back to top
2025. augusztus 20. 20:18
Kezdőlap Blog Oldal 483

Eldőlt, ki helyettesíti a sérült Álex Rinst a Brit Nagydíjon

0

Az LCR Honda bejelentette, hogy Iker Lecuona helyettesíti Álex Rinst a MotoGP következő, silverstone-i fordulójában. A 23 éves versenyző a harmadik különböző pilótát pótolja a szezon során.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Lucio Cecchinello, az LCR Honda csapatfőnöke múlt héten közölte a nyilvánossággal, hogy Álex Rins biztosan nem lesz ott a szűk két hét múlva esedékes Brit Nagydíjon. A spanyol versenyző továbbra is lábadozik a Mugellóban elszenvedett síp- és szárkapocscsonttöréséből, és legjobb esetben is Ausztriában térhet vissza.

Már most eldőlt, hogy a következő futamot is ki kell hagynia Álex Rinsnek

Miután erre fény derült, a sajtóban először Stefan Bradl jelent meg mint lehetséges helyettes, miután Assenben ő pótolta Rinst. Az LCR Honda azonban kedden bejelentette, hogy nem ő, hanem Iker Lecuona kap lehetőséget Silverstone-ban. A 23 esztendős motoros pár szót mondott is a beugrásról, és sportszerűen jobbulást kívánt honfitársának.

„Mielőbbi felépülést kívánok Álexnek, tudom, mennyire nehéz az ilyen helyzet – fogalmazott. – Addig is örömmel pattanok motorra, hiszen a legjobbamat akarom nyújtani, és segíteni a csapatot. Emellett szeretem Silverstone vonalvezetését, jól szórakozhatunk. Szeretném megköszönni a Honda-családnak és az LCR-nek a lehetőséget.”

Lecuona az idény során harmadszor ül majd motorra a MotoGP-ben, és a harmadik különböző pilótát fogja helyettesíteni. A Spanyol Nagydíjon Marc Márquezt pótolta, aki a szezonnyitón elszenvedett kézsérüléséből lábadozott, míg a Holland TT-n a gyári Honda másik állandó pilótájának, Joan Mirnek a versenygépén ült, aki szintén Mugellóban sérült meg.

Jerezben a tizenhatodik helyen ért célba, míg Assenben a tizenegyedik pozícióban haladt, amikor a versenytáv kétharmadánál technikai hiba miatt fel kellett adnia a futamot, vagyis a pontszerzés még várat magára. Ez utóbbi utoljára a 2021-es Valenciai Nagydíjon jött össze neki, akkor tizenötödikként látta meg a kockás zászlót a Tech3 KTM színeiben, az eddigi utolsó futamán állandó MotoGP-versenyzőként.

Tolószékben házasodott meg a súlyos sérüléséből lábadozó Rins (kép)

Lecuona ugyanis tavaly óta a Superbike-világbajnokság mezőnyében versenyez. Tavaly 189 ponttal a kilencedik helyen zárt az összetettben a gyári Hondával, legjobb eredménye pedig a hollandiai második futamon szerzett harmadik hely volt. Ami a mostani idényt illeti, a spanyol versenyző öt forduló után 64 egységgel rendelkezik, ami a bajnokság tizedik helyére elég.

Kis híján Rossi versenyzett az F1-es Ferrarival a Hungaroring legsúlyosabb balesete után

0

Valentino Rossi Felipe Massa napra pontosan 14 évvel ezelőtti hungaroringi balesete után került a legközelebb ahhoz, hogy a Forma–1-ben versenyezzen. A debütálásból akkor ő maga nem kért, aminek oka a maximalizmusa volt.

2009. július 25-én, azaz éppen 14 évvel ezelőtt szenvedett életveszélyes balesetet Felipe Massa a Forma–1-es Magyar Nagydíj időmérőjén. A Ferrari akkori pilótájának sisakját eltalálta egy másik autóról leszakadt rugó, aminek következtében súlyos fejsérüléssel szállították kórházból. Végül megúszta maradandó károsodás nélkül, de a szezon hátralévő részét ki kellett hagynia.

Ezen a ponton sokakban felmerülhet a kérdés, hogy ennek mi köze van a motorozáshoz. Nos, a kapcsolódási pont Valentino Rossi, aki ezután került a legközelebb ahhoz, hogy a négykerekű királykategóriában debütáljon. A hungaroringi futamot követően a Ferrari a tesztpilótáját, Luca Badoert ültette be Massa helyére, ám ő túlzás nélkül szörnyű teljesítményt nyújtott, így a monzai verseny előtt leváltották.

Az Olasz Nagydíj előtt pedig felmerült, hogy arra az egy alkalomra Rossi veszi át az autót, aki korábban már többször is tesztelt F1-es Ferrarit, és 2006-ban igencsak meggyőző teljesítményt nyújtott. A kombináció pedig nem is lehetett volna ennél álomszerűbb: Olaszország egyik, ha nem a legnagyobb sztársportolója hazája legnagyobb hagyományokkal rendelkező pályáján a legendás olasz márka színeiben versenyezhetett volna, és erre komoly szándék is mutatkozott.

Schumacher is megdöbbent attól, amit Valentino Rossi művelt a Ferrarival

Mindez azonban végül nem valósult meg, és Rossi helyett honfitársa, az addig a Force Indiánál versenyző Giancarlo Fisichella kapta meg a lehetőséget az idény hátralévő részére. A lehetőségre pedig maga Rossi mondott nemet, miután nem lett volna lehetősége tesztelni. Ő pedig úgy szeretett volna autóba ülni, ha reális esélye van egy jó eredményre, és attól tartott, hogy az akkori körülmények között ez sansztalan lett volna.

„Beszéltem a Ferrarival arról, hogy indulok Monzában – idézi a kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnokot Stuart Barker a ’Rossi – Széles mosoly két keréken’ című könyvében [Kovácsik Bence fordítása – a szerk.]. – De tesztelés nélkül nem lett volna értelme. Megbeszéltük már, hogy a Forma–1-ben indulni tesztelés nélkül több kockázattal jár, mint ötömmel. Az ember nem mehet csak úgy oda, és ismerheti meg az autót három nap alatt.”

Pár évvel korábban alighanem még más lett volna a helyzet, hiszen ebben az időszakban korlátozták jelentős mértékben a tesztelési lehetőséget a Forma–1-ben. Ami Rossit illeti, ezt követően már csak egyszer,

Rossi ezt követően már csak egyszer, 2010-ben vezetett F1-es Ferrarit, akkor egy 2008-as autó volánja mögött ült. Ekkor azonban már nem volt komoly a szándék arra, hogy kettőről négy kerékre váltson, ellentétben a korábbi alkalmakkal. Végül azonban maradt a MotoGP-ben, és a döntését nem is bánta meg, ugyanis szerinte ott nagyobb ráhatása volt a saját versenyzésére.

„A Forma–1-es pilóták olyanok, mint a robotok – fogalmazott, miután jobban megismerte az F1 világát. – Úgy versenyeznek, hogy a mérnökök rádión keresztül adott utasításait követik. Jobban szeretek motorozni. Amikor versenyzek, szeretem én kialakítani a stratégiámat, meghozni a saját döntéseimet.”

Reagált a szakításról szóló pletykákra a Honda szatellitcsapatának főnöke

0

Lucio Cecchinello elismerte, hogy történt megkeresés a KTM részéről annak érdekében, hogy a Hondáról az osztrák gyártó motorjaira váltsanak. Az LCR csapatfőnöke azonban leszögezte, nem szándékozik felbontani a szerződést.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, múlt héten olyan pletykák jelentek meg a sajtóban, miszerint a KTM megkörnyékezte az LCR alapítóját, illetve csapatfőnökét, Lucio Cecchinellót. Az osztrák gyártó célja az volt, hogy magához csábítsa az olasz szakembert, illetve az általa irányított istállót, és jövőre már két szatellitcsapattal működjenek.

A KTM alighanem azért szeretne összesen három alakulatot, illetve hat motort magának, hogy a jelenleg a Moto2-ben szereplő Pedro Acostát anélkül tudják felvinni a királykategóriába, hogy a mostani versenyzők közül bárkit is meg kelljen fosztani az üléstől. Ami pedig a hatodik versenygépet illeti, azt állítólag Marc Márquez kaphatná meg, aki íg távozna a Hondától. Cecchinello elismerte, hogy valóban történt megkeresés.

„Teljesen őszinte és nyílt akarok lenni – nyilatkozta a GPone-nak, amikor erről kérdezték. – Körülbelül tíz nappal ezelőtt kaptam egy barátságos [hangvételű] telefonhívást Francesco Guidottitól, és a KTM csapatfőnöke nyugodt hangon közölte velem, hogy a KTM a silverstone-i futamtól kezdve szeretné látni, hogyan tovább.”

Gyenge teljesítménye miatt szatellitcsapat nélkül maradhat a Honda

Váltás esetén még nagyobb lenne a szórás a MotoGP-ben abból a szempontból, hogy az egyes gyártók hány szatellitcsapattal rendelkeznek. Ez esetben ugyanis a KTM-nek már kettő lenne, míg a Yamaha után a Honda is ügyfél nélkül maradna. Cecchinello azonban elárulta, hogy az említett beszélgetés nem jutott el igazán komoly szintre.

„Érdeklődnek aziránt, hogy jövőre egy újabb csapatot indítsanak a MotoGP-ben, nem csak Acosta számára – folytatta. – Megkérdezte, hogy milyen a helyzet 2024-re vonatkozóan, mire azt válaszoltam, hogy hároméves szerződést írtam alá a Hondával, ami a jövő év végén jár le. A telefonbeszélgetés így ért véget, és soha többé nem hallottunk egymásról.”

A Honda esetében három versenyző esetében is felmerült, hogy a 2024-ig szóló szerződés ellenére már az idei év végén távozik a japánoktól: Márquez mellett Álex Rinsnél és Joan Mirnél is felvetődött ez a forgatókönyv. Az viszont biztosnak tűnik, hogy az ügyfelüket nem fogják elveszíteni, legalábbis a 2023-as szezon lezárultával. „2024-ig van szerződésem a Hondával, és nem áll szándékomban felbontani, ez a szimpla igazság” – szögezte le Cecchinello.

Számadó Máté az idei legjobb hétvégéjét zárta, gyári pilótákkal küzdött

0

A múlt hétvégén motokrosszban és a gyorsasági motor palettáján méretették meg magukat a tehetséggondozó program motoros növendékei.

A gyorsasági motorosoknál ezúttal Kovács Bálint és Számadó Máté állt rajthoz a Hungarian Motorsport Academy színeiben, a Német Gyorsasági Motorosbajnokságon (IDM). Az idén 100 éves, Schleizer Dreieck utcai pályán Kovács a Superbike kategóriában versenyzett, és mindkét futamban a 13. helyen intette le a kockás zászló.

Számadó Máté idei legjobb hétvégéjét zárta Schleizben. A 30 főt számláló mezőnyben Máté az 5. lett az időmérőn, majd a futamokon a gyári versenyzőkkel is sikerült felvennie a harcot, így mindkétszer az előkelő 7. helyet szerezte meg Supersport 300-ban, értékes pontokat gyűjtve így a bajnokságban is.

Az EMX125-ös kategória 7. fordulóját Belgiumban rendezték a motokrossz-világbajnokság betét programjának részeként, a hétvégi verseny egyetlen magyar indulója Zanócz Noel volt. A mély homok igazi kihívást tartogatott a versenyzők számára, a pálya állapota szinte minden körben változott az előzőhez képest. Az orosházi tehetségnek azonban nem okoztak gondot a változó körülmények, a kvalifikáción elért 6. helye a csoportjában ezt jól mutatta. A versenyek is hasonlóan biztatóan alakultak a számára, végig konstans tudott maradni, így végül összesítésben a 7. hely lett az övé a hétvége folyamán. A bajnokságban így Noel őrzi a 8. helyét.

Politikai okokból nem az eredeti helyszínen rendezik a Superbike-vb szezonzáróját

0

A Superbike-világbajnokság hivatalos honlapján bejelentették, hogy elmarad az argentínai forduló, amely a sorozat idei szezonzárója lett volna. Sajtóértesülések szerint a jerezi pálya adhat otthont így az utolsó futamnak, de nem az eredeti időpontban.

Változik a Superbike-világbajnokság versenynaptára, ugyanis törölték az argentínai fordulót. A hírt már egy héttel ezelőtt megszellőztette a német sajtó, végül hétfőn jelentették be, hogy a mezőny nem fog ellátogatni a San Juan Villicum versenypályára. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy csökken a versenyhétvégék száma.

Az eredetileg tervezett szezonzárót politikai, illetve gazdasági okokból törölték el. Az országot elképesztő mértékű válság sújtja, májusban 114 százalékos volt az infláció. Az azt megelőző hónapban pedig az országot 2019 óta vezető elnök, Alberto Fernández bejelentette, hogy nem indul újra a pozícióért a következő választáson.

Ráadásul San Juan tartományban nemrég rendeztek választásokat, ennek eredményeképpen pedig kormányváltás történt. Ami pedig az országos választásokat illeti, azt egy héttel a Superbike-futam tervezett időpontja után, október 22-én rendezik. Ennek tudatában a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna, a promóteri feladatokat ellátó Grupo OSD, valamint a San Juan-i kormány döntése alapján felfüggesztették az eseményt.

Superbike-világbajnokság, Scott Redding, Michael Ruben Rinaldi, Ducati, Jerez 2021, vasárnap
Állítólag Jerezben pótolhatják az argentínai fordulót (Fotó: World Superbike Media)

Mindemellett az argentínai futam helyzetén az sem segít, hogy Leandro Mercado tavaly év végi távozásával nincs helyi pilóta nemhogy a Superbike-, de még a Supersport- és a Supersport 300-vb-n sem. Persze hozzá kell tenni, hogy a most 31 éves versenyzőnek nem termett sok babér, hiszen 214 futamon egyszer sem állt dobogóra, sőt, csupán a hatodik hely volt a legjobbja.

A versenynaptár így tizenegy fordulósra csökkent, de ez csak ideiglenes helyzet, hiszen a Dorna hamarosan bejelenti az új helyszínt. A SPEEDWEEK.com értesülései szerint ez Jerez lesz, ám ez esetben az időpont is változik, hiszen az október 13-a és 15-e közötti hétvége már foglalt. Ennek következtében a szezonzárót egy héttel korábban rendeznék.

Ha mindez megvalósul, akkor a három bajnokság egy tripla hétvégével zárul, hiszen szeptember 22-e és 24-e között Aragónban, egy héttel később pedig Portimãóban csapnak össze a pilóták. A jerezi pálya egyébként 1990-ben adott először otthont a Superbike-vb-nek, majd 2013 és 2021 között 2018 kivételével minden alkalommal fogadta a mezőnyt. Az utolsó hétvége sajnos rossz emlékeket ébreszt, hiszen akkor veszítette életét Dean Berta Viñales a Supersport 300 első futamán.

Tolószékben házasodott meg a súlyos sérüléséből lábadozó Rins (kép)

0

Az előző hétvégén Luca Marini után Álex Rins is megházasodott. Sérülése miatt azonban tolószékben, illetve mankóval bicegve töltötte az esküvőt.

A MotoGP nyári szünete általában arról szól, hogy jó néhány versenyzőnek eldől a jövője. Emellett persze a pilóták számára fő a kikapcsolódás, illetve a magánélet, hiszen máskor csak a holtszezonban van lehetőségük arra, hogy huzamosabb időt a családjukkal töltsenek. Álex Rins pedig olyannyira kihasználta ezt, hogy élete egyik legfontosabb eseményét mostanra szervezte.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Luca Marini nemrég megházasodott, és az esküvőn ott volt féltestvére, és egyben istállójának, a VR46-nak az első embere, Valentino Rossi, valamint a csapat másik versenyzője, Marco Bezzecchi. Azonban nem ő volt az egyetlen, aki a nyári szünetre szervezte élete nagy napját, hiszen Rins is az előző hétvégén házasodott meg.

Hatalmas az öröm Tavulliában: Luca Marini megnősült (videó)

Az LCR Honda pilótája Alexandra Perezzel házasodott össze. A menyasszonyról nem sokat lehet tudni, hiszen alig oszt meg magáról valamit a közösségi médiában. Ami biztos, hogy 2017 óta alkotnak egy párt, és 2020 óta jegyesek. Az eljegyzés után egy évvel pedig megszületett eddigi egyetlen gyerekük, akit Lucasnak neveztek el.

Ami magát az esküvőt illeti, Rins nem szokványos módon házasodott meg, ugyanis kénytelen volt tolószékben ülni. Ennek oka, hogy a mugellói sprintfutamon síp- és szárkapocscsonttörést szenvedett, aminek következtében kihagyta a következő két versenyhétvégét, és már az is eldőlt, hogy a Brit Nagydíjon sem lesz ott. Újdonsült feleségének Instagram-történetéből azonban kiderül, hogy a lagzi során lábra állt, de persze csak mankó segítségével, és a sérült testrészre nem nehezedett rá.

Már most eldőlt, hogy a következő futamot is ki kell hagynia Álex Rinsnek

Rins számára alighanem ez volt az év legfontosabb eseménye, de azért akad még számára jelentős pályán kívüli dolog. Sajtóértesülések szerint ugyanis nem tölti ki a kétéves szerződését a Hondával, és jövőre a Yamahához igazol. Ezt egyelőre senki nem erősítette meg hivatalosan, de az biztos, hogy ha az információ helytálló, akkor az beindíthatja a dominót.

Rins lenne az első számú jelölt Morbidelli helyére a Yamahánál?

A spanyol motoros a bajnokság tizenharmadik helyén áll, és 47 pontjával eddig ő a legeredményesebb a Honda pilótái közül. A képet azonban árnyalja, hogy ebből 34-et az austini hétvégén szerzett, amikor a sprintfutamon második lett, másnap pedig nyert. Ezt leszámítva viszont ő sem tudott csodát tenni, ráadásul annak is hangot adott már, hogy szerinte a japánok nem bíznak benne eléggé, amikor a fejlesztések teszteléséről van szó.

Rosszul alakult Lorenzo hungaroringi versenye, és még a tippje sem jött be

0

Jorge Lorenzo nem tudta befejezni a Porsche Szuperkupa magyarországi versenyét. A spanyol pilóta a Forma–1-es Magyar Nagydíj győztesét is megtippelte, de ebben sem járt sikerrel.

Az előző hétvége a Forma–1-es Magyar Nagydíjról szólt a technikai sportok legtöbb hazai szerelmesénél. Az F1-es sorozat mellett három másik betétszéria mezőnye is szerepelt a hétvégén. Köztük volt a Porsche Szuperkupa is, ahol Jorge Lorenzo a Huber Racing színeiben szerepel, és a három héttel ezelőtti spielbergi forduló során történelmet írt.

Egy rossz döntés után Lorenzo remek futammal írt történelmet autóversenyzőként

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az időmérő nem sikerült jól az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok számára, bár a huszonkettedik hely így is jobb volt, mint ahonnan az ausztriai futamon indult. A Red Bull Ringen látott viadal alapján azonban reménykedhetett, hiszen akkor még a harmincegyedik pozícióból is összejött neki a pontszerzés.

Lorenzo halovány kvalifikációs eredménnyel várja a rajtot ma a Hungaroringen

A 36 esztendős exmotoros azonban a Hungaroringen a futamon sem szerepelt annyira jól. A rajtja nem sikerült túl fényesen, de mivel volt előtte némi kavarodás, illetve kiesés, így is javított egy helyet. Ezt követően beküldték a biztonsági autót, majd néhány körrel az újraindítás után megelőzte Sören Sprenget, így feljött a huszadik pozícióba.

A következő körökben nem változott a helyzet az ő szempontjából, a 15 körös verseny 11. körében viszont autója megadta magát, így Lorenzo kiesett. Hozzá kell tenni, hogy ha végigmegy, a pontszerzés akkor sem lett volna valószínű, hiszen a tempója sem volt jó: leggyorsabb köre 2,469 másodperccel volt gyengébb, mint az ebben a kategóriában a legjobban teljesítő és nem mellesleg a futamot is megnyerő Harry Kingé.

Miután a silverstone-i versenyt az olasz Porsche Carrera Kupa miatt kihagyta, Lorenzo neve mellett ezúttal is maradt a 2 pont a táblázaton. Ennek következtében maradt a huszonkettedik helyen, ami az összetettet illeti. A spanyol pilótát ezen a héten is láthatjuk versenyezni, hiszen a Porsche Szuperkupa következő fordulója a mostani hétvégén, Spa-Francorchamps-ban esedékes.

Bár a verseny eredményénél sokkal kisebb horderejű témáról van szó, Lorenzo másban is sikertelen volt a Hungaroringen. A háromszoros MotoGP-világbajnokot ugyanis megkérdezték, hogy szerinte ki nyeri a Forma–1-es Magyar Nagydíjat, mire azt válaszolta, hogy „ezúttal Lewis Hamiltonra fogadok”. Mint ismert, a versenyen Max Verstappen diadalmaskodott, míg a Mercedes pilótája a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót.

Legendás márka térhet vissza a MotoGP-be

0

Stefan Pierer, a KTM-et és a GasGast is birtokló cégcsoport vezérigazgatója elképzelhetőnek tartja, hogy visszahozza a királykategóriába az MV Agustát. Mindez olyan formában lenne megvalósítható, ahogyan a Forma–1 privát csapatai működnek.

A Suzuki tavaly év végi kiszállásával felszabadult két hely a MotoGP mezőnyében. Ezt idén senki nem töltötte be, és Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója megerősítette, hogy a helyzet jövőre sem változik ilyen téren. Az azt követő idényre viszont már más lehet a szituáció, nem beszélve az utána következő időszakról.

Stefan Pierer, a KTM-et és a GasGast birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatója már idén is próbálkozott azzal, hogy jövőre elindíthassa a cég harmadik márkáját, a Husqvarnát, szintén a KTM motorjaival. Mindez nem jött össze, hosszú távon viszont egy másik márkát hozhat be a királykategóriába. Ez pedig nem más, mint az MV Agusta, amelyben jelenleg 25,1 százalékos részesedésük van, de ez középtávon növekedni fog.

„Nem hiszem, hogy idén megtörténik, de 2025 végén az MV Agusta csatlakozik [a cégcsoporthoz] – nyilatkozta Pierer a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában, ám pontos részleteket még ő sem tud. – Vagy száz százalékos [lesz a részesedés], vagy legalábbis többségi tulajdon lesz, valami ilyesmi. Mindig is ez volt a szándék mindkét fél részéről.”

Phil Read - Giacomo Agostini
Phil Read és Giacomo Agostini is nyert vb-címeket az MV Agustával (Fotó: MotoGP Media)

Az MV Agusta legendás márkának számít a motorversenyzésben. Ami az 500 köbcentiméteres kategóriát illeti, 1956-ban, valamint 1958 és 1974 között zsinórban 17 évig ők adták az egyéni világbajnokot, és ezekben az években 1966 és 1974 kivételével a gyártók közötti pontversenyt is megnyerték. Emellett a kisebb kategóriákban is szép sikereket értek el. Az 1976-os idény végén viszont kiszálltak, és a legmagasabb géposztályba azóta sem tértek vissza, de ez néhány év múlva akár meg is változhat.

„2027-re nem tartom kizártnak, hogy az MV Agustával saját márkaként indulok a MotoGP-ben – jelentette ki Pierer. – Egy bizonyos ponton el kell kezdeni. Az MV Agusta rengeteg világbajnoki címet nyert, függetlenül attól, hogy most a luxusszektorban [tevékenykedik]. Ezért nem zárom ki, hogy 2026 után az MV Agusta részt vegyen a MotoGP-ben.”

Mindez azonban szinte biztosan nem úgy fog megtörténni, hogy az MV Agusta teljesen különálló gyártóként csatlakozik a mezőnyhöz, aminek pusztán gazdasági okai vannak. Az osztrák üzletember egy olyan megoldást tart elképzelhetőek, amelyet a Forma–1 privát csapatai is alkalmaznak: az olasz márka saját vázzal, de a KTM erőforrásával versenyezhet. „A MotoGP a Forma–1 irányába fog menni – fogalmazott. – Az erőforrások olyanok lesznek, mint az F1-ben. A csapatoknak eltérő lesz a vázuk, de az erőforrás ugyanaz lesz.”

A gyenge motor mellett a versenyzők is várakozáson alul szerepeltek a Honda főnöke szerint

0

Alberto Puig szerint a szezon második felében előre fognak lépni, de a motor továbbra sem lesz túlságosan jó. A gyári Honda csapatfőnöke úgy véli, a pilóták sem hozzák a várt teljesítményt, Mac Márquezre pedig külön is kitért.

A Honda rémálomszerűen kezdte az idei MotoGP-szezont, és csupán a Yamahát előzi meg a gyártók közötti pontversenyben. Bár tavaly azt lehetett gondolni, hogy az az idény volt a mélypont, ha a sprintfutamok eredményeit nem számoljuk, nyolc forduló után kevesebb pontot gyűjtöttek, mint a 2022-es évben ugyanennyi forduló után, vagyis a teljesítmény egyértelműen romlott.

Ráadásul a nyári szünetre úgy vonultak el, hogy a négy állandó versenyzőből három is sérült volt: Marc Márquez borda-, Joan Mir kézsérüléssel küszködött, míg Álex Rinsnek a síp- és a szárkapocscsontja tört el, ráadásul neki a Brit Nagydíjat is ki kell hagynia. Ezek nagyrészt a lassú motornak köszönhetőek, amelyből a pilóták megpróbálják kihozni a maximumot, és gyakran átlépik a határt. Alberto Puig úgy véli, az idény második részére ez csak kicsivel lesz jobb.

„A szünet után biztosan teszünk lépéseket előre – idézi a Repsol Honda csapatfőnökét a DAZN. – Azonban tisztában kell lennünk azzal, hogy nem lesz fantasztikus motorunk. A dolgok nem úgy alakulnak, ahogyan szeretnénk, és nem lesznek radikális változások. Nehéz a tőlünk elvárt szintre hozni a motort, a versenyzők pedig nem a várt eredményeket szállítják. Próbálunk javulni, de a valóság az, hogy nem tartunk ott, ahol kellene. Még mélyebbre kell ásnunk, hogy kiderítsük, mik a problémák és mik a megoldások.”

Rins lenne az első számú jelölt Morbidelli helyére a Yamahánál?

Amellett, hogy Rins austini győzelmét és Márquez néhány időmérőn, illetve sprintversenyen mutatott teljesítményét leszámítva a pilóták valóban haloványan szerepelnek, közülük hármat más gyártókkal hoztak hírbe. Sajtóértesülések szerint az LCR spanyol motorosa a Yamahához tart, míg Mirrel kapcsolatban nemrég a Ducati merült fel.

Joan Mir egy olasz gyártó ajtaján kopogtat lehetőségért, de közel sem biztos, hogy megkapja azt

Márquezzel kapcsolatban pedig már hosszú ideje megy a találgatás, hogy kitölti-e a szerződését a Hondával, és ha nem, akkor hova igazol. Az biztos, hogy a Honda szenvedése a nyolcszoros világbajnoknak sem tesz jót, például azért sem, mert már többször is megsérült. Puig elismerte, hogy versenyzőjének több gondja is van.

„Marc nincs a legjobb formájában, és Németországban sok balesetet szenvedett – utalt arra, hogy Márquez ötször esett el a sachsenringi hétvégén. – Nincs olyan versenyző a világon, aki boldog, ha bukik, és megérti, hogy a motor nem rendelkezik a szükséges teljesítménnyel. Ő egy világbajnok, és mindig keményebben akarja nyomni, soha nem adja fel. A helyzet kicsit komolyabbá vált, de Marcnak nyugodtnak kell lennie. Tudjuk, hogy nem boldog, és tiszteljük őt. A mugellói balesete nagyon megviselte. Megérkezett ebbe a szezonba, és nem érti a motort. Ez nem a képességekről szól, hanem többek között arról, hogy a motor még nincs kész. Marcnak számos problémája van, de majd meglátjuk, milyen lesz, amikor visszatér a nyári szünet után.”

Aoyama meg van róla győződve, hogy versenyzője a kezdeti nehézségek ellenére idén még világbajnok lehet

0

Hiroshi Aoyama, az Idemitsu Honda Team Asia csapatfőnöke kritikus pillantást vetett versenyzői eddig nyújtott teljesítményére, de meggyőződése, hogy Ai Ogura okozhat még meglepetéseket idén.

Az elvárások magasak voltak. A Moto2-es és Moto3-as géposztályokban szereplő csapat az idei szezonban eddig nem tudott megfelelni a saját elvárásainak. Az Idemitsu Honda Team Asia csapatfőnöke, Hiroshi Aoyama elmondta, hogyan vélekedik a szezon első felét illetően.

Mélyen tisztelte ősi riválisát a japánok utolsó világbajnoka, aki történelmi győzelmet aratott

„Ai Ogura a legjobb versenyzőnk, de miután a szezon kezdete előtt egy motokrossz edzésen megsérült a keze, kihagyta a szezon kezdetét, majd amikor Argentínában megpróbált visszatérni, messze nem volt jó fizikai állapotban.”

„Ogura akkor tényleg kicsit bizonytalan volt, de Assenben, a nyári szünet előtti utolsó versenyen alig maradt el a győzelemtől. Második versenyzőnk, Somkiat Chantra pedig javult, különösen az állandóság tekintetében, ami az előző szezonban gondot jelentett neki. Mindeközben mindig arra törekszik, hogy az első ötbe kerüljön.”

„Meggyőződésem azonban, hogy Ai Ogura még ebben a szezonban világbajnok lehet. 12 verseny van hátra, beleértve a teljes ázsiai etapot, ahol a versenyzőink erősek voltak az elmúlt szezonban. A 2023-as év még mindig egy nagyszerű szezon lehet számunkra.”

Aoyama azonban azzal is tisztában van, hogy az idei szezonban eddig mindkét csapat elmaradt a várakozásoktól.

„Persze, egyértelműen többet reméltünk. Mind a Moto2-ben, mind a Moto3-ban. Tisztában vagyunk azzal, hogy a Moto3-ban szereplő fiatal versenyzőinknek, Taiyo Furusatónak és Mario Ajinak még időre van szüksége. Különösen a szezon elején egy kicsit túlterheltek voltak, de fejlődtek. Néha nehéz ezt észrevenni, amikor mind a sebesség, mind az idők javulnak, de az eredmények nem.”

„Azt várom tőlük, hogy a hátralévő versenyeken mindig a pontszerző helyeken végezzenek.”