back to top
2025. július 27. 09:15
Kezdőlap Blog Oldal 436

Kovács Bálint helytállt a motorversenyek maratonján, Liszka Roland dobogóra állt

0

Ismét eredményekben gazdag hétvégét zártak a Hungarian Motorsport Academy (HMA) motorosai, közülük is kiemelkedett két versenyző: Liszka Rolandnak Lengyelországban, az Enduro Európa-bajnokság 82 indulója közül sikerült kategóriájában kétszer is dobogóra állnia, míg Kovács Bálint a motorversenyek maratonján, a 101. Bol d’Oron képviselte nagyszerűen a nemzeti színeket.

A Hungarian Motorsport Academy támogatásában is részesülő Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) egy extrém gyors szervezést követően kiállíthatott egy nemzeti csapatot is az Enduro Európa-bajnokság lengyelországi zárófordulójára. Ezen a versenyen az egyéni értékelés mellett nemzeti és klubcsapatok is nevezhettek. A csapatban helyet kapott a HMA versenyzője, Liszka Roland is. A verseny nem ígérkezett könnyűnek, miután végig homokos, gyökeres talaj várta az indulókat. Egy teljesített kör 104 km hosszúságú volt, amely három mért szakaszt (enduro, krossz, extrém) tartalmazott.

Végül Liszka Rolandnak sikerült a legjobban a hétvége a magyarok közül: a 82 főt számláló mezőnyben szombaton a 6., vasárnap a 7. lett az összetettben, de kategóriájában mind a két nap felállhatott a dobogó legalsó fokára. A magyar csapat mind a két nap a 8. helyen végzett.

 

Kovács Bálint a hétvégén a franciaországi Le Castellet-ben, a gyorsasági motorversenyek maratonján, a Bol d’Oron vett részt. A 24 órás verseny rendkívüli módon igénybe veszi a részvevők mentális és fizikai képességeit, ezért 45 percenként szokták a három fős csapatok versenyzői váltani egymást. Kovácsék a 22. helyről kezdhették meg a maratoni távot, amelynek nagy részét a középmezőnyben teljesítették. Az utolsó órákban sikerült jelentősen közelebb kerülniük az ellenfelekhez, így végül 693 teljesített körrel, összesítésben a 9., kategóriájukban a 6. helyet sikerült megszerezniük a 47 csapat közül.

 

Zsigovits Norbert esetében már megszokhattuk, hogy rendszeresen részt vesz az Osztrák Enduro-bajnokság futamain, ezúttal Althofenben került sor a szezonzáró fordulóra. Zsigovits számára nem a legjobban sikerült a rajt, utolsóként jött el, de aztán gyorsan sikerült feltörnie az élmezőnybe, és egy megcsúszás ellenére is az előkelő 2. helyen fejezte be a megmérettetést. Ősszel pedig kezdődik számára a nagy kaland, miután négy futamon is rajthoz fog állni az amerikai Superenduro-bajnokságban. Az AMA Endurocross-bajnokság versenyrendszere megegyezik a Superenduro-világbajnokságéval és a mezőny is szinte ugyanaz, így mindenképpen meghatározó élmény lesz a csákánydoroszlói versenyző számára az új bajnokságban való részvétel.

Amerikában fog versenyezni Zsigovits Norbert

Zanócz Noel ismét Olaszországban állt rajthoz, a múlt hétvégén szerzett bajnoki címe után most Ottobianóban próbált meg minél jobb eredményt elérni, a Junior Motokrossz Bajnokság futamain. A kvalifikáción még sikerült csoportjában a 6. helyet megszereznie, de a futamok már nem alakultak jól számára: az első futamon a 9. körben kénytelen volt kiállni, a másodikban pedig már nem is tudott rajthoz állni.

 

Foktőre látogatott a Magyar Motokrossz-bajnokság mezőnye, köztük a HMA két növendéke, Técsi László Márk és a sérülésből visszatérő Pergel Bence is rajthoz állt. Miután mindkét futamot sikerült megnyernie, Técsi az összetett verseny 1. helyén végzett a nap végén az MX Open kategóriában, a bajnokságban jelenleg a 3. helyen áll. Pergel vállsérülése ellenére is megnyerte az Elite MX2-es kategória összetett értékelését, így 39 pontos előnnyel várhatja a szezonzáró versenyt Bugyin, ahol bebiztosíthatja élete első MX2-es bajnoki címét.

Hivatalos: Franco Morbidelli a Pramachoz igazol

0

Franco Morbidelli a Pramacnál folytatja pályafutását, jelentette be az olasz istálló. A 28 éves versenyző az LCR Hondához távozó Johann Zarco helyére érkezik jövőre Jorge Martín mellé.

A nyári szünet óta nagy kérdés volt, hogy mi lesz Franco Morbidellivel, hiszen akkor vált hivatalossá, hogy nem hosszabbítja meg az év végén lejáró szerződését a Yamahával. Az olasz pilótát többek között a Gresinivel, a VR46-tal és az LCR-rel is hírbe hozták korábban, ám az utóbbi időben már a Pramac volt a legvalószínűbb jelölt. Hétfőn délután pedig be is jelentették, hogy a háromszoros MotoGP-futamgyőztes valóban náluk folytatja 2024-ben.

Morbidelli a Moto2 előző évi világbajnokaként 2018-ban mutatkozott be a királykategóriában. Első két szezonjában három ötödik hely volt a legjobbja a Petronas Yamaha színeiben, 2020-ban viszont jött az áttörés. Brnóban megszerezte első dobogóját, Misanóban pedig először győzött, amit még további két diadal és további egy pódium követett. Ez a teljesítmény a tabella második helyéig repítette őt.

Azóta viszont csupán egyszer, a 2021-es Spanyol Nagydíjon végzett az első háromban. Nem sokkal később, a sachsenringi forduló után egy edzésen elszenvedett balesetben megsérült, és öt hétvégét ki kellett hagynia. Utána viszont már a gyári csapat színeiben tért vissza, de nem tudott élni a lehetőséggel: tavaly alig több mint az egyhatodát szerezte meg csapattársa, Fabio Quartararo pontmennyiségének, és bár idén közelebb van hozzá, a gyenge motorral már egyikük sem tud igazán villogni.

Hivatalos: Zarco pályafutása az LCR-nél folytatódik 2024-től

Morbidelli csapattársa a világbajnokság jelenlegi második helyezettje, Jorge Martín lesz. Ami pedig a pilótakeringőt illeti, mondhatni, hogy bezárult a kör: az olasz motoros Johann Zarco helyére érkezik, aki jövőre az LCR Honda színeiben fog indulni. Onnan ugyanis Álex Rins mindössze egy év után távozik, és Morbidelli helyét fogja átvenni a Yamahánál.

„Nagyon örülök, hogy Franco 2024-ben csatlakozik a családunkhoz – jelentette ki Paolo Campinoti, a Pramac csapatfőnöke. – Kiváló kapcsolatban vagyok vele, és már többször bizonyította, hogy bajnok [alkat]. Biztos vagyok benne, hogy a csapatunkban megtalálja majd a megfelelő feltételeket ahhoz, hogy ismét azokért a helyezésekért küzdjön, amelyeket megérdemel.”

„Megtiszteltetés, hogy egy olyan bajnokkal dolgozhatunk együtt, mint Franco – fogalmazott Gino Borsoi, a Pramac csapatmenedzsere. – Nagyon is hiszek benne és a tehetségében. Biztos vagyok abban, hogy nagyon jól fogja érezni magát a csapatunknál, és együtt nagyszerű eredményeket tudunk majd elérni.”

„Nagy öröm számunkra, hogy Franco Morbidellit a gyár által támogatott Pramac csapatánál üdvözölhetjük a következő szezonban, és egy gyári Desmosedici GP-t fog vezetni – ezek már Luigi Dall’Ignának, a Ducati Corse vezérigazgatójának a szavai. – Franco egy nagyon tehetséges és tapasztalt pilóta, és már nem egyszer bizonyította, hogy erős és gyors. Nem véletlen, hogy 2020-ban három győzelemmel világbajnoki második lett a MotoGP-ben. Meggyőződésünk, hogy a Pramac csapatával közösen és a támogatásunknak köszönhetően képes lesz megmutatni a benne rejlő teljes potenciált. Alig várjuk, hogy együtt vágjunk neki ennek az izgalmas új kalandnak.”

A MotoGP bejelentette, Magyarország akár már jövőre fogadhatja a mezőnyt

0

A MotoGP bejelentette, hogy a Hungaroringen és az újonnan épült Balaton Park Circuiten is azon dolgoznak, hogy a legnagyobb kétkerekű kategóriák versenyezhessenek rajtuk. A cél az, hogy Magyarország bizonyos formában a MotoGP és a Superbike-vb jövő évi versenynaptárának is része legyen.

Magyarország egyre közelebb van ahhoz, hogy ismét rangos motorversenynek adjon otthont. A MotoGP hivatalos honlapján ugyanis megjelent, hogy a két pályán is azon dolgoznak, hogy meglegyen a verseny rendezéséhez szükséges engedély. Mindez a MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dorna és a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. (HUMDA) együttműködésének keretében zajlik.

A két pálya egyike sem a hajdúnánási, hiszen az a projekt már hosszú ideje szünetel. Az egyik helyszín a Balaton Park Circuit, amelyet májusban adtak át, és azt a célt tűzték ki, hogy adott esetben a legrangosabb kétkerekű sorozatokat is szívesen vendégül látnák. Dancsó Adrienn, a pálya motorsportrészlegének vezetője akkor elmondta, hogy egyelőre csak a 2-es minősítést kapták meg a FIM-től, de egyik feltétel sem teljesíthetetlen ahhoz, hogy az 1-es besorolás is meglegyen.

Akár a MotoGP-nek is otthont adhat a Balaton melletti új versenypálya

A másik pálya pedig az alighanem minden magyar motorsportrajongó által jól ismert Hungaroring, amelynek a felújítása már megkezdődött, és a tervek szerint 2026-ban ér véget. Az ezzel kapcsolatos áprilisi sajtótájékoztatón dr. Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár kijelentette, meg fogják vizsgálni, hogy a helyszín fejleszthető-e úgy, hogy fogadja a MotoGP mezőnyét.

Hajdúnánás helyett a Hungaroringen lehet a magyarországi MotoGP-futam?

A két fél megállapodásának értelmében az a cél, hogy a Balaton Park Circuit már 2024-ben ott legyen a Superbike-vb versenynaptárában. Sőt, bizonyos értelemben a MotoGP-ében is ott lehet, ugyanis az a szándék, hogy a királykategória tartalékhelyszíne lesz. A közlemény szerint 2025-től már a Hungaroring fogadhatja a MotoGP mezőnyét, ám kérdéses, hogy mindez hogyan lesz összeegyeztethető a felújítással.

Magyarország ismét Superbike-világbajnoki futamot rendez?

A gyorsaságimotoros-világbajnokság korábban kétszer látogatott Magyarországra, azon belül is a Hungaroringre. 1990-ben a későbbi ötszörös világbajnok Mick Doohan, két évvel később az utolsó diadalát megszerző Eddie Lawson nyert az 500 köbcentiméteresek között. Érdekesség, hogy a két kisebb géposztályban a győztes év végén is mindig ünnepelhetett: a 250-esek között John Kocinski, majd Luca Cadalora, a 125-ösöknél Loris Capirossi, illetve Alessandro Gramigni diadalmaskodott.

A Superbike-vb mezőnye 1988 és 1990 között látogatott el a Hungaroringre. A legeredményesebb versenyző Fred Merkel volt, aki mindhárom évben megnyerte az első futamot, a második alkalommal ráadásul a duplázás is összejött 1988 és 1989 világbajnokának. Rajta kívül Adrien Morillas, két évvel később pedig az abban a szezonban a végső győzelmet is elhódító Raymond Roche ünnepelhetett.

Kezdődnek a gondok: aggódnak a csapatoknál, hogy nem tudnak eljutni Indiába

0

A tervek szerint ezen a hétvégén rendezik meg az Indiai Nagydíjat a gyorsaságimotoros-vb-n, ám már a hét elején komoly problémák merültek fel a vízummal kapcsolatban. Akad olyan csapattulajdonos, aki órákkal az indulás előtt még nem kapta meg a beutazási engedélyt, és a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornánál is elismerték, hogy komoly gondok vannak ezen a téren.

Elérkezett az idei MotoGP-szezon egyik legjobban várt hete, hiszen ezen a hétvégén rendezik meg először az Indiai Nagydíjat. Legalábbis a tervek szerint, ugyanis tudni lehetett, hogy a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dornának, a csapatokat tömörítő IRTA-nak és maguknak az istállóknak komoly kihívásokkal kell szembesülniük: a bürokráciától, a vámkorlátozásoktól és az adóhatóságok által létesített akadályoktól kezdve a szállodák és a transzferszolgáltatók által megszabott pofátlanul magas árakon át egészen a pályán található veszélyes kanyarokig rengeteg a potenciális probléma.

A motorsportban már több sorozat is belebukott a Buddh International Circuit elnevezésű helyszínbe. A Forma–1 2011-ben debütált ezen a pályán, de csak három futamot rendeztek rajta, és Stefano Domenicali, a sportág elnök-vezérigazgatója figyelmeztette a Dornát, hogy lesznek adó- és vámproblémák. Az olasz Superbike-bajnokság korábbi promótere, a Flammini szintén kötött szerződést a helyszínnel, de végül soha nem látogatott el az országba.

Mivel Európától nagyon messze található helyszínről van szó, a csapatok már a hét elején el akartak utazni Indiába, de úgy tűnik, a bürokratikus akadályok minden félelmet felülmúlnak. Az istállók képviselői ugyanis napok óta panaszkodnak, hogy az alkalmazottaik nem kapták meg a vízumot, amely nélkül fel sem szállhatnak a repülőgépre.

„Még mindig várunk pár vízumra – idézi a SPEEDWEEK.com Aki Ajót, a Red Bull KTM Ajo Moto2-es és Moto3-as istállójának csapatfőnökét. – Néhány csapattag ezért nem tudott elutazni az eredetileg lefoglalt járatokkal.” Hogy nem csapatspecifikus esetről van szó, azt Peter Öttl, a Moto3-ban szereplő Husqvarna ulajdonosának szavai bizonyítják. „Ma 16:50-kor indul a repülőm Új-Delhibe, és még nem kaptam meg a vízumomat – árulta el hétfőn délelőtt. – Izgalmas lesz.”

Aleix Espargaró ijesztő dologra hívta fel a figyelmet az Indiai Nagydíj kapcsán

„Egyikünknek sincs még meg az elektronikus vízuma – ezt már Jens Heinbach, a KTM-et, a GasGast és a Husqvarnát is birtokló Pierer Mobility AG pályaversenyzési részlegének alelnöke mondta. – Összesen ötven ember van, akik a tervek szerint a holnapi nap folyamán repülnek Európa különböző pontjairól. Azt mondták nekünk, hogy huszonnégy órával az indulás előtt kell elküldeni a vízumokat. A Moto3-as pályán lévő technikai csapatunk már ma repül, de nincs vízumuk.”

A baj tehát a jelek szerint nem kicsi. A német szakportál a Dornát is megkereste az üggyel kapcsolatban, és nagyon úgy tűnik, hogy a jogtulajdonosnál is elismerik, hogy koránt sincs minden rendben az előkészületekkel. „Az indiai vízumügynökség egy katasztrófa – jelentette ki egy névtelenséget kérő tisztviselő. – Most minden vízumot egyesével, kézzel kell kiadnunk.”

Ez esetben óriási feladat vár az illetékesekre, hiszen körülbelül kétezer személynek kellene elutaznia az Új-Delhihez közeli pályára. Akiknek pedig ez sikerül, azok közül sokan aggódnak az egészségük miatt, leginkább az esetlegesen szennyezett étel miatt. Ráadásul Kerala tartományban nemrég lezárásokat rendeltek el, mert az agyra veszélyes Nipah vírus miatt ketten is meghaltak. Igaz, a nagydíj helyszíne körülbelül 2600 kilométerre van a szóban forgó területtől, így ennek valószínűleg nem lesz hatása a versenyhétvégére.

Mind a Dornának, mind a gyártóknak kulcsfontosságú lenne, hogy nagyobb probléma nélkül rendezzék meg a hétvégét. A jogtulajdonos öt évre kötött szerződést a helyi promóterrel, illetve az illetékes hatóságokkal, és további öt esztendőre van opciós joga. A gyártóknak pedig az óriási piac szempontjából meghatározó ez a forduló. Hubert Trunkenpolz, Pierer igazgatótanácsának tagja például novemberben odáig ment, hogy az Indiai Nagydíj fontosabb számukra, mint az akkori négy spanyolországi és két olaszországi verseny együttvéve.

Először beszélt rosszul sikerült tesztjéről Rins, aki nem tudott jó hírekkel szolgálni

0

Álex Rins beszámolt arról, hogyan zajlott az aragóniai tesztje, amely nem úgy sikerült, ahogyan remélte. A spanyol pilóta továbbra sem tudja, mikor versenyezhet újra.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, kiderült, hogy Álex Rins a következő két versenyhétvégén sem lehet ott Indiában, illetve Japánban. Az LCR pilótája még a mugellói sprintfutamon szenvedett súlyos balesetet, amelynek következtében eltört a síp- és a szárkapocscsontja. A 27 éves motoros nemrég megszólalt az állapotával kapcsolatban, de nem tudott igazán biztató hírekkel szolgálni.

Ahogyan az egy ilyen súlyos sérülésnél lenni szokott, Rins nemrég kipróbálta, hogy milyen számára a motorozás többé-kevésbé versenytempóban. Ezt a Honda Superbike-motorján, a CBR1000-esen vagy becenevén Fireblade-en tette meg Aragónban, ám a tapasztalatok nem voltak kielégítőek. Ennek hatására úgy döntöttek, hogy tovább halasztják a visszatérést.

„Először egy kismotorral gyakoroltam, majd két hete a MotoGP barcelonai [hétvégéjéről] elvezettem a MotorLand Aragónba, és ott egy Honda CBR1000 Fireblade-del edzettem – nyilatkozta. – Arról szólt, hogy visszanyerjem a tempómat. Háromszáz kilométer per órás sebességgel hajtottam, keményen gyorsítottam ki, majd keményen fékeztem, és teszteltem, hogyan érzem magam. Persze a Fireblade egy teljesen más motor, mint a MotoGP-s Hondám, mégis nehéz nap volt, nagy fájdalmaim voltak. Azonban folytatjuk a munkát, a konditeremben és a fizioterapeutámmal [egyaránt].”

Folytatódik Rins kálváriája, szeptemberben sem térhet vissza a MotoGP mezőnyébe

Rinsnek a csavarok okoznak még mindig fájdalmat, emiatt továbbra sem tud visszatérni a versenypályára. Olyannyira, hogy az sem kizárt, hogy az október 15-e és 29-e között esedékes tripla hétvégét is ki kell majd hagynia. Ezzel kapcsolatban ő sem tudott olyat mondani, amely bizakodásra adna okot csapata, illetve szurkolói számára.

„Hogy őszinte legyek, nem ment olyan jól, mint ahogyan vártam és reméltem – utalt a tesztre. – Nem tudom, mi lesz most a következő lépés. Mindent megteszek, hogy minél hamarabb visszatérjek a MotoGP-pályákra.” Ami biztos, hogy a következő két fordulóban a Honda tesztpilótája, Stefan Bradl helyettesíti, aki az azt követő három hétvégén is bevethető lesz, ha kell.

A nyári szünetben hivatalossá vált, hogy Rins nem tölti ki kétéves szerződését, és az idei szezon végén elhagyja az LCR Hondát, jövőre pedig már a Yamaha pilótája lesz. Korábban elmondta, hogy nincsenek olyan szándékai, hogy a sérülésére hivatkozva kiülje az idény hátralévő részét, de most már ezzel a lehetőséggel is számolni kell, függetlenül attól, hogy akar-e ilyesmit tenni.

Marini egyszerű okból nem hagyná ott a Hondát Marc Márquez helyében

0

Luca Marini szerint fantasztikus lenne, ha Marc Márquezzel márkatársak lennének, mert akkor azonos feltételek mellett mérhetnék össze a tudásukat. A VR46 pilótája azonban most nem hagyná ott a Hondát a nyolcszoros világbajnok helyében.

Az idei átigazolási piac talán legnagyobb érdeklődésre számon tartott kérdése, hogy Marc Márquez jövőre is a Hondánál kezdi-e meg a szezont. A spanyol versenyzőnek 2024-ig van szerződése, így papíron egyértelmű lenne a helyzet, ám az elmúlt időszakban számos pletyka felmerült az esetleges távozásával kapcsolatban, és több gyártóval is szóba hozták.

Csak játszadozik, vagy Marc Márquez tényleg a Ducatira cserélheti a Hondát?

Legutóbb a Gresini kapcsán merült fel a neve, olyannyira, hogy akadt, aki már-már kész tényként közölte a váltást. Azóta ennek az ellenkezője is megjelent, és maga az érintett is megszólalt, így a házasság korántsem annyira biztos, mint ahogyan azt az említett cikkben taglalták. Mindenesetre ha összejönne, akkor ugyanolyan motort vezetne, mint a VR46 pilótái.

„Fantasztikus lenne – nyilatkozta Luca Marini a GPone-nak, amikor erről a lehetséges forgatókönyvről kérdezték. – Nagyszerű lenne, ha egy ilyen szintű versenyző ugyanolyan motoron menne, mint én, mivel össze tudnánk hasonlítani az adatainkat, és ugyanolyan körülmények között mérhetnénk össze magunkat. Abszolút sok van még a spanyolban.”

Márquez maga is aktívan tett azért, hogy a közelmúltban felerősödjenek a híresztelések vele kapcsolatban. Hogy ezzel mi a célja, az a nyilvánosság számára nem egyértelmű, mindenesetre elmondása szerint hamarosan kiderül, hogy hogyan döntött. Ugyanakkor könnyen elképzelhető, hogy a pletykák gerjesztésével csupán nyomást akar gyakorolni a Hondára. Marini mindenesetre most nem hagyná el a szenvedő japán gyártót a 30 éves motoros helyében.

„Játszadozik a Hondával – tette fel a költői kérdést, majd elmondta, hogy a pénzügyi szempontok biztosan Márquez jelenlegi munkaadója mellett szólnak. – Nem tudom, én személy szerint nem adnám fel azt a tizenkétmillió eurót [körülbelül 4,6 milliárd forint – a szerk.], amelyet szezononként keres, emellett a motor sem ugyanolyan, mint a bajnokság kezdetén. Rengeteget fejlődtek. Meglepődnék, ha most távozna.”

Korábban fontolgatta, de Marc Márquez nem lép Fernando Alonso útjára

Márquez legutóbb úgy fogalmazott, hogy három opció szerepel a fejében, amelyekről annyit lehet tudni, hogy az egyéves kihagyás nincs köztük. A nyolcszoros világbajnok azt is elmondta, hogy az Indiai, illetve a Japán Nagydíj időpontjának környékén fog dönteni, így könnyen elképzelhető, hogy két héten belül tiszta víz kerül a pohárba.

Korábbi csapattársa szerint Stoner azt sem tudta, mit csinál a Ducatival

0

Marco Melandri mindig is kiemelkedő versenyző volt. Pályafutását azonban beárnyékolta egy kevésbé sikeres időszak a Ducatinál, ahol egy olyan emberrel osztotta meg a bokszát, akivel ugyan kijött, de bonyolult személyiség volt.

Abban az időben Marco Melandri a sikertelenség szinonimája volt a MotoGP-ben, mivel a boksz másik oldalán Casey Stoner képes volt kihozni a maximumot a Desmosediciből, és bajnoki motort csinálni belőle.

„Ez egy nagyon bonyolult motor volt, szöges ellentétben állt az én vezetési stílusommal, valójában Stoner volt az egyetlen, aki tudott vele motorozni. Nehéz motor volt, és kemény” ─ kezdte Melandri, aki szerint a Yamaha R1-et is nagyon nehéz volt vezetni. Erről a Yamaháról azt mondja, hogy nagyon versenyképes volt, de túl merev.

„Nekem, mint olyan versenyzőnek, aki nagyon technikásan és finoman motorozik, nagyon nehéz volt megtalálni az egyensúlyt, hogy a legjobbat hozzam ki belőle.”

Csapatfőnöke szerint Bagnaiának még fejlődnie kell, de mentalitása olyan, mint Stoneré

Ezzel szemben pályafutása legszebb emlékei között a legjobb motor, amit vezethetett, a 2005/2006-os Honda volt a MotoGP-ben.

„Ez egy olyan motor volt, amely sok örömet okozott nekem, és tökéletes egyensúlyt teremtett a gép és az elektronika között, olyannyira, hogy a gázkar kezelése tökéletes volt, és lehetőséget adott a szórakozásra, sőt, még driftelni és füstölni is lehetett vele.”

Egy másik tény, amit Melandri kiemel a pályafutásával kapcsolatban, az a Valentino Rossival való különleges múltja: „Gyerekkorunk óta barátok voltunk, de aztán elkezdtem hozzá hasonlítani magam. Mindig őt másoltam. Nem volt könnyű. Amikor a MotoGP-ben találkoztunk, az emberi kapcsolat megváltozott, és mindenki a saját útját járta, de a szeretet és a tisztelet sosem maradt el.”

Egy másik versenyző, akire emlékszik, Casey Stoner: „Egy olyan ember, akinek bonyolult a jelleme, még számára is leírhatatlan. Hihetetlenül tehetséges volt, néha úgy csinált dolgokat a motoron, hogy észre sem vette, de mindig tudta, mit kell tennie a megfelelő pillanatban. Nagyszerű volt vele lenni a garázsban, mindig tanultam dolgokat és láttam olyasmiket, amikről sosem gondoltam volna, hogy valóságosak. Furcsa ember, nagyon bizonytalan, nagyon zárkózott.”

„Miért csak Stoner volt erős a Ducatival? Nem tudom. Még ő sem tudja. Ha megkérdezted, hogy mit csinált, nem is tudta, vagy nem is emlékezett rá, hihetetlen, de a motoron tökéletes volt. Úgy tudta vezetni a Ducatit, mint senki más.”

Acostának minden esélye megvan arra, hogy Marc Márquez 2012-es rekordját átadja a múltnak

0

Pedro Acosta, a Red Bull KTM Ajo csapat versenyzője szezonbeli ötödik győzelmével Misanóban 34 pontra növelte előnyét a Moto2-es világbajnokságban.

Pedro Acosta nem titkolta, hogy a KTM hazai versenyén, a spielbergi Red Bull Ringen elszenvedett veresége Celestino Viettivel szemben különösen fájt neki. Vasárnap Misanóban a világbajnoki éllovas bosszút állt az olaszon, aki a pole pozícióból indult, de a rajtnál nem jött ki neki a lépés, és meg kellett elégednie a második hellyel a VR46-os tanítványok hazai pályáján.

A rajt-cél győzelem ellenére az Ajo csapat sztárja hangsúlyozta: „Nem volt olyan könnyű, megint ott volt a sarkamban, a fenébe is. Meg akartam akadályozni, hogy ugyanaz történjen, mint Ausztriában.”

„Az ausztriai osztrák után, ahol elég nagyok voltak az elvárásaim, ez fájt, de boldognak kell lennünk, mert behoztuk azt a lemaradást a világbajnoki tabellán, amit a Le Mans-i baleset után felhalmoztunk. Ausztriában küzdöttünk a győzelemért, ahogyan Barcelonában is, de ilyen az élet, és ilyen a versenyzés.”

Ez a két versenyző váltja Acostát és Arenast Aki Ajo Moto2-es csapatában 2024-ben

Acostának a Sachsenringen aratott fölényes diadala óta kellett várnia a győzelemre, végül Misanóban nyerte meg az idei szezon ötödik futamát: „Jó hétvége volt. Szombaton is gyorsak voltunk, szóval elégedettek lehetünk. Általánosságban elmondható, hogy jelenleg elég jól szerepelünk, ezt az utat kell folytatnunk a tengerentúli futamokon is.”

Akkor a 19 éves spanyol is beérhetné Marc Márquez 2012-es kilenc Moto2-es szezongyőzelemmel felállított rekordját.

Acosta előnye a világbajnoki tabellán már 34 pont üldözőjével, Tony Arbolinóval szemben. A misanói győztes a konkurenciának is kevés reményt ad a fordulatra: „Ha olyan pályákra érkezünk, ahol már tavaly is gyorsak voltunk, akkor szerintem idén sem lesz gond. Indiáról nem tudok nyilatkozni, de Japán kifejezetten fekszik nekünk. Most jön el az az idő, amikor több jó pályára számíthatunk, mint rosszra. Miért ne folytathatnánk így tovább ezt a sikersorozatot?”

A Yamaha versenyzői úgy vélik, Rea nagyobb hasznukra lesz jövőre, mint Razgatlıoğlu

0

2020 óta csak Toprak Razgatlıoğlu  nyert Yamahával. Domi Aegerter és Andrea Locatelli meg van győződve arról, hogy Jonathan Rea 2024-es szerződtetése minden R1-es versenyzőt előrébb visz a Superbike-világbajnokságban.

Toprak  Razgatlıoğlu az idei szezon után elhagyja a Yamahát, két évre írt alá a BMW-hez. A japán gyártónak eddig 37 győzelmet és összesen 92 dobogós helyezést szerzett. 2020. szeptember 20-a óta, amikor Michael van der Mark diadalmaskodott a barcelonai sprintversenyen, a törökön kívül egyetlen más versenyző sem nyert a Yamahán.

Jonathan Rea a török utódjaként azonban nyerhet. A többi Yamaha-versenyző, Andrea Locatelli, Dominique Aegerter és Remy Gardner még azt is el tudja képzelni, hogy a Rea-vel való közös munka többet hoz nekik, mint most Razgatlıoğluval.

A MotoGP-paddockban is értetlenül állnak Toprak Razgatlıoğlu döntése előtt

„Izgatottan várom, mire képes Johnny” ─ mondta Aegerter a SPEEDWEEK.com-nak.

„Biztosan megvan a tehetsége ahhoz, hogy gyors legyen, mert ő az egyik legjobb. Segítség lehet majd számomra lekövetni az ő vezetési stílusát. Az old school stílust képviseli, de a beállítások tekintetében sokkal inkább úgy motorozik, mint én. Toprak nagyon másképp vezet, ami nem segít a többieknek. Ha ő minden kanyarban tíz méterrel később fékez.

Locatelli osztja Aegerter véleményét: „Érdekes lesz, mivel Johnny egy másik erős versenyző. Nekem jobban tetszik az a lehetőség, hogy egy hatszoros világbajnokkal dolgozzunk együtt. A stílusa jobban hasonlít az enyémhez, így talán tanulhatok tőle valamit.”

Miller elismerte, elveszítheti a helyét a KTM-nél Marc Márquezzel szemben

0

Jack Miller kijelentette, benne van a pakliban, hogy 2025-ben Marc Márquez vagy Pedro Acosta érkezzen a helyére. Az ausztrál pilóta ugyanakkor hozzátette, megszokta már az ilyen jellegű nehéz helyzeteket.

Továbbra is kérdéses, hogy a KTM hogyan oldja meg a pilótakérdést a 2024-es szezonra vonatkozóan. A négy jelenlegi versenyző egyaránt rendelkezik szerződéssel a következő szezonra, emellett azt is kijelentették, hogy az egyik motort a Moto2-es világbajnokságot vezető Pedro Acosta fogja megkapni. Mindez öt motorost jelent, ám ahogyan idén, úgy jövőre is csak négy versenygépük lesz, hiszen semmilyen módon nem tudtak új szatellitcsapatot szerezni.

Valakinek tehát mennie kell, vagy legalábbis le kell mondania az állandó versenyzésről. A nemrég 2026-ig hosszabbító Brad Binder és Acosta ebből a szempontból biztonságban van, Jack Miller és a GasGas pilótái viszont nem. Az utóbbi időszakban felröppent a pletyka,, hogy az ausztrál motoros lehet az egész ügy áldozata, akinek ráadásul jelentősen leromlott a formája, és ő maga is elismerte, hogy vissza kell szereznie az önbizalmát.

Azt viszont korábban nem volt hajlandó elismerni, hogy veszélyben lehet az ülése, legalábbis a jövő évre vonatkozóan. 2025 azonban már más helyzet, hiszen erre a szezonra nincs szerződése. Ennek tudatában pedig nemcsak Acosta szoríthatja ki (már amennyiben nem rögtön a gyári KTM-hez ültetik be), hanem mások is. Például Marc Márquez, aki 2024 végére minden bizonnyal szabadon igazolhatóvá válik, az osztrák gyártó képviselői pedig korábban kifejezték az érdeklődésüket iránta.

Világbajnok barátja figyelmeztette Millert: A MotoGP néha kegyetlen, a szerződést fel lehet bontani

„Az ajtó nyitva van, és nem én leszek az, aki megpróbálja bezárni – nyilatkozta Miller a Motosannak. – Természetesen lehetséges, hogy elveszítem a helyem a két versenyző valamelyikével szemben. Ha nem leszek annyira jó, mint amit a KTM elvár tőlem, akkor 2025-ben már nem leszek itt, ez a sport törvénye. Van egy opcióm a 2025-ös és a 2026-os idényre, rajtam múlik, hogy jó munkát végezzek, és megtartsam az állásomat.”

Miller 2018 és 2022 között a Ducatinál versenyzett. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes elárulta, a bolognai gyártó már megedzette őt ebből a szempontból, és felkészülten várja az ehhez hasonló helyzeteket. „Öt szezont töltöttem a Ducatinál egyéves szerződésekkel, amelyeket minden alkalommal meg kellett próbálnom meghosszabbítani – magyarázta. – Hozzászoktam az ilyen helyzetekhez, már nem zavarnak.”

Persze az is benne van a pakliban, hogy – feltéve, hogy jövőre még marad – Millernek nem kell mennie 2024 végén, vagy legalábbis nem azért, hogy bárkinek is helyet csináljon. 2025-re ugyanis már elképzelhető, hogy a KTM-nek lesz egy újabb szatellitcsapata. Mindez úgy is megvalósulhat, hogy a meglévők közül csábítanak el egyet, de az sem kizárt, hogy új márkát hoznak be, nemrég például az MV Agusta is felmerült.