back to top
2025. július 09. 18:44
Kezdőlap Blog Oldal 378

Marc Márqueznek az utolsó hely is jó lenne a katari időmérőn, a „legrosszabbat” már elkerülte

0

Marc Márquez számára megkönnyebbülés, hogy már pénteken bejutott a Q2-be. A nyolcszoros világbajnok a sprint- és a főfutamon is az első tízben szeretne végezni.

Marc Márquez elégedetten szállhatott le a motorról a Katari Nagydíj edzése után. Bár az első gyakorlás még nem sikerült jól neki, hiszen az utolsó négy helyet elfoglaló Hondák közül másodikként, vagyis összességében a huszadik pozícióban zárt, de az esti órákban sikerült olyan időt futnia, amely elég volt az első tízhez.

Meglepetéssel zárult a MotoGP katari edzése, Martín és Bagnaia is csak a középmezőnyben

Egészen pontosan a tizedik pozícióban zárt, mindössze 14 ezreddel megelőzve a közvetlenül mögötte végző Jack Millert, vagyis kijelenthető, hogy épphogy meglett neki a Q2. A lényeg viszont az, hogy ott van az időmérő második szakaszában, ami Márquez számára kifejezetten fontos, hiszen így legrosszabb esetben is a tizenkettedik helyről rajtol, amivel már elégedett lenne.

Ebben a szezonban kihívás bejutni a Q2-be, és megkönnyebbülés, hogy ez pénteken sikerült – nyilatkozta a 30 éves versenyző. – Két körrel kevesebbet kell megtennem a Q1-ben, ami számomra a legrosszabb edzés. A rajtrácson elfoglalt pozíció sok mindent meghatároz, és ha rosszul alakul, akkor is a tizenkettedik helyről indulnék, az pedig már jó.”

Márquez ráadásul úgy jutott be a legjobb tízbe, hogy sokakhoz hasonlóan neki is elvették a körét a hajrában sárga zászló miatt. Így járt Francesco Bagnaia is, aki mögött a Honda pilótája szokása szerint próbált szélárnyékot nyerni. Ami a futamokat illeti, az 59-szeres MotoGP-futamgyőztesnek megvan a célja, de addig még sok munka áll előttük.

Jobban alakult a vártnál – fogalmazott. – Amikor egyedül mentem, arra gondoltam, hogy ha mindent megteszek, képes leszek elérni valamit. Ha kicsit javulunk, reménykedhetünk benne, hogy az első tízben végzünk. Sikerült jó köridőt találnom Pecco mögött, mert ezt így kell csinálni. Szombaton megpróbáljuk megtartani ezt a pozíciót, és megérteni, hogy hogyan javul a pálya a sprint előtt és közben. Meg kell néznünk, hogy melyik lesz a legjobb gumi a gyorskörre, és folyamatosan alkalmazkodnunk kell a pálya változásához. Egyelőre elégedettek lehetünk azzal, amit elértünk.”

Nem mondhatni, hogy a katari pálya Márquez kedvence, hiszen a királykategóriában eddig mindössze egyszer tudott nyerni Loszailban. Az is még pályafutása elején, 2014-ben volt, azzal kezdődött a MotoGP-korszakban máig rekordot jelentő tízes győzelmi sorozata. Azóta háromszor állhatott fel a dobogóra, győznie viszont nem sikerült.

Bagnaia szerint ő volt az egyik leggyorsabb, Martínt nem tartja olyan erősnek, mint korábban

0

Francesco Bagnaia elégedetten zárta a Katari Nagydíj pénteki napját, és kijelentette, hogy Raúl Fernándezzel ők ketten voltak a leggyorsabbak. A címvédő szerint Jorge Martín szemmel láthatóan nem annyira robbanékony, mint az előző hétvégék elején.

Francesco Bagnaia mindkét tréningen Jorge Martín mögött végzett a Katari Nagydíj pénteki napján, ám ez az adat nagyon félrevezető lehet az esélyek megítélésben. Az első szabadedzésen a Pramac pilótája az első, míg a címvédő a harmadik pozícióban zárt, ám utóbbi a használt abroncsokon is közel tudott kerülni bajnoki riválisához.

Meglepetéssel zárult a MotoGP katari edzése, Martín és Bagnaia is csak a középmezőnyben

Este pedig ténylegesen jobb köridőt futott nála, csak éppen elvették tőle, mert sárga zászló alatt teljesítette. Ennek következtében nyolcadikként végzett, közvetlenül márkatársa mögött, de a látottak alapján jóval optimistábban várhatja a folytatást. Nem véletlen, hogy a 26 éves motoros bizakodóan nyilatkozott az edzés leintése után.

Elégedett vagyok – kezdte a nap értékelését a bajnokságot 14 ponttal vezető Bagnaia. – Végső soron csütörtökön nagyon jó munkát végeztünk. Eldöntöttük, hogy melyik motorral kezdjünk, és a motor úgy működött, ahogyan vártam. Szombatig nem nyúlunk semmi máshoz, mert tetszenek a motor [beállításai], és úgy működik, ahogyan kell.”

A Katari Nagydíj abból a szempontból különleges, hogy a futamot villanyfényben rendezik. A sprintfutam bevezetése miatt azonban akad olyan tétre menő esemény, amelyet még naplementében tartanak, hiszen az időmérő helyi idő szerint 15:40-kor kezdődik. Éppen ezért fontos volt, hogy minél több abroncsot leteszteljenek.

Délután olyan első gumikat kellett használnunk, amelyek nem voltak megfelelőek, de mindegyiket ki akartuk próbálni – árulta el Bagnaia. – Nehéz kiválasztani, hogy az adott pillanatban melyik a megfelelő keverék, de az első szabadedzésen remekül éreztem magam a kemény elsőn. Este azonban nagyon hideg van, így az aszfalt hőmérséklete rendkívül alacsony lehet, és a kemény gumin kicsit küszködhetünk. Az a gond, hogy a másik két [keverékű] abroncs nagyon keveset bír, ha a pálya tapadása nem javul, szóval ez kicsit mindenki számára rejtélyes.”

Bagnaiával ellentétben Martín sokáig szenvedett, elmondása szerint az edzés elején rossz gumit tettek fel neki. Ellenfele korábban átélt már hasonlót, így azt is tudja, hogyan kell kezelni az ilyen szituációt. Bár úgy véli, a Pramac motorosa emiatt nem fog komoly bajba kerülni, azt elismerte, hogy ezúttal nem tűnt olyan erősnek, mint az elmúlt hétvégék hasonló szakaszában.

„Velem is megtörtént, azt hiszem, legutóbb, Thaiföldön, hogy az elsőként feltett gumi egyáltalán nem működött – fogalmazott. – Előfordulhat, de azzal a tudattal kell dolgozni, hogy az ember mindig mindenre talál megoldást. Nem hiszem, hogy ez gondot jelentene neki, mert a második gumival végül jó kört ment. Határozottan nem olyan robbanékony, mint máskor, de a Q2-ben van, és mindenki számára ez a fő cél.”

Martín azt is felvetette, hogy Bagnaia és a többi Ducati-versenyző adatainak segítségével javíthat a helyzetén, de a címvédőnek vannak kétségei afelől, hogy az övéiből tud-e profitálni. „Nagyon különböző a vezetési stílusunk, szóval nem tudom, de most egész nap gyorsak voltunk – jelentette ki. – A legjobb körömet elvették, szerettem volna, hogy meglegyen, hogy az első három között legyek, és végre előrébb végezzek pénteken, de jól alakult a nap.”

Nem Rossi és Lorenzo csatájának stílusát követik a Ducati bajnokesélyesei, de egyikük változtatna

Bagnaia a meglepetésre az élen záró Raúl Fernándezről is ejtett néhány szót. Pontosan tudtam, hogy ezzel a tapadással nagyon gyorsak lesznek, mert óriási [tapadást] tudnak generálni, Raúl pedig mindig is gyors volt itt – utalt az Apriliára. – Egy darabig együtt voltam vele, és megerősített ebben. Jelenleg ő a favorit, hogy az élen végezzen. A tempót illetően ő és én voltunk a két leggyorsabb.”

Mivel az idei szezontól kezdve a Forma–1 mezőnye is rendszeresen el fog látogatni Katarba, a pályát át kellett alakítani. Bagnaia megfigyelte, hogy ennek következtében egy ponton megcsalják az érzékei. Ez nagyon más – mondta. – A fények egyértelműen sokkal erősebbek, mint korábban. Az egyes és a kettes kanyar pláne különböznek [a múlthoz képest], mert ott tényleg úgy néz ki, mintha egy másik pálya lenne. Nekem szélesebbnek tűnt az a rész, most viszont mintha szűkebb lenne, bár a valóságban ugyanolyan.”

A sokáig küszködő Martín csak egy feltétellel volt hajlandó visszamenni a pályára

0

Jorge Martín ugyan bejutott a Q2-be a Katari Nagydíj edzésén, de korántsem volt annyira magabiztos, mint az előző hétvégéken. A Pramac versenyzője bízik benne, hogy a többi pilóta adatai sokat segíthetnek neki.

Jorge Martín az élen indította a Katari Nagydíj hétvégéjét, hiszen az első szabadedzésen ő bizonyult a leggyorsabbnak, ám már akkor sem tűnt elégedettnek, miután többször is megbicsaklott alatta a motort. Az edzésen aztán nem is tudott az élmezőnyben zárni, hiszen csak hetedik lett, amivel ugyan bejutott a Q2-be, de esetében nem feltétlenül ad okot a bizakodásra.

Meglepetéssel zárult a MotoGP katari edzése, Martín és Bagnaia is csak a középmezőnyben

A világbajnokság második helyezettjének sokáig nem is volt értékelhető ideje a magyar idő szerint kora esti tréningen, hiszen másodpercekkel elmaradt az aktuális éllovastól. A hajrában aztán sikerült beverekednie magát a legjobb tízbe, sőt, riválisát, Francesco Bagnaiát is megelőzte, de nem lehet elégedett. Elmondása szerint az első szabadedzésen használt gumiszett később már nem működött.

Nem volt könnyű, de örülök, hogy ott vagyok a Q2-ben – nyilatkozta Martín az edzés leintése után, majd elárulta, mi lehetett a szenvedésének az oka. – Volt némi problémám a délelőtt [valójában délután – a szerk.] használt gumiszettel, mert négy másodperccel maradtam el az elsőtől. Valami nem stimmelt azokkal az abroncsokkal.”

Martín nehéz helyzetbe került, hiszen nem voltak meg a szükséges alapok ahhoz, hogy igazán magabiztosan motorozzon, és az utolsó tizedeket is megtalálja. Ennek ellenére a továbbjutása nem forgott veszélyben, ám korábban lehetett látni a közvetítésben, hogy hevesen gesztikulálva magyaráz főmérnökének, Daniele Romagnolinak. Mint kiderült, csak egyetlen feltétellel volt hajlandó visszamenni a pályára.

Nagyon érett módon jutottam be a Q2-be – vélekedett. – Sokat javultam anélkül, hogy hibákat követtem volna el. Nagyon komplikált volt, mert rendkívül lassú voltam, de egy ponton azt mondtam a főmérnökömnek, hogy nem megyek ki újra, ha nem teszünk fel új gumit. Teljesen felesleges lett volna, elestem, megsérültem volna.”

Nem Rossi és Lorenzo csatájának stílusát követik a Ducati bajnokesélyesei, de egyikük változtatna

A rossz kezdés miatt Martín kevesebb releváns adatot gyűjteni a mezőny nagy részénél. A csütörtöki sajtónapon szóba került az adatok megosztása, amelyet ő szíve szerint nem tenne meg, most viszont kifejezetten jól jöhet neki, hogy láthatja a másik hét Ducatival kapcsolatos számokat „Nincs információnk szombatra a gumik miatt – jelentette ki. – A Ducati többi versenyzőjétől kapott információk sokat segítenek majd a sprintfutamra történő felkészülésben.”

Meglepetéssel zárult a MotoGP katari edzése, Martín és Bagnaia is csak a középmezőnyben

0

Raúl Fernández volt a leggyorsabb a Katari Nagydíj edzésén, legalábbis az érvényes köröket figyelembe véve. Jorge Martín és Francesco Bagnaia ugyan bejutottak a Q2-be, de egyikük sem az élmezőnyben végzett.

Az edzéssel folytatódott a Katari Nagydíj hétvégéje a MotoGP mezőnyének. Ahogyan azt megszokhattuk, ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyző kezdheti meg a szombati időmérőt  Q2-ben. Ugyanakkor ebből a szempontból különleges helyszínről van szó, hiszen a versenyzőknek ez volt az egyetlen lehetőségük arra, hogy a sprint- és a főfutam előtt kipróbálják a villanyfényes körülményeket. A kezdés előtt 24 fokos volt a levegő és 28 az aszfalt hőmérséklete.

Martín kezdett az élen Katarban, de Bagnaia lehet elégedettebb a bajnoki riválisok közül

A gumiválasztás ezúttal is változatos volt, ami a bajnokesélyeseket illeti, Francesco Bagnaia megint két közepes, míg Jorge Martín ezúttal elöl kemény, hátul közepes abroncson kezdett. Az első mért kört ismét Fabio Di Giannantonio teljesítette. Az olasz versenyző 1:55.318 másodperccel nyitott, ami rögtön gyorsabb volt, mint az első szabadedzésen futott legjobb idő, vagyis a kisebb géposztályokhoz hasonlóan a királykategória is sokat javult.

Ezután Raúl Fernández vette át a vezetést, 245 ezreddel megelőzve a Gresini versenyzőjét. Ezután Pol Espargaró állt az élre 1:54.567-tel, honfitársa viszont 258 ezredes előnyel visszavette a vezetést. Fabio Quartararo a harmadik, Bagnaia a negyedik pozícióba jött fel, míg Martín a huszonegyedik helyen állt érdemi köridő nélkül, majd visszaesett az utolsó helyre.

Nem sokkal később Álex Márquez 107, míg Maverick Viñales további 9 ezredes lemaradással felugrott a második, illetve a harmadik pozícióba. A gyári Aprilia pilótája aztán át is vette a vezetést, miután két kemény gumin motorozva 161 ezreddel felülmúlta márkatársát.

Bő negyed óra után Jack Miller produkálta az edzés első esését, az ausztrál pilóta a 4-es kanyarban dobta el a motort. Bő 10 perccel később Johann Zarco volt a következő áldozat, ő az utolsó kanyarban bukott. Miguel Oliveira eközben átvette a vezetést, és meg is tarthatta az első helyet, így 1:54.005-tel állt az élen, 13 ezreddel megelőzve a szintén gyorsuló Di Giannantoniót.

Nem sokkal félidő után Viñales két lágy abroncson visszaállt az élre, 665 ezreddel megelőzve márkatársát. 20 perccel a vége előtt aztán Raúl Fernández volt az első, aki megközelítette őt, egészen pontosan 5 ezreddel maradt el honfitársától. Nem sokkal később Di Giannantonio ismét a tabella tetején kötött ki közepes első és lágy hátsó gumin, és 1:52.892-es ideje már csak 12 századdal maradt el Bagnaia 2021-es pályacsúcsától.

15 perccel a leintés előtt aztán megkezdődött a hajrá: Viñales feljött a második helyre, mindössze 44 ezreddel lemaradva Di Giannantoniótól, míg Martín az első igazán gyors körével a harmadik pozícióba ugrott. Igaz, nem sokáig maradt ott, hiszen Raúl Fernández 49 ezredes előnnyel ismét élre állt, Viñales mögé pedig Bagnaia és a címvédő szélárnyékát kihasználó Marc Márquez is bejött. A Pramac versenyzője ráadásul a következő körében hibázott, és szélesre kellett mennie.

6 perccel a kockás zászló előtt a mezőny tagjai az utolsó körökre gurultak ki a pályára. Elsőként Aleix Espargaró javított, a 34 éves pilóta a negyedik helyre jött fel, Augusto Fernández ideje pedig az ötödik pozícióra volt jó. Ami a vb-esélyeseket illeti, Martín nem javított, míg Bagnaia körét elvették, mivel sárga zászló alatt javított, ahogyan Marc Márquez és sokan mások is. Az ok Pol Espargaró volt, aki a 16-os kanyarban elesett.

Viñales 1:52.652-vel átvette a vezetést, és megdöntötte a pályacsúcsot, azonban a spanyol pilóta körét szintén elvették. Martín közben feljött a hatodik helyre, egy pozícióval megelőzve Bagnaiát. Végül Luca Marini mindkettőjüket felülmúlta, de ez a továbbjutás szempontjából csak Miller számára volt releváns, akinek így a Q1-ben kell kezdenie. Az edzés tehát Raúl Fernández elsőségével zárult, a spanyol versenyző mögött Di Giannantonio, Viñales, Brad Binder, Aleix Espargaró, Marini, Martín, Bagnaia, Augusto Fernández és Marc Márquez lett az első tíz sorrendje. Fabio Quartararo csak a huszonegyedik lett, miután elvették a körét.

A MotoGP katari edzésének végeredménye

Zsigovits Norbert nagyot bukott az amerikai superendurobajnokságon (videó)

0

Zsigovits Norbert múlt hétvégén Redmondban, Oregon államban versenyzett az Egyesült Államokban. A futamok elég kalandosnak bizonyultak a magyar pilóta számára, hiszen a második versenyen egy szerencsétlen ugrás után a lába odaszorult az előtte lévő versenyző, James Flynn motorjának hátsó sárvédőjéhez. Az incidens a videóban megtalálható. Szerencsére Zsigovitsnak nem lett különösebb baja, egy kicsi húzódástól eltekintve nem történt nagy probléma, így a fiatal versenyző az utolsó futamon is rajthoz tudott állni.

Di Giannantonio elismerte, majdnem a Hondához igazolt, szerinte nem ezt érdemli

0

Fabio Di Giannantonio nem tudott friss hírekről beszámolni a jövőjét illetően, de egyelőre nem akar a Moto2-es vagy a Superbike-világbajnokságra gondolni. A Gresini elkeseredett pilótája elárulta, közel volt ahhoz, hogy a Hondánál folytassa pályafutását, emellett pedig a VR46 is felmerült mint lehetőség.

Miközben arról szólnak a hírek, hogy Luca Marini lesz Marc Márquez utódja a gyári Hondánál, Fabio Di Giannantonio helyzete egyre reménytelenebb, ami a MotoGP-ben történő folytatást illeti. Nagyon úgy tűnik ugyanis, hogy az olasz versenyzőnek nem lesz helye a MotoGP 2024-es mezőnyében, és ez hamarosan akár hivatalossá is válhat.

Újra borul minden: mégis Marini lehet a befutó a Hondánál, melynek főnöke mindenkit megvezetett

Pedig néhány hete sokkal optimistábban várhatta a fejleményeket, olyannyira, hogy Thaiföldön kijelentette, Sepangban talán jó hírekkel szolgálhat. Bár nem mondta ki, de minden bizonnyal arra gondolt, hogy addigra már aláír a Hondához, ez viszont nem történt meg. Ennek következtében továbbra is kérdéses, hogy merre vezet az útja.

Nincs semmi hír, fiúk – válaszolta meg a saját maga által feltett kérdést, miután sejtette, hogy amúgy is ez lesz az első téma. – Két helyet még nem töltöttek be a MotoGP-ben, de azt hiszem, néhány órán belül mindannyian tudni fogjuk [a versenyzők kilétét]. Szigorúan megkértem [mindenkit], hogy vasárnapig hagyjanak békén, bármi is lesz a kimenetel, mert én csak a versenyzésre akarok koncentrálni, a többi hosszú távon túl stresszes nekem. Mindig vannak újabb meglepetések. Remélem, Valenciában komoly válaszokat tudok adni a kérdéseitekre.”

Di Giannantonio kétségtelenül előrelépett a tavalyi bemutatkozó idényéhez képest a királykategóriában, és Ausztráliában pályafutása során először a dobogóra is felállhatott. Éppen ezért különösen dühíti, hogy minden bizonnyal elveszíti az ülését. Innen minden bizonnyal a Moto2 vagy a Superbike-világbajnokság felé vezethet az útja, de erre egyelőre nem akar gondolni.

Jelen pillanatban nem, néhány hét múlva talán – válaszolta a gyorsaságimotoros-vb középső géposztályára vonatkozó kérdésre. – Nem akarok erre opcióként tekinteni, mert tényleg megérdemlem, hogy állandó pilótaként maradjak a MotoGP-ben. Furcsa a helyzet. Mivel annyi minden történt, nem ezt érdemlem, ezért vagyok bosszús. Ez a második évem a MotoGP-ben, és minden elvárható eredményt elértem. Egy Moto2-es motor visszalépés lenne számomra. A Superbike-világbajnokság jelenleg szintén nem opció. Huszonöt évesen versenyzőként a fénykoromban vagyok, és tovább fejlődhetek a MotoGP-ben.”

Marini: Nem vagyok könnyű helyzetben

Di Giannantonio a Maláj Nagydíjat megelőző öt hétben maradt a tengerentúlon, a sepangi viadal után viszont hazautazott, mielőtt megérkezett Katarba, de leszögezte, hogy ebbe nem kell sokat belelátni. Nem, nem voltak fontos találkozók – hangsúlyozta. – Csak szerettem volna néhány éjszakára újra a saját ágyamba bújni.”

A Moto2 és a Superbike-vb mellett az a lehetőség is felmerülhet, hogy Di Giannantonio tesztpilóta legyen, és így legalább néhány hétvégén részt vehetne. A 25 esztendős motoros mindenesetre igyekszik olyan teljesítményt letenni az asztalra az utolsó két hétvégén, hogy meggyőzze az egyik gyártót, illetve csapatot.

„Ez jelenleg nem igazán elérhető lehetőség – utalt a tesztpilótai szerepre. – Ha viszont 2024-ben nem leszek ott a rajtrácson, akkor 2025-re fel tudnánk valamit építeni ilyen módon. Remélem, hogy 2024-ben is a MotoGP versenyzője leszek. Egy dobogós helyezést már elértem, most pedig eltökélt szándékom, hogy itt vagy Valenciában a győzelemért harcoljak, vagy legalábbis megpróbáljam. Az idei eredményeim örökre beíródnak a történelemkönyvekbe. Ha pedig most kiharcolok magamnak egy MotoGP-szerződést, akkor jövőre is ki fogok harcolni.”

Di Giannantonio ezután felidézte az elmúlt körülbelül másfél hónap történéseit. Ebből kiderült, hogy amellett, hogy nem volt messze a gyári Hondához való átigazolástól, a VR46 is szóba került, ám Alessio „Uccio” Salucci csapatigazgató múlt héten úgy fogalmazott, hogy fiatal versenyzőkben gondolkoznak. Az olasz pilóta utolsó szavai pedig arról árulkodnak, hogy igencsak reménytelen a helyzete, már ami a MotoGP-t illeti.

Marc Márquez újabb információról számolt be utódlásáról, meglepte a Honda döntése

„Olyan volt, mint a dominóhatás – magyarázta. – Először Marc elhagyta a Hondát, ami az első nagy meglepetés volt, mert tizenegy évig ez volt a MotoGP legsikeresebb párosa. A második dominó akkor dőlt el, amikor a csapatomhoz került. Ezután felajánlották nekem a Honda ülését, de most úgy néz ki, hogy egy másik pilóta kapja meg. Közel voltunk hozzá, de aztán valaki mást akartak. Ez volt a harmadik dominó. Utána egy újabb kecsegtető lehetőség adódott számomra, mert nagyon tisztelem a VR46 csapatát. Azonban úgy tűnik, ott is egy másik versenyzőt részesítenek előnyben. Ez lenne a negyedik dominó. Ez azt jelenti, hogy minden hely elkelt. Marc beindította a sztorit, majd egyre nagyobb lett a hógolyó, és maga alá temette a helyemet a MotoGP-ben.”

Bosszú a pályán, a dühös Bezzecchi hatszor is nekiment ellenfele motorjának (videó)

0

Érdekes jelenetek játszódtak le a Katari Nagydíj első szabadedzésének végén a MotoGP-ben. Pol Espargaró manővere annyira felhúzta Marco Bezzecchit, hogy a VR46 pilótája többször is nekitolta motorját az ellenfeléének.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Jorge Martín elsőségével ért véget a Katari Nagydíj első szabadedzése a MotoGP-ben, igaz, a körülményeket figyelembe véve Francesco Bagnaia lehet elégedettebb. A gyakorlás legvége azonban nem róluk, hanem Pol Espargaróról és Marco Bezzecchiről szólt, akik meglehetősen érdekes jeleneteket szolgáltattak.

Martín kezdett az élen Katarban, de Bagnaia lehet elégedettebb a bajnoki riválisok közül

Az egész onnan indult, hogy a GasGas versenyzője a hajrában megelőzte az olasz pilótát, tönkretéve ezzel a gyorskörét. A VR46 motorosa ennek következtében csupán a tizennyolcadik helyen fejezte be a tréninget, és bár ennek semmilyen közvetlen jelentősége nincs a továbbiakra nézve, az utána történtek alapján nagyon megorrolt ellenfelére.

A levezető kör során bement Espargaró mellé, és arrébb tessékelte őt a kanyarban, majd aztán hagyta, hogy az egyenesben a spanyol pilóta visszajöjjön elé, hogy utána ismét bemenjen mellé. Ezután a 32 éves motoros került belülre, és minimális mértékben ismét összeértek. Ezzel azonban még nem volt vége Bezzecchi bosszúhadjáratának.

A leintés után szokás szerint rajtpróbálat végeztek a mezőny tagjai, ahova annak rendje és módja szerint mindketten megérkeztek. A háromszoros MotoGP-futamgyőztes közvetlenül vetélytársa mögé állt fel a rajtrácsra, majd utána hat alkalommal is nekitolta az első kerekét az előtte lévő motor hátsó gumijának.

Espargaró semmilyen módon nem reagált Bezzecchi megmozdulására, aki aztán ott is hagyta őt. A nyolcszoros MotoGP-dobogós később egyszerűen mosolygott, amikor a garázsban már nem volt rajta a sisak. A jelek szerint nem nagyon vette fel a VR46 pilótájának manőverét, amely kétségtelenül nem volt veszélyes, ezzel együtt sem feltétlenül helyes magatartás. A sportfelügyelők ugyanakkor egyelőre nem vizsgálják az esetet.

Nem ez volt az egyetlen érdekes jelenet a rajtgyakorlatok során, ugyanis Enea Bastianini először nem tudta elhagyni a rajtrácsot. Később aztán megoldódott a probléma, és tudott készülni a futamok első pillanataira, ami Jorge Martínnak kifejezetten rosszul ment. A bajnokság második helyezettje ugyanis két rossz rajtot produkált, a második után meglehetősen dühösnek tűnt.

Martín kezdett az élen Katarban, de Bagnaia lehet elégedettebb a bajnoki riválisok közül

0

Jorge Martín zárta az első helyen a Katari Nagydíj első szabadedzését Johann Zarco és Francesco Bagnaia előtt, utóbbi viszont használt gumikon sem volt messze ellenfelétől. A KTM egy új hátsó szárnyat tesztelt Jack Millerrel.

A Moto3 és a Moto2 után a MotoGP mezőnyének is megkezdődött a Katari Nagydíj hétvégéje. Az első szabadedzés kezdete előtt a levegő 27, míg az aszfalt hőmérséklete 36 fokos volt. A mostani eseményeknek leginkább az időmérőre nézve lehet jelentőségük a beállítások terén, hiszen a kvalifikációt ugyanúgy naplementében rendezik, míg a sprint- és a főfutamot villanyfényben.

A gyakorlás elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás, elöl mindhárom, hátul pedig mind a közepes, mind a kemény keverék előkerült. Ami a bajnokesélyeseket illeti, Francesco Bagnaia két kemény, míg Jorge Martín elöl lágy, hátul közepes abroncson kezdett. Az első mért kört Fabio Di Giannantonio teljesítette, az olasz versenyző 2:01.556 másodperccel kezdett.

Persze a köridők gyorsan javultak, és előbb Aleix Espargaró, majd Raúl Fernández állt az élre, utóbbi már 1:59.140-nel. Martín aztán megelőzte honfitársát, és 1:58.626-tal, 385 ezredes előnnyel múlta felül a szintén javító RNF-versenyzőt. Nem sokkal korábban Espargaró mutatta be a hétvége első bukását a királykategóriában, a 34 éves motoros a 14-es kanyarban esett el.

Martín aztán tovább gyorsult, és 1:58.235-re módosította a leggyorsabb kört, 358 ezreddel megelőzve Fernándezt, miközben Maverick Viñales a harmadik, Bagnaia a negyedik pozícióba ugrott fel. A következő baleset Álex Márquez nevéhez fűződött, aki alól a 4-es kanyarban csúszott ki a motor.

Bő 12 perc után Di Giannantonio visszavette a vezetést, 216 ezreddel megelőzve Martínt, Pol Espargaró pedig feljött a negyedik pozícióba. Igaz, nem sokáig volt ott, ugyanis Franco Morbidelli a harmadik, Bagnaia pedig az ötödik pozícióig jutott, de hamarosan ők is visszaestek, ugyanis Enea Bastianini 1:57.982-vel élre állt. Negyed óra után Bagnaia 46 ezreddel felülmúlta csapattársát, így a tabella tetején kötött ki.

A következő 15 percben aztán nem változott az élmezőny sorrendje, hiszen a pilóták szokás szerint a versenyszimulációra koncentráltak. Bő negyed órával a leintés előtt aztán Di Giannantonio újra élre állt, miután 118 ezeddel gyorsabbnak bizonyult Bagnaiánál. Sőt, a következő két körében tovább javított, és 1:56.830-cal vezetett, több mint 1 másodperccel mindenki előtt.

Nem sokkal később csapattársa, Álex Márquez jött fel közvetlenül mögé, de ő is 1 másodpercen kívül volt. Miguel Oliveira aztán bejött közéjük, de 776 ezrednél ő sem tudott közelebb kerülni a gyorsabbik Gresini-pilótához. Ellentétben Martínnal, aki ugyan szintén nem előzte meg, de csupán 7 ezreddel volt lassabb márkatársánál, miközben Augusto Fernández, Viñales és Morbidelli jöttek fel mögéjük.

A bajnokság második helyezettje aztán nem meglepő módon tovább javított, és 437 ezreddel felülmúlta Di Giannantonio idejét. Morbidelli szintén felülmúlta honfitársát, de csupán 26 ezreddel. Augusto Fernández viszont nem tudott javítani, ugyanis a 14-es kanyarban nagy tempónál eldobta a motort.

A végjátékban Martín maradt az élen, mögé pedig csapattársa, Johann Zarco jött fel, míg Bagnaia úgy lett harmadik, hogy sokkal használtabb gumikon motorozott ellenfelénél, nem véletlen, hogy a spanyol pilóta nem is volt elégedett. Mögöttük Raúl Fernández, Morbidelli, Luca Marini, Aleix Espargaró, Di Giannantonio, Pol Espargaró és Brad Binder lett az első tíz sorrendje. Utóbbi csapattársa, Jack Miller egy új hátsó szárnyat próbált ki, amellyel a tizenharmadik pozíciót szerezte meg.

A MotoGP első katari szabadedzésének végeredménye

A Pramac kész félreállítani Zarcót Martín sikeréért, Bagnaia nem akar kiszúrni Bastianinivel

0

Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke leszögezte, adott esetben csapatutasítást is alkalmaznak annak érdekében, hogy Jorge Martín megszerezze a világbajnoki címet. A spanyol versenyzőt nem érdekli ez a téma, Francesco Bagnaia pedig nem akar így győzelmet elvenni Enea Bastianinitől.

Két fordulóval a vége előtt továbbra is szoros a világbajnoki címért folytatott harc a MotoGP-ben. Francesco Bagnaia mindössze 14 ponttal vezet Jorge Martín előtt úgy, hogy még két sprint- és ugyanennyi főfutam van hátra. Az sem kizárt, hogy a végjátékban nem pusztán kettőjük teljesítménye dönti el, hogy ki lesz a végső győztes.

Egyfelől ott vannak a guminyomásra vonatkozó szabályok, ezzel kapcsolatban mindketten ellőtték a figyelmeztetésüket. Ebben a tekintetben tehát egálban vannak, a csapattársak esetében viszont egyáltalán nem biztos. Mivel két Ducati harcol a vb-címért, gyártói szinten senkit nem segítenek, ám a két érintett istállónál adott esetben lehet más a helyzet.

Martín csapattársa, Johann Zarco a Katari Nagydíj hétvégéje előtt leszögezte, hogy ha lehetősége nyílik rá, akkor segíti a spanyol pilótát. A 33 éves motoros akkor még úgy fogalmazott, hogy mindez nem került szóba a Pramacnál, ám Gino Borsoi szavai alapján azóta változott a helyzet. Johann Zarco a Pramac versenyzője, csapattársa [pedig] a bajnoki címért küzd – nyilatkozta a Pramac csapatfőnöke a La Gazzetta dello Sportnak. – Ha kell, lesznek utasítások. Beszéltünk róla, és emellett arra is gondolnia kell, hogy a világbajnokság ötödik helyén végezzen.”

Zarco szívesen segít Martínnak a bajnoki harcban, ha lehetősége nyílik rá

Ami utóbbit illeti, Zarco az előző hétvégén megelőzte Aleix Espargarót a bajnoki tabellán, és jelenleg 2 pontos előnnyel áll az összetett ötödik pozíciójában. Persze nyilvánvaló, hogy Martín bajnoki címe és a francia motoros ötödik helye közül a Pramac utóbbit áldozná be, ha arra kerül a sor. Ugyanakkor kérdés, hogy az egyszeres MotoGP-futamgyőztesnek lesz-e lehetősége segítenie csapattársát, hiszen a Phillip Island-i diadala óta nem tudta megközelíteni a tempóját.

Ellentétben Enea Bastianinivel, aki a Maláj Nagydíj hétvégéjén váratlanul feltámadt, és nemhogy dobogóra állt a szezon során először, de meg is nyerte a sepangi főfutamot. Sőt, már szombaton is megszerezhette volna a harmadik helyet, de akkor nem előzte meg Bagnaiát. Mint kiderült, nemcsak a csapatérdek miatt, hanem hálából sem. Enea fontos segítséget kapott Peccótól szombaton délelőtt, a pályán és pszichológiailag is – jelentette ki Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke. – Apróságok, amelyek nagy ugrást tesznek lehetővé. Jól tudjuk, hogy Enea gyors, csak hiányzott neki, ami Malajziában átkattant. Szerintem tisztában van vele, hogy Pecco ebben segített neki.”

Bagnaia többször is leszögezte, hogy ő nem kér a csapatutasításból, és nem így akar nyerni, és most is hangsúlyozta, hogy ilyen módon nem fosztaná meg csapattársát a győzelemtől. Azt viszont korántsem zárta ki, hogy összedolgozzanak, leginkább az edzéseken. A címvédő vélhetően a szélárnyékozásra gondolt, amelyből aztán adott esetben a futamon is profitálhatnak.

Egy korábbi segítséget is meghálált Bagnaiának a váratlanul feltámadó Bastianini

Elég egyértelmű voltam a csapattal szemben, és mindig azt fogom mondani, hogy ha Eneának van esélye a győzelemre, akkor olyan helyzetben van, hogy hajtania kell – fogalmazott. – Ugyanakkor az is biztos, hogy rendben lesz, ha esetleg az edzések alatt együtt dolgozunk. Mindig is jobban szerettem egyedül motorozni, de talán itt az ideje, hogy közösen csináljunk valamit.”

Ezzel együtt jelen állás szerint Bagnaia lehet jobb helyzetben, persze nem kizárt, hogy Bastianininél ez egyelőre csak egyszeri fellángolás volt. Elképzelhető, hogy Martín érzi, hogy Zarcótól nem igazán számíthat segítségre a tempókülönbségből kifolyólag, mindenesetre az tény, hogy elmondása alapján nem foglalkoztatja ez a kérdés.

Nem érdekel, kinek van a legtöbb »barátja« [a Ducatin belül] – kezdte a bajnokság második helyezettje. – Úgy érzem, ha száz százalékot nyújtok, akkor mindannyiukat meg tudom verni. Szóval a hétvégére, illetve magamra koncentrálok. Azt, hogy valaki segít-e [Bagnaiának] vagy sem, nem tudom befolyásolni, úgyhogy nem igazán érdekel.”

Marc Márquez újabb információról számolt be utódlásáról, meglepte a Honda döntése

0

Marc Márquez úgy tudja, hogy a Honda kétéves szerződést kínált Luca Marininek, ami meglepte a spanyol pilótát. A VR46 versenyzője úgy érzi, alkalmas lehet arra, hogy egy gyári projekt élére álljon.

Továbbra sincs hivatalos bejelentés arról, hogy ki lesz Marc Márquez utódja a Hondánál. Az elmúlt hét hírei alapján erre Luca Marini lehet a legesélyesebb, és erre utalnak a különböző reakciók is. Ami biztos, hogy a japánoknak minél hamarabb érdemes hivatalossá tenniük az új pilóta személyét, hiszen kulcsfontosságú, hogy már a valenciai teszten kipróbálhassa a motort.

Márquez szintén érdeklődve szemléli, hogy ki érkezik majd a helyére, persze beleszólása nyilvánvalóan nincsen. A nyolcszoros világbajnok nemrég már tényszerűen beszélt arról, hogy Marini lesz a befutó, most pedig kvázi megerősített egy sajtóértesülést, miszerint az olasz motoros 2025-ig kaphat szerződést. A 30 éves pilótát meglepte ez a fejlemény.

Rossi és Marc Márquez is sokatmondóan reagált a Marini és a Honda házasságáról szóló pletykára

Mindent figyelembe véve a természetes lépés egy olyan versenyző [leigazolása], akinek nincs szerződése – nyilatkozta az AS-nak. – Megszerzik őt egy évre, aztán 2025-re mindkét motorjuk szabad lesz. Látják, hogy áll a projekt, és mehetnek egy [Francesco] Bagnaiáért, [Jorge] Martínért, Pedro Acostáért vagy Márquezért, nem számít. Tényleg bármelyik versenyzőt elvihetik, ha van egy győzelem felé tartó projektjük. Úgy tűnik, hogy Marininek kétéves szerződése lesz, ami kicsit meglep, de megvannak az okaik. Ezt tőlük kellene megkérdezni.”

Valóban, Johann Zarcót és Brad Bindert leszámítva jelen állás szerint mindenkinek 2024-ig van szerződése a jövő évi mezőny tagjai közül. Ugyanakkor sajtóértesülések szerint Miguel Oliveira azért utasította vissza a Hondát, mert csupán egy évet ajánlottak neki. Könnyen lehet, hogy a japánok kénytelenek voltak engedni ebből annak érdekében, hogy tapasztalt versenyzőt tudjanak szerződtetni.

Marini egyelőre még csak feltételezett átigazolása sokakat meglepett, hiszen szinte három teljes év alatt mindössze egyszer állhatott fel a dobogóra főfutamon. A Hondának ugyanakkor lehet, hogy nem ez a legfontosabb, hanem az, hogy mennyit tud hozzátenni a motor fejlesztéséhez, ebben pedig a 26 éves versenyző sokak szerint nagyon jó. Ő maga is úgy véli, hogy alkalmas lehet egy vezérszerepre.

Szerintem én ilyen versenyző lehetek – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a Katari Nagydíj sajtónapján. – Nagyon érzékeny vagyok a motor [rezdüléseit] illetően, és remekül meg tudom osztani a visszajelzéseimet a mérnökökkel. Gigi Dall’Ignával [a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatójával] és a Ducati mérnökeivel mindent megtettem, hogy még több visszajelzést adjak, hogy segítsem őket a legjobb motor kifejlesztésében. Próbálok mindenkinek segíteni, hogy együtt dolgozva elérjük a célt.”

Marini: Nem vagyok könnyű helyzetben

Bár rövid távon minden bizonnyal visszalépés lenne Marininek a váltás, hiszen a mezőny legjobb motorjáról az egyik leggyengébbre ül át, nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a gyári Ducatinál vélhetően még évekig nem nyílik meg előtte az ajtó. Így viszont kap egy gyári lehetőséget, ráadásul a királykategória történetének legeredményesebb márkájától. Marini elárulta, rengeteget jelent neki a megkeresés.

„Igen, sokat – felelte erre a felvetésre. – Számomra ez egy nagyszerű pillanat. Ezt szerettem volna a jövőre nézve. Az a célom, hogy gyári csapatnál versenyezzek, és a legjobb motort fejlesszem, hogy a bajnoki címért küzdjek. Nagyszerű ez a lehetőség, hogy ebben a helyzetben lehetek. Meglátjuk, hogy a jövőben mi lesz. Jelenleg örülök, hogy ebben a helyzetben lehetek.”