back to top
2025. július 12. 20:43
Kezdőlap Blog Oldal 299

Visszatér a nyomtatott Rallycafe magazin, a hétvégétől országszerte kapható lesz

0

A Rallycafe.hu és P1race.hu portált is üzemeltető TRP Media gondozásában visszatér a nyomtatott Rallycafe magazin. A kiadvány negyedévente jelenik meg, az első újkori lapszám 2024. április 6-tól országszerte megtalálható lesz. A lap exkluzív képekkel jelenik meg az újra összeálló Csomós Miklós Nagy Attila versenyzőpáros autójáról.

Új kiadvánnyal bővül a TRP Media portfóliója: az elsősorban hírportálok üzemeltetésével és digitális tartalmak, például podcastok és webvideók gyártásával foglalkozó kiadó az autó-motorsport tematikájú évkönyvek és műsorfüzetek után egy kultikus jelentőségű kiadvány, a Rallycafe magazin újraindítása mellett döntött.

A Rally Cafe Autósport Magazin több mint egy évtizeden át a hazai autósport egyik kedvelt kiadványa volt Maricsek Miklós és Szabady Levente gondozásában. A médiapiacon zajló folyamatok miatt a lap nyomtatott kiadása 2021-ben megszűnt, de a márka új tulajdonosa, a TRP Media 2022-től tovább folytatta a Rallycafe.hu üzemeltetését, és a piacvezető autó-motorsport tematikájú portálok közé emelte.

A TRP Media emellett 2023-ban több hazai raliverseny, köztük a Székesfehérvár Rallye, a Salgó Rally, a Veszprém Rallye, a WHB Győr Rally és a Rally Hungary műsorfüzeteit is jegyezte, ez adta meg a lendületet ahhoz, hogy felmerüljön a Rallycafe magazin újraindításának gondolata.

„Napjaink médiafogyasztási szokásait elsősorban a digitális tartalmak uralják, de hisszük, hogy továbbra is van igény minőségi nyomtatott magazinokra. Úgy gondoljuk, hogy a rendezvényeink, sportmenedzsment-szolgáltatásunk és tartalomszolgáltatói tevékenységünk részeként megoldást találtunk a Rallycafe magazin újraindítására és megújítására. Nagy lelkesedéssel gondozzuk ezt a kiadványt, és bízunk benne, hogy az olvasóközönség, valamint a hirdetők is pozitívan fogadják a régi-új lapot” – nyilatkozta Őry Tamás, a TRP Media ügyvezető igazgatója.

A Rallycafe magazin tematikájának középpontjában továbbra is a raliversenyzés áll: a lap hasábjain látható először az újra összeálló Csomós Miklós Nagy Attila versenyzőpáros idei autódekorja, a versenyzőkkel exkluzív interjú is készült. Nyilatkozott a lapnak Kerék Balázs raliversenyző és Klausz Kristóf mérnöke is.

A szerzők kitekintenek a világbajnokság és az Országos Rally Bajnokság jövőjét érintő fejleményekre, megtekinthető Makai Gergely két kedvenc képe a Svéd Rallyról, beharangozó jelenik meg a nyirádi Rallycross-világbajnoki verseny bejelentése apropóján és a korábbi formulaautós és rallycross-élmenővel, Kiss Pál Tamással is interjú készült.

Az autó-motorsportok más szakágaival kapcsolatban riport olvasható nagy sikerű Superenduro GP of Hungary versenyről, a magyar kézbe került finnországi KymiRing helyzetéről, a Forma1-be igyekvő Molnár Martin és más fiatal tehetségek pályafutásairól, az F1-et érintő szórakoztatóipari fejleményekről.

A szerzők között megtalálhatók a Rallycafe.hu, a Racingline.hu és a P1race.hu rutinos újságírói, a képanyag gerincét Makai Gergely jegyzi, a kiadvány tördelőszerkesztői feladatait Arany Imre (Layout Factory) végzi. A terjesztésben közreműködik a Lapker Zrt. A lap 2024. április 6-tól országszerte, a készlet erejéig megtalálható lesz a Relay és Inmedio üzletekben, valamint MOL, OMV, Orlen, Shell töltőállomásokon és Tesco hipermarketekben. Megjelenése egybeesik a 2024. április 1214. között zajló V-Híd Rally Hungary megrendezésével, a versenyhétvége során kapható lesz a szervizparkban lévő jegyértékesítő ponton és a Motorsportmania.shop oldalon.

Acosta szerint azt csinálta Marc Márquezzel, amit anno ő tett Rossival

0

Pedro Acosta úgy véli, ha az elmúlt években nem változott volna, akkor már nem lenne a világbajnoki mezőny tagja. A MotoGP újonca kijelentette, szereti a kemény versenyzést, a Marc Márquezzel szemben bemutatott előzéseit pedig honfitársa Valentino Rossi elleni csatáihoz hasonlította.

Pedro Acosta valósággal berobbant a MotoGP-be, és bár azt talán még túlzás kijelenteni, hogy a sportág sztárjává vált, az biztos, hogy nagyon jó úton halad efelé. Az biztos, hogy az első két királykategóriás hétvégéje hazájában is jelentősen dobott a népszerűségén, nem véletlen, hogy kedden szerepelt az Antena 3 népszerű, ’El Hormiguero’ című műsorában, amelyet a Todocircuito.com szerint 4,3 millióan néztek meg.

A 19 éves pilótát sokan Valentino Rossihoz és Marc Márquezhez hasonlítják a tehetsége, valamint a személyisége miatt. Ő azonban inkább saját maga szeretne lenni. Szerintem az új Pedro Acosta vagyok – jelentette ki. – Látom, hogy mennyit változtam, amióta itt vagyok a világbajnokságon. Tizenhat évesen érkeztem, most majdnem húsz vagyok, valami megváltozott.”

Hogy pontosan mi változott, arról nem beszélt részletesen, de az biztos, hogy valamit módosítania kellett. Bár a Moto3-as világbajnokságot első nekifutásra megnyerte 2021-ben, a Moto2-es bemutatkozása messze nem úgy sült el, ahogyan szerette volna. Tavaly viszont már ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel ért fel a középső géposztály csúcsára.

„Az első év nagyon jól alakult, a harmadik is, a második nehezebb volt – utalt a 2021 és 2023 közötti időszakra. – Egyáltalán nem illeszkedtem be. Ott volt a kirakós az asztalon, és nem illeszkedtem bele. Most már másmilyen ember vagyok, mint amikor elkezdtem. Ha nem érek meg, akkor kihullottam volna a világbajnokságból, mert nem volt normális, amilyen tempóban a motorokat törtem.”

Ami a MotoGP-t illeti, kiváló versenyzéssel mutatkozott be, Portugáliában pedig megszerezte az első dobogós helyezését a kategóriában. Acosta nem panaszkodhat, hiszen „jól érzem magam, és fizetnek azért, amit csinálok, mi mást akarhatnék még?”. Apropó fizetés: a GasGas pilótája azt is elmondta, mit vásárolt az első komolyabb keresetéből.

„Imádom a furgonomat – árulta el. – Ez volt az első dolog, amit az első világbajnoki fizetésemből vettem. Ez az én kicsikém. Többet takarítom a furgont, mint a házamat. Elmegyek vele a versenyekre, ha közel vannak, és abban alszom. Most már három motorom van, a kerékpár, egy szerszámosláda és egy ágy.”

Acosta úgy óvta a gumit, hogy inkább előzött

Acosta Loszaílban és Portimãóban is remek előzéseket mutatott be, ráadásul mindegyiket tisztán csinálta meg, egyiknél sem merült fel a szabálytalanság gondolata. Pedig leszögezte, hogy „könnyen válok hevessé”, és azt is hangsúlyozta, hogy szereti a kemény küzdelmeket, amelyek a nézőket is szórakoztatják.

Mostanra érzékennyé vált a téma, úgy tűnik, ha összeérünk, az rossz dolog – fogalmazott. – A három év alatt, amióta a világbajnokságon vagyok, soha nem mentem oda a versenyirányításhoz, hogy bemártsak valakit. Mindig igyekszem tartani a távolságot. Ha megelőznek, felpörgök, ezért próbálok mindig előzni, ez fűszert ad a tévének most, hogy unalmasabbak lettek a versenyek. Legalább azoknak az embereknek jó lesz, akik nézik.”

Acosta Katarban és Portugáliában is találkozott Márquezzel, és mindkétszer megelőzte őt a főversenyen. Bár a szezonnyitón aztán visszaesett, így is emlékezetes volt a nyolcszoros világbajnok elleni manővere. A 19 éves motoros szerint azt tette honfitársával, amit anno ő csinált újoncként a sportág akkori legeredményesebb versenyzőjével, Valentino Rossival.

„Marc a barátod, ugye? Mit mondott neked? – kérdezte Pablo Motos műsorvezetőt. – A tévében könnyebbnek tűnik, mint amilyennek tapasztaltam. Ő is megtette Rossival, kicsit én is megtettem vele. Az embernek néha kicsit idegesítőnek kell lennie, ki kell dugnia a fejét, felfordulást kell csinálnia. Néha kicsit bosszantónak kell lenni és felhajtást csapni.”

Acosta lenne az új Rossi? – Olaszországban többen a Doktorhoz hasonlítják az újoncot

Szép eredményt ért el Martín és Aleix Espargaró párosa egy hegyikerékpár-versenyen (képek)

0

Jorge Martín és Aleix Espargaró egy háromnapos hegyikerékpár-versenyen vettek részt az előző hétvégén. A spanyol páros szép helyezéssel zárta a viadalt a korábbi és egykori profi biciklisek között.

Az előző hétvégén szünetelt a MotoGP, ám ez nem jelenti azt, hogy a mezőny tagjai tétlenül töltötték a húsvéti időszakot. Arról már beszámoltunk, hogy Valentino Rossi és a VR46 akadémistái egy olaszországi gokartpályán gyakoroltak minimotorokkal, majd néhányan a kilencszeres világbajnok Ranch-án folytatták a tréningezést, de más pilóták is két kerékre pattantak.

Húsvétkor sem pihent meg Rossi, Bagnaia és más VR46-os akadémisták társaságában motorozott (képek)

Csak éppen Jorge Martín és Aleix Espargaró esetében nem motorról, hanem bicikliről volt szó. A két spanyol versenyző ugyanis egy helyi hegyikerékpár-versenyen, a Vuelta Ibiza Scott by Shimano huszonharmadik kiírásán vett részt. A viadalon párosok mérkőztek meg egymással, és a kettőjük által elért összesített eredmény számított.

A péntektől vasárnapig tartó verseny egyébként új részvételi rekordot hozott, és a 203 kilométer hosszú, összesen 5200 méternyi szintkülönbséget tartalmazó útvonalat több egykori és jelenlegi profi versenyző is teljesítette. Köztük volt a 2022-ben visszavonult egykori országúti kerékpáros, a négyszeres Tour de France- és egyszeres Giro d’Italia-szakaszgyőztes Alejandro Valverde is, aki egyébként negyedik lett a legmagasabbnak számító Elite kategóriában.

Martín és Espargaró szintén köztük indultak el, a 41Team elnevezésű csapattal, amely utóbbi rajtszámára utal. A motoros páros 9:43:46 másodperccel összesítésben a tizennyolcadik helyet szerezte meg a 173 induló között, míg kategóriájukban a tizennegyedik legjobb időt érték el. Összehasonlításképpen a győztes duó 8:35:52 másodperc alatt teljesítette a távot.

Bár mindketten az országúti kerékpározást preferálják, Espargaró közel sem tapasztalatlan ebben a műfajban, hiszen többször indult már ilyen jellegű viadalokon. Köztük a világ egyik legkeményebb versenyének tartott Cape Epicen is, ahol 2019-ben a huszonnyolcadik pozíciót szerezte meg a korábbi profi, Ibon Zugasti oldalán.

Martín sokkal kevésbé rutinos ezen a téren, így sokszor hagyatkozott honfitársára. Elmondása szerint a „végsőkig kihajtotta” magát a három nap során, és némi pihenés után elégedetten távozott a népszerű üdülőhelyről. Innentől kezdve pedig a jövő héten esedékes Amerikai Nagydíjra koncentrál, amelyet a tabella élén állva fog megkezdeni.

Idén visszakerült a MotoGP versenynaptárába, most évekre biztosítottá vált a népszerű pálya jövője

0

A MotoGP bejelentette, hogy új szerződést írtak alá az Aragóniai Nagydíjnak otthont adó Motorland Aragón versenypálya üzemeltetőivel. Ennek értelmében a helyszínen 2026-ig minden évben biztosítottá vált a futamrendezés.

Az Aragóniai Nagydíj 2010-ben került be a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárába, és azóta zsinórban tizenhárom évben el a mezőny a közkedvelt helyszínre. Tavaly viszont a debütálás óta először nem rendeztek ott versenyt, ugyanis ez a pálya esett először „áldozatául” az ibériai helyszínek tervezett rotációjának.

Ennek oka a 2022-ben aláírt szerződés, amely öt év alatt három nagydíjrendezést biztosított a Motorland Aragónnak. Mivel az 5344 kilométeres aszfaltcsík idén visszatért a versenynaptárba, ebből következően a korábbi megállapodás értelmében a 2025-ös és a 2026-os idényből csak az egyikben fogadhatná a különböző kategóriák mezőnyét.

Aragónia tartományának kormányzata és a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azonban most új feltételekben egyezett meg. Ezek alapján a helyszín jövője 2026-ig biztosítottá vált, vagyis az idei, augusztus 31-e és szeptember 1-e között esedékes hétvége mellett a mezőny mind jövőre, mind két év múlva visszatér a Spanyolország északkeleti részén található pályára.

„Ennek a megállapodásnak köszönhetően a környékbeli üzletemberek, a szurkolók és a szervezők előre felkészülhetnek erre az eseményre – nyilatkozta Manuel Blasco, a tartomány környezetvédelmi és idegenforgalmi minisztere, valamint a Motorland Aragón elnöke, aki aláírta a kötelezettségvállalást. – Nagyon fontos, hogy a területen beruházó emberek három évre tervezhetnek, ami garanciát ad a működésre és a sikerre.”

A MotoGP közleménye szerint a helyi kormányzat elszántsága eredményezte az új szerződést, amelynek teljesítéséhez 8 millió eurós beruházásra lesz szükség. Mindez megfelel annak a rendezési díjnak, amelyet a Dorna beszed a promóterektől. Egy tanulmány szerint ugyanakkor a futam rendezéséből származó bevétel messze meghaladja ezt az összeget, hiszen ez eléri a 47 millió eurót. A nézők például naponta átlagosan 211,20 eurót költenek, az ott tartózkodásuk ideje alatt pedig 463,50-et. Ami pedig azokat illeti, akik bármilyen módon aktív szerepet vállalnak a nagydíjhétvégén, ők átlagosan 5,2 napot töltenek a helyszínen, és napi 93 euró a szállás, az étkezés, az utazás és az egyéb dolgok költsége.

Ennek a nagydíjnak mindig is példamutató volt a szervezése, a naptárban való jelenléte pedig azt jelzi, hogy máris megerősödött – méltatta az Aragóniai Nagydíj szervezőit Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója. – A terület motorsportbeli hagyományai azt bizonyítják, hogy a Motorlanden folytatódik ez a történelmi örökség.”

Augusto Fernández: Itt nem szabad becsapnod magad, ha nem vagy elég gyors, jövőre már nem lesz ülésed

0

Az idei szezonban nagyon jó teljesítményt kell nyújtania ahhoz Augusto Fernándeznek, hogy megőrizze a helyét a GasGasnál. A spanyol pilóta tisztában van ezzel, és abban reménykedik, hogy a csapaton belüli harmonikus együttműködésnek köszönhetően ez sikerülni fog neki.

Augusto Fernández a 2023-as szezon kezdete óta mondhatja magát MotoGP-pilótának. Azonban a spanyol versenyzőnek így sem fenékig tejföl az élet. A tavalyi idényben csapattársa, Pol Espargaró sérülése nehezítette meg a dolgát – mivel annak köszönhetően nem tudott neki segíteni a rutinos motoros –, idén pedig Pedro Acosta nagyszerű bemutatkozása miatt szívhatja a fogát.

Ugyanis Fernández sem a tavalyi, sem az idei szezonban nem villogott, egy darab negyedik helyen kívül nem sok igazán kiemelkedő eredményt tudhat a magáénak. Acosta viszont egy ugyanolyan motorral már a második királykategóriás fordulójában szerzett egy dobogót, ami nem vet túlságosan jó fényt a madridi pilótára.

Fernándeznek mindenképpen jobb teljesítményt kell majd nyújtani idén, ha jövőre maradni akar a KTM kötelékében, hiszen az osztrák gyártó Remy Gardner esetében már megmutatta, hogy az alulteljesítő pilótáitól gyorsan megszabadul. Ezzel pedig maga az érintett is tisztában van.

Gardner: Nagyon rosszul éreztem magam a MotoGP-ben, még a visszavonuláson is elgondolkoztam

„Ez egy nehéz pillanat – nyilatkozta a spanyol Motorsportnak Fernández. – Ez a második évem a MotoGP-ben, és bár nehezemre esik elismeri, de olyan, mintha a nulláról kezdeném újra. Fél másodpercre vagyunk attól, hogy a legjobb tíz közé kerüljünk. Innen kell elkezdenünk a minden területre kiterjedő munkát, hogy közelebb kerüljünk, és felépítsünk valamit. Előrefelé fogunk haladni, hiszen most legalább az egész csapat harmonikusan működik együtt. Tudjuk, hogy problémáink vannak, de keressük azokat a megoldásokat, amelyek segíthetnek. Örülnék neki, ha csak az aerodinamikával lennének gondjaink, de ez nagyobb annál.”

„Természetesen itt nem szabad becsapnod önmagadat – állapította meg. – Ha nem vagy elég gyors, és nem teljesítesz elég jól, akkor nem kapsz segélyt, és a következő évben már nem lesz ülésed. Egyértelmű, hogy az idei szezon sok mindenről fog dönteni, ebben a sorozatban pedig mindig sietni kell. Most én vagyok az első, »aki nem akar annyira lemaradni«.”

Megnyugtató hír érkezett Acostáról

0

Mégsem kellett meglátogatnia a kórházat Pedro Acostának, hiszen a fiatal spanyol pilóta a Portugál Nagydíjon már nem mutatta annak jelét, hogy kompartment szindrómában szenved.

Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a Katari Nagydíj után felmerült annak a lehetősége, hogy Pedro Acosta is a motorversenyzők körében jól ismert kompartment szindrómában szenved. Ugyanis a GasGas újonca a loszaíli főfutamon a nyolcadikról egészen a negyedik helyig verekedte előre magát – többek között Marc Márquezt is megelőzte –, de nem tudta végig fenntartani ugyanazt a tempót, és így kilencedikként fejezte be a viadalt. Ezt a visszaesést sokan a gumikezelés terén elkövetett hibáival magyarázták, a KTM viszont egy esetleges egészségügyi problémával kötötte össze.

Acosta motorján a verseny előtt megváltoztatták a magasságállító eszköz vezérlőjének pozícióját, a neki kedvezőtlen beállítás miatt pedig megfeszültek a karizmai. Az osztrák gyártó vezetői attól tartottak, hogy ezért kompartment szindróma vagy a közkeletű angol kifejezéssel élve arm pump alakulhatott ki nála. A katari hétvége után azt mondták, hogy majd a Portugál Nagydíj után döntenek a beavatkozás, illetve a megelőző vizsgálat szükségességéről.

Megműthetik Acostát, a Portugál Nagydíj után döntenek a beavatkozás szükségességéről

Portimãóban viszont Acosta egyáltalán nem olyannak tűnt, mint aki egy ilyen problémával küzd, hiszen a főfutamon harmadikként intették le, tehát MotoGP-pályafutása második fordulójában máris dobogóra állhatott. Ennek megfelelően végül nem kellett orvosok gyűrűjében töltenie az idejét a versenyhétvége után.

„Pedro határozottan nem ment kórházba az utolsó versenyt követően. Portugáliában már nem volt semmiféle problémája a karjával, ezt mindenki tisztán láthatta” – erősítette meg a megnyugtató hírt Hervé Poncharal, a GasGas csapatfőnöke a SPEEDWEEK.com-nak.

Ráadásul az Argentin Nagydíj törlése miatt összesen három hét állt Acosta rendelkezésére a tökéletes regenerálódáshoz a portimãói forduló után. A mazarróni cápa a húsvéti hétvégét ennek jegyében könnyed edzéssel és hosszútávfutással töltötte.

Húsvétkor sem pihent meg Rossi, Bagnaia és más VR46-os akadémisták társaságában motorozott (képek)

0

Francesco Bagnaiával és a VR46 Akadémia más tagjaival edzett együtt Valentino Rossi nagypénteken. A gyakorlás minimotorokkal folyt egy olaszországi gokartpályán. A társaság egy része később a Ranch-on folytatta a tréningezést.

Nem csak a pihenésről szólt a húsvéti hétvége Valentino Rossinak és a VR46 Akadémia tagjainak. A Doktor nagypénteken több tanítványa társaságában ellátogatott a Ravenna és Rimini között fekvő San Mauro Mare nevű településre. Rossival tartott több MotoGP-pilóta, név szerint Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi és Franco Morbidelli, a Moto2-ben vitézkedő Celestino Vietti, a korábbi Moto3-as versenyző Andrea Migno, és az akadémia egyik edzője, a motokrossz szakértő Bryan Toccaceli is.

A társaság azonban nemcsak szórakozni ment a tengerparti városba, hanem edzeni is. A Circuito Minimoto nevű gokartpályán gyakoroltak minimotorokat megülve.

A tréningről Rossi töltött fel képeket az X-oldalára. A kilencszeres világbajnok a következő megjegyzést mellékelte a fotókhoz: „edzettünk San Mauróban, hogy melegen tartsuk a srácokat”.

Ezzel arra utalhatott, hogy az Argentin Nagydíj törlése miatt egy kifejezetten hosszú, háromhetes szünet várt a portimãói versenyhétvége után a gyorsaságimotoros-világbajnokságon szereplő pilótákra.

Hétfőn pedig már egy másik terepen edzett a társaság, hiszen meglátogatták Rossi híres Ranch-ját, Bagnaia viszont ide már nem ment velük.

A MotoGP címvédőjének „helyére” Federico Fuligni és Elia Bartolini ugrottak be. Fuligni az idei szezonban a Supersport-vb egyes fordulóin mutathatja meg a tudását, Bartolini pedig a Supersport 300-as kategória világbajnoki futamain áll rajthoz.

Redding szerint Razgatlıoğlu jobb versenyző nála, „sokkolóan” hatott rá a török pilóta teljesítménye

Scott Redding elismerően nyilatkozott Toprak Razgatlıoğlu barcelonai teljesítményéről, és elárulta, hogy a vezetés melyik területén jár előtte a török pilóta.

Csodálatosan alakult a Superbike-világbajnokság második fordulója a BMW-nek. Az idei szezonra a müncheniek gyári alakulatához igazoló Toprak Razgatlıoğlu a Superpole-t, az első versenyt, illetve a Superpole futamot is megnyerte – utóbbin egy látványos manőverrel vette át a vezetést –, és a török pilóta csapattársa, Michael van der Mark is kifejezetten jól teljesített. Ráadásul erre a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán került sor, vagyis egy olyan helyszínen, amely elméletileg nem fekszik a német gyártó motorjainak.

Nagyon szűk társaságba repítették Razgatlıoğlut az első BMW-s győzelmei

A BMW szatellitcsapatának színeit képviselő Scott Redding viszont nem lehetett különösebben elégedett a montmelói hétvége után. Redding a legjobb eredményét a második versenyen érte el, amelyen tizenegyedikként szelte át a célvonalat. Márkatársai teljesítményei azonban rá is hatást gyakoroltak.

„Nagyszerű volt, amit Toprak és van der Mark bemutattak a barcelonai hétvégén, de nekem sokkoló volt – idézi Reddinget a Motorsport-Total. – Előzetesen bármiben fogadtam volna, hogy Toprak idén megnyer majd egy futamot, de nem Barcelonában. Megemelem a kalapom, óriási tisztelet jár neki ezért.”

„Toprak határozottan több tartalékkal rendelkezik a fékezést illetően – tért ki a különbséget jelentő területre. – Ha én ott fékezek, ahol ő, akkor a motorom nem lassul le annyira, mint az övé. Nekünk még jobban ki kell ismernünk a gépet a beállítások szempontjából. De talán, amivel a leginkább lenyűgözött, az az volt, hogy miként óvta a gumikat. Egyébként én is tudok olyan jól fékezni, mint ő, csak nem tudom mindegyik körben megcsinálni, ő viszont igen. Ha a határon vagyok, akkor általában az egyik kör így sikerül, a másik meg úgy. Az ő vezetési stílusa megóvja a gumikat, mert nem gyorsít ki olyan keményen a kanyarokból. De nekem azt kell tennem, mert nem vagyok olyan jó, mint ő. Lenyűgöző volt, amit csinált.”

„Véleményem szerint Toprak jobb versenyző, mint én. Nagyobb tehetség nálam. Ezért is mondtam mindig: »ha van egy olyan pilóta, aki jobb nálam, az Toprak« – mondott ellent egy korábbi nyilatkozatának Redding. – De ez nem jelenti azt, hogy nem tudom legyőzni. Azután, ami Barcelonában történt, azt gondolom, hogy majd dobogós helyekért és győzelmekért fogok tudni küzdeni. Sok dolog lehetséges a versenyzés világában. Csak ehhez újra úgy kell vezetnem, ahogy régebben tettem.”

Redding nem tartja jobbnak Razgatlıoğlut magánál

A MotoGP új tulajdonosának igazgatója válaszolt a mindenkit foglalkoztató kérdésekre

0

Greg Maffei elmondta, hogy nem tervezik a MotoGP megváltoztatását és a Forma–1-gyel történő összevonását. A Liberty Media vezérigazgatója szerint meg fogják kapni a Dorna felvásárlásához szükséges hatósági engedélyeket.

Hétfőn jelentették be hivatalosan, hogy a Liberty Media többségi tulajdont szerzett a MotoGP-t – és többek között a Superbike-világbajnokságot is – irányító Dorna Sportsban. A Forma–1-et 2016-ban megszerző amerikai vállalat a spanyol cég részvényeinek 86 százalékát tudhatja majd a magáénak, ha befejeződnek az üzlet körüli adminisztrációs és engedélyeztetési folyamatok.

Hivatalos: többségi részesedést szerzett a MotoGP-ben a Forma–1-et birtokló Liberty Media

Amióta először felmerült a tulajdonosváltás lehetősége, a MotoGP-szurkolók közül sokan feltették a kérdést, hogy vajon ennek következtében meg fog-e majd változni szeretett sportjuk. A Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei nemrég megszólalt erről a kérdésről.

„A MotoGP egy hihetetlen termék, nem tervezzük ennek a sportnak a megváltoztatását – nyilatkozta Maffei. – A célunk az, hogy nagyobb közönséggel ismertessük meg, és mindenféle kereskedelmi partnerek nagyobb körének nyissuk ki. Ezek pedig kéz a kézben járnak.”

„Azt láttuk az F1 esetében, hogy amikor növekszik a szurkolói bázis, akkor könnyebbé válik a bevételszerzés – folytatta. – Mivel a partnerek, legyenek azok közvetítők, promóterek vagy szponzorok, és legyen bármi is a céljuk, mind lényegi alkotóelemei a teljes képnek. Ahogy nő az izgalom, ahogy nő az igény, ahogy nő a közönség, úgy minden összeáll. Mi azt éreztük az F1-nél, hogy ez megtörtént, minden összeállt. Én pedig szeretném azt hinni, hogy a MotoGP esetében is megvan ennek a lehetősége.”

Bár a felvásárlás bejelentése már megtörtént, annak folyamata hivatalosan csak körülbelül az idei év végén zárulhat majd le. Ugyanis a Liberty Mediának még szüksége van különböző verseny- és külföldi beruházási jogi engedélyekre a hatóságoktól. Viszont Maffei egyáltalán nem aggódik emiatt.

„Azt gondoljuk, hogy az engedélyeztetési folyamat gyorsan és gördülékenyen fog haladni – mondta. – De ez akkor is időbe fog telni nekik [a hatóságoknak]. Biztosak vagyunk benne, hogy keresztül fog menni rajtuk. Úgy látjuk, hogy a sport- és szórakoztatóipari dolgoknak széles piaca van, amelynek mind a Forma–1, mind a MotoGP csak egy kis részhalmaza. Ez a piac pedig eléggé megváltozott azóta, amikor legutóbb jelentősebb mértékben megvizsgálták. Nem fogjuk egy csomagként kezelni a két sorozatot, és nem próbáljuk összehozni őket. Ez két különálló vagyonelem.”

Jöhet a közös „szupernagydíj”, miután egy kézbe került a MotoGP és a Forma–1?

Jöhet a közös „szupernagydíj”, miután egy kézbe került a MotoGP és a Forma–1?

0

Sajtóértesülések szerint a MotoGP kereskedelmi jogainak nagy részét felvásárló Liberty Mediánál fontolgatják, hogy a Forma–1-gyel rendezzenek közös „szupernagydíjat”. Mindez nem tűnik kivitelezhetetlennek, de néhány akadályt le kell küzdeni.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Liberty Media többségi részesedést szerzett a MotoGP (és a Superbike-világbajnokság) kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsban. Az amerikai vállalat részesedése körülbelül 86 százalék lesz, miután a tranzakció teljesen végbement, így a legfontosabb döntéseket innentől kezdve ők fogják hozni.

Hamarosan jöhet a bejelentés, a Forma–1-et birtokló cég veszi át a MotoGP irányítását

Hogy hogyan próbálják meg megváltoztatni a sportágat, az egyelőre a jövő zenéje. Mindenesetre a Forma–1-ből ki lehet indulni, hiszen a négykerekű csúcskategóriát 2016 óta ők irányítják. Bár az intézkedéseik megosztják a szurkolókat, ami miatt egyébként a MotoGP rajongóinak egy része is aggódva figyeli az eseményeket, az biztos, hogy gazdaságilag nagy fellendülést hoztak.

Ráadásul így, hogy a kér széria egy kézbe került, akár bizonyos szintű együttműködést is meg lehet valósítani. A Corriere della Sera ezzel kapcsolatban azt írja, hogy a Liberty fontolgatja a „szupernagydíjnak” nevezett esemény létrehozását. Ennek keretében a MotoGP és a Forma–1 mezőnye egyazon hétvégén szerepelne ugyanazon a pályán.

Ennek persze megvannak a maga hátráltató tényezői. Például a helyszínek nagy része nem alkalmas arra, hogy egyik vagy másik sorozatot fogadja. Persze vannak olyan pályák, amelyek mindkét sorozatnak otthont adnak, de ebben az esetben a helyhiány okozhat problémát, legyen szó a garázsokról, a paddockról, az irodákról vagy a vendéglátóegységekről.

Persze erre lehet egy kézenfekvő megoldás: ténylegesen csak a MotoGP és a Forma–1 versenyezzen azon a hétvégén. Mindez azt jelentené, hogy nincs Moto2, Moto3, MotoE, vagy éppen Red Bull Rookies Cup, illetve Northern Talent Cup, míg a másik oldalon a Forma–2, a Forma–3, a Porsche Szuperkupa és az F1 Academy sem fog versenyezni. Mindez egyik oldalról sem lenne újszerű: 2005-től 2013-ig csak a MotoGP versenyzett Laguna Secán, míg a Forma–1 betétszériái egyébként sem tartanak mindenhova a csúcskategóriával.

Megvan a MotoGP és a Forma–1 közös hétvégéjének helyszíne?

Jelenleg öt olyan helyszín van, amely mind a MotoGP, mind az F1 mezőnyét fogadja: Loszaíl, Austin, Barcelona, Silverstone és Spielberg. Ezeken a pályákon mind a technikai, azaz leginkább biztonsági, mind a technológiai, vagyis a közvetítéshez szükséges feltételek adottak a két széria egy időben történő fogadására. Könnyen elképzelhető, hogy amennyiben megvalósul a „szupernagydíj” ötlete, akkor ezen aszfaltcsíkok valamelyike ad otthont a két (vagy ki tudja, mennyi) bajnokságnak. Vagy éppen Madrid, ahol az F1 2026-tól fog versenyezni, és már korábban sem zárták ki az ottani közös hétvége ötletét.

Klasszikus helyszíntől szabadul meg az F1 egy újabb utcai pálya kedvéért