back to top
2025. július 26. 15:13
Kezdőlap Blog Oldal 438

Amerikában fog versenyezni Zsigovits Norbert

Zsigovits Norbert idén ősszel négy futamon is rajthoz fog állni az AMA Endurocross-bajnokságban.

A csákánydoroszlói motorversenyző a közösségi médián jelentette be a nagy hírt, hogy az amerikai Superenduro bajnokság négy fordulóján is rajthoz áll. Nagy út előtt áll a fiatal versenyző, hiszen egy hónapon keresztül utazik versenyről versenyre Amerika államaiban. Zsigovits elárulta, hogy nem egyedül fog utazni a versenyekre, hanem gyerekkori jó barátja és videósa, Sulyok István is elkíséri a versenyekre, és rengeteg tartalmat tesznek majd közzé a 24 éves pilóta platformjain. A magyar versenyző saját csapatával, a Ride Hard Motorsporttal indul útnak.

„Minden motoros álma, hogy egyszer az USA-ban motorozzon. Én is régóta álmodozom róla, és tervezgetem, de most éreztem azt, hogy kész vagyok rá. Idén felkészülésként és tapasztalatgyűjtésként indulok a versenyeken, hiszen ezután rögtön indul a világbajnokság, ahol csúcsformába szeretnék kerülni. Ezért volt fontos számomra, hogy induljak a tengerentúlon induljak” – mondta Zsigovits.

Az AMA Endurocross-bajnokság versenyrendszere megegyezik a Superenduro-világbajnokságéval, ahogyan a versenyzők nagy része is. A legjobb pilóták között Jonny Walker, Taddy Blazusiak, valamint Colton Haaker is megtalálható, és még számos európai és amerikai toppilóta.

„Nem mertünk még teljes szezon bevállalni a kevés tapasztalat és a költségek miatt, így az első és az utolsó fordulót kihagyom. Azt gondolom, hogy ez egy meghatározó élmény lesz az életemben, és alig várom, hogy ott lehessek” – mesélte a terveit Zsigovits.

A versenyeket erre a linkre kattintva lehet élőben követni.

A versenyek, amelyeken Zsigovits ott lesz

2023.10.21. AMA Endurocross Prescott Valley (USA)

2023.10.28 AMA Endurocross Idaho Falls (USA)

2023.10.29 AMA Endurocross Idaho Falls (USA)

2023.11.11. AMA Endurocross Redmond (USA)

Marc Márquez után Mir sincs elragadtatva az új Hondától: Segítségre van szükségünk

0

Joan Mir elárulta, ugyan érzett némi javulást a misanói teszten, összességében nem tettek nagy előrelépést. A spanyol versenyző azt sem tartja ideálisnak, hogy nem próbáltak ki új erőforrást.

Hétfőn fontos tesztet tartottak Misanóban, ugyanis a MotoGP gyártói, illetve pilótái először próbálhatták ki a jövő évi motor kezdeti verzióját. A Honda számára különösen fontos alkalom volt ez, és a japánok abban reménykedtek, hogy kézzelfogható lesz az előrelépés. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy ez nem történt meg, legalábbis a gyári pilóták visszajelzései alapján.

Marc Márquez kijelentette, hogy nem tapasztalt különösebb javulást, és a jelenlegi problémák az új motoron is érzékelhetőek voltak, főleg ami a hátsó tapadást, pontosabban annak hiányát illeti. A nyolcszoros világbajnok kijelentette, hogy továbbra is nagyon messze vannak az élmezőnytől, és ezzel többé-kevésbé csapattársa, Joan Mir is egyetértett.

Néhány területen javultunk, de nem tettünk hatalmas lépést – nyilatkozta a tesztet a tizenhatodik helyen, az élen végző Luca Marinihez képest 1,085 másodperces hátrányban záró versenyző. – Azonban éreztem, hogy valami jobb, különösen használt gumin. Kicsit kiegyensúlyozottabb tudtam lenni, de ez még csak az első teszt. Láttunk néhány pozitív dolgot. Nem tudom megmondani, hogy ez lesz-e a jövő évi út, mert mindent össze kell raknunk. Ha ott akarunk lenni, ahol szeretnénk, akkor kicsit több segítségre van szükségünk. A tapadás kicsit jobb volt számomra, de még mindig nagyon messze vagyunk. Ami a megállást illeti, ez a motor kicsit jobb, különösen használt abroncsokon. A kanyarodás szintén jobbnak tűnik valamivel.”

Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen

A Yamahával ellentétben a Honda a jelenlegi erőforrását használta, így ebben a tekintetben nem próbáltak ki újat. Ezzel nyilvánvalóan elveszítettek egy lehetőséget, hogy arról is adatokat gyűjtsenek, és ez adott esetben akár a következő idényre is negatív hatással lehet. Mir ennek tudatában jobban örült volna, ha már most kipróbálják.

Bármilyen segítséget szívesen fogadunk – hangsúlyozta még a délelőtti etap után. – Ha itt nem vetünk be új erőforrást, akkor akkor vélhetően kevesebb időnk lesz fejleszteni a következő, valenciai tesztre. Jobb lenne most új erőforrást kapni, hogy valamit megértsünk, de ez nem így működik. Ez pedig azt jelenti, hogy a végrehajtott változtatások nem lesznek nagyok.”

Mirnek 2024 végéig van szerződése a Hondával, de ez csak papíron jelent biztosítékot, hiszen az LCR-nél versenyző Álex Rins is hasonló helyzetben volt, jövőre mégis a Yamahánál folytatja. Sőt, a japánokkal szintén a jövő szezonig megállapodó Márquez maradása sem vehető biztosra, ahogyan egyébként korábban csapattársával kapcsolatban is felröppentek pletykák, de ezek elcsendesedtek.

Az évek óta változtatásokat sürgető Quartararo még mindig próbálja türtőztetni magát

0

Fabio Quartararo elárulta, már a bajnoki évében is tudta, hogy a Yamaha rossz irányba halad, és évek óta változtatásokat szeretne. A francia versenyző ugyanakkor a kevéssé biztató teszt után is próbál nyugodt maradni.

Újabb frusztráló futamon van túl Fabio Quartararo. A Yamaha pilótája csupán a tizenharmadik helyen ért célba a San Marinó-i Nagydíjon, pedig a tempója alapján ennél sokkal előrébb kellett volna végeznie. Azonban a verseny első felében Aleix Espargaró, utána Johann Zarco mögé ragadt be, miután a gyenge erőforrás miatt nem tudta megelőzni riválisait.

A 24 éves motoroson az sem segített, hogy a Katalán Nagydíj óta a régebbi, kisebb szárnyakat használja, hiszen az egyenesbeli sebessége így sem volt kielégítő. A Yamaha jó ideje küzd ezzel a problémával, és Quartararo már akkor látta, hogy efelé tartanak, amikor még a csúcson voltak. Most pedig elérkezett a mélypont ebből a szempontból.

Amikor megnyertem a bajnokságot, akkor is mondtam, hogy ezzel a motorral már nem nyerhetünk többet – nyilatkozta a futam után. – Tavaly pedig a második helyen végeztünk, nem nyertünk. Az idei év viszont még rosszabb. Amikor az ember sokkal gyorsabb az előtte lévő srácoknál, akkor előzni kell. Ezzel küszködünk, minden egyes pályán ugyanez a helyzet. Itt különösen rossz volt.”

Quartararo ezzel továbbra is tizenegyedik az egyéni összetettben, míg a Yamaha visszaesett az utolsó, ötödik pozícióba a konstruktőrök között, még ha csak pontegyenlőséggel is a Hondával. Pedig a 2021-es világbajnok mindent megtesz. „Nem élvezem – jelentette ki. – Száz százalékot nyújtok, de ha belegondolunk, hogy tavaly [itt] az ötödik helyen zártam, két évvel ezelőtt pedig a győzelemért harcoltam Peccóval [Francesco Bagnaia – a szerk.]. Most pedig ennyire messze vagyunk? Nehéz [a helyzet]. A tempómnak viszont örülhetek, az jó volt.”

Quartararo idén már többször is megfogalmazta, hogy a Yamaha hosszú ideje nem fejlődött érdemben. Pedig ő már jó ideje sürgeti a változtatásokat, de a japán gyártónál csak mostanában, a nagyon rossz eredmények hatására kaptak észbe. A francia versenyző úgy véli, az, hogy 2022-ben az utolsó pillanatig harcban volt a végső győzelemért, hamis reményeket keltett a vezetőségben.

Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen

2020 és 2021 óta kértem, hogy változtassanak a motoron – árulta el. – Azonban úgy vélem, hogy a japán mentalitás miatt, ha a motor az első helyen áll, akkor nem akarnak kockáztatni. Amikor az ember második, és a bajnoki címért harcol, nem akarnak ekkora rizikót vállalni. Szóval az, hogy ilyen pozícióban végzünk, a Yamaha pedig utolsó a konstruktőrök között, talán kicsit változtat a dolgokon. Persze nagy változtatásokat kell végrehajtanunk, és szerintem sok évnyi késésben vagyunk.”

Hétfőn rendezték a misanói tesztet, ahol a gyártók először vihették pályára a 2024-es motorjuk kezdeti változatát. Quartararo a hatodik pozícióban végzett, de korántsem volt elégedett, mivel szerinte a körülmények kedveztek nekik, az erőforrás tekintetében pedig egyáltalán nem fejlődtek. Helyzetét sokan Marc Márquezéhez hasonlítják, aki nem biztos, hogy kitölti a szerződését a Hondánál, ám a Yamaha motorosa egyelőre próbál nyugodt maradni.

A Yamaha hitt bennem, amikor megérkeztem a Moto2-be, és az idei év elején kicsit arrogánsabb volt a hozzáállásom a kelleténél – fogalmazott. – Szóval természetesen nehéz időszakot élünk, de illedelmesnek kell maradnom. Mindkét fél ugyanazt akarja, ami persze nehéz, de inkább nyugodtabb maradok, és megpróbálok mindenkivel egy jobb kombinációt kialakítani.”

Pedrosa remek teljesítménye nyomást helyezett Bautistára

0

Álvaro Bautista kijelentette, hasonló teljesítményt szeretne nyújtani a MotoGP sepangi hétvégéjén, mint amilyenre Dani Pedrosa képes volt Misanóban. A Superbike-világbajnokság éllovasa a Michael Ruben Rinaldival történt balesetre is kitért.

Álvaro Bautista tavaly felért a csúcsra a Superbike-ban, hiszen megnyerte a világbajnokságot. A Ducati azzal jutalmazta meg a spanyol versenyzőt, hogy lehetőséget adott neki, hogy szabadkártyával részt vegyen a MotoGP egyik idei hétvégéjén. Végül a november 10-e és 12-e között esedékes Malajziai Nagydíjra esett a választás, hiszen a Superbike-vb két héttel korábban véget ér, így a 38 éves versenyzőnek akkor már nem kell arra koncentrálnia.

A szabadkártyás versenyzők közül eddig messze Dani Pedrosa nyújtotta a legjobb teljesítményt. A KTM tesztpilótája már a Spanyol Nagydíjon is remekelt, hiszen a sprintfutamon a hatodik, a versenyen a hetedik helyen ért célba. Misanóban ennél is jobban szerepelt, és két negyedik helyének köszönhetően többek között Marc Márquezt is megelőzte a pontversenyben. Ezzel nyomást helyezett Bautistára, aki kijelentette, hasonlóan eredményes akar lenni.

Pedrosa: Egy pillanatig reméltem, hogy összejöhet a dobogó

Még a fiatal versenyzőket is megszorongatja – méltatta a Superbike-vb címvédője honfitársát. – Meglátjuk, mi lesz Sepangban. Most nagyobb rajtam a nyomás, mert azt kell tennem, amit ő tett. Boldog vagyok, mert ő egy kedves srác és egy remek pilóta.” Hozzá kell tenni, hogy Bautista felé azért más elvárásokat kell támasztani, hiszen Pedrosa tesztpilótaként jól ismeri a motort, amit ő nem mondhat el magáról a Desmosedici esetében.

Ami a Superbike-ot illeti, a magny-cours-i hétvégén Bautista tizedik lett az első futamon, a Superpole versenyen a második helyen ért célba, míg a második viadalt nagyon simán megnyerte. A hétvége legemlékezetesebb pillanata számára mindenképpen a csapattársával, Michael Ruben Rinaldival történt ütközés volt, amelyben a Ducatitól az év végén távozó olasz motoros húzta a rövidebbet. Bautista ismét elmondta, hogy szerencsétlen incidens volt.

Ezért nem kapott büntetést Rinaldi kiütéséért Bautista

Őszintén szólva az én nézőpontomból ez versenybaleset volt – jelentette ki, amivel sokak meglepetésére a sportfelügyelők is egyetértettek, hiszen nem kapott büntetést. – Nem volt hely, mert belül voltam. Kifelé nem tudtam menni, mert Toprak [Razgatlıoğlu] ott volt, én pedig maximálisan fékeztem. Ennél jobban nem tudtam megállítani a motort. Michael előttem volt, én pedig már nem tudtam megállni.”

Bautista 74 pontos előnye 57-re csökkent a franciaországi hétvége után, és bár ez azt jelenti, hogy Razgatlıoğlu elméletileg egy forduló alatt fordíthat, a címvédőnek aligha kell aggódnia. A szezonból ugyanis már csak három forduló van hátra, ami azt jelenti, hogy ha a kilenc futamon a második helyen ér célba, akkor mindenképpen világbajnok, még abban az esetben is, ha kivétel nélkül a török motoros végez előtte.

Jövőre is a gyorsaságimotoros-vb előszobájában versenyezhet Farkas Kevin

0

Az év egyik legeseménydúsabb és legeredményesebb hétvégéjét tudhatják maguk mögött a Hungarian Motorsport Academy (HMA) növendékei. A kétkerekű kategóriákban kilenc versenyző képviselte az akadémia színeit, és számos bajnokságban sikerült rendkívüli sikereket elérniük: Katona Áron Németországban végzett az élen, míg Zanócz Noel Olaszországban nyert bajnoki címet. A Red Bull Rookies Cup szezonzáróján pedig bejelentették, Farkas Kevin jövőre is folytathatja a MotoGP legnívósabb utánpótlás-sorozatában.

Utolsó előtti fordulójához érkezett az ADAC MX Masters sorozat, ahol Katona Áron a bajnokság 3. helyéről várhatta az MX Junior Cup küzdelmeit. A kvalifikáción újfent a leggyorsabb volt, az első futam elején viszont visszacsúszott a 13. pozícióba. Remek versenyzéssel végül sikerült áthámoznia magát a mezőnyön és a dobogó második fokára állnia. A második futamot taktikusan felépítve, folyamatosan előzte meg ellenfeleit, végül az utolsó három körben már ő diktálta a tempót, és erejét okosan beosztva sikerült megnyernie a futamot. Katona idei első összetettbeli győzelmét aratta, a bajnoki pontvadászatban pedig feljött a 2. helyre, a dreetzi finálé előtt tehát még van esélye a bajnoki címre is.

Egy olasz bajnoki címnek viszont már a hétvégén örülhetett Zanócz Noel, akinek Ponte a Egolában, a bajnokság utolsó fordulójában sikerült végül az összetett verseny élére állnia. A kvalifikáción a 11. helyet megszerző motokrosszos az első futamot az 5. helyen zárta, a másodikban érett, megfontolt versenyzést bemutatva sikerült mindenkit maga mögé utasítania, és így három forduló után a Trofeo Rookies Cup élén végeznie.

A gyorsasági motorosok közül hárman képviselték a HMA színeit a Slovakiaringen, az Alpok-Adria sorozat utolsó előtti fordulójában. Az SST600-as kategóriában Görbe Somának remekül alakult a hétvége, egy második és egy első helyet gyűjtve a bajnokságban is sikerült átvennie a vezetést. Molnár Gergő felkészülését technikai problémák hátráltatták, így kölcsönmotorral volt kénytelen teljesíteni a hétvégét, amelyet végül két harmadik hellyel zárt.

Számadó Máté indulhatott az élről az SSP300-as kategóriában, dacára annak, hogy a motorjának nem kedveztek a hosszú egyenesekkel tarkított pályák, mint amilyen a Slovakiaring is. Mindkét futamban felállhatott a dobogóra, értékes pontokat gyűjtve így a bajnokságban, aminek továbbra is az élén található és már csak a szezonzáró forduló van hátra.

A MotoGP-hétvége programjában idén utoljára kapott szerepet a Red Bull Rookies Cup, benne az egyetlen magyar résztvevővel, Farkas Kevinnel. Misanóban a 16. helyet szerezte meg a kvalifikáción, szombaton pedig a pontszerzés is sikerült számára, miután a 13. lett. A vasárnapi futamon sajnos elesett, de a mezőny után tudott eredni, és a 19. helyen befejezni a futamot. Végül 31 pontot gyűjtve a bajnokság 17. helyén zárta az évet, amin jövőre tovább javíthat, mivel a nap végén bejelentették, hogy a következő évet is a Red Bull Rookies Cupban kezdi a fiatal tehetség. Ez egy újabb fontos mérföldkő a karrierjében ahhoz, hogy a MotoGP-sorozat állandó szereplője lehessen akár már 2025-ben, a Moto3-as kategóriában.

Ausztriában tett látogatást a hétvégén Surányi Balázs és Técsi László Márk, mindketten szakáguk bajnoki futamán vettek részt. Az Osztrák Supermoto Bajnokság zárófordulójában Surányi Balázsnak a cseh bajnoki mezőnnyel is fel kellett vennie a küzdelmet, ugyanis a két ország közös bajnoki fordulóját tartották Melkben. A 15 versenyző közül végül az összetett 2. helyén zárta a hétvégét az S3 Junior géposztályban.

Técsi László Márk Oberdorfban állt rajthoz a hétvégén, az MX Open kategóriában hasznos tapasztalatokra tehetett szert, miután a versenyeken az 5. és a 6. helyen intette le a kockás zászló.

Liszka Roland itthon állt rajthoz, a Magyar Endurocross Bajnokság 4. fordulóján, Tamásiban. A nagy meleg és a pálya állapota alaposan megnehezítette a versenyzők dolgát. A nagy por miatt a versenyigazgatóság úgy döntött, hogy lerövidíti a pályát és a futam idejét is. Liszka számára végül nem okoztak gondot a nehézségek, magabiztosan nyerte meg kategóriájának versenyét, egyúttal az abszolút értékelésben sem volt nála gyorsabb senki.

Csak játszadozik, vagy Marc Márquez tényleg a Ducatira cserélheti a Hondát?

0

Az elmúlt napokban számos hír és pletyka látott napvilágot Marc Márquez jövőjével kapcsolatban. A nyolcszoros világbajnok maga is aktívan tett ezért, kérdés, hogy ezzel pusztán noszogatni akarta a Hondát, vagy tényleg benne van a pakliban, hogy jövőre ismét az öccse csapattársa legyen.

Bár Marc Márqueznek 2024-ig szerződése van a Hondával, most már hónapok óta foglalkoztatja a MotoGP közvéleményét, hogy kitölti-e azt, vagy idő előtt távozik korábbi sikerei helyszínéről. A spanyol versenyzőt a Yamahán kívül minden rivális gyártóval szóba hozták, de ezek közül legfeljebb a KTM tűnt minimálisan komolyan vehetőnek, de az is inkább a 2025-ös évre nézve.

Az elmúlt napokban azonban felgyorsultak az események, bár konkrét fejlemény nem történt. Ezért pedig maga Márquez is sokat tett, amikor a közösségi médiában megosztott egy videót, amelyben a spanyol labdarúgás átigazolási híreinek analógiájára elhangzott, hogy „történnek dolgok”. Ezzel nagyjából egy időben Günther Wiesinger, a SPEEDWEEK.com újságírója megírta, hogy a nyolcszoros világbajnok a Gresinihez igazol. Nem mellesleg az érintett akkor kijelentette, hogy meghozta a döntését a jövőjével kapcsolatban.

A Ducati vezetése korábban cáfolta a Márquez leigazolásával kapcsolatos pletykákat, mondván, elsősorban életkora miatt nem illik a bolognai gyártó filozófiájába, illetve stratégiájába. Paolo Ciabatti, az olaszok sportigazgatója reagált a legfrissebb fejleményekre, és rámutatott, hogy bár nekik megvan a saját véleményük, a Gresini pilótapolitikájába nem szólhatnak bele.

Nincs sok hozzáfűznivalóm – nyilatkozta a DAZN-nak a 65 éves szakember. – Természetesen, ahogyan ez már elhangzott, ez egy független csapat. Általában, amikor [valamiről] beszélnek a paddockban, annak az az oka, hogy van benne minimális igazság. Ami minket illet, olyan helyzetben vagyunk, hogy elvileg tudjuk, hogy a Repsol Honda két versenyzőjének szerződése van a következő szezonra, és ami történik, az inkább köztük, a Honda és a Gresini között zajlik. Mit is mondhatnék? Semmi mást. A Ducati stratégiája egyértelmű, de egy független istállónak lehet egészen más stratégiája. Jelenleg várjuk, hogy mi történik, és ha valami történik ebben az irányban, akkor azt megpróbáljuk a lehető legjobban kezelni.”

A Repsol Honda csapatfőnöke tiszta vizet öntött a pohárba Marc Márquez átigazolásával kapcsolatban

Ugyanakkor felmerülhet a kérdés, hogy Márquez szándékosan gerjesztette ezeket a pletykákat, és valójában az a célja, hogy nyomást gyakoroljon a Honda vezetésére. Ezt a sprintfutam után ő maga is elismerte, hiszen kerek-perec kimondta, hogy ő maga is hozzájárult ahhoz, hogy ez legyen a hétvége egyik központi témája. Vasárnap pedig az El Periodico már egyenesen arról számolt be, hogy a 30 éves motoros nem megy sehova.

Márquez már eldöntötte, hogy marad a Hondánál, kitölti a szerződését, és a következő hónapokban úgy próbál meg visszatérni a pályára, hogy hosszan és keményen dolgozik a 2024-es Honda megalkotásán és továbbfejlesztésén – olvasható a cikkben. – Vannak, akik úgy gondolják, hogy Márquez már napok óta meghozta ezt a döntést, de hagyta, hogy felerősödjön a pletyka, miszerint a Gresinihez megy, hogy nyomást gyakoroljon a Hondára, és rávegye a HRC [Honda Racing Corporation] versenyrészlegének felső vezetőit, hogy válasszák ki a legjobb mérnököket minden területen, és kezdjenek el európai mentalitással dolgozni a 2024-es motoron.”

Valóban, a hírek szerint Márquez egyik legfőbb követelése az, hogy a Honda szerződtessen egy sor európai mérnököt. Nemrég kiderült, hogy egyszer lehetőség adódott Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének jelenlegi vezérigazgatóját leigazolni, de a büszke japán vezetés ezt nem hagyta. Bár az 57 esztendős mérnök most aligha mozdítható, Márquez az elmúlt időszakban találkozott a Honda felső vezetésének két tagjával, Vatanabe Kodzsival, a Honda Racing Corporation elnökével, valamint Aojama Sindzsi ügyvezető igazgatóval, akik megerősítették, hogy hajlandóak teljesíteni a kérést.

Maga Márquez egyébként folyamatosan azt hajtogatta, hogy 2024-ig szerződése van a Hondával, de ez nyilvánvalóan nem egyenlő azzal, hogy ki is fogja azt tölteni. Még a misanói teszt előtt egykori ellenfele és csapattársa, a jelenleg szakértőként is dolgozó Jorge Lorenzo élő adásban megkérdezte tőle, hogy „száz százalékosan meg tudod erősíteni, hogy jövőre a Hondánál fogsz versenyezni?”. A nyolcszoros világbajnok válaszát pedig nehéz másképpen értelmezni, mint egy kőkemény ultimátum.

Nagyon fontos tesztünk lesz, ahol ki kell próbálnunk az új motort, ahol logikus módon tovább kell fejlődnünk – felelte. – Stefan Bradl ezt használta a hétvégén. Onnantól kezdve egyértelmű, amit Alberto Puig [csapatfőnök] mondott, hogy a szavak már nem számítanak, csak a tettek. Tettekre van szükség ahhoz, hogy a Hondánál folytassam. Hiányoznak a tények. A PDF-ek már nem számítanak, ahogyan az sem, hogy »meglesz, meglesz, meglesz, meg kell csinálni«. Egy versenyző ígérhet sokat, de ha nem jönnek az eredmények, nincs »csak ez, csak az«, hanem elmegy. Végső soron egy projekt során a pilóta is a tényeket követeli meg.”

Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen

Mindez annak fényében meglepő, hogy korábban elmondta, meghozta a döntését, és ha ez így van, akkor nehezen látni, hogy mi ezzel a nyilatkozattal a célja, legyen bármi is a választása. Azonban úgy tűnik, hogy Márquez már ebből is visszatáncolt. „Az indiai vagy a japán [hétvége] környékén fogok dönteni – szögezte le immáron a teszt után, mire szembesítették vele, hogy korábban mást mondott. – Igen, de nem adok tájékoztatást, mert talán nem egyértelmű. Az ember néha meggondolhatja magát, nem? Két tervem van. Szóval most választanom kell, de a döntés már megvan.”

Ami a tesztet illeti, Márquez meglehetősen elégedetlenül értékelt, és kijelentette, hogy nem látja az előrelépést a 2024-es motor első változatában. Könnyen lehet, hogy ez ismét gondolkodásra késztette őt. Ami a két lehetőséget illeti, ez vélhetően a maradást, illetve a Gresinit jelenti, ahol ismét öccsével, Álex Márquezzel alkothatna egy csapatot. Nem sokkal később azonban már három opcióról beszélt, miután a feltételezések szerint az is felmerült benne, hogy egy évre szabadságra megy. Akárhogy is lesz, most már hamarosan alighanem megtudjuk, hiszen a szezon vége egyre közeledik.

Balesete után Miller fájdalmas beismerést tett rossz formájával kapcsolatban

0

Jack Miller felidézte, hogyan ütközött össze Michele Pirróval a San Marinó-i Nagydíjon. Bár a baleset nem az ő hibája volt, ettől függetlenül bevallotta, hogy vissza kell szereznie az önbizalmát ahhoz, hogy javuljon a formája.

Jack Miller jól kezdte pályafutásának új fejezetét a KTM-nél, hiszen az eső három futamon egyaránt legyőzte csapattársát, Brad Bindert. Azóta viszont ez egyszer sem történt meg azokon a futamokon, amikor mindketten célba értek, így jelenleg tetemes a különbség köztük a táblázaton: az ausztrál pilóta 104 ponttal a tizedik, míg a dél-afrikai 173 egységgel a negyedik helyen áll.

Igaz, a legutóbbi balul sikerült futam egyáltalán nem Miller hibája volt, hiszen önhibáján kívül esett ki. Legalábbis magát a balesetet nem ő okozta, hiszen Michele Pirro volt az, aki nekiment, miközben ő Franco Morbidellivel csatázott. A gyári KTM motorosa ugyanakkor elárulta, hogy korábban elkövetett egy apró hibát, amelynek közvetetten volt szerepe a kiesésben.

Nem volt ideális nap – nyilatkozta. – Módosítottam néhány dolgon, elvégeztem pár utolsó finomítást a motoron, nem éreztem rosszul magam. Jobban kaptam el a rajtot, mint [a sprintfutamon], és felvettem a tempómat. 32 végét motoroztam, és a hátsó egyenesben elkövettem egy apró hibát. Csak egy kicsit lesodródtam, a tizenegyes [kanyarban] rámentem a zöld felületre. Franco Morbidelli utolért, hatszor próbált megelőzni, az utolsó alkalommal a négyesben. Ahogyan befordultam, Pirro eltalálta a bordáim közepét. Ennyi volt, többet nem nagyon tudok mondani. Nem ez volt számunkra a legjobb hétvége. Sz*r dolog így befejezni a versenyt. Az élen nem volt sok előzés, de egész hétvégén kicsik voltak a különbségek. Ez történik, amikor a motorok versenyképesek, a tapadás nagyon magas, a gumik nem igazán romlanak el. Nem kell nagyon menedzselni [őket]. Az én balesetem ugyanakkor csak azon múlt, hogy rosszkor voltam rossz helyen, balszerencsém volt.”

Binder kizárólag önmagát hibáztatja, pedig előre kidolgozott stratégiával készült Misanóra

A bukást tehát nem ő okozta, ám az is tény, hogy Miller ezúttal is sokkal hátrébb motorozott csapattársánál, aki a negyedik helyről csúszott el, és végül tizennegyedikként ért célba. A gyári KTM idősebbik pilótájának nem ez volt az első gyengébb hétvégéje a tempó terén, és ő maga is elismerte, hogy közel sem élete legszebb időszakát éli.

Tudjuk, hogy képesek vagyunk motorozni, tudjuk, hogy a motor jó, csak az önbizalmamnak és a komfortérzetemnek kell helyreállnia – fogalmazott. – Meg kell értenünk, hogy mire van szükség ahhoz, hogy újra működjön, én és a csapat is fáradhatatlanul dolgozunk. Próbálom a lehető legtöbbet kihozni magamból, a lehető legtöbbet dolgozni, hogy újra jól érezzem magam. Másképp motorozni, mindent megtenni, amit csak tudok a vezetési stílusomat illetően, hogy jobb legyek. Ez a folyamat kicsi [időt] igényel.”

Miller az erre vonatkozó kérdésre elárulta, hogy elsősorban a motor elejét illető magabiztosságon, illetve a kanyarsebességen kell javítania ahhoz, hogy ismét formába lendüljön. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes azt is tudja, hogy mikor kezdődött a lejtmenet számára, ahogyan azt is leszögezte, hogy nem ez az első és nem is az utolsó ilyen időszak a pályafutása során.

Assenben más irányba mentünk, és a visszatérés után nem volt azonnali válasz – jelentette ki. – A tapadási szint szempontjából a pályák sem segítettek, Az egyik vagy a másik dologra fogjam? Nehéz. Mindannyian átmegyünk ezeken a pillanatokon. Nem ez az első alkalom, hogy szenvedek, és nem is ez lesz az utolsó.”

Marini zárta az élen a misanói tesztet, Marc Márquez és Quartararo is elégedetlen

0

Luca Marini volt a leggyorsabb a MotoGP misanói tesztjén, ahol a gyártók a 2024-re szánt motor első változatát próbálhatták ki. Marc Márquez és Fabio Quartararo is negatívan nyilatkozott a Honda, illetve a Yamaha szerepléséről.

A San Marinó-i Nagydíj hétvégéje után a MotoGP mezőnyének nagy része Misanóban maradt, ahol hétfőn megrendezték a tesztet. A gyártók kipróbálhatták a 2024-re szánt versenygépük első változatát, és fontos adatokat gyűjthettek. Emellett a Michelin is rendelkezésükre bocsátott néhány 2024-es keveréket: a hátsó gumiból a lágyat és a közepeset, míg az elsőből csak a közepeset.

Az állandó mezőny tagjai közül a legtöbben a Ducatitól hiányoztak. A hétvégén az időmérőn, a sprinten és a futamon is az első háromban végző Marco Bezzecchi, valamint Francesco Bagnaia sem volt ott a Katalán Nagydíjon elszenvedett sérülések miatt, Enea Bastianini esetében pedig hasonló okokból még csak szóba sem kerülhetett a részvétel. Rajtuk kívül Fabio Di Giannantonio is hiányzott, mivel fájdalmat érzett a bal vállában, és a bolognaiak tesztpilótája, a hétvégén szabadkártyával versenyző Michele Pirro sem indult a Jack Millerrel történt ütközés következtében.

Azonban ezzel együtt is az olasz gyártó egyik motorja bizonyult a leggyorsabbnak: Luca Marini 1:30.602 másodperccel végzett az élen, 234 ezreddel megelőzve Maverick Viñalest, és további 318-cal Brad Bindert. Az Aprilia és a KTM egyaránt karbonvázat tesztelt, utóbbi esetében ezt már a szintén szabadkártyásként induló Dani Pedrosa is kipróbálta a hétvége során.

A japán gyártók pilótái közül Fabio Quartararo végzett a legelőkelőbb pozícióban, a francia pilóta hatodikként zárt, 575 ezreddel elmaradva Marini idejétől. A Yamaha új erőforrást is tesztelt, hiszen az elmúlt időszakban a motorerő jelentette számukra az egyik legnagyobb nehézséget. 2021 világbajnoka azonban nem volt túlságosan derűlátó ezzel kapcsolatban.

Ezt most nem tudom megmondani – válaszolt az erre vonatkozó kérdésre. – Többet kell tesztelnem, de ennél jobbat vártam. Érzésre más, de, ahogyan mondtam, nagyobb teljesítményre számítottam, és igen, kicsit nehéz volt valami igazán pozitív dolgot mondani az erőforrásról. Azonban optimistának kell maradnunk, és meg kell próbálnunk kielemezni a történteket, hogy a valenciai tesztre javulni tudjunk.”

Mindez már csak azért is rossz hír a Yamaha, illetve Quartararo számára, mert egy évvel ezelőtt ennél jóval optimistább volt. A francia pilóta akkor azt gondolta, hogy sikerült előrelépniük ezen a téren, miután a tervezésbe bevonták a korábban a Forma–1-ben dolgozó mérnököt, Luca Marmorinit. „2022-ben, amikor a 2023-as motort kipróbáltam, szerintem először éreztem úgy, hogy kicsit jobb az erőforrás – fogalmazott a 24 éves motoros. – Most viszont nem éreztem ezt.”

Quartararo hozzátette, a tesztelés szempontjából nem ideális számukra, hogy rendkívül jók a tapadási viszonyok. A Yamaha ugyanis saját magához képest sokkal többet javul ilyen körülmények között, mint a többi motor, és úgy véli, tavaly is részben ez vitte félre őket. Pozitívumként annyit azért megemlített, hogy a „kanál” elnevezésű, a lengőkar alatt lévő aerodinamikai elem jól működött, így azt akár már az idei szezonban is bevethetik.

Ami a Hondát illeti, a Yamahával ellentétben nem hoztak új erőforrást. A gyártó három jelenlévő versenyzője közül a tizenkettedik helyen végző Nakagami Takaaki volt a leggyorsabb, aki 832 ezreddel maradt el Marinitől. A japán motoros 141 ezreddel verte meg a két hellyel mögötte záró Marc Márquezt, Joan Mir pedig a legutolsó lett. A nyolcszoros világbajnok kiemelte, hogy bár eltérő a vezetési stílusuk, ugyanazokat a problémák nem változtak, különösen a rossz hátsó tapadásra vonatkozóan.

Kicsit más pozícióban kell vezetni – kezdte. – Az elején kicsit furcsa volt, de aztán, ahogyan az egy új motornál lenni szokott, körről körre egyre természetesebbé vált. Végső soron azonban az, ahogyan vezetni kell, illetve a köridő hajszolása hasonlít a mostanihoz. Persze az ember mindig többet vár, de mégis ez az első benyomás, és rengeteg új mérnök van a garázsban. Szóval ezekkel az információkkal kell dolgozniuk és továbbmenniük.”

Márquez mindezt még a délelőtti etap után mondta, amikor több mint 1 másodperc volt a hátránya az akkori leggyorsabb körhöz képest. A helyzet azonban alighanem a nap végére sem változott, ami nem sok jót sejtet a Honda számára. „Dolgoznunk kell, még messze vagyunk, ha ez az alap – folytatta. – Sok mindenen módosítanunk kell. A valenciai [tesztig] nincs sok idő, mert két hónap múlva lesz, de meglátjuk, hogy előre tudnak-e lépni.”

A MotoGP misanói tesztjének végeredménye

Binder kizárólag önmagát hibáztatja, pedig előre kidolgozott stratégiával készült Misanóra

0

Brad Binder remekül tartotta a tempót a Ducatikkal a misanói főfutamon. A dicsőség azonban a nyolcadik körben véget ért. A dél-afrikai különösen az első gumival küszködött.

„Ez nem a várakozásaimnak megfelelő vasárnap volt” ─ nyilatkozta Brad Binder a futam után. A 14-es kanyarban történt bukás után a dél-afrikai elismerte, hogy abszolút az ő hibája volt az esés: „Jobban kellett volna éreznem, hogy a gumim lassan túlmelegszik, mert a gumihőmérséklettel alapvetően jobban meg lehet birkózni, mint az emelkedő guminyomással kapcsolatos problémával.”

„Éreztem közvetlenül a bukásom előtt, hogy az első gumi kezd imbolyogni. Aztán megcsúsztam egy göröngyös részen, és a futamnak vége volt. Ezután még 20 hosszú kör következett.”

Újabb győzelme után Martín lőtávolon belülre került a dobogót szerző Bagnaiával szemben Misanóban

A dél-afrikai végül visszaállt, és a 14. helyen végzett, 23,778 másodperccel lemaradva a győztes Jorge Martín mögött, és nyilvánvalóan csalódott volt.

„A stratégiám egyértelmű volt. Jól rajtoltam, majd a három Ducati mögé zárkóztam, és úgy döntöttem, nem csinálok semmi őrültséget. Ki akartam használni az időt, és fel akartam mérni, hogy mi a lehetséges. Mindenekelőtt az első gumi túlmelegedésére kellett figyelnem, mert három másik motor mögött mentem.”

A 2016-os Moto3-as világbajnok elégedett lett volna ezzel a pozícióval.

„Ha valaki a hatótávomon belülre került volna, megpróbáltam volna előzni. A sprintben jó volt a tempóm, különösen a vége felé. Ezért akartam türelmes maradni, de aztán eldobtam a motort. Lényegében ennyi.”

Ezért nem kapott büntetést Rinaldi kiütéséért Bautista

0

A Superbike-világbajnok Álvaro Bautista kiütötte csapattársát, Michael Ruben Rinaldit a Superpole-futamból Magny-Cours-ban. Az, hogy ezért nem kapott büntetést, sok megfigyelőt megdöbbentett.

A jelenleg még a Ducati gyári színeit képviselő Michael Ruben Rinaldi erős hétvégét mutatott be Franciaországban. A harmadik helyre kvalifikálta magát, és a szombati első futamon a második helyen végzett. A vasárnap délelőtti Superpole-futamon ismét esélye volt a győzelemre, ám az ötödik körben Álvaro Bautista kiütötte őt a futamból.

„Álvaróval, ami történt, az megtörtént” ─ jegyezte meg Rinaldi.

„A szokásos íven mentem, elöl voltam, eltalálta a hátsó kerekem és buktam. Nem az én hibám volt. Harcban volt, és hibák előfordulhatnak. Három győzelemért vagy legalább dobogóért küzdhettem volna, végül csak egy második hely lett a vége.”

Razgatlıoğlu duplázott Magny-Cours-ban, míg Bautista óriási hibát követett el

„Az incidens nagyon szerencsétlen volt” ─ fejezte ki bűntudatát Bautista.

„Nagyon gyorsan érkezel ebbe a jobbos kanyarba. A szélárnyék beszippantott, és nem tudtam elég erősen lassítani. Toprak bekanyarodott, Michael kicsit kiegyenesítette az ívet. Mindent megpróbáltam, hogy ne torpedózzam ki, de nem sikerült, és sajnálom őt.”

Bautista kigolyózta a szerencsétlen olasz versenyzőt, de sok megfigyelő meglepetésére nem kapott büntetést, mert a FIM versenybalesetnek minősítette az ütközést.

A spanyol tisztában van ezzel: „A versenyirányításnál megvan a véleményük, néha egyetértesz vele, néha nem. A nap végén el kell fogadnod a döntést, velem is így volt ez a múltban. Rengeteg kameraszögből nézheted, hogy pontosan mi történt. Ha szemből nézed ezt az esetet, nem könnyű megítélni, mert nem látod pontosan, hogy milyen messze voltunk egymástól. Nem lehet csak egy nézőpontból nézni.”