt. Ugyanakkor meg tudta figyelni az ellenfeleit, aminek révén hasznos tapasztalatokat szerzett. Ez pedig segíthet nekik orvosolni egy problémát.

„A szombati naphoz képest jelentősen javult az érzet – kezdte. – Továbbra is rá kell jönnünk, hogy mely pontokon kell javítanunk. Ezek csak apró részletek, de még mindig azonosítanunk kell a helyes irányt. Érdekes hétvége volt, amely lehetővé tette számunkra, hogy fontos információkat gyűjtsünk. Különböző versenyzők, illetve motorok mögött töltöttem a versenyt, ami lehetővé tette, hogy felismerjem az erősségeinket és a gyengeségeinket. A hátsó gumi kopásának menedzselése kétségtelenül az egyik olyan terület, amely jelenleg meggátol engem abban, hogy olyan gyors legyek, mint amilyen lenni szeretnék.”

Mennyit számít egy pilóta súlya a MotoGP-ben? – nincs egyetértés erről a mezőny tagjai között

0

A Katari Nagydíj hétvégéjén több MotoGP-pilóta, többek között Aleix Espargaró, Jorge Martín és Francesco Bagnaia is megnyilvánult az egyes versenyzők testsúlya és a gumikopás közti összefüggés kérdésében.

Az előző hétvégén került sor a 2024-es MotoGP-szezon első fordulójára. A Katari Nagydíj helyszínén Maverick Viñales elárulta, hogy több kilogrammot sikerült fogynia a téli szünet alatt. A 29 éves pilóta tudatosan próbálta meg csökkenteni a súlyát, mivel úgy gondolja, hogy ezáltal jobb teljesítményre lehet majd képes a pályán. Viñales arra is kitért, hogy milyen módszerrel érte el ezt a változást.

A MotoGP-ben is bevezetik majd a Superbike új, teljesítménykiegyenlítést célzó szabályát?

„Úgy csináltam, hogy nem ettem – árulta el Viñales fogyásának titkát. – Most talán a mezőnyből csak Pedro Acosta nyom nálam kevesebbet. A csapattársam, Aleix [Espargaró] jelenleg egy kilóval több nálam, és hát ő nagyon vékony. Én 68 kilóról mentem le 64-re, és ha jól mennek majd a dolgok, akkor az egész évben ennyi maradok, ha nem, akkor meg felszedek majd egy kicsit. Ezt azért csináltam, hogy csökkentsem a gumikopást.”

Espargaró csapattársa 2018-ban még nem Viñales, hanem a jelenleg a Superbike-világbajnokságon vitézkedő Scott Redding volt. Ekkor a spanyol pilóta megfigyelte Redding motorozását, és ennek köszönhetően felismerte, hogy mennyire fontos tényező lehet egy futam alakulásában az egyes versenyzők súlya.

„Amikor Scott Redding volt a csapattársam, tisztán láttam, hogy a versenyek közepére már nem volt hátsó gumija, mivel ő nyolc kilóval nehezebb volt nálam – emlékezett vissza Espargaró. – Ugyanez történt Loris Baz esetén is. Szóval minél könnyebb az ember, annál kevésbé használja el a gumikat, de persze nem tagadom, hogy [a kisebb súlynak] lehetnek hátrányai is.”

„Egyébként én mostanra elértem a határt a testsúlyom tekintetében, sajnos már nem tudok többet fogyni. Jelenleg 65 kiló vagyok, és majdnem 180 centi magas. Emiatt öt éve mindennap éhes vagyok” – mondta Espargaró, aki ezután azt is leszögezte, hogy megérte meghoznia ezt az áldozatot.

A granollersi pilóta is elárulta, hogy miként tartja ennyire alacsonyan a súlyát. „Nem eszem meg annyi kalóriát, amennyit egy 34 évesnek ajánlott lenne – nyilatkozta Espargaró. – Emellett sok kardió edzést végzek, ezért is a biciklizés a tréningjeim alapja.” Ezután megnyugtatta az érte aggódókat, hogy „nagyon kiegyensúlyozott és egészséges” étrendet követ, de egyszerre mindig csak „kis mennyiségű” ételt fogyaszt, hogy elkerülje a hízást.

Francesco Bagnaiát is megkérdezték erről a témáról. „Több tapadásom lesz, mivel híztam négy kilót – nevetett Bagnaia, aki ezután tisztázta, hogy ezzel csak egy átmeneti állapotra utalt. – Tavaly 64 kiló voltam, a tél során viszont elértem a 68-at is, de most megint 64 vagyok, szóval ugyanannyi, amennyi voltam. Hiszen az teljesen igaz, hogy a lehető legjobb formánkban kell lennünk ahhoz, hogy ki tudjuk hozni magunkból a maximumot.”

Jorge Martín elárulta, hogy mivel ő „elég erős felépítésű”, így könnyebben szedi fel a felesleges kilókat, mint mások. Viszont nagyon törekszik arra, hogy ezt elkerülje, és erre jó oka van. „Egy pilótának nagyon fontos, hogy mindig ugyanannyi legyen a súlya – jelentette ki Martín. – Bár azt nem gondolom, hogy egy vagy két kiló nagy különbséget jelentene.”

A katari sprintfutam győztesével a loszaíli hétvégén sokat küszködő Marco Bezzecchi is egyetértett. „Ha még kevesebb kilót nyomnék, akkor lerepülnék a motorról – kötött rá humorosan a Martín által elmondottakra Bezzecchi. – Szóval csak egy állandó súlyt kell megtartanom. Nem hinném, hogy pár kiló befolyásolná a gumikopást.”

Bezzecchi elárulta, hogy milyen problémák tették „nehézzé” neki a Katari Nagydíj hétvégéjét

A KTM csapatfőnöke szerint „nagy dolog” lenne, ha Marc Márquez és Acosta is náluk versenyezne

0

Francesco Guidotti örülne annak, ha Pedro Acosta mellett Marc Márquez is a KTM kötelékébe tartozna. Az osztrákok gyári istállójának csapatfőnökét a spanyol újonc katari bemutatkozása Jorge Martín 2021-es debütálására emlékeztette.

Miután tavaly kiderült, hogy Marc Márquez valóban elhagyja a Hondát, sokáig úgy tűnt, hogy a KTM igazolhatja le a nyolcszoros világbajnokot. Azonban Márquez végül a Gresinit, illetve a Ducatit választotta, és egy nemrég adott nyilatkozat alapján úgy tűnt, hogy az osztrák gyártónál is lemondtak a spanyol pilóta megszerzéséről.

A KTM gyári alakulatának csapatfőnöke, Francesco Guidotti viszont a napokban újra megpendítette, hogy örülne neki, ha Márquez az ő színeiket képviselné. Ráadásul Guidotti ezt úgy szeretné elérni, hogy közben Pedro Acostát se kelljen elengedniük.

Marc Márquez csapattársa lehet Acosta? – az újonc elmondta, mi kell ehhez

„Pedrót nem kell keresnünk, hiszen ő már a kötelékünkbe tartozik, szóval így egy elég nagy előnnyel indulunk a meghozandó döntések terén. Ami pedig Marc-ot illeti, nem fogom letagadni, hogy én továbbra is szeretném őt megszerezni – mondta nevetve Guidotti a Sky Sports olasz kiadásának. – Nagy dolog lenne, ha mindkettőjük nálunk versenyezne.”

„Azonban Marc eddig nagyon jól ment a Ducatival, és szerintem elég furcsa lenne az életkora miatt, ha három éven belül három különböző motorra akarna felülni, kiismerni őket és alkalmazkodni hozzájuk. Azt hiszem, hogy azzal a motorral fogja kijátszani a kártyáit, amelyet jelenleg használ, és ez így lesz a jövőben is.”

Acosta nagyszerű teljesítménnyel mutatkozott be éles körülmények között a MotoGP-ben. A mazarróni cápa a katari sprinten a nyolcadik, a főfutamon pedig a kilencedik helyen végzett. Utóbbin azonban azt is megtapasztalta, hogy milyen nehéz jól beosztani a gumikat egy királykategóriás verseny teljes hosszára. Guidottinak ez egy másik spanyol tehetség debütálását juttatta eszébe.

Pedro Acosta még csak bemelegített?

„Jorge Martín 2021-es bemutatkozására emlékeztetett [Acosta debütálása]. Martín akkor egy hihetetlenül jó rajtot vett, majd a vezető csoportban motorozott – idézte fel a három éve történteket az olasz szakember. – Viszont aztán szép lassan hátraesett, mivel egy MotoGP-futam menedzselése bonyolult és nagyon összetett.”

„Ezek azok a srácok, akik tudnak valami igazán extrát. Pedro rögtön jól érezte magát a motoron, ami egy kulcsfontosságú dolog. Nagyon gyorsan tanul, és a lehető legtöbbet hozza ki azokból a helyzetekből, amelyekben találja magát. Egy újonc többet fejlődik akkor, ha a futam felét a legjobb öt környékén versenyezve tölti, mint amikor a tizenötödik helyen tesz meg 22 kört.”

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

Bezzecchi elárulta, hogy milyen problémák tették „nehézzé” neki a Katari Nagydíj hétvégéjét

0

A Katari Nagydíjon sokat küszködő Marco Bezzecchi elmondta, hogy miért volt számára „rossz” a loszaíli hétvége.

Nem alakult ideálisan a Katari Nagydíj hétvégéje Marco Bezzecchinek. A már a tesztek alatt is küszködő motoros a loszaíli sprinten a tizenegyedik, a főfutamon pedig csak a tizennegyedik helyet szerezte meg. Bezzecchi a tavalyi szezonban a tabella harmadik helyén végzett, így senki sem ilyen eredményeket várt volna tőle az első idei viadalon. Ráadásul egyelőre az olasz pilóta nem tudja, hogy minek köszönheti a problémákat.

Hatalmas a kontraszt Rossi versenyzői között, és nem annak a javára, akire sokan számítottak

„Sajnos ez egy elég nehéz vasárnap volt nekem. A bemelegítés során sikerült előrelépnünk, aminek nagyon örültem, mivel újra jól éreztem magam a motoron – idézi Bezzecchit a GPOne.com. – Viszont amikor elindult a verseny, a [motor] eleje elkezdett elúszni a féktávokon, és nem tudom, hogy ez miért volt.”

„Nem volt elég önbizalmam a féktávokon és a kanyarbemeneteken sem – fedte fel a helyzetét Bezzecchi. – Végül emiatt pedig előbb kellett gázt adnom, mint ahogy amúgy csináltam volna, mivel nem volt elég sebességem. Ezenfelül hamar elfogyott a hátsó gumim, és aztán ezt kellett megpróbálnom kezelni. Amikor 11 kör volt hátra, akkor már a C jelű üzemmódban volt a motorblokkom, abban, amely a legkevesebb erőt biztosítja. Nehéz forduló volt, voltak pozitív dolgok, de összességében a hétvége rossz volt, és ezen nem lesz könnyű túllépni. Reméljük, hogy azonnal találunk egy jó kiindulási pontot a következő, portimãói fordulóhoz.”

Bezzecchi katari teljesítménye különösen a többi Ducati-pilótáéval összehasonlítva volt kiábrándító. Rimini szülötte a sprinten és a főversenyen is az utolsó előtti lett a bolognaiak háziversenyében – nem számítva a szombaton bukó Fabio Di Giannantoniót –, ráadásul a márkatársai közül mindkét alkalommal egyedül a sérülésből visszatérő Franco Morbidellit sikerült megelőznie. Ez pedig neki is szemet szúrt.

„A legjobbak a Márquez testvérekkel és a csapattársammal együtt megmutatták, hogy versenyképesebbek nálam egykörön és egy futamon is – jelentette ki Bezzecchi. – Ki kell elemeznem az adatokat, hogy megértsem, hozzájuk képest mi hiányzott nekem. Mindenek fellett arra kell rájönnöm, hogy miért nem volt elég jó a sebességem. Jelenleg nem tudom azt megcsinálni, amit a csapattársam.”

Nincs csapatsorrend Rossiéknál, állítja Bezzecchi

„Nem érzem igazán az elejét, és amikor csak hozzáérek a fékkarhoz, a motor nem fordul – nyilatkozta a 25 éves pilóta. – Emiatt sokat veszítettem a sprinten az irányváltások során, és ez oda vezetett, hogy későn gyorsítottam ki. Ezzel szemben a kanyarokba túl lassan mentem be, mivel a motor nem fordult, emiatt pedig először gázt kellett adnom, ami nagyon koptatta a gumikat. Összességében eléggé küszködök, de közben keményen dolgozom, szóval majd kijövök ebből. Ez egy frusztráló helyzet, de egyben motiváló is.”

Újra motorra ül első 500-as világbajnoki címe évfordulójának alkalmából az ausztrál legenda

0

Igazán különleges bemutatónak lehetnek szemtanúi azok, akik kilátogatnak az idei Ausztrál Nagydíjra, a melbourne-i Albert Parkban ugyanis az ötszörös gyorsaságimotoros világbajnok Mick Doohan, és fia, az Alpine Forma-1-es csapatának tartalékpilótájaként tevékenykedő Jack Doohan egyszerre fog körözni. Az apropó, hogy az ausztrálok hőse – aki a királykategória örökranglistáján a negyedik helyet foglalja el – 30 évvel ezelőtt nyerte első vb-címét az 500cc-s kategóriában.

Idősebbik Doohan egy MotoGP Honda RCV213-ast ül majd meg (a Honda MotoGP-motorjának szériaváltozata), hiszen aktív királykategóriás motorversenyzői pályafutása idején csak az aszakaiak gépét használta. Fia pedig egy 23 évvel ezelőtti F1-es autóban, a 2000-es szezonban Alexander Wurz és Giancarlo Fisichella által hajtott Benetton B200-asban foglal majd helyet. Az Alpine jogelődje által épített F1-es torpedó Fisichella kezei között egy második és két harmadik helyet szerzett, a konstruktőri 4. helyhez segítve a Benettont. Ám a visszatérése az Albert Parkba nem ezért lesz különleges, hanem mert ez még a maiaknál jóval hangosabb, V10-es motor által hajtott F1-es autó, a bemutató emiatt pedig bizonyára nagy élmény lesz a helyszíni nézőknek.

„Először is köszönetet szeretnék mondani az Ausztrál Nagydíj szervezőinek és a Forma–1-nek ezért az elképesztő lehetőségért. Akármikor pattanhatok motorra ilyen eseményeken, az mindig igazi öröm – olvasható Mick Doohan szavai az Alpine közleményében. – Ez lesz a 30. évfordulója az első, 1994-es világbajnoki címemnek. Úgy repül az idő, hiszen most már a fiammal osztozom a pályán, ami mindkettőnknek igazán különleges pillanat lesz. Továbbra is támogatom Jacket és a karrierjét, miközben azért dolgozik, hogy a Forma–1-ben versenyezhessen. Mindketten nagyon izgatottak vagyunk, hogy adjunk egy kis show-t a hazai drukkereknek Melbourne-ben az Albert Parkban tartott nagydíjhétvége alatt.”

Stoner elárulta, szerinte ki az a versenyző, aki Rossinál és Marc Márqueznél is jobb volt

„Annyira izgatott vagyok, hogy apával léphetek pályára az Albert Parkban az Ausztrál Nagydíj hétvégéje alatt. Ez lesz az első alkalom, hogy egyszerre leszünk a pályán úgy, hogy ő motoron ül, én pedig autóban, úgyhogy elképesztően különleges pillanatnak ígérkezik – mondta Jack Doohan. – Ez nagyszerű lehetőség, hogy az ausztrál rajongók előtt ünnepeljük meg a sikerét, számomra pedig különleges alkalom, hogy F1-es autót vezethessek egy ilyen legendás pályán. Remélhetőleg jövőre már mostani autóban ülhetek. Ez a célom, és keményen dolgozom, hogy elérjem az álmomat.”

Kiderült, hogy miről beszélgetett egymással Bagnaia, Binder és Martín a Katari Nagydíj leintése után

0

A MotoGP közösségi oldalán megjelent egy videó, amelyben Francesco Bagnaia, Brad Binder és Jorge Martín beszélik meg a Katari Nagydíj főfutamának történéseit.

Magyar idő szerint vasárnap este rendezték meg a 2024-es MotoGP-szezon első főfutamát. A katari verseny után Francesco Bagnaia, Brad Binder és Jorge Martín állhattak fel a dobogóra.

Bagnaiáék „csendben dolgoztak”, Bindert meglepte, hogy ennyire jól ment neki egy fontos feladat

Viszont a futam előtt nem volt magától értetődő, hogy ez a végeredmény fog kialakulni, hiszen a pole pozícióból Martín vághatott neki a viadalnak, Binder pedig nagyon gyorsan fel tudott zárkózni közvetlenül a Pramac pilótája mögé. Azonban Bagnaia még az első körben mindkettőjüket megelőzte, és így ők a verseny hátralévő részében már csak a második helyért tudtak megvívni.

Nemrég a MotoGP X-oldala megosztott egy videót, amelyből kiderült, hogy mit mondott egymásnak a leintés után a három dobogós a pihenőszobában. Az alábbiakban a beszélgetés magyar fordítása olvasható.

Martín: Amikor te [Bagnaia] megelőztél a verseny elején, akkor úgy voltam, hogy »arggg«.

Bagnaia: Mindent beleadtam, hogy sikerüljön az az előzés.

Martín: Jobb volt az első helyen menni. Próbáltam megóvni a gumijaimat a 3-as kanyarban, és erre te megelőztél.

Binder: Azt hittem, hogy a rajnál használt elülső összeültető rendszer nem működik. Aztán amikor bementem a 2-es kanyarba, akkor azt mondtam magamnak, hogy ba*zki, ha elveszítem a [motor] elejét, akkor úgy fogok kinézni, mint egy idióta.

Martín: Aztán te [Binder] megelőztél engem, és azt hiszem, hogy akkor az első gumimban túlságosan felment a nyomás. Ezután elhúztál úgy körülbelül öt tizeddel, és akkor újra gyors kezdtem lenni. Te bizonyos pillanatokban elkaphattad volna [Bagnaiát].

Binder: Az volt a probléma, hogy az első körben blokkoltam az első kereket az egyik jobbkanyarban, a 12-esben, és kicsit ki kellett egyenesítenem.

Bagnaia: Nem tudom, hogy láttátok-e, de az első körben az 5-ös, vagy nem is, a 6-os kanyarban, nagyon a határon voltam a kormányzás szempontjából.

Vasárnap nagyon jó teljesítménnyel rukkolt elő a szezon egyetlen újonca, Pedro Acosta. A fiatal pilóta a verseny egy pontján egy nagyszerű manőverrel átvette a negyedik helyet Marc Márqueztől, ez pedig Martín és Binder figyelmét is felkeltette.

Martín: Hűha, Acosta! Negyedik helyen is ment a futamon?

Binder: Ember, ez nagyon jó.

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

Binder: Nem számítottam arra, hogy egy ponton hirtelen ennyire el fog fogyni a hátsó gumi.

Martín: Én nagyon konzisztensen használtam a hátsó gumit, nem éreztem hirtelen változást rajta.

Binder: Az enyém egyre csak fogyott, fogyott, fogyott…

Bagnaia: Én sem éreztem hirtelen változást, de a verseny utolsó részében már elkezdett egy kis tapadást veszíteni a hátsó gumi.

Binder: Láthattátok, hogy az enyém milyen sokat veszített.

Martín: Te nagyon sokat rázkódtál.

Binder: Nekem ilyen volt az utolsó öt kör.

Martín: Mi inkább a vibrációval küzdöttünk.

Binder: Ó, tényleg?

Váratlan probléma hátráltatta Bagnaiát a katari sprintfutamon

Pedro Acosta még csak bemelegített?

0

Az elmúlt évtizedben talán még soha nem vártunk ennyire MotoGP-szezont, mint az ideit. Elkezdődött, Marc Márquez pedig nem ment sehova két kanyar után. Öt kanyar után sem, sőt, húsz kanyar után is még a mezőny tagja volt.

Ez persze rosszat nem jelent, sokkal inkább jót, ugyanakkor mégis alázatra intette mind a szakma, mind a rajongók azon táborainak krémjét, akik tavaly novemberben még ezt a véleményt osztották, lesöpörve így az asztalról Francesco Bagnaia két világbajnoki címét és eddigi munkáját. Ugyanakkor azt is fontos megjegyezni és kiemelni, hogy az ilyen kijelentésektől maga a versenyző, Marc Márquez mindig is elhatárolódott, a lehető legnagyobb érzékenységgel kezelte a témát, és inkább óva intett mindenkit a felesleges jóslatoktól.

Hiába ő a favorit, Marc Márquez szerint hiba lenne a vb-címről beszélni

Ha pedig lecsupaszítjuk az elvárásokat és a hiedelmeket, egyértelműen megállapíthatjuk, hogy Márquez remekül versenyzett az új motorral, és bár érezhetően még az összecsiszolódási fázisban vannak, mégis ígéretes teljesítményt láttunk tőle. A sprint ötödik, valamint a főfutam negyedik helye továbbá érdekes, tőle kissé szokatlan spektrumba helyezi, mert egy sokkal inkább érett és higgadt teljesítményt mutatott, amely szinte nyomokban sem emlékeztetett bennünket a Hondánál töltött időszak hajmeresztő bravúrjaira. Így talán kijelenthetjük, a spanyol versenyző megkomolyodott, és megannyi sérülés után sokkal inkább olyan irányba terelné a karrierjét, amely lehetővé teszi majd számára a békés nyugdíjas éveket. Mert bár csak harmincegy éves, és az is tény, hogy néhány világbajnoki cím még lehet benne, azt se feledjük, hogy intenzív tíz évet tudhat maga mögött.

Marc Márquez nem csalódott, hogy nem jött össze a dobogó, még nem érezte magát tökéletesen

Persze egy versenyen vagyunk túl, amelyből messzemenő következtetést levonni nem szabad. Időről időre mégis megjelennek azok a hangok, amelyek Márquez pályafutásának ívét Valentino Rossiéhoz hasonlítják. Kétségtelen, hogy a kettő között bizonyos pontokon kísérteties a hasonlóság, hiszen emlékezzünk csak vissza, az olasztól szintén akkor várták a legnagyobb feltámadást, amikor 2013-ban, két rendkívül sikertelen Ducatinál eltöltött év után visszaült a Yamahára. És ugyan megmozdulásai, szép győzelmei voltak, a mindent uraló dominancia elpárolgott. Persze ne feledjük azt se, hogy az olasz akkorra már harmincnégy volt.

Egy szembeötlő hasonlóság azonban még megfigyelhető. Rossi második felragyogásának lehetőségét egyetlen versenyző árnyékolta be leginkább, ez pedig nem volt más, mint épp Márquez.

Így szépen lassan, némi bevezetés után, de talán a felesleges körmondatokat mellőzve megérkeztünk egyetlen pilótához, aki kiemelkedett vasárnap este. Ő pedig nem volt más, mint Pedro Acosta. Vitán felüli, hogy a tizenkilenc éves spanyol versenyző csodát tett Katarban, és az sem kérdés, hogy az elmúlt tíz év talán legnagyobb őstehetségét látjuk motoron, amiért hálásnak kell lennünk.

Lorenzo: Elrendeltetett, hogy Acosta világbajnok lesz a MotoGP-ben

Persze sokan megkérdőjelezhetik a fent leírtakat, ezért merüljünk el a témában egy kicsivel jobban. Hiszen, ha technokrata módon kizárólag az eredményekre koncentrálunk, nem látunk „semmi különöset”. Acosta a sprinten nyolcadik, a főversenyen kilencedik lett, tizenegy másodperces hátránnyal.

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

Az elmúlt öt évben három újoncnak is sikerült hasonló teljesítményt nyújtania. Az egyikük Joan Mir volt, aki 2019-ben, élete első MotoGP-futamán nyolcadik lett öt másodperces hátrányban, majd két évvel később jött Enea Bastianini, aki tizedik lett kilenc másodperc lemaradással. Brad Binder, a COVID-dal átitatott 2020-as szezonban szállított néhány csodát, többek között egy futamgyőzelmet, Marc Márquezről pedig felesleges beszélni: már az első versenyén dobogóra állt, a másodikat pedig megnyerte.

A fentieket figyelembe véve, kizárólag az eredményekre koncentrálva ugyan árnyaltabb a kép, mégis, ha nemcsak a táblázatokat vizsgáljuk, hanem esetleg mind a versenyeket, mind Acosta teljes hétvégi szereplését láttuk, magunk is érezzük, hogy ez ennél lényegesen összetettebb. Hiszen itt jön képbe az, hogy bár van a stopper, és vannak az eredmények, a motorversenyzés ennél jóval intuitívabb sport, ezek alapján pedig kijelenthetjük, hogy amit Pedro Acostától láttunk a hétvégén, csodagyermeki képességekre utal.

Az újonc szinte a pénteki első szabadedzéstől kezdve szolgáltatta a show-t, bravúros mentései láttán mindenkinek elakadt a szava, és külső szemlélőként nagyjából azt láttuk, hogy azt csinál a motorral, amit csak akar. Ez leírva talán túlzás, de jobban belegondolva mégsem az. Tegyük hozzá, hogy ezt egy olyan motorral tette, amelyet előzőleg mindenki lesajnált, amelynek a képességeit legtöbben megkérdőjelezték, és amelyről azt állították, hogy csak egy arra termett versenyző képes megülni. Mert azon túl, hogy mindezt egy KTM-mel tette, azon belül is a gyártó szatellitcsapatáról, a Tech3 GasGasról beszélünk. Viszont úgy tűnik, Acostát ez sem érdekelte különösebben, neki nem szóltak, hogy ezzel a rakoncátlan motorral az újoncok még a pontszerző helyek közelébe sem szoktak érni.

És kérem, ne fogjuk ezt az új technikára, ne fogjuk a folklórral átitatott magyarázatokra, egy esetlegesen barátságosabb motorra. Aki látta a versenyt, a szíve mélyén pontosan érzi, ennek a fiúnak nagyjából mindegy lett volna, milyen motoron ül. Csapattársa, Augusto Fernández csak a tizenhetedik lett, és emlékezzünk vissza, mennyire örültünk tavaly, amikor elért egy-egy kiugró eredményt, vagy csak értékes pontokhoz jutott. Sőt, elfogadtuk azt is, hogy a mai, modern MotoGP-ben újoncként berobbanni szinte lehetetlen, a kapásból pontszerzéshez pedig már-már űrteljesítmény kell. És elfogadtuk azt is, hogy egy újoncnak minimum egy évre van szüksége, hogy értékelhető teljesítményt nyújtson.

Acosta főnöke szerint ma már nem lehet úgy berobbanni újoncként, ahogyan Marc Márquez tette

Viszont úgy tűnik, néhányaknak ezt azért mégsem sikerült elfogadnia. Közéjük tartozott Pit Beirer és a komplett KTM, meg persze Acosta is. Talán nem túlzok, amikor azt állítom, hogy az elmúlt tíz év egyik legikonikusabb motorsportjeleneteként kerül majd be a történelemkönyvekbe, ahogy vasárnap este a célegyenes végén megérkezik Márquez mellé, majd vesz egy olyan lehetetlen féktávot, amelyhez a komplett mezőnyből senki másnak sem lett volna mersze, és előzi meg a legendát olyan nyugalommal, mintha egész eddigi életében csak erre készült volna. Csakúgy, ahogy tette ezt Márquez Rossival 2013-ban, megannyi alkalommal.

Az is tisztán érezhető volt, hogy az újonc talán még a dobogóért is harcolhatott volna, ha sikerül jobban beosztania az abroncsokat, de egyrészt ezek mind feltételezések, másrészt pedig pont az ilyen soktényezős halmazrendszer miatt válik egyre bonyolultabbá ez a sport.

Mert úgy tűnik, egyvalamit mégis el kell fogadnunk. A jelenkori MotoGP-ben talán már nem fog megismétlődni, ami 2013-ban történt, amikor Márquez élete első futamán dobogós, a második versenyén futamgyőztes, az év végén pedig világbajnok lett. Az elmúlt tíz év alakulását figyelembe véve a sorozat egyre inkább a technológia és a technológiai fejlesztések irányába halad, az aerocsomagok megjelenésével pedig végérvényesen a Forma–1 mintáit követi. Esetleges átalakulásra akkor lehet csak esély, ha ismét csökkentik az elektronikai csomagot és a motorok teljesítményét.

Megdöntheti-e Acosta Marc Márquez rekordját? – a két versenyző eltérő véleményen van

A hasonlat pedig nem volt véletlen az autósport királykategóriájával, hiszen az F1 második versenyén is szemtanúi lehettünk egy újonc csodagyerek váratlan megmozdulásának. A tizennyolc éves brit, Oliver Bearman váratlanul kapott lehetőséget, miután Carlos Sainzot műteni kellett. Péntek reggel kapott felkérést a Ferraritól, hogy tartalékversenyzőként vegye át a spanyol helyét a teljes hétvégén. Bearman viszont nem szeppent meg, így a futamot a bravúros hetedik helyen zárta, ami nagyjából pont akkora megdöbbenést váltott ki a szakmából, mint Acosta menetelése. Mindenféle további párhuzam nélkül csak érzékeltetni szerettem volna, hogy a motorsportok királykategóriáinak komplexitása miatt jelenleg már az ilyen eredmények után is nevezhetjük csodának a hasonló megmozdulásokat, és csodagyerekeknek az ezeket szállító versenyzőket.

Koncentrálva magára Katarra, összességében kijelenthetjük, hogy egy jó, stabil versenyhétvégét láttunk, amely nagyjából ott folytatódott, ahol tavaly abbahagytuk. A sprintfutamon Jorge Martín hozta a kötelezőt, és újfent dominált, míg a főversenyt a téli tesztek pályarekordjai után nem annyira meglepő módon a regnáló világbajnok, Bagnaia nyerte. Acosta bravúrjától eltekintve pedig legfeljebb Martín és Binder csatája szórakoztathatott bennünket. Külön érdekesség, hogy az egy körrel kurtított futamot – Raúl Fernández rajt előtti motorhibája miatt csökkentették a versenytávot – a tavalyihoz képest húsz másodperccel hamarabb fejezték be a versenyzők, amit sokan a két fokkal hűvösebb aszfaltnak tulajdonítanak. A guminyomás-szabályzat módosításai – 1,88 helyetti 1,8 bar első abroncsra vonatkozó minimumérték, valamint a megszegés esetén járó diszkvalifikáció be nem vezetése – némileg csitították a kedélyeket, bár úgy tűnik, a főmérnökök ezúttal már nem játszottak, és nem próbálkoztak, mert a futam során mindenki a megadott értékeken belül maradt, így senki sem kapott büntetést. Többen viszont úgy gondolják, hogy pont az elővigyázatosság miatt beindult egy láncreakció, miután több versenyző panaszkodott hátsó pattogásra, amely a hátsó abroncsoknál tavaly nem igazán jelentkezett.

Váratlan probléma hátráltatta Bagnaiát a katari sprintfutamon

Felemás hétvégét tudhat maga mögött az Aprilia. Míg Aleix Espargaró a sprintfutamon szépen teljesített, és magabiztos dobogója után vasárnapra még Márquez is a végső győzelemre esélyesnek jósolta, addig a főversenyen csak szenvedett, és a nyolcadik helyen végzett. Elmondása szerint úgy csúsztak a hátsó abroncsok, mint a jég, és nem talált megoldást erre a problémára. Azt is tudjuk, hogy új aerocsomaggal kialakított hátsó idomot egyedül Espargaró használja, Miguel Oliveira és Maverick Viñales inkább maradtak a tavalyi változatnál, mert bár az új csomag nagyobb leszorítóerőt biztosít, amellyel féktávon nagyobb a hátsó tapadás, Espargaró állítja, hogy nem könnyű használni, és teljesen más vezetést igényel. Viñales kilencedik és tizedik helye még ennyire sem volt biztató, és minden bizonnyal a szatellitmotorokat futtató Trackhouse sem ilyen kezdésről álmodott, amikor befizették magukat a MotoGP-be.

Kiderült, mi okozta a rajt késleltetését a MotoGP első idei főfutama előtt

A legnagyobb drámát viszont továbbra is a japán gyártók motorjai jelentik. Fabio Quartararo a főfutamon elért tizenegyedik helyezése ellenére is állítja, bár magukhoz képest fejlődtek, a motor állapota jelenlegi formájában drámai, és talán a leggyengébb az elmúlt három évben. A gumikat idő előtt megette, és már a gyors, lendületes kanyarokban is elveszítették az eddigi előnyüket a többiekhez képest. Tény, hogy a Yamaha mérnökei a télen mindent nulláztak, és próbálják újraépíteni a teljes elektronikát és motorvezérlést, de úgy tűnik, még nagyon a folyamat elején járnak.

Quartararo lesújtó értékelése: szerinte minden eddiginél nagyobb a Yamaha lemaradása

A francia aggodalmával szemben a Honda versenyzői már a hangoskodásra sem adtak. A gyár legjobbja az újonnan igazolt Johann Zarco lett, aki Quartararo mögött a tizenkettedik helyen ért célba, a gyári motoron Joan Mir csak őt követte. A másik Repsol Hondán helyet kapó Luca Marini a teljes hétvégén az utolsó helyeken mozgott, teljesítményére pedig próbál magyarázatot találni. Az olasz elmondta, úgy érzi, a téli tesztekhez képes fejlődtek, de még hosszú az út, és töretlenül hisz a projektben. A szakma ezzel szemben állítja, hogy a Honda talán akkor járna a legjobban, ha a fejlesztések és visszajelzések tekintetében inkább Johann Zarcóra hallgatna.

Marini nem érti a katasztrofális kezdés okát, Mirnek gondjai voltak a sprint elején

Álex Rins első Yamahán töltött hétvégéjén pont nélkül maradt, és minden bizonnyal nem ilyen kezdésről álmodott, ugyanakkor a Ducatitól megváltást remélő Franco Morbidelli is a mezőny végén motorozott. Mint ismert, az olasz még az idei sepangi teszt előtt bukott, és szenvedett fejsérülést egy utcai motorral, amikor az akadémiával együtt egy privát portimãói teszten vettek részt. A versenyző esését a Márquez fivérek észlelték, és hívták a mentőket. Morbidelli katari indulása sokáig kétséges volt, végül mégis rajthoz állt, de többen állítják, hogy egy hasonló agyrázkódás után a rehabilitáció akár hónapokig is eltarthat.

Morbidelli Marc Márquezzel beszélve jött rá, hogy sokkal rosszabbul is járhatott volna bukása után

A főfutamon utolsóként célba érkező versenyző pedig Jack Miller volt, aki egy korai elcsúszás következtében Luca Marini mögött ért célba, így az ausztrál motivációját lassacskán már nemcsak önmagának, hanem a rajongóinak is keresnie kell.

Marini nem értette, hogy miért van mögötte Miller, majd elengedte, és megvilágosodott

0

Luca Marini elárulta, Jack Miller mögött motorozva egyértelművé vált számára, hogy miben kell fejlődniük. A gyári Honda versenyzője problémával küszködött a Katari Nagydíjon, de elismerte, hogy enélkül sem tudta volna utolérni a legelőrébb végző márkatársait.

Katasztrofális időmérő és sprintfutam után a főverseny is borzalmasan alakult Luca Marini számára. A VR46-tól a gyári Hondához igazoló pilóta nem a kvalifikáción csak a sérülésből visszatérő Franco Morbidellit tudta megelőzni, majd pár órával később az utolsó lett a célba érkezők közül. Vasárnap pedig huszadik lett, miután Raúl Fernández kiesett, míg Jack Miller bukott.

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

Az ausztrál motoros már a futam elején elesett, de visszaszállt a motorra, és befejezte a versenyt. Végül 339 ezreddel Marini mögött ért célba, de korábban megelőzte a 26 éves versenyzőt. Mint kiderült, a kétszeres MotoGP-dobogósnak ez nem volt ellenére, sőt. Kemény hétvége volt – összegzett. – Láttam a bokszutcából mutatott táblán, hogy van valaki mögöttem. Aztán arra gondoltam, hogy »miért?«. Egészen addig, amíg rá nem jöttem, hogy Jacknek kell lennie. Aztán hagytam őt elmenni, és megpróbáltam követni őt.”

Elsőre nehezen lehet megérteni, hogy Marini miért engedte el Millert, hiszen ez teljesen szembemegy a versenyzői ösztönnel, ráadásul nem csapat- vagy márkatársakról van szó. Azonban a gyári Honda pilótája alighanem tisztában volt vele, hogy nincs esélye a pontszerzésre, és ennek tudatában inkább hasznos tapasztalatokat akart gyűjteni, amire a teszten nem nagyon volt alkalma. Mindez nem bizonyult hiábavalónak.

Most már egyértelmű számomra, hogy min kell dolgoznunk – jelentette ki. – Jack nem feltétlenül volt erősebb a fékezés során, mint én. A KTM hátsó kereke viszont nagyon jól tapad, különösen a kanyarbejáratoknál. Nagyon pontosan el lehet vezetni a kanyarcsúcspontig a motort, majd simán kigyorsítani. Jelenleg itt vannak a legnagyobb nehézségeim.”

Marini több mint 40 másodperccel maradt el a futamot megnyerő Francesco Bagnaia, ami több mint kétszer akkora különbség, mint amennyit a tizenkettedik, illetve tizenharmadik helyen végző márkatársai, Johann Zarco és Joan Mir összeszedtek. Az olasz versenyző szerint ez utóbbi nem csak neki róható fel, de elismerte, hogy normál körülmények között sem érte volna el az ő szintjüket. Volt egy kis problémám a futamon, ezért voltam olyan lassú – fogalmazott. – Azonban még a gondok nélkül sem tudtam volna olyan pozíciókért harcolni, mint a márkatársaim.”

Marini első közös futamhétvégéje a Hondával tehát nem is nagyon lehetett volna ennél rosszabb, legalábbis ami a teljesítményt illeti, hiszen minden fontos pályaeseményen ő volt a japán gyártó leglassabb pilótája. Ráadásul magának a márkának sem szűntek meg a problémái, és a Yamahával együtt láthatóan lefelé lógnak ki a mezőnyből. A 26 esztendős motoros ugyanakkor hangsúlyozta, hogy erre nem lesz azonnali megoldás.

Quartararo lesújtó értékelése: szerinte minden eddiginél nagyobb a Yamaha lemaradása

„Időre van szükségünk, hogy különböző dolgokat teszteljünk le – szögezte le, majd hozzátette, hogy még csak egy hétvége telt el az idényből. – Ez csak az első verseny volt. Nyugodtnak kell maradnunk, és tudnunk kell, hogy a kiindulópontunk messze elmarad az európai gyártókétól. Fel kell zárkóznunk, de ez egy folyamat, amihez idő és nyugalom kell.”

Kiderült, mi okozta a rajt késleltetését a MotoGP első idei főfutama előtt

0

Wilco Zeelenberg, a Trackhouse csapatmenedzsere elárulta, hogy Raúl Fernández miért jelzett problémát a Katari Nagydíj rajtprocedúrája során. A spanyol versenyzőt ráadásul más is sújtotta, csapattársa, Miguel Oliveira pedig még egy tavalyi esetért bűnhődött.

Története első főfutamát teljesítette a Trackhouse a vasárnapi Katari Nagydíjon. A két versenyző közül több okból is Raúl Fernández várhatta optimistábban a rajtot: az időmérőn ő végzett előrébb, a bemelegítésen pedig egyenesen a harmadik helyet szerezte meg, ráadásul csapattársának, Miguel Oliveirának le kellett töltenie egy hosszú körös büntetést.

Azonban a spanyol versenyzőnek rémálomszerűen kezdődött a futam. Illetve dehogy kezdődött, hiszen a rajtprocedúrát pont miatta kellett megszakítani, mivel felemelt kézzel jelezte, hogy baj van. Ennek következtében a bokszból kellett elmennie a felvezető körre, de ami ennél jóval fontosabb, hogy a rajtrács végére száműzték.

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

Őszintén szólva nagyon csalódott vagyok – nyilatkozta a kvalifikáción egyébként tizenkettedikként záró versenyző. – Egy nagyon jó bemelegítés és egy nagyon jó hétvége volt, összességében rendkívül versenyképesek voltunk. A rajtrácson volt egy kis problémánk az elektronikával. Láttam a fényeket a műszerfalon, és valami nem stimmelt.”

A részletekbe Wilco Zeelenberg avatta be a nyilvánosságot. „Raúl műszerfalán egy hibakód jelent meg közvetlenül a rajt előtt – árulta el a Trackhouse csapatmenedzsere. – Két-három másodperc múlva a motor visszakerült [a normális állapotába], de ilyenkor a lehető leghamarabb el kell hagynia a rajtrácsot. Ezután váltanunk kellett a második motorra, mert túl trükkös lett volna a hibakóddal elindulni.”

Fernández megpróbáltatásainak itt még nem volt vége, ugyanis a tartalékmotorján nem friss abroncsok voltak fent. Ennek következtében hiába küzdötte fel magát a tizenhetedik helyre, de a 17. kör végén kénytelen volt kiállni. „El kellett futnom a másik motorhoz, amelyen használt gumik voltak, és ezzel szinte véget is ért a versenyem – mondta. – Megpróbáltam végigcsinálni a futamot, de az utolsó öt körben nagyon nehéz volt menedzselni a gumikat, nem tudtam vezetni, és bementem a garázsba.”

Oliveira a tizennegyedik helyről indult, ami Fernández hátrasorolásával lényegében tizenharmadikká változott. Azonban még a tavalyi katari sprinten okozott balesete miatt le kellett töltenie egy hosszú körös büntetést, amelyet követően a tizenötödikről a tizenkilencedik pozícióba esett vissza. Végül egy, az utolsó előtti körben végrehajtott előzéssel visszaszerezte a tizenötödik helyet, és ezzel begyűjtötte az utolsó pontot.

Beteljesedett a szezon szomorú statisztikája, így már most megvan a következő év első büntetése

A hosszú kör nagy érvágás volt számunkra – kezdte. – Ezt a futam elején kellett letöltenem, amikor sokkal sűrűbb a boly, és sok időt, illetve pályapozíciót veszítettem. Ezért vissza kellett szereznem néhány helyezést, miközben próbáltam óvni a gumit. Egy pontot ért az erőfeszítés, de nem vagyunk túl elégedettek azzal, ahogyan lezárult a hétvége. Úgy gondolom, még kicsit több időre van szükségünk ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki a motorból. Szerintem a csapat képes , csak kell egy kis idő. Tovább kell dolgoznunk, és leszegett fejjel a legjobbat kihozni magunkból.”

Davide Brivio 2020 után először dolgozott aktívan egy MotoGP-hétvégén, hiszen az idei szezonban a Trackhouse csapatfőnöki pozícióját tölti be. Az olasz szakember igyekezett megtalálni a pozitívumot. „Abban a tudatban távozunk Katarból, hogy megvan bennünk a potenciál, hogy sokkal jobban teljesítsünk, mint ahogyan eddig – jelentette ki. – A portugáliai verseny nagyon fontos lesz Miguel számára. Előtte mindent ki fogunk elemezni, ami itt történt, és megpróbálunk javítani, jobbat nyújtani.”

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

0

Pedro Acosta jobban örült annak, hogy a Katari Nagydíjon sokat előzött, majd visszaesett, mint ha végig ugyanabban a pozícióban motorozott volna. A spanyol versenyző kitért a Marc Márquezzel vívott csatára, és arra is reagált, hogy a hajrában miért motorozott furcsa pozícióban.

Pedro Acosta a kilencedik helyet szerezte meg a Katari Nagydíj főfutamán. Már önmagában ez is elismerésre méltó lenne egy újonctól: összehasonlításképpen mostani csapattársa, a tavaly debütáló Augusto Fernández ugyan tizenharmadikként ért célba a 2023-as portimãói főversenyen, de ez valójában az utolsó előtti pozíciót jelentette.

A futamot látva viszont még nagyobb dicséret illeti a mindössze 19 éves pilótát. A nyolcadik helyről rajtolva jó néhány riválisát megelőzte, és egy ideig a dobogó is belátható távolságon belül volt. Aztán viszont mindez bekérte az árát, ugyanis a gumik elfogytak, így végül nemcsak az élmezőny tagjai, hanem Fabio Di Giannantonio és Aleix Espargaró is megelőzték. Acosta ugyanakkor nem bánja, hogy így alakult.

Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán

Jobb megtenni így tíz kört, aztán visszaesni, mint az egész futam alatt ötödiknek lenni – nyilatkozta. – Több mint elégedettnek kell lennünk. Kicsit jobban kell menedzselnünk [a gumikat], de ez mind tapasztalatot jelent. El kellett követnünk néhány hibát, annyira jó volt minden, az első futam nem alakulhat ennyire jól. A rajt jobb volt, mint szombaton, de nem olyan jó, mint [Jack] Milleré. Az első kanyarban negyedik voltam. Szerettem minden előzést, mert ezek voltak az első előzéseim a MotoGP-ben. A Moto3 óta nem éreztem magam ennyire magabiztosnak az előzéseknél. Ha pedig belegondolok, a Moto2-ben többé-kevésbé ott előztem, ahol akartam, de évek óta nem volt meg a magabiztosságom, hogy bevetődjek, tudván, hogy megáll a motor. A hibát a menedzselésben követtem el.”

Acosta számára a csúcspont Marc Márquez megelőzése jelentette, amivel feljött közvetlenül a dobogósok mögé. Pozícióját azonban csupán néhány percig tudta megőrizni, majd lecsúszott a pályáról, aminek következtében honfitársa visszavette a pozíciót. Innentől kezdve pedig már csak lefelé vezetett az út, de emiatt sem szomorkodik.

Marc Márquez nem csalódott, hogy nem jött össze a dobogó, még nem érezte magát tökéletesen

„Marckal addig tartott a csata, ameddig kellett – fogalmazott, majd egy bizarr hasonlattal jellemezte a versenyét. – Olyan ez, mint szüzesség elvesztése: minden nagyon szép, de a végén katasztrófa lesz belőle. A tündérmese nem tarthatott túl sokáig. Az előzések, a tempó, és az, hogy [sokáig az élmezőnyben] maradtam, ezek tetszettek a legjobban.”

A hajrában aztán Acosta már küszködött a gumikkal, sőt, az éles szeműek azt is kiszúrták, hogy furcsa pozícióban motorozik. Ez alapján többen fizikai fáradtságra gyanakodtak, de a kétszeres világbajnok tiszta vizet öntött a pohárba. Módosítani kell a hátsó magasságállító [helyét] a motoron, mert nagyon messze van a karomtól, illetve a kezemtől – jelentette ki. – Nem volt kompartment szindrómám, de nagyon zavart.”