back to top
2025. augusztus 14. 03:02
Kezdőlap Blog Oldal 510

Fonsi Nieto elmondta, miért van szükségük az ellenfeleknek Marc Márquezre

0

A MotoGP versenyzői extra motivációt kapnak, amikor Marc Márquez ellen küzdenek, állítja Fonsi Nieto.

A Pramac versenyzője, Jorge Martín a francia hétvégéén a Repsol Honda versenyzőjével, Marquezzel vívott izgalmas küzdelemben végül felülkerekedett. Fonsi Nieto meg van győződve arról, hogy a 30 éves pilóta minden ellenfeléből a legjobbat hozza ki.

„Amikor Márquez is része valaminek, akkor a viták megsokszorozódnak. Egy olyan sráccal küzdeni a pályán, mint ő, valami nagyon szép dolog. Neki az a feladata, hogy motiválja a versenyzőket a rajtrács első emberétől az utolsóig. Sokkal édesebb a győzelem íze, ha az embernek Marc Márquezt kellett legyőznie hozzá. Kár, hogy az utolsó pillanatban hibázott, de ez van. Ő soha nem fogja bedobni a törülközőt, ahogyan megváltozni sem fog. Máskülönben nem ő lenne, és ha nem esik el, akkor ellentámadásba lendült volna.”

Rossi felsorolta legnagyobb riválisait, de egyvalakit nem említett

Márquez Le Mans-ban a harmadik helyről esett el, míg Martín csak annyit tudott mondani, hogy a pályán vívott csatájukkal minden korábbi nézeteltérésüket rendezték.

„Nagyon szép volt látni ezt a csatát, mert ők ketten nagyon tisztelik egymást. Végül Martín felülkerekedett, de tizennégy pont a lemaradásunk a tabellán, mert elkövettünk néhány hibát az eddigi szezon során. A bajnokság nagyon hosszú, és ez hatalmas energiát, motivációt és önbizalmat ad Jorgénak. Természetesen a Ducatinál hagyják, hogy a bajnoki címért harcoljunk. Ha nem így gondolnám, akkor ahelyett, hogy itt lennék, a tévében nézném a futamokat.”

Forradalmi változások a MotoGP-nek és a Forma-1-nek otthont adó pályán

0

2004 óta rendeznek MotoGP-futamot a katari pályán. Mire a száguldó cirkusz ősszel visszatér az említett helyszínre, az infrastruktúra teljesen megújul.

A Losail International Circuit Katar fővárosától, Dohától 30 kilométerre északra található. A pálya 5,38 kilométer hosszú, és jelenleg átfogó modernizáción esik át. A felújítás keretében új bokszutcát, irodaházakat, vendéglátóegységeket, VIP-szekciókat és új lelátókat alakítanak ki az 1-es, 2-es és 16-os kanyarban. Monacóban Amro Al-Hamad, a Katari Motoros és Motorkerékpáros Szövetség (QMMF) vezérigazgatója röviden tájékoztatta a médiát a munkálatok állásáról.

„A tervek szerint haladunk a munkálatokkal, nem lesz gond, így a létesítmény október elejére, a Forma-1-es hétvégére elkészül.”

A Forma-1 október elején vendégeskedik a pályán, míg a MotoGP november közepén.

Al-Hamad számítógépes grafikákat mutatott arról, hogyan fognak kinézni a különböző területek alig négy hónap múlva. A korszerűsítés mintegy 350 millió euróba kerül.

„A felújítás során ügyeltünk arra, hogy ne változtassuk meg az egyedi pálya vonalvezetésén, de egyértelmű volt, hogy javítanunk kell az infrastruktúrán. Az új VIP-zónában 5000 vendégnek lesz hely, egy teljesen új szurkolói tribünt építünk. Lesz egy épületünk a Katari Motorsport Akadémiának is. Az új komplexum 50 bokszot foglal majd magába, többet, mint bármely más Forma-1-es pályán. A versenyirányító központ és a médiaterem megfelel majd a legmagasabb követelményeknek. A kiterjedt munkálatoknak köszönhetően a pályánk olyan világszínvonalú létesítmény lesz, amely bármely más pályával vetekszik.”

Aleix Espargaró elmondta, mi okozza számára a legnagyobb fejtörést

0

Aleix Espargaró öt verseny után jelenleg a tizenegyedik áll a világbajnoki tabellán. Az Aprilia sztárja elmagyarázta, mi hiányzik neki jelenleg.

A 2022-es szezonban Aleix Espargaró talán a legsikeresebb évét teljesítette a királykategóriában. Első futamgyőzelmét Argentínában öt harmadik hely követte, amivel végül az Aprilia ásza az összesített negyedik helyet szerezte meg. A 2023-as szezon előtt ezért a 33 éves spanyolt a világbajnoki cím legnagyobb esélyesének tartották.

Espargaró azonban jelenleg csak a tizenegyedik helyen áll a tabellán. A plusz sprintek ellenére, amelyeken a maximális pontszám egyenként tizenkettő, a spanyol az eddigi tíz futamon mindössze 42 pontot gyűjtött. Legjobb sprint eredménye az austini negyedik hely volt, a vasárnapi futamokon csak kétszer, Jerezben és Le Mans-ban fért be az első ötbe.

„Nem akarok kifogásokat keresni” ─ kezdte Espargaró.

 „Gyorsabb vagyok, mint tavaly, és úgy érzem, hogy a motor is egy kicsit jobb. Mégsem tudok nyerni. Elemezzük a helyzetet folyamatosan, és próbálunk megoldást találni. Eddig szinte minden pályán én voltam a leggyorsabb, pénteken Argentínában, Portugáliában és Jerezben is én futottam a legjobb időt. Gyors vagyok, de a versenyeken nagy nehézségeim vannak.”

Aleix Espargaró reméli, hogy barátja hamarosan újra az élmezőnyben harcolhat

„Az első guminyomással van bajunk. Emiatt nem tudunk előzni. A tempónk jobb, mint például Brad Binderé, de ő sokkal jobban versenyez, mint mi. Pénteken még minden simán megy. Úgy tudom vezetni a motort, ahogy akarom, de amint a pályán más motorok közé kerülök, nem tudom tartani a kanyarsebességet, és az első gumiabroncsban lévő nyomás óriási mértékben megnő. Őrület, ahogy Pecco és a KTM-esek előzni tudnak, míg én senkit sem tudok megelőzni. Ez rendkívül frusztráló. Az egyik leggyorsabb vagyok, de a versenyen nem tudom tartani a tempót a többiekkel.”

„Tavaly minden pozíciót ajándéknak tekintettem, de ebben a szezonban egy ötödik vagy hatodik hely már nem elég. Győzni akarok, de jelenleg ez nem megy. Ezt el kell ismernem.”

Pedro Acosta jövője Pol Espargaró felépülésétől függ

0

Pedro Acosta egyetlen reménye, hogy a KTM-mel a MotoGP-be kerüljön, állítólag attól függ, hogy Pol Espargaró vissza tud-e térni a sérülései után a legjobb formájába.

A GASGAS Tech3 versenyzője, Pol Espargaró a 2023-as szezon nyitóhétvégéjén történt baleset következtében állkapocs-, hát- és tüdősérülést szenvedett. Ennek következtében egyelőre egyáltalán nem versenyez, bár a következő három nagydíj egyikén szeretne visszatérni. Espargaró elismerte, hogy kénytelen volt a visszavonulást fontolgatni, amikor látta, hogy milyen komolyak a sérülései.

Ezen múlik Pol Espargaró visszatérésének időpontja

Ha 2023 második felében sikeresen visszatér, akkor a KTM meghozhatja a végső döntést Pedro Acosta jövőjéről  ─ számol be a La Gazzetta dello Sport.

Pit Beirer ugyanazt a négy MotoGP-pilótát szeretné megtartani a következő szezonban is, erősítette meg. Espargaró már szerződést kapott 2024-re, így az egyetlen aggodalom az ő jövőjével kapcsolatban a sérüléseiből való felépülése körül forog. Csapattársának, Augusto Fernándeznek 2023 végéig van szerződése, hosszabbítási opcióval, és a francia futamon mutatott ragyogó teljesítménye után az ő jövője sem lehet kérdéses. Acosta neve legkorábban 2025-ben merülhet fel a MotoGP-ben a KTM-nél.

Álex Márquez nem sürgeti a sorsot, elmondta, mi a taktikája

0

Álex Márquez a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában kiemelte, hogy még mindig alkalmazkodnia kell a Desmosedici GP22-es géphez, de a vártnál jobban megy neki.

A szezon első öt fordulója elég volt ahhoz, hogy Álex Márquez természetesebben érezze magát új motorján. Változtatnia kellett ugyan valamelyest a vezetési stílusán, de pontosan tudja, hogy három Hondánál töltött év után ez nem megy egyik pillanatról a másikra.

„Nem mondom, hogy jobb vagyok, mint valaha, mert még mindig nem érzem magam száz százalékosan jól a Ducatival. Még mindig nem tudom azt csinálni a motorral, amit szeretnék, de az alkalmazkodás gyorsabban megy, mint vártam. Szóval elégedettek lehetünk, de tovább kell dolgoznunk.”

A Gresini versenyzőjének meg vannak számlálva a napjai a MotoGP-ben

A Gresini Racing versenyzője elmondta, hogy a mostani helyzetben elégedett az általa mutatott, a várakozásokat felülmúló teljesítménnyel:

„A helyzet jobb, mint amit a szezon kezdete előtt elképzeltem. Ha azt gondolod, hogy kevesebb vagy akkor, ha nem végzel a dobogón, akkor elkezdesz hibázni, és elveszíted önmagad. Szóval újrakezdtük. Mindig alacsony elvárásokkal kezdjük a hétvégét, aztán megnézzük, hol állunk pénteken, és hogy szombaton tudjuk-e tartani azt a szintet, vagy esetleg javítani is képesek vagyunk rajta.”

„Ha nagy elvárásaid vannak, és nem teljesíted őket, akkor frusztrált leszel. Ezért gondolom, hogy jobb úgy nekivágni a hétvégének, ahogy azt én gondolom. Így megmarad a motivációd. Kicsit olyan ez, mint a hazai futam: nagyon motivált vagy, és azt hiszed, hogy a dobogóra állhatsz, de aztán a nyolcadik helyen találod magad, és nem tudsz gyorsabban menni. Így tönkreteszed magad.”

A Honda elkezdte keresni a halovány teljesítményt nyújtó versenyzője utódját

0

Közel sem biztos, hogy a Honda hosszabbít Takaaki Nakagamival 2024-re. Értesülések szerint, a gyártó már kinézte magának a japán versenyző utódját, de a döntéssel még várnak.

Takaaki Nakagami az egyetlen pilóta, akinek kétséges a jövője a Hondánál. Joan Mir a gyenge kezdés, valamint Álex Rins a csapatával szembeni nyilvános kritikája ellenére már a következő szezonra is bebiztosította magát, míg Marc Márquez jövedelmező szerződésének az utolsó évébe lép.

A Gresini versenyzőjének meg vannak számlálva a napjai a MotoGP-ben

Nakagami szerződése azonban 2023 végén lejár, ami azt jelenti, hogy a Honda keresheti az utódját. Japán kollégája, Ai Ogura (aki a Moto2-ben az Idemitsu Honda Team Asia színeiben versenye), a fő jelölt. Ő a harmadik szezonját tölti a Moto2-ben, de eddig nem alakult olyan simán a karrierje, ahogyan azt tervezte, így a Honda még hezitál vele kapcsolatban. Ogurának a szezon kezdete előtt meg kellett műteni a csuklóját, majd újabb sérülést szenvedett, ami azt jelentette, hogy kihagyta a szezon kezdetét.

Ennek eredményeképpen a 19. helyen áll a Moto2 jelenlegi tabelláján, és nem kelti fel úgy a figyelmet, mint Tony Arbolino vagy Pedro Acosta. Ogura problémákkal tarkított szezonkezdete időt adott Nakagaminak, hogy biztosítsa hetedik egymást követő szezonját a MotoGP-ben. Legjobb eredménye ebben az idényben két kilencedik hely volt Spanyolországban és Franciaországban, de a gondjait új csapattársa, Álex Rins csak fokozta. A spanyol lett az első Honda-pilóta Márquez mellett, aki 2018 óta nagydíjat nyert.

Rossi felsorolta legnagyobb riválisait, de egyvalakit nem említett

0

Valentino Rossi elárulta, kit tart a három legnagyobb riválisának pályafutásából. A kilencszeres világbajnok által felsorolt nevek között nem szerepel Marc Márquezé, akivel az ellentétük manapság a legnagyobb vitát váltja ki a szurkolók körében.

Valentino Rossi 26 évet töltött a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző géposztályainak mezőnyében. A jelenleg 44 éves legenda összesen kilenc világbajnoki címig jutott, ebből hetet a legmagasabb kategóriában szerzett. Ahogyan az ilyen kaliberű sportolóknál lenni szokott, jó néhány komoly rivalizálása volt karrierje során.

A manapság már autóversenyzőként, illetve a VR46 csapattulajdonosaként tevékenykedő Rossit arra kérték, hogy sorolja fel, kit tart a három legnagyobb ellenfelének több mint negyedszázados pályafutásából. A 115-szörös futamgyőztes eleget is tett ennek, majd azt is elárulta, hogy az első miért volt más, mint a másik kettő.

„Jorge Lorenzót, Casey Stonert és Max Biaggit mondanám. – válaszolta. – Biaggival már a kezdetektől fogva kemény volt, mert soha nem kedveltük egymást amúgy sem. Aztán megérkeztem kicsit ostoba fiatalként, és azonnal bosszantani kezdtem őt. A 250 köbcentiméteres bajnok azt mondta, hogy »mi a f*sz«. Aki pedig a 125-ösöktől jött, máris felbosszantotta őt. Szóval rögtön rosszul indult, és ez végig rivalizálás volt. Az utolsó 500 köbcentiméteres világbajnoki címért harcoltunk, és ez jó volt.”

Rossi aztán zsinórban öt világbajnoki címet nyert a királykategóriában, és ezalatt hosszú távon senki nem tudta igazán megszorongatni. Végül 2006-ban Nicky Hayden taszította őt le a trónról, de az igazi riválisa Stoner volt. Utána pedig jött Lorenzo, akivel éveken át csapattársak voltak, és egy időben nagyon rossz volt a viszonyuk.

Így rendezte viszonyát Rossi a riválisaival, miután „kiöblítette a száját”

„Stonerrel és Lorenzóval más volt a rivalizálás, mert [Biaggi] esetében én voltam a fiatal, akinek meg kellett vernie az öreget – folytatta Rossi. – Stonernél és Lorenzónál viszont én voltam az idős, és nekik kellett megpróbálniuk legyőzni engem. Lorenzo és Stoner erősebbek voltak Biagginál, abban az értelemben, hogy volt egy evolúció, a versenyzők evolúciója. Szóval minél fiatalabb az ember, annál erősebb, utána pedig mindig nehezebb.”

Ezek a rivalizálások több éven át tartottak, és nyilvánvaló, hogy ez idő alatt változott az érintettek hozzáállása. Ahogyan a sportág is jelentősen átalakult Rossi pályafutásának eleje és vége között, így mindez természetesen nem véletlen. Az olasz expilóta a futballal vont párhuzamot, ahol szerinte az érintettek kevésbé tisztelik egymást, mint a motorosok.

„Veszélyes [a sportág], az ember pedig hajlamos jobban tisztelni az ellenfelét, talán jobban is, mint azok, akik egy labdarúgómeccsen találkoznak – magyarázta. – Ha az ember futballozik, akkor általában szinte semmi nem történik, ezzel szemben a motorozásnál mindig kell hagyni egy kis mozgásteret. Ez egy egyéni sportág, és már más, egy kontaktsport.”

Alighanem sokaknak feltűnt, hogy Rossi nem említette Marc Márquezt, akit karrierje utolsó nagy ellenfeleként szokás emlegetni. Mindez bizonyos szempontból érthető, hiszen miután a spanyol versenyző felkerült a legjobbak közé, az olasz motoros csak egyszer harcolt a világbajnoki címért, és akkor nem ő volt a fő ellenfele. Azonban a 2015-ös év minden idők talán legellentmondásosabb szezonja volt a két fél konfliktusa miatt, amely a Malajziai Nagydíjon csúcsosodott ki, és később is volt afférjuk a pályán.

Jelentős összeget adományoz a Ducati az olaszországi árvíz károsultjainak

0

A Ducati bejelentette, hogy 200 ezer euróval támogatja az Észak-Olaszországot sújtó katasztrófa károsultjait. Az Aprilia szintén jótékony célra ajánlja fel a szurkolói összejöveteléből származó bevételeket.

Múlt héten óriási esőzések voltak Észak-Olaszországban, különösen Emilia-Romagna tartományban, aminek következtében jelentős áradások sújtották a térséget. A természeti katasztrófában már több mint egy tucat ember vesztette életét, és közel 40 ezer embert kellett evakuálni a lakhelyéről, emellett rendkívül súlyos anyagi károk keletkeztek.

Az autó- illetve motorsportrajongók számára a leginkább látható következmény az imolai hétvége törlése volt A térség azonban messze nem csak ebből áll, itt található ugyanis ennek az iparágnak a központja az országban, legyen szó akár két, akár négy kerékről. Nem véletlen, hogy a csapatok, illetve a gyártók összefogtak a károsultak megsegítésére: a Ducati például 200 ezer eurót, azaz közel 75 millió forintot adományozott a térség lakosainak, és ez még nem minden.

Hivatalos: nem lesz Emilia Romagna Nagydíj!

„Mindannyiunk számára szívbemarkoló volt, ami az előző héten történt a térségünkben – nyilatkozta Claudio Domenicali, a gyártó vezérigazgatója. – A Ducatinak mély gyökerei vannak Emilia-Romagna területén, kezdve Bolognával, ahol létrejöttünk és ahol működünk, a Motor Valley-n keresztül a Riders’ Landig. Itt vagyunk otthon, és úgy éreztük, hogy egy kétszázezer eurós adomány formájában meg kell találnunk a módját, hogy segítsük a regionális polgári védelmet. A szakszervezet képviselői az alkalmazottakkal együtt azon dolgoznak, hogy egy órányi [munkáért] járó fizetést adományozzanak. Ez a gesztus rengeteget elmond ennek a rendkívüli területnek, Emilia-Romagnának az emberségéről és összetartásáról.”

A Ducati a katasztrófában érintett munkatársait különösen kisegíti, ugyanis munkaórának számolja el azt az időt, amit a károk elhárításával töltenek. A másik olasz gyártó, az Aprilia szintén próbálja segíteni a rászorulókat. A mai napon rendezik meg a szokásos, Aprilia All Stars elnevezésű eseményt, amely lényegében egy szurkolói találkozó Misanóban, és ennek bevételét ajánlják fel a térségnek.

„Mindannyian nehéz pillanatokat élünk át, de az Aprilia úgy döntött, hogy mindez nem állítja meg – fogalmazott a gyári istálló tesztpilótája, Lorenzo Savadori, aki a nagymértékben érintett Cesena városából származik. – Mindenki, aki akar, hozzájárulhat [az ügyhöz]. Lesznek pólók az eseményről, és különleges élményeket kínálnak majd, például egy kört velem a pályán. A bevétel száz százalékát jótékony célra fordítják. Várlak titeket, együtt megcsináljuk.”

Az olasz pilótán kívül a gyári alakulat és az RNF állandó versenyzői, vagyis Aleix Espargaró, Maverick Viñales, illetve Miguel Oliveira és Raúl Fernández is ott lesz, mint ahogyan két korábbi MotoGP-versenyző, Max Biaggi és Loris Capirossi is. Velük nemcsak motorozni lehet a rajongóknak, hanem például egy közös ebédet is meg lehet vásárolni.

MotoGP, Lorenzo Savadori, Francia Nagydíj 2023
Mások mellett Savadori is ott lesz az Aprilia eseményén (Fotó: MotoGP Media)

„Az Aprilia All Stars egy nagyszerű lehetőség lesz az újrakezdésre, mindenkivel együtt – jelentette ki Massimo Rivola, az Aprilia versenyigazgatója. – Azért leszünk Misanóban, hogy felhőtlen pillanatokat nyújtsunk, és igazán közel legyünk Emilia-Romagna összes lakosához. Jómagam Faenzából származom, családtagjaim és barátaim érintettek a katasztrófában. Együttérzek mindazokkal, akik veszteséget szenvedtek, és köszönöm a nagymértékű szolidaritást, amit tanúsítottak irántunk. Ezért várunk titeket Misanóban, hogy konkréten és egyértelműen kifejezzük támogatásunkat.”

Agostini szerint erre vezethetők vissza a mai MotoGP problémái

0

Giacomo Agostini a SPEEDWEEK.com-nak beszélt arról az ellenfeléről, akit leginkább tisztelt, de kitért a mai MotoGP problémáira is.

Giacomo Agostini legutóbb a Le Mans-i MotoGP-futamon lengette meg a kockás zászlót, az 1000. nagydíj díszvendégeként. Az azonban nem kérdés, hogy a 80 éves olasz a maga 15 bajnoki címével és 122 győzelmével még mindig a legsikeresebb versenyző az 1949 óta létező gyorsaságimotoros-világbajnokságban.

Agostini különös tisztelettel gondol vissza egyik korábbi riválisára, aki nem más, mint Mike Hailwood.

„Sok világbajnokkal versenyeztem pályafutásom során. Barry Sheene, Jarno Saarinen, Kenny Roberts, Phil Read, Mike Hailwood. Számomra Mike volt a legjobb. Három, négy géposztályban is versenyzett, és mindegyikben nyert. Nagyon izgalmas volt számomra legyőzni őt, mert ez arról tett tanúbizonyságot, hogy magam is jó versenyző vagyok.”

Agostini, Rossi, Márquez ─ legendák győzelmét hozták az eddigi jubileumi futamok

„Sok csatát vívtunk, különösen 1967-ben a Man-szigeten. Nem nyertem, mert elszakadt a láncom, de én vezettem a versenyt. Utána Mike odajött hozzám és azt mondta, hogy ma én vagyok a győztes, pedig ő állt a dobogón. Nagyon kedves ember volt és nagyon jó versenyző.”

Évekkel ezelőtt Assenben egyszer már ült a Yamaha M1-esen. Vajon egy 20-25 éves Agostini ma is tudna nyerni?

„Persze! Miért ne? Természetesen meg kellene tanulnom néhány dolgot. Manapság az elektronikára panaszkodom. Túl sok van belőle. A mérnökök azt mondják: elektronika nélkül a motoros nem tud motorozni. Nekem ez nem tetszik, mert azt akarom, hogy a motoros uralja a gépet. Remélem, hogy egyszer majd csökkentik a motorok teljesítményét, mert ez sok mindent megnehezít. A gumik, a felfüggesztés, a fékek…. Nem attól lesz show, hogy 300 lóerőd van, a műsort a versenyzők teremtik meg. Amikor én versenyeztem, vagy Saarinen, Kenny Roberts, Valentino Rossi vagy Biaggi…. 120, 130 vagy talán 150 lóerőnk volt, de az show volt. A versenyző volt az, aki ezt biztosította. Szóval azon a véleményen vagyok, hogy változtatásokra van szükség.”

A világbajnok dominanciája már-már unalmas, de Carlos Checa szerint ez velejárója a sportágnak

0

Néhány Superbike-rajongó monotonnak találja Álvaro Bautista jelenlegi dominanciáját. Carlos Checa emlékeztet arra, hogy mindig is voltak ilyen helyzetek.

Tizenkét futamból tizenegy győzelmet aratott eddig Álvaro Bautista a 2023-as Superbike-világbajnokságban, és ennek megfelelően a spanyol előnye 69 pont az összesített tabellán.

Bautista dominanciáját nem lehet figyelmen kívül hagyni, de mindig volt egy versenyző, aki egy bizonyos korszakban kiemelkedett.

„Nyilvánvaló, hogy Álvaro jelenleg egy lépéssel előrébb jár, ahogy korábban Johnny és a Kawasaki, vagy akár Toprak” ─ jegyezte meg Carlos Checa.

Hivatalos: csapatot vált a Yamaha világbajnok versenyzője

„Most Álvaro a csúcson van, mivel mindkettőjüket megverte. Esetleg nagyobb fölénnyel, mint amire számítottak. Ő a referencia. El kell őt kapniuk, de a különbség elég nagy, így nem vagyok benne biztos, hogy sikerülni fog nekik. Óriási kihívásnak tűnik, mert Álvaro átvette az irányítást és leiskolázta nem csak őket, hanem a teljes mezőnyt is.”

Az 50 éves versenyző nem számít arra, hogy Jonathan Rea és Toprak Razgatlıoğlu összefognak az aktuális világbajnok ellen.

„Ez egy egyéni sport, ahol mindenki a maga sorsának kovácsa. Nem hiszem, hogy együttműködést fontolgatnának. Ha Álvaróval és a Ducatival nem lesz gond, akkor más pozíciókért kell majd harcolniuk. Egyértelmű, hogy egyes pályákon közelebb vannak, de nem tudom, hogy meg tudják-e majd verni. A show szempontjából mindenképpen jó lenne, ha ők hárman egymással harcolnának, mert a rajongók ezt szeretik, de jó munkát kell végezniük a csapatoknak, mert a Ducati nagy lépést tett előre, és talált egy olyan versenyzőt, aki profitálhat a motorból, és ez Álvaro.”