back to top
2025. július 12. 00:41
Kezdőlap Blog Oldal 368

Elégedett az új Ducatival a mindenkinél nagyobbat váltó Morbidelli

0

Franco Morbidelli ugyan nem végzett előkelő helyen a valenciai teszten, de így is elégedetten zárta a napot. Fabio Di Giannantonio a szívélyes fogadtatást emelte ki a VR46 részéről.

Marc Márquez mellett a Ducati másik új versenyzője, Franco Morbidelli is kipróbálhatta a Desmosedici GP24-est a valenciai teszt keddi napján. Ami a száraz eredményeket illeti, az olasz versenyző a tizenhatodik helyen végzett, 953 ezredmásodperccel elmaradva az élen záró Maverick Viñales idejétől, közvetlenül elődje, Johann Zarco előtt.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Mindez elsőre nem feltétlenül hangzik jól, az viszont igen, hogy csak 54 ezreddel maradt el csapattársától, a világbajnoki címért az utolsó futamig küzdő Jorge Martíntól. Azonban, ahogyan a helyezés, úgy ez sem releváns, hiszen egyikük sem futott igazán gyors kört. Sőt, Morbidelliék egyelőre nem folytak bele a beállításokba.

Jól alakult az első nap – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Simán ment, és sok kört tettünk meg. Fontos volt, hogy megismerkedjek a motorral, és a lehető legtöbb [dolgot] megértsem, hogy lássam, hogyan működik, hogyan kell kezelni és használni. Rögtön az új motorral kezdtem, és meglehetősen elégedett vagyok. Vannak dolgok, amelyekben még fejlődnöm kell, és szükségem van arra, hogy a motor engedelmeskedjen. Most semmin nem dolgoztunk, csak élveztük [a motorozást], és sok kört tettünk meg.”

Fontos megjegyezni, hogy Morbidelli számára még élesebb a váltás, mint a többieknek, hiszen ő az elmúlt öt évben sornégyes blokkal rendelkező motoron ült, mivel utoljára 2018-ban, a Marc VDS Hondánál vezetett V4-es erőforrással működő versenygépet. Persze Álex Rins az ellenkező irányú utat járta be, de ő tavalyig a szintén sornégyes Suzukival versenyzett, így alighanem könnyebb visszaszoknia.

Fabio Di Giannantoniónak nem volt ennyire nehéz dolga, hiszen ő csak csapatot váltott, de maradt a Ducati berkein belül. Ráadásul a Gresinitől a VR46-hoz igazolt, vagyis két olyan istálló között mozgott, amely az előző évi Desmosedicit használja, így a GP22-es után a GP23-ast próbálhatta ki. A hetedik helyen végző motoros méltatta a Valentino Rossi által birtokolt csapatot.

Nagyon boldog vagyok miatta – célzott a fogadtatásra. – Olyan volt, amilyenre számítottam, a csapat pedig egyszerűen fantasztikus. A legjobbat adják a versenyzőknek, és ezt most velem is megtették. Csodálatos és nagyon szívélyes volt a fogadtatás. Jó nap volt, és elég gyorsak voltunk a pályán. Nagyon jól indult a munka az új motorral, remek kezdete volt ez az új fejezetnek.”

Hivatalos: Valentino Rossi rajthoz áll a Le Mans-i 24 órás versenyen

Valentino Rossi is szerepel a legendás Le Mans-i futamot magába foglaló autós Endurance Világbajnokság jövő évi nevezési listáján. A kilencszeres MotoGP-bajnok egy BMW-vel fog elindulni a rangos sorozat versenyein.

Közzétették a GT3-as nevezési listát az autós Endurance Világbajnokság (WEC) 2024-es szezonjára. A hivatalosan LMGT3-nak nevezett kategória esetében kötelezően le kellett adni egy pilóta nevét a jelentkezés benyújtásakor. A BMW két autóját működtető W Racing Team, közismert nevén WRT által a 46-os rajtszámú M4 GT3-nál megnevezett versenyző Valentino Rossi volt.

Rossi a BMW-nél, Kubica a Ferrarinál – íme a WEC 2024-es mezőnye

Azt még nem hozták nyilvánosságra, hogy kik lesznek a Doktor csapattársai, egyelőre csak annyi biztos, hogy Augusto Farfus nem lesz az, hiszen őt a másik autóba nevezték. Az LMGT3 géposztályban a szabályok szerint továbbra is Pro-Am rendszer alapján kell összeállítani egy-egy autó legénységet. Ez azt jelenti, hogy egy egységben maximum egy arany- vagy platinalicenszes pilóta lehet, mellette pedig egy ezüst, illetve egy bronz minősítéssel rendelkező versenyző kaphat helyet. Rossi jelenleg ezüstlicensszel rendelkezik, így ő egy nála „jobb”, illetve egy „rosszabb” társat üdvözölhet majd.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy a WEC-ben szerepelhetek. Számomra a következő lépés a világbajnokságon való részvétel, hiszen így nemcsak Európában, hanem újra a világon többfelé versenyezhetek majd. Most, a szezon végén már elmondhatom, hogy ismerem az autót, de ez a formátum, hogy három különböző kategóriát képviselő pilóta fog egy csapatot alkotni, még új nekem. Összességében úgy gondolom, hogy nagyon jó pozícióban leszünk” – mondta az urbinói versenyző.

„Valentino Rossi nagyon erős teljesítménnyel debütált Le Mans-ban, és azonnal nyerni is tudott a BMW M4 GT3-mal. Általánosságban az egész első éve, amelyet BMW pilótaként teljesített, lenyűgöző volt. Meg vagyok győződve arról, hogy fontos szerepet fog betölteni a WEC-ben, ráadásul nézőcsalogató is lesz” – nyilatkozta Andreas Roos, a BMW M Motorsport feje.

A 44 éves pilóta hosszú távon elgondolkozhat akár még egy kategóriaváltáson, hiszen jövőre már a BMW is indít „hiperautót” (BMW M Hybrid V8) a világbajnokságon. Rossi már megtette az első lépést ebbe az irányba, hiszen a WEC szezonzáróján tesztelt egy LMP2-es autót.

Rossi 2021-ben vonult vissza a MotoGP-ből, azóta pedig kettőről négy kerékre váltott. A WRT csapatához szerződött, amely akkor még Audi R8 LMS Evo II-esekkel versenyzett a GT World Challenge Europe sorozatban. A Sprint Cupban tíz forduló alatt két versenyen szereztek pontot Frédéric Vervisch-sel, és a tizenhatodik helyen végeztek az összetettben. Ami az Endurance Cupot illeti, ott hétből háromszor jött össze a pontszerzés a Nico Müllerrel kiegészült párosnak, és ugyancsak tizenhatodikként zártak.

A WRT idén BMW M4 GT3-asokra váltott, Rossi pedig új váltótársakat kapott. Az olasz pilóta eredményei a Sprint Cupban rengeteget javultak: Maxime Martinnal megnyerték a második misanói futamot, összességében pedig az ötödik pozícióban zárták a pontversenyt. Az Endurance Cupban már nem volt ekkora előrelépés, hiszen Farfusszal kiegészülve ismét hétből háromszor szereztek pontot, és a tabella tizenötödik helyén fejezték be az idényt.

Rossi idén is elindul az egyik leghíresebb GT-versenyen

Rossi emellett kategóriagyőzelmet aratott Jérôme Policand-nal a Road to Le Mans, vagyis a Le Mans-i 24 órás viadal betétversenyének második viadalán. Ezt pedig a WRT honlapján az autóversenyzői karrierje legnagyobb eredményének nevezte. Ugyanitt azt is megtudhatjuk, hogy mi a kilencszeres világbajnok személyes célja ebben a számára relatíve új szakágban: „megpróbálni gyorsabb és erősebb lenni, és az egyik legjobb GT-pilótává válni”.

Bastianini: Fontos volt, hogy ne sérüljek meg újra

0

Enea Bastianini a valenciai teszten próbálta ki első alkalommal a Desmosedici GP24-et. Az olasz versenyző szerint a jövő évi motorja jobb, mint amilyen az idei volt, ahogy a Michelin által 2024-re gyártott abroncsoknál is látja a fejlődést az eddigiekhez képest.

Zaklatott idényt hagyott maga mögött Enea Bastianini. A gyári Ducati versenyzője Portimãóban bukott, és az akkor szerzett sérülései az egész szezonban hátráltatták, számos versenyen el sem tudott indulni. A szezon vége felé, amikor már többen felvetették, hogy a bolognaiak jobban járnának, ha Jorge Martínt tennék meg Francesco Bagnaia csapattársának, Bastianini megmutatta, hogy még mindig egy nagyszerű pilóta, hiszen meglepetésre megnyerte a Maláj Nagydíj főfutamát.

A bosszantó körülmények ellenére Bagnaia elégedett: Jobb helyzetben nem is mehetnénk szünetre

A 2020-as Moto2-es bajnok jó hangulatban érkezhetett meg a valenciai tesztre, ahol először ült fel jövő évi motorjának nyergébe, amely gyorsan elnyerte a tetszését. A keddi körözést a tizedik helyen zárta, azonban korábban elmondta, hogy okkal nem próbálkozott meg egy igazán jó kör teljesítésével.

„Jól sikerült ez a nap, mivel a kezdeti benyomásaim a Desmosedici GP24-et vezetve jobbak voltak, mint tavaly. Nincs nagy különbség a 2023-as motorhoz képest, de ez mindenképpen jobb. A beállításokon sokat dolgoztunk, és ez kifejezetten hasznos volt nekem, mivel a hétvégén véget ért szezon során nem volt erre sok lehetőségem. Előreléptünk a motor kezelésében, főleg a kanyarodással kapcsolatban” – mondta Bestia.

„Véleményem szerint a 2024-es motor jobb a kanyarok közepén, de az a legjobb, hogy sikerült javítanunk a beállításokon. A motorblokk is jobb lett az előzőhöz képest, elég gyors, és amikor meghúzod a gázkart, akkor nagyszerűen reagál, aminek nagyon örülök. Az új erőforrás motorfékje is jobb, bár azért elég hasonló az eddigihez.”

„Tetszenek az új gumik, amelyeket kipróbáltam. Óvatos voltam, ezért csak a lággyal mentem ki a pályára, amely előre kifejezetten jó volt. Azért döntöttem így, mert fontos volt, hogy ne sérüljek meg újra, mindenesetre azt gondolom, hogy a Michelin nagyszerű munkát végzett. A legjobb dolog az új gumikkal kapcsolatban, hogy a kanyarbemeneteken több tapadást biztosítanak. Azokat a gumikat, amelyeket a Michelin 2025-re készített, inkább nem próbáltam ki. Ezek kemény keverékűek voltak, és ilyen körülmények között őrültség lett volna feltenni őket. Könnyen lehet, hogy azok még jobbak, nem tudom, hogy bárki kipróbálta-e őket eddig, én kíváncsi vagyok rájuk, majd meglátjuk, hogy Malajziában miképp állunk ehhez.”

A teszt során a legtöbb figyelem Marc Márquezre és Pedro Acostára irányult, az újságírók ennek a két pilótának a teljesítményéről is megkérdezték Bastianinit. A nyolcszoros világbajnok bemutatkozásáról a lentebb található cikkben olvashatják el az olasz pilóta véleményét.

„Mintha már idén ezen a motoron ment volna” – így látják riválisai Marc Márquez első napját a Ducatival

„Pedrót is láttam a pályán. Közelről figyeltem őt körülbelül a körözés felénél, és igazán jó volt őt figyelni. Nagyon szép a vezetési stílusa, és már most elég gyors. Szerintem már az első futamtól kezdve versenyképes tud majd lenni, csodálatosan megy.”

„Nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a jövő évi szezon. Ha ez a mostani bonyolult volt, akkor a következő még bonyolultabb lesz mindannyiunknak” – összegzett Rimini szülötte.

Nem elégedett az új engedményekkel az Aprilia vezére

0

A gyártók az utolsó futam hétvégéjén aláírták a koncessziós jogokról szóló új megállapodást. A sepangi teszten életbe lépő szerződés segítségével a Dorna engedményeket adott a Hondának és a Yamahának, hogy ezzel segítse a felzárkózásukat. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója szerint ez azonban nem a jó módszer erre a célra, mivel nagyon megdrágítja a fejlesztést a csapatok számára, és így csökkenti a támogatás hatékonyságát.

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a valencia teszten a Sky Sportnak nyilatkozott a koncessziós jogokról szóló az utolsó versenyhétvége során aláírt megállapodásról. Rivola szerint logikus, hogy engedményeket adnak egyes csapatoknak, de ezek az új szerződés alapján akkora többletköltséget fognak generálni, hogy valójában az érintetteknek nem származik majd belőle olyan sok előnyük. Az olasz sportvezetőnek az a véleménye, hogy a Ducati korlátozásával olcsóbban megúszhatták volna.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

„Az indoklás szerint az volt a cél, hogy ezzel egy szintre hozzák a bajnokság szereplőit. A rendszer koncepciójával kapcsolatban az van, hogy ha megkérdezel engem, hogy teljesen elégedett vagyok-e, akkor azt mondom, hogy nem, mivel nekünk a számok [ráfordítások] így túl nagyok lesznek. Több gumit használhatunk majd, de ahhoz, hogy ezt meg is tudjuk tenni, több tesztre és szabadkártyás helyre lenne szükségünk, és ezek mind növelik a költségeket” – mondta a Ferrari Forma–1-es csapatának korábbi sportigazgatója.

„Jobban szerettem volna egy vissza, vagy lefogó szabályozást, bár az arányok logikusak. A Ducati kevésbé elégedett? Ez lehetséges, de ha az összes számot kisebbre lőtték volna be, akkor mindenkinek olcsóbb lenne. Az arányok megmaradhattak volna, csak egyszerűen az összes csapatnak kevesebb pénzt kellett volna költenie, véleményem szerint ebbe az irányba kellett volna elindulnunk. Azonban azt el kell ismerni, hogy ennek a döntésnek összeségében volt értelem.”

A jövőre életbe lépő szabályozás a megszerzett pontok alapján több csoportba sorolja a gyártókat. Az Aprilia az elérhető 728-ból 326-ot gyűjtött, amivel a C jelű kategóriába kerültek, a KTM társaságában. Ezen márkák csapatai 220 gumiszettet használhatnak fel a tesztelésre, a motorra azonban kizárólag a tesztpilótájuk ülhet fel a privát alkalmakon, amelyekből hármat bonyolíthatnak le a versenynaptárban lévő pályákon. A következő szezonban összesen hat, a nyári teszttilalom előtt és után is legfeljebb három-három szabadkártyát adnak ki számukra. A motorblokkokból hét vagy nyolc darabot használhatnak fel, és egy aerodinamikai fejlesztésre van lehetőségük (a motorblokk fejlesztése nekik is, ahogy mindenki másnak, be lesz fagyasztva).

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Rivola a Ducati elégedetlenségéről szóló felvetése Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója által adott korábbi nyilatkozatra utalt. „Azt hiszem, hogy igazságos a japán gyártóknak engedményeket adni, mivel így izgalmasabbá válhat a bajnokság, és ez mindenkinek jó lenne. Én azzal nem értek egyet, hogy a KTM és az Aprilia is kap ezekből a jogokból, olyan gyártókról beszélünk, amelyek nyertek futamot az idei szezonban vagy konzisztensen a győzelemért tudtak harcolni” – tette hozzá az 57 éves sportvezető.

A MotoGP-ben a koncessziós jogok bevezetése óta az Apriliának volt lehetősége a leghosszabb ideig élni ezekkel. A gyártó 2015-ben csatlakozott a királykategória mezőnyébe, és a belépésüktől fogva egészen Aleix Espargarónak a 2021-es jerezi futamon elért harmadik helyéig kihasználhatták a szabályozás adta többletlehetőségeket.

Miller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai tesztértékelője

0

A valenciai teszt után mikrofonok elé állt a KTM technikai igazgatója, valamint a gyári alakulat csapatfőnöke és két pilótája is. A keddi napon az istállónál számos fejlesztést kipróbáltak, például egy új aerocsomagot és egy kipufogórendszert. Ezek közül több elég jól sikerült a megszólalók szerint, bár a versenyzők nem mindennel voltak elégedettek.

Nagyszerű idényt zárt a KTM. Brad Binder a bajnokságban a negyedik, a csapatok versenyében a gyári istálló a harmadik, a gyártók értékelésében pedig az osztrákok a második helyet szerezték meg. A valenciai teszt éppen ezért a nyugodt kísérletezés jegyében telt a munderfingi alakulatnál.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

„Kis lépésekkel szeretnénk előnyhöz jutni az elektronika, az aerodinamika és minden egyéb terén. Tudjuk, hogy a motorblokkunk erős, és a [karbon] váz az első elérhető specifikációja egy új technológiáknak, szóval még több területen dolgozhatunk” – mondta Francesco Guidotti, a KTM csapatfőnöke a keddi körözés után.

Sebastian Risse, a csapat technikai igazgatója is megszólalt, és elégedetten értékelt a tesztet követően. „Azt hiszem, hogy mi – a csapat és a pilóták is – nagyszerű munkával sok dologra rájöttünk az aerodinamikai terén. Voltak más projektjeink is, például a kipufogóval kapcsolatban, és arra is készültünk, hogy milyen lesz a motorblokk kezelése a jövő évi üzemanyaggal. Azt hiszem, hogy sokat tanultunk ma.”

Binder kifejezetten jól teljesített a teszten, hiszen Maverick Viñales mögött a második helyet tudta megszerezni, alig 28 ezredmásodperc volt a két pilóta legjobb ideje között. A dél-afrikai versenyző 51 kört teljesített, és ezeknek a legnagyobb részét az új fejlesztések tesztelésére használta fel.

„Ez egy átlagos tesztnap volt. Délelőtt első körben még a hétvégén használt motorommal mentem ki a pályára, és ez jólesett. Aztán később számos dolgot kipróbáltunk, például egy új aerocsomagot, amelynek voltak rossz hatásai is, viszont az jó hír, hogy a mérnökeink [új adatokkal] mehetnek vissza dolgozni, és remélhetőleg a jó részeit meg tudják majd őrizni. Felraktunk egy új kipufogórendszert is, amely kissé megváltoztatja a nyomatékgörbét, ez kifejezetten jól sikerült” – nyilatkozta a 28 éves motoros.

„Nem eszközöltünk kifejezetten nagy vagy radikális változtatásokat, de sokat tanultunk azokról [az elemekről], amelyeket használtunk, és ez a legfontosabb dolog. Kicsit játszottunk az elektronikával, hogy jobban a saját kezünkbe vegyük a motor irányítását, és ez elég jól sikerült, bár azért lehetne még dolgozni rajta. Nagyjából minden területen megtaláltuk a kiindulópontot a következő, malajziai tesztre.”

„Egész nap a közepesek voltak fent nálam elöl és hátul is, csak a legvégén tettük fel hátra a lágy gumit, hogy kiderüljön, mennyivel többre vagyunk képesek. Futottam egy elég gyors kört, aztán volt egy esésem. Ezenkívül minden nagyszerű volt. A végén egész gyors tudtam lenni, és ez így eléggé meglepett, mivel egész nap olyan gumikkal mentem, amelyekkel nem lehetett csúcsidőket futni. Bámulatos a különbség, amelyet a lágy abronccsal lehet elérni, egy egészen más szinten mozogtam így.”

„Boldog vagyok, hogy egy második hellyel mehetünk el a téli szünetre. Most lazítani fogunk, aztán a srácok majd visszamennek a gyárba. Remélhetőleg eleget tanultunk a mai próbálkozásainkból ahhoz, hogy Sepangban majd jobban tudjunk teljesíteni.”

Jack Miller sokkal többet tesztelte a csapat új aerocsomagját, mint Binder, összesen 62 kört teljesített. Emiatt végül nem is tudott olyan jó időt motorozni, de még így is a legjobb tízben zárt, hiszen a kilencedik pozíciót szerezte meg, 65 századot kapott Viñalestől.

„A tapadással ma előreléptünk, és ennek nagyon örülök. Ezenkívül azon is dolgoztunk, hogy egy szélesebb nyomatékgörbét alakítsunk ki, illetve próbálgattunk egy másfajta kipörgésgátlót és egy új féket is. Én teszteltem az új első gumit, és ezekkel közel tudtam lenni a leggyorsabb köreimhez, úgy tűnt, hogy sokkal jobb a tempóm így a kanyarokban. Örülök, hogy vége van a szezonnak, ez egy elég hektikus év volt” – tette hozzá az ausztrál pilóta.

Megműtötték Marc Márquezt

0

Marc Márquez a közösségi médiában számolt be róla, hogy a valenciai teszt után egy nappal orvosi beavatkozáson esett át. Ennek oka, hogy az idei szezon második felében kompartment szindrómában szenvedett.

Marc Márquez kedden, a valenciai teszten mutatkozott be a Ducatival a Gresini színeiben. A nyolcszoros világbajnok debütálását hatalmas felhajtás övezte a helyszínen, mondhatni, minden mozdulatát követte valamilyen kamera, amikor nyitva vvolt a garázs. Végül kifejezetten jó eredménnyel zárt, hiszen negyedik lett, 171 ezreddel lemaradva az élen végző Maverick Viñalestől.

Ehhez képest igencsak meglepő fordulat, hogy egy nappal később kés alá feküdt, amiről ő maga számolt be a közösségi médiában. A 30 éves versenyzőt kompartment szindrómával vagy a népszerű angol kifejezéssel élve arm pumppal operálták meg, amelynek lényege, hogy az alkar nem kap megfelelő várellátást, és ez fájdalommal jár vezetés közben.

Ezen a szinten a legtöbb motorversenyzővel legalább egyszer előfordult, hogy átesett ilyen jellegű műtéten, ám Márquez esetében eddig nem lehetett tudni róla, hogy ezzel a problémával küszködik. A spanyol pilóta azonban bevallotta, hogy az idény második része óta ezzel kellett szembenéznie, a mikor a közösségi médiában tudatta a hírt.

„A szezon második felében kompartment szindrómában szenvedtem a jobb karommal – írta. Szerdán. – Ma délelőtt dr. Ignacio Roger de Oñával és csapatával megoldottuk a problémát, hogy készen álljunk 2024-re.” Márquez elől így újabb akadály hárult el, és ha minden jól megy, akkor teljesen egészségesen kezdheti meg a 2024-es szezont.

A 30 éves pilóta karjának egy másik részét az elmúlt években négyszer is műtötték, miután 2020-ban súlyos balesetet szenvedett Jerezben. Legutóbb 2022-ben, amikor hat futamot hagyott ki emiatt, de elmondása szerint az idei évre százszázalékos állapotba került. Ugyanakkor a szezon nem alakult jól a számára, hiszen előbb a portimãói nyitányon, majd a Sachsenringen is megsérült.

Mindez jelentős részben a Honda versenyképtelenségének volt betudható, aminek következtében Márquez sokszor túlerőltette, és bukott, főleg az év első felében. Végül emiatt hozta meg azt a rendkívül nehéz döntést, hogy 11 év után elhagyja a japán gyártót, és a Gresinihez igazol, hogy a Ducatival ismét élvezhesse a motorozást, és persze visszatérjen a győzelem útjára.

Bezzecchi: A valenciai teszt eredménye sz*rt sem jelent

0

Harmadik lett a valenciai teszten az új motorra felülő Marco Bezzecchi. Az olasz pilóta ennek ellenére felemás hangulatban értékelt a leintést követően, mivel egyelőre még nem sikerült megtalálnia a tökéletes összhangot a GP23-mal, és még azt sem sikerült megszoknia, hogy már nem Luca Marininek hívják a csapattársát.

A Ducati ügyfélcsapatai (a Pramacot kivéve) a valenciai tesztre kapták meg először a GP23 nevű konstrukciót, amelyen ebben az évben Francesco Bagnaia és Jorge Martín is ült. Marco Bezzecchinek, aki a GP22-vel tudott a tabella harmadik helyén végezni, tehát egy új motorral kellett megismerkednie. Ez elég jól sikerült az olasz pilótának, aki 62 kört tett meg, és a harmadik legjobb idővel zárta a keddi napot, kevesebb mint egy tizedmásodperccel lemaradva az első pozíciót megszerző Maverick Viñalestől.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

„Az elején a beállítások nem voltak ideálisak ehhez a motorhoz, de szerencsére sikerült jól változtatnunk rajtuk. Matteo [Flamigni, Bezzecchi főmérnöke – a szerk.] és a csapat ezzel lehetővé tette, hogy jobban menjen a motorozás. Végül egy egész kellemes nap kerekedett ki ebből. A motorblokk egész más, mint amilyen a GP22-ben volt, kifejezetten gyors, de a gázkar reakciója is más, főleg amikor húzni kezdem, illetve az is eltérő, ahogyan a fékkart kell húzni és tartani. Abban nem vagyok biztos, hogy [a GP23] jobb, mivel egyelőre az ilyen kijelentésekhez még túl kevés időt töltöttem el rajta. Az biztos, hogy másmilyen” – mondta Bezzecchi a teszt után.

„A legnagyobb probléma nem a motorblokk volt, hanem inkább az, hogy hozzá kellett szoknom a motor karakterisztikájához, különösen ami a kanyarokban fékezés közben való váltást illeti. Volt még egy kis bajom a régi motoron érzett önbizalmam megtalálásával, a kanyarodás tekintetében. Lépésről lépésre igazodtam hozzá, és sok dolgot megértettem, de ennek ellenére még nem vagyok elégedett. Viszont ez csak egy félnapos teszt volt a GP23-mal, ennél többre nem volt lehetőségünk a csökkenő hőmérséklet miatt. Ráadásul végig egyedül motoroztam a teszt alatt, de nem azért, mert így akartam, hanem mert nem találtam egy versenyzőt sem. A sok aerodinamikai fejlesztést is csak a képernyőn keresztül láttam.”

Az önbizalomhiány ellenére a háromszoros MotoGP-futamgyőztes végzett a legelőkelőbb helyen a Ducati pilótái közül, ám őt ez nem igazán hatotta meg. „Igen, ez [a harmadik hely] jó, de valójában nem mutat meg semmit! Tulajdonképpen a valenciai teszt eredménye sz*rt sem jelent.”

Az újságírók megkérdezték Rimini szülöttjét, hogy ezt a konstrukciót, a GP23-at valóban Bagnaiára szabta-e a Ducati. „Nem tudom, hogy ezt a motort Peccónak építették-e, hiszen alapvetően ő is ilyen problémákkal küzdött. Én nem hiszem, hogy kifejezetten neki tervezték volna, szerintem csak egy gyors motort akartak készíteni. Még mindannyiunknak meg kell értenie az új dolgokat. A változás mindig azt jelenti, hogy ki kell igazítanod [a vezetési stílusod], főleg, ha egy egész éven át épültek fel az eddigi automatizmusaid. Pecco elég gyors volt már a vége felé, és nagyon szépen vezette ezt a motort, ahogyan Jorge [Martín] is. Annak ellenére, hogy különböző módon vezetnek, mindketten tudtak ehhez igazodni. Azt remélem, hogy ez idővel nekem is menni fog.”

A főmérnök elárulta, milyen közös tulajdonságai vannak Rossinak és tanítványának

Bezzecchi most fejezte be a második évét a MotoGP-ben, ahol eddig kizárólag Luca Marini volt a csapattársa. Marini azonban most elhagyta a VR46-ot, és átigazolt a Hondához, a helyére pedig Fabio Di Giannantonio érkezett, ehhez az új helyzethez pedig még alkalmazkodnia kell a 25 éves pilótának. „Megszoktam, hogy [Marini] mindig a közelemben van. Morbidellit is furcsa volt egy Ducatin látni. A tesztek nagyon jók az ilyen dolgokra, de nekem önmagamra kell fókuszálnom.”

Látszik a fény az alagút végén? – hosszú idő után először működnek a Honda fejlesztései

0

Joan Mir szerint amióta a Hondánál versenyez, a valenciai teszt volt az első alkalom, hogy a japán gyártó működőképes fejlesztésekkel állt elő. A spanyol pilóta úgy véli, ez volt az első lépés afelé, hogy ismét versenyképesek legyenek.

Pozitív napot zárt a valenciai teszten a Honda, főleg ami a gyári istállót illeti. Joan Mir a tizenharmadik helyen végzett, 798 ezredes lemaradással az élen záró Maverick Viñales mögött, ami viszont ennél is biztatóbb, hogy Luca Marini 95 ezreddel gyorsabb volt csapattársánál a számára teljesen új motoron, így a tizedik pozíciót szerezte meg.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Persze a puszta eredményekből nem feltétlenül szabad kiindulni, hiszen sokan nem teljesítettek mért kört, a spanyol versenyző nyilatkozatából viszont már igen. A Honda jelentősen átalakította az idei versenygépét, és számos fejlesztéssel állt elő, amelyeknek a nagy része bevált. Mir mindenesetre lelkesen értékelt.

Forradalmi változásokkal állt elő a Honda a valenciai teszten

Boldog vagyok, ez az első alkalom, hogy hoztak valamit egy tesztre, és tényleg működött – kezdte. – Egész nap jól éreztem magam. Kihívás volt: a pénteki bukásom után azt gondoltam, hogy nem fogom tudni teljesíteni a tesztnapot. Nehéz volt napról napra kicsit javulnom, és azok után, hogy a hétvégén nem versenyeztem, nehéz volt elérnem a jó érzetet. Azonban gyorsan belejöttem, és úgy tűnik, ez a motor jobban működik. Minden etap során nagyon jó volt a tempónk, minden egyes alkalommal javult, amikor kimentünk. Sok mindent kipróbáltunk, és nem volt időnk feltenni a lágy gumikat a gyorskörre, de nagyon elégedett vagyok. Más a potenciál [ebben a motorban].”

Mir arra a kérdésre is válaszolt, hogy mely területeken érzi az előrelépést. Elsőként a tapadást említette meg, ahol az idei évben nagyon sokat szenvedtek, és sokszor ez volt az elsődleges akadályozó tényező. Emellett úgy véli, a motor kezelhetősége is javult, ami szintén fontos, hiszen 2023-ban több sérülés is volt az RC213V kiszámíthatatlanságából adódóan. A vezethetőségben pedig fontos szerepet játszik, hogy a versenygép könnyebb lett.

Hosszabb, és a súlya is kisebb, ez a valóság – fogalmazott az egyszeres MotoGP-futamgyőztes. – Ez az első lépés abba az irányba, hogy versenyképes motorunk legyen. Még hosszú út áll előttünk, de ez egy jó lépés. A pálya [állapota] nem volt túl jó. Délután volt egy időszak, amikor nem fújt a szél, de pont akkor voltunk a bokszban. Ez az, ami hiányzott, hogy a jó pályán tudjunk köröket futni. A végén tizenöt perc volt hátra, de nem kellett kockáztatnunk. Boldog vagyok. A motorblokk, amelyet hoztak, nem a legjobb, ez az egyik dolog, amelyen javítanunk kell a sepangi tesztre, de összességében elégedett vagyok.”

Erőforrás ide vagy oda, mindez jelentős előrelépés ahhoz képest, amit a pilóták Misanóban tapasztaltak. Mir már akkor is látott némi változást, de az azóta távozó Marc Márquez kijelentette, hogy nem igazán érzékeli az előrelépést. A királykategória 2020-as világbajnoka szerint most elindultak a sikerhez vezető úton.

„Egyértelmű, hogy ezek az emberek tudják, hogyan kell motorokat gyártani – vélekedett. – Szerintem csak idő kérdése, hogy mikor hoznak valami olyat, ami igazán működik, és onnan tudunk majd javulni. A motor, amellyel mentem, egy jó kiindulópont volt ahhoz, hogy jövőre szép dolgokat érjünk el, de még egy lépést tennünk kell előre.”

Marc Márquez szerint a valenciai teszt volt élete legnagyobb kihívása

0

A valenciai teszten próbálta ki először új motorját Marc Márquez. A nyolcszoros világbajnok a Ducatival a negyedik legjobb időt futotta, azonban a jó eredmény ellenére sem ment egyszerűen a váltás. Viszont a Gresini sportigazgatója szerint így sem elképzelhetetlen, hogy már jövőre a bajnoki címért fog küzdeni a spanyol pilóta.

Marc Márquez a Gresininél folytatja karrierjét. A 30 éves pilóta a valenciai teszten ülhetett fel először a Ducatira, ez pedig nagyon jól sikerült neki, hiszen ő motorozta a negyedik legjobb időt. Ennek ellenére Márqueznek nem volt könnyű dolga, hiszen eddigi MotoGP-karrierje alatt kizárólag a Honda színeit képviselte, és így ez a váltás teljesen új élmény volt számára.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

„Még soha semmi nem jelentett ekkora kihívást az életemben, hiszen mindig a Hondánál voltam, és ez a kihívás ráadásul nagy kockázatokat rejt magában. Sokszor kellett nagy levegőt vennem, mielőtt meghoztam a döntést, hiszen a kényelmesebb választás az lett volna, ha a Hondánál maradok, fejleszteni a projektet, és csak haladni tovább ugyanazon az úton. Azonban sok dolgot meg kell válaszolnom magamnak, és jövőre már tudni fogom ezeket a válaszokat. Szükségem van arra, hogy újra mosolyogjak a sisak alatt, ha azt akarom, hogy még hosszú ideig folytatódjon a pályafutásom.

Márquez tizenegy év után hagyja ott a Repsol Hondát, ennyit idő alatt nagyon közel került a csapattagokhoz, így az elválás nyomot hagyott rajta. „Még a tél során is el fognak kísérni ezek az érzések, és a kétségek is. Igen, meghoztam a döntést, de még mindig nem vagyok teljesen biztos benne, hogy ez volt a jó választás.”

„Én egy olyan ember vagyok, aki nagyon világos célokat tűz ki maga elé. Az a legkevesebb, hogy megpróbálom ezeket elérni, és lényegtelen, hogy ehhez mit kell tennem. Majd meglátjuk, hogy újra a bajnoki címért fogok-e küzdeni, vagy sem. Az alkalmazkodás biztosan nehéz lesz, viszont az igaz, hogy egy olyan csapathoz csatlakozom, amelynél nagyon családias a hangulat, és ez biztosan segíteni fog. Azonban nehéz lesz megszokni, hogy nem látom majd az [eddigi] szerelőimet, amikor a bokszhoz jövök. Ez időbe fog telni, de természetesen tudom, hogy egy nagyon kedves csapathoz jöttem” – mondta a cerverai pilóta.

Marc Márquez sikerkovács mérnöke monstantól Mir csapatát fogja erősíteni

Álex Márquez hosszú idő után újra bátyja csapattársa lesz a Gresininél. A 2019-es Moto2-es világbajnok már egy éve az istállónál van, ez azonban a valenciai teszten nem látszott meg, hiszen ameddig Marc a negyedik, Álex csak a hatodik helyen végzett. Ez az eredmény azonban a különböző céljaik miatt nem mérvadó a fiatalabb testvér szerint.

„Ő mindig is gyors volt itt, futott egy ugyanolyan kört, mint én tavaly. Pontosan tudom, hogy mit fog mondani a motorról. Most nincs arra szükségünk, hogy megtartsuk a titkokat magunknak, megoszthatjuk ezeket egymással. Ma mindannyian a saját feladatunkra koncentráltunk, egyelőre még nem volt időnk arra, hogy beszéljünk. Biztos vagyok benne, hogy felemeli majd a csapatot egy magasabb szintre, nekem pedig ki kell ezt használnom. Számomra ez egy jó lehetőség arra, hogy versenyzőként fejlődjek.”

„Nem volt egy egyszerű nap a mai a szél miatt. Elsőre a GP22-vel mentem ki a pályára, és aztán váltottam a GP23-ra, amely bizonyos területeken egyértelműen jobb, de még hozzá kell igazítanom a vezetési stílusom. A köridők nem voltak fontosak nekem, ez inkább arról szólt, hogy hogyan érzem magam a motoron. A teszten elértük az előzetes várakozásainkban szereplő célokat, azonban ez nem a legjobb nap volt arra, hogy következtetéseket vonjunk le. Még sok munka vár ránk Malajziában és Katarban, ahol majd jobbak lesznek a körülmények” – tette hozzá a 27 éves versenyző.

Michele Masini, a Gresini sportigazgatója is a mikrofonok elé állt a tesztet követően. „Elég fáradtak vagyunk így a szezon végén, de a mai nap után már alig várjuk a 2024-es idényt. Nem sokat tudok mondani Marc teljesítményéről, de azt hiszem, hogy az óra önmagáért beszélt. Személy szerint én boldog vagyok, és csapatnál uralkodó légkör is elég jó.”

Az újságírók megkérdezték a szakembert, hogy mik az elvárásaik csapaton belül a jövő évre nézve. „Győzelmek vagy a bajnoki cím?” – tették fel a kérdést a sajtó munkatársai. „Hibát követnék el, ha másképpen gondolnám” – hangzott a válasz.

Eljött a várva várt pillanat, Marc Márquez pályára gurult a Ducatival (videó)

„Amikor meghoztuk a döntést, hogy Marc lesz a figyelmünk középpontjában, akkor meggyőződtem róla, hogy egy nagyszerű csapatot fogunk építeni. Azt hiszem, hogy a mai nap egy csodálatos kezdete volt ennek az új fejezetnek. Most elmegyünk feltöltődni, hogy a lehető legfelkészültebben érkezzünk meg a bemutatóra és a februári sepangi tesztre.”

„Ostoba” hibát követett el a debütáló Acosta, aki így is nagyon boldog első MotoGP-tesztje után

0

Pedro Acosta boldogan szállt le a motorról a valenciai MotoGP-teszt után, és hangsúlyozta, nem lett volna értelme túl gyorsan menni, és kockáztatni a sérülést. Egyszer azonban így is bukott, de pontosan tudja, mit csinált rosszul.

Pedro Acosta túl van élete első hivatalos MotoGP-tesztjén, amelyet kedden Valenciában rendeztek. A spanyol pilóta a GasGas által üzemeltetett KTM-re ülhetett fel, hiszen jövőre ennél az istállónál fog bemutatkozni a királykategóriában. 1:30.476 másodperces idejével végül a tizennyolcadik helyet szerezte meg, 1,223 másodperccel lemaradva az élen záró Maverick Viñalestől.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy rosszul szerepelt volna, hiszen ilyenkor általában nem mennek el a határig, pláne egy újonc esetében. Sőt, egy ponton követte Viñalest, és alig kapott tőle az egymás utáni körökben, ami szintén biztató. Nem véletlen, hogy Acosta kifejezetten elégedetten értékelt, miután leszállt új versenygépéről.

„Nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A reggel kilenc órakor készült első fotótól kezdve egészen az öt óra [előtt] történt balesetig. Láthattam, hogyan működik egy MotoGP-motor, hogyan működnek a motoron a karbonféktárcsák, a gumik, illetve az üzemanyag. Elég nehéz menedzselni. Azonban nagyon örülök. Láttam, hogy a gyári [csapatból] hányan jönnek a bokszomba minden egyes etapom végén, ami nagyon jólesik. Sokszor elmondom, hogy nem szeretek huszadik lenni, de most a pozitívumokat viszem magammal ebből. Szinte egész nap kevesebb mint 1 másodperccel vagy 1 másodperccel maradtunk el. [Végül] 1,2 másodpercen belül zártunk, közel voltunk az első tizenöthöz, szóval nagyon boldog vagyok.”

Acosta azt is elmondta, hogy egy ideig semmilyen gombot nem nyomhatott meg a motoron, hogy először úgy üljön a motoron, hogy az az alapbeállításokkal működik. A 19 éves motoros azt is elárulta, hogy amikor ezt először megtette, rögtön hibázott. Ami a magasságállítót illeti, a kétszeres világbajnok szerint óriási változást idéz elő az eszköz.

„Gyors volt a motor, nagyon gyors – fogalmazott. – A magasságállító rendszer nélkül kezdtünk, mert meg akartunk érteni, milyen egy MotoGP-motor, és milyen az átállás. Az eszközzel aztán teljesen más lett a motor. Az utolsó kanyar kijáratánál teljes erővel elkezdett menni, az egyenesekben pedig rázkódtam. Nagyon jó nap volt, és a csapat sokat segített abban, hogy megértsem, hogyan kell vezetni ezt a motort.”

Acosta hozzátette, fontos volt a jó alap megteremtése, ezért nem is hajtott túlságosan gyorsan, hogy ne kockáztasson sérülést. A teszt utolsó órájában azonban így is bukott, miután a 2-es kanyar előtt elvesztette a motor elejét, és a kavicságyban kötött ki. A GasGas újonca szerint butaságot csinált, de mindenképpen igyekszik okulni belőle.

Azért történt a baleset, mert makacs voltamjelentette ki. – Itt az egyenes sokszor már nem számít egyenesnek. Az egyes és a kettes, a hatos és a hetes, valamint a tizenegyes és tizenkettes kanyar közötti részek már nem egyenesek. Túlságosan balra húzódtam, nem volt időm jobbra húzódni, és megnyomtam egy gombot, hogy kikapcsoljak egy eszközt. Nem volt időm annyi mindenre. Tudtam, hogy nehéz lesz, de a fejemben az volt, hogy »menjünk be«. Ostoba dolog volt, de most már tudom, mit ne csináljak.”