back to top
2025. augusztus 12. 18:46
Kezdőlap Blog Oldal 512

Menedzsere reagált a Razgatlıoğlu átigazolásával kapcsolatos esetleges problémákra

0

Toprak Razgatlıoğlu idegtépő heteken van túl. Áprilisban két napon át tesztelte a Yamaha MotoGP-motorját Jerezben, de rá kellett jönnie, hogy az nem nyújt számára olyan élményt, mint egy Superbike-gép. A tegnapi napon pedig hivatalossá vált, hogy a török nem folytatja az együttműködést a hangvillásokkal.

Május 22-én délelőtt 11 órakor jelentették be, hogy Toprak Razgatlıoğlunak a 2023-as szezon végén távozik a Yamahától, négy órával később pedig a BMW nyilvánosságra hozta a 2021-es világbajnok szerződtetését. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a török mennyi időre írt alá, de feltételezhetően legalább két évre. Május elején egyébként a Yamaha szerződést ajánlott Razgatlıoğlunak, ami bennfentesek szerint a japán gyártó által a Superbike-világbajnokságban valaha is egy versenyzőnek kínált legmagasabb összegű volt. A pilóta menedzsere, Kenan Sofuoğlu azonban visszautasította azt.

„Toprak új kihívást keres” ─ mondta Sofuoğlu a SPEEDWEEK.com-nak.

„A MotoGP-teszt és az azt övező történetek után Toprak valami izgalmasra vágyott. A BMW pedig pont ezt kínálja neki. A Kawasaki is érdeklődött utána, de amikor beszéltem vele erről, rögtön rájöttem, hogy inkább a BMW-n szeretné megmutatni a benne rejlő lehetőségeket. Tudom, hogy sokan másképp látják a helyzetet, mint mi, de készen állunk arra, hogy mindenkit meglepjünk. Hiszünk ebben a projektben, és teljes mértékben támogatom Toprak BMW-hez való átigazolását. Újra világbajnokok leszünk.”

Hivatalos: csapatot vált a Yamaha világbajnok versenyzője

Hogy vannak kétségek a BMW-vel kapcsolatban, azt meg lehet érteni: A 2019-es gyári visszatérés óta mindössze egyetlen futamot nyertek, a 2021-es portugál Superpole futamon Michael van der Mark győzött esőben. Ráadásul a BMW 15 éve van jelen a Superbike-világbajnokságban, és csak egyszer sikerült egy versenyzőnek bejutnia az összesített top3-ba – Marco Melandri 2012-ben, amikor harmadik lett.

A török egyik legnagyobb erőssége, hogy brutális fékezési manőverekre képes. Az M1000RR-ről azt mondják, hogy ebben a tekintetben nem a legjobb, és a BMW jelenlegi versenyzői rendszeresen kritizálják ezt.

„Toprak nagyra tartja a BMW-t. Amikor 2020-ban a Yamahához igazoltunk, már akkor is szóba került, de sokan azt mondták, hogy csak tönkretenné a karrierjét.”

Egyesek azt feltételezték, hogy a török versenyzőnek a Red Bull-lal való hosszú és szoros kapcsolata akadálya lesz a BMW-s szerződésnek. A német gyártónak ugyanis az idei év óta a brit ROKiT a főszponzora.

Sofuoğlu természetesen kitért erre is: „A szponzoráció a motoron nem egy energiaitalról szól. A BMW-vel kötött szerződésben nincs szó erről. Azon dolgozunk, hogy a Red Bull-lal folytassuk.”

Bezzecchi és Bagnaia rivalizálása barátságuk rovására mehet?

0

Bár a MotoGP-bajnok Francesco Bagnaiával szoros a kapcsolata, Marco Bezzecchi szerint nehéz fenntartani ezt a barátságot, amikor együtt versenyeznek.

A MotoGP-világbajnokság élén mindössze egy pont választja el Marco Bezzecchit és Pecco Bagnaiát egymástól, jelenleg utóbbi vezet. Ha Bagnaia legutóbb nem ütközött volna Maverick Viñalesszel, akkor a gyári Ducati pilótája a győzelemért harcolhatott volna a későbbi futamgyőztes Bezzecchivel.

Jelentősen átalakulhat a Ducati pilótafelállása a következő idényre

Miután hat győzelmet osztottak meg egymás között, és a VR46 Akadémián való rendszeres közös edzéseknek köszönhető nagyszerű kapcsolatuk ellenére egyre nagyobb riválisokká válnak, melyről Bezzecchi így nyilatkozott:

„Ez pontosan az, aminek kívülről látszik. A versenyhétvégék alkalmával is sokszor odajön hozzám, hogy köszönjön és beszélgessünk egy kicsit. Nagyon barátságos, jó barátok vagyunk, de a pályán nehéz barátokat szerezni. A MotoGP-ben nagyon nagy a rivalizálás, és erős a verseny, de az, hogy itt van ő és a többi srác az akadémiáról, egy kicsit jobbá teszi ezt. Remélem, hogy megmarad a jó kapcsolatom vele.”

Már jelentkező is akad Toprak Razgatlıoğlu helyére

0

Dominique Aegerter, aki újoncként jelenleg a Superbike-világbajnokságban a hatodik helyen áll a világbajnoki tabellán, joggal reménykedik abban, hogy Toprak Razgatlıoğlu helyett a Yamaha gyári csapatában kap helyet.

Miután Moto2-es karrierje a Kiefer Racing, valamint Forward színeiben nem alakult túl eredményesen, Dominique Aegerter úgy döntött, hogy a sarkára áll. Először 2020-ban váltott a MotoE-világbajnokságra, ahol a német Dynavolt Intact csapathoz igazolt. Első szezonjában harmadik lett az összesítésben, 2021-ben második, tavaly pedig bajnok lett. A 32 éves svájci ugyanakkor egy példátlan szezon után másodszor is Supersport-világbajnokká koronázta magát.

A Yamaha Superbike-szerződéssel jutalmazta a népszerű és remek formában lévő svájcit a gyár által támogatott Giansanti Racing csapatban. Aegerter, aki a suzukai nyolcórás világbajnoki futamon már háromszor állt dobogón, rögtön remekül megbarátkozott az R1-essel, rendszeresen túlszárnyalja csapattársát, Remy Gardnert, és 12 futam után a hatodik helyen áll a tabellán.

Hivatalos: csapatot vált a Yamaha világbajnok versenyzője

A Pata Yamaha gyári versenyzője, Toprak Razgatlıoğlu BMW-hez való átigazolása után Paul Denning gyári csapatában 2024-re megüresedett egy hely.

Vajon Domi Aegerter lát esélyt arra, hogy elnyerje ezt az áhított ülést?

„Természetesen hallottam a hírt” ─ magyarázta a svájci pilóta a SPEEDWEEK.com kérdésére.

„Hm, a bátyám, Kevin biztosan közbenjár majd értem. Jó lenne egy gyári motoron ülni, de várjuk ki a végét. Végül is nagyon elégedett vagyok a mostani GRT csomagommal, de a Yamahával biztosan lesznek tárgyalások erre vonatkozóan.”

Főnöke szerint a következő futamon sem térhet vissza a MotoGP legutóbbi sérültje

0

Miguel Oliveira elárulta, nem tudja, hogy képes lesz-e visszatérni a mezőnybe a következő, mugellói fordulóra. Főnöke ennél valamivel határozottabb kijelentést tett, ami nem jó hír a portugál versenyző számára.

Miguel Oliveira a Spanyol Nagydíj elején szenvedett sérülést, amikor részese volt annak a balesetnek, amelyben rajta kívül Fabio Quartararo és Marco Bezzecchi volt még érintett. A portugál versenyzőt kórházba kellett szállítani, és az alaposabb vizsgálatok során kiderült, hogy nem úszta meg komolyabb következmények nélkül az esetet.

Az RNF pilótája ugyanis a vállánál csonttörést szenvedett, aminek következtében kénytelen volt kihagyni a Francia Nagydíjat. Ezt követően négyhetes szünet kezdődött, hiszen a mugellói fordult csak június 9-től 11-ig rendezik. A felépülésre tehát van idő, de egyáltalán nem biztos, hogy ez elég lesz az időben történő visszatérésre, legalábbis az érintett erről számolt be.

„Nem tudom, mikor fogok visszatérni – nyilatkozta a portugál motoros ezzel kapcsolatban. – A vállsérülésnek nincs meghatározott gyógyulási ideje, így nem lehetek biztos abban, hogy mikor fogok visszatérni. Az elsődleges cél, hogy újra százszázalékos legyen. Ha ennek tovább kell tartani a tervezett öt-hat hétnél, akkor így fog történni.”

Kihagyja a következő futamot a jerezi futam balesetében megsérült versenyző

Oliveira szurkolói már ettől a megszólalástól sem lehetnének optimisták, ám főnöke még ennél is határozottabb volt. Bár kétségtelen, hogy történt már előrelépés a teljes előrelépés felé, hiszen azóta már újra ülhetett motoron, ezzel együtt Razlan Razali, az RNF Aprilia csapatfőnöke sokkal inkább afelé hajlik, hogy a visszatérésre még tovább kell várni.

„Jó, hogy újra edzhet motorral, megfelelően halad – jelentette ki a maláj szakember. – Azzal kapcsolatban viszont szkeptikus vagyok, hogy Mugellóban visszatérhet.” Razali ugyanakkor hozzátette, továbbra is pozitívan látja Oliveira felépülésének menetét. „Nem ez az első vállsérülése, de reméljük a legjobbakat” – fogalmazott.

Amennyiben az Olasz Nagydíjra sem tud visszatérni, úgy Oliveirának már a harmadik futamot kell kihagynia idén, hiszen Argentínában sem volt ott a portimãói szezonnyitón elszenvedett sérülése miatt. Ráadásul a mugellói forduló egy tripla hétvége első része, így ha akkor nem lesz ott a mezőnyben, alighanem a Német Nagydíj és a Holland TT is kétségessé válik számára.

Eldőlt, hogy Rossi csapata marad-e a Ducatinál

0

Immáron biztossá vált, Valentino Rossi csapata 2024-ben is a Ducatinál marad. A Yamaha nem indít szatellitcsapatot jövőre.

A Yamahának a MotoGP négyütemű korszakának kezdete óta mindig volt legalább egy szatellitcsapata. 2002-től a 2018-as szezon végéig a Tech3 csapattulajdonosa, Hervé Poncharal irányította, majd amikor a francia 2019-re a KTM-hez igazolt, a Petronas főnöke, Razlan Razali vette át a Yamaha egyetlen MotoGP-s szatellitalakulatát. Három év után a Petronas kiszállt, így 2022-ben az olasz WithU energiaipari vállalat érkezett új főszponzorként.

A Yamaha azonban 2021 után mindig csak egyéves szerződést ajánlott Razali RNF csapatának. Elméletileg azért, mert a finanszírozás nem tűnt biztosítottnak. A valóságban a Yamaha az olasz Valentino Rossit alakulatát szerette volna szatellitcsapatnak.

Senki nem bízik már a MotoGP kulcsfontosságú szereplőiben, véli a Yamaha főnöke

Először is azért, mert az olasz ikon ígéretes tárgyalásokat folytatott a hatalmas szaúd-arábiai Aramco vállalattal. Másrészt, a VR46 Riders Academy és a Moto3-as, illetve a Moto2-es géposztályban működő GP-csapatain keresztül Rossi többször is olyan ígéretes tehetségeket juttatott el a királykategóriába, mint Morbidelli, Bagnaia, Marini vagy Bezzecchi. Harmadszor, Rossit a Yamaha példaképének tekintik, mivel 2004-ben, 2005-ben, 2008-ban és 2009-ben világbajnoki címet nyert a királykategóriában. Végül, de nem utolsósorban az olasz legendát hivatalosan is kinevezték a Yamaha nagykövetévé.

Rossi azonban, mint csapattulajdonosa, 2024 végéig szóló szerződést kötött a Ducatival.

Ennek ellenére Lin Jarvis, a Yamaha Motor Racing angol ügyvezető igazgatója néhány hete még reménykedett abban, hogy sikerül megállapodni Rossi csapatával, többek között azért is, mert a mezőnyben nyolc Ducati és csak két Yamaha van, ami kiegyensúlyozatlanságot jelent.

Miután Marco Bezzecchi második MotoGP-győzelmét aratta mindössze második szezonjában, és öt nagydíj után csupán egy pont a lemaradása a listavezető Bagnaia mögött, Lin Jarvisnak nincsenek illúziói.

„A jövő év nem a megfelelő időpont arra, hogy ismét szatellitcsapatot indítsunk” ─ magyarázta a Yamaha ügyvezető igazgatója a SPEEDWEEK.com kérdésére.

Hivatalos: csapatot vált a Yamaha világbajnok versenyzője

0

A Yamaha bejelentette, hogy Toprak Razgatlıoğlu év végén elhagyja a Superbike-világbajnokságban szereplő gyári csapatukat. Nem sokkal később az is hivatalossá vált, hogy a török versenyző a BMW-nél folytatja pályafutását.

Még csak a szezon elején járunk, de máris robbant az átigazolási bomba a Superbike-világbajnokságban. A Yamaha bejelentette, hogy Toprak Razgatlıoğlu elhagyja a gyártót év végén, miután a felek kommunikációja szerint új kihívás után néz. A török pilóta ettől persze még a japánoknál teljesíti a mostani idény hátralévő részét.

Razgatlıoğlu a 2019-es évad végén hagyta el a Kawasakival versenyző Turkish Puccetti Racinget, hogy a Yamaha gyári istállójához igazoljon. Bemutatkozása a lehető legjobban sikerült, ugyanis megnyerte az ausztráliai szezonnyitó első futamát. Az év hátralévő részében további két győzelmet aratott, így év végén a negyedik helyen végzett az összetettben.

A 2021-es szezon hozta el számára pályafutása eddigi legnagyobb sikerét, ugyanis Jonathan Rea egyeduralmát megszakítva megszerezte a Superbike-világbajnoki címet. Győzelmek számában még ezt az idényt is felülmúlta 2022-ben, hiszen akkor eggyel többször, szám szerint 14-szer diadalmaskodott, de így is csak második lett Álvaro Bautista mögött. A spanyol versenyző idén egyelőre szinte megállíthatatlan, de Razgatlıoğlu hozza, amit lehet, és 12 futamon egy győzelem mellett további 10 alkalommal állt dobogóra. Ami a Yamahánál töltött eddigi idejét illeti, a 26 éves versenyző 31-szer ünnepelhetett a pódium tetején, összesen pedig 78 alkalommal pezsgőzhetett.

„Szeretném megköszönni az egész Yamaha családnak az irántam tanúsított szeretetet és a tiszteletet – nyilatkozta Razgatlıoğlu. – A világbajnokság megnyerése volt az álmom, amikor aláírtam a Yamahához, és együtt elértük ezt a célt. Úgy érzem, a következő szezonra új kihívásra van szükségem, és bár volt lehetőség a MotoGP-ben, a MotoGP-motorral nem éreztem ugyanazt a kapcsolatot, mint a Superbike-géppel. Ha azonban a Superbike-világbajnokságban akarok maradni, akkor új cél, új ambíció kell. Sajnálom, hogy elhagyom a Yamahát, mind a márka, mind az emberek miatt, hiszen nagyon jó a kapcsolatunk, de a változás a sportág része, és minden profi számára normális. Szóval nagy köszönet jár a Yamaha Motor Companynek, a Pata Yamaha Prometeon WSBK istállójának és különösen a stábom [tagjainak], akik mindannyian keményen dolgoztak értem.”

Razgatlıoğlu menedzsere a Superbike-világbajnokság mellett tenné le a voksát

„Sajnáljuk, hogy Toprak a szezon végén elhagyja a Yamahát – fogalmazott Andrea Dosoli, a Yamaha Motor Europe pályaversenyzési részlegének első embere. – Szerettük volna folytatni ezt a hihetetlenül sikeres együttműködést, amelynek nyilvánvaló csúcspontja a 2021-ben elért triplázás, a versenyzők, a gyártók és a csapatok világbajnoki címe. Olyan ajánlatot tettünk, amely véleményünk szerint megfelelően tükrözte Toprak értékét pilótaként és a Yamaha nagyköveteként, valamint a Superbike-vb-n látott csomagunk és stratégiánk versenyképességét. A tárgyalások előrehaladtával viszont mindkét fél számára nyilvánvalóvá vált, hogy Toprakot az motiválja, hogy 2024-ben új kihívás elé nézzen, döntését pedig tiszteletben tartjuk. Bár útjaink az év végén elválnak, most már teljes mértékben a 2023-as Superbike-világbajnoki címért folytatott harcra összpontosítunk, amely hamarosan Misanóban folytatódik.”

Ahogyan Razgatlıoğlu is utalt rá, ezzel bezárult előtte a MotoGP kapuja, legalábbis ami a közeljövőt illeti. Az viszont kiderült, hogy hol folytatja a pályafutását, hiszen nem sokkal a Yamaha bejelentése után a BMW gyári csapata hivatalossá tette, hogy a török motoros 2024-től náluk fog versenyezni. Hogy ki lesz a csapattársa, azt csak később hozzák nyilvánosságra.

„Üdvözlünk a BMW Motorroad Motorsport családjában, Toprak Razgatlıoğlu! – kezdte dr. Markus Schramm, a BMW Motorroad vezére. – Nagy örömmel köszöntjük őt a következő szezonban a Superbike-világbajnokságban [szereplő] gyári csapatunkban. Nagyon büszke vagyok arra, hogy Toprak a BMW Motorroad mellett döntött. Ez egy előremutató lépés a projektünk szempontjából, és a BMW Motorroad Motorsport erős elköteleződését mutatja a Superbike-vb iránt.”

„Toprak kétségtelenül a mezőny egyik legjobb pilótája jelenleg, amit a 2021-es világbajnoki cím megnyerésével bizonyított – jelentette ki Marc Bongers, a BMW Motorroad Motorsport igazgatója. – Ő nemcsak egy gyors motorversenyző, hanem a pályán kívül is nagyszerű személyiség. Meggyőződésünk, hogy Toprak nagyon gyorsan be fog illeszkedni a BMW Motorroad Motorsport családjába. Alig várjuk az együttműködésünket és a közös jövőnket.”

Mozgásképtelen karja miatt hosszú pihenőre kényszerül a török versenyző

Az asseni Supersport-világbajnokság futamán történt bukás sokkal súlyosabb következményekkel járt Can Öncü, a Kawasaki Puccetti csapat versenyzője számára, mint azt elsőre gondolták. A csonttörésről kiderült, hogy az a kisebbik baj.

A baleset közvetlenül a második Supersport-futam rajtja után történt április 23-án Assenben: Az első kanyar féktávján Yari Montella hibázott, és letaszította a pályáról Can Öncüt. A töröknek eltört a singcsontja és az orsócsontja a bal alkarjában. Később kiderült, hogy van ennél nagyobb probléma is.

„Can idegsérülést szenvedett, de már tudja mozgatni az ujjait egy kicsit. A karját viszont még mindig nem. Arra számítok, hogy a felépülés nagyon sokáig fog tartani. A Dorna orvosai mindig nagyon kedvesek velünk és mindig készségesek, de senki sem tudja megmondani, hogy Cannak mennyi időre lesz szüksége a teljes felépüléshez” ─ magyarázta a Kawasaki csapatfőnöke, Manuel Puccetti a SPEEDWEEK.com-nak.

A barcelonai Supersport-világbajnokságon a 19 éves Öncü helyére a korábbi világbajnok Lucas Mahias érkezett, akinek azonban nagyon ismeretlen volt a Kawasaki ZX-6R. A francia ezután Misanóban tesztelte a Puccetti csapat motorját. Hogy Mahias a következő, június eleji misanói versenyen a Puccetti Superbike vagy a Supersport gépét fogja-e vezetni, vagy a csapatfőnök más versenyzőt választ, az a jövő hét végén dől el.

Képes volt megtörni Rossi sikersorozatát, de az amerikai pilóta legnagyobb álma már nem válhatott valóra

0

2017. május 22-e. A nap, amikor az elmúlt 20 év egyik legnépszerűbb motorversenyzője egy szerencsétlen közúti balesetben életét vesztette. Nicky Haydenre emlékezünk.

Nicky Hayden 2002-ben Superbike-bajnok lett az Egyesült Államokban, a következő évben pedig a MotoGP-világbajnokságban debütált Japánban. Nyílt modorával, huncut mosolyával, mindig pozitív hozzáállásával és véget nem érő küzdőszellemével az amerikai hamar a MotoGP-korszak egyik legnépszerűbb versenyzőjévé vált. Számára a pohár mindig háromnegyedig volt tele. Tudta, hogyan kell inspirálni és motiválni az embereket. Amikor 2006-ban a valenciai nagy leszámolásban legyőzte Valentino Rossit (az olasz a versenyen bukott, Hayden pedig harmadik lett) és MotoGP-világbajnok lett, az amerikai versenyző végérvényesen beírta magát a sportág történetébe.

Hayden 2003-tól 2008 végéig a Repsol Honda gyári csapatánál versenyzett, majd 2009-től öt évet töltött a Ducati gyári csapatánál. 2014-ben és 2015-ben Jorge Martínez csapatához szerződött. A 69-es rajtszámú versenyző 2003 és 2015 között 218 versenyen 28 dobogós helyezést szerzett, köztük három győzelmet: egyet Assenben és kettőt Laguna Secában. A MotoGP-világbajnokságban ötször indult a pole pozícióból, és hét leggyorsabb kör is fűződik a nevéhez egy-egy futamon.

5 éve hunyt el Nicky Hayden

2016-ban a Honda Motor Europe színeiben a Superbike-világbajnokságon debütált. Első évében a világbajnokság ötödik helyén végzett, megnyerte a sepangi esős futamot, ami a mai napig az utolsó Honda győzelem a Superbike-világbajnokságban, és további három dobogós helyezést is szerzett.

Nicky Hayden akart lenni az első olyan versenyző, aki egyszerre lett amerikai bajnok, MotoGP-és Superbike-bajnok. A sors azonban másképp rendelkezett.

A végzetes baleset a misanói pályától néhány száz méterre történt, amikor az amerikai versenyző a Via Raffaelli és a Via Tavoleto kereszteződésében ütközött egy fekete Peugeot 206 Coupéval.

Az ütközés ereje a Kentucky állambeli Owensboróból származó 35 éves amerikait először a szélvédőnek csapta, majd az úttestre vetette, melynek következtében súlyosan megsérült. Haydent először a riminibeli kórházba szállították, majd helikopterrel a cesenai Ospedale Maurizio Bufalini neurológiai szakklinikára, ahol az orvosok az életéért küzdöttek.

A fejsérülései olyan súlyosak voltak, hogy az orvosok kezdettől fogva rendkívül kritikus állapotról beszéltek. Műtétre sajnos nem kerülhetett sor, az EEG-n csak gyenge agyhullámok voltak mérhetők. Néhány nappal a baleset után lekapcsolták a gépekről.

Nyugodjon békében!

Egy Forma-1-es pilóta mentené meg a COVID és a háború miatt elmaradt Finn Nagydíjat

0

Csődeljárás alá kerültek a Finn Nagydíj helyszínének szánt KymiRing üzemeltetői, ám a Forma-1-ben szereplő Valtteri Bottas újraélesztené a projektet. Az Alfa Romeo versenyzője már tárgyalt a tulajdonosokkal.

2019-ben hivatalossá vált, hogy a Finn Nagydíj visszatér a gyorsaságimotoros-világbajnokságba, hiszen 2020-ban helyet kapott a versenynaptárban. A futamot július közepén rendezték volna, ám a koronavírus-járvány miatt oly sok más fordulóhoz hasonlóan ezt is törölni kellett. A mezőny azóta sem látogatott el oda, miközben az üzemeltetők komoly bajba kerültek.

A projekt több mint 15 éve, 2007-ben indult, majd 2019-ben az ország déli részén található Kausalában elhelyezkedő KymiRing üzemeltetői megállapodtak a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával, hogy egy kisebb tesztet rendeznek, a következő öt évben pedig otthont adnak egy fordulónak. A 2020-as és a 2021-es futamot azonban a koronavírus miatt nem lehetett nézők előtt megrendezni, a zárt kapus lebonyolítást pedig ellehetetlenítette, hogy a paddock és az összekötő utak sem készültek el.

Ami a tavalyi évet illeti, februárban kitört az orosz-ukrán háború, és bár a verseny akkor is bekerült az eredeti versenynaptárba, az ellátási láncok megszakadása és Finnország NATO-csatlakozási kérelme miatt ismét törölni kellett a viadalt. Az idei évre pedig már be sem került a naptárba, miután a pályát nem homologizálták időben, ráadásul a tulajdonosokat csődeljárás alá vonták.

Kymiring
Idén már az eredeti versenynaptárba sem került be a Finn Nagydíj (Fotó: MotoGP Media)

Azonban akad valaki, aki szívén viseli a pálya sorsát, és minden erejével igyekszik megmenteni a projektet. Valtteri Bottasról van szó, aki tizenegyedik évét tölti a Forma-1-ben, korábban tíz futamot is nyert a négykerekűek királykategóriájában, jelenleg pedig az Alfa Romeónál versenyez. A finn pilóta azt sem zárja ki, hogy a pálya megkaphatja a Nemzetközi Automobil Szövetség legmagasabb minősítését, és az F1-es mezőnyt is vendégül láthatja.

„Szeretnék látni egy rendes pályát Finnországban, egy igazi, nemzetközi szintű pályát – nyilatkozta. – A helyzet viszont az, hogy a pályaépítő cég most csődbe ment, szóval innen nem lesz könnyű a kiút. Azonban már tárgyaltam velük, hogy lássam, tudok-e segíteni, vagy tenni valamit. Egyelőre csak ennyi, csupán megbeszélések [zajlanak], de nem könnyű. Finnország olyan helyszín, ahol rendes tél van, ami azt jelenti, hogy akkor nem lehet versenyezni. Meglátom, hogy van-e valamilyen lehetőség.”

A pálya weboldala szerint a legfontosabb tulajdonosok között a Finn Motorsportszövetség is ott van más magánvállalatok mellett. A hírek szerint összesen 25 millió eurós, azaz több mint 9 milliárd forintos tartozást halmoztak fel többek között az elmaradt MotoGP-futamok miatt, de a Nitrocross és a ralikrossz-világbajnokság is hasonló helyzetbe került. A helyszín közösségi médiás platformjai már hat hónapja nem aktívak.

Korábban már rendeztek Finn Nagydíjat, amelynek 1962-ben és 1963-ban Tampere, majd utána egészen 1982-ig az imatrai utcai pálya adott otthont. A királykategória mezőnye azonban egy évvel korábban versenyzett ott utoljára. Azt a futamot Marco Lucchinelli nyerte, aki aztán egy héttel később a világbajnoki címet is megszerezte az 500 köbcentiméteresek között.

Jelentősen átalakulhat a Ducati pilótafelállása a következő idényre

0

Marco Bezzecchi teljesítménye állítólag felkeltette a gyári Ducati érdeklődését, ám sajtóértesülések szerint a Yamaha is lecsapna az olasz pilótára. Sőt, akár az is előfordulhat, hogy a Pramac valamelyik versenyzőjének helyére igazol.

Csupán öt futam zajlott le az idei MotoGP-világbajnokságból, de máris beindultak a találgatások a 2024-es pilótafelállással kapcsolatban. A legnagyobb érdeklődésre számot tartó kérdés egyértelműen Marc Márquez jövője, akivel kapcsolatban felmerült, hogy a KTM-hez igazol. Igaz, nemrég Pit Beirer, az osztrák gyártó motorsport-igazgatója cáfolta ezeket a pletykákat.

A KTM eloszlatta a pletykákat: Marc Márquez leigazolása szóba sem jöhet

A Ducatinál szintén beindult a mozgás, legalábbis ha lehet hinni a különböző híreszteléseknek. Fabio Di Giannantonio teljesítménye hiába javult valamelyest a tavalyi szezonhoz képest, helyére valós eséllyel pályázik a Moto2 tabelláját vezető Tony Arbolino. Azonban nem a Gresini versenyzője az egyetlen a bolognai gyártó versenyzői közül, akinél kérdéses, hogy hol folytatja jövőre.

Tavaly nem kapott segítséget a csapatától, ezzel magyarázza idei fejlődését a Ducati versenyzője

Könnyen lehet, hogy az átigazolási szezon kulcsfigurája Marco Bezzecchi lesz. Ő persze nem a gyenge teljesítménye miatt hagyhatja el jelenlegi csapatát, a VR46-ot. Épp ellenkezőleg, hiszen eddig kiválóan szerepelt, és mindössze 1 pontra van a listavezető Francesco Bagnaiától. A La Gazzetta dello Sport pedig úgy tudja, hogy ennek láttán a gyári alakulat is szemet vetett rá. Arról azonban egyelőre nem szól a fáma, hogy a címvédő vagy Enea Bastianini helyére érkezne.

Persze egyáltalán nem biztos, hogy ott fog kikötni, ugyanis az olasz sportnapilap szerint még legalább két másik opció elképzelhető. Az egyik a Yamaha, amely állítólag szintén szeretné megszerezni magának, alighanem a továbbra is halovány Franco Morbidelli helyére. A japánok ugyan nem a legszebb korszakukban járnak, de az elméletet erősítheti, hogy Valentino Rossi csapatáról az a hír járja, hogy 2025-től a Yamaha motorjaira vált.

A cikkben hozzáteszik, hogy a Ducati „nem akarja elveszíteni” Bezzecchit, aki már két győzelmet is aratott a szezon során. Ezzel együtt távolról sem biztos, hogy tudnak neki helyet biztosítani a gyári csapatnál, ám ha így folytatja, akkor mindenképpen feljebb kell őt léptetni a ranglétrán. Erre lehet megoldás a szintén a legújabb motorokat használó Pramac.

Bezzecchi
Bezzecchinek több opciója is lehet (Fotó: MotoGP Média)

Jorge Martínt korábban ugyancsak szóba hozták a Yamahával, ám a spanyol pilóta nemrég lehűtötte a kedélyeket az ezzel kapcsolatos spekulációkat illetően. Amennyiben ő marad jelenlegi csapatánál, úgy a Ducati Johann Zarco helyére ültethetné be Bezzecchit. A francia versenyző ezzel együtt maradna az olasz gyártó kötelékében, csak éppen nem a MotoGP-ben, hanem a Superbike-világbajnokság mezőnyében szerepelne.