back to top
2025. július 12. 08:20
Kezdőlap Blog Oldal 366

Lorenzo: Elrendeltetett, hogy Acosta világbajnok lesz a MotoGP-ben

0

Àlex Crivillé és Jorge Lorenzo szerint fényes jövő vár Pedro Acostára. A két spanyol világbajnok honfitársuk dicséretén kívül azt is elmondta, hogy mely tényezők játszottak szerepet abban, hogy a Acosta ilyen fiatalon ekkora eredményeket tudjon elérni.

Pedro Acosta az elmúlt három évben szabályosan berobbant a motorversenyzés világába. A még mindig csak 19 éves spanyol első szezonjában bajnok lett a Moto3-ban, idén pedig második próbálkozásra a Moto2-ben is felért a csúcsra. Ráadásul ezzel mindkét kategóriában a valaha volt legfiatalabb világbajnok lett, illetve az első pilóta a modern korszakban, aki karrierje első három évében ezen kettő géposztályban a tabella élén tudott végezni.

Acosta már első évében a MotoGP vb-címéért harcolhat? – reagált az újonc

Acosta jövőre már a MotoGP-ben fog versenyezni a GasGas színeit képviselve. A mazarróni cápa a valenciai teszten ülhetett fel először új motorjára, és a bemutatkozása nagyon jól sikerült. Ez a spanyol rajongókat is bizakodóvá tehette azzal kapcsolatban, hogy hamarosan újra az ő zászlójuk alatt nyer valaki világbajnoki címet a királykategóriában, ebben az optimizmusban osztozik a nézőkkel Jorge Lorenzo és Àlex Crivillé is.

„Brutális, brutális. Nehéz szavakat találni arra, hogy Pedro Acosta mit ért el az elmúlt három évben. Tavaly a sérülése miatt nem tudott harcolni a Moto2-világbajnoki címért, viszont én úgy gondolom, hogy meg van írva a sorsa. Elrendeltetett, hogy világbajnok lesz, a Moto3-as és Moto2-es kategóriákban már volt is, de majd MotoGP-ben is lesz” – nyilatkozta Lorenzo a DAZN-nak.

„Azt hiszem, hogy olyan versenyző, mint Pedro Acosta, alig egy vagy kettő születik tíz évente, neki tényleg mindene megvan ehhez. Tehetséges, fegyelmezett, szorgalmasan dolgozik, kitartó és olyan természetességgel nyeri meg a versenyeket, mintha csak ennie vagy sétálnia kellene, és a kitűzött céljai is megfelelően nagyok. Ráadásul ez nemcsak a pályán van így, hanem azon kívül is, nagyon kedves, vicces, alázatos, természetes, mindenki szereti, ő tényleg mindent tud.”

Lorenzo és Crivillé jól tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy az ember világbajnok legyen, hiszen előbbi ötször, utóbbi kétszer emelhette fel a szezon legjobbjának járó trófeát.

„Mit lehet elmondani Pedro Acostáról, amit még nem mondott el valaki? Először is, már most kétszeres világbajnok, pedig csak három éve versenyez a gyorsaságimotoros-vb futamain, és egyben ő a Moto2 történetének legfiatalabb bajnoka. Azt már most lehet tudni, hogy teljesen mindegy, hányszor emlegetjük, hiszen valójában az eredményei önmagukért beszélnek, hangosan és tisztán. Bárkinek könnyű feladat lenne a statisztikáinak átnézése, akár olyasvalakinek is, aki a motorversenyzésben kevésbé járatos” – mondta Crivillé.

„Ostoba” hibát követett el a debütáló Acosta, aki így is nagyon boldog első MotoGP-tesztje után

„Az eredményei mögött áldozat, szenvedés, tehetség, eltökéltség, még több eltökéltség, edzés és még több edzés áll. Egy bajnok nem a semmiből jön, ezt mindenki tudja. Az ő jelleme, alázata, spontaneitása, tanulásra való vágya és az a képessége, hogy meg tud maradni a földön minden helyzetben, mind segítette abban, hogy elérje ezeket az eredményeket. A legszebb az egészben, hogy minden célt el fog érni, amelyet kitűz maga elé, hiszen Acostából csak egy van.”

A KTM a Red Bull nyomdokaiba lépett a valenciai teszten

0

Jelentősen átalakított aerocsomaggal és a Forma—1-es testvércsapatuk által inspirált új festéssel érkezett meg a KTM a valenciai tesztre, többek között a fekete-fehér színösszeállítású motor váza volt eltérő az idei szezonban látotthoz képest. Ez a konstrukció azonban még biztosan nem a végleges, hiszen a fejlesztések összességében nem arattak osztatlan sikert a pilóták között.

A KTM fekete-fehér kamuflázs festésű motorokat vitt egy hete Valenciába. Ez a látványvilág sokaknak ismerős lehet a Forma—1-ből, hiszen a Red Bull autói is gurultak már pályára hasonló kinézettel egyes tesztek során. További kapcsolatot jelent a testvércsapattal, hogy Adrian Newey gépeihez hasonlóan a Brad Binder és Jack Miller által kipróbált aerocsomagot is Milton Keynesben, az osztrák gyártó egyik központjában tervezték meg.

A narancsszín lecserélésén túl az RC16-on a legnagyobb változásokat a burkolaton lehetett felfedezni, bár az előző változat jellegzetességei sem tűntek el teljesen. A motor hátsó részének széleit megemelték, létrehozva ezzel egy áramlásterelő csatornát, amely a motorblokkból távozó forró levegő miatt jelentkező veszteséget hivatott csökkenteni. A Red Bull filozófiáját követve megpróbálták elválasztani egymástól a légáramlatokat az elülső elemek túlzott kiszélesítése nélkül, hiszen az csökkentette volna a végsebességet. A váz formájának átalakítása arra is rávilágít, hogy a KTM más megoldást szeretne alkalmazni a kormány mellett lévő szárnyak esetében, mint a Honda. Az olasz Motorsport szerzője szerint az osztrákok nem tervezik hátrébb tolni az aerodinamikai nyomásközpontot, ehelyett inkább az „uszonyokhoz” igazítják a szélvédő alakját.

Forradalmi változásokkal állt elő a Honda a valenciai teszten

A KTM egyik legnagyobb problémája az idei szezonban a gumik túlzott kopása volt, amelynek az egyik oka, hogy a motor nem volt elég stabil. A fejlesztésekkel ezt a kérdést is megpróbálta orvosolni a munderfingi alakulat, többek között azzal, hogy a vázat egy annak oldalára beillesztett „borda” segítségével tovább domborították kifelé. Fontos kiemelni továbbá, hogy az átalakított burkolatot modulárisra tervezték, tehát ebben a kísérleti fázisban egyes részeket, elemeket külön is tudnak fejleszteni, átalakítani a mérnökök. Ez a lehetőség jelentősen felgyorsíthatja a 2024-es szezonra szóló homologizációig tartó munkát.

A teszt utáni napokban a csapattól többen is megszólaltak az új fejlesztésekről, köztük Sebastian Risse, az istálló technikai igazgatója is. „Azt hiszem, hogy mi – a csapat és a pilóták is – nagyszerű munkával sok dologra rájöttünk az aerodinamika terén. Úgy vélem, sokat tanultunk.”

„Az új aerocsomagnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Mi fent hagytuk ezt a csomagot egész nap, egyszerűen azért, hogy próbálgassuk, és a lehető legtöbb adatot begyűjtsük róla. Még meg kell értenünk, hogy miképpen emelhetjük ki belőle az előremutató részeket, és hogyan illeszthetjük bele ezeket egy remélhetőleg megérkező másik verzióba” – fejtette ki álláspontját Jack Miller a fejlesztésekről.

„Én is kipróbáltam, de az elejétől fogva nem ment jól ezzel a motorozás. Jacket kevésbé zavarták a negatív aspektusai a dolognak, szóval ő több időt töltött az új aerocsomaggal. Én nem láttam semmi bizakodásra okot adó jelet, szóval nálam levettük ezt az aerokarosszériát” – mondta az elmúlt időszakban többször is csalódottan nyilatkozó Brad Binder.

Miller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai tesztértékelője

Marc Márquez nem talált hibát a Ducatiján

0

Michele Pirro elárulta, a versenyzők többségéhez hasonlóan őt sem lepte meg, hogy Marc Márquez nagyon hamar alkalmazkodott a Ducatihoz. A bolognai gyártó tesztpilótája azt is elmondta, hogy a nyolcszoros világbajnok nem nagyon talált hibát a Desmosedici GP23-ason.

Marc Márquez egy hete debütált a Gresini csapatánál a MotoGP valenciai tesztjén, ahol kipróbálhatta jövő évi munkaeszközét, az idei Ducatit. A spanyol versenyző meglehetősen hamar felvette a ritmust, és első etapja végén feljött a harmadik helyre. A délután folyamán vezetett is, végül negyedik lett, 171 ezreddel elmaradva az élen végző Maverick Viñales mögött, egy olyan körrel, amelyben egyértelműen maradt még idő.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

A 30 éves motoros bemutatkozását rendkívül nagy érdeklődés övezte, kollégáit azonban nem lepte meg, hogy szinte azonnal sikerült ráéreznie a Desmosedici GP23-asra. Francesco Bagnaia már az átigazolás bejelentése után kijelentette, hogy jó szereplésre számít leendő márkatársától, de Jorge Martín és Fabio Quartararo is leszögezte, hogy egyáltalán nem csodálkozik. Ahogyan Michele Pirro sem.

„Mintha már idén ezen a motoron ment volna” – így látják riválisai Marc Márquez első napját a Ducatival

Egy pillanatra félretéve a szurkolókat, azok számára, akik közel élnek ehhez a világhoz, vitathatatlan tény volt, hogy Márquez rátalált a megfelelő érzetre a Ducatin, hiszen ő egy nyolcszoros világbajnok és egy olyan versenyző, aki már rengetegszer nyert – nyilatkozta a Ducati tesztpilótája a GPOne.com-nak. – Egyértelmű, hogy az elmúlt néhány éve nehéz volt, de már a Hondával is megmutatta, hogy amikor egy kicsit több kockázatot akart vállalni, még mindig a leggyorsabbak között volt. Személy szerint nem lepődtem meg, épp ellenkezőleg, ez megerősítette, hogy a motorunk sokoldalú minden pilóta számára. Büszke vagyok rá, és büszkék is lehetünk a Ducatinál dolgozó srácokkal végzett munkára, és arra, hogy Márquez ezt választotta.”

Márquezen már az első etapja után látszott, hogy elégedett, amikor a garázsban látványosan elmosolyodott. Persze ezzel együtt még a mezőny legjobb motorján is láthatott, érzékelhetett hibát, de Pirro elmondása alapján az 59-szeres MotoGP-futamgyőztes lényegében tökéletesnek tartja a versenygépet. Ez pedig igencsak elégedetté teszi az olasz versenyzőt.

Marc Márquez mosolya rossz hír az ellenfeleknek, véli Pedrosa

„Az egyik dolog, amiről beszéltünk egymással, hogy 2016-ban nem tudott a Ducatihoz jönni, most pedig egy Ducatit választott, hogy újra nyerjen, és ez egy pozitívum – jelentette ki. – Nem mondott sokat, de amiket láttunk, például az arca, vagy hogy nagy kockázatvállalás nélkül ment körülbelül ötven kört, azok szerintem a legjobb válaszok. A Ducati versenyzőjeként és tesztpilótájaként, akinek információkat kell átadnia a technikusoknak, határozottan fontosnak tartottam, hogy megkérdezzem tőle, miben lehetne javulni, és a papír nagyon üresen maradt. Ez elégedettséget okoz, mert amikor megérkeztem a Ducatihoz, mi voltunk azok, akiknek a japán gyártókat kellett másolniuk, míg most fordított a helyzet.”

Pirro a 2013-as idényre utal, amikor az olasz gyártó mélyponton volt, hiszen versenyzői egyetlen alkalommal sem állhattak fel a dobogóra. A koncessziónak is köszönhetően aztán fokozatosan javultak, de a Honda és a Yamaha dominanciája még évekig folytatódott, az említett időszaktól számítva csak a 2016-os Osztrák Nagydíjon sikerült megtörni a győzelmi sorozatukat. Ráadásul pont a Ducatinak jött össze a bravúr Andrea Iannone révén, majd a következő évben Andrea Doviziosónak az utolsó fordulóig volt matematikai esélye az egyéni világbajnoki címre, ám ez végül csak öt évvel később jött össze Francesco Bagnaiának.

A Hondához igazoló Zarco bevallotta, szezon közben elgondolkodott a visszavonuláson

0

Johann Zarco elárulta, az idény során felmerült benne a visszavonulás gondolata, de végül úgy döntött, hogy belevág az új kalandba. A francia versenyző nem csak a Phillip Island-i győzelmét emelte ki az idei szezonból.

Nyáron érkezett a hír, hogy Johann Zarco elhagyja a Pramacot, és az LCR Hondához igazol. Mindez igencsak váratlanul érte a MotoGP közvéleményét, ugyanis a 33 éves pilóta a mezőny egyértelműen legjobb motorjáról az idei év leggyengébb versenygépére ül át, amely ráadásul több versenyzőnek is sérülést okozott a kiszámíthatatlanságával.

Azonban egy ponton az is felmerült benne, hogy szögre akassza a bukósisakot, vagy legalábbis a MotoGP-ből távozzon. Erről ő maga beszélt, de hogy pontosan mikor volt ez valós opció, azt nem tudni, hiszen a rosszabb időszakának a nagy része, amikor zsinórban nyolc hétvégén keresztül nem állt dobogóra, a bejelentés után zajlott.

Gondolkodtam rajta, hogy a szezon végén abbahagyom, de megkaptam ezt a lehetőséget, és úgy éreztem, hogy elég friss vagyok a következő két évre – nyilatkozta Zarco. – Nagyon büszke vagyok rá, hogy képes voltam új energiát találni ahhoz, hogy jól teljesítsek ebben az idényben, dobogós helyezéseket érjek el, megszerezzem a győzelmet, kiegyensúlyozott legyek, aztán pedig a jövőbe tekintsek.”

Egyeseknek menekülés a győzelembe, másoknak talán az utolsó tánc – a MotoGP hat búcsúzója

Elképzelhető, hogy a francia motorosnak ez volt az utolsó lehetősége, hogy futamot nyerjen a MotoGP-ben, ám amikor már úgy tűnt, hogy soha nem fog összejönni neki, az Ausztrál Nagydíjon diadalmaskodott. Minden bizonnyal ez volt az idény legemlékezetesebb pillanata számára, de emellett azt is kiemelte, hogy három évből kétszer az ötödik helyen zárt az összetettben.

Könnyű lenne a Phillip Island-i győzelmet válaszolni, ez továbbra is a lehető legjobb eredmény, de ott van a kiegyensúlyozottság is, amely 2021-ben, majd idén ismét jellemző volt rám – fogalmazott, amikor arról kérdezték, hogy mit emelne ki az elmúlt szezonból. – A sprintfutamok miatt sok volt az újdonság. Ezeken nem sok pontot gyűjtöttem, de így is megmentettem az ötödik helyet a bajnokságban.”

Zarco összesen négy évet töltött el a Ducatinál, ezalatt a győzelme mellett további tizennégy alkalommal állhatott fel a dobogóra, vagyis ez volt királykategóriás pályafutásának egyértelműen legsikeresebb időszaka. A Desmosedici kétségtelenül megteremtette az esélyt, hogy az azt használó versenyzők szép eredményeket érjenek el, hiszen a nyolc állandó pilótából hatan nyertek idén főfutamot, Álex Márquez pedig két sprintgyőzelemig jutott.

A Ducati elképesztő módon elérte, hogy mindegyik motorja győzni tudjon – jelentette ki Zarco. – Szerintem ez a leglenyűgözőbb dolog, hogy az összes versenyzőnek lehetőséget adtak arra, hogy futamokat nyerjen és dobogós helyekért harcoljon. Mindannyian megtaláltuk, hogy hogyan érezzük jól magunkat a motoron.”

Razgatlıoğlu végre kipróbálhatta a BMW-t, amely rögtön mosolyt csalt az arcára (videók)

0

Toprak Razgatlıoğlu Portimãóban tesztelhette először a BMW Superbike-motorját. Bár a török versenyzőt technikai hiba hátráltatta, mosolyogva értékelte azt a pár kört, amit meg tudott tenni.

Toprak Razgatlıoğlu a 2023-as idény végén elhagyta a Yamahát, és jövőre már a gyári BMW színeiben fog versenyezni a Superbike-világbajnokságban. A 2021-es győztesnek azonban sokat kellett várnia, hogy kipróbálhassa új munkaeszközét, ugyanis a japán gyártó nem engedte meg neki, hogy a szerződés lejárta előtt másik motorra üljön, így a szezon végi kollektív teszten nem tudott részt venni.

A Yamaha volt a leggyorsabb a teszten, végleg elbúcsúzott a Superbike-vb az idei évre

December elejétől viszont már hivatalosan sem minősül a Yamaha versenyzőjének, így mostantól kezdve szabadon felülhet az M1000RR-re. Ezt az előzetes tervek szerint hétfőn tette volna meg először, de az időjárás-előrejelzés miatt a portimãói teszt első felét áttették vasárnapra. Razgatlıoğlu mindössze néhány kört tett meg, de így is lelkesen értékelte első kilométereit.

Először is azt mondom, hogy végre – idézi őt a Superbike-vb hivatalos honlapja. – Vártuk, hogy lejárjon a szerződésem, de végre vezettem egy BMW-t! Számomra ez nagyon pozitív. Szeretek keményen fékezni, de a motorfék nagyon is működött. Azt érzem, hogy a csapaton belül nagyon meleg [fogadtatásban részesültem], és mindenki nagyon jó ember, aminek örülök. Az első napnak vége, de azt hiszem, összesen csak tizenegy kör volt, ám fontos, hogy legyen egy érzet. Nagyon jó és pozitív volt az első menet.”

Hogy a 27 éves pilóta csak ennyi kört tudott megtenni, annak nagyrészt egy technikai hiba volt az oka, amely a nap folyamán hátráltatta. Miután orvosolták a gondot, visszaülhetett a motorra, és ezen etap során kifejezetten jól érezte magát. Bár elmondása szerint nagy a különbség a Yamaha R1-es és a BMW M1000RR között, utóbbit kezdi egyre jobban kiismerni.

„Megpróbáltuk beállítani a motort, de most még nem igazán kezdtük ezt el, mert nem volt kész – magyarázta. – Fél napot használtunk fel tizenkét órától. Volt egy kis gondunk, és mindenki azt mondta, hogy a motorral van a baj, de valójában olajprobléma volt. Emiatt időt vesztettem, de az utolsó etapom nagyon pozitív volt, mivel nyolc kört futottam. Tanultam a motorról, mivel ez és a régi motorom különböznek. Rendkívül boldog vagyok, mert minden körrel javulok, és elsajátítom a motorhoz [szükséges] stílust. A lassú kanyarokban már jobban érzem magam.”

Razgatlıoğlu számára mindez csak ízelítő volt, hiszen a tesztprogram még messze nem ért véget számára. Hétfőn ismét motorra ült Portimãóban, kedden és szerdán pedig már Jerezben fog körözni. Bár nyilvánvalóan még sok munka vár rá és a csapatára az első benyomások kifejezetten pozitívak voltak, olyannyira, hogy mindez még a török motoros arcára is mosolyt csalt.

„Az első körben csak mosolyogtam – árulta el. – Különösen a kanyarkijáratoknál. Négy év után nagyon jól ismerem a régi motoromat, de az utolsó kanyar kijáratánál hihetetlen erőt éreztem. Ez a motor egyre gyorsabb lesz. Az első kanyarban alkalmazkodnom kellett a fékezéshez, mert úgy próbáltam, mint korábban, de nagyon lelassultam. Emellett az egyes kanyarban történt probléma után a pálya bal oldalán olaj volt, így a középső részét használtuk, emiatt nem volt könnyű bekanyarodnom. Mindenesetre körről körre egyre jobb lettem, megértettem a motort és a tapadást. Nagyon boldog vagyok, de sok alkatrészt kell még kipróbálnunk.”

Ha most sem, akkor soha? – Martín már nem reménykedik, hogy gyári ülést kap a Ducatitól

0

Jorge Martín úgy véli, ha most sem kapta meg a gyári ülést a Ducatitól, akkor jó eséllyel ez később sem fog megtörténni. Gigi Dall’Igna, a bolognai gyártó versenyrészlegének általános igazgatója, valamint Davide Tardozzi, a gyári istálló csapatfőnöke egyaránt elismerte a spanyol versenyző teljesítményét.

Jorge Martín elvesztette a világbajnoki küzdelmet Francesco Bagnaiával szemben, miután a szezonzáró Valenciai Nagydíjon ő nem ért célba, míg riválisa győzelmet aratott. A Pramac motorosa azonban nemcsak a végső győzelmet bukta el, hanem a gyári ülést is, hiszen a szerződésének értelmében ez esetben elfoglalhatta volna Enea Bastianini helyét.

A 25 éves motoros zsinórban másodszor maradt le a lehetőségről, hiszen tavaly szintén szóba került a neve, amikor Jack Miller utódját keresték az idei évre, de végül az olasz pilóta lett a befutó. Martín nemrég úgy fogalmazott, hogy elsősorban 2025-ben szeretne pirosba öltözni, mostani megszólalásából viszont úgy tűnik, hogy letett erről a reményről.

Boldog vagyok ott, ahol vagyok – nyilatkozta. – Még ha meg is nyertem volna, szerintem akkor sem lett volna értelme [a váltásnak], mivel ha az ember győz, akkor a legjobb csapatnál van. Mi pedig a legjobb istállónál vagyunk. Őszintén szólva úgy vélem, ha most nem mutattam meg nekik, hogy milyen potenciál rejlik bennem, hogy pirosban versenyezzek, akkor ez soha nem fog megtörténni. Nehéz ennél is többet mutatni. Ha most nem tesznek oda, akkor vélhetően soha nem is fognak.”

Eldőlt, hogy Bastianini vagy Martín lesz a gyári Ducati versenyzője

Valóban elképzelhető, hogy Martínnak ez volt az utolsó esélye, hogy megkaparintsa az egyik gyári ülést a Ducatinál. Bagnaia alighanem még sokáig mozdíthatatlan lesz, míg Bastianini helyére többen is pályázhatnak. Marco Bezzecchi már idén is jó teljesítményt nyújtott, de ott van Marc Márquez is, akit ugyan nem a bolognai gyártó, hanem a Gresini akart megszerezni, de ha kimagaslóan teljesít, akkor nehezen lehetne megindokolni, hogy miért nem kap gyári lehetőséget. A Ducati vezérkara ugyanakkor elismeri a bajnokság második helyezettjének teljesítményét.

Egyetértek Jorgéval – jelentette ki Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója. – Fantasztikus szezonja volt, és megérdemelne egy helyet a gyári csapatnál. Azonban vannak szerződések, és jelenleg ezen nem lehet változtatni.” Az olasz szakember szavait annyiban érdemes árnyalni, hogy mind a gyári istálló, mind a Pramac pilótái a Ducatival írtak alá szerződést, így adott esetben nem lenne annyira nehéz ezen két csapat között mozgatni őket. Azonban Bastianininek szeretnének adni még egy esélyt, miután a mostani idénye rendkívül pechesen alakult.

Martín megérdemel egy gyári motort, és az is van neki – utalt Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke arra a tényre, hogy a Pramac is a legújabb Desmosedicit használja. – Bebizonyította, hogy egy szatellitcsapattal is lehet világbajnokságot nyerni. Nagyon közel volt hozzá. Nyilvánvaló, hogy Bastianini a 2022-es eredményei alapján került a gyári csapathoz. A történteket figyelembe véve nem gondoljuk, hogy igazságos lenne, ha kicserélnénk Martínt és Bastianinit. Ma Martínból és Bagnaiából állna a legerősebb csapat, [de] az első futamon történt ostoba baleset tönkretette Bastianini idényét, ezért adunk neki még egy esélyt.”

Hiába futotta élete szezonját a MotoGP-ben, Binder csalódott a 2023-as idény miatt

0

Brad Binder elárulta, csalódott az idei szezonja miatt, mert úgy érzi, több volt benne, illetve a motorban. A gyári KTM versenyzője arról is beszélt, hogy miben kellene a leginkább fejlődniük a következő idényre.

Brad Binder 293 ponttal a negyedik helyen végzett a 2023-as MotoGP-világbajnokság tabelláján. A dél-afrikai pilótát csupán a Ducati három motorosa, Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marco Bezzecchi előzte meg a tabellán, a többieket viszont simán maga mögött tartotta. Ennek ellenére mégsem igazán elégedett az idei teljesítményével.

Binder élete legjobb helyezését érte el a királykategória összetettjében, mégis önkritikusan nyilatkozott. Sokkal többet vártam ettől a szezontól, ha őszinte akarok lenni – jelentette ki a 28 éves versenyző. – Megvolt bennünk a potenciál, hogy többet [érjünk el], de sok hibát követtem el, számos lehetőséget elszalasztottam.”

Bindernek valóban lehet hiányérzete, hiszen bár Termasban és Jerezben is nyert futamot, mindkétszer a sprinten tudott diadalmaskodni, vagyis főversenyen nem állhatott a dobogó tetejére. Pedig megvolt rá az esélye, például a szezonzáró Valenciai Nagydíjon, ám az élen motorozva hibát követett el, és lesodródott a büntetőívre, így rengeteg időt és pozíciót veszített.

Millert megríkatta drámai bukása, a dobogót megöröklő Binder együttérez Di Giannantonióval

Vasárnap nem nyertem, de szombaton kétszer is győztem – fogalmazott. – Voltak hullámhegyeink és -völgyeink ebben az idényben. Úgy érzem, több is lehetett volna benne. Többet is elérhettünk volna, de a bajnoki negyedik hely szép fejlődés a tavalyi évhez képest, amikor a hatodik helyen végeztünk. Remélem, folytathatjuk ezt a fejlődést.”

Még ha nem is teljesen elégedett, Binder messze a legjobban teljesített a KTM pilótái közül. A kétszeres MotoGP-futamgyőztes több pontot szerzett, mint a gyártó többi versenyzője együttvéve, ráadásul az állandó pilóták közül ő bukott a legkevesebb, szám szerint tizenöt alkalommal. Ugyanakkor ő ezt is kicsit sokallja, bár valamennyire meg tudja magyarázni.

Tavaly tudtam, hogy hol állunk – folytatta. – Minden futamot a lehető legjobb helyen akartam befejezni. Idén nyerni szerettem volna, ezért különösen keményen próbálkoztam. Ennek voltak az eredményei a bukások. Persze ez nem jó dolog. Másrészről viszont kétszer annyi versenyünk van. Mindenki gyakrabban esett el.”

Ami a következő idényt illeti, Binder kijelentette, hogy már „alig várja, hogy nekivágjunk”. A gyári KTM versenyzője úgy véli, ha minden területen sikerül fejlődniük, akkor 2024-ben a győzelemért harcolhatnak. Egy területet azonban kiemelt, ahol szerinte mindenképpen javulásra van szükség, ez pedig a maximális dőlés esetén meglévő tapadásmennyiség. „Bűntudatom van, amikor arra kérem a fiúkat, hogy javítsanak ezen, holott minden mást már sokkal jobbá tettek – mondta. – Amíg azonban nem oldjuk meg a problémát, nehéz lesz.”

Marc Márquez mosolya rossz hír az ellenfeleknek, véli Pedrosa

0

Dani Pedrosa Pol Espargaróval szeretné megosztani a szabadkártyás indulásokat, de még nincsenek konkrét tervek. A KTM tesztpilótája elárulta, miről beszélt Pedro Acostával, és Marc Márquezről is elmondta a véleményét.

Dani Pedrosa három versenyhétvégén vett részt szabadkártyásként az előző három idényben. A 38 éves veterán idén a Spanyol és a San Marinó-i Nagydíjon indult, és mindkétszer kifejezetten jól teljesített. Jerezben a sprintfutamon hatodik, míg a főversenyen hetedik lett, míg Misanóban mindkét viadalon negyedikként ért célba, és csak a bajnokság első három helyezettje tudta megelőzni.

Pedrosa: Egy pillanatig reméltem, hogy összejöhet a dobogó

A spanyol pilóta tehát megmutatta, hogy ilyen téren is lehet rá számítani, és felmerül a kérdés, hogy mi lesz jövőre. Annál is inkább, mert 2024-ben az új koncessziós szabályoknak köszönhetően a KTM már az első félévben három szabadkártyát használhat fel, és ha a nyári szünet utáni időszakra nem kerülnek át a B kategóriába, akkor az idény második részében is ugyanennyi áll rendelkezésükre. Pedrosa ugyan nem zárkózott el a lehetőséggel, de konkrétummal nem tudott szolgálni.

Még nincsenek terveink, és Pol Espargaró is rendelkezésre áll – utalt az állandó versenyzőből tesztpilótává váló honfitársára a MotoGP hivatalos honlapjának. – Reméljük, hogy meg tudjuk osztani ezt a feladatot, mert nehéz felkészülni, bár az elmúlt hónapokban jól éreztem magam, amikor versenyeztem, és a közönség is értékelte. Először azonban tudnunk kell, hogy mik a célok. Pusztán a versenyzés kedvéért nincs értelme versenyezni.”

A KTM-et fogja vezetni a következő idény egyetlen újonca, a nagy tehetségnek tartott Pedro Acosta, aki a GasGas színeiben debütál a királykategóriában. Pedrosa egy keveset tudott is beszélni vele a múlt heti teszten Valenciában. Az az igazság, hogy csak néhány szót váltottunk – fogalmazott. – Adtam neki pár tippet a gumikkal kapcsolatban, ami a legfontosabb dolog, amelyre a rajtnál oda kell figyelni.”

„Ostoba” hibát követett el a debütáló Acosta, aki így is nagyon boldog első MotoGP-tesztje után

A 31-szeres MotoGP-futamgyőztes egy másik honfitársáról, Marc Márquezről is szót ejtett. A nyolcszoros világbajnok a teszten debütált a Gresininél, és először vitte pályára a Ducatit. Az esemény egyik, ha nem a legemlékezetesebb jelenete az első etapját követően történt, amikor a 30 éves pilóta látványosan elmosolyodott, miután levette a sisakját. Pedrosa szerint ez nem jelent jót a többieknek.

Marc Márquez szerint a valenciai teszt volt élete legnagyobb kihívása

Mint mindenki más, én is látni akartam őt a motoron, és kíváncsi voltam a teljesítményére – fogalmazott egykori csapattársával kapcsolatban. – A mosoly, amelyet azután ejtett meg, hogy az első etapja végén leszállt a motorról, megragadta a figyelmemet. Nem hiszem, hogy ez éppenséggel jó hír lenne a riválisoknak.”

Kell egy határ: a MotoGP gyártói megálljt parancsolnak az erőltetett menetnek

0

Sajtóértesülések szerint a MotoGP gyártói megállapodtak, hogy a 2027-től 2031-ig tartó időszakban is 22-ben maximálják a nagydíjak számát. Néhány istállónál állítólag fontolgatják, hogy jövőre másképpen szervezzék meg a hétvége elejének a programját.

A tavalyi és az idei szezonban rekordot jelentő húsz nagydíjhétvégét rendeztek a MotoGP-ben, illetve a két kisebb géposztályban. Ráadásul 2023-ban bevezették a sprintformátumot, így mezőny tagjainak a húsz „rendes” futam mellett tizenkilenc (Ausztráliában nem volt sprint) rövid versenyen is össze kellett csapniuk egymással, ami igencsak megterhelő nekik és a többi csapattagnak is.

Marc Márquez és Quartararo is kifakadt, túlzónak tartják a 2024-re tervezett programot

Jövőre pedig már huszonkettőre növekszik a fordulók száma, hiszen az Aragóniai Nagydíj visszatérése mellett ismét megpróbálkoznak a Kazah Nagydíj megrendezésével, ha pedig ez nem jön össze, akkor az újonnan megépült Balaton Park Circuit ugorhat be helyette. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy a 2024-es idény rekordot fog dönteni ebben a tekintetben.

Ennél viszont nem mehet feljebb a futamszám, hiszen a MotoGP gyártói, vagyis a Ducati, a KTM, az Aprilia, a Yamaha és a Honda megegyeztek a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával, hogy legfeljebb huszonkét fordulót rendeznek egy évben. Igaz, amikor ez megtörtént, akkor még nem volt szó arról, hogy sprintfutamok is lesznek.

A jelenlegi szerződés azonban csak 2026-ig tart, így az ezt követő periódusban akár ennél is több versenyt lehetne rendezni. Ez azonban nem fog megtörténni, ugyanis a SPEEDWEEK.com értesülései szerint a gyártók megállapodtak, hogy a 2027-től 2031-ig tartó időszakban is ugyanúgy huszonkettőben maximálják az egy évben tartható versenyhétvégék számát.

A csapatoknak már így is nehézséget jelent a sűrű program, nem véletlen, hogy a huszonegyedik és huszonkettedik forduló után extra pénzt kapnak a Dornától. Néhány istálló bizonyos pozíciókban próbálja rotálni a szakembereit, hogy senkit ne terheljenek túl. Egyes alakulatoknál pedig állítólag fontolgatják, hogy az eddiginél egy nappal később érkeznek meg a helyszínekre. Ezzel egyrészt pénzt spórolnak, másrészt több pihenési lehetőséget biztosítanak az alkalmazottak számára.

A mostaninál is több sérülés lehet jövőre a MotoGP-ben?

„Egyetértek, nagyon megterhelő volt a 2023-as szezon, mert Katart novemberre kellett halasztanunk – nyilatkozta a német szaklapnak Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója arra célozva, hogy a San Marinó-i és a Valenciai Nagydíj között zsinórban hét ázsiai, illetve ausztráliai futamot rendeztek. – Májusban viszont három, júliusban pedig a kazahsztáni [verseny] törlése miatt öt szabad hétvégénk volt.”

Acosta már első évében a MotoGP vb-címéért harcolhat? – reagált az újonc

0

Pedro Acosta szerint hülyeség arról beszélni, hogy újoncként világbajnok lehet a MotoGP-ben. A 19 éves pilóta örül neki, hogy a KTM-en belül senkivel nem hasonlítgatják össze.

Marc Márqueznek a Ducatin való szereplése után Pedro Acosta debütálását várja a legjobban a MotoGP közvéleménye, ami a 2024-es szezont illeti. A Tech3 GasGas újonca 2021-ben azonnal megnyerte a Moto3-as világbajnokságot, idén pedig meggyőző fölénnyel diadalmaskodott a középső kategóriában, és már két fordulóval a vége előtt eldőlt, hogy ő végez a tabella élén.

A spanyol versenyző tehetsége nyilvánvaló, és sokan már most Márquezhez hasonlítják őt. Utóbbi 2013-ban már a debütáló szezonjában felért a csúcsra a királykategóriában, ami a MotoGP-korszakban csak neki sikerült. Néhányan arra számítanak, hogy honfitársa hasonló tettet hajthat végre, vagy legalábbis közel lehet hozzá, de Acosta nem akar ezzel foglalkozni.

Remélem, nem túl sok – válaszolta arra a kérdésre, hogy hány év kell neki a vb-címhez. – Végső soron nem fogunk a bajnokságról beszélni, mert egy tesztnap után ez hülyeség. Nem magamról, hanem a motorról fogok beszélni. Nagyon versenyképes lesz, el sem tudják képzelni, hány ember dolgozik rajta. Nagyon hamar nagyon gyors lesz. [Azonban] nem tudom, mi lesz jövőre, illetve az azt követő évben.”

„Ostoba” hibát követett el a debütáló Acosta, aki így is nagyon boldog első MotoGP-tesztje után

A közvélemény mindenesetre nagy várakozással tekint Acosta első MotoGP-szezonjára. A 19 éves tehetség azonban leszögezte, hogy a csapaton, illetve a gyártón belül nem érzékel ilyesmit. Szerencséjére, hiszen az embert könnyen agyonnyomhatja a teher, ha már ennyire fiatalon ilyen magas elvárásokat támasztanak az irányába.

Senkivel nem hasonlítottak össze a bokszon, illetve a márkán belül – szögezte le. – Ennek nagyon örülök, mert mindenkinek nehéz, amikor elvárások vannak egy sráccal szemben, meg ilyesmi. Azonban azt kell mondanom, hogy a bokszban és a Pierer Mobility Group körül mindenki száz százalékig bízik bennem anélkül, hogy az eredményekre gondolnának. Ez nagyon fontos.”

Acosta kedden debütálhatott MotoGP-versenyzőként, hiszen részt vett a valenciai teszten. A kétszeres világbajnok a tizennyolcadik helyen végzett, 1,223 ezreddel elmaradva a legjobb időt elérő Maverick Viñalestől. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, jólesett neki, ahogyan a csapattagok, illetve a gyári KTM emberei kezelték, de versenymérnökét külön kiemelte.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

„A versenymérnököm, Paul [Trevathan] azóta itt van, hogy Pol [Espargaróval] elindult a projekt – fogalmazott. – Mindig azt mondta nekem, mielőtt elindultam, hogy »ha valamin változtatni akarsz, akkor szólj, itt vagyok neked«. Én pedig azt mondtam, hogy »nem, én vagyok itt neked«. Tudja, hogyan segítsen nekem, hogy megértsem, hogyan kell vezetni [a motort], és tökéletesen ismeri az eszközöket, amelyekre szükség van ahhoz, hogy a motort felkészítsük erre. Boldog vagyok, hogy ezen emberek között lehetek. Egészen elképesztőek, és nagyon nyitottak arra, hogy segítsenek nekem abban, hogy miként érkezzek meg.”