back to top
2025. augusztus 19. 08:24
Kezdőlap Blog Oldal 498

Óriási csata és utolsó körös oda-vissza előzés után Masià hatalmas győzelmet aratott a Moto3-ban

0

Jaume Masià nyerte a Holland TT-t a Moto3-ban, miután óriási izgalmak közepette legyőzte Szaszaki Ajumut és az élboly többi tagját. Ezzel jelentős mértékben csökkentette a hátrányát az első körben bukó Daniel Holgadóval szemben a tabellán.

A szokásoknak megfelelően a Moto3-asok futamával kezdődött meg a Holland TT utolsó napjának érdemi része. A pole pozíciót életében először David Muñoz szerezte meg, miután 1:41.181 másodperces idejével 291 ezreddel múlta felül Joel Kelsót, míg az első sort Riccardo Rossi egészítette ki. A bajnoki listavezető Daniel Holgado az utolsó, huszonhetedik helyről vágott neki a 20 körös viadalnak. Első számú üldözője, Jaume Masià a nyolcadik, míg a futam előtt a tabella harmadik helyén álló Iván Ortolá a huszadik helyet szerezte meg. A spanyol pilótának egy hosszú körös büntetést is le kellett töltenie, mert korábban figyelmen kívül hagyta a fekete-narancssárga zászlót. A tizenötödik pozícióból induló Adrián Fernándezt kétszer ekkora szankcióval sújtották sújtották, miután a harmadik edzésen felelőtlenül vezetett.

A rajt után nem változott az élmezőny sorrendje, Muñoz megtartotta a vezetést, miután Kelso nem tudta megelőzni őt a belső íven. Ezt követően viszont az ausztrál pilóta megelőzte az éllovast, míg Deniz Öncü Stefano Nepával szemben vesztett pozíciót. Holgado sokat javított a rajt után, ám a 10-es kanyarban kicsúszott, és bár folytatta a futamot, innentől kezdve nem volt esélye a pontszerzésre.

A 2. körben Muñoz visszaelőzte a Kelsőt, míg a szintén jól rajtoló Ortolá letöltötte a büntetését, és a tizenegyedik pozícióba tért vissza. Egy körrel később Rossi megelőzte Kelsót, de hamarosan visszacserélték a pozíciójukat. Ugyanebben a körben Joshua Whatley hátulról nekiment Fernándeznek, így mindketten kiestek.

Ezt követően Masià elkezdett menetelni, és rövid időn belül Rossit, Kelsót és Muñozt is megelőzte. Ezt követően azonban visszaesett a negyedik helyre, csak éppen Öncü, Szaszaki Ajumu és Nepa előzte meg. Muñoz az ötödik, Kelso a nyolcadik, Rossi a kilencedik helyre esett vissza, miközben Ortolá már a hetedik pozícióban járt.

Nepa aztán Szaszaki mellett is elment, majd a 7. körben élre állt, miután maga mögé utasította Öncüt. Ezzel párhuzamosan Muñoz megelőzte Szaszakit, így visszajött a harmadik pozícióba, míg Ortolá már az ötödik helyen járt. A 9. körben aztán ez már harmadik volt, miután a spanyol versenyzőnek sikerült kihasználnia Szaszaki kisebb megbicsaklását, majd Muñoz mellett is elment. Sőt, még ugyanebben a körben még Öncüt is megelőzte, így feljött csapattársa mögé a második helyre.

A 10. körben Öncü és Muñoz csatázott, de a török pilótának sikerült megőriznie a dobogós helyét, Masià viszont elment Szaszaki mellett. Egy kör múlva Muñoz már sikerrel járt, és ismét feljött a harmadik pozícióba, majd Ortolá mellett is elment. Ami Öncüt illeti, a KTM Ajo motorosa Masià-val és Szaszakival szemben is pozíciót vesztett, így visszaesett a hatodik helyre.

Ortolá természetesen visszatámadott, de elsőre nem sikerült az előzés, igaz, legalább Nepának segített egy kicsit. A 12. körben viszont már összejött az előzés, de csak átmenetileg volt második, hiszen nemcsak Muñoz vette vissza a második helyet, hanem Masià is maga mögé utasította. Ezzel párhuzamosan Romano Fenati megelőzte Szaszakit, így már az ötödik pozícióban haladt.

Sőt, a 14. körben egy pillanatra Ortolá elé került, de a spanyol pilóta hamar visszavette a negyedik helyet, miközben Öncü elment Szaszaki mellett. Előrébb Masià elvette a második helyet Muñoztól, majd honfitársa visszaelőzte, hogy aztán ismét a világbajnoki második helyezetté legyen a dobogó második foka.

Ortolá aztán Fenatival és Öncüvel is pozíciót vesztett, az olasz pilóta pedig Muñozt is megelőzte, így feljött a harmadik helyre, majd a 15. körben már Masià mellett is elment. Sőt, a vezetést is átvette Nepától, aki azonban hamar visszaelőzte. A 16. körben aztán többen is összeértek, aminek következtében Masià állt az élre. Nem sokkal később Fenati aztán több pozíciót is vesztett, de hamarosan visszajött a második pozícióba.

A 18. körre Szaszaki visszazárkózott, és feljött a harmadik helyre. Ekkor Muñoz hibázott, és kissé visszaesett, majd Fenatival is ugyanez történt. 2 körrel a vége előtt Öncü, Ortolá és Szaszaki volt a sorrend Masià mögött, de még a Leopard versenyzője sem nyugodhatott meg.

Az utolsó körben folytatódott a káosz, ám Ortolá kiszállt a győzelemért folytatott csatából, mivel szélesre futott. A győzelem végül Masià és Szaszaki között dőlt el: az utolsó szektorban Szaszaki megelőzte riválisát, aki azonban az utolsó sikánban visszavette a vezetést, és 81 ezreddel megnyerte a futamot, amivel 16 pontra megközelítette Holgadót. Mögöttük Öncü, Ortolá és Muñoz lett az első öt sorrendje.

A Moto3 asseni futamának végeredménye

Marc Márquez a Holland TT-t is kihagyja, tovább súlyosbodtak a sérülései

0

Marc Márquez nem lesz ott a Holland TT-n, ugyanis múlt heti sérülései súlyosbodtak. A sachsenringi versennyel ellentétben most nem a spanyol versenyző, hanem az orvosok döntöttek a távolmaradásról.

Még a Moto3 futama sem kezdődött el, de máris óriási horderejű hír látott napvilágot: Marc Márquez kihagyja a Holland TT-t. A 30 éves motoros így zsinórban a második főversenyen nem vesz részt, hiszen múlt héten a sachsenringi viadalon sem állt rajthoz, miután a bemelegítésen megsérült. Annak a balesetnek pedig még mindig megvannak a hatásai, ez vezetett a mostani döntéshez.

Marc Márquezt gyötörte a fájdalom, de végig akarja csinálni az asseni hétvégét

A kezdeti tájékoztatás szerint Márquez hüvelykujjtörést és bokazúzódást szenvedett, viszont később kiderült, hogy elrepedt a bordája. Ez utóbbi az, ami igazán hátráltatta őt az asseni hétvége során, különösen a gyors kanyarokban. Nem véletlen, hogy szokásával ellentétben ezúttal igyekezett elkerülni a kockázatot, és a sprintfutamon is megelégedett a tizenhetedik hellyel.

Marc Márquez elnézést kért Bastianinitől az időmérőn elkövetett hibájáért

Hasonló tervekkel készült a vasárnapi futamra is, ám a Honda szűkszavú közleményének értelmében azon már nem lesz ott. A múlt heti alkalommal ellentétben azonban most nem ő döntött a visszalépés mellett, hanem az orvosok nyilvánították versenyzésre alkalmatlannak. A japánok csak annyit írtak, hogy állapota súlyosbodott, a MotoGP hivatalos honlapján viszont bordatörést emlegetnek.

Márqueznek most lesz ideje a felépülésre, hiszen ez a nyári szünet előtti utolsó futam. A Kazah Nagydíj törlése miatt a mezőny tagjai hat hetet pihenhetnek, mielőtt visszatérnek a pályára. Legközelebb ugyanis az augusztus 4-e és 6-a között esedékes Brit Nagydíjon kell összecsapniuk egymással, addigra vélhetően a nyolcszoros világbajnok is teljesen rendben lesz egészségügyileg.

Márquez is megszólalt

„Helló, mindenki! – szólította meg követőit a Twitteren. – Mint tudjátok, fizikailag nem 100%-os állapotban érkeztem meg Assenbe. A zúzódáson és az ujjtörésen kívül a bordám is eltört, ami sok fájdalmat okoz nekem. Ma reggel nagy fájdalmakkal ébredtem, és egy kivizsgálás után az orvosi csapattal közösen úgy döntöttünk, hogy ma nem versenyzek, hogy megelőzzem a [helyzet] súlyosbodását, és a következő hetekben felépülhessek.”

Binder pár milliméter miatt bukta el a harmadik helyet, Marini jogtalannak tartja a büntetést

0

Brad Binder elárulta, nem vette észre a kijelzőjén a pályaelhagyásra vonatkozó figyelmeztetést, és bár egy ideig meg volt győződve arról, hogy semmi rosszat nem tett, végül elismerte minimális mértékű hibáját. Ellentétben a szintén büntetést kapó Luca Marinivel, aki arra hivatkozik, hogy meglökték.

Két versenyzőt is a legvégén szankcionáltak a Holland TT sprintfutamán a MotoGP-ben. Brad Binder hosszú körös büntetést kapott, miután a szenzorok jelzése alapján túl sokszor hagyta el a pályát, míg Luca Marinit a sikán levágásáért büntették meg. Mivel már egyikük sem tölthette le, ezért mindkét esetben hozzáadtak valamennyi időt az eredményükhöz.

A KTM motorosánál ez 3 másodperc volt, ami a harmadik helyébe került, hiszen így Fabio Quartararo és Aleix Espargaró is átugrotta őt a rangsorban. A dél-afrikai pilóta csak akkor értesült a sportfelügyelők döntésének okáról, amikor leszállt a motorról. Eleinte meg volt győződve arról, hogy nem követett el hibát, de a felvételeket látva el kellett ismernie ennek ellenkezőjét, még ha csak néhány milliméterről is volt szó.

„Sajnos a futamon valamiért nem vettem észre a kijelzőmön, hogy már volt egy pályahatárokra vonatkozó figyelmeztetésem, így fogalmam sem volt, hogy már korábban is hozzáértem a zöld [felülethez ott] – nyilatkozta a leintés után. – Visszamentem a bokszba, és mondtam a csapatomnak, hogy »mi folyik itt? Mit tettem?« Azt mondták, hogy érintettem a zöldet. Őszintén szólva továbbra is száz százalékig biztos voltam benne, hogy egyszer sem értem hozzá. Amikor viszont felmentem a sportfelügyelőkhöz, láttam, hogy hol értem hozzá. Sajnos csak pár milliméter volt, csupán a legapróbb kis darabon mentem át, de észre sem vettem.”

„Ez van, a szabály az szabály, holnap kicsit több helyet hagyok – folytatta. – Úgy vélem, mindhárom [szabálysértés] pontosan ugyanolyan volt, kicsit átmentem a kerékvetőn, és nem vettem észre, hogy ezt tettem, ez a probléma. Mindegy, ez van, a szabály az szabály, ha az ember elrontja, akkor elrontja. El kell fogadnom, és… igen, b*szki, mit lehet tenni?”

Marini helyzete azonban teljesen más. A VR46 versenyzője a nyolcadik helyét próbálta megtartani Enea Bastianinivel szemben, aki az utolsó sikánban megtámadta. Kívülről nehéz megállapítani, hogy volt-e kontakt, az idősebbik olasz pilóta szerint mindenesetre igen, így nem érzi jogosnak a büntetést. A szankció mértéke egyébként fél másodperc volt, de ezzel a gyári Ducati motorosa mellett Álex Márquez is megelőzte őt, így kiesett a pontszerzők közül.

„Azért kaptam a büntetést, mert az utolsó kör utolsó kanyarjában egy másik versenyző eltalált fékezés közben – fogalmazott. – Nem láttam őt, így nem tudom, ki volt az. Csak próbáltam nem bukni, és átvágtam a sikánt. Őszintén szólva nem értem a büntetést, mert ez nem az én hibám. Én csak az ívemen voltam, és hátulról kaptam egy ütést. Szóval csak próbáltam elkerülni az esést, és ennyi.”

Marc Márquez elnézést kért Bastianinitől az időmérőn elkövetett hibájáért

0

Marc Márquez elismerte, hogy ő hibázott a Holland TT időmérőjén, amikor nekiment Enea Bastianininek, és elnézést kért a gyári Ducati versenyzőjétől, aki nem neheztel rá. A spanyol pilóta elárulta, a sprintfutamon minden szempontból biztonságos üzemmódban motorozott.

Továbbra sem jön össze az áttörés Marc Márquez számára. A gyári Honda pilótája törött hüvelykujjal és megzúzódott bokával versenyez a Holland TT-n, de leginkább a repedt bordája zavarja. Nem véletlen, hogy a sprintfutamon nem alakított nagyot, és csupán a tizenhetedik helyen ért célba. Mindez egyetlen pozícióval jobb, mint pályafutása eddigi legrosszabb helyezése MotoGP-versenyen, de a 2018-as Argentin Nagydíjon bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, amiről most nem volt szó.

Bezzecchi a rossz rajt után is megállíthatatlan volt, Quartararo büntetés után harmadik a sprinten

A nyolcszoros világbajnok számára a szombati nap sem múlt el bukás nélkül: a Q1 végén Enea Bastianinit követte, aki elrontotta az 1-es kanyart, ezért megszakította a gyorskört. Márquez ugyanígy tett, a 4-esben viszont ugyanúgy hátranézett, mint az olasz motoros, aminek az lett a vége, hogy hátulról nekiment a Ducatinak, és elesett. Bár a sportfelügyelők nem vizsgálták az incidenst, a 30 éves versenyző elismerte felelősségét.

„Természetesen – válaszolta arra a kérdésre, hogy ő hibázott-e. – Ez olyan, mint az utcán, az hibázott, aki hátulról [eltalálta a másikat]. Egész nap nagyon nyugodt voltam, nem nyomtam jobban, mint amit [biztonságosnak] érzek. Voltam már ilyen helyzetben száz vagy ezer alkalommal, de most, amikor hátranéztem, hogy ne zavarjam a többi versenyzőt, Enea elvette a gázt, én pedig nem láttam. Azonban már találkoztam vele a motorhome-jában, minden rendben van.”

Bár Bastianininek sikerült a motoron maradnia, az ő időmérője sem alakult jól, és csupán a tizennyolcadik helyen, eggyel Márquez mögött zárt. A gyári Ducati pilótája Márquez szavait megerősítve nagyjából ugyanúgy írta le a történteket. A 25 esztendős versenyző azt is hozzátette, hogy nem haragszik ellenfelére az eset miatt, mert szerinte az ilyesmi benne van a pakliban.

„Az egyes kanyarban elveszítettem a [motor] elejét – kezdte. – Nagy mentés volt, de elbuktam a kört. Marc mögöttem volt, én pedig elvettem a gázt. Aztán a négyes kanyarban láttam, hogy a többi versenyző jön mögöttem, és helyet csináltam nekik. Kívül voltam, Marc pedig velem jött, de mivel maga mögé figyelt, [eltalált] engem. Ugyanakkor ez megtörténhet, ilyen a MotoGP. Az időmérő után odajött a motorhome-omhoz, hogy bocsánatot kérjen tőlem.”

Így ment neki hátulról Bastianini motorjának Marc Márquez (videó)

A sprintfutamon Márquez volt az egyetlen, aki előre és hátulra is lágy gumikat választott. Az eredmény szempontjából mindez nem fizetődött ki, hiszen hiába jött fel egy időre a tizenkettedik helyig a rajt után, végül ugyanabban a pozícióban ért célba, ahol elkezdte a versenyt. A spanyol motoros azonban ezúttal rá nem jellemző módon minden szempontból biztonsági megoldást választott.

„Amikor az ember nagyon keményen nyomja, akkor a motor egyensúlya és minden más is megváltozik – magyarázta. – Még az elektronika is. Ezen a hétvégén viszont úgy állítottam be az elektronikát, hogy biztonságos legyen, hogy biztonságos módon motorozzak. Emellett lágy [első gumit] választottam, mert ez az az abroncs, amely a legjobb visszajelzést adja nekem. Kisebb a teljesítménye, de az adja a jobb visszajelzést nekem. Szóval emiatt versenyeztem ezen a gumin. Túl lágy volt, igen, de ez az én döntésem volt.”

Bár Márquez igyekezett biztonságos módon vezetni, mindez még nem jelentett garanciát arra, hogy be is fejezi a futamot. Állítása szerint ugyanis a Honda relatíve lassú tempónál is kiszámíthatatlanul viselkedik, amit a sachsenringi bemelegítésen is megtapasztalt, amikor közel sem a maximumon motorozott. Szerencséjére ezúttal valóban elkerülte a balesetet.

Viñales lemondott egy számára nagyon kedves motorról, hogy végre méltó helyére kerüljön

0

Az Aprilia versenyzője, Maverick Viñales elárulta, hogy a héten egy Luis Salomhoz tartozó 125-ös versenygépet ajándékozott a néhai spanyol családjának.

Luis Salom tragikus módon, mindössze 24 évesen hunyt el 2016-ban, a Katalán Nagydíj péntek délutáni második szabadedzésén történt balesetének következtében. A spanyol pilóta Maverick Viñales korábbi riválisa volt, a páros 2013-ban a Moto3-as idény során végig a bajnoki címért küzdött ─ utóbbi végül megszerezte a koronát, míg Salom harmadik lett az összetettben.

2014-ben mindketten átkerültek a Moto2-be. Salom három dobogós helyezést ért el ebben a géposztályban, az utolsót a 2016-os szezonnyitó futamon, néhány hónappal a halála előtt.

Viñales tulajdonában volt Salom 125 köbcentis Apriliája, amelyet az RW Racing csapattól vásárolt, amelynél a néhai spanyol 2011-ben és 2012-ben versenyzett a középső géposztályban. Végül úgy érezte, az említett versenygépnek ideje méltó helyére kerülnie, így Salom családjának ajándékozta azt.

Drámai módon bukta el a világbajnoki címet, melynek megszerzésére többé esélyt sem adott a sors

„Mindig igyekszem olyan dolgokat csinálni, amelyek nem jutnak el a világ, a média elé, mert ez egy [személyes] dolog számomra” ─ mondta Viñales, amikor arról a motorról kérdezték, amellyel Salom a második helyen végzett a 2011-es Holland TT-n.

„Emlékszem, Jack Miller személyi asszisztensétől vettem, aki ebben a csapatban volt, és múlt héten elküldtem Salom családjának a motort. Mindezeket a dolgokat fontosnak tartom. Nekem is van gyermekem, akit nagyon szeretek, így ismerem az érzést, meghalnék érte. A másik oldalon is voltam már, mert veszítettem el barátot a pályán, ahogy családtagot is. Ennek a motornak nem múzeumban a helye, ahogy nálam sem, hanem Salom otthonában.”

Viñales unokatestvére, Dean Berta Viñales 2021-ben tragikus módon vesztette életét egy Supersport 300-as balesetben Jerezben.

Quartararo is járt már Binder cipőjében, megkönnyezte a dobogót

0

Marco Bezzecchi győzelmével zárult a szombati sprintfutam Assenben. Az olasz versenyző több mint egy másodpercet adott honfitársának, Pecco Bagnaiának. A harmadik helyen a Yamaha reménysége, Fabio Quartararo végzett, miután Brad Bindert megbüntették pályaelhagyás miatt.

A pole pozícióból induló Marco Bezzecchi csökkentette lemaradását Jorge Martínnal szemben a világbajnoki tabellán. A Mooney VR46 csapat versenyzője 10 pontra faragra a különbséget márkatársához képest.

Bezzecchi így vélekedett teljesítményéről a futam után:

„Nagyon jól éreztem magam a motoron, jól rajtoltam, de az első kanyarban elkövettem egy hibát, így két pozíciót is veszítettem. A versenytempónk szerencsére rendkívül erős volt, hamar fel tudtam zárkózni, és fel tudtam venni a harcot Binderrel és Bagnaiával. Remélem holnap is meg tudjuk ismételni ezt a sikert. Köszönöm mindenkinek.”

A világbajnoki éllovas, Pecco Bagnaia kisebb nehézségekkel küzdött, mégis sikerült behoznia a Ducatit a második helyen.

„Összességében boldog vagyok, bár voltak olyan helyzetek és pontok a pályán, ahol szenvedtem. Bizakodó vagyok a holnapi versenyt illetően, tekintve, hogy az egy sokkal különlegesebb és a maitól eltérő futam lesz. Már nagyon várom.”

Bezzecchi a rossz rajt után is megállíthatatlan volt, Quartararo büntetés után harmadik a sprinten

Fabio Quartararo megörökölte a dobogó harmadik fokát. Brad Binder a nyolcas kanyarban elhagyta a pályát, így hosszú körös büntetésre ítélték, melyet azonban már nem volt lehetősége letölteni. Végül három másodpercet hozzáadtak az idejéhez, így az ötödik helyet szerezte meg. A két pilóta egészen a befutó utáni pillanatokig nem tudta, mi a helyzet, majd mikor szembesültek a végeredménnyel, Quartararo szinte könnyekben tört ki.

„Nagyon boldog vagyok. Sajnálom Bindert, mert pár éve én is ugyanígy jártam Misanóban. A tempóm jó volt, de nem igazán tudtam mit kezdeni az előttem motorozó srácokkal. Remélem, holnap jobban sikerül a rajtom, és ismét a dobogóért harcolhatok.”

Nemcsak Binder kapott büntetést pályaelhagyás miatt, hanem Luca Marini is. Az olasz versenyző a 17-es kanyart vágta le, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kiszoruljon a pontszerzők közül.

Bezzecchi a rossz rajt után is megállíthatatlan volt, Quartararo büntetés után harmadik a sprinten

0

Marco Bezzecchi nyerte a Holland TT sprintfutamát Francesco Bagnaia előtt. A harmadik helyen Brad Binder ért célba, de a futam végén büntetést kapott, ezért Fabio Quartararo örökölte meg a pozícióját.

Az időmérők után szokás szerint a MotoGP sprintfutamát is megrendezték a Holland TT szombati napján. A pole pozícióból Marco Bezzecchi indulhatott, miután az időmérőn ő bizonyult a leggyorsabbnak, az első sort Francesco Bagnaia és Luca Marini egészítették ki. Fabio Quartararo meglepetésre negyedikként vághatott neki a 13 körnek, a bajnokságban második Jorge Martín viszont csak a tizedikről. Marc Márquez ezúttal Enea Bastianinivel ütközött, és csupán a tizenhetedik pozíciót szerezte meg.

A rajtot Bagnaia jobban kapta el Bezzecchinél, és az első kanyarban a belső íven megelőzte honfitársát, aki lesodródott, ezért az ismét remekül induló Brad Binderrel szemben is vesztett egy pozíciót. Quartararo lerajtolta Marinit, így maradt a negyedik helyen. Martín a hatodik pozícióban fejezte be az első kört, Márquez pedig szintén jól tajtolt, és a tizenharmadik pozícióba jött fel.

Bezzecchi már a 2. körben megtámadta Bindert, és bár az első próbálkozása még sikertelen volt, utána sikerült megelőznie riválisát. Ezt követően Bagnaiára is közeledett, de támadni ekkor még nem tudott. Mögöttük Martín az ötödik pozícióba zárkózott fel, miután sikerült megelőznie Marinit is.

A 4. körben ismét változott az éllovas személye, ugyanis Bagnaia hibázott, így Bezzecchi megelőzte. A címvédő egy pillanatra még visszavette a vezetést, de utána a VR46 versenyzője egyértelműsítette a pozícióját. A 24 esztendős pilóta ezt követően egyre jobban elhúzott a gyári Ducati motorosától.

A 6. körre Quartararo utolérte Bindert, a francia versenyző nyomában pedig Martín haladt. Előzés azonban nem történt, ellentétben a közepes első gumin versenyző Johann Zarcóval, akit Jack Miller és Álex Márquez is maga mögé utasított. A Pramac pilótája ezzel visszaesett a tizenegyedik helyre.

A 7. körben Martín szélesre sodródott, aminek következtében Aleix Espargaró feljött az ötödik helyre. Két körrel később Maverick Viñales is előzött, ő Marini mellett ment el, így megszerezte a hetedik pozíciót. Ami a győzelemért folytatott csatát illeti, azok után, hogy a különbség már 1 másodperc felett is volt, Bagnaia elkezdett közeledni Bezzecchire.

Utóbbinak azonban volt válasza, így nem kellett izgulnia, és először sikerült sprintfutamon győznie. Bagnaia lett a második, Binder pedig a harmadik, de az utolsó körben kapott egy hosszú körös büntetést. Ennek következtében 3 másodperces büntetést kapott, ezért Quartararo lett a harmadik, Espargaró a negyedik. Bindert így ötödikként rangsorolták,  mögötte Martín, Viñales ért célba. Marinit hetedikként intették le, de őt is megbüntették, így Bastianini és Álex Márquez is megelőzte őt.

A MotoGP asseni sprintfutamának végeredménye

Így ment neki hátulról Bastianini motorjának Marc Márquez (videó)

0

Marc Márquez folytatja balszerencsés sorozatát. A cerverai versenyzője újabb balesetet szenvedett a szombati kvalifikáción Assenben, amikor a Q2-be jutásért küzdött. Ez már a 14. alkalom, hogy a Honda pilótája bukott az idei szezonban.

Marc Márquez Enea Bastianini mögött haladt az időmérő edzés első szakaszának második etapján. Egy bizonyos ponton Bastianini elvette a gázt, és megfordult, hogy megnézze, ki van mögötte. Abban a pillanatban pont Márquez volt az, aki mögötte érkezett, és beleszaladt a Ducati hátsó kerekébe. Az ütközés alacsony sebességnél történt, így a spanyol gyorsan felállt a földről, következmények nélkül. Az azonban egyértelmű volt, hogy nem örül a történteknek: Bastianini felé tett gesztusaiból látszott, hogy elégedetlenkedik.

A Honda-bokszban teljes volt a csalódottság. Ken Kawauchitól kezdve, aki most a Honda teljes technikai oldalát vezeti, Alberto Puigon át egészen Márquez édesapjáig. A spanyol pilóta felháborodva ült le a biztonsági korlátok elé, hogy elgondolkodjon az újabb bukásán, ami már a második ezen a hétvégén.

Marc Márquezt gyötörte a fájdalom, de végig akarja csinálni az asseni hétvégét

Ez alkalommal a versenybíróság nem fogja kivizsgálni az esetet, mivel ezt apró szerencsétlenségnek tudják be. Nem csak ez az akció volt az, ami előrevetítette a nem túl jól alakuló hétvégét Márquez számára. A kamerák a nap folyamán végig komor hangulatban találták. A motorra való felszálláskor tanúsított szűkszavúságtól kezdve a bokszban tett gesztusokig.

Bezzecchi pályacsúccsal szerezte meg a pole-t a Marc Márquez és Bastianini ütközését hozó időmérőn

0

Marco Bezzecchi szerezte meg a pole pozíciót a Holland TT időmérőjén a MotoGP-ben. Francesco Bagnaia a második, Fabio Quartararo a negyedik helyen zárt, míg Marc Márquez már a Q1-ben kiesett, miután hátulról nekiment Enea Bastianininek.

Elsőként a MotoGP mezőnyének rendezték meg az időmérőt a Holland TT hétvégéjén. A kvalifikációt Marco Bezzecchi várhatta az élen, hiszen az első és a második edzés után a szabadedzésen is ő végzett az élen. Rajta kívül Jorge Martín, Jack Miller, Francesco Bagnaia, Maverick Viñales, Fabio Quartararo Aleix Espargaró, Brad Binder, Luca Marini és Álex Márquez jutott be már pénteken a Q2-be.

A Q1 első próbálkozásai után Johann Zarco nyitott az élen, 1:32.501-es idejével 29 ezreddel előzte meg Franco Morbidellit. Mögöttük Fabio Di Giannantonio és Marc Márquez volt a sorrend, utóbbi ekkor 142 ezredre volt a továbbjutástól. Nem sokkal később viszont Nakagami Takaaki állt az élre, igaz, csak 4 ezreddel előzte meg Zarcót.

( perc után Miguel Oliveira 1:32.346-tal vette át a vezetést, de Zarco még nála is sokkal gyorsabb volt, egészen pontosan 353 ezredfel múlta felül az RNF Aprilia pilótáját. A hajrában aztán Di Giannantonio feljött a második helyre 192 ezredes hátrányban, Oliveira viszont visszavágott, és 98 ezreddel felülmúlta a Gresini versenyzőjét.

Innentől kezdve nem változott a továbbjutók sorrendje, így Zarco és Oliveira vehettek részt a Q2-ben. Ennek oka, hogy Enea Bastianini annyira lelassított a nem a Ducatira figyelő Márquez előtt, hogy a Honda versenyzője nekiment, és bukott. A francia és a portugál versenyző mögött Di Giannantonio, Nakagami, Morbidelli, Raúl Fernández, Márquez, Bastianini, Lorenzo Savadori, Stefan Bradl, Augusto Fernández, Iker Lecuona és Jonas Folger lett a sorrend.

A Q2 elején Binder állt az élre, aki 1:32.235-tel 35 ezreddel előzte meg Bezzecchit. Ezt követően a VR46 pilótája vette át a vezetést 1:31.874-gyel, 199 ezreddel megelőzve Bagnaiát. Szűk 5 perc után Martín elcsúszott az 5-ös kanyarban, így ő ekkor még nem tudott köridőt motorozni. A címvédő mögött Viñales, Binder és Espargaró volt az első öt sorrendje.

A hajrában Quartararo futotta meg az első mért kört, és 104 ezreddel felülmúlta Bezzecchit. Igaz, csak átmenetileg, mert az olasz pilóta hamarosan 298 ezredet adott neki, így visszavette a vezetést. Zarco a harmadik, Álex Márquez a negyedik helyre jött fel, de hamarosan mindketten visszaestek Binder miatt, aki feljött a második helyre.

Quartararo aztán tovább gyorsult, és 199 ezredes hátrányban visszajött a második helyre, de aztán Bagnaia és Marini is felülmúlta őt, Bezzecchit viszont nem. 2 perccel a kockás zászló előtt aztán utóbbi elesett. Mivel a címvédő sem tudott javítani, Bezzecchi pályacsúccsal megszerezte élete második pole pozícióját a MotoGP-ben Bagnaia és Marini előtt. Quartararo meglepetésre a negyedik lett, mögötte Binder, Espargaró, Viñales, Zarco, Márquez, Martín, Oliveira és Miller lett a sorrend.

A MotoGP asseni időmérőjének végeredménye

Lorenzo nem tartja szimpatikusnak az ellenfeleit kritizáló Miller megjegyzését

0

Jorge Lorenzo szerint Jack Miller megjegyzései nem mindig szimpatikusak, és a legutóbbi, egyes versenytársait bíráló megszólalása sem tartozott ezek közé. Az ötszörös világbajnok expilóta Marc Márquez helyzetére is kitért.

Jack Miller szókimondó nyilatkozatával hívta fel magára a figyelmet a Német Nagydíj után. A KTM motorosa kifakadt azokra a versenyzőkre, akik szerinte állandóan panaszkodnak versenygépükre ahelyett, hogy a munkájukat végeznék. Az ausztrál pilóta szerint egyesek hercegnőként viselkednek, pedig nem ezért kapják a fizetésüket.

Miller keményen beleállt az ellenfelekbe: Fogják be a szájukat, nem a hisztiért fizetik őket

Sokan úgy vélték, hogy mindez elsősorban Marc Márqueznek szólt, és bár Miller elismerte, hogy ő is a címzettek között volt, azt tagadta, hogy elsődlegesen neki üzent volna. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes hozzátette, kijelentését elsősorban a sportág egészsége érdekében tette, ám Jorge Lorenzo tetszését nem igazán nyerték el a 28 éves versenyző szavai.

„Tudjuk, hogy Jack milyen, amikor beszél – kezdte a manapság szakértőként dolgozó korábbi pilóta. – Néha nagyon vicces. Néha [viszont] a más versenyzőkről vagy csapatokról tett megjegyzései nem túl szimpatikusak, különösen azok számára, akikről szólnak. Mindenki panaszkodik, mindenki dühös. Nem az a helyzet, hogy egyesek panaszkodnak, mások meg nem. Ha megnézzük a történelmet, valamikor minden versenyző panaszkodik. Tisztelnünk kell a többi pilótát.”

Miller nekiment az újságíróknak, és elárulta, Marc Márqueznek is szólt korábbi kirohanása

Ami Márquezt illeti, a nyolcszoros világbajnok valóban rengeteget kritizálta a Hondát az elmúlt időszakban, miután rengeteget kell kockáztatnia ahhoz, hogy legyen esélye jó eredményt elérni. A Sachsenringen egyszer még a középső ujját is felmutatta a versenygépnek, miután megfogott egy esést. Lorenzo szerint honfitársa jelenleg nem tehet mást, mint hogy vár.

„Korábban rengeteg bukása, sőt, sérülése volt – fogalmazott a Yamaha, a Ducati, illetve a Honda egykori pilótája korábbi riválisáról. – Azonban [mit csináljon] egy ilyen rendkívül nehéz és bonyolult helyzetben, amikor nem érzi a motort? Soha nem érzett rá. [Számára] ez új tapasztalat. Az idő és a türelem segíteni fog Marcnak a felzárkózásban.”

Az viszont nem valószínű, hogy Márquez már a Holland TT-n fel fog támadni. A 30 éves motoros ötször bukott az előző hétvégén, és az utolsó balesetében eltört a hüvelykujja, megzúzódott a bokája, valamint elrepedt a bordája. Különösen ez utóbbi hátráltatja őt a motorozásban, nem véletlen, hogy a pénteki napot csupán a tizenkilencedik helyen zárta.