back to top
2025. július 14. 00:55
Kezdőlap Blog Oldal 294

Viñales újabb sprintet nyert, Acosta Marc Márquez megtámadása után bukta el a harmadik helyet

0

Maverick Viñales viszonylag simán nyerte meg az Amerikai Nagydíj sprintfutamát a MotoGP-ben, Marc Márquez és Jorge Martín előtt. Francesco Bagnaia a szörnyű rajt után csupán nyolcadik lett.

A MotoGP sprintfutamával zárult az Amerikai Nagydíj szombati napja. A pole pozícióból Maverick Viñales indulhatott, miután az időmérőn 2:00.864-es kört futott, megelőzve Pedro Acostát és Marc Márquezt. A második sorból a két gyári Ducati, valamint Jorge Martín rajtolhatott, miután utóbbi két bukást követően csak a hatodik helyet tudta megkaparintani.

Martín kétszer is bukott, Viñalesé lett az austini pole Acosta és Marc Márquez előtt.

Viñales megőrizte az első helyét a rajtnál, Márquez viszont lerajtolta Acostát. A rajt legnagyobb vesztese Bagnaia volt, aki alatt megugrott a motor, így a tizenegyedik helyig zuhant vissza. Martín jól jött el, viszont a kanyar nem jött ki jól számára, így maradt a hatodik. Az első kiesők Nakagami Takaaki és Fabio Di Giannantonio voltak: előbbi elesett, utóbbinak elfüstölt a motorblokkja.

Az első hármas kicsit elhúzott, míg Martín még az első körben megelőzte Aleix Espargarót, így feljött az ötödik helyre. Bagnaia viszont beragadt a középmezőnybe, hiszen csak a tizedik pozícióban motorozott Raúl Fernández mögött. Tavalyi riválisa, Martín viszont megelőzte Enea Bastianinit, és megpróbálhatta üldözőbe venni az első triót.

A 4. kör elejére Viñales jelentősen elhúzott honfitársaitól, és előnye hirtelen 1 másodperc fölé nőtt, míg Martín utolérte Márquezt és Acostát. A nyolcszoros világbajnok ráadásul látványosan szenvedett, és meg is csúszott, így még nehezebb helyzetbe került. Eközben Joan Mir bukott, így ő is kiesett, ahogyan már Augusto Fernández sem volt versenyben.

Féltávhoz közeledve izgalmas csata alakult ki a három spanyol között, míg Espargaró elment Bastianini mellett, így felzárkózott az ötödik pozícióba. A 6. körben Acosta a 6. körben bevetődött Márquez mellé, ám túlcsúszott a kanyarcsúcsponton, ezért a Gresini pilótája visszajött. Sőt, nem sokkal később Acosta pozíciót veszített Martínnal szemben, aki így már dobogós helyen állt. Hátrébb szintén volt csata: Raúl Fernández feljött a nyolcadik helyre, míg Bagnaia szintén megelőzte Franco Morbidellit, így már pontszerző helyen haladt.

A 7. körben Johann Zarco is elesett, de ez a pontszerzés szempontjából nem számított. Viñales győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette, ahogyan Márquez is viszonylag simán lett második a kezdeti küszködés után Martín és Acosta előtt. Espargaró mögött Bastianini lehajrázta Millert, míg Bagnaia a végén szintén megelőzte a szezonbeli első pontját megszerző Fernándezt.

Caneté a Moto2-es, Alonsóé a Moto3-as pole pozíció az izgalmas austini időmérők után

0

Arón Canet szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót az Amerikai Nagydíj időmérőjén Fermín Aldeguer és Sergio García előtt. A Moto3-asok között David Alonso mellől José Antonio Rueda és Daniel Holgado indulhatnak az első sorból.

A MotoGP időmérője után a kisebb kategóriák kvalifikációját is megrendezték az Amerikai Nagydíj hétvégéjén. A Moto3-as edzéseken David Alonso, Joel Kelso, Iván Ortolá, Daniel Holgado, David Muñoz, Ángel Piqueras, José Antonio Rueda, Szuzuki Tacuki, Matteo Bertelle, Furuszató Taijó, Filippo Farioli, Scott Ogden, Collin Veijer, valamint Stefano Nepa harcolta ki, hogy a Q2-ben kezdhessen.

Martín kétszer is bukott, Viñalesé lett az austini pole Acosta és Marc Márquez előtt.

A Q1 elején mindenki kirajzott a bokszból, Tatchakorn Buasrit kivéve, aki korábban nagyot bukott. Az első bukást David Almansa mutatta be, ráadásul meglehetősen nagyot esett, és a Katarban eltört kezét fájlalta. Félidőben Adrián Fernández állt az élen 2:25.271 másodperccel, 199 ezreddel megelőzve Jacob Roulstone-t, a másik két továbbjutó helyet pedig Joel Esteban és Joshua Whatley foglalták el, de nekik már 1 másodperc felett volt a hátrányuk.

Nem sokkal később Luca Lunetta vette át a negyedik helyet, aki többekkel együtt nem állt ki a bokszba, hanem egyben végigcsinálta az időmérő első szakaszát. Végül aztán ez a sorrend nem is változott, csupán annyiban, hogy Roulstone közelebb került Fernándezhez, de ez a továbbjutás szempontjából mindegy volt. A legnagyobb meglepetést Jamanaka Riuszej kiesése jelentette, a japán versenyző csak tizedik lett, így mindössze a huszonnegyedik pozícióból kezdheti meg a vasárnapi versenyt.

A Q2 első próbálkozásai után Alonso 2:14.907-tel állt az élre, 156 ezreddel megelőzve Ruedát, és további 208-cal Fernándezt. A kolumbiai pilóta aztán tovább javított, és 2:14.661-gyel, amellyel 233 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Roulstone-nál, Rueda pedig maradt harmadik, miután ő már korábban visszatért a garázsba. Piquerasnak és Ortolának ellenben nem volt még mért köre, utóbbi váltógondokkal küszködött.

A hajrában aztán Rueda állt az élre, miután négy piros szektorral 2:14.123-mal vette volna át a vezetést, ám pályaelhagyás miatt elvették a körét. Veijer viszont tényleg az eredményjelző tetején kötött ki, igaz, ő csak 87 ezreddel volt gyorsabb Alonsónál. Az Aspar motorosa azonban nem hagyta annyiban, és 2:14.292-vel visszaállt az élre. Rueda pedig nem tudta megismételni az előző körét, és 17 ezreddel lemaradt a pole pozícióról. Holgado hátránya 195 ezred volt, mögötte pedig Veijer, Kelso, Roulstone, Bertelle, Muñoz, Nepa és Furuszató lett az első tíz sorrendje.

A Moto3 austini időmérőjének végeredménye

Ami a Moto2-eseket illeti, Fermín Aldeguer, Ogura Aj, Jake Dixon, Marcos Ramírez, Joe Roberts, Alonso López, Manuel González, Jeremy Alcoba, Arón Canet, Sergio García, Barry Baltus, Dennis Foggia, Tony Arbolino és Bo Bendsneyder harcolták ki a Q2-es szereplést már az edzéseken.

A Q1 első próbálkozásai után Celestino Vietti 2:08.163-mal nyitott az élen, 307 ezreddel megelőzve Diogo Moreirát, mögöttük pedig Albert Arenas és Senna Agius álltak még továbbjutásra. A második mért körök után azonban Jaume Masià kiszorította az ausztrál versenyzőt az első négyből, míg Vietti tovább növelte előnyét, miután kereken 2:08.000-s kört rakott össze.

A mezőny nagy része nem tért vissza a garázsba, Vietti pedig 2:07.797-tel még tovább gyorsult, Masià pedig 477 ezredes hátránnyal feljött a második pozícióba. A legvégén Darryn Binder bukott, és már senki nem tudott bekerülni a továbbjutók közé, így Vietti, Masià, Arenas és Moreira kvalifikálták magukat a Q2-be. Somkiat Chantra mindössze 9 ezreddel maradt le a továbbjutásról az ötödik helyen.

A Q2 első körei után Baltus állt az élre 2:08.261-gyel, miután López körét elvették. Vietti a továbbjutás után az időmérő második szakaszát nem kezdte jól, ugyanis elesett. Canetre ez azonban nem volt hatással, és nem sokkal később 248 ezreddel felülmúlta a belga motorost, míg Aldeguer feljött a harmadik helyre.

A következő bukást Arbolino mutatta be a 15-ös kanyarban, így folytatta a hétvégi nem túl erős szereplését. A hajrában aztán Aldeguer 2:07.740-nel ugrott az élre, 79 ezreddel felülmúlva a szintén javító García idejét, míg Roberts a negyedik pozícióba katapultálta magát. Az utolsó kör azonban nem nekik, hanem Canetnek sikerült a legjobban, aki 2:07.631-gyel megszerezte szezonbeli második pole-ját. Mögötte Aldeguer, García, Arenas, Roberts, Ramírez, Foggia, López, González és Bendsneyder lett az első tíz sorrendje.

A Moto2 austini időmérőjének végeredménye

Marc Márquez elmondta a véleményét Quartararo váratlan hosszabbításáról

0

Marc Márquez kiemelte, Fabio Quartararo és ő nagyon más pontján vannak a karrierjüknek, ezért dönthetett másképp a francia pilóta. A spanyol versenyző a pénzt is megemlítette mint fontos tényező.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Yamaha egy hete bejelentette, hogy Fabio Quartararo 2026-ig szerződést hosszabbított a japán gyártóval. Ez kissé meglepte a közvéleményt, hiszen a francia pilóta nem titkolta, hogy más márkákkal is folytatott megbeszélést, sőt, sajtóértesülések szerint az Apriliától ajánlatot is kapott, bár ezt Aleix Espargaró nem így tudja.

Valóban tett ajánlatot az Aprilia Quartararónak? – Aleix Espargaró másképp tudja

A hamarosan 25 éves pilóta döntéséről Marc Márquezt is megkérdezték. Korábban úgy tűnhetett, hogy Quartararo hasonló helyzetben van, mint a spanyol pilóta volt tavaly a Hondánál: hosszú ideje küszködött egy alulteljesítő motoron. Ő azonban nem lépte meg, amit a nyolcszoros világbajnok, ráadásul neki nem is kellett volna felbontania a szerződését, hiszen az az idei év végén járt volna le. A Gresini motorosa azonban kiemelt egy fontos eltérést.

Különböző pontján vagyunk a sportolói karrierünknek, neki több ideje van, nekem kevesebb – nyilatkozta a DAZN-nak. – Én egy kritikusabb pillanatban voltam, amikor szükségem volt erre a váltásra és arra, hogy újra versenyképesnek érezzem magam. Nagyon jó a kapcsolata a Yamahával, és a projekt előre fog haladni.”

Ezzel a Honda és a Yamaha is eltérő helyzetbe került. Előbbinek ugyanis teljesen új alapokról kellett elkezdenie az építkezést, miután elveszítette sztárversenyzőjét, míg utóbbival ez nem történt meg. Persze azért a hangvillásoknak is sok szempontból meg kell újulniuk, de az új mérnökök leigazolásával ez a folyamat el is kezdődött.

Nehéz kívülről véleményt mondani, mert ő pontosan tudja, hogy mit ígértek neki. A Yamaha logikusan egy projekten dolgozik, embereket szerződtetnek, és meg fogják győzni őt. Bár a fizetés is egy olyan dolog, amely többé-kevésbé számít” – utalt Márquez arra, hogy Quartararo jelen állás szerint a mezőny legjobban kereső versenyzője lesz évi 12 millió euróval.

A titokzatoskodó Quartararo elárulta, mi győzte meg, hogy hosszabbítson a gyengélkedő Yamahával

A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes persze nyilvánvalóan nem ezt emelte ki, amikor a hosszabbítás okairól kérdezték. Elmondása szerint a Portugál Nagydíj hétvégéjén leült a vezető mérnökökkel, akik meggyőzték arról, hogy „hatalmas projekt” van készülőben. Hozzátette, az érdemi előrelépés 2025-ben várható, de valamennyire már idén is fejlődhetnek.

Martín kétszer is bukott, Viñalesé lett az austini pole Acosta és Marc Márquez előtt.

0

Maverick Viñales szerezte meg a pole pozíciót az Amerikai Nagydíj időmérőjén a MotoGP-ben, mellőle pedig Pedro Acosta és Marc Márquez rajtolnak. Jorge Martín a pénteki meggyőző teljesítmény után kétszer is elesett, és végül csak a hatodik helyre kvalifikált.

Magyar idő szerint kora este rendezték az Amerikai Nagydíj időmérőjét a MotoGP-ben, vagyis az első olyan pályaeseményt, amelynek igazán komoly tétje volt. A pénteki edzésen Jorge Martín, Maverick Viñales, Marc Márquez, Francesco Bagnaia, Pedro Acosta, Aleix Espargaró, Franco Morbidelli, Enea Bastianini, Fabio Di Giannantonio és Marco Bezzecchi jutottak be a Q2-be, a többiek a Q1-ben küzdhettek a maradék két kiadó helyért. A közvetlenül a kvalifikáció tartott második szabadedzésen Acosta 2:02.243 másodperccel zárt az élen, 171 ezreddel megelőzve Bagnaiát, és további 26-tal az idősebbik Márquezt.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

A Q1 elején mindenki közepes első és lágy hátsó gumin jöttek ki. Azonban, még mielőtt bárki is befejezhette volna a gyorskörét, Brad Binder esett el, így az első próbálkozása ugrott, ráadásul egy darab le is repült a KTM-ről. A többiek persze átszelték a célvonalat, és Álex Márquez 2:01.870-nel állt az élre, 121 ezreddel megelőzve Álex Rinst, és 163-mal Jack Millert. Nem sokkal később viszont Miguel Oliveira mindenkinél gyorsabb volt, így 26 ezreddel átvette a vezetést.

Ezután szokás szerint mindenki visszatért a garázsba, hogy felkészüljön a hajrára. Az utolsó előtti körök után Miller 2:01.541-gyel vette át a vezetést, 12 ezreddel megelőzve Márquezt. Raúl Fernández hátránya már 185 ezred volt, míg Oliveira nem javított, így visszacsúszott a negyedik helyre.

Fabio Quartararo csak a hatodik helyre jött fel, de még éppen el tudott kezdeni egy új mért kört. Azonban ez nem tartott sokáig, ugyanis már az 1-es kanyarban elesett. Az élmezőnyben nem változott a helyzet, így Miller és Márquez jutottak a Q2-be, ahol így nyolc Ducati vehetett részt. Mögöttük Raúl Fernández, Oliveira, Rins, Quartararo, Binder, Augusto Fernández, Johann Zarco, Joan Mir, Nakagami Takaaki és Luca Marini volt a sorrend. A Hondák tehát ismét az utolsó négy helyet foglalták el.

A gumiválasztás a Q2-ben sem változott, vagyis mindenki közepes első és lágy hátsó abroncson hagyta el a garázst. Az első bukást Martín mutatta be a 11-es kanyarban, így neki nem volt érdemi eredménye az első próbálkozása után. Ellentétben Viñalesszel, aki 2:01.243-as körrekorddal állt az élre, 23 ezreddel megelőzve Marc Márquezt. Bastianini a harmadik helyen kezdett 196 ezredes lemaradással, Espargarót és Bagnaiát megelőzve. Martín aztán igyekezett javítani, de a 18-as kanyarban ismét bukott. Ennek következtében csak a tizenegyedik helyet foglalta el a hajrá előtt, mivel Álex Márquez pályára sem ment az első etapban.

A végjátékban Bagnaiáé volt az első köridő, amellyel 109 ezredes hátrányban feljött a harmadik pozícióba, miközben Espargaró elesett a 2-es kanyarban. Utóbbi csapattársának viszont sokkal jobban ment, és 2:00.864-et motorozva tovább növelte előnyét. Acosta 328 ezredes lemaradással feljött a második pozícióba.

Marc Márquez a Bezzecchi által előidézett sárga zászló miatt nem javíthatott, így maradt a harmadik. Bár pont felért egy következő körre, de a gumijai már nem voltak alkalmasak a javításra. Martín csak a hatodik helyig tudott feljönni a két lágy abroncson, ami nyilvánvalóan nagy csalódás a pénteki nap után. Ezzel Viñales megszerezte  a pole pozíciót, míg az első sort Acosta és Marc Márquez egészítik ki. Mögöttük Bagnaia, Bastianini, Martín, Espargaró, Di Giannantonio, Morbidelli, Bezzecchi, Miller és Álex Márquez lett a sorrend.

A MotoGP austini időmérőjének végeredménye

Már pénteken brutális körrekordot futott, de Martínban még maradt tartalék

0

Jorge Martín elárulta, nem motorozott végig 100 százalékon az Amerikai Nagydíj pénteki napján, és úgy véli, maradt még benne tartalék. Ugyanakkor tisztában van vele, hogy a többiek is gyorsulni fognak, és elmondta, szerinte kik jelenthetik rá a legnagyobb veszélyt.

Jorge Martín nagy önbizalommal várhatja az Amerikai Nagydíj szombati, illetve vasárnapi napját. Azok után, hogy portimãói győzelmével átvette a vezetést a világbajnoki tabellán, az austini hétvége nyitányán is meggyőző teljesítményt nyújtott. Már az első gyakorláson is ott volt a közvetlen élmezőnyben, de az edzésen robbantott igazán.

Viñales megverte Martínt és Acostát az austini nyitányon, a japán motorok egy másodpercen kívül

A Pramac pilótája ugyanis óriási körrekorddal végzett az élen, és jutott be a Q2-be. Martín a hajrában 2:01.397 másodperces kört futott, amivel 5 ezred híján fél másodperccel döntötte meg Francesco Bagnaia tavalyi pályacsúcsát. A többiek közül csak a 76 ezredet kapó Maverick Viñales tudta őt megközelíteni, a harmadik Marc Márqueznek már 409 ezred volt a hátránya.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

Jól érzem magam – nyilatkozta a 26 éves motoros. – Az biztos, hogy nem számítottam rá, hogy ennyire gyors leszek, mert ezen a pályán általában küszködöm. Nagyon egyenletesen mentem, próbáltam kontrollálni a fizikai állapotomat, mert szeretnék megőrizni némi energiát vasárnapra. Szóval nem száz százalékon hajtottam, de aztán, amikor megtettem, lenyűgöző köröket futottam. Nagyon boldog vagyok. A szombati nap kihívás lesz, az ellenfelek rendkívül gyorsak, és javulni fognak, úgyhogy próbáljunk meg mi is javulni. Úgy érzem, készen állok.”

Martín formája ijesztő lehet az ellenfelek szempontjából, bár Bagnaia úgy véli, a szombati napon változni fognak az erőviszonyok. Mindenesetre a spanyol pilóta remek alapokról indul, ráadásul azt is elmondta, hogy a legjobb körében sem hozott ki mindent a motorból. Szerintem nagyon jó kör volt – fogalmazott. – Van még bennem némi tartalék.”

Az eltérő stratégián lévő Bagnaiát nem aggasztja Martínék fölénye, szerinte a mai nap más lesz

Persze mind a szezont, mind a hétvégét tekintve korán van még, de az biztos, hogy ha Martín így folytatja, akkor a Ducatinak nehéz lesz megindokolnia, ha 2025-ben sem ülteti őt fel a gyári motorra. A hatszoros MotoGP-futamgyőztestől megkérdezték, hogy mi tette lehetővé ezt a kört. A motor ugyanolyan, úgyhogy szerintem a tapasztalat az, ami segít – felelte. – Elég sokat tanultam ezt a pályát, és készen állok.

Persze, ahogyan arra már ő is utalt, a pénteki teljesítménye ellenére nyilvánvalóan nem lesz sétagalopp számára a hétvége további része. Az edzések alapján Viñales lehet rá a legveszélyesebb, de Martín nem csak őt emelte ki a potenciális vetélytársak közül. „Természetesen úgy vélem, Maverick Viñales nagyon gyors, de Pecco és Marc is biztosan az” – jelentette ki.

Dovizioso és Petrucci is hírt adott magáról a súlyos motokrosszbaleset után (képek)

0

Andrea Dovizioso pénteken, Danilo Petrucci szombaton jelentkezett a közösségi médiában, miután a héten mindketten súlyos motokrosszbalesetet szenvedtek. A képek és a bejegyzések alapján egyértelműen előbbi van jobb állapotban.

A héten két súlyos balesetről is be kellett számolnunk, amelyek egyaránt egykori MotoGP-versenyzőkkel történtek motokrosszedzés közben. A hét elején Andrea Dovizioso került kórházba, majd csütörtökön Danilo Petrucci is a műtőasztalon kötött ki. Bár mindketten csonttörést szenvedtek, szerencsére egyikük sem került életveszélybe.

Dovizioso hírt adott az állapotáról a motokrosszozás közben elszenvedett balesete után

Dovizioso esetében felmerült a fejsérülés gyanúja, de a CT-vizsgálat negatív eredményt hozott, így „csak” a kulcscsontja tört el, valamint a csuklója sérült meg. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájának 2004-es győztese pénteken egy képet tett közzé magáról, és röviden vázolta a helyzetet. A műtét elvégezve. Most itt az ideje a rehabilitációnak.”

Minden jel arra mutat, hogy Petrucci honfitársánál is rosszabbul járt, pedig a felépülés neki lenne sürgősebb, hiszen jövő héten rendezik a Superbike-vb asseni fordulóját. Bár hivatalos közlemény még mindig nincs az indulásáról, az általa közzétett bejegyzés alapján kisebbfajta csoda lenne, ha kevesebb mint egy hét múlva már motoron ülne.

Újabb súlyos motokrosszbaleset: Petruccinak több csontja is eltört, meg kellett műteni (kép)

A 33 esztendős pilótának a kulcscsontja mellett az állkapcsa is eltört, ami az olyan, teljesen átlagos tevékenységeket is megnehezíti számára, mint a táplálkozás vagy a beszéd. Ráadásul, mint kiderült, a kulcscsontját ismét meg fogják operálni. A Barni Spark motorosa szombaton kora délután tett közzé egy bejegyzést a közösségi médiában.

Először próbálok újra enni, fecskendővel – írta, majd azt is megosztotta a nyilvánossággal, hogy melyik fogás összeturmixolt változata látható az általa kiposztolt másik fotón. – A bal oldalon az tészta akar lenni brokkolival és pulykával. Nem beszélek jól, de egyre jobban vagyok, hamarosan újabb műtétet végeznek el a kulcscsontomon.”

Dovizioso és Petrucci egyébként két éven át csapattársak voltak a gyári Ducatinál a MotoGP-ben. 2019-ben és 2020-ban is az idősebbik olasz versenyző bizonyult eredményesebbnek, de csapattársa is tudott futamokat nyerni, ami előtte és utána sem sikerült neki a királykategóriában. Azóta Dovizioso felhagyott a pályaversenyzéssel, míg honfitársa tavaly óta a Superbike-vb mezőnyének a tagja.

Az eltérő stratégián lévő Bagnaiát nem aggasztja Martínék fölénye, szerinte a mai nap más lesz

0

Francesco Bagnaia elárulta, a hajrában nem akart túl sokat kockáztatni az Amerikai Nagydíj edzésén, amelyet kifejezetten elégedetten zárt. A címvédő elismerte, hogy Jorge Martín és Maverick Viñales elképesztő kört futottak, de úgy véli, a szombati napon más lesz a helyzet.

Bár sokáig nem állt továbbjutó helyen, Francesco Bagnaia összességében magabiztosan jutott tovább a Q2-be az Amerikai Nagydíj edzésén. A gyári Ducati versenyzője a negyedik helyen végzett a helyi idő szerint délutáni tréningen, 411 ezreddel elmaradva az élen záró Jorge Martíntól, ezzel együtt elégedetten szállt le a motorról.

A 27 éves motoros sokáig az első tízben volt, ám a hajrá kezdetére kiszorult onnan. Ekkor úgy tűnt, hogy esetleg izgulnia kell, ám aztán az utolsó előtti próbálkozásával sikerült megfutnia a Q2-t érő kört. Bagnaia elárulta, nem akart túlságosan sok rizikót vállalni, hiszen érezte, hogy így is meglehet a továbbjutás, egy hiba viszont megakadályozhatta volna ebben.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

Elégedett vagyok a gyorskörömmel, de nem volt semmi különös, semmi extra – nyilatkozta. – Az első pályára gurulásnál a lágy gumit használtam, és nem volt jó a köröm, ezért fontos volt, hogy a másodikat befejezzem. Volt némi tartalékom, jó volt, hogy nem kockáztattam túl sokat, hiszen abban a pillanatban nem álltam továbbjutásra.”

Bagnaia az első szabadedzést csupán a tizenegyedik helyen zárta, de tőle már megszokhattuk, hogy a hétvége kezdetén sokkal inkább a versenytempóra fókuszál, mintsem a lehető leggyorsabb körre. Most is másképpen építette fel a napot, mint a többség, és ezúttal kifejezetten elégedetten értékelte az austini forduló első napját.

Viñales megverte Martínt és Acostát az austini nyitányon, a japán motorok egy másodpercen kívül

Őszintén szólva jól érzem magam – fogalmazott. – Szerintem hosszú idő óta ez a legjobb péntekem, a tavalyi évet is beleértve, úgyhogy örülök. Remekül éreztem magam, és sikerült egy jó edzést teljesítenünk. Más stratégiát alkalmaztunk, mint a többiek, több kört mentünk a közepes hátsó gumikon. Ez bevált, én pedig boldog vagyok, de azt is láttuk, hogy a lágyban nagy a potenciál, így szombaton több kört teszünk majd meg a lágyon, hogy dönthessünk a versenygumiról.”

Az óriási pályacsúcsot futó Martínnak és Maverick Viñalesnek jelentős volt az előnye a mezőny többi tagjához képest, ami akár aggasztó is lehet Bagnaia számára. Az olasz pilóta azonban úgy véli, az időmérőre változni fog a helyzet. Az biztos, hogy Jorge nagyon jó köridőt rakott össze, ahogyan Maverick is, de majd meglátjuk – jelentette ki. – A szombat más lesz.”

A lesújtó kritika után Mir felelősségvállalásra szólította fel a Hondát a borzalmas szereplés miatt

0

Joan Mir kijelentette, az előszezonban tapasztalt biztató eredmények miatt a Honda rossz irányba ment a fejlesztések terén, aminek most isszák meg a levét. A spanyol pilóta idén rosszabbul érzi magát a motoron, mint tavaly ugyanezen a pályán.

Borzasztóan alakult az Amerikai Nagydíj pénteki napja a japán gyártók számára. Már az első gyakorláson is a mezőny hátsó felében végeztek, de az igazi arculcsapás az edzésen következett: helyi idő szerint délután ugyanis az utolsó hat helyet foglalták el az eredményjelzőn, jelentős lemaradással az élmezőnyhöz képest.

Viñales megverte Martínt és Acostát az austini nyitányon, a japán motorok egy másodpercen kívül

Ám még ezen a kaszton belül is volt különbség, hiszen a tizenhetedik és a tizennyolcadik pozícióban a Yamahák zártak, vagyis a Hondák semmilyen más gyártót nem tudtak megelőzni. A négy pilóta közül Joan Mir szerepelt a második legjobban, vagyis ő zárt a huszadik helyen óriási, 2,047 másodperces hátrányban az élen végző Jorge Martínnal szemben.

„Tegnap nem voltam meggyőződve arról, hogy a mai nap [jól sikerül] – nyilatkozta még pénteken a spanyol motoros. – Van néhány problémánk, jobban küszködünk, mint amire a tesztek után, a szezon elején számítottam. Nem fejlődünk. Nem igazán tudok arról beszélni, hogy mi a gond, de úgy gondolom, hogy nem a helyes irányba mentünk, most pedig a következményekkel fizetünk érte. Folytatnunk kell a munkát.”

Hozzá kell tenni, hogy Mir a hajrában bukott, ami kicsit torzítja az eredményt, az összképen viszont aligha változtatott volna egy esetleges néhány tizedes javítás. Pláne annak fényében, hogy tavaly mindössze 63 ezreddel maradt le a Q2-ről a második edzésen, arról nem is beszélve, hogy az akkor még az LCR-nél versenyző Álex Rins bejutott az időmérő második szakaszába, majd meg is nyerte a versenyt.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

„Az a helyzet, hogy valószínűleg észleljük a probléma [forrását], most pedig dolgoznunk kell rajta – folytatta Mir. – A valóság az, hogy a mai helyezésem vélhetően nem a valós pozícióm, mert elestem, de szerintem nem volt esélyem a Q2-be kerülni. Tavaly közelebb voltam, akkor néhány tizeddel maradtam le a Q2-ről. Jelenleg jobban szenvedünk, mint tavaly ezen a pályán, és Portimãóban is ez volt a helyzet.”

És hogy miben romlott a Honda egy év leforgása alatt? A 26 esztendős versenyző erre a kérdésre is válaszolt. Korábban a fékezés, illetve a kanyarodás volt a jó dolgok egyike ezen a motoron, és láthattuk, hogy nagyon agilis volt. Agilisabb a többi motornál. Most már nem az” – foglalta össze a kétségbeejtő helyzetet Mir.

A Honda mutatott biztató jeleket a holtszezonban, a valenciai teszt után például maga Mir mondta ki, hogy először látja igazán a fejlődés jelét. Azonban ezek hamis reménynek bizonyultak, hiszen a Honda két forduló után mindössze 8 ponttal áll a konstruktőri tabella utolsó helyén, és a csapatok is a számukra kiírt bajnokság táblázatának legvégén szerénykednek. 2020 MotoGP-világbajnoka szerint sürgős változásra van szükség.

Az a fontos, hogy felelősséget kell vállalni azért, ami történik, változtatni kell, és gyorsan módosítani kell az irányon – fogalmazott. – Ez nagyon fontos. Ezen a ponton kell okosnak lennünk a tesztekkel, a koncesszió nagyon hasznos lesz erre. Azt mondom, hogy versenyzőként erősnek érzem magam, hajtok, nem adom fel, de momentán van egy határunk.”

„Nem normális, egy álom” – főnöke nem találja a szavakat Acosta remek teljesítménye után

0

Pedro Acosta nagyon megverte márkatársait az Amerikai Nagydíj edzésén, de úgy véli, szombatra javulni fognak. A spanyol versenyző maga is elmondta, hogy az austini pálya mennyire nehéz, éppen ezért nyűgözte le Hervé Poncharalt, a GasGas csapatfőnökét teljesítményével.

Pedro Acosta újabb remek teljesítményt nyújtott az Amerikai Nagydíj pénteki napján. Az első gyakorláson a harmadik helyet szerezte meg, míg az edzésen ötödik lett, így simán jutott be a Q2-be. Mindezt egy olyan pályán, amely sokak szerint az egyik legnehezebb a MotoGP mindenkori újoncainak, ráadásul ennyire a szezon elején.

Viñales megverte Martínt és Acostát az austini nyitányon, a japán motorok egy másodpercen kívül

Ha pedig ez nem lenne elég, helyi idő szerint délután valósággal agyonverte márkatársait. A KTM második legjobbjának, a tizennegyedik helyen végző Brad Bindernek 585 ezredet adott, míg a közvetlenül a dél-afrikai versenyző mögött záró Augusto Fernándeznek és Jack Millernek ennél is többet. Őt azonban nem ez foglalkoztatja.

Számomra ez nem fontos – nyilatkozta Acosta az első nap végén. – A végén látni fogjuk, hogy gyorsak, ott lesznek a Q2-ben. Nem erre koncentrálok, hanem arra a munkára, amit elvégzünk. Tudjuk, hogy jó alappal rendelkezünk. Most kell élveznünk, amikor élvezhetjük. A nehezebb napokon pedig a tanulási folyamatot kell élvezni.”

A GasGas motorosa tehát biztosan ott lesz a Q2-ben, ami kulcsfontosságú a hétvége további részére nézve. A Q1-ben ugyanis csak két hely kiadó, vagyis ott senki nem mehet biztosra a továbbjutást illetően, ha pedig az nem jön össze, akkor jó eséllyel lőttek a futamoknak. Acostát azonban ez a veszély nem fenyegeti.

Rendkívül boldog vagyok, összességében a legjobb ötben zártam – jelentette ki. – Nem ez a legkönnyebb pálya egy MotoGP-újonc számára, de abszolváltuk. A MotoGP-ben rendkívül fontos rögtön bejutni a Q2-be, a versenyek szempontjából. A munka nehezét elvégeztük. Boldog vagyok, mert délutánra tettünk egy lépést a délelőtthöz képest. Többé-kevésbé tudjuk, hogy min kell javítanunk: a stabilitáson. Sok a pattogás a pályán, ami nem a legkönnyebb. Azonban lesz valamilyen [megoldásunk].”

Acostának már volt sikerélménye a Circuit of the Americas versenypályán, hiszen tavaly megnyerte a Moto2-es futamot. A MotoGP ugyanakkor teljesen más, nem véletlen, hogy mostani csapattársa, Augusto Fernández tavaly újoncként senkit nem tudott megelőzni az időmérőn a mezőny állandó tagjai közül. Honfitársa viszont legrosszabb esetben is a tizenkettedik helyről indulhat, pedig szerinte is nehéz aszfaltcsíkról van szó.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

„Nagyon hosszú – jellemezte a pályát. – Az egyes kanyar egy balos, aztán jobbos, balos, jobbos. Trükkös, ahogyan a kemény féktávok is nagy sebességnél. Az egyensúly… Nem ugyanaz kétszáznyolcvan és háromszázhatvan kilométer per órával átmenni egy bukkanón. Ezzel együtt nyugodtnak kell lennünk.”

Acostától sokat vártak a királykategóriás bemutatkozása előtt, ám talán így is kijelenthető, hogy egyelőre minden képzeletet felülmúlt. Már Katarban is elkápráztatta a nézőket, Portimãóban pedig némi szerencsével megszerezte első dobogóját ebben a géposztályban. A pénteki szereplése pedig újabb szép teljesítmény volt, nem véletlen, hogy Hervé Poncharal, a GasGas csapatfőnöke nehezen találta a szavakat.

Nem tudom, hogyan fejezzem ki az érzéseimet – kezdte. – Természetesen jobban megy, mint amire számítottunk. Ezek az első futamok álomszerűek voltak. A portugáliai verseny elképesztő volt: a tempó, a stratégia, a hideg fej. Amikor az ember újoncként Pecco Bagnaia és Marc Márquez ellen küzd, gyakran lehet gyors, de gyakran követhet el újonchibát, és lekopogom, amikor ezt mondom. A COTA egy nagyon különleges pálya, és a Moto2-ben nagyon jól érezte magát, de a MotoGP egy másik világ. Délelőtt azonban néhány körön belül az első helyen volt, de majd meglátjuk, mire számíthatunk. Egy álomban vagyunk, nem tudom, hogyan magyarázzam el, ez nem normális. Olyan nagyszerű versenyzőkkel küzd, mint Pecco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Quartararo, akik már néhány szezon óta itt vannak, és itt, Austinban is versenyeztek. Ezek a srácok olyan dolgokat művelnek, amelyeket nem lehet megmagyarázni, varázslatosak.”

Marc Márquezék jól reagáltak a problémákra, szerinte nagyon szoros az élmezőny

0

Marc Márquez kijelentette, jól reagáltak a kezdeti nehézségekre az Amerikai Nagydíj pénteki napján. A nyolcszoros világbajnok az edzésen kezdte megérteni, hogy miként kell vezetni a Ducatit Austinban, az időmérőt pedig kulcsfontosságúnak tartja.

Marc Márquez simán jutott be a Q2-be az Amerikai Nagydíj edzésén, pedig nem indult jól a napja. Az első gyakorlás elején mindössze néhány kör után visszatért a bokszba, ahol hosszasan konzultált versenymérnökével, Frankie Carchedivel. Később jó ideig a mezőny második felében volt, végül pedig a nyolcadik helyen zárta a tréninget.

Viñales megverte Martínt és Acostát az austini nyitányon, a japán motorok egy másodpercen kívül

Helyi idő szerint délután aztán már szinte végig ott volt a továbbjutást érő első tíz hely valamelyikén. Végül harmadikként végzett, igaz, hátránya jelentős volt az első két pozíciót megszerző Jorge Martínhoz és Maverick Viñaleshez képest. Az óriási körrekordot futó bajnoki éllovas 409 ezredet adott a Gresini pilótájának.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

Örülök, különösen azért, mert jól reagáltunk – nyilatkozta Márquez. – Az első szabadedzés kezdetén kicsit kényelmetlen volt a motorozás. Aztán megnyugodtunk, elég keményen dolgoztunk a csapattal. Próbáltam átadni nekik az információt, ők pedig megértették, mire van szükségem. Jó munkát végeztünk, és délután már jobban motoroztam.”

Márqueztől sokan jó teljesítményt várnak ezen a hétvégén, hiszen hét-hét pole pozíciójával és győzelmével messze ő a legeredményesebb pilóta Austinban. Persze ezeket a sikereket még a Hondával érte el, a Ducati pedig nagyon más vezetési stílust igényel. Nincs ez másképp a Circuit of the Americas versenypályán sem, ám az edzésen már kezdett ráérezni, hogy mire van szükség.

„Meg kell érteni, hogyan lehet profitálni ebből a motorból – fogalmazott. – Igaz, hogy itt nagyon másképpen kell vezetni a Ducatit, mint a Hondát, de délután kezdtem megérteni [hogy mit kell csinálnom]. Mint mindig, továbbra is van három-négy versenyző, akik kicsit gyorsabbak nálunk, úgyhogy meglátjuk, hogy szombaton jobbak leszünk-e.”

Meglehet az első győzelem a Ducatival? – Marc Márquez ennél kevesebbel is beérné Austinban

Az biztos, hogy Márquez egyelőre messze kiemelkedik a Ducati tavalyi motorját használó versenyzők közül, hiszen az ebben a kategóriában második Fabio Di Giannantoniónak is 438 ezredet adott. Kérdés, hogy az élmezőny többi tagjához mire lesz képes. Bár az edzés végeredménye nem ezt mutatja, de a 31 éves motoros szerint egy körön nagyon kicsi különbségek vannak. A gyorskör itt rendkívül nehéz, mert sok a kemény féktáv, és könnyű hibázni – jelentette ki. – Nem voltam rossz, de a tempót illetően öten nagyon hasonló szinten vagyunk, úgyhogy fontos lesz az időmérő.”