back to top
2025. július 26. 04:30
Kezdőlap Blog Oldal 439

Marc Márquez szándékosan engedte el öccsét a sprintfutamon, azt is elmondta, hogy miért

0

Marc Márquez elárulta, taktikusan kellett versenyeznie a San Marinó-i Nagydíj sprintfutamán, ezért engedte el öccsét, Álexet. A spanyol pilóta arról is beszámolt, hogy egyelőre nem vethetik össze saját adataikat a szabadkártyával versenyző Stefan Bradléval, de így is tett néhány megfigyelést.

Marc Márquez a tizedik helyen végzett a San Marinó-i Nagydíj sprintfutamán, amiért pontot nem kapott, de így is elégedett lehet saját teljesítményével, hiszen így is messze ő volt a Honda legjobbja, tekintve, hogy márkatársai az utolsó három pozícióban zártak. A nyolcszoros világbajnok elárulta, ezúttal vállalt némi pluszt, de így is taktikusan kellett versenyeznie.

Most megtettem ezt az extra [erőfeszítést], de ez fizikailag nagyon megterhelő, és versenytávon nagyon nehéz – nyilatkozta a leintés után. – Egy körön rendben volt, de a sprintfutamon az első körökben nem volt meg a tempóm ahhoz, hogy kövessem az élmezőnyt. Aztán az öcsém [Álex Márquez] utolért. Láttam, hogy több pilótával együtt jön. Az edzés alapján tudtam, hogy jobb a tempója. Én pedig hagytam elmenni, hogy őt használva növeljem a különbséget a többiekkel szemben. Megtettem három-négy kört, mint az időmérőn, 32 elejét mentem, mindent kihasználva. A féktávokon nagyon nyomtam. Azonban nem tudok sokáig így motorozni, és a valós tempóm 32,4, 32,6.”

Márquez a szezon előtt azt nyilatkozta, hogy fizikailag teljesen rendben van, így felmerülhet a kérdés, hogy miért nem bírja a terhelést. Akár az a válasz is felmerülhet, hogy az idény során elszenvedett sérülései visszavetették őt ebben a tekintetben, de leszögezte, hogy ilyesmiről szó sincs, pusztán az extra erőfeszítések egy idő után bekérik az árukat, ami teljesen normális.

Nagyon jó formában vagyok, az edzőteremben nagyon fittnek érzem magam – hangsúlyozta. – Ha viszont az ember beleteszi ezt a pluszt, akkor azt a féktávokon kell megtennie. A gyorsulás terén és az egyenesekben az összes Honda többé-kevésbé ugyanolyan. A kanyar bejáratánál és az irányváltásnál kell ezt megtenni, és ehhez jobban kell nyomni, jobban kell erőltetni. Ez még nagyobb igénybevételnek teszi ki a kart, és különösen a sprintfutamon nagyon sokat küzdöttem az egykerekezéssel. Ha több körön keresztül úgy vezetek, ahogyan az öcsém mögött tettem, akkor bedurran a karom. Ez azonban normális, mert ha az ember öt-hat körön át úgy motorozik, mint az időmérőn, akkor úgy érzi, hogy tönkrement.”

Idei harmadik sprintgyőzelmét szerezte Jorge Martín, Pedrosa épp csak lemaradt a dobogóról

Annak ellenére, hogy most beletett némi pluszt, Márquez az elmúlt hétvégékhez hasonlóan kerülte a kockázatot. Nem ment bele kanyarokon át tartó test test elleni csatába, és amikor a közvetlenül előtte motorozó ellenfelei vívtak egymással, ő akkor sem szállt be. Ehelyett inkább igyekezett a saját maga hasznára fordítani az ő gyorsaságukat.

Okosnak kellett lennem, megpróbálni kihasználni a nálam gyorsabb versenyzőktől kapott szélárnyékot, hogy növeljem a különbséget a többiekkel szemben – magyarázta. – Most például nem keveredtem csatába. A verseny közepén ott volt [Brad] Binder, [Maverick] Viñales és [Aleix] Espargaró, akik nagy harcot vívtak, de én nem mentem bele, mert tudom, hogy nincs meg a tempóm ahhoz, hogy velük menjek. Szóval arra kellett használnom őket, hogy a többiektől ellépjek, és a végén nyugodtabb legyek.”

A Repsol és az LCR Honda pilótáin kívül Stefan Bradl is versenyez a hétvégén szabadkártyásként, a Honda Racing Corporation színeiben. Márquez elárulta, a japán vezetés nem engedi, hogy a hétvége során összehasonlítsák az adataikat a német pilótáéval, persze ez a hétfői tesztre alighanem változni fog. Ezzel együtt az eredmények és a látottak alapján megfigyelte, hogy az időmérőn nem volt rossz, de a futamon szenvedett, emellett kereste a szélárnyékot, ebből pedig azt a következtetést vonta le, hogy az a motor hasonlít az idei versenygépre.

A fájdalmakkal küszködő Bezzecchi csak túl akarta élni a misanói sprintfutamot

0

A Ducati versenyzője, Marco Bezzecchi számára igazi kihívást jelentett a MotoGP San Marinó-i Nagydíjának sprintfutama Misanóban, mert a bal kezének sérülése nehézségeket okozott számára. A második helyet komoly erőfeszítések árán sikerült elérnie.

A San Marinó-i Nagydíj szombati sprintfutamán Marco Bezzecchi, a Mooney VR46 Racing csapat versenyzője a második helyért ért célba Jorge Martín mögött. A Pramac Ducati pilótájának a múlt heti barcelonai rajtnál történt balesete után a bal keze megsérült, egyértelmű volt, hogy a futam nem lesz számára leányálom.

A 24 éves olasz azonban dacolt a fokozódó fájdalommal, és a második helyen fejezte be a versenyt, 1,445 másodperccel lemaradva márkatársa, Martín mögött. De nem ment minden simán, számolt be Bezzecchi. „A startnál a rajtautomatika nem működött megfelelően. Az első három kanyaron át aktivált [magasságállító] eszközzel vezettem, ezzel sok időt vesztettem. Nem tudom, hogy az adrenalin miatt, vagy a fájdalomcsillapítók hatása, de az elején nagyszerűen éreztem magam – folytatta az olasz. – Utolértem Jorgét, aztán elkezdtem egy kis fájdalmat érezni, különösen az irányváltásoknál.”

Idei harmadik sprintgyőzelmét szerezte Jorge Martín, Pedrosa épp csak lemaradt a dobogóról

A Ducati versenyzője hozzátette: „Az 1-es szektorban elkövettem néhány hibát, és vesztettem egy kis időt. Voltak jó köreim, de máskor hibáztam, mert elfogyott az energiám, különösen amikor balról jobbra váltottam.”

„Az utolsó három körben nagyon szenvedtem, mert hatalmas fájdalmaim voltak” – hangsúlyozta a világbajnoki tabella harmadik helyezettje. „A szememet folyamatosan a bokszutca szélén kihelyezett táblán tartottam, mert a második hely megszerzése végső soron a hibák elkerülésén múlott. A verseny előtt az volt a stratégiám, hogy mindent beleadok, ameddig csak tudok, aztán csak túl akartam élni.”

A vasárnapi, 27 körös futam előtt Bezzecchi nem aggódik. „A közepes hátsó gumival a motor kicsit lágyabb és könnyebben vezethető. Bízom benne, hogy ez segít. Kevesebb problémám és fájdalmam van ezzel az abronccsal. Azonban ez lesz a harmadik nap, amikor meg kell küzdenem a sérüléssel, de felkészítettem magam, nem számítok kényelmes versenyzésre” – mondta el a VR46 Akadémia pilótája.

Több, mint 40 kellemetlen következménye volt Bautista barcelonai MotoGP-n tett látogatásának

0

Álvaro Bautista valamit nagyon elnézett a mai futamon, de annyi biztos, hogy a barcelonai MotoGP-látogatás után egy életre megtanult 40-ig számolni.

A 2019 óta a Superbike-világbajnokságban versenyző Álvaro Bautista meglehetősen kellemetlen körülmények között élte meg a magny-cours-i találkozót. A mostani hétvégén tapasztalt hőség meglepte a Ducati versenyzőjét:

„Ez hihetetlen. Nem hiszem, hogy volt itt valaha is ilyen időjárás ebben az időben” ─ csodálkozott a spanyol.

„Nem kellett sokat változtatnunk a motoron, jó az alapunk. A gumik kevésbé tapadnak a hőségben, és ehhez alkalmazkodni kell. A beállítási változtatások nem működnek, ha a gumiknak nincs tapadása. Szóval mindent úgy hagyunk, ahogy van, és alkalmazkodunk.”

Razgatlıoğlunak sikerült visszavernie Rinaldi támadásait Bautista drámáját követően

Bautista 1:37.174-es időt ért el az első edzésnapon az FP2-ben. Az összesített időmérőn azonban a 38 éves versenyző csak a 6. helyet szerezte meg, és a futam sem alakult a legfényesebben számára a mai nap folyamán, mivel a motorja a semmiből megállt, majd a mezőny végéről kellett a spanyolnak felzárkóznia. Bautista megjegyezte, hogy a napokban nemcsak az időjárással, hanem egészségével is voltak problémái:

„Nem volt könnyű a nap, egész héten gyomorrontással küzdöttem. Többször szaladtam a vécére, mint ahányszor ettem. Hétfő este kezdődött egy kis lázzal, majd kedden hasmenéssel folytatódott. 40-szer futottam ki a vécére egyik nap, hihetetlen.”

A világbajnok azt is tudja, minek köszönheti a kellemetlen problémát: „Előtte a MotoGP-n vendégeskedtem Barcelonában, szóval ott kaphattam el. B*ssza meg a MotoGP. Ma már jobban érzem magam, még mindig kicsit kimerült vagyok, de nem befolyásolja a motorozást szerencsére.”

A rendkívüli felzárkózást produkáló Binder így értékelte Pedrosa teljesítményét

0

A Red Bull KTM tesztpilótája, Dani Pedrosa a misanói sprintversenyen a 4. helyet szerezte meg, míg csapattársa, Brad Binder óriási felzárkózást produkált, és dicsérte a spanyol teljesítményét.

Brad Binder az első körben még csak a tizedik volt, de aztán bátran viharzott előre, és a második kör után már a hatodik helyen állt Martín, Bezzecchi, Bagnaia, Pedrosa és Viñales mögött. Az ötödik körben először megelőzte Viñalest, a hatodik körtől pedig már az ötödik helyen haladt, majd egyre közelebb került Pedrosához.

„Életem legrosszabb rajtját teljesítettem, aztán az 1-es és 2-es kanyarban beragadtam. Ezután nem volt más választásom, minthogy csak húzzam a gázt és agresszív legyek. Elég jó tempót diktáltam; jó köröket futottam, és meg tudtam előzni a srácokat kívülről. Minden jól működött, elég boldog voltam, amikor végre belelendültem.”

Idei harmadik sprintgyőzelmét szerezte Jorge Martín, Pedrosa épp csak lemaradt a dobogóról

„Megjegyzem, hogy Dani elég későn fékez, ezt mindig meg tudom állapítani az adataiból. Ennek ellenére megpróbáltam egy előzési manővert előkészíteni az utolsó körre, de a motorja csúnyán megremegett a hátsó egyenes végén, és keményen kellett fékeznem, hogy ne csapódjak a gépe hátuljába. Ismét elvesztettem néhány métert és minden esélyt, hogy bárhol is megelőzzem. Dani egyszerűen hihetetlen. Ha nézed őt, úgy tűnik, mintha 80 százalékon motorozna. Igazán lenyűgöző.”

„Az első két körben végig egy boly szélárnyékában motoroztam. Emiatt megnőtt az első guminyomásom” ─ számolt be Brad Binder.

„Aztán fékezéskor többször is blokkolt az első kerék. Maverick egy kicsit kiszámíthatatlanul motorozott. Néha nagyon későn fékezett, máskor kicsit korán, majd elengedte a féket. Egyszer meglepett, amikor a szokásosnál sokkal szűkebbre vette a kanyart. Majdnem belehajtottam hátulról, aztán belülről kellett megelőznöm, ami egy kicsit trükkös volt. Túl sok időt vesztettem mögötte. Amikor holnap újra megküzdök vele, gondoskodnom kell arról, hogy az első támadás után ne tudjon újra utolérni.”

Idei harmadik sprintgyőzelmét szerezte Jorge Martín, Pedrosa épp csak lemaradt a dobogóról

0

Jorge Martín rendkívüli győzelmet aratott a San Marinó-i sprintfutamon Marco Bezzecchi és a múlt hétvégén óriási bukást elszenvedő Pecco Bagnaia előtt. Brad Binder nagyszerű felzárkózást produkált, míg a szabadkártyás Dani Pedrosa a negyedik helyen fejezte be a versenyt.

Az élről induló Jorge Martín remekül kapta el a rajtot a MotoGP sprintversenyén délután. A spanyol mögé Pecco Bagnaia és Marco Bezzecchi zárkózott fel.

Martín rövid idő alatt közel egy másodperces előnyt épített ki az üldözőkkel szemben, Bezzecchi maga mögé utasította Bagnaiát, akit már Dani Pedrosa is nyomás alatt tartott. Brad Binder rendkívül ügyesen verekedte át magát a mezőnyön, melynek következtében feljött a 6. helyre.

Bezzecchinek sikerült kétszer egymás után is megfutnia a verseny leggyorsabb körét, így gyorsan felért Martínra. Aleix Espargaró eközben megelőzte Marc Márquezt.

Bagnaia egyre inkább szakadt le a két éllovasról, immáron két másodperces hátrányban haladt hozzájuk képest. Binder nem kímélte Viñalest sem, egy bátor manővernek köszönhetően megelőzte a spanyolt, és elkezdte csökkenteni a különbséget Pedrosával szemben.

Számos versenyző neve mellett megjelent a figyelmeztetés, mely a pályahatárok betartását hivatott jelezni, ám Joan Mirnek e tekintetben sem jött ki a lépés, hosszú körös büntetést kapott pályaelhagyás miatt, amit nem töltött le, így egy újabbal gazdagodott.

Pedrosa mindeközben fokozatosan csökkentette a hátrányát Bagnaiával szemben, ám érkezett Binder is másfél körrel a vége előtt. Martín előnye eközben már egy másodperc fölé nőtt az élen.

A Pramac Ducati versenyzőjét végül nem veszélyeztette senki az utolsó körben. Megnyugtató előnnyel érkezett a célba Bezzecchi előtt, és Bagnaiának is sikerült megőriznie a harmadik helyet.

A futam végeredménye: 

Razgatlıoğlunak sikerült visszavernie Rinaldi támadásait Bautista drámáját követően

0

Álvaro Bautista óriási drámáját követően Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Francia Nagydíjat, miután éles csatát vívott a Michael Ruben Rinaldival.

Technikai okok miatt késett a Superbike-világbajnokság mezőnyének rajtja Magny-Cours-ban, így a versenytávot 20 körre csökkentették. Garrett Gerloff indulhatott a pole pozícióból, ám Álvaro Bautista már az első kanyarban az élre állt.

Bautista előzése után Gerloff kissé visszaesett, Toprak Razgatlıoğlu haladt a második helyen, aki elmondta korábban, hogy a francia helyszín az egyik kedvenc pályája, így pár kanyar után célkeresztbe vette Bautistát, és sikerült is megelőznie.

A futam drámája azonban még csak most következett: Bautista motorja hirtelen megadta magát.

A spanyol csapattársa, Rinaldi kezdte el szorongatni a törököt, sikerült átvennie tőle a vezetést, és Razgatlıoğlu kissé ritmust vesztett. A következő bolyban Rea és Lowes érkezett némi lemaradással az élen haladó kettőshöz képest. Bautistának végül sikerült életet lehelnie a motorjába, 13 körrel a vége előtt a 19. helyen haladt.

Az élen motorozó Rinaldi körénél mindössze 3 tizeddel ment rosszabbat Bautista, aki Baldassarri esésének, és néhány előzésnek köszönhetően feljött a 16. helyre. Razgatlıoğlu 9 körrel a leintés előtt megunta az üldöző szerepet, és egy pillanatra át tudta vennie  a vezetést olasz vetélytársától, de a kigyorsítás jobban jött ki Rinaldinak.

Razgatlıoğlu természetesen nem adta fel a küzdelmet, embertelen féktávokat vett, és egy óriási csata eredményeképp végül maga mögé tudta utasítani Rinaldit.

Bautista mindeközben nagyszerű felzárkózást produkált, 5 körrel a vége előtt már a 11. helyen haladt a spanyol, majd végül Aegertert is utolérte.

Razgatlıoğlu végül megnyerte a futamot, és 55 pontra csökkentette hátrányát a pontversenyben Bautistával szemben, aki a 10. pozícióban szelte át a célvonalat. A dobogóra még Rinaldi és Rea fért fel a török pilóta mellé.

A futam végeredménye: 

Martín űridővel szerezte meg a misanói pole-t, a sérült Bagnaia az első, Pedrosa a második sorból indul

0

Jorge Martín elképesztő pályacsúccsal szerezte meg a pole pozíciót a San Marinó-i Nagydíj időmérőjén Marco Bezzecchi és Francesco Bagnaia előtt. Dani Pedrosa szintén jól szerepelt, a peches Fabio Quartararo viszont épphogy lemaradt a továbbjutásról a Q1-ben.

Szombaton délelőtt megrendezték a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjének első, igazán tétre menő eseményét a MotoGP-ben, hiszen a mezőny tagjai az időmérőn csaptak össze. A pénteki edzés alapján Marco Bezzecchi, Maverick Viñales, Dani Pedrosa, Jorge Martín, Luca Marini, Marc Márquez, Francesco Bagnaia, Álex Márquez, Brad Binder és Raúl Fernández kezdhettek rögtön a Q2-ben. A második szabadedzésen egyébként a Pramac versenyzője volt a leggyorsabb 1:31.803 másodperccel.

Bezzecchi pályacsúccsal az élen, Pedrosa, Marc Márquez és Bagnaia is ott lesz a Q2-ben

Az első próbálkozások után Miguel Oliveira állt volna az élre, de törölték a körét. Ennek következtében Fabio Quartararo 1:32.047-tel vezetett, 93 ezreddel megelőzve Pol Espargarót. Ezek az eredmények persze rohamosan javultak, így szinte folyamatosan változott a sorrend. Az első bukást Espargaró produkálta, és le is szakadt egy darab a motorról.

Oliveira aztán 1:31.450-nel átvette a vezetést, 356 ezreddel megelőzve 2021 MotoGP-világbajnokát. Mögéjük Michele Pirro zárkózott fel, 34 ezreddel elmaradva az akkori állás szerinti továbbjutástól. A továbbjutásra esélyesek közül Jack Miller csak a hetedik, Aleix Espargaró a kilencedik, míg Johann Zarco mindössze a tizenkettedik pozícióban állt.

A hajrában Stefan Bradl megelőzte a szintén javító Quartararót, és 11 százados hátránnyal feljött a második helyre. Aleix Espargaró a negyedik, Miller pedig csak az ötödik helyig jutott, miközben előbbi öccse ismét bukott, ami Quartararónak nagyon rosszul jött. A gyári Aprilia versenyzője aztán tovább gyorsult, és 21 ezreddel megelőzte márkatársát, így átvette a vezetést, miközben Pirro feljött a harmadik pozícióba.

Oliveira aztán visszavette a vezetést, miután 157 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Espargarónál. Ennek azonban nem volt jelentősége, mivel Quartararo ugyan javított, de 38 ezreddel elmaradt a továbbjutástól. Mögöttük Pirro, Bradl, Zarco, Augusto Fernández, Miller, Franco Morbidelli, Nakagami Takaaki, Fabio Di Giannantonio, Joan Mir és Pol Espargaró lett a sorrend. Az Álex Rinst helyettesítő Takahasi Takumi korábban nem ugrotta meg a 105 százalékos szabályt, így őt az időmérőn már nem láthattuk, ahogyan a hétvége további részében sem szerepelhet.

A Q2 első körei után Binder 1:31.921-gyel állt az élre, 97 ezreddel megelőzve Martínt, és további 242-vel Pedrosát. Bezzecchi azonban az első mért körét még nem nyomta meg, utána viszont 434 ezreddel gyorsabbnak bizonyult a dél-afrikai pilótánál, és Martínt is megverte 1 tizeddel. Bagnaia első gyorskörét elvették, utána viszont a harmadik helyre jött fel 152 ezredes hátrányban.

Martín aztán ismét javított, és 1:30.832-vel, vagyis új körrekorddal állt az élre. Féltávnál Bezzecchi állt a második, míg Bagnaia a harmadik helyen, mögöttük pedig Binder, Espargaró, Oliveira, Viñales, Marini, Álex Márquez, Pedrosa, Fernández és Marc Márquez volt a sorrend.

Az utolsó gyorskörök során Martín tovább javított, és elképesztő idővel, 1:30.390-nel jelentkezett, miközben Bezzecchi hibázott, Bagnaia körét törölték. A Pramac versenyzője mögött Pedrosa állt, aki mögött egyébként Martín motorozott. Bezzecchi és Bagnaia aztán szintén gyorsultak, és 406, illetve 603 ezredes hátrányban visszafoglalták korábbi pozíciójukat.

Martín meg is elégedett ezzel a körrel, és jól döntött, hiszen űridővel szerezte meg a pole pozíciót. Bezzecchi hátránya végül 397 ezred volt, Bagnaia lemaradása pedig további 39 ezred, ami sérülten szép eredmény. Viñales szintén megelőzte Pedrosát, aki így az ötödik helyet szerezte meg. Mögöttük Espargaró, Binder, Marini, Marc Márquez, Oliveira, Álex Márquez és Fernández lett a sorrend.

A MotoGP misanói időmérőjének végeredménye

Rea: Életem egyik legnehezebb döntését kellett meghoznom, de valami újra van szükségem

0

Üstökösként jött a hír, mely szerint Jonathan Rea a szezon végén elhagyja a Kawasakit és a Yamahához igazol a 2024-es szezonra. A 118-szoros győztes elmondta, élete egyik legnehezebb döntését kellett meghoznia.

Amikor a SPEEDWEEK.com július 19-én először számolt be arról, hogy Jonathan Rea idő előtt felbontja 2024-ig szóló Kawasaki szerződését, és a Yamahára vált, kevesen hittek a hír valóságtartalmában. Pedig mégis így lett: Szeptember 4-én megerősítették, hogy Rea távozik a Kawasakitól, két órával később a Yamaha pedig bejelentette a 36 éves pilóta szerződtetését.

Kilenc együtt töltött év és hat megnyert világbajnoki cím után Rea és a csapat között szoros volt a kapcsolat, különösen, hogy Rea 36 évesen a második legidősebb versenyző. A közös sikerek listája aligha lehetne hosszabb.

„Ez volt pályafutásom egyik legnehezebb döntése hat világbajnoki cím, kilenc év közös munka és annyi emlék után” ─ vallotta be Rea.

Hivatalos: Jonathan Rea veszi át Razgatlıoğlu helyét a Yamahánál

 

„Végső soron minden arra vezethető vissza, hogy szükségem van valami újra, egy új kihívásra, és lehetőségem volt arra, hogy ezt egy másik csapatnál beteljesítsem. Vegyes érzéseim vannak, mert nagyon megrendítő elhagyni egy ilyen családot és egy olyan helyet, ahol annyi nagyszerű emléket szereztem, nemcsak a pályán, hanem azon kívül is. Elérkezett az idő a karrierem következő fejezetéhez, ezzel majd később foglalkozunk, de nehéz döntés volt.”

„Természetesen soha nem fogom elfelejteni, amikor könyörögtem a csapatfőnökömnek, Guimnak, hogy adjon nekem egy esélyt ezen a motoron. Elmentem az első tesztre, együtt dolgoztam a szerelőimmel, és kiépítettem ezt a köteléket. Vannak dolgok, amiket magammal viszek, például az emberekkel való bánásmód és a megfelelő légkör megteremtése. A csapat segített nekem ebben.”

„Gyermekkori álmom volt, hogy világbajnok legyek, és mindig emlékezni fogok a Kawasakinál töltött időkre, mert az emberek lehetőséget adtak arra, hogy beteljesítsem ezt az álmot. Hihetetlen volt látni a kockás zászlót 2015-ben Jerezben, és az a történelem, amit ezután írtunk, nemcsak a felülmúlta a legmerészebb álmaimat, de szó szerint elképzelhetetlen volt. Hat világbajnokságot nyerni egymás után, folyamatosan versenyezni és minden évben futamokat nyerni fenomenális volt. Túl sok az emlék, órákig tudnám folytatni, de ez még nehezebbé teszi a dolgot.”

A Repsol Honda csapatfőnöke tiszta vizet öntött a pohárba Marc Márquez átigazolásával kapcsolatban

0

Alberto Puig szerint semmi kétség nem fér hozzá, hogy Marc Márquez a következő szezonban is a Hondánál versenyez majd, miután „semmilyen információt” nem kapott arról, hogy a hatszoros MotoGP-bajnok a Ducatihoz igazolna.

A napokban felreppentek olyan pletykák, melyek szerint Marc Márquez állítólag testvére mellett építené tovább karrierjét a Gresini Ducatinál. Ha ez megtörténne, az azt eredményezné, hogy Márquez elvetné a Repsol Hondával kötött szerződésének utolsó évét, amit egyébként már Álex Rins is megtett, hogy a Yamahához csatlakozzon.

Pénteken a MotoGP.com-nak nyilatkozva azonban a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig cáfolta a spekulációkat:

„Csak azokat az információkat tudom elmondani, amiket tudok. Ahogy mondta, 2024-ig szóló szerződése van. Soha nem tájékoztatott minket arról, hogy nem marad velünk. Csak annyit mondhatok, hogy egy évig még nálunk versenyez. Ennyi, amit tudok, mert nem kaptam semmilyen egyéb információt a versenyzőtől vagy a menedzserétől.”

Marc Márquez elismerte, valóban megkeresték őt a rivális csapatok

Arra a kérdésre, hogy készültek-e alternatív tervek arra az esetre, ha Márquez távozik, Puig azt mondta: „Nem igazán. Azért, amit mondtam. Ha egy versenyzővel van szerződésed, akkor nem kell más pilóta után nézni. Egy olyan problémán rágódni, ami nincs is, nem túl okos dolog. Normális esetben akkor próbálsz megoldani egy problémát, amikor van egy probléma. Ebben a pillanatban, ahogy mondtam, nincs.

Puig egyébként hasonlóan fogalmazott annak idején is, amikor Jorge Lorenzo 2019-es jövőjéről beszélt, és akkor az ötszörös világbajnok elhagyta a japán gyártót.

Pánikba esett a Rinst helyettesítő versenyző, aki sok év után szerepel újra a MotoGP-ben

0

Nakagami Takaaki elárulta, ideiglenes csapattársa, az Álex Rinst helyettesítő Takahasi Takumi valósággal pánikba esett a San Marinó-i Nagydíj első szabadedzésén. Az LCR Honda állandó pilótája szerint a helyzet messze van a jótól, de egy pozitívumot azért talált.

Álex Rins immáron zsinórban a hatodik futamhétvégéjét, illetve zsinórban a hetedik versenyét hagyja ki, miután a mugellói sprintfutamon síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett. A spanyol versenyzőt ennélfogva a San Marinó-i Nagydíjon is helyettesíteni kell, ám ezúttal nem volt egyértelmű, hogy kire essen a választás. Az előző fordulók során ezt a szerepet betöltő Iker Lecuona ugyanis ezen a hétvégén Magny-Cours-ban versenyez a Superbike-világbajnokság mezőnyében, míg Stefan Bradl, a Honda tesztpilótája szabadkártyásként indul Misanóban.

Ennek következtében az a döntés született, hogy az elsősorban a hosszútávú versenyeken szereplő Takahasi Takuminak adnak lehetőséget. A japán versenyző eddig mindössze öt futamot teljesített a gyorsaságimotoros-vb-n, ebből hármat a 250 köbcentiméteresek között, egyet-egyet pedig a 125-ös géposztályban, illetve a MotoGP-ben. Mindannyiszor hazai pályán, Motegiben versenyzett, legutóbb 2015-ben, amikor a királykategória esős versenyén a tizenkettedik helyen ért célba.

Ennek tudatában nyilvánvalóan nem lehetett csodát várni tőle, és a misanói hétvége pénteki napján ennek megfelelően is teljesített. Bár nem tudni, hogy a csapat, illetve a gyártó mit kért tőle, de attól még tény, hogy az első szabadedzésen 1,4 másodperccel, míg az edzésen 5 tizeddel maradt el a legjobb idő 105 százalékától. Az LCR másik motorját vezető Nakagami Takaaki elmondta, hogy honfitársa egyáltalán nem nyugodt.

Bezzecchi pályacsúccsal az élen, Pedrosa, Marc Márquez és Bagnaia is ott lesz a Q2-ben

Takumi rendkívül ideges – nyilatkozta még a délelőtti gyakorlás után a monacói alakulat állandó versenyzője, miután ideiglenes csapattársáról kérdezték. – Teljesen bepánikolt, hogy mit csináljon itt. Azonban mondtam neki, hogy érezze jól magát, és élvezze ezt a három napot. Emellett persze néhány tippet is tudtam neki adni.”

Ami a Honda többi versenyzőjét illeti, a relevánsabb délutáni etap során Marc Márquez bejutott a legjobb tízbe, de őt leszámítva a tizenötödik helyen záró Bradl volt a legjobbjuk, miután Nakagami és Joan Mir kifejezetten hátul végeztek. A japán pilótának feltették a kérdést, hogy a mérnökök elnézést kértek-e tőle azért, hogy az utóbbi időszakban talán még az eddiginél is rosszabbra fordult a helyzet, némi gondolkodás után válaszolt. „Az embernek rengeteg ötlete van, de sajnos nem mindig működnek – fogalmazott. – Legalább próbálkoznak, de tény, hogy rosszul indult a szezon, és a nyári szünet után minden csak még rosszabb lett.”

A japán gyártó tehát továbbra is nehéz helyzetben van, ami persze egyáltalán nem meglepő. Ezzel együtt Nakagami egy pozitívumot azért meg tudott említeni, amely ezen a hétvégén talán megkönnyítheti a dolgukat. „Misanóban fantasztikus a tapadás, ez segíteni fog nekünk – jelentette ki. – Ez azt jelenti, hogy az egyik fő gondunk megszűnt. Meg kell elégednünk azzal, hogy kis lépésekben haladunk előre.”