back to top
2025. július 08. 05:45
Kezdőlap Blog Oldal 320

A jó végsebesség ellenére is nagy a hátránya a Yamahának a pilótái szerint

0

Álex Rins és Fabio Quartararo is úgy gondolja, hogy a Yamahának még mindig elég nagy a lemaradása az élmezőnyhöz képest. 

Fabio Quartararo csak a tizennegyedik helyet tudta megszerezni a katari MotoGP-teszt második napján. A francia pilóta még egy ilyen lehangoló eredmény után is próbálta megtalálni a pozitívumokat. „Jó volt látni, hogy képesek vagyunk 1:51-es időre, de továbbra is nagyon messze vagyunk az élmezőnytől – idézi Quartararót a Crash.net. – Nagyon sok munka vár még ránk.”

Quartararo: Ez elfogadhatatlan

A tavalyi szezon során a Yamaha pilótái sokat küzdöttek azzal, hogy nem volt elég jó a versenytempójuk. Egyelőre úgy tűnik, hogy ez a probléma idén is fenn fog állni a csapatnál. „Nem igazán sikerült előrelépnünk ezen a téren – mondta lemondóan a 2021-es MotoGP-bajnok. – [Enea] Bastianini mögött mentem egy sprintszimuláció során, és hát eléggé elhúzott tőlem. Muszáj lenne fejlődnünk néhány területen, ehhez pedig pozitívan kell gondolkoznunk és meg kell találnunk a megoldást.”

Quartararo új csapattársat kapott az idei szezonra, 2024-ben Franco Morbidelli helyett Álex Rins dolgozik a Yamaha bokszának másik felében. A francia pilóta azt már korábban elmondta, hogy sokkal jobb személyes kapcsolata van Rinssel, mint amilyen Morbidellivel volt. A katari teszten pedig azt árulta el, hogy a spanyol versenyző hasonlóan látja a motort, mint ő.

Sokatmondó: Quartararo már a teszten többet beszélt új csapattársával, mint az előzővel összesen

„Azt hiszem, hogy eléggé hasonló visszajelzéseket adunk a Yamahának, mivel mindketten elég könnyen megtaláljuk a határokat a motorral. Jelenleg még két tizedes lemaradásban van hozzám képest, és ez valami olyasmi, amin közösen kell majd dolgoznunk.”

Rins valóban két tizedet kapott Quartararótól, így végül a tizenhatodik helyen végzett. A Yamaha helyzete miatt pedig ő sincs elragadtatva. „Eléggé messze vagyunk a legjobbaktól – nyilatkozta a barcelonai versenyző a Crash.net szerint. –  Én csak 1:51-es időt futottam, de Fabio is több mint egy másodpercet kapott a leggyorsabb pilótától.”

„Sokat kell még dolgoznunk azon, hogy csökkentsük a lemaradásunkat. Ha győzelmekért akarunk harcolni, akkor keményebben kell hajtanunk. Azt hiszem, hogy legalább jó a munkamódszerünk, szóval készen állunk a kezdésre, és szerintem azt sem szabad elfelejteni, hogy a Yamaha javított a motorblokkon. Az egyenesekben egészen erősek vagyunk, egészen jó a végsebességünk, szóval ezzel kapcsolatban jó munkát végzett a csapat a téli szünet alatt.”

Quartararo továbbra is elégedetlen a Yamahával, hiába volt ő a leggyorsabb a teszt második napján

Mir hányt a teszt második napján, amelyet legszívesebben elfelejtene

0

Joan Mirt egy betegség hátráltatta a katari teszt második napján, amelyet szeretne minél előbb elfelejteni.

A katari MotoGP-teszt második napján sokak meglepetésére a Honda szatellitcsapatának, az LCR-nek a versenyzői jobb időre voltak képesek, mint a gyári alakulat pilótái. Viszont a Repsol egyik motorosának, Joan Mirnek egy elég jó magyarázata van erre: a spanyol pilóta elmondása szerint kedden egy betegséggel küzdött.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

„Az igazság az, hogy nem éreztem túl jól magam a bőrömben, amikor kedden reggel felébredtem. Nagyon gyenge voltam, ráadásul gyomorproblémáim voltak – idézi Mirt a Crash.net. – Aztán, amikor másfél órával a kezdés után kimentem a pályára, többé-kevésbé tudtam pár normális kört futni, de végül meg kellett állnom egy kis időre, akkor még hánytam is.”

„Úgy döntöttünk, hogy megállunk, aztán pedig őszintén szólva már nem éreztem elég jól magam ahhoz, hogy visszamenjek a pályára. Viszont még sok dolgot ki kellett próbálnunk, az elektronikát tekintve pedig azért sikerült is megtennünk egy fontos lépést. Volt valami az erőátvitellel, amivel kapcsolatban kétségeim voltak, szóval azt is meg akartam még egyszer nézni. Kedden igazából ennyit tudtunk tenni.”

Mir a leintés előtt még visszatért a pályára, de utólag már azt mondja, hogy bár ne tette volna, hiszen így végül egy elég nagy eséssel zárult a tesztje. „Aztán az utolsó percekben elkövettünk egy hibát azzal, hogy megpróbáltunk egy gyorskört futni, hiszen a 13-as kanyar előtt elvesztettem a motor elejét. Ezzel pedig véget ért a nap.”

„Nem tudtuk gyakorolni a rajtolást sem, szóval ez tényleg egy olyan nap volt, amelyet el kell felejtenünk. Jó lett volna, ha vissza tudok feküdni az ágyba, aztán a felkelés után újrakezdeni a napot, de hát ez már így alakult. Ezután szeretnék még egy napot tesztelni, de erre nincs lehetőségünk.”

Mir végül csak 32 kört futott, tehát nagyjából a többi pilóta által teljesített távnak a felét tudta megtenni. A leintéskor a tizenkilencedik legjobb idő állt a neve mellett, amivel az állandó versenyzők közül csak Luca Marinit és Augusto Fernándezt tudta megelőzni, az első helyen végző Francesco Bagnaiától több mint másfél másodperccel maradt el.

„Amikor százszázalékos leszek, akkor majd le tudunk dolgozni valamennyit a hátrányunkból, persze nem másfél, hanem mondjuk fél másodpercet. Kevésbé felkészülten fogunk megérkezni az első versenyre, mint ahogyan szerettem volna. Bízom benne, hogy a csapat munkájával pótolni tudjuk majd azt az időt, amelyet kedden elvesztettünk, és egy jó csomagot rakunk össze 2024-re.”

Mir pozitívan csalódott a Hondában, a „német” Marini szerint ennyi nem elég

A bokszkiállástól egy gyümölcsöző karrierig: Hogyan találhatnak új kihívásokat a profi versenyzők?

0

Kíváncsi vagy a motorversenyzők titkaira? Csodálod a kitartásukat még akkor is, amikor tudod, hogy nehéz időket élnek? Tanuld meg te is a legjobb „túlélő” praktikákat, és ismerd meg a versenyzők profi hozzáállását!

Ahogy az élet különböző területein, úgy a sportban is elengedhetetlen a fejlődés és az új kihívások felvétele ahhoz, hogy egy versenyző sikeres karriert építsen. Különösen a profi sportolóknak fontos, hogy állandó jelleggel fejlesszék képességeiket és új motivációt találjanak a kihívások leküzdéséhez. Ha ismerős számodra ez az érzés, most belföldi sofőr állásokat mutatunk be azoknak, akik korábbi tapasztalataikat felhasználva szeretnének új munkát találni.

A cikkben összegyűjtünk néhány információt, amivel rávilágítunk a különböző munkavégzések nehézségeire, megtaláljuk a profi versenyzők titkát, és felfedezzük, hogyan lehet fejleszteni és felhasználni az egyéni készségeket az élet különböző területein. Ha kíváncsivá tettünk, maradj velünk!

A kezdetektől a csúcsig: út a profi versenyzővé váláshoz

Az autó- és motorversenyzés világa szédítő sebességgel halad előre. A Forma–1-es pilóták és más versenyzők élete tele van kanyargós utakkal és gyors egyenesekkel, de nem mindig csak a versenypályán. A való életben is keresik az új kihívásokat, miközben folyamatosan fejlesztik karrierjüket és adaptálódnak az iparág dinamikus változásaihoz. Ahogy a pályán köröket szelnek, úgy kell körözniük a különböző közösségimédia-felületeken is, saját márkájukat (ami olykor csak a nevük) és kapcsolatot építve a rajongókkal. Az új kihívások egyik kulcsa az, hogy miképp kommunikálják és mutatják meg személyes történetüket a közönségnek, hogy emlékezetessé tegyék magukat, és vonzóvá tegyék a potenciális támogatók és szponzorok számára.

Kihívások és félelmek – a profi versenyzők is ugyanolyan emberek, mint mi

A versenyzők ugyanolyan kihívásokkal állhatnak szemben, mint mi a hétköznapokban. Például kihívást jelenthet az új technológiákhoz való alkalmazkodás: az autó- és motorversenyzés technikai aspektusa folyamatosan fejlődik, és a versenyzőknek lépést kell tartaniuk a legújabb fejlesztésekkel és innovációkkal. Ez magában foglalja az autók és motorok komplex rendszereinek megértését és finomhangolását, hogy maximalizálják a teljesítményüket a pályán.

A versenyzők mindig keresik a lehetőséget, hogy tovább fejlesszék technikáikat és stratégiáikat: új körülményekhez való alkalmazkodás, például az időjárási viszonyokhoz vagy a különböző pályák sajátosságaihoz alkalmazkodás. Emellett a versenyzők állandó jelleggel keresik az esélyt az új versenyszámokban való részvételre vagy más versenysorozatok kipróbálására, hogy változatosabb tapasztalatokat szerezzenek és új készségeket fejlesszenek.

Ha te is új kihívásokat keresel, esetleg nyitott vagy egy új állás betöltésére, nézz szét az állás külföld oldalon, és találd meg az aktuális állásajánlatokat még ma.

Fotó: Jooble

Testi és lelki felkészültség: nem csak a profi versenyzőket érdemes felkészíteni a változásokra

Egy új karrier kezdetének egyik legfontosabb aspektusa az, hogy az emberek felismerjék és kihasználják a meglévő készségeiket és tapasztalataikat. Az autó- és motorversenyzés világa tele van olyan készségekkel és tulajdonságokkal, amelyek átültethetők más területekre is. Ezek közé tartozik például a versenyhelyzetekben való gyors döntéshozatal, a nyomás alatt való teljesítmény, a csapatmunka és az állandó fejlődés iránti elkötelezettség.

De mi a helyzet azokkal, akik nem szeretnének tovább versenyezni? Mi úgy gondoljuk, hogy mindenki egy versenyző, csak a tempó más. Minden munkavállaló leküzdi a saját félelmeit, tanul a hibáiból, folyamatosan fejlődik az adott munkahelyen, stb. Ezért mindenki bátran tekinthet önmagára úgy, mint egy raliversenyzőre, aki az utolsó 2 kör előtt ad bele apait-anyait a győzelem érdekében.

Egy új munkahely fizikai és mentális előkészületeket is igényel, attól függően, hogy milyen típusú lesz az új pozíció. A versenyzésben megszerzett fizikai állóképesség és mentális erőnlét például átültethető más területekre is, és segíthet abban, hogy sikeresen kezdjenek új karriert. Te milyen tapasztalatot szereztél az előző munkahelyeden, amit a következőn hasznosítani tudnál? Lehet, hogy te voltál a leggyorsabb futár? Építkezési szakemberként kezdted a pályafutásod, de úgy érzed, hogy a versenyzés és a motorok világa jobban vonz? Találd meg azokat a képességeidet, sőt, írd fel őket egy papírra, és gondold végig, hol és hogyan tudnád ezeket felhasználni. Az eredmény megdöbbentő lehet!

Az új kihívások elkezdése sosem könnyű, de a versenyzők már megtanulták, hogyan kell küzdeniük és kitartaniuk a céljaikért. Mint korábban említettük, szerintünk mindenki egy versenyző! Legyen szó akár egy új munkahelyről, egy új iparágról vagy egy teljesen más életről, a versenyzők mindig találnak új motivációt és energiát a kihívások leküzdéséhez. Ez az elszántság és eltökéltség az, ami lehetővé teszi számukra, hogy sikeresen leküzdjék a nehéz kanyarokat, és továbbra is kiemelkedő teljesítményt nyújtsanak az élet minden területén.

A nagyobb kockázatvállalásnak meglett az eredménye – Marc Márquez először bukott a Ducatival

0

A korábbiaknál több kockázatot vállalt a katari teszt második napján Marc Márquez, aki ennek köszönhetően egy nagyon jó eredménnyel zárt, de közben az első bukását is elszenvedte. 

Marc Márqueznek nagyon jól sikerült a katari MotoGP-teszt második napja. Az újdonsült Gresini-pilóta neve mellett a negyedik legjobb idő szerepelt a leintéskor, ráadásul a Ducati versenyzői közül csak a gyári csapat motorosai bizonyultak nála gyorsabbnak. Ennek a tempónak viszont megvolt az ára: Márquez elszenvedte az első bukását a bolognaiak gépével. Ez azonban szerinte egy teljesen átlagos dolog.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

„Nagyon nyugodt voltam az egész előszezon során, hiszen tudtam, hogy lépésről lépésre kell haladnom, nem szabad pánikba esnem – idézi Márquezt a SPEEDWEEK.com. – Három, négy vagy öt pilóta még nálunk is gyorsabb, különösen [Francesco] Bagnaia, [Jorge] Martín és [Enea] Bastianini, de hát majd meglátjuk, kedden közelebb tudtam kerülni hozzájuk, mint Malajziában. Összességében néha persze nagyon messze voltam tőlük, viszont az meg különösen fontos volt, hogy ne hagyjunk ki egyetlen lépést sem, ez egy új motor esetén sokat számít.”

„Kedden aztán eljött az ideje egy újabb lépésnek, illetve annak, hogy növeljem a kockázatot – szóval ezt meg is tettem. Így közelebb tudtam kerülni az elejéhez, főleg akkor, amikor az egykörös tempóról volt szó, de a hosszabb etapok is jól sikerültek. A köridők ezt nem igazán adták vissza, mivel valami baj volt a transzponderrel, de ez nem nagy baj. Az első bukásom is megvolt, de ez teljesen normális dolog, hiszen ahogy már mondtam: kedden többet kockáztattam.”

„Hazudik” az eredményjelző? – Marc Márquez a gyári Ducati főnöke szerint is visszafogta magát

Márquez már a Gresini festésbemutatójának idején tudta, hogy „Malajziában vagy Katarban” elkerülhetetlenül el fogja szenvedni az első bukását. Már akkor is kihangsúlyozta, hogy szerinte kockázatvállalás nélkül nem lehet nyerni, a keddi tesztnapon pedig pontosan ezt a szemléletet követte.

„Természetesen pilótaként sohasem akarsz esni, mindig a motoron akarsz maradni – szögezte le a spanyol pilóta. –  Viszont amikor láttam, hogy túl szélesen, túl gyorsan fogok bemenni egy kanyarba, azt kérdeztem magamtól, hogy  »rendben, mik a határok ezzel a motorral?«. Tizenkét kört tettem meg az etap során a tervezett tizennyolcból, amikor úgy voltam vele, hogy »oké, már csak öt kör maradt, szóval megpróbálok még egy lépést megtenni előre«. Viszont lehet, hogy egy olyan ponton kezdtem ebbe bele, ahol ezzel a motorral nem szabad, és átestem az első keréken a 4-es kanyarban.”

„Azonban az nagyon fontos, hogy ilyen szempontból is kiismerjem a motort. Eddig mindig finoman és következetesen vezettem a Ducatit, anélkül, hogy rámentem volna az utolsó tizedmásodpercek megszerzésére. A versenyzésben mindig azt mondjuk: az utolsó három tizedet a legnehezebb megszerezni, és jelenleg én pont itt tartok, kettő, három, néha négy tizeddel vagyok lemaradva a legjobbaktól. Most rá kell jönnöm, hogyan kerülhetek hozzájuk közelebb.”

Aleix Espargaró, a jelenlegi legidősebb MotoGP-pilóta elárulta, mikor fog visszavonulni

0

Az Aprilia nem szeretné elküldeni, így a MotoGP korelnöke, Aleix Espargaró maga dönthet a visszavonulásának időpontjáról. A spanyol pilóta pedig elmondása szerint majd akkor fejezi be a pályafutását, ha már nem érzi magát versenyképesnek.

A MotoGP jelenlegi korelnöke Aleix Espargaró, aki már a 34. életévét tapossa. Annak ellenére, hogy ez a sorozat nem szokott kegyes lenni a megöregedő versenyzőkkel, Espargaró teljesítményén nem látszik meg az idő múlása, sőt a spanyol pilóta éppen élete két legjobb szezonján van túl. 2022-ben a MotoGP-ben eltöltött évei során először felállhatott a dobogó tetejére, tavaly pedig már két olyan futam volt, amelyen nem talált legyőzőre. Csapatának, az Aprilia gyári istállójának bemutatóján azonban így is megkapta azt a kérdést, hogy nem fontolgatja-e már a visszavonulást.

Le tudja győzni Marc Márquez, amit eddig még senkinek sem sikerült?

„Nagyon jól értem a motort, ez például a [magas] életkor előnye – idézi Espargarót a SPEEDWEEK.com. – Azért vagyok nyugodt a jövőmmel kapcsolatban, mert ez az egész rajtam múlik. Ha tudok versenyeket nyerni, akkor maradok az Apriliánál – már ha akarok. Ez az én döntésem, a technikai igazgatónk, Romano Albesiano már megerősítette, hogy néhány évig még engem akar látni a csapatnál. Ha úgy fogom érezni, hogy versenyképes tudok lenni, akkor fordítok még időt az aktív pályafutásomra – ha viszont nem, akkor majd visszavonulok.”

„Érzem, hogy öregszem, azonban évről évre egyre gyorsabb leszek, és ez a tendencia eddig idén is folytatódott. Például a sepangi pálya korábban nem igazán feküdt nekem, viszont a mostani teszten gyorsabb voltam ott, mint eddig valaha. Az Aprilia egyre jobb és jobb lesz, és továbbra is én vagyok a leggyorsabb Aprilia-pilóta. Van bárki, aki ilyen helyzetben feladná? Nem tudom. Persze másrészről végre szeretnék több időt tölteni a gyerekeimmel. A versenyzésen kívül számos másik projekt van a fejemben. Szerencsére jelenleg elég jó életem van, és nem kell azon stresszelnem, hogy minél előbb döntést hozzak ebben a kérdésben.”

Aleix Espargaró szerint sokat javult az Aprilia, de nem tudja, mennyire lesz alkalmas a versenyzésre

A bemutatón Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója arról beszélt, hogy szerinte mindenük megvan a jó szerepléshez. Ezzel kapcsolatban külön kiemelte, hogy mennyire elégedett a gyártó jelenlegi pilótáival. Később azt is elmondta, hogy miért szeretné mind a négyüket megtartani a jövő évi szezonra.

„Szerintem a stabilitás a [jó] teljesítmény kulcsa. Ezért is látjuk azt, hogy a legtöbb pilóta magával viszi a versenymérnökét, a szerelőit, meg a többi ilyen emberét az új csapatához – tette hozzá Rivola. – Viszont nem ez az egyetlen oka annak, hogy nagyon elégedett vagyok a négy jelenlegi pilótánkkal, és nem csak ezért tudom elképzelni, hogy velük folytatjuk a munkát 2025-ben. Másrészt készen kell állnom arra az esetre egy B-tervvel, ha valaki ellopná tőlünk az egyik srácot, szóval természetesen én is felmérem a piacot.”

Bastianini után egy másik Ducati-versenyzőre is szemet vetett az Aprilia vezére?

Bagnaia szerint hibátlanul megy az idei Ducati, Martín és Bastianini viszont vibrációról panaszkodik

0

A katari teszt második napján Jorge Martín és Enea Bastianini is vibrációt érzékelt a motorja hátsó részén. Francesco Bagnaia viszont azt mondta, hogy szerinte tökéletesen működik a 2024-es Ducati.

Francesco Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt második napján. A tavalyi bajnoki kihívó, Jorge Martín neve mellett azonban csak a hetedik legjobb idő szerepelt a leintéskor, ráadásul a Pramac pilótája fél másodpercnél is többet kapott az ugyanolyan motoron ülő Bagnaiától. Martín ennek megfelelően nem is volt teljesen megelégedve a 2024-es Ducatival, amelynek hátsó részén fellépő vibráció kifejezetten zavarta.

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

Hétfőn elég jól éreztem magam a pályán, ahogyan kedden is, egészen addig, amíg fel nem tettük az utolsó gumit – idézi Martínt a Crash.net. – Akkor furcsa vibráció lépett fel a motor hátsó részén. Emiatt pedig eléggé küszködtem, mivel ez volt az első alkalom, hogy a MotoGP-ben ezzel a problémával szembesültem. A csapattal próbáljuk majd megoldani, de egyelőre nem tudjuk, hogy mi okozhatta, hiszen bármi lehet az okozója, lehet például a lengőkar, de akár a váz is. Ennek köszönhetően nem tudtam simán motorozni, úgy ahogy akartam. Most arra várok, hogy a csapat rájöjjön a megoldásra. Amikor megtalálják, akkor majd újra képes leszek arra, hogy igazán gyorsan menjek.”

A szintén a legújabb Ducatit, a Desmosedici GP24-et használó Bagnaia márkatársával ellentétben tökéletesen meg van elégedve a motorral. „Hihetetlenül jó érzés vezetni. Úgy hiszem, hogy a GP24 minden tekintetben jobb, mint a GP23, jelenleg hibátlanul működik – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának Bagnaia. – Viszont azt nagyon jól tudjuk, hogy egy versenyhétvégén minden teljesen más lehet, mint egy teszten. Annyi biztos, hogy nagyon jól éreztem magam a motoron. Egyébként az összes GP24 nagyon gyorsnak tűnik, Enea [Bastianini] és Martín alatt is, szóval büszkék lehetünk magunkra.”

Bagnaia elégedett, de még nem teljesen magabiztos, Bastianinit betegség hátráltatta

Bagnaiával ellentétben a csapattársa, Bastianini szintén érzékelte a Martínt hátráltató vibrációt, de neki elmondása szerint nem okozott annyira nagy problémát, mivel másfajta vezetési stílusa van, mint a spanyol pilótának. Ezt a pályán nyújtott teljesítménye is alátámasztja, hiszen ő tudott legközelebb kerülni a címvédőhöz, alig 12 századmásodperccel futott nála rosszabb időt. Rimini szülötte azt azonban a nagyszerű eredmény dacára is kiemelte, hogy amennyiben megtalálnák a megoldást erre a problémára, akkor akár még jobb is lehetne.

„Nem éreztem magam rosszul a motoron, hétfőről keddre még előre is tudtunk lépni valamelyest – folytatta a tesztjének elemzését Bastianini a MotoGP honlapjának. – Viszont még mindig van hová fejlődnünk, mivel jelenleg Bagnaiáék előttünk járnak. Jobban meg kell vizsgálnunk az adatokat, a fő probléma az a kis vibráció volt, amely először a kanyarbejáratoknál jelentkezett a hátsó keréknél, majd néhány kör után az elsőn is megjelent. Ettől eltekintve jó köridőt futottam, de még nem értük el a száz százalékot.”

Máris bebizonyosodott, hogy azt az idényt is a Ducati uralja? – Bastianini válaszolt

Bagnaia történelmi magasságokba került a katari MotoGP-teszt második napján

0

Francesco Bagnaia új, nem hivatalos pályacsúcsot állított fel a katari MotoGP-teszt második napján, amelyet a gyártók közül az Aprilia zárhatott a legelégedettebben.

Kedden került sor az utolsó előszezoni kollektív MotoGP-teszt második napjára a katari Losail International Circuiten. A portimãói balesete miatt hiányzó Franco Morbidelli kivételével a mezőny állandó versenyzői közül mindenki motorra ült, ahogyan pályára gurult Michele Pirro, Cal Crutchlow és Lorenzo Savadori is, akik a Ducatinál, a Yamahánál és az Apriliánál töltik be a tesztpilóta szerepkörét.

Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy a japánok hátránya

A keddi tesztnap első része eléggé eseménytelenül telt az aszfalt túl magas hőmérséklete és a zavaróan erős szél miatt. Az első két órában alig tizenegy pilóta merészkedett ki a pályára, az általuk futott idők pedig messze elmaradtak a hétfői legjobbaktól.

A történések a harmadik órában kezdtek beindulni. Először Marc Márquez alatt állt meg a motor, majd Francesco Bagnaia megfutotta a tesztnap első 1:53 alatti körét (1:52.575), amivel először közelítette meg a legjobb hétfői időt (1:52.040), amely szintén az ő nevéhez fűződött.

A negyedik óra végén már az első kilenc helyezett neve mellett 1.52-vel kezdődő idő szerepelt, közülük akkor éppen Enea Bastianini állt a legjobban (1:52.136). Az ötödik órában aztán hárman – Álex Márquez és a VR46 két versenyzője – Bastianini elé kerültek, a vezetést Fabio Di Giannantonio ragadta magához (1.51:569). Digga ezzel megdöntötte a korábbi rekordot, amelyet Luca Marini tartott (1.51:762).

Az igazi tűzijátékot viszont az ötödik óra hozta el, amelynek a legelején Bagnaia futott egy hihetetlen kört (1:50.952). Ennél a keddi tesztnap alatt már senki sem tudott jobb időt motorozni, sőt semelyik másik pilóta sem volt képes beférni 1.51 alá. A címvédőhöz végül csapattársa, Bastianini tudott a legközelebb férkőzni (1:51.072).

A gyári Ducati versenyzőin kívül az Aprilia pilótái lehettek különösen elégedettek a teljesítményükkel. Közülük Aleix Espargaró volt a leggyorsabb, a 34 éves versenyző a harmadik helyen zárt (1:51.260). A Trackhouse Racinget képviselő Raúl Fernández a tavalyi motorral futotta meg az ötödik legjobb időt (1:51.341), Maverick Viñales pedig a hatodik pozíciót tudhatta a magáénak a leintéskor (1:51.387).

Az idősebb Márquez fivérnek is volt oka az örömre, hiszen az egész mezőnyt tekintetbe véve a negyedik, a Ducati versenyzői közül pedig a harmadik helyet szerezte meg (1:51.335). Az utolsó órában elszenvedte az első bukását a Ducatival, de szerencsére nem sérült meg. A legjobb tízbe a két olasz gyártó pilótáin kívül egyedül Brad Binder tudott bekerülni, a dél-afrikai motoros az utolsó percekben ugrott fel a kilencedik helyre (1:51.583).

A két japán márka versenyzői kedden sem igazán tudták megmutatni magukat, a Yamaha pilótái közül Fabio Quartararo volt a leggyorsabb (1:51.965), de az ideje csak a tizennegyedik helyre volt elég. A Hondánál nem sok bizakodásra ad okot, hogy a szatellitcsapatuk, az LCR mindkét motorosa jobb pozícióban zárt, mint a gyári istállót képviselők, a legjobb kört az előző naphoz hasonlóan Johann Zarco rakta össze (1:52.162).

A katari MotoGP-teszt második napjának végeredménye

Jöhet a tavalyi vb-csata visszavágója? – Martín szerint ezúttal mások is beleszólhatnak a harcba

0

Jorge Martín úgy véli, rajta és Francesco Bagnaián kívül is lesznek olyan versenyzők, akik harcolhatnak a MotoGP idei világbajnoki címéért. A spanyol pilóta elégedetten zárta a katari teszt első napját.

Francesco Bagnaiát senki nem tudta utolérni a MotoGP katari tesztjének első, hétfői napján. A mezőny többi versenyzője közül Jorge Martín volt az, aki a legközelebb volt hozzá. A Pramac motorosa 1:52.260 másodperccel zárt, így 22 századdal maradt el márkatársától, és jelezte, hogy idén is érdemes vele számolni.

Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy a japánok hátránya

Nem csupán az eredményjelző teteje emlékeztetett arra, hogy tavaly ők ketten küzdöttek a bajnoki címért, amely csak az utolsó futamon dőlt el. A hajrában ugyanis a címvédő beállt a spanyol pilóta mögé, elmondása szerint azért, hogy ellenőrizze a váltót. Martín ugyanakkor kiemelte, hogy mindketten ugyanazért a gyártóért harcolnak.

Bagnaia elégedett, de még nem teljesen magabiztos, Bastianinit betegség hátráltatta

„Az utolsó körömön tudtam, hogy ott van, már nagyon használt gumin voltam – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Igen, követett engem, ez rendben van. Egyszer én is követtem őt, és szerintem, fogalmazzunk úgy, hogy egy oldalon dolgozunk, mivel próbáljuk működésre bírni az új motort. Nem ugyanannál a csapatnál vagyunk, de ugyanannál a gyártónál, szóval ugyanazért a célért dolgozunk.”

Martín abban sem biztos, hogy a tavalyi párharc visszavágója jön. Persze nem azért, mert bármelyikük is visszaesne, hanem mert úgy véli, mások is beleszólhatnak a küzdelembe. „Aleix [Espargaró] szintén remek munkát végez, Enea [Bastianini] is meg fog érkezni – fogalmazott, és akkor még Marco Bezzecchit, Marc Márquezt vagy Brad Bindert meg sem említette. – Sok versenyző van, aki meg tudja csinálni, úgyhogy én magamra koncentrálok, próbálok fejlődni és gyors lenni.”

Bár Martín a hétfői naphoz hasonlóan a sepangi teszten is második lett, akkor nem igazán volt elégedett a motorral. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes számára nem feküdt a Ducati új burkolata. Bár a puszta eredmény nem változott, Katarban már teljesen másképpen érezte magát a motoron, és sokkal pozitívabban értékelt.

„Boldog vagyok – szögezte le. – Azt hiszem, végre találtam egy jó alapot az új szezonra. Kicsit küszködtem az új burkolattal, hogy rájöjjek, hogyan bírjam működésre, és most végre azt érzem, hogy remek munkát végeztünk. Úgy vélem, készen állok az idénykezdetre. Kedden remélhetőleg még dolgozhatunk egy kicsit a beállításokon, és megpróbálhatunk valamelyest javítani a tempón, de összességében elégedett vagyok.”

Rea és Lecuona is bukott a Superbike-vb ausztráliai tesztjén, egyikük a szezonnyitóról is lemaradhat

Jonathan Rea és Iker Lecuona is bukott a Superbike-világbajnokság keddi tesztjén. Rea könnyebb sérülésekkel megúszta az esést, viszont Lecuona esetében az is felmerül, hogy emiatt ki kell majd hagynia a szezonnyitót.

Kedden rendezték meg a Superbike-világbajnokság logisztikai okokból egynaposra rövidült Phillip Island-i tesztjét. Ez a gyakorlás pedig nemcsak Toprak Razgatlıoğlu nagyszerű teljesítménye, hanem két nagy esés miatt is emlékezetes marad. Az egyik bukó pilóta Jonathan Rea volt, aki szerencsére nem sérült meg súlyosabban a földre kerülés során, így valószínűleg el tud majd indulni a hétvégén sorra kerülő ausztráliai szezonnyitón.

Razgatlıoğlu a végén állt az élre a Superbike-teszten, Bautista a középmezőnyben, Rea bukott

„Többé-kevésbé rendben vagyok. Annyi történt, hogy amikor éppen a kanyarban voltam, egy kicsit megcsúsztam, semmi igazán durva, de végül nem sikerült megfognom – idézi a hatszoros világbajnokot a BikeSport News. – Elég keményen beütöttem a vállamat, mivel azon landoltam, de ez nem fog problémát jelenteni. Viszont amikor elértem a kavicságyat, a motor az átfordulása közben eléggé megütött, a lábam hátsó részét találta el.”

„Szerencsére egy kis duzzanattól eltekintve a röntgenfelvételek tiszták voltak, de attól még én úgy görnyedtem, mint egy öregember. Sok zúzódás van rajtam, de még van pár napunk a pihenésre a pénteki dolgok előtt, szóval elméletileg a hétvégén már százszázalékos állapotban lehetek.”

Nem Rea volt az egyetlen, aki a teszten közelebbi ismeretséget kötött a Phillip Island-i pálya megújult aszfaltjával. Iker Lecuona az északír pilótához hasonlóan a 11-es kanyarban bukott, de ő ezt nem úszta meg annyira könnyen, mint vetélytársa. A Honda gyári csapatának színeit képviselő Lecuona egy highside-ot mutatott be, a leérkezés során pedig annyira megütötte a vállát, hogy veszélybe került a szezonnyitón való részvétele.

„Miután új gumikat raktunk fel, és végrehajtottunk pár változtatást, a motor jobbnak érződött, sokkal jobbnak. Viszont aztán elszenvedtem egy váratlan és hirtelen bukást, amelyben súlyosan megsérült a vállam – mondta Lecuona a SPEEDWEEK.com szerint. – Csütörtök délután fognak megvizsgálni az orvosok, hogy meghatározzák, alkalmas vagyok-e arra, hogy a hétvégén rajthoz álljak. Ez különösen frusztráló, mivel nagyon szeretem ezt a pályát, de természetesen be fogom tartani az orvosi utasításokat. Mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy javítsak a fizikai állapotomon.”

Ki szorongathatja meg Bautistát? – a Superbike-vb legtöbb csapata bemutatta idei festését

Mir pozitívan csalódott a Hondában, a „német” Marini szerint ennyi nem elég

0

Joan Mir szerint pozitívan alakult a Honda első napja a MotoGP katari tesztjén, míg Luca Marini szintén optimistán nyilatkozott, de hozzátette, ez nem elég. Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke dicsérte az olasz versenyző hozzáállását.

A hétfői napon lezajlott a MotoGP utolsó, katari előszezoni tesztjének első napja. A Honda számára látszólag nem alakult annyira jól a nap, hiszen a leggyorsabb pilótájuk is csupán kilencedikként zárt Johann Zarco személyében. A francia versenyző 592 ezredmásodperccel maradt el az élen záró Francesco Bagnaia idejétől.

Bagnaia volt a leggyorsabb a katari MotoGP-teszt első napján, továbbra is nagy a japánok hátránya

Ami a gyári istállót illeti, a két versenyző közül Joan Mir volt gyorsabb, legalábbis ami a legjobb körüket illeti. A 26 éves motoros a tizenharmadik pozícióban végzett, 783 ezredes hátrányban a címvédőhöz képest. A spanyol pilóta neve tehát az eredményjelző alsó felén volt megtalálható, ennek ellenére elégedetten értékelt.

„Őszintén szólva elég jól éreztem magam – nyilatkozta. – Örülök, hogy így alakult a nap. Rögtön az elején elég gyorsak tudtunk lenni. Főleg versenytempóban, használt gumikon. Komfortosan éreztem magam. Alacsony elvárásokkal érkeztem. Tavaly nagyon nehéz volt motoron maradni. Meglepődtem, megfelelő lépéseket tettünk előre. Hosszú folyamatban vagyunk benne, de megtesszük a megfelelő lépéseket, hogy a csúcsra érjünk.”

Valóban, Mir a 2023-as idényben valósággal esett-kelt, nála csak akkori csapattársa, Marc Márquez bukott többször. Ami viszont az idei motort illeti, többször is hangsúlyozta, hogy látja a fejlődést. A spanyol pilóta kiemelte, ebben a közegben már az is örömteli, ha egy kisebb lépést tesznek előre, és arról is beszélt, hogy a második napon mi a feladatuk.

„Hasonló a potenciál itt és Sepangban – fogalmazott. – Ez ugyanaz a motor. Minden alkalommal egyre jobban megismerem, közelebb vagyok a határhoz. Annak különösen örülök, hogy kicsit javítottunk az aerodinamikán. Ha az ember a MotoGP-ben kicsit javít valamin, akkor örülnie kell. Aztán a nap [további része] arról szólt, hogy a helyére tegyük az elektronikát az új aero miatt. Fontos lesz, hogy dolgozzunk a részleteken. Ez része a folyamatnak.”

Mir új csapattársa, a VR46-tól megszerzett Luca Marini a tizennyolcadik helyen zárta a hétfői napot, 61 századdal elmaradva az egyszeres MotoGP-futamgyőztestől. Valentino Rossi féltestvére kiemelte, hogy a mérnökök nagyon is figyelembe veszik a motorral kapcsolatos véleményét, ugyanakkor úgy véli, tovább kell emelniük a munka szintjét.

„Sokat dolgoztunk, nem csak az aerocsomagon – kezdte. – Érdekes az érzet. Semmi extra, nincs semmilyen nagy fejlesztés. Azonban vannak apró részletek, amelyek segíteni fognak a szezonban. Értjük, hogy milyen irányban zajlik a munka. Nagyon figyelnek a visszajelzéseimre. Minden alkalommal érkezik valamilyen pozitívum. Katarban több elemet kell kipróbálnunk, mint Sepangban. Ez nagyszerű, mert minden alkalommal, amikor kipróbálunk valami újat, az működik. Javul a motor, de a többi gyártó is sokat fejlődik. Szóval még keményebben kell dolgoznunk, mert ez nem elég.”

Marini hozzátette, érzi, hogy folyamatosan fejlődik, és egyre inkább kiismeri a motort, ezért egyre jobb köridőkre képes. Bár a hétfői táblázaton ez nem annyira látszott, egyrészt szerinte még így is jobban kezdett, mint Malajziában, másrészt pedig a második napon sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az egykörös tempóra.

„Ez jobban alakult, mint a sepangi első nap – jelentette ki. – Fejlődöm. Nagyon sokszor jobban sikerült a kör, mert jobban értem a motort. Itt jobban vezetek, mint Sepangban. Jobban hasonlítok arra, akire a Hondának szüksége van, hogy gyorsak legyenek. [Kedden] igyekszem még erősebb és gyorsabb lenni. A legtöbb elemet kipróbáltuk, [a második nap] arról szól, hogy a teljesítményre koncentráljunk. Igyekszünk jobban megérteni, hogy mely területen kell dolgoznunk. Az egyik legfontosabb dolog a hátsó tapadás. Megpróbálunk bekerülni a legjobb tízbe, mert néhány hét múlva itt fogunk versenyezni.”

Amikor a Honda leigazolta Marinit, sokan úgy vélekedtek, hogy az olasz versenyző nem is feltétlenül a tempója miatt jelenthet hasznos a japánoknak, hanem inkább azért, mert jó érzéke van a sportág műszaki oldalához. Ezt most Alberto Puig, a gyári istálló csapatfőnöke is megemlítette, és méltatta új pilótáját.

„Lucának nagyon érdekes a munkamódszere – mondta az Autosportnak. – Nagyon fegyelmezett fickó. Olyan, mint egy német. Nagyon sok módszerrel dolgozik, és nyilvánvalóan gyors. Egy teljesen más motorról érkezik, de meglepett minket, hogy mennyire tisztán fogalmaz, mit kedvel és mit nem. Nagyon egyszerűen fogalmazza meg a prioritásait, ráadásul mindig megoldásokat kínál, nem csak a problémát emeli ki.”

Marini papíron a 2025-ös idényt is a Hondánál tölti, hiszen kétéves szerződést írt alá. Mirnek viszont a mezőny nagy részéhez hasonlóan idén jár le a megállapodása, és egy, a tavalyihoz hasonló szezon után aligha lesz maradása. Nem véletlen, hogy Puig nyilvánosan sem félt kimondani, hogy fejlődést vár honfitársától.

„Reméljük, hogy Joan idén előrelép – fogalmazott. – Az új motort jobban szereti, tudja, hogy ez nagyon fontos év lesz számára, és minden támogatást megkap, amire szüksége van. Továbbra is úgy gondoljuk, hogy Mir egy nagyon gyors versenyző. Mindannak a segítségével, amit megpróbálunk tenni a motorral, Mirnek meg kell tennie ezt a lépést. Ezt várjuk tőle.”