back to top
2025. július 29. 07:06
Kezdőlap Blog Oldal 434

Marc Márquez bosszús, szerinte reális esélye lett volna a dobogóra

0

Marc Márquezt kifejezetten bosszantja, hogy elesett az Indiai Nagydíj elején, mert úgy véli, a tempója egyébként elég lett volna a dobogóra. A spanyol versenyző szerint a Hondának fekszenek az ilyen típusú pályák.

Marc Márquez a harmadik helyen fejezte be a sprintfutamot az Indiai Nagydíj hétvégéjén, és könnyen lehet, hogy a főversenyen szintén az első háromban végzett volna, ha nem esik el a futam elején. A 30 éves pilóta az ötödik helyről rajtolva feljött a negyedik pozícióba, és az élen álló hármas, Marco Bezzecchi, Jorge Martín és Francesco Bagnaia mögött haladt.

Bezzecchi agyonverte a mezőnyt Indiában, Bagnaia bukásával újra nyílt lett a világbajnokság

A Pramac és a gyári Ducati versenyzője egymással csatázott, így a nyolcszoros világbajnok megközelítette a címvédőt. Az 1-es kanyarban azonban kicsúszott, és bár viszonylag hamar vissza tudott ülni a motorra, a tizenhatodik helyről volt kénytelen folytatni a versenyt. Végül kilencedikként ért célba, de figyelembe véve, hogy Bagnaia kiesett, és Fabio Quartararo örökölte meg a harmadik helyet (aki majdnem legyőzte a teljesen elkészülő Martínt), a hiba nélkül meglehetett volna a pódium.

„Kissé bosszús vagyok, mert valós esély volt a dobogóra – nyilatkozta Márquez. – Valós esély volt rá, de nagy kockázatvállalással, és én ezt meg is tettem. Az ember próbálkozik, de a három [előtte lévő] versenyző gyorsabb nála, Bezzecchi, Martín és Pecco. Az első körökben túl nagy rizikót vállaltam. Az egyes kanyarban kicsit szélesre mentem, és elvesztettem a [motor] elejét. Nagyon közel voltam ahhoz, hogy megmentsem, de lehetetlen volt. A legfontosabb, hogy befejeztem a futamot, és megtettem minden kört. A tempóm jó volt a dobogóra, szóval ez boldoggá tesz.”

Márquez mellett csapattársának, Joan Mirnek is kifejezetten jó volt a tempója, és messze a legjobb eredményét produkálva a szezonban, az ötödik helyen ért célba. Az LCR motorosai szintén az első tizenötben végeztek, így idén először fordult elő, hogy mind a négy Honda pontot szerzett. A japán gyártótól az Álex Rins győzelmével zárult Amerikai Nagydíj óta nem lehetett látni ilyen teljesítményt, és nem is véletlen, hogy most támadtak fel.

„Ez a versenypálya kicsit hasonlít az austinira, sok a stop&go kanyar, amelyet első fokozaton kell bevenni – magyarázta Márquez. – Austinban láttuk, hogy Rins mit művelt. Az itteni nem teljesen ugyanolyan, de nagyon hasonló, és az ilyen [lassú] kanyarokban kevésbé szenvedünk. Szóval meglátjuk, hogy Japánban tudjuk-e ugyanígy folytatni.”

A hétvégén megszerzett 14 pontjának köszönhetően a nyolcszoros világbajnok három helyet javított a tabellán, és a tizenhatodik pozíciót foglalja el. 45 pontjával most már mindössze 2 egységnyire van Rinstől, aki a hosszú ideje tartó sérülése ellenére még mindig a Honda legeredményesebb motorosa 2023-ban. A mezőny Motegibe látogat ezen a héten, ahol a nyolcszoros világbajnok átveheti ezt a státuszt honfitársától.

Újra nyitott a világbajnoki küzdelem, de Bezzecchit nem foglalkoztatja különösebben

0

A VR46 versenyzője, Marco Bezzecchi győzelemmel zárta a MotoGP indiai bemutatkozó főfutamát, majd beszélt Pecco Bagnaia bukásáról, illetve az immáron nyílt világbajnoki küzdelemről.

Marco Bezzecchi abszolút domináns teljesítményt nyújtott vasárnap a Ducatival. Az olasz a szezon harmadik győzelmét aratta a Mooney VR46 Racing Team színeiben, több mint nyolc másodperccel megelőzve Jorge Martínt. Ráadásul: Bezzecchi most már a világbajnoki címért is harcba szállhat, miután a világbajnok Francesco Bagnaia elesett. Honfitársával szemben már csak 44 pont a lemaradása.

„Csodálatosan érzem magam, nagyon örülök ennek a versenynek” ─ magyarázta Bezzecchi, aki a mezőny nagy részéhez hasonlóan a lágy hátsó gumira szavazott.

„A sprintben is erős voltam. Sajnos sok időt vesztettem a rajtnál. Hogy most így feljöttem, az nagyszerű volt. Nyugodt akartam maradni az elején, amikor Pecco és Jorge megelőzött a rajtnál. Tudtam, hogy ott egy kicsit több van bennük, de ugyanakkor a közelben akartam maradni. Aztán agresszív voltam, támadtam, ezt kellett tennem. Ezután nagyon jól motoroztam, és nagyon jó tempót diktáltam.”

Bezzecchi agyonverte a mezőnyt Indiában, Bagnaia bukásával újra nyílt lett a világbajnokság

„Nagyon szeretem a pályát, de hogy őszinte legyek, nem tudom, miért. Itt rögtön a fékezésre koncentráltam. Nehéz körülmények voltak, az első kerékkel adódtak gondjaim. Általában Pecco és Jorge szokott ezen a területen különbséget tenni, legalábbis legutóbb így volt.”

„Pénteken sok hibát vétettem, de ez azért volt, mert a határokat kerestem. Szombaton már csodásan éreztem magam, és láttam, hogy lehet előnyöm a többiekkel szemben.”

Bagnaia bukásáról és az immár nyílt világbajnoki csatáról Bezzecchi így nyilatkozott. „A csapat nem közölte velem, de láttam foszlányokat. Nem voltam biztos benne, hogy ő az, mivel nem volt időm tüzetesebben megnézni. Aztán a parc fermében közölték velem. Sajnálom Peccót. Nem sokat gondolkodom a világbajnokságon. Most már nagyon várom Japánt, az egy olyan pálya, amit szeretek.”

Quartararo nem tudta hova tenni Martín furcsa mozdulatait, de kihozta a napból, amit lehetett

0

A Yamaha végre fellélegezhet: az áprilisi texasi óta először sikerült Fabio Quartararónak dobogós helyezést elérnie, miután ádáz csatát vívott Jorge Martínnal.

A Yamaha sztárja, Fabio Quartararo idei második dobogós helyezését érte el az Indiai Nagydíjon a Jorge Martínnal vívott kemény küzdelem után. A francia profitált Marc Márquez és Pecco Bagnaia bukásából. Quartararo péntek délelőtt még kellemetlen eredményeket produkált az indiai pályán, de így is egyenesen a Q2-be jutott, és most kétszer is pontszerző helyen végzett, mivel a sprintet is a nyolcadik helyen zárta.

„Összességében nagyszerű hétvége volt, különösen a versenytempónk volt jó, szóval elégedett vagyok ezzel a hétvégével. Remélhetőleg idén még lesz alkalmunk ilyen jól szerepelni. Csak okosnak kell lennünk, és azonnal lecsapnunk, amikor észreveszünk egy kis lehetőséget a dobogó elérésére.”

Bezzecchi agyonverte a mezőnyt Indiában, Bagnaia bukásával újra nyílt lett a világbajnokság

Bezzecchi, Martín és Bagnaia Ducatija ellen azonban a 2021-es MotoGP-világbajnok tanácstalan volt. „Igen, Pecco előttem volt, amikor megcsúszott az első kereke, de ez tőlem függetlenül történt. Csak koncentrálnom kellett, mert óriási gondjaim voltak a motor fékezésével, különösen a balos kanyarokban. Szóval nagyon boldogok lehetünk ezzel a dobogóval.”

Quartararo nem tudta pontosan megítélni, hogy Martínnak vajon a karja fáj-e vagy csak a bőrruha cipzárjával viaskodik: „Csak azt láttam, hogy a 10-es és 11-es kanyarban furcsa mozdulatokat tett. Ezért a végéig nyomtam, de teljesen elfogytak a gumijaim a végére. Ezért a harmadik hely volt a maximum, amit ki lehetett hozni a mai napból.”

A francia az utolsó kört nagyjából 1,5 másodperccel Martín mögött kezdte, de aztán a Pramac Ducati versenyzője hibázott a lejtőn a 4-es kanyarhoz közeledve. Az 5-ös kanyarból kijövet a két pilta majdnem összeért.

„Őszintén szólva, amikor az 5-ös és 6-os kanyarhoz értünk, a gumijaim tapadása a bal oldalon már nagyon rossz volt. Ezért eléggé védtelen voltam. A 10-es kanyar előtt újra lőtávon belül voltam, de nem tudtam olyan keményen fékezni, mint reméltem. Így végül a harmadik helyen végeztünk.”

Bautista hazai közönség előtt ismét tönkreverte a mezőnyt, óriási dráma a Yamahánál

0

Álvaro Bautista ismét megmutatta, milyen fából faragták, míg Toprak Razgatlıoğlu helyzetét saját csapattársa nehezítette meg, aki végül technikai probléma miatt feladni kényszerült a versenyt.

A Superpole futam végeredményének köszönhetően Álvaro Bautista indulhatott a pole pozícióból a második főfutamon vasárnap Aragónban. A spanyol nagyszerűen kapta el a rajtot, de nem sokáig élveztette elsőségét, hiszen pár kanyarral később már érkezett is Jonathan Rea, majd meglepetésre Andrea Locatelli is bedobta a motort Bautista mellé.

Rea azonban nem tudott elszakadni az üldözőktől, így a következő kör elején mind Bautista, mind Locatelli elment mellette. A hátsó egyenes végén Toprak Razgatlıoğlu is leszorította Rea-t az ideiglenes dobogóról. Csapattársa jelentősen megnehezítette a török dolgát, melynek következtében Bautista majdnem egy másodperces előnyre tett szert.

Rea a két Yamaha mögött érkezett, ám elkövetett egy kisebb hibát, így Rinaldi jelentősen felzárkózott rá. A Ducati versenyzője óriási tempót diktált, csapattársa pedig már közel két másodperces előnnyel vezetett.

Razgatlıoğlu továbbra is Locatelli szélárnyékában motorozott, nem sikerült megelőznie az olaszt, eközben Danilo Petrucci feladni kényszerült a futamot, mivel motorja megadta magát 11 körrel a vége előtt.

Rinaldi megunta a vonatozást Rea mögött, de a Yamaha versenyzői addigra némi előnyt építettek ki, így az olasznak fokoznia kellett a tempót, hogy utolérje őket. Pár körrel később már alig hat tized volt a hátránya, de nem tudott előzési pozícióba kerülni.

Razgatlıoğlu folyamatosan nyomás alatt tartotta Locatellit, de az előzés csak négy körrel a vége előtt sikerült neki. Locatelli motorja hirtelen füstölni kezdett, melyre Rinaldi azonnal reagált és lassítani kezdett. A Yamaha versenyzőjét végül kihívták a bokszba technikai problémára hivatkozva.

Végül Bautista nem akadt legyőzőre, kettős Ducati-dobogóval zárult az aragóniai futam, mivel Rinaldi a harmadik helyen végzett. A dobogó második fokára Razgatlıoğlu ért oda.

A futam végeredménye: 

Bezzecchi agyonverte a mezőnyt Indiában, Bagnaia bukásával újra nyílt lett a világbajnokság

0

Marco Bezzecchi óriási fölénnyel nyerte meg az Indiai Nagydíjat a MotoGP-ben. A második Jorge Martín jelentősen megközelítette Francesco Bagnaiát az összetettben, miután a címvédő bukott. Fabio Quartararo a harmadik, Joan Mir az ötödik lett, míg Marc Márqueznek egy esés után kellett visszazárkóznia.

A Moto3-as és a Moto2-es futam után a MotoGP főversenyével zárult az Indiai Nagydíj vasárnapi napja, egyúttal hétvégéje. A pole pozícióból a sprintfutamhoz hasonlóan Marco Bezzecchi indulhatott, mellőle a szombaton diadalmaskodó Jorge Martín és Francesco Bagnaia várták a piros lámpák kialvását. A sprintet a harmadik helyen záró Marc Márquez Luca Marini sérülése miatt az ötödik pozícióból vágott neki a 21 körös viadalnak. Ami a gumiválasztást illeti, hátulra Martín kivételével mindenki a lágyakat választotta, előre a többség a közepesek mellett döntött, csak Bagnaia és Franco Morbidelli voksolt a keményre.

Martín nyerte a történelmi sprintversenyt, Marc Márquez végre a dobogón

Bezzecchit Martín és Bagnaia is lerajtolta, Joan Mir pedig maradt a negyedik helyen. Utána viszont a spanyol versenyző szélesre futott, így visszaesett a két márkatársa mögé. Márquez aztán feljött a negyedik pozícióba, míg csapattársát Fabio Quartararo előzte meg az ötödik pozícióért.

Az 1. kör végén Bezzecchi visszavette a vezetést, míg Martín minimálisan lemaradt tőlük. Mögöttük Quartararo elkövetett egy kisebb hibát a 3. körben, de Mir nem tudta kihasználni a lehetőséget, így maradt a hatodik.

A következő körökben Bezzecchi ellépett, míg Martín Bagnaiát próbálta támadni, de sikertelenül. Az 5. körben aztán bevetődött mellé, és a címvédőnek kellett korrigálnia, hogy ne ütközzenek össze. Márquez szintén közel került a gyári Ducati pilótájához, ám aztán a 6. kör 1-es kanyarjában elesett, és bár visszaszállt a motorra, rengeteget veszített.

A következő körökben Bagnaia közel tudott maradni Martínhoz, de támadnia nem sikerült. Hátrébb Márquez igyekezett zárkózni, és ebben megkönnyítette a dolgát, hogy Aleix Espargaró műszaki hiba miatt feladta a versenyt. A nyolcszoros világbajnok a tizenharmadik helyen fejezte be a 12. kört, és Raúl Fernándezt támadhatta.

Egy körrel később Martín elmérte a féktávot, aminek következtében Bagnaia ismét közel került hozzá, és néhány másodperccel később be is bújt mellé, megszerezve a második helyet. A címvédő így üldözőbe vehette Bezzecchit, ám hátránya több mint 5 másodperc volt. Ebből azonban semmi nem lett, ugyanis a 14. körben bukott, majd kiesett. Ezzel Quartararo feljött a harmadik helyre, és előnye több mint másfél másodperc volt Mirrel szemben.

Négy körrel a vége előtt Martín sokat veszített, de csupán azért, hogy becipzározza a szétnyílt ruháját. Mir viszont tényleg hibázott, aminek következtében Binder átvette tőle a negyedik pozíciót. Két körrel a vége előtt Fabio Di Giannantonio kiállt a bokszba, ami többek között Márqueznek is segített, aki így már amkilencedik helyen motorozott.

Bezzecchi győzelméhez nem fért kétség, a hibázó Martínt viszont az utolsó körben megtámadta  Quartararo. A Yamaha pilótája előzött is, de a spanyol versenyzőnek sikerült visszaelőznie, így ő lett a második. Mögöttük Binder, Mir, Johann Zarco, Franco Morbidelli, Maverick Viñales, Márquez és Raúl Fernández lett az első tíz sorrendje. Martín ezzel 13 pontra megközelítette Bagnaiát, és Bezzecchi hátránya is 44 pontra csökkent.

A MotoGP indiai futamának végeredménye

Bautista zseniális csatában győzte le Rea-t és Razgatlıoğlut a Superpole versenyen

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-vb aragóniai hétvégéjének Superpole versenyét, miután az utolsó körben Toprak Razgatlıoğlut és Jonathan Rea-t is megelőzte. A címvédő ezzel növelte 42 pontra növelte előnyét az összetettben.

A szombati első futam után a Superpole verseny következett a Superbike-világbajnokság aragóniai hétvégéjén. A pole pozícióból ezúttal is Jonathan Rea indulhatott, mögüle a szombaton kétszer is bukó Álvaro Bautista és az emiatt sokat zárkózó Toprak Razgatlıoğlu várhatták a piros lámpák kialvását. Az első futamot megnyerő Michael Ruben Rinaldi ötödikként kezdett.

Bautista hatalmasat hibázott, de a Ducati-öröm mégsem maradt el Aragónban

A rajt után maradt a sorrend, ami az első hármat illeti, hátrébb Axel Bassani veszített sokat. Az első körökben Rea el tudott nyúlni a többiektől, Razgatlıoğlu viszont tapadt Bautistára. Mögöttük Andrea Locatelli meg tudta tartani a negyedik helyet Rinaldival szemben.

Ezt követően Bautista megközelítette Rea-t, és féltávnál meg is támadta a hatszoros világbajnokot, de az 1-es kanyarban nem tudott elfordulni mellette. A következő körben viszont úgy nézett ki, hogy meglesz az előzés, de Rea bravúrosan védekezett, és Bautistát még Razgatlıoğlu is megelőzte.

Az első hármas ezután sem szakadt el egymástól, de Razgatlıoğlu és Bautista sem tudott érdemben támadni. Egészen az utolsó körig, amikor a címvédő egy bátor manőverrel bement riválisa mellé, és hiába csúszott le az ideális ívről, megtartotta a második helyet. Sőt, az utolsó kanyarban még Rea-t is maga mögé utasította, így megszerezte a győzelmet. Mivel Razgatlıoğlu csak harmadik lett, Bautista előnye 42 pontra nőtt.

A Superbike-vb aragóniai Superpole versenyének végeredménye

Tömegbukás és piros zászló után Acosta újabb sima győzelmével tovább növelte előnyét

0

Pedro Acosta nyerte az Indiai Nagydíjat a Moto2-es kategóriában, így növelte előnyét a futamon is második helyen végző Tony Arbolino előtt. A futamot egy rajtbaleset miatt félbeszakították, a pole-ból induló Jake Dixon pedig kétszer is elesett.

A Moto3-as futam után a Moto2-esekkl folytatódott az Indiai Nagydíj vasárnapi napja. A felszáradó pályán zajló időmérőn Jake Dixon szerezte meg a pole pozíciót, miután 2:01.924 másodperces köre 32 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Pedro Acostáénál. Mellőlük Sergio García indulhatott, míg a tabellán második helyen álló Tony Arbolino hetedikként várhatta a piros lámpák kialvását.

Masià sima győzelme és egy drámai utolsó kör után hihetetlenül szoros lett a Moto3-as bajnokság

Dixon jól kapta el a rajtot, ám nem ő, hanem Alonso López fordult volna be elsőként, de annyira későn fékezett, hogy erre esélye sem volt. Ennek következtében Acosta átvette a vezetést, de nem sokáig vezetett, hiszen előbb Dixon, majd Arbolino is megelőzte, sőt, utóbbi a vezetést is átvette. Az 1-es kanyarban Jeremy Alcoba elmérte a féktávot, aminek következtében ő, valamint Celestino Vietti, Marcos Ramírez és Somkiat Chantra is bukott. A motorokat nem tudták időben eltakarítani, így piros zászlóval megszakították a körözést.

Az újraindítás után csupán 12 körös volt a verseny, hogy a MotoGP rajtja ne csússzon. A történtek Arbolinót sújtották a legjobban, ugyanis mindenki az eredeti rajtpozíciójából indult, így az olasz versenyző hiába vette át a vezetést. A mezőny tagjai közül egyedül Vietti volt az, aki nem tudott visszatérni a pályára. A balesetet okozó Alcoba pedig azzal a tudattal rajtolt el, hogy le kell töltenie egy hosszú körös büntetést.

 

Dixon megint jól rajtolt, de az 1-es kanyarban összeért Acostával, aminek következtében a spanyol pilóta a második, a brit az ötödik helyre esett vissza. A vezetést García vette át, majd Dixon egy pillanatra visszajött a harmadik pozícióba, de aztán ismét pozíciókat bukott. Hátrébb Sam Lowes, Arón Canet és Ogura Aj ütköztek össze, de mindenki tudta folytatni a versenyt.

Acosta hamar visszaelőzte honfitársát, akit az ismét jól rajtoló Arbolino is maga mögé utasított. A 3. körben aztán Dixon versenye véget is ért, de nem az ő hibájából, ugyanis López kiütötte őt, és a GasGas pilótája lent is maradt egy ideig. Igaz, a spanyol pilóta megúszta a büntetést, Dixon pedig némi várakozás után folytatni tudta a körözést.

A 4. körre Acosta előnye közel 2 másodpercre nőtt, de Arbolino is több mint 1 másodperccel vezetett Garcíával szemben. A Pons Wegow Los40 pilótáját Joe Roberts üldözte a harmadik helyért. Hátrébb aztán Dixon még egyszer, ezúttal teljesen egyedül bukott, majd feladta a küzdelmet.

Az első hármas között folyamatosan nőttek a különbségek, és Roberts sem tudta támadni Garcíát. Négy körrel a vége előtt Alcoba elesett, miután újabb hosszú körös büntetést kapott, mivel az elsőt nem töltötte le. Roberts aztán újra megközelítette riválisát, és az utolsó előtti körben maga mögé utasította.

Acosta nagyon simán nyert, ahogyan Arbolino második helye sem volt veszélyben. Az éllovas ezzel 39 pontra növelte előnyét riválisával szemben. A dobogó legalsó fokáért izgalmas csata zajlott, García és Roberts többször is oda-vissza előzgették egymást. Végül a spanyol pilótának nagyot kellett mentenie, így amerikai dobogó született. A végén még Nozane Kohta ütközött Rory Skinnerrel, de ez a pontok szempontjából nem számított.

Az Indiai Nagydíj Moto2-es futamának végeredménye

Masià sima győzelme és egy drámai utolsó kör után hihetetlenül szoros lett a Moto3-as bajnokság

0

Jaume Masià nyerte az indiai Nagydíjat a Moto3-as kategóriában, megelőzve Toba Kaitót és Szaszaki Ajumut. Utóbbi az utolsó körben ütközött csapattársával, így az első három helyezettet mindössze 1 pont választja el a tabellán.

A Moto3-as versennyel kezdődött az Indiai Nagydíj vasárnapja. A pole pozíciót Jaume Masià szerezte meg esős körülmények között, miután 2:09.336 másodperces körének köszönhetően 727 ezreddel megverte Matteo Bertellét. A harmadik helyet Szaszaki Ajumu szerezte meg, ami pedig a többi olyan pilótát illeti, akiknek volt esélyük a futam után átvenni a vezetést a tabellán, a hosszú körös büntetéssel sújtott Deniz Öncü a tizenegyedik, David Alonso a tizennyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. Ennél is rosszabbul járt a listavezető Daniel Holgado, aki a Q2-be sem jutott be, így csupán a tizenkilencedik pozíció lett az övé.

Masià jól kapta el a rajtot, és megőrizte a vezetést, Szaszaki pedig maradt a második. A harmadik helyre Diogo Moreira jött fel, míg hátrébb Alonso és Holgado is remekül rajtolt: előbbi a tizenharmadik, utóbbi a kilencedik helyen fejezte be az első kört. A bajnoki éllovas azonban aztán belekeveredett egy kalamajkába, és kicsit visszaesett,

A 2. kör elején Joel Kelso bukott, és kiesett a versenyből. A futamon élen álló kettős időközben némileg elhúzott a többiektől, és közel 1 másodperces előnyt alakítottak ki. Bertelle visszatért a harmadik helyre, ám a 4. kör elején az 1-es kanyarban elcsúszott. A harmadik helyet azonban nem Moreira, hanem Toba Kaitó örökölte meg, a brazil pilótát pedig Collin Veijer is megelőzte.

Az első két helyezett előnye ekkor már több mint 2 másodperc volt Szaszaki viszont nem szakadt le riválisáról. A 6. körben Veijer Tobát is megelőzte, így feljött a harmadik pozícióba. A 7. körre Alonso már az ötödik, Holgado pedig a hatodik helyen állt, ám több mint 1 másodperc volt a hátrányuk Tobával szemben. Öncü ellenben nem tudott visszazárkózni a büntetés letöltése után, és csak a tizenkilencedik pozíciót foglalta el.

Holgado és Alonso aztán helyet cseréltek, de a hátrány nagyon megnőtt. Öt körrel a vége előtt Scott Ogden esett el, és Szuzuki Tacukinak szintén el kellett esnie ahhoz, hogy ne gázolja el ellenfelét. Hatalmas szerencse volt, hogy a motor pont elkerülte a brit versenyzőt, így mindkét érintett megúszta az incidenst komolyabb következmények nélkül.

Az utolsó körökben Szaszaki nagyon leszakadt Masià-ról, és a második helyet kellett védenie Veijerrel és Tobával szemben. Három körrel a vége előtt azonban nem őt előzték, hanem a Squadra Corse pilótája utasította maga mögé a holland motorost. Az utolsó előtti körben azonban honfitársa mellett is elment, aki viszont sikeresen visszatámadott.

Az utolsó kör aztán óriási csatát hozott, és végül nem is maradt mindenki motoron: a két Husqvarna ugyanis ütközött, aminek Veijer látta kárát, így Toba lett a második, Szaszaki a harmadik. A közel 5 és fél másodperccel nyerő Masià emiatt nem vette át a vezetést a tabellán, hiszen holtversenyben állnak az élen a negyedik helyen végző Holgadóval, de utóbbinak több győzelme van. Szaszaki jelen állás szerint 1 ponttal marad el tőlük, de könnyen lehet, hogy büntetést kap a csapattársával történt ütközésért.

A Moto3-as Indiai Nagydíj végeredménye

Az élről bukó Bautista még csak nem is a határon motorozott

0

Álvaro Bautista elárulta, az első bukása előtt nem a határon ment, a másodiknál viszont igen. Ezzel együtt magára vállalta a felelősséget, és hangsúlyozta, tanulni kell a hibákból.

Álvaro Bautista nem szerzett pontot a Superbike-világbajnokság aragóniai fordulójának első versenyén. Pedig a spanyol versenyző könnyedén nyerhetett volna, ám kétszer is bukott. Először az élen haladva esett el, amikor már kezdett magabiztos előnyt kialakítani, majd pedig az utolsó körben, amikor már csupán néhány pontért küzdött. „Ez része a játéknak, a pozitív dolgokat kell magammal vinnem – értékelt a média néhány képviselőjének. – Kár, hogy eldobtam ezt a futamot. Nyomtam, mint mindig, de amikor irányt váltottam, az kicsit sok volt. Az én hibám, igyekszem tanulni belőle.”

A Ducati pilótája a második helyről indult, és bár a pole pozícióból induló Jonathan Rea jól kapta el a rajtot, a címvédő legyorsulta őt, és az 1-es kanyarban már ő vezetett. A brit versenyző és a mögötte haladó Toprak Razgatlıoğlu csupán néhány körig tudták tartani a tempót, aztán a címvédő fokozatosan elhúzott. A 6. körben azonban senkitől sem zavartatva elesett, aminek láttán sokak fejében megjelenhetett 2019 emléke, amikor Bautista szintén megállíthatatlan volt az idény első részében, a végén viszont nem ő örülhetett.

Bautista hatalmasat hibázott, de a Ducati-öröm mégsem maradt el Aragónban

„Tanulnom kell, és vissza kell állnom – fogalmazott. – Mindig az a cél, hogy ne ismételjük meg a hibákat. Az a különbség 2019-hez képest, hogy akkor még nem éreztem annyira jól magam a motoron, mint most. Akkor nem én voltam a legerősebb a mezőnyben, most viszont nagyon magas szinten állunk, és rendkívül erősek vagyunk, különösen a versenyeken. Hihetetlen, hogy még harmincnyolc évesen is annyi mindent kell tanulnom. Nem száz százalékon motorozom, hanem kilencvenötön, így nem számítottam erre a bukásra. Nem csináltam semmi különöset vagy valami teljesen mást, egyszerűen megtörtént. Vasárnap jobban oda kell figyelnem ebben a kanyarban.”

Bautista ugyan visszaállt a versenybe, de körülbelül 26 másodpercet bukott, és a huszonkettedik helyre esett vissza. Azonban néhány pontot még így is elcsíphetett volna, hiszen a hajrában megelőzte az addig a tizenötödik helyen haladó Dominique Aegertert, majd Loris Bazt is megtámadta, ám ekkor ismét elesett.

„Az első esésem után a fékkarom már nem volt a helyén, a lábtartó pedig csak egy csonk volt – magyarázta. – Ez nem volt ideális. Megpróbáltam megelőzni Bazt a féktávon, és azt hittem, talán még [Michael] van der Markot is utolérem. Befordultam a kanyarba, az első gumi már a határon volt, és ennek a kombinációja vezetett a kicsúszáshoz. Ennél a balesetnél sokkal inkább a határon voltam, mint az elsőnél. Keményebben nyomtam, mint kellett volna.”

Bautista a szezon során harmadik alkalommal nem jutott el a kockás zászlóig, és ennek mindannyiszor bukás volt az oka. Először az indonéziai Superpole versenyt nem fejezte be (az első öt fordulóban ez volt az egyetlen futam, amelyet nem nyert meg), majd az imolai hétvége második versenyén bukott közvetlenül a rajt után.

„Indonézia nem számít, mert az ideális ív mellett nagyon sz*r volt a pálya – hangsúlyozta. – Az imolai és az itteni bukásnak nagyon különböző okai voltak, tisztában vagyok vele, hogy melyik miért történt. Nem akarom újra elkövetni ezeket a hibákat, de az ember soha nem hagyja abba a tanulást. Lehet, hogy a jövőben más okból fogok bukni.”

Bautista egyetlen szerencséje, hogy Michael Ruben Rinaldi nyerte a futamot, Razgatlıoğlu pedig csak második lett, így 32 helyett 37 pontra csökkent a különbség kettőjük között. Ez továbbra is akkora, hogy a gyári Ducati versenyzőjének elég a második hely a hátralévő futamokon, de alighanem most riválisa van lélektani fölényben.

„Amikor az ember úgy érzi, minden elveszett, már nem érzi a nyomást, és gyorsabban vezet – utalt a török versenyző helyzetére. – Most talán újra érzi a nyomást, mert azt gondolja, hogy még utolérhet engem. Nem tudom, csak a magam nevében beszélhetek. Nem nézem a bajnokságot, illetve a pontokat. Minden nap próbálok jobb versenyzővé válni. Most eldobtam egy futamot, [de] semmit nem fogok változtatni a mentalitásomon vagy a hozzáállásomon.”

Aleix Espargaró szerint veszélyes hibát követtek el, de elnézést kért az ordítozásért

0

Aleix Espargaró elárulta, az Indiai Nagydíj időmérőjén és sprintfutamán is szenvedett. A spanyol versenyző látványosan kifakadt, amikor csapata túl korán küldte őt ki a garázsból, és bár azt fenntartja, hogy hibáztak, a reakciójáért elnézést kért.

Amióta Aleix Espargaró megnyerte a Katalán Nagydíjat, nem alakulnak számára jól a dolgok. Misanóban csak a középmezőnyben motorozott, de ott az a pálya nem feküdt az Apriliának, és egyik versenyzőjüknek sem ment igazán jól. Ez utóbbi az Indiai Nagydíj hétvégéjéről is elmondható, de ezúttal egyéni és csapatszinten is vannak látványos hibák.

Martín nyerte a történelmi sprintversenyt, Marc Márquez végre a dobogón

A 34 éves pilóta csupán a tizedik helyről indulhatott, miután az időmérőn nem szerepelt jól. A sprint elején balszerencséje volt, mert borzasztóan jött ki számára Luca Marini és Marco Bezzecchi balesete, amelyben előbbi kulcscsonttörést szenvedett, így a főversenyen már nem állhat rajthoz. Aztán pedig a gyári Aprilia motorosa is elesett.

„Vannak napok, amikor jobb az ágyban maradni, és nem kimozdulni – kezdte az értékelést a mezőny korelnöke. – A mai nap is ilyen volt. Az időmérőn sokat küszködtem, amikor megpróbáltam gyorskört futni. A tizedik rajthely nagyon rossz eredmény. A sprint első kanyarjában Marini és Bez balesete blokkolta előttem az utat. Aztán, amikor megpróbáltam visszaszerezni a pozíciókat, teljesen szélesre mentem. A mai nem volt egy jó verseny, nem voltam igazán gyors a motoron, aztán pedig buktam. Holnap [újra] megpróbáljuk.”

A kvalifikáción ráadásul látványosan kifakadt a csapatra. Történt ugyanis, hogy a szerelői túlságosan hamar engedték őt ki a garázsból, és mivel még percek voltak hátra a Q2 kezdetéig, vissza kellett tolni a motorját. Miután ez megtörtént, Espargaró ordítani és csapkodni kezdett. Később elismerte, hogy ez nem a legjobb reakció volt.

„Nagy hibát követtünk el a kommunikáció terén, ami elég veszélyes az erőforrásra és a gumikra nézve, ezzel együtt a reakcióm nem volt megfelelő – fogalmazott. – Bocsánatot kértem a szerelőimtől, a srácaimtól, mert nem jól reagáltam. Néha azonban van ilyen, amikor nagy a feszültség. Nem érdekelnek [a reakciók a közösségi médiában]. Ez az én csapatom, az én családom, és nyilvánvalóan [előfordul, hogy] hibázom, amikor nagy a feszültség, és jó, ha nyíltak vagyunk.”

Espargaró a főfutamon javíthat az eddig borzalmasan sikerült hétvégéjén. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes továbbra is az ötödik helyet foglalja el a bajnokságban, ám a sprintversenyen negyedik helyen végző Brad Binder ellépett tőle. Szerencséjére a közvetlenül mögötte lévő lévő Johann Zarco szintén bukott, így ő sem szerzett pontot.