back to top
2025. augusztus 21. 21:15
Kezdőlap Blog Oldal 475

Ez lehet a magyarázat a túl sok bukásra a királykategóriában

0

Álex Márqueznek egyértelmű véleménye van, ha a MotoGP-gumikról van szó. A Gresini Ducati versenyzője így nyilatkozott a „K” első gumiról: „A Michelin azt állítja, hogy nem változtatott semmit, de mindenki bukik ezzel.”

Aleix Espargaró, az Aprilia versenyzője még májusban a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában azt mondta: „Vicces, hogy a Michelin „K” első gumija volt a standard abroncs két évvel ezelőtt. Mindenhol ezt használtuk, még a hőségben is fantasztikus volt. Most már hidegben sem lehet használni. Senki sem szereti, senki sem használja.”

Álex Márquez is kritizálta ezt a keveréket: „Nem akarom azt mondani, hogy bosszús vagyok, de furcsa, hogy például a „K” első gumi tavaly már nem működött. Azelőtt mindig mindenki ezt használta, mert a „P” első gumi nagyon lágy volt, a „H” pedig nagyon kemény.”

Álex Márquez 2024-as ülése már biztos, de vajon ki lesz a csapattársa?

„Amikor a hőmérséklet 25 és 35 fok között volt, mindenki ezzel motorozott, mindenki, most pedig már nem lehet használni. Konkrétan tavaly Misano óta. Amikor ilyesmi történik egyik évről a másikra, akkor mondhatod, hogy talán azért, mert valami megváltozott a motorokon, de nem ez volt a helyzet. A Michelin azt állítja, hogy nem változott semmi, de mindenki ezzel a gumival bukik.”

Míg Aleix Espargaró a megváltozott aerodinamikának tulajdonítja a változást, ami nagyobb terhelésnek teszi ki az első gumit, a Michelin egyelőre nem foglalt állást a témában.

„Amikor Mugellóban mentem, megkérdeztem őket erről. Elemzik, biztos valami megváltozott az elmúlt évben. Nem értik, mi történt, és nem tudják, honnan jön, de a gumi nem működik, és nem azt mondom, hogy csak a Ducatin nem működik, ez minden motoron így van” ─ tette hozzá Álex Márquez.”

Quartararo: Nem hiszem, hogy Marc nyolc bajnoki cím után elvesztette volna a képességeit

0

A korábbi világbajnok Fabio Quartararo mindössze egy pontot szerzett Silverstone-ban. A Yamaha gyári versenyzője utána nyíltan beszélt jelenlegi nehéz helyzetéről.

Fabio Quartararo MotoGP-karrierje mélypontját élte át a múlt hétvégén Silverstone-ban a 22. és egyben utolsó rajthelyével. A sprintben elért alig jobb 21. hely után vasárnap tisztességes javulás következett, de a Luca Marinivel történt ütközés után ismét csak a 15. hely lett. Ezzel a sovány eredménnyel a 2021-es világbajnok még a világbajnoki tabellán is kiesett a top 10-ből.

„Nem mondanám, hogy elveszítem a motivációmat, de frusztráló a helyzet. Silverstone különösen rémálom volt a kvalifikáció miatt, de általában véve is nehéz, mert szinte minden évben a világbajnoki címért küzdöttem, most meg a pontokért harcolunk….”

Marc Márquez elismerte: Nem a motor az oka a sikertelenségnek, ő maga sem képes már futamokat nyerni

A francia versenyző Marc Márquezről is ejtett néhány szót, aki a napokban azt nyilatkozta, hogy már nem képes futamokat nyerni.

„Nem hiszem, hogy Marc nyolc bajnoki cím után elvesztette volna a képességeit. Mentálisan egyikünk sincs könnyű helyzetben, de attól biztosíthatok mindenkit, hogy mindent megteszek, de az eredmények sajnos nem jönnek.”

Quartararo Moto2-es pályafutásával vont párhuzamot:  „Ha őszinte akarok lenni, a Moto2-ben semmit sem mutattam, kivéve néhány futamot. A győzelmem [a 2018-as Catalunya GP-n] a megfelelő pillanatban jött, de akkor soha nem harcoltam a világbajnokság első három helyéért. Őszinte leszek, nem alkalmazkodtam jól a Moto2-höz. A MotoGP-ben azonban más volt a helyzet.”

Eldőlt: Álvaro Bautista ott lesz a MotoGP rajtrácsán Sepangban szabadkártyásként

0

A Ducati csütörtökön megerősítette, hogy Álvaro Bautista szabadkártyával részt vesz a novemberi malajziai MotoGP-futamon.

Immár hivatalos, hogy Álvaro Bautista indul a november 10-12. között Sepangban megrendezésre kerülő Maláj Nagydíjon. A spanyol ugyanis júniusban a 2022-es Superbike-világbajnokság megnyerésének jutalmaként két napig tesztelhette a Ducati MotoGP-motorját Misanóban, ahol nagyszerű köröket futott.

Augusztus első hetében ismét GP-versenygépre ült a 38 éves pilóta. Bautista már akkor is elmondta, hogy örülne, ha részt vehetne a Maláj Nagydíjon. A Superbike-világbajnokság október utolsó hétvégéjén ér véget Jerezben, így előtte nem szeretne vendégszerepelni. Az utolsó két MotoGP-helyszín pedig Doha és Valencia, nem tartoznak Bautista kedvencei közé.

Bautista ismét a Desmosedici nyergében Misanóban ─ minden más rejtély

„Örülök, hogy szabadkártyásként versenyezhetek a MotoGP-ben Sepangban, egy olyan pályán, amit szeretek, és amire örömmel térek vissza, mert nem szerepel a Superbike naptárában” ─ mondta Bautista.

„A Ducati Desmosedicivel való tesztek során jó érzésem volt, és szórakoztató volt. Szeretnék őszintén köszönetet mondani a Ducatinak és az Aruba.it-nek, mert nélkülük nem kaphattam volna meg ezt a lehetőséget. Ugyanakkor szeretném elmondani, hogy ezek a MotoGP-futamok csak bónuszok számomra, nem pedig prioritás. Ezért továbbra is a Superbike-világbajnokságra kell koncentrálnom, ami most az egyetlen dolog, ami számít. Ez nagyon megterhelő lesz, sok futammal rövid idő alatt.”

Bautista háromszor állt dobogóra a királykategóriában (mindkétszer a Hondával), de a kisebb géposztályokból érkező 16-szoros GP-győztes sosem tudott győzni a MotoGP-ben.

Bautista 2019 óta a Superbike-világbajnokságban versenyez, ahol eddig 79 dobogós helyezést és 50 győzelmet szerzett.

Bezzecchi és Bagnaia egyvalamiben egyetértenek: Morbidelli megérdemel még egy esélyt

0

Egyelőre nem világos, hogy Franco Morbidelli útja merre vezet majd a Yamahától való távozása után. Pecco Bagnaia és Marco Bezzecchi kiáll honfitársuk mellett.

Már egy hete hivatalos, hogy Franco Morbidelli elveszíti a helyét a Yamaha gyári csapatában 2024-re mivel nem hozza az elvárt eredményeket. A brazil gyökerekkel rendelkező olasz 2020-ban még három MotoGP-győzelemmel világbajnoki második lett a Petronas SRT színeiben.

„Kicsit kellemetlen helyzetben vagyok, mert nincs ülésem a következő szezonra” ─ ismerte el a 28 éves versenyző, amikor a jelenlegi helyzetéről kérdezték.

A 2017-es Moto2-es világbajnok és a 2020-as MotoGP-szezon második helyezettjét azonban ígéretes jelöltnek tartják egy Ducati ügyfélcsapatnál való elhelyezkedésre. Amennyiben a világbajnoki bronzérmes Marco Bezzecchi a Pramac mellett dönt, Morbidelli logikus választás lenne a VR46 Racing Team számára. Ha azonban „Bez” nem vált, akkor a Gresini Racingnél a második hely ─ a nemrég hivatalosan is megerősített Álex Márquez mellett ─ még mindig kiadó.

A silverstone-i hétvége után a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti elárulta a Pitlane riporterének, Jack Appleyardnak: „Szeretnénk Morbidellit jövőre egy Ducatin látni. Meglátjuk, mi történik a következő hetekben.”

Bezzecchinek az osztrák hétvégéig döntenie kell, állítja a Ducati sportigazgatója

Mindenesetre Morbidelli barátai szívből kívánnak neki egy új MotoGP-s esélyt. A világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia így nyilatkozott a témában: „Szerintem Franky az egyik legerősebb versenyző a mezőnyben. 2020-ban második volt, 2021-ben a műtétig versenyképes volt, Jerezben a régi motorral sikerült dobogóra állnia. Aztán jöttek a problémák a térdével. Ezután a csapattal… Ha megnézzük az eredményeket, soha többé nem volt versenyképes, leszámítva idén Argentínát.”

„Szerintem Franky megérdemel még egy esélyt. Amikor együtt edzünk, mindig nagyon jól megy.”

Bezzecchi egyetért a Ducati gyári versenyzőjével: „Egyetértek Peccóval. Franky nagyon erős az én szemszögemből nézve is. Nem érdemelte meg ezt, de végül is nem tudja kontrollálni. Remélem, hogy talál magának egy MotoGP-motort, mert szerintem ő az egyik legerősebb versenyző. Ha ez egy Ducati lesz, örülök neki, de mindenképpen boldog leszek, ha kap egy motort.”

Álex Márquez 2024-as ülése már biztos, de vajon ki lesz a csapattársa?

0

A Gresini Racing hivatalosan is megerősítette, hogy Álex Márquez a következő szezonban is náluk marad.

A spanyol pilóta szerződtetése a 2024-es szezonra sosem volt kétséges, de most már hivatalos.

„Marad” ─ posztolt a Ducati szatellitcsapata a közösségi médiában egy képet, amelyen Márquez a csapat tulajdonosával, Nadia Padovanival látható, és egy külön fotót a volt barcelonai focistákról, Gerard Piquéről és Neymarról, akik a saját „marad” posztjukról ismertek, amely vírusként terjedt el.

Márquez igazolása kevesebb mint egy héttel azután történt, hogy megnyerte a brit sprintfutamot. Ez az első szezonja a Ducati-klánon belül, miután érzelmekkel teli döntést hozott, hogy elhagyja a Hondát, ahol egész MotoGP-karrierjét töltötte, és ahol nagyra becsült testvére, Marc Márquez egyelőre még versenyez.

Álex ebben a szezonban először előzte meg Marcot, mióta csatlakozott a Gresinihez. Jövő évi csapattársának személyét azonban továbbra sem erősítették meg, mivel Fabio di Giannantonio várhatóan elveszíti a helyét.

A Moto2-es mezőnyből Tony Arbolino és Jake Dixon is esélyes, de Franco Morbidelli is, akit a Yamahától menesztettek.

Marc Márquez elismerte: Nem a motor az oka a sikertelenségnek, ő maga sem képes már futamokat nyerni

0

Marc Márquez elismerte, hogy mentálisan megviseli hogy már nem „képes” futamokat nyerni.

A nyolcszoros világbajnokot generációja legjobbjai között tartják számon, de a 2019-es bajnoki cím megnyerése óta eltelt borzalmas időszak olyan beismeréseket eredményezett számára, amelyeket soha nem érzett lehetségesnek.

„A nyári szünet a legjobb pillanatban érkezett el számomra” ─ mondta Márquez a BBC-nek.

„Sérült voltam, kihagytam futamokat. Voltak bukások. Eltört a bordám, eltört az ujjam, a bokám…Időre volt szükségem, hogy felépüljek, és felkészüljek a szezon második felére. Még mindig nem vagyok 100%-os, különösen a jobb lábamat illetően. Amikor a karom megsérült, az egy nehéz pillanat volt, nagyon megterhelő, négy különböző műtétem volt. Most úgy érzem, készen állok arra, hogy győzelmekért harcoljak, de valamiért nem vagyok képes erre. Ez mentálisan megvisel.”

„Bukások, sérülések, a szakmai életemben ez a legnehezebb pillanat, de a magánéletem szerencsére sínen van, így ez egy kicsit kompenzál.”

Marc Márquez meglepő kijelentést tett az elmúlt hétvégével kapcsolatban

„Az egész pályafutásom nagyon szép volt, rengeteg győzelem és nyolc világbajnoki cím. Aztán egy nap elkezdődött a rémálmom. Nagyon nehéz volt. Három év szenvedés. Itt volt az ideje, hogy azt mondjam, hogy lehet, hogy itt az ideje befejezni, de a szenvedély és a motiváció még mindig megvan.

Márquez sok problémája a Hondával kapcsolatos. Ez olyan spekulációkhoz vezetett, hogy új környezetet kereshet, bár Silverstone-ban elárulta, hogy 2024-ig a Hondánál akar maradni.

„Minden évben, amikor elkezdem a szezont, az a célom, hogy a bajnoki címért harcoljak. Nem számít, hogy ez a kilencedik vagy az első bajnokság. Ugyanúgy fogok küzdeni, de az igaz, hogy ma már nem gondolhatok erre. A valóság az, hogy nem állunk készen a győzelemre. Sem én, sem a motor. Három év alatt csak a versenyek felét teljesítettem. Sok volt a sérülés. Teljesen elveszítettem az önbizalmam, ezt újra kell építeni, aztán remélem, jövőre már a bajnokságra gondolhatok.”

Viñales óriási áttörést ért el Silverstone-ban, megdöbbentő számokról beszélt

0

Az Aprilia álomeredménye után a Brit Nagydíjon Silverstone-ban (négy RS-GP a top10-ben) Maverick Viñales elmondta, minek volt köszönhető ez a siker.

Maverick Viñales majdnem felállhatott a dobogóra a győztes Aleix Espargaró mellett a silverstone-i MotoGP-futamon, miután a sprintben a harmadik helyen végzett. A spanyol a szezon egyik legjobb teljesítményét nyújtotta, de az utolsó körökben ki kellett maradnia a Brad Binder és Miguel Oliveira küzdelméből. Ennek oka az volt, hogy a gumijai felmondták a szolgálatot, miután végig üldözte a mezőnyt.

Viñales ezután érdekes részleteket árult el: „Az új lengőkart használtam. Ez az én szempontomból kockázatos volt, mivel a motort más vezetési stílusra tervezték ebben a konfigurációban. Megpróbálták az én vezetési stílusomhoz igazítani. Ezért néha vállalnom kell ezt a kockázatot, hogy megértsem, mi az, ami jó nekem, a motornak és a vezetési stílusomnak. Az biztos, hogy az én motorom és Aleix motorja különbözik egymástól.”

Aleix Espargaró teljesítette kisfia kívánságát, nem is akárhogy

„A vezetési stílusunk különböző beállításokat igényel. Gyakran fedezünk fel olyan területeket, amelyeket az Aprilia még sosem, így néha előfordulhat, hogy teljesen elfogynak a gumik, mint most hat körrel a vége előtt.”

„A verseny közepén nagyon gyorsan közel kerültem az elöl lévőkhöz, de amint elfogyott a tapadás, már nem tudtam mit tenni.”

Viñales még valamit kiemelt: „Elmondhatjuk, hogy jól dolgoztunk és sikerült a rajtot illetően is javítani, ami nagyszerű. Az elmúlt két futamon több embert előztem meg a rajtnál, mint az azt megelőző 40 versenyen! Számomra fontos, hogy a győzelemért harcolhatunk, ezt viszem magammal Silverstone-ból. Mentálisan támadó üzemmódban vagyok, és ez fantasztikus. Minden edzésen és minden körben a legjobbat próbálom kihozni magamból.”

Rea csapatfőnöke a jövőben is számol versenyzőjével, de lehet, hogy az út a szezon végén kettéválik?

0

Sorozatban hat világbajnoki cím után a Kawasaki visszatért a földre. A 2023-as Superbike-világbajnokság váratlanul rosszul alakul, és ha Jonathan Rea is úgy döntene, hogy elhagyja az alakulatot, még rosszabb lenne a helyzet.

A Kawasaki sokat tett a Superbike-világbajnokság sikeréért, és megérdemelten aratott sok babért. Tom Sykes 2012-es második helyezése és a következő évi diadala, majd Jonathan Rea 2015-től kezdődő páratlan dominanciája óta (zsinórban hat világbajnoki címmel) a japánok az elmúlt tizenegy év legsikeresebb gyártójává váltak.

Mióta azonban Toprak Razgatlıoğlu 2021-ben véget vetett Rea sorozatának, az eredmények egyre inkább lejtőre kerültek. Idén még csak egy győzelmet tudott szerezni a korábban brillírozó motoros. „A 2023-as év nem úgy alakult, ahogy vártuk” ─ ismerte el Guim Roda, csapatfőnök.

„Már a 2021-es és a 2022-es szezon sem volt könnyű, de a végsőkig küzdöttünk a dobogókért, a futamgyőzelmekért és a bajnoki címért. Sajnos az idei évet nem tudtuk hasonlóan jó üzemmódban kezdeni. A rendelkezésünkre álló eszközökkel próbálunk javítani a dolgokon, és mindent megteszünk.”

Rea a pénteki tapasztalatok alapján nem számított ekkora sikerre a hétvégén Mostban

A spanyolnak nem voltak illúziói arról, hogy a sikertörténetnek soha nem lesz vége.

„Senki sem nyer örökké. Ezt el kell fogadni, meg kell tanulni veszíteni, és ennek ellenére továbbra is a legjobbat kell nyújtani. A versenyzésben és az életben is fontos, hogy ne csak sikert érjünk el, hanem küzdjünk és dolgozzunk is érte. Továbblépünk, a múltból tapasztalatot szereztünk, és tudjuk, mit kell tennünk a győzelem érdekében. Újra meg fogjuk próbálni. Ez a célunk.”

A nagy Kawasaki-sikerek azonban szorosan kötődnek a Superbike-sztár Jonathan Rea-hez, aki három nehéz év után mérlegeli a további pályafutását. Jelen állás szerint 2024-re bármi lehetséges: maradhat a Kawasakinál, átigazolhat a Yamahához, vagy akár visszavonulhat.

„Egyértelmű, hogy nincs kétségünk Johnny képességeit illetően. Számos helyzetben bizonyított már. Mi összeraktuk a motort a megfelelő gumikkal, a többit pedig ő tette. Csak tovább kell mennünk, és ki kell használnunk az adódó lehetőségeket. Nincs B tervünk, mert Johnny az A. Dolgoznunk kell, és a legjobbat kihozni magunkból.”

Bezzecchinek az osztrák hétvégéig döntenie kell, állítja a Ducati sportigazgatója

0

A Mooney VR46 maga a következő szezonban a Ducatihoz van kötve, de 2025-ben a Yamahánál találhatja magát, ahol Valentino Rossi a karrierje csúcsát élte, és amelyet jelenleg nagykövetként képvisel, ami azt jelenti, hogy elméletileg Bezzecchit is magukkal vihetik.

„Talán igen, talán nem” ─ mondta a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a Speedweek-nek.

„Jelenleg a legtöbb versenyző Ducatit akar, mert ez a legjobb motor összességében. Másrészt nem tudjuk, hogy az erőviszonyok hogyan alakulnak majd a jövőben. A Honda jövőre javulni fog, ahogy a Yamaha is. A KTM-nek már most is túl sok versenyzője van, de 2025-ben az Aprilia is érdeklődhet Bezzecchi iránt. Ki tudja?”

Azzal, hogy Bezzecchi a következő szezonban egy 2024-es Desmosedicit választ a Pramac Racing versenyzőjeként, minden aggodalmat eloszlatna, hogy mentora Rossi mellett a Yamahához csábítanák, ha a VR46 2025-ben új gyárat keresne.

Bezzecchinek „mostantól az osztrák hétvégéig kell döntenie”, erősítette meg Ciabatti.

A VR46 kezdett az élen, Quartararo panaszkodott, Morbidelli bukott Silverstone-ban

„A dolgok még változhatnak, de a jelenlegi állás szerint Marco kénytelen lesz a Pramachoz váltani, ha GP24-et akar. Ha inkább a VR46-os csapatánál szeretne maradni, akkor mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb 2023-as motorral álljon a bokszba. Bezzecchi már két versenyt nyert 2023-ban, de ebben a világban a dolgok gyorsan változhatnak. Két hét múlva minden másképp nézhet ki.”

„Ha inkább a VR46-nál szeretne maradni, akkor a lehető legjobban támogatni fogjuk, mert megérdemli, de nem tudunk felszerelni egy ötödik gyári versenyzőt.”

„Marco Bezzecchi fiatal, még csak a második MotoGP-szezonját tölti, de mindig az élmezőnyben van” ─ mondta Ciabatti.

„Úgy tűnik tehát, hogy versenyzőként fokozatosan fejlődött. Ezért megérdemli, hogy megoldást találjunk számára, mielőtt olyan versenyzőkön gondolkodnánk, mint Zarco, Franco Morbidelli vagy bármelyik másik versenyző.”

Így vélekedik főnöke Acosta hétvégi teljesítményéről

0

Pedro Acosta a silverstone-i harmadik helyével átvette a Moto2-es világbajnokság vezetését Tony Arbolinótól. Aki Ajo dicsérő szavakkal illette versenyzőjét.

Egy aragóniai edzésbaleset, amelyben egy héttel a silverstone-i GP előtt megsérült a bal lába, nem akadályozta meg Pedro Acostát abban, hogy vasárnap visszaszerezze a világbajnoki vezetést.

„Az utolsó négy kör kemény volt, de elégedettek vagyunk az eredménnyel. A cél végül is az, hogy minden helyzetből kihozzuk a maximumot. Ez volt a negyedik dobogós helyezésünk zsinórban. Nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy a győzelemért harcoljunk, de talán támadhattunk volna a második helyért.”

A harmadik hely Arón Canet és a debütáló győztes Fermín Aldeguer mögött elég volt ahhoz, hogy Tony Arbolinót leváltsa a világbajnokság éléről. A Marc VDS olasz versenyzője ugyanis Assenhez hasonlóan küzdött, és csak a 10. helyen végzett a vasárnapi Brit Nagydíjon.

A hétvége totális kudarca után Arbolino robbantott a hétfői teszten

Acosta most már a következő feladatokra tekint, kezdve az augusztus 20-án Spielbergben megrendezésre kerülő Osztrák GP-vel. A Red Bull KTM alakulat kihagyta a hétfői tesztet Silverstone-ban.

„Visszaszereztük a vezetést, ez egy újabb jó eredmény, és most már ideje a következő futamra gondolni. Megoldottunk néhány olyan problémát, ami még nyitott kérdés volt, így minden helyzetben versenyképesek leszünk.”

Aki Ajo a Brit Nagydíj után ismét dicsérte 19 éves pártfogoltja hozzáállását: „Pedro nagyon erős versenyt mutatott, és bizonyította intelligenciáját, amit már az idei szezonban párszor megmutatott. A körülmények nem voltak könnyűek a hétvége során, de Pedro nagyon okosan kezelte a helyzetet a verseny során. Azt mondanám, hogy szinte a maximumot nyújtotta. Ez nagyon jó a bajnokság szempontjából, de azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a szezon még nagyon hosszú. Futamról futamra kell haladnunk.”

A húsz versenyhétvégéből kilenc után Acosta két ponttal vezet Arbolino előtt.