back to top
2025. július 13. 04:37
Kezdőlap Blog Oldal 297

Marc Márquez és Acosta a gyári KTM-nél Binder kárára? – Lorenzo szerint lehetséges

0

Jorge Lorenzo merész kijelentést tett a jövő évi pilótafelállást illetően. Az ötszörös világbajnok kifejtette véleményét Pedro Acostáról, valamint Marc Márquez és Francesco Bagnaia balesetéről, és arra a kérdésre is válaszolt, hogy szerinte ki lesz a MotoGP idei világbajnoka.

Brad Binder az első olyan versenyző volt a MotoGP-ben, akinek papíron egészen 2026-ig biztossá vált a jövője, hiszen a KTM még tavaly meghosszabbította a szerződését a jelenlegi technikai korszak végéig. Azóta Francesco Bagnaia és nemrég Fabio Quartararo is aláírt, ahogyan Fermín Aldeguer is, bár az ő esetében még csak a gyártó hivatalos.

Meglepő fordulat: a problémák ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával

Persze a MotoGP-ben a szerződés sem jelent garanciát, ám Binder esetében nehezen látni, hogy mi indokolná az idő előtti szakítást. Jorge Lorenzo azonban vizionál egy ilyen forgatókönyvet mint lehetőség: a 36 éves exmotoros úgy véli, a KTM meg fogja kísérelni, hogy létrehozzon egy „szupercsapatot” Marc Márquezzel és Pedro Acostával, akár a dél-afrikai versenyző kárára.

Meglepődnék, ha a KTM nem próbálna meg létrehozni egy »álomcsapatot« Acostával – nyilatkozta a MARCA-nak, majd elmondta, hogy Bindert ebben az esetben hol képzelné el. – Sportszakmailag fantasztikus lenne, még akkor is, ha ez azt jelentené, hogy Binder átkerülne a Tech3 GasGashoz. Ugyanakkor, ha van ilyen lehetőség…”

Bár a kijelentés elsőre merésznek tűnik, emlékezhetünk, hogy Lorenzo tavaly az elsők között tippelte meg, hogy Márquez a Ducatihoz fog igazolni. Ezzel a váltással pedig valamelyest változott a tavalyi erőegyensúly, ahogyan Acosta érkezésével is. Az eleje tetszett – értékelte a szezon eddig eltelt részét az ötszörös világbajnok. – Vannak dolgok, amelyek nem változtak, és vannak, amelyek nagyon is. [Jorge] Martín és [Francesco] Bagnaia esetében hasonló szintről lehet beszélni, míg Márquez megérkezett a Ducatival, Acosta a GasGasszal, ketten, akik kicsit módosítják az egyensúlyt.”

Lorenzo elmondta, melyik futamot nyerheti meg Acosta, majd szembesítette őt a hibáival

Lorenzo korábban méltatta Acostát, és Márquezzel együtt a mezőny legtehetségesebb és legambiciózusabb tagjának tartja, akiben megvan a gyilkos ösztön. Még azt is elmondta, hogy szerinte Jerezben önerőből nyerhet. Pedro a mi kategóriánkba tartozik – fogalmazott. – Nagyon emlékeztet a kezdeti Valentino Rossira a 2000-es évekből, vagy rám, [Dani] Pedrosára, [Casey] Stonerre Márquezre. Azonnal nagyon gyors. Mi mindent meg akartunk mutatni, még úgy is, hogy nem tartottuk teljesen kontroll alatt a helyzetet.”

Lorenzo szerint a jelenlegi mezőny tehetségben és személyiségben sem ér fel az ő generációjához

Az idény eddigi legnagyobb port kavaró esete egyértelműen Bagnaia és Márquez portimãói ütközése, amelynek következtében egyikük sem szerzett pontot a főfutamon. Mint ismert, a nyolcszoros világbajnok megelőzte a címvédőt, aki azonban visszabújt mellé, és egymásnak mentek. Lorenzo korábban inkább a gyári Ducati versenyzőjét tartotta felelősnek, és ez a véleménye azóta sem változott.

Lorenzo szerint Marc Márquez egy „nagyon agresszív pilóta”, de a portimãói ütközés nem az ő hibája volt

Véleményem szerint Pecco Portimãóban látta, hogy Martín fog nyerni, hogy Enea Bastianini erős, hogy Maverick Viñales az Apriliával előtte van, és hogy Acosta, egy újonc megelőzte őt – mondta. – Márquez megérkezett a GP23-assal, Bagnaia pedig azt mondta, hogy nem fogja hagyni őt előzni. Mivel nem tudta jól kontrollálni az érzelmeit, kissé kockázatos döntést hozott, aminek következtében mindketten a földön kötöttek ki. Szokatlan hiba Bagnaia részéről, aki, úgy tűnik, mindig kézben tartja a helyzetet.”

Lorenzónak azt a kérdést is feltették, hogy szerinte ki lesz az idei év világbajnoka. „Túl korán van, de Martínt nagyon erősnek látom – jelentette ki honfitársáról. – Már egy évvel ezelőtt is az volt, a nyers sebességet illetően talán benne valami több van, és ha mentálisan javul, akkor mindenki számára nehéz lesz kézben tartani a helyzetet.”

A motoros Le Mans-i 24 órás versenyre készül az új magyar csapat

0

A Moto Jungle Racing célja, hogy jövőre teljes szezont fusson az endurance-világbajnokságon. Az újonnan alakult magyar csapat idén a sorozat egyetlen futamán fog rajthoz állni.

Nemrég került sor a Moto Jungle Racing nevű új magyar alakulat bemutatójára. Az eseményen az MTI beszámolója szerint Horváth László, a csapatvezető kijelentette, hogy jövőre teljes szezont szeretnének futni a motoros endurance-világbajnokságon. Horváth felvázolta a terveiket, melyek alapján idén még csak a sorozat utolsó állomásán akarnak rajthoz állni, amelyre próbaversenyként tekintenek.

„A 2026-os idényben már az eredménylista első felébe is szeretnénk odaérni, és a terveink között szerepel arra az évre Magyarországra hozni egy világbajnoki futamot, valamint megépíteni egy elektromos versenymotort, amellyel elsőként szeretnénk teljesíteni egy 24 órás viadalt” – tette hozzá Horváth.

A csapat eddig két pilótáját jelentette be. Egyikük az a Sebestyén Péter, aki többek között a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis kategóriájában, illetve a Superbike- és a Supersport-világbajnokságon is kipróbálta magát. Sebestyén a bemutatón elmondta, hogy bár az endurance-versenyzésben még nem rendelkezik tapasztalattal, és másfél évet kihagyott, versenyzésre késznek érzi magát. A 29 éves pilóta kiemelte, örül annak, hogy egy ilyen istálló jött létre Magyarországon.

Sebestyén egyik váltótársa pedig az a Molnár Gergő lesz, aki tavaly bajnok lett az Alpok-Adria sorozat STK600-as kategóriájában. Molnár is megemlítette, hogy az eddigi pályafutása során elsősorban sprintversenyeken indult, de felkészültnek érzi magát a feladatra.

A sajtótájékoztatón Szabó Henrik, a HUMDA stratégiai igazgatója leszögezte, hogy a Moto Jungle Racing élvezi az ügynökség támogatását. „A financiális és a szakmai hátteret kívánjuk biztosítani, ezzel pedig azt, hogy a csapat céljai megvalósíthatók legyenek – nyilatkozta Szabó. – Később erre a csapatra alapozva szeretnénk azon dolgozni, hogy a jövőben más motoros versenysorozatokban, így a MotoGP-ben és a Superbike-világbajnokságon is szerepelhessen magyar csapat.”

A Moto Jungle Racing egy BMW M1000RR-t fog használni az idei szezonban, amely a csapatbemutatón is ott volt. Az alakulat az endurance-világbajnokságon a 713-as rajtszámmal fog versenyezni a Facebook-oldala tanúsága szerint, mivel a csapatvezető édesapja is ezzel a számmal ment korábban.

Moto Jungle Racing, 2024, sajtótájékoztató
Fotó: MTI/Lakatos Péter

Különben az endurance-világbajnokság egy nagy múltra visszatekintő sorozat, amelynek az idei naptárjában négy forduló szerepel. A mezőny tagjai először a Le Mans-i 24 órás versenyen, majd sorrendben a Spái 8 órás, illetve a szintén 8 órás Szuzukai futamokon, végül pedig a talán legnagyobb presztízzsel rendelkező 24 órás Bol D’Or nevű viadalon mérik össze a tudásukat. Utóbbinak a Circuit Paul Ricard versenypálya a helyszíne, ahol a tervek szerint 2024-ben a Moto Jungle Racing is feltűnik majd. Egyébként a tavalyi idény egyes futamain Kovács Bálint személyében egy magyar pilóta is rajthoz állt.

Egy elmélet szerint a Ducati elveszítheti Iannonét, ha nem ülteti fel az egyik gyári motorra

Egy teória szerint, ha Andrea Iannone nem tudja átvenni Álvaro Bautista helyét a Ducati gyári csapatánál, akkor könnyen a BMW-nél köthet ki.

Semmi kétség sem lehet afelől, hogy a Superbike-világbajnokság idei szezonjának az egyik legnagyobb meglepetése Andrea Iannone. A korábbi MotoGP-pilótát 2019-ben tiltották el doppingvétség miatt a versenyzéstől, a büntetését mostanra letöltötte, és a Go Eleven csapat motorosaként visszatért a pályára. Az olasz istálló egyetlen Ducatiját vezetve pedig nagyszerű teljesítményt nyújtott az eddig megtartott fordulókban, kétszer is felállhatott a dobogóra, a tabellán pedig az ötödik helyet foglalja el.

A Go Eleven vezére elárulta, hogy ki erőltette a szerinte nehezen kezelhető Iannone leigazolását

Azonban a GPOne.com elmélete szerint ennek ellenére könnyen megtörténhet, hogy akár már az idei szezon végén el fogja hagyni mostani csapatát és egyben a Ducatit is. Ugyanis az olasz lap újságírója úgy látja, hogy Iannone az ő tapasztalatával és múltjával mindenképpen egy gyári istállónak a színeit szeretné képviselni.

Erre pedig akár két lehetősége is nyílhat . Egyfelől a Ducati gyári alakulatánál vezető Álvaro Bautistának a mostani idény végén lejár a szerződése, a 39 éves motoros pedig még nem döntött arról, hogy folytatni akarja-e a pályafutását. Az újság szerint pedig jó esély van rá, hogy amennyiben Bautista a visszavonulást választja, akkor Iannone lesz Nicolò Bulega következő csapattársa.

Viszont, ha Bautista nem vonul vissza, akkor Iannone akár egy másik gyártónál, a BMW-nél is megtalálhatja a számítását, hiszen Michael van der Mark szerződése is idén jár le, ő pedig jelenleg a müncheniek gyári csapatának az egyik pilótája.

A BMW láthatóan nagyon sok pénzt és erőforrást hajlandó áldozni azért, hogy megszerezze a bajnoki címet, és Iannone leigazolása teljesen beleillene ebbe a képbe. Ráadásul, ha a német gyártó a közeljövőben valóban beszállna a MotoGP-be, akkor a Mániákus tapasztalatai nagy segítséget jelenthetnének.

Akár a BMW beszállását is hozhatják a MotoGP új szabályai

Az azonban Iannone váltása ellen szól, hogy köztudottan nagyon jó kapcsolatot ápol a Ducati vezetőségével, különösen Gigi Dall’Ignával, a versenyrészleg általános igazgatójával. A vastói pilóta nemrég a La Gazetta dello Sportnak azt mondta, hogy „nem zárja ki egy teszt lehetőségét a Ducati MotoGP-gépével a közeljövőben”. Ezt pedig a Crash.net szerint akár úgy is lehet értelmezni, hogy a gyártó ezzel az „ajándékkal” próbálja rávenni a maradásra a versenyzőt.

Az LCR főnöke elárulta, hogy szeretné-e meghosszabbítani a Hondával az idén lejáró szerződésüket

0

Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke szeretné meghosszabbítani az istállója lejáró szerződését a Hondával. Cecchinello látja a fejlődést a japán gyártó motorján, de tudja, hogy további előrelépésre van szükségük.

Nem a jelenlegi a legfényesebb időszaka a Honda MotoGP-programjának. Az aszakaiak gyári alakulata és a szatellitcsapata, az LCR sem szállítja futószalagon a jobbnál jobb eredményeket, sőt általában ők alkotják a mezőny leghátsó részét.

A gyári Honda csapatfőnöke először értékelte a csalódást keltő szezonkezdésüket

Ennek ellenére Lucio Cecchinello, az LCR csapatfőnöke nem szeretné elhagyni a japán gyártó kötelékét, pedig azt könnyen megtehetné, hiszen az idei szezon végén lejár a szerződésük. Ráadásul a hírek szerint tavaly többek között a KTM is megkörnyékezte a monacói alakulatot.

„Őszintén szólva, én jól érzem magam ott, ahol vagyok – idézi Cecchinellót a GPOne.com. – Még nem írtuk alá a hosszabbítást, sőt még nem is beszéltünk róla, de én azt szeretném, hogy a következő hetekben, még a nyár előtt beszéljük meg. Ők azt akarták, hogy induljon el a szezon, mielőtt beszélünk erről, hogy arra tudjanak koncentrálni.”

„Mi 2006 óta dolgozunk együtt a Hondával, és anélkül, hogy bárkit is kritizálni akarnék, mi vagyunk az egyetlen olyan csapat, amely sohasem hagyta abba a Hondával történő közös munkát, nyolc másik istálló viszont igen – emlékeztetett Cecchinello. – Mi vagyunk az egyetlen csapat, amely mindig kitartott az évek során, ami persze nem azt jelenti, hogy mindig egyszerűen ment az együttműködés, de végül mindig sikerült megtalálnunk a közös folytatáshoz szükséges ésszerű kompromisszumot.”

A velencei expilóta a Honda motorjáról is megszólalt. „Az R1 egyértelműen fejlődött: erősebb lett a motorblokk és stabilabb a gép a féktávokon – kezdte. – A Honda-pilóták által elszenvedett bukások száma is csökkent, szóval úgy érzem, hogy bátran mondhatom azt, hogy most jobban tudják az irányításuk alatt tartani az elejét, nem kerülnek csak úgy a földre, minden ok nélkül. Ezek mind pozitív dolgok, ahogyan az is, hogy [Johann] Zarcónak tetszik a motor kanyarbemeneti sebessége.”

Zarco dobogós helyekért harcolna a Hondával, ami még nem mutatta meg a „valódi potenciálját”

„Azonban az aerodinamika szempontjából még mindig nem vagyunk eléggé versenyképesek, és még a vázon is dolgoznunk kell, mivel a gyors kanyarokban továbbra is hátrányban vagyunk a vetélytársainkhoz képest – tette hozzá. – Az igaz, hogy az előző fordulókban gyorsabbak voltunk, mint korábban, de ugyanakkor az is igaz, hogy a többiek is fejlődtek: fel kell vennünk velük a lépést, gyorsítanunk kell a fejlődésünkön, hogy csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat.”

„A koncessziók lehetővé teszik nekünk, hogy a teljes szezon alatt dolgozzunk ezen, és remélhetőleg előre tudjunk lépni. Egyébként a változás most hozza meg az első gyümölcseit, tudom, hogy már legalább két éve van ez a helyzet, de a Honda mindent nagyon alaposan megvizsgál, mielőtt csinálna valamit, egy óriásvállaltról beszélünk, amelynek a miénktől eltérő kultúrája van.”

Hiába fejlődtek, még mindig években mérhető a lemaradása a Yamahának és a Hondának?

Az amerikai tulajdonos miatt csökkenhet a spanyol pilóták száma a MotoGP-ben?

0

Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója leszögezte, hogy a tulajdonosváltás ellenére is marad a pozíciójában. Ezpeleta szerint nincs szükség arra, hogy csökkenjen a spanyol pilóták aránya a MotoGP-ben.

Hétfőn jelentették be hivatalosan is, hogy a Forma–1-et irányító Liberty Media felvásárolta a MotoGP mögött álló Dorna Sports részvényeinek 86 százalékát. Utóbbinak 1994 óta Carmelo Ezpeleta a vezérigazgatója, aki 1998-ban részesedést is szerzett a cégben, az övé a mostani üzletből „kimaradt” 14 százalék egy része. Ezpeleta pedig sem erről, sem a pozíciójáról nem tervez lemondani a tulajdonosváltás kapcsán.

Hivatalos: többségi részesedést szerzett a MotoGP-ben a Forma–1-et birtokló Liberty Media

„Semmit sem adtam el, én maradok – szögezte le a La Gazzetta dello Sportnak. – Egyelőre [a pozíciómban] szintén maradok, de júliusban leszek 78 éves, és bár hála istennek, jól érzem magam, nem fogok itt maradni örökre. Viszont a lényeget tekintve így sincs semmi probléma, mivel a Dorna már nélkülem is tökéletesen tudna működni.”

A Liberty Media a Dornával ellentétben nem spanyol, hanem amerikai háttérrel rendelkezik, így a megjelenése után sokakban felmerült a kérdés, hogy vajon az csökkentheti-e a spanyol pilóták arányát a MotoGP-ben. Az idei mezőnyt alkotó 22 versenyzőből 10 az Ibériai-félsziget legnagyobb országából származik, ahogyan maga Ezpeleta is, aki úgy látja, hogy nincs semmi baj a jelenlegi helyzettel.

Világbajnokság még a MotoGP, vagy inkább egy olasz-spanyol kupa?

„Ez a gyorsaságimotoros-világbajnokság, és ők a legjobb pilóták a világon. Nem ismerek egyetlen olyan versenyzőt sem, aki eléri a MotoGP szintjét, és jobb tudna itt lenni, mint a mostani 22 – jelentette ki a Marcának. – Én nem ismerek senkit, de ha bárki igen, akkor szóljon nekem, hát így van ez.”

„Én mindig azzal magyarázom ezt, amit Dan Rossomondo [a Dorna kereskedelmi igazgatója – a szerk.] válaszolt, amikor megkérdezték tőle, hogy miért van ennyi spanyol pilóta ebben a globális sportban. Ő azt mondta, hogy »én az NBA-ből jöttem, az is egy globális sport, amelyet az egész világon mindenhol néznek, mindenhol közvetítenek, és ott nem arról van szó, hogy van pár amerikai, hanem a játékosok 90 százaléka amerikai, és az embereket ez nem érdekli«. Szóval az emberek a versenyzést akarják nézni, mi pedig folytatjuk a legszórakoztatóbb látványosság és a legjobb sport megalkotását, amelyet ki lehet hozni a MotoGP-ből.”

Bemutatták Rossi versenyautóját, amellyel vasárnap kezdi meg a szezont (képek)

A WRT bemutatta a festését a GT World Challenge Europe Endurance Cupban indított 46-os autójának, amelynek az egyik pilótája idén is Valentino Rossi lesz. A sorozat első futamára vasárnap fog sor kerülni. 

Valentino Rossi a MotoGP-ből történő 2021-es visszavonulása után sem távolodott el a versenypályáktól, csak azóta nem kettő, hanem négy keréken méri össze magát a vetélytársaival. Ilyen minőségében már 2022 óta a patinás W Racing Team vagyis közismert nevén WRT – amelynek főnöke szerint Rossi már egy szinten van a világ legjobbjaival a kategóriájából – pilótájának mondhatja magát a Doktor.

Idén ennek a csapatnak a színeit képviselve vesz részt az Endurance Világbajnokság (WEC) futamain, amelyek közül az elsőre már sor is került. A katari szezonnyitón Rossi egysége nagyszerűen szerepelt, és végül az előkelő negyedik helyet sikerült megszereznie.

Nagyszerű eredménnyel debütált Rossi az Endurance Világbajnokságon

Vasárnap pedig egy másik olyan fontos sorozat 2024-es idénye is kezdetét veszi, amelynek rajtlistáján megtalálhatjuk Rossit. A GT World Challenge Europe Endurance Cupról van szó, amelyben a harmadik teljes szezonját fogja futni az olasz pilóta, aki tavaly az összetett tizenötödik helyén végzett az alakulatával.

Rossi ebbe a sorozatba is a WRT által versenyeztetett 46-os rajtszámú BMW M4 GT3 egyik pilótájaként nevezett. A váltótársai a Bathursti 12 órás versenyhez hasonlóan Maxime Martin és Raffaele Marciello lesznek. Előbbivel egyébként a WEC viadalain is megosztja a volánt.

A WRT pedig nemrég bemutatta a 46-os idei festését. Az autó főszponzora 2024-ben is a Skechers nevű ruházati cég lesz. A BMW külleme nagyban hasonlít a tavalyi szezonban látottra.

A szezonnyitó helyszíne a Circuit Paul Ricard versenypálya lesz. Mind az időmérőre, mint a 3 órás futamra vasárnap kerül majd sor, előbbire 9:45-ös, utóbbira pedig 15:00-ás kezdettel. Jó hír Rossi szurkolóinak és minden érdeklődőnek, hogy mindkettőt ingyenesen meg lehet nézni a sorozat YouTube-felületén keresztül, a kvalifikációt ezen, a viadalt pedig ezen az oldalon lehet majd nyomon követni.

Marc Márquez szerint a „tökéletes motorok” helyett a nézőkről kellene szólnia a MotoGP-nek

0

Marc Márquez, Jack Miller és Maverick Viñales is megszólalt a 2027-re tervezett szabálymódosításokról. Mindhárman támogatják azokat, de más-más okból.

Minden valószínűség szerint 2027-ben jelentősen meg fog változni a MotoGP szabálykönyve. A motorblokkok méretének 1000-ről 850-re történő csökkentéséről a hírek szerint lényegében már meg is egyeztek a csapatok és Dorna képviselői. Az aerodinamikát és a pilótákat segítő eszközöket illetően még folynak a tárgyalások, de feltehetően ezeknek a szerepe is kisebb lesz. Viszont egyesek szerint nem ebbe az irányba kellene elmozdulnia a sorozatnak, mivel szerintük a motorversenyzés királykategóriájaként mindig szem előtt kell tartania a technikai fejlődést is. Marc Márqueznek azonban más erről a véleménye.

Közel a megállapodás, szinte biztosan csökken az erőforrások térfogata a MotoGP-ben

„Attól függ, hogy mit akarsz, miről szóljon a MotoGP: a műsorról és a nézőkről vagy a »tökéletes motorokról«. Én inkább a műsort választanám – jelentette ki Márquez. – Ha kivennék az aerodinamika egy részét, ha kivennék a különböző eszközöket, az összes ilyen cuccot, akkor szerintem jobb lenne az előadás. Ugyanis most sokkal nehezebb előzni, mint korábban.”

„Számomra a »tökéletes motor« a még több aerodinamikát jelenti, mivel úgy a köridők még jobbak lehetnének. De az emberek, akik otthonról, a TV-ben néznek bennünket, nem veszik észre, ha egy másodperccel gyorsabbak vagy lassabbak vagyunk. Szóval én ebbe az irányba indulnék el: kevesebb aerodinamika, minden legyen inkább manuális, és így jobb lesz a műsor.”

Jack Miller más szempontokat emelt ki a várható változásokkal kapcsolatban. „A világ legjobb motorjaival versenyzünk, mindegy, hogy 850 vagy 1200 köbcentisek, mi elvezetjük őket. – kezdte az ausztrál pilóta. – De jelenleg nagyon gyorsak vagyunk! Még az én kövér fenekemmel együtt is képes volt 360 km/h-val menni a motor Katarban!”

„Egy folyamatosan fennálló probléma, hogy a pályák egyre kisebbek és kisebbek lesznek a sebesség növekedése miatt. A 360 nem ideális, de hát ez a motorversenyzés csúcsa. Voltak már 800 köbcentis motorblokkok is korábban, de aztán visszatértek az 1000-es motorblokkokhoz. De egy ilyen változás az mindig jó, mivel lehetővé teszi bizonyos gyártóknak, hogy tiszta lappal induljanak… Én pedig tudok néhányat, amely most örülne az újrakezdés lehetőségének.”

Miért nem lesz unalmasabb a MotoGP az erőforrások méretének csökkentése miatt?

Maverick Viñales szerint a biztonságot valóban növelhetik a változások, de ettől még nem garantált, hogy a pilóták is jobban fogják magukat érezni. „Nem vagyok technikus, és a múltban még sohasem vezettem 850 köbcentis motort, ráadásul 2027 még nagyon messze van – szabadkozott Viñales. – De ha mégis kellene valamit mondanom, hát nem tudom, lehet, hogy így is fognak még valahogy plusz erőt találni.”

„De persze, ha kiveszel valamennyit az aerodinamikából, akkor nem tudsz ugyanannyi erőt átvinni a kanyarokon, szóval valószínűleg nem tudod elérni ugyanazt a csúcssebességet – tette hozzá. – Szóval, ha ennek a biztonság növelése a célja, akkor jó lehet az irány, mivel a motorok maximális sebessége valóban csökkenni fog. Azt viszont nem tudom, hogy a [versenyzőknek] szórakoztatóbb lesz-e, mivel az ilyesmi mindig csak egy másfajta kihívás.”

Problémát jelenthet a csapatoknak, ha a szabályváltozások túl lassúvá teszik a MotoGP-t

Lesz a MotoGP-nek saját Drive To Survive-ja? – az új tulajdonos igazgatója válaszolt

0

A Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei nem tud arról, hogy a Netflix gyártana egy a Drive to Survive-hoz hasonló sorozatot a MotoGP-ről.

Ahogy korábban beszámoltunk róla, hétfőn jelentették be hivatalosan, hogy a Forma–1-et irányító Liberty Media felvásárolta a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornát.

A MotoGP új tulajdonosának igazgatója válaszolt a mindenkit foglalkoztató kérdésekre

Az amerikai vállalat az elmúlt években jelentősen növelni tudta a Forma–1 nézőinek számát. Ennek az egyik eszköze a Drive to Survive című sorozat volt. A Netflix által gyártott széria közelebb hozta a csapatokat és a pilótákat a nézőkhöz, azonban a sikeressége ellenére számos kritika is érte. Egyébként a streaming-szolgáltató nevéhez számos másik sport témájú alkotás is kapcsolódik, többek között a NASCAR királykategóriájának tavalyi rájátszását is bemutatta egy sorozat keretein belül.

Mindenesetre a tulajdonosváltás után így értelemszerűen sokakban felmerült, hogy a Netflix a jövőben esetlegesen a MotoGP-ről is készíthet egy hasonló szériát. Erről pedig nemrég meg is kérdezték Greg Maffeit, a Liberty Media vezérigazgatóját. „Én nem tudok róla – válaszolta Maffei a CNBC-nek. – Annyi biztos, hogy az F1 közönségének növekedésében nagy előrelépést hozott, de nem csak ez számított. Valójában az volt a lényeg, hogy átkerült a fókusz az autókról az F1 történeteinek elmesélésére.”

„El kellett érnünk a szurkolókat. Néhány rajongó pontosan tudja, hogy mi a különbség a Red Bull idei és tavalyi autója között, vagy akár a különböző gumistratégiákat is ismerik… Más szurkolók viszont inkább arra gondolnak, hogy milyen aranyos ez a pilóta, vagy milyen izgalmas és elbűvölő ez a másik! A célunk, hogy minden szurkolót azzal fogjunk meg, ami őt érdekli. Ennek a lehetősége pedig a MotoGP esetén is megvan. El fogunk hozni néhány tanulságot, sikert, izgalmat és szenvedélyt, amelyeket az F1-ben szedtünk fel, hogy növeljük a MotoGP szurkolói bázisát.”

A MotoGP-ről az elmúlt években két sorozat is készült, az elsőt, amely az Unlimited (Határok nélkül) címen futott, az Amazon készítette. Ez azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és így egy évad után elkaszálták. A gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriája így a 2022-es szezonjáról már maga készített egy szériát, amely a There Can Be Only One (Csak egy maradhat) címet kapta. Ennek már jobb volt a fogadtatása, így a tavalyi idény alatt is forogtak az alkotók kamerái.

Valóságos érzelmi hullámvasutat ígér a MotoGP sorozatának legújabb évada

Quartararo ezért maradhatott a Yamahánál: kiderült, hogy mennyi lehet a fizetése a következő években

0

Értesülések szerint szezononként körülbelül 12 millió eurót fog kapni a Yamahától Fabio Quartararo a szerződésének meghosszabbítása után. Ezzel a francia pilóta lehet a legjobban fizetett MotoGP-versenyző a következő években.

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, magyar idő szerint pénteken délelőtt bejelentették, hogy Fabio Quartararo további két évig a Yamahát fogja erősíteni. A hír sokakat meglepett, mivel az elmúlt időszakban úgy tűnt, hogy El Diablo eltávolodott a hangvillásoktól. Nemrég már a nyilvánosság előtt is beszélt arról, hogy nem zárkózik el a más gyártókkal történő tárgyalástól, azonban végül mégis a japán alakulatot választotta.

Meglepő fordulat: a problémák ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával

A szurkolók így azonnal találgatni kezdtek, hogy mi állhatott a döntése hátterében. Quartararo a közelmúltban kijelentette, hogy bár fontos számára a pénz – ahogy mindenkinek –, de leginkább maga a „projekt” számít neki, amikor választ az ajánlatok közül.

Azt viszont talán nem túlzás megállapítani, hogy igenis volt jelentősége a beigért összegnek is. Ugyanis Quartararo az olasz Motorsport értesülései szerint szezononként körülbelül 12 millió eurót fog keresni, ez ráadásul csak az alapfizetése lesz, amelyet még kiegészíthet bizonyos eredményekért járó bónuszokkal. Ezzel pedig ő lehet a legjobban fizetett pilóta a mezőnyben Francesco Bagnaia előtt (amennyiben valaki más nem kap még ennél is többet). A címvédő szintén nemrég újította meg a kontraktusát, a kétszeres MotoGP-bajnok a beszámolók szerint idényenként körülbelül 10 millió eurót kap a Ducatitól.

A többi gyártó közül a legközelebb az Aprilia állhatott Quartararo megszerzéséhez, hiszen a GPOne.com szerint a francia pilóta a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatójával, Massimo Rivolával intenzív tárgyalásokat folytatott. Az olasz alakulat azonban nincs olyan jó anyagi helyzetben, mint a Yamaha – ráadásul a motorjaik megbízhatóságával is problémáik vannak, ami szintén megnehezítheti nekik a legjobb versenyzők megszerzését –, így elméletileg nagyjából évenkénti 4 millió eurót tudtak volna ajánlani.

Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök

Valószínűsíthetően az Apriliához hasonlóan a többi gyártó is csak nagyságrendekkel kevesebbet tudott (vagy akart) volna Quartararónak adni, mint a Yamaha. A Ducati értelemszerűen nem ajánlott volna neki többet, mint Bagnaiának, a KTM-nél pedig jelenleg szinte biztosan Pedro Acosta megtartása áll a középpontban. Az egyetlen lehetséges kivétel a Honda lehetett volna, de a japán márkának már megvan a „saját világbajnoka” Joan Mir személyében, aki pont idén kapott új csapattársat.

Meglepő fordulat: a problémák ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával

0

Hivatalosan bejelentették, hogy Fabio Quartararo a Yamaha versenyzője marad a következő szezonokban is. A felek két évvel hosszabbították meg a jelenlegi szerződésüket, így a tervek szerint 2025-ben és 2026-ban is egy hangvillás motoron láthatjuk majd Quartararót.

Az elmúlt időszakban egyre több jel mutatott arra, hogy Fabio Quartararo el fogja hagyni a Yamahát. A francia pilóta távozása azért merülhetett fel, mert a hangvillások motorja jelenleg finoman szólva sem képvisel átütő erőt. Quartararo a nyilvánosság előtt bevallotta, hogy kész tárgyalni más gyártókkal, nemrég pedig a következőket jelentette ki: „én egy olyan projektet akarok, amelyet kedvelek, és amely lehetővé teszi számomra, hogy elérjem a kívánt eredményeket”.

A siker vagy a pénz a fontosabb? – Quartararo elárulta, mi alapján dönt a jövőjéről

Úgy tűnik, hogy ezt a projektet végül a Yamahánál találta meg. Ugyanis magyar idő szerint pénteken délelőtt bejelentették, hogy Quartararo további két évvel meghosszabbította a szerződését, így a 2025-ös és a 2026-os szezonokban is az iwataiak színeit fogja képviselni.

Quartararo a MotoGP-ben történő 2019-es debütálása óta csak a Yamaha versenyzője volt. A nizzai pilóta az első két szezonjában a Petronas nevet viselő szatellitcsapat motorján ült, majd 2021-ben felkerült a gyári istállóhoz. Ekkor pedig azonnal sikerült is megmutatnia a tehetségét, hiszen megszerezte a bajnoki címet, egy évvel később pedig a tabella második helyén végzett. Eddig összesen 11 futamgyőzelmet szállított a gyártónak, amelyek közül 8-at a gyári alakulat gépével szerzett meg.

„Nagyon boldogan jelentem be, hogy folytatom a kékben megkezdett kalandom – idézi a csapat honlapja Quartararót. – Az előző télen a Yamaha bebizonyította nekem, hogy új megközelítéssel és új agresszív gondolkodásmóddal rendelkezik. Nagyon bizakodó vagyok: együtt fogunk visszatérni a mezőny elejébe! Hat évvel ezelőtt esélyt adtak nekem a MotoGP-be történő fellépésre, és azóta nagy dolgokat értünk el közösen. Még hosszú utat kell megtennünk, hogy újra győzelmekért tudjunk harcolni. Keményen fogok dolgozni, és biztos vagyok benne, hogy közösen még egyszer valóra váltjuk az álmunkat!”

A Yamaha ügyvezető igazgatója, Lin Jarvis is megszólalt. „Nagyon örülünk, hogy Fabio a Yamaha versenyzője marad – mondta Jarvis. – Fabio egy kivételes tehetség, nagyon szorgalmas, jó csapatjátékos, és még sok évig versenyképes lesz. A Yamaha minden erőfeszítést megtesz, hogy Fabióval együtt egy fényesebb jövő felé induljon el egy »új agresszív megközelítéssel« a motorfejlesztés terén.”

„Fabio meglátta ezt az elkötelezettséget, és az meggyőzte, hogy úgy döntsön, velünk marad a következő években is – folytatta Jarvis. – Mi vagyunk az elsők, akik elismerik, hogy még sok munkát kell elvégeznünk ahhoz, hogy visszatérjünk arra a versenyképességi szintre, amelyen 2021-ben és 2022 első felében voltunk. De Fabióról lehet tudni, hogy ő mindig a legjobbja százszázalékát nyújtja. Az is természetes neki, hogy harmóniát és jó légkört teremt a csapattagok között. Számíthat a csapat és a Yamaha teljes támogatására minden lépésnél, miközben megpróbálunk még több bajnoki címet nyerni közösen!”