back to top
2025. július 10. 01:58
Kezdőlap Blog Oldal 376

Bagnaia nagyon megrémült az ijesztő hibája után, nem tud felhőtlenül örülni

0

Francesco Bagnaia megijedt a hibája után, amely akár a kiesését is okozhatta volna a Katari Nagydíjon. A gyári Ducati versenyzője nem teljesen elégedett a második hellyel, és elárulta, a futam közben nem tudott Jorge Martín szenvedéséről.

Francesco Bagnaia a második helyen végzett a Katari Nagydíjon, ami kifejezetten jó eredménynek számít, figyelembe véve, hogy üldözője, Jorge Martín csak a tizedik helyen ért célba. Ennek következtében 21 pontra nőtt az előnye a tabellán, és ha a valenciai főfutamon dobogóra áll, akkor a sprint eredményétől függetlenül mindenképpen megvédi bajnoki címét.

Di Giannantonio legyőzte Bagnaiát, aki a felesleges manővere ellenére is közel került a címvédéshez

Az olasz pilóta szinte végig kézben tartotta a futamot, ugyanakkor volt egy pillanat, amikor a szurkolóiban alighanem meghűlt a vér. Miután Fabio Di Giannantonio a 19. körben megelőzte, a célegyenesben megpróbált visszatámadni, és majdnem felöklelte hátulról honfitársát. Végül sikerült időben kirántania a motort, de így is lesodródott a pályáról, és csak azért nem veszített pozíciókat, mert ekkorra már 5 másodperccel vezettek Luca Marini előtt. A manőver következtében a motor is megsérült valamennyire, és a címvédő sem volt nyugodt.

Di Giannantonio visszavágott a kétkedőknek, Bagnaiát a szélárnyék sodorhatta volna óriási bajba

„Rendkívül ijesztő volt, és az utána következő két körben nagyon megrémültem – nyilatkozta. – Azt mondtam magamban, hogy »most már csak be kell fejeznem a futamot anélkül, hogy kockáztatnék«. A győzelem viszont nagyon sokat jelentett [volna], nemcsak a bajnokság szempontjából, hanem nekem is, mert ezen időszak után nagyon fontos lett volna megnyerni egy futamot. Mindenesetre hihetetlen tempót diktáltunk, és ez fantasztikus.”

Bagnaia egyébként a negyedik helyről indulva kiválóan rajtolt, és az 1-es kanyarba már elsőként fordult be. Utána sokáig vezetett, és a mezőny nagy részét sikerült is leszakítania magáról, ám Di Giannantonio tapadt rá. Végül aztán el is bukta a győzelmet honfitársával szemben, és bár így is nagy előnybe került az összetettben, boldogsága nem volt felhőtlen.

„Örülök, de őszintén szólva nem teljes mértékben – jelentette ki. – Azt tettem, amit szombaton is vártam magamtól. Akkor is ilyen tempóra számítottam, de nem volt rá esélyem. Minden tökéletesen ment, és a rajt után próbáltam hajtani, igyekeztem az ideális versenyt teljesíteni. Jó volt újra vezetni, és a saját tempómat diktálni. Hosszú ideje nem volt ebben részem, úgyhogy emiatt nagyon boldog vagyok. Amiatt nem vagyok boldog, mert ugyanazt a hibát követtem el, amit 2021-ben Johann Zarcóval szemben is tettem. Ennek nem örülök, mert általában tanulok a hibáimból. Nem számítottam arra, hogy [Di Giannantonio] szélárnyéka ennyire behúz, mindenesetre örülnünk kell. »Diggia« egész hétvégén fantasztikus volt, és most gyorsabb volt a tempója az enyémnél.”

Mindeközben Martín folyamatosan szenvedett, miután elmondása szerint rossz gumit kapott. A spanyol versenyző rosszul rajtolt, majd nem tudta utolérni az élbolyt, sőt, inkább a mögötte lévők voltak veszélyesek rá. Bagnaia azonban mit sem sejtett arról, hogy mi történik mögötte. „Arra számítottam, hogy negyedik lesz, nem tudtam, hogy tizedik” – árulta el.

Beteljesedett a szezon szomorú statisztikája, így már most megvan a következő év első büntetése

0

Miguel Oliveira kihagyja a Valenciai Nagydíjat, így számára véget ért a MotoGP idei szezonja. Mivel a portugál versenyzőt megbüntették a sprintfutamon történt ütközésért, ezt csak a 2024-es idény első futamán tudja letölteni.

Rémálomszerűen alakult Miguel Oliveira számára a Katari Nagydíj hétvégéje. Miután a tizenhetedik helyet szerezte meg az időmérőn, a sprintfutamon balesetet szenvedett. Az 1. körben későn fékezett a 6-os kanyarban, így eltalálta Aleix Espargaró motorját, aki magával vitte Enea Bastianinit. A portugál pilóta lapockatörést szenvedett, aminek következtében kihagyta a főversenyt, míg márkatársának a szárkapocscsontjában lett egy törés, de ő rajthoz tudott állni.

A sportfelügyelők még a vasárnapi futam előtt azt az ítéletet hozták, hogy Oliveirát hosszú körös büntetéssel sújtják, miután őt találták felelősnek az incidensért. Az RNF Aprilia motorosa csalódottan nyilatkozott a történtekről, és kiemelte, amikor már érzékelte a bajt, igyekezett elkerülni az ütközést, ám ez nem sikerült neki.

„Ez egy versenybaleset volt – nyilatkozta. – Sajnos egy Aprilia-márkatárssal ütköztem, ami nagyon elkeserít. Kicsit későn fékeztem a hatos kanyarban, Aleix pedig vélhetően túlságosan is megfékezte [a motort]. Amikor láttam, hogy vélhetően neki fogok menni, egyenesbe tettem a motort, hogy kikerüljem, de a hátsó kerekét nem tudtam elkerülni. Sajnos mindketten elestünk, ami csalódást keltő. Rosszul ítéltem meg [a helyzetet], aminek az lett a vége, hogy mindketten földre kerültünk, és mindketten megsérültünk.”

Ketten is megsérültek a katari sprinten történt balesetben, egyikük biztosan kihagyja a futamot

Ahogyan az Marc Márqueznek a szezonnyitón okozott balesete óta szokás, a büntetés szövege úgy szól, hogy a következő olyan futamon kell letölteni, amelyen a vétkes pilóta el tud indulni. Ez pedig a jövő évi, egyébként pont Katarban megrendezendő szezonnyitó lesz, ugyanis maga Oliveira mondta el, amit már eddig is lehetett sejteni: a valenciai hétvégén, illetve teszten sem tud ott lenni.

„Eltört a lapockám, és még nem igazán tudom, mennyire súlyos a sérülés – folytatta. – Szóval amint hazaérek, jobban megnézetem, és meglátjuk, mi vár rám a felépülés terén. Úgy tűnik, nem lesz szükségem műtétre, de [a gyógyulás] igénybe vesz egy kis időt. Sajnos a szezon hátralévő részét ki fogom hagyni, így ez volt az utolsó köröm. Volt egy kicsi mindenből ebben az idényben. Nem erre számítottam, de úgy gondolom, ez is építheti némileg a személyiségemet a következő szezonra. A következő év remélhetőleg jobban alakul.”

Wilco Zeelenberg, az RNF Aprilia csapatmenedzsere ugyancsak megerősítette, hogy Oliveira számára véget ért a szezon, de a sepangi tesztre még felépülhet, Valenciában pedig az olasz gyártó tesztpilótája, Lorenzo Savadori helyettesíti. Oliveira hiányával pedig biztossá vált, hogy úgy fog véget érni a szezon, hogy egyetlen sprint- vagy főfutamon sem volt ott mind a huszonkét állandó versenyző.

Sokat sejtető szavak Martíntól a borzalmas futama után: Ellopták tőlem a bajnoki címet

0

Jorge Martín szavai erősen arra utalnak, hogy szerinte szándékosan szúrtak ki vele egy rossz gumival a Katari Nagydíjon. A Pramac versenyzője ezzel együtt bízik benne, hogy Valenciában őt fogják megkoronázni.

Katasztrofálisan alakult Jorge Martín számára a Katari Nagydíj főfutama. A spanyol pilóta az ötödik helyről kezdhette meg a futamot, ám a szörnyű rajtja után nem tudott közeledni az élmezőnyre. Végül a tizedik helyen ért célba, és minden bizonnyal köszönetet mondhat csapattársának, Johann Zarcónak, aki mögötte motorozva védte, amikor csak tudta. Mivel riválisa, Francesco Bagnaia második lett, 21 pontra nőtt a kettőjük közötti különbség, így a 25 éves motorosnak már nem csak a saját kezében lesz a sorsa a valenciai szezonzáró fordulóban.

Di Giannantonio legyőzte Bagnaiát, aki a felesleges manővere ellenére is közel került a címvédéshez

Martín a versenyen meg sem közelítette a sprintet megnyerő önmagát. A rajtnál kipörgött a hátsó kereke, és már akkor is meg kellett fognia egy esést. Ezt azonban kívülről még rá lehetett fogni arra, hogy az edzéseken rosszul sikerültek a próbarajtjai, a szombat esti pedig a kivétel volt, nem a szabály. Ami viszont utána történt, arra nincs logikus magyarázat, legalábbis ha az ember nem gyárt összeesküvés-elméleteket. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes viszont gyártott, legalábbis szavai erősen erre utaltak.

„Nem is tudom, nehéz megmondani, úgy tűnik, elfelejtettem motorozni – kezdte az értékelést nyilvánvaló iróniával. – Szerintem már az elején látszott, amikor a hátsó kerekem elkezdett kipörögni. Olyan volt, mint egy kő, és ez általában akkor történik, amikor koszos a pálya, és a gumiban harminc kör van, de nem ez volt a helyzet, mivel a rajtrácson voltunk, az abroncs pedig új volt. Nagyon csalódott vagyok, hogy egy rossz gumi miatt dől el a bajnokság, de velem ez történt. Kár érte, de ez van.”

Martín hozzátette, végig szenvedett, ami kívülről is egyértelmű volt. A Pramac versenyzője elárulta, nem volt hátsó tapadása, nem tudta jól megfékezni, majd befordítani a motort, aztán gázt adni. Összességében úgy érezte, mintha nedves pályán kellett volna motoroznia. Hogy konkrétan milyen magyarázatot sejt, azt nem mondta meg, de továbbra is arra utalgatott, hogy külső erők befolyásolták a Bagnaiával folytatott küzdelmét.

„Maguk is kitalálhatják, mi történt, és onnantól kezdve próbáltam kezelni a helyzetet, de minden kanyarban úgy éreztem, hogy elesek a hátsó [abroncs] miatt – fogalmazott. – Kár, hogy egy nagyszerű szezon és kemény munka után úgy érzem, ellopták tőlem a bajnoki címet. Szerintem már a mostani futam előtt odaérhettem volna, jelenleg viszont már nagyon nehéz.”

Martín végül 6 pontot szerzett, és úgy gondolja, hogy ezt a tapasztalatának köszönhetően érte el. Bár matematikai esélye még van, innentől kezdve nagyon nehéz dolga lesz Valenciában, és az már most biztos, hogy ha Bagnaia dobogós lesz a főfutamon, akkor ő lesz a világbajnok. Martín ugyanakkor még mindig bízik benne, hogy sikerül megfordítania az állást párharcot.

„Valenciában bármi megtörténhet – szögezte le. – Pecco hibázhat. Biztosan meg tudom nyerni mindkét futamot, de csak akkor, ha nem olyan gumim lesz, mint ma. Az biztos, hogy még nem dőlt el [a bajnoki cím], de nem ugyanaz, hogy közel vagyunk, mint az, hogy ilyenek a körülmények egy [rossz] gumi miatt. Kicsit bosszús vagyok, de úgy érzem, hogy nem a pályán vertek meg minket, hanem azon kívül. Szóval meglehetősen nyugodt vagyok, és úgy érzem, megérdemeljük a bajnokságot.”

Hiába tehát Martín szombati győzelme, ő és a Pramac összességében csalódottan zárta a hétvégét. Egyvalaminek viszont örülhetnek: a sprintfutamon sikerült bebiztosítani a csapat-világbajnoki címet a gyári Ducatival és a VR46-tal szemben. Ezzel történelmet írtak, ugyanis ők az első szatellitcsapat, amely felért a csúcsra az istállók közötti pontverseny 2002-es indulása óta.

Di Giannantonio visszavágott a kétkedőknek, Bagnaiát a szélárnyék sodorhatta volna óriási bajba

0

Fabio Di Giannantonio nehezen találta a szavakat a Katari Nagydíjon aratott győzelme után, de azt kiemelte, hogy visszavágott a benne kételkedőknek. Francesco Bagnaia a szombati nap alapján nem számított ilyen eredményre, míg Luca Marini úgy véli, ha nem ragad be mások mögé, akkor ő is az első helyért küzdhetett volna.

Izgalmas csatát hozott a győzelemért a Katari Nagydíj a MotoGP-ben. A futam nagy részében Francesco Bagnaia vezetett, ám a hajrában megelőzte őt Fabio Di Giannantonio, így ő nyerte a versenyt. Mögöttük Luca Marini futott be, így három Ducati-pilóta, illetve három olasz állhatott fel a dobogóra a loszaíli viadalon.

Di Giannantonio legyőzte Bagnaiát, aki a felesleges manővere ellenére is közel került a címvédéshez

Di Giannantonio élete első győzelmét aratta a királykategóriában, miközben valószínű, hogy jövőre egyik csapatnál sem lesz ülése. A 25 éves motoros harmadikként fordult el a rajtnál, majd csapattársa, Álex Márquez megelőzte, de hamar vissza tudta venni a pozíciót, hogy aztán Marini mellett is elmenjen. Ezt követően egyedüliként tudta tartani Bagnaia tempóját, majd 4 körrel a vége előtt átvette a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezéből.

„Mit mondhatnék, elképesztő hétvége volt, a futam pedig egyszerűen hihetetlen volt – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Amikor Pecco mögött haladtam, tudtam, hogy többet is elérhetek. A futam közepén kicsit szenvedtem az első [gumival], aztán viszont láttam, hogy ő is elkövet apró hibákat, szóval azt mondtam [magamban], hogy »talán itt a lehetőség«. Megcsináltuk. Nem találom a szavakat, igazi visszavágás volt ez magamért, illetve azoknak, akik kételkedtek bennem. Megcsináltuk, srácok, MotoGP-győztesek vagyunk!”

Bagnaia szenzációsan rajtolt, és már az első kanyarban élre állt, utána pedig egészen az utolsó körökig senki nem volt rá veszélyes. Miután Di Giannantonio megelőzte őt, a célegyenesben próbált visszatámadni, és kis híján összeért a két motor. A gyári Ducati pilótája aztán kiment a bukótérbe, de akkora volt az előnye Marini előtt, hogy második helye még a meglazult villaszárny ellenére sem forgott veszélyben. A manőver ugyanakkor sokba is kerülhetett volna, és tekintve, hogy így is 21 pontra növelte előnyét Jorge Martínnal szemben az utolsó forduló előtt, teljesen felesleges volt kockáztatnia.

„Nagyon boldog vagyok – kezdte a sprintfutamon csak az ötödik helyen záró címvédő. – Őszintén szólva tegnap is arra számítottam, ami ma történt. A rajt tökéletesen sikerült, egyedül voltam az élen. Utána próbáltam húzni, hogy kiépítsek egy előnyt, de »Diggia« elképesztő volt, Igyekeztem menedzselni a gumikat és mindent, de sajnos a szélárnyéka megtréfált az első féktávon, és teljesen szélesre futottam. Örülök az eredménynek, a tegnapi nap alapján nem számítottam rá. Sikerült jelentősen növelni az előnyünket Jorgéval szemben, fontos, hogy így érkezünk meg Valenciába.”

Marini MotoGP-pályafutása és egyben szezonbeli második vasárnapi dobogóját szerezte meg. Bagnaia, ahogyan a két Gresinit, úgy őt is lerajtolta, de egy ideig tartotta a második helyet, mígnem aztán gyors egymásutánban Di Giannantonio, Márquez és Brad Binder is elment mellette. Utóbbi kettőt később visszaelőzte, de honfitársaival szemben akkora hátrányba került, hogy önerőből már nem reménykedhetett ennél többen.

„Fantasztikus hétvége volt, ami nagyon kellett – fogalmazott. – Kár érte, mert sok időt vesztettem Álex és Brad mögött, pedig úgy gondolom, hogy megvolt a tempóm, hogy együtt maradjak Fabióval és Peccóval, és a végén esetleg megpróbáljam megnyerni a versenyt. Mindenesetre nagyszerű a dobogó, és nagyszerű volt a hétvége. Köszönöm a csapatomnak, remek munkát végeztek! Már csak egy hétvége van hátra, úgyhogy élvezzük, és Valenciában is próbáljuk meg a legjobbunkat nyújtani!”

Di Giannantonio legyőzte Bagnaiát, aki a felesleges manővere ellenére is közel került a címvédéshez

0

Fabio Di Giannantonio nyerte a Katari Nagydíjat a MotoGP-ben, miután a hajrában megelőzte Francesco Bagnaiát, akinek a visszatámadása sokkal rosszabbul is elsülhetett volna számára. Második helyével viszont jelentősen növelte előnyét a látványosan lassú Martínnal szemben.

A Moto3-as és a Moto2-es futamok után szokás szerint a MotoGP főversenyével zárult a Katari Nagydíj hétvégéje. Új körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót Luca Marini, aki 1:51.762 másodperc alatt repesztett végig a loszaíli pályán. A második helyről Fabio Di Giannantonio várhatta a rajtot, aki az időmérőn 67 ezreddel volt lassabb a VR46 pilótájánál, a harmadik pozícióba pedig Álex Márquez kvalifikálta magát. A két bajnokesélyes, a sprintet ötödikként záró Francesco Bagnaia, és a szombati futamot megnyerő Jorge Martín egymás mellől, a negyedik és az ötödik helyekről vághattak neki a versenynek. Miguel Oliveira sérülése miatt nem tudott részt venni a futamon, Aleix Espargaró viszont igen. Ami a gumiválasztást illeti, hátra mindenki keményet tett fel, előre pedig szintén, kivéve a lágyat választó Marinit, Fabio Quartararót, Franco Morbidellit és Iker Lecuonát.

Pofozkodás, feltartás és sérülés után íme a MotoGP katari futamának rajtrácsa

A két bajnokesélyesnek ellentétesen sikerült a rajtja: Bagnaia kilőtt, és már az 1-es kanyarban átvette a vezetést, Martín viszont négy helyet rontott, miután kipörgött a kereke, és egészen a kilencedik pozícióig zuhant vissza. Maverick Viñalest aztán sikerült megelőznie, így feljött csapattársa, Johann Zarco mögé. Lecuona rögtön kiesett technikai problémák miatt.

Bagnaia ezután elkezdett ellógni Marini elől, Álex Márquez pedig csapattársát megelőzve feljött a harmadik pozícióba, míg mögöttük Brad Binder ment el Marc Márquez mellett az ötödik pozícióért. Martín Zarcótól is elkezdett leszakadni, aki aztán a következő körben szélesre futott, így Martín és Viñales is megelőzte. A francia pilóta a jelek szerint szándékosan engedte el csapattársát.

A 4. körben Di Giannantonio visszaelőzte a másik Gresinit, míg Martín egyre jobban közeledett az idősebbik Márquezre. A célegyenesben aztán megelőzte honfitársát, így feljött a hatodik pozícióba, de több mint másfél másodperccel maradt el Bindertől. Nem sokkal később Di Giannantonio maga mögé utasította Marinit, aki mellett nem sokkal később Álex Márquez és Binder is elment. Sőt, a gyári KTM pilótája a következő kör 1-es kanyarjában már a harmadik pozíciót is megszerezte.

A kör végén Aleix Espargaró kiállt, míg Martín ahelyett, hogy közeledett volna Marinire, inkább távolodott tőle, olyannyira, hogy lényegében feltartotta Marc Márquezt és Viñalest. Bagnaiára viszont közeledett Di Giannantonio, aki a hétvége előtt kijelentette, hogy a győzelemért szeretne harcolni.

A 9. körben Viñales sikerrel járt Marc Márquez ellen, majd Martínt is megtámadta, de elsőre nem járt sikerrel. Két körrel később viszont már nem volt ellenszere a Pramac pilótájának, aki rövid időn belül Marc Márquezzel szemben is pozíciót vesztett. A 25 éves motoros mögött Zarco haladt, de nem sokáig, ugyanis Quartararo agresszívan megelőzte honfitársát.

Martín aztán előzött, miután Márquez lecsúszott az ideális ívről, de Quartararo is elment a nyolcszoros világbajnok mellett, és hamarosan a másik spanyol versenyzőt is maga mögé utasította. Sőt, utána Jack Miller is megelőzte a bajnokság második helyezettjét, így ismét csapattársa előtt találta magát.

A 16. körben változott a sorrend az élmezőnyben, ugyanis Marini visszaelőzte Álex Márquezt. Sőt, az olasz pilóta a következő körben a visszalassuló Bindert is maga mögé utasította, aki aztán Márquezzel és Viñalesszel szemben is pozíciót vesztett. Hátrébb Bastianini megelőzte a Martín hátvédjeként funkcionáló Zarcót, így a spanyol pilóta ellen sem volt nehéz dolga.

A 19. körben aztán Di Giannantonio sikerrel járt, és be is bújt Bagnaia mellé. A célegyenes végén aztán Bagnaia visszatámadott, és annyira elmért a féktávot, hogy kisodródott a pályáról. Előnye hatalmas volt Marinivel szemben, így maradt a második, de ennek sokkal rosszabb vége is lehetett volna. A címvédőnek egyébként meglazult a villaszárnya.

Innentől kezdve nem volt kérdés, hogy Di Giannantonio megszerzi pályafutása első királykategóriás győzelmét, és bár Bagnaia visszalassult, nem volt veszélyben a második helye Marinivel szemben. Mögöttük Viñales, Binder, Álex Márquez, Quartararo, Bastianini, Miller és Martín lett az első tíz sorrendje. Ennek következtében 21 pontra nőtt Bagnaia előnye a tabellán Martínnal szemben, és nagyon közel került a végső győzelemhez.

A MotoGP katari futamának végeredménye

Aldeguer hibája ellenére fölényes győzelmet aratott Katarban

0

Fermín Aldeguer nyerte a Katari Nagydíjat. A spanyol pilóta annak ellenére tudott fölényes győzelmet aratni, hogy a második kör elején hibázott, és a kilencedik pozícióba esett vissza. A második helyet Manuel González szerezte meg, aki első alkalommal állhatott fel a dobogóra Moto2-es karrierje alatt. 

A Moto3-as után a Moto2-es futam következett a Katari Nagydíj vasárnapján. Joe Roberts új körrekorddal, 1:57.305 másodperces idővel szerezte meg pole pozíciót a rendkívül szoros végeredményt hozó időmérőn. A második helyre a Q1-ből továbbjutó Celestino Vietti ért oda, aki alig 7 ezreddel kapott ki az amerikaitól. Mellette Arón Canet állhatott fel a rajtrácsra, aki 28 ezreddel maradt el az első rajtkockát érő időtől. A világbajnok Pedro Acosta a hetedik pozícióból várhatta a lámpák kialvását.

A rajt után Roberts és Vietti fordult el az első két helyen az 1-es kanyarban, a harmadik pozícióba Fermín Aldeguer jött fel, de egy körrel később Canet vissza tudta előzni a 18 éves pilótát.

A második kör kezdetén Aldeguer hibázott, túl rövidet akart fékezni, és ezért kisodródott a pálya szélére. A spanyol a kilencedik pozícióba zuhant vissza, Canet közben átvette a vezetést, a harmadik helyre pedig Jake Dixon lépett előre.

A harmadik körben Manuel González jött fel a negyedik helyre, és rövid idő belül jelentősen leszakította magáról az ötödik Tony Arbolinót.

Az ötödik körben Sean Dylan Kelly bukott, Aldeguer pedig elkezdte a felzárkózást az élmezőnyre, először a hatodik helyre lépett előre, és nem sokkal később már ötödikként motorozott.

 

A hetedik körben Aldeguer egy merész előzéssel Gonzálezt is maga mögé utasította, és a negyedik helyre zárkózott vissza. A nyolcadik kör elején Dixon előzte meg Robertset, aki mellett ezután Aldeguer is elment. Az amerikai végül a hetedik pozícióba esett vissza, Arbolino pedig hibázott, és csak tizenegyedikként folyatta a versenyt.

A kilencedik körben Aldeguer az élre állt, és egy kisebb előnyt is ki tudott építeni az őt üldöző trióval szemben, amelyet Canet, Dixon és González alkotott, akik szintén majdnem egy másodperccel eltávolodtak a mögöttük haladóktól.

A tizedik körben González lépett fel a harmadik helyre, Aldeguer előnye pedig közel egy másodpercre nőtt Canet előtt. A Beta Tools SpeedUp versenyzője ráadásul új futam közben futott körrekordot állított be. A tizenharmadik körben Nozane Kohta került a földre, Aldeguer pedig új legjobb időt motorozott.

Öt körrel a vége előtt González megelőzte Canetet a célegyenes végén, és átvette tőle a második helyet, egy körrel később pedig Aldeguer idejét megverve új rekordot motorozott. Azonban három körrel a vége előtt már Ogura Aj neve mellett szerepelt a legjobb időt jelző piros jelzés.

Két körrel a vége előtt Ogura megelőzte Dixont a 6-os kanyarban, de a brit a sarkában tudott maradni, és az utolsó kör kezdetén visszaelőzte japán vetélytársát. A két pilóta többször is helyet cserélt, de egy nagyon szoros befutót követően a Team Asia versenyzője örülhetett a negyedik helynek.

Aldeguer magabiztos motorozással sorozatban a harmadik, a szezonban a negyedik győzelmét aratta. Canet és González is csatába kezdett az utolsó körben, több előzést követően ez a párharc is csak a célvonalnál dőlt el. Végül a második helyet a Correos Prepago Yamaha VR46 pilótája szerezte meg, aki először állhatott dobogóra Moto2-es pályafutása során.

 

 

A KTM Ajo az egyéni mellé megszerezte a csapat világbajnoki címet is. A futamon 20 ponttal szerezhettek kevesebbet a Marc VDS-nél, hogy újra az övék legyen ez az elismerés. Végül Acosta a belga istálló mindkét versenyzőjét megverte, és ezzel könnyedén teljesítette ezt a feltételt.

A Moto2 katari futamának végeredménye

Masià futamgyőzelemmel szerezte meg a Moto3-as világbajnoki címet

0

Jaume Masià a tizedik helyről rajtolva megnyerte a kaotikus versenyt hozó Moto3-as Katari Nagydíjat, miközben Szaszaki Ajumu csak a hatodik helyen tudta befejezni a futamot. Ezzel az eredménnyel a spanyol pilóta lett a 2023-as szezon világbajnoka a legkisebb géposztályban.

A Moto3-as versennyel indult a Katari Nagydíj vasárnapi programja. A szoros végeredményt hozó szombati időmérőn Daniel Holgado szerezte meg a pole pozíciót 2:04.732 másodperces körrel. A második helyre Diogo Moreira jött be, aki alig 3 ezreddel maradt el a spanyoltól, az első sor utolsó rajtkockájából pedig Deniz Öncü várhatta a lámpák kialvását. A világbajnoki cím esélyesei közül Szaszaki Ajumu a negyedik, az éllovas Jaume Masià viszont csak a tizedik legjobb időt motorozta.

Masià 13 pontos előnnyel rendelkezett Szaszakival szemben a verseny előtt, amelynek azzal a tudattal vághatott neki, hogy a leintéskor bebiztosíthatja a bajnoki címet. Ehhez arra volt szüksége, hogy amennyiben megszerzi az első helyet, akkor vetélytársa legfeljebb negyedik; ha a másodikat, akkor legfeljebb nyolcadik; ha a harmadikat, akkor legfeljebb tizenkettedik; és ha negyediket, akkor legfeljebb tizenötödik legyen.

Öncü látványosan bemozdult a rajtnál, és így ő fordult el elsőként az 1-es kanyarban, de ezért később dupla hosszú körös büntetést szabtak ki rá. Masià a hetedik helyre jött fel, miközben az első négy helyen folyamatosan váltogatták egymást a versenyzők az első kör során.

A török a második körben töltötte le a büntetésének első felét, ezzel Szaszaki az élre tudott állni. Masià folytatta a felzárkózást, és egészen a negyedik helyig ugrott előre. Egy nagy átrendeződés után a spanyol nagyon agresszívan bevetődött a japán mellé, akit kisodort a pálya szélére, és ezért az ötödik, illetve az nyolcadik helyig estek vissza vissza. A vezető személye folyamatosan közben változott, Holgado, Iván Ortolá, és Moreira váltogatta egymást az első helyen.

A negyedi kör elején Filippo Farioli került a földre, Szaszaki a kör végére felzárkózott Masià mögé. A hatodik kör kezdetén Ortolá vette át a vezetést, Masià pedig a második helyre lépett előre, nem sokkal később Szaszaki is megelőzte Holgadót, és máris újra bajnoki riválisa mögött motorozott.

Tíz körrel a vége előtt Masià újra kivezette Szaszakit a pálya szélére, ugyanabban a kanyarban, ahol korábban is, de nem sokkal később újra a második, illetve a negyedik helyen motoroztak. A spanyol versenyző később egy figyelmeztetést kapott a megmozdulásáért.

Moreira bukott a 15-ös kanyarban, ebben Ortolá volt a segítségére, aki ezért dupla hosszú körös büntetéssel jutalmaztak. Közben Holgado állt az élre, és egy kisebb előny tudott kiépíteni Szaszaki, és Alonso előtt, Masià a negyedik helyre csúszott vissza. A japán a kilencedik kör közepén átvette a vezetést, de a célegyenesben Holgado és Masià is újra elment mellette.

Három körrel a vége előtt Szaszaki az ötödik helyre esett vissza, majd Fernández, Másia csapattársa agresszívan megelőzte a japánt, aki ezzel a tizedik helyre esett vissza, miközben a Leopard Racing bajnokesélyes versenyzője vezette a futamot.

Az utolsó kör utolsó szektorában a folyamatos zárkózó Szaszaki majdnem bukott, Másia pedig megtartotta a vezető helyét, és így futamgyőzelemmel lett a 2023-as szezon Moto3-bajnoka.

A Moto3 katari futamának végeredménye

Pofozkodás, feltartás és sérülés után íme a MotoGP katari futamának rajtrácsa

0

Aleix Espargaró hat-, Iker Lecuona háromhelyes rajtbüntetést kapott a Katari Nagydíj főfutamára. Előbbi indulása azonban továbbra is kérdéses, az pedig teljesen biztos, hogy Miguel Oliveira kihagyja a versenyt.

Több okból sem abban a sorrendben fog elindulni a MotoGP mezőnye a Katari Nagydíj főfutamán, ahogyan az időmérőn végeztek. A sportfelügyelők ugyanis két büntetést is kiosztottak a szombati napon, ráadásul az is biztossá vált, hogy legfeljebb 21 versenytő vesz részt a viadalon. Ez a szám azonban még csökkenhet.

Iker Lecuonát három hellyel sorolták hátra, miután az időmérő első szakaszában látványosan feltartotta Enea Bastianinit. Az Álex Rinst helyettesítő motoros azonban legrosszabb esetben is ugyanonnan indul, mint ahol az időmérőn végzett, a huszonegyedik helyről. Egyébként is csak egy pozíciót tudott volna visszaesni, hiszen csupán csapattársát, Nakagami Takaakit verte meg, de egy sérülés miatt előrébb került.

Súlyos büntetést ért a pofozkodás a MotoGP edzésén (videó)

Ez a sérülés pedig Miguel Oliveirával történt a sprintfutam 1. körében. A portugál versenyző nekiment Aleix Espargarónak, aminek következtében mindketten elestek, Enea Bastianini pedig nem tudta kikerülni a gyári Apriliát. Hármuk közül a portugál pilóta járt a legrosszabbul, akinek eltört a jobb oldali lapockája, így kihagyja a versenyt. Ez azt jelenti, hogy a tizenhetedik helyét jelen állás szerint Franco Morbidelli örökli meg, rajta kívül Pol Espargaró, Joan Mir és a már említett LCR-versenyzők jönnek előrébb.

Ketten is megsérültek a katari sprinten történt balesetben, egyikük biztosan kihagyja a futamot

Az idősebbik Espargaró szintén büntetést kapott Morbidelli megütése után így a tizedik helyett a tizenhatodik helyről, éppen Morbidelli mellől rajtol. A szankcióból Brad Binder, Augusto Fernández, Marco Bezzecchi, Fabio Quartararo, Bastianini és Jack Miller profitáltak. Igaz, az sem biztos, hogy a spanyol pilóta el tud indulni a futamon, mivel kisebb törést szenvedett a szárkapocscsontjában, ez a bemelegítés után fog eldőlni. Amennyiben nem képes rajthoz állni, a büntetést is megússza, hiszen a szövegezés szerint nem a következő futamára, hanem konkrétan a Katari Nagydíjra vonatkozik. A sportfelügyelők viszont most Marc Márquez portimãói esetével ellentétben nem hibáztak, mivel a versenyzők a szabályok szerint csak a baleset okozásáért kapott szankciókat vihetik tovább.

A MotoGP katari sprintfutamának rajtrácsa

# Pilóta Gyártó
1. Luca Marini Ducati
2. Fabio Di Giannantonio Ducati
3. Álex Márquez Ducati
4. Francesco Bagnaia Ducati
5. Jorge Martín Ducati
6. Johann Zarco Ducati
7. Marc Márquez Honda
8. Maverick Viñales Aprilia
9. Raúl Fernández Aprilia
10. Brad Binder KTM
11. Augusto Fernández KTM
12. Marco Bezzecchi Ducati
13. Fabio Quartararo Yamaha
14. Enea Bastianini Ducati
15. Jack Miller KTM
16. Aleix Espargaró* Aprilia
17. Franco Morbidelli Yamaha
18. Pol Espargaró KTM
19. Joan Mir Honda
20. Nakagami Takaaki Honda
21. Iker Lecuona** Honda

*6 rajthelyes büntetés agresszív viselkedésért
**3 rajthelyes büntetés feltartásért

Quartararo aligha örült korábban ennyire egy nyolcadik hely után, a dobogót vette célba

0

Fabio Quartararo boldogan nyilatkozott a Katari Nagydíj sprintfutama után, de nem az eredmény okozott neki ekkora örömet. A Yamaha pilótája úgy érzi, fontos felismerésre jutottak a motorral kapcsolatban.

Fabio Quartararo számára jól indult, de rosszul folytatódott a Katari Nagydíj szombati napja. A francia pilóta ugyanis a leggyorsabbnak bizonyult a második szabadedzésen, utána viszont nem tudott továbbjutni a Q2-be az időmérőn. Ennek következtében csak a tizennegyedik pozícióból kezdhette meg a sprintversenyt.

Az viszont kifejezetten jól alakult az ő szempontjából, bár kétségtelen, hogy az 1. körben bekövetkezett baleset sokat segített neki, miután a rajtja a kerék kipörgése miatt nagyon rosszul sikerült. A következő körökben pedig egészen a nyolcadik helyig zárkózott fel, ám őt ezúttal elsősorban nem a végeredmény foglalkoztatta.

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

„Izgalmas verseny volt – nyilatkozta Quartararo a leintés után, majd hozzátette, kifejezetten élvezte a 11 körből álló versengést. – Nagyon jól szórakoztam, mert remekül tudtam előzni. Nem a helyezés, hanem inkább a megszerzett tudás miatt vagyok ennyire boldog. Ez egy nagyon fontos nap volt a Yamaha számára.”

Quartararo sokszor panaszkodott a végsebességre a szezon során, és vélekedése szerint emiatt elsősorban a motorblokk a felelős. A katari hétvége pénteki napján kijelentette, hogy bizonyos fokozatokban nincs elég tempója, ráadásul a többiek a motor erejének köszönhetően jobban ki tudják használni a tapadást, mint ők. A sprinten viszont fontos felismerésre jutott.

Csúnyán kibabráltak Quartararóval mások hibái, de nem ő volt az egyetlen áldozat

„Végső soron csak arról van szó, hogy kitaláljuk, mennyi erőre van szükségünk ahhoz, hogy kihozzuk a maximális teljesítményt a gumikból – magyarázta. – Nem a nyomatékról van szó, ebben jók vagyunk az M1-essel. Meg kell találnunk, hogy mekkora maximális teljesítmény kell ahhoz, hogy tökéletes tartományba hozzuk az abroncsot.”

Quartararo, illetve a Yamaha igencsak ingadozó teljesítményt nyújt mostanában. Az előző öt főversenyből háromszor végzett az első ötben, abból kétszer a dobogóra is felállhatott, míg két alkalommal két számjegyű helyezést ért el. A 24 éves motoros ennek kapcsán kijelentette, bizonyos helyszíneken nem találták meg a megfelelő beállítást, de most összejött nekik.

„Néhány pályán ez nem megy olyan jól, ott hiányzik egy kis erő – fogalmazott. – Néha több erőre van szükségem harmadik fokozatban, ami a Ducati srácainak gyakran megvan. A katari pályán, az edzéssel ellentétben most megtaláltuk az ideális állapotot a sprintre és remélhetőleg a futamra is. Ezért sikerült ennyire jól a sprint, ezért tudtam kigyorsítani a kanyarokból az egyenesekre. Nyilvánvalóan megtaláltuk az optimális beállítást.”

Quartararo még egyszer kiemelte, hogy akkor tudnak gyorsak lenni, amikor „a rendelkezésre álló erő pontosan a gumik határát jelenti”. Nyolcadik helyének köszönhetően 2 ponttal ellépett Jack Millertől a tabella kilencedik pozíciójában, és bízik benne, hogy a főversenyen még jobb eredményre lesz képes. A SPEEDWEEK.com beszámolója szerint a 2021-es MotoGP-világbajnok odáig ment, hogy szerinte reális esélye van a dobogóra. „Ez volt életem egyik legjobb versenyélménye szombaton – hangsúlyozta. – Erre építünk majd vasárnap.”

Marc Márquez úgy véli, Binder manővere tönkretette a sprintfutamát Katarban

0

Marc Márquez összességében elégedett volt a Katari Nagydíj szombati napján mutatott teljesítményével, de kiemelte, hogy a Honda végsebességhiánya miatt nagyon nehéz dolga volt. A spanyol versenyző kijelentette, Brad Binder kemény manővere tönkretette a sprintfutamát.

Marc Márquez a hetedik helyet szerezte meg a Katari Nagydíj időmérőjén, ami kifejezetten jó eredménynek számított, hiszen kizárólag a Ducati motorjai végeztek előtte. A nyolcszoros világbajnok aztán jól is kezdte a sprintversenyt, és még Francesco Bagnaiát is támadta, de végül nem jött össze a pontszerzés, hiszen a tizenegyedik helyen zárt.

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

A 30 éves pilóta ezzel együtt ismét kiemelkedett márkatársai közül, hiszen ő volt a Honda egyetlen motorosa, aki a mezőnyben tudott menni. Márkatársai csak az 1. körben bukó, aztán a futamot folytató Enea Bastianinit tudták megelőzni a célba érők közül, a többiektől pedig jelentősen lemaradtak: a tizenhetedik pozícióban záró Iker Lecuona hátránya 6,540 másodperc volt a közvetlenül előtte végző Pol Espargaró mögött.

Jó nap volt, mert az időmérőn gyorsabbak voltunk a vártnál – nyilatkozta Márquez. – A sprinten is jól mentünk az elején, de egyértelműen küszködünk, amikor védekeznünk kell az ellenfeleinkkel szemben, mivel nem elég jó a végsebességünk. Tényleg kevés esélyem volt az ellenállásra. Aztán [Brad] Binder megalkuvás nélküli módon megelőzött, és emiatt sok pozíciót vesztettem. Később egy másik versenyzővel is volt egy incidensem, de ettől eltekintve jó futam volt. A verseny első felében sokáig [Johann] Zarco mögött voltam, de kicsit gyorsabban is tudtam volna motorozni nála. Aztán erőltetni akartam, mert tudtam, hogy jobb köridőre lennék képes nála. A legtöbb pilóta most csúcsformában van, mert az elmúlt hetekben sokat ültünk a motoron. Fittnek érezzük magunkat.”

Ketten is megsérültek a katari sprinten történt balesetben, egyikük biztosan kihagyja a futamot

Márquez egy ponton a negyedik helyen haladt, és bár utána Jorge Martín és Fabio Di Giannantonio is visszaelőzte, a hatodik pozíció még mindig hízelgő volt a számára. A 2. körben azonban, ahogyan arra ő is utalt, Binder nagyon keményen utasította maga mögé, és ki is terelte ellenfelét a pályáról. A 30 éves versenyző azonban nem haragszik a gyári KTM pilótájára, már csak azért sem, mert később ő maga is belefutott egy hasonló helyzetbe.

„Keménynek tűnt, és egyértelműen súrolta a határt, de versenybaleset volt – utalt a Binderrel szembeni csatájára Márquez. – Azt pedig különösképpen nem szabad elfelejteni, hogy Katarban vagyunk, és itt csak egy szűk tiszta ideális ív van. Ha az ember elhagyja a tiszta ívet, nem tud annyira későn fékezni, és nekimegy más versenyzőknek. Igen, ott volt az az incidens Braddel, és tönkretette a sprintversenyemet. Azonban nem neheztelek rá, mert amikor a végén az egyes kanyarban hibáztam, és szélesre mentem, ami lehetővé tette Fabio Quartararo számára, hogy elkapjon, Raúl Fernándezt [próbáltam] előzni, és ugyanazt a hibát követtem el, mint Binder. Az első kerekem megcsúszott, így nekimentem Raúlnak. A Losail Circuiten nagyon nehéz előzni, ha az embernek nincs meg a végsebessége.”

A végsebesség, illetve annak hiánya szinte az egész idényben gondot okozott a japán gyártóknak. Ami a Hondát illeti, Márquez a februárban rendezett sepangi teszt után arra gyanakodott, hogy az RC213V elegendő erővel rendelkezik, csak a kigyorsítási tapadás hiánya miatt ezt nem tudták megmutatni. Most viszont kiemelte, hogy akkor eltérőek voltak a körülmények a mostani helyzethez képest.

Amikor ezt a kijelentést tettem Sepangban, nagyon kicsi szárnyakat használtunk – magyarázta. – Most nagyobb méretű szárnyelemekkel megyünk, ami azt jelenti, hogy a végsebességünk kisebb. Természetesen nagyobb motorteljesítményre van szükség, ha az aerodinamikát jobban használjuk. Versenyzőként mindent megteszek a pályán, hogy a legjobbat nyújtsam, még akkor is, ha egy hét múlva más gyártóhoz megyek. Folyamatosan próbálom a leghasznosabb észrevételeket adni a Hondának. Tanácsot adok nekik, és javaslatokat teszek, hogy a jövőben milyen irányba kellene menniük. Most nagyon világosan megmondtam nekik, hogy »végsebesség nélkül egyetlen sorozatban sem lehet harcolni a bajnoki címért«. Most minden egyenesben veszítettem egy pozíciót, és ez rendkívüli módon megnehezíti a futamokat. Rengeteg munka vár rájuk, és ezt ők is tudják. Hiszem, hogy ezt a munkát el tudják végezni a jövőben.”