back to top
2025. július 30. 23:59
Kezdőlap Blog Oldal 431

Chantra rajt-cél győzelmet aratott, Acosta nagyon elhúzott Arbolinótól a Moto2-es pontversenyben

0

Somkiat Chantra rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon a Moto2-esek között, míg a hazai pályán versenyző Ogura Aj bebiztosította a Team Asia kettős győzelmét. Pedro Acosta a harmadik helyen futott be, így előnye 50 pontra nőtt Tony Arbolino előtt.

A Moto3-as futam után a Moto2-esek versenye következett a Japán Nagydíj vasárnapján. A pole pozíciót Somkiat Chantra szerezte meg 1:49.898 másodperccel. A thai versenyző 12 századdal előzte meg csapattársát, Ogura Ajt, az első sort pedig Jake Dixon egészítette ki. A bajnokságot vezető Pedro Acosta a negyedik helyről indulhatott, míg a futam előtt 39 pontos hátrányban lévő Tony Arbolino csupán tizenharmadikként várhatta a piros lámpák kialvását.

A nagy csatákból kimaradó Masià ismét nyert és átvette a vezetést a Moto3-ban, Öncü elesett

Chantra jól kapta el a rajtot, míg Acosta feljött a második helyre, de a hetedik helyről rajtoló Arón Canet bedobta mellé a motort, aminek következtében kicsit kibillent, így az éllovas visszaesett a hetedik pozícióba. Dixon a második, a dupla hosszú körös büntetés tudatában induló Alonso López a harmadik helyre jött fel, míg Arbolino két helyet javított az első körben.

A 2. körben López megelőzte Dixont, majd Ogura is maga mögé utasította a brit pilótát, aki nek a visszatámadása nem járt sikerrel. Acosta Filip Salač és Sam Lowes mellett is elment, így feljött az ötödik pozícióba. Ami az előttük lévőket illeti, a 3. körben Ogura megelőzte Lópezt, így visszatért a második helyre, míg Chantra előnye már 2 másodpercnél is nagyobb volt.

A 4. körben Acosta Dixon mellett is elment, így már a negyedik helyen motorozott. A következő körben López letöltötte büntetésének első felét, így a KTM Ajo motorosa már a harmadik pozícióban haladt. Igaz, lemaradása 1,2 másodperc volt Ogura mögött, akinek 2 másodperc volt a hátránya csapattársával szemben.

A 7. körben Salač próbált bevetődni Dixon mellé, de elmérte a féktávot, így Lowes megelőzte őt. Igaz, a Marc VDS pilótája a 14-es kanyarban elesett, így a cseh pilóta visszatért az ötödik helyre. Nozane Kohta, Dennis Foggia és Sergio García szintén buktak, míg Joe Roberts, valamint Fermín Aldeguer lesodródott a kavicságyba, de ők vissza tudtak jönni a pályára.

A futam második része nem hozott nagy izgalmakat, ami az élmezőnyt illeti. Chantra győzelmét senki és semmi nem fenyegette, így pályafutása során másodszor diadalmaskodott a Moto2-ben. Ogura valamelyest közeledett, de esélye sem volt utolérni csapattársát, viszont simán biztosította a Team Asia kettős győzelmét. Acosta pedig szintén könnyedén hozta a harmadik helyet, így előnye 50 pontra nőtt a végül tizenegyedik pozícióban célba érő Arbolinóval szemben, aki most már közelebb van a tőle 45 pontra lévő Dixonhoz, mint a spanyol pilótához.

A Moto2-es Japán Nagydíj végeredménye

A nagy csatákból kimaradó Masià ismét nyert és átvette a vezetést a Moto3-ban, Öncü elesett

0

Jaume Masià nyerte a Japán Nagydíjat a Moto3-as kategóriában, miután csak a futam elején volt benne a csatározásokban, így átvette a vezetést az összetettben. Az agresszívan versenyző Deniz Öncü kiesett, Szaszaki Ajumu és Daniel Holgado pedig ezt követően csak az utolsó körben csaptak össze.

A Moto3-asok futamával indult a Japán Nagydíj zárónapja. A pole pozíciót zsinórban harmadik alkalommal Jaume Masià szerezte meg, miután 1:56.331- másodperces idővel ő bizonyult a leggyorsabbnak. Mellőle Deniz Öncü, illetve Matteo Bertelle indulhatott. A honfitársával azonos pontszámmal vezető Daniel Holgado a hatodik, a tőlük 1ponttal elmaradó Szaszaki Ajumu a hetedik helyről várta a piros lámpák kialvását. Nem sokkal a rajt előtt esett az eső, így a pálya nem volt teljesen száraz.

A rajt után Öncü vette át a vezetést, míg Holgado máris feljött a második helyre, és Masià-t  Stefano Nepa is lerajtolta. David Alonso a hetedik helyre jött fel, majd agresszívan támadott. A 2. körben aztán Nepa Masià-val és Szaszakival szemben is pozíciót vesztett, Alonso pedig visszaesett a kilencedik helyre.

Moto3-as versenyhez képest viszonylag nyugodtan teltek az első körök az élmezőnyben, aztán viszont az 5. körben Szaszaki megelőzte Holgadót, majd egy körrel később Masià is elment honfitársa mellett. Sőt, a Leopard Racing pilótája aztán a hazaiak pilótáját is maga mögé utasította.

A következő körben Öncü elvesztette a vezetést, sőt, Masià mellett Szaszaki is elment mellette. A török versenyzőt Holgado is megtámadta, ám a futamot világbajnoki éllovasként váró motorosnak nem sikerült a manőver.

Körülbelül féltávnál Öncü visszaszerezte a második helyet, de csak ideiglenesen, hiszen még ugyanúgy a 9. körben Szaszaki visszaelőzte őt. A 11. kör elején aztán Holgado kettőt is előzött a célegyenesben, de nem sokkal később Szaszaki tette meg ugyanezt, aztán pedig Öncü egy agresszív manőverrel feljött a második helyre. A török pilóta aztán nem bírta tovább, és elesett. Korábban egyébként Xavier Artigas és Bertelle is bukott.

Az egész csatározásnak Masià örült a legjobban, aki így több mint 1 másodpercre növelte előnyét. Szaszaki és Holgado aztán észbe kaptak, és csatározás helyett próbálták utolérni Masià-t, erre azonban nem volt esély. Ennek következtében a Leopard Racing versenyzője nyert, és átvette a vezetést a bajnokságban. Egészen pontosan 5 pont az előnye, miután Szaszaki lett a második azt követően, hogy Holgado az utolsó körben megelőzte őt, de a célvonalig tartó gyorsulásból a Husqvarna motorosa jött ki jól. A harmadik Holgadóval szemben pedig 9 egység a különbség. Nepa és Iván Ortolá között mindössze 3 század volt a differencia a negyedik, illetve ötödik helyen, míg a futam előtt lőtávolon belül lévő Alonso sokáig szenvedett, de végül a hetedik helyig tudott visszazárkózni, így csak 39 ponra nőtt a hátránya.

A Moto3-as Japán Nagydíj végeredménye

Marc Márquez: A Hondának muszáj változtatnia

0

Marc Márquez elismeri, hogy a Honda reagál a nehézségekre, de hozzátette, a japán gyártónak muszáj így tennie. Ami a Japán Nagydíj sprintfutamot illeti, a 30 éves versenyző csupán az első körökben tudta tartani a lépést az élmezőnnyel, utána inkább nem kockáztatott.

A Honda finoman szólva sem a legszebb időszakát éli a MotoGP-ben. Bár a Japán Nagydíj sprintfutama után visszaelőzték a Yamahát a konstruktőri tabella végén, ez aligha változtat az összképen. Könnyen lehet, hogy a lejtmenet és a szenvedés miatt sztárpilótájukat, Marc Márquezt is elveszítik, ám úgy tűnik, vele vagy nélküle, de mindenképpen elkötelezték magukat a megújulás mellett.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Honda menesztette a technológiafejlesztési részleg igazgatóját. Kokubu Sinicsit. Azóta arra is fény derült, hogy a szintén a szintén jó ideje a japán gyártónál dolgozó Szató Sin lesz az utódja. Márquez elismerte, hogy a Honda tett néhány lépést, de azt is hozzátette, hogy erre szükség is volt, illetve van.

Elkezdődött a tisztogatás? – a Honda kirúgta veterán kulcsemberét

„Igaz, hogy a Honda változtat néhány dolgon, reagál, és az is igaz, hogy muszáj nekik – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Mert végső soron, ha egy nagy márkánál, legyen az a HRC vagy más, nem jönnek a számok és az eredmények, akkor változtatni kell. A változtatás pedig azt jelenti, hogy le kell cserélni a vezetőket, és [ezzel kapcsolatban] fontos döntések születnek. Idővel meglátjuk, hogy helyesek-e ezek a döntések, és remélem, hogy azok, mert a legjobbat kívánom. Majd meglátjuk, most időre lesz szükségünk, hogy tovább fejlesszük a motort.”

Márquez a hetedik helyen végzett, aminek köszönhetően megelőzte Álex Rinst az összetettben, és immáron idén is ő a Honda legeredményesebb versenyzője. Mindez azonban aligha érdekli, sokkal inkább az foglalkoztatja, hogy csak rövid ideig tudta tartani az előtte motorozó Francesco Bagnaia tempóját. A nyolcszoros világbajnok utána inkább visszavett, hogy biztosan célba érjen.

Martín zsinórban harmadszor nyert a sprinten, Bagnaia rossz rajt után harmadik Japánban

„A hetedik hely nem a legjobb, de viszonylag jó a nap volt – értékelt. – Képes voltam az időmérő első szakaszából továbbjutni a másodikba. A harmadik sorból indulhattam, ami megfelelő cél volt. A futamon megpróbáltam követni az élmezőnyt, de aztán, amikor a gumik kezdtek elfogyni, csökkentettem [a kockázatot], és a normál tempómban haladtam. Meglátjuk, holnap [összejön-e]. Meg lehet nézni a tendenciát: az eleje rendben van, de aztán fokozatosan megérkeznek, különösen a Ducati versenyzői, akik megelőznek, ahogyan néhány Aprilia-pilóta is. Ők nagyon gyorsak. Szóval meglátjuk, hogy ott tudunk-e lenni az első tízben.”

A sprintfutamon mindenki ugyanazt a kombinációt választotta a gumikat illetően: elöl kemény, hátul lágy abronccsal versenyeztek. Márquez azonban nem zárja ki, hogy a főversenyre másképp fog dönteni. „Még mindig nem tisztáztuk, hogy vasárnapra változtatunk-e a gumiválasztáson – árulta el. – A bemelegítésen hátul kipróbálom a közepes abroncsot, mert tudni akarom, hogy ugyanúgy elkopik-e négy kör után, mint a sprinten a lágy keverék.”

Martín kis híján részt sem tudott venni a sprinten, és zavarja a túlzott nyomás

0

Jorge Martín elárulta, egy szenzorhiba nyugtalanította a Pramac csapatát a Japán Nagydíj sprintfutamának rajtja előtt. A spanyol versenyzőnek egyébként sem volt ideális a felkészülése, mert túlságosan izgult a verseny előtt.

Jorge Martín meggyőző teljesítménnyel szerezte meg a pole pozíciót a Japán Nagydíj időmérőjén, majd nyerte meg a sprintfutamot. A 25 éves pilóta zsinórban harmadszor aratott rajt-cél győzelmet szombaton, és így már csak 8 pont a hátránya Francesco Bagnaiával szemben a bajnoki összetettben. A 12 körös viadalra való felkészülése azonban több szempontból sem volt ideális.

Martín zsinórban harmadszor nyert a sprinten, Bagnaia rossz rajt után harmadik Japánban

Nem sokkal a rajt előtt jó néhányan körbeállták a motorját, köztük a főmérnöke, Daniele Romagnoli, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója, Gigi Dall’Igna, valamint Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója. A szakemberek a Desmosedici GP23-as hátuljára mutogattak, és Martín el is mondta, mi volt a gond.

„Egy szenzor hibaüzenetet küldött, de szerencsére nem ment tönkre – nyilatkozta a későbbi győztes, aki tisztában van vele, hogy sokkal nagyobb bajba is kerülhetett volna a váratlan hiba miatt.. – Igazán szerencsés voltam, mert ezen szenzor nélkül szinte el sem tudtam volna indulni. Nyugtalanító volt a helyzet, de megoldottuk.”

Ami a futamot illeti, Martín elmondta, hogy a közvetlenül mögötte végző Brad Binder a „végsőkig hajtotta” őt, és szinte időmérős köröket kellett motoroznia. Kiemelte, hogy ahogyan ő lelassult, úgy a KTM versenyzőjének tempója még rosszabb lett. Mindez a vasárnapi futam szempontjából is kifejezetten érdekes lehet, hiszen ott kétszer akkora lesz a versenytáv, mint a sprinten.

Mivel Bagnaia harmadik lett, Martín újabb 5 pontot hozott rajta. Mindez azt jelenti, hogy ha a főversenyen ismét nyer, és a címvédő nem a második helyen fut be, akkor életében először vezetni fogja a MotoGP világbajnoki tabelláját. Ő azonban nem akar ilyesmire gondolni, mivel már most túlságosan nagy nyomás volt rajta a futam előtt.

Tovább csökkent az előnye Martínnal szemben, de Bagnaia örül a harmadik helynek

„Nagyon jól teljesítünk, és a legfontosabb, hogy nem változtatok a mentalitásomon – szögezte le a MotoGP hivatalos honlapjának. – Erre nagyon koncentrálok, mert ma kissé ideges voltam, és nem akarom érezni ezt a nyomást. Csak élvezni akarom a pillanatot. Előtte nagyon nyugodt voltam, de egy órával a futamot megelőzően nagyon ideges lettem. Nem akarom ezt.”

Bautista nyert, és újabb lépést tett a címvédés felé, a Ducati megnyerte a világbajnokságot

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-világbajnokság első portimãói futamát Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea előtt. A spanyol versenyző ezzel 52 pontra növelte előnyét a tabellán, a Ducati pedig matematikailag is bebiztosította a gyártók közötti világbajnoki címet.

Szombaton délután rendezték a Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának első futamát. A pole pozíciót Jonathan Rea szerezte meg, mellőle csapattársa, az aragóniai fordulót kihagyó Alex Lowes indulhatott. A harmadik pozíció Andrea Locatellié lett volna, de mivel a múlt heti második futamon nem állt ki azonnal a műszaki hibája után, a huszonnegyedik rajtkockába száműzték. Emellett az időmérő végén Michael Ruben Rinaldi és Remy Gardner körét is elvették, így az első sor Toprak Razgatlıoğluval egészült ki, a negyedik helyről pedig az összetettet vezető Álvaro Bautista várhatta a piros lámpák kialvását.

Razgatlıoğlu kiválóan kapta el a rajtot, és az első kanyarra már át is vette a vezetést. Rea-t ráadásul Lowes és Bautista is megelőzte, így visszaesett a negyedik helyre. Utána pedig még neki is ment a Ducatinak, így visszaesett a hetedik helyre, de hamar visszatért a negyedikre. A 2. körben aztán Lowes átvette a vezetést, miután maga mögé utasította Razgatlıoğlut.

A 3. körben aztán Bautista is megtámadta a török pilótát, de nem tudott elmenni mellette, miközben Rea visszazárkózott az élmezőnyre. Sőt, hamarosan egy szép manőverrel meg is előzte a címvédőt. A 4. kör elején aztán Razgatlıoğlu átvette a vezetést, Bautista pedig mindkét Kawasakit megelőzte, sőt, átmenetileg élre is állt, de ezt nem tudta megtartani.

A következő körökben a szokásosnak mondható hármas kicsit ellépett a többiektől. A célegyenesben aztán Bautista átvette a vezetést, de az 1-es kanyarban Razgatlıoğlu kifékezte őt, így visszaállt az élre. A következő körben azonban már összejött a manőver, és a spanyol pilóta maradt az élen.

Igaz, ezúttal sem sokáig, hiszen a 7. körben a Yamaha versenyzője ismét bebújt riválisa mellé, így ismét ő állt az élen. Utána viszont ugyanaz volt a játék, így a 8. kör elején már ismét a Ducati pilótája vezetett. Razgatlıoğlu ráadásul utána hibázott, így Bautista el tudott húzni ellenfeleitől. Hátrébb Rinaldi futama véget ért, ugyanis technikai hiba miatt a bokszba kellett hajtania.

Bautista előnye aztán 1 másodpercnél is nagyobb volt, de utána Razgatlıoğlu fokozatosan közeledett riválisára. Azonban 5 tized alá nem sikerült csökkenteni a lemaradást, majd a különbség ismét növekedni kezdett. Hátrébb azonban volt csata: Garrett Gerloff a 17. körben elment Lowes mellett, majd Michael van der Markot is maga mögé utasította, így feljött a negyedik helyre. Igaz, a holland pilóta visszavágott elé. A következő körben viszont végleg elvesztette a pozíciót márkatársával szemben.

Bautista végül több mint 2 másodperccel nyerte meg a futamot, így 52 pontra növelte előnyét Razgatlıoğluval szemben. Ez azt jelenti, hogy a második futamon akár matematikailag is pontot tehet az egyéni bajnoki cm kérdésére. Ami a gyártók közötti pontversenyt illeti, a Ducati előnye 102 pont, így immáron biztosan világbajnoknak mondhatják magukat. A harmadik helyen Rea futott be, míg mögötte végül Gerloff, Lowes, Gardner és Van der Mark lett a sorrend.

A Superbike-vb első portimãói futamának végeredménye

Fordulat a KTM-nél, Acosta helye az ígéret ellenére sem biztos a MotoGP 2024-es mezőnyében

0

Pedro Acosta elárulta, bár továbbra is a MotoGP-ben szeretné tölteni a következő szezont, erre egyáltalán nincs garancia. A helyzet azért is érdekes, mert Moto2-es csapata már bejelentette a jövő évi pilótapárosát.

Továbbra sem oldódott meg a pilótakérdés a KTM-nél. Az osztrák gyártó mind a négy jelenlegi versenyzőjének van szerződése a következő szezonra, a Moto2-es világbajnokság listavezetőjének, Pedro Acostának pedig odaígérték az egyik motort. Az biztos, hogy jövőre is négy versenygéppel fognak harcba szállni, ugyanis a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nem tette lehetővé, hogy új csapatot indítsanak, és a többi gyártótól sem tudták elhappolni valamelyik szatellitistállót.

A MotoGP-ben szerepel jövőre az egyik legnagyobb tehetség, Pedro Acosta

Magyarán szólva az öt pilótából valaki biztosan hoppon fog maradni, még akkor is, ha jövőre esetleg több szabadkártyás lehetőség lesz. Eddig úgy tűnt, hogy a 2026-ig szerződést hosszabbító Brad Binder és a generációja legnagyobb tehetségeként számontartott Acosta biztonságban vannak, és Jack Miller, Pol Espargaró vagy Augusto Fernández lehet a KTM pilótapolitikájának az áldozata.

Azonban nem kizárt, hogy olyan forgatókönyv valósul meg, amelyre egészen biztosan kevesen számítottak. Acosta ugyanis kijelentette, egyáltalán nem biztos, hogy jövőre a királykategóriában fog versenyezni. „Meglátjuk, hol fogok motorozni – nyilatkozta a 19 éves motoros. – Most még a levegőben lóg a dolog. Még nincsenek híreink. Talán még egy évet maradok a Moto2-ben, nem tudjuk.”

Bár Acostának aligha van szerződése arra vonatkozóan, hogy jövőre a MotoGP-ben versenyezhet, Francesco Guidotti, a gyári istálló csapatfőnöke nyáron bejelentette, hogy a spanyol pilóta jövőre a MotoGP-ben fog versenyezni. Ráadásul a KTM-mel kötött megállapodásában állítólag szerepelt egy záradék, melynek értelmében június 30-a után tárgyalhatott volna más gyártókkal, amennyiben a KTM nem garantálja neki a helyet a MotoGP-ben. Ennek tudatában furcsa lenne, ha mégsem lenne ott a királykategória 2024-es mezőnyében, de elismerte, hogy ez benne van a pakliban.

„Mindig is két irány volt, de nem akarom elfogadni – fogalmazott. – Nem igazán tetszik az ötlet, hogy még egy évet maradjak a Moto2-ben, mivel fel akarok lépni a MotoGP-be. Úgy gondolom, hogy ez a helyes lépés. Nem félhetünk semmitől. Realistának kell lennünk, ha nem tudunk [fellépni], akkor nem tudunk. Várnom kell.”

Lavinát indíthat el Marc Márquez: Viñales a Hondánál, Quartararo az Apriliánál köthet ki?

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Acosta biztosan nem maradhat jelenlegi csapatánál, hiszen a Moto2-ben szereplő KTM Ajo már bejelentette, hogy Celestino Viettivel és Deniz Öncüvel vág neki a következő idénynek. Persze amennyiben Acosta hoppon marad, más gyártók is megkörnyékezhetik. A Honda például adná magát, amennyiben Marc Márquez valóban távozik, de a nyolcszoros világbajnok eligazolása potenciálisan akkora lavinát indíthat be, hogy honfitársa akár máshol is kiköthet. Ami biztos, legalábbis az érintett elmondása szerin, hogy a szezon vége előtt megszületik a döntés.

Tovább csökkent az előnye Martínnal szemben, de Bagnaia örül a harmadik helynek

0

Jorge Martín elárulta, anélkül volt ilyen jó a tempója a Japán Nagydíj szombati napján, hogy jelentősen változtattak volna a beállításokon. A sprintfutamon látott sebességét Brad Binder is elképedve figyelte, míg Francesco Bagnaia az újabb vereség ellenére is elégedett a harmadik hellyel.

Jorge Martín magabiztos győzelmet aratott a Japán Nagydíj sprintfutamán, miután a pole pozícióból indulva a rajttól egészen a célvonalig vezetett. A második helyen Brad Binder ért célba, ám nem tudta igazán megszorítani a Pramac versenyzőjét, igaz, őt sem veszélyeztették hátulról. Mögöttük Francesco Bagnaiát intették le, akinek az előnye így tovább csökkent az összetettben.

Martín összességében az ötödik, zsinórban pedig a harmadik sprintjét nyerte, ráadásul utóbbit úgy hajtotta végre, hogy minden egyes körben ő vezetett. A spanyol pilóta számára látszólag nem indult jól a nap, hiszen csupán a hetedik helyen zárta a második szabadedzést, 526 ezredes hátrányban a leggyorsabb kört megfutó Marco Bezzecchi előtt. Azonban tisztában volt a kontextussal, és végül igaza is lett.

„Nagyon erősnek éreztem magam a futamon – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – A délelőtti [szabadedzésen] nem voltam a legjobbak között, de használt gumikon mentem, szóval azt gondoltam, hogy ez az oka. Az időmérőn aztán láttam, hogy igazam volt, és csodálatos kört raktam össze. Igyekszünk dolgozni a részleteken, próbáljuk megérteni [a motort], mert a beállításokon nem sokat változtattunk. Nagyon jó alapot találtunk, örülünk, hogy ennyire jó a tempó. Holnap több kör lesz, kicsit nyugodtabbnak kell lenni, menedzselnünk kell a gumikat. Boldog vagyok, holnap pedig egy újabb győzelemért megyünk.”

Binder az ötödik helyről kezdte meg a sprintfutamot, de remek rajtjának köszönhetően Bezzecchit és Bagnaiát is megelőzte, majd még az 1. körben csapattársát, Jack Millert is maga mögé utasította. Innentől kezdve semmilyen szempontból nem fért kétség a második helyéhez, így megerősítette negyedik helyét az egyéni tabellán.

Martín zsinórban harmadszor nyert a sprinten, Bagnaia rossz rajt után harmadik Japánban

„Nagyszerűen rajtoltam, és az egyes kanyarban megelőztem néhány srácot – kezdte. – Aztán a hátsó egyenesben Jack mellé értem a belső íven. Jorge tempója elképesztő volt, nem hittem el, milyen köröket megy. Nagyon jó verseny volt, örülök, hogy újra itt vagyok a dobogón. A fiúk remek lenyűgöző munkát végeztek, a motor jól működött. Holnap is megpróbáljuk.”

Bagnaia mindkét KTM-mel szemben pozíciót veszített a rajt után, sőt, egy ideig Marc Márquez vészesen közel motorozott hozzá. Aztán viszont utolérte Millert, és bár az első próbálkozása sikertelen volt, egykori csapattársa minimális hibáját kihasználva elment mellette. Ezzel együtt előnye már csak 8 pont Martínnal szemben, ennek ellenére elégedetten értékelt.

„Örülnünk kell, mert őszintén szólva nem számítottam többre – fogalmazott. – Kicsit bajban voltam a hátsó tapadással, mindenesetre ez volt a maximum. Elégedettnek kell lennünk azzal, amit elértünk szóval a harmadik hely rendben van. Jorge a legjobb formájában van, kiválóan teljesít, de nekünk nyugodtnak kell lennünk. A holnapi nap más lesz.”

Az egyéni tabella mellett érdemes szót ejteni a gyártók világbajnokságáról, amely korántsem ennyire szoros. Miután a Ducati nyert, a KTM második lett, míg az Aprilia csupán 1 pontot szerzett Maverick Viñales kilencedik helyével, a futamon bolognai gyártónak legalább 19 ponttal kell többet szerezniük az osztrákoknál ahhoz, hogy matematikailag is bebiztosítsák az elsőségüket. Ez úgy valósulhat meg, hogy valamelyik pilótájuk nyer, KTM-ek pedig nem végeznek az első kilencben, vagy legjobb versenyzőjük második lesz, a KTM motorosai pedig maximum a tizenötödik pozícióban futnak be.

Martín zsinórban harmadszor nyert a sprinten, Bagnaia rossz rajt után harmadik Japánban

0

Jorge Martín nyerte a Japán Nagydíj sprintfutamát a MotoGP-ben Brad Binder és a Francesco Bagnaia előtt, miután a címvédő két pozíciót is veszített a rajtnál. Ezzel 8 pontra csökkent a különbség a bajnoki tabella éllovasai között.

Az időmérő után magyar idő szerint a sprintfutamot is megrendezték a Japán Nagydíj szombati napján a MotoGP-ben. A pole pozíciót Jorge Martín szerezte meg riválisa, Francesco Bagnaia előtt, míg a bajnoki összetett harmadik helyén álló Marco Bezzecchi negyedikként indulhatott. Ami a gumiválasztást illeti, mindenki kemény első és lágy hátsó abroncsot használt.

Martín legyőzte Bagnaiát, Marc Márquez megmentette a japán gyártók becsületét a motegi időmérőn

Martín jól kapta el a rajtot, míg Bagnaiát Jack Miller megelőzte, majd az első kanyarban Brad Binder is elment mellette. Bezzecchinek szintén nem sikerült jól az elrugaszkodás, hiszen visszaesett a hatodik helyre Marc Márquez mögé. A KTM-ek között aztán még az 1. körben helycsere történt, és Binder feljött a második helyre.

Az első négy között viszonylag nagy volt a különbség, Márquez viszont üldözőbe vette Bagnaiát. Ezt követően azonban a gyári Honda pilótája is kissé leszakadt a címvédőről. Mögöttük azonban megtörtént a helycsere, ugyanis Johann Zarco maga mögé utasította Bezzecchit.

Az 5. körre párosokra szakadt szét az első négy, hiszen a két KTM között már több mint 1 másodperc volt a különbség. Azonban Binder és Bagnaia sem volt valódi támadási pozícióban Martínnal, illetve Millerrel szemben. Legalábbis a 6. körig, ugyanis a gyári Ducati pilótája egyre közelebb került egykori csapattársához.

Márquez eközben nagyon lelassult, aminek következtében Zarco és Bezzecchi is utolérte. Azonban nem a francia versenyző tudott támadni, hanem ő volt az áldozat, ugyanis a VR46 pilótája visszavette a pozíciót. A 8. körben aztán Bezzecchi a nyolcszoros világbajnokot is megtámadta, de lesodródott a pályáról, aminek következtében mindkettőjükkel szemben pozíciót vesztett, míg Zarco feljött a hatodik helyre. Mindeközben Aleix Espargarónak technikai gondjai voltak, és feladta a futamot.

A 9. körben Bagnaia megtámadta Millert, de a gyári KTM motorosa sikeresen védekezett. A következő körben azonban az ausztrál pilóta minimális hibát követett el, amelyet a bajnoki éllovas kőkeményen kihasznált. Egy körrel később Bezzecchi maga mögé utasította Márquezt, így feljött a hatodik pozícióba.

Martín győzelméhez egy pillanatig nem fért kétség, és zsinórban a harmadik sprintfutamon aratott rajt-cél győzelmet. Binder második helyét szintén nem fenyegette veszély, míg Bagnaia lett a harmadik, így 8 pontra csökkent az előnye. Zarco közeledett Millerre, de elkapni nem tudta, mögöttük pedig Bezzecchi, Márquez, Fabio Di Giannantonio és Maverick Viñales lett az első kilenc sorrendje. Fabio Quartararo csupán a tizenötödik helyen ért célba.

A MotoGP japán sprintfutamának végeredménye

Kettős mérce a MotoGP-ben? – Bezzecchi a nagy ütések ellenére hamar visszatérhetett a pályára

0

Az egyik legismertebb MotoGP-szakújságíró nem érti, hogy Marco Bezzecchit miért engedték vissza ennyire hamar a pályára, miután látványos balesetet szenvedett a Japán Nagydíj időmérőjén. A mostani esetet egy múlt heti incidenssel hasonlította össze, amely teljesen másképp végződött.

Marco Bezzecchi a negyedik helyet szerezte meg a Japán Nagydíj időmérőjén. Ebben önmagában semmi meglepő nincs, de a kontextust nézve már sokkal érdekesebb ez a mondat. A VR46 pilótája ugyanis azok után kvalifikálta magát a második sor legelőkelőbb pozíciójába, hogy a Q2 elején nagy balesetet szenvedett.

Martín legyőzte Bagnaiát, Marc Márquez megmentette a japán gyártók becsületét a motegi időmérőn

A 24 éves pilóta az utolsó szektorban veszítette el a motort, majd olyan szerencsétlenül esett, hogy a kavicságyban többször is átbukfencezett. Ennek szinte biztosan nagy ütéseket kapott, és mindezt alighanem a leintés utáni képek is bizonyítják: Bezzecchi elég furcsán mozgott, amikor visszatért a bokszba, és leszállt a motorról.

Ezt látva a negyedik hely még bravúrosnak is mondható, ám Simon Patterson, a The-Race.com újságírója egy sokkal aggasztóbb aspektusra hívta fel a figyelmet saját X-oldalán. Az egyik legelismertebb MotoGP-szakíró nem értette, hogy Bezzecchi hogyan térhetett vissza ennyire gyorsan a pályára, és mi a helyzet az orvosi vizsgálattal.

„Az esés során Marco Bezzecchi feje többször is nagy sebességgel kapott ütést – fogalmazott a brit újságíró, majd kérdőre vonta az illetékeseket az eljárás miatt. – Nyilvánvalóan azonnal visszaengedték a pályára, hat perccel a baleset után, és négy perccel azt követően, hogy visszatért a bokszba. Agyrázkódási protokoll? Milyen agyrázkódási protokoll?

Patterson a szezon során már nem először vetette fel, hogy bizonyos esetekben nem végeznek alapos vizsgálatot. A Spanyol Nagydíj után Fabio Quartararo bukása után vetette fel, hogy túl kevés időt töltött a bokszban, és elbagatellizálták az esetet. Ahogyan most, úgy akkor is a rögbit hozta fel példaként, ahol egy ilyen esetben a játékosnak minimum 12 percet kell várnia, hogy visszatérhessen a pályára, és ezalatt alaposan kivizsgálják.

Két MotoGP-pilóta is agyrázkódással versenyzett az előző hétvégén?

A szakíró egy másik érdekes adalékot is megemlített: az Indiai Nagydíj Moto3-as időmérőjén Deniz Öncüt fekete zászlóval intették ki. Ennek oka, hogy a török versenyző bukott, majd nem követte az orvosi protokollt. Ahogyan Patterson fogalmazott, „kíváncsi lennék, mi a különbség az ő és Bezzecchi mai esete között.

Martín legyőzte Bagnaiát, Marc Márquez megmentette a japán gyártók becsületét a motegi időmérőn

0

Jorge Martín szerezte meg a pole pozíciót a Japán Nagydíj időmérőjén Francesco Bagnaia és Jack Miller előtt. Marco Bezzecchi a nagy bukása ellenére negyedik lett, míg Marc Márquez volt az egyetlen a japán gyártók versenyzői közül, aki részt vett a Q2-ben.

Magyar idő szerint hajnalban rendezték a Japán Nagydíj időmérőjét a MotoGP-ben. Ami a Q1-et illeti, Brad Bindernek, Francesco Bagnaiának, Aleix Espargarónak, Jorge Martínnak, Marco Bezzecchinek, Fabio Di Giannantoniónak, Johann Zarcónak, Maverick Viñalesnek, Pol Espargarónak, valamint Jack Millernek nem volt jelenésük a kvalifikáció első részében, hiszen ők végeztek az első tízben a pénteki edzésen. A második szabadedzésen a VR46 pilótája volt a leggyorsabb.

Binder pályacsúcsot futott, a szenvedő Bagnaia a végén támadt fel, Quartararo látványosan bukott

Az időmérő elején mindenki kemény első és lágy hátsó gumin ment ki a pályára. Az első időt Fabio Quartararo teljesítette, a Yamaha versenyzője 1:44.679 másodperc alatt ért körbe. Az első próbálkozások után végül a második helyen állt, hiszen csak Marc Márquez előzte őt meg 315 ezreddel. Ezután szinte mindenki javított, de az élmezőny sorrendje nem változott: a nyolcszoros világbajnok 1:43.997-tel állt az élen, 141 ezredes előnnyel a francia motoros, és további 245-tel Augusto Fernández előtt. Ami a többieket illeti, egyedül Cal Crutchlow-nak nem volt mért ideje, hiszen a brit versenyző csupán egy kört tett meg a Q1 első felében.

A résztvevők szokás szerint visszatértek a bokszba, hogy aztán pár perc múlva visszatérjenek a pályára. Raúl Fernández 88 ezredes hátrányban feljött a második helyre, miközben Márqueznek és a láthatóan bicegő Quartararónak csupán egy lövésük volt. A spanyol pilóta aztán további 36 ezredet javított, míg Augusto Fernández 132 ezredes hátrányban feljött a harmadik pozícióba.

Quartararo körét aztán pályaelhagyás miatt elvették, így a negyedik pozícióban zárt, míg Márquez szintén nem javított,, de maradt az élen. Rajta kívül Raúl Fernández jutott tovább, mögöttük Augusto Fernández, Quartararo, a végén eleső Joan Mir, Miguel Oliveira, Nakagami Takaaki, Crutchlow, Stefan Bradl és Michele Pirro lett az időmérő első szakaszának sorrendje.

A Q2 elején Miller kivételével mindenki a szokásos gumikon hördült ki a garázsból, az ausztrál pilóta azonban elölre is lágy abroncsot választotta. A második szakasz egy látványos bukással indult, Bezzecchi az utolsó szektorban esett hatalmasat, de szerencsére hamar felállt, és ment a tartalékmotorjáért.

Martín 1:43.638 másodperccel kezdett, 411 ezreddel megelőzve Márquezt, és 814-gyel Di Giannantoniót. A Pramac versenyzője aztán tovább javított, és 1:43.198-as körének köszönhetően tovább növelte előnyét, 589 ezreddel megelőzve Millert. Di Giannantonio megelőzte Márquezt, aki csupán egy gyorskört teljesített a Q2 első felében. Mögöttük Binder, Pol Espargaró, Zarco, a második gyorsköre során hibázó Bagnaia, Fernández, Viñales és Aleix Espargaró volt a sorrend, Bezzecchinek pedig természetesen nem volt ideje.

A hajrában először Bagnaia és Bezzecchi teljesítettek gyorskört, és előbbi a harmadik, utóbbi a hetedik helyre jött fel. Martín nem javított, ellentétben a címvédővel, aki aztán 171 ezredes hátrányban a második pozícióba jött fel, míg mögötte Miller, Bezzecchi, Di Giannantonio és Márquez volt a sorrend.

A hajrában Martín nem javított, ahogyan a közvetlenül mögötte motorozó Márquez sem, miután Aleix Espargaró meglehetősen rossz helyen volt. Bagnaia hibázott, így maradt a második helyen. Ezzel a Pramac pilótája idei második pole pozícióját szerezte meg. Bagnaia mögött Miller, Bezzecchi, Binder, Di Giannantonio, Márquez, Viñales, Aleix Espargaró, Zarco, Fernández és Pol Espargaró lett a sorrend.

A MotoGP japán időmérőjének végeredménye