back to top
2025. július 08. 16:14
Kezdőlap Blog Oldal 318

Rea-t hordágyon vitték le, Razgatlıoğlu motorja elfüstölt, Alex Lowes nyerte a drámai futamot

0

Alex Lowes nyerte a Superbike-vb Phillip Island-i fordulójának második futamát, miután az utolsó körben, bravúros módon megelőzte Álvaro Bautistát. Jonathan Rea-t az orvosi központba szállították, míg Toprak Razgatlıoğlu alatt elfüstölt a motor, Andrea Locatelli pedig a legvégén bukott.

A Superpole verseny után a második futamot is megrendezték a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéjén. A Superpole verseny végeredményének megfelelően Alex Lowes indult az élről, Andrea Locatelli és Toprak Razgatlıoğlu előtt. A futamon az első viadalhoz hasonlóan előzetesen ezúttal is kötelező lett volna a kerékcsere a 9. és a 11. kör között. A verseny egyébként szűk másfél órával később indult az eredeti tervekhez képest, ugyanis korábban olaj került a pályára, ezért már a Supersport-vb második futamát sem tudták időben elindítani.

Iannone drámája után Alex Lowes nyerte a Superpole versenyt, Razgatlıoğlu dobogós a BMW-vel

Locatelli lerajtolta Lowest, míg Álvaro Bautista a negyedik helyről indulva már az olasz versenyző mellett volt, de nem tudta átvenni a vezetést. Sőt, utána a brit pilóta visszavette a második pozíciót. A 2 körben aztán Bautista visszavette a második helyet, sőt, Lowes Razgatlıoğluval szemben is pozíciót vesztett.

A török versenyzőnek azonban nem sokáig tartott a futama, ugyanis elfüstölt a motorja, így kénytelen volt feladni a küzdelmet. Lowes szintén rosszul járt, ugyanis közvetlenül a BMW mögött haladva szélesre kellett mennie, így visszaesett a nyolcadik helyre. Testvére, Sam Lowes viszont feljött a harmadik helyre, legalábbis addig, amíg Andrea Iannone meg nem előzte.

A 4. körben érkezett a kiírás, hogy Jonathan Rea bukott a 11-es kanyarban, ám a helyszínt sokáig nem mutatták. Az esés miatt azonban piros zászlóval félbeszakították a versenyt, és innentől kezdve további 11 kört kellett teljesíteniük, kötelező kiállás nélkül. A brit pilótát hordágyon szállították az orvosi központba, de lassítást cikkünk megjelenéséig nem mutattak. Ami az állapotát illeti, nincs komoly baj, megúszta horzsolásokkal és zúzódásokkal, és már vissza is tért a paddockba. Rajta kívül Remy Gardner kapott defektet a megszakítás előtt, de ő aztán fel tudott állni az újraindításra.

Az élről Bautista indulhatott, ugyanis időközben átvette a vezetést, mellőle Locatelli és Iannone rajtoltak. A Yamaha pilótája ezúttal is jól kapta el a rajtot, de a címvédő ellen nem volt esélye. Iannone két pozíciót is veszítettMichael Ruben Rinaldival és Alex Lowesszal szemben. A Motocorsa pilótája aztán a második helyre is feljött, és tavalyi csapattársát támadta.

10 körrel a vége előtt az élen álló kettős kicsit ellépett a mezőnytől, miközben Locatelli visszaesett a hatodik helyre, Sam Lowes mögé. A következő körökben Alex Lowes és Iannone utolérték Bautistát és Rinaldit, viszont a GoEleven pilótája inkább Locatellivel csatázott, sőt, a Yamaha motorosa be is vetődött honfitársa mellé, és feljött a negyedik pozícióba. Iannone aztán Sam Lowesszal is csatázott, de 6 körrel a vége előtt sikerült megőriznie az ötödik helyet.

Két kör múlva aztán Alex Lowes maga mögé utasította Rinaldit, így feljött a második helyre, míg Danilo Petrucci Sam Lowes mellett ment el a hatodik pozícióért. Locatelli szintén tovább zárkózott, és Rinaldit is megelőzte, míg Petrucci Iannonét előzte meg a véghajrá előtt.

Az utolsó 2 körre Lowes utolérte Bautistát. A Kawasaki pilótája azonban az utolsó körben nem tudott előzni az 1-es kanyarban. Utána Locatelli megtámadta a brit motorost, ám elesett, így nem szerzett pontot. Lowes utána egy óriási manőverrel, külső íven előzte meg Bautistát, aki a célegyenesben nem tudta legyorsulni riválisát. Locatelli bukásával Petrucci lett a harmadik, mögöttük pedig Iannone, Nicolò Bulega és Sam Lowes futottak be.

A Superbike-vb második Phillip Island-i futamának végeredménye

A korábbi futamgyőztes szerint nem Marc Márquez alkalmazkodott legjobban a tavalyi Ducatihoz

0

A katari MotoGP-teszten Marc Márquez bizonyult a leggyorsabbnak a tavalyi Ducatin ülő pilóták közül. Ennek ellenére Simon Crafar szerint Fabio Di Giannantonio tudott legjobban alkalmazkodni a Desmosedici GP23-hoz.

A hét elején lezajlott katari MotoGP-teszten Marc Márquez futotta a negyedik legjobb időt, amivel a Ducati-pilóták különversenyében a harmadik helyet sikerült megszereznie. Ráadásul Márquez az előtte végző két márkatársával, Francesco Bagnaiával és Enea Bastianinivel ellentétben nem az idei, hanem a tavalyi Desmosedicit használta.

Néhányan altattak? Vagy mégsem? – a nagy találgatások elkezdődtek a MotoGP-ben

Ennek ellenére a jelenleg többek között szakíróként dolgozó és a futamok, illetve az időmérők utáni interjúkat készítő Simon Crafar úgy véli, hogy nem Márquez volt a legsikeresebb a bolognaiak 2023-as motorjához való adaptálódásban a négy ezt a konstrukciót használó versenyző – a Gresini és a VR46 két-két pilótája – közül.

„Azt kell mondanom, hogy legjobban Fabio [Di Giannantonio] alkalmazkodott a tavalyi Ducatihoz – idézi Crafart a Crash.net. – Mind Sepangban, mind Katarban ő érzett rá leggyorsabban a motorra, és ő ült rajta a legkomfortosabban. Neki fekvő beállítást is ő talált a leghamarabb, és a gyorsköröknek is ő vágott neki legelőször.”

„Szóval talán ő alkalmazkodott a legjobban négyük közül a motorhoz, mert ezeket a dolgokat ő csinálta meg a leghamarabb, de persze mindannyian nagyon gyorsak voltak – tette hozzá az 1999-es Brit Nagydíj 500 köbcentis futamgyőztese. – Mindannyian nagyon jól néztek ki, ami unalmasnak hangozhat, de hát ez az igazság. Viszont az a helyzet a tesztekkel, hogy bármit is gondoljunk utánuk, az első verseny végén valószínűleg mást fogunk.”

A katari teszten a nyolcadik helyen végző Di Giannantonio maga is megerősítette, hogy nagyon fekszik neki a tavalyi Ducati, pedig a címvédő, aki az előző szezonban még ezt a konstrukciót használta, korábban ennek az ellenkezőjét jósolta neki.

Di Giannantonio szerint harcban lehet a dobogós helyekért a „hollywoodi stílusú” Katari Nagydíjon

„Tavaly, egyszer Peccóval beszélgettem a motorok közti különbségekről – nyilatkozta a római pilóta. – Ő azt mondta, hogy a 23-as motor miatt kissé meg kell majd változtatnom a vezetési stílusomat, mivel az én stílusom nem passzol ehhez a géphez. Azonban az igazság az, hogy ez a motor kihozza az erényeimet. Ugyanúgy vezetem, ahogy az előzőt, de mégis lehetővé teszi számomra, hogy keményebben nyomjam és gyorsabb legyek, ráadásul jobb visszajelzéseket is ad. Őszintén szólva az én nézőpontomból minden tekintetben jobb, mint az előző.”

Iannone drámája után Alex Lowes nyerte a Superpole versenyt, Razgatlıoğlu dobogós a BMW-vel

0

Andrea Iannone hiába vezetett, egy, vélhetően technikai jellegű probléma miatt nem szerzett pontot a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i Superpole versenyén. A győzelmet Alex Lowes gyűjtötte be Andrea Locatelli és és Toprak Razgatlıoğlu előtt.

Magyar idő szerint vasárnap hajnalban rendezték a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i fordulójának Superpole versenyét. A rajtsorrend szokás szerint megegyezett az első versenyével, vagyis az első győzelmet behúzó, a bemelegítésen egyébként eleső Nicolò Bulega indulhatott az élről Andrea Iannone és Alex Lowes előtt. Toprak Razgatlıoğlu az ötödik, Álvaro Bautista a kilencedik, míg Jonathan Rea a tizenegyedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A két főfutammal ellentétben itt nem volt kötelező kerékcsere, hiszen a versenytáv csupán 10 kör volt.

Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n

Iannone megint jól kapta el a rajtot, ahogyan Lowes is megelőzte Bulegát, aki azonban ezúttal csak a harmadik helyre esett vissza, míg Razgatlıoğlu feljött a negyedik helyre. Bautista rajtja viszont messze nem sikerült olyan jól, mint szombaton. A 2. körben Lowes átvette a vezetést, míg Bulega Razgatlıoğluval és Remy Gardnerrel szemben is pozíciót veszített. A gyári Ducati mögött csapattársa haladt.

A 3. körben nem változott az élmezőny sorrendje, utána viszont Iannone visszavette a vezetést Lowesszal szemben. Bautista maga mögé utasította a másik gyári Ducatit, míg Gardner elment Razgatlıoğlu mellett, és bár a török versenyző a következő kör 1-es kanyarjában visszaelőzte, csak rövid ideig volt harmadik.

A 6. körben Bradley Ray elesett a 6-os kanyarban, míg Bulega Locatellivel szemben is pozíciót vesztett. Iannone aztán hirtelen visszaesett, láthatóan valamilyen hiba hátráltatta, így Lowes átvette a vezetést. Egy körrel később Gardner bement Razgatlıoğlu mellé, ahogyan a Bautistát megelőző Locatelli is, de utóbbi támadását vissza tudta verni, sőt, utána a másik Yamahát is visszaelőzte.

Locatelli aztán jelenlegi és egykori márkatársát is maga mögé utasította, így feljött a második pozícióba, míg a 9. kör elején Bautista egy agresszív manőverrel ment el Gardner mellett a célegyenesben. A hajrában Lowes győzelme és Locatelli második helye felől nem volt kétség, viszont Razgatlıoğlu igyekezett megőrizni a harmadik helyet Bautistával szemben. Ezt sikeresen megtette, így a BMW színeiben először állhatott dobogóra. Mögöttük Bulega, Gardner, Dominique Aegerter, Sam Lowes és Michael Ruben Rinaldi lett az első kilenc sorrendje. Rea a tizedik lett, míg Iannone csak tizennegyedikként ért célba.

A Superbike-vb Phillip Island-i Superpole versenyének végeredménye

Bolt és Ashton Brightmore is legyőzhetetlennek bizonyult a Superenduro-vb bulgáriai fordulójában

0

A Superenduro-világbajnokság bulgáriai fordulójában a Prestige kategóriában Billy Bolt, a juniorok között pedig Ashton Brightmore dominált, mindkét brit pilóta megnyerte a saját géposztálya összes szófiai futamát. Liszka Roland kiegyensúlyozott versenyzéssel megtartotta a harmadik helyét a tabellán.

Szombaton délután került sor a Superenduro-világbajnokság történelmének első szófiai fordulójára. A budapesti futamot egy sérülés miatt kihagyni kényszerülő Zsigovits Norbert rajthoz tudott állni Bulgáriában, ám az általában szintén a Prestige kategóriában versenyző Szőke Márk egy műtét miatt nem tudott ott lenni a viadalon. A juniorok között induló Liszka Roland viszont nem hiányzott a rajtrácsról.

Prestige kategória

A Superpole-on Billy Bolt bizonyult a leggyorsabbnak, a második rajthelyet Dominik Olszowy, a harmadikat pedig Jonny Walker szerezte meg.

A királykategória első versenyének rajtjánál Bolt gond nélkül eljött, és gyorsan tetemes előnyt épített ki magának Eddie Karlsson és Olszowy előtt. Ez a kettős sokáig Mitchell Brightmore-ral és Manuel Lettenbichlerrel kiegészülve küzdött a második pozícióért. Két perccel a vége előtt Olszowy és Brightmore összeakadtak, ennek következtében a bajnoki kihívó, Walker feljött a negyedik helyre. Az angol pilótát végül ebben a pozícióban intették le, a dobogóra Bolt mellett Lettenbichler és Karlsson állhatott fel, Zsigovits tizedikként zárt.

A második, fordított rajtrácsos versenyen Will Hoare jött ki a legjobban az elindulás utáni kavarodásból, de a brit pilóta nem sokkal később bukott, és elvesztette a vezető helyét. Bolt nagyjából három perccel a vége előtt állt az élre, viszont a második és a harmadik helyekért folyt egy kisebb csata, amelyben a megszokott versenyzőkön kívül kisebb meglepetésre rövid időre Tim Apolle is részt tudott venni. A német motoros végül hetedikként zárt, Bolt mögött pedig sorrendben Lettenbichler, Olszowy és Walker gurultak át a célvonalon, Zsigovitsot a tizedik helyen intették le.

A harmadik futamon Bolt már az első kör végén jelentős előnnyel vezetett a vetélytársai előtt. A verseny alatt a második helyért többen is harcban voltak, végül Hoare tudott felállni a dobogóra a háromszoros Superenduro-világbajnok mellett. Mögötte Brightmore-t, Lettenbichlert és Walkert intették le, Zsigovits ismét tizedikként zárt. A forduló összetettjében a Bolt, Lettenbichler, Hoare sorrend alakult ki, bár a negyedikként rangsorolt Walker ugyanannyi pontot gyűjtött, mint fiatal honfitársa.

Junior kategória

A Junior kategória első futamán Liszka az első métereken átvette a vezetést, de az időmérő legjobb körét megfutó Ashton Brightmore nem sokkal később visszaelőzte. Az élen álló duót Suff Sella üldözte, aki két és fél perccel a vége előtt maga mögé utasította a magyar pilótát. Ezzel pedig kialakult a végeredmény, sorrendben Brightmore, Sella és Liszka végeztek a dobogós pozíciókban.

A világbajnokság kisebb géposztályának második, fordított rajtrácsos futamán Liszka a hátsó sorból indult. A magyar versenyző az első körben egy szerencsétlen helyzetben bukott. Annak ellenére, hogy az utolsó pozícióból rajtolt, Brightmore már négy perccel a leintés előtt az élre állt. Az utolsó percekben Sella és Milan Schmüser csatázott a második helyért, ez az ütközet végül az izraeli pilóta győzelmével zárult. A leintésig Liszka az ötödik pozícióig tudta magát felverekedni, a futamot Brightmore nyerte Sella és Schmüser előtt.

A harmadik verseny elején Liszka egy nagyszerű rajttal az élre tudott állni, ám nem sokkal később Brightmore és Sella is elment mellette. Azonban az izraeli versenyző három és fél perccel a vége előtt elszenvedett egy csúnya bukást, így a magyar pilóta fellépett a második pozícióba. Az utolsó körökben Schmüser üldözte Liszkát, aki egy kisebb hibát vétett, így végül a német pilóté lett a második hely, a magyar tehetségnek pedig meg kellett elégednie a harmadikkal. A futamot Brightmore nyerte, aki mindhárom szófiai versenyt elsőként zárta, így Schmüsert és Sellát megelőzve a forduló összetettjében is az élen végzett. A bajnoki tabellán nem változott a sorrend, Liszka megőrizte a harmadik helyét.

Újabb fontos ember távozhat a Honda MotoGP-részlegéről

0

Sajtóértesülések szerint hamarosan áthelyezik az anyacégen belül a Honda Racing Corporation általános igazgatóját, Kuvata Tecuhirót. A japán gyártó nem az első kulcsemberét távolíthatja el a MotoGP-részlegéről.

A Honda több változtatást is végrehajtott az elmúlt időszakban, ami a MotoGP-részleg vezetését illeti. Könnyen lehet, hogy hamarosan ismét lesz egy fontos távozó: az Autosport értesülései szerint ugyanis Kuvata Tecuhiro, a Honda Racing Corporation (HRC) általános igazgatója április 1-től (Japánban ekkor kezdődik az üzleti év) az autóipari részlegen fog dolgozni. Helyére állítólag az eddig az offroadrészleget irányító Honda Tajcsi érkezik, aki nemrég a gyártónak a Dakar-ralin elinduló csapatát vezette.

A Hondánál időről időre igyekeznek hangsúlyozni, hogy ezek a változtatások nem a rossz eredményeknek szólnak, ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy a kettő között egyáltalán nincs összefüggés. A japán márka az elmúlt két szezonban az utolsó helyen zárt a konstruktőri tabellán, a 2023-as idény pedig még az előzőnél is rosszabbul alakult.

Mindezt annak ellenére, hogy Álex Rins teljesen váratlanul megnyerte az Amerikai Nagydíjat. Ezt leszámítva viszont inkább az esésekről, a sérülésekről és a gyenge szereplésről maradt emlékezetes az idény, olyannyira, hogy a főfutamokon száraz körülmények között nem is jött össze több dobogó. Ezt pedig a Honda történetének legsikeresebb pilótája, Marc Márquez is megelégelte, és 11 év után elhagyta a gyártót.

Elkezdődött a tisztogatás? – a Honda kirúgta veterán kulcsemberét

A spanyol pilótát az sem győzte meg, hogy a Honda kirúgta a technológiafejlesztési részleg vezérigazgatóját, Kokubu Sinicsit, akinek a helyére egyébként egy másik japán szakember érkezett Szató Sin személyében. Az előző télen pedig az addigi technikai igazgatót, Jokojama Takeót a tokiói központba helyezték át, az ő szerepét a korábban a Suzukit sikerre vezető Kavaucsi Ken vette át.

Ami Kuvatát illeti, ő 2000 óta dolgozik a Hondánál, de egy évtizeden át a Forma–1-es projektből vette ki a részét, illetve a szériaautós részlegen volt. 2010-ben aztán ő lett a fejlesztési stratégiáért felelős mérnök a MotoGP-ben, majd 2016-ban nevezték ki a HRC általános igazgatójává. Abban az évben megnyerték az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot, majd a következő három idényben tripláztak.

Hogy az értesülések igaznak bizonyulnak-e, az hamarosan kiderül, hiszen két hét múlva indul a szezon, és az április sincs messze. A Honda a Yamahával együtt jelentős engedményeket kapott az új koncessziós szabályok révén, így papíron gyorsabban fel tudnak zárkózni a jelenlegi élmezőnyre, hogy visszatérjenek a legjobbak közé.

Rea elveszettnek érzi magát és csapatát, egy szörföshöz hasonlította magukat

0

Jonathan Rea elárulta, az elrontott rajtja után némileg vissza tudott zárkózni, de a kerékcserénél ismét probléma adódott. A 37 éves versenyző kijelentette, jelenleg nincs meg a kellő magabiztossága, de bízik a fejlődésben.

Beigazolódott, amit a tesztek és a szabadedzések alapján már lehetett sejteni: Jonathan Rea egyelőre egyáltalán nem versenyképes a Yamahával. A brit pilóta mindössze a tizenegyedik helyet szerezte meg a Superpole-on, a Phillip Island-i forduló első futama pedig ennél is rosszabbul alakult számára, így a pontszerzésről is lemaradt.

Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n

A hatszoros Superbike-világbajnok rosszul rajtolt, majd utána hiába javított, a kötelező kerékcseréje sem sikerült jól. Olyannyira, hogy a korábban eleső Álvaro Bautista utolérte őt, és a tizenhetedik, illetve tizennyolcadik pozícióban hagyták el a bokszutcát. A címvédő aztán megelőzte riválisát, és végül tizenhetedikként zárt.

Bautista őrületnek tartja a vesztét okozó tülekedést, esése után is talált pozitívumot

„Már onnantól kezdve nagyon nehéz volt, hogy kialudtak a lámpák, mert rosszul kaptam el a rajtot – nyilatkozta. – Az egyes és a kettes kanyaron jól mentem át, visszaszereztem néhány pozíciót, majd egy ponton Domival [Dominique Aegerter – a szerk.] és [Michael] van der Markkal csatáztam. Úgy döntöttem, hogy a lehető legkorábban megyek ki a bokszba, aztán volt egy kis problémánk, amely megakadályozta, hogy [időben] visszatérjek a pályára. Bautistával együtt mentem, és néhány körön át tudtam vele, az ő ritmusában motorozni, de négy-öt körrel a vége előtt elkezdtem hibázni. [Tito] Rabat megelőzése is szenvedős volt. Amint lehagytam, és a saját íveimen tudtam menni, megtaláltam a ritmust. Ez ugyanakkor frusztráló.”

Rea kiemelte, hogy a január végi portimãói teszttől kezdve lényegében nem volt megállás, hiszen valamilyen problémát mindig meg kellett oldani. „Azonban még mindig itt vagyunk, holnap pedig ki kell próbálnunk egy változtatást a beállítások terén, mert nem igazán vagyok elégedett a motorral és annak kezelésével – fogalmazott. – Ez elvette az önbizalmam egy részét. Tudjuk, hogy a Superbike-világbajnokságon nagy a versengés, így az embernek szüksége van arra, hogy a motor működjön, de arra is, hogy komfortosan érezze magát rajta, hogy lehessen húzni. Én csak vezetek és menedzselek, de ez nem elég ahhoz, hogy az első tízben legyek.”

Rea a Kawasakinál eltöltött kilenc éve alatt jó néhányszor megmutatta, hogy akkor is képes a felzárkózásra, ha nem az élmezőnyből indul, ám ennek a tempónak most nyoma sem volt. A Yamaha motorosa úgy véli, jelenleg nem találják a helyes irányt, de meggyőződése, hogy előbb-utóbb rá fognak lépni a megfelelő útra.

„Őszintén szólva el vagyunk veszve – jelentette ki. – Tényleg elvesztünk. Meg kell próbálnunk orvosolni a problémáinkat. Nehéz azt mondani, hogy jelenleg magabiztos vagyok. Tudom, hogy amikor jól érzem magam a motoron, mint Jerezben és időnként Portimãóban, akkor szárnyalok. Inkább türelemre van szükségünk, és tudjuk, hogy rengeteg potenciált aknázhatunk ki. Kicsit olyan ez, mint a szörfözés, várjuk a tökéletes hullámot, de nem jön. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy jönni fog. A legnagyobb probléma a hátsó vibráció a bukkanóknál. Sokat próbálkoztunk, igyekeztünk sok tapadást kivenni a motorból. Majdnem minden lehetőséget kihasználtunk, de amíg ez megmarad, nincs meg a magabiztosságom, hogy megnyomjam.”

A Ducatinál Bagnaia élvez prioritást Bastianinivel szemben

0

Davide Tardozzi leszögezte, előbb Francesco Bagnaiával akarnak szerződést hosszabbítani, és csak utána kezdenek el azzal foglalkozni, hogy ki lesz a jövő évi csapattársa. A gyári Ducati csapatfőnöke optimistán várja az idényt.

Meglehetősen érdekesnek ígérkezik az idei átigazolási piac, hiszen majdnem minden versenyzőnek 2024 végén jár le a szerződése. A három kivétel Luca Marini, Johann Zarco és Brad Binder: a Honda pilótái 2025-ig, míg a dél-afrikai motoros 2026-ig írt alá. Ebből is következik, hogy a Ducatinál egyelőre mind a nyolc hely szabad.

A Ducatinak nehéz lesz megtartania az összes jó versenyzőjét, véli a távozó sportigazgató

Persze csak papíron, ugyanis talán a szezon legnagyobb meglepetése lenne, ha Francesco Bagnaia nem maradna a gyári csapatnál. Persze az, hogy ki lesz a csapattársa, már más lapra tartozik, de a bolognai gyártónál ezzel egyelőre nem akarnak foglalkozni. Előbb szeretnék letudni a „kötelezőt”, és hosszabbítani akarnak a címvédővel.

„Először Peccóval kell véglegesítenünk [az új szerződést] – nyilatkozta Davide Tardozzi, a Ducati gyári istállójának csapatfőnöke. – Aztán majd meglátjuk, mi lesz a második hellyel. Enea az egyik olyan srác, akit szemmel tartunk. Azonban szánunk még egy kis időt arra, hogy eldöntsük, ki lesz a 2025-ös, illetve 2026-os versenyzőnk.”

Bagnaia 2019-es debütálása óta a Ducatinál versenyez, 2021 óta pedig a gyári alakulat színeit képviseli. Abban az évben második lett az összetettben Fabio Quartararo mögött, de egy évvel később már megverte a Yamaha versenyzőjét. Tavaly pedig Jorge Martín ellen vívott az utolsó futamig, és ismét győztesen jött ki belőle. Az idei évnek szintén ő az egyik, ha nem a legnagyobb esélyese, vagyis semmi okuk nincs az elválásra.

„Az utolsó részleteket beszéljük át a menedzsmentjével – jelentette ki Tardozzi. – Nem sietünk sehova. Pecco a ’24-es bajnokságra és az első, katari futamra koncentrál. Igyekszünk a lehető leggyorsabban véglegesíteni a dolgot. Nincs határidő. Mindkét fél együtt akar maradni. Pecco a Ducatinál szeretne maradni, mi pedig teljes mértékben azt akarjuk, hogy Pecco velünk maradjon. Ez csak idő kérdése. Igyekszünk minél hamarabb megtenni, de nem sietünk.”

Ami a 2025-ös csapattársának személyét illeti, ebben a kérdésben már messze nem ennyire egyszerű a helyzet. Az biztos, hogy Enea Bastianininek bizonyítania kell, miután a tavalyi idénye finoman szólva sem úgy sikerült, ahogyan azt várták. Rajta kívül Martín, Marc Márquez és esetleg Marc Bezzecchi jöhet szóba reálisan.

A tavalyi csalódás után Bastianini idén ismét bajnoki esélyes lehet?

„Ez egy fontos év számára a nagyon rosszul sikerült 2023-as esztendő után – utalt a 26 éves motorosra Tardozzi. – Szerintem minden problémáját rendbe hozta a testét illetően. Mentális szempontból arra összpontosít, hogy idén egyike legyen azoknak, akik a bajnokságért küzdenek. Katarban és Malajziában megmutatta, hogy versenyképes lesz. Szerintem egyike lesz annak a négy-öt srácnak, akik a végéig fognak a bajnoki címért menni.”

Hogy ez így lesz-e, az hamarosan kiderül, mindenesetre a tesztek alapján úgy tűnik, hogy a technika ismét adott lesz hozzá. Bagnaia Malajziában és Katarban is elsőként zárt, míg előbbi helyszínen Martín, utóbbin Bastianini lett a második. Persze pusztán a legjobb köridőkből nem lehet kiindulni, ezzel együtt a Ducatinál optimistán várják a Katari Nagydíjat.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

„Nyilvánvalóan rendkívül boldogak [vagyunk] – fogalmazott Tardozzi az ezen a héten rendezett teszt után. – Itt, Katarban megerősítést nyert, amit Sepangban tapasztaltunk, hogy a ’24-es motor jó úton halad. Az utolsó néhány ellenőrzés még megfontolás alatt áll, de a versenyzők nagyon elégedettek. Remek hangulatban érkezünk ide a futamra.”

A megbüntetett Razgatlıoğlu úgy érezte, jókor hagyja el a bokszutcát

0

Toprak Razgatlıoğlu szerint nem szerzett előnyt a kerékcserék során, és a kijelzőjén egyébként is úgy látta, hogy szabályos időben hagyta el a bokszutcát. A BMW versenyzője többre vágyott, de bízik benne, hogy vasárnap képes lesz javítani.

Toprak Razgatlıoğlu az ötödik helyről kezdte meg első futamát a BMW-vel, a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i hétvégéjén. A török versenyző jól rajtolt, és volt olyan pillanat, amikor a második helyen haladt, ráadásul annak is örülhetett, hogy Álvaro Bautista visszaesett, majd bukott, így vele már nem kellett törődnie.

Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n

A versenyen kötelező kerékcsere volt érvényben. Razgatlıoğlu a negyedik helyen állt, amikor ő és az előtte motorozó három pilóta kiálltak a bokszba. A 27 éves versenyző azonban túl korán hagyta el a bokszutca kijáratát, így 1,2 másodperccel megbüntették őt. Ennek következtében hiába ért be negyedikként, Alex Lowes mögött az ötödik pozícióban rangsorolták.

Bautista őrületnek tartja a vesztét okozó tülekedést, esése után is talált pozitívumot

„Nem kezdtük rosszul a versenyt – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Elöl voltam, és az érzet jó volt. 1:30-as és 1:29-es köröket motoroztunk, de csak 1:29 végét. Az utolsó körökben próbáltam tartani a hátsó gumit, mert ez a pálya nagyon keményen bánik a hátsó abronccsal, én pedig nagyon igénybe veszem azt. Tíz kört tettünk meg, de az utolsó kettőben éreztem a vibrációt.”

Ami a büntetést illeti, Razgatlıoğlu szerint nem hagyta el túl korán a kijáratot. „Furcsa volt – jelentette ki. – Láttam a kijelzőmet, és nullát mutatott, úgyhogy elhagytam a bokszutcát. Alex megelőzött a kijáratnál, én pedig nem szereztem előnyt. Ötödikként indultam, és ötödikként végeztem, de remélem, holnap tudunk javítani.”

A szabályok szerint a pilótáknak minimum 63 másodpercet kellett eltölteniük a bokszban, így a gyári BMW szerelői hiába dolgoztak kifejezetten gyorsan. Razgatlıoğlu elsőként ért oda a kijárathoz, ahol azonban kénytelen volt megállni, és így lendületet veszített. Éppen ezért hangsúlyozta, hogy szerinte nem került jogosulatlan előnybe. Ami az eredményt illeti, többre vágyott, de bízik a javításban.

„Tökéletes volt a bokszkiállásunk, de ott volt a kijárat – fogalmazott. – A csapatom azt mondta, hogy túl hamar mentem ki, de láttam a kijelzőmet, és nullát mutatott. Talán valamilyen GPS-probléma volt, vagy talán én mentem ki korán. Az ötödik vagy a negyedik hellyel nem vagyok elégedett, a dobogó volt a célom, de megértem, hogy ez nem egy könnyű verseny. Tíz kör ezeken a gumikon, és tönkremennek, különösen talán az én motoromon, mert sokat használom a hátsó abroncsot, más motorokat viszont könnyebbnek tűnt [vezetni]. Van néhány adatunk, ami jó, és remélhetőleg holnap tudunk javítani.”

Lorenzóhoz és Pedrosához csatlakozik a MotoGP állandó mezőnyéből kikerült Pol Espargaró

0

Pol Espargaró szakértőként próbálja ki magát a MotoGP-t Spanyolországban sugárzó televíziós csatornánál. A 32 éves versenyző ahhoz a stábhoz csatlakozik, amelynek többek között Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa is a tagja.

Pol Espargaró alighanem kifejezetten keserűen tekint vissza a tavalyi szezonra. Az idénynyitó Portugál Nagydíj második edzésén bekövetkezett borzalmas bukása után nagyon súlyosan megsérült, és csak a nyári szünet után térhetett vissza. Utána pedig, bár sokáig nem úgy nézett ki, de a KTM végül az ő helyére ültette be Pedro Acostát a mostani idényre.

Azonban, ahogyan mondani szokás, ha egy ajtó bezárul, akkor egy másik kinyílik, és ez a 32 éves versenyző esetében most hatványozottan igaz. Espargaró ugyanis egy teljesen új szerepkörben próbálhatja ki magát: a Spanyolországban a MotoGP-t közvetítő DAZN szakértőjeként fog dolgozni, és a helyszínről fogja elmondani a meglátásait.

Nem egyedi, hogy egy sportoló ebben az irányban próbál elhelyezkedni, és a spanyol motorversenyzők közül sem ő az első. A közelmúlt nagy pilótái közül Jorge Lorenzo már évek óta erősíti a stábot, míg Dani Pedrosa tavaly debütált a csatornánál. Espargaró azonban nemcsak hozzájuk, hanem például az 1999-es 500-as világbajnok Àlex Crivilléhez, valamint a két királykategóriás futamgyőzelemig jutó Carlos Checához fog csatlakozni.

Hihetetlenül megható képsorok: így búcsúzott bátyja Pol Espargarótól a rajtrácson (videó)

„Továbbra is ott leszek a pályáknál, ez nagyon fontos dolog volt – nyilatkozta a nyolcszoros MotoGP-dobogós. – Korábban elkerülhették az ember figyelmét bizonyos dolgok, de most nem, azonnal látja őket, és közvetlenebb módon tud kommunikálni. Új projektnek tekintem, remélem, alkalmas vagyok rá, de kétségtelen, hogy valami új és nehéz dolog lesz. Találkozunk Katar fényeiben.”

Persze Espargaró aligha lesz ott minden futamon, ahogyan Pedrosa is vélhetően hiányozni fog néhány alkalommal. Utóbbi már évek óta a KTM tesztpilótájaként is tevékenykedik, és tavaly két versenyen is részt vett. Ezt a pozíciót idén is betölti, de már honfitársával együtt, így minden bizonnyal felosztják egymás között az osztrák gyártó hat szabadkártyás lehetőségét.

Espargaró 2006-ban debütált a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentiméteres géposztályában, ahol 2010-ben összetettbeli harmadik helyet szerzett. A következő idényre felkerült a Moto2-be, ahonnan két évvel később világbajnoki címmel távozott. 2014 óta a MotoGP állandó mezőnyét erősítette, a legjobb eredménye a 2021-es Emilia Romagna Nagydíjon, a gyári Honda színeiben elért második helye volt.

Bautista őrületnek tartja a vesztét okozó tülekedést, esése után is talált pozitívumot

0

Álvaro Bautista őrületnek titulálta a Superbike-vb Phillip Island-i futamának első köreit, amikor a jó rajt után hátraesett, majd bukott. A spanyol versenyző szerint lett volna esély arra, hogy dobogóra álljon.

Álvaro Bautista mindössze a kilencedik helyről vágott neki a Superbike-világbajnokság nyitóversenyének, a Phillip Island-i hétvége első futamának. A címvédő azonban kiválóan rajtolt, és egészen a második pozícióig jött fel, majd az élen álló Andrea Iannonét is támadta. Végül aztán maradt a mezőnyben, és ez lett a veszte.

Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n

A gyári Ducati pilótáját csapattársa, Nicolò Bulega és Toprak Razgatlıoğlu is maga mögé utasította, majd a 3. körben összeért Sam Lowesszal, aminek következtében a pálya külső ívére sodródott, és egészen a kilencedik helyig esett vissza. Innen próbált felzárkózni, amikor aztán a 10-es kanyarban elvesztette a motor feletti irányítást, és kicsúszott.

„Nem úgy indult a szezon, ahogyan arról álmodtam – nyilatkozta. – Azonban ez benne van. A harmadik sorból nagyon jól rajtoltam, és feljöttem a második helyre. Abban a pillanatban volt még egy apró lehetőségem, hogy élre álljak, és növeljem a tempót. Azonban úgy döntöttem, hogy ott maradok, és őrület volt, mert sok versenyző volt a bolyban, sok volt az összeérés, a harmadik körben pedig Sam hozzám ért, és a kilences kanyarban kitett. Sok pozíciót veszítettem, és amikor megpróbáltam visszaszerezni a helyeket, a tízes kanyarban elestem. Nem tudtam mit tenni. Úgy folytattam a versenyt, hogy a kormány túl közel volt, de célba értünk, és így magabiztosabb lettem a motoron.”

Bautistát végül a tizenötödik helyen intették le, vagyis 1 pontot szerzett kezdésként, megelőzve például a Yamahánál szintén katasztrofálisan kezdő Jonathan Rea-t. Adódik a kérdés, hogy mire lett volna képes a 39 esztendős motoros, ha nincs a balszerencsés kontakt, majd a bukás. Ő úgy véli, hogy akár a pódium is meglehetett volna.

„Nem tudom, mert sok pilóta volt a bolyban – válaszolta. – Délelőtt jó volt az érzet a tempót illetően. Szerintem lett volna esély a dobogóért harcolni, de elestem, így nem számít, hogy volt-e rá lehetőség, vagy sem. Az igazság az, hogy buktam, holnap pedig lesz egy újabb napunk, hogy megpróbáljunk magabiztosabbá válni a motoron, és egy újabb lépést tenni előre.”

A futamot végül magabiztos előnnyel Bulega nyerte, ami Bautistát is optimistává teheti, de ő semmilyen célt nem tűzött ki maga elé a hétvége hátralévő részére vonatkozóan. „Az ember nem várhat semmit – jelentette ki. – A futamok mindenfélét tartogathatnak a kockás zászlóig. Igyekszem ugyanúgy rajtolni, mert ez volt életem egyik legjobb rajtja, a kilencedikről a második helyre jöttem fel. Élveztem, hogy sok más versenyzőt megelőztem. Nincsenek elvárásaim a holnapi napra.”