back to top
2025. július 08. 17:50
Kezdőlap Blog Oldal 338

Ismét jelentős újítással készül a Ducati

0

A gyári Ducati bemutatóján látott MotoGP-motor csak minimálisan változott a tavalyihoz képest. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem készülnek újításokkal, sőt, Gigi Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója elárulta, a sepangi tesztre jelentős változások várhatóak.

A Gresini után a gyári Ducati is bemutatta idei motorját. Legalábbis papíron ez történt, hiszen valójában nem sok változást lehetett felfedezni a tavalyi versenygéphez képest, igaz, a szatellitistállóval ellentétben legalább a festést illetően volt jól látható módosítás. A technikai újításokra viszont még várni kell.

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója tehát szokása szerint ezúttal sem fedte fel a lapjait. Ennek okát aligha kell magyarázni: az olasz mérnök nyilvánvalóan azt akarja, hogy a riválisok minél később lássák azt, hogy mit talált ki, így adott esetben később tudják lemásolni, vagy legalábbis ihletet meríteni belőle.

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a jövőben sem készül érdemi változtatással a Ducati, sőt, az 57 éves szakember maga mondta el, hogy Malajziában nagyon más motor fog pályára gördülni a 2023-ashoz képest. A fejlesztések sikerében viszont egészen addig nem lehet biztos, amíg meg nem hallgatja a versenyzők véleményét.

„Elégedettek vagyunk azzal, amit a télen elértünk – nyilatkozta a bemutatón. – A sepangi tesztekre egy olyan burkolatot viszünk, amely vizuálisan nagyon különbözik az elmúlt években használtaktól. Ismétlem, papíron minden jónak és könnyűnek tűnik, de Sepangban ott lesznek a pilóták visszajelzései. Ekkor fogjuk megtudni, hogy a papíron nagyon szépnek tűnő ötletek valóban szépek lesznek-e a pályán, vagy sem.”

A legutóbbi, még a tavalyi idényzáró után rendezett valenciai teszten a Ducatin nem sok aerodinamikai újdonságot lehetett látni, hiszen a bolognai gyártó másra helyezte a hangsúlyt. Akkor az új motorblokkot próbálták ki, és mind Dall’Igna, mind a versenyzők úgy fogalmaztak, hogy az erőforrás meglehetősen „érdekes” eredményt hozott.

Bemutatta a gyári Ducati a 2024-es MotoGP- és Superbike-motorjait (galéria)

Könnyen lehet, hogy az olasz szakember szavainak hallatán a riválisok elkezdhetnek aggódni. Az elmúlt években ugyanis általában ő volt az, aki az aerodinamika terén képes volt megújulni, és ezáltal a Ducati rendre előnybe került a többiekkel szemben. Amennyiben a mostani ötletei is beválnak, elképzelhető, hogy ismét ők lesznek fölényben, de persze azt sem lehet kizárni, hogy ezúttal mellényúlt. Ez majd a február 1-e és 3-a közötti shakedownon, illetve még inkább a 6-a és 8-a közötti teszten fog kiderülni.

Bemutatta a gyári Ducati a 2024-es MotoGP- és Superbike-motorjait (galéria)

0

A Ducati bemutatta idei MotoGP- és Superbike-versenygépeit. Képválogatásunkban megtekinthetőek a motorokról készült fotók.

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

0

Megtartotta a bemutatóját a gyári Ducati. Ennek keretében leleplezték az idei MotoGP-, illetve Superbike-motorjuknak a festését, valamint a hivatalosan is elindították az offroadprojektet.

A Gresini bemutatója után két nappal a gyári Ducati következett a sorban a MotoGP csapatai közül. A bolognai alakulat a szokásoknak megfelelően a Madonna di Campiglió-i síparadicsomban leplezte le idei motorfestését. Szintén megszokottá vált, hogy a Superbike-motort is ekkor mutatják meg a nagyközönségnek, ám ezúttal volt még egy „tartozásuk” a nyilvánosság felé.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

Ami a királykategóriát illeti, a Desmosedici GP24-es elnevezésű versenygép jó eséllyel a mezőny legjobbja lesz. Ahogyan tavaly a 2023-as motort, úgy ezt is négy versenyző használhatja majd. A gyári istállónál nem változott a felállás, vagyis Francesco Bagnaia csapattársa ezúttal is Enea Bastianini lesz, rajtuk kívül a Pramac pilótái, vagyis Jorge Martín és Franco Morbidelli kapják majd meg.

MotoGP, Francesco Bagnaia, Enea Bastianini, Ducati 2024
Fotó: Ducati Media House

A címvédő tavaly egy újabb szoros küzdelemben, az utolsó forduló főfutamán biztosította be második világbajnoki címét a MotoGP-ben, összességében pedig a harmadik végső győzelmét szerezte meg. Nem kérdés, hogy az idei szezonnak is az egyik legnagyobb esélyesként vág neki. A pályán nyújtott teljesítménye mellett az is érdekes kérdés, hogy mikor jelentik be a valószínűsíthető szerződéshosszabbítását.

Hiába a fantasztikus sikerek, nincs garancia, hogy a Ducati hosszabbít Bagnaiával

Bár rezgett a léc, de a 27 éves pilóta csapattársa idén is Bastianini lesz. A 2022-es bajnokság harmadik helyezettje tavaly került fel a gyári Ducatihoz, ám az első ottani idénye csalódást keltően alakult. Ebben jelentős szerepet játszott két súlyos sérülése, amelyek miatt jó néhány hétvégét ki kellett hagynia. Malajziában viszont bizonyította, hogy nem felejtett el motorozni, hiszen váratlanul megnyerte a sepangi főversenyt.

Bastianini elismerte, a sérülések nélkül is nehezen érte volna el tavalyi célját

A gyári Ducati zsinórban harmadszor segítheti hozzá Bagnaiát a világbajnoki címhez, emellett komoly szerepük lehet a márka sorozatban ötödik konstruktőri elsőségében. Csapatszinten viszont nem meg kell tartani, hanem vissza kell hódítani a győzelmet, hiszen tavaly a Pramac, vagyis a MotoGP történetében először egy szatellitcsapat lett a bajnok.

Ami a Superbike-ot illeti, Álvaro Bautista hasonló célokkal vághat neki a szezonnak, mint Bagnaia, hiszen ő is a triplára hajt a sorozatban elért vb-címek tekintetében. Csapattársa viszont idén már nem Michael Ruben Rinaldi, hanem a 2023-as Supersport-világbajnokságot megnyerő, 2015-től 2021-ig a gyorsaságimotoros-vb Moto3-as, illetve Moto2-es kategóriájában szereplő Nicolò Bulega lesz. Kérdés, hogy az újonc mennyire tudja megnehezíteni a dolgát.

Itt nézhető vissza a gyári Ducati bemutatója

A MotoGP- és a Superbike-motoron kívül a Ducati az újonnan életre hívott offroadprojektet is elindította. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, ennek első embere a korábbii sportigazgató, Paolo Ciabatti lesz. Az olasz szakember általános igazgatóként fogja irányítani az új szakosztályt, és közvetlenül a gyártó vezérigazgatójának, Claudio Domenicalinak fog jelenteni.

Távozik a MotoGP-ből a Ducati sportigazgatója

Razgatlıoğlu szerint „nem volt túl szép”, amit a Yamaha tett vele

0

Toprak Razgatlıoğlu kiemelte, hogy nem tudott azonnal felülni a BMW-re, mivel a Yamaha ezt nem tette lehetővé számára. A török versenyző úgy véli, Álvaro Bautista előnyben lesz vele és Jonathan Rea-vel szemben.

Izgalmas szezon előtt áll a Superbike-világbajnokság, ugyanis a bajnokság első három helyezettjéből – akik egyben sokak szerint a három legjobb versenyzőt is jelentik – ketten is csapatot, illetve gyártót váltottak. Toprak Razgatlıoğlu a BMW-hez igazolt, míg a Kawasakit elhagyó Jonathan Rea lényegében az ő helyére szerződött a Yamahához.

A 2023-as eredmények alapján a török pilótának lehet nehezebb dolga, hiszen a BMW csupán a negyedik pozícióban zárt a konstruktőri tabellán, a harmadik Kawasaki pontszámának kevesebb mint a kétharmadát megszerezve. Ráadásul riválisával ellentétben tavaly még nem ülhetett fel új motorjára, ugyanis a Yamaha ezt nem engedélyezte számára.

Razgatlıoğlu rögtön felülmúlja a helyére igazoló Rea-t a BMW-vel?

„Szükségem van két-három futamra, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjak az új motorhoz, nincs sok tesztnap az [első] verseny előtt – nyilatkozta a Motosprintnek. – A Yamaha megtagadta tőlem a lehetőséget, hogy azonnal kezdjek, [így] nagyon későn kezdtem, de az időjárás nem volt a legjobb. Nem felejtettem el, amit értem tettek, nekik nyertem a 2021-es bajnoki címet, de amikor a BMW-hez szerződtem, megakadályozták, hogy motorra üljek. Meg kellett várnom a Yamahával kötött szerződésem végét, nem volt túl szép dolog.”

Hogy mire lehetnek képesek az egyes motorok, azt nyilvánvalóan nehéz megjósolni, de a Ducati alighanem ismét ott lesz a legjobbak között. Razgatlıoğlu azonban nem csupán ezért gondolja azt, hogy a címvédő Álvaro Bautista jobb helyzetben van nála és Rea-nél, de hozzátette, a 39 éves versenyző sem mindig volt tagja az élmezőnynek.

„Bautista előnyben van velem és Rea-vel szemben, mert ugyanazon a motoron folytatja [mint tavaly] – fogalmazott. – Amikor viszont a Hondánál volt, senkinek nem jutott eszébe. Amikor visszatért a Ducatihoz, erősebbé vált. Azért maradt a Ducatinál, hogy ismét bajnoki címet nyerjen. Már nem sok év van hátra a pályafutásából. Én más filozófiát követek. Szeretem a BMW márkáját, és még soha nem nyerték meg a világbajnokságot. Ez az álmom.”

Razgatlıoğlu és a mezőny többi tagja legközelebb ezen a héten, szerdán és csütörtökön ülhetnek motorra a jerezi teszt keretében. Ezután január 29-én és 30-án, Portimãóban lesz egy kétnapos alkalom a felkészülésre, majd február 19-én és 20-án már Phillip Islanden fognak körözni, ahol azon a hétvégén elindul a 2024-es Superbike-világbajnokság.

Superbike-motoron tesztelhet idén először Marc Márquez és Bagnaia

Marc Márquez szerint öccsének nagyobb esélye van a győzelemre az idénynyitón, mint neki

0

Marc Márquez úgy véli, öccse, Álex nagyobb eséllyel vág neki a szezon első versenyének Katarban, mint ő, de hozzátette, neki sem szabad túl agy elvárásokat támasztania magával szemben. Az ifjabbik testvér ennek kapcsán elmondta, mit lát negatívumként bátyja érkezését illetően.

Szombaton este a Gresini a MotoGP csapatai közül elsőként bemutatta idei motorjának festését, vagy legalábbis ezen a címen zajlott az esemény. Az mindenesetre biztos, hogy a szokásoknak megfelelően a két versenyző is ott volt a rendezvényen Marc és Álex Márquez személyében, akik megosztottak néhány gondolatot a nyilvánossággal.

A szezon egyik legizgalmasabb kérdése, hogy a nyolcszoros világbajnok hogyan teljesít az új istállóval, illetve az új motorral. Emiatt talán a szokásosnál is nagyobb várakozás előzi meg az idénynyitó Katari Nagydíjat, ahol a spanyol pilóta először bizonyíthat. Ő azonban immáron nem először igyekezett lehűteni a kedélyeket.

Marc Márquez: Nem lenne normális, ha rögtön gyorsabbnak bizonyulnék Bagnaiánál és Martínnál

„Az első futam Katarban lesz, ahol szerintem Álexnek több esélye van, mint nekem – nyilatkozta, majd hozzátette, nemcsak a csapatváltás miatt gondolja így, hanem azért is, mert a saját szintjén nincsen jó statisztikája azon a helyszínen. – [Ott] csak kétszer nyertem. Most nem az a mentalitásom, hogy a győzelemre gondoljak, de majd meglátjuk. Ha a Gresini nyer, boldog leszek.”

Ami Álex Márquezt illeti, neki egyelőre egyetlen futamgyőzelme sincsen a MotoGP-ben, legalábbis ami a főversenyeket illeti, hiszen tavaly a silverstone-i és a sepangi főversenyt is megnyerte. Emellett összesen négy dobogóval rendelkezik királykategóriás pályafutása során. „Ha nyerek Katarban? – reagált a felvetésre. – Az számomra nagyon jól hangzik.”

A 27 esztendős pilóta bátyjával kapcsolatban sokan azt gondolják, hogy minimum harcban lesz a bajnoki címért, de akad, aki szerint simán meg fogja nyerni. Ő azonban mostanában szinte minden megnyilvánulásával igyekszik csökkenteni a vele kapcsolatos várakozásokat, most viszont nem magával, hanem testvérével kapcsolatban tette meg ugyanezt.

„Nem kell elsietnie, majd jön ez is – utalt a tavaly a tabella kilencedik helyén végző pilóta győzelmére. – Reálisnak kell lennie. Mindig is azt mondtam, hogy nem lehet azt csinálni, hogy az ember a tizedik helyen fejezi be a bajnokságot, és úgy kezdi el a következőt, hogy azt gondolja, meg fogja nyerni. Ez nem fog megtörténni. Ha az ember tizedik, akkor úgy kell gondolkodnia, hogy a legjobb hétben vagy a legjobb ötben lehet. Apránként kell feljebb lépni. Egy sportoló nem tud ekkora változást elérni egyik évről a másikra. Ez a folyamatos fejlődésről szól. A legfontosabb dolog Álex számára, hogy ne legyenek nagy elvárásai azért, mert itt vagyok a bokszban. Mindig reálisnak kell lennie.

Álex Márquez bevallotta, neki mindig is tovább tartott felvenni a ritmust

Erre a gondolatra Álex Márquez is reagált, aki megemlítette bátyja leigazolásának talán egyetlen igazán negatív következményét. Emiatt ugyanis valóban megnőttek az elvárások az egész csapattal szemben, ami összehasonlíthatatlanul mássá teszi a mostani idénykezdetet a tavalyihoz képest „[Marc érkezésének] az árnyoldala az emberek és a csapat elvárásai – fogalmazott. – Tavaly nyugodtak voltunk.”

Álex Márquez bevallotta, neki mindig is tovább tartott felvenni a ritmust

0

Álex Márquez elismerte, neki az átlagnál mindig is hosszabb időt vett igénybe az alkalmazkodás, legyen szó akár új kategóriáról, akár új motorról. A spanyol versenyző szerint összességében gondot jelentett számára, hogy a 2023-as idény első hétvégéin felülmúlta a várakozásokat.

Szombaton kora este megtartotta bemutatóját a Gresini istállója, bár a mindenki által várt motorfestés valójában lényegében megegyezett a tavalyival. A két pilóta közül az újonnan szerződtetett Marc Márquez volt a középpontban, de természetesen csapattársa és egyben öccse, Álex Márquez is jelen volt és mondott néhány gondolatot.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

A 27 éves versenyző a második szezonját kezdi meg a az olasz alakulatnál. Tavaly megszerezte pályafutása első pole pozícióját a MotoGP-ben, nyert két sprintfutamot, és ugyanennyiszer állhatott dobogón a főversenyen. Emellett viszont huszonegy alkalommal esett el, ami összességében holtversenyben az ötödik legtöbb, a Ducati motorosai közül pedig mindenkit felülmúlt ebben a kategóriában.

„Az ilyen hullámhegyek és -völgyek normálisak, amikor az ember az első évben felül a motorra – nyilatkozta a Riccionéban tartott eseményen. – Semmilyen információm vagy tapasztalatom nem volt, így először rá kellett jönnöm, hogyan működik a motor. Mindig is kicsit több időre volt szükségem ahhoz, hogy alkalmazkodjak egy új kategóriához vagy egy új motorhoz. Más pilótáknak ilyenkor könnyebb felépíteniük a jó érzetet.”

Ráadásul a bukások közül öt a lehető legrosszabbkor, azaz a főfutamon történt. Bár az Amerikai és a Katalán Nagydíjon történt balesetről nem tehetett, és Le Mans-ban is inkább balszerencsés volt, de Mugellóban és Buriramban magától esett el. Ráadásul utóbbin a harmadik helyen haladt, amikor a kavicságyban kötött ki, és minden bizonnyal a legrosszabb esetben is negyedikként ért volna célba.

Marc Márqueztől Bagnaiáékig – ennyit estek a MotoGP versenyzői az idei szezonban

„Az volt a probléma, hogy a szezon elején, különösen az első három futamon gyorsabb voltam, mint amire az elején számítottunk – magyarázta. – Ennek következtében túl gyorsan nőttek az elvárások. Ezek a túl magas elvárások aztán olyan kiesésekhez vezettek, mint a jerezi [ekkor a sprintfutamon bukott – a szerk.] vagy a Le Mans-i. Az idény során folyamatosan fejlődtünk, és a végén igazán erősek és kiegyensúlyozottak voltunk.”

Valóban, Márquez számára az utolsó három hétvége kifejezetten jól sikerült. Malajziából ő távozott a legtöbb ponttal, miután a sprintet megnyerte, a főversenyen pedig második lett, míg Katarban az első sorból rajtolhatott. Összességében pedig ez volt az egyetlen, három fordulóból álló periódus, ahol mind a hat futamon pontot szerzett, vasárnap pedig rendre az első hatban zárt.

Végleg megszüntetnék a sokak által hiányolt korábbi MotoGP-pálya működését a helyi lakosok

0

Helyi lakosok egy csoportja beperelte a Laguna Seca-i pályát üzemeltető megyét. A felperesek végleg meg akarják szüntetni a versenyzéshez kapcsolódó tevékenységeket, a zaj- és környezetszennyezésre hivatkozva.

A Laguna Seca-i versenypálya túlzás nélkül legendás helyszíne az autósportnak. A legismertebb esemény talán a gyorsaságimotoros-világbajnokság USA Nagydíja volt, amelyet 1988 és 1994, majd 2005 és 2013 között rendeztek meg. Emellett a mai napig jó néhány nívós sorozatnak adott otthont, mint például az IndyCar vagy a MotoAmerica.

A pálya 1957-ben épült, és azóta bevezettek néhány korlátozást a zajszennyezésre és a versenynaptárra vonatkozóan. A helyi hatóságok által előírt rendelkezések értelmében a zajt 90 és 105 decibel közötti értékben maximálták, míg a versenynapok száma egy 1983-as törvény értelmében legfeljebb 35 lehet, ráadásul ezek közül 24-re maximum 5 ezre látogathatnak ki. Ugyanakkor a pálya mentesül egyes területrendezési és környezetvédelmi törvények alól.

A helyi lakosok egy csoportja nemrég beperelte a helyszínt, pontosabban az azt üzemeltető kaliforniai Monterey megyét. A Highway 68 Coalition elnevezésű formáció minden eszközt meg akar mozgatni annak érdekében, hogy megtámadják a pálya törvényességét, és véglegesen megszüntetnék a versenyzéshez kapcsolódó eseményeket.

A kereset értelmében a pálya nem tartja be a környezetvédelmi rendeleteket, és a területrendezési törvények nem teszik lehetővé a területrendezési törvények. Többek között azt is megemlítik, hogy nem megfelelő szennyvízelvezető létesítményekkel és vízellátással rendelkezik, amelyeknek magas az arzéntartalmuk. Hozzá kell tenni, hogy konkrét számok nem szerepelnek a dokumentumban. Azt is megemlítik, hogy a helyszín „közveszélyes, és olyan helyrehozhatatlan károkat okozott és fog okozni, amelyek pénzben nem kifejezhetőek”.

Emellett arra is kitérnek, hogy 2020 után jelentősen megnőtt a pályán zajló aktivitás, pedig az üzemeltetőket állítólag továbbra is kötnék a korlátozások. Ráadásul az elmúlt évtizedekben jelentősen megnőtt azon lakosok száma, akiket zavar a pálya működése. Nem is elsősorban maga a versenyzés, hanem azok a napok, amikor bérbe adják a pályát.

„Ez a dolog jól dokumentált – nyilatkozta az SFGATE-nek Richard Rosenthal, a csoportot képviselő egyik ügyvéd. – Csak meg kell nézni, hogy 1985 és 2000 között mennyiért adták bérbe a pályát, és most mennyiért. Látni fogják, hogy a zajhatás szintje új és magas szinten van Laguna Secában. A pályát most már évente háromszáznegyven napra bérlik. Szinte minden nap használják ezt a létesítményt. A mindennapi használatból eredő zajról van szó, a túlzott zajról beszélek. A százhárom-százöt decibeles vagy annál magasabb zajról beszélek.”

Hozzá kell tenni, hogy a történetben van néhány ellentmondás. Egyrészt a lakott területhez közeli lőtér nem zavarja a lakosokat, másrészt az ingatlantulajdonosok többsége akkor költözött oda, amikor a pálya már működött. Mindenesetre Nicholas M. Pasculli, Monterey megye kommunikációs igazgatója kedvező döntésre számít, mondván, az állítások nem megalapozottak. Hozzátette, mindez nem befolyásolja azt a nyolc kiemelt versenyhétvégét, amelyet 2024-ben terveznek lebonyolítani.

A Ducatinak nehéz lesz megtartania az összes jó versenyzőjét, véli a távozó sportigazgató

0

Paolo Ciabatti szerint a Ducati számára Francesco Bagnaia szerződésének meghosszabbítása lesz a prioritás, de hozzátette, nehéz lesz megtartaniuk minden élversenyzőjüket. Az offroadprojekt élére kinevezett egykori sportigazgató a várható erőviszonyokról is beszélt.

Szinte biztos, hogy érdekesen alakul majd az idei átigazolási piac a MotoGP-ben, amely meghatározza a jövő évi rajtrácsot. Annak tudatában, hogy az állandó mezőnyből mindössze Brad Binder, Luca Marini és Johann Zarco rendelkezik szerződéssel 2025-re, könnyen lehet, hogy jelentős változások lesznek a következő idényre.

Az is készpénznek vehető, hogy a Ducati központi szerepet fog játszani a folyamatban. Nemcsak azért, mert ők rendelkeznek a legtöbb pilótával, hanem azért is, mert jelenleg nekik van a legjobb motorjuk. A bolognaiak alighanem az előző két világbajnokságot megnyerő Francesco Bagnaiát tartják a legfontosabb motorosuknak, és Paolo Ciabatti szerint is az ő megtartása lesz az elsődleges cél.

„A legjobb versenyzőknek nincs szerződésük 2025-re – nyilatkozta a MARCA-nak a Ducati offroadprojektjének élére kinevezett egykori sportigazgató. – Mindannyiuknak 2024-ben jár le, Peccót is beleértve. Úgy vélem, a Ducatinál az övének a megújítása lesz a prioritás. Ő egy kétszeres [királykategóriás] világbajnok, egy rendkívül gyors pilóta, aki egy nagyon komoly helyzetet is képes volt kezelni a [montmelói] balesete után.”

A Pramac tulajdonosa biztos benne, hogy Martín az idei szezon végén elhagyja a csapatát

Az olasz szakember ezután a márkára váró esetleges nehézségekre is kitért. Könnyen lehet ugyanis, hogy a Ducati nem lesz képes mindenkit megtartani, akire alapesetben igényt tartana. Elsősorban Jorge Martín távozása válik reális lehetőséggé, amennyiben jövőre sem kap gyári ülést, de ha Enea Bastianini elveszíti jelenlegi helyét, akkor ő lehet az, aki búcsút int a bolognaiaknak.

„Szerintem elég nyitott a piac – fogalmazott Ciabatti. – Számomra nehéznek tűnik, hogy minden versenyző a Ducatinál maradhasson 2025-re. Jorge is elég világosan megmondta, ha nem tud csatlakozni a gyári istállóhoz, akkor megnézi, van-e más lehetőség. Ez azonban az egyes gyártók versenyképességétől függ. Ha egy olyan motort adunk a pilótáknak, amellyel nyerhetnek, akkor nagyobb eséllyel választanak minket, még akkor is, ha nem a gyári csapatról van szó. Érdekes lesz. Kicsit kívülről fogom figyelni, de valamennyire mindig részt veszek benne, mert a versenyzés a szívemben van.”

Persze a másik oldalról adott esetben olyan pilóták szerződtetésére nyílhat lehetőség, mint Fabio Quartararo. Persze mindez, ahogyan Ciabatti is említette, az egyes gyártók versenyképességén múlik. Az szinte biztos, hogy a Ducati idén is erős lesz, már csak az a kérdés, hogy a riválisok mennyire tudnak közel kerülni hozzájuk.

„Soha nem lehet tudni – jelentette ki a 66 éves szakember. – Hamarosan meglátjuk, hogy a többi motor milyen szinten van. A KTM ugyanakkor tavaly is versenyképes volt, ahogyan az Aprilia is, különösen az idény első részében. Emellett úgy gondolom, hogy a japánok is gyorsabban tudnak majd fejleszteni. Természetesen a Ducati is magas szintről indul, hiszen úgy néz ki, nekünk vannak a legjobb versenyzőink és a legjobb motorunk. Azonban azt is mondom, hogy az első futam lesz az, amely megmutatja, hol tart a Ducati, és hol a többiek.”

A közösségi médiában vált ismertté, most a MotoGP-ben dolgozhat a népszerű felhasználó

0

A Yamaha szerződtette az X-ről ismert, Formula Data Analysis néven tevékenykedő felhasználót. Mirco Bartolozzi a MotoGP-vel és a Forma–1-gyel kapcsolatos technikai elemzései által vált népszerűvé, mostantól pedig a japán gyártó teljesítménymérnökeként fog dolgozni.

Fontos év előtt áll a Yamaha, hiszen egy, a tavalyihoz hasonló szezon aligha fér bele a hangvillások számára, hiszen ebben az esetben könnyen elveszíthetik Fabio Quartararót. A francia versenyző többször is hangot adott annak, hogy ha nem látja az elégséges mértékű előrelépést, akkor bizony el fog gondolkodni a váltás lehetőségén.

Éppen ezért a Yamaha igyekszik megújítani mérnöki gárdáját. Az elmúlt hónapokban két mérnököt is szerződtetett a Ducatitól, nemrég pedig kiderült, hogy az X-ről (korábban Twitter) ismert technikai elemzőt is leigazolta. A Formula Data Analysis néven működő, MotoGP-vel és Forma–1-gyel foglalkozó felhasználó az egyik legismertebb ebben a műfajban, cikkünk írásának pillanatában közel 165 ezer követővel rendelkezik.

„A Yamaha MotoGP-csapatának új teljesítménymérnöke van: én – jelentette be a hírt saját oldalán. – Azon fogok dolgozni, hogy kihozzam a motorban rejlő teljes potenciált, optimalizálva a beállításokat a telemetriai adatok alapján, elvégezve a tevékenységeket a pályán, edzve Fabiót és Álex [Rinst], szimulációs eszközöket fejlesztve… és még sok minden más. Nagyon izgatott vagyok.”

Fontos szakember hagyta el a Ducatit a Yamaha kedvéért

Mindez természetesen örömhír a számára, és a követői (akik között ott van az előző három F1-es szezon világbajnoka, Max Verstappen is) szintén örülhetnek a sikerének. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy új pozíciójában hogyan fogja üzemeltetni az oldalt. Ebből a szempontból szerencse, hogy a fókusz eddig is inkább a Forma–1-en volt.

„Nem tudom elmondani, mennyire örülök ennek – folytatta. – Úgy gondolom, hogy tökéletesen illik hozzám (mint olyasvalakihez, aki motordinamikai háttérrel rendelkezik), amit találtam. És ne aggódjatok: F1-gyel kapcsolatos tartalmak továbbra is lesznek, hiszen imádom működtetni ezt az oldalt, és veletek beszélgetni!”

A Todocircuito.com beszámolója szerint a felhasználó valódi neve Mirco Bartolozzi, és eddig szabadúszó teszt-, illetve kutatómérnökként tevékenykedett, és több mint ötéves tapasztalattal rendelkezik. Már az egyetemről is van szakmai tapasztalata, hiszen a Firenze Race Teamnél felügyelő és mérnök volt. Az egyik legutóbbi vitaindító bejegyzésében megvédte a sokat szidott szárnyelemeket, mondván, „ezek elsősorban a motor kerekének elemelkedését akadályozzák, amely a legtöbb kanyarban korlátozó tényező, nem pedig a hátsó gumi tapadása”.

Marc Márquez: Nem lenne normális, ha rögtön gyorsabbnak bizonyulnék Bagnaiánál és Martínnál

0

Marc Márquez ismét hangsúlyozta, hogy véleménye szerint a vele kapcsolatos elvárások nem egyeznek a realitással. A nyolcszoros világbajnok azt is kiemelte, hogy hosszú ideje ez volt az első nyugodt tele a sérüléseket illetően.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP csapatai közül elsőként a Gresini bemutatta idei motorfestését. Legalábbis papíron, ugyanis valójában nem sok újat mutattak a tavalyi színösszeállításhoz képest, a csapathoz érkező Marc Márquezt szponzoráló Red Bull például nem jelent meg a motorokon, ahogyan más változást sem lehetett igazán felfedezni.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

Ebből a szempontból tehát a közönség nem kapott sok újat, de a show keretében legalább a versenyzők is megszólaltak. A nyolcszoros világbajnok 11 év után hagyta el a Hondát az öccsét, Álex Márquezt is foglalkoztató istálló kedvéért, ám nyilvánvaló, hogy eleinte furcsa volt számára az új környezet. Ugyanakkor ez nem változtatta meg a döntéséhez való hozzáállását.

„Tizenegy évnyi ugyanannál a csapatnál eltöltött idő után természetesen furcsák voltak az első lépések az új garázsban – nyilatkozta a Riccionéban tartott eseményen. – Amikor meghoztam a döntést, teljes mértékben meg voltam győződve arról, hogy ez a helyes lépés. Egy olyan csapathoz igazolni, mint a Gresini, az öcsém mellé, sokkal könnyebbé tette a váltást.”

Márquez egyszer, a tavalyi valenciai teszten már kipróbálhatta a motort, amellyel elégedett volt, de a csapattagok nem voltak nyugodtak. „Azonnal nagyon jól éreztem magam Valenciában – fogalmazott. – Azonban az egész csapat rendkívül ideges volt a magas elvárások miatt. Az elmúlt napokban nyugodt körülmények között megismerhettem az istállót.”

Ami az elvárásokat illeti, Márquez ezúttal is kitért erre a témára. Sokan arra számítanak, hogy a spanyol versenyző minimum harcban lesz a világbajnoki címért, ám ő erről hallani sem akar. Szerinte nem ez a realitás, és úgy véli, normál körülmények között Francesco Bagnaia és Jorge Martín gyorsabbak lesznek nála, legalábbis a szezon elején.

Hiába ő a favorit, Marc Márquez szerint hiba lenne a vb-címről beszélni

„Úgy állok hozzá, hogy a versenypályán megpróbálok gyors lenni, és ha egy tizeddel gyorsabb lehetek, akkor igyekszem megtenni – magyarázta. – Azonban ez az elvárások és a valóság közötti [különbségről] is szól. Az emberek részéről természetesen nagyon magasak a várakozások. Az én dolgom viszont az, hogy ezeket megpróbáljam elfelejteni, és a garázsomban dolgozzak, mert nyugodtnak kell lennem, különösen az elején. A nyugalom nem azt jelenti, hogy nem vagyok gyors. Természetesen próbálok és szeretnék gyors lenni, de nem csinálhatok úgy, mintha az elejétől kezdve a győzelemért harcolnék, mert az elmúlt négy év egy rémálom volt számomra. Az előző két évben nem tudtam futamot nyerni, most pedig egy olyan motorra ülök, amelyen két versenyző, Bagnaia és Martín különösen sok esztendőt töltött, és rengeteg versenyt, illetve bajnokságot nyert. Szóval rendkívül gyorsak, és a 2024-es motorral fognak menni. Mondhatjuk, hogy ez ugyanolyan, mint az enyém, de amikor az ember megérkezik, nem tehet úgy, mintha egy szinten lenne velük. Vagy ha [rögtön] egy szinten leszek velük, az nem lesz normális.”

Közismert, hogy Márquez sokáig küszködött a 2020-ban elszenvedett sérülése miatt, és csak a tavalyi idény elejére került tökéletes fizikai állapotba. Azonban az előző néhány holtszezonja is a felépülésről szólt, és bár a valenciai teszt után meg kellett őt műteni kompartment szindróma (arm pump) miatt, mindez összességében nem nagyon befolyásolta a felkészülését.

„Végre volt egy normális telem – jelentette ki. – Ez is egy nagyon fontos dolog, mert 2018 óta minden tél a vállam vagy a karom rehabilitációjáról szólt. Most volt egy normális telem, és megpróbálok kilábalni a sérülésekből, ami az elmúlt évek rémálma volt. Még 2023-ban is megsérültem. Az eredményeimnek nemcsak a Honda volt az oka, hanem az is, hogy sokszor megsérültem. Szóval ezeket a szempontokat figyelembe véve megpróbálok majd jobban dolgozni, igyekszem jobban érezni magam a versenypályán, és próbálom újra megteremteni a jövőmet.”