back to top
2025. július 09. 20:09
Kezdőlap Blog Oldal 377

Morbidelli kifakadt a pofon után, a „tiszteletlen” Aleix Espargarót és a döntéshozókat is kiosztotta

0

Franco Morbidelli elárulta, mi vezetett odáig, hogy Aleix Espargaró megütötte őt a Katari Nagydíj második szabadedzésén, és a spanyol versenyzőbe, valamint a sportfelügyelőkbe is beleszállt. A gyári Aprilia pilótája azóta elismerte hibáját.

Versenypályán ritkán látható jelenetet hozott a MotoGP második szabadedzése, pláne ha a legmagasabb szintről beszélünk. Aleix Espargaró összetűzésbe keveredett Franco Morbidellivel, és a gyári Aprilia versenyzője egy fejre mért ütéssel zárta le a konfliktust. Az olasz motoros érthető módon kifakadt ellenfele viselkedését látva.

A közvetítésben annyi látszott, hogy Morbidelli megelőzte Espargarót, aki azonban ezt nem hagyta annyiban, és a következő kanyarban bement mellé. Mindezt azonban úgy tette meg, hogy nekiment vetélytársának, és örülhettek, hogy mindketten motoron maradtak. Igaz, ebben sem volt sok köszönet, hiszen miközben a Yamaha pilótája próbálta nyugtatni kollégáját, elcsattant a pofon.

Álex Márquez bukott a kettes kanyarban, és sárga zászló volt – idézte fel az előzményeket Morbidelli. – [Jorge] Martín ezért lelassított előttem. [Én is] lelassítottam, de amire a négyes kanyarhoz értünk, Aleix megelőzött. Aztán visszaelőztem, mert vissza akartam szerezni az eredeti pozíciómat. Utána a hatos kanyarban őrült módjára bement mellém, majdnem nekem jött, és kis híján bukást okozott nekem. Próbáltam neki jelezni, hogy nyugodjon meg, mert feldühödött, és elkezdett csúnyán mutogatni, ahogyan mindig is szokta. Amikor jeleztem neki, hogy nyugodjon meg és higgadjon le, azt tette, amit mindannyian láttak. Ez hatalmas tiszteletlenség volt velem szemben.”

Tekintve, hogy csupán szabadedzésről van szó, Espargaró részéről már a gesztikuláció is túlzásnak tűnik, arról nem is beszélve, ami utána következett. Morbidelli szerint azonban ez a viselkedés mindig is jellemző volt az állandó mezőny korelnökére, és nagyon kiosztotta a spanyol pilótát. A pályafutása során sokszor láttuk már, hogy túlreagálja a dolgokat – jelentette ki. – Sokkal több olyan epizód van [a karrierjében], amiért szégyenkeznie kell, mint olyan, amire büszke lehet. Kíváncsi vagyok, mit fog mondani a gyerekeinek.”

Morbidelli egyébként egy Instagram-történetben is üzent egy bohóc és egy hányós emojival, emellett jelezte, hogy nem fogja elfelejteni az esetet. A sportfelügyelők természetesen vizsgálták az esetet, és végül hathelyes rajtbüntetés mellett 10 ezer euró befizetésére kötelezték Espargarót. Ami a sportszakmai szankciót illeti, az csak a főfutamra vonatkozik, vagyis a sprintet az időmérőn elért eredményének megfelelően a tizedik pozícióból kezdhette meg. Morbidellinek ez sem tetszett, azon pedig teljesen kifakadt, hogy a büntetés miatt vele egy sorba fog kerülni.

Súlyos büntetést ért a pofozkodás a MotoGP edzésén (videó)

„Nehéz elviselni, de én elviselem, a sportfelügyelők pedig mindent kielemeztek, és megtették azokat a lépéseket, amelyeket helyesnek tartottak – fogalmazott a tizennyolcadik helyre kvalifikáló versenyző. – Szerintem nem csináltak semmit, mert igazából mellém tették őt a vasárnapi futamra. A mostani viadalon pedig úgy versenyzett, mintha mi sem történt volna. Szóval szerintem nem tettek semmit. Amit művelt, az nagy fokú tiszteletlenség volt egy másik pilótával szemben, más sportágakban ezt nagyon másképpen kezelték volna. Szóval rendben van, megyek tovább.”

Felmerült, hogy Morbidelli szerint mi lett volna a helyénvaló ítélet, de erre nem válaszolt. „Nem akarok arról beszélni, hogy mi a megfelelő büntetés, de az, hogy a vasárnapi versenyre mellém rakják, vicc – szögezte le. – Emellett ez tiszteletlenség is, mert pontosan hat helyet adtak neki, és ő lesz mellettem. Azt akarom, hogy mindig [legalább] száz méterre legyen tőlem, ehelyett mellettem lesz.”

Espargaró benne volt a sprintfutam elején bekövetkezett bukásban, és mivel apró törést szenvedett a szárkapocscsontjában, kérdéses, hogy egyáltalán indulhat-e a főversenyen. A történtek miatt a sajtóbeszélgetésen sem jelent meg, így a média munkatársainak nem tudta elmondani a saját nézőpontját, de Simon Patterson, az elismert szakíró megjegyezte, hogy az Aprilia munkatársaitól úgy tudja, hogy a 34 éves pilóta nem Morbidelli fejét, hanem a vállát akarta megütni. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes saját Instagram-oldalán közzétett videóban szólalt meg a délutáni esettel kapcsolatban.

Ketten is megsérültek a katari sprinten történt balesetben, egyikük biztosan kihagyja a futamot

Ezt a napot el kell felejteni, mindenekelőtt a Morbidellivel történt incidens [miatt] – kezdte. – Nagyon rosszul reagáltam. A pálya közepén gurult, kétszer majdnem eltalált, az ideális íven volt, nem engedett újra bemenni, én pedig elvesztettem a fejem, és teljesen aránytalanul reagáltam. Ezért büntetést kaptam. Az én nézőpontomból [ez] túl kemény, de elfogadom, mert nyilvánvalóan nem festett jól a kép.”

Kinyílt Pandóra szelencéje? – Bagnaia belengette, hogy visszavág Martín keménységéért

0

Francesco Bagnaia kijelentette, Jorge Martín „érdekes helyzetet” teremtett agresszív manővereivel. A gyári Ducati versenyzője dühös az eredmény miatt, mivel a hétvége korábbi szakaszában sokkal jobban érezte magát a motoron.

Francesco Bagnaia csupán az ötödik helyen végzett a Katari Nagydíj sprintfutamán, és mivel Jorge Martín megnyerte a versenyt, a címvédő előnye 7 pontra csökkent üldözőjével szemben. Egyúttal az is biztossá vált, hogy a jövő heti valenciai forduló során lesz a bajnokavatás, és a loszaili főfutamon az is eldőlhet, hogy vasárnap.

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

A két végső győzelemre esélyes pilóta többször is összecsapott egymással, és mindkétszer Martín jött ki belőle győztesen. A Pramac motorosa a rajtnál, majd nem sokkal később még egyszer bevetődött Bagnaia mellé, és mindkét alkalommal összeértek. A 26 éves pilóta elhintette, hogy készen áll a visszavágásra. Szerintem nagyszerű, hogy ő volt az, aki megtette – utalt a kemény manőverekre. – Így olyan helyzetet teremt, amely érdekes lehet vasárnapra.”

Bagnaia a negyedik helyről rajtolva ugyanott fordult, de már Martín mögött, viszont Fabio Di Giannantonio előtt. A spanyol pilóta aztán hibázott, majd jött a már említett megmozdulás, a Gresini versenyzője is kihasznált. Honfitársa ekkor még vissza tudott vágni, de néhány másodperccel később végleg elment a meglepően lassú gyári Ducati mellett.

Őszintén szólva egész hétvégén másképp éreztem magam – értékelt Bagnaia. – Úgy éreztem, hogy lehet gondolkodni a győzelmi esélyeinken. Aztán a futamon más volt az érzet, miután elindultam. Sokat küszködtem azzal, hogy hajtsak, hogy normális tempóm legyen. Ezt már délelőtt [valójában délután – a szerk.] megmutattam, kiegyensúlyozottsággal együtt. Szóval elég dühös vagyok a történtek miatt, mert kár érte, hogy így veszítettem hét pontot.”

Bagnaia aztán utolérte Álex Márquezt, de amikor már úgy tűnt, hogy megtámadhatja, ismét lemaradt márkatársától. A hajrában Maverick Viñales került veszélyesen közel hozzá, de a gyári Aprilia motorosa nem tudott érdemi támadást intézni ellene. A bajnokság éllovasa bízik benne, hogy a fontosabbik viadalon jobb teljesítményre lesz képes.

„Várom a vasárnapi versenyt, mert úgy gondolom, normál helyzetben gyorsabb tudok lenni – jelentette ki. – A hátsó tapadást nagyon alacsonynak éreztem, nehezen tudtam ugyanúgy kijönni [a kanyarokból], mint az előttem lévő srácok. Amint gázt adtam, sokat csúszkáltam, és [a kerekeim] kipörögtek. Más volt a hétvége többi részéhez képest.”

Ketten is megsérültek a katari sprinten történt balesetben, egyikük biztosan kihagyja a futamot

0

Miguel Oliveira és Aleix Espargaró is megsérült a Katari Nagydíj sprintfutamának elején bekövetkezett balesetben. Előbbit kórházba szállították, és biztosan kihagyja a főversenyt, míg utóbbinál kérdéses a részvétel.

Három versenyző is bukott a Katari Nagydíj sprintfutamának 1. körében. Először Miguel Oliveira ütközött neki Aleix Espargaró motorjának, aminek következtében mindketten a földre kerültek, ahogyan Enea Bastianini is, aki nem tudta kikerülni a gyári Apriliát. Az incidensbe közvetve Franco Morbidelli is belekeveredett, akinek le kellett lassítania ahhoz, hogy ki tudja kerülni a romokat.

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

Az olasz pilóta visszaült a motorjára, és befejezte a versenyt, míg Espargaró a bokszba hajtott. Oliveira viszont nem tudta folytatni a futamot, és mint kiderült, nem véletlenül. Hármuk közül ugyanis ő járt a legrosszabbul, hiszen a baleset következtében eltört a jobb oldali lapockacsontja. A portugál pilótát kórházba kellett szállítani kivizsgálásra.

Az biztos, hogy a sérülése miatt a mostani főversenyen nem lehet ott, és az is nagyon valószínű, hogy a valenciai szezonzárót is kénytelen lesz kihagyni. Amennyiben így lesz beteljesedik egy szomorú statisztika: ez esetben a szezon egyetlen szombati vagy vasárnapi futamáról sem lesz elmondható, hogy az állandó mezőny mind a huszonkét tagja rajthoz tudott állni, függetlenül attól, hogy Álex Rins visszatér-e a jövő heti fordulóra.

Oliveira idénye kifejezetten balszerencsésen alakult a sérülések szempontjából. A Portugál Nagydíjon Marc Márquez addigra már irányíthatatlan motorja csapódott bele, ezért ki kellett hagynia egy hétvégét. A negyedik helyszínen, Jerezben pedig Fabio Quartararóval ütközött, aminek következtében ismét kényszerpihenőre kellett vonulnia.

Bár az RNF Aprilia motorosa járt a legrosszabbul, nem ő volt az egyetlen, aki megsérült a balesetben. Espargaró apró törést szenvedett a szárkapocscsontjában, ezért ő is meglátogatta az orvosi központot. Az Aprilia közleménye szerint a spanyol versenyzőnek kérdéses a szereplése, és a bemelegítés előtt fog eldőlni, hogy ott lehet-e a rajtrácson. Amennyiben igen, úgy a tizedik helyett a tizenhatodik helyről fog indulni a Morbidellinek kiosztott pofonért kapott büntetés miatt.

Súlyos büntetést ért a pofozkodás a MotoGP edzésén (videó)

A két sérült pilóta nem tudott nyilatkozni, így jelenleg egyedül Bastianini véleményét ismerhette meg a világ a balesetről. A gyári Ducati motorosa szerint Oliveira okozta a bajt. Miguel keményen fékezett, az előttünk lévő versenyzők pedig nem – jelentette ki. – Miguel valamennyire a külső íven ment, és eltalálta Aleixet, ahogyan én is. Lehetetlen volt nem elesni.”

A korábbi küszködés ellenére Martín számított rá, hogy gyors lesz, Marininek bejött a jóslata

0

Jorge Martín számított rá, hogy erős lesz a Katari Nagydíj sprintfutamán, és a gumimenedzseléssel együtt is gyors tudott lenni. Fabio Di Giannantonio keményen próbálkozott a spanyol versenyző ellen, míg Luca Marininek bejött a jóslata.

Jorge Martín győzelmével zárult a Katari Nagydíj sprintfutama, a Pramac motorosa Fabio Di Giannantoniót és Luca Marinit megelőzve nyert. Mivel Francesco Bagnaia csupán ötödikként zárt, a különbség 7 pontra csökkent közöttük, egyúttal eldőlt, hogy Valenciában lesz a bajnokavatás. Ez pedig történelmi dolog, hiszen a MotoGP-korszakban eddig soha nem fordult elő, hogy kétszer egymás után a szezonzáró hétvégén dőljön el a végső győzelem kérdése.

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

A közvélemény nagy része a hétvége korábbi része alapján nem várt jó teljesítményt Martíntól. A 25 éves versenyző szinte végig küszködött, és többször is hevesen gesztikulálva mutatta mérnökeinek, hogy valami nem tetszik neki. Ráadásul a rajtpróbái sem sikerültek jól, a sprintre viszont minden összeállt. Bár az 1. körben visszaesett a hatodik helyre, utána mindenkit maga mögé utasított, többször is agresszívan motorozva.

Azt gondoltam, hogy erős leszek, és megvan a potenciál, hogy nyerjünk – nyilatkozta Martín a leintés utáni interjúk során. – Egész hétvégén próbálkoztam a rajttal, és végre jól ment. Utána szélesre mentem, majd visszaestem Marc és Pecco mögé. Ezt követően át kellett mennem rajtuk, ami nem volt könnyű, csodálatos pilótákról van szó. Ugyanakkor láttam, hogy még a hátsó gumit menedzselve is mindenkit el tudok kapni, és meg tudom előzni őket. Amikor elkezdtem tempót menni, rendkívül erős voltam. A végén »Diggia« közeledett, de maradt két tizedem, hogy a végét megnyomjam, ami nagyon fontos volt. Csökkentettük a ponthátrányt, ami mindig jó, holnap pedig jön a nagy nap, és remélhetőleg még többet tudunk hozni.”

Di Giannantonio a második pozícióból kezdhette meg a sprintversenyt, ám a rajtja neki sikerült a legrosszabbul az élmezőnyből, és egészen a hatodik helyig zuhant. Utána megelőzte Marc Márquezt, majd kihasználta Martín manőverét Bagnaiával szemben, végül pedig a visszalassuló Álex Márquezt és Marinit is maga mögé utasította. A győzelem viszont nem jött össze neki, hiába akarta.

Próbálkoztam, tényleg keményen próbálkoztam, de nehéz volt, mert Jorge remek munkát végzett azokon a szakaszokon, ahol [igazán] vezetni kell a motort, a második és a harmadik szektorban – kezdte. – Próbáltam óvni az első gumit, mert már magas hőmérsékleten volt. Hihetetlen volt a futam, keményen hajtottam, hogy elkapjam. Lett egy sprintdobogónk, próbáljuk meg holnap is elérni [a pódiumot].”

A két lágyon motorozó honfitársához hasonlóan Marini is eltért az élmezőny nagy részétől a gumiválasztást illetően, hiszen előre lágyat, hátra keményet tett fel. Ez utóbbi viszont az előzetes tapasztalatok ellenére nem bizonyult jó döntésnek, az viszont nem érte meglepetésként, hogy a legjobbakkal nem tudta felvenni a versenyt.

Az időmérő után megmondtam, hogy néhány tized hiányzik a versenytempót illetően – utalt a kvalifikációt követő értékelésére. – Ez történt a futamon. Az elején nagyon próbáltam húzni, igyekeztem kiépíteni egy előnyt, harcolni a többi versenyzővel, és nem elengedni őket. Azonban gyorsabbak voltak nálam. [Miután megelőztek] próbáltam menedzselni [a tempót], hogy meglegyen ez a dobogó, ami egy fantasztikus eredmény. A holnapi futamra találnunk kell valamit, mert ma a hátsó gumi [rossz] tapadása miatt nagyon szenvedtem. Erre nem számítottam, mert a szabadedzéseken a kemény hátsó körről körre javult, de most a negyedik körtől a végéig katasztrófa volt. Szóval meg kell értenünk, hogy ez miért történt. Jorge mindig jól tud vezetni, amikor nincs tapadása az aszfaltnak. Jó beállításokkal rendelkezik az ilyen körülményekre. Gratulálok neki, hiszen nagyszerű hétvégéje van.”

Martín agresszív versenyzéssel, Bagnaiával többször is összeérve nyerte a katari sprintet

0

Jorge Martín több agresszív manőver után megnyerte a Katari Nagydíj sprintfutamát Fabio Di Giannantonio és Luca Marini előtt. Francesco Bagnaia csupán az ötödik helyen ért célba, így előnye 7 pontra csökkent a Pramac pilótájával szemben.

Luca Marini kezdhette meg a pole pozícióból a Katari Nagydíj 11 körös sprintfutamát a MotoGP-ben, miután hatalmas körrekorddal zárta az élen az időmérőt. A VR46 versenyzője mellől a Gresini pilótái, Fabio Di Giannantonio és Álex Márquez indulhattak. A világbajnoki esélyesek csak a második sorból várhatták a piros lámpák kialvását: Francesco Bagnaia negyedik, Jorge Martín ötödik lett a kvalifikáción, utóbbi viszont annak örülhetett, hogy a másik oldalán csapattársa, Johann Zarco volt.

Marini nyerte a brutális fölényben lévő Ducatik csatáját, a vb-esélyesek csak a második sorban

Az élmezőny tagjai más-más gumikiosztás mellett tették le a voksukat. Ahogyan azt az időmérő után elmondta, előre lágyat, hátulra keményet tett fel. Mellőle induló honfitársa a két lágy abroncsra voksolt, míg az első két sor többi tagja mind előre, mind hátra a kemény mellett döntött.

Marini jól jött el a rajtnál, Di Giannantonio ellenben visszaesett a hatodik helyre, Martín szintén jól kapta el az indulás pillanatát, de pattogott a motorja, ám így is megelőzte Bagnaiát az 1-es kanyarban, miközben kicsit összeértek. Marc Márqueznek szintén jól sikerült a rajt, és hamarosan Zarcót és Di Giannantoniót is maga mögé utasította. Sőt, miután Martín besokallt, Bagnaia és a nyolcszoros világbajnok is megelőzte.

A hátsó régióban Enea Bastianini, Aleix Espargaró és Miguel Oliveira is bukott. Bár előbbi kettő visszaült a motorra, a spanyol versenyző csak a bokszig jutott. Martín eközben visszaelőzte az idősebbik Márquezt, majd utána egy nagyon agresszív manőverrel Bagnaia mellé is bement, és kicsit ismét összeértek. Sőt, a címvédő Di Giannantonióval szemben is pozíciót vesztett, és bár elsőre visszament elé, a Gresini pilótája végül előzött. Hátrébb Brad Binder agresszívan támadta Marc Márquezt, aki így visszaesett a kilencedik helyre, miután lesodródott a pályáról.

Álex Márquez közel tudott maradni Marinihez, őket pedig Martín és Di Giannantonio követték, Bagnaia hátránya viszont valamivel nagyobb volt. Az 5. kör elején az első helyért volt csata: Márquez bevetődött a VR46 pilótája mellé, és meg is előzte őt, de az olasz motoros rögtön visszajött elé. Sőt, utána Martín ment be honfitársa mellé, és egy újabb agresszív manőverrel el is ment mellette. Sőt, az utolsó kanyarban Martín átvette a vezetést, miközben a Gresini versenyzői is helyet cseréltek.

A következő körben Di Giannantonio feljött a második pozícióba, miután maga mögé utasította Marinit, Bagnaia pedig utolérte a visszaeső Márquezt. A címvédő azonban később ismét leszakadt márkatársáról, a felzárkózó Maverick Viñales viszont utolérte őt. Ami az első helyért folytatott küzdelmet illeti, Martín nem tudta leszakítani Di Giannantoniót, Marini hátránya viszont már 1 másodperc felett volt.

Di Giannantonio nem tudott érdemi támadást intézni Martín ellen, aki így megnyerte a sprintfutamot. A harmadik helyen Marini, a negyediken Álex Márquez futott be, míg Bagnaia legalább az ötödik pozíciót megőrizte. Ezzel 14-ről 7-re csökkent a pontkülönbség, és az is eldőlt, hogy Valenciában lesz bajnokavatás. Bagnaia mögött Viñales, Binder, Fabio Quartararo és Augusto Fernández lett a pontszerzők sorrendje, Marc Márquez egy újabb hiba után csak tizenegyedik lett Zarco mögött.

A MotoGP katari sprintfutamának végeredménye

Súlyos büntetést ért a pofozkodás a MotoGP edzésén (videó)

0

A második katari szabadedzésen összekülönbözött Aleix Espargaró és Franco Morbidelli, és az affér lezárásaként a spanyol pilóta megütötte vetélytársát. A felügyelők ezért súlyos büntetést szabtak ki rá, 10 ezer euró befizetésére kötelezték, és emellett hat hellyel hátrébbről kell indulni a főfutamon az időmérőn elért pozíciójához képest. Iker Lecuona sem úszta meg következmények nélkül Enea Bastianini feltartását, a spanyolt három hellyel sorolták hátra a vasárnapi verseny rajtrácsán.

Még tíz perc sem telt el MotoGP katari versenyhétvégéjének szombati szabadedzéséből, amikor összeakadt Aleix Espargaró és Franco Morbidelli. Az élő közvetítésben csak annyit láthattak a nézők, hogy Espargaró egy féktávon belülről megtámasztotta az olasz versenyző motorját, és ezért elvesztette saját stabilitását. Ezután a spanyol pilóta dühösen magyarázni kezdett, majd az őt nyugtatni akaró Morbidelli sisakjára ütött.

A sportfelügyelők döntése szerint az Aprilia versenyzőjének tettlegességig fajuló agresszív viselkedése káros volt a MotoGP érdekeire nézve, és ezért hat rajthellyel hátrébb sorolták, illetve 10 ezer euró összegű bírságot is kiszabtak rá. A büntetést csak a főfutamon kell majd letölteni Granollers szülöttének, aki így a 16. pozícióból várhatja majd a vasárnapi viadal kezdetét.

A 2011-es szezonban Casey Stoner a Le Mans-i futamot megelőző bemelegítésen került hasonló helyzetbe. Az ausztrál pilóta Randy de Puniet figyelmetlensége miatt egy gyorskör közben kényszült arra, hogy erősen megfékezze a motorját. Stoner ezután odagurult de Puniet mellé, és megütötte a jobb karját, közvetlenül a válla alatt. A Honda versenyzője akkor nem kapott a verseny közben letöltendő, vagy azt befolyásoló büntetést, csak 5000 euró befizetésére kötelezték. Fontos adalék, hogy a meghallgatáson a francia pilóta ellene volt, hogy a kétszeres világbajnokot bármilyen retorzió is érje.

Az időmérő első szakaszában egy másik esemény borzolta fel a kedélyeket, Iker Lecuona akadályozta meg Enea Bastianini abban, hogy javítson az idején, aki végül ezért sem tudott továbbjutni a második etapba. A spanyol az ideális íven motorozott, és nem nézett vissza  időben a mögötte közeledőkre. Simon Patterson, MotoGP-szakíró szerint ez elmúlt években ez volt „a legkirívóbb példája az ideális íven való cirkálásnak”. A 23 éves pilótát végül három hellyel sorolták vissza a főfutam rajtrácsán az eset következtében. Ez számára valójában csak egy pozíciónyi veszteséget fog jelenteni, hiszen az időmérőn mindössze a 21. legjobb időt tudta motorozni.

Di Giannantonio a kezében érezte a pole-t, Marini szerint az óriási körrekordján is lehet javítani

0

Luca Marini még a Katari Nagydíj időmérőjén futott elképesztő pályacsúcsában is talált kivetnivalót, és úgy véli, a futamokra körönként két tizeddel kell javulnia. Fabio Di Giannantonio azt hitte, az övé a pole pozíció, míg Álex Márquez kiemelte, hogy mennyit sikerült javulnia a pénteki naphoz képest.

A Ducatik hatalmas fölényét hozta a Katari Nagydíj időmérője, hiszen a bolognai gyártó pilótái kisajátították az első két sort. A zászlót viszont ezúttal nem a bajnokesélyesek vitték, hiszen Francesco Bagnaia a negyedik, Jorge Martín az ötödik helyen zárt, Luca Marini, Fabio Di Giannantonio, valamint Álex Márquez pedig mindkettőjüket legyőzte.

Marini nyerte a brutális fölényben lévő Ducatik csatáját, a vb-esélyesek csak a második sorban

A pole pozíciót a VR46 versenyzője szerezte meg, miután több mint 1 másodperccel megjavította a címvédő két évvel ezelőtt felállított körrekordját. A 26 éves pilóta valószínűleg a Hondához távozik, amit az eddigi teljesítménye alapján sokan nem értenek, most viszont ütős választ adott kritikusainak idei második rajtelsőségével.

Tökéletes nem volt, mert szerintem mindig lehet min javítani – válaszolta a leintés utáni interjúk során arra a kérdésre, hogy hibátlan kört motorozott-e. – A harmadik szektorban talán volt valami [hiba], két kanyarban is szélesre mentem, főleg a hetesben. Mindenesetre fantasztikusan sikerült a kör, igazán élveztem a motorozást. Ami a futamokat illeti, úgy vélem, két tizedet kell találnunk, de előtte meglátjuk, hogy milyen lesz a gumiválasztás. Nálam a lágy nagyon jól működik elöl, de sokaknál keményet láttam. Meglátjuk, abban pedig biztos vagyok, hogy hátul a kemény még a sprintre is jó.”

Marinivel ellentétben Di Giannantonio távozása biztos, és az is valószínű, hogy nem lesz helye a MotoGP jövő évi mezőnyében. Lehetséges, hogy a Gresini pilótája az utolsó utáni szalmaszálat ragadta meg, de abba nagyon erősen kapaszkodik. Olyannyira, hogy sokáig ő vezetett a Q2-ben, és ő már azt gondolta, hogy senki nem veheti el tőle a pole-t.

Azt hittem, hogy a köröm elegendő a pole pozícióra, mert nagyon jól sikerült – kezdte. – Amikor megálltam, láttam a képernyőn, hogy rengeteg kamera vesz engem, szóval azt mondtam [magamban], hogy talán megcsináltuk. Luca viszont lenyűgöző volt, és kicsit jobban teljesített nálunk. Ugyanakkor rendkívül boldog vagyok a hétvége eddigi része miatt, és örülök a köridőmnek. Ez jó pillanat a számunkra. Továbbra is dolgoznunk, hinnünk és összpontosítanunk kell, délután [valójában este – a szerk.] és holnap pedig megpróbáljuk a maximumot nyújtani.”

Bár kikapott csapattársától, Márquez sem lehet elégedetlen. Bár a továbbjutásra már pénteken meglehetett volna az esélye, de a sárga zászló kibabrált vele, a Q1-et viszont sikerrel vette. Az időmérő második szakaszában aztán csak egyszer jött ki a pályára, de ez elég volt arra, hogy az első sorba kvalifikálja magát.

Egészen mostanáig nem volt könnyű ez a hétvége – jelentette ki. – Kétszer buktam, és nem éreztem igazán jól magam a motoron. Délelőtt azonban tettünk néhány lépést előre, [de] sajnos a második szabadedzésen megint elestem. Összességében viszont elég jól érzem magam. Az egyes kanyarban veszítettük el a pole-t, és a kettes bejáratánál is elkövettem egy apró hibát. Az első sorra azonban nem számítottam, úgyhogy nagyon boldog vagyok. A tempót illetően pedig majd meglátjuk, hol leszünk a végén, az első gumival mindenki szenved.”

Marini nyerte a brutális fölényben lévő Ducatik csatáját, a vb-esélyesek csak a második sorban

0

Luca Marini szerezte meg a pole pozíciót a Katari Nagydíj időmérőjén a két Gresini előtt. Francesco Bagnaia legyőzte Jorge Martínt, aki mellőle fog indulni a második sorból.

Naplementében rendezték a Katari Nagydíj időmérőjét a MotoGP-ben. A Q1 Raúl Fernández, Fabio Di Giannantonio, Maverick Viñales, Brad Binder, Aleix Espargaró, Luca Marini, Jorge Martín, Francesco Bagnaia, Augusto Fernández és Marc Márquez nélkül zajlott, hiszen ők már a pénteki edzésen bejutottak a kvalifikáció második szakaszába. A második szabadedzésen Fabio Quartararo 1:53.531 másodperccel bizonyult a leggyorsabbnak.

Meglepetéssel zárult a MotoGP katari edzése, Martín és Bagnaia is csak a középmezőnyben

Az első mért kört Álex Márquez teljesítette, a Gresini versenyzője 1:53.410-zel kezdett. Ez azonban csak az ötödik helyre volt elegendő, hiszen az első próbálkozások után Johann Zarco vezetett 1:53.069-cel, 138 ezreddel megelőzve Franco Morbidellit és 255-tel Jack Millert. Quartararo első köre nem sikerült jól, így az utolsó helyen állt.

Az első bukást Nakagami Takaaki produkálta a 14-es kanyarban, aminek az lett az eredménye, hogy senki nem tudott javítani, pedig Marco Bezzecchi például jó körön volt. Így nyilvánvalóan a sorrend sem változott, Miller mögött Enea Bastianini, Márquez, Bezzecchi, Miguel Oliveira, Pol Espargaró, Iker Lecuona, Joan Mir, Nakagami és Quartararo volt az állás.

A második etapot Quartararo kezdte meg, aki 1:52.524-gyel, új pályacsúccsal átvette a vezetést, de Álex Márquez még nála is gyorsabb volt 87 ezreddel. Zarco aztán mindkettőjüket felülmúlta 1:52.382-vel, míg Bezzecchi 122 ezredes hátránnyal feljött a harmadik helyre. Bastianini körét Lecuona tette tönkre, aki feltartotta a gyári Ducati pilótáját.

Az élmezőny tagjai nem tudtak javítani, így Zarco és Márquez jutott tovább Bezzecchi é Quartararo előtt. Bastianini feljött az ötödik pozícióba, mögötte pedig Miller, Oliveira, Morbidelli, Espargaró, Mir, Lecuona és Nakagami lett a sorrend. A továbbjutókat leszámítva számukra véget ért az időmérő, és ha nincs büntetés, akkor az utolsó tíz helyről fognak rajtolni. Miller és Oliveira között szintén volt egy incidens, a gyári KTM pilótája dühös volt a portugál motorosra.

A Q2-ben Marc Márquez rögtön ráakaszkodott Bagnaiára, hogy a címvédő szélárnyékában teljesíthesse első gyorskörét. Az első gyorskört azonban nem ők, hanem Marini és Viñales teljesítették, a VR46 pilótája 1:52.352-vel kezdett, 206 ezreddel megelőzve a spanyol pilótát. Di Giannantonio náluk is gyorsabb volt 1:52.188-cal, Bagnaia viszont csak a negyedik lett. Martín azonban csak tizenegyedikként kezdett, miután majdnem nekiment Aleix Espargarónak, és csak a kör nélkül Álex Márquezt múlta felül. Utána viszont a bajnokság második helyezettje 348 ezredes hátrányban feljött a harmadik pozícióba, míg riválisa nem javított, így csak az ötödik helyet foglalta el Viñales mögött és Marc Márquez előtt.

A hajrá első körében Di Giannantonio 1:51.829-re javított, 207 ezreddel megelőzve Bagnaiát és további 67-tel Marc Márquezt. Álex Márquez aztán feljött a második helyre, míg Martín Bagnaia mögé ugrott fel. Marini aztán mindkét Gresini-versenyzőt megelőzte, így megszerezte a pole pozíciót. Ennek következtében Bagnaia is a második sorba szorult, mögöttük pedig Zarco, Marc Márquez, Viñales, Raúl Fernández, Espargaró, Binder és Augusto Fernández lett a sorrend.

A MotoGP katari időmérőjének végeredménye

Acosta leválthatja Millert a gyári KTM-nél? – reagált az egyik érintett

0

Pedro Acosta a következő szezonban a GasGas pilótája lesz a MotoGP-ben. Ez az alakulat a KTM csoporthoz tartozik, és ezért felmerült, hogy a spanyol Jack Millert kiszorítva valójában a gyári istállónál köthet ki. Erre a pletykára reagált nemrég maga Miller és a KTM részéről Pit Beirer, aki elmondta, hogy terveik szerint Acosta jövőre még nem kerül fel a nagycsapathoz.

Az idei Moto2-bajnok Pedro Acosta jövőre a MotoGP-ben fog versenyezni a GasGas színeiben. Ez az istálló a KTM csoport része, amelyen belül a pilóták könnyedén ugrálhatnak az egyes alakulatok között. Ennek következtében már több hete felröppent az a pletyka, amely szerint akár már a következő szezonban a gyári csapat motorjára ültethetik fel Acostát, Jack Miller helyére. A katari versenyhétvégén mind Miller, mind a csapat egyik vezetője reagált a 19 éves tehetség szintlépést övező híresztelésekre.

Bagnaiának meccslabdája van, de aligha lesz „idényzáró” az idénynyitóból – hétvégi menetrend

„Természetesen most ez a legforróbb téma. Ez már csak így megy, és ennek meg is van az oka. Nagyszerű éve volt [Acostának]. Lenyűgöző volt, ahogy az előző pár nagydíjon megoldotta, hogy övé legyen a bajnoki cím. Nagyon éretten motorozott, azt tette, amit tennie kellett. Mindegyik gyors újonc, aki megérkezik ide [a MotoGP-be], célba vesz minket, akik már régóta itt vagyunk. Ez nekünk is jó, hiszen azzal, hogy jönnek ezek a fiatal srácok, és a sarkunkban lesznek, minket is motiválnak” – mondta a 28 éves versenyző MotoGP.com-nak.

Az ausztrál pilótának nincs kiemelkedő szezonja, csak a 10. helyet (a 9. Fabio Quartararóval azonos pontszámmal rendelkeznek) foglalja el a tabellán, miközben csapattársa, Brad Binder a 4.-et. A főfutamokon egy (Jerezben), a sprinteken pedig kettő darab (Jerezben és a Sachsenringen) harmadik helyet szerzett. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója ennek ellenére most azzal számol, hogy a négy MotoGP-futamgyőzelemmel rendelkező versenyző jövőre a gyári istállónál folytatja a pályafutását.

„A jelenlegi terv szerint Pedro és Augusto [Fernández] a GasGasnál, Jack és Brad pedig a KTM-nél megy majd. Utóbbi párossal két igazán tapasztalt pilótánk van a gyári istállónál. Ők lesznek az elsők, akik megkapják a legújabb fejlesztéseket és megoldásokat. Augusto most kezdi majd a második szezonját a GasGasnál, és Pedro pedig úgy érkezhet majd meg az első MotoGP-idényére, hogy újoncként nyomás nélkül versenyezhet, és nyugodtan dolgozhat.”

Mégis gyári csapatnál debütálhat Acosta a MotoGP-ben?

„Ha narancsszínbe öltözve, vagyis mint a Red Bull KTM pilótája állsz fel a rajtrácsra, akkor az valószínűleg egy bizonyos fajta nyomást mindenképpen helyez rád. Mi úgy gondoljuk, hogy a Pedro számára a legjobb, ha Hervé Poncharalnál [a GASGAS csapatfőnöke – a szerk.] kezdi el az első évét, ahol nagy tapasztalat, és egy nagyon nyugodt csapat várja. Azután majd valamikor egy korai szakaszban meghatározzunk, hogy merre induljunk el a jövőben” – tette hozzá a német szakember a SPEEDWEEK.com-nak.

Kiderült, hogy Aldeguer mellett ki pótolhatja még a minden bizonnyal távozó Marinit a VR46-nál

0

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, több opció is van a minden bizonnyal távozó Luca Marini pótlására. A VR46 csapatigazgatója Fermín Aldegueré mellett egy másik nevet is megemlített.

Nagyon úgy tűnik, hogy Luca Marini az idény végén elhagyja a Hondát. Múlt héten még csak pletykálták, hogy a 26 éves versenyző a Hondához igazol, ám sokatmondó volt, hogy megbízható újságíró hozta le elsőként ezt a hírt. Az olasz versenyző féltestvére, egyben a VR46 csapattulajdonosa, Valentino Rossi aztán egy sokat sejtető képet osztott meg a közösségi médiában, míg a Hondától eligazoló Marc Márquez tényszerűen beszélt arról, hogy ki lesz az utódja.

Marc Márquez újabb információról számolt be utódlásáról, meglepte a Honda döntése

Hivatalos bejelentés továbbra sincs, de az átigazolás igencsak valószínű, hiszen Alessio „Uccio” Salucci is nyíltan beszélt erről a forgatókönyvről. Persze felmerül a logikus kérdés, hogy ki lesz Marini utódja, amire a VR46 csapatigazgatója elmondta, nem a MotoGP-ből fognak válogatni, hanem a Moto2-ben nézelődnek.

Luca talán nem velünk lesz jövőre – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A Hondával kell beszélni, hogy kiderüljenek a szerződés részletei, mert nem tudjuk, milyen szinten áll a kontraktus. Ami az én csapatomat illeti, biztosan nem [Fabio] Di Giannantonio az első számú opció. Egy fiatal versenyzőt szeretnénk a Moto2-ből, de most két-három jelöltünk van, és a következő napokban fogunk dönteni.”

Azt már egy ideje lehet sejteni, hogy az egyik opció Fermín Aldeguer, akit korábban a Hondával is szóba hoztak, de mint kiderült, a japánok királykategóriás tapasztalattal rendelkező versenyzőt akarnak. A VR46 viszont épp ellenkezőleg, de Salucci tisztában van vele, hogy a zsebükbe kell nyúlniuk, ha valakit ki akarnak vásárolni a szerződéséből.

Amikor az ember novemberben veszít el egy olyan pilótát, mint Marini, akkor a Moto2 felé kell fordulnia, és biztosan kompenzációt kell fizetnie [az utód elengedéséért] – fogalmazott. – Meglátjuk, mi lesz. Nemcsak Aldeguerről, hanem más csapatokkal is tárgyaltunk, és biztosan kell majd fizetnünk valamit. Ugyanakkor erről szól a munkánk, a sportágunk.”

Ha más jelöltek is vannak, akkor a Moto2-es világbajnokság második helyén végző Tony Arbolino adja magát, és Salucci el is ismerte, hogy a 23 éves motoros benne van a kalapban. Kedvelem Tony Arbolinót – jelentette ki. – Nagyon jó, nagyon fiatal és olasz. Az övé is a nevek között van. Azonban nem csak Tony és nem csak Fermín [van a jelöltek között]. Van még néhány gyors [versenyző], akiket kedvelek. A következő napokban meglátjuk.”

Kinek lesz az jó, ha Luca Marini a gyári Hondához igazol?

Amennyiben Marini valóban távozik, a VR46-nak gyorsan kell találnia valakit a helyére, hiszen tíz nap múlva jön a valenciai teszt. Salucci ugyanakkor magabiztos ezzel kapcsolatban, és leszögezte, Marco Bezzecchi csak „extrém esetben” lesz egyedül. Hogy ki lehet a befutó, azt egyelőre nem tudni, Pablo Nieto csapatmenedzser mindenesetre elmondta, hogy leginkább Aldeguert szeretnék. A 18 éves pilóta jelenlegi főnöke viszont nem tanácsolná neki, hogy már jövőre a királykategóriában versenyezzen.

Van egy szabad Ducati, így egyértelmű, hogy a versenyző oda akar menni – jelentette ki Luca Boscoscuro, a Speed Up Racing tulajdonosa az olasz Sky-nak. – Szerintem azonban hiba lenne most a MotoGP-be mennie. Fabio Quartararo remekül teljesített első MotoGP-s évében, de nem szeretném, ha Aldeguer is úgy járna, mint Raúl Fernández vagy mások, akik úgy léptek feljebb, hogy bennük volt a potenciál, hogy több világbajnokságot nyerjenek, de egyet sem nyertek.”