back to top
2025. július 14. 10:05
Kezdőlap Blog Oldal 293

Így áll a MotoGP-tabella az Amerikai Nagydíj után

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Amerikai Nagydíját. Az austini események után Jorge Martín maradt a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Austinban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Az Amerikai Nagydíj során a MotoGP sprintjét és főfutamát is Maverick Viñales nyerte meg, utóbbival ráadásul történelmet is írt. Összetettben Jorge Martín megtartotta a vezetést, a második pozíciót Enea Bastianini, a harmadikat pedig Viñales vette át. A Moto2 versenyén Sergio García, a Moto3 viadalán pedig David Alonso végzett az első helyen.
MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 80
2 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 59
3 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 56
4 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 54
5 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 50
6 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 49
7 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 39
8 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 36
9 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 25
10 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 22
11 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 20
12 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 19
13 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 14
14 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 13
15 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 7
16 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 7
17 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 7
18 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 5
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 3
20 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 2
21 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 0
22 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 0
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 109
2 Aprilia Racing 95
3 Prima Pramac Racing 80
4 Red Bull KTM Factory 71
5 Red Bull GASGAS Tech3 61
6 Gresini Racing MotoGP 50
7 Pertamina Enduro VR46 Racing 45
8 Monster Energy Yamaha MotoGP 22
9 Trackhouse Racing 20
10 Repsol Honda Team 7
11 LCR Honda 7
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 96
2 KTM 76
3 Aprilia 72
4 Yamaha 19
5 Honda 8

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 51
2 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 49
3 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 38
4 Arón Canet Kalex Fantic Racing 38
5 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 33
6 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 30
7 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 29
8 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 28
9 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 23
10 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 22
11 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 20
12 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 17
13 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 11
14 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 10
15 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 9
16 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 3
17 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
18 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 2
19 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 2
20 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 1
21 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 1
22 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 1
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 84
2 OnlyFans American Racing Team 77
3 Speed Up Racing 67
4 QJmotor Gresini Moto2 50
5 Fantic Racing 38
6 RW-Idrofoglia Racing GP 26
7 Red Bull KTM Ajo 23
8 Yamaha VR46 Master Camp Team 17
9 Italtrans Racing Team 12
10 Idemitsu Honda Team Asia 11
11 Elf Marc VDS Racing Team 10
12 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 3
13 Pertamina Mandalika Gas Up Team 2
14 CFMoto Aspar Team 0
15 Klint Forward Factory Team 0
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 65
2 Boscoscuro 63
3 Forward 0
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 65
2 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 63
3 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 28
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 23
5 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 22
6 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 21
7 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 20
8 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 20
9 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 20
10 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 19
11 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 19
12 David Muñoz KTM Boé Motorsports 18
13 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 16
14 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 13
15 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 13
16 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 11
17 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 10
18 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 6
19 Scott Ogden Honda MLav Racing 4
20 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 3
21 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2
22 Vicente Pérez KTM Red Bull KTM Ajo 2
23 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 1
24 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 1
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull GasGas Tech3 84
2 CFMoto Aspar Team 83
3 Boé Motorsports 46
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 43
5 MT Helmets – MSi 36
6 Leopard Racing 31
7 Red Bull KTM Ajo 25
8 LevelUp – MTA 25
9 Honda Team Asia 16
10 CIP Green Power 15
11 Rivacold Snipers Team 10
12 MLav Racing 4
13 Sic58 Squadra Corse 2
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Gas Gas 65
2 CFMoto 63
3 KTM 46
4 Honda 38
5 Husqvarna 31

A történelmet író Viñales nem tudta megjegyezni, hogy „hányat előzött” az austini futamon

0

Az Amerikai Nagydíj főfutamának dobogósai, Maverick Viñales, Pedro Acosta és Enea Bastianini értékeltek a leintés után.

Történelmi eredménnyel zárult az Amerikai Nagydíj, ugyanis Maverick Viñales nyerte meg a főversenyt. A spanyol pilóta ezzel az első versenyző lett, aki a MotoGP-korszakban három különböző gyártó motorjával tudott futamgyőzelmet aratni. Egyébként erre a gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes történelmében is csak négyen, Mike Hailwood, Randy Mamola, Eddie Lawson és Loris Capirossi voltak erre képesek korábban. Viñales eddig a Yamahával nyolc, a Suzukival és az Apriliával pedig egy-egy diadalt jegyezhetett fel magának.

Óriási dráma, Marc Márquez az élről bukott, Viñales a borzalmas rajtja után írt történelmet

Ráadásul ezt Viñalesnek drámai körülmények között sikerült elérnie. Ő indulhatott a pole pozícióból, de szörnyűen sikerült a rajtja, és egészen a tizenegyedik helyig esett vissza. Onnan kapaszkodott vissza az élmezőnybe, és azzal, hogy a 13. körben megelőzte Pedro Acostát, már újra ő állt az élen. Ezután pedig már senki sem tudta kivenni a kezéből a győzelmet. Nem véletlen tehát, hogy jó hangulatban értékelt a leintést követően, a sprinthez hasonlóan főleg az amerikai szurkolókról beszélt.

„Köszönöm srácok, éreztem, hogy mindenki tolt engem – kezdte Viñales. – Éreztem az amerikai, a helyi MotoGP-szurkolók elképesztő támogatását. Csodálatos volt, mit is mondhatnék még? Történelmet írtunk, olyan, mintha álmodnék. Köszönöm Amerika, megadtátok nekem, amire szükségem volt. Nagyon boldog vagyok, hogy nyertem, de tovább kell dolgoznunk, hiszen [a Portugál Nagydíjon] volt egy problémám a váltóval. Ez persze csak egy hiba, de elővigyázatosnak kell lennünk. Most csodálatos volt a motor tempója, nem tudom, hogy hányat előztem, de azt biztosan nem lehet mondani, hogy egyet sem. Mindjárt elsírom magam, köszönöm!”

Emberi hiba okozta Viñales drámai kiesését Portimãóban: „Még egyszer nem fordulhat elő”

A második hely Acostáé lett, aki így a harmadik MotoGP-hétvégéjén a második főfutamos dobogóját szerezte. Az újoncnak a verseny során rutinos pilóták egész sorával kellett megküzdenie – Marc Márquezt is ő „kergette” a bukásba –, és ez még egy polccal magasabbra teszi a nagyszerű teljesítményét.

„Az eredménytől függetlenül is egy hihetetlen verseny volt – mondta Acosta. – Nem is tudjátok elképzelni, hogy mennyire élvezem ezeknek a srácoknak a megelőzését és milyen jól szórakozom ilyenkor. Az egész hihetetlen volt. Szombaton elmondtam, hogy sokat fogok tanulni azoktól, akik a sprint során megelőztek. Ezeket az infókat pedig elhoztam magammal vasárnapra. Tudom, hogy kicsit kockázatos volt közepes hátsó gumival menni, de ahogy már mondtam korábban, nekünk nincs semmi vesztenivalónk. Nagyon boldog vagyok.”

Acosta elismerte, hogy Marc Márquez és Martín is „okosabb volt” nála az austini sprinten

A harmadik helyet Enea Bastianini szerezte meg. A Ducati pilótájának is küzdelmes versenye volt, ötödikként rajtolt, de nem tudta megtartani a pozíciót, így vissza kellett magát verekedni a mezőny elejébe. Bastianini eredményét még különlegesebbé teszi, hogy Martínt az utolsó körök egyikében tudta megelőzni.

„Azt hiszem, hogy boldog lehetek a vasárnapi verseny és az egész hétvége miatt. Nagyon sokat küszködtem, csodálatos itt lenni – utalt Bastianini a tavalyi sérülésére, amely rákényszerítette az Amerikai Nagydíj kihagyására. – Nagyszerű volt a rajtom, de aztán elveszítettem pár helyet. Viszont a verseny középső szakaszában sikerült megtalálnom a tempóm, és felzárkóznom az előttem haladó csoportra. Nagyon örülök neki, hogy fel tudtam állni a dobogóra.”

Óriási dráma, Marc Márquez az élről bukott, Viñales a borzalmas rajtja után írt történelmet

0

Maverick Viñales nyerte az Amerikai Nagydíj főversenyét, ezzel pedig az első olyan pilóta lett a MotoGP-korszakban, aki három különböző gyártóval tudott futamgyőzelmet aratni. Az austini viadalon a második helyet Pedro Acosta, a harmadikat pedig Enea Bastianini szerezte meg. 

A Moto3 és a Moto2 versenye után a királykategória futamával zárult az Amerikai Nagydíj utolsó napja. Az első sorból az időmérő eredményének megfelelően Maverick Viñales – a szombati sprint győztese –, Pedro Acosta és Marc Márquez indulhatott. Közvetlenül a 20 körös viadal kezdete előtt a levegő hőmérséklete 27, a pályáé pedig 44 fokos volt.

Martín kétszer is bukott, Viñalesé lett az austini pole Acosta és Marc Márquez előtt.

A legjobb rajtot Acosta vette, az újonc fordult el elsőként az 1-es kanyarban. Viñales nagyon sokat veszített, egészen a tizedik helyig esett vissza. Jorge Martín viszont vele ellentétes irányba mozgott a mezőnyben, és egészen a második pozícióig verekedte magát előre. A másik sokat javító versenyző Jack Miller volt, aki a harmadik helyen stabilizálta a saját helyzetét. Rajtuk kívül a gyári Ducati pilótái is erősnek mutatkoztak a futam elején.

A 2. körben Martín folyamatosan támadta Acostát, de megelőzni nem tudta. A két fiatal spanyol versenyző mögött Márquez és Miller csatázott egymással, de Francesco Bagnaia mindkettőjüket meg tudta előzni, és így az övé lett a harmadik hely.

A 4. körben előbb Martín Acostát, majd Márquez Bagnaiát ugrotta át az első szektorban. A GasGas pilótája mellett ezután néhány kanyar alatt a nyolcszoros világbajnok és a címvédő is elment. Az ötödik helytől lefelé a Miller, Enea Bastianini, Viñales sorrend alakult ki.

Az 5. kör legvégén Márquez megpróbálta átvenni a vezető helyet Martíntól, de ez nem sikerült neki. Viszont a két motor kissé összeért, és ezért a Gresini pilótája visszaesett a negyedik pozícióba.

Bagnaiát a 7. körben előbb Acosta az 1-es kanyarban, majd Márquez is megelőzte. Utóbbival össze is ért az olasz versenyző, de mindketten a motoron tudtak maradni, nem úgy, mint az emlékezetes portimãói találkozásuk alkalmával.

A verseny féltávjához közeledve először Johann Zarco állt ki a bokszba, majd Nakagami Takaaki, Franco Morbidelli és Joan Mir is bukott. Viñales eközben egészen az ötödik helyig jött előre, Martín pedig körülbelül fél másodperces előnyt épített ki magának Acosta és Márquez előtt. Aztán a 9. kör utolsó kanyarjában Viñales elment Bagnaia mellett. Az Aprilia pilótája hibázott az 1-es kanyarban, de végül mégis az övé lett a negyedik hely. A 10. körben Acosta messziről bevetődve átvette a vezetést Martíntól, akit rövid időn belül Márquez is megelőzött.

Márquez később Acostát is maga mögé utasította, de nem bírta végig megtartani a vezetést: senkitől sem zavartatva bukott az első helyről. Álex Rins pedig szintén eldobta a motorját. Viñales eközben megelőzte Bagnaiát és Martínt is, és pillanatok alatt felzárkózott a mazarróni cápa mögé.

A 13. körben Viñales újra a mezőny élén találta magát, miután elment Acosta mellett. A harmadik helyen ekkor Martín, mögötte pedig Bastianini és Bagnaia motorozott, azonban utóbbi folyamatosan maradt le a vetélytársaitól.

A 15. körre Viñales közel egy másodperces előnyt épített ki magának Acosta előtt. A 16. kör elejére Bastianini ért fel Martínra, akit megpróbált megelőzni, de ez elsőre még nem sikerült neki.

Az utolsó körökben Acosta folyamatosan közelített Viñalesre, de utolérni már nem tudta, így Top Gun történelmet írt. Ő lett ugyanis az első pilóta a MotoGP-korszakban, aki három különböző gyártóval is futamot tudott nyerni. A gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes történelmében is csak négyen, Mike Hailwood, Randy Mamola, Eddie Lawson és Loris Capirossi voltak erre képesek eddig. Viñales így a Yamahával nyolc, a Suzukival és az Apriliával pedig egy-egy futamgyőzelmet aratott.

A második helyre Acosta jött be, aki így a Portugál Nagydíj után újra dobogóra állhatott. Harmadikként Bastianini végzett, aki az utolsó körökben előzte meg Martínt, aki így negyedik lett. Mögötte pedig a Bagnaia, Fabio Di Giannantonio, Aleix Espargaró, Marco Bezzecchi sorrend alakult ki.

A MotoGP austini futamának végeredménye

García első Moto2-es győzelmét aratta Austinban, Aldeguer egy hiba után szerezte meg a harmadik helyet

0

Sergio García nyerte a Moto2 austini futamát, a spanyol versenyző ezzel első győzelmét aratta a középső kategóriában. A második helyre a hazai közönség előtt motorozó Joe Roberts, a harmadikra pedig Fermín Aldeguer jött be.

A Moto3-as után a Moto2-es futammal folytatódott az Amerikai Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredményének megfelelően az első sorból sorrendben a bajnoki éllovas Arón Canet, illetve Fermín Aldeguer és Sergio García vághatott neki a 16 körös viadalnak.

Caneté a Moto2-es, Alonsóé a Moto3-as pole pozíció az izgalmas austini időmérők után

Mind Canet, mind Aldeguer rajtja nagyon rosszul sikerült, előbbi a tizedik, utóbbi a nyolcadik helyig esett vissza. García ezt kihasználva élre tudott állni, mögötte pedig Joe Roberts és Dennis Foggia motorozott. Az egész mezőnyben óriási volt a kavarodás, szinte teljesen felborult az eredeti sorrend.

A 2. kör alatt derült ki, hogy Manuel González két darab hosszúkörös büntetést kapott korai rajt miatt. Eközben az élmezőnyben stabilizálódott a helyzet. A 2. körben Darryn Binder neve mellé került a futam első bukása.

Aldeguer a 4. körre az ötödik helyig zárkózott vissza, előtte ekkor csapattársa, Alonso López motorozott. Canet is tudott előrefelé haladni, ekkor a hetedik helyet tartotta. Az 5. körben előbb Jake Dixon az 1-es kanyarban, majd Mario Aji is a földre került.

A 7. körre García közel egy másodperces előnyt épített ki magának Roberts és Foggia előtt. A negyedik helyért eközben Aldeguer és López vívott egymással öldöklő csatát, oda-vissza előzgették egymást. A 9. kör elejére Aldeguer nyerte meg ezt a küzdelmet, és így elindulhatott a vetélytársai után.

A 12. körben García hibázott a 11-es kanyarban, és ezért lecsökkent az előnye, de egy körrel később Robertsnek kellett kiszélesítenie a pályát, így az éllovas újra elhúzott az üldözőitől. A második helyet így Aldeguer vette át.

A leintés előtt 2 körrel Roberts visszavette a második helyet Aldeguertől. García újra hibázott, így szűk másfél másodperces előnnyel fordulhatott rá az utolsó körre.

Végül García kezéből már így sem lehetett kivenni a sikert, a MTHelmets-Msi versenyzője ezzel első győzelmét aratta a Moto2-ben. Roberts hazai futamán másodikként zárt, a harmadik helyre pedig Aldeguer jött be. Mögötte sorrendben López, Ramírez és Foggia szelte át a célvonalat. A pole-ból rajtoló Canet pedig csak kilencedik lett.

A Moto2 austini futamának végeredménye

Nem volt ellenfele Alonsónak a drámai esésekkel tarkított austini Moto3-as futamon

0

Az Amerikai Nagydíjon a Moto3-as kategória időmérője után a legkisebb géposztály versenyét is David Alonso zárta az élen. A második helyen Daniel Holgado, a harmadikon pedig Angel Piqueras végzett.

Az Amerikai Nagydíj vasárnapi programjának érdemi része a Moto3-as futammal kezdődött. Az időmérő eredményének megfelelően David Alonso, Daniel Holgado és Colin Veijer indulhatott az első sorból. Eredetileg José Antonio Rueda szerezte meg a második rajthelyet, de a 18 éves pilótán vakbélműtét kellett végrehajtani, így nem tudott részt venni a 14 körös viadalon.

A rajtot legjobban Alonso kapta el, Holgadóval együtt megtartották az első és a második helyet. Az 1-es kanyarban Filippo Farioli bukott, ezzel pedig többeket feltartott. A pálya első szakaszában Joel Kelso próbálta megelőzni Holgadót, de a két pilóta kissé összeért, és előbbinek ki kellett szélesítenie egy kanyart.

Még az 1. körben Ivan Ortolá és Stefano Nepa akadtak össze, mindketten földre kerültek, majd nagy lemaradásban folytatni tudták a versenyt, bár a spanyol pilóta először vetélytársa motorjára akart felszállni. Azonban Ortolá nem sokkal később megint bukott, és végül kiállt a bokszba.

A 2. kör elején Holgado visszaesett a hatodik helyre, nagy kavarodás után a második pozíciót az újonc Ángel Piqueras tudta magához ragadni, harmadikként pedig ekkor Furuszató Taijó motorozott.

A 4. körben Luca Lunetta esett el. Eközben az élen Alonso magabiztosan tartotta az eddigre már közel négy másodpercesre növekvő előnyét. A kolumbiai pilótát üldöző bolyból Furuszató esett ki, miután eldobta a motorját a 15-ös kanyarban. A csoportot így Holgado, Veijer, Piqueras, Jamanaka Riuszej és Kelso alkották.

A 6. körben Scott Ogden esett a 9-es kanyarban. A futam leintése előtt 5 körrel Kelso bukott, így kiszállt Alonso üldözői közül, akik a verseny második szakaszában folyamatosan közelíteni tudtak az Aspar Team motorosára. A különbség az első és a második helyezett között ekkor körülbelül két és fél másodperc volt.

A verseny vége előtt 4 körrel jött a dráma: Veijer óriásit esett a pálya első részében, egy highside-ot mutatott be, és az ideális ívre visszacsúszó motorja majdnem kiütötte Jamanakát és Holgadót, akiknek ki kellett menekülnie a bukótérbe. A második helyet így Piqueras vette át.

Holgado és Jamanaka 2 körrel a leintés előtt újra felért  Piquerasra, majd mindketten el is tudtak menni mellette. A japán pilótát azonban még vissza tudta előzni a spanyol motoros.

Az utolsó körben Piqueras és Holgado óriási küzdelmet vívtak egymással a második helyért, amelynek sorsát végül egy gyorsulási verseny döntötte el. Ebben Holgado 14 ezreddel kerekedett felül, így ő zárt Alonso mögött. Jamanaka pedig végül megtartotta a negyedik pozíciót.

Alonso ezzel az idei második, összességében pedig a hatodik futamgyőzelmét aratta a Moto3-ban, 2024-ben először Katarban bizonyult a mezőny legjobbjának.

A Moto3 austini futamának végeredménye

Martín egy korábbi problémával szembesült ismét az austini sprinten

0

Jorge Martín elárulta, hogy az Amerikai Nagydíj sprintjén is tapasztalt vibrációt. Ez a probléma már a katari teszten, illetve az ottani versenyhétvégén is megnehezítette a dolgát.

Harmadikként fejezte be az Amerikai Nagydíj sprintjét Jorge Martín. A Pramac versenyzője a hatodik helyről rajtolt, de az indulás után elveszített néhány pozíciót. Végül sikeresen fel tudott kapaszkodni a dobogóra, de ez egyáltalán nem ment olyan könnyen.

Viñales a szurkolóknak hízelgett, Marc Márquez a főfutamon fel akarja vele venni a versenyt

„Tény, hogy az első kanyarban elvesztettem három helyet. Nehézségeim voltak a Ducati megállításával, és ha ez még nem lenne elég, az előttem lévő Acostát is csak nehezen tudtam elkerülni – nyilatkozta Martín. – Ezért is reménykedek abban, hogy vasárnap jobb rajtot tudok majd venni, mivel úgy hiszem, hogy egy jobb elindulás után fel tudnám venni a versenyt [Maverick] Viñalessel. A hosszabb futamon a gumiválasztás lesz a legbonyolultabb tényező, mivel mind a közepes, mind a lágy keverék jó lehet rá. Egyébként a szombati versenyen úgy sikerült jó eredményt elérnem, hogy az elején éreztem némi vibrációt.”

Martínt az általa említett vibráció már régóta akadályozza, a nagyközönség előtt először a katari teszt során beszélt róla, de a loszaíli sprint után is megemlítette. Úgy tűnik, hogy ez a probléma Amerikába is elkísérte a spanyol motorost.

„A második körben kezdtem el érezni ugyanazt a vibrációt, amelyet már Katarban is megtapasztaltam – mondta Martín. – Viszont aztán a verseny vége felé csökkent valamennyit. Azonban ennek ellenére optimista akarok maradni, ha [vasárnap] nyugodtabban rajtolok, akkor szerintem képes leszek kezelni ezt a helyzetet. De meg kell oldanunk a vibráció problémáját, mivel nem lenne jó, ha az egész szezonban ezzel kellene küzdenünk.”

Egy korábbi MotoGP-versenyző elmagyarázta, hogy Martín miről panaszkodott Katarban

Acosta elismerte, hogy Marc Márquez és Martín is „okosabb volt” nála az austini sprinten

0

Az austini sprinten a második pozícióból rajtolva a negyedik helyen ért célba Pedro Acosta. Az újonc a leintés után elmondta, hogy Marc Márquez és Jorge Martín is azért tudta megelőzni, mert okosabban versenyzett nála. Acosta arról is beszélt, hogy mit szeretne ellesni a honfitársaitól.

Pedro Acosta a bravúros portimãói szereplése – a főfutamon megszerezte az első dobogóját a MotoGP-ben – után eddig az Amerikai Nagydíjon sem vett vissza a tempóból. Az austini időmérőn a második legjobb időt motorozta, csak Maverick Viñales bizonyult gyorsabbnak nála.

„Nem normális, egy álom” – főnöke nem találja a szavakat Acosta remek teljesítménye után

A sprinten azonban nem sikerült dobogós helyre váltania az első soros rajtpozícióját. Marc Márquez már közvetlenül az indulás után elment mellette, majd, amikor a hatodik körben megpróbálta visszaelőzni a nyolcszoros világbajnokot, túlcsúszott a kanyarcsúcsponton, így a Gresini versenyzője visszajött elé. Ez a kis lendületvesztés pedig lehetőséget adott arra Jorge Martínnak, hogy ő is megelőzze, így végül a mazarróni cápa negyedikként ért célba.

„Olyan közel voltam [a dobogóhoz], de egyszerre pont annyira távol is – elemezte a sprintet Acosta. – Nem szeretek veszíteni, évről évre egyre kevésbé tűröm. De persze Marc és Jorge okosabbak voltak nálam! A motor jó volt, és a gumik sem voltak olyan rosszak, talán csak egy kicsivel, mint amire számítottam. Abban a pillanatban Marc és Jorge okosabban versenyeztek, ezért tudtak megelőzni. De azért jegyzeteltem, és mindent elrakok a [vasárnapi] futamra.”

Az újoncot megkérdezték, hogy mit szeretne ellesni a két tapasztaltabb honfitársától. „Azt, ahogy ők elemzik a versenyt, hogy egy bizonyos pontján kezdjenek el hajtani – mondta Acosta. – Én azzal a gondolattal jöttem ide, hogy »a sprint tíz körből áll, szóval ezt a tíz kört végig kell nyomni«. Ha viszont megnézed, Jorge a bolyból jött előre, és Marc is csak egy bizonyos pillanatban kezdett el nyomni. Ezt még meg kell tanulnunk.”

Viñales a szurkolóknak hízelgett, Marc Márquez a főfutamon fel akarja vele venni a versenyt

Talán mondani sem kell, hogy mind a sprinten, mind az időmérőn Acosta volt a legjobb a KTM pilótái közül. Őt magát azonban ez nem annyira foglalkoztatja. „Nem gondolok arra, hogy az elsőszámú KTM-pilóta legyek, hanem inkább arra, hogy három motoros még előttünk végzett [a sprinten]. Nem akarom, hogy ott legyenek, ahogy a gyártónk sem szeretné ezt” – jelentette ki.

Quartararo: Itt az ideje annak, hogy kockáztassunk

0

Fabio Quartararo elmondta, hogy leginkább különböző beállításokat próbálgattak az Amerikai Nagydíj első két napja során. A nizzai versenyző arról is beszélt, hogy milyen problémák hátráltatják őket.

Sokan úgy gondolták, hogy Fabio Quartararo a szerződésének meghosszabbítása után majd az eddig látottaknál jobb teljesítményre lehet képes az Amerikai Nagydíjon. Ez azonban a sprinten még nem igazán valósult meg, hiszen Quartararo a tizenhatodik helyről rajtolva a tizenötödik pozícióban szelte át a célvonalat. A francia pilóta viszont a leintés után elárulta, hogy nem szokványos versenyprogramot teljesített, és ez részben magyarázatot adhat az eredményére.

A titokzatoskodó Quartararo elárulta, mi győzte meg, hogy hosszabbítson a gyengélkedő Yamahával

„Szombaton sok különböző beállítást kipróbáltunk, elég szélsőséges változtatásokkal – nyilatkozta Quartararo. – A sprinten így egy olyan motorral versenyeztem, amelyet korábban még sohasem próbáltam ki. Viszont azt hiszem, hogy semmilyen vesztenivalónk sincs, szóval itt van az ideje annak, hogy kockáztassunk, kipróbáljunk rizikós dolgokat is.”

„Nagyon nehéz a motor, könnyítenünk kell rajta – folytatta. – Az a legfőbb problémánk, hogy nem tudunk olyan dőlésszöget felvenni, amilyet akarnánk.  Elöl és hátul sem elég jó a tapadás, én még ott is sokat veszítettem a kanyartempómból, ahol korábban erősek voltunk.”

A koncessziós jogoknak köszönhetően a Yamahának több lehetősége van arra, hogy fejlessze a motorját, mint a vetélytársainak (kivéve persze a Hondát). Azonban még ezekkel az engedményekkel felvértezve is kérdéses, hogy a hangvillások mikorra tudnak majd felzárkózni az élmezőnyre. Quartararo jóslata szerint erre nem a közeljövőben fog sor kerülni.

„Azt hiszem, hogy több időre van szükségünk ehhez, mint a szezon fele – jelentette ki a nizzai versenyző. – Viszont azt gondolom, hogy már Mugellóban vagy Barcelonában lesznek kisebb változások. Úgy látom, hogy egyszerűen több időre van szükségünk a motorban rejlő igazi potenciál kiaknázásához, hiszen már látni pozitív dolgokat, többek között az aerodinamika területén. Szóval reménykedjünk benne, hogy jó munkát fogunk végezni.”

Quartararónak nem volt más valós lehetősége, mint meghosszabbítani a szerződését a Yamahával?

Eldőlt, hogy a motokrosszbalesetet szenvedő Petrucci rajthoz állhat-e a Superbike-vb asseni fordulójában

Kiderült, hogy a motokrosszozás közben súlyos sérüléseket szerző Danilo Petruccinak ki kell hagynia a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéjét.

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, néhány nappal ezelőtt Danilo Petrucci – Andrea  Doviziosóhoz hasonlóan – súlyos motokrosszbalesetet szenvedett. Petruccinak csapata, a Barni Sparks beszámolója szerint a jobb kulcscsontja, illetve lapockája és az állkapcsa tört el, ráadásul néhány fogát is elveszítette.

Dovizioso és Petrucci is hírt adott magáról a súlyos motokrosszbaleset után (képek)

A korábbi MotoGP-pilótával a tavalyi idénytől kezdve a Superbike-világbajnokság futamain lehet találkozni. Az idei szezont pedig kifejezetten jól kezdte, a második Phillip Island-i futamon harmadik lett, és többek között ennek is köszönhetően két forduló után a hatodik helyet foglalja el a tabellán. Emiatt talán még nagyobb veszteséget jelent neki, hogy a sérülései miatt biztosan ki kell hagynia a következő, az asseni fordulót.

„Nagyon csalódott vagyok a sérülés miatt – kezdte a nyilatkozatát Petrucci. – Remek formában voltam, úgy éreztem, hogy jó eredményeket érhetek el, és ezért még keményebben edzettem. Eddig még sohasem kellett kihagynom egy versenyt egy motokrosszbaleset miatt, most viszont igen, hiszen nem leszek ott Assenben. Azokkal a lemezekkel, amelyeket beletettek [a számba], még a sisakomat sem tudnám felvenni. Az orvosokkal egyetértésben úgy döntöttünk, hogy a kulcscsontomat is műtétnek vetjük alá. De a májusi misanói teszten már ott akarok majd lenni.”

Petruccit Nicholas Spinelli fogja helyettesíteni Assenben. Spinelli idén teljesíti a második szezonját a MotoE mezőnyének tagjaként, a mostani idényt pedig azonnal egy győzelemmel kezdte. A 22 éves motoros tavaly a Supersport-világbajnokság egyes versenyein is megmutathatta a tudását, ebben a sorozatban egyszer sikerült felállnia a dobogóra. Az olasz pilóta a beugrásának bejelentése után elmondta, „egy álma válik valóra” azzal, hogy „a Superbike-világbajnokság pilótáival mérheti össze magát”.

A KTM megnevezte, hogy Pedrosa és Pol Espargaró idén melyik MotoGP-futamon indulhat először

0

A KTM megerősítette, hogy mind Dani Pedrosa, mind Pol Espargaró idén legalább egy-egy MotoGP-versenyen lehetőséget kap. Pedrosa a jerezi Spanyol, Espargaró pedig a mugellói Olasz Nagydíjon mutathatja meg a tudását.

A 2023-as MotoGP-szezonban két versenyen is elindult a sorozatból 2018-ban visszavonult Dani Pedrosa. A KTM tesztpilótája mindkét szabadkártyás lehetőségét szinte tökéletesen használta ki: a jerezi főfutamon hetedik, a misanóin pedig negyedik lett (a sprinteken hatodikként, illetve negyedikként szelte át a célvonalat). A hazai közönsége előtt pedig idén megpróbálhatja megismételni a tavalyi teljesítményét, hiszen a KTM bejelentette, hogy Pedrosa részt vesz majd a Spanyol Nagydíjon.

„Nagyon jól szórakoztam az előző évben Jerezben, elképesztő volt, hogy a rajongók hogyan fogadtak – nyilatkozta Pedrosa. – Mindannyian tudjuk, hogy Jerez egy különleges hely. Nekünk persze az is nagyon fontos lesz, hogy pár dolgot, amelyekre a teszteken jöttünk rá, kipróbáljunk versenykörülmények között. 2024-ben ez a fő oka annak, hogy elindulok egy futamon.”

Pedrosa folyamatos harcot vív a csapatával, és nem áll jól

A KTM egy másik tesztpilótája, Pol Espargaró sem marad ki a jóból, hiszen a tervek szerint ő majd a mugellói Olasz Nagydíjon fog versenyezni. Espargaró a tavalyi idényben még a mezőny állandó tagja volt a GasGas motorosaként. Azonban az év első fordulója során súlyos sérüléseket szenvedett, és így semmi esélye sem volt az ülése megtartására az azóta már valósággal berobbanó Pedro Acostával szemben. Az osztrák gyártó viszont nem engedte el a kezét, idén a fejlesztési munkában számítanak rá.

„Nagyon boldog vagyok amiatt, hogy visszatérek a versenyzéshez – mondta Espargaró. – Különösen, hogy erre Mugellóban lesz lehetőségem, amely egy nagyon különleges hely egy MotoGP-gépre történő felpattanáshoz. Jó lesz visszatérni a rajtrácsra a srácok közé. A tesztelés eddig elég jól ment, és nagyon motivált vagyok. Egyre inkább a régi, a 2023-as sérülésem előtti verziómat tudom hozni. Alig várom, hogy visszatérjek a MotoGP családjához, és megmutassam, hogy így is gyorsak és erősek tudunk lenni.”

Akár másfél évbe is telhet, mire felépül horrorbukásából a könnyek között búcsúzó Pol Espargaró

A koncessziós jogokról szóló megállapodás alapján a KTM – ugyanúgy, ahogy az Aprilia, a Honda és a Yamaha is – hat szabadkártyával rendelkezik az idei MotoGP-szezonban (legalábbis a bajnokság jelenlegi állása szerint, hiszen ez még változhat a nyári szünetben). Ennek megfelelően könnyen elképzelhető, hogy akár Pedrosát, akár Espargarót, akár mindkettőjüket látjuk majd még rajthoz állni valamelyik futamon a most megnevezetteken kívül is.