back to top
2025. július 27. 00:38
Kezdőlap Blog Oldal 437

Marc Márquez is belátta utólag, hogy kár volt elengedni Dani Pedrosa kezét?

0

Dani Pedrosa 2019 tavaszán kezdett Red Bull KTM-nél tesztpilótaként. Korábbi csapattársa, Marc Márquez most elismerő szavakkal illette honfitársát.

A Red Bull KTM tesztpilótája, Dani Pedrosa múlt szombaton és vasárnap is a negyedik helyet szerezte meg Misanóban. A Honda Racing Corporation nem tudta szerződtetni a hamarosan 38 éves spanyolt tesztpilótának a Repsol Hondától való távozása után. Cserébe a spanyol a következő évben a KTM RC16-ot kezdte el győztes motorkerékpárrá formálni. Pedrosa már a 2021-es szabadkártyás nevezésével is lenyűgözte a többi versenyzőt, a spielbergi 10. helyezéssel. 2023 áprilisának végén a két jerezi futamon a 6. és 7. helyet szerezte meg.

Marc Márquez mai szemmel nézve sajnálja, hogy egykori csapattársát (Pedrosa 2006-tól 2018 végéig a Repsol Hondánál versenyzett) annak idején nem győzte meg a Honda, hogy tesztpilótaként folytassa, pedig a spanyol 31 MotoGP-győzelemmel tündökölt, háromszor végzett második helyen a világbajnoki tabellán, élete eddigi 298 GP-szereplése során összesen 153 dobogós helyezést ért el, megnyerte a 125 köbcentis és két alkalommal a 250 köbcentis világbajnokságot.

Lorenzo: A Honda sokkal előrébb tartana, ha Pedrosa lenne a tesztpilótájuk

„Mindenesetre eddig Dani a legjobb tesztpilóta, ő a leggyorsabb és a legpontosabb megjegyzéseket is ő teszi a motorral kapcsolatban. Nagyon érzékeny a motorra, pontosan tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy gyorsabb legyen” ─ nyilatkozta Marc Márquez.

„Ugyanakkor hangsúlyoznom kell: Lehetsz a legjobb tesztpilóta, de ha nincsenek megfelelő mérnökök a fejlesztési osztályon, akiknek megfelelő válaszaik vannak az észrevételeidre, akkor lehetetlen jobbá tenni a motort. Láthatjuk, az Aprilia és a Ducati is épített versenyképes motorokat, Pirro és Savadori és más tesztpilóták a múltban. Jó versenyzők, de nem olyan kiemelkedően tehetségesek, mint Dani Pedrosa. Egy tesztcsapatban természetesen fontos szerepet játszik a versenyző, de még fontosabbak a mérnökök, akik az információkból levonják a megfelelő következtetéseket.”

Így reagált Biaggi Rossi kedves szavaira, még egy közös borozgatást is el tudna képzelni

0

Huszonhat évvel ezelőtt Max Biaggi odament Valentino Rossihoz, aki szerinte rosszat mondott neki, és felkiáltott: „Amikor rólam beszélsz, először öblítsd ki a szádat!” Rossi most a 2004-es welkomi győzelmét a három legnagyobb diadala között említette.

„Jó rivalizálás volt” ─ elmélkedett Rossi az általa akkoriban gyűlölt versenyzőkről.

„Mind nagyszerű pilóták, jó volt versenyezni Casey Stonerrel, Jorge Lorenzóval és Biaggival is. Olyan dolgokon mentetek keresztül együtt, amelyek összekötnek benneteket. Most már mindannyiukat kedvelem…”

Így rendezte viszonyát Rossi a riválisaival, miután „kiöblítette a száját”

Egy bizonyos Marc Márquezről egyébként szó sem esett.

A most 52 éves Biaggi így reagált a Sky-nak: „Hallottam Valentino szavait, kellemes volt. A kor arra késztet, hogy rózsásabban és virágosabban lásd a valóságot. Még nem volt szerencsém újra látni Rossit, de biztos vagyok benne, hogy ez meg fog történni. Talán öregkorunkban azon kapjuk magunkat, hogy együtt borozgatunk. Minél több idő telik el, annál nagyobb a vágy, hogy újra találkozzunk és beszélgessünk.”

A MotoGP-paddockban is értetlenül állnak Toprak Razgatlıoğlu döntése előtt

0

Kenan Sofuoğlu meg van győződve arról, hogy Toprak Razgatlıoğlu sikerre viszi a BMW-t a Superbike-világbajnokságban.

A BMW 2009-ben debütált Superbike-világbajnokságban, de azóta csak egyetlen versenyző, Marco Melandri (2012) jutott be az összesített tabella első három helyezettje közé a hatalmas erőfeszítések árán. Kenan Sofuoğlu, aki maga is ötszörös Supersport-bajnok, most pedig Toprak Razgatlıoğlu menedzsere és mentora, meg van győződve arról, hogy védence javítani fog ezen a statisztikán.

Razgatlıoğlu a következő két évben a BMW gyári csapatánál versenyez majd négy, Yamahánál töltött év után. A BMW elmúlt 15 évének teljesítményét tekintve sokan meglepődtek, mikor a török bejelentette átigazolását.

„Több mint 20 éve vagyok a paddockban, és sok versenyzőt láttam már” ─ kezdte Sofuoğlu a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozva.

„Magam is sokáig versenyeztem, és sok tapasztalatom van a paddockban lévő versenyzőkről és motorokról. Topraknak nagyon nagy tehetsége van, ami mélyen gyökerezik. Ha valami nem megy neki jól, kitalálja, hogyan javítsa ki. Aztán kimegy a pályára, és megmutatja ezt. A BMW csomagja nem rossz, sőt egész jó. Ami hiányzik nekik, az egy olyan rugalmas és tehetséges versenyző, mint Toprak. Száz százalékban nehéz megjósolni, de 99 százalékban biztos vagyok benne, hogy sikeressé teszi a BMW-t.”

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, miért a BMW-t választotta a Ducati helyett

„Megpróbáltuk folytatni a Yamahával, de nem sikerült megegyeznünk. Elmondtam neki, hogy a Yamaha, a Kawasaki, a BMW és a MotoGP is opció lehet, de végül a BMW mellett döntött. Elültettem a fejébe a gondolatot, hogy ha sikerrel jár náluk, akkor egy nagyon különleges versenyző lesz belőle. Ugyanez volt a Yamaha esetében is a múltban. Akkor is azt mondtam neki, hogy ha velük nyer, akkor sztár lesz ebben a paddockban.”

Toprak a Yamaha csapatfőnökét, Phil Marront hozza magával a BMW-hez.

„Más embereket is elhelyezünk majd, akiket Toprak kedvel” ─ folytatta Sofuoğlu.

„Néhány szerelő szívesen menne a BMW-hez Toprakkal, szeretik őt. Beszéltünk már erről a gyártóval. Néhány dolgot még elő kell készíteni, és sokan úgy gondolják, hogy rossz döntést hoztunk. Nagyon bízom benne, hogy Toprak a következő szezonban a top3-ban fog végezni sérülések és balszerencse nélkül. Még arra is látok lehetőséget, hogy megnyerje a bajnokságot.”

„Még a MotoGP paddockjában is megkérdezték tőlem néhányan, hogy miért a BMW-t választottuk. Azt mondtam nekik, hogy majd meglátják.”

Gigi Dall’Igna nem a Yamahánál látja Rossi csapatának jövőjét

0

A Yamaha azon dolgozik, hogy Valentino Rossi VR46-os csapatát Marco Bezzecchivel és Luca Marinivel 2025-re ügyfélcsapatként megnyerje. Gigi Dall’Igna azonban nem lát okot a márkaváltásra.

A Ducati Corse a 2022-es MotoGP-szezon óta ismét három ügyfélcsapatot szerel fel: a Pramacot, a Mooney VR46-ot és a Gresini istállót. Azóta ellenállás, irigység vagy féltékenység kavarog a többi gyártó között, akik jelenleg csak négy motorral állnak rajthoz, mint például a Honda, a Pierer Mobility AG és az Aprilia. A Yamahának már egyáltalán nincs szatelit csapata, mióta az RNF idén átállt az Apriliához.

Furcsa módon a Ducatinak is összesen négy csapata volt a mezőnyben 2018 végéig, de akkoriban a Desmosedici még nem volt olyan kiemelkedő, mint most, így senki sem háborodott fel emiatt. A 2018-as szezon után Jorge Martínez lezárta feloszlatta ügyfélcsapatát, a két helyét pedig a Petronas Yamaha vette át.

Nem titok azonban, hogy a Yamaha mindent megtesz azért, hogy a márkanagykövetének, Valentino Rossinak kedvezzen. A Ducati viszont arra számít, hogy a VR46 meghosszabbítja a szerződését a 2025-ös szezonra.

„Azt hiszem, Valentino csapata elégedett velünk” ─ jegyezte meg Gigi Dall’Igna a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Jelenleg nem látok okot arra, hogy miért kellene váltaniuk. Természetesen fontos kapcsolat van Rossi és a Yamaha között. Az biztos, hogy a Yamaha szeretné megszerezni Valentino csapatát, de a kapcsolatunk a VR46-os alakulattal kiváló. A versenyzők és a csapat is nagyon elégedettek a partnerségünkkel.”

Marc Márquez egyvalamit nem ért Rossival kapcsolatban: Hogy volt képes erre?

0

Marc Márquez hihetetlennek tartja, hogy Valentino Rossi még akkor is éveken át a MotoGP mezőnyének tagja volt, amikor már nem tudott futamot nyerni. A spanyol versenyző egyértelművé tette, hogy ha ismét sikerül felérnie a csúcsra, akkor az lesz pályafutása legfontosabb világbajnoki címe.

Valentino Rossi az eredményei mellett azért is egyedülálló alakja a gyorsaságimotoros-világbajnokság történetének, mert kivételesen hosszú karriert tudhat maga mögött. Még úgy is, hogy utolsó négy évében már nem tudott futamot nyerni. 2018-ban még ötször felállhatott a dobogóra, a következő két évben viszont ez a szám összesen háromra csökkent. Utolsó évét pedig már nem a gyári Yamahánál teljesítette, és mindössze egyszer, Ausztriában tudott az első nyolcban végezni.

Bizonyos szempontból hasonló cipőben jár Marc Márquez. A nyolcszoros világbajnok még bőven nem jár abban az életkorban, mint ahány esztendősen egykori nagy riválisa visszavonult, de sérülése és a Honda jelenlegi gyengélkedése miatt az elmúlt négy évben esélye sem volt a vb-címre. Így, hogy már ő is átélte ezt az időszakot, érthetetlennek tartja, hogy Rossi hogyan bírta ki az eredménytelenséget.

„Mikor van az ideális időpontja a visszavonulásnak – idézi a MARCA Márquez nemrég megjelent könyvének egy részletét. – [Karrierjének] utolsó négy évében szerettem volna Rossi fejébe látni. Ő egy győztes, és négy éven át a tizedik és a tizenötödik hely között volt, ráadásul elhagyta a gyári csapatot. Szeretném tudni, hogyan tudott ilyen körülmények között minden hétvégén visszatérni.”

Korábban fontolgatta, de Marc Márquez nem lép Fernando Alonso útjára

Márquez 2013 és 2019 között hat világbajnoki címet nyert a királykategóriában, de ezeknek a többsége sima győzelem volt, és összességében kijelenthető, hogy mindenki felett állt azokban az években. Most viszont nagyon mélyről kellett visszakapaszkodnia, hogy egyáltalán folytathassa a karrierjét, és ha a következő években felér a csúcsra, az egyértelműen pályafutása legnagyobb eredménye lesz.

„Öt évvel ezelőtt Superman voltam – idézte fel a MotoGP-ben eltöltött időszakának a legszebb éveit. – Mindent elértem. Ha eljön a következő győzelem, [kijelenthető, hogy] megdolgoztam érte. Én, Marc, nem Superman, akinek minden jól alakul. Ha újra bajnok leszek, az messze a legfontosabb cím lesz a pályafutásom során.”

Hogy ezt a Hondával kísérli-e meg megtenni, az jelenleg a MotoGP talán legfontosabb kérdése. Múlt héten ugyanis felröppentek olyan pletykák, miszerint nem tölti ki a szerződését, és a Gresininél folytatja pályafutását, majd olyan híresztelések is megjelentek, hogy marad a helyén. Ő maga legutóbb úgy fogalmazott, hogy három opció van a fejében, és hamarosan dönteni fog.

Világbajnok barátja figyelmeztette Millert: A MotoGP néha kegyetlen, a szerződést fel lehet bontani

0

A jelenleg szakértőként dolgozó Neil Hodgson úgy véli, nem véletlen, hogy Jack Miller formahanyatlása nagyjából akkor kezdődött, amikor a KTM bejelentette, hogy Pedro Acosta jövőre a MotoGP-ben fog versenyezni. A Superbike-világbajnok figyelmeztette az ausztrál pilótát, aki jelenleg gyereke születését ünnepli.

Továbbra sem oldódott meg a KTM helyzete, ami a jövő évi pilótafelállást illeti, hiszen még mindig öt versenyző pályázik négy helyre. Nagyon úgy tűnik, hogy az osztrák gyártó nem kap segítséget ehhez, hiszen a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nem hagyta jóvá, hogy újabb szatellitcsapatot hozzanak be a mezőnybe, más istálló pedig nem váltott motort.

Ennek következtében az a szituáció állt elő, hogy mind a négy jelenlegi versenyzőjük rendelkezik szerződéssel a 2024-es szezonra, viszont Pedro Acostának is odaígérték már az egyik motort. Ő és a nemrég 2026-ig hosszabbító Brad Binder biztonságban érezhetik magukat, ám Jack Millerrel és a GasGas pilótáival kapcsolatban egyaránt felmerült, hogy a megállapodás ellenére leváltják. Az utóbbi időszakban az ausztrál pilóta mutat gyenge formát, és a jelenleg szakértőként dolgozó Neil Hodgson szerint nincs oka a korábbi magabiztos nyilatkozatokra.

Balesete után Miller fájdalmas beismerést tett rossz formájával kapcsolatban

„Jack egy hihetetlen motorversenyző – jelentette ki a TNT Sports adásában a 2003-as Superbike-világbajnok. – Azonban nem véletlen, hogy a formahanyatlása pontosan arra az időszakra esik, amikor arról beszélnek, hogy Pedro Acosta a KTM-mel lép fel a MotoGP-be. Melyik csapathoz megy? Mindannyian azt feltételeztük, hogy a GasGashoz. A hétvégi pletykák szerint azonban a KTM gyári csapatához kerül. Acosta egy tízévente egyszer felbukkanó tehetség. Ha ott van [egy gyártó] kötelékeiben, akkor az mit tesz? Ha a helyükben lennék, akkor kísértésbe esnék, hogy a gyári istállóba tegyem.”

Persze felmerül a kérdés, hogy érdemes-e megkockáztatnia a KTM-nek, hogy azonnal a gyári motorra ültessék fel Acostát, hiszen nem mindenki képes azonnal megugrani ezt a szintet. Hodgson viszont úgy véli, hogy a 19 éves versenyző esetében ezzel nem lesz gond, így Miller valóban aggódhat a jövője miatt.

„Nem hiszem, szerintem van annyira tehetséges – válaszolta arra a kérdésre, hogy Acostának gondot okozhat-e az azonnali gyári ülés. – Hatalmas rajongója vagyok Millernek, mindannyian jó barátai vagyunk. Azonban ez egy üzlet, és néha elég kegyetlen üzlet. A szerződéseket át lehet alakítani, fel lehet bontani. Ez jár Jack fejében. Az ember keményebben próbálkozik, kicsit lassabban megy, módosítja a motort, összezavarodik, talán egy kicsit elveszíti a csapatába vetett bizalmat. Ez a MotoGP, úgyhogy mielőtt észrevenné, már a pontszerző helyeken kívül küzd.”

 

Millernek tehát alighanem sürgősen javulnia kell, ha meg akarja győzni a KTM-et, hogy jövőre is szükségük van rá állandó pilótaként. Most viszont aligha ez jár a fejében, ugyanis csütörtökön megszületett a lánya. A közösségi médiában megosztott néhány képet is, és azt is elárulta, hogy feleségével Ruby Adriana Mauval közösen a Pip Florence nevet választották.

Lorenzo: A Honda sokkal előrébb tartana, ha Pedrosa lenne a tesztpilótájuk

0

A 2019-ben visszavonult ötszörös spanyol világbajnok Jorge Lorenzo úgy véli, hogy a Honda jobb helyzetben lenne a MotoGP-ben, ha megtartotta volna Dani Pedrosát. A királykategória legjobb tesztpilótájának tartott versenyző az egyik oka annak, hogy a KTM komoly vetélytárssá vált a Ducati és az Aprilia számára.

Múlt hétvégén a San Marinó-i Nagydíjon, szezonbeli második szabadkártyás versenyén Pedrosa elképesztő formában teljesített, és két negyedik helyet szerzett csapatának a sprint-, illetve a főversenyen. A spanyol mindkét futamon éppen lemaradt a dobogóról, mindössze néhány tizeddel végzett a világbajnoki tabellát vezető Francesco Bagnaia mögött.

Pedrosa 2018 végén felhagyott az állandó jellegű versenyzéssel, és távozott a Hondától. Honfitársa, Jorge Lorenzo váltotta, aki mindössze egy szezont teljesített a japán márkánál, mielőtt befejezte karrierjét.

Lorenzo úgy érzi, sokat segíthetett volna a Hondán, ha Pedrosát megtartották volna. „Ugyanolyan feltételek mellett, amelyekkel a Honda az elmúlt négy-öt évben szembesült, beleértve [Marc] Márquez sérülését is, biztos vagyok benne, hogy sokkal előrébb tartanának, ha Dani lenne a tesztpilótájuk” – nyilatkozta a DAZN-nak.

A Honda jelenleg története legnehezebb időszakát éli a MotoGP-ben, annak ellenére, hogy olyan ászpilóták ülnek a gyári motorjaikon, mint Márquez és Joan Mir.

Bagnaia elmondta, miben tartja Pedrosát a világ egyik legjobbjának

Pedrosa pályafutása során többször képes volt legyőzni Márquezt, abszolút egyenrangú versenytárs, amit nagyon kevesen mondhatnak el magukról. A szeptemberben 38 éves spanyolt a valaha volt legjobb királykategóriás versenyzőnek tartják azok közül, akiknek nem sikerült világbajnoki címet nyerniük.

Lorenzo el volt ragadtatva a Misanóban elért eredményeitől: „Óriási érdemeket szerzett pályafutása során. Még soha nem láttam, hogy egy ilyen kis méretű versenyző ennyi győzelmet arasson a MotoGP-ben. Ez még soha nem fordult elő, ami megmutatja, hogy ki kellett fejlesztenie egy technikát, hogy ezt elérje.”

„Technikai fronton és [a motor] érzésének terén Pedrosa egyaránt nagyon érzékeny versenyző, aki sokat segít abban, hogy megértsük, mi az, ami jól vagy rosszul működik a motoron – tette hozzá Lorenzo. – Ezt bebizonyította a KTM-nél, a Honda pedig sokat veszített, amikor távozott.”

Csak kétszer győzték le, de Aleix Espargaró szerint az Aprilia nem rosszabb a Ducatinál.

0

Aleix Espargaró szerint a Ducati a pálya jellege miatt dominált Misanóban, de összességében az Aprilia is hasonló szintű csomaggal rendelkezik. A spanyol versenyző az erőforráson javítana.

A Ducati mind a sprint-, mind a főfutamon kisajátította az első három helyet a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén. Mindez nagy kontrasztban áll az egy héttel korábbi montmelói fordulóhoz képest, ahol az Aprilia kettős győzelmet aratott. Kétségtelen, hogy Francesco Bagnaia kiválása megkönnyítette a dolgukat, de Aleix Espargaró és Maverick Viñales így is meggyőző teljesítményt nyújtottak.

Összességében viszont még mindig a Ducati áll jobban: a gyártók közötti tabellán 416 ponttal rendelkeznek, míg az Aprilia csak 218-cal. Az egyéni pontversenyben Espargaró 123 egységgel marad el a listavezető Bagnaiától a noalei gyártó legjobbjaként az ötödik pozícióban. Az Aprilia eddig csak két alkalommal tudta legyőzni a Ducatit, a 34 éves versenyző mégis úgy gondolja, hogy a motorok egy szinten vannak, és csak a pálya jellege határozza meg az aktuális erősorrendet.

Itt igen, általánosságban nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy a Ducati erősebb-e náluk. – Amikor elöl nincs nagy tapadás, és korán el tudjuk engedni az első féket,… A [misanói] tizenhármas kanyarban például sokkal gyorsabb voltam, mint az előttem lévő srácok, de sajnos ez csak egy kanyar ezen a pályán, ahol el tudom engedni az első féket. Szóval ilyen típusú pályán a Ducati és a KTM jobbak az Apriliánál. Egy olyan pályán, ahol el lehet engedni az első féket, [nagy] kanyarsebességet lehet átvinni, és lassan kigyorsítani, az Aprilia a jobb.”

Aleix Espargaró dühében egy gokartpályához hasonlította a misanói helyszínt

Espargarónak nem volt jó hétvégéje Misanóban, ahogyan általánosságban az Apriliának sem. A spanyol pilóta a sprinten a nyolcadik, a főversenyen a tizenkettedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Vasárnap az okozta a legnagyobb problémát számára, hogy nem tudott előzni, és ennek kapcsán kijelentette, hogy fejlődniük kell.

„Javítanunk kell az erőforrásunkon, mert az olyan pályákon, mint ez, ahol nagy a tapadás, nagyobb nyomatékra van szükségünk – fogalmazott. – Az egész verseny alatt senkit nem előztem meg, és ez szégyen. Az ötödiktől a tizenharmadik-tizennegyedik helyezettig olyanok voltunk, mint egy vonat. Négy másodpercen belül voltunk, és senkit nem tudtam megelőzni.”

Az Aprilia jelenleg a KTM-mel vív nagy csatát a gyártók közötti bajnokság második helyéért. Az osztrákok 234 ponttal rendelkeznek, ami 16-tal több, mint amennyi ellenfelük neve mellett áll. A mezőny legközelebb Indiába látogat, és ha lesz futam, akkor kiderül, hogy az a pálya melyik gyártónak kedvez igazán.

Korábban fontolgatta, de Marc Márquez nem lép Fernando Alonso útjára

0

Marc Márquez leszögezte, három terv van a fejében a jövőre nézve, de ezek között nem szerepel az, hogy egy évet kihagyjon a MotoGP-ben. A gyári Honda pilótája arról is beszélt, hogy az idény elején rossz hozzáállással versenyzett.

Az elmúlt héten igencsak felbolydult az állóvíz Marc Márquez körül, legalábbis ami a híreszteléseket illeti. Múlt héten felmerült a pletyka, miszerint 2024-re a Gresinihez igazol, nem sokkal később viszont már arról számoltak be különböző sajtóorgánumok, hogy biztosan marad a Hondánál. A misanói teszt viszont újabb fordulatot hozott, és a jelek szerint ő sem biztos benne, hogy mihez kezdjen.

Márquez a hétfői nap után úgy nyilatkozott, hogy két terv szerepel a fejében, ám ezt hamar háromra módosította. Felmerült, hogy a harmadik esetleg az lehet, hogy nem marad a japán gyártónál, de nem is szerződik máshova, hanem kihagy egy évet. A 30 esztendős versenyző azonban leszögezte, hogy ilyet csak a legvégső esetben tenne.

Az otthonmaradás lenne a D-terv – nyilatkozta. – Motiváltnak érzem magam, tele vagyok vágyakkal, és a szint is megvan. Amikor fizikai szempontból rosszul voltam, fontolgattam, de most jól érzem magam, még úgy is, hogy nem jönnek az eredmények. Ezt csak egy Fernando Alonso teheti meg, aki embertelenül nagy tehetség. Amikor egy csapat kritikus helyzetbe kerül, megoldásokat keres, akár lehetségesek, akár nem. Van A-, B- és C-terv, vagy C, B és A. Nincs sorrend.”

Csak játszadozik, vagy Marc Márquez tényleg a Ducatira cserélheti a Hondát?

Márquez honfitársára, a kétszeres Forma–1-es világbajnok Fernando Alonsóra utalt, aki összesen három szezont hagyott ki eddigi karrierje során. 2002-ben tesztpilóta volt, de a nyolcszoros világbajnok nem erre, hanem a 2019-es és a 2020-as esztendőre célzott, amikor a jelenleg 42 éves pilóta saját döntése okán nem volt ott a mezőnyben. Azóta visszatért, és 2023-ban már hét dobogót szerzett az Aston Martin színeiben.

Ami Márquez idei szezonját illeti, az idénynyitó Portugál Nagydíj hétvégéjét kifejezetten biztatóan kezdte, hiszen pole pozícióból indulhatott, majd a sprintfutamon a harmadik helyen ért célba. Utána viszont rémálomszerű folytatás következett, hiszen jó néhány bukást és ennek következtében sérülést szenvedett el a nyári szünetig. Azóta viszont belátta, hogy nem érdemes ennyit kockáztatnia, és ennek meg is lett az eredménye, hiszen az előző három főfutamon egyaránt célba ért és pontot szerzett.

„Amíg hetedik vagy nyolcadik vagyok, addig rendben van, de ha tizenötödik vagyok, mint Montmelóban, az már bonyolultabb – magyarázta. – Az embernek el kell kezdenie felépíteni egy alapot. A szezon első részében elkövettem azt a hibát, hogy úgy közelítettem meg a dolgokat, mintha a bajnoki címért harcolnék, ami lehetetlen volt. Ez sok bukást és sérülést eredményezett. Jelenleg az iránt vagyok elkötelezett, hogy a Hondával próbálok meg sikereket elérni. Akár egy, akár két vagy három év múlva.”

Továbbra is vannak kétségek a hamarosan debütáló indiai pályát illetően

0

A szeptember 21-24. között rendezendő Indiai Nagydíj versenypályájával kapcsolatos videó bemutatót tartott a MotoGP Biztonsági Bizottsága a pilótáknak Misanóban a legfrissebb biztonsági intézkedésekről.

Már csak napok vannak hátra, és a MotoGP a tervek szerint debütál a 2011 és 2013 között a Forma–1 által is használt Buddh International Circuit elnevezésű pályán, ám egyes területeken kétségek merültek fel a túlságosan kicsi bukóterek miatt. Az egyik lehetséges megoldás a kanyarok lassítása vagy azok szögeinek megváltoztatása. Ez úgy valósítható meg, hogy további rázóköveket építenek a pályára, ahogyan az például a Red Bull Ring utolsó kanyarjában történt.

Láttunk néhány videót, van két-három kanyar, ahol elég közel van a fal mondta Álex Márquez. Beljebb fogják tenni a kerékvetőket, mint Ausztriában, hogy elkerüljük [a közeli falakat[. Igazából szerintem nem ez a legjobb megoldás, mert a világbajnokságban vagyunk, ahogy már sokszor mondtam, nem pedig egy regionális sorozatban. De ettől eltekintve csak a kettes kanyar az, amely miatt jobban aggódunk, mert a kettes és a hármas kanyar elég közel van a falhoz, és ez nem megoldás. De majd meglátjuk, ha odaérünk. A szervezők nagyon jó munkát végeztek, de meg kell néznünk, hogy ez elég lesz-e.”

Ha odaérünk, és biztonságosan lehet ott motorozni, akkor mi leszünk az elsők, akik versenyezni akarnak tette hozzá a Gresini Ducati versenyzője. De nagyon-nagyon egyértelműnek kell lennünk abban a kérdésben, hogy biztonságos-e vagy sem. Majd az első szabadedzésen meglátjuk, amikor a motoron leszünk.”

A 2021-es világbajnok Fabio Quartararót nem zavarja túlzottan a falak közelsége a videó alapján. Ugyanakkor azt is elismerte, hogy nehéz következtetéseket levonni, amíg nem tesztelik a versenypályát.

Ha Indiában kell versenyezni, akkor oda megyek. De hogy őszinte legyek, számítottam rá, beszéltünk korábban a közeli falak problémájáról, de a videón úgy tűnik, hogy teljesen rendben van. A pálya felülete nagyon piszkosnak tűnt, a rázókő úgy néz ki, mintha ötven évvel ezelőttről származna. Ami viszont a biztonsági szempontokat illet, azt a valóságban is látnunk kell. Azért is, mert nagyon nagy a kameraszög, a látószög talán nem ugyanolyan, és ott van a sebesség is. De ennél rosszabbra számítottam.”

Az Aprilia versenyzője, Aleix Espargaró öt év után először maradt távol a Biztonsági Bizottság bemutatójáról, mivel az edzésen megsérült, de elmondta, hogy a jelenlévők tájékoztatták őt a fejleményekről.

Beszéltem néhány versenyzővel. Elmondták, hogy nagyon keményen dolgoznak [Indiában], változtatnak a dolgokon. Jobbnak tűnik, mint amire gondoltak. A versenyzőkkel [a futam előtti] csütörtökön fogjuk kiértékelni a helyzetet, miután kipróbáltuk a pályát. Ahogy mondtam, szeretném hinni, hogy a Dorna a biztonságunkért is dolgozik.”

Aleix Espargaró ijesztő dologra hívta fel a figyelmet az Indiai Nagydíj kapcsán

Luca Marini kevésbé volt lenyűgözve.

Minden ugyanolyan, mint korábban, [a többi versenyző] számára minden rendben van. Majd meglátjuk, ha valamelyik versenyző bukik és a falnak csapódik, reméljük, nem lesz komoly következménye. Lehet, hogy senki sem ütközik, minden rendben lesz. Ennyi” – jelentette ki az olasz pilóta.