back to top
2025. augusztus 26. 04:17
Kezdőlap Blog Oldal 449

Hamarosan átvágja a versenyzők gordiuszi csomóját a KTM, ám ez kellemetlenséget eredményez

0

Sajtóértesülések szerint a KTM hamarosan bejelenti a 2024-es pilótafelállását. Várhatóan Augusto Fernándezt Pedro Acostára cserélik, ám az újonc lefokozása miatt az osztrák gyártónál nem a legjobb a légkör.

Hónapok óta húzódik már a kérdés, hogy milyen felállással vág neki a KTM a következő MotoGP-szezonnak. Brad Binder helye végig biztosnak tűnt a gyári istállónál, és bár a Moto2-es bajnokságot vezető Pedro Acosta nemrég ennek ellenkezőjét mondta, az ő érkezésével is lehetett számolni. Azt viszont sokáig nem lehetett sejteni, hogy Jack Miller, Pol Espargaró vagy Augusto Fernández helyén mutatkozik be a királykategóriában.

Fordulat a KTM-nél, Acosta helye az ígéret ellenére sem biztos a MotoGP 2024-es mezőnyében

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a KTM ügyeivel kapcsolatban mindig jól értesült SPEEDWEEK.com információi szerint végül az idei szezon egyetlen újonca lesz az áldozat. Most pedig Ricard Jové, a DAZN kommentátora számolt be arról, hogy már nem kell sokat várni a bejelentésig, ám a döntés rossz hangulatot eredményezett az osztrák gyártónál.

Eldőlt, hogy kinek a helyén debütálhat Acosta a MotoGP-ben?

Híreim vannak Ausztriából – írta az X-en. – Azt mondták nekem, hogy néhány órán vagy napon belül hivatalossá válik, hogy, hogy mi a végleges megoldás a helyekkel kapcsolatos problémát illetően (öt versenyző van négy motorra), és a helyzet szó szerint nagyon kényes, mert olyan embereket érint, akik tudják, hogy sportkarrierjük meg fog szakadni. Mindannyian tudjuk, hogy a Speedweek, a márkához közel álló médium néhány nappal ezelőtt azt írta, hogy Augusto Fernández lesz az, akit lecserélnek Pedro Acostára. Nincs olyan információm, amely ezt megerősítené vagy cáfolná, de azt tudom, hogy készülőben van a végleges döntés, és egyáltalán nem kellemes a légkör.”

Korábban olyan pletykák is felröppentek, hogy Millert fogják lefokozni, aki ugyan Japánban jól szerepelt, de az azt megelőző időszakban nyújtott teljesítménye hagyott kívánnivalót maga után. A harmadik lehetőség pedig Espargaró lett volna, ám az aligha vette volna ki jól magát, hogy nem a súlyos balesete után még az érvényes szerződését is felbontják.

Ha nekem kellene meghoznom ezt a bonyolult döntést, kétségtelenül Jack Millernek keresnék egy méltó és jó kilépési lehetőséget tesztpilótaként és szabadkártyás versenyzőként – folytatta Jové. – Szeretem Jacket és a személyiségét, de az eredményeit és a közelmúltbeli apává válását figyelembe véve nem lenne őrültség márkanagyköveti jövőt biztosítani neki. Második opcióként ez Pol Espargaró számára sem lenne rossz projekt, de mondhatjuk, hogy a súlyos sérülése után megérdemli, hogy legyen ideje talpra állni.”

Miller elismerte, elveszítheti a helyét a KTM-nél Marc Márquezzel szemben

A KTM szempontjából ez sem a legszebb lépés, ha a közönség várható reakcióját vesszük alapul, hiszen tavaly Raúl Fernándeznek és Remy Gardnernek sem volt maradása újoncként, most pedig várhatóan egy újabb elsőéves pilótától veszik el az állandó versenyzői pozíciót. Igaz, Augusto Fernández vélhetően így is fog versenyezni jövőre, hiszen nem kizárt, hogy a gyártóknak 2024-ben már hat szabadkártyás lehetőségük lesz, nem beszélve az esetleges sérülések miatti beugrásról. Ezzel együtt ez nyilván törést jelentene a 26 éves motoros karrierjében.

Ha ezt megteszik Augustóval, az megtöri egy olyan srác útját, aki az egész szezonban fejlődött és javult – fogalmazott Jové, akinek láthatóan nem tetszik a KTM feltételezett döntése. – Hamarosan megtudjuk, hogy mi lesz a vége a dolognak. Semmit nem szabad kizárni, még azt sem, hogy elmegy kölcsönbe egy másik csapathoz, illetve márkához.”

Bagnaia szerint a vb-címnek nagyobb az értéke a mostani körülmények között

0

Francesco Bagnaia úgy véli, azzal, hogy nyolc Ducati van a MotoGP mezőnyében, nagyobb elismerést érdemel a többieket legyőző versenyző. A címvédő összehasonlította a 2005-ös idényt a mostanival, beszélt legnagyobb ellenfeleiről, és reagált arra, hogy a harmadik F1-es vb-címe felé robogó Max Verstappenhez hasonlították.

Francesco Bagnaia továbbra is vezeti a világbajnoki összetettet, ám előnye már csak három pont Jorge Martín előtt. A két versenyző között hatalmas csata lehet a hátralévő hat fordulóban, amelybe akár még Marco Bezzecchi is beleszólhat, bár ő már tetemesnek mondható, 54 egységnyi hátránnyal rendelkezik honfitársa mögött.

A címvédő zsinórban a harmadik szezont tölti a tabella élmezőnyében, hiszen 2021-ben második lett, tavaly pedig nem talált legyőzőre. Ugyanakkor van egy fontos különbség az előző két idényhez képest: míg korábban Fabio Quartararo személyében egy másik gyártó képviselőjével kellett megküzdenie, addig most a Ducati kisajátította az első három helyet. Tény, hogy egyértelműen a bolognai gyártó rendelkezik a legjobb motorral, ám Bagnaia hangsúlyozta, hogy messze nem csak neki adatik meg a lehetőség, hogy sikerre vigye ezt a versenygépet.

Marc Márquez: Hatalmas tisztelet jár Bagnaiának és Martínnak

Igaz, hogy az én motorom a legjobb, de az is igaz, hogy hét másik versenyző többé-kevésbé ugyanolyan motorral rendelkezik – nyilatkozta egy szponzori eseményen. – Három [pontosan] ugyanolyannal, a másik négy pedig hasonlóval. Többé-kevésbé ugyanannyi lehetőségük van a győzelemre, mint nekem, a motorjaink, legyen szó az újakról vagy a régiekről, ugyanakkora végsebességgel bírnak. Az biztos, hogy az új az új, de az is időbe telik, hogy [beállítsuk], hogy vasárnap jobb legyen. Az, hogy egyike vagyok azon nyolc pilótának, akiknek többé-kevésbé ugyanolyan motorjuk van, nagyobb motivációt ad nekem, de annak az elismerése is nagyobb, amit csinálunk. Mindig mindent beleadok, mert szükségem van a győzelem érzésére.”

Bagnaia elárulta, hogy az elmúlt időszakban visszanézett néhány futamot a 2005-ös szezonból, hogy felfrissítse az emlékeit. Abban az idényben mentora, Valentino Rossi nagyon simán diadalmaskodott zsinórban ötödször, de nem csupán ebből a szempontból volt nagyon eltérő a mai viszonyokhoz képest, hanem a versenyek képe miatt is.

Ha megnézzük a futamokat, az első három-négy pilótának öt másodperc volt a lemaradása, a mögöttük lévő srácoknak pedig harminc-harmincöt-negyven másodperc volt a hátrányuk – magyarázta a 26 éves motoros. – Teljesen más [volt], mint most. Jelenleg az első és az utolsó között húsz másodperc van egy versenyen, ami nagyon más, mint korábban. A motorok most már többé-kevésbé azonos szintűek, és a gumik is mind egyformák, mert korábban különböző [márkájú] abroncsok voltak. Szóval nagyon más, nekem pedig tetszik, hogy ez így van, de ez biztosan feljebb vitte a határokat.”

Martín figyelmeztetett: ha kiprovokálják, visszahozhatja a gyűlölködést a MotoGP-be

A szezon elején Bezzecchi volt az, aki megszorította, sőt, két fordulón át meg is előzte Bagnaiát a táblázaton. Utána viszont mind tőle, mind az időközben felzárkózó Martíntól is elhúzott, hogy aztán a Katalán Nagydíj óta rendre kikapjon a spanyol pilótától. A címvédő mindkét márkatársát méltatta, de nem csak őket illette dicsérő szavakkal.

Az biztos, hogy Marco és Jorge nagyon versenyképesek – fogalmazott. – Igazán nagyszerű tehetségek, csakúgy, mint Brad Binder. Binder a legagresszívabb, nagyon nehéz őt legyőzni, ha az ember vele csatázik. Emellett tökéletesen ismerem Marco erősségét a párharcokat illetően, és ismerem Jorge precizitását is, szóval nagyon nehéz [ellenük]. Három nagyszerű vezetési stílusról van szó, mindannyian nagyon versenyképesek.”

Quartararo: Bagnaia egy kicsit olyan, mint Max Verstappen

Bagnaia az Osztrák Nagydíj után már 62 pontos előnyben volt Martínnal szemben, két hétvége között ez volt a legnagyobb különbség. Ekkor hangzott el Quartararótól, hogy a gyári Ducati versenyzője kicsit olyan, mint Max Verstappen a Forma–1-ben. A holland pilóta az eddigi tizenhat futamon tizenhárom győzelmet aratott és két második helyet szerzett, a most következő Katari Nagydíj hétvégéjén pedig alighanem megszerzi harmadik világbajnoki címét. „Max még mindig nagyobb különbséget jelent hozzám képest, mivel van egy csapattársa ugyanabban az autóban – reagált a felvetésre Bagnaia. – Nekem hét van azonos motorral, és néha meg tudnak verni, de Max legyőzhetetlen.”

Martín figyelmeztetett: ha kiprovokálják, visszahozhatja a gyűlölködést a MotoGP-be

0

Jorge Martín elárulta, régen barátok voltak Francesco Bagnaiával, de most már csak szimplán tisztelik egymást. A spanyol versenyző úgy véli, a gyűlölködés nem hiányzik a MotoGP-ből, de kétségtelenül nagyobb figyelmet generál, és ha kiprovokálják belőle, ő is képes változtatni a harcmodorán, ugyanakkor nem ez a célja.

Könnyen lehet, hogy a szezon végéig óriási csata lesz a MotoGP idei világbajnoki címéért, hiszen a mezőny úgy fordul rá az utolsó hat fordulóra, hogy Francesco Bagnaia előnye mindössze 3 pont Jorge Martínnal szemben. Ráadásul a lendületelőny mindenképpen a spanyol pilótánál van, de a gyári támogatás a címvédő mellett szól, még úgy is, hogy a Pramac szintén idei motorokat használ.

A két fél viszonyára eddig a tisztelet volt a jellemző, és idáig nem voltak olyan összecsapásaik, amelyben az egyik felet bármiért is felelősségre kellett vonni. Az olasz és a spanyol pilóta már hosszú ideje ismerik egymást, hiszen a Moto3 2015-ös és 2016-os szezonjában csapattársak voltak a jelenlegi Aspar csapatnál. Martín azonban elárulta, most már nincsenek olyan viszonyban, mint akkor voltak.

„A Moto3-ban csapattársak voltunk, és nagyszerű kötelék alakult ki közöttünk, barátok voltunk… nos, barátok vagyunk, de az évek során elveszítjük ezt a kapcsolatot – nyilatkozta a La Vanguardiának az előző három hétvége hat futamából ötöt megnyerő motoros. – Jelenleg nagyon jól kijövünk egymással, de barátság nincs. Óriási a tisztelet [közöttünk, és ezt csodálom].”

Marc Márquez: Hatalmas tisztelet jár Bagnaiának és Martínnak

Bagnaia és Martín között látszólag valóban jó, vagy legalábbis normális a viszony. Mindez azonban nem befolyásolja őket, amikor a pályán összecsapnak. „A pályán ezt elfelejti az ember – magyarázta a 25 éves pilóta. – Mindketten elég tiszta versenyzők vagyunk, nem megyünk bele kontaktokba. Voltak csatáink a Moto3-ban és most, a MotoGP-ben is, kiskorunk óta együtt fejlődtünk.”

A mai MotoGP-re egyáltalán nem jellemző a gyűlölködés, nem úgy, mint az előző korszakban. Akkor több párharc is rendkívül toxikussá vált, és részben ezért is volt annyira népszerű a sportág akkoriban. Martín azonban ebből a szempontból nem tervezi visszahozni a Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa és Marc Márquez, vagy korábban Casey Stoner és Max Biaggi fémjelezte korszakot, kivéve abban az esetben, ha kényszerítve érzi magát.

„Nem mintha hiányozna, de egy toxikus rivalizálás, vagy egy olyan, amelyben gyűlölet van a versenyzők között, nagyobb figyelmet generál, mint egy kedélyes rivalizálás, mert az mindkét félnek szurkolókat hoz – fogalmazott. – Most nincs ilyen, jelenleg tisztelet van, jó a kapcsolat. Minden hétvégén az életünket kockáztatjuk, és nincs szükségünk arra, hogy gyűlöljük egymást. Ha provokálnak, akkor ez megtörténhet, de senki nem tett velem semmit. Mindenkit tisztelek, Aleix Espargaróval jó barátságban is vagyok, de a többiek nem a barátaim. Egy-egy összeérés miatt lehet némi szikra egy bizonyos pilótával, de ez nem olyan szintű gyűlölet, mint [Ayrton] Senna és [Alain] Prost, Lorenzo és Pedrosa, vagy Marc és Valentino között volt. Korábban ketten harcoltak a bajnoki címért, most pedig több ellenfél van, és minden lenyugszik. Én az a fajta vagyok, aki a legkisebb eset után felhevül. Ugyanakkor igyekszem megőrizni a jó modort, mert a legapróbb dolog miatt is ráugranak a közösségi médiában az emberre. Ez egy kritikus pillanat.”

Marc Márquez: Nem a szívem vezérelt, hanem az eszem, nem tudom, hogy helyesen cselekszem-e

0

Marc Márquez megosztotta azt az üzenetet, amelyet a Honda egyik tagjának küldött a távozása kapcsán. Ebben leírta, hogy nem a szíve vezérelte, és abban sem biztos, hogy helyesen cselekszik, de minél hamarabb vissza akar jutni a csúcsra.

Kedden délután érkezett a hír, hogy Marc Márquez 2023 végén elhagyja a Hondát, miután közös megegyezéssel felbontják a jövő év végéig szóló szerződést. Bár azt nem jelentették be, hogy hol fogja folytatni, szinte biztosan a Gresini Ducati lesz a következő állomása, ahol ismét öccsével, Álex Márquezzel alkothat egy csapatot.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

Bár Márquez esetleges távozásával már hosszú hónapok óta foglalkozott a MotoGP közvéleménye, egészen a közelmúltig sokan nem hitték el, hogy ez valóban megtörténik, azt pedig pláne, hogy idén. Alighanem ő maga is így volt ezzel, legalábbis erre lehet következtetni abból az üzenetből, amelyet egy csapattagnak küldött, majd a közösségi médiában is megosztott.

„Nem tudom, hol kezdjem, nem tudom, hogy jól vagy rosszul cselekszem, nem tudom, mit hoz a jövő, nem tudom, hogy mindez be fog-e válni, de azt tudom, hogy mit értünk el együtt – fogalmazott. – Ez volt életem legnehezebb döntése, amelyet az eszem vezérelt, nem a szívem. A szívemnek mindig ti lesztek a csapat, akik mindig is támogattatok, és mindig támogatni fogtok. Egy dologban azonban biztos vagyok: meg akarom próbálni, hogy újra a világ legjobb versenyzője legyek, és ehhez jól kell éreznem magam a motoron.”

Ezzel a videóval búcsúzik Marc Márquez a Hondától

Amióta 2020-ban elszenvedte súlyos sérülését, Márquez nem tudott tartósan az élmezőnyben versenyezni. Ebben egészen tavalyig a karja akadályozta, de a jelenlegi szezonnak úgy vágott neki, hogy fizikailag teljesen rendben van. Az idei motor azonban már kifejezetten gyenge, és nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben a Honda visszatér az élmezőnybe. A 30 éves pilótának pedig már nyilvánvalóan nincs olyan sok ideje, hogy újra felérjen a csúcsra.

Rossitól és Lorenzótól a nagy visszatérésig – Marc Márquez és a Honda legszebb pillanatai

„Azon elméletet vettem alapul, amelyet a hegymászó mondott abban a könyvben, amelyet odaadtál nekem, hogy olvassam el – folytatta. – Ha 3 nap alatt meg tudom mászni az Everestet, miért másznám meg 5 nap alatt? Logikus, hogy 3 nap alatt sokkal kockázatosabb megmászni, az ember sokkal jobban kiteszi magát [a veszélynek], és lehet, hogy nem sikerül, de ha nem próbálom meg, soha nem fogom megtudni. Mindig azt mondtad nekem, és én mindig alkalmaztam ezt, hogy »kövesd az ösztöneidet, jellemben és bátorságban senki sem győzhet le téged!«.”

Főnöke mindent megpróbált, de több okból sem tarthatta vissza a sokáig hezitáló Marc Márquezt

Sajtóértesülések szerint Márquez nem viheti magával szűkebb stábját, akikkel már a Moto2-ben is együtt dolgozott. A nyolcszoros világbajnok ugyanakkor bízik benne, hogy a búcsú nem végleges. „Végül pedig itt az ideje, hogy a szív beszéljen, és mint jól tudod, a mi kapcsolatunk nagyon különleges – írta. – Remélem, hogy útjaink újra keresztezik egymást. Élvezzük ezt a 6 ünnepet, ami még hátravan ebben az évben!”

Főnöke mindent megpróbált, de több okból sem tarthatta vissza a sokáig hezitáló Marc Márquezt

0

Marc Márqueznek állítólag teljesen egyedül kell belevágnia új kalandjába a MotoGP-ben, ugyanis sajtóinformációk szerint senkit nem vihet magával új csapatához. A nyolcszoros világbajnok a beszámolók szerint az utolsó pillanatig hezitált, főnöke pedig mindent megpróbált, hogy a Hondánál tartsa őt.

Ahogyan arra most már egy ideje számítani lehetett, Marc Márquez a szezon végén elhagyja a Hondát. A felek ezzel egy 11 éves együttműködésnek vetnek véget, amely sokkal több volt egy egyszerű munkakapcsolatnál, és az első hét évben számos sikert hozott. Ebben az időszakban a spanyol versenyző hat világbajnoki címet szerzett a MotoGP-ben.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

Bár ezt még nem jelentették be, de szinte biztos, hogy Márquez a Gresini Ducatinál folytatja pályafutását. Az Autosport arról számolt be, hogy az olasz istálló többéves szerződést szeretett volna, ám a nyolcszoros világbajnok ragaszkodott ahhoz, hogy csak 2024-re kötelezze el magát. Így pedig teljesen szabadon választhat a következő évre akkor, amikor rengeteg szerződés le fog járni.

Ennek azonban súlyos ára van, legalábbis a brit szakportál szerint. Márquez ugyanis állítólag nem viheti magával a vele szorosan együtt dolgozó gárdáját, amellyel már a Moto2-es korszaka óta, vagyis több mint tíz éve együtt küzd a sikerekért. Ennek oka, hogy a Ducati kifejezetten nem szerette volna megmutatni a motorját olyan embereknek, akik a 2025-ös szezont adott esetben már egy másik gyártónál kezdhetik meg.

Ezzel a videóval búcsúzik Marc Márquez a Hondától

Amennyiben igaz az információ, Márqueznek el kell búcsúznia például vezető mérnökétől, Santi Hernándeztől. Persze innentől kezdve könnyen lehet, hogy ez a búcsú nem végleges, hiszen minden bizonnyal őket is csupán 2024-ig köti szerződés a Hondához. Ez esetben pedig 2025-ben újra egyesülhetnek, és közösen vághatnak bele egy új, adott esetben több évig tartó projektbe.

A beszámoló arra is kitér, hogy Márquez mikor hozta meg a döntést. Korábban voltak olyan híresztelések, hogy a 30 éves versenyző már korábban letette a voksát a távozás mellett, de a brit portál értesülései alapján valójában az utolsó pillanatokig hezitált. Végül minden érintettnek kezdett kellemetlenné válni a helyzet, így abban állapodtak meg, hogy kedden végleges döntés születik.

Rossitól és Lorenzótól a nagy visszatérésig – Marc Márquez és a Honda legszebb pillanatai

Hogy Márquez miért hagyja el a Hondát, azt hosszasan lehetne tárgyalni, de nem ennek a cikknek a témája. Mindenesetre Alberto Puig, a Repsol Honda csapatfőnöke egy olyan terven dolgozott, amelynek révén maradásra bírhatta volna pilótáját. A spanyol szakembernek azonban nagyon meg volt kötve a keze, ugyanis a Honda vezetése az Osztrák Nagydíjig nem adott zöld utat a toborzással kapcsolatos elképzeléseire, ráadásul úgy tudni, hogy jó néhány magas szintű európai mérnök elutasította a japán gyártó ajánlatát. Ezek a tényezők pedig jelentős szerepet játszhattak abban, hogy a Honda elveszítette története legsikeresebb versenyzőjét.

Rossitól és Lorenzótól a nagy visszatérésig – Marc Márquez és a Honda legszebb pillanatai

0

A MotoGP hivatalos honlapja összeszedte Marc Márquez és a Honda legszebb közös pillanatait, miután a felek útjai év végén elválnak. A videóban egyebek mellett felidézik a Valentino Rossival és Jorge Lorenzóval vívott egy-egy nagy csatáját, a tartalékmotorral szerzett pole pozícióját, valamint a súlyos sérülése utáni első futamgyőzelmét.

Mint arról mi is beszámoltunk, Marc Márquez 2023 végén távozik a Hondától. A spanyol versenyző tizenegy éven át versenyzett a japán gyártónál, és az első hét év egy rendkívül különleges sikerkorszakot hozott. Ebben az időszakban hat világbajnoki címet zsebelt be, és számos nagy pillanattal örvendeztette meg munkáltatóját, szurkolóit és persze saját magát.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

Nagyrészt ebből az időszakból idézte fel a legemlékezetesebb momentumokat a MotoGP hivatalos oldala, amely összeállításában megemlékezett Márquez és a Honda legnagyobb sikereiről. A videó elején a 2013-as Valenciai, a 2014-es és 2016-os Japán, a 2017-es Valenciai, a 2018-as Japán, valamint a 2019-es Thai Nagydíj szerepelt. Márquez ezeken a futamokon biztosította be aktuális világbajnoki címeit. Háromszor egyébként a futamot is megnyerte, de a többi alkalommal is a dobogón ünnepelhetett.

Ezzel a videóval búcsúzik Marc Márquez a Hondától

Ezt követően jöttek a már-már legendássá nemesedett győzelmek, csaták, illetve előzések. Utóbbi kategóriában ott van például a máig utolsó Laguna Seca-i MotoGP-futam, amikor Márquez ugyanúgy előzte meg Valentino Rossit, mint ahogyan az olasz pilóta tette azt öt évvel korábban Casey Stonerrel. Bár ez a manőver nem a győzelemért zajlott, utána az is meglett a Honda versenyzőjének, hiszen Stefan Bradlt is sikerült maga mögé utasítania.

Egy évvel később jött az Olasz Nagydíj. Márquez ekkor a végül rekordot jelentő tízig nyúló győzelmi sorozatának közepén járt, ám a rajtja nem sikerült jól, és visszaesett a harmadik helyre. Ezután Andrea Iannonéval kellett megharcolnia a második helyért, majd amikor sikerrel vette az akadályt, üldözőbe vehette az addig vezető Jorge Lorenzót. A két spanyol versenyző körökön keresztül oda-vissza előzgette egymást, a párharcból pedig a Honda versenyzője jött ki győztesen, mindössze 121 ezredes előnnyel.

2015-ben ugyan nem nyert világbajnoki címet, sőt, az a szezon egészen másról marad emlékezetes Márquez számára, azért egy nem mindennapi bravúrt ekkor is végrehajtott. Austinban vezette az időmérő második szakaszát, ám amikor megkezdte volna újabb gyorskörét, motorja megadta magát, mindössze 3 perccel a leintés előtt. A spanyol pilóta természetesen rohant a tartalékmotorért, miközben előbb Cal Crutchlow, majd Lorenzo, utána pedig Andrea Dovizioso vette át a vezetést. Az akkor 22 éves motoros azonban az utolsó próbálkozása során 339 ezreddel megverte olasz ellenfelét, így megszerezte a pole-t.

A 2018-as Thai Nagydíjon szintén az első rajthelyről indult, és meg is tartotta a vezetést. Később viszont Rossi, majd Dovizioso is elment mellette, hogy aztán a kilencszeres világbajnokot mindketten visszaelőzzék. Márquez folyamatosan támadta a Ducati pilótáját, de eleinte hiába ment be mellé, a kanyarkijáratoknál rendre alulmaradt. Utána oda-vissza előzgették egymást, a Honda versenyzője egyszer nagyon agresszív manőverrel zárta be a kaput riválisa előtt, miközben Maverick Viñales és Rossi ott loholtak mögöttük. Az utolsó kanyar előtt Márquez vezetett, ám Dovizioso bevetődött mellé, de túlságosan szélesre ment, így a címvédő 115 ezredet megőrzött előnyéből a célvonalig, míg honfitársa szintén csak 27 századdal maradt el tőle.

Az egy évvel későbbi misanói futamot Márquez csak az ötödik helyről kezdhette meg, a rajt után pedig negyedikként jött el. Ésőbb aztán Franco Morbidellit, majd Viñalest is megelőzte, de a pályafutása első MotoGP-győzelméért küzdő Fabio Quartararót csupán az utolsó körre érte utol. A spanyol versenyző meg is előzte az akkor mindössze 20 éves ellenfelét, aki viszont sikeresen visszatámadott. Márquez persze nem hagyta annyiban, és a 8-as kanyarban ismét átvette a vezetést. Erre a francia pilóta már nem tudott válaszolni, sőt, örülhetett, hogy nem öklelte fel a Hondát.

Az összeállításban időről időre helyet kaptak a Márquezre annyira jellemző hatalmas mentések, ám a 2020-as jerezi futamon nem tudott mit tenni, és súlyos sérülést szenvedett. Az egyetlen siker, amely az ezt követő időszakból került be, az egy évvel későbbi Német Nagydíj volt. A nyolcszoros világbajnok az ötödik rajtpozícióból küzdötte fel magát az élre, és 581 napos szünet után tudott diadalmaskodni.

Ezzel a videóval búcsúzik Marc Márquez a Hondától

0

Marc Márquez egy videóval búcsúzott a Hondától, ahol pályafutása legnagyobb sikereit aratta, és ahonnan 11 év után távozik. A 30 éves versenyző szerint „egyedülálló és megismételhetetlen kapcsolat” jött létre a két fél között.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, immáron hivatalos, hogy Marc Márquez 2023 végén távozik a Hondától. A spanyol pilóta teljes eddigi MotoGP-pályafutásán, azaz 11 éven át volt a japán gyártó pilótája, és persze hat hétvége erejéig még tart az együttműködés. A nyolcszoros világbajnok ennek megfelelően itt aratta legnagyobb sikereit, amelyeket egy videó formájában idézett fel.

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

„Felejthetetlen pillanatokban volt részünk: 6 világbajnoki cím, 5 triplázás, 59 győzelem, 101 dobogó és 64 pole – foglalta össze a legfontosabb adatokat az X-en közzétett videóhoz fűzött megjegyzésében. – Kemény munka, elszántság és kötelék, amelyet az évek során felépítettünk. Nevetés, könnyek, öröm, nehéz pillanatok, de ami a legfontosabb: egy egyedülálló és megismételhetetlen kapcsolat.”

Hivatalos: Marc Márquez távozik a Hondától

0

A Repsol Honda bejelentette, hogy Marc Márquez nem tölti ki 2024-ig szóló szerződését a csapatnál, és közös megegyezéssel távozik a japán gyártótól. A spanyol versenyző 11 év után távozik a japán gyártótól.

Megérkezett a bejelentés, amelyre a MotoGP teljes közössége jó ideje számított: Marc Márquez 2023 végén elhagyja a Hondát. A 30 éves versenyzőnek ugyan 2024 végéig volt szerződése, de ezt közös megegyezéssel felbontják. A szezon hátralévő hat futamhétvégéjét természetesen még közösen teljesítik, és a Honda közleménye hangsúlyozza, hogy mindkét fél mindent bele fog adni.

A folytatást illetően még nem érkezett hivatalos tájékoztatás, de a korábbi hírek alapján a Ducatinál, azon belül is a Gresininél folytatja pályafutását. Olyannyira, hogy az Autosport már tényként közölte mindezt, vagyis szinte biztos, hogy Fabio Di Giannantonio helyére fog érkezni, és 2020 után ismét egy csapatot fognak alkotni öccsével, Álex Márquezzel.

A Ducati vezére kimondta, Marc Márquez eldöntötte, hogy hozzájuk igazol

Az idősebbik Márquez 2013-ban debütált a MotoGP-ben, és rögtön gyári szerződést kapott a Hondától, ahol nem kisebb személyiség motorját kellett átvennie, mint az előző év végén visszavonuló Casey Stoner. Ez olyannyira sikerült, hogy már a már a szezonnyitó katari Nagydíjon dobogóra állhatott, majd az azt követő austini futamot meg is nyerte. A szezon során nagy csatát vívott csapattársával, Dani Pedrosával és főleg Jorge Lorenzóval a világbajnoki címért, amelyet a valenciai szezonzárón be is zsebelt, így ő lett minden idők legfiatalabb királykategóriás világbajnoka.

2014-ben aztán sokkal simábban nyert, és egy brutális rekordot állított fel, hiszen a szezon elején zsinórban tíz futamot nyert meg. 2015-ben csak a harmadik lett Lorenzo és a másik Yamahát hajtó Valentino Rossi mögött, és ez a szezon leginkább az olasz pilótával való konfliktusáról maradt emlékezetes, amely a hírhedt sepangi ütközésben csúcsosodott ki.

Utána viszont ismét visszatért a csúcsra, és négy évig senki nem tudta őt letaszítani onnan. 2016-tól 2019-ig minden világbajnokságot megnyert, és csupán 2017-ben kellett az utolsó futamig izgulnia. Ekkor úgy nézett ki, hogy Márquezt nagyon sokáig nem lehet letaszítani a csúcsról, és mind ő, mind a Honda annyira bízott a másik félben, hogy 2020 elején egészen a jövő év végéig szerződést hosszabbítottak.

Rossit is felülmúlhatta volna, de hőssé válás helyett minden összedőlt – 30 éves Marc Márquez

Azonban az az évi szezonnyitón minden megváltozott, hiszen a nyolcszoros világbajnok súlyos balesetet szenvedett, és eltörte a jobb felkarját. Ennek, illetve az elhamarkodott visszatérési próbálkozásnak következtében a teljes szezont ki kellett hagynia. A 2021-es idény nagy részében ott volt a pályán, és háromszor is nyerni tudott, de a világbajnoki címért nem tudott küzdeni.

Tavaly év közben úgy döntött, hogy az addigi három után egy negyedik műtétet is bevállal, hogy helyreállítsák a rossz szögben hajló karját. A beavatkozás sikeres volt, és a szezon végén visszatérhetett. Voltak pozitív jelek, hiszen Motegiben pole pozíciót szerzett, Phillip Islanden pedig felállhatott a dobogóra. Ennek a szezonnak pedig már úgy vágtak neki, hogy Márquez teljesen rendben volt fizikailag.

Azonban a motorral egyre nagyobb problémák voltak. A Honda már akkor elindult a lejtőn, amikor a spanyol pilóta a csúcson volt, de a gondok mostanra csúcsosodtak ki. A gyengén muzsikáló versenygép miatt pedig az év első felében annyit kockáztatott, hogy a portimãói pole pozíciója mellé több sérülés is összejött neki. Ezzel párhuzamosan egyre hangosabbak voltak azok a hangok, hogy a 2024-ig tartó szerződése ellenére már most elhagyhatja a Hondát. Ősszel pedig egyre valószínűbbé vált ez a forgatókönyv, most pedig már száz százalék, hogy ez fog történni.

Márquez eddigi pályafutása során hat MotoGP-világbajnoki címet szerzett, miközben 59 alkalommal nyert futamot, 101-szer állt dobogón, és rekordot jelentő 64 pole pozíciót gyűjtött. Távozásával minden idők egyik, és sok szempontból a legsikeresebb versenyző és gyártó közötti együttműködése ér véget.

A Yamaha szerződést hosszabbítana veteránjával, aki vitába szállt Quartararo véleményével

0

Cal Crutchlow elárulta, a Yamaha új szerződést ajánlott neki, de ő szeretné, ha változtatnának bizonyos munkafolyamatokon. A japán gyártó tesztpilótája nem ért egyet Fabio Quartararo követelésével.

Cal Crutchlow 2011 és 2020 között volt állandó tagja a MotoGP mezőnyének a Yamahánál, a Ducatinál, majd a Hondánál. Ez idő alatt három futamot nyert az LCR színeiben, legutóbbi győzelme pedig arról is emlékezetes maradt, hogy az idei austini futamig ő volt az utolsó, aki Marc Márquezen kívül diadalmaskodott a Hondával.

A brit pilóta 2021-ben a Yamahához igazolt, ahol tesztpilótaként foglalkoztatták. Az előző két évben összesen kilenc alkalommal állt rajthoz, idén pedig a Japán Nagydíjon indult el először. Emellett persze rengeteget tesztelt, és a japán gyártó a jelek szerint elégedett vele, mivel meghosszabbítanák a jelenlegi megállapodását. Crutchlow azonban változásokat szeretne látni bizonyos munkafolyamatokat illetően.

„Azt akarják, hogy új hároméves szerződést írjak alá – nyilatkozta, majd elárulta, meglehetősen hektikus volt a beosztása. – A sepangi tesztet követően kilenc hét szabadságom volt. Aztán két hét alatt három tesztet teljesítettem, majd tizennégy hét szabadságot kaptam. Utána megint háromszor teszteltem két hét alatt. Meg kell oldanunk, hogy rendszeresebben legyünk motoron, a mérnökök miatt is. Továbbá így lehet fejlődni. Szóval remélhetőleg jobb tervvel állnak elő, én pedig meghozom a döntést.”

Esőkáosz, piros zászló és sikertelen újraindítás után Martín nyert Japánban, Marc Márquez dobogós

A 37 éves versenyző a tizenharmadik helyen ért célba a motegi futamon, miután mind szombaton, mind vasárnap kapott egy-egy hosszú körös büntetést. Mivel szabadkártyás szereplésének elsődleges célja az információszerzés volt, számára nem ideális alkatrészekkel versenyzett, például az általa jónak célt burkolatnál nagyobbal ment. „Az eredmény nem számított, adatokat kellett gyűjtenünk – fogalmazott. – Ekkora leszorítóerővel azonban bonyolult vezetni a motort, amely nagyon nehéz. Valószínűleg most jobban gyorsultam, de mindenhol máshol időt veszítettem.”

A Yamaha legfőbb gondja most már hosszú ideje a kigyorsítás, illetve a végsebesség, hiszen ezen a fronton jelentősen elmaradnak a riválisoktól. Fabio Quartararo, a Yamaha világbajnoka szerint a erősebb motorblokkra van szükség, ám a Crutchlow ebben nem ért egyet vele. A veterán pilóta ugyanis úgy véli, hogy a könnyebb kezelhetőséget kellene megcélozniuk.

„Nem nagyobb erőre van szükségünk, hanem egy könnyebben kezelhető motorblokkra – jelentette ki. – Mondjuk azt, hogy minden motor háromszáz lóerős. Bármelyik kanyarról kijelenthető, hogy a kijáratnál nem háromszáz, hanem kétszáz lóerőt használunk. Ha nagyobb teljesítményt akarunk, feljebb tudjuk tekerni, de akkor nem olyan a kanyarkijárat. Nincs szükségünk nagyobb teljesítményre, higgyenek nekem! Tudom, hogy mit csinál a többi gyártó, hogy hány newtonméter [nyomatékot] használnak a kanyar kijáratánál. Mi sokkal többet használunk, és a motorblokk nem könnyen kezelhető. Szóval ebbe az irányba kell elmennünk. Ha ez megtörténik, olyan lesz, mint a ’19-es motor, látni fogjuk a gyorsulás [növekedését]. Az egyenes végén gyorsabb lesz, mivel sokkal gyorsabban jön ki a kanyarból. Most csak kipörög. Már tavaly is teszteltem ezt a motort, és azt mondtam, hogy a motorblokk gondot fog okozni, most pedig itt a gond. Rendben, az elektronikával meg lehet oldani, de ez esetben, ha kipörög a kerék, akkor használjuk a kipörgésgátlót, így lassabbak leszünk. Úgy gondolom, hogy jelenleg elegendő a csúcsteljesítményünk. Biztosan lehetne kicsit több is, de szerintem van elég. Az a baj, hogy nem jól jövünk ki a kanyarból.”

Nem sikerült a visszatérés, de Rins ennek ellenére is boldog

0

Álex Rins elárulta, nem volt nehéz meghozni a döntést, miszerint a pénteki nap után visszalép a Japán Nagydíj hétvégéjének további részétől. Az LCR Honda versenyzője a meghiúsult visszatérési kísérlet ellenére is boldog.

A Japán Nagydíj hétvégéje előtt váratlanul érkezett a hír, hogy Álex Rins több mint három és fél hónap kihagyás után visszatér a mezőnybe. A spanyol pilóta még az Olasz Nagydíj sprintfutamán szenvedett síp- és szárkapocscsonttörést. Az orvosi csapattal együtt úgy döntöttek, hogy Motegiben ismét motorra ült, de mind ő, mind a csapat óvatosan fogalmazott a várakozásokat illetően.

Ez utóbbi pedig jó döntésnek bizonyult, ugyanis hamar kiderült, hogy Rins még nem bír ki egy teljes hétvégét egy ilyen motoron. Főleg az edzésen volt szembetűnő, hogy mekkora a hátránya még a mezőny végéhez képest is, és ami ennél is vészjóslóbb, hogy kifejezetten kevés kört tett meg. Nem sokkal a leintés után érkezett is a közlemény, hogy a 27 éves motoros számára ennyi volt a hétvége.

„Könnyű döntés volt, mert amikor felszálltunk a repülőre, hogy idejöjjünk, már tudtam, hogy ha nagy fájdalmat érzek, leállok – nyilatkozta. – Erről beszéltem az orvosokkal. Az első szabadedzésen jól éreztem magam. Miután három hónapon át nem voltam MotoGP-motoron, kicsit más volt. A testem azonban jól reagált, így nem volt annyira fájdalmas. Azonban körről körre erősödött a fájdalom a lábamban.”

Ennyi volt, Rins nem folytatja a japán hétvégét

Rinsnek tehát minimum a másfél hét múlva esedékes Indonéz Nagydíjig várnia kell, hogy végigcsinálhasson egy futamhétvégét. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes számára azonban ez így is nagy előrelépés, hiszen nemrég a Honda Superbike-motorján, a CBR1000-esen próbálkozott egy aragóniai teszten, mindhiába. A spanyol versenyző leszögezte, hogy a történtek ellenére is boldog.

„Örülök, mert jól sikerült a testem és a motor tesztje – fogalmazott. – Szóval folytatjuk a felépülést. Nagy újdonság volt a rengeteg otthoni nap után visszaülni egy MotoGP-motorra. Ennek örülök. Most további két hetünk van a felépülésre, meglátjuk, hogyan fog menni. Remélem, kicsit javulni fogok. Két hetünk van arra, hogy továbbra is ugyanazt [az utat] kövessük a felépülést illetően.”

Rinsnek ugyanakkor nincs sok ideje, legalábbis ami a Hondával való szereplést illeti. Nyáron ugyanis bejelentették, hogy nem tölti ki a 2024-ig szóló szerződését, és jövőre a Yamahánál folytatja, helyére pedig Johann Zarco érkezik. Ennek következtében legfeljebb már csak hat hétvége maradt számára, hogy szépen búcsúzhasson jelenlegi munkaadójától.