back to top
2025. augusztus 25. 22:58
Kezdőlap Blog Oldal 451

Aleix Espargaró maga is értetlenül áll lenyűgöző teljesítménye előtt az esős futamon

0

Aleix Espargaró maga is meglepődött, hogy mennyire jól szerepelt az esőben Motegiben, még egy dobogós helyezés is elérhető volt az Aprilia sztárja számára.

Az Aprilia gyári pilótája, Aleix Espargaró nagyszerűen kezdte a Japán Nagydíjat, olyannyira, a 4. és 5. körben rövid időre még vezetett is. Aztán féltette a lágy esőgumik tartósságát, és egy időre visszaesett. Amikor elkezdett zuhogni az eső, az általában nem kimondottan esőmenőnek titulált spanyol hirtelen újra megtáltosodott, szorosan Marco Bezzecchi nyomában haladt, és akár a dobogós helyet is megszerezhette volna, ha a versenyrendezők nem állítják le a futamot 12 kör után.

„Elégedett vagyok az eredményemmel. Tegnap pályafutásom során először komoly esélyem volt arra, hogy egy ilyen esős nagydíjon a dobogón végezzek. A lezúduló vízmennyiség és a permet miatt, amit a többiek felvertek, egyre fokozódó problémáim voltak a látási viszonyokkal. Ugyanakkor egyre jobban éreztem magam a motoron, ahogy az eső egyre jobban esett” ─ jegyezte meg Espargaró.

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

Ennek ellenére a verseny szervezői jó döntést hoztak azzal, hogy leállították a versenyt – mondta. „Szerintem egy körrel korábban kellett volna leállítani, de tisztában vagyok vele, hogy ezt nehéz kívülről megítélni.”

„Amikor Motegiben esik az eső, általában szakad. Amikor a pálya első részen nem volt olyan vizes az aszfalt, mint vártam, attól féltem, hogy a lágy gumim tönkremegy, és ki kell állnom. Aztán, amikor később úgy esett, mintha dézsából öntötték volna, úgy éreztem magam, mint hal a vízben, és előnybe kerültem a többiekkel szemben.”

„Most itt az ideje hazamenni és feltöltődni a családommal. Aztán folytatódhat a küzdelem, hiszen a negyedik hely a világbajnoki tabellán még mindig elérhető közelségben van!”

Quartararo borzasztóan dühös: Nem értem, miért kell ilyen körülmények között délután 3-kor versenyezni

0

Amikor a mezőny nagy része egy kör után begurult a bokszutcába motorcserére Motegiben a tegnapi főfutamon, Fabio Quartararo másképp döntött, mint a többség ─ és mint kiderült, rosszul.

A 14. helyről indulva Fabio Quartararo az ötödik sorból vágott neki a vasárnapi versenynek Japánban. Amikor a legtöbb versenyző, élükön Jack Millerrel, az első kör után a boksz felé vette az irányt a hirtelen esőzés miatt, hogy motort cseréljen, a francia slickeken folytatta a versenyt, így rövid időre a második helyre került.

A 2021-es világbajnok hamar rájött, hogy a kockázata nem fog kifizetődni, és egy újabb kör után átült az esőgumikon várakozó Yamahájára, majd szinte az utolsó helyről kezdte meg a felzárkózást.

„Micsoda zűrzavar. Nem értem, miért kell ilyen körülmények között délután 3-kor versenyezni, amikor tudjuk, hogy 5 órakor már besötétedik” ─ fakadt ki Quartararo.

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

Arra a kérdésre, hogy nem követett-e el hibát azzal, hogy egy extra körön át slickeken maradt, ahelyett, hogy a rajtkör után a mezőny többségével együtt esős motorra váltott volna, Quartararo így válaszolt: „Az eső nem volt igazán erős, ezért folytattam slickeken. Utólag belegondolva egyértelmű, hogy emiatt vesztettem néhány másodpercet, de végül is ilyen körülmények között nem sokat számít, hogy tizedik vagy tizennegyedik helyen végzek.”

„Ha egy körrel korábban váltottam volna a másik motorra esőgumikon, akkor talán néhány hellyel előrébb végeztem volna, de a hetediknél biztosan nem lettem volna jobb, mert az utolsó két körben két hibát is elkövettem, amivel több másodpercet veszítettem.”

„A motor rendben volt egyébként. Nedves pályán a kanyarokba való bevetődés nagyon nehéz, az én vezetési stílusom valahogy nem kedvez a tapadásnak, így nem tudok kellő sebességet átvinni a kanyarokba.”

Bezzecchi majdnem kiütötte Bagnaiát, majd a szélvédője keserítette meg az életét

0

Marco Bezzecchi elárulta, majdnem nekiment Francesco Bagnaiának a Japán Nagydíj rajtja után, végül Johann Zarcóval és Maverick Viñalesszel szúrt ki. Az olasz versenyzőnek aztán a szélvédőjével akadt gondja, de összességében élvezte első flag-to-flag futamát.

Marco Bezzecchi a negyedik helyen végzett a kaotikusan alakuló Japán Nagydíjon. A VR46 pilótája ezzel 54 pontos hátrányba került Francesco Bagnaiával szemben, így jelenleg úgy néz ki, hogy legfeljebb kétszereplős lesz a világbajnoki csata. A 24 éves motoros ennek ellenére nem szomorkodott.

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

A verseny Bezzecchi számára is hullámvasút volt. A rajt után például rögtön el is eshetett volna, ráadásul barátját és márkatársát, Bagnaiát is magával ránthatta volna. Végül nem értek össze, ám ahogyan próbálta elkerülni az ütközést, nekiment Maverick Viñalesnek, aki Johann Zarcóval együtt kisodródott a kavicságyba, majd el is esett.

„A rajtrácson láttam a cseppeket, és tudtam, hogy jön az eső – idézte fel a kezdeti izgalmakat Bezzecchi. – A rajtom nem volt rossz, de már az első kanyarban megcsúszott a hátsó kerekem. Egy hajszállal kerültem el Peccót, ha eltalálom, nagy bukás lett volna belőle. Máshoz viszont hozzáértem. Sajnálom, de nem tehettem semmit.”

Az 1. kör végén az élmezőny tagjai bementek új motorért, és Bezzecchi kifejezetten jól jött ki a bokszutcai káoszból. Mindezt úgy, hogy korábbról nem volt ilyen jellegű tapasztalata. „Ez volt életem első flag-to-flag versenye, és nagyon szórakoztató volt – lelkendezett. – A motorcsere során remek munkát végeztem, és szereztem néhány pozíciót. Meglehetősen erős voltam a vizes pályán, az elektronika és a beállítások is elég jól működtek.

Ezután rengeteget változott a sorrend, már csak azért is, mert akadtak olyan pilóták, akik a többiekhez képest jobban gyorsultak (Marc Márquez) vagy lassultak (Miguel Oliveira), ahogyan haladt előre a verseny. Bezzecchi nem sokkal a megszakítás előtt a harmadik helyen motorozott, de Márquez maga mögé utasította őt. Az olasz pilóta elárulta, nem volt minden rendben a motorjával.

„Gondom akadt a szélvédővel – jelentette ki. – Nem párásodott be, de valami volt a vízzel, nagyon nehéz volt bármit is látni. Szerintem mindenkinek nehéz volt a vízfüggöny miatt, de nekem ott volt ez az apró probléma is, Márquez pedig megelőzött. Két körrel később előkerült a piros zászló, és rögtön tudtam, hogy elbuktam a dobogót. Tisztában voltam vele, hogy engedni fogják az újraindítást, de felesleges volt, mert sötét volt, és [sok] volt a víz a pályán.”

Zarco kifakadt az „ostoba” szabály miatt, amely nem engedte, hogy visszatérjen a pályára

0

A nem sokkal a piros zászló előtt bukó Johann Zarco elárulta, miért nem engedte a versenyirányítás, hogy a Japán Nagydíj megszakítása után visszatérjen a pályára. A francia versenyző ostobának titulálta a szabályt, amely megfosztotta őt a hatodik helytől.

Meglehetősen nagy káoszt hozott a Japán Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen a rajt előtt eleredt az eső, és a mezőny nagy része már az 1. kör végén motort cserélt. Így tett Johann Zarco is, akinek általában kedveznek ezek a körülmények, és egy ideig úgy tűnt, hogy valóban rengeteget nyerhet ezzel. Aztán viszont ő lett talán a legnagyobb vesztese az eseményeknek.

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

A Pramac motorosa egészen a hatodik helyig zárkózott fel, ám a 13. körben hibázott, és elesett. „A baleset egyszerűen a felúszás miatt történt az alagútból kifelé jövet – nyilatkozta a Canal+-nek. – A motor ugyanolyan szögben volt, mint máskor, de teljesen elment.” Azonban úgy tűnt, hogy rámosolyog a szerencse, mivel pillanatokkal később megszakították a körözést.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az állást az előző, vagyis a 12. kör eredménye alapján határozták meg, vagyis Zarco visszakaphatta volna a hatodik helyet. Ennek érdekében mindenképpen vissza akart térni a bokszba, és ezt a beavatkozóknak is a tudtára adta. „Megpróbáltam visszavinni a motort, de a japánok azt mondták, hogy »nem, le kell szállnod« – magyarázta. – Azt kiabáltam, hogy »nem, toljuk«.

Végül sikeresen visszatért a bokszba, legalábbis ő ezt gondolta. Azonban a versenyirányítás úgy döntött, hogy a 33 éves pilóta nem állhat vissza, és kiesettnek nyilvánították. A döntés áldozata meglehetősen dühösen reagált a fejleményekre, és magyarázatot kért az illetékesektől. Ezt meg is kapta, de ettől aligha lett boldogabb.

„A bokszbejáratnál nem mentem át a vonalon, amelyen az áll, hogy hatvan kilométer per óra – árulta el a döntés okát. – Ha megteszem, akkor a hatodik lettem volna, de emiatt nem rangsoroltak. Ha a hármas kanyarban esem el, és a motorral átmegyek a paddockon, azt meg tudnám érteni, de én csupán ennyit tettem meg. [Azért büntetnek, mert] öt méterrel jobbra vagy balra mentem?”

A közösségi médiában többen is kifakadtak az ítélet miatt, elsősorban Zarco honfitársai. Abból a szempontból valóban bánthatja az ember igazságérzetét, hogy például Miguel Oliveira úgy is visszatérhetett volna a versenybe, hogy az előző kör végén kiállt a bokszba, és körhátrányba került. A francia pilótának azonban még ezt a lehetőséget sem adták meg.

Persze ez utóbbival nem ment volna sokra, hiszen az újraindításból csak egy felvezető kör lett, majd leintették a futamot. Ez talán még jobban felbosszanthatta Zarcót, hiszen így a továbbiakban semmit nem kellett volna tennie a hatodik hely megtartásáért, és megőrizhette volna ötödik helyét a bajnoki tabellán Aleix Espargaróval szemben. „Ez egy ostoba szabály, amely megfosztott minket tíz ponttól” – foglalta össze a helyzetet saját nézőpontjából a tizenkilencszeres MotoGP-dobogós.

Csodálatos csata után Bautista legyőzte Razgatlıoğlut, karnyújtásnyira került a címvédéstől

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-vb portimãói fordulójának második futamár, miután egész versenyen elképesztő csatát vívott Toprak Razgatlıoğluval. A spanyol pilóta ezzel 60 pontra növelte előnyét, így Jerezben már csak 2 egységet kell gyűjtenie a vb-címhez.

A Superbike-világbajnokság portimãói fordulójának versenyét Álvaro Bautista azzal a tudattal kezdte meg, hogy ha legalább 7 ponttal többet szerez Toprak Razgatlıoğlunál, megszerzi második világbajnoki címét a sorozatban. Miután megnyerte a Superpole versenyt, ő indult a pole-ból, mellőle a török versenyző és Andrea Locatelli rajtolhatott. Alex Lowes a kora délutáni bukása után kihagyta a futamot.

A Kawasaki versenyzői tandemben buktak, Bautista megint az utolsó kanyarban nyert

Razgatlıoğlu remekül jött el, és lerajtolta Bautistát, Locatellinek azonban ez nem sikerült. Hátrébb Xavi Vierge, Scott Redding és Bradley Ray egyaránt kisodródtak, a spanyol pilóta el is esett. Jonathan Rea szintén rengeteget veszített. Ezt követően szokásos módon a két éllovas valamelyest elhúzott a többiektől, miközben Bautista megtámadta ellenfelét, de nem járt sikerrel.

Remy Gardner feljött a harmadik helyre, ám a 3. körben Michael Ruben Rinaldi és Locatelli is elment mellette. Ami az első helyért folytatott csatát illeti, Bautista a célegyenes végén nem tudta kifékezni Razgatlıoğlut, de aztán a 4. körben megelőzte, de csak pár pillanat erejéig.

A címvédőnek aztán ismét összejött az előzés, de ellenfele hamarosan megint visszavette a vezetést. A 6. körben viszont Razgatlıoğlu már nem tudott visszatámadni, így Bautista fordult rá a célegyenesre elsőként. A 9. körben viszont egy merész manőverrel ismét a Yamaha pilótája vezetett, de csak a célegyenesig, ahol megismétlődött a szokásos forgatókönyv.

A 10. kör elején aztán 2021 világbajnoka ismét előzött, és ezúttal hiába előzte vissza Bautista a célegyenesben, az első kanyarkombináció után ismét Razgatlıoğlu állt az élen. Ugyanebben a körben Gardner technikai hiba miatt feladta a futamot, pár körrel korábban pedig Rea töltötte le a hosszú körös büntetését.

A 11. körben Bautista ismét a célegyenesben vette át a vezetést, de csak pár kanyar erejéig, a következő körben pedig már az 1-es kanyarban kifékezte őt Razgatlıoğlu. A 13. körben aztán Bautista tovább védekezett sikeresen, de a célegyenesben ismét a spanyol pilóta vette át a vezetést.

A 15. kör elején Bautista kicsit hibázott, aminek következtében visszaesett a második helyre, és közben Rinaldi is megérkezett az élen álló kettősre. Ennek következtében a 16. kör elején ezúttal nem tudott előzni, hosszú idő után először. Ez azonban csak egy körig tartott, mert a következő körben már összejött az előzés.

Razgatlıoğlu azonban ezúttal is visszavette a vezetést, de csak a célegyenesig. Utána viszont megint változott a sorrend, persze csak a célegyenesig. Bautista aztán hibázott, így elvesztette a vezetést, de nem sokkal később ellenfele is rontott, igaz, neki sikerült megőrizni a pozíciót.

Az utolsó körre fordulva Bautista megint előzött a célegyenesben, aztán az 1-es kanyarban majdnem összeétek, de végül a török pilóta el tudott fordulni az élen. Razgatlıoğlu egészen az utolsó kanyarig tudta tartani a vezetést, de a gyorsulási versenyt megint a spanyol pilóta nyerte, ezúttal 126 ezreddel. Ezzel Bautista előnye 60 pontra nőtt, így Razgatlıoğlu csak akkor lehet világbajnok, ha Jerezben mindhárom futamot megnyeri, riválisa pedig legfeljebb 1 egységgel gazdagodik. A harmadik helyen Rinaldi futott be Garrett Gerloff és Locatelli előtt.

A Superbike-vb második portimãói futamának végeredménye

A Ducati vezére kimondta, Marc Márquez eldöntötte, hogy hozzájuk igazol

0

Gigi Dall’Igna kijelentette, ő is úgy tudja, hogy Marc Márquez elhatározta, elhagyja a Hondát, és a Ducatihoz igazol. Az olasz gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója hozzátette, a spanyol pilóta a kvalitásai ellenére is okozhat nekik gondot.

Marc Márquez idei legjobb vasárnapi eredményét hozta a Japán Nagydíjon, és a szezon során először egy főversenyen is felállhatott a dobogóra. Ezzel alighanem boldoggá tette a Hondát annak hazájában, ám úgy néz ki, hogy a háttérben ennek ellenkezője történik. Egyre több jel utal ugyanis arra, hogy a nyolcszoros világbajnok valóban elhagyja alma materét.

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

A MotoGP közvéleménye most már jó ideje attól hangos, hogy a 30 éves versenyző a Gresini Ducatihoz igazol, és 2020 után ismét öccsével, Álex Márquezzel alkotnak egy csapatot. A bolognai gyártó vezetése szintén megerősítette, hogy benne van a pakliban a szenzációs átigazolás, Gigi Dall’Igna viszont most ennél is messzebbre ment.

„Marc a történelem egyik legerősebb versenyzője – nyilatkozta az olasz Sky-nak a Ducati Corse vezérigazgatója. – Az a tény, hogy a Ducatira akar ülni, csakis örömteli lehet. Úgy döntött, hogy elhagyja a Hondát, és egy nem gyári Ducatira ül. Ez még inkább igazolja azt, hogy a mi motorunkat akarja. Ezt hallottam, de még nyilvánvalóan nincs hivatalos bejelentés. Szerintem sok még a tennivaló, és azt hiszem, [a Hondával kötött] szerződést bonyolult felbontani, abban az esetben, ha fel akarja bontani. Számomra azonban úgy tűnik, az elhatározás megvan, ami nekünk kellemes.”

Az 57 éves szakember szavai alapján tényleg úgy tűnik, hogy már csak idő kérdése, és a hivatalos bejelentés is érkezik az érintettek részéről. Persze Dall’Ignának igaza van, hogy Márqueznek meg kell egyeznie a Hondával, hogy milyen feltételekkel bontják fel a 2024-ig szóló szerződését, ám ha valóban elkötelezett a váltás iránt, akkor ez aligha jelent komoly gondot. Hogy Motegiben mennyivel jutottak közelebb a megállapodáshoz, azt nem tudni, így azt sem, hogy mennyire hamar érkezhet az a bizonyos közlemény.

Ugyanakkor nem biztos, hogy a Ducatinál mindenki maradéktalanul örül a nyolcszoros világbajnok esetleges érkezésének. A Hondánál többször is előfordult, hogy a motort csak ő tudta megfelelően vezetni, nem véletlen, hogy 2018 és az idei austini futam között senki más nem nyert az RC213V-vel. Nem beszélve a potenciális pénzügyi szempontokról, ami szintén okozhat gondot. Dall’Igna elismerte, hogy nem teljesen nyugodtak a sztárpilóta érkezése miatt.

Hajmeresztő elmélet Marc Márquezről: úgy hagyja el a Hondát, hogy mégsem hagyja el?

„Márquez több okból is problémás versenyző – jelentette ki a Ducati sikerkovácsa, de hozzátette, nekik kell megugraniuk az esetleges nehézségeket. – Van némi aggodalom, hogy valamilyen módon megbonthatja azt az egyensúlyt, amely a Ducati csapatain belül fennáll. Végső soron azonban ez a játék része, és rajtunk múlik majd, hogy jól kezeljük a helyzetet.”

A Kawasaki versenyzői tandemben buktak, Bautista megint az utolsó kanyarban nyert

0

Álvaro Bautista utolsó kanyaros előzéssel nyerte meg a Superbike-vb portimãói fordulójának Superpole versenyét, legyőzve Toprak Razgatlıoğlut, aminek köszönhetően karnyújtásnyira került a címvédéstől. A Kawasakik furcsa bukást mutattak be.

Szokás szerint a Superpole versennyel kezdte meg a Superbike-világbajnokság mezőnye a portimãói hétvége zárónapjának tétre menő részét. A pole pozícióból a szombati első futamhoz hasonlóan Jonathan Rea indulhatott, míg mellőle csapattársa, Alex Lowes kezdhette meg a viadalt. Az első sort Andrea Locatelli egészítette ki, akinek a büntetése erre a versenyre nem volt érvényes, így Toprak Razgatlıoğlu a negyedik, míg a bajnoki tabellát vezető Álvaro Bautista az ötödik pozícióban várhatta a piros lámpák kialvását.

Bautista nyert, és újabb lépést tett a címvédés felé, a Ducati megnyerte a világbajnokságot

Razgatlıoğlu remekül jött el a rajtnál, és a második sorból indulva átvette a vezetést. Mögötte Locatelli fordult el, majd a két Kawasaki következett. Bautistát még Michael van der Mark is megelőzte. Aztán viszont jött az első dráma, ugyanis a két Kawasaki elesett: a két csapattárs egymástól függetlenül bukott, miután ugyanazt a hibát követték el. Végül mindketten visszaültek a motorra, de csak azért, hogy a bokszba hajtsanak. Lowes aztán visszament a pályára, de ez már csak tesztelésre volt jó.

Bautista az 1. kör végén elment Van der Mark mellett a célegyenesben, így feljött a harmadik helyre. Ezt követően Locatellit vette üldözőbe, és az 5. kör elején egy szép manőverrel meg is előzte az olasz versenyzőt. A Yamaha pilótája próbált visszatámadni, de nem tudott érdemi manővert bemutatni a címvédő ellen, aki aztán a célegyenesben el is nyúlt tőle.

A spanyol motoros ezután egyre közelebb került első számú üldözőjéhez, A 8. körben aztán a célegyenesben elment ellenfele mellett, de az 1-es kanyarban Razgatlıoğlu visszajött elé. A következő körben Bautista még idáig sem jutott el, és a Yamaha pilótája viszonylag simán megtartotta a vezetést.

Az utolsó körre fordulva ugyanez volt a forgatókönyv. A célegyenes előtt azonban Bautista a szokásosnál közelebb volt Razgatlıoğluhoz, és a múlt heti aragóniai Superpole versenyhez hasonlóan ezúttal is az utolsó kanyarban vette át a vezetést, és végül 142 ezreddel nyert. Ezzel 55 pontra növelte előnyét, vagyis ha megnyeri a második futamot, a török versenyző pedig nem a második helyen ér célba, akkor matematikailag is megvédi világbajnoki címét. A harmadik helyen Locatelli ért célba.

A Superbike-vb portimãói Superpole versenyének végeredménye

Bagnaiának ez volt a legrosszabb esős élménye, Marc Márquez vállalta volna a folytatást

0

Jorge Martín, Francesco Bagnaia és Marc Márquez is egyetértett abban, hogy a versenyirányítás jó döntést hozott, amikor félbeszakította, majd leintette a Japán Nagydíjat. A nyolcszoros világbajnoknak ugyanakkor a folytatás sem lett volna ellenére a győzelem érdekében.

Kaotikus versenyt hozott a Japán Nagydíj a MotoGP-ben. Nem sokkal a rajt előtt eleredt az eső Motegiben, így már akkor sejthető volt, hogy flag-to-flag futam lesz belőle. Így is lett, és a legtöbben már az 1. kör végén motort cseréltek. Nem sokkal féltáv után azonban megszakították a körözést, és bár volt egy újraindítási kísérlet, végül le is intették a futamot, amely Jorge Martín győzelmével zárult, mögötte pedig Francesco Bagnaia és Marc Márquez zárt.

A Pramac pilótája jól jött el a rajtnál, majd a motorcserék után is jó tempót diktált. Egyszer azonban hibázott, és lesodródott a pályáról, aminek következtében sok pozíciót veszített, de ez sem zavarta meg, és vissza tudott térni az élre. Miután megjelent a piros zászló, a spanyol pilóta dühösnek tűnt, de így, hogy teljes pontokat kaptak, elégedett a versenyirányítás döntésével.

„Nagyszerű eredményt akartam elérni – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Amikor láttam, hogy elkezd esni az eső, próbáltam rájönni, hogy Pecco mit kar csinálni. Amint kiállt, én is kiálltam vele. Egy ponton összezavarodtam a pozícióm kapcsán, utána pedig elveszítettem [a motor] elejét, úgyhogy szélesre mentem. Ezt követően elkezdtem visszavenni a pozíciókat, a hátsó tapadás remek volt. Mindenkit meg tudtam előzni, és kialakítottam a győzelemhez szükséges különbséget. Nagyon boldog vagyok, és szerencsére mindenki rendben van. Túl veszélyes lett volna folytatni.”

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

Martín hátránya ezzel már csak 3 pont az összetettet vezető Bagnaiával szemben. A címvédőnek közvetlenül a motorcsere után akadtak gondjai, ám aztán neki is sikerült visszazárkóznia, de riválisával szemben nem volt ellenszere. Ettől függetlenül örül az eredménynek, főleg annak tudatában, hogy egyébként nem érezte jól magát ilyen körülmények között.

„Ez volt a legrosszabb élményem esőben, de először állhattam dobogóra [ilyen körülmények között], úgyhogy nagyon boldog vagyok – fogalmazott a 26 éves pilóta, aki egyetértett Martínnal abban, hogy jó döntés született. – Sajnos túl kockázatos lett volna versenyezni, túlságosan esett. Volt lehetőségünk a győzelemre, de Jorge ismét hozott pár pontot. Ezzel együtt nagyon örülök.”

Márquez a szezon során először zárta a futamot az első háromban, így most már statisztikai értelemben is van dobogója 2023-ban. A nyolcszoros világbajnok a motorcserék után visszaesett utána viszont felgyorsult, és akár az előtte lévőkre is veszélyes lehetett volna. Közvetlenül a megszakítás előtt majdnem bukott, majd felemelte a kezét, és bár szerinte is jó döntés született, ő az ellenkezőjét sem bánta volna.

„Élveztem – kezdte az értékelést. – A futam elején nagyon nyugodt voltam, csupán próbáltam megérteni a gumikat. Nagyon hosszúnak [ígérkezett] a verseny. Amikor láttam, hogy víz van a pályán, támadni kezdtem, és fokozatosan növeltem a sebességet. A versenyirányítás jó munkát végzett, mert a megfelelő időpontban állították le a futamot. Utána pedig megint csak túl sok víz volt a pályán, és a fényviszonyok sem voltak jók. Számomra rendben lett volna, ha újrakezdjük a versenyt, mert nagy lehetőség nyílt volna a győzelemre, de tökéletes munkát végeztek. Gratulálok az előttem végző két srácnak!”

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

0

Jorge Martín nyerte az esős Japán Nagydíjat, amelyet nem sokkal féltáv után előbb megszakítottak, majd leintettek. A Pramac pilótája 3 pontra megközelítette a második Francesco Bagnaiát az összetettben, míg Marc Márquez felállhatott a dobogóra a Honda hazai versenyén.

A Moto3-as és a Moto2-es futam után szokás szerint a MotoGP főversenyével zárult a Japán Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is a sprintet rendkívül magabiztosan megnyerő Jorge Martín rajtolhatott, mellőle a futam előtt a vb-t 8 ponttal vezető Francesco Bagnaia várhatta a piros lámpák kialvását, míg az első sort Jack Miller egészítette ki. A szombati nap után 47 egységnyi hátrányba kerülő Marco Bezzecchi a negyedik rajtkockát foglalta el, míg a japán gyártók közül Marc Márquez szerezte meg a legelőkelőbb, hetedik helyet.

Martín zsinórban harmadszor nyert a sprinten, Bagnaia rossz rajt után harmadik Japánban

Az időjárás rögtön érdekes és izgalmas helyzetet hozott, ugyanis a rajt előtt elkezdett esni az eső. Ezzel együtt mindenki száraz pályás gumikon indult: elölre a teljes mezőny keményet választott, míg hátulra a KTM-ek, a Yamahák, Aleix Espargaró kivételével az Apriliák és Joan Mir közepeset, a többiek lágyat tettek fel.

Martín jól jött el a rajtnál, ahogyan Miller is, míg Bagnaia visszaesett a harmadik helyre. Az első kanyarban Maverick Viñales és Johann Zarco a kavicságyban kötöttek ki, előbbi el is esett. Aleix Espargaró nagyot rajtolt, és a negyedik helyre jött fel. Az első kör végére Miller megelőzte Martínt, aztán a mezőny nagy része bejött motort cserélni.

Azonban voltak, akik maradtak, így Michele Pirro vezetett Fabio Quartararo, Stefan Bradl, Cal Crutchlow és Franco Morbidelli előtt. A többiek közül Martín vezetett Espargaró és Márquez előtt. A Pramac és a gyári Aprilia pilótája aztán nagy csatát vívott, miközben Quartararo és Crutchlow a 2. kör végén motort cseréltek.

Bagnaia eközben a hetedik helyig esett vissza, A 3. körben Martín nagyot hibázott, és lesodródott a pályáról, és rengeteget veszített. Ideiglenesen Fabio Di Giannantonio is megelőzte, de aztán visszazárkózott Bagnaiára. Eközben utolérték a motort még nem cserélő Bradlt és Morbidellit, akik természetesen semmilyen ellenállást nem tudtak kifejteni.

Pirro a 4. kör végén állt ki vezető pozícióból, ahogyan Bradl is belátta, hogy rossz döntést hozott. Espargaró átvette a vezetést, mögötte pedig Márquez haladt, majd Bagnaia, Bezzecchi és Martín következett. A címvédő aztán megelőzte a Honda pilótáját, míg Martín Bezzecchi és a nyolcszoros világbajnok mellett is elment.

A 7. körben Brad Binder elesett, míg Martín Bagnaiát és Espargarót is megelőzte, így visszavette a vezetést. Az Aprilia pilótája mellett aztán a címvédő is elment. Márquezt eközben már Bezzecchi és Miguel Oliveira is maga mögé utasította, míg csapattársa, Joan Mir a hetedik helyig jött előre.

Espargaró aztán folyamatosan visszaesett, és Bezzecchi, Oliveira és Márquez is megelőzte. Az eső eközben egyre jobban rákezdett, így a 7. kör végén utolsóként Morbidelli is motort cserélt. Martín előnye 1 másodperc fölé nőtt az élen, míg Bagnaia és Bezzecchi között ennél is nagyobb volt a különbség, Oliveira viszont közel volt a VR46 pilótájához. Hátrébb Miller visszaelőzte Mirt a 9. körben. 2020 világbajnoka azonban visszajött, majd az ausztrál versenyző ismét visszavette a pozíciót, de aztán lecsúszott az ívről, így visszaesett a tizedik pozícióba.

A visszaesés után Márquez ismét felgyorsult, és a 11. körben elment Oliveira mellett, akit Espargaró is megelőzött. Egy körrel később aztán Bezzecchit is maga mögé utasította, így már dobogós helyen haladt. Mir azonban hibázott a másik gyári Hondával, és rengeteget veszített. A 13. körben aztán Zarco bukott, míg Márquez szintén majdnem elesett. A 30 éves versenyző aztán csatlakozott a mezőny nagy részéhez, és felemelte a kezét, a versenyirányítás pedig egyetértett vele, és piros zászlóval megszakították a versenyt.

A bokszutca magyar idő szerint 8:50-kor nyitott ki egy percre, és egy sprintversennyi távolság, azaz 12 kör volt hátra. Binder mellett Zarco sem állhatott fel újra a rajtrácsra, ellentétben a megszakítás előtt nem sokkal a bokszba hajtó Oliveirával, valamint Viñalesszel, igaz, ők is csak a bokszból indulhattak.

A mezőny tagjai annak rendje és módja szerint felálltak a rajtrácsra, ám a körülmények látszólag semmit nem javultak. Ennek következtében a felvezető körben ismét leintették a futamot, ezúttal végleg. Mivel több mint a felét teljesítették a futamnak, a teljes pontokat kaptak. Martín így nyert, és 3 pontra megközelítette a második Bagnaiát a bajnokságban, míg Márquez a Honda hazai pályáján felállhatott a dobogóra.

A Japán Nagydíj végeredménye a MotoGP-ben

Chantra rajt-cél győzelmet aratott, Acosta nagyon elhúzott Arbolinótól a Moto2-es pontversenyben

0

Somkiat Chantra rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon a Moto2-esek között, míg a hazai pályán versenyző Ogura Aj bebiztosította a Team Asia kettős győzelmét. Pedro Acosta a harmadik helyen futott be, így előnye 50 pontra nőtt Tony Arbolino előtt.

A Moto3-as futam után a Moto2-esek versenye következett a Japán Nagydíj vasárnapján. A pole pozíciót Somkiat Chantra szerezte meg 1:49.898 másodperccel. A thai versenyző 12 századdal előzte meg csapattársát, Ogura Ajt, az első sort pedig Jake Dixon egészítette ki. A bajnokságot vezető Pedro Acosta a negyedik helyről indulhatott, míg a futam előtt 39 pontos hátrányban lévő Tony Arbolino csupán tizenharmadikként várhatta a piros lámpák kialvását.

A nagy csatákból kimaradó Masià ismét nyert és átvette a vezetést a Moto3-ban, Öncü elesett

Chantra jól kapta el a rajtot, míg Acosta feljött a második helyre, de a hetedik helyről rajtoló Arón Canet bedobta mellé a motort, aminek következtében kicsit kibillent, így az éllovas visszaesett a hetedik pozícióba. Dixon a második, a dupla hosszú körös büntetés tudatában induló Alonso López a harmadik helyre jött fel, míg Arbolino két helyet javított az első körben.

A 2. körben López megelőzte Dixont, majd Ogura is maga mögé utasította a brit pilótát, aki nek a visszatámadása nem járt sikerrel. Acosta Filip Salač és Sam Lowes mellett is elment, így feljött az ötödik pozícióba. Ami az előttük lévőket illeti, a 3. körben Ogura megelőzte Lópezt, így visszatért a második helyre, míg Chantra előnye már 2 másodpercnél is nagyobb volt.

A 4. körben Acosta Dixon mellett is elment, így már a negyedik helyen motorozott. A következő körben López letöltötte büntetésének első felét, így a KTM Ajo motorosa már a harmadik pozícióban haladt. Igaz, lemaradása 1,2 másodperc volt Ogura mögött, akinek 2 másodperc volt a hátránya csapattársával szemben.

A 7. körben Salač próbált bevetődni Dixon mellé, de elmérte a féktávot, így Lowes megelőzte őt. Igaz, a Marc VDS pilótája a 14-es kanyarban elesett, így a cseh pilóta visszatért az ötödik helyre. Nozane Kohta, Dennis Foggia és Sergio García szintén buktak, míg Joe Roberts, valamint Fermín Aldeguer lesodródott a kavicságyba, de ők vissza tudtak jönni a pályára.

A futam második része nem hozott nagy izgalmakat, ami az élmezőnyt illeti. Chantra győzelmét senki és semmi nem fenyegette, így pályafutása során másodszor diadalmaskodott a Moto2-ben. Ogura valamelyest közeledett, de esélye sem volt utolérni csapattársát, viszont simán biztosította a Team Asia kettős győzelmét. Acosta pedig szintén könnyedén hozta a harmadik helyet, így előnye 50 pontra nőtt a végül tizenegyedik pozícióban célba érő Arbolinóval szemben, aki most már közelebb van a tőle 45 pontra lévő Dixonhoz, mint a spanyol pilótához.

A Moto2-es Japán Nagydíj végeredménye