back to top
2025. július 11. 03:37
Kezdőlap Blog Oldal 347

Milyen szabályok vonatkoznak a versenyzőkre a MotoGP holtszezonja alatt?

0

Jelenleg is tart a MotoGP holtszezonja, melynek során a pilótáknak be kell tartaniuk egy fontos szabályt. Ez pedig arra vonatkozik, hogy milyen típusú motorra ülhetnek fel edzés céljából.

Immáron a második hónapjában vagyunk a MotoGP jelenlegi holtszezonjának. A kifejezést a régi és az új idény közötti időszakra használjuk, vagyis az teljesen egyértelmű, hogy ebben az időszakban nem rendeznek futamokat. Ugyanakkor felmerülhet a kérdés, hogy egészen pontosan milyen szabályok vonatkoznak erre az időszakra. Erről írt nemrég a Motorsport.com olasz kiadása.

Mindenekelőtt érdemes tisztázni, hogy pontosan milyen időszakról van szó. A szabályzat 1.15.1.1-es cikkelye szerint ez a periódus december 1-től január 31-ig tart. Annak érdekében, hogy a gyártók és a csapatok ne terheljék túl a versenyzőiket és más alkalmazottaikat, a szerződésben álló pilótáknak tilos tesztelniük, legalábbis MotoGP-motort.

Azt persze nem lehet megtiltani, hogy motorra üljenek, akár edzés gyanánt is, de ezekre a gépekre vonatkoznak bizonyos előírások. „Ezeket az edzéseket a pilóták számára bármelyik pályán, bármikor meg lehet tartani, még a tesztelési tilalom ideje alatt is – nyilatkozta korábban a MotoGP hivatalos honlapjának Mike Webb, a sorozat versenyigazgatója. – Ezek edzések, [a versenyzők] azt csinálnak, amit akarnak, de nem használhatnak olyan motort, amely ugyanabba a kategóriába tartozik, mint amelyikben versenyeznek.”

Oliveira ismét apa lett, Binder megházasodott, Rins ralizott – a holtszezonban is zajlik az élet

Sőt, még arra is lehetőségük van, hogy a MotoGP-ben használtakhoz hasonlóan nagy lökettérfogatú motorral tréningezzenek. Ezeknek azonban kellő mértékben különbözniük kell a királykategória gépeitől, vagyis az alkatrészek tekintetében csupán minimális egyezés lehet, és az is csak biztonsági okokból. Webb ezt is bővebben kifejtette.

„Ha azonos lökettérfogatú motorokat használnak, tehát egy ezer vagy közel ezer köbcentiseket, akkor azoknak hagyományos közúti motoroknak kell lenniük – magyarázta. – Tehát egy jóváhagyott közúti motort használnak, biztonsági okokból megengedett apró módosításokkal. A fékeken, a futóműn és a kipufogó egyes részein változtathatnak, de a motorblokkon vagy a szoftveren nem. Alapvetően egy szabványos utcai motorról van szó, a gumikon, a fékeken és a felfüggesztésen elvégzett fejlesztésekkel.”

Ami az idei szezont illeti, február 1-én a mezőny egy része máris MotoGP-motorra pattanhat, hiszen aznap kezdődik a háromnapos shakedown Sepangban. Ahogyan azt a korábbi években megszokhattuk, a tesztpilóták mellett az újoncok is szerepelhetnek, bár ebből 2024-ben is csak egyvalaki profitálhat Pedro Acosta személyében. Azonban az új koncessziós szabályok értelmében ezúttal a D kategóriába besorolt Honda és Yamaha állandó versenyzői is részt vehetnek az eseményen, a többieknek viszont a február 6-án kezdődő kollektív tesztig várniuk kell.

Több győzelme is volt ott, mégis rettegett az egyik pályától a rekorder világbajnok

0

Kevin Schwantz felidézte, hogy a doningtoni pálya egyik szakasza még számára is egészen félelmetes volt. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 500 köbcentis kategóriájának 1993-as világbajnoka a legszebb emlékeiről és a példaképeiről is beszélt.

Kevin Schwantz egyértelműen ott van a gyorsaságimotoros-világbajnokság legendái között. Bár csupán egy világbajnoki címig jutott, és az addig élen álló Wayne Rainey súlyos balesete valamennyire azt is „megcsillagozza”, de 25 futamgyőzelmével a mai napig a tizedik helyen áll a vonatkozó ranglistán. A legkésőbb megszerzett első vb-cím tekintetében pedig Àlex Crivillével holtversenyben máig csúcstartó, hiszen mindketten a nyolcadik 500-as idényükben értek fel a csúcsra.

Schwantz összesen négy futamot nyert a Donington Parkban, amivel egészen Valentino Rossi érkezéséig a pálya királyának számított a legmagasabb géposztályban. Azonban nem csak kellemes emlékek, vagy még inkább érzések fűzték ehhez a helyszínhez. „Azt mondanám, hogy a Donington Park, a Craner-kanyar felé vezető lejtő – válaszolta a La Gazzetta dello Sportnak arra a kérdésre, hogy melyik pályarésztől tartott a legjobban. –Azon a szakaszon néha tényleg megállt az ember szíve. Elképesztő volt.”

Schwantz arra is felelt, hogy mi volt pályafutása legszebb emléke. Érdekes módon nem az első futamgyőzelmet vagy a világbajnoki cím megszerzésének pillanatát mondta, sőt, még csak nem is lehet teljes bizonyossággal beazonosítani, hogy pontosan melyik futamról van szó. Az általa említett helyszínen ugyanis 1990-ben, 1991-ben és 1993-ban nyert, ezek közül egyedül utóbbit lehet kizárni, hiszen Eddie Lawson akkor már nem volt a mezőnyben. Az első alkalom annyiban különbözik a másodiktól, hogy akkor a két honfitársával együtt ünnepelhetett a dobogón, ezzel együtt a megfogalmazás nem egyértelmű.

Az amerikai legenda szerint most könnyebb a MotoGP-ben, azt is elárulta, miért

„Talán az egyik, Assenben, Hollandiában aratott győzelmemet mondanám – jelentette ki. – A futam után láttam, hogy rengeteg texasi és Lucky Strike Suzuki-zászlóval szállták meg a pályát. Tudom, hogy nem sajátíthatom ki az összes amerikai zászlót, mert Rainey és Lawson is ott volt. Nagyon kellett figyelni, mert mindenhol emberek voltak a pályán, de ez nagyon különleges érzés volt.”

Schwantz nyilvánvalóan sokak számára volt példakép, de felmerül a kérdés, hogy ő kit tekinthetett annak. Az amerikai pilóták közül leginkább idősebb Kenny Roberts jöhetne szóba, akinek a sikereit tizenévesen figyelhette, de a most 59 éves exmotoros nem az ő nevét mondta, sőt, egyik ismert korábbi pilótát sem említette, hanem maradt a családjánál.

„Csak húszéves koromban kezdtem el a gyorsasági motorozást – fogalmazott. – A nagybátyám dirt track-versenyző volt, és talán ő volt a példaképem, ami a pilótákat illeti. Ami a többi [területet] illeti, egyértelműen édesapám. Munka után imádott terepmotorozni, és amikor csak lehetősége volt rá, elvitt engem. Részben ez alakította ki bennem a versenyzés iránti szenvedélyt.”

Sokan megkapják azt a kérdést, hogy mivel foglalkoztak volna, ha a versenyzés valamilyen okból nem jön össze, így történt ez Schwantz-cal is. „A szüleimnek volt egy Yamaha-kereskedésük – árulta el. – Szóval ott dolgoztam volna életem hátralévő részében, vagy nem is tudom. Azonban rátaláltam a gyorsasági versenyzésre, a többi pedig már történelem.”

Quartararo nyomában? – világbajnoki sorozatban folytatja a magyar versenyző

0

A Moto3-as junior-világbajnokságban folytatja pályafutását Lőrinc László. A 18 éves pilóta a First Bike Academy színeiben fog részt venni abban a sorozatban, amelynek első kiírását Fabio Quartararo nyerte meg.

Nemcsak csapatot, hanem kategóriát is vált Lőrinc László a 2024-es szezonra. A 18 éves tehetség továbbra is a FIM JuniorGP-ben fog versenyezni, de ezúttal már nem a European Talent Cupban, hanem a Moto3-as junior-világbajnokságon fogja megmérettetni magát. Aúj csapata a First Bike Academy lesz, és egy KTM-et fog hajtani.

Lőrinc tavaly igazolt a European Talent Cupba, miután az azt megelőző idényben a huszonkettedik helyet érte el a Northern Talent Cupban. A magyar motoros Talmácsi Gábor egykori riválisának, Héctor Faubelnek a csapatánál, a Fau55 Tey Racingnél versenyzett. A reményfutamokon két tizenötödik hely volt a legjobb eredménye, de a főversenyre egyszer sem jutott be, így nem szerzett pontot.

Ami az új sorozatot illeti, a szériát 2014-ben hívták életre, az első kiírást pedig Fabio Quartararo nyerte, aki hét évvel később világbajnok lett a MotoGP-ben. Rajta kívül a 2018-as győztes, Raúl Fernández jutott el a királykategóriába. A többi nyertesnek szintén egyenes út vezetett a gyorsaságimotoros-vb-re, és Lorenzo Dalla Porta, valamint Izan Guevara a Moto3-ban, míg az azóta szériamotorokra váltó Nicolò Bulega a Supersport-vb-n ért fel a csúcsra. A tavalyi kiírásban első helyen végző Ángel Piqueras idén szintén bemutatkozik a Moto3-as világbajnokságon.

Ahogyan tavaly, úgy idén is hét fordulót rendeznek a FIM JuniorGP kategóriáinak. Összesen három országba látogatnak el, hiszen Olaszország egy, Portugália kettő, míg Spanyolország négy hétvégének ad otthont. Az első felvonást a Motor Valley-n rendezik április 21-én, míg a szezonzáró november 24-én, a valenciai Ricardo Torno versenypályán lesz.

„Nagy örömmel jelentem be, hogy a First Bike Academyvel részt veszek a FIM JuniorGP Moto3-as junior-világbajnokságon egy KTM-motorral – osztotta meg Lőrinc a saját Facebook-oldalán a hírt. – Alig várom, hogy elkezdhessem ezt az új kalandot. Nem tudom eléggé megköszönni a családomnak és a szponzoraimnak a támogatást.”

„Örömmel mutatjuk be Lőrinc Lacit az új szezonra – olvasható a First Bike Academy Facebook-oldalán. – A FIM JuniorGP-n a Moto3-as junior-világbajnokság kategóriájában fogja képviselni a színeinket. Üdvözöljük őt és várjuk a közös munkát. A First Bike Academy csapata ezúton is szeretné megragadni az alkalmat, hogy minden jót kívánjon a 2024-es évre.”

Kiszivárgott, hogy milyen külseje lesz Marc Márquez idei motorjának?

0

Két héttel a Gresini bemutatója előtt a világsajtót bejárta két kép, amelyek állítólag Marc Márquez idei motorjáról készültek. Amennyiben valódiak, úgy ezek alapján kiderül, hogy az új szponzorok érkezése mennyire változtatja meg a versenygép festését.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Gresini január 20-án, tehát szűk két hét múlva mutatja be idei motorfestését. Jelen állás szerint ők lesznek az első a sorban, de nem csak ezért várják sokan az olaszországi Riccionéban megrendezendő eseményt. Az idén ugyanis Álex mellett már Marc Márquezt, vagyis a jelenlegi mezőny legeredményesebb versenyzőjét is a soraikban tudják.

Kiderült, mikor mutatják be Márquezék jövő évi Ducatijának színeit

Persze a fő kérdés, hogy a nyolcszoros világbajnok milyen eredményekre lesz képes, ám arra csak a szezon során fogunk választ kapni, viszont természetesen arra is sokan kíváncsiak, hogy milyen festésű motoron fog versenyezni. Mindez pedig lehetséges, hogy már a bemutató előtt két héttel kiderült, de biztosan nem lehet kijelenteni.

A világsajtót mindenesetre bejárta két kép, amelyekről úgy hírlik, hogy a 30 éves pilóta idei Desmosedici GP23-asáról készültek. Hogy ez így van-e, azt nem tudjuk, de amennyiben igen, úgy elég sok részlet kiderül a versenygép külsejéről. Ez alapján a megszokott világoskék marad az alapszín, de sok minden változik.

Többek között azért, mert Márquezzel együtt egy jelentős szponzor, a Red Bull is érkezik. Az energiaital-gyártó cég 2006 óta támogatta a gyári Hondát, és 2015 óta a japánok motorján is megjelent, mostanra viszont eltűnt az istálló szponzorai közül. Bár a cég partnerei között az ifjabbik Márquez is ott van, de a tavalyi motoron még nem volt látható a logó.

Ellentétben az ideivel. A képek tanúsága szerint a motor burkolatának két oldalán is helyet kap a vörös bika, de a jobb oldali fotó alapján ennél sokkal hangsúlyosabb lesz, és nagy méretben is látszódni fog. A burkolat színvilága jelentősen megváltozik, hiszen tavaly még illeszkedett az alapszínhez, idén viszont a látottak alapján fehér lesz.

Marc Márquez másik jelentős szponzora, az Allianz szintén meg fog jelenni a motoron, de persze a 2023-as szponzorok közül több is meg fog maradni, például a Federal Oil és a Bold Riders. A másik fontos kérdés, hogy vajon a két Márquez motorjának külseje (a rajtszámtól eltekintve) meg fog-e egyezni, hiszen jó néhány esetben előfordul, hogy a szponzorok miatt nem csak szemből látható jól a különbség egy adott csapat két motorja között.

A gyári Ducati főnöke szerint soha nem vetemednének arra, amitől tavaly sokan tartottak

0

Davide Tardozzi szerint a Ducati sohasem állítaná le az ügyfeleit csak azért, mert velük kell megküzdeniük. Az olasz szakember azt is kiemelte, a tavalyi szezonban Jorge Martín minden fejlesztést megkapott tőlük, amelyet ők felhasználtak.

A Ducati teljesen ledominálta a 2023-as MotoGP-szezont, három híján az összes futamot megnyerték, és a bajnoki címért két Desmosedicin ülő pilóta, Francesco Bagnaia és Jorge Martín harcolt. Ennek a küzdelemnek különös pikantériát adott, hogy Martín csapata, a Pramac az olasz gyártó ügyfele, így elméletileg ők akár még hátráltathatták volna ezt az alakulatot. Azonban Davide Tardozzi, a gyári istálló csapatfőnöke nemrég elmondta, ők soha nem fognák vissza az ügyfeleiket, akkor sem, ha velük kell megharcolni a trófeáért.

Bagnaia világbajnok, de talán nem vártunk még úgy következő évet, mint most

„Teljesen egyértelmű, van nyolc Ducati, amelyeket becsületesen kezelünk, ahogyan azt megérdemlik, és ahogyan az a szerződésekbe le van írva, például láthatják az összes többi versenyző minden adatát. Viszont mi soha, de soha nem vetemednénk arra, hogy leállítsuk az egyik ügyfélcsapatot a gyári istálló elleni küzdelemben. Jogukban áll, hogy a legjobbak legyenek, és minden információt megszerezzenek, amelyekkel legyőzhetnek minket” – nyilatkozta az olasz szakember az Autosportnak.

„Ezért rajtunk, a gyári csapaton múlik, hogy megszerezzük a leggyorsabb pilótákat, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsuk. Gigi [Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója – a szerk.] a Ducati [alkalmazottja], ezért nyolc opciója van a győzelemre. Én a Ducati Lenovo csapatnál vagyok, szóval nekem két lehetőségem van futamot nyerni. Azonban Gigi hozzáállása, ez a Ducati mentalitása, szóval ez arra ösztönöz minket, hogy egyre jobban csináljuk, [a csapatoknak] jobb dolgokat, a pilótáknak pedig a legjobb motorokat biztosítsuk.”

„Ebben az évben egyszer sem volt olyan, hogy Martínnak ne lett volna meg ugyanaz az elem, amely nálunk megvolt – pontosan ugyanakkor és ugyanazokat a dolgokat kapta meg, mint mi. Soha nem hoztunk új alkatrészt úgy, hogy nem volt lehetőségünk odaadni azt a Pramacnak is.

Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke egy korábbi interjújában szintén arról beszélt, hogy a Ducati minden segítséget megadott nekik, amire szükségük volt abban a bizonyos helyzetben. Borsoi emellett a napokban elmagyarázta, hogyan szeretne a már emlegetett adatmegosztás segítségével profitálni Marc Márquez a gyártó kötelékébe való érkezéséből. Egyébként a nyolcszoros világbajnokról többen azt gondolják, hogy majd megszorongathatja a tavalyi élmenőket, de a bolognaiak gyári istállójánál nem tartanak ettől.

A Ducatin ülő Marc Márquez mindenkinek „problémát fog jelenteni” a Pramac főnöke szerint

„Nem féltjük a saját pilótáinkat, ahogyan a Ducati csapatain belüli versengéstől sem tartunk. Ha így lenne, akkor nem biztosítanánk gyári motorokat a Pramacnak, és győzelemre képes gépeket két másik szatellitistállónak. Ráadásul meg is osztjuk az adatainkat, ha megijedtünk volna, akkor biztosan nem osztanánk meg” – mondta Tardozzi.

„Mi az átlagostól eltérő megközelítéssel dolgozunk. Azt gondoljuk, hogy a Ducati kötelékén belüli, a Ducati csapatai között folyó verseny belülről emeli a márka szintjét. Örülünk ennek a belső versengésnek, amellyel egyre több adatot tudunk begyűjteni. A mérnökök pedig nagyon boldogok, hogy nyolc pilótával nyolc lehetőségük van kideríteni, mi is történik a motorokkal.”

Problémát jelenthet a csapatoknak, ha a szabályváltozások túl lassúvá teszik a MotoGP-t

0

Az Aprilia vezére és egy újságíró arra hívja fel a figyelmet, hogy a motorblokkok térfogatának tervezett csökkentése miatt túl lassúvá válhat a MotoGP. Ezért akár az is könnyedén megtörténhet, hogy a Superbike-világbajnokság lesz a gyorsabb sorozat a kettő közül.

Ahogyan már korábban beszámoltunk róla, a Dorna és a MotoGP-ben jelen lévő gyártók között (most már) egyetértés van arról, hogy a csökkenteni kell a motorblokkok térfogatát, részben az elszálló költségek, de leginkább a veszélyesen nagyra nőtt végsebesség miatt. A jelenlegi elképzelések szerint 2027-től a mostani 1000 helyet csak 850 köbcentis erőforrásokat szerelnek majd a gépekbe. Korábban egyedül az Aprilia nem támogatta ezt a szabályváltoztatást, mára azonban ők is beadták a derekukat.

Közel a megállapodás, szinte biztosan csökken az erőforrások térfogata a MotoGP-ben

„A cél, hogy lassabbá tegyük a motorokat, egyszerűen azért, mert nem elég nagyok a pályák. Problémák vannak a biztonsággal kapcsolatban, és ezt figyelembe kell vennünk. Azt kell mondanom, hogy a műsor szempontjából egyértelmű, tennünk kell valamit, mivel a magasságállító eszközök és az aerodinamika miatt túl röviddé váltak a féktávok. A rövidebb féktávok pedig azt jelentik, hogy mindenkinek kevesebb esélye van egy előzést végrehajtani, így ez a változtatás hosszú távon segíteni fogja a műsort. Ez a két legfontosabb szempont” – nyilatkozta Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a The Race-nek.

„Azonban továbbra is azt gondolom, hogy egy MotoGP-gépnek olyannak kell lennie, mint egy két keréken guruló repülőnek. Teljesen másnak, mint egy átlagos utcai motor, és valami olyasminek, amit nem tud mindenki elvezetni.”

„Szóval nyilvánvalóan továbbra is milliónyi megbeszélés folyik a gyártókkal, és soha nem fogunk teljesen egyetérteni. Mi [a MotoGP gyártói] mindig olyan javaslatokat fogunk tenni, amelyekkel magunkat juttatnánk előnyhöz. A valóságban minden gyártó így gondolkozik. Őszintén szólva én vagyok az egyike azoknak, akik legtöbbször kívülről is próbálják figyelni a szériát a műsor érdekében, mivel azt hiszem, ha nem lesz jó a műsor, akkor… Már eddig is voltak problémáim azzal, hogy szponzorokat találjak, és így csak még nehezebb lesz.”

Tényleg csak a csillagos ég szabhat határt az aero csomagok további fejlesztéseinek?

Simon Patterson újságíró arra hívta fel a figyelmet, hogy amennyiben jelentős mértékben csökkenne a sebesség a MotoGP-ben a szabályváltoztatások miatt, akkor a Superbike-világbajnokság mezőnye könnyedén jobb időket futhat majd a mindkét széria által meglátogatott pályákon. Patterson szerint nagy problémát jelentene, ha a királykategória lassabbá válna egy másik szériánál, többek között a Rivola által felhozott okok miatt.

A két sorozat pedig már tavaly sem volt olyan messze egymástól ilyen tekintetben. Az ezt szemléltető táblázatban mindkét széria legjobb tavalyi időmérős körét találhatják meg a pályákról, amelyeket mindkét sorozat meglátogatott. Az „eltérés” alatt az „időben” oszlopban azt láthatják, hány másodperccel volt lassabb a Superbike-világbajnokság leggyorsabb pilótája a kvalifikáción, a „százalékosan” oszlopban pedig ugyanez a különbség szerepel a MotoGP legjobb köridejéhez viszonyítva.

2023 MotoGP Superbike-vb Eltérés
Pálya Köridő Pilóta Köridő Pilóta Időben Százalékosan
Portimão 1:37.226 Marc Márquez 1:39.620 Jonathan Rea 2,396 2,462%
Jerez 1:37.216 Aleix Espargaró 1:38.635 Álvaro Bautista 1,419 1,460%
Assen 1:31.472 Marco Bezzecchi 1:33.542 Álvaro Bautista 2,070 2,263%
Barcelona 1:38.639 Francesco Bagnaia 1:40.264 Álvaro Bautista 1,625 1,647%
Misano 1:30.390 Jorge Martín 1:33.017 Álvaro Bautista 2,627 2,906%
Mandalika 1:29.978 Luca Marini 1:32.037 Toprak Razgatlıoğlu 2,059 2,888%
Phillip Island 1:27.246 Jorge Martín 1:29.400 Toprak Razgatlıoğlu 2,164 2,469%

A Ducatin ülő Marc Márquez mindenkinek „problémát fog jelenteni” a Pramac főnöke szerint

0

Marc Márquez az idei szezonban a Gresininél folytatja a pályafutását, és ezért a 2024-es MotoGP-idény egyik legnagyobb kérdése, hogy mire lehet majd képes a spanyol pilóta egy Ducatin ülve. Nemrég Gino Borsoi mondta el erről a véleményét, az olasz szakember szerint nem kérdéses, hogy Márquez „ott lesz a legjobbak között”.

Január elsejétől hivatalosan is a Gresini versenyzője Marc Márquez. A hatszoros MotoGP-bajnok az idei szezonban egy Ducatin – méghozzá Johann Zarcóén – próbálhatja majd megszerezni a kilencedik címét, bár ő maga saját bevallása szerint most nem gondol erre. Jelenleg a szurkolókat és az egész paddockot lázban tartja az a kérdés, hogy vajon sikerül-e Márqueznek 2024-ben felemelnie a trófeát, vagy ha nem, mire lehet egyáltalán képes a Desmosedicivel.

Először szólalt meg Marc Márquez a Gresini versenyzőjeként, a Ducatiról is elmondta a véleményét

Márquez nagyon bíztatóan szerepelt a valenciai teszten új motorjával, a negyedik legjobb időt motorozta. Ezután sokan, köztük jelenlegi és egykori királykategóriás pilóták mondták el a véleményüket a spanyol versenyző idei kilátásairól. Nemrég Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke kapott egy ezzel kapcsolatos kérdést, miszerint „fel fogja-e rázni a nyolcszoros világbajnok a Ducati armadáját, és ezen keresztül a bajnokság élmezőnyét?”.

„Feltétlenül igen a válaszom, erre a kérdésre nem lehet másképpen felelni. Abszurd lenne, ha valaki azt mondaná, hogy Márquez nem tud majd versenyképes lenni, hiszen ő mindenképpen versenyképes lesz. Márquez minden kétséget kizáróan ott lesz a legjobbak között” – nyilatkozta a SPEEDWEEK.com-nak az olasz szakember.

Azonban Borsoi szerint a spanyol pilóta megjelenése a Ducati kötelékében a Pramac számára is jót jelent bizonyos szempontból, hiszen a bolognai márkához tartozó csapatok folyamatosan megosztják egymással az adataikat. „Márquez mindannyiunk számára problémát fog jelenteni, viszont emellett mindannyiunk számára előnyös is lehet az érkezése. Amennyiben elég intelligensen viselkedünk, akkor képesek lehetünk majd felhasználni Márquez gyorsaságát arra, hogy még versenyképesebbé váljunk.”

Borsoi már korábban is hasonlóan nyilatkozott, sőt nemrég bevallotta, hogy elgondolkozott az ötvenkilenc MotoGP-futamgyőzelmet szerző versenyző leigazolásán. A megállapodás végül csak azért nem jött létre köztük, mert Márquez nem akart egy évnél hosszabb időre szóló szerződést aláírni új csapatával, de a Pramac és a bolognai gyártó csak egy, legalább két szezonra kiterjedő kontraktust ajánlott volna fel.

A Gresininek viszont nem okozott problémát, hogy a cerverai pilótának akár már az idei szezon végén lehetősége lesz távozni a csapattól. Az olasz istálló tulajdonosa elmondta, nagy erőkkel fognak azon dolgozni, hogy megtartsák a 30 éves motorost, miközben szeretnék vele megnyerni a bajnoki címet.

Marc Márquez már idén a bajnoki címért harcolhat? – a Gresini tulajdonosa szerint igen

Ismét számos MotoGP-pilóta indul Rossi háziversenyén

0

A VR46 akadémistái mellett több más, ebben a szezonban a MotoGP-ben versenyző pilóta isw részt vesz a Valentino Rossi pályáján rendezett versenyen. Az eseményt jövő héten rendezik, és szokás szerint két napig fog tartani.

Immáron hosszú évek óta megrendezik a 100 km dei Campioni, azaz a „Bajnokok 100 km-e” elnevezésű versenyt. Az eseménynek Valentino Rossi saját pályája, a tavulliai Ranch ad otthont, így a résztvevők dirt tracken mérik össze tudásukat. Az előző kiírást még 2022 végén tartották, a mostani viszont átcsúszik a 2024-es év elejére.

Egészen pontosan január 12-én és 13-án, azaz jövő hét pénteken és szombaton csapnak össze a felek, de már szerdán megérkeznek a helyszínre. Bár a tavalyelőtti kiíráson szereplők közül jó néhányan akadnak, akik ezúttal nincsenek ott a rajtlistán, de a felhozatalra így sem lehet panasz, hiszen számos, a MotoGP-ben vagy más világbajnoki sorozatban szereplő pilóta áll rajthoz.

Természetesen Rossi is ott lesz, ahogyan az általa alapított VR46 Akadémia növendékei is. Így tehát az immáron kétszeres királykategóriás világbajnok Francesco Bagnaia, a tavalyi tabellán a harmadik helyen végző Marco Bezzecchi, valamint a holtszezonban gyártót váltó Luca Marini és Franco Morbidelli is rajthoz áll. Rajtuk kívül nem feledkezhetünk meg a Moto2-es Celestino Viettiről, valamint a profi versenyzést abbahagyó, a VR46-hoz segédedzőként és videóelemzőként csatlakozó Andrea Mignóról sem.

Két győzelem után Rossiék ezúttal kikaptak a bajnokok versenyén

Persze nem csupán az akadémiához köthető versenyzők lesznek a mezőnyben, hiszen az előző kiíráshoz hasonlóan Fabio Di Giannantonio, Augusto Fernández, valamint a MotoGP-ben idén bemutatkozó Pedro Acosta is elfogadta a meghívást. Mellettük ott lesz a Moto2-es Diogo Moreira és Xavier Artigas, a Moto3-as Iván Ortolá, a Superbike-világbajnokság mezőnyét képviselő Danilo Petrucci és Tito Rabat, valamint a tavaly a JuniorGP-ben induló Alberto Surra is.

Hozzá kell tenni, hogy tavaly a már visszavonult versenyzők közül olyan nevek jelentek meg, mint Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso. Ami pedig az aktív pilótákat illeti, a MotoGP mezőnyéből Jorge Martín és Álex Rins is elindult. Közülük most senki nem lesz ott, tehát a nevekre talán valamelyest gyengült a felhozatal, de azért így sem lehet panaszkodni.

A 2022 novemberében megrendezett versenyen egyébként megverték az első nap után még élen álló Rossi-Marini párost. A nyertes végül Elia Bartolini és a szintén a Superbike-vb-n szereplő Lorenzo Baldassarri lett. A két féltestvért tehát alighanem fűti a visszavágás vágya, miután az előző években aratott győzelmek után letaszították őket a trónról.

Rossi csapatától és a MotoGP új istállójától is megérkezett a bejelentés a fontos időpontról

0

A VR46 új főszponzorának, a Pertaminának a márkakommunikációs igazgatója elárulta, mikor és melyik országban fogják leleplezni a csapat motorjainak idei festését. A MotoGP új alakulata, a Trackhouse Racing és a Ducati gyári istállója is bejelentést tett ebben a témában.

Az új évvel együtt egy nagy változás köszöntött rá Valentino Rossi MotoGP-csapatára, hiszen távozott az eddig főszponzor, a Mooney. A pénzügyi és banki megoldásokkal foglalkozó cég helyét pedig az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat, a Pertamina vette át. A VR46 egyszer már korábban is „közel volt” ahhoz, hogy egy energetikai óriás legyen a névadója, január 1-én pedig ez végre meg is valósult, hiszen ettől kezdve Pertamina Enduro VR46 Racing Teamként kell őket keresni a rajtlistán.

Így csapták be a szaúdiak Rossit és a VR46-ot

Nemrég az indonéz Taufik TMCBlog videós csatorna vendége volt Mas Asmirandi Noor Huda, a Pertamina márkakommunikációs igazgatója, aki kisebb noszogatás után elárulta, mikor mutatják majd meg a VR46 motorjainak idei festését, bár a pontos helyet így sem volt hajlandó megnevezni.

„Ez az első alkalom, hogy ezt bárhol elmondom. Egyébként azt hiszem, a [bemutató] pontos helyét nem árulhatom el. Elmondom, hogy körülbelül hol lesz, csak nem nevezem meg specifikusan azt a pontot. Azt elárulhatom, hogy Olaszországban lesz a bemutató, január 24-én délután. Az indulás közvetítve is lesz a VR46 YouTube-csatornáján, és ha jól gondolom, akkor a MotoGP csatornáján is.”

A beszélgetésből emellett az is kiderült, hogy a Pertamina nagyban gondolkozik, hiszen a későbbiekben a termékeikkel is szeretnének megjelenni a MotoGP-ben, illetve be akarnak juttatni egy indonéz pilótát a VR46 Akadémiára.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen színvilágban fog pompázni Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio motorja, de a csapat az új logóját már megmutatta a közösségi médiában. Az idei festés a VR46 márka fekete-élénkzöld kombinációjára épült, amelyben a Mooney „egy csíkkal” jelent meg. Az olasz vállalattal szemben azonban a Pertaminának nincs egyetlen, jól meghatározható színe, így érdekes kérdés, hogyan festenek majd a tavulliaiak idei gépei. Ráadásul a hírek szerint az indonéz cég jóval nagyobb összeggel száll majd be az alakulat költségvetésébe, mint a Mooney, így könnyen lehet, hogy erőteljesebben is fognak megjelenni a Desmosediciken.

Az RNF helyét átvevő Trackhouse is nyilvánosságra hozta, mikor mutatják meg a világnak motorjaik kinézetét, Pitbull csapata január 26-án, Los Angelesben fedi fel az Apriliái festését. Ez viszont biztosan nem az istálló bemutatkozásakor látott lesz, hiszen azzal csak a királykategória utolsó amerikai bajnoka, Nicky Hayden emléke előtt akartak tisztelegni.

Ezen a két csapaton kívül eddig a Gresini és a gyári Ducati jelentette be, hogy mikor láthatják először a szurkolók az idei motorjaikat, bár utóbbi esetében még a pontos nap nem derült ki. A két Márquez testvért foglalkoztató alakulat gépei január 20-án, egy Riccione nevű településen, Francesco Bagnaiáék Desmosedicijei pedig a szintén Olaszországban található Madonna di Campiglio síközpontban, január 21-e és 23-a között debütálnak majd.

Nagy tervekkel, de csak egy gyári motorral vág neki a Trackhouse a 2024-es MotoGP-szezonnak

Liszka dobogós helyezéssel, Zsigovits sérüléssel zárta a Superenduro-vb németországi fordulóját

0

Németországban rendezték meg a Superenduro-világbajnokság harmadik fordulóját. A juniorok között induló Liszka Roland másodikként fejezte be a fordított rajtrácsos versenyt, összetettben pedig a negyedik helyen zárta a napot. Zsigovits Norbert megsérült az időmérőn, így Szőke Márkkal ellentétben nem tudott rajthoz állni a Prestige kategória futamain.

A lengyelországi versenyt követően Németországban folytatódott a 2023/2024-es FIM Superenduro-világbajnokság szezonja, amelynek keretében 2024. február 3-án Budapestre, az MVM Dome-ba is ellátogat majd a mezőny. A riesai forduló futamain a Hungarian Motorsport Academy pilótái közül csak Liszka Roland és Szőke Márk képviselte a magyar színeket, mivel Zsigovits Norbert az időmérőn megsérült, így nem tudott rajthoz állni.

Zsigovits a közösségi médiában üzent a hazai szurkolóknak, és kiemelte, mindent megtesz a gyors felépülésért, mivel a magyarországi fordulón mindenképpen ott szeretne majd lenni. Azt is megosztotta, hogy a jobb középső ujján szenvedett nyílt törést, ezért szükség volt egy műtétre, amelyet még aznap elvégeztek a riesai kórházban.

Liszka futamot nyert a juniorok között a Superenduro-vb lengyelországi állomásán

Junior kategória

Az időmérőn Liszka a harmadik helyet szerezte meg Ashton Brightmore és Suff Sella mögött. A rajtnál az ötödik pozícióból induló Milan Schmüser jött el elsőként, de Brightmore nem sokkal később meg tudta előzni, ezután pedig a brit pilóta gyorsan ellépett a mezőnytől. Schmüser az utolsó előtti körben túlvállalta magát és bukott, így Sella vette át a második helyet. Liszkának nem alakult jól a futam, a rajt után megszerzett hatodik pozícióból nem tudott előrelépni a leintésig. A viadalt végül Brightmore nyerte meg az izraeli versenyző előtt.

A második, fordított rajtrácsos futamon megint Schmüser kezdett a legerősebben, és már a második körben az élre állt, majd két perccel a vége előtt Sulla vette át a vezetést tőle. Az első versenyt megnyerő Brightmore-nak nem sikerült jól ez a futam, hibázott a híd elemnél, és csak a negyedik helyen tudta folytatni a viadalt. A tizenkettedik pozícióból rajtoló Liszka eközben nagyszerű motorozással feljött a harmadik helyre. A váci motoros a vége előtt valamivel aztán a második helyet is átvette, amelyet a leintésig megőrzött a brit vetélytárs támadásai ellenére. A futamot végül az izraeli pilóta fejezte be az élen.

Az utolsó viadalt harmadikként kezdte meg Liszka, aki a rajt után a második helyért harcolt Brightmore-ral és Schmüserrel, miközben az élen álló Sella folyamatosan távolodott a mezőny többi részétől. Az izraeli pilóta mögött egymással harcoló trió kissé összeakadt a hídnál, emiatt a magyar versenyző visszaesett az ötödik pozícióba. Az utolsó kör legvégén Sella a lekörözött pilóták miatt csak nagyon lassan jutott át az egyik elemen, de ennek ellenére Brightmore előtt tudta befejezni a futamot. Liszka végül a versenyt az ötödik, a fordulót pedig a negyedik helyen zárta, és elnyerte a Holeshot díjat.

Prestige kategória

Ahogy már említettük, egy, a magyar szurkolók számára szomorú hírrel indult a királykategória küzdelme Szászországban: Zsigovits Norbert az időmérőn eltörte a középső ujját a jobb kezén, így nem tudott rajthoz állni. Ennek megfelelően Szőke Márk volt az egyetlen honfitársunk a királykategória mezőnyében, aki a kvalifikáción a tizenegyedik időt motorozta.

Az időmérőn Billy Bolt is összeszedett egy kisebb sérülést, ezért úgy tűnt, itt a lehetőség Jonathan Walker számára, hogy ledolgozzon valamennyi hátrányt a bajnoki tabellán. Ráadásul Walker futotta meg a leggyorsabb kört, így ő indulhatott az első kanyarban helyzeti előnyt biztosító legbelsőbb ívről. Ennek ellenére a rajt után a háromszoros Superenduro-bajnok tudott az élre állni, de honfitársa négy perccel a vége előtt meg tudta előzni, és rövidesen egy jól látható előnyt épített ki magának. Azonban az utolsó körben Bolt több mint három másodperces hátrányt ledolgozva felzárkózott Walkerre, akit ezt követően maga mögé is utasított, és megnyerte a versenyt. Az összecsapás után kiderült, a fiatalabb brit pilóta technikai problémával küzdött a verseny utolsó részében: elromlott a hátsó fékje. Szőke a tizenkettedik pozícióban zárta a viadalt.

A magyar pilóta a második helyről vághatott neki a fordított rajtrácsos versenynek. A nagy kavarodást hozó rajtot követően Walker vette át a vezető helyet a helyi Tim Apolle megelőzésével. Bolt csak két és fél perccel a leintés előtt tudta maga mögé utasítani a németet, így nagy lemaradásban eredhetett riválisa után. A fiatal angol a verseny végére teljesen elfáradt, ezért egy akadály túl nagy falatnak bizonyult számára, és a földre került. Bolttól innentől kezdve senki sem vehette el a futamgyőzelmet, Walker végül másodikként fejezte be az összecsapást, Szőke pedig a tizenegyedik helyen végzett.

A forduló utolsó futamán a rajt után a bajnokságot domináló duó foglalta el az első két helyet, Walker – Bolt sorrendben. Három perccel a vége előtt a rutinosabb brit pilóta hibázott, és lemaradt honfitársától. Szőke folyamatosan javított a pozícióján a tizenegyedik helyről indulva, egy perccel a vége előtt már kilencedikként motorozott. Bolt eközben mindent megtett a felzárkózásért, de az utolsó körben túl nagy kockázatot vállalt a híd előtt, ezért hibázott, így végül meg kellett elégednie a második hellyel Walker mögött. Azzal vigasztalódhatott, hogy az összetett értékelésben ő végzett az első pozícióban, ezzel tovább növelve előnyét a tabellán. A magyar versenyző tizedik helyezéssel zárta a napot.