back to top
2025. július 08. 03:03
Kezdőlap Blog Oldal 335

A VR46 csapatigazgatója elárulta, 2025-től melyik motorgyártó ügyfelei szeretnének lenni

0

Nagyon elégedett a Pertaminával kötött szponzori szerződéssel és új pilótájukkal, Fabio Di Giannantonióval is Alessio Salucci. A VR46 csapatigazgatója felfedte, 2025-ben a Ducati partnerei szeretnének maradni.

Szerdán mutatta be idei festését a VR46, az olasz istálló a riccionei kongresszusi palotában leplezte le a jelentősen megváltozott arculatát. Az eddig domináló fekete helyett az új névadó szponzor, a Pertamina Lubricants fluoreszkáló sárgája került a középpontba. Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója a rendezvényen elmondta, nagyon elégedett az indonéz állami olajvállalattal kötött szerződéssel és magával az alakulatával is.

Új színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

„Emlékszem 2013 telére, amikor elkezdtünk dolgozni ezen a projekten. Csodálatos kaland volt, viszont sok elkötelezettséget igényelt, de nagyon büszkék lehetünk az elmúlt tíz évben elért eredményeinkre – idézi Saluccit a Todocircuito.com. – Mindig megvolt bennünk az akarat és a megfelelő motiváció, hogy rendesen csináljuk, a tízéves évfordulónkat pedig egy új partner érkezése koronázta meg. Nagyon örülök ennek, mivel az indonéz szurkolók mindig nagy szeretettel és csodálattal fordultak Vale felé. Szeretném azt gondolni, hogy nem véletlenül írtunk alá pont a Pertamina Enduróval, nagyon lelkesek vagyunk, a legjobbunkat fogjuk nyújtani.”

„A 2024-es szezonban Aldo Drudi által tervezett festéssel fogunk pályára gurulni. Drudi forradalmasította a csapat arculatát a »fluoreszkáló sárga DNS-ünk« felhasználásával. Nagy reményekkel vágunk bele ebbe az új kalandba. Technikai szempontból azt tudom mondani, hogy továbbra is a Ducati biztosítja a legjobb csomagot az általunk elérhetőek közül. Marco [Bezzecchi] és Fabio [Di Giannantonio] pedig nagyon gyorsak, úgy sejtem, hogy nagyon jól fogunk szórakozni.”

Di Giannantonio idén érkezett a csapathoz a távozó Luca Marini helyére. Diggia lesz az első olyan pilótája a VR46-nak, aki nem Valentino Rossi Akadémiájáról került ki, viszont a MotoGP.com-nak adott nyilatkozata szerint Salucci így is örömmel fogadta. „Nagyon boldog vagyok miatta, nagyon gyorsnak bizonyult, amikor tavaly Valenciában teszteltünk vele. Viszont leginkább az tetszik benne, hogy egy nagyon jó srác, rendkívül nyugodt volt, amikor megérkezett a csapathoz, mi pedig majd segítünk, hogy ilyen maradjon. Nagyon örülök neki, majd meglátjuk, hogyan muzsikál pár hét múlva Malajziába.

Di Giannantonio nem Marc Márqueznek akar bizonyítani, inkább a bajnoki cím motiválja

A VR46-nak az idei szezon végén lejár a Ducatival kötött szerződése. Salucci korábban elárulta, hogy tárgyalt a KTM-mel és a Yamahával is, azonban úgy tűnik, hogy mostanra elvetette ezeket az lehetőségeket. „Van egy [szerződéshosszabbítási] opciónk a Ducatinál, amely 2025-re és 2026-ra szól. A mostani időszak nagyon fontos, a következő tíz-tizenöt napban ki szeretnénk találni, hogy mi lesz velünk 2027-ig, de alapvetően szeretnénk folytatni az együttműködést a Ducatival. Az az álmom, hogy egy aláírt szerződéssel a zsebünkben érkezünk meg Katarba, hogy nyugodtak legyünk és rendesen fel tudjunk készülni erre az évre. A legjobb az lenne, ha a Ducatival írnánk alá, de hát majd meglátjuk hogyan alakul.”

Már nagyon korán megpecsételődhet Miller sorsa a KTM-nél, ha nem javul a teljesítménye?

0

Francesco Guidotti elárulta, bár ez senkinek sem ideális, de kénytelenek a szezon első részében meghozni a fontos döntéseket, ami a 2025-ös pilótafelállást illeti. A gyári KTM csapatfőnöke bízik benne, hogy Jack Millerre jó hatással lesz a nyomás.

Kifejezetten érdekesnek ígérkezik a MotoGP idei pilótapiaca, hiszen a 22 állandó versenyzőből csak Brad Binder, Luca Marini és Johann Zarco mondhatja el magáról, hogy nem az idei év végén jár le a szerződése. Ennek tudatában pedig egyáltalán nem kizárt, hogy hatalmas felfordulás és jövés-menés lesz a versenyzők, illetve a csapatok és a gyártók között.

Erre pedig a konstruktőröknek, illetve az istállóknak is fel kell készülniük, hiszen nyilvánvalóan nem akarnak lemaradni adott esetben egy jó lehetőségről. Ennek viszont az lehet a következménye, hogy már az idény első szakaszában meg kell hozniuk bizonyos döntéseket. Erről beszélt Francesco Guidotti, a gyári KTM csapatfőnöke.

A csalódást keltő eredmények ellenére a KTM-nél hálásak Miller érkezésének

Ez egyfajta nyomás, amely mindenki számára kicsit túl korán jön – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – A szezon első felében döntéseket kell hoznunk, és ez néha a pilótáknak és nekünk sem a legjobb, hogy néhány futam után kell döntenünk. Ezen mindenki változtatna, de nem tudunk, mert rengeteg tényezőt kell figyelembe vennünk a választás során. Hamarosan készen kell állnunk.”

Persze egy versenyzőnek aligha tesz jót, hogy már az idény legelejétől teher alatt versenyez. Ezen a ponton pedig rengeteget számíthat, hogy egyrészt ki milyen helyzetben vág neki az idénynek, másrészt pedig ki hogyan kezeli a nyomást. Guidotti úgy véli, hogy aki itt van, annak ezt is muszáj elviselnie, még akkor is, ha ez mindenkinek kellemetlen.

Ez nem úgy megy, mint évekkel ezelőtt, amikor volt egy rendes téli szünet, mindent el tudtunk intézni, és februárban készen álltunk arra, hogy új motorokkal és új versenyzőkkel vágjunk neki – fogalmazott. – A szezon végén minden nagyon gyorsan történik, így a mostani idényben hamar meg kell hozni a döntéseket. Ez egyfajta nyomás, amelyet, mint mondtam, senki nem szeret. Azonban mindenkinek, aki ebben a környezetben, ebben a világban dolgozik, meg kell szoknia ezt a napi terhet. Ez a munkánk része.”

Jack Miller vélhetően egyike lesz azoknak, akiken már a szezon elejétől nagy a nyomás. Az ausztrál motoros tavalyi teljesítménye hagyott némi kívánnivalót maga után, ráadásul a GasGasnál idén debütál a generációja legnagyobb tehetségének tartott Pedro Acosta, akit alighanem szívesen felültetnének a gyári motorra, ha bizonyít. Guidotti bízik benne, hogy a 29 éves versenyző jl fogja kezelni a szituációt.

„Mintha a csúnya testvére lett volna” – lesújtó értékelés született Miller szezonjáról

Jack, ahogyan szinte az egész mezőny, ott van a piacon – jelentette ki. – Számára ez egy lehetőség is lehet. Attól függ, hogy a versenyző milyen módon érzi a nyomást. Nem hiszem, hogy körül akar nézni, teljes mértékben elkötelezett, hogy velünk maradjon, nagyon szeret itt lenni. Szóval szeretném azt hinni, hogy érzi a nyomást, hogy mindenkinek és magának is megmutassa a potenciálját.”

Kiderült, mi volt a Suzuki sikereinek a titka, amelyből a Honda és a Yamaha is tanulhat

0

Livio Suppo szerint egy gyártó akkor tud eredményes lenni a MotoGP-ben, ha vannak európai hátterű mérnökei. Az olasz szakember úgy gondolja, hogy a Suzukival azért voltak sikeresek a kiszállásuk előtt, mert ezt az utat követték.

A tavalyi szezon a MotoGP két jelenlegi japán gyártójának, a Hondának és a Yamahának a küszködését hozta. A korábban fényes sikereket elérő márkák rossz szériája nem tetszett a Dornának, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló cégnek, de még a saját riválisaiknak sem, így a 2024-es idényre engedményeket kaptak a koncessziós jogokra vonatkozó szabályok módosításával. A probléma lehetséges megoldása tehát ezzel már megvan, de a háttérben álló okot még nem sikerült egyértelműen beazonosítania a közvéleménynek.

Így használnák ki a Honda az engedményeket, amihez új pilótát akarnak szerződtetni

Talán a szurkolók kérdéseire is választ adhat, illetve ezeknek a gyártóknak is útmutató lehet a visszakapaszkodáshoz az, amit nemrég Livio Suppo árult el. Az olasz szakember felfedte, hogy szerinte mi volt a MotoGP-ből a 2022-es szezon végén kiszálló Suzuki – amelynek a távozáskor ő volt a csapatfőnöke – sikereinek a titka. A hamamacui istálló 2020-ban egyéni világbajnoki címet szerzett Joan Mir révén, aki egy évvel később a harmadik helyen végzett. Az alakulat versenyképességét viszont még ennél is jobban reprezentálja, hogy az utolsó három futamukból Álex Rins kettőt is meg tudott nyerni a GSX-RR-rel.

„Szerintem az [eredményesség] kulcsa, hogy kell lennie európai hátterű mérnökeidnek. A Suzuki szervezetileg nagyon jó volt, a pálya mellett sok európai srác dolgozott, a japánok pedig meghallgatták, amit ők mondtak. Azt gondolom, hogy ez volt a Suzuki titka – nyilatkozta Suppo a Crash.net-nek. – Akár tetszik, akár nem, eléggé biztos vagyok benne, hogy amikor kiszálltunk, akkor mi voltunk a legerősebb japán gyártó. Konkrétan megnyertünk kettőt az utolsó három versenyünkből. Természetesen Álex egy nagyszerű pilóta, viszont a motor is nagyon jó volt, és szerintem a csapatnál lévő európai technikusok és az otthon [Japánban] dolgozó mérnökök közti kapcsolat miatt tudott ilyen lenni.”

A hírek alapján a Honda és a Yamaha (legalábbis részben) egyetért ezzel a véleménnyel, hiszen mindkét gyártónál elkezdtek gondolkozni azon, hogy nagyobb szerepet adnak európai mérnököknek. A HRC-nek ezen felül további jó hír, hogy jelenleg náluk dolgozik az a szakember, akit Suppo a Suzukinál korábban meglévő interkulturális kapcsolatok legfontosabb pontjaként nevezett meg.

Csak Marc Márquez győzelme érdekelte a Hondát, most ezért küszködnek egykori főnökük szerint

„Ezen a téren [a kapcsolatépítésén] Kavacsi-szan végzett nagyon jó munkát, ezért is igazolta le őt a Honda. Őszintén reméltem, hogy így jobban fognak majd teljesíteni, viszont csak a tavalyelőtti sepangi futam óta dolgozik náluk, azóta pedig nem telt el sok idő. Azonban legalább úgy látszik, hogy a 2024-es motorjuk, amelyet Luca Marini először tesztelhetett, jobbnak tűnik a korábbinál. Szóval lehet, hogy az a munka, amelyet az előző szezonban végeztek el, most hoz majd eredményt.”

Meglepő eredmény a Superbike-vb jerezi tesztjén, a küszködő Bautista újonc csapattársa zárt az élen

Kétnapos tesztet rendeztek Jerezben a Superbike-világbajnokság mezőnyének, amely meglepő eredménnyel zárult, hiszen az újonc Nicolò Bulega bizonyult a leggyorsabbnak. Csapattársa, Álvaro Bautista viszont végig küszködött, ellentétben nagy riválisaival, Toprak Razgatlıoğluval és Jonathan Rea-vel, akik jól teljesítettek.

Szerdán és csütörtökön is pályára gurult a Superbike-világbajnokság mezőnye Jerezben egy teszten, amelyen több érdekes eredmény is született. Talán a legmeglepőbb, hogy senki sem tudott az újonc Nicolò Bulega nyomába érni. A gyári (Aruba.it Racing) Ducati újonc pilótája csütörtökön délelőtt új pályacsúcsot futott (1:37.809), ráadásul jelentősen megjavította a korábbi rekordot (1:38.247). A fiatal tehetség emellett azzal is elbüszkélkedhetett, hogy egyedül ő tudott 1:38 alá kerülni. Csapattársa, a kétszeres bajnok Álvaro Bautista viszont csak küszködött, az első nap végén a tizedik, a második leintésekor pedig csak a tizenhatodik legjobb idő állt a neve mellett. A spanyol versenyző rossz teljesítményének oka, hogy még nem épült fel korábbi sérüléséből.

Bautista még mindig fájdalmakkal küzd, csak remélni tudja, hogy a szezonra „jobb lesz a helyzet”

A Ducatin ülő pilóták közül a doppingolás miatti eltiltása lejárta után visszatérő Andrea Iannonét kell még kiemelni. A 34 éves motoros szerdán a nyolcadik, csütörtökön pedig az előkelő hatodik helyen végzett. Iannone még önmagát is meglepte azzal, hogy az „első valódi tesztje” ennyire jól sikerült. „Négy év [kihagyást] követően nem számítottam erre a sebességre, nehéz megmagyarázni ezeket az automatizmusokat. Viszont sohasem szabad azt mondani, hogy soha, a tehetség mindig tehetség marad” – idézte szavait a Todocircuito.com.

A BMW bizakodva távozhatott Jerezből, hiszen nem kizárólag legújabb pilótájuk, Toprak Razgatlıoğlu tudott gyors lenni az M1000RR-rel. A 2021-es Superbike-bajnok mindkét nap a negyedik legjobb időt motorozta, ám nála is nagyobb feltűnést keltett Scott Redding. Az angol versenyző nemrég azt nyilatkozta, hogy nem tartja magánál jobbnak Razgatlıoğlut, csütörtökön pedig megmutatta, hogy tényleg fel tudja venni vele a versenyt, hiszen márkatársát megelőzve a harmadik lett. A müncheniek „maradék” két motorosa is jól szerepelt, Michael van der Mark szerdán (ötödik hely), Garrett Gerloff csütörtökön (hetedik) tudott az élmezőnyben zárni.

Redding nem tartja jobbnak Razgatlıoğlut magánál

Leginkább viszont mégis talán a Yamaha garázsában örülhettek az eredménynek. Ugyanis az egy dolog, hogy a Kawasakitól elhozott Jonathan Rea nagyszerűen szerepelt (hetedik, illetve második legjobb időt futott), de Remy Gardner is versenyképesnek mutatkozott (kilencedik, illetve hatodik idő) a YZF-R1-gyel. Rea a teszt után elmondta, nagyon elégedett a motorral, azonban azt is kiemelte, hogy még nem tökéletes a konstrukció. „Nagyon jól éreztem magam az R1-en. Ez már az első pillanattól fogva, hogy ráültem erre a motorra a tavalyi év novemberében, így volt. Már látom a gép erősségeit, viszont még vannak területek, amelyeken dolgoznunk kell” – tette hozzá a hatszoros világbajnok a sorozat honlapja szerint.

A Superbike-világbajnokság jerezi előszezoni tesztjének végeredménye

 

Így kezdődött a Superenduro-világbajnokság magyarországi fordulójának története

0

A 2024-es Superenduro GP of Hungary pályájának bemutatóján Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke felidézte, hogyan kezdődött ennek a rangos sorozatnak a hazai története.

Idén már az ötödik alkalommal látogat el hazánkba a Superenduro-világbajnokság, a budapesti fordulóra február 3-án, szombaton, az MVM Dome-ben kerül majd sor. A verseny pályájának keddi bemutatásakor Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke – aki maga is részt vett a nyomvonal kialakításában – elmesélte, hogyan indult el ennek a rangos sorozatnak a magyarországi térhódítása.

 

„Tíz évvel ezelőtt a lengyel [Autó- és Motorkerékpár Szövetség] korábbi elnöke, [Andrzej] Witkowski úr meghívott egy Superenduro-versenyre. Az akkor már többszörös világbajnok Taddy [Błażusiak] révén nyilván büszkék voltak arra, ahogy ez a verseny ott kialakult. Mi pedig már ott elkezdtünk a promóterrel beszélgetni, illetve ifj. Németh Kornélnak is nagy szerepe volt abban, hogy elkezdtünk gondolkodni ezen a versenyen, akkoriban még ő is a rajtvonal mögött állt. Nem volt egyszerű elindulni, de most már túl vagyunk a negyedik versenyen. Nagy köszönet jár azért a TRP Hungarynek, hogy az elmúlt két évben nemcsak életben tartotta, hanem olyan szintre emelte a színvonalat, hogy kinőttünk egy arénát, és át kellett költöznünk Magyarország legnagyobb sportcsarnokába” – mondta Hermann.

Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke
Fotó: TRP Hungary

„Nagy köszönet a nézőknek is, hiszen egy verseny fejlődése kapcsán nagyon sok múlik azon, hogy a szurkolók és a nézők eljönnek-e. A Magyar Motorsport Szövetség életében természetesen minden ilyen rangos esemény, ilyen világbajnokság fontos mérföldkő. Mondhatnám, hogy lassan már profik vagyunk benne, akár a versenyzőinket illetően is. Nekik is nagy köszönet, hogy sok energiát tesznek bele, hogy a saját szurkolóik előtt megmérettessék magukat. Egy biztos: így ez a sport, a sportág, konkrétan az enduro kicsit szélesebb körben nagyon sok olyan embert is megszólít, aki mondjuk hallotta az elmúlt években, hogy milyen volt ez a rendezvény. Bízunk benne, hogy ezáltal a nézői létszám előbb-utóbb el fogja érni a telt házat, és majd keresni kell a következő nagy helyiséget, ahová be fogunk férni. Én ezt kívánom a rendezőnek, a versenyzőknek és természetesen a szurkolóknak, nézőknek is.”

 

Bautista még mindig fájdalmakkal küzd, csak remélni tudja, hogy a szezonra „jobb lesz a helyzet”

A Superbike-világbajnokság Jerezben zajló kétnapos tesztjén Álvaro Bautista elárulta, még mindig nem épült fel teljesen a tavalyi szezonzáró után elszenvedett sérüléséből.

Álvaro Bautista domináns teljesítménnyel szerezte meg második Superbike-világbajnoki címét a tavalyi szezonban. A spanyol pilóta „jutalma” ezért a MotoGP Maláj Nagydíján való szabadkártyás indulás lehetősége volt. Azonban a sepangi hétvége nem sikerült neki túl jól, a sprinten és a főfutamon is csak az utolsó előtti befutó hely lett az övé.

A balsikerű forduló után kiderült, hogy miért nem ment jól neki a motorozás. A tavalyi Superbike-szezon utolsó versenye után november 1-én, Jerezben megrendezett teszten bukott, az orvosok pedig nyaki sérvet és csigolyacsúszást állapítottak meg nála. A mostani héten szerdán és csütörtökön megint a Spanyolország délnyugati részén fekvő pályán gyakorol a mezőny. Bautista az első napot a tízedik helyen zárta, ezután árulta el, hogy még mindig nem sikerült felépülnie ebből a sérülésből.

Kiderült, Bautista valóban súlyos sérülésekkel bajlódott Sepangban

„Nem ez volt a legjobb napom. Nagyon sokat küszködtem a télen, a sepangi verseny után még hetekig erős fájdalmat éreztem, nagyon rossz volt. Emiatt nem tudtam elég jó edzésmunkát végezni, de a fizioterapeutámmal sokat dolgoztunk a felépülésemen – idézi Bautistát a Superbike-világbajnokság honlapja. – Nem volt könnyű a november és a december sem, szinte minden nap fájt valamim, nem tapasztaltam javulást.”

„Két hete kezdtem el jobban érezni magamat, így nekiálltam dolgozni a formámon. Amikor ma reggel kimentem a motorral, a karerőm elég jó volt, viszont a nyakam és a hátam még mindig problémát jelentett, eléggé fájtak. Nagyon megijedtem, de szerencsére aztán körről körre egyre jobban megnyugodtam, és elég sok kört meg tudtam tenni, bár nem ekkor nyújtottam a legjobb teljesítményemet. Többet gondoltam a fájdalomra, mint a vezetésre.”

Bautista a SPEEDWEEK.com-nak azt is elmondta, hogy a nyakában érzett fájdalom mellett a csigolyái közt elmozdult lemezek lassú regenerációja jelent nagy problémát. A lapnak részletesen kifejtette, mivel küzdött a teszt alatt, illetve arra is kitért, mire számít a közeljövőben.

„Reggel elég erős volt a fájdalom, alig tudtam bevenni a balkanyarokat, de minden körrel jobb lett a helyzet, az izmaim el tudtak lazulni. Azt hiszem, a reggeli fájdalom nagy része a hátam görcsölése miatt volt, ami pedig jó hír. Viszont így is korábban abbahagytam a körözést, amikor már nem éreztem, hogy javul az állapotom. Azt remélem, hogy legalább egy kicsit jobb lesz a helyzet addig [az első futamig]. Ez a mostani és a jövő heti portimãói teszt lehetőséget biztosít arra, hogy a testem újra hozzászokjon az igénybevételhez. Viszont azt nem tudom, hogy mekkora javulást tudunk elérni Ausztráliáig. Az már jó, hogy az első tesztnap végén jobban éreztem magam, mint az elején.

Az idei szezonra egy új szabályt vezetnek be a Superbike-világbajnokságon, ami miatt Bautistának hét kilogramm ballasztot kell majd magával cipelnie a futamokon. A jerezi teszten arról is beszámolt a 39 éves motoros, hogy miként próbálnak a csapatával ezzel megküzdeni. „A tavalyi teszt után eldöntöttük, hogy két különböző motort is elhozunk ide, már ami a súlyelosztásukat illeti. Ma pedig össze tudtam hasonlítani a két gépet, és így világossá vált számunkra, hogy melyik irányt kell követnünk. Ennek nagyon örülök, ahogyan annak is, hogy hogyan éreztem magam a motoron.”

Stonerrel és Marc Márquezzel is nyert, de Bautistával ért igazán a csúcsra – interjú Giulio Navával

„Nem tudom pontosan mennyi súlyt tettek fel rá, csak a mérnökök tudják, hogy hova és mennyit pakoltak fel. Én nem ismerem ezeket a részleteket, csak annyit mondok nekik, hogy éppen jobb vagy rosszabb lett. Erről Giulio Nava vagy Marco Zambenedetti tudna valamit mondani. Az biztos, hogy sokkal rosszabb így vezetni a motort, mivel a több súly több tehetetlenséget is jelent, szóval nehezebb befordítani a kanyarokba és megállítani. Sokkal fizikálisabb, és minden területen rosszabb lett.”

Bezzecchi nem fél a többi gyártó fejlődésétől, de egyelőre nem tudja, mire lehet képes idén

0

Eddig még nem tűzött ki maga elé konkrét célokat az idei szezonra Marco Bezzecchi, aki nem tart attól, hogy a többi gyártó túl gyorsan fejlődik majd a nekik adott koncessziós jogok miatt. Bezzecchi azt is elárulta, mostanra szinte teljesen felépült a Valentino Rossi Ranch-án szerzett sérüléséből.

Szerdán a VR46 volt a harmadik MotoGP-istálló, amely bemutatta idei festését. A riccionei rendezvényen a csapat új pilótája, Fabio Di Giannantonio mellett Marco Bezzecchi is megszólalt. Az előző szezonban a tabella harmadik helyén végző motoros folytatni szeretné a tavaly megkezdett jó szereplést, de pontos elképzelései még nincsenek arról, hogy mit szeretne elérni a 2024-es idényben.

Új színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

„Még kissé korán van ahhoz, hogy konkrét célokat tűzzünk ki. Természetesen az előző szezon csodálatosan sikerült, de minden év más. Idén lesznek változások a mezőnyben, és még az előszezoni tesztünk sem zajlott le – nyilatkozta Bezzecchi a SPEEDWEEK.com-nak.  – Ezért akarok még várni, hogy felmérhessem a helyzetet, mielőtt egzakt célokat fogalmazok meg. Persze idén is jó versenyeket szeretnék teljesíteni, ahogyan azt tavaly is tettem. Jelenleg csak próbálok nyugodt maradni és a tesztre koncentrálni, hogy megismerjem a motort, és összehangolódjak vele. Malajzia után majd elgondolkozom, hogy milyen célokat tűzzek ki magam elé.”

Bezzecchi a Japán és az Indonéz Nagydíj között eltörte a jobb kulcscsontját, miközben Valentino Rossi Ranch-án edzett. Végül egyetlen futamot sem kellett kihagynia, de szükség volt egy műtétre a visszatéréséhez. Mostanra már nagyjából felépült a sérülésből, de ez az eset így is el fogja kísérni a 2024-es idényben. „A vállam rendben van, viszont úgy hiszem, a lemez és a csavarok az egész szezonban bent lesznek [a kulcscsontomban], mivel a lemeznek meg minden másnak legkevesebb hat hónapig bent kell lennie. Az operációtól számított hat hónap pedig pontosan az idény elején ér véget. Ettől eltekintve megint jól működik a vállam, kipróbáltam a Ranch-on, ahol újra motokrosszoztam is. Úgy edzek, ahogyan bármelyik másik pilóta, hogy versenyképes legyek a szezon kezdetére.”

Az elmúlt években nemcsak a legújabb Ducatival, hanem az előző modellekkel is szép sikereket értek el egyes versenyzők. Rossz hír viszont a korábbi konstrukciót használó pilótáknak, hogy Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója úgy látja, az idei és a tavalyi motorjuk között nagyobb a különbség, mint amekkora ez a GP23 és a GP22 esetében volt. Bezzecchi azonban nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. „Nem tudom [hogy nagyobb előnyben lesznek-e az új motort használók], erről Francesco [Bagnaiát], Jorge [Martínt], vagy valamelyik másik gyári versenyzőt kellene megkérdeznetek. Az viszont biztos, hogy mindent megteszek majd azért, hogy megverjem őket.”

Jelentősen megváltozott a VR46 külseje (galéria)

A Honda és a Yamaha mellett az Aprilia és a KTM is kapott koncessziós jogokat az idei szezonra. Bagnaia a Ducati gyári csapatának bemutatóján elmondta, nem érti, hogy miért kellett egy őket ennyire hátráltató szabályt meghozni. Bezzecchi vele ellentétben nem tart az engedmények rájuk nézve negatív következményeitől. „Ez a mi csapatunk teljesítményére nem lesz hatással, a Hondáéra és a Yamaháéra viszont annál inkább, hiszen ők többet próbálgathatják a dolgokat és többet tesztelhetnek, teljesen egyértelmű, hogy ez egy nagy előnyt jelent nekik. Viszont jelenleg én inkább magamra és a csapatomra akarok gondolni, a Ducati nagyon jól működik, egyáltalán nem félek a többiek fejlődésétől.”

Kegyetlen döntésekre kényszerítette gyerekként Lorenzót az apjával ápolt viharos kapcsolata

0

Jorge Lorenzo felidézte az édesapjával ápolt, ideálisnak közel sem mondható kapcsolatát. Gyerekként csak érdekből választotta őt, miután szülei elváltak, majd pedig még 18 éves kora előtt elköltözött tőle, hogy aztán évekig tartó háborúskodás jöjjön.

Jorge Lorenzo kifejezetten sikeres pályafutást tudhat maga mögött, hiszen öt világbajnoki címet szerzett, ráadásul ezek közül hármat a MotoGP-ben. Azonban bizonyos szempontból egyáltalán nem volt könnyű dolga, hiszen a családi háttere közel sem volt ideális. Erről, illetve különösen édesapjáról, Chicho Lorenzóról beszélt nemrég.

Az ifjabbik Lorenzo ugyanis tőle tanulta meg a motorozás alapjait, és ő volt az, aki sokáig oktatta fiát. A tudása kétségtelenül megvolt, ám az edzésmódszerei nem számítottak túlságosan gyerekbarátnak. A későbbi világbajnok azokhoz a trénerekhez hasonlította őt, akik a szovjet módszertant követték, legalábbis mi a szigort illeti.

Apám a tornászoknál és az úszóknál [látott] edzésmódszert másolta, figyelte őket a sportcsarnokban, és azt alkalmazta velem szemben – idézte fel a Tengo un Plan podcastban. – Apám nagyon kemény, vaskalapos volt, mint a kínai és orosz tornászlányok tipikus edzője. Ezt a fegyelmet és maximalizmust szívtam magamba már kiskoromtól kezdve. Amikor tizenhét évesen függetlenedtem tőle, valamennyire követtem ezt a perfekcionista vonalat, sőt, még fokoztam is. Tanulmányoztam a legjobbakat, megvettem [Mick] Doohan és [Kevin] Schwantz életrajzait. A Google és a YouTube segítségével, videók és a versenyekről szóló hírek nézegetésével tanultam meg dolgokat.”

Lorenzónak már jóval korábban át kellett élnie azt, ami sok gyerekben traumát generál: szülei úgy döntöttek, hogy elválnak. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, választhatott, hogy melyikükkel maradjon. Végül apját választotta, de korántsem azért, mert a szíve hozzá húzott volna, hanem pusztán a jövőbeli karrierjét tartotta szem előtt.

A szüleim elváltak, amikor tízéves voltam, választhattam, hogy anyámmal vagy apámmal maradok, és választhattam a gyámot – emlékezett vissza. – A húgom anyámmal maradt, én pedig apámmal. Nem szeretetből tettem, hanem azért, mert tudtam, hogy apámmal világbajnok lehetek, anyámmal pedig vége lenne a motorozásnak.”

Lorenzo hozzátette, intelligens embernek tartja édesapját, de az sem véletlen, hogy csak ő tudott sikeressé válni a kezei között, más gyerekek inkább otthagyták őt a követelőző és zsarnokoskodó stílusa miatt. Neki viszont nem volt más választása, így maradt. Legalábbis egy ideig, mert 2004-ben, az utolsó olyan évében, amelyet a 125 köbcentiméteres világbajnokság mezőnyében töltött, nála is betelt a pohár.

Minden alkalommal, amikor kocsival mentünk az edzőterembe, öltük egymást – fogalmazott. – Ekkor, tizenhét évesen döntöttem úgy, hogy függetlenné válok, és az első menedzserem barátjához költöztem, az ő házába. Ekkor kezdődtek a problémák. Apámnak ez nem tetszett, és sokat veszekedett az első menedzseremmel. Volt néhány nagyon csúnya epizód a sajtóval, és öt-hat évig nem beszéltem apámmal.”

Akkoriban Dani Amatriain volt a menedzsere, vagyis ő volt az, akire Chicho Lorenzo igencsak megorrolt. A mélypontot a 2006-os Olasz Nagydíj, illetve az azt megelőző pár nap jelentette. Jorge Lorenzo jól kezdte az évet, hiszen kettőből két futamot nyert, ám a következő háromból kétszer is kiesett, aminek következtében 29 pontos hátrányba került az addig versenyt sem nyerő Andrea Doviziosóval szemben.

Apám kritizálta a menedzseremet és az edzőmet, nagyon csúnya dolgokat mondott – jelentette ki. – Lényegében azt, hogy ellopták a lányát, engem pedig kihasználnak. Ekkor kezdtem el visszaesni, és rossz eredményeim voltak. A sajtó kihasználta a helyzetet, és filmet csináltak belőle, az apám és az első menedzserem összetűzéséből. Akkoriban tizenkilenc [valójában 29 – a szerk.] ponttal maradtam el Doviziosótól. Sokat buktam, és extrém helyzetben voltam. Apám csütörtökön azt mondta, hogy »ha a fiam vasárnap nyer, az olyan, mintha egy drogosnak adnék egy adagot«. Képzeljék el, mekkora nyomás alatt voltam. Csak vasárnap nyerhettem meg azt a futamot, brutális volt a teher, apám és a menedzserem egymással hadakoztak, a sajtó pedig mindenhol ott volt. Képzeljék el, mi mehetett a fejemben tizennyolc évesen.”

Végül aztán Lorenzónak sikerült nyernie Mugellóban, majd pedig első világbajnoki címét is behúzta, vagyis mondhatni, visszavágott apjának. „Vasárnap győztem – mondta. – A tökösségemnek köszönhetően mindenkit megelőztem az utolsó körben. A bajnokság felénél megelőztem Doviziosót, és végül megnyertem a bajnokságot.”

Főnöke szerint Rossi egy szinten van a világ legjobb autóversenyzőivel a kategóriájából

Vincent Vosse szerint Valentino Rossi egy kivételes tehetség, aki egyre többször tud azonos szintre kerülni a világ legjobb GT-versenyzőivel. A WRT csapatvezetője azt is elárulta, miért ültették be a Doktort egy LMP2-es autóba.

Valentino Rossi a MotoGP-ből való visszavonulása után sem távolodott el a pályáktól. Viszont napjainkban már nem kettő, hanem négy keréken méri össze magát a világ legjobbjaival, akikkel egyre többször fel tudja venni a versenyt, legalábbis Vincent Vosse szerint. A belga expilóta, aki Rossi jelenlegi csapatának – nem az új festést kapó VR46-nak – a W Racing Teamnek (WRT) a társalapítója, tulajdonosa és vezetője is, nem fukarkodott a Doktor dicséretével egy nemrégiben adott interjújában.

Technikai hiba vette el Rossiék győzelmi esélyét az év utolsó futamán

„Rossi hatalmas lépésekkel halad előre, amióta csatlakozott a BMW-hez. Megnyerte a Road to Le Mans-futamot, illetve a GT World Challenge Europe egyik misanói futamán is győzött. Mindenki tudja, mennyire nehéz jól teljesíteni ebben a kategóriában, de neki ez már most megy – nyilatkozta Vosse az AutoHebdónak. – Húsz éven át dominált a motorsportban, most pedig negyvennégy évesen egyre többször egy szinten van a legjobb GT-versenyzőkkel. Nem mindenki képes ilyen tempóra és versenyképességre negyven felett. Beszélgettem erről más pilótákkal, olyanokkal, akik gyári csapatban mennek különböző bajnokságokban, és sokszor megkérdeztem őket, hogy szerintük tudnak-e majd ilyen szinten teljesíteni negyvennégy éves korukban.”

„Vale egy annyira kivételes tehetség, hogy elfelejted, mennyi idős. Belekezdett egy új karrierbe, de ha látod, milyen szinten teszi a dolgát még most is, nem nagyon teszel fel kérdéseket arról, hogyan lehetett ennyire kiemelkedő a motorsportban. Elképesztő tehetséget kapott ajándékba az élettől, viszont emellett hatalmas akaratereje is van, kivételes munkamódszerei és képessége arra, hogy mindent megértsen. Ettől lesz más, mint a többiek.”

Ahogyan már korábban beszámoltunk róla, Rossi idén elindul a Le Mans-i 24 órás futamot magában foglaló hosszútávú-világbajnokságon (WEC). Egyelőre egy GT-autóban kapott helyet, azonban ennek ellenére a széria tavalyi bahreini szezonzárója után az újoncok számára megrendezett teszten egy LMP2-es konstrukcióval gördült pályára. Ráadásul Vosse nem gondolja, hogy a Doktor jövőre helyet kap a BMW egyik hiperautójában, vagyis a WEC királykategóriájában, ez pedig még furcsábbá tette ezt az alkalmat. A WRT feje most elmesélte, mindezek ellenére miért került sor erre a gyakorlásra.

Rossi marad gyári pilóta, idén már világbajnokságon is részt vesz

„Amikor először találkoztunk, hosszasan beszélgettünk arról, merre kellene elindulni, én a GT-kategóriát javasoltam neki az LMP2 helyett. Ezt meg is indokoltam, ő pedig elfogadta a véleményemet, viszont akkor megígértem neki, hogy az első adandó lehetőségnél beteszem egy LMP2-es autóba, és erre ez a teszt volt a legjobb lehetőség. Rossi egy olyan srác, aki szeret otthon lenni, mégis eljött egészen Bahreinig, hogy ezt összehozzuk. Fontos tapasztalatokat gyűjtött és jól teljesített. Idén a GT3-ban indul velünk az hosszútávú-világbajnokságon, így felmérheti a bajnokság színvonalát.”

Di Giannantonio nem Marc Márqueznek akar bizonyítani, inkább a bajnoki cím motiválja

0

Nem Marc Márquez határozza meg Fabio Di Giannantonio motivációját. Diggiának nagyon tetszik az új csapata, a VR46, és úgy gondolja, sokat tud majd fejlődni Valentino Rossi segítségével.

Ahogyan korábban már beszámoltunk róla, harmadikként a VR46, hivatalos nevén a Pertamina Enduro VR46 Racing Team is bemutatta idei festését. A riccionei kongresszusi palotában tartott eseményen ott volt a csapat két pilótája, Marco Bezzecchi és Fabio Di Giannantonio. Utóbbinak ez volt az első ilyen rendezvénye Valentino Rossi istállójával, hiszen most csatlakozott az alakulathoz. Di Giannantonio korábban a Gresini versenyzője volt, de Marc Márquez odaigazolása miatt távozni kényszerült. Ennek ellenére Diggia az idei szezonban nem a nyolcszoros világbajnoknak szeretne bizonyítani, hanem más célok hajtják.

Új színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

„Az én motivációm abból ered, hogy ránézek a statisztikáimra, és egy csillagot [bajnoki címet] sem látok a nevem mellett. Szóval leginkább ez motivál engem: egy csillag szerzése a nevem mellé. A célom az, hogy legjobb legyek valaha, ez pedig szerintem a lehető legerősebb ösztönző, sem Marc, sem senki más sem tudna ennél erősebb motivációt jelenteni” – nyilatkozta a római pilóta a bemutató előtt az Autosportnak.

Az pedig egyértelmű, hogy Di Giannantonio nagy dolgokra képes, ha megvan a kellő motivációja. Amikor az előző idény végén úgy tűnt, hogy nem marad számára hely a MotoGP-ben, akkor megvillantotta az oroszlánkörmeit, és Francesco Bagnaiát maga mögé utasítva megnyerte a Katari Nagydíjat. A VR46 egy héttel a győzelme után ajánlotta fel neki a Luca Marini távozásával gazdátlanná vált ülést, amelyre ő azonnal le is csapott.

Ezzel a megállapodással a 25 éves motoros lett az első olyan versenyzője Rossi istállójának, aki nem az Akadémiáról került ki. Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója viszont már korábban leszögezte, hogy bár ez a helyzet egy „újfajta kihívást” jelent majd nekik, de nagyon örülnek Di Giannantonio érkezésének, aki „gyorsan jó benyomást tett” mindenkire. Most kiderült, hogy ez fordítva is igaz, az olasz pilótának nagyon tetszik az új munkahelye.

„Valenciában jó úton indultunk el, és a csapattagokkal való első találkozás is király volt. Őszintén szólva a tél eléggé átlagosan telt, nálam nem voltak nagy változások, viszont az év közben már lesznek, hiszen így majd sokkal gyakrabban edzhetek a Ranch-on a VR46-os srácokkal közösen. Szóval az én nézőpontomból ez egy hatalmas lehetőség a fejlődésre. Illetve az, hogy Valentino a főnököm az óriási segítséget fog jelenteni nekem, mivel ott lesz mellettem a GOAT [Greatest Of All Time – minden idők legjobbja – a szerk.], aki tanácsokkal tud majd ellátni, ez jelenti a legnagyobb különbséget” – mondta Di Giannantonio.

Di Giannantonio elmondta, milyen Rossi, avagy a „valaha volt legjobb” versenyzőjének lenni

„Nos, annyi biztos, hogy a VR46 másmilyen [mint a Gresini]. Emellett viszont azt is tudom, hogy ez egy nagyszerű csapat, elég csak megnézni azt a tíz évüket, amióta versenyistállóként működnek, számtalan nagy sikert értek már el. Szóval amikor csatlakoztam, akkor nem igazán értek meglepetésként a dolgok, mivel tudtam, hogy ez egy remek alakulat.”