back to top
2025. július 12. 07:30
Kezdőlap Blog Oldal 302

Lecserélheti a Ducati motorjait a gyártó első számú szatellitcsapata?

0

Sajtóértesülések szerint a Pramacon múlik, hogy folytatja-e az együttműködést a Ducatival. Az olasz istálló állítólag a KTM-mel és a Yamahával is folytatott tárgyalásokat, de egy csapattag úgy véli, majdnem biztos, hogy nem lesz változás.

Az már biztos, hogy Fermín Aldeguer jövőre egy Ducatin fog bemutatkozni a MotoGP-ben, ám az nem hivatalos, hogy melyik alakulat színeiben debütál. Még úgy sem, hogy Mauro Grassilli, a bolognai gyártó sportigazgatója múlt héten elárulta, hogy szándékuk szerint az egyik Pramacra ültetik fel. Ez adná is magát, hiszen Jorge Martín távozása szinte biztosra vehető, ez esetben pedig lesz üresedés a csapatnál.

Kiderült, melyik csapat motorjára ültetné fel a jövőre debütáló Aldeguert a Ducati

Adódik tehát a kérdés, hogy erről miért nincs még hivatalos bejelentés, pláne úgy, hogy Gino Borsoi, a Pramac csapatmenedzsere nemrég kijelentette, szíve szerint „nyilvánvalóan” számolna a jelenleg 18 éves pilótával. A válasz az, hogy egyelőre nem biztos, hogy a Ducati első számú szatellitcsapata jövőre is a bolognai gyártó motorjait fogja használni.

Mindez kissé meglepőnek tűnhet, de tény, hogy a két fél közötti szerződésben van egy opció, melynek lehívása esetén az együttműködés további két évvel, 2026-ig meghosszabbodik. Ezt az opciót az Autosport értesülései szerint a Pramacnak kellene lehívnia, de egyelőre még nem tették meg, így nyilvánvaló, hogy egyelőre a Ducati sem jelentheti be, hogy Aldeguer a Pramacnál fog versenyezni. Ami biztos, hogy ez a kérdés néhány hónapon belül eldől, hiszen az olasz márka a nyári szünetet szabta meg határidőként.

„Igaz, hogy van egy kilépési záradék, és az is igaz, hogy még nem aktiváltuk – nyilatkozta a brit portálnak egy meg nem nevezett csapattag. – Ugyanakkor már sok éve a Ducatival vagyunk, nagyon komfortosan érezzük magunkat, és elégedettek vagyunk ezzel az együttműködéssel. Beszéltünk, megegyeztünk, és szinte száz százalék, hogy együtt folytatjuk. Már csak a bejelentés hiányzik.”

Ez alapján tehát inkább a folytatás valószínűsíthető, de a Pramac állítólag a KTM-mel és a Yamahával is tárgyalt. Bár kétségtelen, hogy a váltás nehezen lenne magyarázható, tekintve, hogy a Pramac gyári motorokat kap a Ducatitól. A Yamaha–VR46-házasság például sokkal kézenfekvőbbnek tűnik, ismerve egyrészt a csapattulajdonos, Valentino Rossi nagyköveti státuszát, másrészt azt a tényt, hogy a hangvillásoknak még mindig nincs szatellitcsapatuk.

A Yamaha Martín megszerzésére készülhet, egy értesülés szerint már készítik elő a leigazolását

A Pramac istállója 2002 óta tagja a MotoGP-nek. Az első három évükben Hondával versenyeztek, azóta viszont rendre a Ducati versenygépeit használják. Utoljára 2016-ban fordult elő, hogy egyik versenyző sem kapta meg az az évi motort: 2017 és 2019 között Danilo Petrucci, majd Jack Miller ülhetett fel a gyári motorra, majd 2020-tól még szorosabbá vált az együttműködés, és azóta mindkét pilóta a gyári versenyzőkével azonos technikát kap.

A Ducati vezére is elmondta véleményét Bagnaia és Marc Márquez drámai ütközéséről

0

Claudio Domenicali minden szempontból ugyanannyira védte meg, illetve vonta felelősségre Francesco Bagnaiát és Marc Márquezt a Portugál Nagydíjon történt balesetük miatt. A Ducati vezérigazgatója arra is reagált, hogy a nyolcszoros világbajnok felboríthatta-e a gyártón belüli egyensúlyt.

Bár Francesco Bagnaia és Marc Márquez is erős pontszerző helyen haladt a Portugál Nagydíj hajrájában, végül egyikük sem szerzett pontot. Három körrel a vége előtt ugyanis a Gresini pilótája az 5-ös kanyarban megtámadta a címvédőt, és bár megelőzte, lecsúszott az ívről, így márkatársa visszabújt mellé. Ennek pedig ütközés lett a vége, és bár mindketten visszaültek a motorra, a gyári Ducati versenyzője csak a bokszutcáig ment, míg a spanyol motoros csupán a tizenhatodik pozícióban ért célba.

Megszületett a döntés Bagnaia és Marc Márquez ütközéséről, a két pilóta is elmondta a véleményét

A sportfelügyelők végül versenybalesetnek minősítették a történteket, amivel a két érintett is egyetértett, de azért mindketten a másikat hibáztatták kicsit jobban. Az esetről Claudio Domenicalit, a Ducati vezérigazgatóját is megkérdezték, aki diplomatikusan nyilatkozott, és semmilyen módon nem emelte ki az egyik versenyzőt a másikkal szemben.

Marc Márquez szerint Bagnaia felesleges agresszivitása miatt ütköztek össze a portimãói főfutamon

Nyilvánvaló, hogy amikor olyan dolgok történnek, mint amilyen Pecco és Marc között, mindannyian kicsit rosszul érezzük magunkat, de a versenyek már csak ilyenek – jelentette ki az olasz Sky-nak. – Két nagyszerű bajnokról van szó, és egyikük sem akarta feladni [a csatát]. Követtem a televíziós elemzést, és attól függően, hogy honnan nézi, az ember hajlamos az egyik vagy a másik [véleménnyel] egyetérteni.”

Bagnaia nem ért egyet Márquezzel, szerinte „nem volt kockázatos” az ütközésüket okozó manőver

A képek alapján tény, hogy mindketten tehettek volna többet az ütközés és az ezzel járó bukás elkerüléséért, pláne úgy, hogy nem a győzelemért harcoltak, hanem az ötödik helyért, vagyis csupán egyetlen pont volt a tét. Domenicali igyekezett megértően viszonyulni a pilótákhoz, de azt is leszögezte, hogy egyiküket sem tudja teljes mértékben megvédeni.

„Talán a kettőjük tapasztalatával lehettek volna óvatosabbak, másfelől viszont egyikük sem akart visszakozni – folytatta. – Szóval annak ellenére, hogy csak az ötödik hely volt a tét, nagyon keményen csatáztak, és mindketten kockáztattak. Itt könnyű elemezni, de amikor az ember bent van [a pályán], és az adrenalinszint felszökik, akkor minden más. Megértem, de nem teljesen mentem fel őket, ezzel lehetne a legjobban összefoglalni.”

Bár az ütközés abból a szempontból nem volt fájó a Ducati számára, hogy a gyártók bajnokságában ezzel nem vesztett pontokat, ahogyan az első számú üldözőnek tűnő KTM sem nyert. A baleset után ugyanakkor ismét felerősödtek azok a hangok, amelyek Márquez leigazolásának hírére azt pedzegették, hogy a most 31 éves motoros nem borítja-e fel a bolognai gyártón belüli egyensúlyt. Domenicali azonban nem akart belemenni ebbe a kérdésbe.

„Annyi bajnok van itt, láttuk, hogy [Pedro] Acosta őrült versenyt futott – válaszolta. – Szóval nem tudom, ki tudja, hogy eggyel több vagy kevesebb végső soron min változtat. Mindannyian nagyon erősek, néhányan pedig világbajnokok, mint Pecco és Marc, akik mindig nyerni akarnak. Megértem, hogy újságírói szerepben tetszik a téma, de igyekszem nem belekeveredni a vitába, ha lehet. Nem harapok rá.”

Így áll a MotoGP-tabella a Portugál Nagydíj után

Acosta úgy óvta a gumit, hogy inkább előzött

0

Ritkán olvasom a cikkeimre érkezett kommenteket, de két hete kivételt tettem. És azt hiszem, kicsit sem lepett meg a rajongók Pedro Acostával kapcsolatos szkepticizmusa. Meggyőzni pedig senkit sem akarok, de nekem továbbra is úgy tűnik, a spanyol újonc mégiscsak valami egészen kivételes eset.

Persze tisztában vagyok azzal is, hogy a kételkedők továbbra is megtartják jó szokásukat, ezért egykori főszerkesztőm, Zomborácz úr megvillanását Acostával kapcsolatban annyival egészíteném ki: a tehetségéről és kivételességéről kialakult vitában véleményem szerint nem kizárólag az egykori Rossi-szurkolókkal, hanem Marc Márquez rajongóival is összerúgná a port.

Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben

Ettől függetlenül Pedro Acosta Portugáliában is bizonyította, valami olyasmire képes, amire más nem. Ezért a felvezetés üres sorait megszakítva koncentráljunk arra, hogy a tizenkilenc éves újonc élete második MotoGP-futamán dobogóra állhatott. És persze joggal állíthatják, hogy bizony kiestek előtte, erre csak annyit tudok válaszolni: a versenynek a kockás zászló lengetése után van vége. Egész hétvégén ismét azt láthattuk, hogy szinte azt csinál a motorral, amit csak akar. A kezelését pedig olyan magas szinten űzi, amihez vagy sokéves tapasztalatra, vagy istenadta tehetségre van szükség. A két héttel ezelőtti futamhoz képest a különbség csak az volt, hogy most a gumikezeléssel sem akadtak problémái.

Amikor megkezdte felzárkózását, és szépen lassan megközelítette Márquezt, sokan már sejtették, a Katarban félbemaradt munkát most hatékonyan akarja elvégezni. Egyértelműen éreztetni akarta a nyolcszoros világbajnok legendával, visszatámadásra itt most nincs lehetősége.

Acosta: Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de most megvan az első dobogónk

Majd miután Pecco Bagnaiát is kóstolgatni kezdte, már a helyszínen tartózkodó KTM-vezérkar is csak fogta a fejét. Acostát viszont más típusú anyagból gyúrták. Első előzési kísérlete után a motor úgy csúszott keresztben, hogy tapadásról még csak álmodni sem lehetett, azonban úgy korrigálta a bukásközeli állapotot, mintha ez lenne a világ legtermészetesebbje. A gigantikus lejtő utáni első kanyarban egyébként sem egyszerű befordulni, bukást menteni meg pláne. Acosta viszont ezt a feladatot is könnyen meglépte. Szépen kiengedte a motort, majd minimális veszteséggel valahogy ismét összeszedte, és a következő körökben kapkodás helyett inkább Bagnaia mozgását tanulmányozta, hogy aztán néhány körrel később egy olyan tökéletesen megtervezett és kivitelezett manőverrel rukkoljon elő, hogy arra már a regnáló világbajnoknak se legyen válasza. A terv hajmeresztően pontos kivitelezése után néhány kanyarral később pedig már a saját tempóját motorozva meglódult, és a stabil negyedik helyen menetelt. Tény, hogy későbbi dobogóját Maverick Viñales technikai hibájának köszönheti, de a harmadik hely értékéből ez nem von le semmit. Hiszen kizárólag az tud élni a hasonló lehetőséggel, aki erre készen áll, és lőtávolságban van.

Acosta így egy GasGas-motorral, amely minden bizonnyal már egy gyári KTM, gigantikus oktatást mért a gyári csapat két versenyzőjére, Brad Binderre és Jack Millerre, akik hozzá képest hat, illetve tizenegy másodperces hátránnyal értek be a célba a negyedik, valamint ötödik helyen. Ezek után kissé groteszk, hogy hivatalosan még nincs szerződése a jövő szezonra a csodagyereknek, bár nem kizárt, hogy a következő futamra ez megváltozik.

Acosta a KTM gyári csapatának versenyzőiről: Csak arra gondoltam, hogy megelőzöm őket

Acosta verseny közben felépített stratégiája egyébként szakmailag is bravúros volt, ezt a futam közben a pálya szélén álló technikai szakértő, Simon Crafar is többször megjegyezte. Az új-zélandi exversenyző kiemelte például, hogy a Márquez elleni csatában Acosta ugyan próbált türelmes lenni, mégis eljött a pont, amikor tudta, hogy meg kell előznie honfitársát, mivel a szélárnyékában kialakuló turbulencia és forró levegő miatt az első abroncsa kezdett túlmelegedni, emiatt pedig néhány körön belül elveszítette volna a tapadást. Így nagyjából a bukás elkerülése végett inkább az előre menekülést választotta – egy szándékos lemaradás helyett – és ennek köszönhette később azt is, hogy az ismét normál hőmérsékletű első abroncsokkal sikerült olyan köridőket motoroznia, amelyekkel könnyedén utolérte Bagnaiát. Ezt követően pedig az előbbihez hasonló megfontolásból újfent az előzést választotta, ami ugyan szépen hangzik, de tudjuk jól, hogy kivitelezni azért egészen más tészta. Persze veszítenivalója nem volt, tempója meg akadt, mégis a fenti eset is jól mutatja, azon túl hogy egy bátor és bevállalós versenyzőről beszélünk, szakmailag is helyén volt minden.

A hétvége mélyebb bugyraiba tekintve viszont megállapíthatjuk, hogy bár Acosta vasárnapi szereplése elvitte a show-t, és minden figyelem rá szegeződött, a szombati sprintfutamot is figyelembe véve azért láthattunk néhány kellemes meglepetést. Elsőként talán Viñales győzelmét kell kiemelnünk, aki a hétvégét ugyan betegen kezdte, mégis csodálatosan építette fel. A sprintversenyen pedig végül megtört a jég, Viñales pedig megannyi botlás után az Apriliával is révbe ért. Így hivatalosan ő lett a sorozat első versenyzője, aki három különböző márkával futamot tudott nyerni.

A vasárnapi versenyre viszont elpártolt mellőle a szerencse, azok után, hogy sokan még a győzelmet is megjósolták neki. És ugyan a főfutamon Jorge Martínt megközelíteni végül nem tudta, a második hely még így is kecsegtető volt számára, egészen az utolsó kör kezdetéig, amikor az Aprilia váltója végleg megadta magát. Viñales utólag elmondta: már a futam elejétől szenvedett vele, és úgy vélte, ha ez nincs, akár a győzelem is meglehetett volna. Így ismét csak annyit mondhatunk: az Aprilia ugyan tényszerűen a mezőny egyik legjobb motorja, valamilyen apró hiba vagy porszem mindig bekerül a gépezetbe, ami ennyi év után mindenki számára bosszantó lehet. Többen egyébként azt feltételezik, hogy a váltóval adódó nehézségek sokszor összefüggésben lehetnek a gyártó új kuplungjával, amelyet a rajtok javítása érdekében fejlesztettek. Egyrészt tűnhet mindez amatőr botladozásnak is, másrészt pontosan tudjuk, hogy az Aprilia költségvetése a legalacsonyabb. Viñales mindenesetre vasárnap megfogalmazott egy finoman burkolt jogos kritikát a gyár felé: reméli, hogy végre mielőbb felnőnek a feladathoz, és minden hétvégén tényezővé válnak, másrészt szeretné, ha a hasonló anyaghibákra már a szezon előtt, Noaeléban fény derülne.

Viñales elmagyarázta, hogy mi okozta a bukását, és egyben a kiesését a portimãói főfutamon

A szombati sprint másik üde színfoltja pedig egyértelműen Márquez második helye. Jól mutatja, hogy a nyolcszoros világbajnok lassan egyre közelebb kerül idei versenymotorjához. És bár tény, hogy „a mezőnyt teljes mértékben maga mögé utasító” víziók még váratnak magukra, mégis reménysugár lehet ez azon rajongóknak, akik szeretnének ismét egy elképesztő Márquez-mutatványt látni ebben az érában. Emellett azt sem szabad elfejtenünk, hogy szinte ő az egyetlen versenyző, aki egy GP23-as Ducatival képes versenyben maradni a mezőny elejével.

Marc Márquez szerint Bagnaia felesleges agresszivitása miatt ütköztek össze a portimãói főfutamon

Ezek után mindenki izgatottan várta a vasárnapot, és egy esetleges bravúrt, de a főfutamon történt Bagnaia–Márquez-incidens több volt, mint elkeserítő. Az ötödik helyért folyt a csata, amikor Márquez megelőzte Bagnaiát, de végül hibázott. Az itáliai ezt kihasználva azonnal megpróbált visszabújni, de addigra Márquez már visszazárt, ezért mindketten elestek. A versenybíróság végül versenybalesetnek minősítette a látottakat, ugyanakkor nem meglepő módon a felelősséget egyik érintett sem vállalta magára. Persze megértem ezt is, meg azt is, hogy Bagnaia némileg zaklatott, mert a tavalyi szezonhoz hasonlóan jelenleg még elég nagy slamasztikában van az új motorral kapcsolatban. Ez pedig továbbra is arra utal, hogy Gigi Dall’Igna az előző évekhez hasonlóan még a tökélyfejlesztés utolsó fázisában tart.

Bagnaia nem ért egyet Márquezzel, szerinte „nem volt kockázatos” az ütközésüket okozó manőver

Hiszen hiába is tudjuk, hogy Martín szintén a GP24-es modellt hajtja, abban azért biztosak lehetünk, hogy a Dall’Igna-mágiával egy motor lesz felvértezve. A győzelemmel teljesült Martín régi álma, hiszen a hétvégi teljesítménye után bizony majdnem három hétig ő fogja vezetni a világbajnoki tabellát. A spanyol versenyző teljesítménye egyébként ismét bámulatos volt, és ha szabad így fogalmazni, talán csendesebben dolgozik, mint valaha. Ez a fajta mentalitás pedig, úgy tűnik, nagyon is kifizetődő. Ezzel együtt Martín 2025-re vonatkozó sorsa még továbbra is nyitott, főleg azután, hogy jelenlegi főnöke, Gino Borsoi úgy nyilatkozott: minden jel arra utal, hogy a Pramackal felépített közös útja a szezon után véget érhet. Érdekesen cseng ez, főleg azok után, hogy a Ducati még a múlt héten bejelentette, leigazolta a következő szezonra a Moto2 üdvöskéjét, Fermín Aldeguert.

Ez részben meglepő, másrészt érthető. Egyrészt egészen biztos, hogy a Ducati nem akarta elszalasztani a lehetőséget, hogy egy potenciális győztessel bővüljenek – főleg Acosta robbanásszerű érkezése után –, másrészt egy ilyen korai igazolás ugyanakkor mindig rejtegethet magában némi bizonytalanságot. Harmadrészt arról már ne is beszéljünk, egy hasonló hír mennyire negatív hatással lehet mind a MotoGP-re, mind a Moto2-es kategóriára, leginkább azért, mert még szinte el sem kezdődött a szezon, máris átigazolásokról szóló felvetések és kacsahírek özönlik el a sajtót, aminél demoralizálóbb egy bizonytalan jövővel bíró versenyző számára nem lehet.

Megkérdezték Martínt, hogy Aldeguer leigazolása hogyan befolyásolhatja az ő jövőjét a Ducatinál

Ezek után pedig felmerül az a kérdés is: Enea Bastianini fellángolása – azon túl, hogy jót tesz a sportnak – csak azért ennyire markáns, mert az itáliai tisztában van a ténnyel, hogy az ülésére többen pályáznak, mint a bolognai lakosság fele? A szálakon végighaladva pedig így már érezhetjük, hogy Martín sorsa egy gigantikus kérdőjel, főleg azért, mert úgy tűnik, a gyári csapat egyelőre továbbra is az itáliai versenyzőpárosban gondolkodik. Ezeket figyelembe véve az egyetlen csavar az lenne, ha Martín valóban egy meghökkentőt dobbantana, és vagy a Yamahánál, vagy az Apriliánál, vagy akár a KTM-nél kötne ki.

A VR46 Ducati alakulatának szereplése továbbra is szerény, ami egyesek szerint leginkább annak tudható be, hogy a versenyzők nehezen boldogulnak a GP23-mal, mások viszont úgy vélik, az olasz gyár csökkentett a szeretetcsomag minőségén, mióta úgy sejtik, hogy Rossi csapata jövőre már a Yamahától vásárolna szatellitmotorokat.

A japánok háziversenyében egyébként továbbra is a hangvillások vannak helyzeti előnyben. És bár Fabio Quartararo, ha nagyot nem is villantott, a főfutamon elért hetedik helyezése azért tisztességes. A legjobb hondás ezúttal Joan Mir lett tizenkettedik helyével, megelőzve így az LCR duót, akik az utolsó két pontszerző helyen értek célba. Luca Marini viszont negyven másodperces hátrányt begyűjtve csak a tizenhetedik lett.

A fentiekhez nemigen lehet sokat hozzáfűzni, legfeljebb csak annyit, hogy izgatottan várjuk a koncessziók adta lehetőségeket. A helyi hős, Miguel Oliveira viszont a körülményekhez képest szép pozícióban, egészen pontosan a kilencedik helyen végzett.

A következő állomás COTA, és tiszta szívből reméljük, hogy Marc Márquez addigra megálmodja azokat a feladványokat, amelyekkel egy rajongók lelkét kényeztető futamra lehet képes.

Így áll a MotoGP-tabella a Portugál Nagydíj után

Razgatlıoğlu elárulta, hogy Rossi 2009-es előzése járt a fejében, amikor bevetődött Bautista mellé

Toprak Razgatlıoğlu elmondta, hogy mire gondolt, amikor megelőzte Álvaro Bautistát a barcelonai pálya utolsó kanyarjában a Superpole futam végén.

Nagyszerű hétvégéje volt Toprak Razgatlıoğlunak. Szombaton az időmérő szerepét betöltő Superpole-t, majd az ugyanaznap megrendezett első versenyt is megnyerte, utóbbin ráadásul egy elég látványos manőverrel biztosította be a győzelmét, hiszen az utolsó körben előzte meg Nicolò Bulegát.

A magyar idő szerint vasárnap délelőtt sorra került Superpole futamon is őt intették le elsőként, és ekkor megint az utolsó körben, sőt ebben az esetben egészen konkrétan a barcelonai pálya utolsó kanyarjában tudott az élre állni Álvaro Bautistát megelőzve. Ez sokaknak Valentino Rossi és Jorge Lorenzo hasonló esetét jutatta eszébe, és mint kiderült, Razgatlıoğlunak is a 2009-ben történtek jártak a fejében.

Razgatlıoğlu megint az utolsó körben döntötte el a versenyt, Bautista volt szenvedő fél a Superpole futamon

„Gondolkoztam az utolsó kanyar felé haladva, majd eszembe jutott az, amit Valentino Rossi csinált 2009-ben, és akkor azt mondtam magamnak, hogy »most miért is ne próbáljam meg«, hiszen elég közel voltam – nyilatkozta Razgatlıoğlu.  – Az utolsó kanyarban a második fokozatot használtam, megrajzoltam az ívet, a terv tökéletes volt. Aztán a kigyorsítás sem sikerült rosszul, szóval újra nyerni tudtam. De nem lepődtem meg ezen, hiszen ezt gondoltam ki az utolsó kanyar előtt.

„Ha nem próbáltam volna meg, akkor most nagyon mérges lennék – mondta a török pilóta. – Meg kellett néznem, hogy működik-e ez a terv vagy sem! Szerintem ez egy jó elképzelés volt, és ezt meg kellett mutatnom. A második fokozatot használtam a kigyorsításhoz, mert lehet, hogy a harmadik fokozatban nem gyorsult volna elég jól a motor. Erről a Superpole versenyről és különösen az utolsó kanyarról mindig jó emlékeim lesznek. Ez talán egyike volt a három legjobb győzelmemnek.”

„Én nyerek vagy ütközünk” – Lorenzo felidézte a Rossival vívott egyik legemlékezetesebb csatáját

Bagnaia nem ért egyet Márquezzel, szerinte „nem volt kockázatos” az ütközésüket okozó manőver

0

Francesco Bagnaiát dühíti a Marc Márquezzel való összeütközése, de szerinte nem vállalt túl nagy kockázatot.

A Portugál Nagydíj főfutamának utolsó köreiben a figyelem az ötödik helyért folyó csatára összpontosult. Ennek a küzdelemnek a két résztvevője Francesco Bagnaia és Marc Márquez volt, ám végül egyikük sem tudta megszerezni a pozíciót. Ugyanis három körrel a leintés előtt összeértek, és mindketten elestek.

A sportfelügyelők utólag versenybalesetnek minősítették az esetet, és ebben a két érintett is egyetértett velük. Ennek ellenére Márquez egy nyilatkozatában azt hangsúlyozta ki, hogy szerinte Bagnaia hibázott az esetnél, mivel szükségtelenül agresszív volt. A címvédő azonban nem osztotta a nyolcszoros világbajnok véleményét.

Marc Márquez szerint Bagnaia felesleges agresszivitása miatt ütköztek össze a portimãói főfutamon

„Miután megelőzött engem, szélesre ment. Ha egy pilóta előtted, akivel éppen csatázol, szélesre megy, akkor te mit akarsz csinálni? Vissza akarod előzni, hogy minél több pontot szerezz. Szóval szerintem nem volt kockázatos” – mondta Bagnaia az ütközésüket okozó manőverről.

„Miután Marc megérkezett rám, próbált megelőzni. Aztán szélesre futott, én pedig megpróbáltam zárni az ívet, de ő is zárta a saját ívét, és emiatt összeütköztünk – idézte fel az 5-ös kanyarban történteket az olasz versenyző. – Ez nagyon dühítő, de hát egy ilyen benne van, versenybaleset volt. Tovább kell lépnünk.”

„Azért dühít ennyire, mert nulla ponttal zártam. Tavaly ugyanezt megcsináltam a második versenyen, akkor is nulláztam a saját hibám miatt, idén pedig egy versenybalesetnek köszönhetően – tette hozzá. – Persze tudjuk, hogy még mindig 38 verseny van hátra, hiszen nagyon hosszú a bajnokság. Csak arra számítottam, hogy idén kiegyensúlyozottabb tudok majd lenni az eredményeket illetően, nem pedig arra, hogy már a második futamon nullázni fogok.”

Bagnaia a vasárnapi futam többi részére is kitért. „Elég magabiztos voltam a rajtnál, jól éreztem magam, a korábbiakhoz képest jobbnak éreztem a tapadást – kezdte. – Arra gondoltam, hogy majd támadok, és jól kezelem a gumijaimat. De amint ezt elkezdtem, problémákba ütköztem, és előzetesen arra számítottam, hogy gyorsabb leszek. Az élen motorozó srácok túl gyorsak voltak hozzám képest. Próbáltam elkerülni mindent, és menedzselni a gumikat, de ez elég nehéz volt. Aztán amikor Pedro Acosta megérkezett, ő is túl gyorsnak bizonyult. Nagyon jó volt a tempója, a sebessége.”

Acosta: Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de most megvan az első dobogónk

Acosta a KTM gyári csapatának versenyzőiről: Csak arra gondoltam, hogy megelőzöm őket

0

Pedro Acosta mesélt a portimãói főfutam tapasztalatairól. Az újonc azt is elmondta, hogy miért tud könnyebben tanulni a futamok közben Francesco Bagnaiától, mint a márkatársaitól.

A Portugál Nagydíj főfutamán nagyszerű teljesítményt bemutatva megszerezte pályafutása első MotoGP-dobogóját Pedro Acosta, akit a harmadik helyen intettek le. Viszont a  sprintet „csak” a hetedik pozícióban fejezte be. Nemrég elmondta, hogy miért jelentenek neki nagyobb problémát a szombati viadalok.

Acosta: Tudtuk, hogy nem lesz könnyű, de most megvan az első dobogónk

„A főfutamon a végéig meg tudtam tartani a sebességemet, ez a helyzet számomra teljesen normális: teli tartály és sok kör. Most inkább a sprintek jelentenek nehézséget – nyilatkozta Acosta. – Nem érzem magam teljesen komfortosan a sprinteken, mivel azokon a többiek már az elejétől fogva nagyon nyomják, és nem törődnek semmivel. De mindegy is, igazából nagyon jól éreztem magam a motoron mindkét portimãói futam alatt, ahogy Katarban is, és ez segített abban, hogy előzni tudjak.”

„Elfogott egy érzés, amely ismerős volt a Moto2-ből és a Moto3-ból – folytatta. – Nem a legjobb ötre koncentráltam, hanem arra, hogy kiismerjem a versenyt, illetve még a gumispórolásra. Katarban mindenki láthatta, hogy mennyit küszködtem a futam végén, szóval Portimãóban megpróbáltam [Francesco] Bagnaia manővereit lekövetni, hiszen ő az egyik legjobb a vasárnapi versenyeken való gumispórolásban. Ennek örülök, mert sok mindent meg tudtam tanulni, miközben mögötte motoroztam.”

A portimãói főfutam első felében Acosta többek között a KTM gyári csapatának a két pilótáját, Brad Bindert és Jack Millert is maga mögé utasította. Az osztrák gyártó szatellitistállójának, a GasGasnak a színeit képviselő spanyol versenyző nem sokat rágódott azon, hogy elmenjen-e a nála jóval rutinosabb márkatársai mellett, akiktől ráadásul nehezebben tud tanulni, mint másoktól.

Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben

„Hát igazából csak arra gondoltam, hogy megelőzöm őket, nem sok időm volt rágódni ezen – mondta Acosta. – Őszintén szólva sokat tanultam Bagnaiától azt figyelve, hogy ő hogyan mozgatja a testét, és hogyan játszik a motor dőlésszögeivel. Szombaton sokat veszítettünk a 4-es és az 5-ös kanyarokba, illetve az 5-ös és a 6-os kanyarok kijáratainál. De vasárnap az, hogy láttam, Bagnaia miként játszik a testével és a motorjával, az segített felismerni, hogy miként kellene vezetnem a motort. A KTM-mel kapcsolatban nehezebb megérteni bizonyos dolgokat, ha mögöttük mész egy versenyen, mert a szél és a turbulencia úgy mozgatja a fejedet, hogy nem tudsz százszázalékban az íveikre koncentrálni, és arra, hogyan miként játszanak a motorjaikkal.”

Viñales elmagyarázta, hogy mi okozta a bukását, és egyben a kiesését a portimãói főfutamon

0

A váltó meghibásodása állt Maverick Viñales által a portimãói főfutamon elszenvedett bukás hátterében.

Kétségtelenül Maverick Viñalesnek volt az egyik legjobb tempója a Portugál Nagydíj főfutamán, sőt a portimãói sprinten is, hiszen azt megnyerte. Az Aprilia versenyzője vasárnap is a második pozícióból rajtolt, és a viadal jelentős részét ezen a helyen is töltötte a domináló Jorge Martín mögött. Az utolsó körben azonban drámai dolog történt vele, előbb elment mellette Enea Bastianini, majd elég nagyot esett az 1-es kanyar külső részén. A leintés után elárulta, hogy milyen probléma állt ennek a hátterében.

Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben

„Megpróbáltam betenni 6-os fokozatba, de nem vette be – idézte fel a történteket Viñales. – Szóval a motor üresbe került, és így megütöttem a fordulatszám korlátozót. Aztán kitettem a lábam, hogy Bastianini lássa, hogy valamilyen problémám van. Majd tovább próbálkoztam azzal, hogy berakjam 6-osba, de akkor sem vette be. Szóval az 1-es kanyarnál visszaraktam 2-esbe, és amikor hozzáértem a gázkarhoz, akkor bevette a 2-est, és így bemutattam egy highside-ot.”

„A hatodik körtől kezdve néha nem tudtam 5-ösből 6-osba váltani – folytatta. –  Szóval sokszor túl magas volt a fordulatszámom, és emiatt veszítettem a csúcssebességemből, és elbuktam pár tizedet. De ettől eltekintve 1:38-as időket tudtam futni, ami pedig nagyszerű. Egyébként az elképesztő, hogy amikor elérem a megfelelő egyensúlyt, akkor mennyire gyors tudok lenni ezzel a motorral. A verseny során végig azt hittem, hogy harcban tudok majd lenni a győzelemért. A probléma ezzel az volt, hogy minden váltás után a váltó egyre rosszabb lett. A futam alatt végig imádkoztam, hogy bevegye az adott fokozatot, mivel néha, amikor ötször benyomtam, akkor bevette. Szóval minden alkalom után, amikor veszítettem két tizedet a célegyenesben, valahogy vissza tudtam állítani a különbséget. Igazából nem tudom, hogy mit mondjak. Néha megtörténnek ilyen dolgok.”

„Nem mondom, hogy ez csalódást keltő volt, de azt igen, hogy talán ez felhívja a figyelmünket arra, hogy javítanunk kell a megbízhatóságon – gondolkozott hangosan a spanyol versenyző. – Arra bátorítom az Aprilia összes technikusát, hogy foglalkozzon ezzel a kérdéssel. Azt hiszem, hogy ez nagyon fontos, ha minden hétvégén harcolni akarunk, különösen, ha a győzelmeket célozzuk meg.”

Marc Márquez szerint Bagnaia felesleges agresszivitása miatt ütköztek össze a portimãói főfutamon

0

Marc Márquez úgy látja, hogy Francesco Bagnaia hibája állt az ütközésük hátterében, ugyanis szerinte a címvédő feleslegesen próbált meg egy kockázatos manővert végrehajtani.

Egy nagy indulatokat kiváltó eset zajlott le a Portugál Nagydíj főfutamának vége előtt három körrel. Francesco Bagnaia és Marc Márquez harcoltak az ötödik helyért, majd az 5-ös kanyarban egy pozícióváltás közben összeértek, és mindketten elestek. Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a Sportfelügyelői Bizottság a leintést követően úgy határozott, hogy versenybalesetnek minősíti az ütközést. Ezzel mind Bagnaia, mind Márquez egyetértett, ám a nyolcszoros világbajnok ennek ellenére is úgy gondolja, hogy vetélytársa hibát követett el.

Martín dominált a portimãói főfutamon, amelyen Acosta megszerezte első dobogóját a MotoGP-ben

„Természetesen az lehetetlen, hogy két pilóta egy véleményen legyen egy ilyen esettel kapcsolatban alig egy órával annak megtörténte után – nyilatkozta Márquez a versenyt követően. – Amikor elmentünk a versenyirányításhoz, én azt mondtam a sportfelügyelőknek, hogy »ez egy versenybaleset volt, de nagyon a határon mozgott«, azon a bizonyos piros vonalon. Azt viszont már a sportfelügyelőknek kell eldöntenie, hogy pontosan hol van ez a vonal, hol húzódik a határ.”

„Szerintem ez egy hiba volt Pecco részéről, de nem kizárólag az ütközés miatt. Ugyanis a végén megpróbált visszavágni alám, de persze az rendben van, hogy túl optimista valaki, van olyan, hogy ketten összeérnek. Ez inkább azért volt hiba, mert csak az ötödik-hatodik helyekért küzdöttünk. Kettővel több vagy kevesebb pontról volt szó. Ráadásul ő előtte nagyon sokat küszködött a gumijaival, különösen a hátsóval. Szóval végül is, amikor már csak három kör van hátra, és tudod, hogy el fogod veszíteni azt a helyet, akkor nem szükséges ilyen agresszív módon visszajönni. De hát ő úgy döntött, hogy mégis így tesz. Ennek eredményeképpen mindketten nulla pontot gyűjtöttünk a Ducati számára.”

„Egy verseny első köreiben kell agresszívnak lenned – folytatta. – Az utolsó körökben, ha a győzelemért harcolsz, talán akkor is lehetsz agresszív. De azt hiszem, hogy abban a pillanatban nem egy ilyen helyzetről volt szó. De végül is az rendben van, hogy ő úgy döntött, hogy megpróbálja, biztosan tanult belőle. Később azt mondta nekem, hogy megpróbált visszajönni, de nem számított arra, hogy összeérünk. Végül pedig mégis az lett ebből, szerencsére legalább nem sérültem meg, és ő sem sérült meg, és ez így a legjobb. Az még szintén jó, hogy nekik [a Ducatinak] megvannak a telemetria adatok, szóval meg tudják majd nézni, hogy pontosan mi történt.”

Márquez az eset után még visszaült a motorjára, és végül a tizenhatodik helyen intették le. A futam után ellátogatott a portimãói pálya orvosi központjába, ahol szerencsére jó híreket kapott. „Csak egy ütés érte a vállamat, de semmi jelentős nem történt – nyugtatta meg a rajongóit.

Így áll a MotoGP-tabella a Portugál Nagydíj után

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Portugál Nagydíját. A portimãói főfutam után Jorge Martín vette át a vezetést a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Portimãóban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Portugál Nagydíj során a MotoGP sprintjét Maverick Viñales, a királykategória főfutamát Jorge Martín – aki így összetettben átvette a vezetést Francesco Bagnaiától –, a Moto2 versenyét Áron Canet, a Moto3 viadalát pedig Daniel Holgado nyerte meg.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 60
2 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 42
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 39
4 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 37
5 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 28
6 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 27
7 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 25
8 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 19
9 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 16
10 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 15
11 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 15
12 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 13
13 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 12
14 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 8
15 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 7
16 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 5
17 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 5
18 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 3
19 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 2
20 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 0
21 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 0
22 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 76
2 Prima Pramac Racing 60
3 Red Bull KTM Factory 58
4 Aprilia Racing 44
5 Gresini Racing MotoGP 40
6 Red Bull GASGAS Tech3 33
7 Pertamina Enduro VR46 Racing 27
8 Monster Energy Yamaha MotoGP 18
9 Trackhouse Racing 8
10 LCR Honda 7
11 Repsol Honda Team 7

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 71
2 KTM 50
3 Aprilia 35
4 Yamaha 15
5 Honda 8

 

Moto2: tíz legjobb versenyző
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Arón Canet Kalex Fantic Racing 31
2 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 29
3 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 27
4 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 26
5 Alonso López Boscoscuro Sync Speed Up 25
6 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 24
7 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 23
8 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 17
9 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 16
10 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 16

 

Moto3: tíz legjobb versenyző
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 45
2 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 38
3 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 23
4 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 21
5 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 20
6 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 19
7 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 19
8 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 16
9 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 13
10 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 13

Megszületett a döntés Bagnaia és Marc Márquez ütközéséről, a két pilóta is elmondta a véleményét

0

A Sportfelügyelői Bizottság úgy határozott, hogy versenybalesetnek minősíti Francesco Bagnaia és Marc Márquez ütközését. A két érintett némileg eltérően látta az esetet.

A Portugál Nagydíj főfutamának vége előtt három körrel egy nagyon drámai esemény játszódott le. Francesco Bagnaia és Marc Márquez küzdöttek az ötödik helyért, majd az 5-ös kanyarban összeértek, és mindketten elestek. Szerencsére maga a bukás nem volt nagy, az eset után mindketten vissza tudtak ülni a motorjukra. Bagnaia végül még a verseny vége előtt begurult a bokszba, Márquezt pedig a tizenhatodik helyen intették le.

Ám nemcsak a lehetséges sérülések miatt lehetett izgulni a baleset utóéletével kapcsolatban, hanem a sportfelügyelők ítélete is joggal foglalkoztathatott sokakat. A MotoGP nemrég végre közzétette a döntést.

„A FIM MotoGP Sportfelügyelői Bizottság megerősítette, hogy Marc Márquez és Francesco Bagnaia ütközése versenybaleset volt. Ennélfogva további intézkedésekre nem fog sor kerülni” – olvasható a sorozat X-oldalán publikált közleményben.

Természetesen a futam után mindkét pilótát megkérdezték az esetről. Egy beszámoló szerint Bagnaia azt mondta, hogy „Márquez keresztezte az ő ívét”, de ettől függetlenül szerinte is versenybaleset történt. A nyolcszoros világbajnok is úgy látta, hogy ez egy versenybaleset volt. Azonban a spanyol pilóta úgy gondolja, hogy a címvédő volt a hibás, nem pedig ő maga.