back to top
2025. augusztus 02. 14:27
Kezdőlap Blog Oldal 526

Marini elmondta, szerinte mi okozta a világbajnoki címvédő bukását

0

A MotoGP világbajnoka, Pecco Bagnaia frusztrált és tanácstalan volt a vasárnapi futamon történt újabb bukása után. Luca Marini elmondta, ő hogyan látta az esetet.

A MotoGP vasárnapi futama Austinban valóságos roncsderbi volt. A húszkörös nagydíj során huszonkét versenyzőből nem kevesebb mint tíz esett el. Mivel a Red Bull KTM gyári versenyzője, Brad Binder a kicsúszása után vissza tudott állni, így tizenhárom pilóta haladt át a célvonalon.

A dühös világbajnok ezúttal nem magában látja a hibát

Luca Marini, aki a GP22-es versenygépét a második helyen hozta be, így vélekedett azokról a bukásokról, amelyeknek szemtanúja volt:

„Jack Miller esése azért volt furcsa, mert egy olyan kanyarban történt, ahol ritkán esik el az ember. Pecco bukása azonban még jobban megdöbbentett, mert pont ő esett el. Láttam, hogy nagyon szűk ívet választott. Az egész hétvégén gyorsabb volt a kettes kanyarban, mint bármelyikünk, aki Ducatival versenyez. Talán a szél is közrejátszott, kicsit élesen vette a kanyart, és körülbelül 10 km/h-val nagyobb sebességgel vette be, mint mi. Benne lehet az is, hogy az első gumija már elhasználódott addigra. Annyi biztos, hogy nagy csapás ez neki, mert a világbajnoki címért küzd, és sok pontot vesztett.”

Főnöke szerint érett motorozásának köszönheti győzelmét a spanyol versenyző

0

Pedro Acosta szezonbeli második győzelmével felzárkózott a Moto2-es világbajnoki tabella jelenlegi éllovasa, Tony Arbolino mögé. A Red Bull KTM Ajo csapat versenyzője számára azonban nem volt könnyű a verseny.

Pedro Acosta a második helyről kezdhette meg a futamot vasárnap Austinban. A 18 éves spanyolnak ennek ellenére az utolsó körig kellett küzdenie, hogy megszerezze szezonbeli második győzelmét, és hét pontra csökkentse hátrányát Tony Arbolinóval szemben.

Ugyan elkövetett egy hibát, mely az élmezőnyből a negyedik helyre taszította, de Acosta nem adta fel, és pillanatok alatt felzárkózott. Mivel világbajnoki riválisa, Arbolino is hibázott, Acosta három körrel a kockás zászló leesése előtt ismét át tudta venni a vezetést, és a célig meg tudta védeni azt.

Elképesztően szoros csata után újabb KTM-siker született a Moto2-ben

A Red Bull KTM Ajo versenyzője így nyilatkozott győzelme után:

„Ezen a pályán nagyon körültekintőnek kell lenni, szóval számítottam rá, hogy kemény verseny elé nézek. Tudtam, hogy a végén kockáztatnom kell, mert egy hiba is elég ahhoz, hogy rengeteg időt és pozíciót veszítsek. Meg kellett próbálnom, és szerencsére sikerrel jártam.”

Aki Ajo csapatfőnök megjegyezte, hogy versenyzője sokkal érettebb lett:

„Elégedett vagyok a hétvégével. Pedro a versenyen ismét megmutatta, mennyivel érettebb lett, és milyen okosan tudja kezelni a helyzeteket. A megfelelő helyen és a megfelelő pillanatban cselekedett. Ő az egyik legjobb versenyző, és nagyon sokat fejlődött.”

Szombaton a hányás, vasárnap márkatársa fosztotta meg a pontszerzéstől Álex Márquezt

0

Az erős kvalifikációs teljesítménye ellenére Álex Márquez nulla ponttal távozott Amerikából. A Gresini Ducati versenyzőjét a sprintversenyen felmerült egészségügyi problémák után vasárnap Jorge Martín manőverének esett áldozatul.

A szombati kvalifikáción Álex Márquez a negyedik helyet szerezte meg, és az azt követő sprintfutamon az első öt között rótta a köröket. A spanyol azonban a verseny utolsó harmadában a 12-es kanyarban elesett. Gyomorproblémákra panaszkodott.

„Nem éreztem jól magam, és a 12-es kanyarhoz való fékezéskor végül a sisakomba hánytam”írta le a történteket Márquez.

Bár másnapra kicsit jobban érezte magát, a 2019-es Moto2-es világbajnok a vasárnapi futamot is kénytelen volt idő előtt feladni, ugyanis már az első körben a Prima Pramac Ducati pilótája, Jorge Martín a 3-as kanyarban bukott, és Márquezt is magával rántotta.

A világbajnok óriási hibája után véget ért a Honda 539 napja tartó nyeretlensége

„Martín hibázott a 2-es kanyarban, és ennek következtében a kanyar külső ívén érkezett meg a 3-asba, ahol megpróbálta behozni az elvesztett métereket. A pálya azon a részen meglehetősen piszkos volt, ahonnan visszatért az ideális ívre, majd rossz szögben érkezett meg a kanyarba, ez okozta a bukást. Ez bárkivel megtörténhet, bocsánatot kért tőlem, szóval lezártnak tekintem a dolgot.”

A nézők számára látványos volt a bukás, hiszen Márquez a két motor közé szorult, miközben végigcsúszott az aszfalton. Szerencsére a spanyol nem sérült meg.

„A lábam a két gép között volt, amikor elestem. Nagy ütést kaptam, de szerencsére megúsztam sérülés nélkül az esetet.”

A világbajnoki tabellán a Ducati versenyzője a két nullázás következtében a nyolcadik helyre csúszott vissza.

Rossi nyitva hagyta az ajtót a Yamahára váltás előtt, de egy fontos szemponttal tisztában van

0

Valentino Rossi csapatának Yamahára váltása egy ideje beszédtéma már. A MotoGP-legenda nyitva hagyta az ajtót egy esetleges megállapodás előtt.

Úgy tűnik, Valentino Rossi elgondolkodott azon, hogy csapata a Yamahával álljon rajthoz a jövőben. A korábbi királykategóriás versenyző nagy sikereinek fontos állomása volt a japán gyártó. Jelenleg butaságnak tűnhet egy ilyen megállapodás, hiszen alakulata nagyszerűen teljesít a 2023-as világbajnokságon a Ducatival együttműködve, hiszen Marco Bezzecchi megszerezte saját maga és csapata első futamgyőzelmét Argentínában. A fiatal olasz jelenleg az első helyen áll a tabellán, de csapattársa, Luca Marini is szépen gyűjtögeti a pontokat. Rossi féltestvére Austinban életében először állhatott főfutamon dobogóra a királykategóriában.

A világbajnok óriási hibája után véget ért a Honda 539 napja tartó nyeretlensége

„Hároméves szerződésünk van a Ducatival, ez 2024-re is érvényes, és nem hiszem, hogy ez változni fog” – mondta Rossi a La Gazzetta dello Sportnak.

Azonban az egy nagy kérdés, hogy a Yamaha tud-e olyan ajánlatot adni Rossinak 2025-re amivel a Ducati nem tudja felvenni a versenyt. Olyan forgatókönyv is szóba került, miszerint a kilencszeres világbajnok istállója gyári csapatként működne a Yamaha berkein belül.

„Nehéz gyári csapatnak lenni” – mondta Rossi a forgatókönyvre. „Jó lenne a Yamahával. De meg kell néznünk, mennyire versenyképesek a motorok. Úgy akarunk elindulni a versenyeken, hogy bízhatunk abban, hogy az élen végzünk. Az eredményeink azért is jönnek, mert a Ducatival dolgozunk, ami elképesztő.  Ők építik a legjobb motorokat, és jól tettük, hogy őket választottuk.”

A VR46 versenyzőpárosa jelenleg a 2022-es Desmosedicit használja. Kérdés, hogy amennyiben a Yamahával ténylegesen megindulnak a tárgyalások, a Ducati fontolóra veszi-e, hogy Rossiéknak is a legújabb specifikációt adja. Amennyiben ez így lenne, minden bizonnyal még nehezebb lenne meghozni a döntést, hogy Yamaha vagy Ducati.

Úgy tűnik, Valentino Rossi nem szeretne mindenáron váltani, kizárólag akkor, ha a Yamaha olyan motorokat tud biztosítani számukra, amelyekkel jöhetnének az eredmények. Látva Fabio Quartararo küszködését a Yamahával, vajon mit hozhatna egy ilyen megállapodás Rossiéknak?

Zarco elmondta, véleménye szerint mi okozhatta a sok bukást Austinban

0

Johann Zarco austini hétvégéje nem volt a legerősebb, de a francia versenyző értékeli a megszerzett pontokat.

Johann Zarco jobb pozícióban zárta a vasárnapi versenyt, mint amire előzetesen számított. A Pramac pilótája elmondta, hogy semmit nem kockáztatott feleslegesen. Az időmérő edzésen a Q1-ből érkezve a kilencedik helyen zárt, a vasárnapi főfutamon ehhez képest, a rengeteg bukásnak köszönhetően is, előrébb tudott lépni. A világbajnoki tabellán jelenleg az ötödik helyet foglalja el.

A világbajnok óriási hibája után véget ért a Honda 539 napja tartó nyeretlensége

„A hetedik hely és a kilenc pont megfelel nekem. Véleményem szerint ez a legnehezebb pálya. A versenyen jól éreztem magam, amennyire szerettem volna – bár nem számítottam rá. A futam előtt aggódtam, de szerencsére egy kicsit hűvösebb volt, mint szombaton. Bezzecchivel a 6. helyért akartam harcolni, és a lehető legközelebb kerülni hozzá az utolsó körben, de nehéz volt előzni, és plusz egy pontért nem akartam megkockáztatni egy esetleges hibát. Sok volt a bukás – amikor lehetőséged adódik, akkor élned kell vele. Amikor a riválisaid előtted buknak, akkor koncentráltnak kell maradnod. Főleg, ha jobban megy, mint amire számítottál.” nyilatkozta Zarco.

A Ducati-pilóta azt is elmondta, hogy véleménye szerint mi okozhatta a sok bukást, köztük a regnáló bajnok, Francesco Bagnaia újabb bakiját. A francia versenyző az első abroncs bal oldalának összetételére panaszkodott, ami szerinte nem volt ideális. Azonban nem akarja erre fogni az eséseket.

„Mindenki a határon motorozik. Bagnaia annyira gyors, hogy folyamatosan a határon van. Ha az első gumi hőmérséklete csak néhány Celsius-fokkal változik, akkor csúnya meglepetés érheti. Engem ez nem érintett, mert lassabb voltam. És mert nagyon figyelek arra, hogy ne kövessek el ilyen hibákat. Ezért nem motorozok elég lazán.”

Az Aprilia versenyzője elmondta, mi lehetett nullázásának oka Austinban

0

Az Amerikai Nagydíj csak néhány kanyarig tartott Aleix Espargaró számára. A spanyol ezután az Apriliához fordult, és elmagyarázta csapatának, szerinte mi okozza a sok bukást.

Aleix Espargaró nagy reményekkel kezdte a 2023-as szezont, hiszen a tavalyi idény nagyszerűen alakult számára. A jó eredmények egyelőre azonban váratnak magukra, mivel a spanyol versenyző eddigi legjobb szereplése a hétvégi sprintfutamon elért negyedik hely volt.

Vasárnap azonban a 33 éves pilóta már néhány kanyar után búcsúzott a versenytől.

„Nincs mit mondanom igazából. Jól rajtoltam, és az 1-es kanyar után a harmadik helyen álltam. Aztán a kigyorsításnál észrevettem, hogy a hátsó hasmagasság-szabályozó még mindig aktiválva van. Az első két kanyart aztán ezzel a beállítással teljesítettem, aminek következtében a 11-es kanyarban egyszerűen elment a motor eleje.”

A világbajnok óriási hibája után véget ért a Honda 539 napja tartó nyeretlensége

„Nem ez az első eset, Raúlnak [Fernández] is ugyanez volt a problémája. Az Apriliának meg kell oldania ezt, mert tavaly egyszer sem fordult elő, de a 2023-as specifikáció óta ez egyre gyakoribb.”

Espargaró a pálya állapotának tulajdonítja, hogy összesen kilenc versenyző esett ki a versenyből.

„A show szempontjából a pálya rendben van, de nekünk, versenyzőknek és a motoroknak a sok bukkanó problémát okoz. A vonalvezetése tényleg szép, de úgy gondolom, hogy a felülete volt a felelős az összes bukásért.”

A Superenduro-vb után más kihívás elé állította magát Zsigovits Norbert (videó)

Zsigovits Norbert részt vett a triálosok országos bajnokságának első fordulóján, ahol az ötödik helyen végzett. A MOTAM versenyzője videót is készített az eseményről.

Márciusban véget ért a a Superenduro-világbajnokság, amelyet Zsigovits Norbert az összetett nyolcadik helyén zárt 75 ponttal. Mindez azonban korántsem jelenti azt, hogy nincs több feladat: mivel az élet úgy hozta, hogy saját szakágában töröltek egy fordulót, ezért a Motorsport Talent Management motorosa úgy döntött, hogy más kihívások után néz.

Zsigovits benevezett a triálosok országos bajnokságának hétvégi első fordulójába. Nem volt könnyű dolga, hiszen jó ideje nem szerepelt ebben a szakágban, de sikerült helytállnia. Az első köre kifejezetten jól sikerült, hiszen csak két hibapontja volt, a következő kettőben viszont többször is rontott, így az összetett ötödik helyén végzett.

A 24. születésnapján két hét múlva ünneplő motoros videót is készített az eseményről. Végigkövethetjük az előkészületet, majd azt is megnézhetjük, hogy hogyan teljesít a motoron. Ráadásul meglehetősen látványos formában, hiszen a sisakra szerelt kamera segítségével szinte az ő szemszögéből láthatjuk az eseményeket.

„Mivel az osztrák endurofutamot lefújták a rossz idő miatt, így gondoltam egyet, és beneveztem a triál-ob első fordulójára – számolt be saját Facebook-oldalán. – Egészen régóta nem triáloztam, így inkább a haladó kategóriába neveztem, ami jó választás volt, mert rámutatott arra, hogy a szűk fordulókban még vannak hiányosságaim. Az első kör igazán jól ment, mindössze két hibapontot kaptam, amivel a második helyen voltam. Viszont a következő két körben vétettem pár buta hibát a tapasztalatlanságom miatt, így visszacsúsztam az 5. helyre.”

Marini: Nem akartam kilógni a sorból

0

Luca Marini taktikája tökéletesen bevált Austinban, és így megszerezte első dobogós helyezését a királykategóriában. A Ducati versenyzője egy rövid ideig a győzelmet is lehetségesnek tartotta a tegnapi futamon.

Termas de Río Hondóban Luca Marini a sprintet a top3-ban fejezte be, most pedig az amerikai főfutamon is sikerült kibontakoztatnia tehetségét.

„Fantasztikus érzés volt. Nagyon elégedett vagyok a futammal, és összességében a hétvégémmel is.” 

„A sprintfutam első féktávján elkövetett hiba után megpróbáltam óvatos lenni a verseny elején, mert tudtam, hogy a tempóm nagyon erős. Amikor Jack Miller megelőzött, sok időt veszítettem Peccóval és Álex Rinsszel szemben. Ezután nehéz volt behozni a lemaradást. Amikor Pecco bukott, láttam, hogy Álex alatt is inog a motor, így megfordult a fejemben, hogy akár még a győzelem is elérhető számomra. A különbség túl nagy volt ahhoz, hogy behozzam, így az utolsó három körben már csak arra törekedtem, hogy befejezzem a versenyt.”

A világbajnok óriási hibája után véget ért a Honda 539 napja tartó nyeretlensége

„A gumikkal nagyon óvatosan kellett bánni volt, mert a szombati sprintben hat kör után teljesen tönkrement az első abroncsom. Nem tudjuk, mi történt. Talán az volt a probléma, hogy a rajt után a 18. helyen álltam, és mivel próbáltam előre jönni, nagyon megterheltem.”

„Azt kell mondanom viszont, hogy a kemény első gumi nem volt megfelelő számomra a többiekkel ellentétben, így először a közepes mellett döntöttem, majd az utolsó pillanatban a rajtrácson meggondoltam magam, és a keményet tetettem fel, mert nem akartam kilógni a sorból. Ugyanolyan gumikon akartam versenyezni, mint a többiek, mert tudom, hogy mindannyian tudják, mit csinálnak. Nem akartam hibázni, és más gumit választani. Változatlanul azt mondom, hogy nem a kemény volt számomra az ideális, de a tempóm mégis jó volt, szóval nem vesztettem semmit” foglalta össze az olasz versenyző.

Minden erőfeszítés hiábavaló volt, tragikus balesetben vesztette életét az olasz versenyző

Szörnyű tragédia rázta meg Olaszországot. Az RR Kupa első körének végén halálos balesetet szenvedett a 46 éves Fabrizio Giraudo.

Az eset a Trofeo Italiano Amatori versenyen történt, amelyet Misanóban rendeztek meg az olasz bajnokság első fordulójának részeként. A tragédia a vasárnap délutánra tervezett versenyek programját megnyitó RR Kupa első körének végén történt. A piemonti amatőr, Fabrizio Giraudo egy ütközés következtében vesztette életét. A versenyt azonnal félbeszakították, majd törölték, a pályabírók és az orvosi személyzet által nyújtott segítség pedig hiábavaló volt.

A Cuneo tartománybeli Fossanóból származó Giraudo tapasztalt amatőr volt, megbecsült és ismert a paddockban, az elmúlt szezonokban számos figyelemre méltó helyezést ért el. 2022-ben a hatodik helyen végzett az Advanced 1000-es géposztályban.

Giovanni Copioli, az FMI elnöke így nyilatkozott: „Mélyen elszomorít bennünket egy versenyző halála. Osztozunk családja és szerettei gyászában, akiknek őszinte részvétünket fejezzük ki.”

Quartararo: Olyan volt, mintha egy űrhajó menne el mellettem

0

A MotoGP texasi sprintversenye után Fabio Quartararo azt mondta, hogy a Yamaha évekkel le van maradva fejlesztések terén a többi gyártótól. Vasárnap azonban a sok sikertelenség után, végre dobogót ünnepelhetett a francia versenyző.

Az austini pályán történt sok bukás nélkül Fabio Quartararo aligha jutott volna be az első ötbe a húsz körös nagydíjon vasárnap. Végül a világbajnok, Pecco Bagnaia, valamint Jack Miller kiesése segítette hozzá Quartararót a dobogóhoz. A szombati sprintverseny után a nizzai pilóta azt mondta, hogy a Yamaha évekkel le van maradva a versenytársaktól. Szombatról vasárnapra semmi sem változott, a 2021-es világbajnoknak egyszerűen szerencséje volt.

„Tudjuk, hogy a motorerő tekintetében, illetve a kigyorsításokon vannak problémáink. Nem volt egyszerű a helyzetünk ezen a pályán sem. Mindezt nehéz elfogadni, mert amikor egy versenytársam megelőz, úgy érzem, egy űrhajó halad el mellettem” kezdte a Yamaha sztárja.

Ennek ellenére Quartararo, aki a világbajnokságban a hetedik helyre jött fel, most már reménykedhet abban, hogy a következő versenyeken, Jerezben és Le Mansban jobb helyzetben lesz a Yamahával.

„Ez a siker lendületet ad majd nekünk. Nem mindig jön ki a lépés, de a dobogó megünneplése után legalább van némi elégedettség a csapatban.”