back to top
2025. július 08. 22:40
Kezdőlap Blog Oldal 339

Marc Márquez: Nem lenne normális, ha rögtön gyorsabbnak bizonyulnék Bagnaiánál és Martínnál

0

Marc Márquez ismét hangsúlyozta, hogy véleménye szerint a vele kapcsolatos elvárások nem egyeznek a realitással. A nyolcszoros világbajnok azt is kiemelte, hogy hosszú ideje ez volt az első nyugodt tele a sérüléseket illetően.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP csapatai közül elsőként a Gresini bemutatta idei motorfestését. Legalábbis papíron, ugyanis valójában nem sok újat mutattak a tavalyi színösszeállításhoz képest, a csapathoz érkező Marc Márquezt szponzoráló Red Bull például nem jelent meg a motorokon, ahogyan más változást sem lehetett igazán felfedezni.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

Ebből a szempontból tehát a közönség nem kapott sok újat, de a show keretében legalább a versenyzők is megszólaltak. A nyolcszoros világbajnok 11 év után hagyta el a Hondát az öccsét, Álex Márquezt is foglalkoztató istálló kedvéért, ám nyilvánvaló, hogy eleinte furcsa volt számára az új környezet. Ugyanakkor ez nem változtatta meg a döntéséhez való hozzáállását.

„Tizenegy évnyi ugyanannál a csapatnál eltöltött idő után természetesen furcsák voltak az első lépések az új garázsban – nyilatkozta a Riccionéban tartott eseményen. – Amikor meghoztam a döntést, teljes mértékben meg voltam győződve arról, hogy ez a helyes lépés. Egy olyan csapathoz igazolni, mint a Gresini, az öcsém mellé, sokkal könnyebbé tette a váltást.”

Márquez egyszer, a tavalyi valenciai teszten már kipróbálhatta a motort, amellyel elégedett volt, de a csapattagok nem voltak nyugodtak. „Azonnal nagyon jól éreztem magam Valenciában – fogalmazott. – Azonban az egész csapat rendkívül ideges volt a magas elvárások miatt. Az elmúlt napokban nyugodt körülmények között megismerhettem az istállót.”

Ami az elvárásokat illeti, Márquez ezúttal is kitért erre a témára. Sokan arra számítanak, hogy a spanyol versenyző minimum harcban lesz a világbajnoki címért, ám ő erről hallani sem akar. Szerinte nem ez a realitás, és úgy véli, normál körülmények között Francesco Bagnaia és Jorge Martín gyorsabbak lesznek nála, legalábbis a szezon elején.

Hiába ő a favorit, Marc Márquez szerint hiba lenne a vb-címről beszélni

„Úgy állok hozzá, hogy a versenypályán megpróbálok gyors lenni, és ha egy tizeddel gyorsabb lehetek, akkor igyekszem megtenni – magyarázta. – Azonban ez az elvárások és a valóság közötti [különbségről] is szól. Az emberek részéről természetesen nagyon magasak a várakozások. Az én dolgom viszont az, hogy ezeket megpróbáljam elfelejteni, és a garázsomban dolgozzak, mert nyugodtnak kell lennem, különösen az elején. A nyugalom nem azt jelenti, hogy nem vagyok gyors. Természetesen próbálok és szeretnék gyors lenni, de nem csinálhatok úgy, mintha az elejétől kezdve a győzelemért harcolnék, mert az elmúlt négy év egy rémálom volt számomra. Az előző két évben nem tudtam futamot nyerni, most pedig egy olyan motorra ülök, amelyen két versenyző, Bagnaia és Martín különösen sok esztendőt töltött, és rengeteg versenyt, illetve bajnokságot nyert. Szóval rendkívül gyorsak, és a 2024-es motorral fognak menni. Mondhatjuk, hogy ez ugyanolyan, mint az enyém, de amikor az ember megérkezik, nem tehet úgy, mintha egy szinten lenne velük. Vagy ha [rögtön] egy szinten leszek velük, az nem lesz normális.”

Közismert, hogy Márquez sokáig küszködött a 2020-ban elszenvedett sérülése miatt, és csak a tavalyi idény elejére került tökéletes fizikai állapotba. Azonban az előző néhány holtszezonja is a felépülésről szólt, és bár a valenciai teszt után meg kellett őt műteni kompartment szindróma (arm pump) miatt, mindez összességében nem nagyon befolyásolta a felkészülését.

„Végre volt egy normális telem – jelentette ki. – Ez is egy nagyon fontos dolog, mert 2018 óta minden tél a vállam vagy a karom rehabilitációjáról szólt. Most volt egy normális telem, és megpróbálok kilábalni a sérülésekből, ami az elmúlt évek rémálma volt. Még 2023-ban is megsérültem. Az eredményeimnek nemcsak a Honda volt az oka, hanem az is, hogy sokszor megsérültem. Szóval ezeket a szempontokat figyelembe véve megpróbálok majd jobban dolgozni, igyekszem jobban érezni magam a versenypályán, és próbálom újra megteremteni a jövőmet.”

Bolt és Walker szenzációs küzdelmét hozta a budapesti előtti utolsó Superenduro-forduló

A legjobb versenyzőket is próbára tette a Superenduro-világbajnokság kolozsvári pályája, ami először szerepelt a versenynaptárban. A megszokottakhoz képest kisebb pálya, szűkebb fordulókkal tűzdelt nyomvonal és a ritmustalan akadályok a Prestige, a Junior-világbajnokság és az Európa-kupa mezőnyében is okoztak meglepetéseket.

A magyar kontingenst ezúttal Szőke Márk és Liszka Roland alkotta a Prestige-ben, illetve a Juniorban, mivel Zsigovits Norbert a riesai fordulón ujjtörést szenvedett és minden erejével a gyors felépülésre törekszik annak érdekében, hogy ott lehessen az MVM Dome-ban zajló Superenduro GP of Hungary-n. Liszka sem volt formában, egy edzésbaleset után ő is sérülten versenyzett Kolozsváron.

Fotó: FIM Superenduro World Championship

A viszontagságos pálya felkavarta az erőviszonyokat is: a szintén lábsérüléssel küzdő Billy Bolt csak a 4. lett a Prestige Superpole-ján, de így is előrébb végzett riválisánál, a 6. helyezett Jonny Walkernél. Ennek ellenére Walker megnyerte az első futamot Bolt előtt, és egészen a második futam végéig úgy tűnt, hogy ismételni is tud.

Bolt többször elesett a második versenyen, de így is utolérte az egyet szintén bukó ellenfelét, és nem sokkal a leintés előtt meg is tudta előzni őt. Óriásit versenyeztek, Bolt végül hatalmasat küzdve győzött és behúzta a harmadik futamot is, amelyen Walkernek nem jött ki a lépés, így a futamon és az összesítésben is második lett.

 

Az első és a harmadik futamon Manuel Lettenbichler lett a 3. helyezett, a második alkalommal a 4. helyen ért célba, így végül Bolt és Walker mellett ő állhatott fel a dobogó harmadik fokára. Szőke Márk a 9. helyen kezdte a szombat estét a Prestige-ben, majd két 11. hellyel zárta az idei sorozat negyedik fordulóját.

Liszka tartja a 3. helyet a Junior-világbajnokságban

Liszka Roland héten egy edzésen balesetet szenvedett, ezért a versenyen nem volt tökéletes formában. Ennek ellenére a 4. helyen zárt az időmérőn, majd a futamon kibérelte a 6. helyet, mindhárom alkalommal itt ért célba. Ezúttal nem tudott megküzdeni az összetettben vezető Ashton Brightmore-ral és Suff Sellával.

A kevésbé sikeres verseny ellenére Liszka továbbra is őrzi a 3. helyét a Junior-világbajnokságban, és minden esélye megvan arra, hogy Budapesten növelje az előnyét, és közelebb kerüljön a listavezető ellenfeleihez, akik között várhatóan eldől majd a bajnoki cím sorsa a hátralévő három forduló során.


Ne maradj le a régió legnagyobb motoros eseményéről!

A versenyre a P1race.hu olvasói 2023. január 22-én éjfélig kedvezményes jegyeket válthatnak a Bronze kategóriás szektorokba.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

0

A MotoGP csapatai közül a Márquez testvéreket foglalkoztató Gresini mutatta be elsőként idei motorfestését. 

Új szakaszába lépett a MotoGP holtszezonja, és érezhetően egyre közelednek a tesztek és a szezonrajt, hiszen lezajlott az első motorbemutató. A csapatok közül a Gresini kezdte a leleplezések sorát: az olasz istálló a Misanóhoz közeli tengerparti településen, Riccionéban, a Cocoricò elnevezésű szórakozóhelyen tárta nyilvánosság elé az idei festését. A várakozás nemcsak azért volt nagy, mert ez volt az év első ilyen jellegű eseménye a királykategóriában, hanem azért is, mert idén a Gresininél versenyez a mezőny messze legsikeresebb tagja, Marc Márquez. Így némileg csalódás, hogy a csapat gyakorlatilag a tavalyi festését tárta nyilvánosság elé, azon ugyanis lényegében semmit sem változtatott. Na persze nem mintha ezen múlna az eredményessége…

Galéria a 2024-es festésről:

A 2022-es szezonnal ellentétben a Gresini tavaly egyik versenyzőjével sem harcolt a világbajnoki címért, és a négy helyett csupán egy győzelemig jutottak a főfutamokon. Bár pontokban felülmúlták egy évvel korábbi önmagukat, mindez nagyrészt a sprintfutamok bevezetésének köszönhető, bár ha az ott szerzett egységeket levonva is fennállna ez a helyzet. A csapat-világbajnoki tabellán egy helyet javítva hatodikként végeztek, ezúttal viszont ők bizonyultak a leggyengébbnek a Ducati motorját használó istállók közül.

A két versenyző közül a tavaly érkezett Álex Márquez maradt az alakulatnál. A 27 éves versenyző jóval eredményesebben szerepelt, mint a Hondánál töltött előző három idényében bármikor, és saját elmondása szerint is sokkal jobban érezte magát. Bár a főfutamon aratott győzelem továbbra sem jött össze neki, Argentínában megszerezte királykategóriás pályafutása első pole pozícióját, Silverstone-ban és Sepangban pedig a sprinten nem talált legyőzőre.

Itt lehet visszanézni a Gresini bemutatóját (az első órában a Moto2-es és a MotoE-motor leleplezése látható)

Esetében a legfontosabb kérdés talán az, hogy bátyja érkezése milyen hatással lesz rá. Bár 2020-ban papíron már voltak csapattársak, mindez Marc Márquez súlyos sérülése miatt nem tartott sokáig. Egyfelől nyilvánvaló, hogy testvére adataiból akár ő is profitálhat, a másik oldalról viszont egyáltalán nem kizárt, hogy háttérbe szorul.

Álex Márquez: Amikor megérkeztem a Hondához, Marc folyamatosan zavart engem

Merthogy az igazán nagy teljesítményt természetesen nem tőle, hanem a nyolcszoros világbajnoktól várják, aki 11 év után hagyta el a Hondát. Bár ő maga többször is úgy fogalmazott, hogy nem akar a világbajnoki címre gondolni, a legtöbben úgy vélik, hogy a 30 esztendős motoros mindenképpen beleszólhat a végső győzelemért folytatott csatába, olyannyira, hogy a fogadóirodáknál ő az első számú favorit.

Hiába ő a favorit, Marc Márquez szerint hiba lenne a vb-címről beszélni

Mindez azzal együtt is igaz, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a Gresini ezúttal sem az aktuális, hanem az egy évvel korábbi, vagyis jelen esetben a tavalyi motort fogja használni. Hogy ez mekkora hátrányt jelent, az csak az idény előrehaladtával derül ki. 2023-ban nem volt akkora különbség a gyári és a szatellitgépek között, ám Gigi Dall’Igna, a Ducati általános igazgatója nemrég kijelentette, hogy idén nagyobb differenciára számít.

Rossz hírt jelent Marc Márqueznek, ha igaza lesz a Ducati sikerkovácsának

Valóságos érzelmi hullámvasutat ígér a MotoGP sorozatának legújabb évada

0

Hamarosan elérhetővé válik a MotoGP dokumentumsorozatának második évada. A sportág hivatalos honlapja szerint a nézők nemcsak sikert láthatnak, hanem a csalódás kendőzetlen ábrázolását is megkapják.

Miután a 2021-es idényről készült ’Unlimited’ című dokumentumsorozat nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a MotoGP 2022-ben már saját szériát forgatott. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) első évada a tavalyi év elején jelent meg. Most pedig kiderült, hogy hamarosan érkeznek a tavalyi idényről készült részek.

A MotoGP hivatalos honlapjának tájékoztatása szerint az előző évadhoz hasonlóan ezúttal is öt epizódból fog állni a sorozat. Az biztos, hogy az első rész jövő héten pénteken válik elérhetővé, ám arról nem érkezett tájékoztatás, hogy az epizódok egyszerre vagy külön-külön kerülnek fel, mindenesetre tavaly utóbbi volt a helyzet. A sorozatot azok tudják majd megtekinteni, akik rendelkeznek VideoPass-előfizetéssel.

Ahogyan 2022-ben, úgy a készítők tavaly is kiválasztottak néhány versenyzőt, akiknek az útját követték a szezon során. A központi kérdés az volt, hogy sikerül-e valakinek letaszítania a trónról az 1-es rajtszámot több mint egy évtized után visszahozó Francesco Bagnaiát, vagy sem. A választ már tudjuk, de a sorozat főszereplői közül is akadtak olyanok, akik ehhez jóval közelebb voltak, mint a többiek.

Hamarosan kiderülnek a kulisszatitkok – dokumentumsorozat készült a rekordot hozó vb-csatáról

A stáb ezúttal hat pilótát követett közelebbről. Köztük volt két korábbi MotoGP-világbajnok Marc Márquez és Fabio Quartararo személyében, valamint a 2022-ben a francia pilóta mellett szintén sokáig harcban lévő Enea Bastianini és Aleix Espargaró. Rajtuk kívül a Ducati szatellitcsapatainak két tagját, Jorge Martínt és Marco Bezzecchit választották ki.

Már ebből a névsorból is kiderül, hogy a sorozat messze nem csupán a sikert mutatja meg, hanem a kudarcot és a csalódást is kendőzetlenül ábrázolja a nézőknek. A honlap úgy fogalmaz, hogy a közönség érzelmi hullámvasútban részesül a széria megtekintése során. Hogy ez így lesz-e, az hamarosan kiderül, a lehetőség mindenesetre adott.

A sorozat az egész szezon történetét feldolgozza, vagyis a szezonnyitó Portugál Nagydíjon vesszük fel a fonalat, ahol egyébként a bajnokesélyesnek gondolt Bastianini rögtön meg is sérült, így búcsút mondhatott ezen reményeinek. Ahogyan szépen sorban a többi kihívó is: a legtovább Martín tartott ki, akinek egészen a valenciai főfutamig volt sansza, de végül Bagnaiának sikerült megvédenie az elsőségét.

Káosz a gyári Hondánál, a főszponzor nem hagyná, hogy jelentősen változzon a motor külseje

0

Sajtóértesülések szerint a Honda jelentősen változtatna a gyári motorok festésén az idei évre, és visszatérne a gyökereihez. Ennek az az ára, hogy a névadó szponzorként működő Repsol logója sokkal kisebb helyet kapna, ám a spanyol olajvállalat ezt nem akarja hagyni.

A Honda most már jó ideje nem úgy teljesít a pályán, ahogyan az a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának legeredményesebb gyártójától elvárható lenne. A japán márka zsinórban kétszer végzett a konstruktőri tabella utolsó helyén. Most pedig úgy tűnik, hogy már a pályán kívül is káosz van kialakulóban.

A háttérben ugyanis állítólag van némi nézeteltérés a Honda és a gyári istálló névadó szponzora, a Repsol között, amiről az Autosport számolt be. A felek 2023-ban egy évvel meghosszabbították az egymással kötött szerződésüket, egy olyan opcióval, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén ennél is tovább folytatódhat az együttműködés.

Az egyik ilyen feltétel azonban Marc Márquez maradása volt, ami nem következett be, hiszen a nyolcszoros világbajnok tavaly elhagyta a japán gyártót. Mindez lehetővé tette a Repsolnak, hogy újratárgyalják a pénzügyi feltételeket, és végül úgy döntöttek, hogy csökkentik az anyagi hozzájárulásuk korábbi mértékét, vagyis lényegében kisebb összeggel szponzorálják a Hondát.

Marc Márquezzel együtt egy fontos szponzort is elveszíthet a gyári Honda

Utóbbi szerint viszont mindez nem elég ahhoz, hogy a spanyol olajvállalat logója továbbra is markánsan megjelenjen a motoron, és erre válaszul úgy döntöttek, hogy a megszokottnál kevésbé lesz jelen az idei versenygépen. Sőt, emellett a bokszon, a kamionokon és a vendéglátóegységen is csökkenteni akarják a főszponzor logóinak méretét.

Ezzel párhuzamosan a Honda vissza akar térni saját gyökereihez, és a vállalati színeket hangsúlyozná inkább. A japán gyártónál középtávú célként megfogalmazták, hogy minden sorozatban piros, fehér, illetve kék szín-összeállítású motorral szerepeljenek. A Superbike-világbajnokságon, a Dakaron, valamint a motokrosszban egyébként ez már most is így van.

Mindez azonban a Repsolnak nem nyerte el a tetszését, és a felek továbbra is tárgyalnak arról, hogy a logók milyen mértékben jelenjenek meg a motorokon. Ennek következtében továbbra sincs végleges dizájn, és még a szokásos fotózás sem zajlott le a két versenyző, Joan Mir és a Márquez helyére szerződtetett Luca Marini részvételével.

Bár a gyári Honda a sepangi shakedownon, illetve a teszten fekete burkolattal fog pályára gurulni, már így sincs sok idejük, hiszen február 13-án tartják a bemutatót, amelyet ráadásul a Repsol szervez Madridban. Az egyébként biztos, hogy a külső valamennyire átalakul, hiszen Márquez távozásával a Red Bullt is elveszítették mint szponzor.

Márquezéktől Martínékig – íme az összes MotoGP-csapat bemutatójának dátuma

Ideális esetben ez egy ünnepi év lenne a Honda és a Repsol számára, hiszen ez lesz a harmincadik olyan szezon, amikor a spanyol olajvállalat szponzorálja a japán márkát, ám úgy tűnik, hogy ehelyett konfliktus van a háttérben. A Repsolnak ráadásul azért is fontosak a következő évek, mert a MotoGP idén már olyan üzemanyagot használ, amely 40 százalékban nem fosszilis eredetű anyagokat tartalmaz, 2027-re pedig áttérnek a 100 százalékban szintetikus benzinre.

Rossi marad gyári pilóta, idén már világbajnokságon is részt vesz

0

A BMW bejelentette, hogy mely pilótákat foglalkoztatja idén a gyári sportautóprogramjában. A 22 versenyző között Valentino Rossi is ott van, aki a hosszútávú-világbajnokságon is elindulhat.

Valentino Rossi azután kezdett el igazán komolyan foglalkozni az autóversenyzéssel, hogy 2021-ben visszavonult a MotoGP-ből. A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok azóta egyre feljebb lép a ranglétrán, és mindez tulajdonképpen most is elmondható. A BMW ugyanis bejelentette, hogy idén is része a gyári sportautóprogramjuknak, és ezúttal már világbajnoki sorozatban is elindulhat.

A német márka ugyanis nyilvánosságra hozta azt a 22 névből álló listát, akik 2024-ben szerepet kaphatnak. Közülük néhányan a legmagasabb kategóriában, a Hypercarban kapnak szerepet, a többiek GT3-as autókat vezethetnek. Utóbbi csoportba tartozik Rossi is, aki tavaly is ilyen minőségben volt része a gyártónak.

Rossi Forma–1-es csapatot is megjárt pilótával az oldalán feledtetné a fájdalmas emlékeket

A 44 éves legenda tavaly a GT World Challenge Europe Sprint Cupban és a GT World Challenge Endurance Cupban is részt vett. Előbbiben volt sikeresebb, ugyanis Misanóban győzelmet, míg Brands Hatch-ben és Zandvoortban dobogós helyezést ünnepelhetett Maxime Martinnal, és az ötödik helyen zártak az összetettben.

Ami a hosszútávú sorozatot illeti, ott az öt alkalomból csupán kétszer szereztek pontot a belga pilótával és Augusto Farfusszal. Az biztosnak tekinthető, hogy ebben a sorozatban idén is rajthoz áll, a Sprint Cup esetében viszont nem lehet tudni, hogy szerepel-e. Egy új sorozatban, a sportautózás csúcskategóriájában viszont kipróbálhatja magát.

Rossi ugyanis ott lesz a hosszútávú-világbajnokság, azaz a WEC mezőnyében. A hétszeres MotoGP-világbajnok az újonnan létrehozott LMGT3 kategóriában fog elindulni, de még nem tudni, hogy kikkel fogja megosztani a 46-os számú autót. Azt viszont igen, hogy a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen is rajthoz állhat, ahogyan arról már korábban beszámoltunk.

Hivatalos: Valentino Rossi rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen

Rossi egyébként nem először szerepel az FIA, vagyis a Nemzetközi Automobil Szövetség által világbajnokságnak minősített sorozatban. Korábban ugyanis három alkalommal ott volt a rali-világbajnokság mezőnyében. A 2022-es Wales Rallyn kiesett, míg 2006-ban Új-Zélandon a tizenegyedik, 2008-ban Walesben a tizenkettedik lett.

A Ducati vezére figyelmeztette Marc Márquezéket, egyvalamit nem akar látni a versenyzőitől

0

Claudio Domenicali szerint Marc Márquez mindenkit bosszantani fog, még a Ducatin belül is, és úgy véli, valós esélye van a világbajnoki címre. Azt viszont tőle és mástól sem szeretné látni, hogy összeér a pályán a vetélytársával, és úgy gondolja, hogy ebben a sportfelügyelőknek is fontos szerepük lesz.

A mai napon kora este eljön a várva várt pillanat, hiszen lezajlik a szezon első motorbemutatója, pontosabban a küldő leleplezése. Ráadásul 18:30-tól a Gresini fogja ezt megtenni, ahol Marc Márquez is fog versenyezni ebben a szezonban. Ennek tudatában pedig nyilvánvaló, hogy az átlagosnál nagyobb figyelem fogja övezni a csapatot.

Kiderült, mikor mutatják be Márquezék jövő évi Ducatijának színeit

Miután bejelentették a nyolcszoros világbajnok érkezését, felröppentek olyan pletykák, miszerint a Ducatinál nem örülnek ennek. Bár az érintett tagadta, hogy ilyesmit tapasztalt volna, könnyen lehet, hogy a gyártónál valóban nem mindenki repes a boldogságtól. Például a márkatársak, különösen a gyári versenyzők, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini, akiknek így eggyel több érdemi ellenféllel kell számolniuk.

„Az biztos, hogy Marc mindenkit bosszantani fog, a Ducatin belül is – nyilatkozta a MARCA-nak Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója. – Úgy, mint Jorge [Martín]. Peccónak vagy Eneának nem csak Jorge vagy [Marco] Bezzecchi lesz ott [ellenfélként], vagy [Fabio] Di Giannantonio, aki mostanában nagyon erős. Marc is ott lesz nekik. Ha még egy legyőzendő [pilóta] lesz, az még nagyobb zavart fog okozni, de a szurkolók számára is érdekesebb lesz.”

Márquez híres az agresszív vezetési stílusáról, amely olykor balesetekhez vezetett. A szezonnyitó Portugál Nagydíjon pont Martínnak ment neki, mielőtt motorja irányíthatatlanul nekivágódott Miguel Oliveira Apriliájának, az idényzáró valenciai viadalon pedig Marco Bezzecchivel ért össze, és az olasz pilóta igencsak megorrolt rá. Domenicali leszögezte, ilyesmit nem szeretne látni.

„Reméljük, hogy balesetmentes futamok lesznek – fogalmazott. – Nem igazán szeretem a kontaktot, mert veszélyes. Marc időről időre kicsit ilyen, mint Jorge. A legutóbbi futamon is kissé ez volt a helyzet. Marcnak volt egy nagyon csúnya balesete, és Jorge volt az, aki előidézte ezt. Veszélyes volt. A futamokon van egy határ, amelyre figyelnünk kell.”

A Ducatin ülő Marc Márquez mindenkinek „problémát fog jelenteni” a Pramac főnöke szerint

A Ducati első embere tehát lényegében megüzente pilótáinak, hogy vigyázzanak egymásra, ugyanakkor abban, hogy a helyzet esetlegesen mennyire harapózik el, a sportfelügyelőknek is komoly szerepük van. Tavaly rengeteg kritikát kaptak bizonyos döntéseik miatt, viszont az olasz szakember szerint idén észnél kell lenniük.

„Fontos, hogy a versenyirányítás által a pilóták megőrizzék a nyugalmukat, és ha valaki túllépi a határt, azonnal szankcionálják – vélekedett. – Ez nagyon fontos a sportág biztonsága szempontjából, mivel rendkívül fontos sportág vagyunk sok nézővel, amely növekedni akar. A pályán lévő bajnokoknak példát kell mutatniuk abban, hogy miként kell ezt elérni: keményen, de tisztességesen és tisztán.”

Sokak szerint a csapatváltásnak köszönhetően Márquez ismét ott lesz a bajnoki esélyesek között, aminek a riválisai nyilvánvalóan nem örülnek. A Ducatinak viszont ebben az esetben lehet a leghasznosabb a 30 éves motoros érkezése, és nem csak azért, mert így eggyel több motorral lehetnek ott az élmezőnyben. Domenicali kiemelte, hogy a hatszoros MotoGP-világbajnok adataiból a többiek is profitálhatnak.

„Marc a szövetségesünk lesz, mert nagy előny lesz számunkra, hogy [az adatokból is] láthatjuk, hogyan motorozik – magyarázta. – Úgy gondolom, hogy Pecco, Jorge és Marco is képes lesz fejlődni, ha látják, hogyan motorozik Marc. A filozófiánk ugyanis az, hogy minden adatot megosztanak egymással. Azt a különbséget látva, amelyet a Honda többi versenyzőjéhez képest jelentett, szerintem rendkívül erős lesz, szóval biztosan lesz esélye a győzelemre, a bajnoki címre.”

Talmácsit emlegette a Ducati igazgatója, amikor Marc Márquez esetleges vb-címéről kérdezték

Gyorsabb volt a legjobbaknál, most ő álmodja a budapesti superenduro-pályát

0

Portrévideónk ifj. Németh Kornélról, a hazai offroad motorozás legendájáról, aki versenyzői pályafutása után is a Superenduro világának része maradt, és évről évre az ő nevéhez fűződik a budapesti Superenduro GP of Hungary pályája.

Németh Kornél a 2024. február 3-án zajló versenyre is újdonságokkal készül, hogy a Prestige kategória legjobbjait is kihívás elé állítsa az új helyszínen, az MVM Dome-ban. A rendezvényt minden korábbinál nagyobb érdeklődés övezi.


Ne maradj le a régió legnagyobb motoros eseményéről!

A versenyre a P1race.hu olvasói 2023. január 22-én éjfélig kedvezményes jegyeket válthatnak a Bronze kategóriás szektorokba.

Marini: A Honda olyan, mintha a Real Madridban vagy a Barcelonában játszanék

0

Luca Marini elárulta, Valentino Rossit hívta fel először, amikor felmerült, hogy a Hondához igazolhat. Az olasz versenyző úgy véli, mind a gyártó, mind az ő szempontjából ideális döntés született.

Luca Marini a negyedik évét teljesíti idén a MotoGP-ben, ám ezúttal egy teljesen új kihívás vár rá a korábbi szezonjaihoz képest. A 26 éves motoros ugyanis elhagyta a családi csapatot, a VR46-ot, és a gyári Hondához igazolt. Az örökség, amelyet átvesz, nem könnyű, hiszen a japán gyártó történetének legsikeresebb versenyzőjét, Marc Márquezt hivatott pótolni.

Alberto Puig csapatfőnök nemrég elárulta, hogy miután hivatalossá vált, hogy a nyolcszoros világbajnok távozik a Hondától, Marini stábja kereste fel elsőként őket. Most pedig az olasz versenyző mondta el, hogy kivel beszélt elsőként, amikor felmerült a váltás lehetősége. Persze a válasz nem meglepő, de nem csupán a családi és a szakmai kötelék miatt tett így.

„Őszintén szólva az első ember, akit felhívtam, az a bátyám volt – utalt a Por Orejas podcastban féltestvérére, a VR46-ot birtokló Valentino Rossira. – Mindenekelőtt azért, mert ő a csapat vezére, a tulajdonos, de azért is, mert nagyon intelligens és nagyon tapasztalt ember. Elmagyaráztam neki, hogy mit érzek belül, mit gondolok, és hogy ez egy jó lehetőség lehet a pályafutásom szempontjából. A VR46 Akadémiával, a menedzseremmel és a Hondával közösen elkezdtünk beszélgetni, és ezekből a beszélgetésekből alakult ki mindez.”

A Honda nagyon hamar visszatérhet a MotoGP élmezőnyébe, és évekig ott is maradhat, véli Marini

A Honda mostanában rendkívül nehéz időszakon megy keresztül, mondhatni, történetének legrosszabb periódusában van. Már 2022-ben is a konstruktőri tabella utolsó helyén végeztek, tavaly pedig még rosszabbul szerepeltek. Marininek tehát innen kell megkezdenie a munkát, ám a japán gyártó történelme miatt így is vonzónak tartja a lehetőséget, és szerinte mindkét fél szempontjából jó döntés született.

„Úgy vélem, jelenleg én vagyok a megfelelő versenyző a Honda számára, és azt is gondolom, hogy nekem a Honda az ideális istálló, mivel ez egy álom – fogalmazott, majd egy futballhasonlattal élt. – Olyan, mintha a a Real Madrid vagy a Barcelona csapatához mennék játszani. Szerintem most csak fejlődni tudunk. Türelmesnek kell lennünk, és időt kell adnunk magunknak. Nem szabad kapkodnunk. A MotoGP egy igazán bonyolult sportág, rengeteg ellenféllel. Nemcsak a Ducati van ott, hanem a KTM, az Aprilia és a Yamaha is, amelyek nagyon hajtanak, hogy fejlesszék a motorjaikat. Nem lesz könnyű, de jobban kell dolgoznunk a riválisainknál.”

Marini a tavaly év végi valenciai teszten már kipróbálhatta a Hondát, és igencsak biztatóan kezdett, hiszen a tizedik helyet szerezte meg. Persze a puszta végeredményből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, ám abból talán igen, hogy újdonsült csapattársa, Joan Mir kijelentette, hosszú idő után először tapasztal valódi újítást a japán gyártó részéről.

Acosta felidézte az időszakot, amikor rengeteget sírt, majd gyakran lecserélte a telefonszámát

0

Pedro Acosta visszaemlékezett a 2022-es szezon első részére, amikor Moto2-es pályafutása nehezen indult, majd egy edzésen meg is sérült. Ez utóbbi azonban a spanyol pilóta szerint hosszú távon a segítségére volt.

Pedro Acosta lesz a MotoGP idei szezonjának egyetlen újonca, legalábbis ha minden a tervek szerint alakul a csapatoknál. A kétszeres világbajnokot generációja legnagyobb tehetségének tartják, és sokan Marc Márquezhez hasonlítják. A 19 éves versenyző egyelőre ki is tudta hozni magából azt, amit beleláttak, de egyszer komoly hullámvölgyön ment keresztül.

A mindkettőjükkel vb-címet nyerő csapatfőnök elmondta, miben hasonlít Acosta Marc Márquezre

Ez pedig a 2022-es idény volt, annak is az első fele. Miután az előző évben első próbálkozásra megnyerte a Moto3-as világbajnokságot, a KTM Ajo felvitte őt a középső géposztályba. Az első három futamán pontot szerzett, de nem szerepelt kiemelkedően, majd a következő négy viadalból háromszor bukott, és Jerezben is csak a huszadik lett.

„Talán túl magasak voltak az elvárásai, és akkoriban nem tudta ezt száz százalékban kontrollálni – idézte fel Aki Ajo, az istálló csapatfőnöke a DAZN-on nemrég megjelent, Acostáról szóló dokumentumfilmben, amely a ’Pedro Acosta: A must win’ címet viseli. – 2022-ben világbajnok akart lenni, semmi másért nem ment a versenyekre, biztos volt benne, hogy meg tudja csinálni.”

„Nem úgy indult, ahogyan szerettem volna – vette át a szót Acosta. – Rengeteg olyan dolog történt, ami miatt megkérdőjeleztem, hogy lehetséges-e. Ha a szakmai része nem megy jól, az ember mindig tud keresni megoldást, az év nagyon hosszú. Három hónap alatt sok minden összejött, és már nem a bajnokság miatt helyeztem nyomást magamra, hanem más miatt volt több nyomás.”

„Ahogyan már annyiszor beszéltük, és ahogyan azt már akkor is mondtam, szükségünk van erre, szükségünk van ezekre a nehéz pillanatokra – mondta ismét Ajo. – Ha mindig minden jól és tökéletesen megy, akkor nem az a helyes út. Ha az ember olyan srác, mint Pedro, aki tényleg tanul a hibákból és a nehéz pillanatokból, akkor a tökéletes úton van.”

Marc Márquez csapattársa lehet Acosta? – az újonc elmondta, mi kell ehhez

„Sokat sírtam abban az évben, semmit nem értettem, hogy mi történik az életemben, mi történik a bajnokságban – fogalmazott a spanyol pilóta. – Azért vagyok itt, hogy jól legyek, hogy jól érezzem magam, és lesznek rosszabb és jobb idők. Nem hiszem, hogy bárki is azt mondhatná, hogy »ő már nem az, aki volt«, vagy hogy »a sztár, amilyennek látszott, valóban sztár lett«. Az emberek el sem tudják képzelni, milyen kicsi a különbség az első és az utolsó között, vagy hogy az utolsó [is] mennyire gyors. Nem hiszem, hogy bárkinek is érdemes rosszul éreznie magát.”

Mugellóban aztán megtört a jég, és Acosta először nyert a Moto2-ben, majd egy montmelói hatodik hely után a Sachsenringen a dobogó második fokára állhatott fel. Utána viszont ismét negatív fordulat következett a pályafutásában, ugyanis egy motokrosszedzésen combcsonttörést szenvedett. A filmben édesapja felidézi, hogy ő maga nem tartotta jó ötletnek a tréninget, ám fia kedvében akart járni, íg végül teljesítette a kívánságát. A spanyol motoros azonban úgy véli, hosszú távon profitált a balesetből.

„Az, hogy azon a nyáron megsérültem, szerintem sokat segített nekem – jelentette ki. – Azt hiszem, segített abban, hogy másképp lássam a dolgokat. Úgy döntöttem, hogy elkezdek Adrival [Adrián Cases, Acosta edzője – a szerk.] dolgozni, hogy lehetőséget adok neki az iskolájában végzett munkája miatt. Szükségem volt egy kis környezetváltozásra, valakire, aki hajt, aki egy kis szikrát ad nekem, mert eljött az idő, amikorra már kicsit elegem lett az egészből. Talán mondhattam volna, hogy »itt a vége«, de arra sem volt okom, hogy abbahagyjam.”

Acostának két fordulót kellett kihagynia, mielőtt visszatérhetett volna a mezőnybe. A hátralévő nyolc hétvégén két győzelmet is szerzett, és a tabella ötödik pozíciójában végzett úgy, hogy a vizsgált időszakban mindenkinél több pontot gyűjtött. Tavaly pedig már a teljes idényt tekintve is mindenkinél jobbnak bizonyult. Ajo elárulta, hogy korábbi pilótája milyen módszert vetett be annak érdekében, hogy minél kevésbé térítsék el a nála a fókuszt.

Soha nem látott felvételek Acosta valenciai tesztjéről: „Hol vannak a ki*aszott gombok?”

„Többször is lecserélte a SIM-kártyáját, hogy ne zavarják meg a figyelmét, és fenn tudja tartani a koncentrációt – mondta a finn szakember. – Pedro a korához képest nagyon jó alapműveltséggel rendelkezik, és úgy érti az életet, mint egy sokkal idősebb ember. Ez megkönnyíti a munkára való összpontosítást és magát a munkát.”