back to top
2025. július 18. 23:41
Kezdőlap Blog Oldal 278

Martín: Őrületes volt legyőzni Bagnaiát és Marc Márquezt, kétségkívül én voltam a hétvége legjobbja

0

Jorge Martín a Francia Nagydíjon az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. A spanyol motoros elmesélte, hogy mi játszódott le benne a Le Mans-i hétvége során.

Nagyszerűen alakult Jorge Martínnak a Francia Nagydíj. A spanyol pilóta Le Mans-ban előbb megszerezte a pole pozíciót – és közben új körrekordot állított fel –, majd megnyerte a sprintet és a főfutamot is. Ráadásul az utóbbi esetében Francesco Bagnaiát és Marc Márquezt utasította maga mögé egy emlékezetes ütközet keretében.

Bagnaia szerint Martín és Marc Márquez „egyszerűen gyorsabbak voltak” nála a Le Mans-i főfutamon

„Új körrekordot felállítani, illetve megnyerni a sprintet és a főfutamot is, az elég nehéz – kezdte Martín. – Szóval [a főfutam után] azt mondogattam magamban: »na ki a legjobb? Ki a legjobb?« Úgy éreztem, hogy most kétségkívül én voltam a hétvége legjobbja, és ennek nagyon örülök. Őrületes volt legyőzni Peccót és Marc-ot, ők hatalmas bajnokok, én pedig még nem nyertem egy [MotoGP-bajnoki] címet sem, szóval nagyszerű volt. A vasárnapi egy elég jó futam volt, és azt hiszem, hogy nagy önbizalmat ad, hogy két olyan bajnok előtt tudtam nyerni, mint amilyen Pecco és Marc.”

„Egyébként úgy gondolom, hogy ők ketten azok a riválisaim, akiket le kell győznöm a bajnoki cím megszerzéséhez – tette hozzá. – Ezt már az év eleje óta sejtem, és mostanra be is bizonyították. Azt hiszem, hogy jelenleg mi hárman képviseljük a legmagasabb szintet. Ez egy hosszú küzdelem lesz, nagyon nagy kihívást fog jelenteni, mivel ők óriási bajnokok, szóval az külön nehézséget jelent, hogy őket kell megverni. De most rajtam a sor, hogy a legjobbamat nyújtsam.”

Az elmúlt hetekben az volt az egyik slágertéma a MotoGP környékén, hogy ki lesz jövőre Bagnaia csapattársa a Ducati gyári alakulatánál. A jelöltek között a Le Mans-i csata résztvevőin kívül Enea Bastianini neve található meg. Pedro Acosta szerint a főfutam egyértelművé tette, hogy Martín érdemli meg az ülést, a Pramac motorosa viszont máshogy gondolja. „Azt hiszem, hogy akár nyerek itt vagy akár Barcelonában is, én ugyanaz a srác maradok – mondta a madridi pilóta. – Szóval nem hiszem, hogy ez fogja eldönteni náluk [a Ducati vezetőinél] ezt a kérdést.”

Hamarosan kiderülhet, hogy ki lesz Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál

Acosta úgy látja, a Le Mans-i főfutamon egyértelművé vált, hogy ki érdemli meg a gyári Ducati ülését

0

Pedro Acosta számára bukással fejeződött be a Francia Nagydíj főfutama, így meg tudta nézni az óriási csatát hozó hajrát. Az újonc elmondta, hogy szerinte ki érdemli meg a gyári Ducati „másik” ülését.

Pályafutása ötödik MotoGP-fordulója is tartogatott valami újdonságot Pedro Acostának, hiszen a Francia Nagydíj főfutama volt az első királykategóriás viadala – legyen szó sprintről vagy főversenyről –, amelyen nem jutott el a célvonalig. A harmadik körben ugyanis Aleix Espargaróval és Fabio Di Giannantonióval összecsapva elesett a 8-as kanyarban.

Acosta szerint motorja készen állt a győzelemre, de néhányan „furcsa dolgokat csináltak a pályán”

Miután visszatért a bokszba, a verseny jelentős része még hátravolt, így egy képernyőn keresztül tudta végigkövetni a parázs ütközetet hozó végjátékot. Az utolsó körökben Jorge Martín, Marc Márquez és Francesco Bagnaia harcoltak a győzelemért. Végül a Pramac motorosa zárt az első helyen, aki így Le Mans-ban az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Külön érdekességet jelentett a csatával kapcsolatban, hogy két résztvevője, Martín és Márquez is főszereplője a ki lesz jövőre Bagnaia csapattársa című történetnek. A mazarróni cápa többek között ebből a szempontból is nézte a történéseket.

„Azt gondolom, hogy Martín és Pecco egy kicsit játszottak egymással, és ez volt az oka annak, hogy Marc felért rájuk – elemezte a futamot Acosta az AS-nak. – De szerintem, ha most nem vált egyértelművé, hogy ki érdemli meg azt az ülést a gyári Ducatinál, akkor azt hiszem, hogy soha nem lesz egyértelmű.”

Az újságíró rákérdezett, hogy pontosan kire is gondol, szerinte ki érdemli meg ezt a lehetőséget. „Martín, és még egyszer: Martín – tisztázta Acosta. – Az egyáltalán nem egy átlagos dolog, hogy öt forduló után negyven pont az előnye a második helyezett előtt a tabellán [a Pramac motorosának harmincnyolcpontos előnye van Bagnaiával és negyvenpontos Márquezzel szemben – a szerk.].

Arról is érdeklődött az újságíró, hogy mit gondol arról az előzésről, amelyet Márquez mutatott be Bagnaia rovására az utolsó előtti körben. „Az olyan volt, mint egy filmjelenet” – válaszolta Acosta.

Bagnaia szerint Martín és Marc Márquez „egyszerűen gyorsabbak voltak” nála a Le Mans-i főfutamon

Rins szerint Quartararónak sem sikerült annyira jól a Le Mans-i főfutam, mint „ahogy azt bemutatták”

0

Álex Rins elmondta, hogy milyen megpróbáltatások nehezítették meg neki a Le Mans-i főfutamot. A spanyol versenyző szerint nagyrészt ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint csapattársa, Fabio Quartararo.

Annak ellenére, hogy a Francia Nagydíj vagyis a hazai fordulója főfutamát a kavicságyban fejezte be, Fabio Quartararo kimondottan pozitívan értékelt a vasárnapi verseny után. Ez nem is csoda, hiszen az idén eddig eléggé küszködő Yamahával a nyolcadik helyről a hatodikig tudta magát előreverekedni az eséséig.

Quartararo: Jobb érzés a hatodik helyről bukni, mint a tizenkettedikről

Csapattársának, Álex Rinsnek azonban már nem volt ilyen bíztató versenye. A spanyol pilóta a tizenhatodik helyről rajtolt, és onnan a bukások ellenére is csak egy pozíciót tudott előrébb lépni a leintésig. Viszont ő úgy látja, hogy a 2021-es MotoGP-bajnoknak sem sikerült annyira kiemelkedően ez a viadal.

„Fabio versenye sem volt olyan fantasztikus, mint ahogy azt bemutatták – nyilatkozta Rins. – Alapvetően mindketten ugyanazokkal a problémákkal küzdünk. Én látom az ő adatait, ő pedig az enyémeket. Meg tudom mondani, hogy hol vagyok én gyorsabb, és hol jobb Fabio.”

Amellett, hogy nagyrészt ugyanazok a problémák hátráltatják őket, a főfutamon Rinsnek megvoltak az egyéni kellemetlenségei is. „A rajtnál nem működött rendesen az [összeültető] eszközöm, és volt egy egykerekezésem is – magyarázta. – Ezután hosszú ideig Luca Marinit próbáltam megelőzni, de ez csak később sikerült, de addigra már volt egy kis rés előttem.”

„Ráadásul fékproblémáim is voltak, és emiatt néha nagyon megcsúsztam – tette hozzá. – Végül be kellett érnünk azzal, hogy információkat gyűjtünk annak érdekében, hogy megtaláljunk a receptet a motorunk gyorsabbá tételéhez.”

Ez utóbbit a Yamaha pilótái ezen a héten is folytathatják, hiszen az iwataiak kedden és szerdán a Hondával együtt tesztelnek Mugellóban. Rins erről a kétnapos gyakorlásról beszélve kihangsúlyozta, hogy „egy nagyon fontos” tesztről van szó. Quartararo ehhez hozzátette, hogy így „egy teljesen másfajta pályán” tudnak majd összehasonlításokat végezni. A hangvillások az elmondásuk szerint az új – a jerezi gyakorláson már a nagyközönség előtt is bemutatott – aerocsomagjukra és a szintén új lengőkarjukra is kiemelt figyelmet fognak fordítani.

Rins „semmilyen különbséget” sem vett észre a Yamaha régi és új erőforrása között a jerezi teszten

Bagnaia szerint Martín és Marc Márquez „egyszerűen gyorsabbak voltak” nála a Le Mans-i főfutamon

0

Francesco Bagnaia értékelte a Francia Nagydíj hétvégéjét. A címvédő szerint az idei bajnoki címért a Le Mans-i főfutam hajrájához hasonlóan ő, Jorge Martín és Marc Márquez fognak küzdeni.

Nem a Francia Nagydíj volt Francesco Bagnaia pályafutásának legjobb versenyhétvégéje, pedig az időmérő végéig még minden jól alakult neki, hiszen megszerezte a második rajthelyet. A sprinten azonban beütött a krach, egy technikai hiba miatt borzalmasan indult el, és visszaesett a mezőny hátsó felébe. Ráadásul nem is tudott visszazárkózni, ehelyett folyamatosan veszítette a pozíciókat. Végül a kavicságyat is megjárta, majd visszagurult a bokszba, és feladta a futamot.

Bagnaia magát is okolhatja a „furcsa” gondokért, főnöke szerint a győzelemért küzdhetett volna

A sprintjét tönkretevő problémáról később elmondta, hogy már tudják, mi állt a hátterében, egy olyan dolog, amely „elméletileg megtörténhet még egyszer, de gyakorlatilag már nem”. Azt viszont nem árulta el, hogy pontosan miről van szó.

A főfutam nem alakult ennyire rosszul neki, sőt kifejezetten jól kezdődött, hiszen sikerült lerajtolnia a pole pozícióból induló Martínt. A spanyol versenyző sokáig nem is tudta visszavenni a vezetést, de aztán a hajrában Bagnaia előbb a második, majd a harmadik helyre csúszott vissza, hiszen előbb a Pramac motorosa, majd Marc Márquez is megelőzte.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

„Megpróbáltam a legtöbbet kihozni magamból, szóval pozitívan kell értékelnünk ezt a hétvégét – nyilatkozta Bagnaia. – A pénteki nap szinte tökéletesen alakult, aztán a sprinten volt egy kis probléma, amely elvette annak a lehetőségét, hogy befejezzük a versenyt. Vasárnap pedig ők ketten [Martín és Márquez] egyszerűen gyorsabbak voltak nálam. Próbáltam a legtöbbet kihozni magamból, de az utolsó körökben már nagyon küszködtem ezzel, tehát most pont az ellenkezője volt a jerezi helyzetnek.”

„Nagyon gyors voltam az egyes és a kettes szektorban, a kettes szektorban kimondottan – tért ki a főfutam hajrájára. – A 7-es kanyarban kifejezetten erős voltam, de aztán sokat veszítettem a 9-es kanyar előtti féktávon, szóval Jorge képes volt kicsit ellépni. Furcsa volt, mivel nem éreztem úgy, hogy tudnék keményebben fékezni, és több tempót belevinni abba a kanyarba, majd meglátjuk, hogy ez miért volt így. Aztán Marc is megelőzött. Azt hittem, hogy keményen fékezek, de nem tudtam eléggé megállítani a motort, és eléggé használni az első féket, ő meg elment mellettem. De szerintem egyszerűen csak arról volt szó, hogy gyorsabb volt nálam.”

„De legalább javultunk egy kicsit ezen a pályán – tette hozzá. – Tavaly és két éve is buktam Le Mans-ban, szóval az nagyon fontos volt, hogy befejezzük a versenyt, és ezt végül sikerült jó tempóval megtennünk. Örülök ennek, de egy harmadik hellyel sosem lehetek igazán elégedett. Innentől már Barcelonára koncentrálunk, és megpróbálunk még egy kicsit fejlődni.”

A címvédőt megkérdezték, hogy szerinte hármójuk közül fog-e kikerülni az idei bajnok. „Jelenleg úgy gondolom, hogy igen, mivel mi valahogy erősebbek és készebbek vagyunk, mint a többi pilóta – válaszolta Bagnaia. – Persze vannak mások is, akik esélyesek mondjuk egy futamgyőzelemre, mint Enea [Bastianini], aki vasárnap nagyon erős volt, de a bajnoki címhez nemcsak a verseny, hanem minden más is kell, például az időmérő. Szóval úgy gondolom, hogy a bajnoki harc többé-kevésbé olyan lesz, mint [a Le Mans-i] főfutam.”

A mezőny leggyorsabbja volt, de büntetése miatt fontos vereséget szenvedett a bosszús Bastianini

Mégis megrendezhetik a Kazah Nagydíjat, értesülések szerint egy problémás forduló helyét veheti át

0

Pénzügyi problémák miatt veszélybe kerülhetett az Indiai Nagydíj idei megtartása. Értesülések szerint, ha tényleg elmaradna, akkor a Kazah Nagydíjat rendezhetik meg a szeptember végi időpontban.

Nemrég derült ki, hogy a Kazah Nagydíjat idén biztosan nem fogják az eredeti, júniusi időpontjában megrendezni az országot sújtó áradások miatt. A Dorna ugyanis nem akar további terhet róni a helyi hatóságokra, amelyek a szinte példátlan időjárási körülmények miatt bajba jutott emberek megsegítésén dolgoznak. A MotoGP-t irányító vállalat ezért arra a döntésre jutott, hogy az év egy későbbi részére halasztják a versenyhétvégét. Viszont ez nem annyira egyszerű, ahogy hangzik, hiszen a naptár így is nagyon zsúfolt, kimondottan nehezen lehetne egy mindenki számára elfogadható időpontot találni.

Azonban most úgy látszik, hogy ez a kérdés akár könnyedén meg is oldódhat. Az Autosport értesülései szerint az Indiai Nagydíj idei megrendezése veszélybe került, mivel „a helyi promóterek nem tartották be a szerződésben rögzített pénzügyi kötelezettségvállalásaikat”. Emellett arról írnak, hogy egyes helyi beszámolók szerint a promóter szerepét betöltő Fairstreet Sports nem fizette ki a tartozását bizonyos szállítóknak, többek között a Dornának sem. A brit lap szerint „már megszületett a döntés” a forduló törléséről, de a bejelentés csak május 20. után fog megtörténni, mivel hivatalosan az a nap az indiai fél számára kijelölt fizetési határidő.

Az újság szerint, ha valóban elmarad idén az Indiai Nagydíj, akkor annak időpontjában, szeptember 20-22. között vendégeskedhet majd Kazahsztánban a MotoGP. Erre pedig minden jel szerint a Sokol International Racetrack már készen áll. A tavalyi fiaskó – akkor törölni kellett a fordulót, mivel egy egész sor probléma lépett fel – után a szervezők már semmit sem bíztak a véletlenre, és a versenyrendezésben nagy tapasztalattal bíró szakemberek segítségét kérték. Egyikük, Razlan Razali, aki korábban a Sepang International Circuit vezérigazgatója is volt, nemrég arról számolt be a Facebook-oldalán, hogy „a pálya elkészült, és készen áll az első fordulóra”.

A MotoGP végre meghódíthatja Kazahsztánt – értesülések szerint idén valóban megrendezhetik a futamot

Az Indiai Nagydíjat tavaly tartották meg először a MotoGP történelme során, de egyáltalán nem sikerült problémamentesre. Először azzal kapcsolatban merültek fel kételyek, hogy a Buddh International Circuit elég biztonságos-e. Majd sokan, köztük Marc Márquez, nem kapták meg időben a vízumukat, és emiatt csak a tervezettnél később tudtak megérkezni a helyszínre. Végül a versenyhétvége menetében is volt egy látványos fennakadás, hiszen a pénteki program csúszott, mivel a pályabírók egy része nem volt hajlandó teljesíteni a feladatát, amíg nem kapták meg az alapvető ellátást, pontosabban elég ivóvizet.

Tavaly pofozkodás lett a vége, most heves mutogatásig jutott Espargaró és Morbidelli vitája (videó)

0

Aleix Espargarónak láthatóan nem tetszett Franco Morbidelli ellene bemutatott utolsó körös megmozdulása, de a tavalyi katari edzéssel ellentétben ezt most csak heves gesztikulációval jelezte neki. Az olasz versenyző kiemelte, hogy a Francia Nagydíj hétvégéjén végre be tudta fejezni a főfutamot, de tudja, hogy még mindig hátrányban van márkatársaival szemben.

Bár a szurkolók és az adásrendezők érthető módon a győzelemért zajló csatára koncentráltak, nem csak Jorge Martín, Marc Márquez és Francesco Bagnaia vívtak egymással kiélezett küzdelmet a pályán. Olyannyira, hogy Franco Morbidelli és Aleix Espargaró párharca még a levezető körben is folytatódott, bár szerencsére nem olyan módon, mint a tavalyi katari forduló első napján.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

A spanyol versenyző a hetedik helyen haladt, amikor az utolsó kör legvégén a 29 éves pilóta agresszívan bevetődött mellé, neki pedig – az Enea Bastianinivel történt esethez hasonlóan – ki kellett mennie a bukótérbe, hogy elkerülje az ütközést. Ráadásul ennek következtében Brad Binder is megelőzte őt, így csak kilencedikként intették le.

Súlyos büntetést ért a pofozkodás a MotoGP edzésén (videó)

Honfitársával ellentétben Morbidelli elkerülte a büntetést, de Espargaró láthatóan nem értett egyet a sportfelügyelők későbbi döntésével. A levezető körben ugyanis hevesen mutogatott ellenfelének, de szerencsére a pofozkodás ezúttal elmaradt. A Pramac pilótájának reakciójáról bűnbánást lehetett leolvasni, de később nem vállalta a felelősséget a történtekért. „Ott volt a rés, én pedig megkíséreltem a manővert Aleix ellen – nyilatkozta. – Elégedetlennek tűnt, de nem értünk össze.”

Morbidelli tempója egyértelműen sokat javult a szezon elejéhez képest, de sokszor nem jött ki neki a lépés. Az austini és a jerezi főfutamon elesett, míg a Le Mans-i sprinten borzalmasan rajtolt, és nem tudott visszakapaszkodni a pontszerző helyekig. A másnapi rajtja sem volt jónak mondható, hiszen az 1. kört a tizennegyedik helyen fejezte be, de végül a kieséseknek is köszönhetően sikerült javítania a rajtpozícióján, és először szerzett pontot főfutamon.

„Végre sikerült befejezni a versenyt – fogalmazott, majd felidézte az elmúlt időszak balszerencsés eseteit. – Austinban jó volt a tempónk, de nem tudtuk befejezni a futamot. Jerezben is gyorsak voltunk, de rosszul rajtoltunk. Itt is hasonlóan gyenge volt a rajt, és gondjaim voltak azzal, hogy átverekedjem magam a mezőnyön.”

Morbidelli öt forduló után 15 ponttal rendelkezik, amivel a bajnokságtizenhatodik pozícióját foglalja el. Bár továbbra is ő áll a leghátrébb a Ducati versenyzői közül, bízik benne, hogy hamarosan közelebb tud kerülni legeredményesebb márkatársai szintjéhez. „A Ducati legjobb srácai elképesztő munkát végeznek – jelentette ki. – Nagyon jól ismerik a motort, ha Marc Márquezt kivesszük az egyenletből. Marc kiváló alapsebességgel rendelkezik. Szeretnék minél előbb [eljutni oda], hogy tartsam velük a lépést.”

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

A címvédő győzelmével és magyar pontszerzéssel indult az idei hardenduro-világbajnokság

0

Manuel Lettenbichler tökéletes teljesítménnyel zárta a hardenduro-világbajnokság nyitófordulóját az Egyesült Királyságban. Csizmazia Barnabás összességében a huszonhetedik, a juniorok között a kilencedik helyen végzett, míg Deák Dávid épphogy lemaradt a vasárnapi főversenyről.

Az előző hétvégén elindult a hardenduro-világbajnokság 2024-es szezonja. Az első fordulónak az Egyesült Királyság, azon belül is Wales adott otthont, Manuel Lettenbichler pedig ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta. A Superenduro-vb előző kiírásának harmadik helyezettje 2023-ban minden futamot megnyerte, most pedig tökéletes teljesítménnyel indította az idényt. Az eseménynek két magyar résztvevője is volt.

A pénteki nap 30 perces gyakorlással indult, majd csupán annyi volt a tét, hogy eldőljön, milyen sorrendben vágnak neki a másnapi időmérőnek. Ahhoz, hogy ezt meghatározzák, négy előfutamba osztották be a mezőnyt. Az elsőt Lettenbichler, a másodikat Will Hoare, a harmadikat Jonny Walker, a negyediket pedig Wade Young nyerte. Az elődöntőkből a német versenyző, illetve Teodor Kabakcsijev győzelmével zárultak, a döntőben pedig Lettenbichler szintén nem talált legyőzőre.

Másnap jött az időmérő, melynek során a pilótáknak délelőtt és délután is egy-egy körre volt lehetőségük. Lettenbichler végül 96 századdal bement 16 perc alá, amivel messze ő bizonyult a leggyorsabbnak a 10 kilométeres pályán, amivel 3 bajnoki pontot is begyűjtött. Kabakcsijev 19,92 másodperccel maradt el tőle, Walker pedig további 3,66 másodperces hátrányt szedett össze.

Ami a magyar versenyzőket illeti, a tavaly a juniorok közötti összetett hatodik helyén végző Csizmazia Barnabás 18:38.66-tal a tizenkilencedik helyet szerezte meg a kvalifikáción, ami kategóriájában a hetedik pozíciónak felelt meg. Ezzel simán bejutott a másnap délutáni főversenyre, ellentétben a 26:07.02-ig jutó. Deák Dáviddal, aki a százkettedik pozícióban, vagyis éppen a legjobb százon kívül végzett. Ennek következtében ő vasárnap délelőtt versenyzett, és a huszonnegyedik helyet szerezte meg.

A kifejezetten nehéz, 16 km-es pályán rendezett főversenyen Lettenbichler senkinek nem adott esélyt. A 26 esztendős motoros a rajt után rögtön élre állt, majd a következő három kör során nem engedte ki a kezéből a győzelmet. Bár a futam közepén Kabakcsijev valamennyire megközelítette, végül a bő 2 órás viadalon több mint 3 percet adott a bolgár versenyzőnek. A harmadik pozícióban Mario Román futott be.

Ezzel Lettenbichler 23 ponttal vezeti a bajnokságot, 4 egységgel megelőzve Kabakcsijevet. A juniorok között Mitchell Brightmore legyőzte öccsét, Ashtont, így 22 egységgel áll az élen, 2-vel többet gyűjtve testvérénél. Csizmazia összesítésben huszonhetedikként, kategóriájában kilencedikként zárt, utóbbival 7 egységet gyűjtött.

Megszerezte első idei pontjait Farkas Kevin

0

Farkas Kevin kettős pontszerzéssel zárta a Red Bull Rookies Cup második, Le Mans-i fordulóját. A magyar tehetség egyértelműen idei évének eddigi legjobb hétvégéjét zárta.

Nehezen indult Farkas Kevin 2024-es szezonja, hiszen az első három futamhétvégéjén nem szerzett pontot. A JuniorGP misanói fordulójában el sem tudott indulni a versenyen, majd Estorilban a huszonharmadik helyen ért célba. A kettő között a Red Bull Rookies Cup jerezi nyitányán pedig egyik futamát sem tudta befejezni.

Az előző hétvégén ismét utóbbi sorozatban szerepelt, a MotoGP mezőnyéhez hasonlóan Le Mans-ban. Az edzéseken kifejezetten jól szerepelt, az időmérőn pedig az idei messze legjobb eredményét elérve a tizennegyedik lett. A 17 éves motorosnak olyannyira jól ment a kvalifikáción, hogy még a tréningekhez képest is sikerült előrelépnie.

A futamok aztán szintén jól sikerültek, hiszen az elsőn a tizenötödik, a másodikon a tizenkettedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Elmondása szerint előbbi még ennél is jobban alakulhatott volna, ha az utolsó körben képes gyorsabban menni, de utána minden a helyére került. Hozzátette, a következő feladat az lesz, hogy az apró részleteket össze tudják rakni.

Farkas ezzel megszerezte első pontjait a szezonban: egészen pontosan 5 egységgel gazdagodott, aminek köszönhetően a tizenkilencedik helyet foglalja el a Red Bull Rookies Cup tabelláján. A sorozat június első hétvégéjén Mugellóban folytatódik, de előtte ezen a héten Montmelóban lesz jelenése, ahol a JuniorGP harmadik fordulóját rendezik majd meg.

Acosta szerint motorja készen állt a győzelemre, de néhányan „furcsa dolgokat csináltak a pályán”

0

Pedro Acosta úgy véli, néhányan furcsán viselkedtek a Francia Nagydíjon, amely a 3. körben véget ért számára. Pedig a spanyol versenyző szerint minimum harcolhatott volna a győzelemért, miután a bemelegítésen nagyot léptek előre a beállítások terén.

Újabb tűzkeresztségen esett át Pedro Acosta a Francia Nagydíjon, bár erre nyilvánvalóan a legkevésbé vágyott. Ez volt ugyanis az első olyan futama a MotoGP-ben – legyen szó sprintről vagy főversenyről –, amelyet nem tudott befejezni. A 3. körben ugyanis Aleix Espargaróval és Fabio Di Giannantonióval csatázva a 8-as kanyarban elesett.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

A spanyol újonc a hetedik helyről indulva viszonylag jól rajtolt, és már az ötödik pozícióban haladt, amikor utolérte a gyári Aprilia és a VR46 versenyzőjét. Nem sokkal a baleset előtt az olasz pilótát követve már majdnem bevetődött honfitársa mellé, de ebből még az állandó mezőny korelnöke jött ki a legjobban. Néhány másodperccel később aztán Di Giannantonio mellé bújt be, ám a kanyarcsúcsponton eldobta a motort.

„Összességében nem volt rossz a hétvége – nyilatkozta. – A sprint után nagy lépést tettünk a motor beállításait tekintve, és a délelőtti bemelegítésen nagyon jól éreztem magam. Jó nap lehetett volna: jól rajtoltunk, a motor jól működött, de volt néhány srác, akik furcsa dolgokat csináltak a pályán, és végül kiestünk, egy újabb idényben.”

Hogy Acosta kikre célzott, azt nem derült ki, mindenesetre a balesetben legfeljebb Espargaró játszott szerepet, aki kicsit valóban bezárta előtte az ajtót, de ez messze volt a szabálytalanságtól. Az viszont biztos, hogy beigazolódott a hétvége előtt megfogalmazott félelme, hiszen ismét bukással zárta a Le Mans-i (fő)futamot, csakúgy, mint az elmúlt két évben a Moto2-ben. Pedig akár nagy dolgot is elérhetett volna.

„Végül is ez már hagyománnyá vált, hogy Le Mans-ban elrontom, mert itt mindig balesetet szenvedek – jelentette ki az AS-nak. – Ez volt az első olyan nap, amikor a bemelegítésen tettünk egy lépést a futamra, javítottunk a motor beállításain. Sok problémánkat orvosoltuk, mert egy kis gond nagy láncreakciót indított el. Ezen a téren javultunk, és most volt az első nap, amikor a motor igazán versenyképes volt. A motor kész volt a győzelemre, vagy legalább arra, hogy harcoljon a győzelemért.”

Amikor Acostától megkérdezték, hogy szerinte hol végezhetett volna a futamon, nem adott konkrét választ, de ismét leszögezte, hogy a motorban nagyon sok volt aznap. „Nem fogok pozíciókról beszélni, de nagyon jó ritmusban voltam, a motor pedig remekül működött – hangsúlyozta. – Valami jelentős dologért lehettem volna versenyben ezen a pályán.”

Így áll a MotoGP-tabella a Francia Nagydíj után

Ezúttal nincs semmilyen számolási hiba, Le Mans-ban tényleg új MotoGP-nézőcsúcs született

0

Új nézőcsúcs született a Francia Nagydíj hétvégéjén, ahova négy nap alatt közel 300 ezren látogattak ki. A MotoGP ezúttal nem követett el számolási hibát, ezzel együtt bizonyos szempontból ebbe a rekordba is bele lehet kötni.

Izgalmas hétvégét hozott a gyorsaságimotoros-világbajnokság Le Mans-i fordulója. Különösen a vasárnap sikerült jól, hiszen a MotoGP-ben és a Moto3-ban a győzelemért, míg a Moto2-ben a második helyért folyt kiélezett csata. A csúcspontot egyértelműen a királykategória jelentette, ahol Jorge Martín, Marc Márquez és Francesco Bagnaia küzdöttek az első helyért, és végül eben a sorrendben futottak be.

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

Mindezt pedig rengeteg néző látta, ahogyan a hétvége többi napját is. Vasárnap ugyanis a MotoGP bejelentette, hogy rekordmennyiségű szurkolót regisztráltak a hétvége négy napja alatt. Csütörtöktől vasárnapig ugyanis összesen 297 471-en léptek be a kapukon, ami közel 20 ezerrel nagyobb, mint a tavaly szintén Le Mans által felállított 278 805-ös rekord.

A beszámolóból az is kiderült, hogy az egyes napokra lebontva hogyan oszlott meg a látogatottság. A csütörtöki sajtó- és a pénteki edzésnapot egyben mérték, a két nap alatt 86 323 néző ment be a pálya területére. Szombatra, az időmérők és a MotoGP sprintfutamának napjára ez 92 003-ra emelkedett, a zárónapon pedig a 100 ezret is bőven meghaladta, hiszen 119 145-en látták az izgalmas csatákat.

A MotoGP természetesen a közösségi médiában is megosztotta az örömhírt, az X-fiók üzemeltetője pedig némi öniróniát is tanúsított, ugyanis hozzátette, „ígérjük, hogy ezúttal jól számoltunk”. Ezzel a két héttel ezelőtti bakira utalt vissza, amikor előbb bejelentették, hogy 296 741-gyel megdöntötte a rekordot, majd közölték, hogy számolási hiba történt. Méghozzá nem is kicsit, hiszen a Spanyol Nagydíj valós hétvégi nézőszáma 181 289 volt.

Amatőr hibát vétett a MotoGP – mégsem sikerült annyira jól a Spanyol Nagydíj

Persze a mostani hétvége akkor is rekordot állított volna fel, ha az eredeti jerezi adatok megfelelnek a valóságnak. Bár a csúcs hivatalosnak tekinthető, azért valamilyen szinten ebbe is bele lehet kötni, tekintve, hogy a közelmúltban rendezett hétvégék előnyben vannak a korábbiakhoz képest, hiszen akkor még csütörtökön nem végeztek nyilvántartást a látogatottságról.