back to top
2025. július 26. 04:23
Kezdőlap Blog Oldal 441

Így oldaná meg a Pedrosával hosszabbító KTM, hogy túl sok versenyzőnek van szerződése?

0

Sajtóértesülések szerint a KTM felajánlotta Jack Millernek a tesztpilótai szerepet, amely jövőre több versenyzési lehetőséggel járna, mint eddig, és így oldaná meg az ülésekre való túljelentkezést. Az osztrák gyártó időközben hosszabbított Dani Pedrosával.

Nehéz helyzetbe lavírozta magát a KTM, ugyanis jelen állás szerint 2024-re vonatkozóan több versenyzővel állnak szerződésben, mint amennyi motort biztosítani tudnak. Ennek oka, hogy a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nem engedélyezte, hogy új szatellitcsapatot hozzanak be a mezőnybe, lényegében a tavaly távozó Suzuki helyére, mint ahogyan meglévő istállók sem váltják le jelenlegi gyártójukat a kedvükért.

Úgy tűnik tehát, hogy a KTM jövőre is négy motorral fog versenyezni, a probléma csak az, hogy ezekre öt jelentkező van. A jelenlegi pilóták, vagyis Brad Binder, Jack Miller, Augusto Fernández és Pol Espargaró egyaránt rendelkeznek szerződéssel 2024-re, ám a Moto2-es világbajnokságot vezető Pedro Acostának eközben már odaígérték az egyik ülést.

Megvan, kit áldozhat fel Acostáért a KTM?

Valamilyen megoldásnak tehát születnie kell. A Dorna felajánlott egy lehetőséget, miszerint jövőre a tesztpilóták tíz futamon is részt vehetnek szabadkártyával, és a Motosprint értesülései szerint az osztrák gyártó kapva kapott az ötleten. „A KTM kétszer annyi fizetést ajánlott Jack Millernek, hogy betöltse a rendkívüli tesztpilótai szerepet” – olvasható a cikkben.

Egy ilyen állás akár azt is jelentheti, hogy az adott versenyző a szezon szinte összes futamán részt vesz, hiszen könnyen lehet, hogy a szabadkártyás szereplések mellett valamelyik állandó versenyzőt is helyettesíteni kell sérülés miatt. Ricard Jové, a spanyol DAZN kommentátora ugyanakkor cáfolta ezt az információt. „Azok az emberek, akikkel beszéltem a KTM-ről, határozottan tagadják – fogalmazott. – Továbbra is úgy gondolom, hogy lehet egy ötödik KTM.”

Korábban egyébként mind Miller, mind a Tech3 GasGas pilótái tagadták, hogy a szerződés ellenére veszélyben lenne a helyük, és mindhárman magabiztosan nyilatkoztak. Az ausztrál pilótát múlt héten is megkérdezték erről, és ő továbbra sem tágított. „Versenyző vagyok, ezért minden hétvégén versenyezni akarok. Hogy tartalékpilóta legyek? Ez elég sz*rul hangzik” – jelentette ki, hozzátéve, hogy a 2024-es ülését illetően nincs szükség semmilyen párbeszédre.

Szuperalkura készül a Honda és a KTM, de milyen szerepe lehet Marc Márqueznek?

Időközben egyébként az is biztossá vált, hogy ki lesz jövőre a KTM egyik tesztpilótája. Dani Pedrosával ugyanis szerződést hosszabbítottak, így a spanyol motoros a hatodik szezonját fogja megkezdeni ebben a szerepben. Eddig kétszer versenyezhetett a gyári istálló színeiben, a 2021-es Stájer Nagydíjon a tizedik, míg az idei jerezi futamon a hetedik pozícióban ért célba. Ez a szám azonban hamarosan háromra fog nőni, hiszen a most következő misanói fordulóban is motorra ül.

Marc Márquez és Quartararo leigazolása sem érdekli különösebben az Apriliát

0

Az Aprilia technikai igazgatója, Romano Albesiano kijelentette, mind a négy versenyzőjükkel elégedettek, és nem akarnak változtatni. Ezen a terven még akkor sem feltétlenül változtatnának, ha a legnagyobb sztárok válnának szabaddá az átigazolási piacon.

Az Aprilia az idei szezonban már négy állandó motorral rendelkezik, hiszen az RNF a 2023-as idényre Yamaháról a noalei gyártó versenygépeire váltott. Mindez egyebek mellett azzal is jár, hogy nyilvánvalóan nagyobb mozgásterük van a pilótaválasztás szempontjából. Azonban úgy tűnik, hogy ezzel a lehetőséggel rövid távon nem akarnak élni, legalábbis ami az esetleges váltást illeti.

Aleix Espargaró immáron a hetedik évét tölti az olaszoknál, és mondhatni, együtt fejlődött velük. A mezőny legidősebb tagja sokáig nem nyert futamot a MotoGP-ben, tavaly viszont megtört a jég, idén pedig már kettőnél tart. Maverick Viñales 2021 vége óta versenyez az Apriliánál, és bár a győzelem még nem jött össze neki jelenlegi állomáshelyén, ő is képes a jó teljesítményre. A gyártó technikai igazgatója hangsúlyozta, hogy mindkét pilótával elégedettek, és egyiküket sem akarják leváltani.

„A motor kiforrott, és a csapat is – nyilatkozta Romano Albesiano a GPone-nak. – Rövid távon ez nem szerepel a terveink között. Négy versenyzőnk van, akik fantasztikusak, Aleixsel együtt fejlődtünk. Fejlődött az érettség tekintetében, és abban, hogyan dolgozzon együtt a csapattal. Ez megmutatja, mennyit fejlődhet egy pilóta. Ha ezt rávetítem például Maverickre, aki már most is nagyon magas szinten van, és néhány területen esetleg javul, akkor egy őrülten nagy potenciállal rendelkező versenyzőről van szó. Barátként és szurkolóként beszélek. Amíg Aleix folytatni akarja, és erős lesz, addig az Apriliánál van számára motor. Ugyanez vonatkozik Maverickre is. Sokat várok tőle, többet, mint amennyit eddig láttunk, ami már így is sok. Egy lépést még tehet felfelé.”

Az Aprilia főnöke elmondta, lehet-e jövőre négy gyári motorjuk a rajtrácson

Ami a szatellitcsapat versenyzőit illeti, ők már nem állnak annyira jól a tabellán, hiszen Miguel Oliveira a tizennegyedik, míg Raúl Fernández a huszadik helyet foglalja el. A portugál versenyző azonban többször is peches volt a szezon során, míg csapattársa a legutóbbi Katalán Nagydíjon sok pontot szerezhetett volna, de meghibásodott alatta a motor.

„Miguel Oliveira egy csodálatos versenyző – folytatta Albesiano. – Nem tudom, hol lenne a mai napig tartó balszerencséje nélkül. Amint van lehetősége, elöl van. Ilyenkor olyan intelligenciával, olyan hozzáállással rendelkezik, amely csodálatos. Raúl Fernándezt is szeretem, mert rendkívül tehetséges, csak támogatásra, nyugalomra van szüksége, egy olyan csapatra, amely hisz benne. Ez a csapat mi vagyunk. Rengeteg időt fogunk neki adni, hogy fejlődjön, és megmutassa az értékért, amely szerintünk nagyon magas. Ha pedig [Marc] Márquez vagy [Fabio] Quartararo elérhető lesz, nem mondanám, hogy különösebben szükségünk van rájuk.”

Ami a két szupersztárt illeti, mindkettőjüknek 2024-ben jár le a szerződése a jelenlegi gyártójukkal. Ha ezt ki is töltik, igencsak valószínű, hogy legalább az egyikük váltani fog, amennyiben a japán gyártók közül valamelyik nem javul szignifikánsan a következő szezonban. Mindez pedig igencsak izgalmassá teheti az akkori átigazolási piacot, és azért év alatt az Aprilia esetében is sok idő ebből a szempontból.

Marc Márquez: Bastianini megkapta a büntetését, elég volt az ütlegeléséből

0

Marc Márquez úgy véli, a gyorsaságimotoros-vb minden pilótájának felelősségteljesen kell viselkednie a pályán, de Enea Bastianini kritizálását sem kell túlzásba vinni, hiszen megbüntették a hibájáért. A nyolcszoros világbajnok arra is kitért, hogy milyen volt újra versenyezni Francesco Bagnaia ijesztő balesete után.

Két balesettel indult a Katalán Nagydíj MotoGP-futama. Előbb Enea Bastianini fékezett túlságosan későn az első kanyar előtt, aminek következtében nekiment Johann Zarcónak, majd Marco Bezzecchit, Álex Márquezt és Fabio Di Giannantoniót is magukkal vitték. Néhány pillanattal később pedig a gyári Ducati versenyzőjének csapattársa, Francesco Bagnaia bemutatott egy highside-ot, majd Brad Binder keresztülhajtott a lábán.

Kell egy határ, de sürgősen

Bastianinit sokan kritizálták túlságosan optimista manővere miatt, Zarco kijelentette, hogy márkatársa szerinte hősködni akart. A sportfelügyelők két hosszú körös büntetéssel sújtották, csakúgy, mint Marc Márquezt a szezonnyitó Portugál Nagydíjon elkövetett megmozdulásáért. A Honda motorosa hangsúlyozta, hogy minden pilótának felelősségteljesen kell viselkednie, de azt sem tartja helyesnek, hogy Bastianinit ilyen mértékben bírálják.

„Minden MotoGP-versenyző, vagy inkább minden, világbajnokságon szereplő versenyző felelősségteljes – idézi a MARCA. – Ahhoz, hogy az ember háromszázötven kilométer per órás sebességgel motorozzon, okosnak és felelősségteljesnek kell lennie, illetve nagyon is tisztában kell lennie azzal, mi történhet vele. A másik dolog, hogy szeretjük ezt a munkát, szenvedélyesek vagyunk, és imádjuk a sportágunkat. Igaz, hogy mindenki igyekszik a lehető legjobban a motorozásra koncentrálni, de néha történnek olyan balesetek, amelyeket nem lehet elkerülni, mint Eneával vagy Peccóval, aki egyedül esett el. Amikor az ember olyan hibát követ el, mint Bastianini, azt kielemzik és megbüntetik. Már nem kell őt tovább ütni, mert amellett, hogy kárt okozott, szankcionálták, és ennyi, elég. Ez a MotoGP.”

Ráadásul Bastianini ennél is jobban megbűnhődött, bár emiatt aligha érez bárki is elégtételt: a négyszeres MotoGP-futamgyőztesnek a bal belső bokacsontja és a bal kézközépcsontja is eltört, azóta pedig mindkét sérülést megműtötték. A Ducati tájékoztatása szerint a 25 éves versenyzőnek legalább három fordulót ki kell hagynia, vagyis legjobb esetben is az október közepén esedékes Indonéz Nagydíjon térhet vissza.

Sikeresen megműtötték Bastianinit, kiderült, hány futamot kell kihagynia

Bagnaia ennél sokkal szerencsésebb volt, és mindössze zúzódásokkal megúszta az ijesztő balesetet. Márquez ennek kapcsán nemrég elmondta, hogy a MotoGP-társadalom rendkívül szerencsés volt, ettől függetlenül az ellenfelekben nyilvánvalóan nyomot hagytak az események. A nyolcszoros világbajnok próbálta félretenni az ezzel kapcsolatos gondolatait, ugyanakkor az újraindításnál a többiekhez hasonlóan ő is fokozottan vigyázott.

Marc Márquez Bagnaia balesetéről: A MotoGP-család nagyon szerencsés volt

„Az ember ilyenkor mindig szakmai szempontok mentén el, nem pedig aszerint, hogy mit szeretne – fogalmazott. – Az, hogy láttuk a két bukást, különösen Pecco balesetét, amely a legveszélyesebb, megdobogtatta a szívünket. Mindannyian szerencsések voltunk, mert egy bajnok súlyos sérülése mindegyikünknek fáj. Ilyenkor profinak kell lenni, hogy minél hamarabb kizárjuk az ilyen hatásokat, és tudatosítsuk magunkban, hogy újra ki kell menni a pályára. Nyilvánvaló, hogy emberek vagyunk. A második rajt utáni első három kanyarban mindenki nagyon óvatos volt, tisztelte a másikat. Mindannyian némileg elővigyázatosan helyezkedtünk, majd újra versenyezni kezdtünk.”

Az Aprilia főnöke elmondta, lehet-e jövőre négy gyári motorjuk a rajtrácson

0

Massimo Rivola, a gyári Aprilia versenyigazgatója az egekig magasztalta pilótáit a katalóniai kettős győzelem után. Az olasz tudja, min kell dolgoznia a gyárnak ahhoz, hogy a jövőben tartósan felvehesse a versenyt a Ducatival.

Amióta Massimo Rivola 2019-ben versenyigazgatóként csatlakozott az Aprilia Racinghez, azóta a noalei gyár folyamatosan fejlődik. Míg Aleix Espargaró 2019-ben csak tizennegyedik volt a világbajnokságon, két évvel később már a nyolcadik helyre kúszott fel. Maverick Viñales pedig 2021-ben nagy reményekkel csatlakozott a csapathoz.

2022-ben az olaszok Espargaróval jelentős mérföldkövet értek el, amikor megszerezték első győzelmüket az Argentin Nagydíjon. A spanyol a világbajnoki címért is sokáig küzdött, összesítésben negyedikként zárta az évet.

Az eredmények igazolták a szakembert, amikor Razlan Razali alakulata, az RNF MotoGP Team 2023-ra szakított a Yamahával, és Apriliára váltott.

A Katalán Nagydíjon az Aprilia saját MotoGP-történetének eddigi legnagyobb sikerét érte el. A gyári csapatból sokáig Viñales vezette a mezőnyt, a verseny vége előtt hat körrel azonban Espargaró megelőzte, és az első helyen ért célba. Viñales a második lett, az RNF versenyzője, Miguel Oliveira pedig az ötödik pozíciót szerezte meg.

„Majdnem tökéletes napunk volt, tekintve, hogy Raúl Fernándeznek technikai problémák miatt fel kellett adni a versenyt. Ő is sokáig a legjobb nyolc között küzdött, minden esélye megvolt a jó eredményre. Nagyon büszke vagyok a pilótáinkra, mert kivételes csapatszellemről tettek tanúbizonyságot” – mondta elégedetten Rivola.

Az 51 éves Rivola így emlékezett vissza az elmúlt évekre: „Nagyszerű látni, mit értünk el a munkánkkal. 2019-ben pont a Katalán Nagydíjon voltam egy barátommal, és kijelentettem, alig várom, hogy lássam, hol tartunk öt év múlva. Ha erre gondolok, igazán elégedettnek érzem magam.”

2019-ben az Aprilia csak a tizenkettedik helyen végzett Espargaróval, Bradley Smith pedig a tizenhatodik lett.

Minden öröm ellenére a szakember hangsúlyozta: „Ez nem egy szokványos verseny volt számunkra. A karakterisztikája és felülete miatt, a katalóniai az egyik legelőnyösebb pálya az Aprilia számára.”

A közelgő San Marinó-i GP-vel kapcsolatban az olasz nem annyira optimista: „Misano nem tartozik a kedvenc pályáink közé. Maverick gyors, mert tavaly dobogós volt, remélem, idén is ott fog állni. De természetesen a ducatis srácok nagyon jók, szóval meglátjuk, mit hoz a jövő hét” – fogalmazott a legutóbbi futam után.

MotoGP, Aleix Espargaró, Maverick Vinales, Aprilia, Katalán Nagydíj 2023, futam
Fotó: Piaggio Group

„A Ducatinak most van egy olyan motorja, amely minden versenypályán tökéletesen működik. Természetesen nyolc motorral óriási előnyük van, más módot kell találnunk, hogy ezt a hátrányt kompenzáljuk” – értékelte a Ducati erejét Rivola.

Arra a kérdésre, hogy a szatellitcsapat, az RNF is fel lesz-e szerelve 2024-ben az RS-GP24-gyel, Rivola egyértelmű választ adott. „Semmi esély nincs. Négy gyári motor túl drága nekünk. Ha az RNF beszáll a költségekbe, akkor tudjuk biztosítani, de lépésről lépésre haladunk.”

A gyártók világbajnokságának állása

# Gyártó Pontszám
1. Ducati 379
2. KTM 215
3. Aprilia 203
4. Yamaha 102
5. Honda &

 

Bezzecchi elárulta, milyen sérüléseket szenvedett a barcelonai rajtbalesetben

0

Marco Bezzecchi elmondta, mivel a Katalán Nagydíj első kanyarjában bekövetkezett rajtbaleset után nem tudták beindítani a motorját, az új rajt után nem az ideális gumin ment. A VR46 versenyzője több helyen is megsérült, de ez aligha akadályozza meg abban, hogy ott legyen a hétvégi minsanói fordulóban.

Marco Bezzecchi részese volt a Katalán Nagydíj MotoGP-futamán történt tömegbukásnak az első kanyarban. Az esetet Enea Bastianini túlságosan kései féktávja idézte elő, aminek következtében őt, valamint Johann Zarcót, Álex Márquezt és Fabio Di Giannantoniót is magával sodorta. Az érintettek közül végül csak a gyári Ducati motorosa nem tudott ott lenni az újraindításnál, mivel őt kórházba kellett szállítani.

Sikeresen megműtötték Bastianinit, kiderült, hány futamot kell kihagynia

Bezzecchi a tizedik helyen kezdhette meg a versenyt, ami Francesco Bagnaia kiválása miatt lényegében a kilencedik pozíciót jelentette. A futam azonban nem sikerült jól neki, és végül csupán a tizenkettedik helyen ért célba. A 24 éves pilóta elmondta, Franco Morbidellihez és másokhoz hasonlóan nem tudott ideális első gumin versenyezni, ugyanis a közepes helyett kénytelen volt lágyon menni.

Morbidelli rosszabbra számított, és nem akarta tudni, milyen állapotban van Bagnaia

„Semmit nem láttam, ahogyan Ausztriában sem – nyilatkozta a tömegbukásról. – Egyszerűen csak eltalált négy vagy öt motor. Amikor utána láttam a képeket, megértettem [hogy mi történt], de aztán sajnos nem indult el a motorom. Nem lehetett visszavinni a bokszba, és azt a közepes [abroncsot] használni. Csak egy lágyam volt, és az nem volt túl jó.”

Ahogyan Bezzecchi is részben utalt rá, ez volt zsinórban a harmadik olyan nagydíjhétvégéje, amelyen valamelyik futam során elesett. A Brit Nagydíjon önhibájából esett ki, a spielbergi sprintversenyen viszont a mostani alkalomhoz hasonlóan tehetetlen volt. Akkor Jorge Martín volt az, aki közvetlenül a rajt után megtorpedózta a mezőny néhány tagját az 1-es kanyarban.

Ami a Barcelona mellett található pályát illeti, zsinórban másodszor fordult elő, hogy rajtbalesettel indult a futam. Tavaly Nakagami Takaaki hibájának köszönhetően ő, valamint Bagnaia és Álex Rins kötöttek ki a kavicságyban. Ennek kapcsán felmerült, hogy előrébb kellene vinni a rajtrácsot, de Bezzecchi szerint nem ezen múlik a kimenetel. „Ez csak a versenyzőktől függ, mert sok éve itt van ez a pálya – fogalmazott. – Ez nem a pálya [hibája].”

Kell egy határ, de sürgősen

Bár őt a gyári Ducati pilótáival ellentétben nem kellett kórházba szállítani, már a közvetítésben is látszott, hogy Bezzecchi sem volt teljesen ép a baleset után. A bajnokság harmadik helyezettje minden bizonnyal ott lesz a most hétvégén esedékes második hazai fordulóján, de előtte különböző vizsgálatokon kell átesnie. „A bal kezem megsérült, különösen a hüvelykujjam, emellett a jobb lábam, bár [az] kisebb mértékben – árulta el. – Bízom benne, hogy Misanóra rendben leszek.”

Morbidelli rosszabbra számított, és nem akarta tudni, milyen állapotban van Bagnaia

0

Franco Morbidelli kijelentette, arra számított, hogy a Katalán Nagydíj számára még nagyobb katasztrófa lesz, miután a vasárnapi versenyen az első körös bukásokat követő restartra nem cserélték le a Yamahán az első abroncsot.

Franco Morbidellinek sikerült elkerülni az első kör bukásait, épségben átjutott mindkettőn. Az egyes kanyarnál Enea Bastianini hibájából öt versenyző ütközött, majd a kettes kanyarnál Francesco Bagnaia highside-olt, majd a mögötte érkező Brad Binder KTM-je átgurult a lábán. Bagnaia épségben megúszta az esést, Bastianinit viszont megműtötték, ebben a hónapban már biztosan nem versenyezhet.

Sikeresen megműtötték Bastianinit, kiderült, hány futamot kell kihagynia

A MotoGP-futam újraindítására a motorok többségén az első gumit lecserélték, Morbidelli viszont a korábban használttal vágott neki a Katalán versenypályának. Néhány pilótának, például Marco Bezzecchinek és Brad Bindernek az új közepes gumik helyett az előnytelen lágyabb és keményebb első gumira kellett váltani, de a gyári Yamaha versenyzőjének még ez sem állt rendelkezésre. Morbidelli végül a 14. helyen ért a célba, egy hellyel Marc Márquez mögött.

„Sokkal rosszabb eredményre számítottam” – árulta el Morbidelli. „A futam újraindításánál azt láttam, mindenkinek új abroncsot szereltek fel, nekünk viszont egyáltalán nem volt. Fel voltam készülve rá, hogy komoly hátránnyal indulok.”

MotoGP, Franco Morbidelli, Yamaha, Katalán Nagydíj 2023, futam
Fotó: Monster Energy Yamaha

„Megpróbáltam a legtöbbet kihozni a használt gumiabroncsokból, felzárkóztam Marcra, sajnos azonban ezen a versenyen nem tudtam maximálisan teljesíteni, arra fókuszáltam, hogy bevigyem a motort a célba.”

Bagnaia highside-jával kapcsolatban a 21-es rajtszámú versenyző bevallotta, nem akart tudni barátja állapotáról, attól tartott, befolyásolná őt a versenyben.

„Nem tudtam, mi történt vele, és nem is akartam tudni” – mondta Morbidelli. „Azt láttam, hogy jól van, és az orvosi központba vitték.”

Kell egy határ, de sürgősen

0

Átkozottul veszélyes dolog ez a motorversenyzés, nem kérdés. Egyik nap még a pálya királya vagy, a hősök hőse, másnap pedig érted aggódik mindenki. A legrosszabb pedig mindig akkor történik, amikor arra senki sem számít. Így volt ez vasárnap is.

Viszont, ha alaposabban megvizsgáljuk a tényeket és a történések kronológiai sorrendjét, a szerencsétlenségben a legszerencsésebben történt minden, még ha ezt abban a pillanatban észre sem vettük. De szerencsére vannak olyan motorversenyzők is, akik értik a versenyzést, mert a műkedvelő szakértőkben és az ő álláspontjaikban hétről hétre csalódnom kell.

A vasárnapi rajt utáni apokaliptikus állapotok apró fénysugarát pedig Loris Baz, a Superbike-világbajnokság francia fenegyereke összegezte leginkább, amelyre Mike barátom hívta fel a figyelmem. „Mennyire szerencsés volt Pecco, hogy a rajt utáni balesetét követően már öttel kevesebb versenyző loholt a nyakán. A sors és a szerencse a játék része. Montmeló egyébként ijesztő. Miért nem viszik közelebb 150 méterrel az első kanyarhoz a rajrácsot”? – írta a közösségi médiában.

Ezzel a két mondattal a francia nagyjából tökéletesen összefoglalta, mi foglalkoztatja jelen pillanatban leginkább a közvéleményt. Hiszen Pecco Bagnaia kezét többen is fogták aznap délután, mint amennyit a televízióból vagy akár a helyszínről láthattunk, egészen biztosan szüksége volt némi védettségre egyéb oldalról is. Írnám ezt akkor is, ha most Enea Bastianinivel együtt ő is lábműtétre várna, vagy esett volna túl rajta, mert negyed testforgás is elég lett volna, hogy Brad Binder ne ott, azon a ponton, a lábánál kapja el.

Elképesztő, de nem az elütött Bagnaia járt a legrosszabbul a barcelonai bukássorozatban

A másik, kiemelten fontos kérdés pedig egyértelműen a motorok szabályozása, illetve a végsebesség kontrollálása. Mert egyszerűen földöntúli, hogy már a barcelonai pályán is 350 km/h körüli végsebességgel támadják az első kanyart, amelyre eddig csak Mugellóban volt példa. Ez bizony számok tekintetében nagyon is kecsegtető, sőt közönségcsalogató, a szakma mégis úgy véli, a MotoGP-motorok lassacskán kinövik az összes jelenlegi pályát, komplett versenynaptárt újratervezni és átírni pedig nem lehet. És egyébként sem ez lenne a megoldás az égbekiáltó problémára, miszerint a versenyzők vasárnaponként szinte a szerencse fiaiként szállnak nyeregbe. Ebből a szempontból Baz nagyon érdekesen, bár hatékonyan közelítette meg a problémát, és ha egy egész futamra szóló megoldást nem is kínált, a rajt utáni kalamajkát nagyon is felszámolhatná egy hasonló döntés.

Többen egyértelműen Bastianini hibáját emelték az egekbe, és vonták kétségbe kvalitásait, sajnos még azok is, akik egy más versenyzőtől látott kísértetiesen hasonló hiba esetén józanul gondolkodtak, és megértették az idén egyre nagyobb méretűre duzzadó jelenséget, amely a sorozatos műszaki változtatások és technikai fejlesztések halmazának eredménye lett.

Ezek közé tartozik természetesen a rajtnál használt magasságállító, az alacsony guminyomás – és bár a jelenleg beszerelt szenzorokkal elvileg már nem lehet olyan istenkísértő értékekkel pályára küldeni a versenyzőt, mint korábban, sokan még az 1,4 bart is kevésnek tartják –, valamint a legújabb aerodinamikai fejlesztések, amelyek a versenyzők által megosztott tapasztalatok alapján olyan szívóhatást generálnak az idei szezonban, amelyet eddig korábban nem tapasztaltak versenymotoron. Írtunk erről már korábban, és többször jeleztem, a fotelből kaotikusnak vélt hibákat leginkább ez okozta, lásd Marc Márquez korábbi ráfutásos incidensét, vagy épp Marco Bezzecchi Silverstone-i esetét, amikor a Bagnaiával történő bukás kerülése érdekében választotta inkább a sóderágyat.

Marc Márquez Bagnaia balesetéről: A MotoGP-család nagyon szerencsés volt

Maguk a versenyzők is többször nyilatkozták ezt megelőzően, hogy az idei motorokkal már nem lehet úgy manőverezni, mint az elmúlt években, ami ugyan szomorú, de tény, így hiába próbálnak ívet változtatni a kanyar előtt, jó eséllyel a mögöttük érkező versenyző erre már nem lesz képes, és hasonló, gigantikus balesetek szemtanúi lehetünk. És valljuk be, rajongók vagyunk, nem katasztrófaturisták, így pontosan ez az, amit legkevésbé szeretnénk látni. Ezek alapján tehetségtelennek vagy alkalmatlannak ítélni Bastianinit pedig teljesen felesleges, szinte már-már dilettáns. Talán nem véletlen az sem, hogy végül a biztonsági tanács sem büntette a manővert, és versenybalesetnek minősítette, így leginkább azon lenne érdemes gondolkodni, milyen módon lehetne változtatni a körülményeken, és enyhíteni a kockázatot.

Erre vonatkozóan már több felvetést is hallottunk, például a köbcenti újbóli redukálásáról, viszont a 850-re való csökkentés nem feltétlenül váltaná meg a világot. Akadt olyan is, aki ennél sokkal bátrabban a felére redukálná a térfogatot, és ismételten olyan egzotikus prototípus motorblokk fejlesztésében látná a jövőt, amely a hatvanas évek nyolc-, illetve hathengeres korszakát idézhetné meg. Ezek persze mind-mind teljesítményveszteséggel járhatnának, de ha a Formula 1 közelmúltját tekintjük példának – és bizony elkerülhetetlen, hogy ne vonjunk párhuzamot –, nem látunk kevésbé vagy fokozottan izgalmas versenyeket attól, hogy a monzai pole pozíciót érő köridő szinte egy másodperccel lassabb lett 2018-hoz képest, legfeljebb a versenyzők vannak nagyobb biztonságban, ami viszont mindennél fontosabb.

Persze ehhez erősen reformálni kell a Superbike kategóriát mint fogalmat, de azt gondolom erre sem kell már sokat várni.

Aki pedig azt állítja, unalmas látni egy olyan sikerszériát, mint amit Pecco Bagnaiától láthattunk az elmúlt néhány versenyen, szintén egy elfogult és torzított szemüveg mögül követi a világbajnokságot. Hiszen a vasárnapi események jól tükrözték, magabiztos pozícióból, emberfeletti precizitással is kerülhetsz mennyből a pokolba egyetlen másodperc alatt. Nyilvánvaló az is, hogy a címvédő ismételt bajnoki esélyei egy pillanat alatt elszálltak, és leginkább mindenki azért imádkozott, hogy legalább majd valamikor folytatni tudja a szezont, arra viszont talán senki nem számított, hogy megúszta mindezt komolyabb következmény nélkül, nem úgy, mint csapattársa, aki legkevesebb három futamról ismét kimarad, és kórházban tölti a következő napokat.

Sikeresen megműtötték Bastianinit, kiderült, hány futamot kell kihagynia

Egy ilyen bukást látva azt sem tartom túl sportszerűnek, amikor az azt követő fél órával kijelentő mondatban közöljük: mekkorát hibázott a címvédő. Miközben, aki figyelemmel követi a modern kori motorversenyzést, pontosan tudja, hogy versenyzői hiba okozta hasonló bukást mostanában nem igazán látunk. Leginkább azért, mert az elektronikai berendezések olyan finoman és precízen működnek, hogy egy csuklóból fakadó highside-ot legutóbb a kétütemű ötszázas érában láthattunk. Amit viszont tudunk Davide Tardozzi nyilatkozatai alapján, az mindössze annyi, hogy a versenyző hibát nem vétett, pontosan ilyen gázállással érkezett az adott kanyarba a hétvége során korábban is, olaj nem volt a pályán, ezért mindent összegezve elemezni kell az adatokat, hogy pontos magyarázatot kapjanak a bukásra. Nyilván, ennek eredményét aligha fogjuk megismerni, az viszont biztos, Bagnaia a kórházból kifelé bicegve arra panaszkodott, hogy már a felvezető körben sem volt tapadása.

A vasárnapi baleset árnyékától eltekintve az Aprilia történelmi teljesítményéről kell harsognia mindennek, hiszen a noaeli gyártó kisebb csodát hajtott végre, amikor a katalán pályán kettős győzelmet arattak, a királykategóriában először. Maverick Viñales szerencsére olyan formáját mutatta, amelyre mindannyian vártunk már szezonok óta, és szemmel láthatóan nagyon szeretné meghálálni az olaszok bizalmát. Mind szombaton, mind vasárnap domináltak egyébként az apriliás legények. Viñales sokáig a főfutamot is vezette, de a lerongyolódott első abroncsra és Aleix Espargaró tapasztalatára nem volt ellenszere. A kétgyermekes MotoGP-veterán is szépítette ezáltal a tavalyi blamát, amikor a második helyen elnézte a hátralevő körök számát, és lecsúszott a dobogóról.

Egyértelmű, hogy a Ducati mellett eltörpülő, szintén itáliai gyártó sikere azért is égbekiáltó, mert a többi gyári csapat költségvetésének töredékéből fejlesztett és faragott egy olyan motort, amellyel a közeljövőben ismét jó eséllyel pályázhatnak a világbajnoki címre, még úgy is, hogy a tavalyi sikerek után a tesztelésre vonatkozó kedvezményeit idénre elveszítették. Ez pedig azért is különleges és rendkívül fontos tényező, mert hasonló visszakapaszkodásra a KTM-nek egy teljes szezonra volt szüksége.

Ezek alapján kijelenthetjük: bár Gigi Dall’Igna zsenialitása megkérdőjelezhetetlen, Romano Albesiano kisebb büdzséből előállított, a maximális mérnöki tudást és a kreativitást kihasználó megoldásai hasonló szintre emelik honfitársával, és a tudományok őrületének olyan bugyraiban mozog otthonosan, amelyre csak kevesek képesek. Sokkal több ő egy piros-fekete inges fickónál, aki néha aggódik, néha pedig szenvtelenül figyeli az eseményeket, hiszen a modern kori mérnökök legnagyobb szaktekintélyei csatáznak egymással a háttérben. Ez pedig annyira elképesztő, hogy kizárólag hálásak lehetünk, amiért testközelből csodálhatjuk őket.

A guminyomásmérő szenzorok első áldozata egyébként pont a dobogón végző Viñales lett, akinek ramaty állapotban levő első abroncsait már a közvetítés során is megcsodálhattuk. A jelenleg elvárt 1,4 bar egyébként azért is nehezen tartható, mert mérnök legyen a talpán, aki a rajtrácson képes pontosan megsaccolni, hogy a futam hevében túlmelegedő gumik milyen értékre kúsznak fel más és más pályán, folyamatosan változó időjárási körülmények között.

Unalmasabbá vált a MotoGP az új szabály miatt?

A VR46 versenyzői ezúttal nem brillíroztak, különösen igaz lehet ez Bezzecchire, noha a hivatalos álláspont szerint a bukás utáni második rajtra nem maradt neki a kívánt keverékű első abroncsból. Ettől függetlenül úgy vélem, bármilyen eredmény megsüvegelendő attól a versenyzőtől, aki néhány perccel korábban még a fején csúszott egy közel kétszázas tempónál elszenvedett bukást követően. A KTM Jack Millerrel úgy tűnik, ismét nem ment sokra, húzóemberük inkább Binder volt, aki viszont miután telibe kapta Bagnaiát a bukását követően, a második rajt után technikai hibával kiállt. A technikai hiba ez esetben még akkor is elnézendő tény, ha a technika helyett inkább a versenyzőt érintette, mert Binder még a futam után is sokkos állapotban nyilatkozta, mennyire szörnyen érezte magát, amiért nem tudta kikerülni a földön fekvő Bagnaiát. Az eset után rögtön a Clinica Mobilébe sietett, hogy meglátogassa.

Fabio Quartararo hetedik helye a múltat tekintve szinte megnyugtatónak is nevezhető, és úgy tűnik, Fabio Di Giannantonio nyomás alatt sokkal jobban teljesít, mint általában. Tizedik helye legalábbis ezt mutatja.

Quartararo átmentett valamit tavalyról, ami a főfutamon végül kifizetődött

Marc Márquez a legjobb hondásként a tizenharmadik helyen ért célba. A hétvégén Misano, ahol Bagnaia elvileg rajthoz áll, hogy az eddig szinte tökéletesen alakuló szezon látszatát visszahozza, és tovább építkezve koncentráljon a címvédésre. Bízom benne, hogy mindez sikerül, és a gyári Ducati alakulata méltóképp fog emlékezni a márka egyik legnagyobb hősére és sikerkovácsára, a brit Superbike-bajnokság legnagyobb főnökére, Paul Birdre.

Meghalt a legendás brit csapatfőnök

Bagnaia elkerülte a szörnyű forgatókönyvet, amely a történelmet író japán tehetség életébe került

0

Francesco Bagnaia barcelonai balesete szerencsésen végződött, és minimális sérülésekkel megúszta, hogy Brad Binder áthajtott a lábán. Nem úgy, mint Tomizava Soja, aki napra pontosan 13 éve szenvedett halálos balesetet a San Marinó-i Nagydíj Moto2-es futamán.

Múlt héten vasárnap nem sokkal délután 2 óra után a MotoGP szerelmesei egy emberként ijedtek meg, miután Francesco Bagnaia egy highside következtében a pálya közepére esett, majd Brad Binder áthajtott a lábán. Szerencsére azóta kiderült, hogy nagyobb volt a rémület, mint a probléma, ugyanis a címvédő zúzódásokkal megúszta az esetet, és akár már az ezen a hétvégén esedékes misanói fordulón is részt vehet.

Azonban alighanem mindenki tisztában van azzal, hogy az olasz versenyzőnek mekkora szerencséje volt. Túl azon, hogy a lába is sokkal komolyabban megsérülhetett volna, ha a másik irányban feküdt volna a földön abban a pillanatban, amikor a KTM megérkezett, akkor a MotoGP világa most alighanem gyászolna, de minimum nagyon aggódna. Fortuna tehát ezúttal kegyes volt, de sajnos ez nem mindig volt így.

13 évvel ezelőtt például nagyon nem. Aznap rendezték a 2010-es San Marinó-i Nagydíjat, amelyen bekövetkezett az, amitől minden motorversenyző tart: a mindössze 19 éves Tomizava Soja elesett, és a mögötte haladó két vetélytársa nem tudta kikerülni őt, így mindketten áthajtottak rajta. A japán pilóta még aznap életét vesztette.

Tomizava 1990. december 10-én született, és már nagyon korán elkezdett motorozni. Hazájában folyamatosan lépkedett fel a ranglétrán, 2006-ban pedig már a japán gyorsaságimotoros-bajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájában versenyzett. Mit versenyzett, mindössze 15 évesen megszerezte a második helyet, emellett őt választották meg az év újoncának.

A következő idényben a 125-ös és a 250-es géposztályban is indult, előbbiben a harmadik, utóbbiban a nyolcadik pozícióban zárt. 2008-ban már csak a magasabb kategóriára koncentrált, és év végén ott is meglett neki az ezüstérem. Ebben a három évben már a gyorsaságimotoros-vb-n is indulhatott, de egyelőre csak a Japán Nagydíjon, ahol először kiesett, majd huszonkettedikként, valamint tizennegyedikként ért célba. Az első két évben a 125, míg a harmadikban a 250 köbcentisek között versenyzett.

Eredményeinek köszönhetően aztán 2009-ben már teljes szezonra kapott lehetőséget az újonnan alakult CIP Moto – GP250 színeiben, ahol egy Honda RS250R-t vezethetett. Tomizava a 15 futamból (Indonéziában nem tudott elindulni) 9-szer szerzett pontot, legjobb eredménye két tizedik hely volt Motegiből és Valenciából. Összesen 32 egységet gyűjtött, amivel a tabella tizenhetedik helyén végzett.

A 2010-es évre megszűnt a 250 köbcentis kategória, helyette bevezették a Moto2-t. Tomizava csapata ebben az évben Suter MMX2-eseket használt, és a még mindig csak 19 éves japán versenyző történelmet írt, ugyanis ő nyerte meg a kategória történetének első futamát Katarban. Három héttel később élete első pole pozícióját is megszerezte Jerezben, és bár a lendület kissé alábbhagyott, tíz futam után a bajnokság hetedik helyén állt. Toby Moody, a MotoGP akkori brit kommentátora egyenesen a jövő sztárjának nevezte a fiatal tehetséget.

A sors azonban másképp akarta. A mezőny számára a San Marinó-i Nagydíj következett, amelyen megtörtént a tragédia. A 12. körben Tomizava a negyedik helyen haladt, amikor a Curvonénak, vagyis a pálya egyik leggyorsabb kanyarjának kijáratánál elesett. A közvetlenül mögötte haladó Alex de Angelis és Scott Redding pedig nem tudták kikerülni, és mindketten keresztülhajtottak rajta, aminek következtében lerepültek saját motorjukról.

A borzalmas képsorok után azonnal egyértelmű volt, hogy nagy a baj. Tomizavát két alkalommal is újra kellett éleszteni, majd pedig kómába esett. Az orvosok hiába küzdöttek az életéért, hivatalosan 14:20-kor belehalt a koponya-, mellkasi és hasi sérüléseibe. Ami a két másik érintettet illeti, De Angelis saját lábán sétált el a helyszínről, míg Reddingnek tíz öltéssel varrták össze a hátán keletkezett sérülést, de ő is megúszta komolyabb következmények nélkül a történteket.

Tomizava hét év után az első pilóta volt, aki a gyorsaságimotoros-világbajnokság nagydíjhétvégéjén halálos balesetet szenvedett. Az előző áldozat pont honfitársa, Kató Daidzsiró volt, aki Szuzukában lelte halálát. Az ifjú japán pilóta egyébként igyekezett ápolni a világbajnok emlékét, hiszen bal vállán ott virított Kató egykori rajtszáma, a 74-es.

Rossit is kihívhatta volna, de tragikus balesete miatt nem érhetett révbe Japán legnagyobb reménysége

A baleset utáni mentés kapcsán mind a helyszíni beavatkozók, mind az orvosi személyzet kemény kritikát kapott. Előbbiek azért, mert leejtették Tomizava hordágyát, az orvosi csapatnak pedig azt rótták fel, hogy túlságosan későn érkeztek meg a kórházba. Utóbbival kapcsolatban Claudio Macchiagodena, a MotoGP akkori főorvosa megjegyezte, hogy már a helyszínen megkezdték a mentést, ez volt az oka a késlekedésnek.

A MotoGP-társadalmat természetesen nagyon megrázta a tragédia, a másik két érintettet pedig pláne. Redding azóta sem feledkezett meg elhunyt társáról, hiszen a saját rajtszáma mellett Tomizaváét, a 48-ast is magára tetováltatta. „Az ő száma a negyvennyolcas volt, és ott van az én negyvenötösöm, szóval közel vagyunk egymáshoz, és ugyanabba az irányba mutatunk – árulta el 2014-ben a Reutersnek. – Velem van, támogat engem, és együtt motorozunk.”

Korábbi Moto2-es versenyző lesz Bautista csapattársa a Ducatinál

0

A Ducati bejelentette, hogy Nicolò Bulega veszi át Michael Ruben Rinaldi helyét a gyári Superbike-istállónál, és ő lesz Álvaro Bautista jövő évi csapattársa. A 23 éves versenyző jelenleg vezeti a Supersport-vb-t.

Ahogyan arról beszámoltunk, a Yamaha hétfőn bejelentette, hogy Jonathan Rea veszi át Toprak Razgatlıoğlu helyét a gyári csapatnál. Egy nappal később egy másik fontos ülés is elkelt, ugyanis hivatalossá vált, hogy Michael Ruben Rinaldi távozik a Ducati gyári alakulatától, az Aruba.it Racingtől, Helyére a Supersport-világbajnokság pontversenyét vezető Nicolò Bulega érkezik.

Hivatalos: Jonathan Rea veszi át Razgatlıoğlu helyét a Yamahánál

Rinaldi hosszú évek óta a Ducati motorjaival versenyez. 2017-ben megnyerte a Superstock 1000-es Európa-bajnokságot, a következő idényben pedig az Aruba.it juniorcsapatánál kapott lehetőséget a Superbike-ban. A következő két évet szatellitcsapatoknál töltötte, a 2020-as második aragóniai hétvége első futamán pedig meg is szerezte első győzelmét. 2021-től a gyári alakulatnál szerepelt, de csak első évében tudott futamot nyerni, egészen pontosan hármat.

Utódja a 2015-ös szezonzáró Valenciai Nagydíjon mutatkozott be a Moto3-ban. A következő évben kétszer is dobogóra állt, de utána nem tudta megismételni ezt a teljesítményt. 2019-től már a Moto2-ben szerepelt, de csak három évet töltött abban a géposztályban, és dobogóra egyszer sem tudott állni. Tavaly az Aruba.it színeiben debütált a Supersport-világbajnokságban, ahol abban az évben a negyedik helyen végzett az összetettben, az idei kiírást pedig kilenc győzelemmel és további négy dobogós helyezéssel, 46 pontos előnnyel vezeti négy fordulóval a vége előtt.

„Nicolò az a választás, akire büszkék vagyunk, mert igazolja a két évvel ezelőtt a Supersport-világbajnokságban vállalt projekt minőségét – nyilatkozta Stefano Cecconi, az Aruba.it csapatfőnöke. – Folyamatosan fejlődött, és arra számítunk, hogy a Panigale V4R motorral ezen az úton halad tovább, mivel a tesztelés során bebizonyította, hogy nagyon gyors tud lenni ezen a motoron. A kezdetektől fogva hittünk Nicolò tehetségében, aki ráadásul ebben a másfél évben magas szintű profizmusról és a csapat színeihez történő ragaszkodásról tett tanúbizonyságot. Nagy köszönetet szeretnék mondani Michael Ruben Rinaldinak is, akivel mindig nagyon szoros volt a szakmai és emberi kapcsolat. Ő mindig a családunk része marad, még akkor is, ha útjaink elválnak. Sok sikert, Michael!”

„Örömmel üdvözöljük Nicolò Bulegát a gyári Superbike-csapatban – fogalmazott Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója. – Nicolò a tavalyi szezon óta hatalmas örömet képes szerezni nekünk. Egy nagyon tehetséges versenyző, és fiatal kora ellenére tapasztalata meghatározó tényező lehet ebben az izgalmas és nagy igényeket támasztó kihívásban. A Ducati Panigale V4R géppel megmutatta, hogy megvan benne a potenciál, hogy felvegye a versenyt a Superbike-vb legjobb pilótáival. Az, hogy egy garázsban lesz Álvaro Bautistával, csak segíthet neki a fejlődésben. Ugyanakkor fontos lesz számára, hogy Supersport-szezonjára koncentráljon. Az Aruba.it csapata bevonta Bulegát egy teljesen új projektbe, amely nagyon fontos a Ducati számára. Reméljük, hogy a lehető legjobban tudja lezárni az utolsó idényét a Supersportban.”

Supersport, Nicolo Bulega, Aruba.it, Most 2023, péntek
Fotó: Ducati Media House

„Őszinte leszek, ez egy valóra vált álom – ezek már Bulega szavai. – Minden pilótának az a vágya, hogy gyári csapatnál versenyezzen. Ezért, mielőtt az érzelmeimről és a várakozásaimról beszélnék, szeretnék köszönetet mondani a Ducatinak és az Aruba.it Racingnek. Azért a lehetőségért is rendkívül hálás vagyok, amelyet az előző szezonban kaptam az Aruba.it-től és a Feel Racingtől, és különösen Stefano Cecconitól, Serafino Foti [csapatmenedzsertől] és Daniele Casolari [csapattulajdonostól]. Ők választottak ki engem, hogy vezessem a fantasztikus Ducati Panigale V2-es motort, amelyen azonnal jól éreztem magam. Tudom, mennyire fontos ez a lehetőség, és mindig mindent beleadok majd, hogy napról napra fejlődjek, egyetlen céllal, hogy a lehető legjobb eredményeket érjem el. Ha ennek a csapatnak, ahol mindig is nagy bajnokok versenyeztek, a történelmére gondolok, büszkének érzem magam, hogy ugyanezekért a színekért küzdhetek. Emellett nagyon boldog vagyok, hogy Álvaro Bautistával oszthatom meg a garázst. Nagy előnyt fog jelenteni, hogy a csapattársam lesz, megpróbálok minden információt magamba szívni, amelyet tanulhatok tőle.”

Sikeresen megműtötték Bastianinit, kiderült, hány futamot kell kihagynia

0

A Ducati gyári csapata tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy Enea Bastianini mindkét törött testrészét sikeresen megoperálták. A 25 éves versenyzőnek legalább három nagydíjhétvégét kell majd kihagynia.

Óriási tömegbalesettel indult a vasárnapi Katalán Nagydíj a MotoGP-ben. Enea Bastianini túlságosan későn fékezett az 1-es kanyar előtt, aminek az lett a vége, hogy ő, valamint négy másik pilóta is a kavicságyban kötött ki. Azonban amíg Marco Bezzecchi, Johann Zarco, Álex Márquez és Fabio Di Giannantonio egyaránt ott tudott lenni az újraindításnál, addig a gyári Ducati motorosát csapattársához, a Brad Binder által elütött Francesco Bagnaiához hasonlóan kórházba kellett szállítani.

A vizsgálatok során kiderült, hogy a címvédő csupán zúzódásokat szenvedett az ijesztő balesetben, addig honfitársa ennél jóval súlyosabban megsérült. Bastianininek a bal belső bokacsontjában, illetve kézközépcsontjában is törést állapítottak meg, és ezek közül mindkettő műtétet igényelt. A múlt idő azért indokolt, mert az operációkat hétfőn elvégezték.

„Bastianininek a Katalán Nagydíjon [történt] balesetben eltört bal bokáját és bal kezét megműtötték – olvasható a Ducati gyári csapatának közösségi médiás bejegyzésében. – A két beavatkozás, amelyeket [Fabio] Catani és [Luigi] Tarallo professzorok végeztek a modenai Policlinicóban, sikeresen végződött, és Enea hamarosan megkezdi a gyógyulást. A Ducati versenyzője kénytelen lesz kihagyni a következő, hazai nagydíjat Misanóban, valamint a hónap végén esedékes két versenyt Indiában és Japánban.”

Elképesztő, de nem az elütött Bagnaia járt a legrosszabbul a barcelonai bukássorozatban

Mindez azt jelenti, hogy Bastianini legalább három hétvégéről hiányozni fog, és legkorábban az október 13-a és 15-e között esedékes Indonéz Nagydíjon lehet ott. Bár a csapat közleménye erre nem tér ki, ezalatt minden bizonnyal a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro fogja helyettesíteni, és persze szükség esetén tovább is.

Bastianini az idei szezonra igazolt át a bolognaiak gyári alakulatához, miután tavaly négy futamot is nyert a Gresinivel, és egészen az utolsó előtti futamig volt matematikai esélye a világbajnoki címre. A szezon előtt sokan azt gondolták, hogy szoros csatát vívhatnak a címvédő Bagnaiával, ám ebből idén semmi nem valósult meg.

A 25 esztendős versenyző már a szezonnyitó Portugál Nagydíj sprintfutamán súlyos sérülést szenvedett, miután ütközött Luca Marinivel. Ennek következményeként négy fordulót kellett kihagynia, de még visszatérése után sem volt száz százalékos állapotban fizikailag. Az elmúlt hat hétvégén összesen 25 pontot gyűjtött, amellyel jelenleg a tabella tizennyolcadik helyét foglalja el.