back to top
2025. július 30. 05:33
Kezdőlap Blog Oldal 432

Binder pályacsúcsot futott, a szenvedő Bagnaia a végén támadt fel, Quartararo látványosan bukott

0

Brad Binder pályacsúccsal zárt az élen a Japán Nagydíj edzésén, a sokáig szenvedő Francesco Bagnaiát és Aleix Espargarót megelőzve. Fabio Quartararo és Marc Márquez is bukott, és a Honda, valamint a Yamaha többi pilótája sem jutott a Q2-be.

Folytatódott a Japán Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, hiszen magyar idő szerint reggel megrendezték az edzést. A szabadedzéssel ellentétben itt már volt tét, hiszen az első tíz helyezettnek nem kell részt vennie a Q1-ben a szombati időmérőn. Ami az időjárást illeti, ezúttal is száraz körülmények között motoroztak a mezőny tagjai.

Martín nyitott az élen Japánban, de bukott, a Honda és a Yamaha is az első tízben

Az első idő Maverick Viñales nevéhez fűződött, a gyári Aprilia pilótája 1:45.837 másodpercet motorozott. A következő próbálkozások után Brad Binder vette át a vezetést 1:45.060-nal, 159 ezreddel megelőzve a spanyol pilótát. Ezt követően Jorge Martín állt az élre, miután 165 ezreddel bizonyult gyorsabbnak dél-afrikai motorosnál.

A Pramac versenyzője a következő körében már 1:44.724-et teljesített, Binder pedig 234 ezreddel bizonyult lassabbnak nála. Bő negyedóra elteltével aztán a gyári KTM versenyzője ismét javított, de még mindig 155 ezreddel elmaradt ellenfelétől. Bő 20 perc után aztán Fabio Di Giannantonio feljött a harmadik helyre, 223 ezredes hátránnyal Martín mögött.

Az edzés első bukását Raúl Fernández produkálta, aki a 10-es kanyarban esett el. Csapattársa, Miguel Oliveira viszont befejezte a jó körét, és csupán 101 ezreddel maradt el Martín idejétől. Sőt, a következő körével már át is vette a vezetést, hiszen 226 ezreddel gyorsabbnak bizonyult a Pramac versenyzőjénél.

Martínt aztán Fabio Quartararo is megelőzte, aki 52 ezreddel maradt el az RNF Aprilia pilótájától. A francia motoros aztán további 3 századdal javított saját legjobbján, de maradt a második pozíciójában. Nem sokkal később Jack Miller esett el, de az ausztrál pilóta némi segítséggel vissza tudta tolni a motort a pályára, és tovább tudott menni.

Az edzés utolsó harmadába lépve Marc Márquez feljött a harmadik helyre, miután csupán 76 ezreddel volt lassabb Oliveiránál, ráadásul ezúttal nem közvetlenül valamelyik ellenfele mögött teljesítette a kört. Negyedórával a vége előtt aztán Aleix Espargaró állt az élre, 111 ezreddel megelőzve márkatársát.

Nem sokkal később Binder 1:44.255-t4l állt az élre, 23 ezreddel megelőzve Viñalest, és további 1-gyel Martínt. A nap leglátványosabb bukását Quartararo mutatta be, aki a 6-os kanyarban esett el, és ő, valamint a motor is meglehetősen nagy ütést kapott. A francia pilóta szerencsére nagyobb baj nélkül megúszta a balesetet, de nem volt tökéletes állapotban.

10 perccel a vége előtt kis híján Márquez is elesett, de neki sikerült megfognia a Hondát. A nyolcszoros világbajnok nem állt továbbjutó helyen, ahogyan Francesco Bagnaia sem. Ellentétben Di Giannantonióval, aki 308 ezredes előnnyel átvette a vezetést. Ami Marco Bezzecchit illeti, a véghajrá előtt a kilencedik helyet foglalta el, mögötte Quartararo volt.

3 és fél perccel a vége előtt Raúl Fernández ismét bukott, de előtte Binder pályacsúccsal vette át a vezetést, 295 ezreddel megelőzve Aleix Espargarót. Márquez az ötödik helyre jött fel, de csak ideiglenesen, mert elvették a körét. Bagnaiáét viszont nem, így a korábbi szenvedés után 29 ezredes hátránnyal feljött a második pozícióba.

Az utolsó percben Márquez is eldobta a motort, így nem volt esélye a továbbjutásra. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Binder 1:43.489-cel zárt az élen Bagnaia és Aleix Espargaró előtt. Mögöttük Martín, Bezzecchi, Di Giannantonio, Johann Zarco, Viñales, Pol Espargaró és Miller lett az első tíz sorrendje. A japán gyártók tehát hazai pályán nem tudtak az első tízben végezni, ami pedig Álex Rinst illeti, csupán hat kört tudott megtenni, így könnyen lehet, hogy vissza fog lépni a további küzdelmektől.

A MotoGP japán edzésének végeredménye

Marc Márquez és Quartararo is kifakadt, túlzónak tartják a 2024-re tervezett programot

0

A tervek szerint rekordszámú fordulót rendeznek jövőre a MotoGP-ben, Brad Bindert pedig nem zavarja a sok verseny, de azokat is meg tudja érteni, akiket igen. Fabio Quartararo és Marc Márquez azonban teljesen más véleményt fogalmaztak meg.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP nemrég közzétette a 2024-es előzetes versenynaptárat. A magyar rajongók számára a legfontosabb részlet, hogy a Balaton Park Circuit tartalékhelyszín lesz, ám a mezőny tagjai egészen más aspektusra koncentrálnak. Ez pedig korántsem mindenkinek nyerte el a tetszését.

Az idei 20 helyszín mindegyike ott lesz a jövő évi programban, ahogyan a tervek szerint a Kazah Nagydíj is, de ha nem, akkor minden bizonnyal hazánk ugrik be. Emellett a MotorLand Aragón visszatér, vagyis összesen rekordot jelentő 22 fordulót fognak rendezni. A pilóták egy részét megkérdezték, hogy mi a véleményük erről.

„Őszintén szólva, ha nem Dél-Afrikában, hanem bárhol máshol vagyok, akkor nem otthon vagyok, szóval nem jelent nagy problémát, ha többet versenyzünk – nyilatkozta Brad Binder a Japán Nagydíj előtti sajtótájékoztatón, majd hozzátette, azokat is meg tudja érteni, akiket zavar a sok futam. – Azoknál más a helyzet, akik hazamennek a családjukhoz.”

Magyarország tartalékhelyszín lesz 2024-ben, íme a MotoGP előzetes versenynaptára

Ez utóbbi egyébként nyilvánvalóan messze nem csak a versenyzőkre vonatkozik. Sőt, a pilóták többségének még nincs gyereke, ellentétben számtalan más csapattaggal, akiknek adott esetben még korábban ott kell lenniük az adott helyszínen. Fabio Quartararo azonban nem erre, hanem egy másik problémára hívta fel a figyelmet a 2024-es versenynaptár kapcsán.

„Ez a határ, egyértelműen ez a határ – kezdte. – Azonban nemcsak a huszonkét futam a probléma, hanem a huszonkét sprint is. Mentális és fizikai szempontból is más a hétvége. Látjuk, hogy mennyi sérülés [volt]. Már péntektől a határon kell lenni, tavaly sokkal könnyedebben tudtunk kezdeni. Ezzel a menetrenddel végig a határon van az ember. Számomra ez a probléma. Huszonkettőnél több [forduló] nem lehetséges. Fizikai téren ez más, mint a Forma–1. Indiában meleg volt, de nem volt annyira rossz, nem hiszem, hogy a körülmények miatt Indiát át kellene helyeznünk.”

Amennyiben Francesco Bagnaia barcelonai bukását is beleszámoljuk (a címvédő hivatalosan nem vett részt a futamon, hiszen az újraindításnál nem tudott ott lenni), idén már kilenc pilótának kellett legalább egy futamot kihagynia balesetben szerzett sérülés miatt. Ebből négyen valamelyik sprintfutamon sérültek meg. Nem véletlen, hogy Marc Márquez csatlakozott Quartararóhoz.

„Teljesen egyetértek Fabióval – kezdte. – A huszonkét verseny sok, de az is igaz, hogy ez nem huszonkét futam, hanem negyvennégy. A sprintet nem nevezik futamnak, de az egy igazi verseny. Nézzük meg a pilóták sérüléseit ebből a szezonból! Ez rengeteg, és a legtöbb az első körben [történik], mert ott vállaljuk a legnagyobb kockázatot, és a versenyzők ott hajtanak a legjobban. Ez az új menetrend túl sok, a másik rendben volt. Meg kell szoknunk az újat. Fizikailag megterhelő: ha az ember fáradt, elveszíti a koncentrációját, és ha elveszíti a koncentrációt, akkor nagyobb az esélye a bukásnak vagy a hibának.”

Martín nyitott az élen Japánban, de bukott, a Honda és a Yamaha is az első tízben

0

Jorge Martín végzett az élen a Japán Nagydíj első szabadedzésén a MotoGP-ben, ám a tréning vége felé elesett. Mögötte Augusto Fernández zárt, majd következett a másik két élmenő, míg a Honda és a Yamaha szintén adott versenyzőt az első tízbe.

A Moto3-as és a Moto2-es mezőny után a MotoGP versenyzői is megkezdték a Japán Nagydíj hétvégéjét, hiszen lezajlott az első szabadedzés. Ami a résztvevőket illeti, Álex Rins hosszú idő után visszatért a versenypályára, Enea Bastianinit pedig ezúttal is Michele Pirro helyettesített, míg Cal Crutchlow szabadkártyával indult. Bastianini mellett az Indiában megsérülő Álex Márquez és Luca Marini sincs ott.

A hétvége első idejét előbbi csapattársa, Fabio Di Giannantonio teljesítette, a Gresini versenyzője 1:48.514 másodperc alatt ért köbe. Ezt követően Jorge Martín 1:47.527-tel vette át a vezetést, de, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a köridők rohamosan javultak. 6 és fél perc után Maverick Viñales állt az élre 1:46.669-cel, 84 ezreddel megelőzve Fabio Quartararót, és további 8-cal Mac Márquezt.

A gyári Aprilia pilótája aztán tovább gyorsult, és 1:46.034-et motorozott, amellyel mindössze 12 ezreddel múlta felül a nyolcszoros világbajnokot, akit Francesco Bagnaia még szintén bőven 1 tizeden belül követett. Viñales azonban itt nem állt meg, és a következő köre már 1:45.819 volt, de a címvédő 188 ezreddel felülmúlta ezt, és Martín is bejött közéjük.

Ezután sokáig nem változott a sorrend az élmezőnyben, csupán Joan Mir esett el az 5-ös kanyarban. Bő negyedórával a vége előtt aztán Marco Bezzecchi 179 ezredes hátránnyal feljött a harmadik helyre. Ezt követően jött Martín, aki 1:45.509-cel átvette a vezetést. Sőt, a spanyol pilóta rögtön tovább javított, és 1:45.366-ra faragta le az addigi legjobb időt.

A Pramac pilótája nem állt le, és szűk 10 perccel a leintés előtt 1:45.192 másodpercet motorozott, a következő kör 3-as kanyarjában viszont bukott, miután kisodródott a kavicságyba. A hajrában aztán Augusto Fernández felugrott a harmadik helyre, miután 565 ezreddel bizonyult lassabbnak honfitársánál. A GasGas pilótája a többséghez képest eltérő gumikon ment, hiszen előre kemény, hátulra lágy abroncsot tettek fel neki.

A 26. születésnapját múlt hét szombaton ünneplő pilótát Brad Binder szorította le a harmadik helyről, de csak ideiglenesen, mert aztán Fernández tovább javítva a második pozícióba jött fel, mindössze 138 ezredes hátrányban. Bezzecchi szintén megelőzte Bagnaiát, hátránya 18 század volt a GasGas motorosához képest. Bagnaia mögött Joan Mir, Binder, Viñales, Jack Miller, Quartararo és Raúl Fernández lett az első tíz sorrendje. A visszatérő Rins a huszonegyedik, vagyis utolsó lett, 2,395 másodperces hátránnyal Martín mögött, és 455 ezreddel lemaradva a közvetlenül előtte záró Pirróhoz képest.

A MotoGP első japán szabadedzésének végeredménye

Marc Márquez mindenkit összezavar: Talán már meggyőzött a Honda

0

Marc Márquez hangsúlyozta, számára egyértelmű, hogy mi a legjobb a jövője szempontjából. A spanyol versenyző ugyanakkor ismét titokzatosan fogalmazott azzal kapcsolatban, hogy a Honda mennyire győzte meg őt.

A MotoGP közvéleményét továbbra is az a kérdés foglalkoztatja a leginkább, hogy Marc Márquez melyik csapatnál fog versenyezni a következő idényben. Az elmúlt időszak hírei alapján a legvalószínűbb forgatókönyvnek a Gresinihez történő igazolás tűnik, de ezzel kapcsolatban is felmerült egy elsőre mindenképpen vadnak tűnő elmélet, miszerint csak „kölcsönbe” távozna az olaszokhoz.

Hajmeresztő elmélet Marc Márquezről: úgy hagyja el a Hondát, hogy mégsem hagyja el?

Akármi is lesz, könnyen lehet, hogy a Japán Nagydíj hétvégéjén kerül pont az ügy végére, és jövő héten érkezik a bejelentés, hiszen a nyolcszoros világbajnok Motegiben tud találkozni a Honda vezérkarával. Ő maga ezúttal is hangsúlyozta, hogy tisztában van a saját helyzetével, és hozzátette, igyekszik a legjobbját nyújtani a versenyhétvégéken.

„A fejemben egyértelmű a helyzet – nyilatkozta a hétvége előtti sajtótájékoztatón. – Mentális szempontból nincsenek kétségeim magammal szemben, illetve azzal kapcsolatban, hogy mi a legjobb. Nemcsak itt, hanem az előző futamokon is azon dolgoztunk, hogy megtaláljuk a legjobbat, hogy a projektnek szebb jövője legyen, hogy minél hamarabb elérjük a legjobb eredményeket. A cél ugyanaz: megtalálni a legjobb utat.”

Bár Márquez soha nem mondott konkrétumot azzal kapcsolatban, hogy marad vagy megy, azért ő is hozzájárult ahhoz, hogy a pletykák felerősödjenek. Nemrég a közösségi médiában megosztott egy videót, amelyben ő maga volt látható, miközben egy futballátigazolás bejelentésére hajazó megszólalást lehetett hallani. Most pedig meglehetősen titokzatosan fogalmazott arról, hogy a Hondának sikerült-e elnyernie a bizalmát.

„Talán – válaszolta. – Mit tudnak mondani, hogy meggyőzzenek? Talán már meggyőztek. Soha nem mondtam A-t vagy B-t. Azt mondtam, hogy a legjobb megoldást akarom megtalálni. Azt akarom, ami a legjobb a projekt számára. Együtt dolgozunk, a kapcsolat pedig nem olyan, mint egy versenyző és egy gyártó viszonya. Ez egy különleges kapcsolat, amely sok-sok éve tart. Sok mindent adtak nekem, és én is sok mindent adtam nekik.”

Marc Márquez már meghozta a döntését a jövőjéről?

Márquez, illetve a Honda szezonbeli egyik legjobb teljesítményét nyújtotta Indiában, hiszen a 30 éves pilóta a sprintfutamon harmadik lett, a főversenyen pedig szintén ebben a pozícióban zárhatott volna, ha nem esik el. Ami a most következő fordulót illeti, a spanyol versenyző elárulta, csapattársa, Joan Mir a 2024-es prototípus vázat fogja használni, ő viszont egyelőre marad az idei verziónál, mert a misanói teszten a pozitívumok mellett negatívumokat is tapasztalt.

Quartararo beszélt a Yamaha elnökével, és elárulta, min kell változtatni a siker érdekében

0

Fabio Quartararo elárulta, találkozott a Yamaha felső vezetésével, és elhangzott, hogy az előrelépéshez többet kell kockáztatni. A 24 éves versenyző szerint Motegiben nehéz lesz megismételnie az Indiában elért eredményt.

A hétvégén rendezik a Japán Nagydíjat, és ennek kapcsán arról szólnak a hírek, hogy Motegiben végleg eldőlhet Marc Márquez jövője. Azonban nem a Honda az egyetlen japán gyártó a mezőnyben, és nem a nyolcszoros világbajnok az egyetlen, aki nem elégedett jelenlegi motorjával. Fabio Quartararo és a Yamaha esetében hasonló a helyzet.

Persze fontos különbség, hogy a francia pilótáról nem jelentek meg olyan pletykák, hogy esetleg nem tölti ki a 2024-ig szóló szerződését. Abból a szempontból viszont egyértelmű a párhuzam, hogy ha a Yamaha nem vigyáz, könnyen elveszítheti világbajnokát. Most pedig itt volt a remek alkalom, hogy a gyártó felső vezetése legalább szavak szintjén meggyőzze Quartararót, aki úgy véli, jól sikerült a találkozó. Azt viszont hozzátette, hogy elsősorban tettekre van szükség.

„Tegnap volt alkalmam beszélni a Yamaha elnökével és a vezető mérnökökkel – nyilatkozta a hétvége előtti sajtótájékoztatón. – Rendkívül fontos számukra, hogy a jövőben sokkal több kockázatot vállaljunk, hogy jövőre jobb évünk legyen. 2024-re nézve ez fontos. Amiről beszéltünk, az bizalmas. Nagyon jól sikerült a találkozó, de ezek csak szavak. Most itt az ideje, hogy reagáljunk. Az a legfontosabb, hogy hogyan érzem magam a motoron. Éreznünk kell a fejlődést, és gyorsabbnak kell lennünk.”

Quartararo nem tudta hova tenni Martín furcsa mozdulatait, de kihozta a napból, amit lehetett

Bár Quartararo tavaly egészen a szezonzáróig harcban volt a világbajnoki címért, a Yamaha visszaesése már 2022 első fele óta érzékelhető. Mostanra odáig jutottak, hogy a 24 esztendős motoros több mint egy éve, a Sachsenringen aratta eddigi utolsó futamgyőzelmét, idén pedig csupán kétszer állhatott fel a dobogóra főfutamon, és mindkétszer kellett hozzá legalább egy esés.

Legutóbb pont a múlt heti Indiai Nagydíjon végzett a harmadik helyen, miután előbb Márquez, majd Francesco Bagnaia is bukott előtte. Ettől függetlenül kijelenthető, hogy a Yamaha az idén megszokottakhoz képest kifejezetten jól muzsikált a Buddh International Circuiten. A most következő fordulót illetően viszont Quartararo nem túl bizakodó.

„Nehéz lesz – utalt a motegi hétvégére 2021 MotoGP-világbajnoka, majd hozzátette, a pénteki edzésen sok minden eldőlhet. – Úgy kell nekivágnunk a hétvégének, hogy a legjobbunkat nyújtsuk. A legfontosabb, hogy péntek délután a legjobb tízben legyünk. A problémának több mint a fele ebből adódik. Meg kell próbálnom rögtön bejutni a Q2-be.”

Élesedik a küzdelem a MotoGP-ben, miközben máris jöhet az első bajnokavatás – hétvégi menetrend

0

A múlt héten debütáló indiai futam után ezúttal egy jól ismert helyszínre látogat a MotoGP, hiszen a Japán Nagydíj következik. Az egyéni világbajnokság tovább élesedhet, de a gyártók között a Ducatinak már most meccslabdája van. Álex Rins a Honda otthonában próbálkozik meg a visszatéréssel, Cal Crutchlow pedig először fog versenyezni idén.

A múlt heti indiai forduló után következik a dupla hétvége második felvonása, hiszen a MotoGP mezőnye Japánba látogat. Ezúttal egy jól ismert helyszínről van szó, hiszen a pályát a Honda építette még 1997-ben tesztelés céljából. A gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye 1999-ben látogatott el először a helyszínre, 2004 óta pedig a koronavírus-járvány sújtotta 2020-as, illetve 2021-es szezont leszámítva minden évben megrendezték. Minden kategóriát figyelembe véve öt győzelmével Marc Márquez bizonyult a legeredményesebbnek a Tokiótól északra található aszfaltcsíkon, de a MotoGP-ben rajta kívül Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa is három diadallal rendelkezik.

Ami a vonalvezetést illeti, a pálya 4,801 kilométer hosszú, 15 méter széles, és nyolc jobb-, illetve hat balkanyart tartalmaz. A leghosszabb egyenest a 10-es és a 11-es kanyar közötti 762 méteres szakasz képezi, az itteni sebességrekord 317,6 km/h, amelyet Enea Bastianini tart tavalyról. A versenyben futott leggyorsabb kör csúcsát szintén 2022-ben állították fel, Jack Miller 1:45.198 másodperc alatt ért körbe. Az abszolút pályacsúcs viszont még Lorenzo nevéhez fűződik, és egészen 2015-ig kell visszamenni, hiszen ekkor futotta meg az 1:43.790-es időt.

Bár a húszfordulós idényből még csak a tizennegyedik hétvége következik, máris megszülethet a szezon első világbajnoki címe. A Ducati ugyanis kereken 200 ponttal előzi meg a KTM-et, és további 25-tel az Apriliát. Mindez azt jelenti, hogy ha a sprintfutamot és a főversenyt összeadva legalább 22 egységgel megverik az osztrák gyártót, és legfeljebb 3-mal kapnak ki a noaleiektől, akkor vasárnap ünnepelhetnek.

Az egyéni összetett viszont annál szorosabbá kezd válni: Francesco Bagnaia Indiában bukott, így azok után, hogy a Katalán Nagydíj sprintfutamát követően 66 pont volt az előnye, mindez most már csak 13 egység, tehát a hétvége befejeztével akár el is veszítheti a vezetést. A címvédő azonban úgy véli, egy éve sokkal nehezebb helyzetben volt.

„Én vagyok a vad – utalt a vadász és az űzött vad esetére a hétvége előtti sajtótájékoztatón. – Nem érzem, hogy nagyobb lenne a nyomás. A tavalyi év sokkal intenzívebb volt, [a Ducatinak] tizenöt éve hiányzott a bajnoki cím. Most pontosan tudom, hogy ha minden rendben van, akkor a győzelemért harcolhatunk, rosszabb pillanatunkban pedig a második vagy a harmadik helyen végezhetünk. Arra kell koncentrálnunk, hogy tökéletesek legyünk. Mindig versenyképesek tudunk lenni, [úgyhogy] nem aggódom túlságosan.”

Fájdalmasan odaszúrt Bagnaiának Bezzecchi, aki szinte kizárólag Rossinak tulajdonítja a sikert

Bagnaia első számú üldözője most már hónapok óta Jorge Martín, aki a sprintfutamot győzelemmel, a főversenyt a második pozícióban zárta, miután utóbbin közel volt a kiszáradáshoz. Azt lehetne gondolni, hogy az elmúlt három hétvége után vérszemet kapott, de a címvédőhöz hasonlóan ő is igyekezett hangsúlyozni, hogy nem gondol a hatalmas tétre.

„Ugyanazt érzem, mint amiről néhány versennyel ezelőtt beszéltem – fogalmazott. – Élveznem kell a pillanatot, mert ez a karrierem legszebb időszaka. Jó eredményeket érünk el, igyekszünk futamokat nyerni, az edzéseken pedig próbálunk elöl lenni. Ez a helyzet, és úgy gondolom, hogy ha élvezem a pillanatot, akkor a többi is jönni fog.”

Marco Bezzecchi szintén belátható távolságon van az élen álló kettőshöz képest, hiszen hátránya 44 pont Bagnaia mögött. Múlt héten kirobbanó formában motorozott: vasárnap végtelenül simán nyert, szombaton pedig azok után lett ötödik, hogy a rajtot követően visszaesett a mezőny végére. A 24 éves versenyző egyelőre nem érzi, hogy harcban lenne a végső győzelemért, de ha ez változik, akkor nyilvánvalóan harcolni fog.

„Nyugodt vagyok, mert jelenleg közöttük zajlik az igazán nagy csata – utalt a mellette ülő Bagnaiára és Martínra. – Én közel vagyok hozzájuk, de nem elég közel. Természetesen, ha a végéig közelebb tudok kerülni, akkor megpróbálok a legjobb tudásom szerint küzdeni ezért, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem. Momentán viszont csak élvezni akarom a hétvégét, és legalább a következő három-négy hétvégén közel maradni, utána pedig meglátjuk.”

Hoppá, Álex Rins közel négy hónap után Japánban visszatér a MotoGP mezőnyébe

Ami a többieket illeti, a hétvége eddigi legfontosabb híre, hogy Álex Rins visszatér a mezőnybe, miután még júniusban síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett a mugellói sprintfutamon. Az LCR Honda versenyzője hangsúlyozta, a mostani röntgenfelvétel nagyon mást mutatott, mint egy hónappal ezelőtt, de így is az utolsó pillanatban hozták meg a némileg váratlan döntést. Hozzátette, még nincs tökéletes állapotban, és ha nagy fájdalmai lesznek az első napon, akkor a továbbiakat nem fogja erőltetni.

„A pénteki egy tesztnap számunkra – jelentette ki. – Hosszú ideje nem vezettem MotoGP-motort. Meglátjuk, hogyan alakul a délelőtti edzés, aztán eldöntjük, hogy folytatjuk-e vagy sem. [Mi lesz] ha óriási fájdalmaim lesznek? Hosszú volt az idefelé vezető út, de ha fáj, akkor nincs értelme folytatni a motorozást. Az, hogy újra versenyezhetek, nagyon jó hír a számomra. Időbe telik [felvenni a ritmust], ez volt pályafutásom legsúlyosabb sérülése. Nagyon keményen dolgoztam ezekben a hónapokban, edzőterembe és fizioterápiára jártam. [A pénteki] nagy nap lesz számunkra.”

Azonban, ahogyan ez a szezonnyitó portimãói forduló első napját leszámítva minden alkalommal elmondható, ezúttal sem lesz teljes a mezőny. Azt már a Katalán Nagydíj óta lehetett tudni, hogy Bastianini Motegiben sem fog versenyezni, Indiában pedig Álex Márquez borda-, míg Luca Marini kulcscsonttörést szenvedett, így ők sem lesznek jelen. A gyári Ducati motorosát ezúttal is Michele Pirro pótolja, de rajta kívül egy másik tesztpilóta is ott lesz a mezőnyben: Cal Crutchlow szabadkártyásként idén először fog felülni a Yamahára versenykörülmények között.

Eldőlt, hogy melyik futamhétvégén indul három motorral a Yamaha

„Ez a szabadkártya lehetőséget ad nekünk, hogy a hétvége során kicsit mást csináljunk, és megtaláljuk a lehető legjobb beállítást, amely segíthet [az állandó versenyzőknek] a japán hétvégén, a szezon hátralévő részében, valamint potenciálisan jövőre is – kezdte a 37 éves brit pilóta. – Mindig is szeretek Japánba, az országba, illetve a motegi versenypályára jönni. Nagyon jól éreztem magam a Yamaha központjában, és már alig várom, hogy legyen egy szórakoztató hétvégém.”

A Japán Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
2:00 – 2:35 Moto3 1. edzés
2:50 – 3:30 Moto2 1. edzés
3:45 – 4:30 MotoGP 1. szabadedzés
6:15 – 6:50 Moto3 2. edzés
7:05 – 7:45 Moto2 2. edzés
8:00 – 9:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
1:40 – 2:10 Moto3 3. edzés
2:25 – 2:55 Moto2 3. edzés
3:10 – 3:40 MotoGP 2. szabadedzés
3:50 – 4:05 MotoGP 1. időmérő
4:15 – 4:30 MotoGP 2. időmérő
5:50 – 6:05 Moto3 1. időmérő
6:15 – 6:30 Moto3 2. időmérő
6:45 – 7:00 Moto2 1. időmérő
7:10 – 7:25 Moto2 2. időmérő
8:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
3:40 – 3:50 MotoGP Warm up
5:00 Moto3 Verseny
6:15 Moto2 Verseny
8:00 MotoGP Verseny

 

Közel 14 millió forintért árulják a Suzuki MotoGP-ben használt motorját (kép)

0

Egy thaiföldi kereskedő eladásra kínálta a MotoGP-ből tavaly távozott Suzuki GSX-RR kódnevű motorját. A versenygépből csak a váz és az erőforrás maradt meg, de extra költségen további alkatrészek vásárlására is van lehetőség.

A Suzuki tavaly úgy döntött, hogy év végén kiszáll a MotoGP-ből, így idén már nincsenek ott a mezőnyben. Ennek kapcsán mindkét akkori versenyzőt, Joan Mirt és Álex Rinst is megkérdezték, hogy megkapják-e ajándékba az egyik motort. Azonban mindketten nemmel feleltek, ugyanis Japánban a MotoGP-gépek luxuscikknek számítanak, amelyekre szigorú adózási törvények vonatkoznak.

Ennek következtében arról lehetett hallani, hogy a japán gyártó egyetlen kivétellel minden GSX-RR-t megsemmisített, az az egy pedig a múzeumba került. Azonban a Motosprint.it kiszúrta, hogy tíz hónappal azután, hogy Rins megnyerte a Suzuki történetének eddigi utolsó versenyét Valenciában, egy thaiföldi kereskedő eladásra kínált egy valódi GSX-RR-t.

Pontosabban azt, ami maradt belőle, hiszen a vázat és az erőforrást leszámítva mindent eltávolítottak a motorról. Ebben a formában 35 ezer euróért vagy 1,35 millió thai bátért lehet megvásárolni, mindkettő körülbelül 13,8 millió forintnak felel meg. Ez azonban nem minden, ugyanis extra költségen további alkatrészeket lehet beszerezni.

 

A Facebookon megjelent bejegyzés szerint ugyanis további 6500 bátért, vagyis körülbelül 66 ezer forintért karbon felniket, féktárcsákat és a Brembo által gyártott féknyergeket is lehet venni. Még így is meglehetősen valószínűtlen, hogy ezzel a motorral valaha is lehessen menni, de egy valódi gyűjtőnek alighanem tökéletes darab, amennyiben persze megengedheti magának.

A Suzuki a 2014-es visszatérésétől egészen a tavalyi kivonulásáig a GSX-RR modellt használta. A nyolc év (plusz egy verseny) alatt összesen hét futamgyőzelmet és további harmincegy dobogós helyezést szereztek, pole pozícióból viszont csak Aleix Espargarónak a 2015-ös Katalán Nagydíjon elért rajtelsősége jött össze. 2020-ban Mir révén az egyéni és a csapatok közötti világbajnoki címet is megnyerték, győzelmek terén viszont az öt diadalig jutó Rins volt a legsikeresebb pilóta ezen a motoron.

Egyébként nem ez az egyetlen módja annak, hogy egy valódi rajongó úgy érezhesse, hogy egy MotoGP-motor van a garázsában. Bár nem túl sokszor, de előfordult, hogy a bizonyos márkák legyártották a versenymotorjuk utcai változatát. 2006-ban a Ducati a Desmosedici RR-t, míg kilenc évvel később a Honda az RC213V-S-t mutatta be, majd dobta piacra.

Hajmeresztő elmélet Marc Márquezről: úgy hagyja el a Hondát, hogy mégsem hagyja el?

0

Elképesztő sajtóértesülés látott napvilágot, miszerint Marc Márquez úgy igazolhat át a Gresini Ducatihoz, hogy a 2025-re visszatérhet a Hondához. Jorge Lorenzo úgy véli, már eldőlt, hogy honfitársa elhagyja a japán gyártót.

Hetek óta attól hangos a MotoGP közvéleménye, hogy Marc Márquez vajon elhagyja a Hondát, vagy kitölti a 2024 végéig szóló szerződését. A múlt heti hírek alapján előbbire van nagyobb esély, hiszen sajtóértesülések szerint egy évre a Gresini Ducatihoz igazol, ahol 2020 után ismét öccsével, Álex Márquezzel alkothatnak egy csapatot.

Lorenzo egykori főmérnöke szerint hihetetlen, amit a Honda Marc Márquezzel művel

Az akkori beszámolók úgy szóltak, hogy a felek előtt már csak egyetlen akadály áll: a nyolcszoros világbajnoknak meg kell egyeznie a Hondával, hogy milyen feltételekkel bonthatják fel a szerződést. Erre pedig kiváló alkalom lehet a most következő Japán Nagydíj, ahol minden bizonnyal a gyártó felső vezetésének tagjai is meg fognak jelenni.

Ezzel kapcsolatban első látásra egészen hihetetlen elmélet látott napvilágot. A spanyol AS számolt be arról a lehetőségről, hogy a Honda mindenféle anyagi és egyéb retorzió nélkül elengedheti pilótáját, egy feltétellel: 2025-ben opciós joguk lesz arra, hogy visszaszerezzék őt. A japán gyártó tehát futballnyelven szólva kölcsönadná Márquezt a Gresininek.

A Hondának így 2024-ben lenne lehetősége arra, hogy új alapokra helyezze a projektet. Márquez sokszor hangoztatta már, hogy a jelenlegi trendeket látva európai mérnökök leigazolására van szükség ahhoz, hogy a Honda érdemleges előrelépést tegyen. Erre egyébként állítólag ígéretet kapott, kérdés, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy így vagy úgy, de maradjon a Hondánál.

Az elmúlt időszakban Márquezből nem lehetett kihúzni konkrét választ: előbb azt hajtogatta, hogy 2024-ig szerződés köti a Hondához, egy ideje pedig úgy fogalmaz, hogy három opciója van, de arra is utalt már, hogy a döntést meghozta. Ezen a téren az immáron újságíróként dolgozó Jorge Lorenzo sem járt sikerrel, de az általa hallottak alapján úgy véli, honfitársa valóban csapatot és gyártót vált.

Marc Márquez már meghozta a döntését a jövőjéről?

„Igen, ez a gondolat egyre jobban befészkeli magát a fejembe – jelentette ki a MotoGP honlapján látható műsorban. – Szerintem már eldőlt. Úgy vélem, Marcot nem annyira érdekli a pénz. Őt csak az érdekli, hogy 2024-ben ismét versenyképes legyen, 2025-re pedig minden nyitott legyen számára, és rengeteg versenyképes lehetőség közül választhasson.”

Hoppá, Álex Rins közel négy hónap után Japánban visszatér a MotoGP mezőnyébe

0

Az LCR Honda váratlanul bejelentette, hogy Álex Rins átment az orvosi vizsgálaton, és Japánban visszatér a versenypályára. Ugyanakkor mind az istálló, mind a spanyol versenyző próbálkozást emlegetett, vagyis vélhetően ők sem biztosak benne, hogy a teljes hétvégét kibírja.

Álex Rins még a június elején megrendezett Olasz Nagydíj sprintfutamán szenvedett súlyos balesetet, amelynek következtében eltört a síp- és a szárkapocscsontja. A 27 esztendős pilóta azóta nem versenyezhetett, és miután a visszatérése egyre csak csúszott, a közvélemény már lassan azt kezdte el találgatni, hogy látjuk-e még a Hondán, hiszen jövőre már a Yamaha versenyzője lesz.

A San Marinó-i Nagydíj után a sajtóban arról számoltak be, hogy az indiai és a japán hétvégét is ki kell hagynia, mindkét alkalommal Stefan Bradl helyettesíti őt. A Buddh International Circuiten ez így is történt, és mivel a mezőny azonnal utazott Motegibe, minden bizonnyal kevesen gondolták, hogy pont ott fog visszatérni. Ez azonban mégis így fog történni.

Az LCR ugyanis váratlanul bejelentette, hogy pilótájuk a helyszínre tart, majd érkezett a hír, hogy Rins zöld utat kapott az orvosoktól. Ugyanakkor a csapat úgy fogalmazott, hogy „megpróbáljuk”, vagyis valószínűleg senki nem biztos benne, hogy a hatszoros MotoGP-futamgyőztes lába kibírja a hétvégét. Az érintett boldogan, de szintén óvatosan fogalmazott.

„Helló mindenkinek, jó reggelt vagy jó éjszakát – kezdte a magyar idő szerint éjjel közzétett X-videójában. – Őszintén szólva nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek Japánban. Tegnap Madridban voltunk, és az orvosi konzultáció jól alakult: a csont regenerálódik, a gyógyulási folyamat halad. Szóval megpróbáljuk [teljesíteni] a következő lépést, amely a MotoGP-motor vezetése, hogy lássuk, hogy érzem magam, és továbbmenjünk a gyógyulás útján. Nagyon köszönöm a biztatást, köszönöm a Hondának a támogatást, valamint Lucio [Cecchinello csapatfőnöknek] és az LCR egész csapatának! Ők extrán támogatóak voltak. Nagy ölelés.”

Rinsnek a mugellóival együtt nyolc futamot, vagyis az eddigi szezon több mint felét kellett kihagynia, de 47 pontjával még mindig ő a Honda legeredményesebb versenyzője. Ez nagyban köszönhető a váratlan austini győzelmének, utána viszont megromlott a kapcsolata a japán gyártóval. A spanyol pilóta úgy vélekedett, hogy a japánok nem bíznak benne eléggé, és többek között ez vezetett ahhoz, hogy nem fogja kitölteni a kétéves szerződését, hanem 2024-ben már a Yamahánál fog versenyezni.

Fájdalmasan odaszúrt Bagnaiának Bezzecchi, aki szinte kizárólag Rossinak tulajdonítja a sikert

0

Marco Bezzecchi szerint Valentino Rossinak hatalmas szerepe van abban, hogy pilótái ennyire sikeresek a MotoGP-ben. Az olasz versenyző hangsúlyozta, hogy jó barátságot ápol Francesco Bagnaiával, így egy övön aluli viccet is megengedett vele szemben.

Tizenhárom futamot rendeztek eddig a MotoGP idei kiírásában, és ebből tízet valamelyik Ducati-versenyző nyert meg. Ez a tíz győzelem a bajnokság három toronymagasan kiemelkedő alakja között oszlott meg, akik közül ketten Valentino Rossi akadémiájáról kerültek ki. A listavezető Francesco Bagnaiáról és a tőle 44 ponttal elmaradó harmadik helyezettről, Marco Bezzecchiről van szó.

2020 óta minden évben kijelenthető, hogy a kilencszeres világbajnok valamelyik növendéke ott van a világbajnoki harcban. 2020-ban Franco Morbidelli, míg egy évvel később Bagnaia szerezte meg a második helyet az összetettben, míg tavaly a gyári Ducati pilótája lett a világbajnok. Tekintve, hogy jelenleg is a tabella élén áll, az idei szezonnak is ő a legnagyobb esélyese, de ha tartja jó formáját, akkor a szintén a VR46 Akadémiáról érkező Bezzecchi is megszorongathatja. Utóbbi szerint ezek a sikerek szinte kizárólag Rossinak tulajdoníthatók.

„Köszönetet kell mondanunk Rossinak – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Mindez 99,9 százalékban neki köszönhető. Valentino egy olyan típusú edzésre ad nekünk lehetőséget, amelyet kevesen engedhetnek meg maguknak.” Hogy egészen pontosan milyen tréningről van szó, azt nem részletezte, de a 44 éves legendánál alighanem a határ a csillagos ég ebben a tekintetben.

Újra nyitott a világbajnoki küzdelem, de Bezzecchit nem foglalkoztatja különösebben

A szezon során eddig nyolcszor fordult elő, hogy Bagnaia és Bezzecchi egyaránt az első háromban végzett sprint- vagy főfutamon. Mindezek ellenére egyáltalán nem alakult ki közöttük az a fajta ellenségeskedés, amely Rossi pályafutását sokszor jellemezte. „Nagyon jó barátok vagyunk, nehezen megy a rivalizálás – fogalmazott Bezzecchi. – Érettek vagyunk ahhoz, hogy kezeljük ezt a helyzetet.”

Pár héttel ezelőtt kevesen fogadtak volna arra, hogy nem Bagnaiáé lesz az idei világbajnoki cím, ám az előző három futamhétvégén sokat változott a helyzet. A 26 éves pilóta 62 pontos előnye 13-ra olvadt Jorge Martínnal szemben, és Bezzecchi szintén belátható távolságra került. A címvédő a Katalán Nagydíj rajtja után ijesztő balesetet szenvedett, és sérüléséből még mindig nem épült fel teljesen.

Ráadásul Indiában a második helyen haladva elesett, ami már ötödször fordult vele elő a szezon során. Ebből három alkalommal Bezzecchi nyerte az adott futamot, aki nem is mulasztotta el ezt megjegyezni. „Amikor meglátja, hogy elöl vagyok, Francesco eldől – hangzott az övön aluli poén. – Általában előttem van.” A mellette álló Bagnaia persze nem sértődött meg, és kijelentette, hogy „szenvedek a nyomástól”.