back to top
2025. augusztus 20. 02:08
Kezdőlap Blog Oldal 489

Három és fél hónap után így száguldott Pol Espargaró egy Yamahán (videó)

0

Pol Espargaró először ült motoron azóta, hogy Portimãóban súlyos sérülést szenvedett. A GasGas versenyzője Barcelonában motorozott, hogy aztán a Goodwoodi Sebességfesztiválon is ott legyen.

Pol Espargaró március 24-én, a Portugál Nagydíj második edzésén szenvedett súlyos balesetet. A bukás után rögtön látszott, hogy komoly a baj, a spanyol pilótát végül állkapocs-, borda-, hát- és nyaksérülésekkel szállították kórházba. Az elmúlt három és fél hónap során szó sem lehetett arról, hogy motorra üljön, most viszont megtört a jég.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a 32 éves motoros Barcelonában vezetett először bármilyen kétkerekű versenygépet. Elsőre meglepőnek tűnhet, hogy mindez egy Yamahán történt meg, ám erre is van logikus magyarázat. Az R1-esről, vagyis a japánok Superbike-motorjáról van ugyanis szó, amelyből a KTM nem rendelkezik. MotoGP-gépen pedig korlátozva van a tesztelés.

Még mielőtt elindul a szezon második fele, Pol Espargaró új kihívás elé néz

Espargaró többször is beszélt arról, hogy a rehabilitáció során min ment keresztül. Elárulta, hogy az állkapocscsonttörése miatt az első hetekben nem volt képes enni, és hetente körülbelül két és fél kilogrammot veszített, ráadásul ennek nagy része izom volt. Nemrég pedig arra is fény derült, hogy a csigolyasérülései miatt másfél centiméterrel alacsonyabb lett, mint a balesete előtt.

A történteket természetesen nemcsak fizikailag, hanem lelkileg is nehéz volt kibírni. A nyolcszoros MotoGP-dobogós nem csinált titkot abból, hogy egy ponton komolyan elgondolkozott azon, hogy abbahagyja a versenyzést, és valami másba kezdjen bele. Elmondása szerint a nehéz pillanatokon családja, azon belül is leginkább felesége segítette át.

A júniusi futamok előtt Espargaró megfogalmazta azon kívánságát, hogy a három hétvége egyikén szeretne visszatérni, amennyiben ez lehetséges. A vizsgálatok során azonban kedvezőtlen eredmények születtek, így Mugellóban, a Sachsenringen és Assenben sem lehetett ott. Pontosabban utóbbi helyszínen igen, de csak azért, mert meglátogatta a csapatát a Holland TT hétvégéjén.

A Brit Nagydíjon viszont már tényleg visszatérhet a mezőnybe, de nem ez lesz az első alkalom, hogy közönség előtt motorozik a sérülése óta. Ezen a héten ugyanis számos más MotoGP-versenyző mellett ott lesz a Goodwoodi Sebességfesztiválon. Espargaró a csütörtöki, illetve a pénteki napon fog motorra pattanni, aki pedig kíváncsi a visszatérésére, ezen a linken tudja követni az eseményeket.

Először kommunikált a nyilvánossággal a súlyos balesetet szenvedő Carlos Tatay

0

Carlos Tatay először jelentkezett a közösségi médiában azóta, hogy másfél hete súlyos sérülést szenvedett Portimãóban. A spanyol versenyző láthatóan igyekszik pozitívan állni a felépülés folyamatához.

Carlos Tatay tizenegy napja szenvedett komoly balesetet a FIM JuniorGP Európa-bajnokság portugáliai fordulójában. A Pertamina Mandalika SAG Team motorosa az 1-es kanyar előtt bukott, majd körülbelül száz métert csúszott, és végül a korlátnak csapódott. A spanyol versenyzőt gerincsérülésekkel szállították kórházba, ahol még aznap megműtötték.

Carlos Tatay hatalmas balesetet szenvedett Portugáliában, még a maradandó idegkárosodás sem zárható ki

A következő napon Tatayt Spanyolországba vitték, és azóta egy ottani klinikán ápolják. Csapata azóta nem közölt konkrét információkat a sérülésével kapcsolatban, így jelenleg azt sem lehet tudni, hogy szenvedett-e maradandó károsodást. Múlt hét pénteken csupán annyit kommunikáltak, hogy nehéz lesz az előttük álló út, de bíznak a teljes gyógyulásban.

A SAG csapat burkoltan nyilatkozott a súlyosan megsérült Carlos Tatay állapotáról

Nos, érdemi információ azóta sincs, de Tatay a baleset óta most először jelentkezett a közösségi médiában. A 20 éves pilóta három képet tett közzé saját Instagram-oldalán, amelyek mindegyike pozitív hozzáállást sugároz, ahogyan az emojik és a hashtagek is. A bejegyzés alá egyébként a MotoGP hivatalos oldalának nevében is írtak egy hozzászólást, valamint számos jelenlegi királykategóriás és egyéb géposztályokban szereplő versenyző fogalmazott meg egy-két biztató szót. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a 2019-es Red Bull Rookies Cup győztese teljesen felépül, de mindenképpen biztató jel.

Egyelőre nem a jövője lebeg a szeme előtt, erre koncentrál most Bezzecchi

0

Marco Bezzecchi a 2023-as MotoGP-szezon első felében határozottan felhívta magára a figyelmet. A Mooney VR46 csapat versenyzője igyekszik a motorozásra koncentrálni, és kizárni a vele kapcsolatos elvárásokat.

Tavaly az „Év újonca”, most kétszeres GP-győztes a királykategóriában: Marco Bezzecchi a MotoGP-ben töltött második évében abszolút a csúcsra tört. A 24 éves olasz a nyári szünetre a világbajnokság harmadik helyén távozott, miután Assenben a szezon negyedik dobogós helyezését szerezte meg.

„A világbajnoki tabellán az első helyek valamelyikén lenni több szempontból is nehéz. Sok a dolgod, nagy a nyomás, nagyon sajtófókuszban vagy” ─ jegyezte meg Bezzecchi.

Lehetett volna több a hétvégében, de Bezzecchi nem akart kockáztatni

„Jelenleg azonban nem gondolok erre túl sokat, továbbra is nyugodt tudok maradni, élvezem az egészet, és továbbra is a motorozásra koncentrálok. A jövővel kapcsolatos kérdéseket nem olyan nehéz kezelni. Nagyszerű csapat áll mögöttem, a VR46 Riders Academy és a menedzserem [Francesco Secchiaroli] remek munkát végeznek. Minden nyomást levesznek rólam, ami ezzel a kérdéssel kapcsolatos. Szerencsésnek tartom magam, mert így teljes mértékben a munkámra koncentrálhatok, ami nem más, minthogy minden hétvégén a legjobbat nyújtsam.”

„A csapat nagyon jó munkát végez. A tavalyi évhez képest nagyon sokat fejlődtünk. Minden tekintetben javulni tudtunk. A körülöttünk lévő srácok egyszerűen nagyon-nagyon jók, és lehetőséget adnak arra, hogy a legjobb módon motorozzunk, és tökéletes csomaggal rendelkezzünk. A csapat megérdemli ezeket az eredményeket jutalomként, és még többet is, remélhetőleg így tudjuk folytatni.”

Az erős eredmények vajon még mindig meglepik Bezzecchit?

„Az elején eléggé meglepődtem, de ha látod azt a sok munkát, amit a télen végeztünk, már akkor is azt gondoltam, hogy ez lehetséges. Csak folytatni akarom, még több önbizalmat szeretnék építeni, és közelebb kerülni a legjobbakhoz. Ha közben több dobogót is begyűjtenék, az persze még jobb lenne.”

Még mielőtt elindul a szezon második fele, Pol Espargaró új kihívás elé néz

0

Míg néhány MotoGP-pilóta a jól megérdemelt szabadságát élvezi, mások azon dolgoznak, hogy a szezon során elszenvedett sérülések után újra formába lendüljenek, köztük Pol Espargaró és Joan Mir.

Pol Espargaró a nyári szünet előtt szeretett volna visszatérni a MotoGP-be, miután a portimãói szezonnyitón súlyos balesetet szenvedett. Valójában azonban a GASGAS Tech3 versenyzője csak nézőként érkezett június végén Assenbe, mert a csigolyasérülése még nem gyógyult meg 100 százalékosan.

A 32 éves katalán időközben visszatért a teljes értékű motoros edzésekhez, és a supermoto-edzéseit kedden követte az első GP-pályán megtett köre: A Katalán Nagydíjnak otthont adó aszfaltcsíkon keményen húzta a gázt, amit egy videóval dokumentált Instagram-csatornáján.

Még az egyik alapvető testi adottsága is megváltozott Pol Espargarónak súlyos sérülése után

Bár a szezon második fele csak három hét múlva, Silverstone-ban kezdődik, Espargarónak a következő napokban lesz alkalma először újra az RC16-osra ülni: Pol a királykategória többi sztárjával együtt a holnap (csütörtökön) kezdődő „Goodwood Festival of Speed”-en fog szerepelni.

Jó híreket kaptunk Joan Mirről is, aki az idei szezon első részében szintén feliratkozott a sérült versenyzők hosszú listájára: a Repsol Honda versenyzője, aki Mugello óta ujj- és kézsérüléssel bajlódott, tegnap óta újra motoron is edz.

Hoppá, Marc Márquez lebukott, miután találkozott a teniszlegendával?

0

Marc Márquez összefutott a 22-szeres Grand Slam-győztes teniszezővel, Rafael Nadallal, és az erről készült kép alá sokat sejtető szöveget fogalmaztak meg. A háromszoros világbajnok Wayne Rainey szerint a spanyol motorosnak váltania kell.

Marc Márquez jövője rengeteg szurkolót foglalkoztat, és hosszú ideje zajlanak a találgatások azzal kapcsolatban, hogy jövőre marad-e a Hondánál, és ha nem, akkor hova igazol. Vélhetően egy ideig még nem is kapunk választ erre a kérdésre, ami viszont biztos, hogy nemrég olaj került a tűzre ebben a témában, méghozzá egy közösségi médiás bejegyzés miatt.

Történt ugyanis, hogy Márquez ellátogatott a 22-szeres Grand Slam-győztes teniszező, a sérüléséből lábadozó Rafael Nadal akadémiájára. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, elkészült a közös kép, amely az akadémia Twitter-oldalára is kikerült. „Találkozások, amelyek nagyon izgatottá teszik az embert – áll a bejegyzés szövegében. – Köszönjük, Marc Márquez, hogy eljöttél a Rafa Nadal Akadémiára. Hamarosan találkozunk, és sok sikert az új kihívásokhoz!”

Természetesen az utolsó mondat az, amely sokaknak szemet szúrt, és a hozzászólások jelentős része is erre reflektál. Természetesen nem tudni, hogy mindez mire vonatkozott, és könnyen lehet, hogy nem is közvetlenül a versenyzői pályafutásához kötődik. Kizárni azonban ezt sem lehet, ez esetben a bejegyzés lebuktatta Márquezt. Persze mindez akkor sem feltétlenül fog kiderülni, ha a 30 éves versenyző valóban távozik a Hondától.

Márquez helyzetéről természetesen a sportág legendái is időről időre véleményt nyilvánítanak. Ezt legutóbb Wayne Rainey tette meg. „Már semmit nem kell bizonyítania, de az elmúlt néhány év megviselte – idézi a Motosan.es az 500 köbcentiméteres kategória 1990-es, 1991-es, illetve 1992-es világbajnokát. – Olyan motorra van szüksége, amely minimalizálja a lehetséges hibák [valószínűségét], és a Honda jelenlegi motorjával ez nem lehetséges.”

Márquez idén közvetlen környezete révén megtapasztalhatta, hogy milyen hatása lehet egy csapatváltásnak, hiszen öccse, Álex Márquez az LCR Hondától a Gresini Ducatihoz szerződött. Az ifjabbik testvér új csapatával megszerezte élete első pole pozícióját a MotoGP-ben, és bár volt egy rosszabb, bukásokkal teli időszaka, még a sprintfutamok nélkül is több pontja van már most, mint tavaly egész évben.

„Néha elképzelhető, hogy csak egy másik csapathoz kell menni, friss levegőre van szükség – fogalmazott Rainey. – Azt hiszem, és biztos vagyok benne, hogy ezek a gondolatok megfordultak a fejében. Most pedig, látva, hogy öccse mit csinál a Ducatinál, valószínűleg még többet töprengett [ezen]. Nem ismerem jól Marcot, de néha beszélgetünk. Ő olyan pilóta, aki versenyeket akar nyerni. Jó a kapcsolata a Hondával, de ez egy munkakapcsolat, ez egy üzlet, és az ő üzlete a motorozás. Marcnak jó helyre van szüksége, a Honda pedig jelenleg nincs jó állapotban. Szóval, ha a KTM lesz [az új csapata], érdekes lesz látni, hogy mit tud csinálni. Szerintem Marcban megvan a potenciál, hogy újabb bajnoki címet nyerjen.”

Hiába a Ducati egyértelmű fölénye, Rossiék csapatigazgatója nem zárja ki a váltást

0

Alessio „Uccio” Salucci elárulta, mindkét pilótájukkal szerződést akarnak hosszabbítani, de ha gyári csapathoz igazolnának, annak csak örülnének. A VR46 csapatigazgatója nem zárta ki, hogy az istálló Ducatiról Yamahára vált.

A 2023-as MotoGP-szezon egyik üde színfoltja a VR46 csapata. Valentino Rossi istállója tavalyi motorokat használ, mégis már két futamgyőzelemnél tartanak Marco Bezzecchi révén. A 24 éves pilóta a harmadik helyen áll az egyéni pontversenyben, míg a csapatok közötti összevetésben az olasz alakulat a második pozíciót foglalja el a Pramac mögött.

Luca Marini teljesítménye kicsit háttérbe szorul csapattársa miatt, de összességében az ő produkciójára sem lehet panasz: az első nyolc forduló során egy dobogót szerzett, és a hatodik helyen áll az összetettben. Nem véletlen, hogy a VR46 azon dolgozik, hogy mindkét motoros idén lejáró szerződését meghosszabbítsa, ahogyan arról Alessio „Uccio” Salucci beszélt.

„Nincs igazi határidő – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak a VR46 csapatigazgatója. – Bezzecchi esetében Misano előtt van lehetőségünk élni [a szerződéshosszabbítás opciójával]. Azonban úgy gondolom, hogy ha minden jól megy, velünk akar maradni, és nem lesznek meglepetések, akkor ez akár korábban is megtörténhet. Luca esetében pedig szeretném meghosszabbítani a szerződést. Szerintem ezt hamarosan meg is fogjuk tenni, de beszélnem kell a VR46 Akadémiával, a menedzsmentjével és vele is. Már beszéltünk néhányszor, és abba az irányba haladunk, hogy mindkét versenyzővel szeretnénk együtt folytatni. Aztán majd meglátjuk, mi fog történni.”

Gyári ülést érdemelne, de még egy évig marasztalná versenyzőjét Rossi jobbkeze

Ami Bezzecchit illeti, az is szóba került, hogy a gyári Ducati szerződtesse őt a következő évre. Bár jelenlegi csapata így nyilvánvalóan elveszítené őt, ez esetben mégis boldogok lennének. „Mindig is azt mondtam, hogy az a célunk, hogy a versenyzőinket egy napon felvigyék a gyári csapatba, mert ez azt jelentené, hogy jó munkát végeztünk – fogalmazott Salucci. – Szóval ha elveszíteném őt egy gyári istálló miatt, őszintén szólva örülnék neki.”

A tavalyi évben Marini megkapta a legújabb motort a Ducatitól, idén viszont mindketten a Desmosedici GP22-est használják. Salucci elárulta, hogy már zajlanak a tárgyalások azzal kapcsolatban, hogy jövőre megkapják-e a legújabb versenygépet. „Igen, mindkét versenyzőnknek szeretnénk gyári támogatást, de őket Bezzecchi jobban érdekli, így az elképzelés az lenne, hogy Marco kicsit több támogatást kapna – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Marini esetében ez döntés kérdése, de ezek inkább a Ducati kezében vannak, mint a miénkben.”

Ami a kicsit hosszabb távú jövőt illeti, nemcsak a pilótafelállással, hanem a motor márkájának kérdésével is foglalkozniuk kell. Jövőre még biztosan a Ducatinál maradnak, de felmerült, hogy utána esetleg Yamahára váltanak, ami Rossi erős kötődése miatt még adná is magát. Más kérdés, hogy a két gyártó jelenlegi állapotát elnézve ég és föld a különbség az olaszok javára, de Salucci nem zárta ki a váltás lehetőségét.

„2024-re biztosan [a Ducatinál maradunk] – szögezte le az olasz szakember. – 2024 végéig szerződésünk van a Ducatival, ahogyan azt többször is hangsúlyoztam, még akkor is, amikor senki nem akarta elhinni. Aztán 2025-re természetesen körülnézünk, és kiválasztjuk azt a motort, amelyik a legjobban illik a projektünkhöz.”

Marc Márquez hiába kockáztat, attól a Hondának nem lesz jobb

0

Stefan Bradl kijelentette, Marc Márquez szenvedése megmutatja a Honda hiányosságait, ám leszögezte, attól nem fognak gyorsabban fejleszteni, hogy sokat kockáztat. A japánok tesztpilótája arról is beszélt, hogy hol és miért siklott félre a projekt.

Marc Márquez kifejezetten optimistán várhatta az idei évet: azok után, hogy tavaly elvégezték rajta a negyedik karműtétet, hogy helyreállítsák az elmozdult csontot, sikeres rehabilitáción volt túl, és saját elmondása szerint az előszezonja is jól sikerült. Azonban hiába volt egészséges, a motor annyira gyenge, hogy az idény eddig rémálomszerűen alakul számára.

A szezonnyitó Portugál Nagydíjon nekiment Miguel Oliveirának, aminek következtében három hétvégét kellett kihagynia. Le Mans-ban és Mugellóban szintén az első sorból indult, de a futamon azokon a helyszíneken is kiesett. Utána jött a Sachsenring, ahol ötször bukott, és sérülései miatt nem vállalta a versenyt, majd Assenben fájdalmak között szerepelt, hogy aztán ott is visszalépjen a futamtól.

„Vélhetően nem tud változtatni a stratégiáján – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak Stefan Bradl, a Honda tesztpilótája, aki Austinban helyettesítette Márquezt. – Egyszerűen nem tudja elfogadni, hogy egy nyolcadik vagy tizenkettedik helyet menedzsel. Ő már csak ilyen. Mindig megpróbálja kihozni a maximumot, ezért nem lehet hibáztatni. Marc rendre a határig és még azon is túl megy. Ez eléggé megmutatja, hogy a csomagunk szimplán nem áll készen. Nem is fejlődünk gyorsabban, akár a tizenkettedik helyen végez, akár a hatodik körben esik át újra az első kerekén. Ez nem sokat számít a csapatnak.”

Bírálta Marc Márquezt a Ducati csapatfőnöke, nem fogadja el a magyarázatát

Bár vasárnap még egyszer sem tudott célba érni az idei szezonban, azért némi pozitívum is akad Márquez szezonjában, főleg ami az időmérőket illeti. Az idénynyitón rögtön pole pozíciót szerzett, Le Mans-ban és Mugellóban pedig a második helyről indulhatott. Bradl szerint mindez bizonyítja, hogy legalább a súlyos sérülését sikerült maga mögött hagynia.

„Marc szinte már jobb motoros, mert a jobb felkarja úgy működik, mint régen, és mert fizikailag is jobb formában van – fogalmazott a 33 esztendős motoros, aki összesen három hétvégén vett részt 2023-ban. – Újra nagyobb biztonságban van a motoron, és nagyobb a szabadsága rajta. Elvégre 2023-ban kétszer [valójában háromszor – a szerk.] is az első sorban volt.”

A küszködés kiváltó oka tehát elsődlegesen a Honda motorja. Az elmúlt időszakban sokan kielemezték, hogy hol siklott félre a japánok projektje, és a legtöbben arra jutottak, hogy a folyamat már akkor elindult, amikor Márquez a csúcson volt. Ami Bradlt illeti, amellett, hogy egy konkrét futamot kiemelt, az elmúlt időszakban látott technológiai fejlődést tartja meghatározónak.

„A 2022-es Katari Nagydíj után tértek le az útról – vélekedett. – Azonban nem ez az egyetlen ok, amiért elromlottak a dolgok, vagy amiért nem fejlődtünk. Hiányoznak azok a lépések, amelyek előrevisznek minket. Túl kicsik. Nem elég gyors és hatékony a fejlődésünk. A MotoGP-géposztály sokat változott 2018 óta. A gumik tekintetében kevésbé, de a technológia egyszerűen még brutálisabb lett, ami az aerodinamikát illeti. Minden eszköz, a hátsó rész magasságának csökkentése… extrém fejlődés történt rövid idő alatt. A japán gyártók pedig nem követték ezt a fejlődést úgy, mint az európaiak.”

Főnöke szerint Binder nagy veszélyt jelenthet versenytársaira a közeljövőben

0

A MotoGP egyik feltörekvő tehetsége Brad Binder, aki jelenleg a negyedik szezonját tölti a kategóriában. 2020-ban debütált a Red Bull KTM színeiben, már dobogós helyezéseket és győzelmeket tudhat magáénak. Francesco Guidotti csapatfőnök pedig még többet vár a dél-afrikai versenyzőtől.

Francesco Guidotti a KTM boldog csapatfőnöke, egy olyan márkáé, amely alig néhány hónap alatt eloszlatta azokat a kétségeket, amelyeket a holtszezonban az RC16 legújabb verziójával kapcsolatban felmerültek. Annak idején az újonc Jack Miller még bosszankodott is, mert úgy vélte, rosszul döntött. Ez azt mutatja, hogy az új formátum ellenére nagyon rövid idő alatt is lehet megoldást találni bizonyos problémákra. Feltéve, ha megvan a módszer és az akarat.

Ezért nem kapott büntetést a pórul járt Binderéhez hasonló hibát elkövető Martín

Guidotti a GPOne.com-nak beszélt versenyzőjéről, Brad Binderről, hangsúlyozva, hogy van még hova fejlődnie:

„Brad egy olyan versenyző, aki nem okoz sok problémát, csak felül a motorra és megy. Egyértelmű, hogy ezen a szinten fel kell tenned magadnak néhány kérdést, hogy javíts a vezetési stílusodon. Régebben egy bizonyos módon motorozott, nagyon agresszív fékezéskor, amin még csiszolni kell, de jó úton halad.

Guidotti szerint Binder egy olyan versenyző, aki jól tanul, fejlődik és hamarosan veszélyt jelenthet az ellenfelekre:

„Amikor megmutatsz neki dolgokat, megérti őket, és a gyakorlatba ülteti. Ő állat módjára versenyez, aki fejlődik, és szerintem nagyon veszélyes lehet a nem túl távoli jövőben.”

Rangos eseményen helytálltak a fiatal magyar motokrosszosok

0

Katona Áron és Zanócz Noel is a középmezőnyben zárt a junior motokrossz-világbajnokságon. Ami a Hungarian Motorsport Academy többi versenyzőjét illeti, Surányi Balázs Ausztriában, míg Számadó Máté Máriapócson bizonyult legyőzhetetlennek.

Romániában tartották a jövő generációjának egyik legrangosabb erőpróbáját, a FIM Motokrossz Junior Világbajnokságot. A 11-16 évesek között két akadémiai versenyzőnk is rajthoz állt, Katona Áron az MX85-ben, Zanócz Noel pedig az MX125-ben. A szombati napon tartott kvalifikáción nagyszerű eredményeket értek el a fiúk: Katona közel egy másodperccel volt gyorsabb mindenkinél a csoportjában, így végül abszolút első időt futva választhatott rajthelyet a vasárnapi futamokra. Noelnek is remekül sikerült az időmérés, harmadik helyen végzett a csoportjában, összetettben pedig az ötödik helyre kvalifikálta magát. A vasárnapi első futamon Katonának nem jött ki a lépés a rajtnál, visszacsúszott a 10. helyig, majd egy bukáson túljutva végül a 12. pozícióban zárt. A második futam rajtja jobban sikerült, mint az elsőé: ebben a futamban is a középmezőnyben küzdött nagyot az ajkai tehetség, végül a 10. helyen intették le, így összesítésben a 11. lett a Világbajnokságon.

A 125 köbcentis motoron ülő Zanócz Noelnek az első futam egy igazi adok-kapok volt, a rajt sem a legjobban alakult a számára, de így is sikerült az első tízben zárnia. A második futamban folytatódott a küzdelem az élboly után, végül a 13. helyet kaparintotta meg Noel, aki így is a legjobb magyar versenyzőként zárt az összetettben, és a nagyon előkelő 9. helyen végzett.

Surányi Balázs ott folytatta, ahol egy héttel ezelőtt abbahagyta: a cseh bajnoki futamok után Ausztriában sem talált legyőzőre a 16 éves versenyző, aki ismét 100%-os teljesítményt nyújtott a Supermoto S3 mezőnyében.

Számadó Máté ezúttal a gyorsasági pályát egy kisebbre cserélte, és Máriapócson mutatta meg, mit is tud egy számára nem annyira ismert szakágban: az SSP300-as kategóriában tett kitérőjét inkább edzésnek szánva mind a két futamát magabiztosan nyerte meg a vasárnapi nap folyamán.

Így vélekedik Andrea Dovizioso a MotoGP új formátumáról

0

Andrea Dovizioso visszatekintett a MotoGP-ben töltött éveire, és elmondta, mi a véleménye az újonnan bevezetett sprintfutamokról.

Andrea Dovizioso egy hónapja hivatalosan is MotoGP-legendának mondhatja magát. Az olasz a júniusi mugellói hétvége alkalmával került be a „Hírességek Csarnokába”.

Vajon mi hiányzik neki legjobban a MotoGP-ben töltött időszakból?

„Amikor egy világbajnokságon motorozol és a bajnoki címért küzdesz, másképp éled meg az évet, az adrenalinnal és mindennel együtt. Másrészről viszont az életem most sokkal nyugodtabb. Ha az ember folyamatosan a maximumot akarja nyújtani, az nagyon stresszes. Sok esetben feszegetni kell a határaidat, sok eseményen kell részt venned, és vannak kötelezettségeid… Ez normális. Mégis, a MotoGP-ben a bajnoki címért küzdeni nagy dolog. Követik az emberek, nyomást gyakorolnak rád, és örülnek, ha nyersz, és ez tényleg nagyon felemelő érzés. Ezt megtapasztalni valami hatalmas élmény, ami nyilván hiányzik.”

Fogalmazzunk így: hiányoznak azok az évek, amikor versenyképes voltam. Egyébként kifejezetten stresszes és fárasztó.”

Hatalmas megtiszteltetésben részesült Andrea Dovizioso

Miután Andrea Dovizioso és a Ducati 2020-ban eltávolodott egymástól, 2021 őszi Yamaha-visszatérése híresen minden volt, csak nem koronázta siker. Az aktuális M1-essel a 24-szeres GP-győztes egyetlen top10-es helyezést sem ért el. A 2022-es hazai versenyén, Misanóban vonult vissza.

Dovi tehát csak a néző szerepéből ismerte meg a sprintformátumot. Szívesen indult volna még egy nagydíjon az új formátummal?

„Igen, miért ne, még akkor is, ha az én tulajdonságaim valószínűleg nem a legmegfelelőbbek ehhez az új formátumhoz, de ez mindig attól függött, mennyire voltál versenyképes abban az évben. Szóval 2017-ben vagy 2018-ban lehet, hogy a sprintfutamot szerettem volna. Úgy gondolom, hogy ezzel a hétvégi formátummal is jobban számít, hogy ki a legjobb. Sokat változott a MotoGP az elmúlt időszakban. Már az első edzéstől kezdve gyorsnak kell lenned. Két edzés után jön a kvalifikáció, aztán szombaton már versenyzel. Ez megváltozott, de az én szemszögemből nézve a motorok még inkább. A sprint az én szemszögemből érdekes, de nagyon megterhelő a versenyzők számára.”