Álex Márquez nem fogja arra ösztönözni testvérét, Marc Márquezt, hogy „megszegje” a Hondához való elkötelezettségét.
A hatszoros MotoGP-bajnok Marc Márquez jövőjét az egész paddockban vitatják az eddigi katasztrofális szezonja közepette. A MotoGP jelenlegi legnagyobb szerződése 2024 végéig szól a Hondánál, bár egyes találgatások szerint egy évvel korábban is kiléphet ebből a spanyol. Álex Márquez tavaly hagyta ott a Hondát, és a Ducati-klánon belüli a Gresinihez igazolt.
„Már tavaly is mondtam, hogy el akarom hagyni a japán gyártót” ─ mondta a Gresini versenyzője a DAZN-nek a Hondával kapcsolatos saját tapasztalatairól.
„Volt egy pillanat, amikor nem volt motorom az idei szezonra, de mindenképpen ki akartam szállni, ez teljesen egyértelmű volt számomra. Marc döntésébe nem fogok beleszólni. Szerintem ez olyasmi, amit minden versenyzőnek éreznie kell. Szerződése van, ahogy ő is mondta, szóval sok minden van még, én soha nem javasolnám, hogy szerződést szegjen. Mindig az ösztöneidre kell hallgatnod, és azt kell tenned, amit éppen akkor érzel, ahogy én is éreztem tavaly.”
Álex Márquez a nyári terveikről nyilatkozott: „Megpróbáljuk jól érezni magunkat, próbálunk nem ezen rágódni folyamatosan, mert most az a legfontosabb, hogy fizikailag felépüljön”
A 30 éves spanyol 2023-ban még nem teljesített nagydíjat a gyakori bukások okozta sérülések miatt. A legutóbbi két helyszínen csak órákkal a rajt előtt lépett vissza. A megpróbáltatásait nagyrészt annak tulajdonították, hogy túlhajtotta a Hondáját, egy olyan motort, amely képtelen volt őt az élmezőny felé segíteni. Érdekes módon azonban Alberto Puig csapatfőnök azt mondta, hogy a Honda nem szeretne senkit sem megtartani, aki nem elégedett, ami egyértelműen megnyitja az ajtót Marc Márquez előtt.
Davide Tardozzi szerint nem elfogadható magyarázat, hogy Marc Márquez azért esik sokat, mert próbálkozik a gyenge Hondával. A gyári Ducati csapatfőnöke hozzátette, vannak dolgok, amelyeket papíron meg lehet tenni, de egy ekkora bajnoknak nem szabadna.
Marc Márquez a 2020-as, a sérülése miatt lényegében teljes egészében kihagyott szezonját leszámítva eddig élete legrosszabb idényét futja a MotoGP-ben. A spanyol versenyző nyolc forduló alatt mindössze 15 pontot gyűjtött, amivel a tabella tizenkilencedik helyét foglalja el. A Honda versenyzője ráadásul még egyetlen főfutamot sem fejezett be, hiszen háromszor kiesett, ötször pedig el sem indult.
A mélyrepülés egyik oka, hogy Márquez rengeteget bukik, eddig ő esett el a legtöbbször az év során. Erre rendszerint azt a magyarázatot adja, hogy kockáztatnia kell, hogy a Hondával legalább az élmezőnyben küzdhessen. A japánok motorja kétségtelenül elmarad az európai gyártókétól, ennek ellenére Davide Tardozzi szerint mindez nem megfelelő érv.
„Többet próbál csinálni, mint amennyit a motor lehetővé tesz számára – nyilatkozta a gyári Ducati csapatfőnöke az AS-nek. –Szerintem nem szabadna elesnie, és a bokszba kellene vinnie a motort. Nem fogadom el, hogy próbálkozik, és bukik. Ezzel mit nyer az ember? Ő egy nagyon erős személyiséggel rendelkező ember, az ötödik hely pedig nem illik a karakteréhez, de úgy vélem, valakinek meg kellene mondania neki, hogy jobb lenne másképpen gondolkodnia. Ez az én álláspontom.”
Márqueznek már volt pár afférja a Ducati valamelyik pilótájával. Hogy csak a legutóbbi eseteket említsük, a mugellói időmérőn Francesco Bagnaiával volt konfliktusa, a sachsenringi második edzésen elesett, és motorja nekiment Johann Zarco gépének, míg Assenben Enea Bastianininek ment neki, miközben maga mögé nézett. Ezek természetesen az olasz szakember tetszését sem nyerték el.
Tardozzi kritizálta Márquezt (Fotó: MotoGP Media)
„Néhány olyan tettét bírálom, amelyeket egy olyan bajnoknak, mint Marc Márquez, nem szabadna csinálnia – fogalmazott Tardozzi. – Marc persze azt mondja, hogy a szabályok lehetővé teszik számára, hogy bizonyos dolgokat megtegyen, amikor nehéz helyzetbe kerül. Igaza van, de úgy gondolom, hogy egy olyan bajnoknak, mint ő, szerényebbnek kéne lennie, látnia kellene, milyen szinten van.”
A 64 éves szakember ezzel az íratlan szabályokra utalt, azon belül is leginkább arra, amikor az időmérőn Márquez beáll valamelyik riválisa mögé, és a tőle kapott szélárnyék segítségével próbál jobb időt elérni. Ez Portimãóban pole pozíciót eredményezett, míg Le Mans-ban és Mugellóban szintén első sor lett belőle, de Tardozzi nem helyesli ezt a magatartást.
„A Hondának nem segít azzal, hogy Mugellóban második lett a rajtrácson, mert a motorjának nem ez volt a [valós] pozíciója, és amit csinál, az nem tetszik a szurkolóknak – magyarázta. – Nekem pedig ez nem tetszik, mivel egy olyan bajnokot, mint Marc, tisztelni kell, mert nagyon bátor. Ő tényleg minden idők öt legjobb versenyzője közé tartozik, és nem rombolhatja le az imázsát bizonyos cselekedetekkel. Emlékszem, amikor korábban, Mugellóban Maverick [Viñalest] követve ment be a bokszba. Vannak dolgok, amelyeket nem csinálunk meg, és amelyeket a bajnokoknak nem szabadna megtenniük. Ez az én véleményem, de igaza van, amikor azt mondja, hogy a szabályok ezt lehetővé teszik.”
Azok után, hogy a 2010-es évek jelentős részében Márquez uralta a MotoGP-t, a Ducati pedig legjobb esetben is csak megszorongatni tudta őt, most fordult a kocka: az olasz gyártó dominálja a sportágat, a nyolcszoros világbajnok pedig szenved. Tardozzi azonban ez utóbbinak nem örül. „Marc Márquez nem ellensége a Ducatinak, hanem ellenfele, ami más – szögezte le. – Utálok egy bajnokot látni, aki szenved.”
Valentino Rossi közzétett egy videót, amelyen lánya, Giulietta egy motort vezet apja segítségével. Bár mindössze egyéves, úgy tűnik, hogy a család számos tagjához hasonlóan belé is szorult némi tehetség.
Valentino Rossi 2021-veb vonult vissza a MotoGP-től versenyzőként, és azóta több szempontból is jelentősen megváltozott az élete. Egyrészt csapata, a VR46 tavaly óta a királykategóriában versenyez, de ami számára ennél is fontosabb, hogy 2022 márciusában megszületett lánya, Giulietta. A jelek szerint pedig a kilencszeres világbajnok amint csak lehetett, motorra ültette gyerekét.
Rossi saját közösségi médiás platformjain közzétett egy videót, amelyen az egyéves Giulietta már motorozik, vélhetően a család kis méretűnek nem mondható kertjében. Persze természetesen édesapja húzza a gázkart, és folyamatosan ott van biztosítékként, de ezen a rövid felvételen nem volt szükség komoly közbeavatkozásra a részéről.
„Nem hiszem, hogy Giulietta balerina lesz” – írta Rossi a videóhoz megjegyzésként, utalva arra, hogy lánya is örökölt a családi génekből. A legnagyobb sikereket kétségtelenül ő érte el a családból, de édesapja, Graziano Rossi is szerepelt a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában, a v250 köbcentiméteres géposztályban pedig több futamot is nyert. Ám Valentino édesanyjától, Stefania Palmától is örökölhetett géneket, hiszen anyai féltestvére, Luca Marini éppen a VR46 színeiben versenyez a MotoGP-ben.
Carlos Tatay már Spanyolországban van, hogy megkezdje az előtte álló „hosszú és néha nehéz” utat, hogy felépüljön a múlt vasárnap, a FIM JuniorGP Európa-bajnokság első Moto2-es futamán elszenvedett súlyos sérüléseiből, amelyekről a csapat és a család döntése alapján még mindig nem tudunk túl sokat.
A Pertamina Mandalika SAG Team versenyzője a harmadik helyen haladt, amikor váratlanul elvesztette uralmát Kalexe felett, miközben a portugál pálya első kanyarjában megpróbálta lefékezni a motort. A valenciai versenyző a földre került, azzal a szerencsétlenséggel, hogy körülbelül száz métert csúszott az aszfaltcsíkon, és végül a kifutó végén található fémlemezfalnak csapódott.
Még aznap délután a spanyol versenyzőt sürgősségi műtétnek kellett alávetni a farói kórházban. Hétfőn reggel a SAG Team arról tájékoztatta a médiát, hogy Carlos Tatayt az esés során elszenvedett sérülései súlyossága miatt Spanyolországba kell szállítani.
Július 6-án, csütörtökön a SAG Team ismét a közösségi médiában jelentkezett, hogy újabb hírt adjon a versenyző egészségügyi állapotáról; ezúttal a spanyol csapat óvatosságra intett, és azt állította, hogy nem követhetik el azt a butaságot, hogy hamis reményeket vagy katasztrofális előrejelzéseket népszerűsítenek, amíg nem áll rendelkezésre a végleges diagnózis és kezelés.
Pénteken a spanyol csapat újabb hivatalos közleményt adott ki, amelyet az alábbiakban közlünk: „Jelenleg versenyzőnk prognózisa továbbra is fenntartásokkal bír. Az előttünk álló út hosszú és néha nehéz lesz, de mind a fizikai, mind a mentális ereje arra ösztönöz minket, hogy bízzunk abban, hogy a folyamat meghozza gyümölcsét. Veled vagyunk Carlos, nagyszerű vagy!”
Massimo Rivola, az Aprilia vezérigazgatója nem változtat a 2024-es versenyzőpárosításon, továbbra is Aleix Espargaró és Maverick Viñales lesz a két gyári pilóta. Ettől függetlenül tudja, hogy a mezőny néhány tagja szívesen ülne át az Apriliára.
Az Aprilia gyári pilótái, Aleix Espargaró, aki 2022 áprilisában az első és egyetlen versenyzőként győzött (az Argentin Nagydíjon) a királykategóriában, és csapattársa, Maverick Viñales a nyári szünetre a világbajnokság nyolcadik és tizenkettedik helyén vonultak.
Az RS-GP 2022-ben minden egyes pályán versenyképes volt. Ez idén már nem így van.
„Azt mondanám, hogy a motorunk DNS-e nem változott. Tehát olyan pályákon kellett volna gyorsnak lennünk, mint Termas de Río Hondo, Mugello és Assen, de nem igazán sikerült. Most jönnek az olyan pályák, mint Silverstone és Phillip Island, ahol az élen kellene lennünk. Legalábbis a múltban mindig versenyképesek voltunk ezeken a helyszíneken. Talán a stop-and-go pályákon időközben javultunk egy kicsit, de a gyors pályákon veszítettünk az ütőképességünkből” ─ kezdte Rivola.
„Azt hiszem, a versenyeken is sokat számít, hogy milyen pozícióból indulunk. Ha a rajtnál elöl vagyunk, akkor más tempót tudunk diktálni, mint ha a középmezőnyből vágnánk neki a futamnak.”
A gyári csapatban Aleix Espargaró és Maverick Viñales szerződése 2024 végéig szól. Espargaró esetében kézenfekvő volt az új kétéves szerződés, bár a kettő között komolyan fontolgatta, hogy profi versenykerékpáros lesz a MoviStar csapatnál. Az RS-GP-t győztes motorrá formálta, és elviselt néhány unalmas évet a megbízhatatlan és túl lassú motorral.
Maverick Viñalesnek a napokban született meg második gyermeke, aki a Blanca nevet kapta. A katalán versenyző az összesített tabellán a 12. helyet foglalja el 56 ponttal. Most az Aprilia pilótájának tervei megváltoztak, és ebben a hónapban az a célja, hogy a családjával legyen, kikapcsolódjon, pihenjen és visszanyerje erejét a szezon második felére.
Ha ma az átigazolási piacot nézzük, Rivola megbánhatta döntését?
„Hiszek a stabilitásban, mert az teljesítményt hoz. Ezért hiszek Maverickben. Természetesen elkezdhetsz álmodozni, ha figyelembe veszed, hogy az olyan versenyzők, mint Márquez és Quartararo küzdenek a motorjaikkal, de ugyanakkor nem rugaszkodhatunk el a földtől, és hinnünk kell abban, amit csinálunk. Ha folyamatosan mindent a feje tetejére állítasz, és azt az érzést is adod a versenyzőknek, hogy rövid időn belül lecserélhetők, akkor ez nem működik. Ezzel nem jutsz sehova.”
Jack Miller nyíltan beszélt a motorversenyzés brutális oldaláról, a bátorságról és az áldozatokról, amelyek a csúcsra jutáshoz szükségesek.
A KTM versenyzője kétéves kora óta motorozik, és hétéves kora óta versenyez. Megdöbbentő kinyilatkoztatással szolgált a félelem legyőzéséhez szükséges mentalitásról.
„Ausztráliában, ahol felnőttem, minden verseny előtt tartanak egy versenyzői eligazítást” ─ mondta Miller a GQ-nak.
„A szemedbe mondják, hogy meghalhatsz vagy megsérülhetsz, a motorod pedig tönkremehet. Ez olyasmi, ami beleég az ember agyába. Én már jóval több mint 30 csontot törtem el, és elvesztettem néhány igazán nagyszerű barátot. Gondoltam-e valaha is arra, hogy abbahagyom a sportot? Megfordult egyáltalán a fejemben? Soha. Félsz tőle, de nem igazán gondolsz rá.”
Miller volt csapattársa és barátja, Francesco Bagnaia hozzátette: „A félelem a sportunk része. A munkánk része. Amikor nagy sebességgel buksz, félelmet érzel, nagyon gyorsan érkezel a kavicságyba és nagyon gyorsan közelítesz a korláthoz, de előtte nem gondolsz rá.”
Fabio Quartararo, a 2021-es idény bajnoka tovább ment: „Fel kell ülnöd a motorra, és a legjobbat kell nyújtanod.”
Quartararo a texasi pálya 1-es kanyarját írta le, hogy kiemelje a MotoGP-pilóták sebességét és bátorságát.
„Pont itt, a hátsó egyenes után. 340 kilométeres sebességgel érkezünk oda, és 60-nal vesszük be a kanyart. Ez 280 kilométeres különbség mindössze 250 méteren.”
Quartararo az évek során szintén rengeteg sérülést szenvedett: „Eltört a lábam, a csuklóm, az ujjaim. [Ez már] a múlté, most a jelenre kell koncentrálnunk.”
A MotoGP 2023-as szezonja, amely új formátumban minden szombati fordulóban sprintfutamokat vezetett be, tele volt sérülésekkel.
Példaképp, Marc Márquez még egy nagydíjat sem tudott befejezni, Pol Espargaró pedig még az első hétvége pénteki napján sérült meg, így nem indult idén egy futamon sem.
A BMW-nél a sérült Michael van der Mark helyett másodszor is beugró versenyző, Tom Sykes előtt hossú felépülés áll a Donington Parkban történt súlyos balesete után.
Amikor a SPEEDWEEK.com múlt csütörtökön a Donington Parkban találkozott a helyettes pilótával egy interjú erejéig, a sérülésekről volt szó.
„Lekopogom, hogy nagyon szerencsés voltam a karrierem során ebből a szempontból” ─ mondta Tom Sykes.
Bárcsak ne kiabálta volna el. A második főfutam első körében Sykes a 8-as kanyar kijáratánál egy hatalmas highside-ot szenvedett el, és a magasba katapultált. Mivel a bukás a mezőny közepén történt, nagy szerencséje volt, hogy egyetlen versenyző sem hajtott át rajta. Michael Ruben Rinaldi keményen fékezett, és sikerült valamennyire elkerülnie a bukást, de elesett, ahogy a mögötte motorozó Loris Baz is.
A BMW szerint Sykes M1000RR-ével nem volt műszaki probléma, ez egy vezetési hiba volt. Megfigyelők a baleset után azt találgatták, hogy hasonló probléma lehetett, mint Michael van der Mark asseni eseténél.
„Láttam a videót Tomról, van néhány bukkanó a kanyarban” ─ magyarázta Scott Redding.
„Van kipörgésgátlónk, de egy bizonyos ponton az már elég. Bízunk az elektronikában, de az sem old meg mindent, és az ilyen esetek sem elkerülhetőek állandóan.
Sykesnak tíz bordája tört el, ebből három többszörös, valamint a bal bokája. Az angolnak még több napot kell kórházban töltenie Nottinghamben.
Koji Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke kommentálta a Marc Márquez körüli átigazolási pletykákat, és elmondta, hogyan próbálják maradásra bírni a spanyol klasszist.
Marc Márquez a Sachsenringen és Assenben történt versenykihagyások után pályafutása legnehezebb pillanatáról beszélt: a nyolcszoros világbajnok 2023-ban még nem szerzett vb-pontot a főfutamokon, csak 19. a tabellán, és legutóbb csak a Sachsenringen mintegy 40 óra alatt ötször bukott.
Ezen mélyütések tükrében természetesen találgatások vannak arról, hogy Marc Márqueznek és a HRC-nek van-e még közös jövője. Maga a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig is utalt a 2024 végéig érvényes szerződésre, de Assen után elismerte: „Minden ember azt csinál, amit akar. A Honda pedig nem olyan cég, amelyik arra kényszeríti az alkalmazottakat, hogy maradjanak, ha nem elégedettek.”
Most maga a HRC elnöke, Koji Watanabe is megszólalt a témában. A Motorsport.com japán kollégáinak adott interjújában Marc Márquezzel kapcsolatban így nyilatkozott:
„Természetesen szeretnénk megtartani őt, de a végső döntést ő hozza meg. Ha úgy dönt, hogy elmegy, nem fogjuk megállítani.”
Watanabe, aki Mugellóban tárgyalt a hatszoros MotoGP-bajnokkal, hozzátette: „Azt hiszem, egyértelműen ki kell játszanunk minden kártyánkat, hogy maradásra bírjuk. Nem a Honda módszere, hogy csak úgy azt mondjuk neki, hogy maradjon.”
Konkrétan a Honda Racing Corporation elnöke azon van, hogy bebizonyítsa a 30 éves spanyolnak, hogy van miért maradnia. Ugyanakkor elmondta, hogy nem a szezon második felére, hanem a 2024-es motorra koncentrálnak majd. Watanabe azt is bejelentette, hogy a szinergiákat kihasználva együtt fognak dolgozni a házon belüli autóipari részleggel a fejlesztéseken.
„Javítanunk kell a vázon, az aerodinamikán és a motoron. Nem azt mondom, hogy a négykerekű technológia jobb, de a közös munkával más perspektívát kell tudnunk felvenni. Szeretnénk minél hamarabb felzárkózni a versenytársainkhoz.”
Pol Espargaró elárulta, miután visszatér súlyos sérüléséből, az lesz a célja, hogy bizonyítson a KTM-nek, illetve a GasGasnak. Ha viszont kiderül, hogy már nem elég gyors, akkor kész átadni a helyét egy fiatalabb versenyzőnek.
Pol Espargaró a szezonnyitó Portugál Nagydíj második edzése óta nem ült motoron, legalábbis versenykörülmények között. A spanyol versenyző Portimãóban súlyos balesetet szenvedett, és azóta lábadozik a sérüléséből. A júniusi futamom előtt úgy fogalmazott, hogy ezek egyikén szeretne visszatérni, de ez végül Mugellóban, a Sachsenringen és Assenben sem valósult meg.
A 32 éves pilóta a Goodwoodi Sebességfesztiválon már ott lesz, és ha minden jól megy, akkor a Brit Nagydíj augusztus 4-e és 6-a között esedékes hétvégéjén újra motorra ülhet. Kérdés, hogy egy ilyen sérülés után milyen teljesítményt képes nyújtani a GasGas színeiben. Természetesen az a célja, hogy bizonyítson az illetékeseknek, akikkel egyébként remek viszonyt ápol.
„Kétéves szerződésem van – nyilatkozta Espargaró. – Sérült voltam, és még csak nem is gondoltam erre, [de] a szerződésem két évre szól. Emellett a KTM és a GasGas nem olyanok, mint egy csapat, hanem mint egy család. Őszintén szólva úgy beszélek Pit [Beirerrel, a KTM motorsport-igazgatójával] és Hubert Trunkenpolzcal, a KTM igazgatótanácsának tagjával], mintha a barátaim lennének. Nagyon nyíltan beszélgetünk, például arról, hogy mi a helyzet a versenyzőkkel. Elmondták, mit gondolnak az új pilóták érkezéséről. Elég őszinte és kedves [hangnemű] beszélgetést folytattam velük.”
Beirer nemrég elárulta, hogy az alsóbb géposztályok legnagyobb tehetségének tartott Pedro Acosta jövőre bemutatkozik a királykategóriában, ám azt nem árulta el, hogy melyik csapat színeiben. A gyári istállónál Brad Binder és Jack Miller szerződése is 2024-ig szól, ahogyan Espargaróé is, kérdés, hogy a sérülése hogyan befolyásolja a teljesítményét. A nyolcszoros MotoGP-dobogós elmondta, amennyiben indokolt, gond nélkül átadja a helyét.
„Jelenleg csak a felépülésre és a visszatérésre koncentrálok, de a szerződésem további másfél évre szól – folytatta. – Csak vissza akarok jönni, eredményeket elérni, és megmutatni nekik, hogy maradnom kell. Ha nem érek el jobb eredményeket vagy elég jó eredményt ahhoz, hogy megérdemeljem, hogy maradjak, akkor boldogan lépek hátra, és hagyom, hogy egy fiatalabb srác jöjjön a helyemre. Jelenleg viszont [azon vagyok], hogy bebizonyítsam, még mindig van bennem sebesség.”
A Brit Nagydíj után két héttel a KTM hazai hétvégéje jön a Red Bull Ringen, ahol az osztrák gyártó vélhetően be akarja jelenteni a jövő évi pilótafelállását. A szerződések alapján csak az újonc Augusto Fernándezt tudják elmozdítani a GasGastól, akinél felmerült, hogy tesztpilótai állást kap, ám ez a lehetőség Espargaró esetében is ugyanúgy felvetődött.
Francesco Bagnaia elárulta, nincs szüksége arra, hogy ő legyen a MotoGP új hőse, és úgy véli, ma már más korszakot élünk, mint 10-15 évvel ezelőtt. A címvédő a vele szembeni kritikus hangokra is reagált.
Francesco Bagnaia tavaly felért a csúcsra, hiszen megnyerte a világbajnokságot, és jó esély van rá, hogy idén sikerül megvédenie címét. Ennek ellenére egyelőre nem úgy tűnik, hogy ismertségét tekintve ki tud törni a motorversenyzés világából, és legalább az egyetemes sportban komoly tényező lenne, emellett ráadásul továbbra is rengeteg kritikát kap.
Az olasz pilóta a VR46 Akadémián, vagyis Valentino Rossi utánpótlás-nevelő műhelyében nevelkedett, így jól ismerheti a kilencszeres világbajnokot. A Honda és a Yamaha egykori versenyzője karrierje során rendkívül népszerűvé vált, és kétségtelen, ami nemcsak a pályán nyújtott teljesítményének, hanem személyiségének is betudható volt. Tanítványa azonban nem vágyik ilyesmire.
„Ez a történet a hős szereplőkkel nem vonz engem, mert szerintem mindenkinek olyannak kell mutatnia magát, amilyen valójában – nyilatkozta Bagnaia a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. –Számomra a pályán elért eredmények határozzák meg a versenyzőt, nem pedig az, hogy hogyan viselkedik, és milyen szerepbe illik bele.”
Népszerűségét tekintve nyilvánvalóan Rossi volt az etalon, de rajta kívül is akadtak, akik eredményeikkel meghatározták a MotoGP elmúlt másfél évtizedét. Ebbe a kategóriába rendszerint még Jorge Lorenzót, Dani Pedrosát, Casey Stonert és a helyére érkező Marc Márquezt szokták sorolni. Közülük már csak utóbbi maradt hírmondónak, de a mostani mezőnyből senki még csak meg sem közelíti az ő szintjét, ami az ismertséget illeti. Bagnaia szerint mindez nem véletlen.
Bagnaia szerint elmúlt a nagy négyes fémjelezte korszak szellemisége (Fotó: MotoGP Media)
„Manapság másképpen mennek a dolgok, mint a fantasztikus négyes idejében – vélekedett. – Minden versenyzőnek olyan motorja van, amellyel az élen tud lenni, legyen akár gyári, akár szatellitcsapatban. A privát istállóknak korábban olyan motorjuk volt, amely még a gyári motorok [teljesítményének] nyolcvan százalékát sem érte el. A helyzet sokat változott.”
Bagnaia tavaly történelmet írt, hiszen 15 év után hódította el az egyéni világbajnoki címet a Ducatinak, és ugyanennyi idő után sikerült megtörni a japán egyeduralmat. Mindezek ellenére a mai napig rengeteg kritika éri őt, elsősorban hazájában, és sokan vélhetően nem kezelik őt egy szinten Stonerrel, a bolognaiak előző bajnokával. A 26 éves motoros szerint azonban ez csak az idősebb generáció esetében van így.
„Legyen szó akár Olaszországról, akár Spanyolországról, szerintem az emberek nagyon ragaszkodnak a múlthoz, és elkövetik azt a hibát, hogy a múlt motorosait összehasonlítják a maiakkal – magyarázta. – Engem nem lehet Casey Stonerhez hasonlítani, aki 2007-ben világbajnok lett a Ducatival. Ha az ember beszél egy fiatallal, aki most kezdi el követni a versenyzést, biztos vagyok benne, hogy azt mondják, hogy tetszik nekik, amit csinálok. Ha valaki olyannal beszél, aki az egész Valentino, Casey, Dani, Lorenzo és Márquez fémjelezte korszakot végigkövette, ő azt mondja, hogy Casey jobb volt.”