back to top
2025. július 08. 12:38
Kezdőlap Blog Oldal 319

Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n

0

Rossz rajtja ellenére Nicolò Bulega nyerte a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i fordulójának első futamát, így győzött élete első versenyén a kategóriában. Mögötte két honfitársa, Andrea Locatelli és a visszatérő Andrea Iannone ért célba, míg Álvaro Bautista bukása után csak 1 pontot szerzett, míg Jonathan Rea annyit sem.

Az első Phillip Island-i versennyel megkezdődött a Superbike-világbajnokság 2024-es szezonjának érdemi része. A pole pozíciót a teszteken is jól teljesítő újonc, Nicolò Bulega szerezte meg óriási pályacsúccsal, megelőzve a motorversenyzésbe négy év után visszatérő, a sorozatban szintén most bemutatkozó Andrea Iannonét, illetve Alex Lowest. A sorozat világbajnokai közül Toprak Razgatlıoğlu az ötödik, Álvaro Bautista a kilencedik, míg Jonathan Rea a tizenegyedik helyet szerezte meg.

Szenzációs újoncok és halovány világbajnokok a Superbike-vb első idei Superpole-ján

A sportág csütörtöki döntésének értelmében nem hagyományos futamra kellett készülni. A hátsó gumik túlzott kopása miatt ugyanis a pilóták számára előírták, hogy egy szetten legfeljebb 11 kört lehet teljesíteni. Ez azt jelentette a 20 körös futam 9. és 11. köre között mindenkinek kötelező volt kiállnia kereket cserélni.

Teljesült Razgatlıoğlu kívánsága: kötelező lesz kereket cserélni a Superbike-vb ausztráliai futamain

Iannone és Lowest lerajtolta Bulegát, de aki igazán jól kapta el az első másodperceket, az Bautista volt, aki egészen a második helyig jött fel. A brit versenyző azonban mindkét Ducatit megelőzte, így átvette a vezetést. Razgatlıoğlu a negyedik pozícióba ugrott fel, ám a következő kör 1-es kanyarjában elment Bautista mellett, igaz, csak ideiglenesen. Iannone szintén maga mögé utasította Lowest.

A török versenyző aztán ismét megelőzte a címvédőt. A 3. körben aztán Bautista egészen a kilencedik pozícióig zuhant vissza egy balszerencsés manőver következtében, míg Bulega feljött a harmadik helyre, Razgatlıoğlut megelőzve. Hátrébb Axel Bassani kitette a pályáról Remy Gardnert, aminek következtében hosszú körös büntetést kapott.

A következő körben jött a futam első igazi drámája, ugyanis Bautista a 10-es kanyarban bukott. A spanyol pilóta ugyan visszaállt a versenybe, de innentől kezdve nem volt esélye a jó eredményre. Csapattársa, Bulega ellenben jól szerepelt, és a 6. körben Lowest megelőzve feljött a második pozícióba.

Sőt, egy körrel később már a vezetést is átvette, majd Lowes egy agresszív manőverrel szintén maga mögé utasította a MotoGP-futamgyőztest. Andrea Locatelli elment tavalyi csapattársa mellett, de Razgatlıoğlu hamar visszaszerezte a negyedik helyet. A 9. körben Iannone visszavette a második helyet Lowestól.

A kör végén az első négy kiállt kereket cserélni, viszont Locatelli és Danilo Petrucci maradt a pályán. Nem sokkal később már utóbbi vezetett, ugyanis sikerült megelőznie honfitársát. Bár Razgatlıoğlu kiállása volt a leggyorsabb, a bokszutca végén meg kellett állnia, hogy ne lépje át az időkeretet, így Bulega vissza tudta előzni, míg Lowes és Iannone maradt mögötte.

Locatelli csak a 11. körben jött, és az ötödik pozícióba állt vissza. Bulegának közel 3 és fél másodperc volt az előnye, viszont a második pozícióért ádáz csata zajlott. Iannone előbb Lowest, majd Razgatlıoğlut is maga mögé utasította, utóbbit ráadásul 1,225 másodperccel megbüntették, mert túl kevés időt töltött a bokszban.

A 13. körben Locatelli elment Razgatlıoğlu mellett, majd Lowest megelőzve dobogós pozícióba került. Sőt, a gyári Yamaha pilótája két körrel később már Iannonét is megelőzte, mögöttük pedig Lowes és Razgatlıoğlu összeértek, de mindketten motoron, illetve pályán maradtak. Egy körrel később a BMW pilótája egy pillanatra feljött a negyedik pozícióba, majd a kör végén ismét megelőzte Lowest.

A hajrában Iannone elfékezte magát, így leszakadt Locatelliről, míg Razgatlıoğlu ráesett. A török pilóta azonban lassabbnak bizonyult a GoEleven versenyzőjénél, aki így harmadik hellyel debütált a Superbike-vb-n. A győzelem szintén nem volt kérdés, hiszen Locatelli nem tudta utolérni Bulegát. Az olasz trió mögött ugyan Razgatlıoğlu ért be negyedikként, de büntetése miatt Lowes mögé került. Bautista végül tizenötödik lett, így 1 pontot szerzett, Rea viszont még idáig sem jutott, hiszen tizenhetedikként intették le.

A Superbike-vb első Phillip Island-i futamának végeredménye

Szenzációs újoncok és halovány világbajnokok a Superbike-vb első idei Superpole-ján

0

Nicolò Bulega óriási körrekorddal gyűjtötte be a pole pozíciót a Superbike-világbajnokság első, ausztráliai fordulójának Superpole-ján. A második helyet Andrea Iannone szerezte meg, míg a sorozat világbajnokai közül Toprak Razgatlıoğlu szerepelt a legjobban.

A tesztek és a szabadedzések után először csaptak össze idén éles körülmények között a Superbike-világbajnokság versenyzői. A Phillip Island-i nyitóhétvége Superpole-ját magyar idő szerint éjjel rendezték. Ami a gyakorlásokat illeti, a pénteki tréningeken Andrea Locatelli, majd Alex Lowes bizonyult a leggyorsabbnak, míg a szombati harmadik szabadedzésen Nicolò Bulega zárt az élen, és kilencen futottak jobbat Tom Sykes pályacsúcsánál.

Miután megnyitott a bokszutca kijárata, Garrett Gerloff vezetésével a mezőny tagjai elhagyták a garázst. Az első időt Álvaro Bautista motorozta, de 1:29.354 másodperces körénél az amerikai versenyző 195 ezreddel felülmúlta a címvédőnél. Az első próbálkozások után Lowes állt az élre 1:28.423-mal, 69 ezreddel megelőzve Bulegát, aki aztán 1 ezredet javított. Toprak Razgatlıoğlu a kilencedik, Bautista a tizenkettedik, míg Jonathan Rea a tizenötödik pozícióban kezdett. Michael van der Mark a 4-es kanyarban elcsúszott, így az első etapban nem futott mért időt.

Szűk 4 perccel a vége előtt Rea a hetedik, míg Bautista az ötödik helyre jött fel. Ezután Iannone vette át a vezetést, de csak átmenetileg, hiszen Bulega nála is gyorsabb volt, Lowes pedig csak a harmadik helyre jött fel. Mögöttük Aegerter és Dominique Razgatlıoğlu volt a sorrend.

Az újonc aztán tovább gyorsult, és a mezőnyből elsőként bement 1:28 alá, egészen pontosan 1:27.916-ot motorozott, 238 ezreddel megelőzve a szintén remekül bemutatkozó Iannonét, és további 85-tel Lowest. Mögöttük Aegerter, Razgatlıoğlu, Andrea Locatelli, Remy Gardner, Sam Lowes, Bautista és Michael Ruben Rinaldi lett az első tíz sorrendje, míg Rea tizenegyedik lett.

A Superbike-vb Phillip Island-i Superpole-jának végeredménye

Talmácsi is véleményt nyilvánított a Superbike-szezonnyitó gumimizériájáról

0

Talmácsi Gábor megérti azokat, akik a kárba veszett munka miatt panaszkodtak, miután kiderült, kötelező kerékcsere lesz érvényben a Superbike-vb Phillip Island-i hétvégéjének főfutamain. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 2007-es győztese ugyanakkor egyetért a döntéssel, és jó futamokra számít.

Ahogyan arról korábban mi is beszámoltunk, nem szokványos körülmények között rendezik a Superbike-, illetve Supersport-világbajnokság első hétvégéjét Phillip Islanden. Az első és a második futamot ugyanis egyrészt lerövidítették, másrészt – és ez az igazán nagy változás – kötelező kerékcserét írtak elő. A nagyobbik kategóriában egy szett gumit legfeljebb 11 körig lehet használni a 20 körös versenyen.

Teljesült Razgatlıoğlu kívánsága: kötelező lesz kereket cserélni a Superbike-vb ausztráliai futamain

Az illetékesek azok után jutottak erre az elhatározásra, hogy a keddi teszten látták, hogy az abroncsok nagyon gyorsan elkopnak az új aszfalton. A pilóták közül Toprak Razgatlıoğlu szorgalmazta a leginkább ezt a döntést, amely végül meg is született. Talmácsi Gábor pedig saját Facebook-oldalán kifejtette a véleményét a témával kapcsolatban.

„Szerintem jogos döntés, hiszen a biztonság az első, és így is izgalmas sprintfutamokat láthatnak a nézők, főleg, hogy a versenyzőknek nem is kell spórolni a gumival a verseny elején – fogalmazott a 42 éves exversenyző. – Viszont abszolút megértem azokat, akik tiltakoznak, hiszen a teszten ezt még nem lehetett tudni, mindenki a teljes futamra kalibrálta be a motort, úgy kereste az ideális beállításokat, hogy a gumi kibírja a teljes távot, így ez a munkájuk, mondhatni, ment is a levesbe.”

Talmácsi elsősorban a mezőny másik két Superbike-világbajnokára, Álvaro Bautistára és Jonathan Rea-re utalt. Mind a Ducati, mind a Yamaha versenyzője megjegyezte, hogy a teszten elvégzett munkájuk így kárba veszett, a spanyol motoros pedig azt is hozzátette, hogy nekik kellene alkalmazkodniuk a kialakult helyzethez.

Bautistának és Rea-nek sem tetszik a Razgatlıoğlu által szorgalmazott döntés

„Én mindenesetre biztos vagyok benne, hogy így (is) izgalmas és eseménydús futamok elé nézünk, és jó döntés született, hiszen a biztonság az első, nem lehet balesetet kockáztatni, ha nem megfelelő a gumiabroncs az aszfaltra ekkora igénybevételre” – fejezte be gondolatait a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentiméteres kategóriájának 2007-es győztese.

Hogy a döntés jó hatással lesz-e az izgalmakra, az majd kiderül, mindenesetre a pénteki nap eredményei kifejezetten biztatóak ebből a szempontból. A második szabadedzésen ugyanis az első tizennégy nemhogy 1 másodpercen, de 8 tizeden belül volt: a leggyorsabbnak bizonyuló Alex Lowes és a tizennegyedik Xavi Vierge között mindössze 773 ezred volt a különbség. Ebben a csoportban egyébként Rea nincs benne, hiszen a kedden nagyot bukó brit versenyzőnek 1,055 másodperc volt a lemaradása a tizenhatodik pozícióban.

Bezzecchi csak nevetni tudott a szokatlan hibáján

0

Marco Bezzecchi kijelentette, a katari teszt után jóval elégedettebb, mint amilyen a sepangi felkészülést követően volt, és elárulta, sikerült jobban ráéreznie a motorra. Az olasz versenyző felidézte a meglehetősen különös esését.

A MotoGP malajziai tesztje után meglehetősen nagy volt a kontraszt a VR46 versenyzői között. Fabio Di Giannantonio lelkesen nyilatkozott a sepangi felkészülés után, és kijelentette, készen áll a szezonkezdetre. Csapattársa, Marco Bezzecchi ellenben elárulta, sokat szenvedett, mivel nagy a különbség a Ducati 2022-es és tavalyi motorja között.

Hatalmas a kontraszt Rossi versenyzői között, és nem annak a javára, akire sokan számítottak

Katarban tehát adott volt a feladat az ifjabbik olasz pilóta számára: alkalmazkodnia kellett idei munkaeszközéhez. Bár az eredményjelzőn csak a tizedik helyen volt megtalálható a neve, miután 726 ezreddel elmaradt az élen záró Francesco Bagnaiától, és 189 ezreddel még csapattársától is kikapott, de összességében elégedettebb, mint két hete volt.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

„Igen, ez már én vagyok – nyilatkozta. – Nem panaszkodhatok, elégedett vagyok ezzel a teszttel. Az idő hajszolása tekintetében szerettem volna kicsit többet elérni, de Malajziához képest sokkal boldogabb vagyok. Komfortosabban éreztem magam a motoron. A tempóm nem volt annyira rossz. A [Ducati] két gyári pilótáján, Aleix [Espargarón] és [Jorge] Martínon kívül az összes többi versenyző elég hasonló szinten van. Örülök, hogy én is itt vagyok, mert Malajziában jóval messzebb voltam.”

Bezzecchi azt is megosztotta a sajtó képviselőivel, hogy melyik az a terület, ahol leginkább érzi az előrelépést. Tavaly Bagnaiáék is elmondták, hogy a GP23-as néha idegesebben viselkedett a fékezés során, mint az elődje, és ezt most a 25 éves pilóta is megérezte. Most azonban sikerült fejlődnie, de persze még mindig vannak megoldandó hiányosságok.

„Végre megtaláltam a módját, hogy sokkal jobban megfékezzem a motort – fogalmazott. – A dőlés során, a fékezés utolsó fázisában még mindig hiányzik valami, de az első fázisban is, amikor újra kigyorsítok. Ennek a motornak nagyobb a tapadása, így azon a területen küszködöm a kanyarodással. Malajziához képest végre rendesen meg tudom fékezni a motort, és már nem szenvedek a kigyorsítási szakaszban, ahol kicsit küszködtem a motorblokk okozta különbségek miatt. Ez jobb.”

Bezzecchinek tehát összességében van oka az optimizmusra, még úgy is, hogy nem ment minden simán, hiszen egy furcsa esést produkált. A VR46 motorosa a bokszbejáratnál bukott, már viszonylag lassú tempónál, ami nem szokványos jelenség, pláne ezen a szinten. Az érintett is csak nevetni tudott a saját bakiján.

„Tudtam, hogy jönni fog ez a kérdés – kezdte válaszát, majd arcát a kezébe temette, mielőtt belekezdett volna az események felidézésébe – Az első guminak azzal a specifikációjával futottam, amelyet tesztelnünk kellett, és amely kicsit keményebb a közepes keveréknél, amelyet általában itt szoktunk használni. Teljesítettem az etapot, és azt kell mondanom, fantasztikus volt, nagyon jó. Amikor viszont odaértem a bokszutca bejáratához, és fékeztem, hogy aktiváljam a sebességkorlátozót, átestem az első keréken, a bokszbejáratnál. A motorom bement a bokszba, de én nem. Majdnem eltaláltam az autókat, meg minden, katasztrófa. Szerintem ilyenre csak én vagyok képes. Mamma mia!”

„Mindenki azt kérdezi tőlem, hogy ez azért történt-e, mert stoppie-t akartam csinálni – folytatta. – Nem, szerencsére nem erről volt szó, bár szívesebben estem volna el egy stoppie miatt. Legalább azért estem volna el, mert valami hülyeséget akartam kipróbálni… De hogy így, nem számítottam rá, hogy így találom magam a földön, de minden rendben van.”

Marc Márquez: Továbbra is fogok hibázni

0

Marc Márquez elárulta, a szezonnyitó egy újabb lecke lesz számára, és van, amit még mindig nem sikerült teljes mértékben elsajátítania. A spanyol versenyző szerint fizikailag rendben van, de arra számít, hogy egyes futamokon hibázni fog.

Már csak két hét és a Katari Nagydíjjal elkezdődik a MotoGP 2024-es szezonja. Ahogyan mindig, úgy most is sok a kérdőjel, de a legtöbben alighanem arra kíváncsiak, hogy Marc Márquez mire lesz képes a Ducatival. A 31 éves motoros ugyanis 11 év után nem a gyári Honda, hanem a Gresini színeiben fog versenyezni egy tavalyi gépen.

Ami a teszteket illeti, Márquez Sepangban a hatodik, míg Loszaílban a negyedik helyet szerezte meg, utóbbi alkalommal 383 ezreddel maradt el az élen záró Francesco Bagnaiától. Persze a legjobb köridő ilyenkor messze nem árul el mindent, és a nyolcszoros világbajnok hangsúlyozta, van, amit még nem sikerült teljes mértékben elsajátítania.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

„Ez egy újabb pont, egy újabb lecke lesz, megérteni, hogyan kell a többiek mögött vezetni, és hogyan kell előzni – utalt az idénynyitóra, majd egy példával érzékeltette, hogy még nem minden megy gördülékenyen. – Néha elfelejtem kikapcsolni a magasságállítót, mert másképp működik [a Hondáéhoz képest]. A hosszú etap alatt ezt elfelejtettem.”

Márquez mindig is nagy kockázatot vállalt, de amióta a Honda visszaesett, ez csak fokozódott. Tavaly többek között emiatt esett el 29 alkalommal, ám sokan arra számítanak, hogy egy versenyképesebb motoron ez a szám jelentősen csökkenni fog. Hogy ez így lesz-e, az majd kiderül, de az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes arra számít, hogy lesznek bakik a részéről.

„A versenyeken továbbra is fogok hibázni, ez a folyamat része – hangsúlyozta. – Azonban nyugodtnak kell maradnom, és egyszerűen folytatni kell, amit az előszezonban csináltam. Lesznek olyan futamok, amelyeken szenvedni fogok, de ha szenvednem kell, szenvedek. Lesznek nehezebb napok is. Ugyanakkor megpróbálom majd élvezni, és kedden is élveztem. Majd meglátjuk, még sok mindent meg kell tanulnom.”

A nagyobb kockázatvállalásnak meglett az eredménye – Marc Márquez először bukott a Ducatival

Márquez az elmúlt időszakban többször is kiemelte, hogy hosszú évek után először sikerült úgy végigcsinálnia egy téli felkészülést, hogy nem egy sérülésből lábadozott. Persze a valenciai teszt után kompartment szindróma, avagy angolul „arm pump” miatt meg kellett operálni a karját, de ez messze nem egyedi ebben a világban.

„Fizikai szempontból jó munkát végeztem a télen – fogalmazott. – Volt egy kis műtétem a kompartment szindróma miatt, mint sok más versenyzőnek, és jól működik [a karom]. Keddre egy hosszabb etapot is terveztem tizennyolc-húsz körrel, még akkor is, ha egy piros zászló közbejött. Azonban jól megy, még úgy is, hogy a négy műtét utáni karomról van szó. Óvatosabbnak kell lennem, de ha így teszek, akkor működik. Mint láthatták, az előszezonom normálisan alakult Malajziában és Katarban. Ha pedig az ember az előszezon utolsó napjára hosszú etapot tervez, annak az az oka, hogy az érzet rendben van.”

Néhányan altattak? Vagy mégsem? – a nagy találgatások elkezdődtek a MotoGP-ben

Bautistának és Rea-nek sem tetszik a Razgatlıoğlu által szorgalmazott döntés

0

Jonathan Rea és Álvaro Bautista is kiemelte, arra készültek, hogy nem kell kereket cserélni, így a kötelező bokszkiállásról hozott döntéssel feleslegessé vált ez a munka. Toprak Razgatlıoğlu kijelentette, nem csak miatta határoztak így, és mások is elmondták a véleményüket.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, kötelező kiállás lesz érvényben a Superbike-világbajnokság nyitófordulójának főfutamain. A döntéshozók 22-ről 20 körösre csökkentették a versenytávot, és kikötötték, hogy egy szett gumit legfeljebb 11 körön át lehet használni. Ez azt jelenti, hogy a mezőny tagjainak a kilencedik, a tizedik vagy a tizenegyedik körben mindenképpen ki kell állniuk, máskülönben kizárják őket.

Teljesült Razgatlıoğlu kívánsága: kötelező lesz kereket cserélni a Superbike-vb ausztráliai futamain

Gregorio Lavilla, a sorozat ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az abroncsok szállítása már novemberben elkezdődött, így nem volt idő arra, hogy speciális keveréket fejlesszenek ki. Giorgio Barbier, a Pirelli motorversenyzési részlegének ügyvezető igazgatója ezt ugyancsak megerősítette, emellett hozzátette, hogy az abroncsok hőmérséklete akár a 200 fokot is meghaladhatja. A döntés ugyanakkor nem aratott osztatlan sikert.

„Mindenki számára ugyanez a helyzet – nyilatkozta Jonathan Rea, aki kiemelte, ezzel kárba veszett az általuk elvégzett munka. – Sajnos ezzel a keddi teszt megy a kukába. A Yamahánál hosszú távra dolgoztunk. Mindenki tudja, hogy Phillip Islanden a gumifogyasztás a nagy kulcs. Ez most két sprintverseny, ami más beállításokat igényel a motor számára.” A címvédő Álvaro Bautista úgy véli, hogy a pilótáknak alkalmazkodniuk kellett volna a körülményekhez.

„Ha húsz kört versenyzünk, akkor azon dolgozom, hogy a lehető leggyorsabban megtegyek húsz kört – kezdte. – Nem ugyanaz, mint öt kört megtenni. Az ember [olyankor] gyorsan tud menni, nem törődik a gumikkal. A csapatom azon dolgozik, hogy az abroncsok tartóssága az elektronikával, az erővel húsz körön keresztül megmaradjon. Ha az ember nem tud húsz kört megtenni, akkor lassítson. Mindenki képes húsz kör megtételére, ez a tempótól függ. Ha időmérős tempóban akar húsz kört megtenni, akkor nem tud. Dolgozni kell [ezen]. Ezt a döntést biztonsági okokból hozták. Nem tehetek semmit, alkalmazkodnom kell. Az a sok munka, amit azért végeztünk, hogy megtegyünk húsz kört? Most már csak tízet kell teljesítenünk. A gumik mennyisége? Ha az ember nem tud tíz körnél többet megtenni a versenyen, akkor az edzésen tesz meg tíz kört. Több abroncsra van szükségünk. Vagy megállunk a bokszban, és ott maradunk. Nagyobb mennyiségű gumit kell biztosítaniuk, nincs elég.”

A végül meghozott döntést elsősorban Toprak Razgatlıoğlu szorgalmazta, de a török motoros szerint ez mindenkinek jó. „Ezt nem csak miattam [tették] – fogalmazott. – Minden versenyző miatt. A probléma ugyanaz, a hátsó gumik tönkremennek. Meg kell terveznünk: tíz vagy tizenegy kör? Ha az elejét megnyomjuk, ugyanaz lesz a gond, a hátsó abroncs azonnal tönkremegy. Mindenki azon gondolkozik, hogy tervet készítsen. Majd a versenyen meglátjuk. Jó mókának tűnik. Remélem, nem követünk el hibát a bokszban.”

Razgatlıoğlu a végén állt az élre a Superbike-teszten, Bautista a középmezőnyben, Rea bukott

Andrea Iannone jobban szereti a kerékcsere nélküli futamokat, de ezzel sincs gondja. „A motorverseny megállás nélkül zajlik – jelentette ki a négy év után visszatérő pilóta. – A tizennyolc kör [megállás nélkül] mindig jobb. Én jobban szeretem, az biztos. A biztonság fontos. Részemről semmi gond nincs. Megértem, hogy más gyártóknak és pilótáknak gondjuk van a gumikkal.”

A teszteken remekül szereplő újonc, Nicolò Bulega szerint számára kedvezőtlen döntés született, de igyekszik alkalmazkodni az új feltételekhez. „Kicsit változtatnunk kell – mondta. – Nem tudom, a használt gumikon jól mentem a teszten. Szóval számomra talán nem ez a legjobb döntés. Azonban mindenkinek ez van, szóval fel kell készülnöm rá.”

Alex Lowes pedig a hajrá fontosságát emelte ki. „Minden az utolsó öt-hat-hét körön múlik – hangsúlyozta a gyári Kawasaki versenyzője. – Azok a srácok érik el a legjobb eredményt, akik a legjobban vigyáznak a gumikra. A teszt kilencven százalékát azzal töltöttük, hogy a használt abroncsokra koncentráltunk, és azon igyekeztünk, hogy a gumik kitartsanak az új felületen.”

Ujjtöréssel megúszta élete egyik legnagyobb bukását Aleix Espargaró

0

Alex Espargaró rendkívül elégedett az Aprilia versenytempójával a MotoGP katari tesztje után, viszont úgy véli, egy körön továbbra is hátrányban vannak a Ducatival szemben. A gyári Aprilia versenyzője a második nap végén hatalmasat esett, és kijelentette, sokkal rosszabbul is járhatott volna.

Kedden véget ért a MotoGP katari tesztje, így a versenyzők, a csapatok, illetve a gyártók már legfeljebb az ugyanott esedékes szezonnyitó edzésein tudnak felkészülni az idényre. Ahogyan Sepangban, úgy Loszaílban is Aleix Espargaró volt a leggyorsabb azok közül, akik nem Ducatit vezetnek: a 34 éves pilóta 1:51.260 másodperces idejével a harmadik helyen végzett, 188 ezreddel elmaradva az élen záró Francesco Bagnaia mögött.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

A gyári Aprilia motorosa azonban sokkal inkább a motor versenytempóját dicsérte. „Nagyon elégedett vagyok a tempóval – nyilatkozta a DAZN-nak. – Amikor a szimuláció során balesetet szenvedtem, azt hiszem, hét vagy nyolc kört tettem meg. Néhányszor 51-es kört [futottam], a többi pedig 52-es idő volt. Rendkívül elégedett vagyok a tempómmal a közepes gumikon.”

Az állandó mezőny korelnöke hozzátette, egy körön már nem ennyire jó a helyzet. „Nem tudunk versenyképesebbek lenni, mivel a guminak nagy a tapadása, és szinte az összes erőt kihasználjuk, de nem tudunk gyorsabban menni – magyarázta. – Hiányzik egy kis erő ahhoz, hogy szombatonként jobban kvalifikáljunk. [Azonban] úgy gondolom, hogy a versenytempó nagyszerű volt.”

Az Apriliának az alapvető célja az lehet, hogy visszaelőzzék a KTM-et az erősorrendben, és megszerezzék a második helyet a konstruktőri tabellán. Emellett viszont nyilvánvalóan a Ducatihoz is szeretnének közeledni, és nem csupán alkalmanként akarják felvenni velük a versenyt. Egy körön viszont ez még nem sikerül.

„Nem tudom – válaszolta Espargaró az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem a tempót tekintve nem vagyunk messze, jó előszezonunk volt, Malajziában és itt is közel voltunk. Ugyanakkor tudjuk, mennyire fontos az időmérő, hogy jó versenyeket tudjunk teljesíteni. Ha az ember nem kerül be az élmezőnybe, akkor nagyon nehéz. A kvalifikáción, illetve a lágy abroncsokon nincs elég erőnk ahhoz, hogy a Ducatival harcoljunk.”

Aleix Espargaró, a jelenlegi legidősebb MotoGP-pilóta elárulta, mikor fog visszavonulni

A háromszoros MotoGP-futamgyőztes nem zárta jól a tesztet, hiszen óriásit esett, de elmondása szerint olcsón megúszta. „Ez volt az egyik legkeményebb bukásom valaha – fogalmazott. – Egy elképesztő highside volt az ötös kanyarban. Még mindig nem tudjuk, mi történt, talán belülről rámentem a fehér vonalra, de nagyot repültem. Egy kis törés van az ujjamban, de semmi komoly ahhoz képest, ami lehetett volna.”

A szezon két hét múlva, március második hétvégéjén kezdődik, a teszten látottak alapján pedig Espargaró már nagyon várja a piros lámpák kialvását. „Már nagyon vártam, de nem számítottam arra, hogy annyira versenyképes leszek, mint Malajziában és itt – utalt a felkészülésre. – Most itt az ideje pihenni, mindenem fáj egy kicsit a bukásom miatt. Itt az ideje feltöltődnöm, alig várom már a versenyzést.”

Iannone egyáltalán nem volt képben, főnöke magyarázta el neki a szabályokat

A négyéves eltiltását letöltő Andrea Iannonénak még szoknia kell a Superbike-világbajnokság formátumát. Iannone az idei szezonban a legjobbakkal akar majd harcolni, amit megkönnyíthet, hogy kifejezetten jól sikerült számára az előszezoni felkészülés.

A 2019-ben doppingolás miatt négy évre eltiltott Andrea Iannone a Superbike-világbajnokság hétvégén sorra kerülő szezonnyitóján – amelynek az átlagostól eltérő lesz a lebonyolítása – tér vissza a versenypályára. Iannone elmondása szerint még nem vette fel teljesen a számára új sorozat ritmusát, de a korábbi MotoGP-pilóta ennek ellenére nagyon várja az ausztráliai fordulót.

Teljesült Razgatlıoğlu kívánsága: kötelező lesz kereket cserélni a Superbike-vb ausztráliai futamain

„Nem tudom, hogy mire számítsak – idézi a szezonnyitóról nyilatkozó Iannonét a Crash.net. – Minden új még nekem, ennek a sorozatnak teljesen más a formátuma. Konkrétan a csapatfőnökömnek kellett elmagyaráznia nekem a szabályokat! Mindenesetre nagyon izgatott vagyok, ami egy kicsit furcsa érzés, elszoktam ettől. De persze nagyon örülök, hogy itt lehetek. Ez az, amit egész életemben a legjobban szerettem.”

Iannone már több teszten is gyakorolhatott a Team GoEleven által felkészített Ducatival, legutóbb pont a Phillip Island-i pályán körözhetett a mezőny többi pilótájával. Ekkor a tizedik legjobb időt motorozta, amivel a leggyorsabbaktól közel egy másodperccel, de a tavalyi világbajnoktól, Álvaro Bautistától csak körülbelül egy tizeddel maradt el. Egy ilyen eredmény után nem meglepő, hogy a 34 éves versenyző úgy érzi, jól sikerült a felkészülése.

Razgatlıoğlu a végén állt az élre a Superbike-teszten, Bautista a középmezőnyben, Rea bukott

„Nem volt rossz, és őszintén ez egy kicsit meg is lepett – értékelte a felkészülését az olasz pilóta. – A sebességem általában elég jó volt. Persze az elején kissé bizonytalan voltam, mivel négy évig nem ültem versenymotoron. Összességében ez egy elég jó előszezon volt nekünk.”

Iannone azt is elmondta, milyen tervekkel vágnak neki az idei szezonnak. „A legerősebb versenyzőkkel akarunk harcolni, a legjobb tízbe akarunk kerülni, ez a célunk. De persze az év elején az is tökéletes, ha a legjobb tízen kívül végzünk a futamokon. Lépésről lépésre, versenyről versenyre kell fejlődnünk, és akkor majd idővel jobb eredményeket fogunk elérni.”

„Reálisan? – reagált Iannone arra a kérdésre, hogy szerinte milyen helyezéssel fogja zárni a szezont. – Nehéz megmondani, hiszen csak most térek majd vissza. Annyiban egyértelmű a helyzet, hogy biztosan a legjobbunkat próbáljuk majd hozni.”

Andrea Iannone teljesítményére senki sem számított

Zarco dobogós helyekért harcolna a Hondával, ami még nem mutatta meg a „valódi potenciálját”

0

Johann Zarco tudta, hogy nem a legerősebb motorra ül át, amikor az LCR-hez igazolt, viszont úgy látja, hogy az idei Honda jobb, mint a tavalyi. A francia pilóta úgy gondolja, hogy a szezon során kiemelkedőbb teljesítményre lehet képes, mint amilyet a katari teszten tett le az asztalra.

Tavaly augusztusban került bejelentésre, hogy Johann Zarco a Pramactól az LCR-hez igazol. A francia pilóta lépése sokakat meglepett, hiszen a mezőny legjobb motorjáról, a Ducatiról váltott az egyik leggyengébb gépre, a Hondára. Új csapata idei festéseinek a bemutatóján Zarco elárulta, tisztában volt azzal, hogy ezzel mekkora kockázatot vállal.

„A Ducatinál töltött évek után jó volt egy új kihívással szembenézni, még akkor is, ha egy elég kockázatos kihívást választottam – nyilatkozta Zarco a MotoGP hivatalos honlapjának. – Ugyanis amikor augusztusban aláírtam a szerződésemet, nem a legerősebb motorral rendelkező csapathoz írtam alá. Akkor úgy tűnt, hogy idén nehéz lesz majd harcban lenni a legjobb helyezésekért, és sokszor el kell majd fogadnunk, hogy elég rosszul állunk a tabellán.”

Zarco méltatta Marc Márquezt, és elmondta, miért érzi magát jobban a Hondán, mint a Ducatin

„Szerencsére úgy tűnik, hogy a 2024-es szezonban az új motorral nem ez lesz a helyzet, és ennek nagyon örülök. Nagyszerű lenne, ha jó munkát végeznénk, és a dobogós helyezésekért tudnánk harcolni. Ezt a szikrát szeretném életben tartani addig, amíg MotoGP-pilóta vagyok.”

A bemutatón Zarco azt is elmondta, hogy örülne neki, ha ő lenne idén a Honda legjobb versenyzője, bár nem erre koncentrál. „Többet gondolok arra, hogy az év végén a legjobb tízben végezzek, mint arra, hogy én legyek a legjobb Honda-pilóta, de persze attól még az utóbbi is nagyon jó lenne – tette hozzá a 33 éves motoros. – Úgy hiszem, hogy a legjobb tízbe kerüléshez konzisztensen jó munkára lesz szükség tőlünk.”

Annak ellenére, hogy nem erre figyelt, a héten lezajlott katari teszten mégis Zarco végzett a legelőkelőbb helyen a Honda versenyzői közül (bár ehhez hozzá kell tenni, hogy Joan Mirt egy betegség hátráltatta). Cannes szülötte a tizenhetedik legjobb idővel jelentkezett a gyakorlás második napján, azonban szerinte ezzel még nem érte el a teljesítménye plafonját.

Néhányan altattak? Vagy mégsem? – a nagy találgatások elkezdődtek a MotoGP-ben

„A helyezésünk nem tükrözi a motor valódi potenciálját, de ettől még ez egy érdekes teszt volt – idézi Zarcót a Crash.net. – Sok dolgot kipróbáltunk, és én eléggé élveztem a körözést, ez pedig ilyenkor nagyon fontos. Ezek a napok elég hasznos voltak abból a szempontból, hogy rávilágítottak azokra a területekre, amelyeken még fejlődnünk kell, de egyelőre tetszik az, ahogyan a Honda működik.”

Di Giannantonio szerint harcban lehet a dobogós helyekért a „hollywoodi stílusú” Katari Nagydíjon

0

Fabio Di Giannantonio úgy látja, hogy jelenleg a sprintszimulációk tekintetében a legjobbak között vannak. Digga szerint a katari szezonnyitón eséllyel harcba szállhat majd a dobogós helyekért. A római pilóta emellett azt is elmondta, hogy nagyon szereti a loszaíli pályát.

A hét elején rendezték meg az utolsó előszezoni kollektív MotoGP-tesztet. A katari gyakorlás második napjának leintésekor a nyolcadik legjobb idő állt Fabio Di Giannantonio neve mellett. Azonban a római pilóta a tavalyi Ducatin ülők különversenyében még ennél is előkelőbb pozícióban, a második helyen végzett, csak Marc Márquez volt nála gyorsabb a Desmosedici GP23-mal. Ennek ellenére Di Giannantonio nem volt tökéletesen megelégedve a teljesítményével.

Néhányan altattak? Vagy mégsem? – a nagy találgatások elkezdődtek a MotoGP-ben

„Néhány tized még hiányzik, szóval továbbra is egy kicsit le vagyunk maradva – idézi Di Giannantoniót a SPEEDWEEK.com. – Muszáj lenne fejlődnöm az egykörös tempót illetően, hiszen inkább én tehetek arról, hogy ilyen eredménnyel fejeztük be a tesztet, nem a motor. Viszont a sprintszimulációk során elég jó munkát végeztem, a leggyorsabbak egyike voltam. Azt hiszem, hogy jelenleg ebben a tekintetben a legjobb öt közé tartozunk.”

Tavaly a Katari Nagydíjat a loszaíli pályán végzett felújítási munkálatok miatt a szezon utolsó előtti futamaként rendezték meg. Di Giannantonio azon a versenyen emlékezetes módon egy győzelemmel biztosította be, hogy idén is legyen ülése a királykategóriában. Nem meglepő tehát, hogy közel áll a szívéhez ez a közel-keleti helyszín.

„Imádom ezt a helyet, csodálatos a paddock, és az olyan menetrendeket is imádom, amelyek megengedik, hogy reggel [sokáig] aludjak, és utána pattanjak motorra – utalt a katari futamok késői kezdési idejére Di Giannantonio. – Ráadásul amikor felülünk, minden tele van reflektorokkal – kicsit ilyen hollywoodi stílusban, ez pedig nagyon jó atmoszférát teremt.”

Idén újra szezonnyitóként tartják meg a Katari Nagydíjat, tehát két „egymást követő” futamot rendeznek ugyanazon a pályán. Di Giannantonio azonban nem gondolja, hogy ez furcsa lenne, azt pedig nem bánja, ha a győzelme miatt az idei versenyen több nyomás lesz rajta, mint amennyi a tavalyi idején volt. „Nem, nem lesz furcsa. Én mindig azt mondom, hogy kiváltság, ha nyomás van rajtad, mert az azt jelenti, hogy meg tudod csinálni. Én pedig szeretem ezt a fajta nyomást.”

„Viszont természetesen az eredményeket tekintve reálisnak kell maradni. Most úgy néz ki, hogy a Ducati gyári pilótái előnybe kerültek. Úgy látszik, hogy nagyon jó formában vannak, különösen [Francesco] Bagnaia. De ettől még nekünk is jó esélyünk van arra, hogy a dobogós helyekért harcoljunk.”

Hatalmas a kontraszt Rossi versenyzői között, és nem annak a javára, akire sokan számítottak