back to top
2025. augusztus 03. 11:50
Kezdőlap Blog Oldal 524

Mindenki Bagnaia Ducatijáért van oda ─ még a MotoGP-legenda is

0

A MotoGP rajtrácsának legvonzóbb motorja idén kétségtelenül Francesco Bagnaia Ducatija. A korábbi 500-as világbajnok, Kevin Schwantz is így gondolja, és megjegyezte, hogy szívesen kipróbálná azt.

Az olasz Francesco Bagnaia tavaly 15 sikertelen év után világbajnoki címet szerzett a Ducatinak. Az idei szezon eddigi futamain megmutatta is, hogy nagyon versenyképes, megnyerte mindkét futamot Portugáliában és az austini sprintversenyt is. Ugyan becsúsztak nullázások, de hosszú még a szezon, jegyezte meg korábban Gigi Dall’Igna, a Ducati első embere.

Dall’Igna: Nem szabad hagynunk, hogy ez az eset megtörjön minket

Kevin Schwantz a GPOne kérdésére, hogy kipróbálna-e egy jelenlegi MotoGP-gépet, bevallotta, hogy nagyon szívesen felülne a címvédő motorjára. A texasi hétvégén az 1993-as 500 köbcentis világbajnok az Aprilia munkáját is nagyon dicsérte.

„Szívesen kipróbálnám Pecco Ducatiját. Természetesen a gyártónak nyolc motorja van a rajtrácson, rengeteg adatuk van, amivel dolgozhatnak, és nekik van a legjobb versenygépük. Az Aprilia is kiváló munkát végzett, és most négy motorral még erősebbek lehetnek. Az első versenyen tényleg azt gondoltam, hogy az RS-GP dominálhat majd.”

A Dorna nem akárhonnan csábította el új vezetőjét

0

A Dorna Sports új kereskedelmi igazgató után nézett. Daniel Rossomondo nyerte el a pozíciót, aki nem akárhonnan érkezett, hogy új színt hozzon a motorversenyzés világába.

Dan Rossomondo az NBA (az amerikai Nemzeti Kosárlabda Szövetség) világából érkezett a Dorna Sports kötelékébe. A szakember a médiajogokkal, a globális kereskedelmi partnerségekkel és a digitális üzletággal foglalkozó csapatokat vezeti, amellyel a MotoGP profiljának, közönségének és bevételeinek folyamatos nemzetközi növekedését hivatott elősegíteni.

Az újdonsült vezető nagyon örül az új lehetőségnek, amit el is mondott kinevezése után: „A MotoGP valóban egy olyan globális sport, amely a technológiai innovációt ötvözi a versenyzők képességeivel, atletikusságával és ügyességével. Ők a show hősei, akik látványossá teszik a sportágat. A MotoGP jelenleg jó helyzetben van ahhoz, hogy megtartsa jelenlegi rajongói bázisát, ugyanakkor új közönséget is vonzzon. A versenyzés pörgős, a pilóták, a paddockban dolgozó emberek és a sportág több millió rajongójának szenvedélye pedig valami egészen különleges.  Amikor találkoztam Carmelóval, Enriquével és Carlos-szal, a sportról és az üzletről alkotott nézeteink megegyeztek. Nagyon izgatottan várom, hogy belevágjak ebbe a szerepbe. Az elmúlt 17 évet az NBA-ben töltöttem, ezért ez egy nagy lépés számomra. Szóval nagyon izgatott vagyok.”

A marketingszakember úgy látja, hogy segíthet a sportág további ismertségének növelésében. „A MotoGP-vel kapcsolatos kutatásaim elkápráztattak. A fő szerepemet abban látom, hogy a sportág szócsöve legyek a globális üzleti világban. Hogyan kommunikálhatom az embereknek, hogy milyen nagyszerű a MotoGP? A versenyzőink rendkívüli sportolók, nagyon különleges képességekkel. El kell mondanunk a világnak, hogy ők mennyire kiemelkedőek. Emellett büszkének kell lennünk a technológiára, amely hatékonyabbá, gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a motorokat. A Dorna 18 különböző ország rajongóihoz vitte el a sportot, és megmutatta a szurkolóknak, hogy mit is jelent ez. Ettől olyan látványos ez a show.”

Rossomondo azt is tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy a királykategória küzdelmei még népszerűbbek legyenek. „Amikor néztem a MotoGP-t, egy dolog tűnt fel nekem, mégpedig az, hogy többet kell mutatnunk. Annyira büszkék vagyunk a sportra, és ezt még jobban sugároznunk kell. Meg kell mutatnunk, hogy ez a legjobb show a világon, és éreztetnünk kell a rajongókkal, hogy ők is részesei ennek. Csak így fogjuk elérni az embereket szerte a világon.”

A szakember beszélt a MotoGP és F1 közötti kapcsolatról is.  „Azt gondolom az F1 egy hihetetlen érték, termék. Tényleg az. Szerintem mi is lehetünk olyan jók, mint ők, ha nem jobbak. És szerintem közben mások is lehetünk. Ellopunk tőlük néhány elképzelést. Nem félünk ellopni a jó ötleteket, de lesznek saját jó ötleteink, és remélhetőleg ők is lopnak majd tőlünk.”

Valentino Rossi szerint egy dolog nagyot változott a MotoGP-ben

0

Valentino Rossi visszavonulásával több dolog megváltozott a MotoGP-ben. Hogy ez a jó vagy a rossz irány, azt mindenkinek magában kell eldöntenie. Az olasz legenda szerint egy dolog nagyon más lett.

Valentino Rossi 2021 végén elbúcsúzott versenyzőként a MotoGP világától. Az olasz legenda azóta is nagyon népszerű a motorsportban. Jelenleg Monzában versenyez négy keréken, élvezve rajongói szeretetét. A MotoGP-legenda az olasz média képviselőinek adott interjújában többek között arról is beszélt, hogy véleménye szerint mi változott, amióta visszavonult a királykategória küzdelmeitől.

„A MotoGP-ben jelenleg sok erős versenyző van. Bagnaia húzóemberré válhat. Utánam a motorversenyzés visszatért ahhoz, ami előttem is volt, a rajongók sportjává. Nekem valahogy sikerült elérnem a nagymamákat és a kisgyerekeket. Őszintén szólva nem tudom, miért, talán az eredményeim és a karakterem kombinációja miatt. A 90-es években a sportolókra legendaként tekintettek, Maradonára vagy Sennára gondolok, a kultúra mára megváltozott. Ki a mai Senna? Talán Hamilton, de ő sem túl fiatal már”mondta el Rossi.

Az olasz pilóta tudja, hogy mindezekhez a média is hozzájárult, bár fénykorában még nem volt ennyi közösségi platform. „Most minden, amit mondasz, 300 helyen jelenik meg, és két hétig viseled a következményeket. Adsz egy félórás interjút, aztán címlap lesz, amire kattintani lehet, ez bosszantó. Mi történik? A sportolók között van egy politikailag korrekt hamis hozzáállás, mindannyian barátok, megölelik egymást… Jó dolog ez? Nekem jobban tetszett, amikor azt mondtuk, amit gondolunk. Emberi dolog, hogy neheztelsz azokra, akik ugyanazt csinálják, mint te, vagy jobban, mint te, mindegy, hogy orvos vagy, pizzafutár vagy pilóta vagy.  Ennek elrejtése mindent hamisabbá tesz.”

Végül testvére, Luca Marini teljesítményéről kérdezték a kilencszeres világbajnokot. „Nagyon örülök, szüksége volt erre az eredményre” – válaszolta Rossi. „Nagyon gyors volt. Amikor folyamatosan balul sülnek el a dolgok, az ember elkezd kételkedni. De most már készen áll arra, hogy mindig versenyképes legyen.”

Luca Marininek meg kell küzdenie pályafutásában azzal, hogy Valentino Rossi „kistesójaként” tartják számon, ami egyrészt lökést adhat, másrészt terhet is ró rá. A MotoGP-legenda tisztában van ezzel, de Marini is tudta, mit vállal, amikor a motorversenyzés mellett döntött. „Ez egy kicsit nyomasztja, de ezt tudta, amikor a motorversenyzés mellett tette le a voksát, és a döntése meglepett.  Az, hogy nem Rossinak hívják, valamelyest egyszerűbbé teszi számára és a természetünk teljesen más. Neki is van saját személyisége” – zárta szavait Rossi.

Büntetése sem akadályozta a regnáló bajnokot az újabb futamgyőzelem megszerzésében

0

A Superbike-világbajnokság asseni nyitófutamán Álvaro Bautistát három rajthelyes büntetése sem akadályozta meg abban, hogy ismét lehengerlő futamgyőzelmet arasson vetélytársai előtt.

Superpole

Az első próbálkozás után Jonathan Rea fél másodperccel jobb időt ért el, mint a hétvége addigi legjobbja. Alex Lowes azonban még csapattársánál is jobban teljesített, amivel az élre állt. Álvaro Bautista egy szolid hetedik hellyel kezdte az edzést, ám második gyors körén már a harmadik pozícióba ért oda. Az első etapot Rea, Lowes, Bautista, Locatelli, Aegerter, Razgatlıoğlu sorrendben zárták a versenyzők.

Hét perccel az edzés vége előtt Rea elsőként gurult az aszfalcsíkra a második etapra. Egyedül vágott neki gyors körének, az ellenfelektől eltérő stratégiát választva. Az északír versenyző tovább tudta faragni idejét. 4 és fél perccel a leintés előtt a többi versenyző is a pályára gurult, miközben Rea visszatért a boxba, mielőtt nekiiramodott harmadik etapjának. Eközben Álvaro Bautista és Axel Bassani bosszantotta fel Loris Bazt valamint Garrett Gerloffot. Mindkét versenyző rendkívül lassan haladt az ideális íven, amiért később mindketten 3 rajthelyes büntetést kaptak.

Hiába érte el a legjobb időt a Superpole-on, Bautista csupán a negyedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását a futamon. Rea így megörökölte az első helyet, őt követte török riválisa, Toprak Razgatlıoğlu, aki mellett Alex Lowes várhatta az első verseny startját. A következő két rajtsorba Bautista (a büntetés utáni pozíciója), Redding, Locatelli, Aegerter, Petrucci és Lecuona kvalifikálta magát.

A Superpole végeredménye:
1 A. BAUTISTA Aruba.It Racing Ducati 1’33.542  
2 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’33.569 0.027
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’33.661 0.119
4 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 1’33.741 0.199
5 S. REDDING ROKiT BMW Motorrad BMW 1’33.754 0.212
6 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’33.799 0.257
7 D. AEGERTER GYTR GRT Yamaha Yamaha 1’33.956 0.414
8 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’33.985 0.443
9 D. PETRUCCI Barni Spark Racing Ducati 1’34.139 0.597
10 I. LECUONA Team HRC Honda 1’34.199 0.657
11 R. GARDNER GYTR GRT Yamaha Yamaha 1’34.203 0.661
12 X. VIERGE Team HRC Honda 1’34.260 0.718
13 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’34.310 0.768
14 P. ÖTTL Team GoEleven Ducati 1’34.391 0.849
15 M. VAN DER MARK ROKiT BMW Motorrad BMW 1’34.402 0.860
16 M. RINALDI Aruba.It Racing Ducati 1’34.488 0.946
17 G. GERLOFF Bonovo Action BMW BMW 1’34.690 1,148
18 B. RAY Yamaha Motoxracing Yamaha 1’34.795 1,253
19 L. BALDASSARRI GMT94 Yamaha Yamaha 1’34.919 1,377
20 T. SYKES Puccetti Racing Kawasaki 1’35.152 1,610
21 E. GRANADO MIE Racing Honda 1’35.598 2,056
22 I. VINALES TPR Vinales Racing Kawasaki 1’35.977 2,435
23 G. RUIU Bmax Racing BMW 1’36.043 2,501
24 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 1’36.078 2,536
25 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’36.480 2,938

 

Futam

A pole pozíciót megöröklő Rea jól kapta el a rajtot, ahogy legnagyobb riválisai, Razgatlıoğlu és Bautista is. A negyedik helyről induló regnáló bajnok a rajtnál megelőzte Alex Lowest, ám a brit versenyző az első kör végén visszavette a pozíciót. Bautista nem várt sokat arra, hogy visszatámadjon, maga mögött hagyta ellenfelét, majd elindult török riválisa után.

A vezető trió hamar meglépett a mezőnytől. Razgatlıoğlu a második helyen haladt, de ahelyett, hogy Rea elé került volna, érkezett Baustita, aki az 5. körben a sikánban megelőzte riválisát, amivel feljött a második helyre. Néhány körön keresztül követte Rea-t, majd a 9. körben átvette a vezetést. Rea próbálta tartani a lépést Bautistával, de a spanyol pilótát nem lehetett megállítani, és végül sima futamgyőzelmet aratott.

Bautista 38. alkalommal diadalmaskodott a Superbike-világbajnokságon. Mai elsőségével a Ducati 398. győzelmét aratta a sorozatban, az olasz gyártó pedig már csak két diadalra van mérföldkőnek számító 400. győzelemtől. Ez volt egyben a Ducati 698. dobogós helyezése is.

A negyedik helyre Razgatlıoğlu csapattársa, Andrea Locatelli ért oda, miután a hetedik helyről sikerült felzárkóznia Lowes, Redding és Bassani megelőzésével.

Utóbbi versenyzőt az utolsó körben tudta maga mögött hagyni. Aegerter szintén a hajrában tudott előzni, az újonc pilóta felülkerekedett az Alex Lowesszal vívott csatában, amivel a hatodik pozíció lett a Supersport-világbajnoké. A nyolcadik helyen Remy Gardnert intette le a kockás zászló. A top10-et Redding zárta.

Tom Sykes számára továbbra is katasztrofális a szezonkezdet, ismételten feladni kényszerült a versenyt, miután műszaki hiba miatt visszatért a boxba.

A futam végeredménye:

1 A. BAUTISTA Aruba.It Racing Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Team Kawasaki 3,148
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 3,891
4 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 10,105
5 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 10,498
6 D. AEGERTER GYTR GRT Yamaha Yamaha 13,952
7 A. LOWES Kawasaki Racing Team Kawasaki 14,098
8 R. GARDNER GYTR GRT Yamaha Yamaha 16,942
9 D. PETRUCCI Barni Spark Racing Ducati 17,807
10 S. REDDING ROKiT BMW Motorrad BMW 18,066
11 X. VIERGE Team HRC Honda 22,002
12 G. GERLOFF Bonovo Action BMW BMW 23,632
13 M. VAN DER MARK ROKiT BMW Motorrad BMW 23,819
14 P. ÖTTL Team GoEleven Ducati 25,088
15 M. RINALDI Aruba.It Racing Ducati 26,803
16 L. BALDASSARRI GMT94 Yamaha Yamaha 34,593
17 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 34,719
18 B. RAY Yamaha Motoxracing Yamaha 47,346
19 H. SYAHRIN MIE Racing Honda 50,486
20 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 52,310
21 E. GRANADO MIE Racing Honda 100,902
22 G. RUIU Bmax Racing BMW 101,202
23 I. VINALES TPR by Vinales Racing Kawasaki 114,042
Nem ért célba:
RET T. SYKES Puccetti Racing Kawasaki 10 kör
RET I. LECUONA Team HRC Honda 16 kör

A 2024-es gyári ülés a tét a Honda két új versenyzője között?

0

Spanyolországban az a pletyka járja, hogy Álex Rins 2024-ben átveheti Joan Mir helyét a Repsol Hondánál. Ám az LCR csapatfőnöke, Lucio Cecchinello, valamint a mallorcai versenyző menedzsere, Paco Sánchez is cáfolta ezt.

Az LCR Honda csapatfőnöke, Lucio Cecchinello rendkívül boldog volt, mikor múlt vasárnap Álex Rins behúzta az austini futamot. A csapatnak öt évet kellett várnia erre a sikerre, mivel 2018 óta senki nem nyert a színeikben.

Persze a szurkolók, a HRC és a média is rögtön elkezdje firtatni, hogy Marc Márquez új csapattársa, Joan Mir az első három nagydíj után a 19. helyen áll a világbajnokságban, 42 ponttal lemaradva Rins mögött, így benne lehet a pakliban egy esetleges versenyzőcsere a két csapat között.

A Repsol Honda versenyzője magát okolja a vasárnap történtekért

Egy interjúban az LCR Honda korábbi csapatkoordinátora, Óscar Haro most annak a gyanúnak adott hangot, hogy a HRC Mirrel és Rinsszel kötött szerződésében volt egy olyan pont, hogy az a versenyző kerül majd a gyári csapatba 2024-től, aki jobban teljesít a Hondánál.

Lucio Cecchinello azonban a SPEEDWEEK.com kérdésére ma megalkuvást nem tűrően egyértelművé tette:

„Ez badarság. Egy ilyen csapatváltás szóba sem jöhet. Ezt garantálhatom.”

Joan Mir menedzsere, Paco Sánchez is megerősítette, hogy pártfogoltja kétéves szerződést kötött a HRC-vel a Repsol Hondánál.

A Forma-1-hez igazodik a MotoGP, változik a következő futamhétvége programja

0

Idén a jerezi program nem teljesen felel majd meg a megszokott menetrendnek, ugyanis a vasárnapi futamok egy órával később kezdődnek, hogy ne ütközzenek az azerbajdzsáni Forma-1-es nagydíjjal.

A 4423 km hosszú spanyol pálya 2018 óta a MotoGP-legenda, Ángel Nieto nevét viseli, illetve öt bal és nyolc jobb kanyarral rendelkezik. A leghosszabb egyenes mindössze 607 méter hosszú.

A legsikeresebb versenyző Jerezben, ahol 1987-ben rendeztek először motorversenyt, Valentino Rossi kilenc győzelemmel (ebből hét a királykategóriában). Jorge Lorenzo ötször nyert ezen a pályámarcn, őt követi Dani Pedrosa, Álex Crivillé és Mick Doohan négy győzelemmel.

Rossi versenyzője, Marco Bezzecchi összetett elsőként érkezik az európai helyszínre. Tavaly azonban a Ducati gyári versenyzője, Pecco Bagnaia nyert Jerezben. Vajon a világbajnok egy újabb andalúziai diadallal feledteti a texasi bukását? Jövő hétvégén kiderül.

Pályára kerülő „krokodil” ijesztett rá a világbajnok versenyzőre (videó)

0

Tökéletes pénteket zárt Álvaro Bautista Assenben. Az Aruba.it csapat versenyzője a holland forduló első két szabadedzésének összesített eredményei alapján az első helyen végzett, ám mégsem ő volt a tegnapi nap főszereplője.

A leggyorsabb körön kívül a regnáló világbajnok a délutáni FP2-n is irgalmatlan tempót diktált, így kétségkívül minden riválisát, különösen az Assenben mindig eredményes Kawasaki versenyzőit döbbentette meg. Ezt Alex Lowes is megerősítette, aki a délutáni edzésen a nap második legjobb idejét érte el egy olyan körrel, amellyel 231 ezredmásodperccel maradt el Bautistától, 26 ezreddel megelőzve csapattársát, a 17-szeres asseni győztest, Jonathan Rea-t, aki nem tudott a harmadik helynél előrébb lépni.

A napokban MotoGP-tesztet teljesítő Toprak Razgatlıoğlunak nem sikerült túl eredményesen a holland hétvége első napja, ám a legnagyobb meglepetés mégis őt érte a második edzésen. Váratlanul egy krokodil alakú lufi landolt a pálya közepén, és a török pilótának a kanyar közepén korrigálnia kellett, mivel hirtelen nem ismerte fel, mivel áll szemben.

A versenyigazgatóság piros zászlóval megállította az edzést, hogy eltávolítsa a lufit, majd zökkenőmentesen folytatódhatott tovább a program.

Razgatlıoğlu végül egy közös fotót is készített a nap meglepetésvendégével.

Az első edzésnap végeredménye:

A FIM-vezér optimista a Suzuki visszatérésével kapcsolatban

0

Jorge Viegas, a FIM elnöke szerint a Suzuki kiszállása a motorsport-bajnokságokból nem végleges, fogjuk még a japán márkát a mezőnyben látni.

A Suzuki 2015-ös visszatérése után 2022-ben ismét úgy döntött, hogy kiszáll a világbajnoki küzdelmekből. A döntés hátterében ürügyként a pénzügyi okok, valamint a változó piaci trendek szerepeltek. Jorge Viegas azonban nem látja ezt a döntést véglegesnek, úgy gondolja, hogy a Suzuki nehezebb helyzetbe kerülhet ezzel a kilépéssel, hiszen állítása szerint „nem tudnak motorokat eladni, ha nem versenyeznek”. A Nemzetközi Motorsport Szövetség vezére szerint más márkák is beszállhatnak a küzdelmekbe a jövőben.

A Dorna közleménye a Suzuki kiszállásáról

„Nehéz, mert a Suzuki itt hagyott minket” – mondta a FIM elnöke, Jorge Viegas a motorsport.com-nak. „Volt alkalmam beszélni magával Suzuki úrral Japánban, és azt mondta, hogy minden pénzt egy új típusú motorba fektetnek, bla-bla-bla-bla. Szerintem vissza fognak térni. Nem tudnak motorokat eladni, ha nem versenyeznek. Két nagyon nehéz évünk volt a COVID miatt, de szerintem most már sokkal jobb a helyzet, és azt gondolom, hogy új gyártók is fognak csatlakozni mindkét bajnoksághoz – a MotoGP-hez és a Superbike-világbajnoksághoz, ami nem könnyű, mert a MotoGP-ben főként a befektetések óriásiak.” – elemezte az okokat.

„Láthatjuk, hogy most az Endurance-világbajnokság küzdelmeihez a Ducati is csatlakozik, ami korábban nem így volt. És a gyár támogatását is élvezik. Szóval optimista vagyok, de tennünk kell valamit, ami miatt mellettünk döntenek. A szabályoknak a gyártóknak kedvezően kell készülniük – nem ellenük, különben nem fognak jönni. Szóval mindez egy interaktív rendszer, amit folyamatosan fejlesztünk  a promóterrel, a gyártók szövetségével (MSMA), és a FIM-en belül is sokat beszélgetünk. Szóval, ez az egyetlen út: megvitatni és dönteni.”

Viegas beszélt azokról a gyártókról is, akik jelenleg a Superbike-világbajnokság küzdelmeiben szerepelnek, de a MotoGP rajtrácsán nem képviseltetik magukat, mégpedig a Kawasakiról és a BMW-ről. A Kawasaki évekig szerepelt a királykategória küzdelmeiben, ahonnan a 2008-as gazdasági válság hatásaira kiszállt. A BMW is próbálkozott MotoGP-projekttel korábban, de ezek nem voltak sikeresek, így jelenleg a bajor márka oldaláról a Safety Car az egyetlen résztvevő a királykategóriában.

„A MotoGP-ből a Kawasaki és a BMW hiányzik. Ők nem akarnak jönni, és egyelőre nincs hely. Talán a Suzuki visszatér, majd meglátjuk.” – zárta szavait Viegas.

A Ducatitól érkezhet a Yamaha alulteljesítő versenyzőjének utódja?

0

Toprak Razgatlıoğlu MotoGP-tesztje után a szakértők és a rajongók is a Yamaha gyári csapatának második üléséről diskurálnak. Érdekesség, hogy Jorge Martín neve is felmerült mint Fabio Quartararo jövőbeli csapattársa.

Tavaly Jorge Martín és Enea Bastianini harcolt a Jack Miller által hátrahagyott ülésért a gyári Ducatinál. Végül az olasz került ki győztesen, így immáron ő Pecco Bagnaia csapattársa az alakulatnál.

Martín természetesen csalódott volt, hogy végül nem rá esett a csapat választása:

„Fájdalmas volt, amikor közölték velem, hogy nem mellettem döntöttek, mert meg voltam róla győződve, hogy így lesz, de a szezon közepén sok minden megváltozott. Legalább ugyanazzal a csomaggal versenyzem idén, mint a gyári pilóták, ami tavaly nem így volt. Szóval nincs mit felrónom a Ducatinak, jól érzem magam.”

Martínt azonban már a tél folyamán hírbe hozták a Yamahával, amikor pedig Toprak Razgatlıoğlu a jerezi MotoGP-tesztjén nem győzte meg teljesen a csapat vezetőségét, a téma újra szárnyra kapott.

Az asseni versenyhétvége kezdetén a riválisok reagáltak Razgatlıoğlu MotoGP-tesztjére

Amikor Jack Appleyard, a MotoGP riportere konkrétan Martínról kérdezte Lin Jarvist, ő így válaszolt: „Martín erős versenyző, de sokan vannak így a mezőnyben. Benne van, hogy adott esetben a királykategóriából választunk, de az is, hogy a Moto2-ből, egyelőre viszont nem szeretnék neveket mondani, mivel Morbidelli élvez prioritást.”

Martín abszolút cáfolta az említett hírt, mivel továbbra is a Ducati színeit szeretné képviselni, azon belül is a vöröset: „Úgy érzem, hogy gyors és következetes vagyok, és nagyon jó versenyeket tudok futni. A célom az, hogy jól dolgozzak, és remélhetőleg 2024 után Pecco csapattársa lehetek.”

Az asseni versenyhétvége kezdetén a riválisok reagáltak Razgatlıoğlu MotoGP-tesztjére

Toprak Razgatlıoğlu néhány héttel ezelőtt MotoGP-teszten vett részt. A Superbike-világbajnokság folytatásával, a riválisok is reagáltak a török pilóta lehetőségére.

Razgatlıoğlu egyértelműen érdeklődést mutat a MotoGP-ben való versenyzés felé a következő szezonban. Úgy tűnik, hogy munkaadója, a Yamaha is komolyan veszi ezt a törekvést, amit mi sem mutat jobban, mint tesztelési lehetősége az M1-el. Visszatérve a Superbike-világbajnokság paddockjába, ellenfelei is reagáltak a tesztlehetőségre, amit a török versenyző teljesített a szünetben.

A hatszoros világbajnok, Jonathan Rea így nyilatkozott: „Annyit tudok, hogy Toprak hihetetlen tehetség, és ha megkapja a megfelelő lehetőséget a MotoGP-ben, a megfelelő emberekkel körülötte, akkor nagyszerű munkát végezhet.”

Másik nagy riválisa, Álvaro Bautista is elmondta véleményét: „Az alapján, amit én hallottam, Toprak a MotoGP-ben szeretne versenyezni. Az egy másik bajnokság, más motorok, más gumik… Tudom, hogy tesztel a Yamahával, meg kell értenie, hogy megvan-e benne a potenciál, hogy fellépjen és jól teljesítsen. Egyébként nagy neve van a WorldSBK-ban és fontos versenyző itt, szóval választania kell, de nem könnyű döntés. Minden versenyző szeretné legalább egyszer kipróbálni a MotoGP-t, de ez nem könnyű, most, hogy a kategória olyan szoros, az első és az utolsó között szinte semmi különbség nincs. Meg kell tudnia, hogy ott is gyors tud-e lenni.”

Nem csak a Superbike-világbajnokság versenyzői, de Franco Morbidelli is megszólalt a török tesztjével kapcsolatban. Az olasz pilóta számára ez kifejezetten fontos, hiszen az ő ülésére pályázik.

„Toprak a Yamaha versenyzője, hihetetlen dolgokat tett és tesz a Superbike-ban. Ha megnézzük a világbajnokság első öt helyezettjét, mindannyian megérdemelnek egy esélyt a MotoGP-ben. A Yamaha szép gesztust tett felé, tudtam a tesztről, mert a japánok mindig nagyon korrektek a versenyzőkkel szemben. Hogy ez a Toprak-teszt nyomást gyakorol-e rám? Szeretem a nyomást.” – nyilatkozta Morbidelli.

Razgatlıoğlu is beszélt a tesztről, de mostmár a Superbike-világbajnokság e hétvégi asseni fordulójára koncentrál: „A MotoGP-tesztre azt mondhatom, hogy élveztem, és végre jó időben motoroztam, hiszen tavaly az időjárás miatt csak 28 kört tettem meg. Köszönöm a Yamahának a lehetőséget. Ez még mindig egy álom, de majd meglátjuk a jövőben. Ez csak tesztelés volt, hogy én megértsem a motort, a Yamaha pedig lássa a potenciált. Minden fiatal versenyző álma, hogy egy nap MotoGP-motorra ülhessen. Már megtettem, élveztem, de most visszatérek és újra teszem a dolgom, mert számomra a WorldSBK fontos ebben a szezonban, hogy újra harcoljak a bajnoki címért.”

Assenbe visszatérve, alig várta, hogy újra motorra ülhessen: Ez a szünet nagyon hosszú volt, nagyon unatkoztam és most újra harcba indulhatok. „Számomra az elmúlt két évben nem sikerült Assen annyira jól, különösen a második futamon. Idén arra gondoltam, hogy nem indulok a második futamon, mert a végén mindig kiesem! Idén újra megpróbálkozom a dobogóért vagy a győzelemért. Jonny mindig nagyon erős ezen a pályán. Minden évben más ez a versenyhétvége, és megpróbálom a lehető legtöbbet nyújtani.”

A hétvége menetrendje:

SZOMBAT
09:00 – 09:30 Superbike VB 3. szabadedzés TV: Arena4
09:45 – 10:05 Supersport 300 VB Superpole TV: Arena4
10:25 – 10:45 Supersport VB Superpole TV: Arena4
11:10 – 11:25 Superbike VB Superpole TV: Arena4
12:40 Supersport 300 VB 1. verseny TV: Arena4
14:00 Superbike VB 1. verseny TV: Match4
15:15 Supersport VB 1. verseny TV: Match4 21:00 felv.
VASÁRNAP
9:00 – 9:15 Superbike VB Warm-up
9:25 – 9:40 Supersport VB Warm-up
9:50 – 10:05 Supersport 300 VB Warm-up
11:00 Superbike VB Superpole verseny TV: Match4
12:30 Supersport VB 2. verseny TV: Match4
14:00 Superbike VB 2. verseny TV: Match4
15:15 Supersport 300 VB 2. verseny TV: Match4