back to top
2025. július 08. 11:24
Kezdőlap Blog Oldal 337

Marc Márquez elárulta, szerinte mikor fog először bukni új motorjával

0

Marc Márquez a Gresini bemutatóján elmesélte, hogyan tesztelte a Ducatit Valenciában, és arra is kitért, szerinte mikor fog először esni a Desmosedicivel.

Ahogyan már beszámoltunk róla, január 20-án bemutatta idei festését a Gresini. Az olasz csapat rendezvényére minden korábbinál nagyobb figyelem irányult, hiszen 2024-ben Marc Márquez is ezeket a színeket fogja képviselni. A nyolcszoros világbajnoknak ezen az eseményen jutott arra ideje, hogy elárulja, hogyan tesztelte a Ducatit Valenciában és milyen következtetésekre jutott a motorral kapcsolatban.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

„Ezzel a motorral máshogyan kell nekiállnod az egyes köröknek, főleg, ha jó időt akarsz futni, ez valami olyasmi, amit még mindig tanulnom kell. A [valenciai teszten] az első körben, aztán a másodikban és a harmadikban is máshogyan mentem be a kanyarokba, hogy többfajta dolgot tapasztaljak meg. A Hondának voltak bizonyos erősségei a kanyarodással kapcsolatban, de az én vezetési stílusommal nem tudtam ezeket kihasználni. A [Ducatival] nagyon jól, nagyon simán megy a kanyarok elhagyása, de még rá kell jönnöm, hogyan szerezhetek több előnyt ebből az extra motorerőből és tapadásból” – nyilatkozta Márquez a Todocircuito.com szerint.

„Az igaz, hogy nagyon könnyedén lehet vezetni, de azt még nem tudom, milyen lesz a vezetési stílusom a Ducatival. Az még csak az első teszt volt, ráadásul olyan beállításokkal mentem, amelyek nem váltak be nekem. Tudom, én mondtam a csapatnak, hogy egy másik pilóta érintetlen beállításaival induljunk el. Végül alig pár dolgot változtattunk meg a motor elején, hogy kényelmesebb legyen. Akkor csak könnyedén motoroztam, nem akartam azonnal agresszívan vezetni és a gép határait keresni. Aztán majd meglátjuk, nagyon kíváncsi vagyok arra, hogyan muzsikál majd a motor egy másfajta pályán, mint amilyen a malajziai Sepang, ahol mindig több nehézséggel küzdöttem.”

Márquez mindig is közismert volt „agresszív” stílusáról, többek között ennek volt köszönhető, hogy tavaly ő bukott a legtöbbször a királykategória mezőnyéből. A cerverai pilóta egyelőre még nem tudja, hogy a vezetésén fog-e változtatni új motorja miatt, de abban biztos, hogy idén sem fogja sokáig megúszni a talaj meglátogatását.

„Én úgy állok hozzá, hogy mindig kockázatot kell vállalnod azért, hogy elérd a határokat és nyerni tudj. Pont ezt csináltam a tavalyi szezon második felében az előző csapatommal, azonban akkor semmilyen jó eredményt nem értem el ezzel. Hogy folytatni fogom-e ezt a Ducatinál? Nem tudom. A Ducati versenyzői elég sokat estek tavaly, sok balesetük volt, ez egy olyan motor, amelynek egyértelműen megvannak a határai, de ha gyorsabb akarsz lenni másoknál, akkor valamennyit mindenképpen kockáztatnod kell. Biztos vagyok benne, hogy Malajziában vagy Katarban jön majd az első esésem, viszont inkább a tesztek során buknék, és nem egy futamon.”

Marc Márquez úgy tekint Bagnaiáékra, ahogyan korábban őt kezelték

Korábban Márquez a nyilvánosság előtt elárulta, bízik benne, hogy a Ducati gyári csapatának és a Pramacnak a versenyzőihez hasonlóan ő is megkapja a bolognaiak legújabb konstrukcióját, mostanra azonban úgy tűnik, belenyugodott ennek a megvalósíthatatlanságába. „Már tudom, hogy idén a 2023-as motorral fogok menni, azzal, amellyel [Francesco] Bagnaia és [Jorge] Martín is versenyzett tavaly, és elméletileg ezen ülök majd az egész szezonban. Az én dolgom, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki belőle. Úgy éreztem, közel áll hozzám annyira a Ducati, hogy felüljek a 2023-as motorra, másképpen nem tettem volna meg ezt a lépést. Igen, én valóban a Gresini csapatának tagja vagyok, de mi Ducatival versenyzünk és [Gigi] Dall’Igna mindig nagyon jól bánt velem.”

Bastianini világbajnok lenne az idei Ducatival, amely jobban fekszik neki, mint a tavalyi

0

Enea Bastianini idén a világbajnoki címre hajt, ebben pedig segítséget jelenthet számára, hogy a 2024-es Ducati jobban fekszik neki, mint a tavalyi, illetve a sérülései sem hátráltatják már annyira.

A Ducati Lenovo Team, vagyis a bolognaiak gyári csapata január 22-én tartotta bemutatóját, amelyen Francesco Bagnaia mellett az istálló másik pilótája, Enea Bastianini is megszólalt. A 26 éves pilóta a második szezonjára készül ezzel az alakulattal, idén pedig nem a második számú versenyző szerepét szeretné betölteni. „Azért vagyok itt, hogy futamgyőzelmekért menjek és a világbajnoki címért harcoljak. Nagyon jó munkát kell majd végeznünk a teszteken, hogy megfelelően felkészültek legyünk az idény elejétől kezdve” – nyilatkozta Bastianini a SPEEDWEEK.com szerint.

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

Rimini szülötte 2021-ben friss Moto2-es világbajnokként érkezett meg a királykategóriába, 2022-ben máris az élmezőnyben vitézkedett, négy futamot nyert meg abban az évben, és a tabella harmadik helyén végzett. Sokáig úgy tűnt, hogy eséllyel pályázhat akár a trófea megszerzésére is, annak ellenére, hogy akkor nem a Desmosedici legfrissebb változatát használta. A lehető legújabb konstrukcióra végül tavaly a gyári istállónál ülhetett fel, ez pedig idén sem változik meg.

„Nagyszerű a GP24, eléggé jól fekszik nekem. Az első pillanattól kezdve úgy éreztem, hogy ezzel a géppel előre tudok lépni bizonyos dolgokban a GP23-hoz képest. Ráadásul a sepangi teszten még kipróbálunk majd pár új dolgot. Összességében a 2024-es motorral mindenképpen egyszerűbb lesz számunkra a szezon elkezdése annál, amilyen a tavalyi idény eleje volt a GP23-mal.”

Bastianini a tavalyi szezonban csak a tizenötödik helyet szerezte meg a tabellán, amivel ő lett az utolsó a Ducati állandó versenyzői közül. A csalódást keltő teljesítmény hátterében két súlyos sérülés állt, az olasz pilóta először az idény első hétvégéjén, a Portugál Nagydíj sprintjén bukott,  aminek következtében eltört a lapockája, és négy fordulónyi pihenőre kényszerült. Második alkalommal pedig Barcelonában sérült meg a kezén és a lábán, ami miatt három versenyhétvégén nem állhatott rajthoz.

A sérülések miatt Bastianini akkor sem volt tökéletes állapotban, ha éppen motorra tudott ülni, viszont mostanra végre közel került a teljes felépüléshez. „Keményen dolgoztam a télen, hogy a malajziai tesztre újra százszázalékos legyek. A legfőbb probléma a vállammal volt, de az mostanra eléggé rendbe jött. Már nem érzem magam gyengének a motoron, ennek pedig nagyon örülök, mivel a 2023-as szezon végén állandóan kimerült voltam.”

Bastianini elismerte, a sérülések nélkül is nehezen érte volna el tavalyi célját

Bagnaia lenne Rossi utódja? A regnáló világbajnok elárulta, mit gondol erről a kérdésről

0

Nagyon sokat köszönhet Valentino Rossinak és a VR46 Akadémiának Francesco Bagnaia, viszont azt nem tartja igazságosnak, hogy összehasonlítják a Doktorral. A regnáló világbajnok elárulta, miben különbözik leginkább az ő személyisége Rossiétól.

Francesco Bagnaia lett az első olyan versenyző, aki Valentino Rossi kezei közül, vagyis a VR46 Akadémiáról kikerülve tudott MotoGP-bajnoki címet nyerni, sőt az első trófeáját – a 2018-as Moto2-es szezon alatt – még az olasz csapat színeit képviselve nyerhette el. A torinói motoros nemrég a La Caja de DAZN című spanyol műsor vendége volt, ahol elmondta, mennyit jelentett neki ez az „iskola” és Rossi megismerése.

Rossi segíti Bagnaiát, aki gondolni sem akar mestere óriási hibájára a szezonzárón

„Amikor fiatal voltam, még álmodni sem mertem volna erről. Feljutottam a MotoGP-be, találkoztam a példaképemmel, akivel aztán barátságot is kötöttem, megnyertem a világbajnokságot, ahogyan ő is. Ez az egész valami elképzelhetetlenül nagyszerű volt. Szerencsére elég sokat fejlődtem az elmúlt években, 2013 óta az ő – Valentino és az egész Akadémia – segítségükkel, illetve azt hiszem, hogy így az átlagosnál sokkal gyorsabban tudtam előrelépni.”

Rossi 2009-es trófeája óta Bagnaia 2022-es diadala után ünnepelhettek először bajnoki címet az olasz szurkolók. Nem csoda tehát, hogy a Ducati versenyzőjét sokszor hasonlítják az urbinói expilótához, az adás során pedig konkrétan nekiszegezték azt a kérdést, hogy ő lehet-e a Doktor utódja. „Azt gondolom, hogy nem igazságos [az összehasonlítás], mivel bármi, amit egy pilóta a történelem során elért, annak az övének kell lennie, nem másénak, nem kell mindig összehasonlítani az eredményeket. Korábban ugyanezt csinálták Marc Márquezzel, de az sem volt fair. Végül is mindenkinek más a története.”

Bagnaia sok szempontból hasonlít Rossira, de a két olasz személyisége azért nem teljesen ugyanolyan. A 27 éves motoros elárulta, ő miben látja legnagyobbnak a kettőjük közti különbséget. „Egyértelműen észrevehető, hogy én más vagyok. Ő sokkal karizmatikusabb, nagyon szerette csinálni a műsort, én sokkal nyugodtabb vagyok, és szeretnék továbbra is ilyen maradni.” A kétszeres MotoGP-bajnok már korábban is felvállalta, hogy ő nem szeretné ugyanazt a szerepet magára venni, amely mentora sajátja volt.

Bagnaia egy szempontból biztosan nem akarja követni Rossit

Redding nem tartja jobbnak Razgatlıoğlut magánál

Scott Redding elmondta, hogy Toprak Razgatlıoğlu érkezése a BMW-hez miként változtatta meg a helyzetet a gyártónál.

Jelentősen megerősödve várja a Superbike-világbajnokság idei szezonját a BMW, hiszen Toprak Razgatlıoğlu a gyári csapatukban folytatja a pályafutását. A török pilóta érkezése miatt Scott Redding átkerült a Bonovo Action nevű szatellitalakulathoz, kiszorítva ezzel onnan Loris Bazt. Redding a müncheniek bemutatóján elárulta, mit vár Razgatlıoğlutól, és miért nem bánja feltétlenül a változásokat.

Razgatlıoğlu rögtön felülmúlja a helyére igazoló Rea-t a BMW-vel?

„Még nem motoroztam együtt vele, ő egy másik napon tesztelt, mint én. Egyelőre az adatait sem láttam, első körben még úgyis fel kell vennie a ritmust. Viszont már beszélgettünk, ő is látja a lehetőséget a fejlődésre – amit én már évek óta mondok. Jó, hogy ugyanazt a fejlődési utat járja be, amelyet én is bejártam. Az elmúlt hat hónapban a BMW olyan lépéseket tett meg az alkalmazottai segítségével, amelyek nagy változást fognak eredményezni az idei évre, úgy hiszem, hogy minden rendben lesz. Most jobban odafigyelnek, majd Toprak lesz az, akinek meg kell valósítania az elképzeléseket, mindent rá tesznek fel” – mondta Redding a SPEEDWEEK.com-nak.

„Nekem egyértelmű, hogy ha ő meg tudja csinálni, akkor én is meg tudom. Nem hiszem, hogy jobb pilóta lenne nálam. Ne értsetek félre, ő egy kiemelkedően jó versenyző, nagyon tehetséges. Az én nézőpontomból mindig is voltak kérdőjeles dolgok, érdekes lesz látni, hogyan áll hozzá majd ezekhez. Amikor csatlakoztam a BMW-hez, akkor én voltam a középpontban, de sohasem volt meg a csomagom ahhoz, hogy megfeleljek az elvárásoknak. Most az egész csomag jobb lett, én pedig oldalra léptem egyet és a radar alatt repülök – ez pedig jól áll nekem.”

Redding korábbi MotoGP-pilótaként a 2020-as szezontól kezdve versenyez a Superbike-világbajnokságon. Az első idényében a második, egy évvel később pedig a harmadik helyet szerezte meg a tabellán a gyári Ducati színeit képviselve. 2022-ben aztán átigazolt a BMW-hez, az M1000RR-rel viszont nem tudta ugyanazokat az eredményeket szállítani, most felfedte, minek volt ez köszönhető.

A Redding által eddig alábecsült Razgatlıoğlu lehet a megoldás a BMW legnagyobb problémájára

„Az elmúlt öt évben a pilótákon keresztül akarták megvásárolni az eredményeket. Persze a versenyzőkre is szükség van a jó teljesítményhez, de kell hozzá a motor is. Voltak fejlesztések, de azok kevésnek bizonyultak, viszont nekünk nagy tétje volt a dolgoknak. A jelentősebb változások csak a tavalyi év végén jöttek, kicserélődött és nagyobb lett a személyzet, illetve a tesztcsapat. Eddig miközben versenyeztem ezzel a motorral, egy időben fejlesztettem is. Közben a szerződésem is bejött a képbe, mivel nem jöttek az eredmények, szóval lelassítottam a fejlesztést, hogy jobb eredményeket tudjunk elérni. Ezzel biztosítottam magamnak a megállapodást, majd újra a fejlesztéseknek szentelhettem magam. Kemény volt, de nem láttam más megoldást. Úgy érzem, hogy az eddigi változtatások beváltak, Toprak egy olyan motort fog kapni, amilyet én két éve szerettem volna” – nyilatkozta a 31 éves pilóta a SPEEDWEEK.com-nak.

Marc Márquez úgy tekint Bagnaiáékra, ahogyan korábban őt kezelték

0

Marc Márquez elárulta, ahogyan korábbi márkatársai rá tekintettek „célpontként”, úgy most ő teszi ugyanezt Francesco Bagnaiával és Jorge Martínnal. A nyolcszoros világbajnok szerint a Gresini kockáztatott, amikor tárgyalt vele, és egy spanyol szólással élve egy gyerekhez hasonlította mostani önmagát.

Marc Márquez 11 év után elhagyta a Hondát, és a Gresininél folytatja pályafutását, vagyis idén egy Ducatin fog ülni. Bár tavalyi motorról van szó, sokak szerint így is ő lesz a világbajnoki cím egyik esélyese. Bár ez nem feltétlenül áll arányban a valós esélyekkel, de attól még tény, hogy a fogadóirodáknál a 30 éves pilótára a legalacsonyabb a szorzó.

Marc Márquez: Nem lenne normális, ha rögtön gyorsabbnak bizonyulnék Bagnaiánál és Martínnál

Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy újonnan csatlakozó versenyzőként egy számára teljesen új motort kell megszoknia, így ebben a tekintetben hátrányban van azokhoz képest, akik már évek óta a Ducatit erősítik. Többek között Francesco Bagnaia és Jorge Martín, akik tavaly kiemelkedtek a mezőnyből, és az utolsó futamig harcoltak a végső győzelemért. Márquez úgy véli, most fordított szerepben lesz, mint az évek során a Hondánál volt.

„Logikus, hogy amikor az új versenyzők megérkeztek a Hondához, engem »céloztak« meg – nyilatkozta a Gresini bemutatóján. – Most én fogom ugyanezt tenni Bagnaia és Martín esetében, akik a legerősebbek, és akik a különbséget jelentik. Sok mindent kell tanulnom tőlük, hogy megértsem, hogyan kell vezetni ezt a motort.”

Márquez arra viszont nem válaszolt érdemben, hogy ki lehet a legnagyobb riválisa. „A legkeményebb ellenfél? Végső soron inkább magam miatt aggódom, mert magamat kell menedzselnem – jelentette ki. – Rengeteg munka vár ránk, nagyon magasak az elvárások, de nyugodtan szeretnék kezdeni. Ha túl gyorsan eszik az ember, emésztési zavara lesz.”

A 2023-as szezon jelentős részében téma volt a sajtóban, hogy Márquez megy vagy marad, és ha igen, akkor hova. Végül a Gresinire esett a választás, miután a spanyol motoros szerint ők voltak a legtürelmesebbek vele szemben. Azt viszont ismét kiemelte, hogy az előző idényei alapján nem reális elvárás, hogy a legnagyobb célért küzdjön.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

„Kockázatot vállaltak velem, októberig vártak a döntésemre – utalt új istállójára. – Újra jól akarom érezni magam. Sokszor nyertem, de az elmúlt három-négy év nagyon nehéz volt számomra, és valami más után néztem, hogy újra jól érezzem magam a motoron. A Gresini csapata volt az egyetlen, amely várt rám, és időt adott nekem, amikor pedig látták, hogy készen állok, engem választottak. Ez egy rizikós kihívás számomra, de a Gresini család csodálatos, egy nagy múlttal rendelkező istálló. Mi van, ha a célom a világbajnoki cím? Nehéz éveken vagyok túl, és hosszú ideje nem nyertem. Inkább lassan megteremtem az alapokat, aztán majd meglátjuk, meddig jutok. Most viszont még nem lehet egyértelmű célom.”

A hatszoros MotoGP-világbajnok egyszer, a tavalyi valenciai teszten már felülhetett új motorjára, és rendkívül biztató teljesítményt nyújtva a negyedik legjobb időt futotta, mindössze 171 ezredmásodperccel elmaradva a leggyorsabbnak bizonyuló Maverick Viñalestől. Legközelebb a sepangi teszten ülhet majd fel új munkaeszközére.

„Ötven kört tudtam megtenni az új motorral, de jól éreztem magam – fogalmazott. – Tisztán vezettem, Valenciában még nem voltam olyan helyzetben, hogy agresszív legyek. Kíváncsi vagyok, és nagyon elszánt, hogy a malajziai teszten sok kört teszek meg. Olyan vagyok, mint egy gyerek az új cipőben, ezt mondják Spanyolországban.”

Márquez csapattársa öccse, Álex Márquez lesz, aki már második évét kezdi meg a Gresininél. Ahogyan mondani szokás, a csapattárs az első számú ellenfele egy versenyzőnek, ám esetükben természetesen nem ilyen egyszerű a helyzet. „Mindig a legjobbakat kívánom Álexnek – szögezte le az idősebbik testvére. – Mindig azt mondom neki, hogy azt kell gondolnia, hogy nagyon erős. Kétszeres világbajnok, és biztos vagyok benne, hogy idén jól fog teljesíteni.”

Marc Márquez szerint öccsének nagyobb esélye van a győzelemre az idénynyitón, mint neki

Bagnaia nem érti, mi szükség volt a Ducatit ilyen mértékben hátráltató szabályra

0

Francesco Bagnaia nem érti, miért úgy alakították át a koncessziós szabályokat, hogy a Ducati mindenkivel szemben hátrányba kerüljön. A címvédő a Marc Márquez érkezésével kapcsolatos kérdésre is válaszolt.

A tavalyi Valenciai Nagydíj másnapján vált hivatalossá az új koncessziós szabályzat. Ennek elsődleges célja, hogy a szenvedő Yamahának és Hondának adjanak bizonyos engedményeket annak érdekében, hogy minél gyorsabban versenyképessé váljanak. Ennek értelmében többet tesztelhetnek, több szabadkártyát használhatnak fel, több aerodinamikai specifikációt vethetnek be, a motorblokkot pedig szabadon fejleszthetik.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

Azonban nem csupán annyi történt, hogy a két japán gyártóra lazább előírások vonatkoznak, mint a többire. A megegyezés értelmében ugyanis négy kategóriát hoztak létre, ahova az előző évben megszerzett konstruktőri pontok alapján sorolták be a gyártókat. Ennek következtében a Ducati még a KTM-hez és az Apriliához képest is hátrányba került, hiszen előbbi az A, míg utóbbi kettő a C kategóriába került. Mindez nem nyerte el Francesco Bagnaia tetszését.

„[A Yamaha és a Honda] három nappal több teszttel indul – nyilatkozta a gyári Ducati bemutatóján. – Aztán pedig mindenhol tudnak majd tesztelni, úgyhogy szerintem ez egy nagy lépés lesz számukra. Tény, hogy szükségük van rá, de a saját szemszögemből nézve úgy gondolom, hogy a Ducatira vonatkozó koncessziós szabályokon nem kellett volna változtatni. Szerintem maradnia kellett volna, és nem kellett volna csökkenteni a tesztnapok, a gumik vagy a szabadkártyák [számát].”

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

Az A, a B és a C kategória között valójában csupán két szempontból van különbség, de ezek adott esetben sokat számíthatnak. Sorrendben 170, 190, illetve 220 szett gumit használhatnak fel tesztelés céljából, illetve nulla, három, valamint hat szabadkártyás lehetőséggel élhetnek, már amennyiben a nyári szünetben nem kerülnek át másik kategóriába. Bagnaia szerint ilyen különbségek kialakítására nem volt szükség.

„Nem értettem, mert a másoknak tett engedmények hatalmasak, ha a Hondát és a Yamahát nézzük – folytatta. – Szerintem ez jó nekik, mert több dolgot tudnak csinálni. A Yamahánál most ott van Massimo Bartolini [technikai igazgató], aki [a Ducatitól] ment hozzájuk, és ez biztosan nagy előrelépés lesz számukra. Szóval úgy vélem, nagy előnyben lesznek [ilyen szempontból].”

Fontos szakember hagyta el a Ducatit a Yamaha kedvéért

A 27 éves versenyzőt arról is megkérdezték, hogy Marc Márquez érkezése mennyire kavarhatja meg az erősorrendet a Ducatin belül. „Úgy gondolom, hogy sok nagyon versenyképes pilóta lesz az idei szezonban – felelte. – A 2023-as motor, amelyet használni fog, egy győztes motor, és biztosan jobb annál, amit a tavalyi idényben használt. Szóval majd meglátjuk.”

Marc Márquez: Nem lenne normális, ha rögtön gyorsabbnak bizonyulnék Bagnaiánál és Martínnál

„Nem versenyzésre való” – Zsigovits Norbert bírálta a Superenduro-vb legutóbbi helyszínét (videó)

0

Zsigovits Norbert egy videóban foglalta össze a Superenduro-világbajnokság kolozsvári fordulójában látottakat. Bár ezúttal ő sérülés miatt nem versenyzett, így is határozott véleményt fogalmazott meg a pályáról.


Ne maradj le a régió legnagyobb motoros eseményéről!

A versenyre a P1race.hu olvasói 2023. január 22-én éjfélig kedvezményes jegyeket válthatnak a Bronze kategóriás szektorokba.

Ismét jelentős újítással készül a Ducati

0

A gyári Ducati bemutatóján látott MotoGP-motor csak minimálisan változott a tavalyihoz képest. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem készülnek újításokkal, sőt, Gigi Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója elárulta, a sepangi tesztre jelentős változások várhatóak.

A Gresini után a gyári Ducati is bemutatta idei motorját. Legalábbis papíron ez történt, hiszen valójában nem sok változást lehetett felfedezni a tavalyi versenygéphez képest, igaz, a szatellitistállóval ellentétben legalább a festést illetően volt jól látható módosítás. A technikai újításokra viszont még várni kell.

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója tehát szokása szerint ezúttal sem fedte fel a lapjait. Ennek okát aligha kell magyarázni: az olasz mérnök nyilvánvalóan azt akarja, hogy a riválisok minél később lássák azt, hogy mit talált ki, így adott esetben később tudják lemásolni, vagy legalábbis ihletet meríteni belőle.

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a jövőben sem készül érdemi változtatással a Ducati, sőt, az 57 éves szakember maga mondta el, hogy Malajziában nagyon más motor fog pályára gördülni a 2023-ashoz képest. A fejlesztések sikerében viszont egészen addig nem lehet biztos, amíg meg nem hallgatja a versenyzők véleményét.

„Elégedettek vagyunk azzal, amit a télen elértünk – nyilatkozta a bemutatón. – A sepangi tesztekre egy olyan burkolatot viszünk, amely vizuálisan nagyon különbözik az elmúlt években használtaktól. Ismétlem, papíron minden jónak és könnyűnek tűnik, de Sepangban ott lesznek a pilóták visszajelzései. Ekkor fogjuk megtudni, hogy a papíron nagyon szépnek tűnő ötletek valóban szépek lesznek-e a pályán, vagy sem.”

A legutóbbi, még a tavalyi idényzáró után rendezett valenciai teszten a Ducatin nem sok aerodinamikai újdonságot lehetett látni, hiszen a bolognai gyártó másra helyezte a hangsúlyt. Akkor az új motorblokkot próbálták ki, és mind Dall’Igna, mind a versenyzők úgy fogalmaztak, hogy az erőforrás meglehetősen „érdekes” eredményt hozott.

Bemutatta a gyári Ducati a 2024-es MotoGP- és Superbike-motorjait (galéria)

Könnyen lehet, hogy az olasz szakember szavainak hallatán a riválisok elkezdhetnek aggódni. Az elmúlt években ugyanis általában ő volt az, aki az aerodinamika terén képes volt megújulni, és ezáltal a Ducati rendre előnybe került a többiekkel szemben. Amennyiben a mostani ötletei is beválnak, elképzelhető, hogy ismét ők lesznek fölényben, de persze azt sem lehet kizárni, hogy ezúttal mellényúlt. Ez majd a február 1-e és 3-a közötti shakedownon, illetve még inkább a 6-a és 8-a közötti teszten fog kiderülni.

Bemutatta a gyári Ducati a 2024-es MotoGP- és Superbike-motorjait (galéria)

0

A Ducati bemutatta idei MotoGP- és Superbike-versenygépeit. Képválogatásunkban megtekinthetőek a motorokról készült fotók.

Vajon összejön a két triplázás? – íme Bagnaia és Bautista idei Ducatijai

0

Megtartotta a bemutatóját a gyári Ducati. Ennek keretében leleplezték az idei MotoGP-, illetve Superbike-motorjuknak a festését, valamint a hivatalosan is elindították az offroadprojektet.

A Gresini bemutatója után két nappal a gyári Ducati következett a sorban a MotoGP csapatai közül. A bolognai alakulat a szokásoknak megfelelően a Madonna di Campiglió-i síparadicsomban leplezte le idei motorfestését. Szintén megszokottá vált, hogy a Superbike-motort is ekkor mutatják meg a nagyközönségnek, ám ezúttal volt még egy „tartozásuk” a nyilvánosság felé.

Itt a MotoGP-szezon első motorja, ilyen színekben fog versenyezni Marc Márquez

Ami a királykategóriát illeti, a Desmosedici GP24-es elnevezésű versenygép jó eséllyel a mezőny legjobbja lesz. Ahogyan tavaly a 2023-as motort, úgy ezt is négy versenyző használhatja majd. A gyári istállónál nem változott a felállás, vagyis Francesco Bagnaia csapattársa ezúttal is Enea Bastianini lesz, rajtuk kívül a Pramac pilótái, vagyis Jorge Martín és Franco Morbidelli kapják majd meg.

MotoGP, Francesco Bagnaia, Enea Bastianini, Ducati 2024
Fotó: Ducati Media House

A címvédő tavaly egy újabb szoros küzdelemben, az utolsó forduló főfutamán biztosította be második világbajnoki címét a MotoGP-ben, összességében pedig a harmadik végső győzelmét szerezte meg. Nem kérdés, hogy az idei szezonnak is az egyik legnagyobb esélyesként vág neki. A pályán nyújtott teljesítménye mellett az is érdekes kérdés, hogy mikor jelentik be a valószínűsíthető szerződéshosszabbítását.

Hiába a fantasztikus sikerek, nincs garancia, hogy a Ducati hosszabbít Bagnaiával

Bár rezgett a léc, de a 27 éves pilóta csapattársa idén is Bastianini lesz. A 2022-es bajnokság harmadik helyezettje tavaly került fel a gyári Ducatihoz, ám az első ottani idénye csalódást keltően alakult. Ebben jelentős szerepet játszott két súlyos sérülése, amelyek miatt jó néhány hétvégét ki kellett hagynia. Malajziában viszont bizonyította, hogy nem felejtett el motorozni, hiszen váratlanul megnyerte a sepangi főversenyt.

Bastianini elismerte, a sérülések nélkül is nehezen érte volna el tavalyi célját

A gyári Ducati zsinórban harmadszor segítheti hozzá Bagnaiát a világbajnoki címhez, emellett komoly szerepük lehet a márka sorozatban ötödik konstruktőri elsőségében. Csapatszinten viszont nem meg kell tartani, hanem vissza kell hódítani a győzelmet, hiszen tavaly a Pramac, vagyis a MotoGP történetében először egy szatellitcsapat lett a bajnok.

Ami a Superbike-ot illeti, Álvaro Bautista hasonló célokkal vághat neki a szezonnak, mint Bagnaia, hiszen ő is a triplára hajt a sorozatban elért vb-címek tekintetében. Csapattársa viszont idén már nem Michael Ruben Rinaldi, hanem a 2023-as Supersport-világbajnokságot megnyerő, 2015-től 2021-ig a gyorsaságimotoros-vb Moto3-as, illetve Moto2-es kategóriájában szereplő Nicolò Bulega lesz. Kérdés, hogy az újonc mennyire tudja megnehezíteni a dolgát.

Itt nézhető vissza a gyári Ducati bemutatója

A MotoGP- és a Superbike-motoron kívül a Ducati az újonnan életre hívott offroadprojektet is elindította. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, ennek első embere a korábbii sportigazgató, Paolo Ciabatti lesz. Az olasz szakember általános igazgatóként fogja irányítani az új szakosztályt, és közvetlenül a gyártó vezérigazgatójának, Claudio Domenicalinak fog jelenteni.

Távozik a MotoGP-ből a Ducati sportigazgatója