back to top
2025. július 09. 02:04
Kezdőlap Blog Oldal 381

A „rengeteg fájdalom” után Bastianini üzent a Ducatinak a váratlan győzelmével

0

Enea Bastianini szerint kulcsfontosságú volt a Maláj Nagydíjon aratott győzelmében, hogy a futam elején elöl tudott maradni. Az olasz versenyző úgy véli, diadalával üzent a Ducatinak, csapattársa, Francesco Bagnaia pedig szép szavakkal méltatta őt.

Enea Bastianini a semmiből támadt fel a Maláj Nagydíj hétvégéjén, ami a főfutamon aratott győzelmében csúcsosodott ki. A 25 éves pilóta messze a legjobb teljesítményét nyújtotta a gyári Ducati színeiben, amivel négy pozíciót javított a tabellán, és reális esélye van Fabio Di Giannantonio megelőzésére, így elkerülve azt, hogy ő legyen az utolsó az olasz gyártó állandó pilótái közül.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

Merthogy a szezon nagy részében nagyon úgy nézett ki, hogy ez lesz a vége. Bastianini számára borzalmasan indult az idény, hiszen már a szezonnyitó hétvége sprintfutamán lapockacsonttörést szenvedett, és csak nyáron, Mugellóban tudott visszatérni, de akkor sem volt százszázalékos állapotban. Szeptember elején pedig ismét megsérült az általa okozott montmelói rajtbalesetben, aminek következtében további három fordulót ki kellett hagynia.

„Nem nehéz, hanem katasztrofális volt ez a szezon – nyilatkozta sepangi diadala után. – Sok sérülés és rengeteg fájdalom, különösen az első sérülés után. Lehetetlen volt edzenem, majd három hónapot töltöttem a konditeremben, hogy mozgassam a lábaimat. Emellett a test többi részének is dolgoznia kell, ha az ember gyors akar lenni egy MotoGP-motoron. Most hihetetlenül jól érzem magam, és nagyszerű volt a futam. A tegnapi sprinten láttam, hogy rendben van a tempóm a mai napra, és többre is képes vagyok. Ez fantasztikus, mert a csapat a kezdetektől fogva nagyon jó munkát végzett.”

Bastianini gyötrelmes időszak után jutott ismét a csúcsra, Bagnaia küszködött Malajziában

Bastianini már szombaton is ott lehetett volna az első háromban, de akkor csapatjátékosként nem előzte meg a a világbajnoki címért küzdő Francesco Bagnaiát. Másnap viszont kiválóan rajtolt, majd az első körökben nem hagyta, hogy Álex Márquez akár csak megtámadja őt. Ezután pedig nem volt nehéz dolga, hiszen a spanyol pilóta a megnövekedett guminyomás miatt jelentősen lemaradt tőle.

„Fontos volt, hogy elöl maradjunk – jelentette ki az immáron ötszörös MotoGP-futamgyőztes. – Ha az ember hátul van, a guminyomás miatt nehéz gyorsnak lennie, és megelőznie az előtte lévő versenyzőket. Az egyik kulcs az volt, hogy első legyek. Álex egész futam alatt nyomást helyezett rám, mert az utolsó öt-hat körig 0,5 másodperc volt [a különbség].”

Bastianininek nem is jöhetett volna a gyári Ducati színeiben elért első diadala, hiszen az elmúlt időszakban felerősödtek azok a hangok, miszerint a bolognaiak leváltanák őt a bajnokság második helyén álló Jorge Martínra. Nemrég Paolo Ciabatti, a gyártó sportigazgatója is elismerte, hogy megfontolják ezt az opciót, így nem véletlen, hogy az olasz motoros erre is kitért.

„Ez egyszerű, Jorgénak remek szezonja van, nekem pedig nincs – fogalmazott. – Hátul voltam [az erősorrendben], de tudom, hogy miért. Nehéz az érzésemet kifejezni, de most üzentem a Ducatinak. Jelenleg remekül érzem magam a csapaton belül. Szerintem ez egy jó helyzet. Nem ismerem a Ducati döntését, és nem tudom, mi lesz. A misanói futam [hétvégéjén] megerősítették [a maradásomat], de majd meglátjuk.”

A szezon előtti esélylatolgatások során rengetegen úgy vélekedtek, hogy Bastianini megszorongathatja Bagnaiát a világbajnoki címért folytatott küzdelemben, és sokan kíváncsian várták, hogyan alakul a két csapattárs viszonya. Ebből aztán semmi nem lett, így a két versenyző továbbra is jó kapcsolatot ápol egymással, nem meglepő, hogy a címvédő is méltatta honfitársát.

„Teljes mértékben visszatért – szögezte le. – Hihetetlen volt a sebessége a versenyen. Próbáltam behozni a lemaradást, de lehetetlen volt. Nagyon simán ment elöl, és nagyszerű tempót diktált. Figyelembe véve, hogy a hétvége elején hol volt, és hogyan fejezte be most, ez egy elképesztő visszatérés. Nagyon boldog vagyok, és úgy vélem, nála jobban senki nem érdemli meg a győzelmet.”

Quartararo: Martínt úgysem tudtam volna elkapni

0

Az ötödik helyen fejezte be a Maláj Nagydíj főfutamát Fabio Quartararo. A csalódást keltő sprint után újra a pénteki edzésen látott magabiztossággal motorozott a francia versenyző, aki elégedetten értékelt a leintést követően.

Fabio Quartararo a balsikerű szombati sprint után vasárnap újra a második szabadedzésen látott formáját mutatta. A francia versenyző a nyolcadik helyről indult a Maláj Nagydíj főfutamán, amelyet végül ötödikként fejezett be. Quartararo az egymást követő második hétvégén tudott a legjobb öt tagjaként végezni vasárnap, amire még nem volt példa az idei szezonban. Ezzel azt is elmondhatja, hogy a nem Ducatin ülő pilóták közül ő végzett a legelőkelőbb pozícióban. A leintést követően a Sky Sports-nak mesélte el, hogy milyen volt belülről átélni ezt a viadalt.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

„Jó verseny volt a mai, jobban tudtam elrajtolni, mint szombaton. Az első körökben [Jack] Miller mögé ragadtam be, akit annak ellenére sem tudtam megelőzni, hogy gyorsabb voltam nála. Ez elvett tőlem valamennyi időt, azt azonban nem hiszem, hogy enélkül előrébb végezhettem volna, mivel szerintem Martínt úgysem tudtam volna elkapni. Az elöl haladó négy Ducati nagyon erős volt az egész hétvégén, de összességben számomra nagyon jó eredmény ez az ötödik hely. Most pedig folytatnunk kell a munkát, és a pozitívumokra koncentrálnunk, ahogy ezt már korábban is mondtam” – nyilatkozta El Diablo.

„Mögöttem jött [Fabio] Di Giannantonio, és ezért nagyon használnom kellett a hátsó gumikat, szóval ezért nem tudtam tartani a távolságot úgy, ahogy általában szoktam. Ennek az lett az eredménye, hogy a köridők lassabbak lettek, mint ahogy vártam, de annak örülök, hogy Miller megelőzése után már stabilabb köröket tudtam futni.”

A 24 éves versenyző folyamatosan gyorsulni tudott a futam során a mezőnyhöz képest, amit jól mutat, hogy az utolsó körben olyan időt motorozott, amilyet Enea Bastianini az élen, mindketten 2:01:0 másodperc alatt tették meg az 5,543 kilométert Sepangban.

„Körről körre erősödött bennem a jó érzés, tavaly sokat küszködtem, különösen a második és harmadik szektorokban. Még annál is korábban pedig a fékezéssel voltak nehézségeim, tehát valóban sikerült előrelépnünk, különösen ezen a két területen, és ez boldoggá tesz. Biztos vagyok benne, hogy ilyen körülmények között Katarban is lehet egy jó versenyünk. A futam elején a KTM ereje és gumikezelése miatt nem tudtam átugrani Millert, de amikor az ő abroncsai fogyni kezdtek, akkor gyorsabb tudtam [nála] lenni a kanyarbejáratokban és az egyenesekben.”

„Sajnos az ellenfeleink ereje miatt kevésbé tudjuk kihasználni az új hátsó gumikat, és a jó féktávokra vagyunk utalva. Amikor ők is kezdik elhasználni az abroncsaikat, akkor tudunk közelebb kerülni, és ezért is tudunk ekkor előzni” – tette hozzá 2021 MotoGP-világbajnoka.

A Yamaha elégedetten zárhatta a vasárnapot, hiszen Quartararo mellett a másik gyári pilóta, Franco Morbidelli is a legjobb tíz tagjaként, a hetedik helyen fejezte be a versenyt. A francia abban reménykedik, hogy a következő szezonban ez sokkal gyakrabban fordul majd elő, mint az idén.

„Amikor végre képes vagy előzni – mint abban a két esetben, amikor ez nekem sikerült – akkor az egész sokkal szórakoztatóbbá válik. Remélem, hogy jövőre a Yamaha az év elejétől képes lesz kihozni a motorokból ezt a teljesítményt, és akkor az első futamtól kezdve versenyképesek lehetünk.”

A Yamahánál tudják, a pénz önmagában nem lesz elég Quartararo megtartására

A nizzai pilóta az elmúlt napok egyik legtöbbet tárgyalt témájával kapcsolatban is megszólalt. „Játszottunk a guminyomással – elég alacsonyra állítottuk az elején, ha kaptunk volna egy figyelmeztetést, nem szólhattunk volna egy szót sem” – mondta a 11 királykategóriás futamgyőzelemmel rendelkező versenyző.

Bagnaia elvesztette helyzeti előnyét Martínnal szemben, aki nem akarta megkockáztatni a bukást

0

Francesco Bagnaia figyelmeztetést kapott, mivel nem tartotta be a guminyomásra vonatkozó szabályokat. Ezzel elvesztette helyzeti előnyét Jorge Martínnal szemben, aki nem volt elégedett a negyedik hellyel, de egy idő után úgy érezte, hogy közel van az eséshez, így nem rizikózott.

Francesco Bagnaia a harmadik, Jorge Martín a negyedik helyen ért célba a Maláj Nagydíjon, így 14 pontra nőtt a különbség a két bajnokesélyes között. A címvédő öröme azonban nem lehet teljes, ugyanis egy fontos helyzeti előnyt vesztett el riválisával szemben, miután ő is megkapta a figyelmeztetést a guminyomásra vonatkozó szabályok megszegéséért.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

A Brit Nagydíj óta érvényes az előírás, miszerint a főfutam legalább 50 százalékában az abroncsok nyomásának magasabbnak kell lenniük egy, a Michelin által meghatározott értéknél. Az első szabálytalanság után viszont csak figyelmeztetés jár, a másodikért viszont már 3 másodpercet adnak az adott pilóta versenyidejéhez. Ezután 6, majd 12 másodperces büntetés következik.

Bagnaia kihasználná, hogy Martínnal ellentétben ő még szabálytalankodhat idén

A második „szintet” egyelőre csak Aleix Espargaró érte el, figyelmeztetése viszont jó néhány pilótának van már. Martín a Thai Nagydíjon kapta meg, így Bagnaia helyzeti előnyből várta az utolsó három hétvégét, ám ez a sepangi viadal után eltűnt, ugyanis ezúttal a címvédő vétett a szabályok ellen. Rajta kívül a futamot megnyerő Enea Bastianini, Luca Marini, az Álex Rinst helyettesítő Iker Lecuona, valamint a szabadkártyával induló Álvaro Bautista lőtte el a „jokerét”.

A Pramac versenyzőjét tehát valamelyest vigasztalhatja ez a fejlemény, ám összességében nem lehet elégedett, hiszen a sprintfutammal ellentétben most kikapott legnagyobb riválisától. A spanyol pilóta jól rajtolt, és elsőként ment be az 1-es kanyarba, ám lecsúszott a csúcspontról, így visszaesett az ötödik pozícióba. Marco Bezzecchit aztán hamar maga mögé utasította, és bár Bagnaia ellen is próbálkozott, csak néhány pillanat erejéig tudott elé kerülni.

„Nem vagyok boldog az eredmény miatt – nyilatkozta a TNT Sports-nak. – Szerintem nagyszerű munkát végeztünk a hétvége során, és arra számítottunk, hogy ma hozok néhány pontot [Bagnaián]. Megpróbáltam megelőzni Peccót. A rajtom nem volt a legjobb, utána pedig elkezdtem csatázni néhány versenyzővel, többek között Peccóval. Ekkor ő volt előrébb, és úgy gondolom, hogy az első gumim hőmérséklete nagyon magas lett, sokkal inkább, mint a nyomás. [Úgy éreztem, hogy] a jobbkanyarokban közel vagyok az eséshez.”

Innentől kezdve Martín hátránya folyamatosan nőtt Bagnaiával szemben, nagyobb mértékben, mint amennyivel a címvédő Álex Márquezről vagy a Gresini motorosa Bastianiniről lemaradt. Ez valamennyire tudatos volt a részéről, és a negyedik helye így sem forgott veszélyben, hiszen Fabio Quartararo nem tudott közel kerülni hozzá.

Bastianini gyötrelmes időszak után jutott ismét a csúcsra, Bagnaia küszködött Malajziában

„Arra gondoltam, hogy jó lenne nyomást helyezni rá – utalt Bagnaiára. – Megpróbáltam közelebb kerülni, de elkezdtem elveszíteni az elejét. Szóval úgy döntöttem, hogy a negyedik helyen fejezem be [a futamot]. Nem ezt akartam, szerettem volna harcolni, hogy hozzak néhány pontot, és dobogón legyek, de ez van. A maximumot nyújtottam, aminek örülök.”

Bastianini gyötrelmes időszak után jutott ismét a csúcsra, Bagnaia küszködött Malajziában

0

Enea Bastianiniben erősebb volt a fáradtság, mint az öröm a Maláj Nagydíj leintése után, és felemlegette a maga mögött hagyott nehéz hónapokat. Álex Márquez úgy véli, győzelemre alkalmas versenygépet kapott a csapatától, míg Francesco Bagnaia a féktávokon szenvedett.

Beteljesedett Enea Bastianini feltámadása a Maláj Nagydíjon, hiszen az olasz pilóta megnyerte a sepangi futamot. Mögötte Álex Márquez és Francesco Bagnaia futottak be, miután a futam nagy részében egyikük pozíciója sem forgott veszélyben. A motorról leszállva három boldog, ámde meglehetősen kimerült versenyző értékelt.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

Bastianini esetében még a pénteki nap alapján sem utalt semmilyen jel erre a teljesítményre, de az időmérőre magára talált, és a harmadik helyről indulhatott. A rajtot aztán kiválóan kapta el, így az 1-es kanyarban már ő fordult el elsőként. A következő körökben növelte előnyét Márquezzel szemben, így könnyedén szerezte meg első győzelmét a gyári Ducati színeiben azok után, hogy az idény eddig két sérülést és eredménytelenséget hozott számára.

„Jelenleg rosszul érzem magam – utalt a kimerültségre a leintés utáni interjúk során. – Nagyon elfáradtam, száz százalékot beleadtam, mentálisan is. Azok után, hogy hosszú ideig nem voltam dobogón, most itt van ez a győzelem. Csak én és néhány másik ember, a barátom, a barátnőm és a családom tudja, hogy mit kellett tennem azért, hogy most megérkezzek ide. Mindenkinek köszönöm, ez fantasztikus!”

Márqueznek szintén sikerült lerajtolnia Bagnaiát, majd az 1-es kanyarban az ideális ívről lecsúszó Martín mellett is elment. Ezután hasonló volt számára a forgatókönyv, mint Bastianininek: az olasz pilótáról ugyan leszakadt, de hátulról senki nem veszélyeztette a pozícióját. A Gresini pilótája idénybeli legjobb eredményét érte el sprintfutamon.

„Mindent megpróbáltam, ami a tarsolyomban volt – fogalmazott. – Fizikailag a határon voltam, nem nagyon tudok beszélni. Köszönöm a csapatnak az egész hétvégét, tökéletes motort adtak nekem, amely alkalmas volt a győzelemre, de Enea jobb volt nálunk. Ezt el kell fogadnunk, és a jövőben fejlődnünk kell. Jelenleg viszont magas szinten vagyunk, amit Valenciáig fenn kell tartani.”

A sprintversenyhez hasonlóan Bagnaia ezúttal is harmadikként futott be, de ennek nagyon más szájíze van, mint a szombatinak volt. A címvédő ugyanis most le tudta győzni bajnoki riválisát, Jorge Martínt, miután az első körökben ugyan néhány pillanatra kétszer is mögé került, de mindkétszer rögtön vissza tudott támadni. Ezzel pedig 14 pontra növelte előnyét vele szemben, de ennél többre nem volt esélye. „Próbáltam közelíteni Álexre és Bestiára, de nagyon küszködtem – jelentette ki. – A fékezésnél kifejezetten küszködtem. Azonban örülök, sikerült növelnem az előnyömet a bajnokságban. Ma nagyon könnyű volt hibázni. Boldog vagyok a csomagunk és a teljesítményünk miatt.”

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

0

Enea Bastianini nyerte a Maláj Nagydíjat a MotoGP-ben Álex Márquez és Francesco Bagnaia előtt. Utóbbi ezzel 14 pontra növelte előnyét az összetettben a negyedik helyen befutó Jorge Martínnal szemben.

A Moto3-as ás a Moto2-es futam után szokás szerint a MotoGP főversenyével zárult a Maláj Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból a sprintfutamon a harmadik helyen végző Francesco Bagnaia rajtolhatott, mellőle bajnoki riválisa, Jorge Martín indult, az első sort pedig Enea Bastianini egészítette ki. A szombaton diadalmaskodó Álex Márquez negyedikként várhatta a piros lámpák kialvását. A mezőnyből mindenki közepes gumikon indult.

Véget ért Martín nagy sorozata, Álex Márquez nyerte a sepangi sprintet, csökkent Bagnaia előnye

Az első sorból indulók közül Martín rajtolt a legjobban, de az 1-es kanyarban lesodródott az ideális ívről, így visszaesett az ötödik helyre Marco Bezzecchi mögé. A vezetést Bastianini szerezte meg, Bagnaiát pedig az ifjabbik Márquez is megelőzte, miközben Fabio Quartararo feljött a hatodik helyre. Az 1. kör végére Martín visszaszerezte a negyedik helyet, míg Jack Miller elment a Yamaha versenyzője mellett.

A Gresini versenyzője tartotta Bastianini tempóját, a címvédő viszont lemaradt, de elképzelhető, hogy szándékosan, annak érdekében, hogy a sprintfutammal ellentétben ne legyen túl magas a guminyomása. A 3. körben aztán a Pramac motorosa a 14-es kanyarban bebújt ellenfele mellé, de az olasz pilóta rögtön visszavágott, így megtartotta a harmadik helyet.

A következő kör 4-es kanyarjában Martín megint próbálkozott, de ezúttal is csak néhány pillanatig került Bagnaia elé. A spanyol versenyző hátránya aztán egyre nagyobb lett, így egy időre mindenképpen véget ért a csata. Hátrébb Joan Mir volt az első kieső, aki versenyen bukva katasztrofális hétvégét zárt le. A 6. körben aztán Miguel Oliveira volt a futam következő áldozata.

A futam ezen pontján körülbelül 1-1 másodperc volt a különbség az első négy pilóta között, de aztán Márquez újra elkezdett közeledni Bastianinire. Mindeközben megvolt az újabb kieső, de Raúl Fernández nem bukás, hanem technikai hiba miatt adta fel a versenyt, így az RNF Aprilia pont nélkül zárta a hétvégét. Nem sokkal később a gyári Aprilia egyik motorosa, Aleix Espargaró bukott a 9-es kanyarban.

A 12. körben Brad Binder esett el a 11-es kanyarban, miután üldözte Fabio Di Giannantoniót, aztán pedig Nakagami Takaaki is a földön kötött ki. Eközben Quartararónak sikerült visszaelőznie Millert, majd a 15. körben Bezzecchit is utolérte. A francia versenyző nem sokat teketóriázott, és a 10-es kanyarban a VR46 pilótáját is maga mögé utasította.

Az élmezőnyben semmi nem változott, és mindenki menedzselte a különbségeket. Bastianini így megszerezte első győzelmét a gyári Ducati színeiben, Márquez pedig szintén a szezonbeli legjobb főfutamos eredményét elérve második lett. Bagnaia ezúttal is harmadik lett, ám most sikerült legyőznie a nagyon leszakadó Martínt, így 14 pontra növelte előnyét a pontversenyben.

A MotoGP sepangi futamának végeredménye

Váratlan döntést hozott a szezonkezdet előtt a Superenduro lengyel sztárja

0

Két hét múlva, 2023. november 25-én indul a FIM Superenduro-világbajnokság 20232024-es szezonja a franciaországi Liévinben, a sorozat promótere kiadta az előzetes nevezési listákat. A mezőny 2024. február 3-án ismét ellátogat Magyarországra is, új helyszínen, az MVM Dome-ban csapnak össze a pilóták a régió legnagyobb motoros eseményének ígérkező versenyen.

A fordulókra egyenként kell nevezniük a pilótáknak, így a budapesti mezőny csak a verseny hetében alakul ki, az idénynyitó nevezési listája azonban elárulja, hogy mivel készülnek legjobbak – köztük Szőke Márk és Zsigovits Norbert – az előttük álló szezonra. Nagy visszatérő és egy váratlant húzó legenda is akad a nevezők között.

Előbbi Manuel Lettenbichler, aki 2016-ban megnyerte a Superenduro Junior-világbajnokságot, majd a Prestige-ben is szerencsét próbált. Eddig nem koronázta komolyabb siker a próbálkozásait, a Hard Enduro-világbajnokságot viszont háromszor megnyerte és kétszer győzött a legendás Erzbergrodeón is, így a Red Bull KTM színeiben ezúttal már ellenfele lehet a közelmúlt sikergyárosának, Billy Boltnak.

Magyar pontszerzés a hardenduro-vb-n, a hibátlan versenyző megszerezte a bajnoki címet

Lettenbichler visszatérése is nagy meglepetés, de a hatszoros világbajnok Taddy Błażusiak még váratlanabbat húzott: korábbi GasGas motorját elektromos Stark Future-re cserélte. Ez nem csupán azért érdekes, mert a Superenduro-világbajnokságban általában az a kérdés, hogy valaki két- vagy négyütemű motorral megy, hanem azért is, mert a mezőny egyik legnagyobb sztárjáról van szó.

„Tudni kell erről a motorról, hogy nincs rajta kuplung, ez egy kicsit furcsa. Illetve nincs motorfék sem, ami nehézséget okoz – nyilatkozta a P1race.hu-nak az Egyesült Államokban versenyző Zsigovits Norbert. – Egyébként jobban fordul egy ilyen motor, mint egy benzines, és nagyon erős is. Sokféle programot rá lehet rakni, nagyon könnyen lehet egyéni beállításokat választani.”

A magyar versenyző a nyár folyamán kipróbálhatott egy ilyen motort Ausztriában, a tapasztalatait vlogjában foglalta össze.

Fokozódik az érdeklődés a Superenduro GP of Hungary iránt 

Zajlik a jegyértékesítés a 2024. február 3-án zajló Superenduro GP of Hungary versenyre: az elővétel első szakaszában a Gold kategóriás jegyek harmada, a Silver kategóriás belépők több mint negyede gazdára talált, és egyre nagyobb az érdeklődés a Bronze kategóriás jegyek iránt is. A versenyprogram mellett az MVM Dome-ban zajló tréningekre is válthatók belépők, valamint Paddock jegyek is vásárolhatók a superenduro.hu weboldalon és az Eventim hálózatában.

Acosta megszerezte a Moto2-es világbajnoki címet, Aldeguer agyonverte a mezőnyt Sepangban

0

Fermín Aldeguer nyerte a Maláj Nagydíjat a Moto2-ben, miután óriási különbséggel verte meg a mezőnyt. Pedro Acosta második helyével bebiztosította a vb-címet, Marco Ramírez pedig először állhatott dobogóra ebben a géposztályban.

A Moto3-as után a Moto2-es verseny következett a Maláj Nagydíj hétvégéjének zárónapján. A pole pozíciót Fermín Aldeguer szerezte meg 2:05.288 másodperces idővel, 502 ezreddel megelőzve Celestino Viettit, míg az első sort Manuel González egészítette ki. Pedro Acosta a hatodik helyről várhatta a piros lámpák kialvását annak tudatában, hogy ha legfeljebb 13 ponttal kap ki Tony Arbolinótól, akkor matematikailag is bebiztosítja a világbajnoki címét. Utóbbi egyébként a hetedik pozícióból indult.

Veijer először nyert a Moto3-ban, egy óriási bukás után kétesélyessé vált a világbajnoki csata

A rajtot González kapta el a legjobban, de az 1-es kanyarból kigyorsítva összeért Aldeguerrel, aminek következtében elesett, de szerencsére a mögötte haladók őt és a motort is ki tudták kerülni. Arbolino jól indult, de a bukás miatt le kellett lassítania, így visszaesett a hetedik helyre, Acosta viszont feljött a második helyre, míg Viettit Marcos Ramírez is megelőzte.

Aldeguer hamar ellépett, és másfél másodpercre növelte előnyét Acostával szemben, aki azonban így is örülhetett, ugyanis a 2. körben Arbolino összeért Arón Canettel, és kis híján elesett. Ez végül nem történt meg, de egészen a huszonnegyedik helyig zuhant vissza, így lényegében már ekkor eldőlt minden, ami a vb-címet illeti.

Egy körrel később szintén a 9-esben történtek incidensek, hiszen előbb Vietti, majd a szombaton nagyot bukó Izan Guevara csúszott el. Az 5. körben megismétlődött a dupla bukás a 9-es kanyarban, ugyanis előbb Sergio García, aztán Nozane Kohta dobta el a motort, ahogyan nem sokkal később Canet is.

Sokáig nem változott az élmezőny sorrendje, csupán az első hármas között nőtt a különbség. Mögöttük a 11. körben Alonso López és Ogura Aj csatázott, amiből először a spanyol pilóta került ki győztesen, de aztán riválisa a 14-es kanyarban vissza tudott bújni mellé.

A hajrára Ogura utolérte Ramírezt, és az utolsó másfél körben megvívták a csatájukat a dobogóért. Bár a japán pilóta egy pillanatra megelőzte ellenfelét, de végül a spanyol versenyző végül megszerezte pályafutása első Moto2-es dobogóját. Jake Dixon az ötödik, Somkiat Chantra a hatodik helyre, miután mindketten megelőzték Lópezt, aki aztán csak huszonkettedikként futott be.

Aldeguer győzelméhez egy pillanatig sem férhetett kétség, végül több mint 7 másodperccel nyert Acosta előtt. A KTM Ajo motorosa azonban a végén már ünnepelt, ugyanis második helyével sikerült bebiztosítania a végső győzelmét. Arbolino végül a tizedik pozícióban ért célba, így 77 pontra nőtt a hátránya az összetettben.

A Moto2 sepangi futamának végeredménye

Veijer először nyert a Moto3-ban, egy óriási bukás után kétesélyessé vált a világbajnoki csata

0

Collin Veijer nyerte a Maláj Nagydíjat a Moto3-ban Szaszaki Ajumu és Jaume Masià előtt, akik között 13 pontra csökkent a különbség a tabellán. David Alonso és Daniel Holgado egyaránt kiesett, így ők nagyon messze kerültek a végső győzelemtől, Deniz Öncü pedig matematikailag is kiszállt a csatából.

Jaume Masià óriási körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a Moto3-asok időmérőjén, így ő indulhatott az élről a Maláj Nagydíjon. A spanyol versenyző 2:10.846 másodpercet motorozott, 906 ezreddel megelőzve Collin Veijert, az első sort pedig Matteo Bertelle egészítette ki. Szaszaki Ajumu az ötödik helyet szerezte meg, Daniel Holgado viszont csak a tizenötödik, David Alonso pedig csupán a huszonegyedik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását.

Masià-t Veijer és Iván Ortolá is támadta az 1-es kanyar felé menet, végül csak előbbi tudta megelőzni, míg utóbbi feljött a harmadik helyre. Deniz Öncü volt a negyedik, míg Szaszaki nem tudott  javítani rajthelyén. Holgado maradt a tizenötödik, Alonso viszont hihetetlenül rajtolt, és a tizenkettedik helyre zárkózott fel az 1. kör végére.

Ekkorra már Masià vezetett, miután sikerült elmennie Veijer mellett, míg Ortolá, Öncü és Szaszaki között megfordult a sorrend. Nem sokkal később a japán motoros csapattársát is maga mögé utasította, és bár a KTM Ajo pilótája is próbálkozott, maradt a negyedik. Szaszaki hamar utol is érte bajnoki riválisát, és a következő kör elején be is bújt mellé, így átvette a vezetést.

Mindez nem tartott sokáig, hiszen a Leopard Racing versenyzője hamar visszavette a pozíciót, míg Öncü feljött a harmadik helyre. A 14-es kanyar után viszont ismét a japán pilóta vezetett, és a következő két kanyarban is sikerült megtartania az első helyet. Eközben Alonso már a kilencedik, míg Holgado a tizenharmadik helyen haladt, Romano Fenati pedig bukott, elsőként a mezőnyből.

A 4. kör közepére aztán ismét Masià állt az élre, de az utolsó kanyar után Szaszaki és ezúttal Öncü is elment mellette. Sőt, a következő kör első kanyarjában Veijer és David Muñoz is megelőzte, így visszaesett a negyedik helyre. Hátrébb aztán óriási tömegbukás történt, amelyben a másik két világbajnoki esélyes is érintett volt: Alonso, Holgado, Diogo Moreira, Riccardo Rossi és Furuszató Taijó is a földön kötött ki (utóbbi a többiektől függetlenül), és főleg a kolumbiai pilótának volt óriási szerencséje, hogy nem lett nagyobb baj: ő esett el, a többiek pedig a motorját találták el.

Nem sokkal később Masià is kis híján gondba került, amikor majdnem összeütközött Muñozzal. Veijer ideiglenesen átvette a vezetést, de Szaszaki, majd a Leopard Racing versenyzője is elment mellette. Sőt, a spanyol pilóta át is vette a vezetést, de a 9. körben Szaszaki újra elment mellette, majd pedig Veijer is megtette ugyanezt. A holland pilóta azonban nem sokáig örülhetett, hiszen hamarosan visszaesett a harmadik pozícióba.

Masià aztán ismét élre állt, de aztán a 10. körben mindkét Husqvarna maga mögé utasította. Egy körrel később aztán Öncü is megelőzte, így a spanyol pilóta visszaesett a negyedik helyre. Sőt, ez hamarosan az ötödik lett, ugyanis Bertelle is megelőzte, miközben Toba Kaitó a 14-es kanyarban elesett.

A következő kör elején Masià visszajött a harmadik pozícióba, sőt, az utolsó kanyarban a vezetést is átvette. Ugyanebben a kanyarban jött a dráma, ugyanis Öncü ütközött José Antonio Ruedával, miután utóbbi kiütötte a török versenyző alól a motort, ráadásul Bertellét is lelassították.

Mindeközben természetesen az élen is volt változás: az utolsó kört Szaszaki kezdte meg az élen, de Veijer megelőzte őt az 1-es kanyarban, míg Masià harmadikként szemlélte a csatát. A japán pilóta aztán visszavette a vezetést, de csak ideiglenesen, és végül Veijer megszerezte első győzelmét Szaszaki és Masià előtt. Utóbbi előnye ezzel 13 pontra csökkent a tabellán Szaszakival szemben, aki továbbra sem tudott még győzni idén. Ezzel lényegében kétesélyesre csökkent a világbajnokság, ugyanis a kieső Alonso és Holgado hátránya 41 pontra nőtt, a végül tizenkettedikként befutó Öncü pedig matematikailag is kiszállt a csatából.

A Moto3 sepangi futamának végeredménye

Újra borul minden: mégis Marini lehet a befutó a Hondánál, melynek főnöke mindenkit megvezetett

0

Sajtóértesülések szerint Luca Marini nagyon közel áll ahhoz, hogy ő legyen Marc Márquez utódja a Hondánál, miközben a gyári istálló csapatfőnöke állítólag szándékosan vezette félre a közvéleményt. A 26 éves versenyző utódja a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer lehet, akit korábban szintén szóba hoztak a japánokkal.

Bár a MotoGP mezőnye jelenleg Sepangban tartózkodik, ahol cikkünk megjelenésének pillanatában már bőven éjszaka van, magyar idő szerint mégis az esti órákban robbant az átigazolási bomba. Bár még semmi sem hivatalos, de a hírt Günther Wiesinger, a SPEEDWEEK.com szakírója jelentette meg, ami azért releváns, mert Marc Márquez és a Ducati házasságáról is ő számolt be elsőként.

Pont a spanyol versenyző utódlásáról van szó, melynek kapcsán jó néhány név felmerült az utóbbi időszakban. Fabio Di Giannantonio személyisége állítólag nem győzte meg a Hondát, míg a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer valójában nem is volt komoly jelölt. Menedzserének, a Magyarországon leginkább Talmácsi Gábor egykori világbajnoki ellenfeleként ismert Héctor Faubelnek a beszámolók szerint nem is volt meg Alberto Puig telefonszáma, de később megszerezte a Repsol Honda csapatfőnökének elérhetőségét. Amikor felhívta honfitársát, megkérdezte, hogy van-e érdeklődés ügyfele iránt, de nemleges választ kapott, mivel a Honda MotoGP-tapasztalattal rendelkező pilótát akar.

Pénteken aztán pont Puig volt az, aki felkavarta az állóvizet, amikor kijelentette, hogy Pol Espargaró komoly eséllyel pályázik az ülésre. Mindez meglehetősen furcsa forgatókönyv lett volna, hiszen a 32 éves motoros két évig szinte csak szenvedett a japánok motorján, és bár a KTM-től jövőre nem kap állandó ülést, továbbra is jó viszonyban van az osztrák gyártóval. A spanyol versenyző maga cáfolta, hogy váltana.

Újabb jelölt a Hondánál, egykori csapattársa érkezhet Marc Márquez helyére

„Nagyon hálás vagyok Albertónak, az pedig szép dolog, ha az embert bármilyen okból vagy bármilyen körülmények között visszavárja egy gyártó – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Ez azt jelenti, hogy nem volt rossz az ott elvégzett munka, és jó a kapcsolatom velük. Tárgyaltam Albertóval, beszélgettünk a szerződésről és minden ilyesmiről, másfelől viszont ott van a szerződésem a KTM-mel, és velük is nagyon jó a kapcsolatom. Nagyon jól érzem magam ott, ahol vagyok, a jövőre nézve is. Talán szerettem volna folytatni [a teljes munkaidős versenyzést], de ez van, és felelősséggel viselem, tudván, hogy 2025 ismét nyitott. Igazán szeretnék segíteni ennek a gyártónak, a Pierer Mobility Groupnak, hogy fejlődjenek, hogy egy napon, remélhetőleg nagyon hamar világbajnokok legyenek. Jelenleg ez az álláspontom.”

Bár a kapcsolatfelvétel valóban megtörtént a felek között, Wiesinger szerint Espargaró tíz napja találkozott a KTM-et és a GasGast birtokló Pierer Mobility Group vezetésével, és eldöntötte, hogy kitölti a szerződését. Ami pedig Puigot illeti, ez csak a közvélemény szándékos félrevezetése volt a részéről, hogy elterelje a figyelmet a valódi jelöltről.

Ez pedig nem más, mint Luca Marini, akiről korábban az a hír járta, hogy visszautasította a megkeresést. Az olasz versenyző szerződtetése már csak azért is bírna némi pikantériával, mert Valentino Rossi féltestvéréről van szó. A kilencszeres világbajnok pedig húsz éve haragban vált el a Hondától, ráadásul pilótája az egykori rivális Márquez helyére menne.

„Jövőre versenyképes akarok lenni, és minden futamon a dobogós helyekért szeretnék harcolni – jelentette ki Marini még pénteken. – Jobb eredményeket akarok elérni, ez a fő célom. Mindent meg fogok tenni ennek elérése érdekében. Jelenleg a legjobb motorral rendelkezem, de egy gyári csapathoz csatlakozni, a saját motoromat fejleszteni a mérnökökkel és a saját utamat kijelölni valami egészen más lenne. Tudom, hogy fantasztikus a mostani csomagom, és a csapatom remek munkát végez. A Ducati minden helyzetben és minden körülmények között kiválóan működik. Pilótaként nekem is vannak álmaim és céljaim. Egy gyári csapatnál versenyezni valami hihetetlen dolog. Ehhez viszont a megfelelő projektre és helyzetre van szükség.”

Ki lesz Marc Márquez utódja a Hondánál? – megszólalt a két jelölt

Márpedig nagyon úgy tűnik, hogy Marini megtalálta a „megfelelő projektet és helyzetet”. „A két fél megegyezett, Luca Marini a Repsolhoz megy – idéz a német szakíró egy jól informált menedzsert. – Ez most most már egyértelműen eldőlt.” Emellett az is kiderül a cikkből, hogy már csak az utolsó részletekről kell megállapodniuk Francesco Secchiarolival, Marini menedzserével.

„Reméljük, hogy hamarosan megszületik a hivatalos döntés, mert fel kell készülnünk a valenciai tesztre” – fogalmazott Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója. Valóban, Marini leigazolásával egy választ megkapunk, csak éppen adódik egy új kérdés: ki lesz Marini utódja az olasz alakulatnál, amennyiben valóban távozik?

Elsőre felmerülhet Di Giannantonio neve, de ő nem illik a csapat koncepciójába, hiszen a VR46 minél fiatalabb korukban akarja elkezdeni a pilóták nevelését, hogy aztán eljuthassanak valamelyik gyári csapathoz. Növendékük, a Moto2-ben szereplő Celestino Vietti szintén nem jöhet szóba. „Nem, Celestino Vietti nem opció a MotoGP-csapatunknak, mert aláírt a [KTM] Ajóhoz a Moto2-ben – szögezte le Salucci. – Azonban van egy tehetséges fiatal versenyző a fejünkben. Egy ideig még ki kell zárnunk a médiát, mielőtt bármit is bejelentenénk.”

Váratlan fordulat Marc Márquez utódlásában, teljesen új név került a kalapba

Ez a fiatal tehetség pedig feltehetően nem más, mint Aldeguer, aki így mégis debütálhatna a MotoGP-ben. Bár a 18 éves motorosnak van szerződése a következő évre, már korábban is felmerült, hogy távozik a Speed Up Racingtől. A csapat azonban 400 ezer eurós kivásárlási árat szeretne, és nem valószínű, hogy ezt egy másik Moto2-es alakulat le tudná tenni. Igaz, az istállót birtokló Luca Boscoscuro fejében állítólag az is megfordult, hogy egy MotoGP-csapattól ennél is nagyobb összeget kérjen.

Hihetetlen, egy ételtároló doboz szorult be Bagnaia motorjába a sepangi sprinten (videó)

0

Francesco Bagnaia motorja felszedett egy ételtároló dobozt a Maláj Nagydíj sprintfutamának közepén, de az olasz versenyző nem gondolja, hogy emiatt esett vissza a tempója. A címvédő bizakodó, hogy vasárnap tudja majd tartani Álex Márquez sebességét.

Francesco Bagnaia a pole pozícióból indulva csupán a harmadik helyet szerezte meg a Maláj Nagydíj sprintfutamán. Az olasz versenyző nagyjából féltávig vezetett, de aztán rövid időn belül előbb Álex Márquez, majd Jorge Martín is megelőzte. A címvédőnek látványosan visszaesett a tempója, és szerencséje volt, hogy csapattársa, Enea Bastianini motorozott a negyedik helyen, aki nem akarta őt megelőzni.

Véget ért Martín nagy sorozata, Álex Márquez nyerte a sepangi sprintet, csökkent Bagnaia előnye

A közvetítésben látszott, hogy a futam közepén valami beszorult Bagnaia motorjára, egészen pontosan a burkolatának a jobb oldalára. Később arra is fény derült, hogy mi volt ez a tárgy, amely egyébként a vége felé lerepült a Ducatiról, az viszont nem, hogy mennyire hátráltatta a bajnoki éllovast. Bár a visszaesés kezdete és a balszerencsés mozzanat körülbelül egy időre tehető, Bagnaia szerint nincs összefüggés a kettő között.

„Egy ételdoboz volt – árulta el a leintés után, és leszögezte, hogy a hasznára biztosan nem volt. – Egyáltalán nem segített. Ráragadt az egyik szárnyra, és azt hiszem, az utolsó körben hagytam el, szóval biztosan nem segített. Ugyanabban a körben [szedtem fel], mint amikor elkezdtem küszködni. Nem hiszem, hogy emiatt volt, de nem tudjuk, nem értjük.”

Miután Márquez és Martín is megelőzte őt, Bagnaiának nem volt esélye tartani a tempójukat. Előbbitől több mint 3, utóbbitól közel másfél másodperccel maradt el. A 26 éves motoros úgy véli, a visszaesésnek elsősorban az első gumi nyomása az oka, mivel az túlságosan magasra kúszott az első néhány körben, ami nehézségeket idézett elő.

„Nem vagyok boldog miatta, de hasonló dolog történt, mint a mugellói versenyen, mert éreztem, hogy Álex Márquez nagyon jó tempót diktál, de az enyém is az [volt] – fogalmazott. – Abban a körben, amikor kicsit megközelített, én megpróbáltam még egy körön át húzni, hogy még mindig három tizeddel [vezessek]. Azonban abban a körben, amely azt hiszem, a hatodik volt, elkezdtem nagyon szenvedni az elejével. Rendkívül nehéz volt megállítani a motort, mivel az eleje blokkolt, és sokat mozgott. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki ezt érezte, úgy vélem, Eneával és több versenyzővel is [ez volt a helyzet]. Ez elég furcsa, és nem számítottam rá, figyelembe véve, hogy tegnap és ma is sok kört tettem meg a [közepes] első gumin.”

Bagnaia előnye ezzel 11 pontra csökkent Martínnal szemben, de a sprintfutam alapján Márquez mindkettőjüknél gyorsabb Sepangban. A Gresini pilótája ráadásul úgy véli, hogy vasárnap még jobb esélyei lehetnek, ám a címvédő is igyekszik optimista maradni. Mindenesetre a szabadedzések alapján továbbra is van oka a bizakodásra.

„Álex jelenleg mindkettőnknél gyorsabb – jelentette ki. – Meglátjuk, mi fog történni. Nagyon konstans a tempója, remekül fékez, és rendkívül jó munkát végez. Nincs vesztenivalója, és ma bebizonyította, hogy nagyon gyors. Szóval holnap meglátjuk, de szerintem jó esélyünk van, mert a mai tempónk nem érte el azt, amit [az edzésen] mutattunk. Történt valami, ami nem segített nekem a helyzet megértésében, de úgy gondolom, hogy az én tempóm is lehetett volna olyan, mint az övé. Szerintem képes leszek közelebb férkőzni hozzá.”