Valentino Rossi a hírek szerint mérges régi csapatára, a Yamahára, amiért így bántak Franco Morbidellivel.
Végül megerősítést nyert, hogy Franco Morbidelli helyére Álex Rins kerül a 2024-es MotoGP-felállásban, miután hónapokig arról spekuláltak, hogy az olaszt menesztik. Rossi „rossz szemmel nézte” a döntést.
Az olasz legenda „már annak sem örült különösebben, hogy 2021-ben a Petronas szatellitcsapatához került”. Rossi a Yamaha márkanagyköveteként írt alá szerződést a szezon elején. A japán gyártó az, ahol a hétszeres királykategóriás bajnok a legikonikusabb napjait élte, de kínos módon a Yamaha most megszabadult Rossi egyik pártfogoltjától Morbidelli személyében.
Morbidelli egyike annak a négy VR46 Akadémián végzett versenyzőnek, akik a MotoGP jelenlegi rajtrácsán szerepelnek. A Yamaha 2024-es ülésétől való eltávolítása érdekes időpontban történik, mivel a gyártót kapcsolatba hozták azzal, hogy 2025-től átveszi Rossi Mooney VR46-os csapatát. Hogy ez a fejezet mennyire keserítette meg Rossi és a Yamaha kapcsolatát, egyelőre még nem tudni.
Marco Bezzecchi jelenleg azt fontolgatja, hogy marad-e a Mooney VR46-nál 2024-ben. Fennáll a lehetősége annak, hogy Bezzecchi távozik a Ducatitól a Yamahához, de ennek elenyésző a valószínűsége.
A Ducati sztárját, Álvaro Bautistát bosszantja, amikor ellenfelei a 2023-as Superbike-világbajnokságon a spanyol alacsony testsúlyát okolják a fölényéért.
A 2023-as Superbike-világbajnokság élversenyzői közül Álvaro Bautista a legkisebb és legkönnyebb pilóta. Éppen ezért az olyan versenyzők, mint Scott Redding a Ducati versenyzőjének pályán mutatott fölényét fizikai előnyeinek tulajdonította, így követelte, hogy legyen egy előre meghatározott súlylimit, ami mind a motort, mind a versenyzőt érinti. Ezt a témát azonban néhány nappal az ausztráliai szezonkezdet előtt levették a napirendről.
Bautista számára az előírt minimális súly amúgy is nyűg volt, mert a motoron kétségtelenül kiemelkedő képességei így háttérbe szorultak.
„Annak idején beszéltem Dani Pedrosával erről a kérdésről. Kiderült, hogy az ő esetében az, hogy kicsi és könnyű volt, megakadályozta őt a győzelemben. Az én esetemben pedig hirtelen állítólag ez az oka annak, hogy nyerek. Számomra ezek kifogások” ─ bosszankodott a 38 éves pilóta a SPEEDWEEK.com munkatársának.
„Ezenkívül ott van még a probléma a végsebességgel. Én kétütemű 125-ös és 250 köbcentis motorokkal kezdtem a pályafutásomat. Kis termetű vagyok ugyan, de alig látszik a motoron, mert azért van, mert még az Apriliánál sokat dolgoztam az aerodinamikán a szélcsatornában. Ez rendkívül fontos volt.”
Bautista így folytatta: „300 km/óránál óriási különbség. Redding esetében a termete, magas és erős, talán nem a legjobb egy versenyző számára, nem a tehetségéről beszélek, csak a fizikumáról. Ha megnézzük a bajnokokat, Valentino Rossit leszámítva, senki nem volt túl magas.”
„Ez olyan lenne, mintha egy kosárlabdázó azt kérné, hogy alacsonyabbra tegyék a kosarat, mert kisebb. Mindenkinek meg kell birkóznia azzal, hogy milyen a testalkata, és ebből kell gazdálkodnia.”
Mielőtt Andrea Migno elvesztette volna helyét a Moto3-as világbajnokságban, 27 évesen ő volt a legidősebb versenyző. A korhatár miatt a legkisebb géposztályban töltött ideje lassan lejár, az olasz pedig átigazol.
Andrea Migno a 2022-es szezon végéig, nyolc éven át volt állandó induló a Moto3-as világbajnokságban. Akkoriban megnyerte a világbajnoki nyitányt Katarban, Austinban újabb dobogós helyezést ért el, és a 9. helyen zárta a szezont összesítésben. Az erős szezonkezdet után azonban visszaestek az eredmények. Az okokról a 27 éves versenyző így nyilatkozott:
„Katarban és Austinban dobogóra álltam. A probléma az volt, hogy a KTM új alkatrészeket kapott Portimãóban, míg a Honda versenyzői (a Leopard motorok kivételével) nem.”
Teljesítménye ellenére az olasz világbajnoki hely nélkül találta magát 2023-ra, és a sajtóban adta ki a dühét.
„Ez bosszant engem. Azok, akik tavaly mögöttem voltak, idén motorozhatnak. Én mindent elvesztettem egyik pillanatról a másikra. Egy Moto3-as szezonért 200 ezer eurót kérnek, ugyanezt a CEV-ben is. Ha a Moto2-be akarsz menni, akkor akár 400 ezer eurót is letehetsz az asztalra.”
Migno egyébként fitten tartotta magát, és a sérült Lorenzo Fellon helyett beugorhatott a CIP Green Power csapatával az idei második nagydíjon Argentínában. Bár az elmúlt két évben Hondán versenyzett, a kétszeres GP-győztes gyorsan magára talált a KTM-en, és egy erős harmadik helyet szerzett a versenyen.
Migno a texasi, a jerezi, a Le Mans-i, a mugellói, a sachsenringi és az asseni nagydíjakon is beugrott Fellon helyére, de Németországban csak a 15. helye hozott egyetlen pontot számára.
A jelenleg 27 éves Migno tudja, hogy a jövője nem a Moto3-as világbajnokságban van, ahol a megengedett maximális életkor 28 év. Körülnézett a Superbike-paddockban, és már beszélt olyan topcsapatokkal, mint az Aruba.it Ducati és a Ten Kate Yamaha, de ők nem tartanak rá igényt.
A Ducati-sztár Álvaro Bautista legfőbb ellenfele a Superbike-világbajnokságban Razgatlıoğlu, aki 2024-re BMW-re vált. A spanyol már most úgy gondolja, hogy az M1000RR jobb, mint amit az eredmények mutatnak.
Toprak Razgatlıoğlu nem tudta megakadályozni Álvaro Bautistát a 2022-es világbajnoki cím megszerzésében, és a 2023-as Superbike-világbajnokság tizenkét találkozójából nyolc után úgy tűnik, hogy a Yamaha versenyzője idén sem tud majd győzni. Álvaro Bautista és a Ducati Panigale V4R csomagja túl erős. A spanyol már 18 győzelmet aratott ebben a szezonban, és az összesített tabellát 74 ponttal vezeti Razgatlioglu előtt.
A 26 éves tehetség szenzációs váltásával a BMW-hez a 2024-es idényre, a kép mindenképpen megváltozik: Vagy sikerül a töröknek a BMW-t az élre juttatnia, vagy nem, és ő maga már nem lesz rendszeresen az élmenők között.
Bautista számára a török versenyző lépése helyes volt, nem a BMW, hanem a Yamaha miatt!
„Toprak fiatal, nagyon tehetséges, és még hosszú út áll előtte. Valószínűleg tudja, hogy a jelenlegi motorja, a Yamaha jövőre is ugyanilyen marad. Ismeri a képességeit, és valami olyasmi járhat a fejében, hogy ‘ezzel nem tudok többet tenni annál, mint amit most csinálok’. Toprak egy olyan motort választott, amely már régóta ott van a bajnokságban, és nem áll messze a dobogótól. Ez egy olyan gép, ami jól működhet, és szerintem jobb, mint amilyennek látszik.”
„Ha a BMW a bajnoki címért akarnak harcolni, akkor erre a megfelelő versenyzőt szerződtették. Számomra ezért egyáltalán nem őrültség Topraktól, hiszen mint mondtam, még fiatal. Más lenne 38 évesen. Szerintem helyesen cselekedett.”
Lin Jarvis úgy tudja, hogy a Honda érdeklődik Fabio Quartararo iránt. A Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója elmagyarázza, mit kell tenni annak érdekében, hogy a 24 éves francia a Yamaha gyári csapatánál maradjon.
Fabio Quartararónak idén nincs könnyű dolga. A 2021-es MotoGP-világbajnok a Yamaha buktatóival és a megfelelő eredmények elérésével küzd. Silverstone-ban a 22. és egyben utolsó rajthelyével sikerült megkoronáznia eddigi sikertelenségét.
Nem csoda, hogy az iwatai gyártó gyári csapatának illetékesei attól tartanak, hogy a 24 éves nizzai versenyzőt elveszítik. Főleg, hogy a Honda is érdekelt a tizenkétszeres GP-győztes szerződtetésében, aki jelenleg a tizenegyedik helyet foglalja el a világbajnokságban.
Ezt Lin Jarvis is tudja. A Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója a GPOne.com-nak adott interjújában hangsúlyozza, hogy fél-e Quartararo elvesztésétől:
„Nem szeretem a félelem szót. Fogalmazzunk úgy, hogy tisztában vagyok a kockázattal, és az egyik a Honda. A Honda egy jó versenyzőt akar, és Fabio egy ilyen. Ahhoz, hogy megtartsuk őt, versenyképes motorral kell rendelkeznünk.”
A brit nem tudja elképzelni a Marc Márquezre való cserét. „Bármi megtörténhet, de Márquez nálunk? Az valószínűleg nem fog megtörténni” ─ legyintett nevetve.
„A versenyzői piac jövőre érdekes átigazolásokat tartogat majd. Márquez folytatja vagy visszavonul, a Hondánál vagy egy másik gyártónál marad? Amit tudok, az az, hogy változtatnunk kell a fejlesztési rendszerünkön. Abszolút nyitottak vagyunk, talán a jövőben lesz egy V4-esünk, de van még potenciál a jelenlegi konstrukcióban is.”
Jarvis lehetőséget lát az új szerzeményben, Álex Rinsben is, akit 2024-ig szerződtettek. „Ő egy igazi harcos. Mir is hatékony és gyors versenyző, de eddig csak egy futamot nyert. Álexnek néha képes szenzációs dolgokat mutatni, több nyers tehetség lakozik benne. Nem szabad elfelejteni, hogy ő volt az egyetlen GP-győztes a Ducatitól eltérő motorral. Két futamot nyert a Suzukival, idén pedig a Hondával diadalmaskodott. Persze, Austin a paradicsomi pályája, de pozitív hozzáállással és tapasztalattal rendelkezik a sornégyesekkel kapcsolatban.”
Mégis volt B terv arra az esetre, ha Rins visszautasította volna az ajánlatot. „Volt egy alternatívánk Arbolino személyében, aki jól fejlődik, és a jövő választása lehet, de nem akartunk újoncot, mert ez nem a megfelelő időszak erre. Olyan versenyzőre van szükségünk, akinek van tapasztalata, de végül is nem tudjuk, hogy Rins jobb lesz-e Morbidellinél. A versenyző kiválasztása mindig egy szerencsejáték. Nincs garancia.”
A nyári szünet véget ért, Silverstone pedig olyan futamot tartogatott, amelyre sokan emlékezni fognak. És bár elemezni a végtelenségig lehetne, minden bizonnyal felesleges, hiszen az eső, és a brit nyár mindent megtett annak érdekében, hogy az izgalom minduntalan megmaradjon.
Ha a sprintfutam eredménylistájára vetünk egy pillantást, döbbent tekintettel magunk elé révedünk, majd, amikor megvizsgáljuk a vasárnapi eredményeket, széttárt karokkal, fejünket csóválva próbáljuk megérteni a lehetetlent. Vagy talán annyira mégsem. Hiszen nagyjából húszéves tendencia, hogy a MotoGP-szezon második fele általában mindig a meglepetésemberekről, és azokról a versenyzőkről szól, akiknek jövő évi szereplése nem biztosított a kategóriában, illetve azokról, akik valójában szeretik a pihenést és a feltöltődésre hagyott szabadidőt, ezért újult erővel térnek vissza, és szívják fel magukat a szezon második felére.
Most sem volt ez másként, végtére a szünet hosszúra és kiadósra sikerült, ugyanakkor azok sem hagyták el magukat, akiknek jelenésük volt a dobogón, leginkább az év végi összetett miatt. Meg persze akadtak olyanok is, akiknek bár szükségük lett volna a jó eredményre, a végére valahogy mégsem adta ki. A megkezdett pilótakeringő tükrében ez pedig gyakran sorsfordító lehet.
Fotó: MotoGP Média
Nem kérdés, hogy a hétvége legnagyobb nyertese Álex Márquez. Miután megnyerte a szombati sprintfutamot, vasárnap pedig műszaki hiba miatt kényszerült kiállni, a Gresini a héten gyorsan jelezte: megvan a szerződése jövőre, így maradhat Ducatival a királykategóriában. A további nagy kérdések viszont továbbra sem tisztázódtak. Azzal, hogy a Yamaha bejelentette, Morbidelli távozik, helyére pedig Rins érkezik a várakozásoknak megfelelően, némileg tisztult a kép, a legnagyobb kérdés ugyanakkor az, képes lesz-e Valentino Rossi a kategóriában tartani Franco Morbidellit? Ehhez viszont szükség lenne Bezzecchi döntésére. Ezért bármennyire is meglepő, néhány ülés sorsa még úgy is a tavulliai mágus kezében van, hogy már rég nem a mezőny tagja. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy Rossi csapatát egyre többször hozzák hírbe a Yamahával, és sokan úgy sejtik, 2025-től a japán márkára váltanak. Ezek után pedig csak rendkívüli módon bízom benne, hogy a családi nyaralás során lefényképezett KTM babakocsi nem lesz olaj a tűzre.
Fotó: MotoGP Média
Az elmúlt hétvégén, összességében egyébként jó teljesítményt nyújtó Bezzecchi sorsa nem csak azért fontos, mert második a bajnokságban, hanem leginkább azért, mert a jövőben valós eséllyel pályázhat a világbajnoki címre. Viszont egyáltalán nem mindegy, melyik márkával kell boldogulnia, és természetesen az sem, miként juthat be legkönnyebben egy gyári csapatba. Ezen a ponton pedig már-már sportpolitikai kérdésekhez érkezünk, hiszen sokakban felmerül a kérdés: Vajon érdeke a Dornának, hogy a VR46 akadémia két versenyzője csatázzon a bajnoki címért? A válasz egyébként egyértelmű, hiszen, ha belegondolunk, az olasznak eddig egyetlen gyári ajánlata sem érkezett, és szatellit csapatban bajnokságot nyerni egy tavalyi motorral pedig szinte példátlan lenne.
Az olasz eddig egyetlen ajánlatot kapott a Ducatitól: amely ugyan gyári motorról, ugyanakkor a szintén szatellit Pramac csapathoz való átigazolásról szólna, miután a bolognai gyártó jelezte, teljes értékű gyári motort kizárólag ők kaphatnak. Így nem kizárt az sem, hogy Bezzecchi marad a helyén, és inkább kivár.
Ha így dönt, a Pramac feleslegesen cserélné le Zarcót. És bár a Rossi-lobbi erős, értelmetlen dolgokat nem vállal magára, így, ha Bezzecchi marad a VR46 csapatban, minden bizonnyal előrébb sorolná az akadémia azt a lehetőséget, hogy Morbidelli esetleg a Superbike világbajnokságon folytatná, miután a Gresini csapatban Di Giannantonio helyére Arbolinón túl már Jake Dixon is bejelentkezett.
Fotó: MotoGP Média
Bezzecchi egyébként egy meglepő bukással zárta a Silverstone-i főfutamot, miközben Bagnaiát próbálta elcsípni. Egy ártalmatlannak tűnő féktávon érkezett a címvédőre, amikor motorja hirtelen gyorsulni kezdett, a következő pillanatban pedig a pályán csúszott. Többen úgy vélték, hogy az ilyen, és ehhez hasonló bukásokat leginkább az új aero-csomagok okozzák, hiszen a hasonló kritikus helyzetekben a motor nem lassulni kezd, hanem az előtte haladó versenyzőre szippantja magát, amelynek hatására még erősebb fékezés válna szükségessé, ez viszont már kivitelezhetetlen, így a pilóta elveszíti a motor elejét. Hasonló történhetett Marc Márquezzel is a futam során, amikor Bastianinit üldözte.
Ez egyébként azt is jelentette, hogy a nyolcszoros világbajnoknak továbbra sincs befejezett futama, és épp a minap meghökkentő nyilatkozatot adott, melyben elmondta: nemrég egy ponton erősen gondolkodott a visszavonuláson, és jelenleg is boldogtalan a motoron. Ugyanakkor jelezte azt is, hogy a jövő szezonban továbbra is jelenlegi csapatával képzelte el magát. Nem úgy Joan Mir, akiről legutóbb az olasz sajtó épp azt szellőztette meg, hogy 2024-ben egy éves szabadságra megy, és kihagyja a következő szezont. Ettől rosszabb üzenet pedig nem is érkezhetne a Honda számára a versenyzői oldalról, és egy hasonló döntés ismét alaposan átírhatna mindent. Ez esetben nem kizárt, hogy a japánok visszaemelnék a MotoGP-be Iker Lecuonát, aki szinte folyamatos helyettesítő szerepet tölt be, ha a versenynaptár nem üti egymást a Superbike világbajnoksággal.
Silverstone másik nagy meglepetését az Aprilia versenyzők szolgáltatták. Hiszen azt eddig is tudtuk, hogy Aleix Espargaró jól teljesít a brit pályán, és tavaly is csak az edzésen elszenvedett bukása hátráltatta, az talán mégis sokakat meglepett, hogy olyan magabiztosan harcolt a győzelemért, amelyre idén eddig nem volt példa. Az olaszok állítják, a motor folyamatos fejlesztés alatt van, és az apró változtatások jelentik a siker kulcsát, miközben a háttérből egyértelműen úgy vélik, a legnagyobb fejlesztési bravúr az időközben megalkotott karbon váz lehetne, amelyet már az idén bevetnének, de ne feledjük, a Ducati utolsó ilyen irányú próbálkozása kudarcba fulladt. Ettől függetlenül Maverick Viñales, és a szatellit motoron ülő Miguel Oliveira hétvégi performansza mégiscsak szokatlan volt, és bár Oliveira esetében sokan az esőt hozták fel példaként, többen úgy vélik, a szerződésbiztosítás is ösztönözte az iparkodásban, csakúgy, mint a másik gyári motoron ülő Maverick Viñalest, aki a szombati sprinten dobogóra állhatott.
Fotó: MotoGP Média
Fontos ez azért is, mert a szakma úgy sejti, a noalei csapat a háttérből kiemelt figyelmet fordít Fabio Quartararóra, aki egy esetleges Rossi-Yamaha térhódítással még inkább távozna a márkától. A francia továbbra is kritikusan fogalmaz a gyártóval kapcsolatban, noha tudja jól azt is, más kérdés világbajnoki címet nyerni, és néha-néha futamgyőzelmet szerezni. És persze igaz, hogy utóbbi kettőre jelenleg legfeljebb álmaiban lenne esélye, mégsem szabad elfelejteni a tényt, hogy a királykategóriás világbajnoki címek tekintetében a Yamahának van némi tapasztalata.
Fontos megemlíteni, hogy a gyári KTM vezetése helyében nem lennék, mert bár lassan egyértelmű, hogy a fejlesztések jó irányba haladnak, és a motor akár a győzelemre is megfelelő lehet, a versenyzőik valahogy mégsem érnek oda, ezen a ponton pedig el kell gondolkodnia mindenkinek a felelősségi körökről, és azok határairól. Hiszen hiába brillírozik Jack Miller az időmérőn, ha végül egyik versenyen sem érkezik dobogóra, és hiába motorozik elképesztően Binder rendre vasárnap, amikor tudjuk jól, sajnos a verseny már a kvalifikáción kezdődik.
A KTM ezzel együtt továbbra is állítja, Pedro Acostának jövőre motort adnak a királykategóriában, úgy, hogy a gyári csapat összetétele nem változik, és szívük szerint a GASGAS legényeken sem változtatnának, noha többen mégis úgy sejtik, előbb vonul vissza Pol Espargaró, mint takarítják el az útból Augusto Fernándezt, főleg úgy, hogy a spanyol mind a sprinten, mind a vasárnapi futamon jól teljesített.
A legfrissebb hírnek, mely szerint Álvaro Bautista Sepangban visszatérhet szabadkártyával a MotoGP mezőnyébe, úgy vélem leginkább gálajelentősége van, mert a spanyol inkább érzi jól magát győztesként a Superbike-ban, mintsem szenvedjen a királykategóriában, még úgy is, ha életkorát figyelmen kívül hagyjuk.
Összegezve a fentieket, kirajzolódik, egyelőre továbbra is csak a feltételezésekre hagyatkozhatunk, és az apró jelekre, így talán egy ponton mégis nagyobb hangsúlyt kell fektetni Valentino Rossi KTM kerékpár utánfutójára, mint eddig gondoltuk.
Marc Márquez tovább szította a Valentino Rossival való véget nem érő rivalizálását azzal, hogy azt állította, hogy „jobb lett volna úgy tenni, mintha barátok lennénk, de utálom a színlelést”.
A MotoGP talán leghevesebb viszálya verbálisan a mai napig tart, és a Honda versenyzőjének „Being Marc Márquez: This Is How I Win My Race” című könyvében új betekintést nyerhetünk ebbe. Márquez visszatekintett a 2018-as Argentin Nagydíjra, amikor kiütötte Rossit, ami egyike volt a sok hírhedt ütközésüknek. A spanyol elismerte, elgondolkodott azon, hogy szépen megjátssza magát:
„Rengeteg rajongója van, és ez azt jelentette, hogy szembeszállok velük, de mi más választásom volt? Hűtlen lenni magamhoz? Természetesen nem. Utálom a színlelést, a becstelenséget. Taktikai okokból jobb lett volna úgy tenni, mintha Valentino barátja lennék, de én nem vagyok ilyen”.
Márquez megemlítette azt is, hogy 2013-as újonc évében, a Laguna Secában, a dugóhúzóban történt előzés miatt nem büntették meg, amiért a manőver közben leszaladt a pályáról, és még Rossi is elismerte, hogy hasonlóságot mutatott a saját, Casey Stoner elleni 2008-as bravúrjával.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy én terveztem ezt a manővert. Nem volt szándékosság vagy zsenialitás. Egyáltalán nem érdekelt, hogy ki volt előttem, és nem is akartam harcolni, csak minél gyorsabban előzni.”
Bizonyára a legcsúnyább pillanatok Rossi és Márquez között 2015-ben voltak. Rossi nyilvánosan azzal vádolta Márquezt, hogy Jorge Lorenzónak próbál asszisztálni a bajnoki cím megszerzéséhez.
Malajziában Márquez elesett, amikor összeütköztek, és később azzal vádolta Rossit, hogy megrúgta őt.
„A Valentino és köztem zajló csata annyira elfajult, hogy elvesztettük egymás iránti tiszteletünket. Ő volt a hősöm, és néhány hónap alatt riválissá vált számomra, és a mai napig az is maradt. 2015-ben Ausztrália és Malajzia között abszurd dolgokkal vádolt meg, és a sajtótájékoztatón túl messzire ment. Semmiféle összeesküvésről nem volt szó pedig. Ha valaki jobb volt nálam, azt tiszteletben tartom, de hogy a riválisom ne sértődjön meg, ha a kapcsolatunk attól nem barátság.”
Álex Rins a mugellói sprint óta nem versenyezhet, mivel síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett. A spielbergi versenyhétvégét is kihagyja. Iker Lecuona fogja helyettesíteni újra.
Álex Rins két hónapja nem állt rajthoz a MotoGP-ben. Június 10-én a 27 éves spanyol a mugellói sprintversenyen történt bukásakor súlyosan megsérült, ami miatt két műtétre volt szüksége. Öt nappal a második műtét után Madridban az LCR Honda versenyzője hazatérhetett Andorrába.
Csak az előző héten terhelhette újra a lábát. Az LCR Honda csapattulajdonosa, Lucio Cecchinello pedig a SPEEDWEEK.com-nak kifejtette:
„A baleset óta most állt rá először a lábára. Ha jól érzi magát, akkor augusztus 20-án Spielbergben vagy szeptember 3-án Barcelonában térhet vissza. Egyelőre még nem tudjuk biztosan.”
Most, hogy a döntés megszületett, Rins a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő versenyhétvégét is kihagyja. Helyette Iker Lecuona áll majd rajthoz.
A Superbike-világbajnokság gyári versenyzőjének ez lesz idén a negyedik szereplése a MotoGP-ben. Áprilisban Jerezben és Assenben már beugrott a sérült Marc Márquez helyére.
Az Aprilia Racing főnöke, Massimo Rivola dicsérte Aleix Espargaró „nagy tökös” utolsó körös húzását a Brit Nagydíjon.
A spanyol a tizenkettedik helyről rajtolva szerezte meg az Aprilia első győzelmét a szezonban. Espargaró 15 körön keresztül üldözte a Ducati regnáló világbajnokát, Francesco Bagnaiát, mielőtt az esőcseppekkel dacolva néhány kanyarral a vége előtt a győzelemért indult.
„Mindig is mondtam, hogy Aleix a legtökösebb a paddockban” ─ mondta Rivola a MotoGP.com-nak. „Ahogy a végén megelőzte Peccót, a pálya azon részén, normális esetben nem szokás ilyet csinálni, de örülök, hogy sikerült neki!”
„Aleix versenye igazán lenyűgöző volt, az előzés pedig a jellemét mutatja, és azt, hogy mennyire meg akarta nyerni ezt a versenyt. Egy jobb kvalifikációval szerintem több Apriliának kellett volna a dobogóra kerülnie, de nem mondhatom, hogy csalódott vagyok. Mindannyian nagyon boldogok vagyunk. Ez a mi pályánk. Szerintem az Aprilia a legjobb motor itt. Aleix szupergyors volt pénteken, majdnem 0,7 másodperces különbséget mutatott fel a második helyezetthez képest. Ilyet nem gyakran látni.”
„Hétvégén Maverick és Aleix voltak a leggyorsabbak a köridőket tekintve, és láttuk, hogy Miguel milyen gyors, amikor a körülmények trükkössé válnak. Ez egy nagy jutalom a gyár összes emberének, akik keményen dolgoztak a nyári szünetben.”
Espargaró tizenkét fordulóval a vége előtt feljött a hatodik helyre a versenyzők világbajnokságában, az Aprilia pedig a harmadik a konstruktőri tabellán.
A Forma-1 sztárja, Lando Norris ellátogatott a MotoGP silverstone-i paddockjába. A brit el volt ragadtatva, és bevallotta, hogy szívesen kipróbálná magát, de lassabb motorokkal.
A Forma-1 ásza, Lando Norris egyike volt annak a 100 400 lelkes rajongónak, akik vasárnap a helyszínen élőben követték a Brit MotoGP Nagydíjat Silverstone-ban. A 23 éves Norris Bristolból származik, és nagyon népszerű Nagy-Britanniában. A Forma-1-es sztárok fiatal gárdájának képviselőjeként tartják számon, és ő felelős a rajongók rendkívüli növekedéséért.
A McLaren versenyzője meglátogatta a Yamaha két gyári pilótáját a silverstone-i bokszban, hosszasan elbeszélgetett Franco Morbidellivel, és csapattársával, Fabio Quartararóval is pózolt egy rögtönzött fotó erejéig, amelyen további figyelmet keltett a fekete alapon sárga mintás sapkájával.
Norris ezután nyíltan beszélt saját kétkerekű ambícióiról is: „Szívesen kipróbálnám magam, de lassabb gépekkel.”
A Moto3-as versenyző, David Alonso hihetetlen debütáló győzelméről Norris a következőket mondta: „A Moto3-as verseny volt a legőrültebb dolog, amit valaha láttam!”
„Bárcsak gyakrabban itt lehetnék, egyszerűen imádom!” Egyébként: Norris számára egy sisakcserére is sor került, Fabio Quartararo aláírásával ellátva.