back to top
2025. július 12. 12:23
Kezdőlap Blog Oldal 301

Őrült teória: Acosta helyére érkezhet Marc Márquez, és egy legendás nevet fog képviselni?

0

Ricard Jové szerint a KTM továbbra is szeretné megszerezni Marc Márquezt. A MotoGP szakértője úgy tudja, hogy a márka egy legendás nevet hozna vissza, adott esetben a jelenlegi szatellitcsapatuk helyére.

Továbbra is csupán öt, hely biztos a MotoGP jövő évi mezőnyében, pontosabban négy plusz egy, hiszen Fermín Aldeguer esetében csak a gyártó ismert, a csapat nem. Mindez azt jelenti, hogy a pályán kívül is izgalmas eseményekre lehet számítani, és az sem kizárt, hogy az átigazolási piac jelentős változásokat fog hozni.

Az egyik kulcsfigura Marc Márquez lehet, aki a Francesco Bagnaiával történt baleset ellenére viszonylag jól kezdett a Ducatinál, így továbbra sem lehet kizárni, hogy jövőre gyári ülést kap. Ugyanakkor Francesco Guidotti, a gyári KTM csapatfőnöke nemrég kijelentette, továbbra sem tett le a nyolcszoros világbajnok megszerzéséről, és ez egy szakértő szerint is reális lehetőség.

Sok mozgás lesz – jelentette ki Jorge Lorenzo podcastjában, a ‘DURALAVITA’-ban a tavalyig a DAZN szakértőjeként dolgozó Ricard Jové. – Marc számára egyértelmű, hogy Gigi Dall’Igna kedveli őt, és ki nem? A logika alapján arra lehet következtetni, hogy Marc Márqueznek sok lehetősége van vagy lesz, hogy a KTM csoportban, a Pierer Mobilitynél, a Red Bullnál, stb. legyen. Miért mondom, hogy a csoportban? Mert nem azt fogjuk majd mondani, hogy a KTM-nél lesz, ahogyan a GasGasnál és a Husqvarnánál sem.”

A KTM csapatfőnöke szerint „nagy dolog” lenne, ha Marc Márquez és Acosta is náluk versenyezne

A spanyol szakértő egy forrására hivatkozva kijelentette, hogy egy legendás név, az MV Agusta lehet a befutó. Pár nappal ezelőtt a KTM-et is birtokló Pierer Mobility többségi tulajdonjogot szerzett az olasz cégnél, így könnyen lehet, hogy előbb-utóbb az osztrák gyártó szatellitcsapataként látjuk viszont. „Mondtam egy évvel ezelőtt, és most mondom újra: a Pierer Mobility csoportnak, amely már teljes mértékben átvette az MV Agusta irányítását, az a célja, hogy versenyezzen [a márkával], és ez nem újdonság, ezt már mondtam” – szögezte le Jové.

A KTM célja, hogy a GasGas mellett egy második szatellitistállója is legyen a mezőnyben, ám a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna inkább egy új gyártónak adná a Suzuki 2022-es távozása óta üresen maradt helyeket a rajtrácson. Ha az osztrákok törekvése továbbra sem valósul meg, akkor Jové szerint a jelenlegi szatellitcsapatukat cserélhetik le.

Ha nem lesz új motor, akkor a GasGas eltűnhet, így az MV Agusta imázsa megmaradhat, de Marc Márquezzel, aki a fő projektet jelenti” – fogalmazott. Ha pedig mindez megvalósul, akkor Márquez minden bizonnyal Pedro Acostát fogja váltani, akinek a teljesítménye láttán elképzelhetetlennek tűnik, hogy a KTM ne vigye őt fel a gyári csapathoz.

A MotoGP az egyik szenvedélye a BMW igazgatójának, aki felvetette a gyártó beszállásának lehetőségét

0

Markus Flasch, a BMW motoros részlegének vezérigazgatója nyilatkozott a gyártó MotoGP-be történő beszállásának lehetőségéről.

Ahogy már korábban beszámoltunk róla, a BMW-nél egyáltalán nem zárják ki a MotoGP-be történő beszállás lehetőségét. Nemrég Markus Flasch, a német gyártó motoros részlegének vezérigazgatója elárulta, hogy őt személyesen is nagyon érdekli a királykategória.

Akár a BMW beszállását is hozhatják a MotoGP új szabályai

„Nem titok, hogy a MotoGP az egyik szenvedélyem – nyilatkozta Flasch az olasz Motorsportnak. – De nem fogunk erről döntést hozni csak azért, mert a vezérigazgatónak van egy ilyen szenvedélye. A jelenlegi feladatunk, hogy sikeresek legyünk a Superbike-világbajnokságon. Ugyanakkor azt is figyeljük, hogy milyen irányba halad a Superbike-vb fejlődése, és lenne-e értelme tennünk egy lépést előrefelé.”

A német szakember szerint azt most „még túl korai” lenne megmondani, hogy egy esetleges MotoGP-be való beszállás esetén megtartanák-e a Superbike-programjukat.

A MotoGP technikai szabályzata 2027-ben gyökeresen át fog alakulni, többek között várhatóan ekkor fogják leredukálni 850 köbcentire a motorblokkok méretét. Az ilyen változásokat pedig a BMW-nél is figyelemmel kísérik. „Kapcsolatban állunk a Dornával, és erről a szabályzatról is beszélgetünk – mondta Flasch. – Ez is része az értékelési folyamatunknak. A 2027-es szezon egy kézenfekvő időpont lenne az induláshoz. De ez nem kényszerít bennünket arra, hogy döntést hozzunk.”

Miért nem lesz unalmasabb a MotoGP az erőforrások méretének csökkentése miatt?

A BMW talán a legnagyobb olyan motorgyártó, amely még soha nem mérettette meg magát a MotoGP-ben. Így jogosan merülhet fel az a kérdés, hogy most miért fontolgatják ennek a megváltoztatását. „Az ilyen döntések kulcsa, hogy meggyőzzük az embereket annak helyességéről – kezdte a válaszát Flasch. – Szükség van stratégiai elemzésre. A finanszírozás csak az egyik szempont, a másik a márkaépítés. Ha az elemzés eredménye elég meggyőző, és a döntés rendelkezik belső támogatottsággal, akkor az nem függ a BMW Motorrad vezérigazgatójának személyétől.”

„Az esetleges beszállásunk legfontosabb aspektusa a márka, hiszen a MotoGP a márkaépítésről és a globális elérés növeléséről szól – szögezte le. – Ezért vesznek benne részt a vállalatok. A technológiai transzfer egy másik szempont, de legfeljebb csak a második legfontosabb.”

Morbidellinek „túl sokat kell gondolkoznia” a Ducatin ülve, amelyet nem akar összemérni a Yamahával

0

Franco Morbidelli elmondta, hogy nagyon hiányoznak neki a bukása miatt elveszített tesztnapok.

Franco Morbidelli nagy lépésre szánta el magát a tavalyi szezon során, hiszen átigazolt a Yamahától a Pramachoz. Az előszezonban azonban nem volt elég ideje megszokni az új motorját, mivel a Superbike-világbajnokság portimãói tesztjén (amelyen vendégként vett részt más MotoGP-pilótákkal együtt) egy sajnálatos dolog történt vele.

A teszt során egy elég nagyot bukott, és bár szerencsére nem szenvedett el súlyos sérülést, az orvosok elővigyázatosságból megtiltották neki, hogy motorra üljön a balesetet követő egy hónapban. Azonban pont ebben az időszakban került sor a MotoGP sepangi és katari gyakorlására is, amelyeket így ki kellett hagynia, ennek a hatását pedig még most is érzi.

Morbidelli szerint „nagyon komoly” volt a helyzet, semmire nem emlékszik a balesetéből

„Jelenleg két dolog hiányzik a motoron ülve: a tudás és annak a szabadsága, hogy ösztönösen csinálom a dolgokat – nyilatkozta Morbidelli. – Túl sokat kell gondolkoznom azon, hogy miként használjam az eszközöket, melyik fokozatot válasszam, amelyek eltérők azoktól, amilyeneket eddig megszoktam. Túlgondolom a dolgokat, és nem maximálisan a vezetésre koncentrálok. De hát ez van, amikor nincs a zsebedben elég megtett kilométer, amelyek eléggé hiányoznak.”

Morbidelli nem szeretett volna belemenni a Ducati és a Yamaha összemérésébe. „Nem akarok összehasonlításokat tenni, mivel véleményem szerint nem lenne igazságos – mondta. – Úriember akarok maradni.”

Az olasz pilóta a Portugál Nagydíj sprintjén a tizenhatodik helyet szerezte meg, a főfutamon pedig utolsóként szelte át a célvonalat. Ennek ellenére meg van elégedve a motorjával.„Azt el tudom mondani, hogy nagyon jól érzem magam ezen a motoron, de tényleg nagyon jól” – kezdte.

„Ha megnézzük a tempóm a vasárnapi futam alatt, az a szabadág hiánya és a túl sok dologra történő koncentrálás ellenére is egész jó volt, és elég lett volna a hatodik vagy a hetedik hely megszerzéséhez, ha nincs az az eset – utalt a Joan Mirrel való ütközésére. – Ez a legszembetűnőbb dolog ezzel a motorral kapcsolatban, és engem ez lenyűgözött. Nagyon jó érzéseim vannak a csomagunkat illetően, és úgy látom, hogy nagyon sok lehetőség van benne. Úgy tudom megszokni ezt a motort, és a lehető legrövidebb idő alatt a legtöbbet kihozni belőle – amit jelenleg még nem tudok megtenni –, ha minél több időt töltök el rajta.”

Mir: Morbidelli nem volt intelligens, nagy sebességgel nekem jött az első körben

A Forma–1-et irányító Liberty Media lehet a MotoGP új tulajdonosa

0

Értesülések szerint a Forma–1-et birtokló Liberty Media lesz a MotoGP kereskedelmi jogaival rendelkező Dorna új tulajdonosa. Az erről szóló megállapodást napokon belül bejelenthetik.

Ahogy már korábban beszámoltunk róla, a Forma–1-et irányító Liberty Media szeretné megvásárolni a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornát, amelynek a lehetséges eladását a cég vezérigazgatója is megerősítette.

A Forma–1 tulajdonosa vásárolhatja meg a MotoGP kereskedelmi jogait

A Financial Times értesülései szerint a Liberty Media minden eddiginél közelebb került a célja megvalósításához. Ugyanis a gazdasággal és pénzüggyel foglalkozó lap szerint az amerikai vállalat „exkluzív tárgyalásokat folytat” erről az üzletről, azaz mostanra a többi lehetséges vásárló kikerült a képből. Az Autosport pedig egyenesen arról számolt be, hogy hetekkel ezelőtt véglegesítették a megállapodást. A vételár 4 milliárd euróra rúghat, és akár már néhány napon belül bejelenthetik a tulajdonosváltást.

Egyébként kettőt megneveztek a többi érdeklődő közül. A Financial Times szerint kifejezte a vásárlási szándékát a TKO nevű médiakonszern, amelynek a nevéhez kötődnek a pankráció és az MMA talán legnevesebb sorozatai, a WWE és a UFC. Beállt a sorba a Qatar Sports Investments is, amely egyebek mellett a Paris Saint-Germain sportklub tulajdonosa.

A korábbi hírek még csak arról szóltak, hogy a Dorna részvényeinek harminckilenc százaléka – ennyit birtokol a Bridgepoint nevű befektetési alap – cserélhet gazdát. Azonban legutóbb már megpendítették, hogy végül akár egy ennél nagyobb csomag képezheti az üzlet tárgyát. Az adásvételről semelyik érintett sem kívánt nyilatkozni.

Érdekes kérdés még ezzel az üzlettel kapcsolatban, hogy vajon mit szólnak majd hozzá a hatóságok. Ugyanis felmerülhet, hogy így a Liberty Media a piac túlzottan nagy részét tudná irányítani. James Killick, egy versenyjogra szakosodott ügyvéd szerint „elég valószínű”, hogy az Amerikai Egyesült Államokban és az Európai Unióban is vizsgálat fog indulni.

„Meg lennék lepve, ha a versenyszabályozással foglalkozó hivatalok nem néznék ezt meg – mondta Killick. – A kérdés, hogy változott-e a piac?” A jogász ezzel arra utalt, hogy 2006-ban az Európai Uniói a MotoGP eladására kényszerítette az akkori tulajdonos CVC Capital Partnerst, miután a cég megvásárolta a Forma–1-et.

Lorenzo szerint Marc Márquez egy „nagyon agresszív pilóta”, de a portimãói ütközés nem az ő hibája volt

0

Jorge Lorenzo is véleményt nyilvánított Francesco Bagnaia és Marc Márquez portimãói ütközésével kapcsolatban. Lorenzo szerint inkább Bagnaia volt felelős a balesetért.

A Portugál Nagydíj főfutamának leintése előtt három körrel Francesco Bagnaia és Marc Márquez összeütközött. A hivatalosan versenybalesetnek minősített esetről már sokan elmondták a véleményüket, többek között a Ducati vezetői. Nemrég pedig Jorge Lorenzo is elárulta, hogy mit gondol erről az ügyről.

A Ducati vezére is elmondta véleményét Bagnaia és Marc Márquez drámai ütközéséről

„Marc egy nagyon agresszív versenyző, de szerintem ez a konkrét eset nem az ő hibája volt – nyilatkozta Lorenzo a Sky Sports olasz kiadásának. – Ugyanis az a pilóta, aki megelőzi az előtte menőt, az nem láthatja 360 fokban a körülötte zajló történéseket. Ellenben az, akit megelőztek, aki ebben az esetben Bagnaia volt, láthatja, hogy a másik mire készül, ami Márqueznél az volt, hogy ő vissza akart térni az ívre. Szóval véleményem szerint ebben az esetben Pecco volt az, aki megakadályozhatta volna a bukást, egyszerűen azzal, hogy hagyja Márquezt elmenni maga mellett abban a kanyarban, és egyben hagyja, hogy elé kerüljön.”

„Ő viszont ehelyett, amikor észrevett egy kis rést, a szokásosnál valamivel nagyobb gázt adott, hogy bemenjen abba a résbe. Viszont ott csak minimális hely volt, ráadásul mindketten ugyanazt akarták, hogy elsőként forduljanak el a kanyarban, így aztán összeértek. Szóval összességében ebben az esetben az én meglátásom szerint Marc nem hibázott, Pecco viszont elkerülhette volna az ütközést. Ha elfogadja, hogy Márquez megelőzi, és később megpróbál visszatámadni, akkor szerintem senki sem bukott volna.”

Marc Márquez szerint Bagnaia felesleges agresszivitása miatt ütköztek össze a portimãói főfutamon

Az eset legnagyobb nyertese Jorge Martín volt, aki megnyerte a futamot, és összetettben átvette a vezetést. Azonban Lorenzo szerint Bagnaia és Márquez nullázása ellenére sem lefutott még a bajnokság. „Csak két forduló ment le, és még nagyon sok hátravan – mondta az ötszörös világbajnok. – Pecco korábban már megmutatta, hogy nagyon higgadt tud maradni. Talán mostanában elkövetett pár hibát, például a szombati sprinten, amelynek következményeképp elveszített egy győzelmet, és ott volt ez a másik eset Márquezzel, amikor rosszul mérte fel a kockázatot. De Pecco ettől még megmaradt egy nagy bajnoknak, hiszen egy nyugodt, okos pilótáról beszélünk.”

„A másik oldalra kitérve, Marc nagyon jól megy a Ducatival, ami egyáltalán nem olyan egyszerű. Ráadásul neki a 2023-as motor áll a rendelkezésére, szóval van egy kis hátránya, még ha csak minimális is. Véleményem szerint Marc jobban érzi magát, és ezért még gyorsulni fog. Ennek megfelelően, Pecco és Marc továbbra is a világbajnoki cím esélyesei közé tartoznak.”

Így áll a MotoGP-tabella a Portugál Nagydíj után

Újabb rossz hír érkezett a hazai Superbike-futamról – megvan a lehetséges helyettes?

Értesülések szerint Estorilba látogathat majd el a Superbike-világbajnokság, ha a magyarországi fordulót törölni kell, ami pedig a hírek alapján egyre valószínűbbnek tűnik.

Sajnos nem először került elő a nemzetközi szaksajtóban a hazai Superbike-forduló törlésének lehetősége. Ennek az az oka, hogy a helyszínnek kijelölt Balaton Park Circuiten folyó munkálatok lassan haladnak, így a pályát valószínűleg nem lehet majd időben homologizáltatni.

Elmaradhat a Superbike-világbajnokság magyarországi fordulója

Nemrég a mértékadó SPEEDWEEK.com is újra foglalkozott ezzel a kérdéssel. A lap szerint a balatonfőkajári pálya homologizálásához még „jelentős” fejlesztésekre lenne szükség, többek között meg kellene növelni néhány bukóteret és falat. Az igazi problémát viszont az jelenti, hogy az újság szerint ezeket „senki sem akarja kifizetni”. Ez pedig végső soron azt eredményezheti, hogy idén nem látogat el hazánkba a Superbike-világbajnokság.

A svájci lap arról értesült, hogy Estoril a legújabb jelölt a helyettesítő szerepére arra az esetre, ha valóban törölni kellene a sorozat magyarországi fordulóját. A portugál aszfaltcsík ismerős lenne a pilóták többségének, hiszen 2020 és 2022 között szerepelt a naptárban. A korábban lehetséges beugró helyszínként megjelölt Hockenheimring a jelek szerint legkorábban 2025-ben tudná fogadni a mezőnyt. Mellesleg a kedvezőtlen hazai viszonyok ellenére a világbajnokságot szervező Dorna azért vár ki a forduló törlésével, mert azt csak akkor lehet megtenni, ha a magyar promóter hivatalos úton jelzi, hogy idén nem tudja azt megrendezni.

A lap megerősítette azt az értesülést, hogy a Dorna megvizsgálta a Pannónia-ringet, mint lehetséges helyszínt. Azonban az ostffyasszonyfai pályát csak hatalmas anyagi áldozatok árán lehetne a Superbike-világbajnokság fogadására alkalmassá tenni. Az újság problémaként említi a kiszolgáló utak és lelátók hiányát, a versenyirányítás, az orvosi személyzet és a média munkatársainak kialakított létesítmények, illetve a paddock alulméretezettségét, és megjegyzi, hogy több mint három kilométer védőfalat kellene felépíteni. Emellett azt is megemlíti, hogy a Hungaroring az ott folyó felújítási munkálatok miatt nem jöhet szóba.

A lap szerint a magyarországi forduló körüli problémáknak az az alapja, hogy a Dornának nem valamelyik pályával, hanem a promóterrel van szerződése. A lehetséges helyszínek egyikével pedig utóbbinak kellett volna megegyeznie, illetve biztosítania, hogy időben rendelkezésre álljon egy az előírásoknak megfelelő pálya és a hozzá tartozó kiszolgáló létesítmények. A Dorna és a promóter egy tíz évre szóló kontraktust írtak alá, így amennyiben legkésőbb 2025-ig nem teljesülnek az abban foglaltak, elméletileg akár az sem kizárható, hogy bírósági úton kell majd rendezniük a vitás kérdéseket.

Iannone szerint „tiszta” volt Razgatlıoğlu utolsó kanyaros előzése, amelyről Bautista is megszólalt

Toprak Razgatlıoğlu az utolsó kanyarban előzte meg Álvaro Bautistát a barcelonai Superpole futamon. Nemrég a címvédő, és a manővernek köszönhetően második helyen végző Andrea Iannone is megszólalt az esetről.

Emlékezetes módon, az utolsó kanyarban vette át a vezetést Toprak Razgatlıoğlu a Superbike-világbajnokság barcelonai fordulójának Superpole futamán. A török pilóta Valentino Rossi 2009-es megmozdulását „lemásolva” bevetődött Álvaro Bautista mellé, aki ennek köszönhetően végül csak a harmadik helyen fejezte be a versenyt, másodikként Andrea Iannonét intették le. Sokak szerint Razgatlıoğlu manővere nem volt teljesen sportszerű, ám Iannone nem osztja ezt a véleményt.

Razgatlıoğlu elárulta, hogy Rossi 2009-es előzése járt a fejében, amikor bevetődött Bautista mellé

„A verseny az verseny. Mindenki nyerni akar, és az teljesen normális, hogy amennyiben van egy lehetőséged, akkor megpróbálod – mondta Iannone. – Számítottam arra, hogy Toprak megpróbálja, olyan pozícióban volt, amelyből meglehetett, aztán pedig meg is tette. Semmi mocskosat nem láttam, szerintem az egy tiszta előzés volt.”

„A TV-ben úgy látszott, hogy én közel vagyok Toprakhoz, de valójában nem voltam annyira, kicsit távolabb voltam. Különben én is megpróbáltam volna megelőzni őt. Amikor ilyen helyzetben vagy a futamnak azon a pontján, akkor megpróbálod megszerezni a győzelmet. Mindenesetre örülök annak, ahogy a verseny alakult. Küzdöttünk, és ez a fontos. Tudom, hogy látszólag minden jól ment, de attól még nem volt könnyű. Minden futamon fejlődni próbálunk, és még néhány területen szükségünk is van rá.”

Az előzést elszenvedő Bautista is megosztotta a gondolatait az esetről. „Nagyon élveztem, hogy sokat tudtam csatázni a srácokkal – kezdte. – Csak hát az utolsó kanyarban kicsúszott a kezemből a győzelem. Tudtam, hogy Toprak attól függetlenül meg fogja próbálni, hogy én melyik ívet választom. Próbáltam szűken tartani a motort, de nem túlzottan, mivel arra gondoltam, hogy »ha a belső rázókövön fordulok el, akkor ő átmegy azon«. Szóval megpróbáltam kezelni a helyzetet, de végül ő inkább bebújt mellém, hogy megelőzzön, a kanyar bevétele helyett. Mindenesetre elégedett voltam a teljesítményemmel. Amikor mindenki ennyire nyomja, akkor nehéz hátulról rajtolva előre keveredni, ugye az utolsó körben sikerült csak átvennem a vezetést.”

Mir: Morbidelli nem volt intelligens, nagy sebességgel nekem jött az első körben

0

Joan Mir és Franco Morbidelli összeütközött a portimãói főfutam első körében. A spanyol pilóta ezért a vetélytársát tette felelőssé, akit keményen kritizált.

Nemcsak Francesco Bagnaia és Marc Márquez, hanem Joan Mir és Franco Morbidelli is összeakadt egymással a Portugál Nagydíj főfutamán. Utóbbiak azonban nem a verseny végén, hanem az első körében találkoztak, aminek az lett az eredménye, hogy Mir motorja megsérült, és a spanyol pilóta visszaesett a mezőny végére, Morbidelli azonban még rosszabbul járt, hiszen ő meglátogatta a kavicságyat.

Acosta úgy óvta a gumit, hogy inkább előzött

Végül mindketten tudták folytatni a versenyt, Morbidelli utolsóként ért célba, Mir viszont a problémái dacára megszerezte a tizenkettedik helyet. A Honda versenyzője azonban ennek ellenére hangot adott a nemtetszésének. „Amikor egy ilyen pozícióban vagy, akkor nyugodtnak kell maradnod az első körökben. Ez a valóság, hiszen akkor még nagy a fejetlenség, ez pedig egy fontos verseny, és még sok motor van előtted – nyilatkozta.  – Ilyenkor intelligensnek kell lenned, nem? Na Morbidelli nem volt az, úgy döntött, hogy korábban befejezi a versenyt. Nekem jött a 8-as kanyarban az első körben, ráadásul elég nagy sebességgel.”

„Teljesen el kellett hagynom a pályát, visszaestem a mezőny legvégére, és elveszítettem a szárnyaimat, ez pedig eléggé befolyásolta a versenyemet – tette hozzá Mir. – Minden megsérült, még a ruháim is. Nem értem, hogy miért volt erre szükség, semmi értelme sem volt a versenynek abban a szakaszában ezt meglépni.”

Mir arra is kitért, hogy ennek az esetnek milyen hatásai voltak a motorjára nézve. „Megsérült a ruhám és a Honda hátulja is, a farokelemen lévő szárny meg minden ilyesmi egyszerűen eltűnt – sorolta. – Az első szárny még ott volt, de eléggé remegett és mozgott, ja és a kipufogó is megsérült.”

„Őszintén szólva ezután az egy korrekt verseny volt, meg tudtam előzni többeket, akik előttem voltak – folytatta. – Még úgy is, hogy szárnyak nélkül küszködtem azzal, hogy megállítsam a motort az 1-es kanyarban, de ez az 5-ösben is nagy kihívást jelentett. Kár, hogy senki sem vette a mezőny hátsó részét, mivel eléggé vicces volt. Elégedettnek kell lennünk a versenyünkkel. Pilótaként mindent megtettem, amit csak tudtam. Azt hiszem, hogy jó formában vagyok.”

Mir azt viszont nem szeretné, hogy ezért retorzió érje Morbidellit. „Hát végül is bukott, nem? Szóval lényegében már megkapta a büntetést. Ha nem esett volna, akkor talán ki lehetett volna róni rá valamit, de hát bukott, és azt senki sem akar. Szóval ez volt az ő büntetése.”

Morbidellit nem rázta meg különösebben az eset. „Az a versenyzéshez tartozik, hogy csoportban megyünk – jelentette ki az olasz pilóta. – Bementem belülre, összeértünk, majd szélesre futottam, ennyi történt.”

Marc Márqueznek „nem kell sietve” döntenie a jövőjéről, szerinte, ha gyors lesz, sok ülés közül választhat

0

Marc Márquez nyilatkozott a jövőjéről, és elárulta, hogy miben különbözik a Gresini légköre attól, amilyen a gyári csapatoknál uralkodik.

Az idei szezonban Marc Márquez a Ducati pilótája, hiszen a nyolcszoros világbajnok tizenegy év után elhagyta a Hondát a bolognaiak – és a Gresini – kedvéért. Az olasz gyártó szinte összes versenyzőjének lejár a 2024-es idény végén a szerződése, és így valószínűleg már Márquez is ott van abban a kalapban, amelyből Francesco Bagnaia jövő évi csapattársának nevét fogják kihúzni. A spanyol pilóta azonban jelenleg nem ezzel foglalkozik, inkább a pályán nyújtott teljesítményére fókuszál.

Marc Márquez előtt nyitva áll a gyári Ducati ajtaja, de egyvalamit el kell fogadnia

„Teljesen más a jelenlegi helyzet, mint amilyen a korábbi volt. Decemberben végül aláírtam az idei szezonra szóló, egyéves szerződésemet, szóval most nem kell sietnem a döntéssel – nyilatkozta Márquez. – Csak önmagamra akarok koncentrálni, és a tőlem telhető legjobbat nyújtani a versenypályán. Tudom, hogy amennyiben élvezem a motorozást, és gyors vagyok, akkor majd lehetőségem lesz több ülés közül választani. Viszont most még nem akarok erről beszélni. Magamra akarok fókuszálni, meg persze a versenyekre, amelyek közül néhány jobb lesz, néhány meg rosszabb, én viszont mindig próbálok százszázalékosan teljesíteni.”

Márqueztől megkérdezték, hogy mit választana szívesebben: a Ducati gyári csapatának motorját, és az azzal járó nyomást, vagy inkább maradna a Gresininél, ha az istálló szintén megkapná a legújabb technikát a bolognaiaktól.

„Erre nem szeretnék válaszolni – kezdte mosolyogva Márquez. – Ahogy már mondtam, önmagamra koncentrálok, és a legjobbamat hozom a versenypályán, és ennek köszönhetően több lehetőségem fog majd feltűnni előttem. A nyomás pedig mindig ugyanakkora, hiszen egy pilóta akkor boldog, ha dobogóra állhat. A csapatok is akkor elégedettek, ha szereznek egy dobogót, minden istállónak ez a célja. Jobb dobogón állni, mint a legjobb ötben végezni, és jobb megnyerni egy futamot, mint dobogón állni.”

„Végül is, a jó légkör és néhány vicc nem azt jelenti, hogy nincs rajtam nyomás, vagy ne lennék ambiciózus. Mi itt [a Gresininél] ugyanarra törekszünk, mint egy gyári istállónál lévő emberek, hiszen azért veszünk részt ebben a sorozatban, hogy a lehető legjobb eredményekért harcoljunk. Viszont az is igaz, hogy ennél a csapatnál kevesebb ember dolgozik, mint egy gyárinál, szóval inkább olyan, mint egy család. A Repsol Hondánál is korrekt volt a légkör, de más volt a kultúra, hiszen ők japánok, nem olaszok. Minden csapatnál jó a légkört, ha jók az eredmények.”

Marc Márquez elárulta, mi az, ami másképp működik új csapatánál a Hondához képest

Quartararo nem tudott lábra állni a fájdalomtól, vizsgálatoknak kell alávetnie magát

0

Fabio Quartararo egy vádlisérülést szenvedett el a Portugál Nagydíj hétvégéjén, amely a Yamaha hétfői tesztje alatt egy highside miatt súlyosbodott. Ennek következtében a francia pilótának orvosi vizsgálatokon kell átesnie.

Pusztán az eredmények tekintetében nem alakult annyira rosszul a Portugál Nagydíj Fabio Quartararo számára. A francia pilóta a sprinten kilencedik, a főfutamon pedig hetedik lett. Ennek ellenére a Yamaha lemaradása a vetélytársai mögött – amely esetlegesen Quartararo távozásához vezethet – továbbra is jelentősnek mondható. A japán csapat éppen ezért a versenyhétvége után testületileg Portimãóban maradt, hogy teszteljen. Azonban egy ezen a gyakorláson történt incidens sajnálatos következménnyel járt.

Quartararo kész tárgyalni más gyártókkal

Ugyanis a teszt során Quartararo elszenvedett egy highside-ot, amely után nem a földre, hanem a motorjára érkezett. Ez pedig felerősítette a szombaton tisztázatlan körülmények között összeszedett vádlisérülése miatt érzett fájdalmát. Ráadásul az esést követően még visszaült a motorjára.

Egyébként a teszten elszenvedett bukásának az egyik oka a rossz időjárási körülmények miatt koszossá váló pálya lehetett (ez a probléma már a Portugál Nagydíj során is előkerült). „A lehető legrosszabb körülmények egy teszthez, alig hat kört sikerült megtenni” – olvasható Quartararo üzenete az Instagram-oldalán. Ezt csapattársa, Álex Rins is megerősítette, aki szintén a közösségi médiában nyilvánult meg. „Csak néhány kört tudtunk teljesíteni az időjárás miatt” – írta a spanyol pilóta.

Quartararónak kedden meg kellett volna jelennie egy sajtótájékoztatón, amely a másfél hónap múlva sorra kerülő Francia Nagydíjhoz kapcsolódott. Azonban hiába várták a helyszínen a nizzai versenyzőt, mivel ekkor már annyira fájt a vádlija, hogy nem tudott volna néhány percet sem lábon állva tölteni.

„A teszt során rosszabb lett a helyzet, szóval még több tesztet fogunk elvégezni” – utalt Quartararo egy videóüzenetben csapata döntésére. Ugyanis az olasz Motorsport értesülései szerint a Yamaha végül úgy határozott, hogy megfogadja a már számos MotoGP-pilótát kezelő Dr. Xavier Mir tanácsát, és orvosi vizsgálatoknak veti alá Quartararót. „De Austinban már kiváló formában leszek” – nyugtatta meg a rajongóit a 2021-es MotoGP-bajnok a királykategória következő fordulójára gondolva.