back to top
2025. július 11. 11:48
Kezdőlap Blog Oldal 371

Martín édesanyja nem érti a spanyol pilótákat, fia indokolatlannak tartja az egyikük manőverét

0

Jorge Martín édesanyja kijelentette, nem érti, hogy a spanyol versenyzők az olaszokkal ellentétben miért nem segítenek egymásnak. A Pramac pilótája csak Maverick Viñalest említette meg mint akinek nem tudta értelmezni az akcióját, am Marc Márquezzel történt incidens pedig szerinte versenybaleset volt.

Jorge Martínnak nem jött össze a bravúr, így továbbra sem nyert világbajnokságot szatellitversenyző a MotoGP-ben, és még mindig Valentino Rossi az utolsó, aki ilyen körülmények között felért a királykategória csúcsára. A Pramac motorosa két nagy hibát is elkövetett, és a második végleg megpecsételte a sorsát, bár arról másképpen gondolkozik, mint a többség.

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

Természetesen a spanyol versenyző családja is nézte a futamot, beleértve Martín édesanyját, Susana Almoguerát is. Utóbbi a Carrusel Deportivónak nyilatkozva elárulta, hogy amikor majdnem felöklelte Francesco Bagnaiát az élen, akkor mindegyikükben megállt az ütő. Ez azonban még nem bizonyult végzetesnek.

Jorge azt mondta, hogy korábban is megelőzhette volna, de nem tette, mert nem volt sok értelme – jelentette ki. – Amikor meg [akarta] előzni, láttuk, hogy majdnem összeütköztek, akkor mindannyiunkban meghűlt a vér. Visszajött Aleix [Espargaró] elé, aztán jött a balszerencse a spanyolokkal.” Álex Márquez mellett viszonylag hamar elment, Maverick Viñales viszont kétszer is sikeresen visszatámadott. Ennek kapcsán Almoguera megjegyezte, hogy szerinte a másik népes nemzet tagjai sokkal összetartóbbak.

Néha nem tudom, mi jár a spanyolok fejében – utalt arra, hogy vélekedése szerint honfitársai nem segítik eléggé egymást, illetve azt, aki éppen a világbajnokságért harcol. – Az olaszok mind megvédik a saját zászlójukat, a spanyolok pedig, úgy tűnik, azt gondolják, hogy egymást kell legyőzniük. Nem értem, ez biztosan bele van kódolva a génjeinkbe.”

Martín szintén felidézte a futamon történteket. Először kis híján nekiment Bagnaiának a 3. kör elején, amikor a célegyenesben annyira meghúzta őt a szélárnyék, hogy az teljesen váratlanul érte. Ami pedig az ezután történt eseményeket illeti, a 25 éves pilóta csak az egyik honfitársát említette meg mint akinek nem érti a viselkedését.

Martín kisírta magát a vesztes vb-döntő után, de úgy véli, van mit ünnepelni

Megpróbáltam megelőzni Peccót – kezdte. – Olyan erősen beszippantott a szélárnyék, mint még soha életemben. Azt hittem, el fogok menni mellette, [de] abból nagy bukás lett volna. Épphogy sikerült elkerülnöm, utána pedig nagyszerű tempót diktáltam. Aztán feljöttem Maverick Viñalesre. Fogalmam sincs, mit csinált: én a bajnoki címért küzdöttem, ő pedig a hatodik helyért, semmi értelme nem volt visszatámadni. Sokkal erősebb voltam, mint az előttem lévő versenyzők, de türelmesebbnek kellett volna lennem. Amikor megelőztem Mavericket, Marc [Márquezt is] meg akartam. Úgy tűnt számomra, mintha bezárta volna a kaput, semmit nem tehettem. Sajnálom, hogy megtörtént az ütközés, és hogy bukott. Utána csak a csapatom mellett akartam lenni, és velük együtt sírni, most viszont már előretekintünk. Ez egy jó tapasztalat volt, amely a jövőben segíteni fog minket. Csapatként összenőttünk, és a jövőben bajnoki címekért fogunk küzdeni.”

Ez alapján úgy tűnhet, hogy Martín az idősebbik Márquezt hibáztatja a balesetért, amiért a többség őt tartja felelősnek. Ennyire azért nem ment messzire, de szerinte ő sem okolható a történtekért.Ami Marcot illeti, semmit nem tehettem – fogalmazott. – Látta, hogy belül vagyok, aztán elengedte a féket. Nem mondom, hogy az ő hibája, de nem is az enyém. Egy versenyszituáció. Szóval remélhetőleg hamarosan beszélni fogok vele, úgy érzem, hogy muszáj, és meg tudjuk oldani ezt a problémát.”

Húgától kapta becenevét a MotoGP-t újra meghódító Bagnaia, aki a legnagyobbaktól próbál tanulni

0

Francesco Bagnaia a Valenciai Nagydíjon megvédte világbajnoki címét, és másodszor is felért a csúcsra a MotoGP-ben. Ennek kapcsán az alábbiakban tíz érdekesség olvasható az olasz versenyzőről.

Francesco Bagnaia megnyerte a Valenciai Nagydíjat, amivel megszerezte második világbajnoki címét a MotoGP-ben, bár ez már valójában akkor eldőlt, amikor Jorge Martín kiütötte Marc Márquezt, és ő is a kavicságyban kötött ki. Ezzel olyan tettet hajtott végre, amelyet a Honda versenyzője mellett csak mestere, Valentino Rossi ért el a MotoGP-korszakban: megvédte elsőségét a királykategóriában.

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

Persze a pilótát, aki versenygépével kiegészülve a jelenlegi mezőny talán leggyorsabb, de mindenképpen legeredményesebb párosát alkotja, hétről hétre láthatjuk a képernyőn keresztül. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy ki rejtőzhet a több mint 300 km/h-val száguldó motoros mögött, avagy mit csinál Bagnaia a magánéletében. A La Gazzetta dello Sport összegyűjtött tíz érdekességet a 26 éves versenyzőről, az alábbiakban ezeket soroljuk fel.

Húgától kapta jól ismert becenevét

Bagnaia hivatalos keresztneve Francesco, de a paddockban mindenki csak Peccónak hívja. Ez a becenév még gyerekkorából, egészen pontosan a nála 20 hónappal fiatalabb húgától, Carolától ered. Ahogyan az számtalan gyerek esetében előfordul, kezdetben nem tudta kimondani bátyja nevét, így leegyszerűsítette. Akkor még aligha sejtették, hogy később az egész világ így fogja majd megismerni.

Nem bonyolította túl a rajtszámok változtatását

Gyerekként a 41-es rajtszámmal versenyzett a királykategóriában is megforduló 43-szoros Superbike-futamgyőztest, Haga Norijukit másolva. A Moto3-ban a 4-essel mutatkozott be 2013-ban, de a következő idényben már a 21-esre váltott egy másik példaképe, a háromszoros Superbike-világbajnok, egyszeres MotoGP-futamgyőztes Troy Bayliss miatt. A baj csak az volt, hogy amikor 2017-ben felkerült a Moto2-be, ezt a számot már Franco Morbidelli birtokolta. Bagnaia nem bonyolította túl, egyszerűen megduplázta. Ám a MotoGP-ben sem volt szerencséje, hiszen a 42-es Álex Rinsé volt, így lett az eredetit immáron megtriplázva a 63-as. Idén viszont már övé volt a jog, hogy világbajnokként elvigye az 1-est, amivel élt is.

Bagnaia arany kosárlabdával zsákolt az újabb vb-címe után, Martín személyesen gratulált (videók)

A legnagyobbaktól tanul

Talán nem meglepő, hogy egy ennyire intenzív munka mellett szabadidejében inkább a nyugalmat kedveli. Kifejezetten szeret olvasni, különösen a nagy sportolók önéletrajzi könyveit. Emellett pop-, rock-, hip-hop, rap- és heavy metal zenét hallgat. Ami a külső megjelenését illeti, Bagnaia nagyon odafigyel az öltözködésére, a tornacipőket pedig kifejezetten gyűjti.

Kutyájának köszönheti a sikereit?

Az immáron háromszoros világbajnoknak van egy kutyája, egy Turbó nevű tacskó. 2022 elején került hozzájuk, és alighanem azóta nagy szeretetet kap gazdáitól. Bár a kettő között biztosan nincs szoros összefüggés, de tény, hogy amióta az eb megérkezett, Bagnaiát nem lehet megállítani, és mindkét világbajnoki címet bezsebelte.

A konyhában is feltalálja magát

Bagnaia abból a szempontból megfelel az olaszokra vonatkozó sztereotípiáknak, hogy szeret és tud is főzni. Szabadidejében gyakran kísérletezik új receptekkel, bár a legnagyobb erőssége egy meglehetősen egyszerű étel, a paradicsomos-bazsalikomos tészta. Kedvencei között a nem igazán olasz hot dog is szerepel.

Tavaly óta jegyben jár

Bagnaia párja Domizia Castagnini, aki modellként dolgozik. Tavaly év végéig a barátnőjeként kellett hivatkozni rá, azóta viszont változott a helyzet: a gyári Ducati versenyzője szenteste megkérte a kezét, amire párja igent mondott, így azóta már jegyben járnak. Rajta kívül a családjával és a közeli barátaival szokott időt tölteni.

Olaszország legnépszerűbb futballcsapatának szurkol

Bagnaia Torinóban született, és bár a városnak van egy azonos nevű labdarúgócsapata, a szintén helyi kötődésű Juventus sokkal ismertebb és sikeresebb, olyannyira, hogy ők rendelkeznek a legtöbb drukkerrel (és ellendrukkerrel). Bagnaia az előbbi táborba tartozik, 2021-ben pedig találkozott a csapat egyik tagjával, az akkor még a Zebrákat erősítő Paulo Dybalával, akitől kapott egy aláírt mezt.

Mondatból mottó

Bagnaia sokszor használja a #GoFree, illetve #Go1Free hashtaget a közösségi médiában. A szlogen eredetét 2016-ban kell keresni: az az évi Japán Nagydíj előtt egy lány azt mondta neki, hogy „élvezd a versenyt, és menj szabadon!”. Az akkor 19 esztendős motorosnak pedig annyira megtetszett a mondat, hogy ez lett a mottója, és a versenyzői overálján is megtalálható.

Több filmes műfajt is kedvel

Szabadidejében Bagnaia gyakran néz filmet, illetve sorozatot, és több kedvence is van. Szereti az olyan klasszikus fantasy történeteket, mint a ’Harry Potter’ vagy ’A Gyűrűk Ura’, ahogyan a legismertebb sci-fit, a ’Csillagok háborúját’ is. ’A boldogság nyomában’ és a ’Stranger Things’ szintén a kedvencei közé tartozik.

A filmiparban is kipróbálta magát

Bagnaia szerepelt a júniusban a Disney és a Pixar forgalmazásában megjelent ’Elemi’ című animációs kalandfilmben. A 26 éves pilóta stílusosan egy Pecco nevű karaktert szinkronizált, ám nem ez az egyetlen párhuzam a valósággal. A szereplő ugyanis egy felhő, a címvédőt pedig a Nuvola Rossa, azaz vörös felhő szurkolói csoport támogatja.

A filmiparban is kipróbálta magát Francesco Bagnaia

Marc Márquez megvédte a búcsúfutamát tönkretevő Martínt, egész nap potyogtak a könnyei

0

Marc Márquez nem neheztel Jorge Martínra, aki kiütötte őt a Valenciai Nagydíjon, és elárulta, milyen következményekkel járt a baleset. A Hondától elköszönő nyolcszoros világbajnok sokszor sírt a nap folyamán a búcsú miatt.

Csúnya véget ért Marc Márquez utolsó futama a Hondával a Valenciai Nagydíjon. A spanyol versenyző a sprinthez hasonlóan ezúttal is jó tempóban motorozott, és a kilencedikről az ötödikre jött fel Johann Zarco mögé. Ekkor már Jorge Martín is mögöttük volt, aki kétségbeesetten próbált visszazárkózni, miután hibájának következtében a másodikról a nyolcadik pozícióba esett vissza.

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

A Pramac motorosa rengeteget kockáztatott, és Márquez pechjére pont mögötte sokallt be. A 4-es kanyar bejáratánál egyszerűen nekiment honfitársának, aki így lerepült a motorjáról, és nagy erővel érkezett meg a kavicságyra. A 30 éves pilóta azonban leszögezte, hogy nem haragszik Martínra, hiszen számára a világbajnoki cím volt a futamon.

Kár érte, hogy így fejeztem be a pályafutásomat a Hondánál, mert ma megvolt a tempóm, hogy dobogóra állhassak, és jól éreztem magam – nyilatkozta. – Azonban tökéletesen megértem Jorge mentalitását a hiba után, próbált visszazárkózni. Láttam már a futam ismétlését, és biztos, hogy már a [Maverick] Viñales [elleni csata] után ideges volt. Zarcóval harcoltam, és a négyes kanyarba gyorsan mentem be. Észrevettem, hogy hátulról jön valami, de már érkezett az ütés. Nyilvánvalóan nem szándékosan tette, mert a világbajnoki címre hajtott, ezt tökéletesen megértem. Ilyen a versenyzés, semmiért nem fogom őt hibáztatni, mert ma nagy volt a tét.”

A bukás után Márquez nehezen tápászkodott fel, majd az orvosi központba szállították, de hamar visszatért a garázsába. Később elmondta, hogy csak apróbb sérüléseket szenvedett. Igen, nagy volt az ütés – szögezte le. – Kicsit bedagadt a bokám, a fejemen, különösen a homlokomon pedig piros foltok vannak az ütéstől. Pihenjünk, és kedden a legjobbunkat fogjuk nyújtani.”

Merthogy Márquez két nap múlva már a Ducatit fogja vezetni a Gresini színeiben, hiszen 11 év után elhagyja a Hondát, hogy visszatérjen a győzelem útjára. A befejezés, mondhatni, katasztrofálisra sikeredett, de aztán ünnepi módon búcsúztatták, hiszen a levegőbe dobálták. A hatszoros MotoGP-világbajnok a rossz befejezés ellenére is képes találni pozitívumot a hétvégéről.

„Nem a legszebben búcsúztunk el a végén – jelentette ki. – Az egész hétvége nagyon intenzív volt, nagyon koncentráltam, mintha egy világbajnokságon játszanék, mert a lehető legszebben akartam elbúcsúzni. Tegnapról a sprintfutamos dobogót, máról a jó érzetet visszük magunkkal. Nyilvánvalóan nem azt akartam, hogy egy csattanás legyen az utolsó emlékem a Hondával, de az lett. Nagyon szép volt a búcsú, nagyon érzelmes. Hat világbajnokságot nyertünk ezzel a nagyszerű csapattal, és ki tudja, találkozunk-e még a jövőben.”

Persze Márquez nem csak a futam után élte meg a búcsút, és elárulta, ez volt életem legérzelmesebb hétvégéje, egész nap potyogtak a könnyek a szememből”. Ahogyan azt már korábban is hangsúlyozta, hiába a csapatváltás, a Hondára és az ott dolgozó emberekre mindig jó szívvel fog emlékezni, és akad, akikkel továbbra is rendszeresen fog közös programot szervezni.

Személyes szinten a barátaim megmaradnak, akik a legfontosabbak – fogalmazott. – Nem fogok érzelmeskedni, mert már sokat sírtam a bokszban és a kamionban. A barátságot viszem magammal, ami a legfontosabb. Nem munkatársak, hanem barátok, és jövőre bármennyire is különböző bokszokban leszünk, továbbra is együtt fogunk vacsorázni és szórakozni, amit a legjobban szeretünk. Ki tudja, hogy a jövőben ismét egyesülünk-e.”

Márquez hat világbajnoki címet és 59 futamot nyert a Hondával, előbbivel a MotoGP-korszak, utóbbival a királykategória történetének legeredményesebb versenyzője lett egy adott gyártóval. Hogy mit hoz számára a jövő, azt nem tudni, azzal viszont ő is tökéletesen tisztában van, hogy ezeket a számokat sehol máshol nem fogja felülmúlni.

Az elmúlt tizenegy év hihetetlen történet, a jó és a rossz idők is segítettek abban, hogy azzá váljak, aki vagyok, ezt a hétvégét pedig intenzív módon élveztük – mondta. – A Repsol Honda volt pályafutásom és életem csapata, és mindig is az lesz. Tizenegy éven át voltam velük, ezalatt hat világbajnoki címet nyertünk, ezt más csapatnál nem fogom elérni. Harminc éves vagyok, és minden sportoló vagy ez esetben motorversenyző karrierje egy adott pontig tart. Ez lesz az a csapat, amellyel a legtöbb sikert értem el.”

Martín kisírta magát a vesztes vb-döntő után, de úgy véli, van mit ünnepelni

0

Jorge Martínnak nem sikerült a fordítás a Valenciai Nagydíjon, Francesco Bagnaia elvitte előle a világbajnoki címet. Martín mindent megpróbált a vasárnapi futamon, talán egy kicsit túl sokat is, hiszen bukott, és nem tudta befejezni a versenyt. A spanyol pilóta ennek ellenére pozitívan értékelt a leintést követően.

Drámai körülmények között vesztette el az esélyét a világbajnoki cím megszerzésére Jorge Martín. A spanyol pilóta a Valenciai Nagydíj hatodik körében összeakadt Marc Márquezzel, és mindketten a sóderágyban fejezték be a szezonjukat. Az eddig kikerült információk alapján szerencsére mindkét versenyző megúszta komolyabb sérülés nélkül az ijesztő esetet. A bukás miatt már a leintést megelőzően biztossá vált, hogy Martín vetélytársa, Francesco Bagnaia lesz a 2023-as MotoGP-bajnok. A Pramac motorosa mindezek ellenére a futamot követően pozitívan értékelt a sajtó munkatársainak.

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

„Először is gratulálok Pecconak a győzelméhez, teljesen megérdemelte a bajnoki címet. Nagyszerűen kezdte a szezont, és a barcelonai balesetét követően is folyamatosan tudta szállítani a jó eredményeket” – mondta a 25 éves versenyző.

„Ki akartam sírni magam a bokszban, mindent, ami bennem volt. Aztán kimentem, és emelt fővel akartam csinálni, mert úgy gondolom, hogy ma van mit ünnepelni. Hogy mit? Tizenhárom győzelmet, megannyi dobogót, hogy az utolsó pillanatig harcosként küzdöttem a bajnoki címért egy nagy rivális ellen. Sohasem adtam fel, még akkor sem, amikor 60 ponttal voltam lemaradva Pecco mögött, vagy amikor 27-tel Ausztráliát követően. Akkor sem, amikor a mostani hétvégén 21 pontos hátrányból kellett volna felállnom.”

„Természetesen ma van okom a sírásra, de egyben az ünneplésre is, hiszen nagyszerű eredményt értünk el szatellitcsapatként, történelmet írtunk, nagyszerű munkát végeztünk. A szezon előtt a legjobb háromba kerülés volt a célunk, és ennél jóval többet sikerült elérnünk. Viszont amikor ennyire közel vagy egy ilyen címhez, akkor semmiképpen sem akarod elveszíteni. Én nem is ma vesztettem el, a hátrányom már a verseny előtt túl nagy volt. Elég erős voltam a szezon második felében, és remélhetőleg ezt jövőre is tudom majd folytatni.”

Bagnaia arany kosárlabdával zsákolt az újabb vb-címe után, Martín személyesen gratulált (videók)

„Azt hiszem, hogy ez csak a kezdet volt számomra. Rájöttem, hogy bárkit le tudok győzni, és ezt a jövőben is be akarom majd bizonyítani. Ma Pecco egy olyan vetélytársat győzött le, aki mindent beleadott, és úgy gondolom, hogy ez még értékesebbé teszi a bajnoki címét. Az, hogy egy olyan nagy bajnok győzött le, mint ő, már majdnem olyan, mintha én győztem volna. Napról napra kihívást állítottunk a másik elé a teljesítményünkkel anélkül, hogy bármikor túlzásba estünk volna. Csak a pénteki edzésen próbáltam meg provokálni egy kicsit, de szerintem nem csináltam semmi komolyat.”

„Ma győzni akartam és azt hittem, hogy képes is leszek rá. Erősen kezdtem, aztán két kört követően majdnem mindketten elestünk, amikor nekimentem [Bagnaiának] az 1-es kanyar féktávján. Ezt követően egy nagy visszazárkózásba kezdtem, és továbbra is hittem benne, hogy még győzhetek. Heves küzdelmet folyattattunk [Maverick] Viñalesszel, aztán összeütköztem Márquezzel egy olyan baleset során, amely egyszerűen csak szerencsétlen volt.”

Az Instagram-oldalára feltöltött kép tanúsága szerint később még jobban tudott örülni ennek az eredménynek, és egy nagy ígéretet is tett a szurkolói felé. „A világ második legjobbja! Emelt fővel, nagy mosollyal és 2024-re gondolva. Ígérem, hogy [egyszer] világbajnok leszek, mivel ez az álmom, ez a legfőbb célom, mivel egész életemben erről álmodtam. Nagyon köszönöm a csodálatos csapatomnak ezt a szezont, ti vagytok a legjobbak. Köszönöm az összes szurkolónak, nagyon közel éreztem magam hozzátok, és igen, képesek vagyunk erre!”

Di Giannantoniót megbüntették, a szintén szabálytalan Binderé lett utólag a dobogó

0

Fabio Di Giannantonio 3 másodperces büntetést kapott a Valenciai Nagydíj után, mivel megszegte a guminyomásra vonatkozó előírásokat. Az olasz versenyző így a negyedik helyre esett vissza, míg Johann Zarco a második, a szintén szabálytalan Brad Binder pedig a harmadik pozícióba lépett előre.

A szezonzáró előtt a MotoGP közvéleménye nagyon tartott attól, hogy a guminyomás miatt esetleges büntetés fogja eldönteni a világbajnoki címet Francesco Bagnaia és Jorge Martín között. Erre végül esély sem volt, hiszen az üldöző már korán kiszállt a meccsből a Valenciai Nagydíjon, így ebből a szempontból mindegy volt, hogy a címvédő milyen eredményt ér el.

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

Ennek ellenére így is rossz szájízzel ér véget a szezon, ugyanis két pilótánál is szabálytalanságot észleltek, vagyis valamelyik abroncs esetében a verseny több mint 50 százalékában a minimumérték alatt volt a nyomás. Ráadásul a sprintfutammal ellentétben nagyon is releváns pozíciókban változott az utolsó viadal végeredménye.

Fabio Di Giannantonio ugyanis már másodszor követett el vétséget, így 3 másodpercet hozzáadtak az idejéhez. Ennek következtében nemhogy a második helyről, de a dobogóról is lecsúszott, azok után, hogy már a sajtótájékoztatót is megtartották az első három helyezett számára. A Gresini versenyzője a negyedik pozícióba csúszott vissza.

Mindez azét is kifejezetten fájó lehet a számára, mivel ez volt az utolsó futama a csapat színeiben, és bár ő talán már tudja, de a nyilvánosság előtt nem biztos, hogy lesz-e ülése jövőre. „Diggia” a leintés után úgy fogalmazott, hogy szomorú, hogy nem jött össze a győzelem, így viszont talán utólag mégis örül, hogy az utolsó körben nem tudta megelőzni Bagnaiát…

Johann Zarco így fellépett a második helyre, míg a statisztikákban Brad Binder neve fog szerepelni mint harmadik dobogód. Az eset pikantériája, hogy a gyári KTM versenyzője, illetve csapata ugyanazt a kihágást követte el, mint a pórul járt Di Giannantonio, csak éppen ő a szezon során először tette ezt, így megúszta figyelmeztetéssel.

Bagnaia arany kosárlabdával zsákolt az újabb vb-címe után, Martín személyesen gratulált (videók)

0

Francesco Bagnaia és a gyári Ducati megadta a módját az ünneplésnek a Valenciai Nagydíj után, amelyen az olasz pilóta megszerezte második MotoGP-világbajnoki címét. A 26 éves versenyző egy ideig küszködött a futamon, míg a másik két dobogós közül az egyikük elégedett volt az eredménnyel, a másikukban viszont volt némi keserűség.

Francesco Bagnaia nyerte a 2023-as világbajnoki címet a MotoGP-ben, ami már a Valenciai Nagydíj elején eldőlt, amikor Jorge Martín kiütötte Marc Márquezt, és ő is elesett. A gyári Ducati versenyzőjének innentől kezdve már csak az volt a kérdés, hogy milyen eredménnyel ünnepelhet, de végül a lehető legstílusosabban sikerült lezárnia az idényt.

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

Ahogyan tavaly, úgy ő és a csapata idén is megadta a módját az ünneplésnek. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a levezető kör során megállt, és aranyba öltözött, majd közismerten NBA-rajongóként egy szintén arany színű kosárlabdával zsákolt, miközben a tömeg őrjöngött. Miután beért a bokszba, folytatódott az ünneplés a csapattagokkal, majd az addigra már átöltözött Martín sportszerűen odament hozzá gratulálni, méltó lezárást adva ezzel a bajnoki küzdelemnek.

Ami magát a futamot illeti, Bagnaia jól rajtolt, és megtartotta a vezetést, riválisa viszont feljött a második pozícióba, és közel került hozzá. Azonban egyszer túl közel voltak egymáshoz, amiben Martín járt pórul, majd a visszazárkózás közben kiesett. Bagnaia eközben mindkét gyári KTM-et elengedte, de Brad Binder és Jack Miller sem tudta kihasználni a lehetőséget, és mindketten hibáztak. A végén Johann Zarco közel volt hozzá, de az igazi veszélyt Fabio Di Giannantonio jelentette rá, de az utolsó körben már nem tudott érdemi támadást intézni ellene.

Csodálatos, jelenleg nincsenek szavaim – nyilatkozta Bagnaia a leintés utáni interjúk során. – Hosszú verseny volt, és körökön át küszködtem, mert nem éreztem jól magam az első [gumi] tekintetében. Utána csak elengedtem a két KTM-et, és elkezdtem jobban érezni magam. Innentől kezdve képes voltam húzni, de az utolsó körökre teljesen elfogytak a gumijaim, elég kemény volt. De végül megcsináltuk, megnyertük a versenyt, ennél nem lehet többet elérni. Szeretnék köszönetet mondani a fantasztikus csapatomnak.”

Di Giannantonio sokáig a mezőnyben motorozott csapattársa, Álex Márquez mögött. Azonban amikor a dél-afrikai pilóta túl kemény volt a spanyol versenyzővel szemben, ő is ki tudta használni. Sőt, aztán Bindert is maga mögé utasította, majd a végére az élen haladó párost is utolérte. Zarco mellett el is tudott menni, de Bagnaiát már nem kapta el, így az id eldőlt, hogy 1949 után először senki nem nyert két egymást követő futamot a királykategóriában.

Ez életem legrosszabb dobogója, mivel keményen hajtottam, és remek volt a tempóm – kezdte a Gresinitől búcsúzó motoros, aki az újabb diadalban reménykedett. – Elkezdtem felzárkózni, és igazán hittem a győzelemben. Nyerni akartam, hogy diadallal hagyjam el a csapatot. Az utolsó körben viszont Pecco minden ívet lezárt, és elvesztettem. Mindenesetre hihetetlen teljesítmény ez a részünkről, hogy ilyen fejlődéssel fejezzük be az idényt. Rendkívül boldog és büszke vagyok. Megígértem a csapatnak, hogy a lehető legjobb eredményt szerezem meg, és szerintem ez jó módja [a búcsúnak].”

Zarco szintén elköszönt a Ducatitól, illetve a Pramactól, és ezt ő is egy dobogóval tette meg. A rajtja valamivel jobban sikerült, mint a sprintfutamon, és miután Martín kiesett, futhatta a saját versenyét. A KTM-esek hibái nyilvánvalóan neki is kedveztek, és a végén előtte is felcsillant a győzelem reménye. Azonban Di Giannantonióval ellentétben nem elszalasztott lehetőségként éli meg a harmadik helyet.

Ez a rajtom jobban sikerült, mint a tegnapi, és összességében jobban kontrolláltam a futamot – fogalmazott. – A KTM elég erős volt, de a két hibájuk és Jorge kiesése után azt mondtam, hogy »rendben, ott van a lehetőség, hogy rámenjek a győzelemre«. Próbáltam rákészülni a Peccóval szembeni előzésre, Nagyszerű tempója volt, az utolsó körben pedig nem tudtam egy kicsivel gyorsabban menni. Di Giannantonio túl gyors volt, és meglepett, amikor a négyes kanyarban megtámadott. Utána nem volt helyem támadni, és megpróbálni győzni. Remek ez a dobogó, hogy lezárjuk ezt a fejezetet a Pramackal, most már előre tudok tekinteni, és élvezni az új fejezetet a Hondával.”

Martín kiütötte Marc Márquezt, hamar eldőlt a világbajnoki küzdelem Bagnaia javára Valenciában

0

Francesco Bagnaia lett a 2023-as MotoGP-szezon világbajnoka, ami abban a pillanatban eldőlt, hogy Jorge Martín nekiment Marc Márqueznek, és mindketten elestek a Valenciai Nagydíjon. Az olasz versenyző áradásul győzelemmel ünnepelhetett, miután a gyári KTM pilótái hibáztak az élen.

A Moto3-as és a Moto2-es futam után elérkezett a pillanat, és a Valenciai Nagydíjon eldőlt, hogy Francesco Bagnaia vagy Jorge Martín nyeri meg az idei egyéni világbajnoki címet a MotoGP-ben. A gyári Ducati versenyzője 14 ponttal vezetett a rajt előtt, és azt is tudni lehetett, hogy a pontegyenlőség adott esetben neki kedvez.

Martín megnyerte a sprintet, életben tartotta bajnoki reményeit a nem kockáztató Bagnaia ellen

Ráadásul a pole pozíciót is megörökölte Maverick Viñalestől, akit a három hellyel megbüntettek a bemelegítésen elkövetett kihágása miatt, miközben a Pramac pilótája csak hatodikként indult. Az első sort egyébként Johann Zarco és Brad Binder, a másodikat Jack Miller egészítette ki. Ami a gumiválasztást illeti, Bagnaia betartotta ígéretét, és Martínhoz hasonlóan előre kemény, hátra közepes abroncsot tett fel, ahogyan egyébként Zarcót (közepes-közepes) és Viñalest (kemény-lágy) kivéve mindenki.

Itt az első dráma, büntetés miatt Bagnaia indul a pole pozícióból a valenciai döntőn

Bagnaia szépen eljött a rajtnál, ahogyan Martínnak is jól sikerült az elindulás, és néhány kanyaron belül feljött a második helyre a KTM-ek ellen. Mögöttük Binder, Miller és Zarco volt a sorrend, Viñales pedig visszaesett a hatodik helyre. Hátrébb Marco Bezzecchi elesett, így ő bukással zárta az idényt.

Martín közel volt Bagnaiához, de nem köztük, hanem a KTM-ek között volt helycsere. A célegyenesben aztán Martín nagyot hibázott, és az 1-es kanyar előtt nagyon közel került Bagnaiához, aminek következtében lesodródott a bukótérbe. A spanyol pilóta így visszaesett a nyolcadik helyre, és innentől kezdve nagyon nehéz dolga volt.

A 4. körben aztán megkezdte a remélt felzárkózást, és megelőzte Álex Márquezt. Egy körrel később Viñalest is maga mögé utasította, a gyári Aprilia pilótája azonban visszavágott elé, pár kanyarral később pedig ugyanezt játszották el. Előttük Marc Márquez küzdött Zarcóval, ám a francia versenyző maga mögött tartotta a Hondát.

A 6. körben azonban drámai véget ért a világbajnokság, ugyanis azok után, hogy Martín megelőzte Viñalest, ismét ráfutott az előtte lévőre. Történetesen Márquezre, akit így valósággal felöklelt, és mindketten elestek. A Pramac motorosának alighanem nagyobb volt a lelki fájdalma, mint a fizikai, honfitársa viszont nagyot bukott, és bár felállt, látszott, hogy nem volt jól. Nem véletlen, hogy elszállították az orvosi központba, de aztán hamar visszatért a garázsba.

Martínt szépen fogadták a bokszban a Pramac csapattagjai, és tapssal üdvözölték, amikor visszavitték őt a garázsba. Persze nyilvánvalóan vigasztalni kellett. Mindeközben Bagnaiának is mutatták, hogy riválisa kiesett, így nyugodt szívvel engedte el mindkét KTM-et, amivel visszaesett a harmadik pozícióba.

A 10. körben Enea Bastianini volt a következő kieső, az olasz pilóta az 1-es kanyarban dobta el a motort. Nem sokkal később Augusto Fernández is a kavicságyban kötött ki. Féltávhoz közeledve aztán jött az újabb fordulat, és Binder lesodródott a büntetőívre, így visszaesett a hatodik pozícióba, Miller pedig átvette a vezetést.

Binder aztán megkezdte a felzárkózást, és egy nagyon agresszív manőverrel megelőzte Álex Márquezt, aki így Fabio Di Giannantonióval szemben is pozíciót vesztett. A sportfelügyelők túlságosan is agresszívnek ítélték meg a dél-afrikai versenyző megmozdulását, így vissza kellett adnia egy pozíciót. Ezt úgy tette meg, hogy aztán azonnal vissza is tudta előzni az olasz pilótát.

A 19. körben újabb fordulat következett, ugyanis a 11-es kanyarban Miller is elesett, így nem tudott a harmadik gyártóval is futamot nyerni. Ezzel Bagnaia visszavette a vezetést, miközben Binder és Di Giannantonio megelőzték Viñalest. Hátrébb Álex Rins szintén bukott, így ő is eséssel búcsúzott a Hondától.

A hajrában Zarco körülbelül félmásodperces lemaradással követte Bagnaiát, míg Binder és Di Giannantonio próbáltak felzárkózni az élen motorozó kettősre. A 24. körben viszont változott köztük a sorrend, ugyanis a Gresini motorosa bebújt ellenfele mellé. Az olasz pilóta folytatta a felzárkózást, leszakítva ezzel a gyári KTM versenyzőjét. Ugyanebben a körben Pol Espargaró is elesett, de folytatta a versenyt.

Két körrel a vége előtt Di Giannantonio utolérte Zarcót, és a 4-es kanyarban meg is előzte márkatársát, így üldözőbe vehette Bagnaiát a győzelemért. Az utolsó körben Bagnaiát is utolérte, de őt már nem tudta megelőzni, így a gyári Ducati pilótája győzelemmel ünnepelhette meg a címvédést. Zarco bejött harmadiknak, mögöttük pedig Binder, Raúl Fernández, Álex Márquez, Franco Morbidelli, Aleix Espargaró, Luca Marini, Viñales, Fabio Quartararo, Nakagami Takaaki, Lorenzo Savadori és az állandó versenyzői karrierjétől búcsúzó Pol Espargaró lett a célba érkezők sorrendje.

A MotoGP valenciai főfutamának végeredménye

Rossi szerint Martín bármit megtesz azért, hogy ő legyen a világbajnok

0

A valenciai versenyhétvége vasárnapján fog eldőlni, hogy ki lesz a világbajnok az idei MotoGP-szezonban, még Francesco Bagnaia és Jorge Martín is eséllyel pályázik erre a címre. Az utolsó futam előtt Valentino Rossi, aki átélt néhány nagy bajnoki összecsapást, mondta el a véleményét a kialakult helyzetről.

Az utolsó felvonásához érkezett az idei MotoGP-szezon. A Valenciai Nagydíj főfutamán fog eldőlni, hogy ki lesz a bajnok, a jelenlegi éllovas Francesco Bagnaia, vagy a tizennégy pontos hátrányban lévő Jorge Martín. Az olasz Sky Sports megkérdezte Valentino Rossit, hogy hogyan látja a honfitársa, és egyben az akadémiájáról kikerülő első világbajnok helyzetét a verseny előtt.

Mikor emelheti fel a trófeát Bagnaia, és mikor Martín? – a bajnoki cím matekja.

„Tizennégy pont nagy előnyt jelent erre a futamra, de ez az utolsó, és így biztosan kemény lesz, minden ezen múlik. Én biztosan inkább azt választanám, hogy tizennégy pontos előnyben vagyok, mint azt, hogy hátrányban. El kell mondani, hogy Pecco a második helyről fog rajtolni, szóval jól tud majd elindulni, és abban reménykedhet, hogy jó gumikat választott” – mondta a kilencszeres világbajnok.

„Nyugodtabbnak látszik, mint tavaly, mivel már megtapasztalta ezt az egészet, és a tapasztalat mindig segít. Péntek este beszéltem vele, és [szombaton] mindent beleadott, amit csak tudott, ahogyan ezt vártuk tőle. A [szombat] este már nehezebb lesz neki, de Martínnak sem lesz könnyű.”

A hétvége előtt a gyári Ducati pilótája 21 pontos előnyben volt vetélytársával szemben, aki azonban megnyerte a sprintet, és ezzel 14 pontra csökkentette a különbséget, hiszen az olasz versenyző csak az ötödik helyet tudta megszerezni. Erre a futamra a két motoros eltérő stratégiát választott, a címvédő két közepes, míg kihívója elöl közepes, hátul lágy abroncson indult neki a viadalnak.

„Azt kérdeztük magunktól, hogy Bagnaia miért nem másolta le Martín gumiválasztását. Ha az volt a helyes döntés, akkor mindkettőjüknek jó lett volna, és ugyanez akkor, ha rossz volt a döntés. Azonban Pecco reggel jól érezte magát a közepeseken, [Marco] Bezzecchi és [Luca] Marini szintén a közepesekkel indult, szóval úgy tűnik, hogy az adatok alapján egyforma volt a két gumi” – nyilatkozta a hétszeres MotoGP-bajnok.

„Martín az összes kártyáját kijátssza, mindenre hajlandó azért, hogy megnyerje a világbajnokságot, például, hogy pénteken kövesse Peccot. Viszont Bagnaia [szombaton] tökéletesen ment az első körtől kezdve, nem hagyta magát. Ott volt az az álom is, hogy már a sprinten sikerül lezárnia minden kérdést, de végül nem így alakult .”

Az olasz legenda a Pramac versenyzőjétől sem sajnálta a dicsérő szavakat. „Az első pillanattól kezdve világos volt, hogy ő az egyik legerősebb a MotoGP-ben. Voltak kétségek a fizikumával kapcsolatban, szenvedett el súlyos sérüléseket, de mióta Pecco bukott Barcelonában, azóta Martín csak menetelt előre, megértette, hogy ez lehet az ő nagy esélye. Hatvanhat ponttal volt lemaradva, és a világbajnokságnak már majdnem vége volt, de Martín mégis azt mondta, hogy »itt van a lehetőség, meg kell próbálnom«.”

Rossiék átverik a világot, és már rég aláírtak új versenyzőjükkel?

A Doktor arról is beszámolt, hogy milyen az élet visszavonult pilótaként és csapatvezetőként a paddockban. „Mindeközben én sok fotót csinálok a szurkolókkal. Aztán megpróbálok segíteni a versenyzőinknek, de közben szívvel-lélekkel meg is élem a történéseket, jó ezt az egészet kívülről nézni. Mindig nagyon jó hangulat van, feszültség a futam miatt, de hát végül is nem én vagyok az, aki versenyez.”

Gázolással indult a Moto2 idényzárója, Aldeguer több mint tíz éve nem látott bravúrt hajtott végre

0

Fermín Aldeguer nyerte a Moto2-es Valenciai Nagydíjat. A spanyol pilóta ezzel sorozatban a negyedik, a szezonban az ötödik győzelmét aratta, és ennek köszönhetően megszerezte a bajnoki bronzot. Arón Canet hozta be a második helyre a motort, Alonso López pedig egy nagy hajrával szerezte meg a harmadik helyet. Az első körben egy gázolás borzolta a kedélyeket, a földre kerülő Sergio Garcíát Izan Guevara találta el.

A Moto3-as után a Moto2-es verseny következett a Valenciai Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozíciót Arón Canet szerezte meg 1:33.314 másodperces idővel. Mellette Fermín Aldeguer állhatott fel a rajtrácsra, a fiatal pilóta 1:33.488 másodperces kört tudott motorozni a szoros versenyt hozó szombati időmérőn. A harmadik helyről Marcos Ramírez indulhatott, aki alig 2 századmásodperccel maradt le a második pozícióról. A futam előtt még hárman is esélyesek voltak a bajnoki bronz megszerzésére, Aldeguer és Canet próbálhatta meg elkapni az ötödik helyről induló Jake Dixont.

Aldeguer jól rajtolt és ő fordult el elsőként az 1-es kanyarban, Canetet pedig Ramírez is megelőzte. Sergio García bukott a 4-es kanyarba, a földön fekvő spanyol pilótát eltalálta Izan Guevara, aki így maga is elesett, ahogyan Celestino Vietti is. A rajt után Alonso López tudott sokat javítani, kilenc pozíciót előre lépve az ötödik helyig küzdötte fel magát. Nem sokkal később Nozane Kóta is eldobta a motort, akit Garcíával együtt elszállítottak az orvosi központba.

Az ötödik körben Lukas Tulovic bukott. Eközben a Ramírezt visszaelőző Canet és Aldeguer kettőse több mint két másodperccel leszakította az üldözőket. Pedro Acosta, a világbajnok az óvatos motorozás stratégiáját választotta erre a versenyre, a hatodik rajtpozíciójából a hetedik körre már a tizenharmadik helyre esett vissza.

A kilencedik körben López előzte meg Dixont a negyedik pozícióért, ezzel a brit egyre messzebb került a tabella harmadik helyétől, hiszen Aldeguer továbbra is fölényesen vezette a versenyt.

A tizenkettedik körben López már a harmadik helyen motorozott, miután megelőzte Ramírezt is. Eközben Aldeguer már több mint két másodperccel vezetett Canet előtt, aki több mint négy másodperccel tudott eltávolodni a dobogó legalsó fokáért küzdő csoporttól.

Hét körrel a vége előtt Somkiat Chantra előzte meg Dixont, és ezzel átvette az ötödik helyet. A dobogós helyeken motorozó pilóták eközben egymástól és az üldözőktől is kényelmes távolságra haladtak.

Öt körrel a vége előtt Héctor Garzó versenye is a sóderágyban ért véget. Acosta is esés közeli helyzetbe került, miután megpróbálta átugrani Barry Baltust. Egy körrel később Ramírez ért fel a harmadik helyen motorozó Lópezre.

A hajrában minden figyelem a harmadik helyért zajló csatára összpontosult. A 14-es kanyarban Ramírez egy pillanatra megelőzte Lópezt, majd a két pilóta óriási csatát vívott a célvonalig, amelyet végül az Speed ​​Up versenyzője nyert meg.

Aldeguer győzelméhez egy pillanatig sem férhetett kétség. A 18 éves pilóta első helyével egy 2010 óta nem látott sorozatot teljesített, hiszen ekkor volt legutóbb egy versenyző, Toni Elías képes arra, hogy egymás után négy futamot megnyerjen a középső géposztályban.

A Moto2 valenciai futamának végeredménye

A Moto2-es bajnokság végeredménye

Itt az első dráma, büntetés miatt Bagnaia indul a pole pozícióból a valenciai döntőn

0

Maverick Viñales háromhelyes rajtbüntetést kapott, miután a bemelegítésen nem reagált megfelelően a fekete-narancssárga zászlóra. Ennek következtében helyette Francesco Bagnaia indul a pole pozícióból.

Még el sem kezdődött a várva várt világbajnoki döntő, máris bekövetkezett az első dráma a Valenciai Nagydíjon. A sportfelügyelők ugyanis megbüntették Maverick Viñalest, miután a bemelegítésen szabálytalanságot követett el. Ennek következtében Francesco Bagnaia a pole pozícióból kezdi meg az utolsó futamot.

A gyári Aprilia versenyzőjének motorja elkezdett füstölni, ezért megkapta a fekete-narancssárga zászlót. Mindez azt jelenti, hogy azonnal el kell hagynia a pályát, ám a spanyol motoros ezt nem tette meg. Ezzel pedig megszegte a szabályzat 1.22-es cikkelyét, miszerint a versenyzőknek felelősségteljesen kell vezetniük, hogy ne okozzanak veszélyt más pilótáknak és résztvevőknek a pályán, illetve a bokszutcában”.

A sportfelügyelők döntésének értelmében Viñalest három hellyel hátrasorolták, így csak a negyedik helyről kezdheti meg a futamot. A büntetés ráadásul a bajnoki csatát is befolyásolja, ugyanis az időmérőn a második helyet megszerző Francesco Bagnaia így a pole pozícióból indulhat. Rajta kívül Johann Zarco és Brad Binder lépett előre a kvalifikáción elért eredményéhez képest.

Mikor emelheti fel a trófeát Bagnaia, és mikor Martín? – a bajnoki cím matekja.

Jorge Martín viszont bosszankodhat honfitársa vétsége miatt, ugyanis ő egyáltalán nem profitált a szankcióból, ellentétben riválisával. Ennek következtében még nehezebb dolga lesz, hogy ledolgozza a futam előtti 14 pontos hátrányát. Ráadásul valójában legalább 15 egységgel kell megvernie Bagnaiát, hiszen a pontegyenlőség a címvédőnek kedvez.