back to top
2025. július 09. 05:51
Kezdőlap Blog Oldal 380

A valóság valahol kettő alatt mozog

0

Malajziában a legfőbb cél a talpon maradás és a tisztes helytállás volt. Meg persze voltak ketten, akik mellékesen még egy világbajnoki címért is küzdenek.

Rákanyarodtunk a showdownra, a MotoGP utolsó három futamára, amikor már hétről hétre megmérkőznek egymással a világ legjobbjai, és próbálják eldönteni, ki kapja a 2023-as trófeát. Mivel a bajnokság a maláj futam után kétesélyesre redukálódott – miután Marco Bezzecchi az elmúlt hétvégén egy árnyalattal haloványabb formáját mutatta –, szinte kizárólag arra fókuszált mindenki, hogy Jorge Martín és Francesco Bagnaia összecsapása mennyi izgalmat tartogat.

Nos, a hajunk nem ettől hullott, és a körömágyunkból buggyanó vércseppek sem ennek következményei lehettek, leszámítva azt az egyetlen manővert, amikor a főfutamon a két bajnokaspiráns rövid időre egymásnak feszült, és Bagnaia nagyon bravúrosan kívülről előzte vissza Martínt. Ezt kellett beosztanunk nagyjából a kockás zászlóig, így gyanítom, aki nem tudta, valójában miről is szól a hétvégi nagydíj, gond nélkül felállt, hogy elkészítse a reggeli kávét.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

Bevallom, néhanapján hiszek a konspirációs elméletekben, és sokszor még akkor is jólesik velük borzolni a kedélyeket, amikor pontosan tudom, csak az állóvizet kavargatjuk, most mégis úgy érzem, olvasva a kreált, álmodott és tudni vélt valóságokat, inkább a számokra és a tényekre hagyatkozva próbálnám leírni és megismertetni, valójában mi történhetett. Hiszen mégiscsak technikai sportról van szó, ahol mind a stopper, mind a technika számít, és ezen a hétvégén sem volt másként.

Viszont adott volt egy szám, amely a mágiát jelentette, ez pedig az 1,88 bar. Amely a kötelező minimum guminyomást jelenti a versenyzők és csapataik számára. A szabály, amely a szakemberek egybehangzó véleménye szerint betarthatatlan.

Sokszor taglaltuk már, és elemeztük is, de röviden megismételve a lényege, hogy azt a versenyzőt, aki a versenytáv felét vagy annál többet olyan első abronccsal teljesít, melynek nyomásértéke nem éri el a fenti számot, először figyelmeztetik, második alkalommal pedig három másodperccel büntetik. Emiatt pedig egyre többen úgy gondolják, az idei bajnoki cím jó eséllyel akár nem a pályán, hanem az íróasztal mögött is eldőlhet, aminél nagyobb érvágást elképzelni sem lehet.

Hiszen az első abroncsok megfelelő nyomásának megsaccolása ilyen formán kivitelezhetetlen, ahogyan erről szintén írtunk a múltkor. Hiszen, ha a versenyző bolyban vagy egy adott riválisa mögött motorozik, jó eséllyel megnövekszik a guminyomás, ami tapadásvesztéshez vezet, az pedig bukáshoz. Így nem véletlen, hogy a főmérnökök végig azon egyensúlyoznak, hogy a futam előtt megpróbálják a lehető legalacsonyabbra állítani a nyomást, azt feltételezve, hogy a futam során úgyis jelentősen megemelkedik, ha a versenyzőjük épp egy jobb helyezésért harcol. A szabályozással viszont mindenki óvatossá vált, és már közel sem vállalnak annyi rizikót, mint előtte. Ez pedig nagyjából azt jelenti, hogy a mérnökök, ha el akarják kerülni a büntetést, kénytelenek magasabb nyomást varázsolni az első abroncsokba, feltételezve akár azt, hogy védencük a futam alatt nem kerül test test elleni küzdelembe. Így viszont egyértelmű, hogy egyes előzéseknél az első gumik nyomása az egekbe szökik, a versenyző pedig örül, ha tapadás nélkül a motoron marad.

Bagnaia elvesztette helyzeti előnyét Martínnal szemben, aki nem akarta megkockáztatni a bukást

Ez a fajta kényszeres hozzáállás pedig elrontja mindenki versenyét, aki el akarja kerülni a büntetést. Nagyjából ez történt a vasárnapi futamon a világbajnoki címre esélyes Martínnal is. Miután a spanyol két hete Thaiföldön ugyan brillírozott, és mindent megnyert, kapott egy figyelmeztetést az alacsony guminyomás miatt, ami sokakban felvetette a kérdést: Martín vajon kizárólag ennek köszönhette sikerét Bagnaiával szemben?

Mindenesetre inkább voltak többen azok, akik elítélték és szimpla manipulációnak nevezték az új szabályt, leginkább azért, mert úgy vélik, ezzel egy íróasztalra söpörték a bajnokság végkimenetelét.

Martín pont ennek a figyelmeztetésnek esett áldozatául, ezért feltehetőleg inkább vállalt egy stabilan gyengébb, mégis pontszerző futamot, semmint egy 3 másodperes büntetést, amellyel akár sokkal több helyet is bukhatott volna. A spanyol a futam elején még tartotta magát, de a közepétől egyre nagyobb hátrányba került, és amikor érezte, hogy nem bír Bagnaiával, inkább kerülte a további szoros küzdelmeket, mivel az előtte haladó versenyző olyan meleg levegőt kreált volna neki, amelynek hatására használhatatlanul ballonosra duzzadt volna az első abroncsa. Ez pedig a MotoGP jelenkori legnagyobb problémája, amely a mérnökök szerint hosszú távon megoldhatatlan, így legtöbben a szabály azonnali eltörlését javasolnák.

Egy magát megnevezni nem kívánó, paddockban dolgozó szakember szerint az egész a Michelinről szól, mert a francia gyártó nem képes elég strapabíró első abroncsot gyártani, és próbálja védeni a mundér becsületét. Biztonságra hivatkoznak, miközben arról van szó, hogy a gumik nehezen bírják végig a versenytávot. Tőle tudtam meg azt is, hogy a tapadás szempontjából ezen a szinten akár egyetlen tized nyomáskülönbség is mennyből a pokolba repítheti a versenyzőt. Ilyenkor teljes mértékben eltűnik a tapadás, a pilóta pedig a sóderágyban találja magát, ami kívülről elég amatőrnek tűnhet, mégsem versenyzői hiba. Ennek pedig egyértelműen az a következménye, hogy még az olyan pilóták is, mint például Martín, kénytelenek szándékosan lassítani, hogy elkerüljék a problémát.

Ezek után persze mindenkit meglepett Enea Bastianini főnixhez hasonlítható, hamvaiból történő feltámadása, mely egyértelmű jelzés volt a Ducati számára: ismét képes lehet a győzelemre, és hozhatja régi formáját. Persze sok ilyen üzenetet láttunk már idén, leginkább azoktól a versenyzőktől, akiknek ülése megremegett, így kíváncsian várjuk a folytatást. De ettől függetlenül egészen elképesztő volt, amit az itáliaitól láthattunk vasárnap. Sokan persze ebben is összeesküvést kerestek, de ha így lett volna, a Ducati minden bizonnyal úgy intézi, hogy Bagnaia mögött érjen célba. Ettől függetlenül sokkal inkább azt láthattuk, hogy Davide Tardozzi önálló döntéseket hozott csapaton belül is, és kiállt reménysége mellett. A szakember egy korábbi interjúban többször hangsúlyozta, számára továbbra is a Bagnaia-Bastianini duó a tökéletes párosítás, és egyértelmű, hogy utóbbi 2024-ben is megtarthatja a gyári ülést, különös tekintettel arra, hogy élő szerződése van. Noha a múlt héten keringő pletykák mást sejttettek a közönséggel, egészen biztos vagyok benne, ha Bastianini alól kirántanák a gyári motort, menedzsere, Carlo Pernat az évszázad perét akasztaná a Ducati nyakába. Nem véletlenül nyilatkozta néhány hete, hogy a mai MotoGP-ben számára a legundorítóbb, amikor a gyártók semmibe veszik a szerződéseket, ezért a versenyzők teljesen kiszolgáltatott helyzetbe kerülnek. Ezek után nem csoda, ha a futamok előtt ott áll szorosan pilótája mellett, és így volt ez vasárnap is, amikor árgus tekintettel figyelte, mit súg Tardozzi védence fülébe.

A „rengeteg fájdalom” után Bastianini üzent a Ducatinak a váratlan győzelmével

Az itt elhangzottak kiderülni nem fognak, az viszont annál inkább bebizonyosodott, hogy időközben mind Bastianini, mind pedig Bagnaia figyelmeztetést kaptak a túl alacsony guminyomás miatt, miután a versenytáv több mint felét a megadott érték alatt teljesítették. Bastianini esetében ezen talán nem lepődünk meg, mert, ha szintén a számok világára tereljük a hangsúlyt, könnyedén megértjük, hogy veszítenivalója nem volt, bizonyítania viszont annál inkább kellett, ezért könnyen elképzelhető, hogy a főmérnökével előre egyeztettek, és bevállalták a következményeket. Emellett egész hétvégén az a hír járta, hogy mind a motorfék, mind az elektronikai finomhangolások területén sokat fejlődtek a beállításai, így a kigyorsításnál kevésbé küszködik a hátsó abroncs túlforgásával, és a féktávokon is sokkal stabilabb.

Bagnaia figyelmeztetése ezzel szemben sokakat meglepett, mert új alapokra helyezte a hátralévő négy összecsapást. Martín drukkerei úgy vélik, most vált igazán kiegyensúlyozottá a bajnokság, mert a riválisok ismét egyenlő esélyekkel vághatnak neki a küzdelemnek. De minden bizonnyal ez jóval összetettebb és bonyolultabb ennél, mert persze nem feltételezem, hogy a regnáló világbajnok mérnökei szándékosan rizikóztak. Bagnaia esetében talán pont egy sokkal szorosabb és lüktetőbb csatára számítottak, és talán ezért számoltak kicsit alá a nyomással a rajt előtt, de mivel versenyzőjük nem került nagyobb csetepatéba a futam alatt, a guminyomás sem növekedett meg. Persze ezek mind feltételezések, de ha így volt, jól mutatja, hogy mérnök legyen a talpán, aki a versenyt ilyen formában előre képes lesz megsaccolni.

Figyelmeztetést kapott még a gyári Ducati párosán túl Álvaro Bautista, Luca Marini, és Iker Lecuona is. Bautista szabadkártyás szereplésétől sokan többet vártak, de a spanyol Superbike-király teljesítménye végül elmaradt. Persze jóleső érzés volt Troy Baylisshez hasonlítani, és remélni, hogy megismétli az ausztrál 2006-os, mindent elsöprő futamgyőzelmét, de be kell látnunk, az még egy nagyon más MotoGP volt. Azt sem szabad elfelednünk, hogy Bayliss az azt megelőző évben még rendszeres szereplője volt a sorozatnak, és minden bizonnyal a technikai különbségek sem voltak ennyire eget rengetőek, arról nem beszélve, hogy az ausztrál azzal a Desmosedicivel szállította a futamgyőzelmet, amelyet részben szinte maga fejlesztett. Pedrosa KTM-es szereplése ugyancsak nem jó példa, miután a gyár hivatalos tesztpilótájáról beszélünk. Így Bautista esetében már a pontszerzés és egy esetleges top10-es helyezés is bravúrnak számított volna, ha később nem vall a jerezi Superbike-teszten elszenvedett bukásról. Állítása szerint nem tulajdonított neki nagy jelentőséget, leginkább ennek itta meg a levét. Sokak szerint pedig simán elsunnyogta volna, félve attól, hogy a Ducati visszalép, végül a fentiek egyvelegének ez lett a vége. Szégyenre persze így sincs oka, és főmérnökétől azt is megtudtam, hogy sokat bajlódott a Michelin abroncsaival. A váltás nem egyszerű, ezen a szinten pedig még inkább komplikált, és bár hiába szajkózzák a garázsban, hogy legyen sokkal bátrabb az első gumival, a bizalom nem jön meg egykönnyen. Utólag talán beláthatjuk, hogy hasonló tényezők hátráltatták a yamahás teszten anno Toprak Razgatlıoğlut is.

Bautista bosszús, miután sérülten versenyzett a hétvégén

Így mindent összevetve, a legnagyobb meglepetés Bastianini mellett egyértelműen Álex Márquez volt, aki szintén elképesztő feltámadást tudhat magáénak, miután megnyerte a szombati sprintfutamot, vasárnap pedig magabiztosan második lett. Az ifjabbik Márquez teljesítménye azért is külön kiemelendő, mert mindezt figyelmeztetés nélkül hozta le, ami arra utal, hogy valamit nagyon eltaláltak Malajziában. A kérdés már csak az, sikerül-e átmentenie mindezt Katarba is. De persze az sem kizárt, ahogy arról a paddockban is egyre vadabbul pletykálnak, hogy a Gresini csapata szépen lassan ismét megkapja a szezon végére a csomagfejlesztéseket, és felkészül ezzel a következő évre. Marc Márquez szerződésében egyébként újabb kirakós lelte meg végleges helyét, miszerint a Red Bull hamarosan bejelenti, hogy kiszáll a Repsol Honda-programból, és az ott elköltött pénzét a Gresinihez csoportosítja, így vetve véget azoknak a találgatásoknak, hogy Marc Márquez ingyen és bérmentve fog motorozni 2024-ben.

Marc Márquezzel együtt egy fontos szponzort is elveszíthet a gyári Honda

Ezzel pedig megérkeztünk a hétvége legnagyobb pletykabombájához, amely egyre erősebben, már-már valóságként kerül a köztudatba, és arról szól, hogy Luca Marini lesz Márquez helyettese a Repsol Hondánál. Mind Márquez, mind Marini elég sokat sejtetően nyilatkozott a felvetésről a hétvége folyamán, és egyikőjük sem utasította el.

Újra borul minden: mégis Marini lehet a befutó a Hondánál, melynek főnöke mindenkit megvezetett

Ez pedig több mint meglepő, nemhogy a rajongók, de még a sportban jártas szakemberek számára is. Sokan úgy vélték, Marini soha nem ülhet Hondára, miután féltestvére, Valentino Rossi viharos körülmények között szakított a gyártóval, és még a visszavonulásának évében sem csillapodtak a kedélyek, noha a japán gyártó a búcsúünnepségre rendelkezésre bocsátotta a kilencszeres világbajnok motorjait. Többen úgy vélték, ha valami, az egészen biztosan nem történhet meg, hogy Rossi bármilyen érdekeltségébe tartozó versenyző gyári Hondára üljön. Arra meg pláne nem számított senki, hogy pont Marini lesz az, aki a Honda gyári alakulata felé tart. Persze már korábban is figyelhettünk volna a jelekre, amikor a VR46 alakulata és Uccio Salucci a Honda múzeumából posztolt képet Rossi motorjaival, de akkor ezekről mindenki azt gondolta, a felerősödő nosztalgia hozadékai. Az első pletykát Gianni Rolando, olasz életművész pendítette meg a közösségi médiában, amikor megosztott egy fotót a gyermek Mariniről Repsol-ruhában, és kétértelmű kommentet biggyesztett alá. De még akkor sem gondolta senki, hogy ennek bármi köze lehet a valósághoz. Most viszont eljutottunk arra a pontra, hogy ez lehet a legvalószínűbb forgatókönyv. Sokan csak szájtátva kullognak az események után, és próbálják megfejteni a Rossi család indítékait, de a valóság ettől minden bizonnyal sokkal bonyolultabb. Ezek után nem azon sem csodálkoznék, ha Davide Brivio vagy Livio Suppo jövőre mégis a Honda élén landolna, és felállna egy valóságos álomcsapat, egy olyan, ahol az egykor kiutált bajnoknak mégis van beleszólása a dolgokba. És ha mindez így történne, egészen biztos vagyok benne, hogy a legendás sárga NSR, amellyel a Doktor első ötszázas világbajnoki címét szerezte – a trófeáért cserébe a gyár neki ígérte, majd végül a szakításnál megtagadta –, az első Olaszországba érkező konténer egyik darabja lenne, hogy végül Graziano Rossi otthonában leljen végső menedékre, ahogy azt fia, Valentino egykoron megígérte neki.

Liszka Roland magyar bajnok endurokrosszban, Zsigovits Norbert dobogót szerzett Amerikában

0

Két motorsportversenyző képviselte a Hungarian Motorsport Academy színeit a hétvégén, mindketten az emdurokrossz szakágban értek el kimagasló sikereket. Liszka Rolandnak a Magyar Endurocross Bajnokság idei utolsó fordulóján sikerült nyernie a Pro2-es kategóriában, így a bajnoki címet is megszerezte. Zsigovits Norbert az Egyesült Államokban állhatott dobogóra. Zanócz Noel ezúttal a versenypályán kívül ért el egy nagy sikert, hiszen bejelentették, hogy gyári szerződést kap a jövő évre a Fantic motokrosszcsapatánál.

Szombaton rendezték meg a Magyar Endurocross Bajnokság utolsó fordulóját Szankon, ahol a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője, Liszka Roland is rajthoz állt. A rendkívül technikás pályán a 18 éves versenyzőnek végig koncentrálnia kellett, de végül meggyőző előnnyel abszolválta a futamát. Annak ellenére, hogy futama 5. körében elesett, sikerült több mint 5 perces előnnyel megnyernie a közel kétórás versenyt vetélytársai előtt. Liszka így a két hete megszerzett enduro magyar bajnoki címe mellett az endurokrossz szakágban is az idei év bajnoka lett. Számára azonban még nem ért véget az év, ugyanis rajthoz áll a november 25-én, Franciaországban kezdődő Superenduro-világbajnokság első futamán, ahol a Junior kategóriában fog majd szerepelni.

Zsigovits Norbert utolsó versenyét teljesítette az Egyesült Államokban, az amerikai endurokrossz-bajnokságban állt rajthoz Redmondban. A hétvége folyamán idei legjobb teljesítményét nyújtotta a bajnokságban a HMA versenyzője: egy kvalifikációs futamon, a gyári versenyzőként szereplő junior-világbajnokot is megelőzve sikerült a legjobban teljesítenie, majd az Expert kategória döntőjében egy közepes rajt után a dobogó második fokára állhatott. Teljesítményével a profik döntőire is kvalifikálta magát, ahol megállta a helyét a rutinosabb vetélytársak között is, végül a három futam összesített eredményei alapján a 11. pozíciót szerezte meg. Zsigovits Norbert így jelentős tapasztalattal és versenykilométerrel a háta mögött vághat neki a két hét múlva kezdődő Superenduro-világbajnokságnak. A királykategóriában Szőke Márkkal együtt képviselik majd a Hungarian Motorsport Academyt, februárban pedig Budapesten, az MVM Dome-ban állnak majd rajthoz.

Zanócz Noel jövő évi tervei is nyilvánosságra kerültek a hétvégén, miután a milánói EICMA kiállításon bemutatták a Fantic motorgyár jövő évi felállását, amelyben ő is helyet kapott. Az SDM Corse Racing fogja működtetni a hivatalos versenycsapatot, a magyar versenyző pedig 1+1 éves szerződést írt alá a gyári alakulattal, így Katona Áron mellett jövőre még egy HMA-versenyző szerepelhet gyári pilótaként. Zanócz számos nemzetközi versenyen, köztük az Európa-bajnokságon és világbajnokságon is indul az EMX125-ös kategóriában, méghozzá kiváló csapattársakkal.

Marc Márquezzel együtt egy fontos szponzort is elveszíthet a gyári Honda

0

Marc Márquez távozása miatt állítólag a Red Bull 18 évnyi együttműködés után megszünteti a Repsol Honda szponzorálását. A sajtó szerint az osztrák vállalat jövőre már a spanyol versenyző új csapatát, a Gresinit támogathatja.

A Red Bull a 2006-os szezon óta szponzorálja a gyári Hondát. A felek 2015-ben – két évvel azután, hogy Marc Márquez újoncként bajnoki címet szerzett a MotoGP-ben – megerősítették az együttműködésüket, a bikás logó ebben az évben került fel a motorokra is. A szerződés azonban tartalmazott egy olyan kitételt, hogy amennyiben a spanyol versenyző elhagyja a csapatot, akkor a Red Bull minden további nélkül felbonthatja a megállapodást.

Rossi és Marc Márquez is sokatmondóan reagált a Marini és a Honda házasságáról szóló pletykára

Egy, a Honda környezetéből érkező forrás megerősítette a Autosport.com-nak, hogy ez jövőre be fog következni, és az osztrák vállalat már kommunikálta is a támogatás megszüntetéséről szóló döntését a csapattal. Az informátor továbbá azt közölte az újsággal, hogy más szponzorok is csökkenhetik a hozzájárulásuk összegét az istálló költségvetéséhez. Mindennek az oka, hogy Márquez 11 évnyi közös munka után elhagyja az istállót, amellyel egész MotoGP-karrierje során versenyzett, és 2024-ben a Gresininél folytatja pályafutását.

A most felbontott szerződés miatt ráadásul a japán alakulat egészen 2025-ig nem írhat alá másik energiaital-gyártóval támogatásról szóló megállapodást. A csapat veszteségét legalább az csökkenti, hogy a 30 éves pilóta távozásával a mezőny legmagasabb fizetését – amely a következő évben is legalább 20 millió eurós kiadást jelentett volna – sem kell többé kigazdálkodniuk.

A Red Bull mint Márquez személyes szponzora jövőre is feltűnik majd a versenyző mellett, hiszen a hírek szerint a cég a pilótával együtt csatlakozhat a Gresinihez. Az olasz csapatot már most is segíti a cerverai motoros egyik személyes támogatója, az Estrella Galicia spanyol sörgyár – hivatalosan az alkoholmentes termékük –, hiszen ez a vállalat ott áll Álex Márquez mögött is, aki pedig már az idei évtől kezdve az istálló kötelékébe tartozik.

A Hondának legfontosabb támogatójával, a névadó szponzor Repsollal 2024 végéig van aláírt szerződése, amelyet a felek a Mundo Deportivo szerint a nyolcszoros világbajnok eligazolása ellenére is ki fognak tölteni. A lap szerint az viszont megtörténhet, hogy a kontraktus meghosszabbítására nem kerül majd sor.

Tényleg ingyen fog versenyezni Marc Márquez a Ducatinál? – itt a válasz

A spanyol energetikai és petrolkémiai vállalat 1995 óta az istálló névadó szponzora, tehát ha a következő szezonban nem változik a helyzet, akkor a 30. idényét fogja megkezdeni a tokiói márka gyári alakulata Repsol név alatt. Ez a három évtizedes együttműködés a 15 egyéni – Marc Márquez hat, Mick Doohan négy, Valentino Rossi kettő, Àlex Crivillé, Nicky Hayden és Casey Stoner pedig egy alkalommal lett a szezon legjobbja ebben az időszakban –, és a MotoGP-érában 10 csapatbajnoki címet hozott.

A MotoGP versenyzői megtippelték a világbajnokot, ilyen eredmény biztosan nem születik a pályán

0

A MotoGP állandó versenyzői megtippelték, hogy ki nyeri a világbajnoki címet, illetve elmondták, ki felé húz a szívük. Nem mindenki akart választani, így ez a „csata” olyan végeredményt hozott Francesco Bagnaia és Jorge Martín között, amelyet a valós párharc biztosan nem fog.

A Maláj Nagydíj befejeztével csupán két forduló van hátra a MotoGP idei szezonjából, és már matematikailag is biztos, hogy a a bajnoki cím Francesco Bagnaia és Jorge Martín között fog eldőlni. A címvédő előnye jelenleg 14 pont márkatársával szemben, így utóbbi is kijelentheti, hogy a saját kezében van a sorsa.

Adódik a kérdés, hogy a többi versenyző kit tippel győztesnek, illetve kit szeretne világbajnokként látni. A MotoGP közösségi oldalán az utóbbi kérdéssel jelent meg egy videó, ám a válaszok alapján vélhetően inkább azt kérdezték meg a mezőny tagjaitól, hogy szerintük ki lesz a végső győztes. A lényeg mindenesetre az, hogy a sérült Álex Rinst leszámítva a mezőny összes állandó pilótája válaszolt.

A videó, mondhatni, a legunalmasabb résszel kezdődik, hiszen a kér bajnokaspiráns nyilvánvalóan saját magát választotta. „Meg tudom nyerni, aminek az az oka, hogy talán gyorsabb vagyok” – jelentette ki Martín. „Én – válaszolta Bagnaia. – Ha szombaton tudunk kicsit fejlődni, az jelenthet némi előnyt vasárnapra.”

Továbbra is békés a rivalizálás: így tárgyalta ki a sepangi futamot Bagnaia és Martín (videó)

Ami a többieket illeti, Luca Marini, Raúl Fernández, Augusto Fernández és Enea Bastianini rövid válaszából kiderül, hogy a címvédőt választják, míg Marco Bezzecchi reménykedik honfitársa sikerében. Az olasz pilóta „támogatói” közül Jack Miller és Fabio Di Giannantonio válaszoltak hosszabban. „Peccót kell választanom, de úgy vélem, Martín a végéig megfuttatja a pénzéért” – fogalmazott az egykori csapattárs, míg a Gresini motorosa összetetten felelt. „Martín nagyon gyors, és kiváló munkát végez – kezdte. – Jelenleg talán ő a leggyorsabb a pályán. Szóval ez trükkös, de Peccót választom.”

A Martín táborában lévők közül hat pilóta személyét könnyen lehet magyarázni, hiszen öten spanyolok, és a csapattárs is nyilvánvalóan rá tippel. Marc Márquez már a Japán Nagydíj hétvégéjén is leszögezte, hogy honfitársára fogadna. Három vagy négy versennyel ezelőtt már Martínra tippeltem, és továbbra is azt mondom, hogy talán úgy tűnik, hogy Martínnak kicsit jobb a tempója Peccóénál” – mondta a nyolcszoros világbajnok.

Aleix Espargaró szintén már korábban a világ tudtára adta, hogy Martínnak szurkol, és adott esetben akár segítene is neki. „Jorgéra tenném a pénzem abból az egyszerű tényből kifolyólag, hogy a szezonnak ebben a szakaszában ő a leggyorsabb” – érvelt az állandó mezőny rangidőse. Utóbbi két pilótának a testvérei ugyancsak Martín mellé tették le a voksukat. Álex Márquez szerint benne „van valami több”, míg Pol Espargaró ugyan jó viszonyt ápol Bagnaiával, de a Pramac versenyzőjét szeretné győztesként látni.

Ahogyan Joan Mir is, aki leszögezte, hogy spanyolként ilyenkor mindig a honfitárs felé húz a szíve. Johann Zarco pedig csapattársként nem is mondhatna mást, mint hogy „csodálatos lenne megnyerni a bajnoki címet a Pramackal”. A felsoroltakon kívül Nakagami Takaaki szavazott még Martínra. Az LCR Honda versenyzőjét a többiekkel ellentétben nemzetiségi és csapatérdek sem fűzi a tabella második helyezettjéhez.

Akik számolták, hogy melyik versenyzőre hány „szavazat” érkezett, az ezen a ponton tudhatja, hogy döntetlen született, hiszen 7–7 lett az eredmény. A bajnokságban természetesen ez nem lehetséges, hiszen amennyiben azonos pontszámmal végeznek, a több főfutamon elért győzelem számít, ami mindenképpen Bagnaiának kedvezne.

Persze ez csak tizennégy, vagy a két bajnokaspiránst is beleszámolva tizenhat pilóta volt. A többieket szintén megkérdezték, de ők nem foglaltak egyértelműen állást. Franco Morbidelli és Miguel Oliveira például egyaránt mindkét versenyző mellett érvelt. „Úgy tűnik, hogy jelenleg kicsit Martín felé billen a mérleg nyelve, de Peccónál soha nem lehet tudni, úgyhogy nagyon érdekes lesz a csata” – összegzett a Yamaha pilótája. „Az biztos, hogy az utolsó futamokon Martín minden edzésen nagyon erősnek és versenyképesnek tűnt, Pecco, pedig nem tudta tartani a tempót a gyakorlásokon, de a versenyeken mindig ott van” – így a portugál motoros.

A maradék három megszólaló még ilyen szinten sem foglalt állást. Brad Binder bízik benne, hogy meg tudja nehezíteni a dolgukat a futamgyőzelmet illetően, míg Fabio Quartararo csak annyit mondott, hogy „győzzön a jobbik!”. Maverick Viñales pedig alighanem megfogalmazta a semleges szurkolók vágyát. „Szerintem az utolsó futam utolsó körében fog eldőlni” – jelentette ki.

Fékproblémája volt Bindernek a bukása előtt, nagyobb baj is lehetett volna

0

Brad Binder elárulta, a fékezéssel küszködött a Maláj Nagydíjon, és többször is előfordult, hogy kiütötte az előtte lévő versenyzőt. A gyári KTM pilótája szerint rosszul reagáltak egy szombati problémára.

Szörnyen alakult Brad Bindernek a Maláj Nagydíj. A dél-afrikai motoros a hetedik helyről indult, ám a rajt után visszaesett a kilencedik helyre. A sprintfutammal ellentétben ezúttal nem tudott visszazárkózni, ráadásul be sem tudta fejezni a versenyt: a 12. kör 12-es kanyarjában elvesztette az irányítást a motorja felett, és a kavicságyban kötött ki.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

„Korábban fékeztem a többieknél, és úgy éreztem, mintha gyorsulnék, amikor lassítottak előttem” – nyilatkozta a 28 éves versenyző a futam után. Mindez arra utal, hogy a fékekkel volt gondja, és ezt Binder meg is erősítette. Olyannyira, hogy még ennél is rosszabbul végződhetett volna számára a viadal, és mást is magával vihetett volna.

„Óriási problémám volt a fékezés során – jelentette ki. – Amikor meghúztam az első féket, nem kaptam segítséget a hátsótól, és hatalmas mértékben blokkolt az első [kerék]. Nem tudtam csökkenteni a sebességen. Nagyon nehéz volt, mert így senkit nem tudtam megelőzni, és volt néhány pillanat, amikor majdnem eltaláltam az előttem lévő srácot. Szóval nagyon okosnak kellett lennem, de még ha próbáltam is menedzselni a dolgokat, bukás lett a vége, szóval nem volt ideális.”

Binder már a futam elején észlelte a bajt, és próbált alkalmazkodni a helyzethez. Mindez azonban csak a versenytáv bő feléig sikerült neki, utána nem tudta pályán tartani a motort. „Próbáltam türelmes lenni és megérteni, hogy mi történik, jobb lesz-e a futam előrehaladtával, de idáig nem jutottam el – magyarázta – Végül tíz [valójában nyolc – a szerk.] körrel a vége előtt elment az eleje.”

Binder szombaton jó versenyt produkált, és egészen az ötödik helyig sikerült felzárkóznia, ráadásul attól sem volt messze, hogy mindkét gyári Ducatit levadássza. Azonban már a sprintfutam sem volt problémamentes számára, akkor ugyanis a hátsó kerék blokkolásával küzdött. A KTM másnapra próbálta orvosolni a gondot, de rossz megoldás mellett döntöttek.

„[Szombaton] a motorfék nem működött annyira jól, mint szerettük volna, ezért kipróbáltunk néhány dolgot, és a bemelegítésen úgy tűnt, hogy rendben van – fogalmazott Binder. – Amikor viszont a pálya húsz fokkal melegebb volt, úgy nézett ki, hogy egyáltalán nem működik. Mindenesetre ez egy tanulságos nap volt számunkra, mert nyilvánvalóan nem az a megoldás, amit kipróbáltunk, és a továbbiakra nézve szerintem tudjuk, hogy milyen irányba kell dolgoznunk, amikor változnak a körülmények, mint itt.”

Quartararo kifakadt: A sportfelügyelők azokat büntetik, akiket nem kedvelnek

0

Fabio Quartararo a Maláj Nagydíj szombati napján kapott pénzbüntetése kapcsán úgy véli, a sportfelügyelők nem jól végzik a munkájukat, őt pedig nem kedvelik. A bírsággal korábbi motorversenyzők sem értenek egyet.

Fabio Quartararo elégedett lehet a Maláj Nagydíj zárónapjával, hiszen az ötödik helyen ért célba. A szombat viszont több szempontból is borzalmasan alakult számára. Egyrészt „pályafutása legrosszabb öt kanyarja” után a nyolcadik rajthelyről egészen a tizenkilencedik pozícióig zuhant vissza a sprintfutamon, másrészt a második szabadedzésen elkövetett kihágásáért meg is büntették.

Quartararo: Martínt úgysem tudtam volna elkapni

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Yamaha pilótája kicsatolta a sisakját a bokszban, még mielőtt odaért volna a garázshoz. A sportfelügyelők ezt veszélyesnek és szabályellenesnek titulálták, így ezer eurós, vagyis jelenlegi árfolyamon kerekítve 377 ezer forintos bírsággal sújtották. Quartararo finoman szólva sem értett egyet az ítélettel.

„Pályafutása legrosszabb öt kanyarján” van túl Quartararo, akit még meg is büntettek

„A sportfelügyelők nem a munkájukat végzik – nyilatkozta a TNT Sports műsorában vasárnap. – Szerintem úgy [osztanak] büntetéseket, hogy becsukják a szemüket, és kiválasztják azokat az embereket, akiket nem kedvelnek. Én ilyen vagyok. Az évek során sokszor megcsináltam ezt, és csak tegnap adtak nekem pénzbüntetést. Szóval nem hiszem, hogy megfelelően végzik a munkájukat.”

Quartararo mellett a műsorvezető és a szakértők is kifejtették a véleményüket. Az előbbi szerepet betöltő Suzi Perry „egészen szánalmasnak” titulálta a büntetést. A korábban a brit Superbike-bajnokságban, a MotoGP-ben és a Supersport-világbajnokságban is megforduló Michael Laverty ennél enyhébben fogalmazott, de ő is szigorúnak tartja a döntést.

„Van egy szabály, amely kimondja, hogy minden biztonsági felszerelésnek rajta kell lennie az emberen, mind a bokszutcában, mind a pályán – vázolta fel a tényeket. – Ez [a büntetés] azonban kemény. Ahogyan mondta, évek óta ezt csinálja. Kissé kicsinyes volt. A közösségi médiában hívták fel rá a figyelmet, és úgy tűnik, mintha a sportfelügyelők látták volna a bejegyezést egy újságírótól a paddockban, és megbüntették [Quartararót]. Én nem értek egyet ezzel. Fabio tudja, mit csinál, de a szabály az szabály.”

A 2014-es Superbike-világbajnok, emellett a MotoGP-ben is versenyző Sylvain Guintoli szintén az enyhébb ítélet mellett érvelt. „Lehetett volna csak egy figyelmeztetés – jelentette ki. – Mondhattak volna csak annyit, hogy »ne csináld ezt, ez nem jó példa, ilyet nem akarunk többé látni, és ha mégis megteszed, büntetést fogunk kiszabni«. Nem igazán kellett volna rögtön szankcionálniuk.”

Továbbra is békés a rivalizálás: így tárgyalta ki a sepangi futamot Bagnaia és Martín (videó)

0

Francesco Bagnaia és Jorge Martín megbeszélték egymással a Maláj Nagydíjon történteket. A rövid diskurzusból kiderül, hogy a spanyol versenyző látta, hogy a címvédő valamelyest szenved a motorral, de ő is küszködött a gumik miatt.

Csupán két forduló van hátra a MotoGP idei szezonjából, de még semmi nem dőlt el, már ami az egyéni világbajnoki címet illeti. Francesco Bagnaia 14 ponttal vezet Jorge Martín előtt, ami azt jelenti, hogy még utóbbinak is a saját kezében van a sorsa. Amennyiben mind a négy futamot megnyeri, nem kell számolgatnia, hogy riválisa hol végez, mindenképpen ő a végső győztes.

Az elmúlt évtizedekben jó néhányszor láthattuk, hogy hasonló helyzetben a rivalizálás már ellenségeskedéssé válik az idénynek ezen a pontján. A közelmúltban azonban nincsenek ilyen jellegű ellentétek, és hiába szoros a küzdelem adott esetben, alapvetően a béke jellemzi a légkört. Ez történt tavaly, és egyelőre ez a helyzet idén is.

Mindezt bizonyítja egy rövid videó, amely vasárnap felkerült a MotoGP közösségi oldalára. A jelekből ítélve Martín éppen interjút adott, esetleg éppen végzett azzal, amikor Bagnaia odalépett hozzá, és kedélyesen megbeszélték, hogy kinek mi volt a tapasztalata a Maláj Nagydíjon. A diskurzus elején még nem forgott a kamera, a Pramac pilótája minden bizonnyal arra reflektált, hogy a futam elején nem sikerült megelőznie ellenfelét.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

Martín: Onnantól kezdve vége volt, onnantól kezdve elhúztál.
Bagnaia: Nagyon furcsának éreztem az elejét.
Martín: Néha kicsit szélesre mentél. A négyesben inkább a jobb oldalon [voltál].
Bagnaia: Az eleje sokat mozgott, az ötösben is.
Martín: A [gumik] nyomása ugyanakkor nem nőtt meg nálam, a hőmérséklet sokkal inkább.
Bagnaia: Nekem is ugyanez volt problémám.
Martín: Neked több helyed volt [magad előtt]. Nekem nem volt úgy, hogy ott voltál előttem. Az elején tényleg megpróbáltam, a francba.
Bagnaia: Láttam.

Bár a rajtnál is egymás mellől indultak, Bagnaiának az elindulás, Martínnak pedig az 1-es kanyar nem sikerült jól, így az 1. kör végére már a harmadik, illetve negyedik helyen találták magukat. A spanyol motoros a következő percekben ádázul támadta vetélytársát, és bár kétszer is megelőzte, mindkét alkalommal csupán néhány pillanatig volt előrébb, mert a gyári Ducati pilótája azonnal visszatámadott.

A csata azonban nem tarthatott sokáig, ugyanis mindketten jelentősen lemaradtak az előttük lévőtől. Különösen Martín tempója esett vissza látványosan, miután elmondása szerint úgy érezte, hogy közel van a bukáshoz, és inkább nem kockáztatott. Szerencséjére csak 3 pontot bukott Bagnaiával szemben, mert Enea Bastianini és Álex Márquez ellen neki sem volt sansza.

Rossi és Marc Márquez is sokatmondóan reagált a Marini és a Honda házasságáról szóló pletykára

0

Valentino Rossi egy közösségi médiás képpel, míg Marc Márquez szavakkal sugallta egyértelműen, hogy Luca Marini valóban a Hondához tart. A 26 éves versenyző ellenben nem fogalmazott egyértelműen.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, megbízható sajtóértesülések szerint Luca Marini közel áll ahhoz, hogy megállapodjon a Hondával, és ő legyen Marc Márquez utódja a gyári istállónál. Erről az az újságíró írt, aki anno elsőként számolt be Marc Márquez és a Ducati házasságáról, de nem ez az egyetlen sokatmondó megnyilvánulás az üggyel kapcsolatban.

Újra borul minden: mégis Marini lehet a befutó a Hondánál, melynek főnöke mindenkit megvezetett

Az egyszeres MotoGP-dobogós azok után került képbe, hogy jó néhány másik név is felmerült. Az Aprilia versenyzőit a jelek szerint nem tudták kivásárolni a szerződésükből, Fabio Di Giannantoniónak állítólag a személyiségével nem voltak elégedettek, Pol Espargaróval ugyan tárgyaltak, de marad a KTM kötelékében, míg Fermín Aldeguerrel kapcsolatban ellentmondásos információk kerültek napvilágra, de az biztosnak tűnik, hogy nem ő lesz a befutó. Maradt tehát Marini, aki igyekezett ködösíteni.

„Ugyanaz a helyzet, mint pénteken és szombaton – nyilatkozta vasárnap a MotoGP hivatalos honlapjának. – Sok mindenről beszélnek, de momentán semmi nem változik. Nem tudom. Egyszerűen örülök, hogy ebben a helyzetben lehetek., és szeretném, ha a legjobb lehetőséget kapnám meg a pályafutásom, valamint az életem szempontjából, és megpróbálhatnék küzdeni azért, hogy a lehető legjobb eredményeket érjem el a következő évben, illetve években. Szóval majd meglátjuk.”

Mások azonban ennél jóval sokatmondóbb megnyilvánulást tettek. Többek között Valentino Rossi, a Marini féltestvére és egyben csapatának, a VR46-nak a tulajdonosa. A kilencszeres világbajnok Instagram-történet formájában megosztott egy képet, amelyen ő még a Honda pilótájaként látható, ami meglehetősen egyértelmű jelzésnek tűnik. Már ebből is látszik, hogy nem úgy kezeli a helyzetet, mint aki elveszíti az egyik pilótáját, és ezt jó barátja is megerősítette.

„Nem, Valentino nagyon boldog, mert a HRC a világ egyik legjobb cége – válaszolta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója a SPEEDWEEK.com erre vonatkozó kérdésére. – A Honda az első helyen van a motorok tekintetében. Valentino már [annak] tízéves korától kezdve támogatta Luca Marinit. Attól a naptól kezdve létezett az álom, hogy Luca Marini bekerüljön a Ducati egyik gyári csapatába. Tizenöt éve ez a célunk.”

Márquez szintén reagált a pletykákra, és ezúttal nem próbált ködösíteni, ahogyan korábban saját jövőjével kapcsolatban tette. A 30 éves pilóta lényegében elismerte, hogy valóban Marini érkezik a helyére. Mindez abból a szempontból is kicsit pikáns, hogy a két sokszoros világbajnok közismerten nem ápol jó viszonyt, de a spanyol versenyző szerint ez nem lehet szempont, amikor egykori riválisának féltestvére kerül szóba.

Szét kell választani a dolgokat – jelentette ki az AS-nak. – Luca Marinivel végső soron mindig is tiszteletteljes, nagyon szívélyes kapcsolatom volt. Jól kijövünk egymással és beszélgetünk. A múltbeli rivalizálásom Valentinóval nem titok, de arra a kérdésre, hogy meglepett-e, hogy Marini vette át a helyemet… ha egy versenyző gyors, és megérdemli… Az öcsém Moto2-es világbajnok volt, és megérdemelte, hogy felkerüljön a MotoGP-be. Nem számít, hogy az embernek mi a neve vagy a családneve. Mindenkinek megvan a maga stílusa, karaktere, a vezetési stílusa a pályán, és ezt teljesen szét kell tudni választani.”

Márquez pont a testvére, Álex csapattársa lesz jövőre, és Di Giannantonio helyét veszi át a Gresininél. Jó idei úgy tűnt, hogy az olasz motoros lesz a befutó, a Thai Nagydíj után még ő is úgy fogalmazott, hogy idővel talán jó hírekkel szolgálhat, de mostanra úgy tűnik, hogy a japánok a honfitársát választják. A jelek szerint ezen az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes is meglepődött.

„Úgy gondolom, hogy végső soron ő egy fiatal versenyző – utalt Marinire. – Ő egy olyan pilóta, akinek van tapasztalata a Ducatival, amely jelenleg a legjobb motornak tűnik az eredmények szempontjából. Meglátjuk, mert Fabio Di Giannantonio nyilvánvalóan valószínűbbnek hangzott, de a Honda tudja, milyen stratégiával rendelkezik.”

A világbajnok Acostát a sírás kerülgeti, ha a búcsúra gondol, szerinte minden futamot meg tudna nyerni

0

A mai naptól kezdve kétszeres világbajnoknak mondhatja magát Pedro Acosta. A fiatal versenyző a Maláj Nagydíjon elért második helyével biztossá tette, hogy idén ő végez a Moto2-tabella élén. A spanyol pilóta a sorsdöntő futam után őszintén beszélt a benne kavargó érzésekről.

A 2023-as Moto2-szezon bajnoka Pedro Acosta lett, aki ezzel már két kategóriában is felült a trónra, hiszen 2021-ben – első évét töltve a sorozatban – a Moto3-ban is ő végzett a tabella élén. A Maláj Nagydíj előtt egyértelmű volt a helyzet számára: ha az ötödik helynél előbb végez, akkor már Tony Arbolino sem érheti utol. A versenyt végül Fermín Aldeguer nyerte meg domináns teljesítménnyel, Acosta pedig a második helyen futott be, ezzel bebiztosítva a második világbajnoki címét. A futam és az ünneplés után a DAZN újságírójának értékelt.

Acosta megszerezte a Moto2-es világbajnoki címet, Aldeguer agyonverte a mezőnyt Sepangban

„Csodálatosan hangzik, hogy »Moto2-világbajnok vagyok«. Többé nem kell az előző éven rágódni, amikor sokat estem, és számos futamot nem fejeztem be. Szeretném megköszönni a csapatnak, nagyon durva volt a mögöttünk álló két szezon, és ők végig keményen dolgoztak, pedig tavaly sokat küszködtünk. Ez a harmadik idényem az Ajo Motorsporttal, és a sírás kerülget, ha rágondolok, hogy egyben az utolsó is” – mondta a 19 éves versenyző.

„Az előző év nagyon nehéz volt számomra, ma az ünneplés közben előkerült rólam egy kép, amely egy bukásom után készült, és akkor eszembe jutott az összes alkalom, amikor földre kerültem 2022-ben, és nem mentek jól a dolgok. Ez a csavar egy világbajnoki cím megszerzésében, hiszen, ha nyersz, akkor azt mondod, hogy »most minden nagyszerű«, de [általában] mégis mindig csak a rosszra emlékszel. Nagyon sokszor erőt merítettem az idei évben abból, hogy ezt sikerült magam mögött hagynom.”

Acosta a bajnoki cím megnyerésével olyan pilótanagyságok nyomába lépett, mint Dani Pedrosa vagy Marc Márquez. A fiatal tehetség mostani diadalával a második legfiatalabb győztese lett a Moto2-nek, nála csak Pedrosa tudta hamarabb behúzni a középső kategória címét, és épp Márquezt taszította le a képzeletbeli dobogó második helyéről. Az Ajo Motorsport versenyzője a második pilóta lett Álex Márquez után, aki mind a Moto3-ban, mind a Moto2-ben a tabella élén tudott végezni. A „mazarróni cápa” szerint a konzisztencia volt az egyik legfontosabb tényező, amely segített neki elérni ezeket az eredményeket.

„Idén már sokkal stabilabban tudtuk hozni az eredményeket, és őszintén szólva emiatt tudtuk megnyerni a világbajnokságot. Három nagyszerű évet töltöttem az Ajo csapatnál, és két címet is nyertem ez alatt, nem tesz boldoggá, hogy itt kell hagynom őket, azokat, akik felneveltek. A Moto3-ban eltöltött egy szezon sokkal egyszerűbb volt, bár akkor nem is váltam ennyire a sorozat részévé. Tavaly sokat kínlódtunk, nem tudtam gyors lenni, és nem értettük, hogy miért, hiszen nem a motor volt a hibás, hanem én. Ez nagyon frusztrált, sok más problémával is szembesültem, és ez elgondolkodtatott. Edzőt cseréltem, és az előző telet és a nyarat már vele csináltam meg, minden nap edzettünk, a cél pedig egyértelműen a világbajnoki cím volt. Szerencsére 2022-ből már volt tapasztalatunk arról, hogy milyen ezért küzdeni” – tette hozzá a spanyol versenyző, aki jövőre már a MotoGP-ben fog szerepelni.

A MotoGP-ben szerepel jövőre az egyik legnagyobb tehetség, Pedro Acosta

„Még nem tanultam meg megbocsájtani magamnak. Azt gondolom, hogy ha Pedro Acosta százszázalékos, akkor meg tudja nyerni mind a 22 versenyt. Tudom, hogy ez valójában nem lehetséges, de akkor is ez a cél. Tavaly többször is buktam, de a Le Mans-i és az ausztráliai esések voltak, amelyek kifejezetten bántottak. Annyira szégyelltem magam, hogy bezárkóztam a szobámba, és csak az járt a fejemben, hogy »ők [a többi pilóta] milyen jók, én pedig béna vagyok«. 2022-ben aztán rájöttem, hogy nem feltétlenül kell mindent megnyerni, Augusto [Fernández] sem tette, és mégis világbajnok lett” – nyilatkozta a 37-es rajtszámú versenyző.

Bautista bosszús, miután sérülten versenyzett a hétvégén

0

Nem sikerült jól a MotoGP-be való visszatérés Álvaro Bautistának. A spanyol pilóta szabadkártyával vett részt a Maláj Nagydíjon, a jó eredmény viszont elmaradt a kétszeres Superbike-bajnoktól. Ennek oka a versenyző szerint az volt, hogy az SBK jerezi tesztjén elszenvedett sérülésének hatásai miatt nem tudta a legjobbját nyújtani.  

A szabadkártyával versenyző Álvaro Bautistának nem alakult kellemesen a Maláj Nagydíj hétvégéje. Az időmérőn egyedül Iker Lecuonát tudta megverni, a sprinten – amelyen huszonkettedikként végzett – a bukás után felálló Marc Márquez is megelőzte. A főversenyen megszerezte a 17. helyet, de ez a bukások miatt valójában csak az utolsó előtti pozíciót jelentette számára.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

Az Aruba.it Racing Ducati pilótája már korábban jelezte, hogy irreális dolog igazán jó eredményt várni tőle, hiszen a MotoGP-mezőny nagyon magas színvonalat képvisel. Végül a hétvége során nem a többi versenyző, hanem saját teste nehezítette meg számára az eredményes motorozást. Bautista elmondta, hogy a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjén elszenvedett sérülését még most is érzi, és a bukás következményei jelentősen hátráltatták Sepangban.

„Nem volt könnyű. Nem fogok kifogásokat keresni, de az utolsó Superbike-futam után volt egy tesztünk, ahol elestem, és a nyakam, illetve a kulcscsontom is megsérült. Az elején még fájt is, de aztán ez két-három nap után megszűnt. Itt viszont az első szabadedzéstől kezdve úgy éreztem, hogy nincs elég erő a bal karomban. Dolgoztunk rajta egy gyógytornásszal, de ennek ellenére nem javult, sőt napról napra rosszabb lett, és nehézséget okozott, hogy erőt fejtsek ki vele” – nyilatkozta a spanyol pilóta.

„A csapatfőnököm éppen az adatokat nézte és hasonlította össze a többi Ducati-pilótáéval, amikor odafordult hozzám, és megkérdezte, hogy »mitől lehet az, hogy a jobbkanyarokban vagy olyan gyors, mint a többiek, de a balkanyarokban majdnem egy másodpercet vesztesz?« A valóság az, hogy nem tudtam úgy motorozni, ahogy szerettem volna.”

Az idei Superbike-bajnok a hétvége előtt elmondta, hogy milyen célokkal érkezett Malajziába: „a legfontosabb, hogy jól szórakozzak, és közben a lehető legjobban teljesítsek”. A vasárnapi futamot követően aztán arról beszélt, hogy nem˙(csak) az eredmény idegesíti, hanem az, hogy a másik célját sem sikerült elérnie.

„Nagyon dühös vagyok magamra, mert nem tudtam százszázalékosan élvezni a versenyzést. A dolog jó oldala, hogy a [Superbike] bajnokságnak már vége van. Most visszamegyek Spanyolországba, és megpróbáljuk kitalálni, hogy miért vesztettem el az erőmet, és a télen majd megpróbálunk fejlődni ezen a területen” – tekintett előre a 38 éves versenyző.

Az esés következményeinek részleteiről annyit árult el a pilóta, hogy a fájdalom nagyrészt „a nyakában” összpontosul, de ezenkívül hatással van még az „izmokra, amelyek összepréselődnek, és nyomják az idegeket a bal karomban, szóval talán ezért van, hogy amikor megfeszítem a kezem, akkor kevesebb erőt tudok kifejteni. A legkritikusabb terület viszont a nyakam, szóval majd alaposan átnézetem magam, és megpróbálok minél előbb felépülni”.

A jó szereplést nagyobbrészt a sérülés lehetetlenítette el, de Bautistának más is hiányzott, mint például „az önbizalom és a jó beállítás. Az ilyen problémák mellett nehéz kitalálni, hogy mit kellene csinálni a motorral. Nem tudtam nyomni, a legjobbamat adni, és ez kissé frusztráló, hogy hiába kaptam meg ezt a lehetőséget, nem tudtam élni vele.”

Nem érezte magát tökéletesen, de élvezte a motorozást a hosszú idő után visszatérő Bautista

Talavera de la Reina szülötte azt is elmondta, hogy nem utasítaná vissza, ha egy újabb lehetőséget kapna MotoGP-futamon való indulásra. „Jó lenne visszajönni úgy, hogy százszázalékos vagyok, de most a legfontosabb, hogy rendesen felépüljek, és aztán majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő” – összegezett a 2006-os 125 köbcentis világbajnokság győztese.