back to top
2025. július 13. 00:49
Kezdőlap Blog Oldal 351

Rins eloszlatott egy tévhitet az átigazolásával kapcsolatban

0

Álex Rins leszögezte, nem bontotta fel a Hondával kötött szerződését, amikor a Yamahához igazolt, hiszen a folytatás csupán opcionális volt. A 28 éves versenyző optimista pályafutásának új fejezetét illetően, és azt is elárulta, mire számít Marc Márqueztől.

Már tavaly nyáron hivatalossá vált, hogy Álex Rins mindössze egy szezon után elhagyja a Hondát, és a Yamahánál folytatja karrierjét. A spanyol motoros ugyan jól kezdett az LCR színeiben, hiszen az Amerikai Nagydíjon a márka első olyan győzelmét aratta 2018 óta, amelyet nem Marc Márquez szerzett. Aztán viszont az együttműködés rémálomba fordult: a Honda mérnökei nem bíztak benne eléggé, majd az Olasz Nagydíj sprintfutamán súlyos sérülést szenvedett.

Amikor Rins aláírt a Hondához, arról szóltak a hírek, hogy kétéves szerződést kötött, vagyis 2024-ig kötelezte el magát. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes azonban leszögezte, hogy ez nem így volt, és valóban, a szatellitcsapatok esetében sokszor úgy egyeznek meg, hogy egy gyári istállóhoz szabadon el lehessen igazolni. Ennélfogva az ő helyzete nem volt összehasonlítható Márquezével, aki ténylegesen felbontotta a szerződését a Hondával.

„Ezek különböző esetek – nyilatkozta a Marcának. – Marc esetét nem ismerem, [arról] nem tudok beszélni, mert nem voltam az ő helyzetében. Ami engem illet, egy plusz egy éves szerződésem volt, de jött a Yamaha, és tett egy érdekes ajánlatot, hogy a gyári csapatnál versenyezzek. Marc körül nagy volt a felhajtás, ez logikus. Azonban ismétlem, az én esetemben a folytatás opcionális volt, nem bontottam fel [a szerződést].”

Hiába a műtét, Rinsnek újabb futamhétvégéket kell kihagynia

Miután Rins Mugellóban megsérült, mindössze két teljes hétvégén vett részt, hiszen az indonéziai, egyébként kifejezetten sikeresnek mondható visszatérése után még egy korrekciós műtétet el kellett végezni a lábán. Ennek tudatában felmerül a kérdés, hogy milyen állapotban kezdi meg az új szezont, de ezzel kapcsolatban pozitívan fogalmazott.

„Jól vagyok, és remekül érzem magam – jelentette ki. – Nem szabad elfelejtenünk, hogy a sérülés nem egy normál törés volt, a sípcsont nagyon megsérült, szilánkosra tört. Végső soron azonban mindennap egyre jobban vagyok, jól érzem magam, ahogyan mondtam, és nagyon magabiztos vagyok, hogy minden nap fejlődöm ezen az új motoron.”

A Yamahához igazoló Rins megcáfolt egy népszerű elméletet

Amikor bejelentették, hogy Rins a Yamahához igazol, sokan úgy gondolták, hogy ezzel ismét visszatalálhat a jó irányba, hiszen a Suzuki után újra soros négyhengeres motorblokkot fog használni. Ő azonban nemrég leszögezte, hogy ebben a tekintetben nincs nagy különbség a Hondához képest, amire most is utalt, ettől függetlenül optimistán várja az idényt.

„Egy MotoGP-motort vezetni általában mindig ugyanolyan, csak az erőn és a sebességen lehet változtatni – mondta. – Fabio Quartararóval az oldalamon agyon érdekes lesz. Ő egy rendkívül gyors versenyző, és nagyon erős csapatot alkotunk majd. Szerintem fontos, hogy legyen egy csapat, amely bízik az emberben, valamint egy győztes csapattárs. Istállót váltok, és ez azt jelenti, hogy új emberekkel dolgozom együtt, bár azt a telemetriást, aki a Suzukinál volt velem, átvittem a Yamahához. Közeli, megbízható embereket szerettem volna, hogy továbbra is az elit szinten küzdhessek. Nagyon jól érzem magam, és remélem, harcolhatok a bajnokságban. Úgy gondolom, hogy a motor fejlesztésében Fabio mellett könnyebb előrehaladni, hiszen a motort neki tervezték. Szeretnénk kéz a kézben haladni az aerodinamikát illetően, hogy nagyon gyorsan menjünk. Biztos, hogy egy versenyképes Yamahát látnak majd.”

Persze a Yamahának továbbra is lesz egy óriási hátránya a többiekhez képest. Valamilyen szinten minden ellenfél megszenvedi, hogy a Ducatinak nyolc állandó motorja van, de a hangvillások még a többiekhez képest is le vannak maradva ezen a téren, hiszen ők a KTM, az Aprilia és a Honda négy versenygépével szemben csupán kettővel rendelkeznek.

„Sok futamon vettek részt úgy, hogy több motorjuk volt az élen – utalt Rins a bolognaiakra. – Igaz, hogy képesek nyolc versenyképes motort pályára vinni. Rendkívül gyors motort fejlesztenek, mert több pilótájuk van, mint másoknak, de a Yamahánál mi is tudunk harcolni a futamgyőzelmekért, és a következő szezon biztosan másképp fog kinézni.”

Marc Márquez már idén a bajnoki címért harcolhat? – a Gresini tulajdonosa szerint igen

Rins a Gresini Ducatihoz igazoló Márquezről is elmondta a véleményét. „Miért ne? –reagált arra a felvetésre, hogy akár a világbajnoki címet is megszerezheti. – Bebizonyosodott, hogy egy szatellitcsapattal is lehet bajnokságot nyerni. A Ducatik nagyon erősek. A Ducati a legkiegyensúlyozottabb motor, [így] nem lepődnék meg, ha megnyerné a bajnokságot. Láttuk, hogy az öccse, Álex mennyire jól teljesített azzal a géppel.”

Stoner csalódott Rossiban az emlékezetes ütközésük után, és nem ez volt az egyetlen sérelme

0

Casey Stoner elárulta, csalódott volt Valentino Rossinak a 2011-es Spanyol Nagydíjon történt ütközésük utáni viselkedését látva. A kétszeres világbajnoknak riválisa korábbi megnyilvánulása sem tetszett.

Ha az ember felidézi Casey Stoner és Valentino Rossi rivalizálását, akkor az ausztrál versenyzőt minden bizonnyal a Ducatin, míg ellenfelét a Yamahán látja lelki szemei előtt. Valóban ebben az időszakban vívták a legnagyobb csatáikat, de a legemlékezetesebb ütközésük nem ekkor történt, hanem miután mindketten gyártót váltottak.

2011-ben Rossi Stoner helyére igazolt, míg vetélytársa Hondára váltott. A szezon második futamán, a jerezi Spanyol Nagydíjon a kilencszeres világbajnok megtámadta az ausztrál motorost a második helyért. A manővert a 8. körben, az 1-es kanyarban hajtotta végre, és maga az előzés tiszta is volt, csak aztán elesett, motorja pedig Stonerét is magával vitte.

Rossi végül visszaült a versenygépére, és az ötödik helyen ért célba, a szezon későbbi világbajnoka viszont kiesett. A leintés után aztán az akkor 32 esztendős pilóta odament riválisához, hogy bocsánatot kérjen, és ekkor hagyta el Stoner száját a híres mondat, miszerint „az ambíciód túlnőtte a tehetségedet”. Most elárulta, nem nyerte el a tetszését, hogy utódja még csak a sisakját sem vette le.

„Abban a pillanatban kicsit csalódott voltam, hogy Valentino sisakkal [a fején] jött oda – nyilatkozta a Moto.it által közzétett videóban. – Hibák előfordulnak, de egyértelmű volt, hogy mivel nehéz helyzetben volt a Ducatival, az első adandó alkalommal vissza kellett szereznie a büszkeségét. Élt a lehetőséggel, de nagyot hibázott. Lényegében azt mondtam, hogy akkoriban az ambíciója nagyobb volt a tehetségénél. Amikor visszatért a bokszba bocsánatot kérni, és a kesztyűje, illetve a sisakja is rajta volt… Én az ilyet nem nagyon tisztelem. Ha [csak] hozzám jön, és nem nyilvánosan [teszi], az más lett volna. Nagyon csalódott voltam, amikor láttam, ahogyan jön be a bokszba.”

Nem ez volt az egyetlen eset, amikor Stoner nem érezte helyesnek Rossi viselkedését. Az ausztrál versenyző úgy hagyta ott a Ducatit, hogy sokakkal jó viszonyt ápolt, így eljutott a fülébe, hogy a kilencszeres világbajnok miket mondott róla. Rossiék nem túl hízelgő véleményt fogalmaztak meg vele kapcsolatban, amit nem elsősorban saját maga miatt érzett igazságtalannak.

„Nem szabad elfelejteni, hogy sok közeli barátom van a Ducatinál – fogalmazott Stoner. – Szóval még ha többé nem is voltam velük, ez a vezetőség miatt történt, nem a szerelők, a mérnökök és mindenki más miatt, akivel szoros kapcsolatban álltam. Amikor Vale megérkezett a Ducatihoz, azt is nehéz volt végignézni, mert tudtam, mekkora nyomás alatt vannak, és ezt nem érdemelték meg. Nagyszerű munkát végeztek. Rengeteget dolgoztunk a rendelkezésünkre álló költségvetésből, amely nagyon alacsony volt. Sajnos Valentino és a mérnöke, Jeremy Burgess nagyon negatívan beszéltek rólam és a csapatomról. Lényegében azt mondták, hogy semmit sem tudunk, és hogy nagyon gyorsan megjavítják a motort. Ezt nagyon sérelmezem a csapatom miatt. Még azzal a költségvetéssel is a bajnoki címért küzdöttünk, ami több, mint amit ők egy nagyobb költségvetéssel elmondhatnak magukról.”

Stoner számára alighanem elégtételt jelentett az idény alakulása. Ő tíz győzelemmel megszerezte pályafutása második és egyben utolsó világbajnoki címét, Rossinak viszont rémálomszerűen alakult a ducatis kaland. Első közös szezonjukban mindössze egyszer, a Francia Nagydíjon állhatott dobogóra, akkor is csak a legalsó fokára, míg a következő idényben is csupán két második helyig jutott. Összességében kijelenthető, hogy a tisztán olasz házasság óriási kudarcot hozott.

Nem mindenki érzi jól magát Rossi saját pályáján, az is kiderült, hogy miért

0

Egy podcast vendégeként Luca Marini elmondta, mit tart a VR46 Akadémia igazi értelmének. Marini azt is elárulta, melyik MotoGP-pilóta érezte úgy, hogy túl nagy nyomás van rajta Valentino Rossi Ranch-án.

Luca Marini a Hondához való igazolásával a harmadik olyan pilóta lett, aki a VR46 Akadémiáról kikerülve tudott gyári csapathoz igazolni a MotoGP-ben, Francesco Bagnaia (Ducati) és Franco Morbidelli (Yamaha) után. Korábban Valentino Rossi gyermekkori barátja és fontos munkatársa, Alessio „Uccio” Salucci elmondta, mindig is az volt a céljuk, hogy az akadémistáikat ilyen istállóknál lássák.

Kiderült, mikor igazolta le Marinit a Honda, és miért nem Aldeguer érkezett Marc Márquez helyére

Nemrég Marini elárulta, hogyan segítette őt az előrelépésben Rossi akadémiája, amelynek központja a híres Ranch-on található. „Ez egy nagyon jó lehetőség volt, főleg a személyes fejlődésünk szempontjából. Végül sokan eljutottunk a MotoGP-be azok közül, akikkel minden edzésen hajtottuk egymást, hogy jobbak és jobbak legyünk.”

„Az Akadémia mindenekelőtt egy elképesztő lehetőség volt számunkra, és egy nagy segítség az otthoni edzésekhez. Eléggé szerencsésnek mondhatjuk magunkat, amiért ennyire jó létesítményekben edzhettünk. Ezalatt pedig nem csak magára a Ranch-ra gondolok, hiszen Misanóban is mehettünk, illetve Ohvale motorokkal is gyakorolhattunk.”

„Otthoni körülmények között, kevés kockázat mellett csaphattunk össze más pilótákkal, és ezzel kijjebb toltuk egymás határait. Azt hiszem, talán ez az Akadémia legfontosabb eleme” – emelte ki a lényeget Rossi féltestvére a MotoGP podcastjában.

Marini arra a kérdésre is válaszolt, ki a leggyorsabb Rossi pályáján, és azt is megtudhattuk, hogy magassága megnehezíti számára az alacsony Ohvale gépek terelgetését. „Ez a műfajtól függ, a Ranch-on én vagyok a leggyorsabb, de Ohvale motorokkal Celestino [Vietti] verhetetlen. Minden alkalommal fél másodperccel gyorsabb, mint mi, ami igazán őrületes. Nem tudjuk megelőzni. Nagyon nehéz ez a fajta versenyzés nekem, de nem keresek kifogásokat. Le akarom őt győzni.”

Marini arra is rámutatott, hogy a Ranch-ra látogató pilóták nem csak két keréken szoktak edzeni. „A futásban mindenki nagyon erős” – nevetett Urbino szülötte. Azonban ez a kívülről mindig barátságosnak ható légkör sem való mindenkinek, még egy királykategóriás versenyzőnek sem feltétlenül. „Beszélgettem egyszer Miguel Oliveirával, aki ellátogatott a Ranch-ra, és azt mondta, hogy számára túl nagy volt ott a nyomás. Úgy érezte magát, mint a MotoGP egyik versenyhétvégéjén, nem igazán tudta élvezni a motorozást.”

Oliveirán kívül is volt olyan versenyző, aki nem sokkal ezelőtt rossz élményekkel távozott Rossi létesítményéből. Marco Bezzecchi, az Akadémia pilótája a Japán és az Indonéz Nagydíj között eltörte a jobb kulcscsontját a Ranch-on való edzés közben. Bezzecchinek ezért végül futamot nem kellett kihagynia, de egy műtétre szükség volt a visszatéréséhez.

Rossi: Kígyókat tenyésztettem, amelyek az első adandó alkalommal lecsaptak rám

Amennyiben valaki át szeretné élni a Ranch-on való versenyzés élményét, de nem mozdulna ki ezért otthonából, annak a ‘Valentino Rossi: The Game’ című videójátékot ajánljuk. Ebben a konzolokra és számítógépre is kiadott programban többek között a tavulliai pályán is kipróbálhatjuk a tudásunkat. Azoknak az olvasóinknak pedig, akik a passzívabb szórakozási formákat kedvelik, a lentebbi videó megtekintését javasoljuk.

Világbajnoki győzelmének helyszínén versenyzett Talmácsi Gábor (videó)

0

Talmácsi Gábor nemrég elindult egy, a valenciai pályán megrendezett kétórás endurance-futamon Farkas Kevinnel egy csapatot alkotva, és erről megosztott egy belső kamerás felvételt a közösségi médiában.

2007. november 4-én minden magyar szurkoló a valenciai aszfaltcsíkra, illetve a 125 köbcentis világbajnokság szezonzárójára figyelt. Talmácsi Gábor ekkor Héctor Faubellel csatázott a bajnoki címért, amelyet a versenyen elért második helyével végül megszerzett.

15 éve lett világbajnok Talmácsi Gábor

Nem véletlen tehát, hogy a körülbelül négy kilométer hosszú pálya az egyetlen magyar gyorsaságimotoros-világbajnok egyik kedvence. Talmácsi a szép emlékeken kívül egyébként azért is kedveli ezt a nyomvonalat, mert az ellentétes irányba megy az óramutató járásához képest, és ez megkönnyíti a hátsó fék használatát, illetve a legtöbb motoroshoz hasonlóan ő is a balos kanyarokat szereti jobban.

Az pedig, hogy Talmácsi hogyan veszi be a Circuit Ricardo Tormón megtalálható számos balkanyart, kiderül az általa a közösségi médiában publikált videóból. A 42 éves exversenyző szilveszter előtt pár nappal Farkas Kevinnel együtt benevezett egy kétórás endurance-futamra, amelyen végül három hosszabb etapot teljesített. Ezek közül az egyikre mi is „elkísérhetjük” a nyolc percnél is hosszabb felvétel segítségével. A magyar duó végül összetettben a tizenegyedik pozícióban zárta a viadalt.

Talmácsi csapattársa, Farkas a magyar motorsport egyik legnagyobb reménysége. A fiatal pilóta idén a legnevesebb nevelőszériák, a Red Bull Rookies Cup és a JuniorGP futamain is rajthoz állhatott, sőt előbbiben az egész szezont végigversenyezte. Azoknak az olvasóinknak, akik még többet szeretnének megtudni a miskolci születésű tehetségről, a vele készített podcastadásunkat ajánljuk.

Aleix Espargaró viccelődött: Acosta nagyszájú, és nem annyira jó pilóta, mint sokan hiszik

0

Egy adománygyűjtő streamben vendégeskedett Aleix Espargaró. A spanyol pilóta számos érdekes kérdésről beszélt a könnyed hangvételű adás során, többek között azt is elmondta, szerinte kik lesznek az idei szezonban a bajnokok a három kategóriában.

Aleix Espargaró egy Adriiianef nevű streamer vendége volt, egy összesen ötven óráig tartó adománygyűjtő adásában, amelyet a Twitch felületén közvetítettek. Az összeszedett pénzt végül egy valenciai kórház gyermekonkológiai osztályának ajánlották fel.

Espargaró a szereplése során több érdekes témában megosztotta a gondolatait a nézőkkel, többek között arról is beszélt, hogyan élte meg tavalyelőtti hibáját, amikor egy körrel korábban kezdte el ünnepelni a második helyét a Katalán Nagydíjon, ami miatt végül csak ötödikként zárta a versenyt. „Abban a pillanatban úgy éreztem magam, mintha elnyelt volna a föld. Azonban ilyen az élet, az ember mindenből tanul.”

Aleix Espargaró: Annyit tudok mondani, hogy sajnálom

A 34 éves pilótának az előző idényben valamelyest sikerült javítania a hibáját, hiszen megnyerte a barcelonai viadalt, és ezzel háromra növelte a MotoGP-futamgyőzelmeinek a számát. A második helyen csapattársa, Maverick Viñales végzett, akinek még sohasem sikerült felállnia a dobogó tetejére, amióta az Apriliához igazolt. Espargaró ennek ellenére sem engedte át az elsőséget, Viñales viszont így sem haragudott meg honfitársára.

„Végül is ez az elit. Jó kapcsolatom van Maverickkel, de a pályán mindenki a győzelemért hajt. Az egyik dolog, amely nagyon tetszett azon a vasárnapon, az az ő lelkesedése volt, nagyon örült nekem és a családomnak is. Nem mindegyik pilóta viselkedett volna így, azt gondolom, hogy nagyon jó fej volt.”

Espargarónak ezután meg kellett tippelnie, hogy kik lesznek a gyorsaságimotoros-világbajnokság kategóriáinak győztesei az idei szezonban. „Talán a Moto3 a legbonyolultabb kérdés, esetleg [Daniel] Holgado lehet az, aki behúzza a címet. A Moto2-ben Fermín Aldeguer lesz a bajnok, aki az idény utolsó részében egy másik ligában játszott a többiekhez képest. Aztán a MotoGP-ben pedig azt szeretném, hogy az Aprilia szerezze meg a trófeát, de ha mást is kellene mondanom, akkor én Jorge Martínra fogadnék.”

Adriiianef az adás végén megkérte az Aprilia versenyzőjét – ahogyan az összes többi vendégét is –, mondjon valaki másról egy hamis állítást, amely növeli a stream publicitását, és ezen keresztül az összegyűjtött pénz összegét. Espargaró pedig a fricskájának középpontjául a MotoGP egyetlen idei újoncát, Pedro Acostát választotta.

„Azt kell mondanom, hogy Pedro Acosta nagyszájúnak tűnik nekem. Egyáltalán nem kedvelem őt, és nem hiszem, hogy annyira jó pilóta lenne, amennyire azt sokan mondják. Azt gondolom, hogy soha semmit sem fog nyerni” – mondta nevetve Espargaró a kétszeres világbajnokról.

Fontos tudni, hogy a két spanyol motoros kifejezetten jóban van, amit jól mutat, hogy korábban együtt próbálták ki magukat raliversenyzőként. A Katari Nagydíj előtt lezajlott eseményre közös barátjuk, Martín is elkísérte őket, de nemrég ennek a triónak a tagjai egy motokrosszviadalt is teljesítettek egymás társaságában.

Martín motokrosszban csapott össze Acostával és az Espargaró testvérekkel (videó)

Ducati? KTM? Honda? – ezek lehetnek Marc Márquez 2025-ös opciói a veterán menedzser szerint

0

Alberto Vergani szerint az idei pilótapiacnak is Marc Márquez lesz a központi figurája, és úgy véli, a 30 éves versenyző több gyártónál is kiköthet. Az olasz menedzser hozzátette, a nyolcszoros világbajnok jövője másokéra is kihatással lesz.

Marc Márquez egyértelműen központi szerepet játszott az idei mezőny összetételét meghatározó tavalyi átigazolási piacon. Persze Franco Morbidelli, Johann Zarco és Álex Rins váltásában nem volt szerepe, ahogyan abban sem, hogy a KTM Pedro Acostára cserélte le Pol Espargarót, de Luca Marini és Fabio Di Giannantonio sorsát mindenképpen meghatározta az a döntése, hogy elhagyja a Hondát. A VR46 egykori pilótája ugyanis pont az ő helyére igazolt, az ő utódja pedig honfitársa lesz, akinek nem mellesleg pont a nyolcszoros világbajnok érkezése miatt nem volt maradása a Gresininél.

Bár ezek a szerződések csak pár napja léptek életbe, hiszen 2024 csak most kezdődött el, akad, aki már a 2025-ös lehetőségekről beszélt. Persze nem véletlen, hiszen jelen állás szerint Marini, Zarco és Brad Binder kivételével az idei év végén mindenkinek lejár a szerződése, így hatalmas felfordulás várható a pilótapiacon. Ennek középpontjában pedig várhatóan ismét Márquez lesz.

Először szólalt meg Marc Márquez a Gresini versenyzőjeként, a Ducatiról is elmondta a véleményét

„[Tavaly] nagyon későn »zárt« a piac – nyilatkozta a GPOne.com-nak a veterán menedzser, Alberto Vergani. – Ami viszont 2024-et illeti, attól tartok, hogy nagyon korán meg akarják vívni a csatát [az ülésekért], és nem lepődnék meg, ha így lenne. Marc lesz mindennek a sarokköve. Mehet a KTM-hez, visszatérhet a Hondához, maradhat a Ducatinál. Véleményem szerint ezek a [lehetséges] forgatókönyvek.”

Tavaly szinte egész évben téma volt, hogy Márquez távozik a Hondától, vagy marad a japán gyártónál, és ezalatt a KTM-nél is szóba került a neve. Az osztrákok képviselői akkoriban úgy fogalmaztak, hogy a 30 éves motoros neve inkább 2025-től jöhet szóba, amikor már talán két szatellitcsapattal fognak rendelkezni. Danilo Petrucci menedzsere szerint azonban a Hondához történő visszatérés sem kizárt.

„A KTM mindent megtesz azért, hogy legyen egy újabb csapata – fogalmazott Vergani. – Vannak különböző istállók, amelyek ajánlkozhatnak, mint például a VR46 vagy [Lucio] Cecchinello [alakulata, az LCR]. Mivel Marc [szerződése] lejár, rátehetik a nagy pénzt. Aztán ott van a Honda. Az a sok jókívánság, amikor elbúcsúztak, arra enged következtetni, hogy valami készül, például egy esetleges visszatérés.”

Persze nyilvánvaló, hogy egyelőre nincs szó arról, hogy máris távozna a Ducatitól. Ugyanakkor a bolognaiak nehéz helyzetbe kerülhetnek, ha Márquez jól teljesít a tavalyi motoron, hiszen akkor a közvélemény bizonyára a gyári csapatba fogja őt követelni. Sőt, Carlos Checa és Marco Melandri korábbi menedzsere szerint nem csak a közvélemény, de hozzátette, a Ducati Corse általános igazgatója aligha engedi el őt egy riválishoz.

„Ha Marcnak győztes szezonja lesz, akkor a Ducatinak a gyári csapatba kell őt vinnie – vélekedett Vergani. – Azért is, mert vannak olyan szponzorok, amelyek ezt az irányt fogják erőltetni. Ismerve Gigi Dall’Ignát, nem hiszem, hogy egy olyan bajnokot, mint Marc, egy szezon után el akarna veszíteni, miközben az ellenfelek, mint például a KTM és a Honda, hajlandóak lennének őt leigazolni. Elmondok önnek egy háttértörténetet: amikor Marckal és a Gresinivel kapcsolatban elkezdtek terjedni a pletykák, írtam Claudio Domenicalinak [a Ducati vezérigazgatója – a szerk.], hogy »azonnal ragadd meg, nem engedheted el«.”

Marc Márquez már idén a bajnoki címért harcolhat? – a Gresini tulajdonosa szerint igen

Persze nyilvánvaló, hogy Márquez távozása vagy éppen maradása a többiek jövőjére is hatással lesz. Ha például 2025-ben a gyári Ducatinál folytatja, feltételezve, hogy Francesco Bagnaia lesz a csapattársa, Enea Bastianinit kiszorítja onnan. Ugyanakkor alighanem Jorge Martín döntését is befolyásolná, hiszen a Pramac versenyzője az utóbbi időszakban többször is utalt rá, hogy ha jövőre sem kapja meg a gyári ülést, akkor más lehetőség után néz.

„Ha Jorge Martín nem mehet a gyári csapathoz, akkor szerintem távozni fog [a Ducatitól], ezt a legutóbbi nyilatkozataiban világossá tette – jelentette ki Vergani. – Jorge elmehet a KTM-hez vagy a Hondához. Enea Bastianini pedig az Apriliához, ami egyáltalán nem lenne rossz neki. Eneának viszont meg kell mutatnia [a képességeit] a tavalyi szezon nehézségei után.”

Megdöbbentő képeket tett közé Stoner a vihar által súlyosan megrongált birtokáról

0

Újabb képeket és egy videót publikált Casey Stoner az Alta Colombia nevű ciklon által lerombolt birtokáról.

Ahogyan erről már korábban beszámoltunk, Casey Stoner az ausztráliai Brisbane közelében fekvő házát és a hozzá tartozó birtokot súlyosan megrongálta egy ciklon karácsonykor. Szerencsére a kétszeres MotoGP-bajnoknak és családjának nem esett baja. Nemrég Stoner újabb megdöbbentő képeket – amelyeket a cikk alján találhatnak meg – tett közzé a közösségimédia-felületein az Alta Colombia nevet kapó vihar pusztításáról.

Stoner házát is lerombolta az Ausztráliában dühöngő halálos vihar

A királykategóriában harmincnyolc futamgyőzelemig jutó expilóta egy kommentárt is írt a képsorok mellé. „Sok ember nincs tisztában azzal, hogy mennyire pusztító időjárásunk volt karácsony napja és az újév között. Először is hihetetlenül erős szél fújt, amely a mi környékünkön megsemmisített sok otthont és farmot, amelynek az építésére az emberek az életük nagy részét ráfordították.”

„Most pedig többünknek, akikre elég rossz hatással voltak ezek a szelek, szembe kell nézni a legrosszabb árvizekkel, amelyeket ez a régió valaha átélt. Az önkormányzattól nem hallottunk vagy láttunk senkit, aki segítséget ajánlott volna bármelyik károsultnak a környékünkön. Már egy hete nincs telefonszolgáltatás, sem áram, és a vezetékek még mindig az úton hevernek.”

Stoner egy videót is publikált az Instagram-oldalán – amelyet erre a linkre kattintva tekinthetnek meg –, ezen az látszik, hogy valaki egy lovat terel át az árvízzel borított úton. A southporti motoros a hírek szerint rajong ezekért az állatokért, birtokán is állt egy karám, így valószínűleg az ő családjának lovát kellett ilyen módon menekíteni.

Stoner az üzenetét úgy fejezte be, hogy „bocsánatot kérek, hogy nem tudtam mindenkinek válaszolni, aki megkeresett, de nagyon hálásak vagyunk”. Az üzenetek küldői közt pedig több motorsporthoz köthető, többségében ausztrál ember nevét is megtalálhattuk. Támogatásáról biztosította a családot többek között Jack Doohan (Mick Doohan fia, Forma–2-pilóta), Dario Marchetti (korábbi 500 köbcentis világbajnoki induló), Troy Herfoss (korábbi Superbike-világbajnoki résztvevő), Adam Cianciarulo (az amerikai motokrossz-bajnokság középső géposztályának 2019-es győztese), és Jarryd McNeil (tizenötszörös X-Games dobogós) is. Fabian Coulthard Supercars-pilóta és egyben a korábbi Forma–1-es versenyző, David Coulthard másodunokatestvére pedig arról írt, hogy ők is hasonló helyzetbe kerültek a vihar által.

Marc Márquez már idén a bajnoki címért harcolhat? – a Gresini tulajdonosa szerint igen

0

Nadia Padovani szerint reális, hogy Marc Márquez idén a bajnoki címért fog harcolni a Ducatin ülve. A Gresini tulajdonosa elárulta, hogyan mutatkozott be a spanyol pilóta a csapatnak.

Marc Márquez január elsejétől hivatalosan is a Gresini Racing versenyzője. A spanyol motoros egészen a Hondával kötött szerződése lejártáig, 2023 utolsó percéig nem nyilatkozhatott új csapatáról és a Ducatiról, a határidő után azonban végre megtehette, vagy legalábbis akkor jelenhettek meg a szavai. Nemrég pedig az istálló tulajdonosa, Nadia Padovani, a koronavírusban elhunyt névadó, Fausto Gresini özvegye szólalt meg új pilótájáról.

Először szólalt meg Marc Márquez a Gresini versenyzőjeként, a Ducatiról is elmondta a véleményét

„Nyugodtan és alázatosan mutatkozott be a csapatnak. Az ember ki tudja, milyen dolgot várna valakitől, aki ennyire sokszor nyert, de mindennek pont az ellenkezője valósult meg. Valójában még egy kissé izgatott, aggódó is volt, amikor első alkalommal felülhetett az új motorjára. Azt hiszem, hogy ez a típusú idegesség teljesen általános azon pilóták között, akik egy ilyen kaland elején vannak” – nyilatkozta Padovani a La Gazetta dello Sportsnak.

„[A valenciai teszten] a bokszban voltam, vártam arra, hogy levegye a sisakját az első menet után, látni akartam a reakcióját, miután leszáll a motorról. Ekkor vettem észre azt a bizonyos mosolyt az arcán, amire azt mondtam magamnak, hogy »na, most mi jövünk«. Nagyon boldog volt, és úgy döntött, egy órával korábban megáll, hogy ne kockáztassa az akkor neki elérhető egyetlen motort. Viszont azt mondta nekem, hogy amennyit így ment az is elég volt több dolog megértéséhez.”

A hírek szerint Márquez még azelőtt, hogy a teszten kipróbálhatta volna a Desmosedicit, már azzal viccelődött, ezzel a motorral meg fogja szerezni a kilencedik világbajnoki címét. Padovani szerint érhető, miért gondol erre új versenyzője, és azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy valóban ott lesz majd a szezon végén a legjobbak között.

„Nem tudom, hogy tényleg ezt mondta-e, de az teljesen egyértelmű, hogy vissza akar kerülni az élmezőnybe a számára nehéz évek után. A sérülései, a keze és az, hogy mindig egy nehezen vezethető motorral kellett visszatérnie, nem tették lehetővé neki a korábbihoz hasonló eredmények elérését, ráadásul sokat is esett azzal a géppel. Azonban ő így is mindig azzal próbálkozott, hogy a legjobbját nyújtsa.”

„Nem tudom, hogy a győzelem reális-e, de szerintem a világbajnoki címért való harc az igen, és ezt én pont valaki olyantól várnám is, mint ő. Egyértelmű, hogy [Francesco] Bagnaia egy kiemelkedően erős versenyző, jól irányítja a motorját, és sokat fejlődött az évek alatt. [Jorge] Martín is egy másik szint, nagyon látványos módon vezeti a Ducatit. [Marco] Bezzecchi is nagyon gyors, és úgy is fejlődik. Szóval azt kell mondanom, nem egyértelmű, hogy megnyerjük a világbajnoki címet, de meg fogjuk próbálni.”

Nem Marc Márquez, hanem Bagnaia és Martín a mérce a Ducatinál Bezzecchi szerint

Padovanit arról is megkérdezték, hogy Márquez érkezése miatt nagyobb lesz-e a nyomás a csapaton. „Nem. Egyszerűen csak az eddiginél is többet fogunk dolgozni, nekünk ez egy jó lehetőség a növekedésre, de nincs nyomás rajtunk. Mindig is nagyon jól végeztük a munkánkat, a csapattagok igazi profik, mára már tényleg a legmagasabb szinten vagyunk.”

Márquez csak egy évre írt alá a Gresinivel, hogy jövőre oda igazolhasson, ahová csak akar. Padovaninak viszont az a véleménye, hogy nem lehet tudni, mit hoz a jövő, hiszen ők a cerverai pilóta megtartásán fognak dolgozni. „Mindig nagyon kedveltem a versenyzőket, próbáltam a lehető legtöbbet adni nekik. Ő minden bizonnyal arra törekszik majd, hogy egy gyári csapathoz igazoljon, de addig még sok idő van hátra, majd meglátjuk, mi fog történni.”

Sztrókot kapott, mégis visszatér a legendásan veszélyes futamra a tizenhatszoros győztes

Tavaly sztrókja miatt csak a pálya mellől nézhette a Man-szigeti TT történéseit Ian Hutchinson, idén azonban már újra ott lesz a mezőnyben. A tizenhatszoros győztes ráadásul korábbi sikercsapatával vág majd neki a viadalnak.

Ott lesz az idei Man-szigeti (Isle of Man) TT indulói között Ian Hutchinson. Az angol pilóta a legendás, közutakon megrendezett futam tavalyi kiírását csak kívülről figyelhette, miután a szezonra való felkészülés közben, egy februári biciklitúrán sztrókot kapott. Akkor csak a spanyolországi edzésen vele együtt részt vevő Jason O’Halloran gyors közbelépése akadályozta meg, hogy valami még rosszabb történjen. Hosszú orvosi vizsgálat után az illetékes szerv március elsejétől újra engedélyezi a 44 éves motorosnak a versenyzést.

A nap, amikor Michael Dunlop bugyihoz hasonlította motorja villáját – beszámoló a Man-szigeti TT-ről

Nem ez volt az első eset, amikor Hutchinsonnak hosszabb időt ki kellett hagynia, egy 2010-ben elszenvedett lábsérülés miatt három évig maradt távol a versenypályáktól. Lapunk szerzője, Guld Péter még 2017-ben készített vele egy hosszabb interjút a Totalbike felületére, amelyből kiderül, mennyire komoly is volt az a sebesülés.

„Haladtam a gyógyulás útján, ami néha irtózatosan kilátástalan volt, a lábamnak tulajdonképpen nem sok esélyt adtak. Háromszor mentem be úgy a kórházba, hogy a műtét előtt közölték az orvosok, valószínűleg láb nélkül hagyom el” – mondta Bingley szülötte, akinek 2013-as visszatérése annyira jól sikerült, hogy azonnal megnyerte a Makaói Motoros Nagydíjat (amelynek tavalyi kiírásáról ebben a cikkünkben írtunk).

Hutchinson a kínai futam mellett több híres utcai versenyt is megnyert már, többek között a North West 200-on és az Ulsteri Nagydíjon is diadalmaskodott. A Man-szigeti TT-n összesen tizenhat győzelmet szerzett, és ezzel ő a negyedik legeredményesebb pilóta a viadal 1907 óta íródó történelmében. Ráadásul az övé az ötödik leggyorsabb idő valaha, 2016-ban több mint 212 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a 60 kilométernél is hosszabb pályát.

A Man-szigeti TT 2010-es kiírásán Hutchinson nagyszerű teljesítménnyel mind az öt kategóriában az élen végzett, amelyen elindult. Ekkor a Padgett’s Motorcycles csapatát képviselte, amellyel az idei futamra újra összeállt. Az istálló a Superbike, a Superstock, és a Senior TT versenyekre egy Honda CBR1000RR-R Fireblade SP-t, a Supersport-viadalokra pedig egy CBR600RR-t bocsájt majd a pilóta rendelkezésére.

„Az csoda lenne, ha a visszatérésem után egyből a legjobbakkal tudnék harcolni a győzelemért. Tudom, hogy jelenleg hol tartok, de azt is tudom, hová érhetek még el. Nagyon örülök annak, hogy újra ezzel a csapattal dolgozhatok, azt hiszem, hogy hasonló szemléletmóddal rendelkezünk. Clive [Padget csapatvezető] olyan motorokat állít össze, amelyekről tudja az ember, hogy csak felül, és máris gyorsan tud velük menni” – idézte fel Hutchinson nyilatkozatát a Crash.net.

„A sérülések, a COVID és a tavalyi kihagyás miatt úgy érzem, 2017 óta nem futottam egy jó menetet sem a TT-n. Szóval ezért is nagyszerű, hogy újra azzal a csapattal megyek majd, amely képes segíteni a számomra megfelelő köridők elérésében.”

Padget is megszólalt korábbi versenyzőjének visszatérése kapcsán. „Pokoli úton ment keresztül a 2010-es csodálatos eredmények óta, azonban tagadhatatlan ennek az embernek az elszántsága. Szerintem senki sem tudja majd megakadályozni abban, hogy a legjobbak között végezzen. Én őszintén hiszek benne, de az eredménytől eltekintve azt gondolom, hogy a csapathoz való visszatérése egy nagyszerű történetet ad a sportnak és a TT-nek is.”

Biaggi egykori főnöke mentette meg a gyorsaságimotoros-vb jelenlegi legdominánsabb gyártóját

0

Nagyrészt Sito Pons döntése miatt menekült meg az anyagi csődtől a Kalex, amely vázaival mára lényegében egyeduralkodóvá vált a Moto2-es világbajnokságon.

Első ránézésre könnyen azt gondolhatja az ember, hogy a Ducati az elmúlt két évben bemutatott teljesítményével a gyorsaságimotoros-világbajnokság jelenlegi legdominánsabb gyártója, azonban az olaszok nagyszerű mutatóit könnyedén veri a Kalex a Moto2-ben. A gyártó (amely „csak” a vázat adja, hiszen ebben a kategóriában egyenmotorblokk van) 2010-ben jelent meg a középső géposztályban, azóta pedig összesen kétszer fordult elő, hogy a bajnok nem a németek konstrukcióján ült.

A céget 2008-ban alapította Klaus Hirsekorn és Alexander Baumgärtel Bobingenben. Nemrég a német mérnökök elmondták, csupán egyetlen ember döntésén múlt, hogy anyagilag nem álltak földbe még a valós indulásuk előtt. Ő pedig nem volt más, mint a legendás csapatvezető, Sito Pons, akinek istállója 1992-től 2005-ig vitézkedett a királykategóriában, amelyben a legjobb eredményüket Max Biaggival és Loris Capirossival érték el, mindkét olasz a harmadik helyet szerezte meg a tabellán. A Pons Racing 2006-tól anyagi nehézségek miatt pár évre szüneteltette a működését, majd 2009-től a középső géposztályban tértek vissza, amelyben egészen az előző szezon végéig ezen a néven voltak ott.

„A 2009-es Le Mans-i futam volt, amikor Klaus és én megérkeztünk a paddockba abszolút senkikként. Mindenhol bemutatkoztunk, megtisztítottuk az összes kilincset. Meg akartuk mutatni a projektet, amelyen dolgoztunk, vittünk egy kinyomtatott projekttervet a fontos mérföldkövekkel, ahogyan ezt az iparágban megtanultuk. Azonban ezt senki sem olvasta el! Főleg nem egy csapatfőnök” – nyilatkozta a Baumgärtel a MotorsportTotal.com-nak.

„Legalább annyit elértünk, hogy ő [Pons] eljött Bobingenbe és leült velünk, hogy megmutathassuk, mit tervezünk megcsinálni. Ő és Santi [Mulero, a csapat technikai vezetője – a szerk.] valószínűleg megéreztek valamit az első beszélgetésünkkor, amikor [Pons] Antonio Cobashoz hasonlított, aki szintén egy sokat kávézó, dohányzó, kissé őrült ember volt. Úgy látszik, azt a szellemiséget látta meg nálam, amit régen Cobasnál.”

Cobast egy legendás tervezőként és a modern alumíniumvázak feltalálójaként tartják számon. Az ő konstrukciójával versenyzett korábban Pons a középső kategóriában. Amikor pedig a barcelonai expilóta saját csapatot indított, akkor a spanyol mérnök oda is besegített, azonban 2004-ben, alig 52 éven váratlanul elhunyt.

Baumgärtel azt is elmondta, mi lett volna a céggel, ha Pons nem bízik meg bennük. „Akkor valószínűleg tönkremenve az utcára kerültünk volna. Igazából csak ő [érdeklődött]. Akkoriban Eskil [Suter] óriási tiszteletnek örvendett, ahogyan Moriwaki is, aki azonnal bajnoki címet tudott nyerni.”

Az első, Pons Racinggel közös évükben a gyártók között a hetedik helyen végeztek, ennek ellenére 2011-ben még egy csapat, a Kiefer döntött úgy, hogy Kalex vázra áll át. Ez az együttműködés pedig Stefan Bradl révén meghozta a bajnoki címet, a többi pedig már történelem. A németek azóta száztíz győzelmet zsebeltek be, és a mára a legsikeresebb gyártóvá váltak. Ponsékkal végül egyszer, Pol Espargaróval 2013-ban értek fel a csúcsra.

A Kalex sikerét jól mutatja, hogy ma sem a két említett, sem a 2010-ben még jelen levő többi vázgyártó (Motobi, FTR, Tech3) már nincs ott a Moto2-ben, abból az időszakból egyedül a Speed ​​Up, Luca Boscoscuro vállalata maradt (és új beszállóként megjelent a Forward). A tavalyi mezőny harminc állandó motorjából huszonkettő a németek vázára volt építve, ahogyan 2012 óta az összes bajnok gépe is.

Mind a két, a Kalex fejlődésében oly fontos szerepet játszó szakember, Pons és Mulero is visszavonult a 2023-as szezon végén, ez pedig mélyen megérintette Baumgärtelt. „Mindent Santitól tanultam az első két évben, mivel akkor még nem tudtam, hogyan működik a motorversenyzés. Azt hittem, hogy jó mérnökként csak úgy elő tudok rukkolni olyan alkatrészekkel, amelyek működni fognak. Minden véget ér egyszer, nagyszerű időszak volt. Örökké hálás leszek azért az évtizednyi élményért, amelyet Sitóval és Santival együtt élhettem át.”

Leköszön a csapattulajdonos, akinek számos MotoGP-pilóta köszönheti karrierjét