back to top
2025. augusztus 22. 03:47
Kezdőlap Blog Oldal 472

Így kerülnek kiosztásra a rajthelyek, ha valamelyik edzés a hétvége során elmarad

0

A FIM szerdán pontosítást tett közzé a MotoGP új formátumáról. Ez azzal az esettel foglalkozik, hogy mi történik akkor, ha a pénteki második szabadedzés valamilyen oknál fogva elmarad.

A silverstone-i GP óta csak a péntek délutáni második MotoGP-edzés dönt arról, hogy melyik tíz versenyző jut be közvetlenül a kvalifikáció második szakaszába. Korábban az első és a második pénteki edzés is erre a célra szolgált.

A FIM most pontosítást adott ki arról, hogy mi történik, ha a péntek délutáni második edzés előre nem látható okokból elmarad. Ebben az esetben a szombat délelőtti szabadedzést fogják felhasználni, amely aztán dönt a Q1-be és a Q2-be való bejutásról.

Ha ez is elmarad, akkor a péntek délelőtti első szabadedzés eredményei alapján osztják ki a kvalifikációs helyeket. Abban az esetben, ha mindhárom edzés elmarad, a versenyirányítás a helyszínen dönt.

Így várják a KTM versenyzői csapatuk hazai futamát

0

A hétvégi Osztrák Nagydíj a Pierer Mobility Group számára az év csúcspontja. A Red Bull KTM csapat mellett a GASGAS gyári csapata is a ezekben a színekben versenyez ebben a szezonban, mindketten azonos KTM RC16-os gépekkel. A KTM központja mindössze néhány kilométerre található a pályától.

Augusto Fernández sokakat meglepett a MotoGP-ben az újonc szezonjában eddig elért fejlődésével. Legutóbb Silverstone-ban a legjobb kvalifikációs eredményét futotta, és a verseny vasárnapján kilencedik egymást követő alkalommal szerzett pontot, a 11. helyen végzett. Emellett először sikerült pontszerző helyen végeznie egy sprintfutamon is.

„Ausztria nagyon fontos verseny a Pierer Mobility Group számára, ezért szeretnék ott jól szerepelni. Silverstone-ban sokat javultunk. Minden edzésen jól teljesítettünk, különösen a kvalifikáción, aztán két jó futamot zártunk. Folyamatosan fejlődünk, egyre magabiztosabb vagyok a motoron. Úgyhogy azzal a vággyal utazom Spielbergbe, hogy egy újabb erős hétvégét tudjunk teljesíteni a csapattal.”

Vége a titkolózásnak? Beirer számára hatalmas bók, hogy hírbe hozták Marc Márquezzel

Tavaly Fernández még a Moto2-es világbajnokságban versenyzett. Az első sorból indult, és a futamon az ötödik helyen ért célba. A Red Bull Ring egy olyan pálya, ahol jól érzi magát.

Silverstone-ban csapattársa, Pol Espargaró már a futam feléhez érkezve fizikailag és mentálisan is elfáradt. A spanyol az idei szezon első nagydíja óta eltelt két hetet a regenerálódásra, valamint a csapata hazai versenyére való felkészülésre használta fel.

„A Red Bull Ring különleges pálya számomra és a csapat számára” ─ mondta Pol Espargaró.

„Nagyon szeretem ezt a helyszínt, és a múltban is gyors voltam itt. Természetesen most más a helyzetem, és máshogy kell megközelítenem a futamot. Először is azon kell dolgoznom, hogy újra jól érezzem magam, mind mentálisan, mind fizikailag. Az elmúlt napokban sokat edzettem, remélem, most már könnyebb dolgom lesz.”

Bagnaia: Az osztrák pálya fekszik a motorunknak

0

A tavalyi győztes Pecco Bagnaia világbajnoki éllovasként utazik Spielbergbe, és az Osztrák Nagydíj favoritjának számít. Csapattársa, Enea Bastianini eközben abban reménykedik, hogy vissza tud szokni végre a Ducati nyergébe.

A MotoGP eddigi kilenc futamán Francesco Bagnaia nem hagyott kétséget afelől, hogy ő az idei bajnoki címért folytatott küzdelemben a legnagyobb esélyes. Az olasz 214 ponttal vezeti az összesített tabellát, 41 ponttal megelőzve a világbajnoki második helyezett Jorge Martínt.

Bagnaia ebben a szezonban már négy győzelmet aratott Portimãóban, Jerezben, Mugellóban és Assenben, valamint három sprintgyőzelmet és két további dobogós helyezést ért el, köztük legutóbb Silverstone-ban egy második helyet.

A 26 éves világbajnok tavaly egy Fabio Quartararo elleni párharcban győzött, ezért úgy véli, idén is jó esélyei vannak.

A semmiből jött Bagnaia hihetetlen teljesítménye, és fel volt készülve Espargaró támadására

„Örülök, hogy visszatérhetek Ausztriába, mert nagyon szeretem a pályát, és tavaly szép győzelmet ünnepelhettem ott. A pálya fekszik a motorunknak. Ismét sok versenyző lesz, akiknek esélyük lesz egy jó eredményért harcolni. A célunk tehát az, hogy következetesek legyünk és a legjobbunkat nyújtsuk.”

Eközben csapattársa, Enea Bastianini számára a hosszú sérülésszünet után más területekre helyeződik a hangsúly.

„Silverstone-ban tudtam először fizikai korlátok nélkül motorozni. Sajnos a hétvége nem úgy alakult, ahogy reméltem. Jelenleg nem érzem túl jól magam a motoron, szóval a cél az, hogy ezen változtassunk és visszanyerjem végre az önbizalmam.”

Quartararo: A múltbeli sikerek a MotoGP-ben nem jelentenek garanciát

0

Bár a spielbergi Red Bull Ring nem tartozik a Yamaha kedvenc pályái közé, Fabio Quartararo jó emlékeket őriz a stájer pályáról. A francia ezért Ausztriában szeretne visszatérni a csúcsra.

Tavaly Fabio Quartararo 248 világbajnoki ponttal a második helyet ünnepelhette az összesítésben. A 2023-as szezonban azonban a francia kilenc verseny után mindössze 65 ponttal a 11. helyen áll a világbajnokságban. Egy harmadik hely Austinban és szintén egy harmadik hely az asseni sprintversenyen voltak eddigi sikerei a Yamaha gyári versenyzőjének.

Legutóbb Silverstone-ban Quartararo az utolsó helyről indult, és a nagydíjon is csak a 15. helyre tudott feljönni.

Quartararo arra számít, hogy emberére akad Álex Rins személyében jövőre

„Nehéz hétvége volt, de legalább viszonylag jól éreztem magam a vasárnapi versenyen. Azóta arra használtam ki az időt, hogy élvezzem a napsütést. Így most már készen állok a következő versenyhétvégére.”

A 24 éves versenyzőnek jó emlékei vannak a Red Bull Ringről. 2019-ben harmadik lett ott, tavaly pedig a második helyet szerezte meg 0,492 másodperccel a futamgyőztes Pecco Bagnaia mögött. A Red Bull Ring a kemény féktávok és a stop-and-go jelleg miatt nem tartozik a Yamaha kedvenc pályái közé. Ennek ellenére Quartararo így nyilatkozott:

„A 2022-es évről jó emlékeink vannak, de természetesen a múltbeli sikerek a MotoGP-ben nem jelentenek garanciát. Mindent megteszünk, és meglátjuk, hogy vissza tudjuk-e küzdeni magunkat az élmezőnybe.”

Kudarcai ellenére Marc Márquez izgatottan várja az osztrák hétvégét

0

Miután a vasárnapi silverstone-i futamon ismét bukott, Marc Márquez óvatosan tekint az Osztrák GP-re. A Repsol Honda sztárját csak a fizikai állapota bátorítja.

Marc Márquez 2014-ben elérte azt a bravúrt, hogy az első tíz világbajnoki futamot megnyerte, megalapozva ezzel második MotoGP-címét. A jelenlegi szezonban azonban a rekordvilágbajnok szomorú statisztikát tart. A spanyol a kilenc vasárnapi futamból ötön sérülés miatt nem is vett részt, a maradék négy fordulóban pedig bukott. Ez azt jelenti, hogy Márquez még egyetlen főfutamon sem szerzett pontot. A világbajnokság 19. helyén álló versenyző mind a 15 bajnoki pontját MotoGP-sprinteken szerezte.

Vége a titkolózásnak? Beirer számára hatalmas bók, hogy hírbe hozták Marc Márquezzel

„Kihasználtam a rövid szünetet arra, hogy tovább dolgozzak a kondíciómon. Ez napról napra egy kicsit jobb lesz. Szóval izgatottan várom, hogy lássam, mi lehetséges Ausztriában.”

A 30 éves versenyző korábban már háromszor végzett második helyen Ausztriában, de idén nem akar ilyen eredményekre gondolni: „Az időjárás vegyes lehet. Ezért folytatjuk az állandó munkamódszerünket, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a hétvégéből. Tudjuk, hogy ez egy újabb sűrű program lesz, keményen dolgozunk, hogy előrelépjünk.”

Aegerter mégis lehet opció Razgatlıoğlu helyére?

0

Dominique Aegerter és a Yamaha már július végén megállapodott a Superbike-világbajnokságra vonatkozó szerződésének meghosszabbításáról a 2024-es szezon végéig. A hivatalos megerősítés azonban nemrég érkezett meg.

Már egy ideje borítékolva volt, hogy Dominique Aegerter és a Yamaha együtt folytatja. Ugyanis a Yamaha menedzsere, Andrea Dosoli már májusban elmondta a SPEEDWEEK.com-nak, hogy a svájci versenyző minden valószínűség szerint marad a japán alakulatnál.

A GRT csapatfőnök, Mirko Giansanti augusztus 7-ei hirtelen halála miatt Aegerter szerződéshosszabbításának bejelentése néhány nappal későbbre tolódott.

Ezt most megerősítették: A Yamaha legalább 2024 végéig folytatja Aegerterrel. Valószínűleg a következő szezonban is a Giansanti Racing Team versenyzője lesz. A Yamaha azonban a jelenlegi kilencedik helyezettet is átigazolhatja a gyári csapathoz, ha nem sikerül majdnem egyenértékű utódot találni a BMW-hez átigazolt Toprak Razgatlıoğlu helyére.

„Öröm volt látni, hogy a kétszeres Supersport-világbajnokunk, Dominique milyen gyorsan alkalmazkodott a Superbike-világbajnoksághoz” ─ mondta Dosoli.

„Mindannyiunkat lenyűgözött az első futamtól kezdve, amikor fenomenális teljesítményt nyújtott a kvalifikáción, és biztosította az első sorból való indulást Phillip Islanden. Azóta komoly előrelépést tett, minden hétvégén javított.”

„Boldog és büszke vagyok, hogy hosszabbítottam a Yamahával” ─ tette hozzá Aegerter. „Két világbajnoki címet nyertem a Yamahával a Supersportban, most az a célom, hogy javítsak az eredményeken és még versenyképesebb legyek a Superbike-ban. A szezonom újoncként elég jól indult. Még nem álltam dobogóra, de még van néhány futam hátra. Volt néhány nagyszerű csatám, amikből sokat tanultam. Szeretnék rendszeresen az élmezőnyben lenni, erre koncentrálok a következő szezonban.”

Lin Jarvis egyenrangú szabályokat szeretne, és új gyártók belépését a MotoGP-be

0

A Yamaha versenyfőnöke, Lin Jarvis kommentálta elmagyarázta, hogy a jelenlegi szabálykönyvet hogyan kellene átalakítani ahhoz, hogy új gyártókat vonzzon a királykategóriába.

Francesco Bagnaia, Jorge Martín, Marco Bezzecchi és Johann Zarco révén jelenleg négy Ducati-pilóta van a világbajnokság első öt helyezettje között. Míg a Ducati nyolc motorral indul, addig az Aprilia, a KTM és a Honda csak néggyel, a Yamaha pedig mindössze két versenyzővel, a Fabio Quartararo és Franco Morbidelli személyében.

Az Aprilia vezérigazgatója, Massimo Rivola ezért úgy gondolja, hogy a Ducati nyolc motorja túl sok, hiszen a kevés tesztnap miatt nagy előnyben vannak. A Yamaha versenyigazgatója, Lin Jarvis ezzel szemben differenciáltabban látja a helyzetet.

„Tiszteletben tartom Massimo véleményét. Nem akarunk kifogásokat keresni arra, hogy miért nem vagyunk versenyképesek. Ezek a szabályok.”

„A Ducati nagyon jól olvasott a szabálykönyv sorai között, de nyolc tényleg túl sok. Hat is elég lenne. A mai szabályokkal és a sprintekkel túl sok adatuk van. A modern számítógépeknek és az értékelési lehetőségeknek köszönhetően túl nagy az előnyük ennek következtében. Még Carmelo Ezpeleta is inkább négy motort szeretne minden gyártótól a rajtrácson látni.”

Túl sok a Ducati ─ az Aprilia versenyfőnöke intézkedéseket követel az ügyben

„Sajnos a Suzuki kiszállt. Ez mindenkit váratlanul ért, de ez történik a nagy cégekkel.”

Ahhoz, hogy a jövőben más gyártók is belevághassanak a MotoGP-be, a brit szerint szükség lenne a technikai szabályok átdolgozására, de ezeket egyelőre 2026-ig befagyasztották: „A 2026-os új szabályokra koncentrálunk, de előtte még 2024-re és 2025-re is kell tekintenünk. A szabályoknak mindenki számára egyformának kell lenniük, és garantálniuk kell a szoros versenyeket, túlzó költségek nélkül. Úgy kell kialakítani őket, hogy más gyártókat is motiváljanak a MotoGP-be való belépésre.”

Mely gyártók jöhetnek szóba? „A BMW már évek óta beszél erről, de nem áll szándékukban tényleg beszállni. A KTM jó példa erre, mivel ők úgy találták, hogy ez a sport a legjobb módja annak, hogy belépjenek a globális piacra. Talán a Triumph még szóba jöhetne, de előbb itt kell tartanunk a jelenlegi gyártókat.”

Rins bevallotta, a kórházi ágyon hozta meg karrierje talán legmeghatározóbb döntését

0

Álex Rins keményen dolgozik, hogy felépüljön az Olasz Nagydíjon elszenvedett sérüléséből, és most már a rövid távú jövőjéről kezd gondolkodni.

A spanyol versenyző Yamahához való átigazolásának híre a Brit Nagydíj előtt röppent fel, de úgy tudni, hogy a szerződést júniusban véglegesítették. Álex Rins ezt a Motorsport.com legutóbbi podcastjában ismerte el, ahol elmondta, hogy nehéz volt meghozni a döntést:

„A madridi kórházban, a lábammal a levegőben döntöttem így. Az igazság az, hogy bonyolult volt, sok kétség merült fel, nem vagyok az a fajta, aki drasztikus változtatásokat hajt végre anélkül, hogy gondolkodna rajta.”

Az LCR Honda versenyzője mindent részletesen átrágott, de az a tény, hogy újra gyári versenyző lehet, eloszlatta a kétségeit: „Egy ilyen súlyos sérüléssel, az a tény, hogy ennyire kiálltak mellettem, megbecsülendő. Lehet, hogy egy másik csapatnál nem ez lett volna a forgatókönyv.”

Quartararo arra számít, hogy emberére akad Álex Rins személyében jövőre

A versenyzéshez való visszatérését illetően a spanyol jelezte, hogy számos prioritása van, és ezek között szerepel, hogy a lehető legjobban zárjon a Hondával.

Rins bevallotta, hogy még nem beszélt leendő csapattársával, akit csodál, és akire referenciaként tekint majd karrierje új szakaszában ugyanazzal a konfigurációval, amit már a Suzukinál is használt: „Még nem beszéltem Fabióval, de tartottuk a kapcsolatot, egy utcányira lakik tőlem Andorrában, és jóban vagyunk. Alig várom, hogy együtt dolgozhassunk, ő egy nagyon gyors versenyző. Még nem tudom, hogyan dolgozik, vagy hogyan tesztel, de a Yamahát ő hozta működésbe.”

„Elvileg az egész csapatot megörökölöm, amely most Morbidellivel dolgozik. Nem ismerek senki. Még sok futam áll előttem a Hondával, és az LCR-rel közös projektnek el kell jutnia Valenciáig, mindent beleadok, hogy a végéig a lehető legmagasabb szinten versenyezzek.”

David Alonso szinte lekopírozta Marc Márquez 11 évvel ezelőtti bravúrját

0

David Alonso a rajtrács végéről szerezte meg a Moto3-asok győzelmét Silverstone-ban, és elismerően nyilatkozott hőséről, Marc Márquezről.

Marc Márquez a lenyűgöző felzárkózások szinonimája, tekintve, hogy 11 évvel ezelőtt a 33. helyről rajtolva nyert futamot Valenciában. A 17 éves csodagyerek David Alonso hasonló bravúrt hajtott végre a brit hétvégén, aki példaképének nevezte a spanyol klasszist.

„Márquez a példaképem, ahogyan Stoner is.”

A Repsol Honda sztárja így nyilatkozott a tinédzserről az AS-nek: „David Alonso egy tehetség. Imádom, ahogy az Aspar csapat dolgozik, de különösen Nico Terol. Barátok vagyunk, és szeretem a munkamódszerét.”

A 25. helyről indulva ünnepelhetett győzelmet David Alonso egy óriási csatákkal tarkított futamon

Alonso a 25. helyről indult: „Hihetetlen. Az, hogy az első győzelmem ilyen körülmények között arattam, meg fog maradni az emlékezetemben. Szombaton nem álltam túl jól, de vasárnapra minden összejött. A múltban is volt már ilyen, és úgy voltam vele, ha megvan a lehetőségem, élek vele. Amikor az utolsó kanyarokat vettem be, már tudtam, hogy sikerülni fog. Egyértelmű volt számomra, hogy a rajtnak kell a legjobbnak lennie, és mindenekelőtt az első kanyaroknak, ahol könnyebb előzni. Az első körben úgy számoltam tegnap, hogy úgy 16. lehetek, a második körben pedig a pontszerző helyeken, de azt mondták, hogy az első körben a pontszerző helyen voltam.”

„Jó versenyt akartam teljesíteni és a maximumot nyújtani. Nagyon koncentráltam. Amikor megláttam a táblát, még öt kör volt hátra, de ahogy láttam, hogy van esélyem, kitaláltam egy stratégiát, hogy nyerhessek.”

A Gaviota GASGAS Aspar Team versenyzője elmagyarázta, milyen tanácsot kapott Nico Teroltól.

„Alapvetően kockáztass, amennyit csak tudsz!”

Nakagami biztos benne, hogy a HRC bármilyen kilátástalan helyzetben is legyen, nem fogja feladni

0

Mivel Álex Rins a májusi, mugellói lábtöréses balesete óta nincs jelen a mezőnyben, csapattársa, Takaaki Nakagami mindenki mással egy időben értesült arról, hogy a spanyol 2024-ben a gyári Yamaha csapathoz igazol.

„Nem kaptam semmilyen előzetes hírt. Sok évet töltött a Suzukinál, és most ismét kék színeket képvisel majd. Szerintem egyértelműen ez a kedvenc színe” ─ viccelődött a japán.

Bár Rins még csak öt fordulót teljesített az LCR-nél, a Honda eddigi szezonjának kiemelkedő pillanatát szolgáltatta a COTA-n aratott győzelmével. Ez volt egyben az LCR első győzelme 2018 óta.

„Rins kivételes tehetséggel rendelkezik. Sajnos volt egy sérülése, de megnyerte a versenyt Austinban. Határozottan elképesztő munkát végzett eddig a szezonban, eltekintve a sérülésétől.”

„Alkut” ajánlott a Hondának az üléséért küzdő Nakagami

„Természetesen nem a legjobb érzés [nekem], hogy a csapattársam úgy döntött, elhagyja a Hondát, de ilyen az élet, ő már döntött. Csak annyit tudok mondani, hogy jó felépülést kívánok neki, és remélem, hogy minél hamarabb újra versenyezhet.”

Egyelőre nem tudni, hogy Rins, aki továbbra is a világbajnokság legmagasabban jegyzett Honda-pilótája (14.), mikor lesz alkalmas arra, hogy újra csatlakozzon Nakagamihoz, és csapattársként folytassák a magányos LCR-szezonjukat.

Mindeközben Rins döntése biztosan nem árt Nakagami esélyeinek a Hondánál.

„Boldog vagyok, de a helyzet nem a legjobb. Küszködünk mindannyian a Hondánál. Én csak próbálom a munkámat végezni a csapatomnál. A HRC nem fogja feladni. Ha véletlen mégis, akkor el kell gondolkodnom a jövőmön, de azt mondhatom, hogy nagyon-nagyon keményen dolgoznak.”