back to top
2025. július 13. 12:16
Kezdőlap Blog Oldal 359

Így csapták be a szaúdiak Rossit és a VR46-ot

0

Valentino Rossi csapata 2022-ben mutatkozott be a MotoGP-ben. A VR46 főszponzora a kezdetektől egy olasz bank, pedig a debütálás előtt arról szóltak a hírek, hogy Szaúd-Arábia nemzeti olajvállalata lehet majd a névadó, azonban végül ez az üzlet furcsa körülmények között kútba esett.

Nagy változások előtt áll Valentino Rossi csapata, a VR46, hiszen az eddigi főszponzor, a Mooney távozik, és a Pertamina Lubricants, vagyis az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat veszi át a helyét. Az alakulatot jövőre ennek megfelelően hivatalosan Pertamina Enduro VR46 Racing Teamnek fogják hívni. Az olasz istálló egyszer már „közel került” ahhoz, hogy egy energetikai óriáscég kölcsönözze neki a nevét, a következőkben erről a korábbi esetről olvashatnak.

Fontos döntést jelentettek be Rossi csapatánál, változik az istálló neve

2014-ben jelent meg önálló istállóként a VR46 a világbajnokságon, ekkor indították útjára a Moto3-as csapatukat, a Moto2-ben pedig három évvel később mutatkoztak be (előbbi szériából a 2020-as szezon végén, utóbbiból nagyjából pont egy éve vonultak ki). 2021-ben nagy lépésre szánta el magát a Doktor és a csapatvezetés, hiszen elhatározták, hogy a következő évben fellépnek a királykategóriába, ehhez pedig tőkeerős szponzorokat kellett találniuk.

Egy MotoGP-istálló működtetéséhez Rossiéknak körülbelül évi 12-15 millió euróra volt szükségük. A Dorna minden privát csapat működését, amely két motorral nevez egy egész szezonra, évi 6 millió euróval segíti, úgyhogy „csak” a többit kellett más forrásból előteremteni. A VR46 helyzetét nehezítette, hogy ekkor már tudni lehetett a Sky tervéről, miszerint 2022 végétől megszüntetik a szponzorációs tevekénységüket a motorsportban. A televíziós társaság több éven keresztül a tavulliai alakulat egyik legfontosabb támogatója volt.

A SPEEDWEEK.com újságírója által összerakott történet szerint Rossiék egy 18 millió dollárról szóló szaúdi ajánlatra alapozták a királykategóriába való belépésüket. A hatalmas összeget Abdulaziz bin Abdullah bin Szaud bin Abdul Aziz Al Szaud és cége, a Tanal Entertainment Sport & Media Partner „tette az asztalra” 2021 tavaszán. A herceg arról biztosította Rossiékat, hogy a pénz az Aramco által érkezik majd a csapathoz, mivel Szaúd-Arábia nemzeti olajvállalata fogja támogatni a VR46-ot a 2022-es szezonban.

A szaúdiakkal való kapcsolat ekkor más vonalon már élő volt az olasz csapatnál. 2021-ben a Sky VR46 versenyzői a „Saudi Vision 2030” nevű projektet reklámozták, egy olyan tervet, amellyel az ország csökkenteni akarja az olajipartól való függőségét, és más irányba, például a turizmus felé szeretné elmozdítani a gazdasági berendezkedését.

2021 júliusában a Tanal Entertainment sajtótájékoztatót hívott össze, amelynek célja az volt, hogy tisztázza Szaúd-Arábia a MotoGP-be való beszállásának részleteit. Ekkor a cég képviselői leszögezték, hogy az Aramco valóban megjelenik majd a VR46 szponzoraként. Az üzlettel kapcsolatban az első baljóslatú jelek ezután tűntek fel, kezdve azzal, hogy az olajcég kiadott egy közleményt, amelyben cáfolták az elhangzott állításokat.

A Mooney VR46 Racing is bemutatkozott

A következő jel augusztus 18-án érkezett, hiszen az előzetes kommunikáció szerint eddig kellett volna kiderülnie, hogy mi a szaúdi kormány hivatalos álláspontja a MotoGP-be való beszállás kérdésében, azonban azon a napon semmilyen új információ nem látott napvilágot ebben a témában.

Egy nappal a letelt határidő utánra egy Zoomon tartott sajtótájékoztatóra hívta meg az olasz média képviselőt a herceg és csapata. A szaúdi királyi család tagja nem akarta kommentálni az ügy furcsaságait, és azt mondta, hogy „a szerződés már alá van írva, és az egész összeget elérhetővé tesszük [a csapat számára] a következő héten”.

Ekkor újra elhangzott a már korábban említett bűvös összeg, a 18 millió dollár, amelyet a belengetett tervek szerint kizárólag a MotoGP-csapat működésére adtak volna. Ezen túlmutató ötletek is felmerültek ekkor, egy összesen egymilliárd dollár értékű projektet képzeltek Rossiék részvételével, amely a már említett „Saudi Vision 2030” ernyője alatt futott volna. Szó volt VR46 témájú vidámparkról – hasonlóan a Abu-Dzabiban fekvő Ferrari World szórakoztatóközponthoz –, illetve egy autókat és motorokat is készítő gyárról, amelyet 2030-ig szerettek volna megépíteni, és egy teljesen szaúdi Forma—1-es csapatról is.

Szeptemberben megjelent az előzetes Moto2-es és Moto3-as nevezési lista, és mindkettő szerepelt egy „Aramco VR46” nevű istálló. Ekkor sokan (újra) elhitték, hogy valóban megérkezhet az a hatalmas összeg Rossiékhoz, azonban a novemberi, frissített listáról már hiányzott a szaúdi cég neve. Ezután pedig többet már nem merült fel, hogy az óriásvállalat beszáll a MotoGP-be, és a herceg sem hallatta többé nyilvánosan a hangját.

A csapat azonban egy ideig egyáltalán nem kételkedett abban, hogy az Aramco valóban mögéjük áll majd, és ezért még a pénz megérkezése előtt két Desmosedicit rendeltek a Ducatitól. Amikor aztán szaúdi ajánlattevők hirtelen „kihátráltak az üzletből”, Rossiék arra kényszerültek, hogy három hét alatt találjanak maguknak új főszponzort. Ekkor jött a képbe a már említett Mooney, amely banki és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozik. Ez a nagyon fiatal, mai formájában 2020 óta létező olasz vállalat természetesen csak a töredékét tudta biztosítani a korábbi elképzelésekben szereplő összegnek. Többek között ezért is kényszerültek rá a VR46-nál, hogy feladják a Moto2-es alakulatukat.

Bezzecchi méltatta Rossit, aki „nem csak imitálja”, hogy csapattulajdonos

A herceg tehát olyan milliókkal dobálózott, amelyekkel valószínűleg egyáltalán nem rendelkezett, és az is világossá vált, hogy az Aramco vezető köreivel sincsnek meg egy ilyen üzlet leszervezéséhez szükséges kapcsolatai. A VR46 tehát egyszerűen egy átverés áldozata lett, bár talán az óvatosságra inthette volna őket, hogy a Tanal Entertainmentnek még weboldala sem volt.

A cég nevére rákeresve most is csak egy 2021 júliusában, tehát az ügy idején megjelent látványtervet találunk. A videó alatt a következő felirat található: „Az újonnan épülő Nemzetközi Kiállítási és Kutatóközpont (I.E.R.C.) terve, amely egyben a TANAL Entertainment Sport & Media új központjául is szolgál majd.”  Könnyen lehet tehát, hogy nem csak Rossiékat próbálták megvezetni ugyanezek az emberek.

A Pramac 2021 júniusában meghívta Talal Al-Marrit, az Aramco egyik vezetőjét a Holland TT-re, a szaúdi üzletembert ekkor megkérdezték, hogy meg lehet-e bízni a nagyokat mondó herceg állításaiban. Al-Marri erre pedig csak annyit felelt: „tudjátok ti egyáltalán, hogy hány hercegünk van nekünk Szaúd-Arábiában?”

A veszély miatt váltott autósportra, egy éven belül baleset végzett Afrika első világbajnokával

0

61 éve vesztette életét Gary Hocking, aki motorversenyzőként két világbajnoki címet is szerzett. Egy tragédia miatt azonban a veszélyre hivatkozva autósportra váltott, de kevesebb mint egy éven belül egy F1-es autóban elszenvedett baleset következtében meghalt, pedig négy keréken is nagy dolgokat érhetett volna el.

A sportban időről időre előfordul, hogy valaki nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, aminek nyilvánvalóan számtalan oka lehet. Az viszont már meglehetősen ritka, hogy egy emberről ezt két sportág kapcsán is el lehessen mondani. Gary Hockinggal viszont ez a helyzet, aki motorversenyzőként felért a csúcsra, ám aztán a folytatás helyett négy kerékre váltott. Ott szintén nagy reményeket fűztek hozzá, de éppen 61 évvel ezelőtt halálos balesetet szenvedett.

Hocking 1937. szeptember 30-án született a walesi Caerleonban, egy Newporthoz közeli településen. Szülei azonban a mai Zimbabwe területére, Dél-Rodéziába költöztek, így ott nőtt fel, később pedig az állampolgárságot is megszerezte, és ennek az országnak a zászlaja alatt versenyzett. Kezdetben füves pályákon versenyzett, és még az sem tántorította a motoros karriertől, hogy az őt befogadó házaspár gyereke balesetben életét vesztette.

1958-ban költözött vissza Európába, miután látta, hogy a szintén Afrikában felnövő későbbi világbajnok, Jim Redman az öreg kontinensen is sikeres tudott lenni. Az az évi Man-szigeti TT-n indult el először, és rögtön vezetett is, ám végül nem tudott nyerni. Redman szerint barátja egyáltalán nem bízta a véletlenre a dolgokat, és addig várt, amíg megítélése szerint minden készen nem állt a sikeres debütálásra.

Természet [adta tehetség] volt, magabiztos a saját képességeit illetően – idézi a Motor Sport Magazine. – Azonban ahelyett, hogy [motorra] pattant volna, és tanult volna a hibáiból, várt és várt, amíg biztos nem lett abban, hogy ő és a Triumph is megfelel, mielőtt elindult volna az első futamon. Teljesen elszánt volt, hogy megnyeri, és meg is csinálta volna, ha nem adódik egy kis probléma, miközben vezet. Gary gondolkodó ember volt.”

Néhány héttel később Assenben mutatkozott be a világbajnokság mezőnyében, azon belül is az 500 köbcentiméteres kategóriában. Rögtön pontot is szerzett, ráadásul hatodik helye azt jelentette, hogy ő volt a legjobb az együtemű motort hajtó pilóták között. A Nürburgringen ezt is felülmúlta, hiszen a két gyári MV Agusta mögött célba érve felállhatott a dobogóra.

Sikereit látva egy manchesteri szerelő, illetve kereskedő, Reg Dearden támogatta, és az 500-as, valamint a 350-es kategóriában is egy Nortont biztosított neki. Itt egyelőre „csak” dobogókig jutott, a 250-es géposztályban viszont két futamot is nyert, és második lett az összetettben. Itt egy MZ-vel versenyzett, ahogyan a legkisebb, 125-ös kategóriában is. A keletnémet márkának ráadásul az is sokat jelentett, hogy megnyerte a hazai futamukat a Sachsenringen, amely akkor nem számított bele a bajnokságba.

Az 1960-as szezonra az MV Agustához igazolt, ahol a legmagasabb géposztályban nem indították. A másik háromban viszont egyaránt másodikként zárt az összetettben. A 125-ösök és a 250-esek között csak Carlo Ubbiali, míg a 350-eseknél a királykategóriát is megnyerő John Surtees tudta megelőzni. A brit versenyző döntése aztán hatalmas lehetőséget adott a kezébe.

A hétszeres gyorsaságimotoros-világbajnok ugyanis úgy döntött, hogy felhagy a motorversenyzéssel, és az autósportra vált. Mindez pedig azt jelentette, hogy Hocking lett az MV Agusta első számú pilótája. Gary nagyon komoly, nagyon elszánt vetélytárs volt, és jobban érdekelte a dolgok technikai oldala, mint Mike Hailwoodot – idézte fel Surtees. – Boldogabban hagytam el az MV-t abban a tudatban, hogy ő ott lesz, hogy irányítsa őket.”

Hocking pedig annak rendje és módja szerint élt az eséllyel. Mind a 350-es, mind az 500-as kategóriában csupán egy olyan futamot rendeztek, amelyen elindult, de nem győzött. Előbbiben négy, utóbbiban hét diadalig jutott, és nem volt kérdés, hogy mindkét géposztály vb-címét megszerzi. Ezzel pedig ő lett az első olyan pilóta, aki afrikai színekben lett világbajnok, hiszen Redman csak egy évvel később ért fel a csúcsra.

Hocking sorozata akár tovább is folytatódhatott volna, ám a következő szezon szezonnyitója, a Man-szigeti TT mindent megváltoztatott. Azon az eseményen négy versenyző is életét vesztette, köztük a dél-rodéziai pilóta barátja, Tom Phillis, aki pont őt és Hailwoodot üldözte a Junior TT-n. Hocking pedig magát okolta az ausztrál motoros elvesztéséért.

Gary folyton azt hajtogatta, hogy meg fogjuk ölni egymást, mert mindannyian nagyon keményen próbálkozunk – emlékezett vissza Redman. – Az MV Agustáért hajtottunk, és nagyon kemény volt a verseny. A motoron Gary hajtott, de a motorról leszállva folyamatosan azt mondta, hogy mindannyian túl gyorsan megyünk. Gary vallásos fickó volt, aki minden nap imádkozott, és a Junior TT után úgy érezte, hogy a halálba hajszolta Tomot. És ennyi volt, elsétált egy világbajnoki cím elől. A maga ura volt.”

Merthogy Hockingnak ezzel véget is ért a motorversenyzői karrierje, hiszen miután két nappal a tragédiát követően megnyerte a Senior TT-t, azonnali hatállyal visszavonult. Ahogyan Redman is utalt rá, túlságosan veszélyesnek tartotta a kétkerekű versenyzést, ezért az általa biztonságosabbnak vélt autókra váltott, ahol szintén sikeres lehetett volna.

Legendás elődök próbálkoztak Rossi előtt autóversenyzéssel

Hocking nem is tétovázott, és a megsérülő Tim Parnell helyett ő kapta meg a Lotus 18/21-est a brit versenyző édesapjától, Reg Parnelltől. Az autó meglehetősen elavultnak számított, de az akkor mindössze 24 éves pilóta nem zavartatta magát, és a Mallory Parkban rögtön pole pozíciót szerzett. Később vezette is a futamot, de egy motorhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet.

Soha senkit nem láttam még ennyire ádáznak és versenyképesnek az első autóversenyén, kivéve talán John Surteest – árulta el az ifjabbik Parnell. – Ők másfajta motoros srácok. Kicsit esett az eső, és Gary elképesztő volt azon körülmények között. Teljesen otthonosan mozgott. Kicsit kényes volt a helyzet, tekintve, hogy Apa terveiben John szerepelt, de tudta, hogy Gary valami más, akiben hihetetlen potenciál rejlik, ezért beültette a Lotusba a Dán Nagydíjra.”

Hocking a Roskilderingen a szenzációsnak számító negyedik helyen futott be, és csak az akkor már kétszeres F1-es világbajnok Jack Brabham, valamint a szintén jelentős F1-es tapasztalattal rendelkező Masten Gregory és Innes Ireland tudta megelőzni. Az Oulton Parkban aztán a tizenegyedikről a hatodik helyig jött fel, de tíz körrel a vége előtt kiesett. Ezután zsinórban három futamot nyert Afrikában, köztük Dél-Rodéziában is.

Amikor Garyvel beszéltem a váltásról, azt mondta, az a legnagyobb probléma, hogy túl könnyű – fogalmazott Redman. – És ő nem az a fajta fickó volt, aki dicsekedni szokott.” A lendület akkor tört meg, amikor beülhetett a Lotus 24-esbe, miután Rob Walker őt választotta az áprilisban súlyos sérülést szenvedő Stirling Moss helyett. Kyalamiban ugyanis 2,5 másodperccel maradt el a 18/21-essel futott legjobb körétől, és végül egy kör hátrányban, negyedikként intették le.

Az idényből ekkor már csak két futam volt hátra, köztük a világbajnokságot eldöntő Dél-afrikai Nagydíj. A lapok már arról cikkeztek, hogy Hocking „egy másik veszélyforrás a fő esélyesekre, Jim Clarkra és Graham Hillre”, illetve „bár viszonylag rutintalan, csinálhat egy »Baghettit«”. Utóbbival Giancarlo Baghettira utaltak, aki egy évvel korábban megnyerte első három F1-es futamát, köztük a világbajnokságba beleszámító Francia Nagydíjat.

A nagy megmérettetés előtt azonban még hátra volt a vb-n kívüli Natal Nagydíj, és Hocking tudta, hozzá kell szoknia a kocsihoz, hogy valóban legyen esélye egy jó eredményre. A pénteki szabadedzésen azonban a célegyenes végén található hosszú jobbkanyarban leszaladt a pályáról, az árok megdobta a kocsiját, amely kétszer is átfordult a saját tengelye körül, mielőtt egy fatuskónak csapódott.

Hocking feje a bukókeretnek ütközött, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a durbani kórházba szállítása közben meghalt. Felmerül a kérdés, hogy mi okozhatta a balesetet, amiben nincs egyetértés. Az egyik elmélet szerint az első felfüggesztés hibásodott meg, egy másik pedig úgy tartja, hogy a hibásan visszaszerelt kormánymű dőlt el. Redman viszont meg van győződve róla, hogy barátja elvesztette az eszméletét az autóban.

Garynek volt egy olyan szokása, hogy a verseny előtt nem ivott – mondta. – Azt mondta, hogy ettől jobban izzad az ember. Akkoriban még senki sem ismerte igazán a kiszáradást, az ember egyszerűen csak felpattant a motorjára vagy beszállt az autójába, és ment. Azonban még mi is észrevettük, hogy nem sok folyadékot vitt be. A vizsgálatot elvégző orvos azt mondta, hogy Gary eléggé kiszáradt ahhoz, hogy elájuljon, és biztos vagyok benne, hogy ez történt. Ezért nem voltak nyomok az aszfalton. Ha a kormánya meghibásodik, akkor a fékek is beragadnak, ha a fékjei romlanak el, akkor az autó megpördült volna. Megvolt a tehetsége ahhoz, hogy bármilyen helyzetből ki tudjon jönni.”

A szintén motorról autóra váltó Paddy Driver azonban teljesen más véleményen volt. A dél-afrikai pilótának egy évvel később volt egy hasonló balesete, miután a Lotus 24-esben eltörött a kormánymű, és ez, illetve egy szemtanú beszámoló alapján meg volt győződve arról, hogy Hockinggal is hasonló történt. Hogy mi a valóság, azt vélhetően soha nem tudjuk meg, ahogyan azt sem, hogy a dél-rodéziai versenyző mire vitte volna négy keréken. Ami tény, hogy Surtees megmutatta, hogy egykori motorversenyzőként nem lehetetlen a Forma–1-ben is felérni a csúcsra, hiszen 1964-ben sikerült megnyernie a világbajnokságot.

Megdöbbentően sok súlyos sérülést hozott az idei MotoGP-szezon

0

Számos súlyos sérülés történt a királykategória 2023-as idényében, ebben a cikkünkben ezeket szedtük listába olvasóink számára.

Ahogy egy korábbi, az esések számáról szóló cikkünkből is kiderül, az idei szezonban összesen 358 alkalommal buktak a MotoGP-pilóták. Ez a szám alig 23-mal nagyobb, mint az előző évi, annak ellenére, hogy a 2023-as idény elején bevezetett sprinteknek köszönhetően minden hétvégén a korábban megszokottnál eggyel többször gurultak pályára igazán éles körülmények között a versenyzők.

A bukás, és ami mögötte van

A bukásokat azonban nemcsak a számuk, hanem a következményeik alapján is érdemes megítélni, és ezek nem festenek jó képet a királykategóriáról. A huszonkét állandó pilóta közül tizenhárman szenvedtek komolyabb sérülést egy-egy esés miatt, és kilenc versenyzőnek legalább egy viadalt ki is kellett hagynia emiatt. Mindennek köszönhetően teljesedhetett be az a megdöbbentő statisztika, hogy idén egy olyan futam sem volt, amelyen az összes állandó motoros részt tudott volna venni. A mögöttes okokról mi nem szeretnénk találgatni, mindenesetre Marc Márquez szerint az új aerodinamikai megoldások állhatnak a dolog hátterében.

A következőkben azokat a SPEEDWEEK.com által összegyűjtött eseteket tárjuk olvasóink elé, amelyeknek súlyosabb következménye lett. A listában nem szerepelnek a versenyzés közvetett eredményének tekinthető kompartment szindrómában szenvedők (idén Marc Márquez, Jorge Martín, Fabio Di Giannantonio és Raúl Fernández is átesett ezzel kapcsolatos műtéten, versenyt emiatt egyikük sem hagyott ki), és a nem versenyhétvégén elszenvedett sérülések által sújtottak (Marco Bezzecchi egy edzés, Aleix Espargaró egy teszt közben törte el bizonyos csontjait, utóbbi ráadásul kerékpározás közben is megsérült egyszer, versenyt nem hagytak ki ezek miatt).

Az esetek időrendi sorrendben vannak feltűntetve. Kivételt képez ez alól, ha egy versenyző többször is szenvedett el súlyos sérülést, ilyenkor az elsővel együtt szerepel az összes többi alkalom is. Az Nd.-t a Nagydíj, az Ff.-et a főfutam, a bem.-et pedig a bemelegítés rövidítéseként használjuk.

Pilóta Verseny Etap Sérülés Mennyi kihagyásra kényszerült
Pol Espargaró Portugál Nd. FP2 Tüdő sérülése és nyolc csont, többek között az állkapocs törése 8 hétvége
Enea Bastianini Portugál Nd. Sprint Jobb lapocka törése ff. és 4 hétvége
Katalán Nd. Ff. Bal boka és a bal kéz egyik kézközépcsontjának törése 3 hétvége
Marc Márquez Portugál Nd. Ff. Jobb kéz egyik kézközépcsontjának törése 3 hétvége
Német Nd. Bem. Bal hüvelykujj és egy borda törése, jobb boka zúzódása 2 ff.
Jorge Martín Portugál Nd. Ff. Lábujj törése  –
Miguel Oliveira Portugál Nd. Ff. Ínsérülés a jobb lábban  –
Spanyol Nd. Ff. Vállficam a felkar részleges törésével, és ínsérülés a karban  –
Katari Nd. Sprint Jobb lapocka törése Ff. és 1 hétvége
Joan Mir Argentin Nd. Sprint Fej- és nyaki trauma Ff.
Olasz Nd. FP2 Jobb kéz zúzódása és az ujjak sérülése 3 hétvége
Valenciai Nd. FP1 Nyaki trauma 1 hétvége
Álex Márquez Amerikai Nd. Ff. Izomrostszakadás és szalagmegnyúlás a combban  –
Indiai Nd. Q1 Három borda törése Sprint, ff. és 2 hétvége
Francesco Bagnaia Francia Nd. Ff. Bokasérülés  –
Katalán Nd. Ff. Hematóma a jobb lábon és súlyos zúzódások több területen  –
Luca Marini Francia Nd. Ff. Jobb csukló sérülése  –
Indiai Nd. Sprint Bal kulcscsont törése Ff. és 1 hétvége
Álex Rins Olasz Nd. Sprint Jobb síp- és szárkapocscsont törése Ff. és 12 hétvége
Fabio Quartararo Holland TT Ff. Bal könyök zúzódása, korábban eltört nagylábujj újbóli elmozdulása  –
Marco Bezzecchi Katalán Nd. Ff. Bal hüvelykujj ficama, az ujjon hematóma megjelenése  –
Aleix Espargaró Katari Nd. Sprint Bal szárkapocscsont végének törése  –

„Köszönet mindenért!” – könnyek között búcsúzott el Marc Márquez a Hondától (videó)

0

Marc Márquez hosszú évek és számos sikeres szezon után elhagyja a Hondát. A csapattól a Valenciai Nagydíjon köszönt el a nyolcszoros világbajnok, a búcsú pillanatait most a MotoGP videójának köszönhetően mi is átélhetjük.

Az idei MotoGP-szezon második felében a legnagyobb horderejű történet – a bajnoki címért folytatott versenyfutáson kívül – Marc Márquez átigazolása volt. A nyolcszoros világbajnok tizenegy év után távozik a Hondát, jövőre pedig a Gresininél folytatja karrierjét. Márquez a Valenciai Nagydíjon búcsúzott el szeretett csapatától, erről a hétvégéről nemrég a MotoGP publikált egy megható videót, amelynek nézése közben nem csak a spanyol pilóta szurkolóinak szemébe szökhet könny.

Marc Márquez szerint nemcsak ő, hanem a Honda is jól jár a távozásával

A videó a szombati sprinten veszi fel a történet fonalát, láthatjuk, amikor Márquez utoljára képviselhette a dobogón a Repsol Honda színeit. Az ünneplő tömegben ott állt édesanyja, Roser Alentà, illetve barátnője, Gemma Pinto is, akik láthatóan nehezen birkóztak meg a feltörő érzelmeikkel. A 30 éves pilóta ezután visszatért a bokszba, ahol a csapattagok várták, köztük versenymérnöke, Santi Hernández is, akivel még a főfutamra készülve gyorsan átbeszélték a verseny történéseit.

Ezt követően egy Márquez búcsúztatására szervezett eseményen találjuk magunkat, ahol nem más, mint maga a főszereplő ragadta meg a mikrofont, és osztotta meg gondolatait a jelenlévőkkel.

„Az életben néha kockáztatnod kell, és nagy döntéseket meghozni, én egy ilyen lépésre szántam el magam. Köszönöm a családomnak, köszönöm az egész csapatnak, és még azt szeretném mondani… – csuklott el ekkor könnyek között Márquez hangja – Hatalmas köszönet Alberto [Puignak, a gyári Honda csapatfőnökének – a szerk.]. Remélem, útjaink keresztezik még egymást, és bár én élvezni fogom [ami a jövőben vár rám], de az életem, a karrierem legfontosabb csapata mindig a Repsol Honda lesz, és ennek az istállónak mindig lesz helye a szívemben. Nagyon szépen köszönöm!”

Aztán a főversenyen Márquez nem kapta meg az esélyt arra, hogy újra a dobogóra álljon, hiszen drámai körülmények között, egy Jorge Martínnal történt ütközés következtében a sóderágyban fejezte be a futamot. A videóban több kameraállásból is láthatjuk ezt az esetet, majd a bokszba csalódottan visszatérő cerverai pilótát. Hernández – aki jövőre már Joan Mir mellett fog dolgozni – rohant oda hozzá, hogy megtudja, nem esett-e baja a motorosnak, aki szerencsére meg tudta nyugtatni ezzel kapcsolatban.

Marc Márquez sikerkovács mérnöke monstantól Mir csapatát fogja erősíteni

Márquez ezt követően elmesélte az ütközés történetét az ő szemszögéből, de pár perc múlva már el is szállt az idegessége, amikor megkapta csapata utolsó neki készített meglepetését. Ez egy olyan tabló volt, amelyen az istállónál dolgozók üzentek a távozó versenyzőnek, és amelyre felragasztották az évek során készült csoportképeiket is. „Ezt senki sem veheti el tőlünk” – mondta Hernández a „kezében tartott” közös emlékekre gondolva.

A videó végén már a tényleges búcsút láthatjuk, az esemény tiszteletére egyenpólóba öltözött emberek gyűrűjében álló Márquezt, aki elköszön a csapattagoktól. A legmeghatóbb pillanatokat az utolsó képsorok tárják elénk, amikor a Moto2-es időszak óta vele dolgozó Hernández öleli meg a hatszoros MotoGP-bajnokot, és azt mondja neki, hogy „köszönet mindenért, és azért, hogy a barátom voltál”.

Kiderült, mikor mutatják be Márquezék jövő évi Ducatijának színeit

0

A Gresini a MotoGP csapatai közül elsőként bejelentette, hogy mikor és hol tartja a bemutatót, melynek keretében leleplezik a 2024-es motorjuk színeit. Az eseményt egy ismert szórakozóhelyen fogják megrendezni.

A MotoGP mezőnyének nagy része jelenleg pihen, és feltöltődik a következő szezonra, egyedül Stefan Bradl teszteli a Hondát Jerezben. A vakáció mellett ugyanakkor lassan nyilvánosságra kerülnek a motor-, illetve csapatbemutatók időpontjai. Elsőként a Gresini jelentette be, hogy mikor és hol fogják leleplezni a 2024-es színeiket.

Belehúz a Honda, máris tesztelik a versenyzők visszajelzései alapján készült új alkatrészeket

Az eseményt az idei évhez hasonlóan szombati napon, január 20-án tartják. Ami pedig a helyszínt illeti, ezúttal is egy Misanóhoz közeli tengerparti település, fog otthont adni a rendezvénynek, de nem Cervia, hanem Riccione. Azon belül is egy ismert szórakozóhelyen, a Cocoricò-ban leplezik le a motor, illetve a csapat ruházatának színeit.

A bemutatót alighanem a szokásosnál nagyobb érdeklődés fogja övezni, hiszen a Gresininél folytatja pályafutását Marc Márquez. A nyolcszoros világbajnok tizenegy év után távozott a Hondától, hogy visszatérjen a győzelem útjára. A Fabio Di Giannantonio helyére érkező pilóta Valenciában már kipróbálhatta a motort, és kifejezetten biztatóan kezdett.

Kiderült, kinek a „levedlett” Ducatijára ül fel Marc Márquez a következő szezonban

A másik versenyző személye nem változik, ugyanis Álex Márquez az idei év után jövőre is az olasz alakulatnál fog versenyezni. A 27 éves motoros remekül kezdte az évet, hiszen Argentínában megszerezte királykategóriás pályafutása első pole pozícióját, majd felállhatott a dobogóra. A nyári szünet után pedig két sprintgyőzelmet aratott, a malajziai főfutamon pedig második lett. Az összetettben a kilencedik pozícióban zárt.

A két Márquez ezzel ismét egy csapatnál fog versenyezni. Az első alkalom mindössze egy futamig tartott, ugyanis Marc Márquez a 2020-as szezonnyitón súlyos sérüléssel járó balesetet szenvedett, aminek következtében a szezon hátralévő részét ki kellett hagynia, öccse pedig a következő évet nem a gyári Hondánál, hanem az LCR-nél töltötte. A két fél nyilvánvalóan abban bízik, hogy a mostani együttműködésük hosszabb ideig fog tartani és sikeresebb lesz. Amennyiben utóbbi bekövetkezik, alighanem a Gresini is előrelép a konstruktőri világbajnokság hatodik helyéről.

Aznap egyébként a MotoGP-csapaté mellett egyébként a Moto2-es és a MotoE-istálló színösszeállítását is bemutatják. A középső kategóriában Filip Salač és Jeremy Alcoba helyére Manuel González és Albert Arenas érkezett, míg az elektromos bajnokságban továbbra is Matteo Ferrari és Alessio Finello lesz a két versenyző.

Valóban szakíthat a VR46 a Ducatival, a Yamaha is az opcióik között van

0

Alessio Salucci, a VR46 csapatigazgatója arról számolt be, hogy a jelenleg a Ducati szatellitcsapataként működő istállónál még nem döntötték el, hogy 2025-től melyik gyártó motorjait fogják használni.

Valentino Rossi alakulatánál még nem határoztak arról, hogy hosszabbítanak-e a Ducatival – erről beszél Alessio „Uccio” Salucci. A VR46 csapatigazgatója szerint a KTM és Yamaha is a lehetőségek között van, ennek az egyik oka az lehet, hogy nem sikerült kiharcolniuk a gyári motort a bolognaiaktól.

„A legfontosabb dolog, hogy van egy további két évre szóló hosszabbítási opciónk, szóval bármennyire abszurdnak is hangzik, de akár holnap is eldönthetnénk, hogy 2025-re és 2026-ra a Ducatinál maradunk. Azonban már idáig is mindenkivel tárgyaltam, és ezt nem is félek elmondani, beszéltem a Ducatival, a KTM-mel és a Yamahával is. Viszont most még egy kicsit korán van ahhoz, hogy végleges döntést hozzunk, bár én azért azt szeretném, hogy ne halogassuk túlságosan. Ez egy nagyon fontos döntés lesz, amely befolyásolni fogja a jövő évet is, de igazából majd az első futam után szeretném felmérni a helyzetünket, hogy egy igazán jó választ tudjunk adni erre a kérdésre” – mondta Rossi gyermekkori barátja a GPOne.com-nak.

„Élősködőnek” tartották Rossi legjobb barátját, aki nem értette, miért kezelték őt másképp

„Talán a Yamahánál és a KTM-nél jobban a központi projekt részei tudnánk lenni, mint most a Ducatinál. Viszont az is igaz, hogy Gigi [Dall’Ignával] és Claudio [Domenicalival] is nagyon jól kijövök. Kívülről talán úgy tűnhet, hogy a Gresini és mi csak a második vonalban vagyunk a Pramac mögött, de bármikor kértem valamit tőlük, azt azonnal megkaptuk, sőt néha még többet is. Az elmúlt napokban sokat beszéltem Gigivel, szeretnénk együtt folytatni a fejlődést, de hamiskodni sem szeretnék, hiszen sosem tudhatod, hogy mit hoz a holnap, a lényeg, hogy egyelőre még mindenkivel tárgyalok.”

Marco Bezzecchi, a VR46 pilótája a hírek szerint sokáig közel állt ahhoz, hogy a Pramachoz igazoljon az onnan távozó Johann Zarco helyére. Salucci szerint jó döntést hozott a tabella harmadik helyén végző motoros azzal, hogy végül nem váltott, mivel a közeg, amelyben felnőtt, többet jelenthet a 25 éves versenyzőnek, mint a legújabb specifikációkkal rendelkező motor. Ennek ellenére a csapatvezető komolyan vette annak a lehetőségét, hogy elveszíthetik a pilótát.

„Ha őszinte akarok lenni, akkor igen, féltem tőle, hogy eligazol tőlünk. Csalódott lettem volna, ha ez megtörténik, még akkor is, ha örültem volna, hogy egy olyan jó csapathoz kerül, mint a Pramac, amely megnyerte a csapat-világbajnokságot, és gyári motort tudott volna neki adni. Azonban azután, hogy beszéltem Marcóval, ez a félelem teljesen eltűnt belőlem, hiszen nagyon kicsi kora óta ismerem már, és láttam a szemében az őszinte vágyakozást arra, hogy nálunk maradjon. Szóval átgondoltam, hogyan tudnánk neki a legjobbat nyújtani, technikai és anyagi szempontból is. Szerintem végül jó döntést hozott, mivel hagyta, hogy a szíve vezesse, és azt hiszem, a mi csapatunk többet tud nyújtani neki annál, mint amennyit egy gyári felkészítésű motor tudott volna” – nyilatkozta az olasz szakember, akinek új csapatnevet kell majd megszokni a következő szezonban.

Fontos döntést jelentettek be Rossi csapatánál, változik az istálló neve

Az újságíró megkérdezte Saluccit, hogy nem lett volna-e arra lehetőség, hogy Bezzecchi a VR46-nál üljön fel gyári motorra. „Minden lehetséges módon próbáltam ezt elérni Giginél, de ő mindig azt mondta, hogy az időzítés kérdése az egész. Kissé csalódott voltam, hiszen véleményem szerint mind Marco, mind a csapat megérdemelte volna, de hát sajnos ez nem jött össze, viszont így is megpróbáljuk majd a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló dolgokból. Bezzecchi már kipróbálta a 2023-as motort a valenciai teszten, és eléggé tetszett neki.”

Megszólalt a homofóbiával vádolt Martín, aki leszögezte, senkit nem akart megsérteni

0

Jorge Martín reagált a körülötte kialakult botrányra, és leszögezte, szóhasználatának semmilyen bántó szándéka nem volt. A Pramac pilótája felidézte, hogy néhány éve Marc Márqueznek is volt egy hasonló megjegyzése, de honfitársa teljesen más elbírálásban részesült a közvélemény által.

Nem sokkal azután, hogy csak az utolsó futamon veszítette el a világbajnokságot Francesco Bagnaiával szemben, Jorge Martín egészen más miatt került a címlapokra. A 25 éves pilóta az ’El Hormiguero’ című spanyol televíziós műsor vendége volt, ahol egy olyan megjegyzés hagyta el a száját, melynek hatására többen homofóbiával vádolták.

Homofóbiával vádolják Martínt, miután sértő kifejezést használt egy műsorban

A Pramac motorosa a „marica” kifejezést mondta ki, amellyel a melegekre szoktak hivatkozni pejoratív módon. Mindezt akkor tette, amikor az Aleix Espargaróval való kapcsolatáról, illetve egészséges rivalizálásáról értekezett. Azonban azzal minden bizonnyal nem számolt, hogy ezzel többeknél is kiveri a biztosítékot.

A MotoGP közvéleménye alapvetően két táborra szakadt. Az egyiknek két újságíró, Simon Patterson és Mat Oxley voltak a „vezéralakjai”, ők azt az álláspontot képviselték, hogy Martín részéről elfogadhatatlan ez a szóhasználat egy nyilvános műsorban. A verseny utáni interjúkat készítő Simon Crafar ellenben óva intette az angol anyanyelvű médiamunkásokat, hogy tükörfordítással vegyenek át más nyelven elhangzott nyilatkozatokat, és Espargaró is kiállt honfitársa mellett. Nemrég pedig maga az érintett is megszólalt.

Aleix Espargaró megvédte a homofóbiával vádolt Martínt, egy szakíró még a kitiltást is bevállalná

Éppen a vakációmra készültem, amikor a csapat tájékoztatott a felbolydulásról – nyilatkozta az AS-nak adott interjújában. – Egy nappal el kellett halasztanom. El kell mondanom, hogy ez egyáltalán nem állt szándékomban. Nem olyan ember vagyok, aki így gondolkodik. Spontaneitásból, viccből használtam ezt a kifejezést.”

A világ változik, és ezt most Martín a saját bőrén tapasztalhatta meg. Az biztos, hogy tíz-húsz évvel ezelőtt messze nem lett volna ebből ekkora ügy, mint amekkora visszhangja most volt a sajtóban. Sőt, az ötszörös MotoGP-futamgyőztes felhívta a figyelmet, hogy néhány esztendővel ezelőtt Marc Márqueznek is volt egy hasonló kijelentése, ám őt teljesen másképpen bírálta el a közvélemény. Azt viszont hozzátette, hogy tényleg oda kell figyelni a szóhasználatra.

„Valóban ki kell irtani ezeket a régi kifejezéseket, hiszen az idők jobbra fordultak – utalt arra, hogy manapság a nyugati társadalmak sokkal nyitottabbak a szexuális kisebbségek irányába. – Azt hiszem, Marc pontosan ugyanezt mondta, de négy évvel ezelőtt semmi nem történt. Most pedig megváltoztatom a mondást arra, hogy »aki nem fut, az visszafordul«.”

A Pramac főnöke gondolkodott Marc Márquez leigazolásán, az üzlet a Ducati miatt nem jöhetett létre

0

Fontolóra vette Marc Márquez megszerzését Paolo Campinoti, de a Ducati kikötötte, hogy egy évnél hosszabb időre szóló szerződést írjanak alá vele, így végül a spanyol pilóta máshová szerződött. Az olasz istálló csapatfőnöke azonban nem bánja ezt, hiszen szerinte Jorge Martínra „jobban megéri” pénzt költeni.

Valószínűleg már minden olvasónk értesült róla, hogy Marc Márquez elhagyja a Hondát, és a Gresinihez igazol. Ez az istálló a Ducati ügyfele, így Márquez jövőre egy Desmosedicin – már az is kiderült, hogy kinek a „levedlett” motorján – ülve próbálhatja megszerezni a kilencedik világbajnoki címét. Nemrég a bolognaiak egy másik szatellitcsapatának, a Pramacnak a tulajdonosa, Paolo Campinoti elárulta, hogy ők is fontolgatták a spanyol pilóta leigazolását.

Marc Márquez szerint nemcsak ő, hanem a Honda is jól jár a távozásával

„Én is gondolkoztam azon, hogy leigazolom, azonban a Ducati azt mondta nekünk, hogy csak akkor jöhet hozzánk, ha legalább két évre alá tudunk vele írni. Aztán elment a Gresinihez egy évre, és véleményem szerint ennek rossz hatása is lehet majd arra a csapatra, ha nem számoltak előzetesen is azzal, hogy a győztesek általában nyernek, aztán távoznak. Úgy látszik, hogy ez a döntés száz százalékban megfelelő volt a Ducati számára” – mondta az olasz szakember a Bobb Tv – Paddock Tv videójában.

„Személy szerint én nem írtam volna alá vele csak egy egyetlen évre szóló szerződést. Nem sok értelmét látom annak, hogy Márquez csupán egy évig menjen nálad, még akkor sem, ha marketingszempontból vele mindig nagyon jól jársz. Egy év egyszerűen túlságosan rövid időtáv.”

„Márquez még most is az egyik, ha nem a legjobb pilóta. Van néhány különleges aspektusa a vezetési stílusának, például nagyon agresszívan megy, és ezért lehetnek majd problémái a Ducatin ülve, amelyet nehéz lesz így mindig jól kezelnie.”

„Egy márka imidzse szempontjából Márquez érkezése mindenképpen pozitív, hiszen így vagy úgy, de ő az egyik legnagyobb bajnok a jelenlegi MotoGP-ben. Az, hogy elhagyta azt a gyártót, amelynél debütált, majd felnőtt, és átment a Ducatihoz, jól tükrözi a motorok minőségét. Márquez jogosan gondolhatja azt, hogy jó teljesítményt tud majd nyújtani az idei, elég erős motorral. Azt egyelőre nem tudom, hogy a 2024-es gép milyen lesz, mekkora a benne rejlő potenciál, és mennyire fog különbözni az ideitől, de azt hiszem, hogy nyugodtan lehet Márquezre fogadni.”

Marc Márquez nem talált hibát a Ducatiján

„Nagy áldozatot hozott meg ezért, a Hondával kötött szerződése miatt ő kapta a legtöbb pénzt a MotoGP-ben. Azt hiszem, hogy a közép- és hosszú távú stratégiája teljesen egyértelmű, az a célja, hogy újra a régi önmaga legyen, aztán majd meglátja, hogy milyen akkor a Ducati, vagy akár a KTM, a 2025-ös szezonra már bármelyik gyártóhoz eligazolhat. Ezzel a helyzettel egyébként önmagát is nagy kihívás elé állította.”

„Ha arra kényszerültem volna, hogy jelentős mértékű anyagiakat fektessek be, akkor – és ezt a nyilvánosságnak is mondom – én inkább Jorge Martínért tettem volna meg ezt szívesebben, szerintem ő többet ér, mint Márquez, hiszen fiatalabb, és emellett nagyon jól kijövök vele, sőt folyamatosan egyre jobban kedvelem” – tette hozzá az 55 éves szakember.

Sportemberek helyett üzletemberek irányítják a MotoGP-t, és ez gond a veterán menedzser szerint

0

Carlo Pernat több szempontból sincs megelégedve a MotoGP mai folyamataival. Az olasz menedzsernek nagyon nem tetszett, hogy lényegében a versenyzők nélkül döntöttek a sprintfutamok bevezetéséről, ahogyan az sem, ahogyan a szerződéseket mostanában kezelik.

Carlo Pernat nemrég interjút adott az Australian Motorcycle News nyomtatott kiadásának. Ebben beszélt arról, hogy szerinte a jelenlegi motorversenyzésből kiveszett a szenvedély, amit mindenekelőtt a mai versenyzők jóval rendezettebb és profibb életmódjának, illetve hozzáállásának tudott be. A 75 éves menedzsernek azonban nem ez az egyetlen problémája.

Többek között a sprintfutamokra is kitért. A MotoGP vezetése tavaly hozta meg a döntést a szombati futamok idei bevezetéséről, ám mindezt a pilóták érdemi bevonása nélkül tették meg. Ebből pedig volt is felzúdulás, hiszen a versenyzők azok, akik a leginkább ki vannak téve egy ilyen jellegű változtatás következményeinek.

Ez pedig a 2023-as idényben meg is látszott. Bár nem lehet kizárólag a sprintek számlájára írni, de idén rengeteg volt a sérülés és ennek következtében a műtét is. Olyannyira, hogy a szezon során egyszer sem fordult elő, hogy egy versenyen, legyen az szombati vagy vasárnapi, az összes állandó motoros el tudott indulni. Pernat szerint a mezőny tagjait teljesen tönkreteszik, és „sokakat elveszítünk”.

Kiölték a versenyzésből a szenvedélyt a menedzser szerint, már „nem a szexről és a drogokról szól”

„Ha a Dorna show-t akar csinálni, akkor üljön össze a csapatokkal és a versenyzőkkel, és ezután azokkal az emberekkel együtt döntsenek, akikről a sportág szól – utalt a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló vállalatra. – Amit tettek, az hihetetlen. Ez egy kiszámíthatatlan változtatás. Meg vagyunk b*szva. A sportágat sportembereknek kell irányítaniuk, nem pedig üzletembereknek. Az a probléma, hogy jelenleg nincsenek sportszakmai döntések, hanem marketing- és politikai döntések vannak. Freddie Spencer pedig katasztrófa. A sportfelügyelők döntései miatt tönkreteszi a sportágat.”

Pernat emellett a szerződéseket is megemlítette, amelyeket manapság jóval lazábban kezelnek, mint korábban. Mindez főleg a kisebb kategóriákban jelent problémát, de a MotoGP-ben is láthattuk, hogy a KTM olyan helyzetbe hozta magát, hogy az érvényes megállapodás ellenére egyszerűen kénytelen volt tesztpilótává lefokozni Pol Espargarót.

„Manapság lehetetlen egy versenyző menedzserének lenni – fogalmazott Enea Bastianini, a Moto2-ben szereplő Tony Arbolino és az Endurance-világbajnok Niccolò Canepa karrierjét egyengető szakember. – Az ember négy hónapon át dolgozik egy szerződésen, aztán… Korábban megalkottuk a szerződést, és a szerződés szerződés volt. Most megalkotjuk a szerződést, és féltávnál felbontják. Szerintem ez baromság.”

Belehúz a Honda, máris tesztelik a versenyzők visszajelzései alapján készült új alkatrészeket

0

A Honda kedden és szerdán a MotoGP- és a Superbike-motorját is teszteli Jerezben. Ami előbbit illeti, a japán márkánál új alkatrészeket próbálnak ki, amelyeket a valenciai teszt óta, a pilóták visszajelzései alapján gyártottak le.

A valenciai teszttel az utolsó olyan eseményt is megrendezték, amelyen a MotoGP összes gyártója és csapata, valamint Miguel Oliveirát kivéve minden állandó versenyzője jelen volt. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a gyártók nem szervezhetnek privát eseményeket. Így tett a Honda is, és keddre, majd szerdára is kibérelték a jerezi pályát.

A japán gyártó számára meglepően jól sikerült az utolsó kollektív teszt, és bár ez nem feltétlenül mérvadó, de tény, hogy Luca Marini a tizedik helyen zárt. Az olasz pilóta nyilvánosan nem fogalmazhatott meg véleményt a motorról, mert év végéig hivatalosan a VR46-tal áll szerződésben, de a színfalak mögött állítólag elégedett volt.

Ahogyan Joan Mir is, aki nyilvánvalóan elmondhatta gondolatait, amelyek közül a legfontosabb az volt, hogy a Honda hosszú ideje először állt elő érdemi újításokkal. Johann Zarco, az LCR új igazolása hasonló cipőben jár, mint Marini, de Lucio Cecchinello, a monacói istálló csapatfőnöke elárulta, a francia motoros az idei és a jövő évi gépet is kipróbálta, és jelentős különbséget fedezett fel a kanyarbejáratoknál, illetve a hátsó tapadást illetően.

Látszik a fény az alagút végén? – hosszú idő után először működnek a Honda fejlesztései

A mostani teszten Stefan Bradl, a Honda tesztpilótája pattan motorra, és Ramón Aurínnak, a Honda tesztelésért és fejlesztésért felelős mérnökének vezetésével zajlik le. A Motorsport.com spanyol kiadásának értesülései szerint ráadásul a japánoknál nem tétlenkedtek az elmúlt három hétben, és rájuk egyáltalán nem jellemző módon máris új alkatrészeket gyártottak a versenyzők visszajelzései alapján. Ezeket vasárnap el is szállították Tokióból.

Az utasításainkban különösen nagy hangsúlyt helyeztünk a súlyeloszlásra – fogalmazott Cecchinello. – Ha megnézzük a 2023-as baleseteket, a fő ok a [motor] elejének elvesztése volt. Egy másmilyen egyensúlyú motort kértünk, amelynek súlypontja hátrébb került. Még a méretét tekintve is, az új motor valamivel hosszabb és kisebb a tömege.”

A Honda tehát elkezdheti kihasználni az új koncessziós szabályt, melynek értelmében a Yamahával együtt engedményeket kapnak a többi gyártóhoz képest. A két japán gyártót a D kategóriába sorolták be, ami azt jelenti, hogy 260 gumiszettet használhatnak fel a tesztelésre, szemben a Ducati 170-jével. Azt viszont nem tudni, hogy új motorblokkot tesztelnek-e Jerezben, mindenesetre Valenciában arról szóltak a hírek, hogy csak a sepangi shakedownra, illetve tesztre visznek új erőforrást.

Az időjárás-előrejelzések szerint az évszakhoz képest megfelelő körülmények fogadják a Hondát, kedden ugyanis napsütés és 16 fok, míg szerdán valamivel felhősebb égbolt, illetve 13 fok várható. A MotoGP-részleg mellett egyébként a Superbike-csapat is tesztelni fog, a CBR1000RR-R-t Nagasima Tecuta viszi pályára.