back to top
2025. augusztus 26. 01:09
Kezdőlap Blog Oldal 450

Marc Márquez: Hatalmas tisztelet jár Bagnaiának és Martínnak

0

Marc Márquez méltatta Francesco Bagnaiát és Jorge Martínt, amiért a Japán Nagydíjon sikeresen megküzdöttek a körülményekkel. A nyolcszoros világbajnok tapasztalatból tudja, hogy a bajnokság első két helyezettje milyen helyzetben van.

Meglehetősen érdekesen alakult a múlt heti Japán Nagydíj a MotoGP-ben. Nem sokkal a rajt előtt eleredt az eső, így a mezőny nagy része már az 1. kör végén kiment motort cserélni. A körülmények ezután csak romlottak, így nem sokkal féltáv után megszakították a futamot, és bár a versenyirányítás megpróbálkozott az újraindítással, végül nem tudták folytatni a versenyt.

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

Egyvalami viszont a kaotikus körülmények ellenére sem változott: Jorge Martín és Francesco Bagnaia ezúttal is a mezőny élén, jelen esetben konkrétan az első két helyen végeztek. A Pramac versenyzője ezzel hat fordulóval a vége előtt 3 pontra csökkentette hátrányát riválisával szemben. A mögöttük befutó Marc Márquez mindkettőjük teljesítményét méltatta.

„Hatalmas verseny [volt] ettől a két sráctól, akik a bajnokságért harcolnak – nyilatkozta a spanyol versenyző. – Nem könnyű olyan kockázatot vállalni, mint amilyeneket ők vállaltak. Lenyűgöző! Tudom, milyen az, amikor az ember ilyen körülmények között a bajnoki címért küzd. Hatalmas tisztelet [jár nekik]. Remek futamot teljesítettek. Harcolnak [egymással]. Extrán koncentrálnak, és van egy extra löketük. Jó volt látni hátulról a két srác csatáját.”

Ami Honda pilótáját illeti, a szezon során először állhatott fel a dobogóra vasárnap, ami a teljes világbajnoki pályafutását tekintve a száznegyvenedik pódiuma. Korábban „romantikusnak” titulálta, hogy pont Japánban, munkaadója hazai pályáján sikerült az első háromban végeznie, és később is kiemelte a jelentőségét. Persze azzal is tisztában van, hogy a körülmények az ő malmára hajtották a vizet.

„Természetesen ez egy fontos dobogó volt – fogalmazott. – Egész szezonban erre vártunk. Nagyon későn érkezett, de a Honda hazai pályáján jött egy olyan napon, amikor profitáltam az időjárási körülményekből. Az elején kissé túlságosan is küszködtem, de aztán megpróbáltam menedzselni a gumikat. Aztán, amikor a pálya igazán vizes lett, elkezdtem támadni, és egyre gyorsabb és gyorsabb lettem.”

Bagnaiának ez volt a legrosszabb esős élménye, Marc Márquez vállalta volna a folytatást

A versenyirányításnak több ponton is fontos szerepe volt a motegi futamon. Először a kezdés előtt, amikor úgy döntöttek, hogy mindenféle variálás nélkül állórajttal elengedik a mezőnyt, aztán pedig féltáv környékén, amikor arról kellett dönteni, hogy mikor szakítsák meg a körözést. Végül pedig az újraindításnál, amelyből aztán érdemben semmi nem lett már. Márquez ugyan a leintés után úgy fogalmazott, hogy a maga részéről a folytatással sem lett volna gondja, ettől függetlenül dicsérte az illetékesek munkáját.

„A versenyirányítás nagyon okos volt, a legjobb döntéseket hozták meg – jelentette ki. – Az újraindítás előtt a felvezető körön megnézték, milyenek a látási viszonyok. Látták, hogy sok motorral ez lehetetlen. Emellett a fény sem volt megfelelő. Kevésbé esett az eső, és kevesebb víz volt a pályán, de még így is túl sok volt. Tökéletes munkát végeztek.”

Razgatlıoğlu úgy viselkedett, ahogy eddig még soha, rendkívül csalódott

0

A két kivételes pilóta, Toprak Razgatlıoğlu  és Álvaro Bautista nagyszerű versenyzést produkált vasárnap Portugáliában. Sem a délelőtti sprintversenyen, sem a második főfutamon nem adtak egymásnak egy millimétert sem, a kölcsönös előzési manővereket alig lehetett számba venni.

Toprak Razgatlıoğlu  elkeseredett. Minden lehetőséget kihasznált, hogy maga mögött tartsa spanyol vetélytársát, de Álvaro Bautista elsősorban a hosszú utolsó gyors kanyarból a közel egy kilométeres egyenesre való érkezéskor kiemelkedő sebességére hagyatkozott. Amikor a törököt mindkét futam utolsó méterein a célba érkezés előtt Bautista váratlanul érte utol, egy brit riporter azt mondta, hogy ennek semmi köze a versenyzéshez. Bautista már szombaton kijelentette, hogy a teljes körön nyújtott teljesítményét illik értékelni. Sovány vigasz Razgatlıoğlu  számára, aki folyamatosan küzdött, de az utolsó egyenesre fordulva esélye sem volt kivédeni a spanyol támadását.

Bautista szerint rajta múlott a siker, nem a motoron

Teljesen szokatlan volt a Yamaha versenyzőjétől azonban, hogy a célba érkezés után annyira frusztrált volt, hogy ököllel a tankra csapott.

„Nem ilyen ember vagyok, de ezúttal…” ─ kezdte Razgatlıoğlu.

„Már láttam a kockás zászlót, aztán felállítottam a motoromat, de nem úgy gyorsult, mint az övé. A Ducati más tészta, ő könnyedén meg tudott előzni. A motoromnak nincs ereje, úgy éreztem, mintha egy 600-as motoron ülnék. Az utolsó kanyarban gyorsabb volt, ehhez jött még az a hihetetlen kigyorsítás. Amint a hátsó kerekem egy kicsit meginog, vége. Csak akkor tudok kigyorsítani, amikor érzem a tapadást a hátsó keréken. Hiányzik az erő és a gyorsulás, ha a hátsó kerék kipörög. Próbáltam néhány dolgot, de egyik sem vált be.”

Razgatlıoğlunak végül be kellett érnie a második hellyel, lemaradása jelenleg 60 pont Álvaro Bautistával szemben a pontversenyben.

Ilyen még nem fordult elő Joan Mirrel, de nem hibáztat senkit

0

Míg Marc Márquez a dobogón végzett Motegiben, addig csapattársa, Joan Mir a látási viszonyokra panaszkodott a vasárnapi nagydíjon.

Joan Mir a 15. rajtkockából indult a Honda hazai versenyén Motegiben. A flag to flag versenyen folyamatosan zárkózott fel, és a nagy esőmenőnek számító Jack Millerrel vívott érdemi csata után a hetedik helyen állt, majd a 2020-as világbajnok számára a dolgok visszafelé sültek el. Az utolsó kört csak a tizenkettedik helyen fejezte be.

„Egyszerűen nem láttam semmit, ilyen még sosem történt velem a múltban” ─ sóhajtott a 26 éves mallorcai.

„Valamilyen oknál fogva most történt meg. Már a rajtnál voltak problémáim, de aztán körről körre rosszabb lett, mert az eső is egyre erősebb lett. Aztán eljutottunk arra a pontra, amikor már körülbelül mindegogy volt. Szégyen, kihagytam a féktávokat, mert nem láttam semmit. Amikor Jackkel küzdöttem, még láttam egy kicsit, de utána egyre jobban esett az eső, és ez elég volt ahhoz, hogy ne lássak semmit.”

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

„Nagyon csalódott vagyok. Mint mondtam, ilyesmi még soha nem történt velem. Most rá kell jönnünk, hogy miért volt ez az eset. Biztos vagyok benne, hogy az AGV részéről mindig mindent megtesznek annak érdekében, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő. Ki fogjuk deríteni az eset okát. Azt hiszem, addig jó versenyt mutattam be, elég stabil tempóban haladtam előre, de aztán nem tudtam többet tenni, esélyem sem volt.”

A 13. körben a körülmények nem tették lehetővé a verseny folytatását a teljes mezőny számára, így megjelentek a piros zászlók. Az ezt követő újraindítási kísérletet a bemelegítő körben megszakították.

„Amikor azt mondták, hogy 15.50-kor visszamegyünk a pályára, meglepődtem, mert kint gyakorlatilag semmit sem lehetett látni, és aztán 12 körön keresztül, az újabb 30 perc következett volna. Kíváncsi voltam, mit fognak csinálni, de aztán megint olyan helyzetben voltam, hogy újra vezetni akartam, de teljesen őrültség lett volna ilyen körülmények között versenyezni.”

Immáron hivatalos Jonathan Rea utódjának kiléte a Kawasakinál

0

Hetek óta egyértelmű, hogy Axel Bassani lesz Jonathan Rea utódja a Kawasaki gyári csapatánál. Néhány nappal ezelőtt a Kawasaki megerősítette az olasz szerződtetését a 2024-es Superbike-világbajnokságra.

Péntek délután a Motocorsa Ducati csapatfőnöke, Lorenzo Mauri bejelentette, hogy a szezon végén megválnak Axel Bassanitól. Ekkor már a legszkeptikusabbak számára is egyértelmű volt, hogy a 24 éves versenyző a 2024-es Superbike-világbajnokságra a Kawasaki gyári csapatához szerződött, és átveszi a ZX-10RR-t Jonathan Reától, aki viszont a Yamahához igazol.

Bassani a legjobb privát versenyző, és fiatal korát tekintve is logikus volt a szerződtetése.

„A 2024-es stratégiánkat már hónapokkal ezelőtt meghatároztuk, de Rea lépése miatt újra kellett gondolnunk a szervezeti megközelítést” ─ magyarázta Guim Roda csapatfőnök.

Hivatalos: Jonathan Rea veszi át Razgatlıoğlu helyét a Yamahánál

„Belső megbeszéléseket folytattunk, és úgy döntöttünk, hogy egy fiatalabb versenyzőt választunk, akiben megvan a potenciál, hogy versenyeket nyerjen. Axel friss, őszinte, szórakoztató, tökéletes pilóta arra, hogy a Kawasaki imázsát képviselje.”

Bassani számára a Kawasakival kötött szerződés nemcsak jövedelmező, de a Provec Racing által szervezett gyári csapatban, a legjobb beállításokkal rendelkező csapatban magasabb szintre emelheti tudását.

„Nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, amit a Kawasaki ad nekem. Mindent megteszek majd a pályán és azon kívül is, hogy a lehető legjobb eredményeket érjem el, abban a reményben, hogy örömet és elégedettséget okozhatok minden Kawasaki rajongónak. Szeretnék köszönetet mondani a családomnak az áldozatokért, és Lorenzo Maurinak a közösen megtett útért, amely lehetővé tette számomra, hogy az elmúlt években kiemelkedő teljesítményt nyújtsak. Hamarosan találkozunk a pályán.”

Mindenki más lehúzhatja a rolót, ha Marc Márquez tényleg Ducatira ül?

0

Cal Crutchlow úgy véli, senki másnak nem lesz esélye a világbajnoki címre, ha Marc Márquez valóban Hondáról Ducatira vált, ezért ő a 30 éves versenyző maradásában bízik. A Yamaha tesztpilótája ugyanakkor hisz a japán gyártók feltámadásában.

Egyre több jel utal arra, hogy Marc Márquez év végén valóban elhagyja a Hondát, és jövőre már Ducatival fog versenyezni, hiszen a Gresinihez igazol. Persze hivatalos megerősítés továbbra sincs, de a különböző megszólalások alapján meglepő lenne, ha mégis kitöltené a 2024-ig szóló szerződését. Legutóbb Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója jelentette ki, hogy legjobb tudomása szerint a nyolcszoros világbajnok eldöntötte, hogy váltani fog.

A Ducati vezére kimondta, Marc Márquez eldöntötte, hogy hozzájuk igazol

Márquez ugyan átesett egy súlyos, karriert is veszélyeztető sérülésen, de a legtöbben talán még mindig a mezőny egyik, ha nem a legjobb versenyzőjének tartják. Könnyen lehet, hogy még úgy is félelmetes párost alkotna a Desmosedicivel, hogy az előző évi, tehát az idei versenygéppel kell harcba szállnia. Ezen a véleményen van Cal Crutchlow is.

„Fogalmam sincs, mit tennék Marc helyében – nyilatkozta a Yamaha tesztpilótája a SPEEDWEEK.com-nak. – Ugyanakkor mindig is azt mondtam, hogy ha Marc átülne egy Ducatira, akkor a többieknek nem is kellene versenyezniük. Ezért nem szeretném, ha ezt megtenné. Azt kívánom, hogy történjen pálfordulás a Hondával. Alapvetően nem érdekel, csak jó versenyt akarok látni a tévében.”

Crutchlow 2015-től 2020-ig az LCR Hondánál versenyzett, vagyis márkatársként élhette át azt az időszakot, amikor Márquez zsinórban négy világbajnoki címet nyert, és ebből hármat meglehetősen simán. A többiek viszont gyakran szenvedtek: egészen Álex Rins idei austini győzelméig pont a brit motoros volt az utolsó, aki a jelenleg 30 éves pilótán kívül nyerni tudott a Hondával, még a 2018-as Argentin Nagydíjon.

„Szerintem Marc még mindig a legjobb és legtehetségesebb pilóta, akivel volt szerencsém versenyezni – fogalmazott. – Én is a Hondánál versenyeztem abban az időben. Tudtam és értettem, hogy mit csinál, de a gyakorlatba nem voltam képes átültetni. Hihetetlen volt a tehetsége, és nem hiszem, hogy ezt elveszítette. Egyszerűen azt gondolom, hogy a motorja jelenleg nem teszi lehetővé, hogy azt csinálja, amihez hozzászokott. Ha lehetővé tenné, szerintem még mindig a világbajnokság élén állna. Szóval ha a Ducatihoz megy, talán teljes unalomba fulladna [a bajnoki harc].”

Marc Márquez mindenkit összezavar: Talán már meggyőzött a Honda

 

Bár ennek egyre kisebb a valószínűsége, továbbra sem zárható ki, hogy valami csoda folytán a Hondának mégis sikerül meggyőznie Márquezt, hogy legalább a következő évre maradjon náluk. Ez szinte biztosan nagyobb kihívás lenne a spanyol versenyzőnek, hiszen a japán gyártó nagyon mélyen van, de Crutchlow hisz benne, hogy a Yamahával együtt sikerül visszatérniük az élmezőnybe.

„A másik lehetőség, hogy a Hondával tér vissza [a csúcsra] – folytatta. – Szerintem az mindenki számára jobb forgatókönyv lenne. Tudjuk, hogy a Yamaha és a Honda képesek a világ legjobb motorjait megépíteni, mert éveken át ezt tették. A Ducati tizenöt éven át nem nyert [bajnokságot], az Aprilia sehol nem volt, a KTM most kezdett igazán erős lenni. Ez azonban újra megváltozhat. Lehet, hogy öt év múlva a két japán gyártó lesz a csúcson, a többiek pedig sehol. Ilyen a versenyzés.”

Jelenleg azonban mind a Honda, mind a Yamaha nagy válságban van, és egymással küzdenek a konstruktőri bajnokság utolsó helyének elkerüléséért. A lehetséges okokat már rengetegszer boncolgatták a MotoGP szakértői, újságírói és szurkolói egyaránt, de a megoldás egyelőre nem látszik. Crutchlow azonban úgy véli, előbb-utóbb mindkét gyártó megtanulta a leckét.

Marc Márquez: A Hondának muszáj változtatnia

„A Honda és a Yamaha erős gyártók – szögezte le. – Tudják, hogyan kell motort építeni, jó mérnökeik vannak. A probléma az, hogy változtatniuk kell a munkamódszerükön, mert amit eddig csináltak, az most nem működik. A játékszabályok megváltoztak, ez a valóság. Nyitottabbnak kell lennünk. A Yamahánál tudják ezt, és meggyőződésem, hogy a Hondánál is tisztában vannak vele. Ha elkezdenek gyorsabban cselekedni, jobban reagálni, és talán nem mennek túlságosan is a biztosra, akkor biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog nekik.”

Eldőlt, hogy kinek a helyén debütálhat Acosta a MotoGP-ben?

0

Sajtóértesülések szerint a KTM eldöntötte, hogy Pedro Acosta a GasGasnál mutatkozhat be jövőre a MotoGP-ben, csapattársa pedig Pol Espargaró lesz. Augusto Fernándezt állítólag tesztpilótává minősítik vissza, de ha minden jól megy, akkor csak egy évig.

Továbbra sem érkezett hivatalos bejelentés arról, hogy mi lesz a KTM üléseivel a 2024-es idényben. Tudniillik most már eldőlt, hogy az osztrák gyártónak jövőre is négy motorja lesz, miközben öt pilóta mondhatja el magáról, hogy szerződéssel rendelkezik, vagy odaígérték neki az egyik helyet. Ebből könnyen kitalálható, hogy valaki hoppon fog maradni.

A KTM sokáig lobbizott azért, hogy megkapják a Suzuki tavalyi kivonulása miatt felszabadult két helyet, ám a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna ezt nem tette lehetővé, mondván, új gyártó érkezését várják. Ez állítólag már az Osztrák Nagydíj hétvégéjén eldőlt, amikor a pénteki napon Stefan Pierer, a KTM-et birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója, Hubert Trunkenpolz. A cégcsoport igazgatótanácsának tagja, valamint Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója találkozott Carmelo Ezpeletával és fiával, Carlosszal, a Dorna vezér-, illetve sportigazgatójával. Emellett a meglévő szatellitcsapatok közül sem sikerült egyiket sem megszerezni.

Innentől kezdve adódott a kérdés, hogy ki legyen az áldozat, és pontosan mit tegyenek vele. A jelenlegi versenyzők közül egyedül a 2026-ig szerződést hosszabbító Brad Binder érezhette magát biztonságban, és sokáig úgy tűnt, hogy a Moto2-es világbajnokságot immáron 50 ponttal vezető Pedro Acostának is garantált a helye. Utóbbi azonban nemrég kijelentette, benne van a pakliban, hogy mégis a középső géposztályban kell folytatnia, ami egyébként meglehetősen érdekes helyzetet szülne.

Fordulat a KTM-nél, Acosta helye az ígéret ellenére sem biztos a MotoGP 2024-es mezőnyében

A SPEEDWEEK.com értesülései szerint azonban a KTM vezetése arra jutott a spielbergi hétvégén, hogy a 19 éves tehetségnek a GasGasnál adnak lehetőséget, és a két jelenlegi versenyzőnek kell megküzdeni azért, hogy maradhasson a csapatnál. A német portál információi szerint pedig mostanra megszületett a döntés, hogy melyikük marad.

Ez pedig állítólag Pol Espargaró. A 32 éves motoros a szezonnyitó Portugál Nagydíj második edzésén súlyos balesetet szenvedett, aminek következtében több mint 4 hónapot ki kellett hagynia. Bár a mezőny állandó versenyzői közül ő áll a tabella utolsó helyén, teljesítménye a körülmények ismeretében nem nevezhető rossznak, az Osztrák Nagydíj sprintfutamán szerzett hatodik helye pedig kifejezetten erősnek mondható. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett a KTM-nél, hiszen 2017 és 2020 között jelentős szerepet játszott az RC16-os fejlesztésében. Ebben az időszakban egyébként hat dobogót (kivétel nélkül harmadik helyeket) és két pole pozíciót szerzett.

Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy Augusto Fernándeznek nem jut jövőre ülés, legalábbis a KTM-nél, pedig ő sem nyújtott gyenge teljesítményt az idei szezon egyetlen újoncaként. A 26 éves versenyző így jövőre tesztpilóta lesz, és ha minden jól megy, a 22 futamból álló idényben legalább hat nagydíjhétvégén részt vehet. Ha pedig minden a KTM tervei szerint alakul, akkor csupán egy évet kell nagyrészt a kispadon töltenie, hiszen továbbra sem tettek le arról, hogy hat motorjuk legyen, és ez 2025-re már reális lehetőség. Ez esetben pedig Fernández ismét állandó versenyző lehet.

Ezért indult volna a bokszutcából Viñales egy esetleges újraindítás esetén

0

Az Aprilia gyári pilótája, Maverick Viñales vasárnap a kavicságyban landolt Motegiben. Egy újraindítással közelebb kerülhetett volna a mezőnyhöz, mivel visszaállt, de ez nem történt meg.

Az első kanyar sokaknak kockázatos pillanat volt a Japán Nagydíjon: Marco Bezzecchi elmondása szerint kissé megcsúszott a hátsó kereke, és csak hajszál híján úszta meg az ütközést Pecco Bagnaiával. Ennek következtében Maverick Viñales leszaladt az ideális ívről, és nem tudta elkerülni a Johann Zarcóval való ütközést. Az Aprilia versenyzője a kavicságyban kötött ki.

„A versenyem már az első kanyarban véget ért. Buktam és folytattam, bár az utolsó helyen.”

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

A flag to flag szabályok legalább lehetővé tették, hogy egy kör után motort váltson, de a különbség nagy volt.

„A motorcsere után a tempóm nagyon jó volt vizes pályán, de ekkora lemaradással előttem nem lett volna könnyű verseny. Reméltem, hogy a piros zászló után újraindulhatok. A bokszutcából indultam volna, de jobb feltételekkel” ─ jegyezte meg Viñales.

Mivel Maverick Viñales egy kör hátrányban volt a futam félbeszakításakor, az újraindításon részt vehetett volna, de a bokszutcából. A versenyt azonban a pályán lévő víz mennyisége és a rossz látási viszonyok miatt nem folytatták, így a szerencsétlenül járt Aprilia-pilóta tizenkét kör után a 19. helyen végzett.

Rangos sorozatban lett második Katona Áron, lezárult a magyar motokrosszbajnokság

0

Európa egyik legnívósabb motokrosszbajnokságában, az ADAC MX Mastersben sikerült megszereznie az év végi második helyet Katona Áronnak. A Magyar Nyílt Nemzeti Motokrossz Bajnokság utolsó fordulójában Liszka Roland, illetve Zanócz Noel diadalmaskodott, míg Pergel Bence az MX2-esek összetettjében végzett az élen.

A motokrossz-világbajnokság egyik előszobájának tartott versenysorozat, a német ADAC MX Masters a zárófordulójához érkezett a hétvégén. Katona Áronnak csekély matematikai esélye ugyan még volt a bajnoki címre a 85 köbcentis kategóriában, de inkább a bajnoki második hely megőrzése tűnt biztosnak a német, osztrák és holland vetélytársakkal szemben.

Az első futamban becsülettel küzdött a mély homokos pályán, a hatodik helyről végül sikerült felkapaszkodnia a dobogó legalsó fokára. A második futamban ismét a harmadik helyen végzett a holland ellenfelei mögött, de ez az eredmény is elég volt számára, hogy a bajnokságban megőrizze a nagyon előkelő második helyét.

A 13 éves ajkai tehetség jövő évi versenynaptárában már a világbajnoki és az Eb-futamok állnak kihívásként a KTM gyár támogatásával. A jövő évi versenyekig a 85 köbcentis kategóriában fog indulni a HMA versenyzője, azt követően pedig már feljebb lép a 125 köbcentisek közé, mindezt az osztrák gyár műszaki és szakmai támogatásával, amit nem sok magyar motoros mondhat el magáról.

Magyar tehetség kapott szerződést a KTM-től

Különleges alkalomra került sor Bugyin, a Magyar Nyílt Nemzeti Motokrossz Bajnokság zárófordulóján. A HMA versenyzői közül négyen is rajthoz álltak az Elite kategóriában: Técsi László Márk és az Enduro szakágból érkező Liszka Roland az MX1-ben, a bajnokságot vezető Pergel Bence és Zanócz Noel az MX2-ben tehette próbára tudását, méghozzá mind egy futamban. A hétvége Zanócz Noelnek és Liszka Rolandnak sikerült a legjobban, miután a nap végén kategóriájuk összetett értékelésében az élen végeztek.

„Izgalommal töltött el a tudat, hogy végre Magyarországon, ob-n versenyezhetek – értékelt Zanócz Noel. – Igaz, nem a kategóriámban, MX125-ben álltam rajthoz, hanem MX2-ben, egy 4T250-es motorral a KTM-Husqvarna-GasGas Centrum jóvoltából. Összevont, Elite MX1-es és Elite MX2-es magyar bajnokokkal tűzdelt mezőnyben próbáltam méltó ellenfél lenni.”

„A szabadedzésen és az időmérőn is a harmadik idő volt az enyém, de tudtam, ha a pálya begödröződik, akkor meg is lephetem őket – folytatta. – Az első futam rajtja után körülbelül hatodik lehettem. Beleadtam apait-anyait, és sikerült felmotoroznom az összetett első helyére, jelentős előnnyel tudtam nyerni. A második futamban jobban sikerült a rajtom, de nehezebben tudtam előzni. Ellenfeleim hibáit is kihasználva még nagyobb előnnyel sikerült az összetett első helyén végeznem. Jó érzés volt újra Magyarországon, Bugyin versenyezni, gratulálok a szervezőknek és a versenyzőtársaimnak is.”

Zanócz Noel, Magyar Nyílt Nemzeti Motokrossz Bajnokság 2023, Bugyi
Fotó: HUMDA

Pergel Bence az első futamban elért harmadik helyével már bebiztosította az első felnőtt magyar bajnoki címét az MX2-ben, a másodikban már nem is kellett rajthoz állnia, ezzel is óvva a sérült vállát. Técsi László Márknak a kvalifikáció megnyerése után már egy negyedik hely is elég volt az első futamban, hogy az év végi értékelés harmadik helye az övé legyen, a második futamot végül 8 kör megtétele után fel kellett adnia.

Bautista szerint rajta múlott a siker, nem a motoron

0

Ritkán láttuk a Ducati sztárját, Álvaro Bautistát annyira ünnepelni egy győzelmet, mint a Superbike-világbajnokság vasárnapi futamát követően. Ebből is látszik, hogy mennyit jelentenek a spanyolnak a Toprak Razgatlıoğlu ellen aratott diadalai.

A 2023-as világbajnokság már szinte eldőlt: Álvaro Bautista három portugáliai győzelme után 60 pont az előnye Toprak Razgatlıoğluval szemben.

A szombati első futamon Bautista a tőle megszokott módon el tudott húzni az élen, és 2,1 másodperccel a török előtt nyert. A vasárnapi két futam teljesen más képet mutatott. Bautista és  Razgatlıoğlu ritkán látott intenzitású párharcot vívott a teljes távon, a spanyolnak csak az utolsó kör utolsó kanyarjában sikerült a döntő manőver. A sprintversenyen Bautista meglepte Razgatlıoğlu azzal, hogy belülről előzte meg, míg második főfutamban kívülről tette ugyanezt.

Bautista minden esetben olyan gyorsan és tökéletesen vette be az utolsó kanyart, hogy ideálisan ki tudta használni a Panigale V4R kiváló kigyorsítását, és Razgatlıoğlunak esélye sem volt visszavágni.

Csodálatos csata után Bautista legyőzte Razgatlıoğlut, karnyújtásnyira került a címvédéstől

„Jó küzdelem volt. Topraknak nem volt vesztenivalója, mindent megpróbált. Néhány körben tartottam egy kis távolságot, hogy az első gumim ne melegedjen fel túlságosan. Az én tempóm egy kicsit jobb volt, de ő a legjobb formáját hozva küzdött. Mindenhol megpróbált megelőzni. Néhányszor rácsaptam az ajtót, de még mindig mellettem volt a belső íven, de ez normális, ezt vártam tőle.”

„Toprak a verseny minden pillanatában a legjobbját adta, és sokszor gondoltam magamban, hogy ha elesik, engem is magával visz. Néha kicsit veszélyes volt, mert a kanyarokba a határon fordult be. Jó versenyt vezetett, és megpróbált legyőzni engem, nagyon élveztem. Viszont nehéz is volt, mert én sem akartam beérni a második hellyel. Nem kizárólag a bajnoki címhez szükséges pontokat akartam megszerezni, élveztem a versenyt és a vele folytatott küzdelmeket. Meg akartam verni őt. Számomra ez egy normális verseny volt, és nem egy olyan, ami eldöntheti a bajnokságot.”

A Kawasaki versenyzői tandemben buktak, Bautista megint az utolsó kanyarban nyert

„A délelőtti versenyen én a külső íven voltam, de láttam, hogy Toprak kisodródik a szegélykövekre. Ezért megváltoztattam a taktikámat, és átmentem a belső oldalra. A második futamban tudtam, hogy Toprak így fog reagálni. Láttam, hogy nem húzza teljesen a gázt, hogy a belső íven maradjon. A hátsó gumim őrülten pörgött, de több sebességet tudtam kivenni a kanyarból. Az utolsó kanyarban nem a motornak köszönhetően mentem el mellette, hanem mert nagyon erős vagyok a gyors kanyarokban. Az egyenes feléig viszem a tempót, utána már nem nagyobb a sebességem. Az utolsó kanyar lejtmenetben van, így még inkább feltűnő.”

Miller csalódott, amiért nem indították újra a futamot, jobb eredményt képzelt el

0

Az esőspecialista Jack Miller csak nem sokkal a Japán Nagydíj leintése előtt indult be igazán, így  csalódottan vette tudomásul, hogy a verseny második része nem kerülhetett megrendezésre.

A tavalyi győztes Jack Miller a korábbi japán esős versenyek tapasztalatával a birtokában a hátsó kerékre a lágy esőkeveréket választotta, mert félt a korai gumikopástól.

„Sokáig tartott, amíg az esőgumik megfelelően működtek. Amikor végre ez megtörtént, és megjött a kellő tapadás, igyekeztem különösen a gumi közepére vigyázni, és nem dörzsölni le a futófelületet idő előtt.”

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

Miller kezdetben tizedik volt, majd négy kör alatt a hatodik helyre kúszott fel, de a Marc Márquezzel és Miguel Oliveirával folytatott csetepaté sokat kivett belőle. Amikor Joan Mir, Raúl Fernández és Johann Zarco is belekeveredett a csatározásba, Miller rövid időre a tizedik helyre esett vissza.

A leintés előtti utolsó körökben azonban a gumik tapadási tartalékainak köszönhetően visszavágott, és a hatodik helyre sprintelt, így a négyszeres MotoGP-győztes felkészültnek érezte magát a vizes verseny második részére.

„Többet akartam ennél a hatodik helynél, és csalódott voltam, amikor a bemelegítő kör alatt másodszor is megállították a versenyt. Ez egy biztonsági okokból hozott döntés volt, amit természetesen elfogadunk. Mindent egybevetve, nem ez volt a legjobb napunk, de nem is a legrosszabb” ─ összegzett Miller.