back to top
2025. július 12. 03:09
Kezdőlap Blog Oldal 303

Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben

0

Jorge Martín domináns teljesítménnyel nyerte a Portugál Nagydíj főfutamát, a Pramac pilótája már az első kanyarok egyikében az élre állt, és utána nem is engedte ki a kezéből a győzelmet. A második helyre Enea Bastianini, a harmadikra pedig Pedro Acosta jött be.

Magyar idő szerint vasárnap 15 órakor rendezték meg a Portugál Nagydíj főfutamát. Az első sorból az időmérő eredményének megfelelően Enea Bastianini, a sprintfutamot megnyerő Maverick Viñales és Jorge Martín indulhatott. A 25 körös viadal előtt a levegő hőmérséklete 25, a portimãói pályáé pedig 31 fokos volt.

Bagnaia hibája után Viñales nyerte a sprintet, Marc Márquez megszerezte első dobogóját a Ducatival

A legjobban Martín kapta el a rajtot, az első kanyarok után ő állt az élre. Mögötte a gyári Ducati két pilótája, Viñales és Marc Márquez harcoltak a dobogós helyekért.

Az első két körben előbb Franco Morbidelli, majd Álex Márquez is bukott, miközben az élmezőnyben Martín mögött a Viñales, Bastianini, Francesco Bagnaia, Marc Márquez sorrend alakult ki, őket pedig a KTM gyári csapatának két versenyzője és Pedro Acosta követte.

A 4. körben Raúl Fernández látogatta meg a kavicságyat. Nem sokkal később Acosta és a KTM pilótái között alakult ki egy csata, azonban az újonc pár kör elteltével mindkét márkatársát meg tudta előzni.

Martín a 7. körben már közel 4 tizedmásodperccel vezetett Viñales előtt, aki hasonló nagyságú előnnyel rendelkezett Bastianinivel szemben. A 8. körben a katari események után újra összecsapott Acosta és Marc Márquez, az ütközetből a GasGas pilótája jött ki győztesen, aki egy bátor manőverrel utasította maga mögé a nyolcszoros világbajnokot.

A 11. körre két trióra tagozódott az élmezőny, Martín, Viñales és Bastianini alkotta az egyiket, Bagnaia, Acosta és Marc Márquez a másikat. Az élesebb csata a másodikban alakult ki, Acosta próbálta megelőzni a címvédőt a célegyenes végén, de végül ez nem sikerült neki.

A 18. körben Martín körülbelül 8 tizedmásodperccel vezetett Viñales előtt, aki közel fél másodperces előnnyel rendelkezett Bastianinivel szemben. Az időmérő győztese pedig több mint két és fél másodperccel haladt Bagnaia előtt, akit Acosta továbbra is nagyon közelről követett. Mögöttük már mind Marc Márquez, mind Brad Binder, mind Jack Miller hátránya jelentős volt. A leggyorsabb kört ekkor Viñales jegyezhette fel magának.

A 21. körben Acosta több próbálkozás után végre el tudott menni Bagnaia mellett, akit rövid időn belül Marc Márquez is megtámadott.

3 körrel a vége előtt Bagnaia és Marc Márquez kezdett el csatázni az ötödik helyért. Azonban miközben a Gresini versenyzője próbálta megelőzni a vetélytársát, a két pilóta összeért, és mindketten buktak.

Az utolsó előtti körben Viñalesnek technikai problémája akadt, amelynek köszönhetően először Bastianini elment mellette, majd az Aprilia pilótája el is esett.

Martínt innen már nem lehetett megfogni, a Pramac versenyzője az első főfutamgyőzelmét aratta az idei szezonban, és átvette a vezetést a bajnoki tabellán. Mögötte Bastianini ért célba, a harmadik helyet pedig Acosta kaparintotta meg, aki így először állhatott fel a dobogóra a MotoGP-ben. Az újoncot követően Binder és Miller futott be, akiket Marco Bezzecchi és Fabio Quartararo követett.

A MotoGP portimãói főfutamának végeredménye

Bautista nyerte a Ducatik fölényébe fulladó második barcelonai futamot

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-világbajnokság második barcelonai futamát, amelynek végén a második helyet Nicolò Bulega, a harmadikat pedig Toprak Razgatlıoğlu szerezte meg.

A Superpole futam után a második versennyel folytatódott a Superbike-világbajnokság barcelonai fordulójának programja. Az első helyről Toprak Razgatlıoğlu vághatott neki a viadalnak, mellőle pedig Andrea Iannone és Álvaro Bautista rajtolt.

Razgatlıoğlu megint az utolsó körben döntötte el a versenyt, Bautista volt szenvedő fél a Superpole futamon

A legjobb rajtot Bautista vette, de az első körökben folyamatosak voltak a pozíciócserék az élmezőnyben.

A 2. körben Michael Ruben Rinaldi, Alex Bassani és Andrea Locatelli akadtak össze, ezután csak a Pata Yamaha pilótája tudta folytatni a versenyt. A 3. kör elején pedig Iker Lecuona és Bradley Ray balesete kavarta fel a port.

A verseny első negyedében a gyári Ducati két pilótája valamelyest el tudott szakadni a vetélytársaiktól. 16 körrel a vége előtt Bulega átvette a vezetést a csapattársától, majd elkezdett eltávolodni tőle. Ekkor mögöttük sorrendben Razgatlıoğlu, Iannone és Michael van der Mark haladt, Jonathan Rea pedig a hetedik helyen motorozott.

A futam felénél Bautista visszavette a vezetést Bulegától. A Ducati pilótái mögött megmerevedtek a frontvonalak, csak Rea tizedik helyre való hátraesése változtatott a sorrenden.

8 körrel a leintés előtt Iannone bukott a 10-es kanyarban, az olasz pilóta a negyedik helyről esett ki. Ekkora Bautista és Bulega duója már több mint három másodperccel elszakadt Razgatlıoğlutól.

A hajrára fordulva Bautista magabiztosan vezetett Bulega és Razgatlıoğlu előtt, mögöttük van der Mark és Danilo Petrucci motoroztak, utóbbi Remy Gardner megelőzésével szerezte meg az ötödik helyet.

Bautista pedig már nem hibázott a leintésig, a címvédő az első futamgyőzelmét aratta az idei szezonban. Mögötte a Bulega, Razgatlıoğlu, van der Mark, Petrucci sorrend alakult ki. Rea a hétvége legjobb eredményét elérve a nyolcadik helyen fejezte be a versenyt.

A Superbike-vb második barcelonai futamának végeredménye

Canet győzelmét hozta a drámaian alakuló portimãói Moto2-es futam

0

Áron Canet nyerte a Portugál Nagydíj Moto2-es versenyét, mögötte pedig Joe Roberts és Manuel González szelték át a célvonalat.

A Moto3-as verseny után a Moto2-es futammal folytatódott a Portugál Nagydíj vasárnapi programja. Az időmérő eredményének megfelelően Manuel González indulhatott az első helyről, mellőle pedig Fermín Aldeguer és Áron Canet vághatott neki a 21 körös viadalnak. A rajt előtt a levegő hőmérséklete 22, a portimãói pályáé pedig 25 fokos volt.

A Moto2 és a Moto3 portimãói időmérője is kiélezett csatát hozott, González és Rueda zárt az élen

González vette a legjobb rajtot, de az első kanyarok után mégis Aldeguer vette át a vezetést. Rövidesen csapattársa, Alonso López zárkózott fel mögé, a harmadik helyet pedig a hetedik pozícióból induló Ogura Aj ragadta magához. Ekkor a pole-ból induló kolumbiai versenyző negyedikként motorozott.

A 2. kör elején López átvette a vezetést Aldeguertől, aki aztán még egy nagyon rossz hírt kapott: mivel kiugrott a rajtnál, egy dupla hosszúkörös büntetést kapott. Ebből az elsőt a 4. körben már le is töltötte, így kiszállt az első helyért folyó csatából.

Az 5. körben López magabiztosan vezetett, miközben Canet átvette a második helyet Ogurától, akit rövidesen González is megelőzött. Ekkor az ötödik pozíciótól kezdve a Joe Roberts, Albert Arenas, Tony Arbolino sorrend állandósult.

A 8. körben Aldeguer letöltötte a második büntetőkörét is, amelyet követően a tizenharmadik helyen folytatta a versenyt. Nem sokkal később megfutotta a futam addigi leggyorsabb körét, és elkezdte a felzárkózást.

A 10. körben Xavi Cardelús esett el. A versenyt vezető López pedig elszakadt Canettől, aki szintén le tudta rázni valamelyest Gonzálezt.

A 11. körben megint jött a dráma: López az első helyről bukott a 13-as kanyarban, még visszaült a motorjára, de óriási volt a lemaradása. Így Canet vette át a vezetést, Roberts pedig Gonzálezt megelőzve megszerezte a második pozíciót.

Aldeguer óriási tempóban zárkózott vissza az élmezőnyre, 5 körrel a vége előtt már az ötödik helyen motorozott. Ebben a körben Szaszaki Ajumu került a földre. González pedig megelőzte Robertset, és így ő kezdhette el üldözni az addigra egy másodperces előnyt kiépítő Canetet.

Végül Canetet már senki sem tudta megfogni, mögötte pedig egy nagy csatát követően a Roberts, González, Aldeguer, Ogura sorrend alakult ki. A Fantic Racing pilótája ezzel az első győzelmét arra a Moto2-ben.

A Moto2 portimãói futamának végeredménye

Holgado megismételte a tavalyi győzelmét a szoros küzdelmet hozó portimãói Moto3-as versenyen

0

Daniel Holgado nyerte a portimãói Moto3-as versenyt, és ezzel megismételte a tavalyi eredményét. Mellé a dobogóra José Antonio Rueda és Iván Ortolá állhatott fel.

A Moto3 versenyével indult a Portugál Nagydíj vasárnapjának érdemi része. Az időmérő eredményének megfelelően José Antonio Rueda rajtolhatott a pole pozícióból, mellőle pedig Joel Kelso és a katari futamgyőztes David Alonso vághatott neki a 19 körös viadalnak, amelynek kezdetén a levegő hőmérséklete 22, a portimãói pályáé pedig 24 fokos volt.

A Moto2 és a Moto3 portimãói időmérője is kiélezett csatát hozott, González és Rueda zárt az élen

A rajtnál legjobban Rueda rugaszkodott el, magabiztosan megőrizte a vezető helyét. Mögötte Daniel Holgado és Alonso duója motorozott, Kelso a negyedik helyig esett vissza. Az első körben Ángel Piqueras és Jamanaka Riuszej is bukott, az utóbbi ütötte ki az előbbit a 9-es kanyarban.

Az első körökben folyamatosak voltak a pozícióváltások a második és a hatodik hely között, Rueda mögött Holgado, Riccardo Rossi, Iván Ortolá, Alonso és Kelso előzgették egymást, és ők el is tudtak szakadni az őket követőktől. A 4. körben Luca Lunetta szenvedett el egy elég nagy bukást, de utána még visszaült a motorjára.

A 7. körben Rueda tempója kissé beesett, és így az üldözői Alonso vezetésével közelebb zárkóztak hozzá. A harmadik helyért Holgado és Ortolá küzdött, kanyarokon keresztül váltották egymást ebben a pozícióban.

A 9. körben Alonso hibázott, és több pozíciót is elveszített, az ötödik helyre tudott visszacsatlakozni a mezőnybe. Eközben Collin Veijer zárkózott fel az élmezőnyt alkotó hatos csoportra, majd Kelsót megelőzve fellépett a hatodik pozícióba.

A 10. körben Rueda elveszítette a vezető helyet, Alonso tudta megelőzni a pálya utolsó szakaszában. A Red Bull KTM Ajo pilótája ezután még több pozíciót is elbukott, végül a hátraesése az ötödik helyen állt meg.

A 12. körben Rueda visszakapaszkodott a harmadik helyre, és újra elkezdett közeledni az élen álló Alonso – Holgado duóra. Eközben az élen motorozó kolumbiai pilóta közel fél másodperces előnyt épített ki magának. A 13. kör végén Rueda megelőzte Holgadót, és így ő kezdhette el üldözni Alonsót.

A 15. kör végén Holgado átvette a vezetést, majd Alonsót egy pillanat erejéig Rueda is megelőzte. Eközben Rossi senkitől sem zavartatva bukott, Kelso, Veijer és Ortolá pedig visszazárkózott az élen álló hármasra.

A 17. körben óriási küzdelem indult a második pozícióért, amelyet Rueda szerzett meg, mögé pedig Ortolá tudta bepozícionálni magát. Ekkor Holgado magabiztosan őrizte a vezető helyet.

Az utolsó körre Holgado és Rueda elszakadt az egymással küzdő Ortolá, Alonso, Veijer, Kelso összeállítású csoporttól. Rueda folyamatosan támadta a vetélytársát, de megelőzni már nem tudta, így végül Holgado nyerte a portimãói Moto3-as futamot. A harmadik helyet Ortolá szerezte meg, mögötte az Alonso, Kelso, Veijer sorrend alakult ki. Holgado győzelmét még különlegessebbé teszi, hogy a tavaly is ő nyerte meg ezt a versenyt, az ideihez hasonlóan a negyedik helyről rajtolva.

A Moto3 portimãói futamának végeredménye

Razgatlıoğlu megint az utolsó körben döntötte el a versenyt, Bautista volt szenvedő fél a Superpole futamon

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a barcelonai Superpole futamot, amelyen az utolsó kanyarban állt az élre. A második helyre Andrea Iannone, a harmadikra pedig Álvaro Bautista jött be.

Az első futam utáni következő eseményként magyar idő szerint vasárnap délelőtt rendezték a Superbike-világbajnokság barcelonai fordulójának Superpole versenyét. A rajtsorrend szokás szerint megegyezett az első futaméval, így megint Toprak Razgatlıoğlu indulhatott a pole pozícióból. Mellőle Nicolò Bulega és Andrea Iannone várta a piros lámpák kialvását.

Razgatlıoğlu egy drámai utolsó körös előzéssel nyerte meg az első barcelonai futamot

A legjobb rajtot Iannone vette, aki élre tudott állni, a második helyre pedig Sam Lowes jött fel, és a két Ducati-pilóta duója valamelyest elszakadt az üldözőbolytól. A harmadik pozícióért az első kör során Bulega és Alex Lowes harcolt, őket Razgatlıoğlu és Michael van der Mark követte.

A 2. kör elején Iannone egymás után két pozíciót is elvesztett, mindkét Lowes elment mellette, bár a Kawasaki versenyzőjét rövid időn belül vissza tudta előzni az olasz motoros. Álvaro Bautista eközben a hetedik helyig tört előre. A 3. körben Iannone visszavette a vezetést, miközben Sam Lowes hátraesett az ötödik pozícióig. Mögötte ekkor Bautista motorozott.

A futam középső szakaszában óriási küzdelem folyt a vezető helyért, Bulega, Iannone, Alex Lowes és Razgatlıoğlu váltották egymást az élen, folyamatosak voltak a pozíciócserék az élmezőnyben. Később Bautista is becsatlakozott ebbe a csatába. Az első öt ekkorra már szemmel látható előnyt épített ki a mezőny többi részéhez képest. A leintés előtt 4 körrel Razgatlıoğlu átvette a vezetést, majd közel fél másodperccel el tudott nyúlni a Bautista, Iannone, Bulega, Alex Lowes sorrendben motorozó üldözőktől.

Az utolsó kör első kanyarjában Bautista átvette a vezetést a török pilótától, de ő nagyon közel tudott maradni hozzá, és folyamatosan nyomást helyezett rá.

Razgatlıoğlu az utolsó kanyarban aztán meg is tudta előzni a kétszeres Superbike-bajnokot, aki mellett Iannone is elment, így végül Bautistának be kellett érnie a harmadik hellyel. Negyediknek Bulega, ötödiknek pedig Alex Lowes jött be. Jonathan Rea végül tizenharmadikként szelte át a célvonalat. Mivel ez az verseny döntött a második futam rajtrácsáról, így az északír pilótának megint ebből a pozícióból kell majd rajtolnia.

A Superbike-vb barcelonai Superpole futamának végeredménye

Rea elárulta, hogy miért kellett kiállnia az első barcelonai futamról

Jonathan Rea elmondta, hogy azért kellett kiállnia az első barcelonai futamról, mert „leégette a kuplungot” a rajtnál.

Csalódást keltően alakult a Superbike-világbajnokság barcelonai fordulójának szombati napja Jonathan Rea számára. Minden azzal kezdődött, hogy a sorozat hatszoros bajnoka a Superpole-on csak a tizenharmadik helyet csípte meg. Ezután következett a hétvége első versenye, amelyen egy technikai hiba hátráltatta, lassú tempóban ugyan még nekivágott a viadalnak, de az első kör végén be kellett mennie a bokszba. Rea később elárulta, hogy pontosan milyen problémával küzdött.

Razgatlıoğlu egy drámai utolsó körös előzéssel nyerte meg az első barcelonai futamot

„Azután, hogy volt egy sikeres tesztünk az előző héten az R1-gyel, és azután, hogy milyen jelentős lépéseket tudtunk megtenni a pénteki szabadedzések során, eléggé bíztam abban, hogy az első versenyen jó eredményekért tudok majd harcolni – nyilatkozta Rea. – De a kvalifikáció nem egészen a terv szerint alakult. Viszont az, ahogy pénteken a hosszabb etapok sikerültek, amelyeken a gumik beosztására koncentráltunk, azt jelentette, hogy lehetséges lett volna valamilyen jó eredményt elérni a futamon.”

„Azonban sajnos leégettem a kuplungot a rajtnál, és még egy kört sem sikerült megtennem – mondta lehangoltan. – Nagyon sajnálom a csapat tagjait, akik hihetetlenül keményen dolgoztak a verseny előtt csak azért, hogy az az első körben véget érjen. De ezt magunk mögött fogjuk hagyni, és a vasárnapra koncentrálunk, hiszen erős teljesítményt kell nyújtanunk a Superpole-futamon, hogy biztosítsuk magunknak a jó rajthelyet a második versenyre.”

Rea csapattársa, Andrea Locatelli kilencedik lett az időmérőn, és ötödikként szelte át a célvonalat a futamon. A Pata Yamaha csapatfőnöke, Paul Denning úgy látta, hogy a technika probléma nélkül az északír versenyző is hasonló eredményt tudott volna elérni.

„Sajnos JR-nek a rajtrácson elkövetett hibája azt jelentette, hogy nem tudta még lemásolni sem Loca teljesítményét, pedig mi biztosak vagyunk abban, hogy képes lett volna erre – és persze jó lett volna, ha be tudjuk gyűjteni azt a 20 környi felbecsülhetetlen értékű adatot – tette hozzá Denning. – Ez egy nehéz pillanat egy hihetetlen versenyzőnek, de mi biztosak vagyunk abban, hogy JR-nek a mélypontjai mellett hamarosan lesznek csúcspontjai is.”

Elb*sztam – mondta Bagnaia a portimãói sprinten elkövetett hibájáról

0

Francesco Bagnaia részletekbe menően elmagyarázta, hogy mi állt a portimãói sprintfutamon elkövetett hibája hátterében.

A Portugál Nagydíj sprintfutamának Francesco Bagnaia a negyedik helyről vághatott neki. Azonban már a második körben az élen találta magát, miután megelőzte Jack Millert. Ezt követően sokáig úgy tűnt, hogy már senki sem fogja tudni kivenni a kezéből a győzelmet, ám négy körrel a leintés előtt elkövetett egy elég nagy hibát.

Bagnaia hibája után Viñales nyerte a sprintet, Marc Márquez megszerezte első dobogóját a Ducatival

Bagnaia senkitől sem zavartatva elrontotta az első kanyar féktávját, és ezért ki kellett szélesítenie a pályát. Ezután a negyedik helyre tudott visszacsatlakozni a mezőnybe, és végül ebben a pozícióban is intették le. Amikor megkérdezték arról, hogy mi történt pontosan, nem finomkodott.

„Elb*sztam! Jól rajtoltam, majd támadni is tudtam. Ráadásul aztán ki tudtam magamnak építeni valamennyi előnyt, szóval minden rendben volt. De nem vettem figyelembe az üzemanyag-fogyasztás tényét, és azt, hogy az első kanyar némileg furcsa, mivel a meredek lejtő miatt kissé megemelkedik a hátsó rész, és úgy fékeztem, mint mindig – magyarázta Bagnaia. – Aztán már csak a bukást próbáltam elkerülni azzal, hogy szélesre mentem, de így mindent elvesztettem.”

„Azt hiszem, hogy korábban sikerült kezelnem olyan helyzeteket is, amikor ennél jóval nagyobb nyomás volt rajtam… – folytatta a kétszeres MotoGP-bajnok. – Teljesen arra koncentráltam, hogy egy állandó tempót tartsak, és állandó különbséget a mögöttem jövő srácokhoz képest. Megpróbáltam egy lassabb kört futni [a hetedik körben], egy 1:39 körülit, aztán megint lementem 1:37.7-re, hogy újra növeljem a különbséget, így kontrollálva azt, ahogyan ezt Katarban is tettem.”

„Ahhoz, hogy a lehető legkonzisztensebb legyél, ahhoz mindig ugyanazt kell csinálnod – egészen addig a féktávig ez ment is… Szóval vasárnap ez valami olyasmi lesz, amit jobban figyelembe kell vennem. Viszont akkor minden más lesz a közepes keverékű gumik miatt, hiszen a sprinten lágyakat használtunk, szóval az egy másik történet lesz.”

Bagnaia csapattársa, Enea Bastianini is elégedetlenül zárhatta a szombati napot, hiszen az időmérő megnyerése után a sprinten csak hatodik lett. Közvetlenül a rajt után máris eléggé hátraesett az első helyről, ez pedig egy technikai problémának volt köszönhető. „Deaktiváltam az elülső összeültető rendszert a rajtnál – nyilatkozta Bastianini. – Amikor megérkeztem a rajtrácsra egyszerűen elpattant, előtte sokat fékeztem, és kikapcsolt. Szóval az én hibám volt.”

A Bestia újra lecsapott – Bastianinié a pole Portimãóban, Viñales hozta a meglepetést az időmérőn

Márquez: Az időmérő edzés után még úgy nézett ki, hogy elég nehéz hétvégénk lesz

0

A portimãói sprintfutam dobogósai, Maverick Viñales, Marc Márquez és Jorge Martín értékelték a versenyt.

Szombaton délután rendezték meg a Portugál Nagydíj sprintfutamát, amelyet Maverick Viñales nyert meg Marc Márquez és Jorge Martín előtt. A három dobogós természetesen értékelte a versenyt a leintést követően.

Bagnaia hibája után Viñales nyerte a sprintet, Marc Márquez megszerezte első dobogóját a Ducatival

„Ma jól éreztem magam, őszintén szólva nagyon boldog vagyok, hogy újra dobogóra tudtam állni – kezdte Viñales. – Tudom, hogy Katar nem feküdt nekünk, ott sok problémánk volt a beállításokkal. Viszont most itt, Portimãóban megmutattuk, hogy megtaláltuk a helyes utat, nagyon boldog vagyok amiatt, ahogyan jelenleg mennek a dolgaink. Nagyon koncentrált vagyok a vasárnapi versenyt illetően, de ma még ezt ki kell élveznünk, hiszen ez az első győzelmem az Apriliával. Szóval természetesen ezt ki fogom élvezni.”

Márquez nagyon elégedetten értékelt. „Őszintén szólva az időmérő edzés után úgy tűnt, hogy elég nehéz hétvégénk lesz – mondta. – Hiszen a nyolcadik helyről rajtolva elég nehéz jó eredményt elérni, vasárnap pedig csak még nehezebb lesz. Viszont ez annak köszönhető, hogy volt egy hibám a kvalifikáció során, amelyet el tudtam volna kerülni, túl korán aktiváltam a hátsó magasságállító eszközt. Emiatt a motor megrándult, én pedig elestem. De a hibám után a csapat nagyszerű munkát végzett, hogy a sprintre már kész legyen a motor.”

„A verseny elején arra koncentráltam, hogy jó rajtot vegyek, de amiatt túlságosan felment a nyomás az első gumiban – folytatta a nyolcszoros világbajnok. – Aztán ezt a helyzetet próbáltam kezelni, hogy az utolsó körökben újra tudjak támadni. Viszont vasárnap a közepes keverékkel már más lesz a helyzet.”

Elmondása szerint nem volt könnyű dolga a sprintfutam során Martínnak. „Ez egy nagyon nehéz verseny volt. Ráadásul elég rosszul indultam – nyilatkozta a Pramac pilótája a rajt utáni visszaesésére gondolva. – Aztán pedig megpróbáltam versenyképes lenni, de problémáim voltak a hátsó gumival, illetve az elsővel is, mivel a hőmérsékletük nagyon megnövekedett. De a legjobbamat próbáltam hozni, és remélhetőleg holnap, vasárnap még jobbak tudunk majd lenni.”

Egyszerű megoldással segíti a Ducati a versenyzőit a guminyomásszabály betartásában

A Moto2 és a Moto3 portimãói időmérője is kiélezett csatát hozott, González és Rueda zárt az élen

A Portugál Nagydíjon a Moto2-es kategória időmérőjén Manuel González, a Moto3-as géposztály kvalifikációján pedig José Antonio Rueda bizonyult a leggyorsabbnak.

Szombaton délután a MotoGP mezőnye után a Moto2-es és a Moto3-as kategória motorosai számára is megrendezték az időmérőt Portimãóban.

Moto2

A középső kategória mezőnye a Katarban sérülést szenvedett Jake Dixon nélkül vágott neki a kvalifikációnak. Az időmérő első szakaszából Somkiat Chantra ment tovább a legjobb idővel, a thai versenyző 1:42.064-es kört repesztett. Mellette Ogura Aj, Diogo Moreira és Senna Agius jutottak be a Q2-be.

A kvalifikáció második részét a Boscoscuro pilótái kezdték a legjobban, az első próbálkozások alkalmával Fermín Aldeguer állt az élre egy 1:41.758-as körrel. Majd három perccel a vége előtt csapattársa, Albert Arenas felzárkózott közvetlenül mögé.

Ám végül az utolsó nekifutások során többeknek sikerült javítania, a legjobb időt pedig Manuel González motorozta. A Gresini pilótája egy 01:41.514 másodperces körrel szerezte meg Moto2-es pályafutása első pole pozícióját. Mellőle Aldeguer és Áron Canet rajtolhatnak majd.

A Moto2 portimãói időmérőjének végeredménye

Moto3

Az időmérő első szakaszából Jamanaka Riuszej, Nicola Carraro, Filippo Farioli és Vicente Pérez jutottak tovább a Q2-be, Jamanaka 1:47.979-cet motorozott. Az etap során Luca Lunetta egy hatalmas bukást szenvedett el, de szerencsére azután a saját lábán tudott elsétálni. A kimaradók közül a Katarban nagyon jó teljesítményt nyújtó Furuszató Taijó lehetett a legszomorúbb.

A kvalifikáció második szakaszának első fele José Antonio Rueda és a katari futamgyőztes David Alonso csatáját hozta. Három perccel a leintés előtt azonban Joel Kelso vette át a vezetést egy 1:46.438-as körrel.

Nem sokkal később Adrián Fernández bukott, és az emiatt előkerülő sárga zászló sokakat megfosztott a javítás lehetőségétől. Viszont Ruedának még volt egy próbálkozása, amely annyira jól sikerült, hogy azzal megszerezte a pole pozíciót. A Red Bull KTM Ajo pilótája 1:46.379 másodperc alatt teljesített egy kört. Mellette Kelso és Alonso várhatják majd a rajtot.

A Moto3 portimãói dőmérőjének végeredménye

Bagnaia hibája után Viñales nyerte a sprintet, Marc Márquez megszerezte első dobogóját a Ducatival

0

Maverick Viñales nyerte a Portugál Nagydíj sprintfutamát, mögötte sorrendben Marc Márquez és Jorge Martín szelték át a célvonalat.

Magyar idő szerint szombaton délután 16 órakor rendezték meg a 2024-es MotoGP-szezon második sprintfutamát. Az időmérő eredményének megfelelően az első sorból Enea Bastianini, Maverick Viñales és Jorge Martín indulhattak a 12 körös viadalon. A rajt előtt a portimãói pálya hőmérséklete 34, a levegőé pedig 22 fokos volt.

A Bestia újra lecsapott – Bastianinié a pole Portimãóban, Viñales hozta a meglepetést az időmérőn

A legjobb rajt Viñalesé volt, az Aprilia pilótája átvette a vezetést, de még az első kanyarok egyikében Jack Miller megelőzte. Francesco Bagnaia feljött a második pozícióba, miközben Bastianini és Martín is visszaesett, az ötödik, illetve a hatodik helyre. Az elindulás utáni kavarodásból Marc Márquez is profitált, a nyolcszoros világbajnok a negyedik pozícióig jött előre.

Bagnaia a 2. kör legelején átvette a vezetést Millertől. Ezalatt Marc Márquez és Viñales a harmadik helyért csatáztak, ezt a küzdelmet a Gresini versenyzője nyerte, aki nem sokkal később Millert is megelőzte.

A futam első köreiben sorra jöttek a bukások, először Álex Rins és Johann Zarco, majd Fabio Di Giannantonio, végül pedig Brad Binder is a földre került. Közülük egyedül Zarco ült vissza a motorjára, de néhány kör múlva ő is kiállt a bokszba.

Miller folyamatosan veszítette a helyezéseket, egészen az ötödik pozícióig esett vissza. Az 5. körre Martín visszakapaszkodott a negyedik helyig, majd Marc Márquez mellett is el tudott menni. Ennek köszönhetően Bagnaia és Viñales duója valamelyest el tudott lépni tőlük.

4 körrel a vége előtt Bagnaia hibázott, kiszélesítette az első kanyart, és emiatt egészen a negyedik helyig esett vissza, így Viñales állt az élre. Mögötte ekkor Martín és Marc Márquez motoroztak, ez a trió pedig több mint egy másodperccel lerázta az üldözőiket.

Az utolsó körökben előbb Martín támadta Viñalest, de a Pramac pilótája nem tudta maga mögé utasítani a vetélytársát. Ő azonban a tényleges utolsó körben elveszített egy helyet Marc Márquezzel szemben. Így végül a futam végén a Vinales, Marc Márquez, Martín, Bagnaia, Miller, Bastianini sorrend alakult ki az élmezőnyben, a hetedik helyen pedig Pedro Acosta végzett.

Ezzel a győzelemmel Viñales lett az első pilóta a MotoGP történelmében, aki három különböző gyártó motorjával (Suzuki, Yamaha, Aprilia) tudott nyerni, bár „csak egy sprintet”, nem főfutamot. Marc Márquez pedig először állhatott dobogóra, mióta átült a Ducatira.

A MotoGP portimãói sprintfutamának végeredménye